(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مهر 1391 - شماره 20337

فرصت 20 روزه براي ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك 92
فرمانده مرزباني:
 5 حادثه تروريستي در شرق كشور خنثي شد
چمران:
نگران سياسي شدن انتخابات شوراها هستيم
براساس بخشنامه جديد بانك مركزي
توزيع ارز براي دانشجويان غيربورسيه متوقف شد
به دليل اخذوجه اضافي صورت گرفت
جريمه 17 ميليون توماني يك جراح پلاستيك توسط سازمان تعزيرات حكومتي
تغيير پلاك موتورسيكلت هاي بدون پلاك ملي
فرمانده يگان درياباني جزيره خبر داد
جمع آوري 10 هزار متر لوله انتقال سوخت قاچاق در قشم
عرضه سوسيس و كالباس ممنوع
نظارت جدي 7 هزار نيروي بهداشت بر فعاليت بوفه مدارس
راي ديوان عدالت اداري؛
آموزشگاه هاي آزاد براي آموزش افراد زير 20 سال بايد مجوز بگيرند
سقوط مرگبار 2 كارگر نصاب آسانسور
كشف بند انگشت انسان در همبرگر!
جمع آوري خط خيابان صفا- ميدان بهارستان
در سنندج سارق طلا در كمتر از 48 ساعت دستگير شد
موافقت توئيتر با حذف پيام هاي يهودستيزانه
آخرين وضعيت ملاله يوسف
تولد دوباره
زن ديوانه


فرصت 20 روزه براي ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك 92

ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك 92 از روز شنبه اول آبان آغاز و به مدت 20 روز ادامه خواهد يافت.
وحيد نوروزي با اعلام اينكه ثبت نام از ساعت 8 صبح روز شنبه آغاز مي شود، اظهار كرد: تمامي متقاضيان درخواست آرم اعم از حقيقي و حقوقي مي توانند با مراجعه به سايت Tehran.it مانند سنوات گذشته از طريق اينترنت تقاضاي خود را ثبت كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه ثبت نام به مدت 20 روز ادامه دارد، گفت: پرداخت عوارض ساليانه شهرداري و داشتن معاينه فني معتبر جزء الزامات ثبت نام اينترنتي است.
وي در خصوص مبلغ آرم طرح ترافيك سال92 گفت: هنوز تصميم گيري در اين زمينه نشده است و نرخ ها منوط به مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران است كه لايحه آن را به زودي تقديم مي كنيم.
نوروزي ادامه داد: تعداد آرم هاي طرح ترافيك سال 92 هيچگونه افزايشي نسبت به سال 91 نداشته است و با توجه به شرايط موجود تعداد آرم ها ثابت است.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: ليكن احتمال دارد طبق مصوبه شوراي عالي ترافيك از تعداد آرم هاي ساليانه كاسته و به تعداد آرم هاي روزانه و هفتگي اضافه شود.
وي همچنين با اشاره به ثبت نام زودهنگام آرم هاي طرح ترافيك سال 92 گفت: فرايند ثبت نام و متمايز كردن متقاضيان (دادن امتياز به متقاضيان) و همين طور ثبت نام و انجام كارهاي مربوط به آرم سهميه بگيران ثابت دولتي و عمومي و در نهايت چاپ و توزيع آرم تا پايان سال انجام مي گيرد.
 


فرمانده مرزباني:

 5 حادثه تروريستي در شرق كشور خنثي شد

فرمانده مرزباني كشور از خنثي شدن پنج حادثه تروريستي در شرق كشور خبر داد.
به گزارش مهر، سردار دكتر حسين ذوالفقاري ديروز در نشست خبري اظهار كرد: در هفته گذشته سه عمليات درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر در مرزهاي شرقي كشور رخ داد كه بيش از 3 تن از انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد، اين در حالي است كه پنج شنبه شب گذشته ماموران مرزباني در جريان ورود 3 كاروان ترانزيت مواد مخدر قرار گرفتند كه در 2 مرحله درگيري قاچاقچيان عقب نشيني كرده، اما در دهانه فلات مرز جكي گور نيروهاي مرزباني پس از 72 ساعت كمين با كاروان مسلح مواد مخدر كه قصد ورود به كشور را داشتند، روبرو شدند و پس از اخطار ماموران مرزباني نيروهاي ما توانستند پس از دو ساعت درگيري مسلحانه 6 نفر از اشرار را به هلاكت رسانده و بيش از يك تن و 750 كيلوگرم مواد مخدر، تعداد 6 قبضه سلاح و مقادير زيادي سلاح سنگين را كشف و ضبط كنند.
وي درخصوص اقدام تروريستي روز جمعه گفت: گروه هايي در خارج از مرز در صدد ايجاد ناامني در كشور هستند، اما امروز فعاليت آنها كاهش يافته است. بخشي از اين كاهش ناشي از اقدامات اطلاعاتي در مرزهاي كشور است. در حادثه روز جمعه هنوز مشخص نيست كه مواد منفجره از چه طريقي تهيه و فرد تروريست از خارج كشور وارد شده است.
به گفته فرمانده مرزباني نيروي انتظامي ديروز با تشديد كنترل مرزها در مناطقي كه كاروان هاي خودروي مواد مخدر تردد مي كردند، شاهد تردد نيستيم، اما اين بدان معنا نيست كه تمام نقطه ها كنترل شده و تردد پياده و موردي در مرزها نداريم.
ذوالفقاري افزود: نمي توانيم دور مرز كشور ديوار چين احداث و آن را به انواع سلاح ها تجهيز كنيم. در آستانه مناسبت ها گروه هاي اشرار قصد دارند اقدامات تروريستي را در داخل كشور انجام دهند، اما از اسفند سال گذشته تاكنون بيش از 5 مورد عمليات تروريستي گروهك هاي تروريستي شناسايي و خنثي شد.
وي با بيا اينكه كشفيات پليس مرزباني در حوزه قاچاق سوخت 75 درصد افزايش داشته است، تاكيد كرد: يكي از مهمترين دلايل قاچاق سوخت تفاوت فاحش قيمت در داخل و خارج كشور است. امروز گازوئيل آزاد در كشور ليتري 350 تومان فروخته مي شود، اين در حالي است كه سوخت بعد از مرزهاي آبي كشورمان ليتري 2200 تومان فروخته مي شود.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي در مورد حادثه حريق لنج حامل قاچاق سوخت در خليج فارس افزود: نيروهاي درياباني كشورمان لنج حامل سوخت قاچاق را شناسايي و تعقيب كردند و هنگاميكه قاچاقچيان خود را در محاصره نيروها ديدند، اقدام به آتش زدن لنج كرده و خود به دريا پريدند. در اين عمليات 8 قاچاقچي از دريا نجات پيدا كرده و يك نفر نيز به احتمال زياد غرق شده است.
ذوالفقاري با اشاره به اينكه اعتبارات طرح انسداد مرزباني در نيمه نخست امسال را دريافت نكرده ايم، تصريح كرد: البته طرح انسداد مرز متوقف نشده است. در مرزها دو گروه امنيتي و مرزباني مشغول هستند كه تعاملات خوبي وجود دارد. البته برخي دستگاه ها مانند وزارت نيرو، جهاد كشاورزي و صنايع و معادن نيز به صورت غير مستقيم در حوزه مرز فعال هستند. امروز در حوزه عمران مرز اقدامات بين نيروي زميني، استانداران و مرزباني تقسيم شده است و اين سه بخش در اين حوزه ها فعال هستند.
وي با اشاره به انجام قرنطينه افراد و احشامي كه از مرزهاي غربي وارد كشور مي شوند، ادامه داد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبني بر انتقال بيماري وبا از مرزهاي غربي امروز با هماهنگي هاي انجام شده كار قرنطينه انجام مي شود و هر فرد يا احشامي كه وارد كشور شوند، قرنطينه خواهند شد.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با اشاره به افزايش توان درياباني براي كنترل قاچاق مواد مخدر از درياها افزود: از سال گذشته يك سوم امكانات به درياباني افزوده شده است و شناورهاي جديد با توانمندي هاي بالا وارد سيستم درياباني شده اند. البته كار بومي سازي در حال انجام است و 90 درصد تجهيزات بكار گرفته شده، ساخت داخل است.
ذوالفقاري با اعلام اينكه در هفت ماهه امسال 13ميليون و 150 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط شد، اضافه كرد: در اين مدت 53 تن انواع مواد مخدر نيز كشف كه نسبت به سال قبل 39 درصد رشد نشان مي دهد، اين در حالي است كه با كاهش ورود سلاح و مشروبات الكلي به كشور روبرو هستيم.
وي از كشف مقادير زيادي دينار و ارز در مرزها خبر داد و افزود: ماموران مرزباني موفق شدند مقادير زيادي دينار و ارز در مرزها كشف كنند، البته شنيده ايم كه با توجه به تفاوت قيمت طلا و ارز ممكن است ارز و طلا به خارج از كشور قاچاق شود كه به همين دليل كار كنترل خروجي هاي كشور را تشديد كرديم.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي در مورد طرح انسداد مرز در مناطق شمال غرب و غرب كشور با اشاره به اينكه امروز 80 درصد مناطق استان هاي آذربايجان غربي و كردستان تحت كنترل است، تاكيد كرد: نيروهاي ما در اين مناطق مستقر شده و تنها در 20 درصد كار استقرار كامل انجام نشده است اگر روند انسداد ادامه پيدا كند تا پايان سال 92 نيز كار كنترل اين مرزها كامل مي شود. خوشبختانه امروز هيچ اختلافي را در مناطق شمال غرب باكشورهاي همسايه نداريم و كار مدرنيزاسيون مرز عراق نيز به پايان رسيده است.
 


چمران:

نگران سياسي شدن انتخابات شوراها هستيم

رئيس شوراي شهر تهران گفت: برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر به صورت همزمان مشكلاتي را دارد كه ما تجربه برگزاري آن را نداريم و بايد به اين موضوع توجه شود.
مهدي چمران با تاكيد بر اينكه سلامت در انتخابات جمهوري اسلامي ايران مهمترين عامل در برگزاري انتخابات بوده به خبرنگاران گفت: سالم ترين انتخابات در جمهوري اسلامي بوده است و قطعا كسي به عدم سلامت انتخابات شك ندارد اما بحث ما كيفيت و نظارت بر نحوه اجراي همزمان انتخابات شوراي شهر و رياست جمهوري است.
چمران اضافه كرد: نگراني كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه انتخابات شوراها سياسي شود و افرادي كه مي خواهند در انتخابات رياست جمهوري ورود كنند از ظرفيت شوراهاي شهر براي رسيدن به رياست جمهوري استفاده كنند.
رئيس شوراي شهر تهران تصريح كرد: در حال حاضر ما گزينه هاي مد نظر خود را در چهارمين دوره از انتخابات شوراي شهر شروع كرده ايم و بنا داريم گزينه هاي خوبي را براي دوره چهارم ارائه دهيم به طوري كه در دوره جديد 31 نفر براي كانديداتوري معرفي خواهند شد.وي در ادامه گفت: هيچ يك از مصوبات شوراي شهر بر زمين نمانده است، مگر اينكه در برخي موارد معارضي وجود داشته باشد كه امكان اجراي مصوبه نبوده و بايد برطرف شود.
چمران در پاسخ به سوالي درباره آمادگي مديريت شهري براي زلزله احتمالي تهران، گفت: تهران در برابر زلزله، دفاع لازم ندارد و كار براي حل اين مشكل بسيار پيچيده است. چرا كه بايد تمامي تاسيسات زيرساختي مورد بررسي مجدد قرار بگيرد و در صورت لزوم بازسازي شود.
رئيس شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: شهرداري كار خاصي به جز مقاوم سازي و درست سازي ساختمان هاي جديد نمي تواند انجام دهد.
وي با اشاره به مشكل ريزدانگي بافت مسكوني تهران و كوچه هاي باريكي كه هم اكنون براي امدادرساني در مواقع ضروري مشكل ساز است، افزود: سازمان مديريت بحران در اين قبيل محلات، سوله هايي را پيش بيني كرده كه در موقع وقوع زلزله مي تواند جان پناه مناسبي براي مردم باشد، البته تاكنون 120سوله ساخته شده كه مسلما براي نياز 400 محله پايتخت كافي نيست.
چمران همچنين مهم ترين اقدامي كه در برابر زلزله بايد در دستور كار قرار بگيرد را آموزش مردم دانست و گفت: معمولا اولين كساني كه در محل وقوع حادثه حاضر مي شوند، خود مردم هستند و به همين خاطر آموزش ها مي تواند در دو ساعت اول وقوع حادثه كه وقتي كه زماني طلايي شمرده مي شود، موثر باشد.
وي به امكاناتي كه استان هاي معين تهران در صورت وقوع زلزله ارائه مي كنند، اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال هوابرد پادگان منجيل، معين استان تهران است اما حضور اين نيروها در شهر تهران، دست كم سه ساعت زمان نياز دارد.
چمران هم همچون بسياري ديگر از مسئولان مديريت شهري كه در برابر سوالي درباره ميزان آمادگي پايتخت براي وقوع زلزله احتمالي قرار مي گيرند، دعا كرد كه هيچ گاه چنين حادثه اي رخ ندهد و البته گفت كه حادثه پشت گوش ماست، چرا كه گسل هاي تهران فعال است.
وي با بيان اينكه گسل هاي تهران در هنگام تهيه طرح جامع، مورد مطالعه قرار گرفته بود، افزود: مطالعات جديدي در اين باره انجام شده و به عنوان مثال اعلام شده كه گسل ري در جنوب تهران همچون گذشته خطرناك نيست، اما گسل شمال تهران همچنان فعال و خطرناك است.
 


براساس بخشنامه جديد بانك مركزي

توزيع ارز براي دانشجويان غيربورسيه متوقف شد

مديركل امور بورس سازمان امور دانشجويان از توقف توزيع ارز براي دانشجويان غيربورسيه خبر داد.
حسن مسلمي ناييني در گفت وگو با ايسنا گفت: براساس بخشنامه اخير بانك مركزي ارز مبادلاتي به دانشجويان غيربورسيه مقطع كارشناسي اعطا نمي شود.
وي افزود: توزيع 3 هزار و 200 معرفي نامه ارز دانشجويي نيز توسط 30 موسسه اعزام به خارج از كشور آغاز شده است و اين توزيع تا اواسط هفته ادامه دارد و دانشجويان مي توانند در ساعات اداري براي گرفتن معرفي نامه مراجعه كنند.
مسلمي در رابطه با دانشجوياني كه درخواست آن ها تاييد نشده است، گفت: دليل اين امر توسط پست الكترونيكي به اطلاع داوطلب مي رسد و آنها بايد با مراجعه به سامانه نشا نسبت به رفع نقص مدارك خود و ارائه تقاضاي مجدد براي توزيع معرفي نامه اقدام كنند.
 


به دليل اخذوجه اضافي صورت گرفت

جريمه 17 ميليون توماني يك جراح پلاستيك توسط سازمان تعزيرات حكومتي

 يك جراج پلاستيك به دليل گرانفروشي با حكم تعزيراتي 17 ميليون تومان جريمه شد .
محمد حسن سرابيان مديركل روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي كشور در گفت و گو با مهر، با اعلام برخي از پرونده هاي مختوم شده در تعزيرات حكومتي گفت: در يك پرونده يك پزشك متخصص به دليل اخذ وجه اضافي (گرانفروشي) از سوي شعبه تعزيرات حكومتي شهر ساري به جزاي نقدي محكوم شد . در اين پرونده به دنبال شكايت شاكي خصوصي مبني بر اخذ وجه اضافي بر تعرفه از سوي يك جراح پلاستيك متخلف در قبال انجام عمل جراحي، پرونده اي در شعبه تعزيرات حكومتي مطرح و رئيس شعبه مذكور پس از اخذ نظر كارشناسي از كميسيون ماده 11 دانشگاه علوم پزشكي و ابلاغ احضاريه، تخلف وي را محرز تشخيص و راي به محكوميت به پرداخت 17 ميليون تومان جزاي نقدي در حق دولت و شاكي صادر كرد .
جريمه 82 ميليون توماني قاچاقچيان تلفن همراه
وي افزود در پرونده اي ديگر ماموران نيروي انتظامي شهرستان مياندوآب استان آذربايجان غربي طي بازرسي هاي خود مقاديري البسه وانواع گوشي تلفن همراه و187 هزارنخ سيگارخارجي قاچاق كشف و پرونده هايي در اين رابطه تشكيل شد . سرابيان گفت: با اعلام شكايت گمرك شهرستان پرونده هاي فوق پس از طي مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي ارجاع شد و شعبه ياد شده با توجه به محتويات موجود در پرونده ها، متخلفين را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 82 ميليون تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد .
 


تغيير پلاك موتورسيكلت هاي بدون پلاك ملي

با موافقت دولت و به منظور جلوگيري از تردد موتورسيكلت هاي فرسوده و مديريت مصرف سوخت، موتورسيكلت هاي بدون پلاك ملي مكلف به تغيير پلاك شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، با تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت و به استناد اصل صد و بيست و هفتم قانون اساسي، صاحبان موتورسيكلت هاي بدون پلاك ملي مكلف شدند براساس برنامه زمانبندي شده براي دريافت پلاك ملي به مراكز شماره گذاري مراجعه و براي تغيير پلاك خود اقدام كنند.
1-سال توليد از 1386-1381 مهلت تعويض پلاك تا 30/10/1391
2- سال توليد از 1388-1387 مهلت تعويض پلاك تا 29/12/1391
بر اين اساس، سوخت حمايتي موتورسيكلت هاي بدون پلاك ملي با سن كمتر از (10) سال در صورت مراجعه نكردن در مهلت هاي ياد شده براي تغيير پلاك، شصت درصد از تاريخ انقضاي مهلت كاهش مي يابد. همچنين از ابتداي سال 1392 به موتورسيكلت هاي بنزيني نو با پلاك جديد در صورت ارائه گواهي اسقاط موتورسيكلت فرسوده سهميه سوخت تعلق مي گيرد. از ابتداي سال 1392 سوخت حمايتي به موتورسيكلت هاي فرسوده تعلق نمي گيرد. براساس اين مصوبه، كارت سوخت موتورسيكلت هاي توقيفي از جانب نيروي انتظامي كه در مهلت زماني تعيين شده، ترخيص نشده باشند با اعلام ستاد مديريت حمل و نقل سوخت، از جانب وزارت نفت باطل مي شود. تردد موتورسيكلت هاي فرسوده از ابتداي سال 1392 در شهرهاي تهران، مشهد، تبريز، اراك، اصفهان، شيراز و كرج ممنوع است و وزارت كشور (نيروي انتظامي) موظف است؛ براي توقيف و تحويل آنها به مراكز اسقاط اقدام كنند همچنين خريد موتورسيكلت هاي بنزين سوز از جانب دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري ممنوع است، موارد استثناء با مجوز كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت سوخت مجاز است.
 


فرمانده يگان درياباني جزيره خبر داد

جمع آوري 10 هزار متر لوله انتقال سوخت قاچاق در قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
در يك عمليات مشترك درياباني قشم و ستاد درياباني بندرعباس بيش از 10 هزار متر لوله گذاري ساحلي كه براي انتقال سوخت قاچاق از منازل به ساحل جاسازي شده بود جمع آوري شد.
فرمانده يگان درياباني قشم گفت: در يك كار اطلاعاتي دو ماهه محل هاي لوله گذاري قاچاقچيان گازوئيل در جزيره قشم شناسايي شدند.سرهنگ عبدالله لشكري افزود: قاچاقچيان سوخت گازوئيل در روستاي صلخ و گامرون با لوله گذاري از داخل منازل ساحلي تا چند صد متري دريا مبادرت به انتقال پمپاژ سوخت از طريق اين لوله ها به شناورها مي كردند كه با شناسايي و جمع آوري لوله هاي مزبور اين مناطق پاكسازي شدند.وي اظهار داشت: نيروهاي اطلاعاتي اين درياباني و ستاد بندرعباس تا پاكسازي كامل اين مناطق به جستجوي خود ادامه خواهند داد تا منطقه براي قاچاقچيان سوخت ناامن شود.
 


عرضه سوسيس و كالباس ممنوع

نظارت جدي 7 هزار نيروي بهداشت بر فعاليت بوفه مدارس

مدير كل سلامت وزارت آموزش و پرورش از بگارگيري هفت هزار نيروي بهداشت در مدارس خبر داد و گفت: با بوفه هاي ارائه دهنده سوسيس و كالباس در مدارس برخورد شديد مي كنيم.
محمد چينيان در گفت و گو با مهر با بيان اين مطلب گفت: هفت هزار نيروي بهداشت در مدارس فعاليت مي كنند، ضمن آنكه براساس اعلام وزير آموزش و پرورش، اگر برخي از اين افراد در جاي ديگري به كار گرفته شده اند، بايد به فعاليت تخصصي خود برگردند.
چينيان با اشاره به طرح مدارس مروج سلامت در كشور تصريح كرد: در اين طرح مديريت حوزه سلامت به عهده مدير مدرسه است و اوست كه با توجه به پتانسيل اولياي دانش آموزان، از آنها براي اجراي اين طرح استفاده مي كند.
معاون سلامت آموزش و پرورش درباره خوراكي هاي مجاز بوفه هاي مدارس تأكيد كرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده بوفه هاي مدارس مي توانند انواع آش، سوپ، لوبيا، عدسي، حليم، شله زرد و فرني را با رعايت اصول بهداشتي و به شرط پخت روزانه به دانش آموز ارائه دهند.
وي افزود: همچنين فروش انواع چپس، پفك، نوشابه هاي گازدار، سوسيس، كالباس و ساندويچ با اين مواد خوراكي در بوفه هاي مدارس ممنوع است و با هر مدرسه اي كه اقدام به فروش اقلام ممنوعه كند، برخورد قانوني مي شود.
اين مقام مسئول در آموزش و پرورش به والدين توصيه كرد براي اصلاح عادات غذايي فرزندانشان،اقدام به ارائه خوراكي هايي همچون خرما، كشمش، نخودچي، آجيل، آجيل سويا كنند. همچنين بوفه هاي مدارس مي توانند لقمه هاي سنتي همچون نان و پنير، نان و تخم مرغ، كره و عسل را با رعايت نكات بهداشتي به دانش آموزان عرضه كنند.
 


راي ديوان عدالت اداري؛

آموزشگاه هاي آزاد براي آموزش افراد زير 20 سال بايد مجوز بگيرند

ديوان عدالت اداري بر ضرورت اخذ مجوز براي ادامه فعاليت و راه اندازي آموزشگاه هاي آزاد جهت آموزش افراد زير 20سال تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، متن راي شماره 318 هيات عمومي ديوان عدالت اداري در اين زمينه به شرح زير است: اولا تعارض در آرا به شرح مندرج در گردشكار محرز است. ثانيا مطابق ماده 9 قانون تاسيس و اداره مدارس، مراكز آموزش و پرورش غيردولتي مصوب 6/5/1387، موسسان مدرسه يا مركز پژوهشي يا مركز آموزشي غيردولتي به اخذ مجوز رسمي از وزارت آموزش و پرورش موظف شده اند. همچنين در تبصره ماده مزبور، تنها مرجع صدور فعاليت آموزشگاه هاي علمي آزاد و زبان خارجي براي آموزش افراد زير 20سال و مركز آموزش پيش دبستاني براي كودكان چهار و پنج ساله وزارت آموزش و پرورش تعيين شده است.نظر به اينكه حسب محتويات پرونده هاي موضوع تعارض، نمايندگي هاي موسسه مطالعات و خلاقيت كودك و نوجوان مبادرت به فعاليت هاي آموزشي كرده است و در اين زمينه فاقد مجوز لازم قانوني بوده است، بنابراين دادنامه شماره 1622 30/5/1390 شعبه چهارم ديوان عدالت اداري مبني بر رد شكايت در حدي كه متضمن اين معني است صحيح و موافق مقررات تشخيص مي شود.
اين راي به استناد بند دو ماده 19و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.
 


سقوط مرگبار 2 كارگر نصاب آسانسور

دو كارگر نصاب آسانسور در پي سقوط از ارتفاع در گذشتند.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني كشور، در ساعت 02/12ظهر ديروز دو كارگر نصاب آسانسور در شهرك ولي عصر واقع در خيابان سجاد جنوبي دچار حادثه مرگبار شدند.
اين حادثه در حالي در يك ساختمان 5 طبقه در حال ساخت رخ داد كه دو كارگر نصاب آسانسور مشغول نصب آسانسور بودند. آنان به دليل بي احتياطي از طبقه پنجم ساختمان بر روي كابين آسانسور كه بين طبقه دوم و سوم قرار داشت، سقوط كردند.
آتش نشانان پس از حضور در محل از طريق قطع برق و ايمن سازي محل، دو كارگر جوان را از كابين آسانسور خارج كرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل دادند.
 


كشف بند انگشت انسان در همبرگر!

يك بند انگشت انسان در بسته همبرگر متعلق به كارخانه اي در قم كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس؛ مدير كل تعزيرات حكومتي استان قم در اين باره گفت: كارخانه اي كه داخل محصول همبرگر آن، بند انگشت انسان كشف شده است، پلمب شد.
مهدي رياضي اظهار داشت: بعد از وصول گزارشي از سوي معاونت غذا و دارو درباره كشف يك بند انگشت انسان در بسته همبرگر، تحقيقات در اين زمينه آغاز شد.وي گفت: بازرسان بعد از كشف اين بند انگشت توسط خريدار به فروشگاه محل خريد محصول رفتند و از طريق مسئول اين فروشگاه، كارخانه توليد اين همبرگر را پيدا كردند.
به گزارش فارس، صبح ديروز يكي از شهروندان قم، در بسته همبرگري كه از يك فروشگاه خريداري كرده بود، يك بند انگشت انسان كشف كرد.
اين شهروند كه از ذكر نام خود خودداري كرد اظهار كرد: با مراجعه به فروشگاه عرضه مواد غذايي، چند بسته همبرگر خريداري كردم. همسرم مشغول برش زدن همبرگر بود كه ناگهان با بند انگشت يك انسان مواجه شد و ديدن چنين وضعيتي براي همسرم بسيار دردناك و وحشتناك بوده، به گونه اي كه وضعيت وي را آشفته كرده است.
وي ادامه داد: همسرم ابتدا تصور مي كرد اين قطعه شايد تكه گوشت خرد نشده باشد، اما وقتي برجستگي همبرگر را با چاقو برگرداند، بند انگشت انسان را مشاهده كرد.
اين شهروند قمي خواستار پيگيري اين موضوع شده است.
مدير كل تعزيرات حكومتي استان قم از اعلام نام اين كارخانه به دليل محدويت هاي قانوني خودداري كرد.

 


جمع آوري خط خيابان صفا- ميدان بهارستان

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه طي اطلاعيه اي از جمع آوري خط 2717(خيابان صفا- ميدان بهارستان) خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است: به علت اصلاح هندسي ميدان شهدا و تغييرات ترافيكي بوجود آمده برابر مصوبه كميته حمل و نقل ترافيك خط 2717(خيابان صفا- ميدان بهارستان) از مورخه 25/7/91 جمع آوري و مسافرين مي توانند از ايستگاه تعبيه شده در ضلع شمال شرق ميدان شهدا جهت عزيمت به بهارستان استفاده نمايند.
 


در سنندج سارق طلا در كمتر از 48 ساعت دستگير شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
سارق طلا با هوشياري ماموران آگاهي سنندج در كمتر از 48 ساعت دستگير شد.
شامگاه چهارشنبه گذشته 2نفر سارق طلا يك فرد طلافروش را در بلوار 28 دي سنندج مورد ضرب و شتم قرار دادند و 2كيلوگرم طلاي همراه وي را به سرقت بردند.
سارقان به فرد طلافروش كه در حال سوار شدن به خودروي شخصي اش بود حمله ور شده، وي را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
موضوع بلافاصله در دستور كار پليس آگاهي و ماموران كلانتري 17سنندج قرار گرفت و در فاصله كمتر از 48 ساعت با تلاش و هوشياري آنان يكي از سارقان به نام م-الف دستگير و بخشي از طلاي مسروقه كشف و به صاحبش بازگردانده شد.
فرد دستگير شده گفت كه من فقط طلاها را برده ام و آن فرد ديگر ايشان را مورد ضرب و شتم قرار داده است.
گفتني است مرد طلافروش از ناحيه سر و صورت بشدت آسيب ديده است.
 


موافقت توئيتر با حذف پيام هاي يهودستيزانه

در حالي كه شبكه هاي اجتماعي و سايت هايي نظير يوتيوب حذف مطالب توهين آميز به اديان را مغاير با شئون آزادي بيان قلمداد مي كنند، توئيتر با حذف پيامهايي كه عده اي آنها را يهودستيزانه قلمداد كرده اند، موافقت كرد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري بي بي سي، توئيتر موافقت كرده است پيام هاي يهودستيزي كه در فرانسه در اين شبكه اجتماعي جريان دارد را حذف كند.در روزهاي اخير پيامي با هاش تگ# unbonjuif (به معني يك يهودي خوب) در شبكه اجتماعي توئيتر ميان كاربران رد و بدل شده كه حاوي پيامهاي به اصطلاح يهودستيزانه بوده است.براساس اين گزارش، توئيتر پس از اعتراض گروهي از دانشجويان يهودي تصميم به حذف اين توئيت ها گرفته است.«اتحاديه دانشجويان يهودي فرانسه« قصد داشت با دادخواست قانوني توئيتر را وادار به حذف اين توئيت ها بكند.اين تصميم با تشكيل جلسه اي بين مديرارشد توئيتر، رئيس اتحاديه دانشجويان يهودي و نماينده هاي قانوني اين گروه دانشجويي اتخاذ شد.طي اين جلسه اتحاديه دانشجويان يهودي فهرستي از توئيت هايي كه خواستار حذف آنها بود را به نماينده توئيتر تحويل داد.در روزهاي گذشته هاش تگ # unbonjuifدر ميان كاربران فرانسوي زبان اين شبكه يكي از پركاربردترين توئيت ها بوده كه به نوشته بي بي سي اكثر آنها حاوي مضامين توهين آميز بوده است.شبكه هاي اجتماعي نظير فيس بوك، توئيتر و سايت هايي مانند يوتيوب حذف مطالبي با محتواهاي ايدئولوژيك را مصداق نقض حق آزادي بيان قلمداد مي كنند.به عنوان مثال، هنگامي كه انتشار فيلمي موهن به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) در سايت يوتيوب با اعتراض كاربران مسلمان مواجه شد، اين سايت حذف آن را مغاير با شئون آزادي بيان دانست.با اين حال، اين قانون شامل اين دانشجويان يهودي نشده است!
 


آخرين وضعيت ملاله يوسف

ملاله يوسف زي، دختر محصل 14 ساله پاكستاني كه به دليل تشويق دختران به تحصيل هدف حمله طالبان قرار گرفت. براي اولين بار توانست روي پاهاي خود بايستد و با ديگران ارتباط برقرار كند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري سي ان ان، ديو روسر، مدير بيمارستان بيرمنگام انگليس كه ملاله يوسف زي به آن جا منتقل شده، حال اين دختر 14 ساله را مساعد گزارش كرده است.
وي گفت: ملاله به دليل داشتن لوله تراكئوستومي در گلوي خود به دليل اصابت گلوله به گردنش نمي تواند صحبت كند اما جملاتي كه مي نويسد داراي انسجام معنايي است.ديو روسر همچنين گفت: هيچ دليلي وجود ندارد كه به خودمان بگوييم پس از خارج كردن اين لوله او ديگر نمي تواند صحبت كند.اما بسيار زود است كه بخواهيم به طور دقيق در مورد آسيب هاي وارد شده به حافظه و مغز وي اظهارنظر كنيم.گفتني است، بسياري از حاميان ملاله طي پيام هايي حمايت خود را اعلام كرده اند و بيمارستان مذكور نيز يك حساب براي وي افتتاح كرده تا كمك هاي مالي مردمي به اين حساب واريز شود.بيشترين دغدغه دكترهاي معالج عفونتي است كه وي به دليل اصابت گلوله به سرش متحمل شده است.در تيراندازي، گلوله به عقب چشم چپ ملاله اصابت كرده و از سر وي به گردن و شانه چپش منتقل شده و به بافت ترقوه شانه نيز نفوذ كرده است. فك و جمجمه وي نيز با اصابت گلوله و گذر آن آسيب ديده است.اسكن هاي ام آر آي نيز نشان مي دهند كه گلوله شليك شده به ملاله بخشي از مغز وي را خراش داده است؛ كه در اين شرايط بيشتر آسيب ها به دليل شوكي است كه بر مضروب تحميل مي شود.به احتمال زياد ملاله يوسف زي چند هفته ديگر را براي بهبود يافتن نياز دارد تا شرايطش براي رفتن زير تيغ و انجام عمل جراحي بر روي جمجمه اش فراهم شود.
 


تولد دوباره

«ريچارد لي نوريس» كه در يك حادثه شليك گلوله در سال 7991 مجروح شد، اكنون با انجام عمل جراحي پيوند صورت پس از 15سال به راحتي مي تواند بدون نگراني از نگاه هاي خيره مردم در خيابان ها قدم بزند.
به گزارش مهر قرباني 37 ساله در وسيع ترين عمل جراحي پيوند صورت پس از 15 سال اكنون نه تنها ظاهر صورت بلكه حس بويايي خود را نيز بازپس گرفته است.
نوريس در سال 1997 به طور اتفاقي به صورت خود شليك كرد، حادثه اي كه منجر به از دست دادن بيني و قسمت اعظم لب هاي خود شد. در حالي كه وي جراحي هاي متنوعي را براي نجات جانش از سر گذراند اما ظاهر وي به طور وحشتناكي دگرگون شده بود.
پزشكان و جراحان جراحي هاي متعددي را براي بازسازي استخوان فك و ديگر قسمت هاي صورتش انجام دادند به طوري كه در آخرين جراحي 36 ساعته وسيع ترين عمل پيوند كامل صورت بر روي وي انجام شد.
تيمي متشكل از 100 نفر از پزشكان و محققان در اين عمل جراحي شركت كردند.اين عمل جراحي با هزينه مالي دفتر تحقيقات نيروي دريايي آمريكا انجام شده است و محققان اظهار اميدواري كردند كه روزي اين تكنيك مورد استفاده سربازاني كه در جنگ زخمي شده اند، نيز قرار گيرد.گفتني است، اين بيست و سومين جراحي پيوند صورت است كه در جهان انجام مي شود اما به خاطر پيوند كامل صورت، دندان ها، زبان و فك ها كامل ترين جراحي پيوند صورت به شمار مي آيد كه تاكنون انجام شده است.
 


زن ديوانه

يك زن چيني به دليل فرو كردن چاقو به داخل جمجمه اش تحت عمل جراحي قرار گرفت اما به طور معجزه آسايي نجات يافت.
پزشكان معالج اين زن گفتند: او علي رغم فرو كردن تيغه چاقو به داخل جمجمه اش جراحت چنداني نديده است.اين زن كه از يك بيماري رواني رنج مي برد به دور از چشمان خانواده اش چاقويي را به جمجمه خود فرو برد و دچار اين حادثه شد.خانواده اين زن پس از اطلاع از اين اقدام، او را به بيمارستان منتقل كردند اما پزشكان در ابتدا از پذيرفتن او واهمه داشتند چرا كه احتمال مي دادند حين عمل آسيب جدي به جمجمه اش وارد شود.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پزشكان برخلاف انتظارشان توانستند اين زن را در يك عمل جراحي نجات دهند و پس از بهبود يافتن مرخص كنند.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14