(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مهر 1391 - شماره 20337

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شايد وقتي ديگر ! (يادداشت روز)
صدا نمياد ! (گفت و شنود)
كدخدايي:
الزام نامزدهاي رياست جمهوري به استعفا مغاير قانون است
رئيس مجلس خبرگان رهبري مطرح كرد
انتقاد از ورود زودهنگام به فضاي انتخاباتي
بررسي دستاوردهاي سفر رهبر معظم انقلاب در جلسه جامعه مدرسين
نايب رئيس كميسيون شوراها خبر داد
جزئيات طرح اصلاح قانون انتخابات
كيهان و خوانندگان
شما جاي اين بدبخت بوديد بشكن مي زديد؟! (خبر ويژه)
اقبال عمومي به ايران در ميان مردم مصر رو به افزايش است (خبر ويژه)
راديو فردا:
پهپادهاي ايراني جنگ را به عمق اسرائيل مي برد (خبر ويژه)
صادق خرازي:
آقاي عبدي ادا درنياور درباره ملاقات با مامور سيا توضيح بده (خبر ويژه)
اسرائيل هر روز در منطقه و جهان تنهاتر مي شود (خبر ويژه)


شايد وقتي ديگر ! (يادداشت روز)

ديروز آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور محترم كشورمان در اقدامي غيرمنتظره و بيرون از روالي كه مسئولان بلندپايه در نامه نگاري به يكديگر رعايت مي كنند، نامه اي را كه خطاب به آيت الله آملي لاريجاني، رياست محترم قوه قضائيه نوشته بود، در اختيار رسانه ها قرار داده و منتشر كرد. متن نامه كوتاه ايشان كه به نظر مي رسد عقبه بلند آن از نگاه رياست محترم جمهوري دور مانده باشد، به شرح زير است؛
سلام عليكم؛
اطلاع داريد كه بازديد اينجانب از زندان اوين براي روز دوشنبه 17/07/91 برنامه ريزي و روز يكشنبه 16/07/91 از طريق وزير محترم دادگستري به آن قوه محترم اعلام گرديد. پس از ساعتي ايشان اعلام كردند كه مسئولين قوه قضائيه مي خواهند كه اين بازديد به روزهاي آينده موكول گردد.
مقتضي است دستور فرماييد در اسرع وقت هماهنگي لازم جهت اين بازديد معمول گردد.
بازديد از زندان اوين اگرچه مانند بازديد از ساير مراكز و نهادهاي نظام- با رعايت برخي از شرايط در برخي از موارد- حق رئيس محترم قوه مجريه است ولي درباره نامه ياد شده و درخواستي كه در آن آمده پرسش هايي هست كه براساس آن، به آساني نمي توان درخواست بازديد ايشان از زندان اوين را در بستر و چارچوب قانوني مورد اشاره و اقدامي عادي و بي حاشيه تلقي كرد!
1- اولين پرسش آن است كه جناب رئيس جمهور با چه انگيزه اي نامه خود خطاب به رئيس قوه قضائيه را در اختيار رسانه ها قرار داده و منتشر كرده اند؟! چرا كه اينگونه نامه ها مطابق روال جاري و پذيرفته شده، به صورت محرمانه و با قيد طبقه بندي ارسال مي شود و در صورتي كه حاوي مطلب محرمانه اي نباشد نيز، از انتشار آن در سطح رسانه ها خودداري مي شود. ممكن است گفته شود كه آقاي رئيس جمهور قصد داشته اند كه تمامي اقدامات خود را به اطلاع همه مردم برسانند! كه بايد پرسيد؛ چرا ساير نامه هايي كه خطاب به سران قوا و يا خطاب به برخي از مقامات بلندپايه ديگر، نظير اعضاي محترم كابينه نوشته اند را منتشر نفرموده اند؟ مخصوصا آن كه برخي از آن نامه ها حاوي مطالبي است كه آگاهي مردم از آن خالي از فايده نيست.
از سوي ديگر، آيا رئيس جمهور محترم از اين نكته بديهي غافل بوده اند كه نامه ايشان بعد از انتشار فقط در ميدان ديد مردم شريف ايران باقي نمي ماند و براي چشم هاي گرسنه و نامحرم دشمنان اسلام و انقلاب نيز كه اين روزها- بيشتر از همه روزها- به عرصه سياسي كشورمان دوخته شده است «سوژه» مي سازد؟!
متن نامه آقاي رئيس جمهور حكايت از آن دارد كه ايشان 10 روز قبل هم درخواست بازديد از زندان اوين را داشتند و قوه قضائيه بنا به علل و براساس مصالحي اين بازديد را به روزهاي بعد موكول كرده بود. اين نكته بايد بيشتر از نكات قبلي، مانع رسانه اي كردن نامه از سوي رئيس جمهور مي شد. چرا كه، اگر آن مصالح همچنان باقي باشد- كه خواهيم ديد هست- بازديد ايشان باز هم به تعويق مي افتد و در اين حالت از يكسو توهم اختلاف ميان دو قوه پديد مي آيد و از سوي ديگر، دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها با بهره گيري از اين تعويق و بدون اشاره به علت آن، زمينه تازه اي براي دروغ بافي هاي چندين و چند ساله خود درباره، زندان ها و از جمله زندان اوين پيدا مي كنند! آيا رئيس جمهور محترم به اين نكته بسيار بديهي توجهي نداشته اند؟ و آيا مسئولان دستگاه قضايي ، مصلحت انديشي هاي خود را كه -چنانچه اشاره خواهد شد- برخاسته از رعايت عدالت وحقوق همگاني بوده است براي جناب رئيس جمهور بازگو نكرده اند؟
انتشار نامه فوق الذكر با توجه به نكات يادشده مي تواند اين توهم را در برخي اذهان پديد آورد كه آقاي دكتر احمدي نژاد با اطلاع قبلي از مصلحت انديشي و در نتيجه مخالفت دستگاه قضايي با بازديد ايشان در پي آن بوده اند كه -خداي نخواسته- اين مخالفت را به حساب بي عدالتي قوه قضائيه و اصرار خود را به حساب عدالت جويي خويش بنويسند! و بعيد نيست شماري از بدانديشان نيز براي مقابله با رئيس جمهور محترم كشورمان اقدام ايشان را به سود توهم پراكني هاي دشمنان بيروني قلمداد كنند! اين توهم به يقين دور از شخصيت آقاي دكتر احمدي نژاد است ولي متأسفانه بايد گفت كه انتشار نامه ياد شده مي تواند زمينه ساز توهم مورد اشاره باشد.
2- پرسش ديگر آن است كه چرا جناب احمدي نژاد طي 7 سالي كه از حضور ايشان در رأس قوه مجريه مي گذرد به فكر بازديد از زندان اوين نبوده اند؟ ممكن است گفته شود كه آقاي رئيس جمهور برنامه هاي بازديد خود از مراكز و كانون هاي مختلف را براساس اولويت و با در نظر گرفتن فرصت هايي كه در اختيار دارند، تدوين مي كنند و اكنون در فهرست برنامه هاي ايشان، نوبت به بازديد از زندان اوين رسيده است. اين استدلال را نفي نكرده و غيرقابل پذيرش نمي دانيم، اما، اين روزها شاهد رخداد ديگري نيز بوده ايم كه پاسخ احتمالي ياد شده را در اذهان عمومي مخدوش كرده و زيرسؤال مي برد و آن، دستگيري و زنداني شدن آقاي علي اكبر جوانفكر، مشاور رئيس جمهور است كه محاكمه، بازداشت و زنداني شدن وي با مخالفت اعلام شده آقاي دكتر احمدي نژاد روبرو شده بود و حال آن كه جرايم ايشان با استناد به اسناد غيرقابل انكار به اثبات رسيده و بعد از محاكمه علني به دو فقره حبس تعزيري و محروميت از فعاليت مطبوعاتي و رسانه اي محكوم شده بود. اكنون اين سؤال پيش مي آيد كه آيا محكوميت آقاي جوانفكر انگيزه اصرار آقاي احمدي نژاد براي بازديد از زندان اوين است؟! مخصوصا آن كه رئيس جمهور محترم، بارها مخالفت خود نسبت به محكوميت مشاور خويش را اعلام داشته و به حكم صادره اعتراض كرده بود. اگر چنين است- كه ان شاءالله نباشد- اين پرسش مي تواند در افكار عمومي شكل بگيرد كه؛ آقاي جوانفكر غير از آن كه مشاور آقاي احمدي نژاد بوده است چه تفاوت ديگري با بقيه مجرمان دارد و در كجاي قانون آمده است كه نزديكان و مشاوران رئيس جمهور از مصونيت قضايي برخوردارند و چنانچه مرتكب جرمي شوند، بايد از تعقيب قضايي در امان باشند؟!
دستگاه قضايي اگر در پي اجراي عدالت است- كه بايد باشد- حق ندارد در ميان مجرمان و محكومان تبعيض قائل شود. موافقت دستگاه قضايي با درخواست آقاي احمدي نژاد، نااميد كردن مردم از عدالت خواهي و انصاف جويي اين دستگاه است. مگر فلان مجرم زنداني با مشاور سابق رئيس جمهور چه تفاوتي دارد غير از اين كه در ميان مسئولان نظام حامي عالي رتبه اي ندارد؟!
3- ممكن است گفته شود كه درخواست بازديد آقاي رئيس جمهور ربطي به محكوميت و زنداني بودن آقاي جوانفكر ندارد! اين تلقي اگرچه با واقعيات و شواهد موجود همخواني چنداني ندارد ولي بر فرض كه چنين باشد، از آنجا كه اظهارات آقاي احمدي نژاد و اطرافيان ايشان، چنين تلقي- يا توهمي- را پديد آورده است، براي پيشگيري از هرگونه شائبه و برداشت سوء درباره نگاه تبعيض آميز رئيس جمهور و قوه قضائيه لازم است اين بازديد- در صورت لزوم و با رعايت شرايط قانوني آن- به زمان ديگري موكول شود تا- خداي نخواسته- اين شائبه در افكار عمومي شكل نگيرد كه رياست محترم جمهوري و يا رياست محترم دستگاه قضايي وقتي پاي درخواست مسئولان عالي رتبه در ميان است، عدالت را به تبعيض مي آميزند آيا مصلحت نظام كه عدالت خواهي برجسته ترين، جذاب ترين و خداپسندانه ترين ويژگي آن است بر هر مصلحت ديگري برتري ندارد؟
4- و بالاخره، اين روزها كه جمهوري اسلامي ايران از يكسو پرچمداري و نقش آفريني در تحولات بزرگ منطقه و بين المللي را برعهده دارد و از سوي ديگر و به همين علت با برخي از مشكلات تحميلي مانند گراني افسارگسيخته كالا و خدمات مورد نياز مردم روبروست كه به تدبير و چاره انديشي مسئولان، مخصوصا قوه مجريه و رئيس جمهور محترم نياز دارد، طرح مسائل دست چندم و حاشيه ساز مي تواند تلقي فرصت سوزي و بي اعتنايي- هرچند ناخواسته- به نيازهاي مبرم و ضروري مردم را در پي داشته باشد.

حسين شريعتمداري
 


صدا نمياد ! (گفت و شنود)

گفت: صادق خرازي، ديپلمات ارشد دولت خاتمي به عباس عبدي گفته است «آقاي عبدي! اداي شهروند عادي را درنياور، چرا از بعضي كارهايت مثل رابطه با مسئول سرويس امنيتي فرانسه و مسئول ايستگاه اروپايي سازمان سيا چيزي نمي گوئي»؟
گفتم: حالا چرا به هم پريده اند؟! اينها كه فقط يك سر و گردن از هم جدا بودند؟!
گفت: براي اين كه عباس عبدي در چند مقاله به اصلاح طلبان انتقاد كرده است.
گفتم: حالا چرا اصلاح طلبان تا حالا درباره روابط وي با ماموران سيا چيزي نمي گفتند؟!
گفت: براي آنها، وطن و مردم و نظام و استقلال و آزادي و... ارزشي ندارد كه درباره اينجور خيانت ها حرف بزنند. آنها فقط هنگامي كه به حزبشان انتقاد بشود، صدايشان درمي آيد!
گفتم: اربابي از بالكن ويلاي خود باغبانش را صدا زد و پرسيد؛ آن كدام باغبان است كه تخم مرغ هاي ارباب را كش مي رود. و باغبان كه ديد اوضاع خيط است با دست اشاره كرد كه صدا نمي آيد و ارباب براي اين كه دست او را رو كند گفت حالا تو بيا از بالكن مرا صدا بزن. و باغبان پرسيد؛ آن كدام ارباب است كه شب ها با راهزنان به دزدي مي رود؟ و ارباب كه رنگ از چهره اش پريده بود گفت؛ مثل اين كه حق با توست! اينجا اصلا صدا نمياد!
 


كدخدايي:

الزام نامزدهاي رياست جمهوري به استعفا مغاير قانون است

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: مغايرت طرح الزام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به استعفا 6ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري با قانون اساسي روشن است.
عباسعلي كدخدايي در نشست خبري ديروز با اصحاب رسانه در پاسخ به اين سوال كه در صورت تصويب طرح الزام نامزدهاي رياست جمهوري به استعفا نظر شوراي نگهبان چيست گفت: اين مسئله كه قرار بود به صورت طرح در مجلس ارائه شود از دستور كار خارج شده است ولي اگر چنين طرحي تصويب شود قطعا مغايرت آن با قانون اساسي روشن است و اميدواريم چنين موضوعي مطرح نشود.
كدخدايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: نظر ما همواره اين بوده كه همه افراد، گروه ها و جناح ها طبق قانون مي توانند در انتخابات شركت كنند و شوراي نگهبان صلاحيت اين افراد را براساس رفتار آنها مورد بررسي قرار خواهد داد.
وي در پاسخ به سوال ديگري نيز گفت: وظيفه شوراي نگهبان اجراي قانون است و تلاش ما اين است كه براساس معيارهاي قانون عمل كنيم، براي ما هم فرقي نمي كند كه كدام جناح، گروه و چه شخصي مطرح باشد.
خبرنگار ديگري گفت كه برخي افرادي كه براي انتخابات آتي مطرح هستند فعاليت هاي تبليغاتي خود را شروع كرده اند، آيا گزارشي از تبليغات زودهنگام به شوراي نگهبان رسيده يا خير؟ سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ گفت: اگر اينگونه اقدامات مصداق تبليغات باشد در بررسي هاي شوراي نگهبان مد نظر قرار مي گيرد، ضمن اينكه رهبر معظم انقلاب فرموده اند كه ورود زود هنگام به انتخابات به مصلحت نيست و ما نيز هنوز فعاليت هاي انتخاباتي مان را شروع نكرده ايم.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه آيا قانون خاصي ملاك براي بررسي صلاحيت هاست گفت: همه قوانين ما مقتبس از شرع مقدس اسلام است و اين موضوع با تاييد فقهاي شوراي نگهبان به تاييد نهايي مي رسد، راهكار ما در اين چارچوب همين قوانين هستند.
خبرنگار ديگري سوال خود را اينگونه مطرح كرد كه طي ماه هاي اخير شاهد حمايت فراكسيون اكثريت مجلس از علي لاريجاني هستيم و از سوي ديگر اصلاح قانون انتخابات را مد نظر داريم، آيا چنين اقداماتي شائبه رفتار سياسي يا دخالت در عملكرد قواي ديگر را مطرح نمي كند؟
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ گفت: اقداماتي كه هر فردي در هر قوه اي انجام مي دهد به هر دليل ممكن است تاثيري بر قوه ديگر داشته باشد ولي به معناي دخالت نيست.
سرانجام لايحه قانون مجازات اسلامي
كدخدايي در خصوص سرانجام لايحه قانون مجازات اسلامي نيز يادآور شد: در نوبت هاي قبلي پس از ارسال پاسخ از سوي شوراي نگهبان، مجلس در آن تغييراتي داده بود كه لازم ديده شد مورد بحث و بررسي قرار گيرد. اين امر با توافق مجلس مجددا در جلسات شوراي نگهبان مورد بحث قرار گرفت و اكنون دوستان ما در مجلس مشغول رفع ايرادات هستند.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا اين اقدام مجلس قانوني است كه پس از اظهار نظر شوراي نگهبان و ارسال لايحه قانون مجازات اسلامي به مجلس، مجددا در آن تغييراتي اعمال كند؟ گفت: ظاهرا اداره تنقيح قوانين مجلس شوراي اسلامي اين لايحه را اصلاحات ويرايشي كرده بود كه اين اصلاحات ويرايشي از نظر فقهاي شوراي نگهبان در محتوا نيز تاثير داشت و از اين جهت مجدد آن را بررسي كرديم.
خبرنگار ديگري با اشاره به بيانات رهبر انقلاب در خصوص سلامت انتخابات، خواستار ارزيابي شوراي نگهبان در اين راستا شد كه كدخدايي گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري مثل هميشه براي همه مسئولان و مقامات راه گشا است. تاكنون همه انتخابات سالم برگزار شده ولي اين امر مانع از اين نمي شود كه ما تدابير بيشتري نداشته باشيم.
61 ايراد و تذكر به 2 لايحه
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين فرجام آخرين طرح ها و لوايح بررسي شده در شوراي نگهبان را تشريح كرد كه براساس آن شوراي نگهبان به دو لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست و آيين دادرسي كيفري مجموعا 61 ايراد و تذكر وارد كرده است.
كدخدايي همچنين از تاييد 15طرح و لايحه در اين شورا خبر داد و گفت: اعضاي شوراي نگهبان 6 طرح و لايحه را نيز مغاير با موازين شرع و قانون اساسي دانستند.
 


رئيس مجلس خبرگان رهبري مطرح كرد

انتقاد از ورود زودهنگام به فضاي انتخاباتي

رئيس مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر حفظ آرامش در فضاي سياسي كشور گفت: ورود به مباحث انتخابات رياست جمهوري در كشور زود است و فضا نبايد از هم اكنون انتخاباتي شود.
آيت الله مهدوي كني در گفت وگو با مهر در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در بجنورد و تأكيد ايشان بر آرامش فضاي سياسي كشور آيا طرح سؤال از رئيس جمهور در شرايط فعلي به صلاح كشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب بر آرامش فضاي سياسي كشور تأكيد كرده اند و بنده نمي توانم بالاتر از سخنان ايشان چيزي بگويم، همه مسئولان و نمايندگان مردم بايد به سخنان رهبري گوش دهند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: در موضوع سؤال از رئيس جمهور نماينده مجلس تصميم گير اصلي هستند و بنده وكيل نيستم كه نظر خاصي بدهم.
وي با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالي درباره انتخابات رياست جمهوري گفت: در شرايط فعلي بايد بر آرامش فضاي سياسي كشور تأكيد شود.
آيت الله مهدوي كني همچنين به بحث هاي انتخاباتي در كشورمان نيز اشاره كرد و گفت: ورود به مباحث انتخابات رياست جمهوري در كشور زود است و فضا نبايد از هم اكنون انتخاباتي شود.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين احمد سالك با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري مبني بر لزوم پرهيز از ورود زود هنگام افراد و جريانات به انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: در قانون انتخابات نحوه و زمان فعاليت هاي انتخاباتي روشن شده است، اين در حاليست كه زمان انتخابات هنوز نرسيده و ما مدت زمان زيادي تا برگزاري انتخابات در پيش داريم.
اين عضو جامعه روحانيت مبارزه به ايسنا گفت: ايشان همچنين تذكر ديگري به مردم براي حضورشان در صحنه انتخابات داشتند و اين امر را به عنوان عمل صالح دانستند و تذكر ديگري به مسئولين دادند كه ايجاد ناآرامي در سطح جامعه نكنند و نوعي آرامش را تا زمان برگزاري انتخابات حفظ كنند.
وي گفت: ورود زود هنگام افراد و جريانات به انتخابات فرصتي دست دشمن مي دهد كه بتواند عنصري را كه خودش مي خواهد مثل فتنه سال 88 وارد عرصه انتخابات كند.
 


بررسي دستاوردهاي سفر رهبر معظم انقلاب در جلسه جامعه مدرسين

نتايج و دستاوردهاي سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي در جلسه جامعه مدرسين مورد بررسي قرار گرفت.
در جلسه هفتگي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با توجه به سفر اخير رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي، مهمترين محورهاي سخنان معظم له و نتايج اين سفر مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش فارس، بررسي ملاحظات فعلي كشور و لزوم هماهنگي و وحدت بين سه قوه از ديگر محورهاي مورد تاكيد اعضا در اين جلسه بود.
نماينده بجنورد دستاوردهاي سفر
رهبر انقلاب را تشريح كرد
نماينده مردم بجنورد در مجلس دستاوردهاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي را تشريح كرد.
قاسم جعفري در گفت وگو با ايسنا درباره دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي گفت: خود سفر و انجام آن دستاورد بزرگي بود كه اثرات معنوي و اجتماعي بسياري را در استان برجاي گذاشت. وي با بيان اينكه كارهاي متفاوتي در اين سفر انجام شد، اظهار كرد: به عنوان مثال اگر مي خواستيم براي معرفي استعدادها و نيز استانداردهاي گردشگري استان اقداماتي را انجام دهيم قطعاً هزينه هاي بسياري را تحميل مي كرد، اما مقام معظم رهبري در اين سفر بسيار خوب به اين موضوع پرداختند.
جعفري با اشاره به مصوبات استان طي سفر مقام معظم رهبري گفت: در مورد مباحثي مانند گردشگري، آموزش، فرهنگي، اجتماعي و... مواردي مصوب شد كه اگر اجرايي شود قطعاً مي تواند گرد محروميت را از استان بزدايد زيرا استان خراسان شمالي استاني است كه استعدادهاي بالقوه اي دارد كه بايد بالفعل شود و جاي خود را پيدا كند.
 


نايب رئيس كميسيون شوراها خبر داد

جزئيات طرح اصلاح قانون انتخابات

نايب رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس از نهايي شدن طرحي خبر داد كه براساس آن حداقل سن براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري 40 يا 45 سال و حداكثر سن 75 سال در نظر گرفته شده است.
محمدابراهيم رضايي در گفت وگو با فارس گفت: كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در حال بررسي و تصويب طرحي است كه در آن سقف سني براي شركت نامزدها در انتخابات رياست جمهوري 75 سال در نظر گرفته شده و كف سني 40 سال كه برخي از نمايندگان سن 54 سال را براي اين طرح پيشنهاد كرده اند.
وي افزود: در طرح جديد داشتن سواد خواندن و نوشتن تنها ملاك و معيار براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري نيست و نامزدها بايد داراي سابقه مديريتي باشند.
نماينده مردم خمين در خانه ملت خاطر نشان كرد: براساس طرح مذكور نامزد مورد نظر براي انتخابات رياست جمهوري بايد داراي 8 سال سابقه وزارت بوده و 300 نفر از سياسيون كه در رزومه كاري خود سابقه كاري حداقل استانداري يا مشاغل هم تراز به بالاتر را داشته باشند وي را از نظر توان مديريتي تأييد كرده و از نظر مذهبي نيز فرد مورد نظر بايد صلاحيتش به تأييد شوراي مديريت حوزه علميه قم برسد.
نايب رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينكه تلاش ما بر آن است تا اين طرح در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري اجرايي شود اظهار داشت: در اين طرح نظرات شوراي نگهبان، مجمع تشخيص مصلحت نظام و دولت و وزارت كشور نيز جلب شده است و طرح مذكور در هفته اول كاري مجلس پس از تعطيلات به صحن علني مجلس خواهد آمد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ قطع پخش برنامه هاي برون مرزي صدا و سيما از ماهواره يوتل ست و هاتبرد با فشار اتحاديه اروپا و به درخواست نتانياهو خيانتي در حق بشريت است. هر چند كه اين جنايتكاران قبلاً زياد غذا و آب را بر روي مردم بسته اند، اما اخبار درست هم غذاي فكر و انديشه است. آنها مثل خفاشان خون آشامي كه به تاريكي خو كرده و از نور و روشنايي وحشتزده هستند، از اينكه اخبار حقيقي و بي طرفانه به گوش مردم جهان برسد، وحشت دارند، آنها دوست دارند اخباري يك طرفه با محوريت صهيونيسم به فكر و روح جوامع بشري بدهند. ما بايد تدابير بيشتري براي برخورد با آنها داشته باشيم و خود را براي برخوردهاي جدي تر آماده كنيم بايد براي مقابله با اين فشار از سوي دشمنان و قدرتهاي شيطاني آمادگي بيشتري داشته باشيم.
رضا محمودي
¤ براي مسئولان محترم از اوجب واجبات است كه 20 سؤال مطرح شده از سوي رهبر معظم انقلاب را بررسي كنند. زيرا اطاعت از ولي امر مسلمين بايد در رأس همه امور قرار گيرد.
سليمان بلغار
¤ سؤالات 20 گانه رهبر معظم انقلاب را پيگيري كنيد و از دولتمردان بخواهيد آنها را بي پاسخ رها نكنند.
يك شهروند
¤ نبايد به فتنه گران 88 اجازه فعاليت و توطئه در كشور داد تا عرصه را به دست بگيرند و با دشمنان همراهي كنند. همچنين از حلقه انحرافي لانه كرده در دولت نبايد غافل شد. جريان انحرافي مستقيماً ضربه نمي زند و ظاهر غربي به خود نمي گيرد و از تجارب ناكامي اصلاح طلبان در انحراف كشور استفاده مي كنند. لذا بايد در برابر اين جريان هوشيار بود و نبايد به آنها اعتماد كرد.
محمود رضايي منش
¤ آيا رسيدگي به احتكار كردن اجناس مورد نياز مردم وظيفه سازمان تعزيرات حكومتي نيست؟ اگر چنين است چرا شركتهاي خودروسازي هزاران اتومبيل را به خاطر گراني احتكار كردند و چرا هيچ اقدامي در راستاي حمايت از مصرف كنندگان از سوي اين سازمان انجام نمي شود.
يك شهروند
¤ تنها راه مقابله با پيمانكاراني كه به ناحق حق و حقوق كاركنان را تضييع مي كنند تحقيق ويژه از سوي بازرسان معتمد وزارت رفاه و كار است.
سليماني
¤ از سازمان بيمه خدمات درماني انتقاد دارم. بيمه ام از نوع خدمات ايرانيان است و در تاريخ پنج شنبه 27/7/91 براي آزمايش پزشكي قند و خون و ادرار به درمانگاه خيريه محل سكونت در خيابان شهيد مخبر شمالي منطقه 14 مراجعه كردم، اما با اينكه دفترچه بيمه خدمات درماني دارم، مبلغ 26 هزار و 570 تومان بابت هزينه آزمايش پرداخت كردم. سهم بيمار 20 هزار تومان و جمع كمك بيمه 6 هزار تومان در دفترچه قيد شده است. اين چه نوع حمايت از قشر محروم است پس اين همه تبليغات دهن پركن چه معني دارد؟
حسين شفيعي
¤ مسئولين امر فكري به حال برق فشار قوي كه سالهاست بالاي منازل ما جولان مي دهد و كسي هم مسئوليت عواقب بيماري زاي آن را به عهده نمي گيرد بنمايند. (خيابان هنگام- خ تكاوران- لاله 4).
شاهچراغي
¤ از وزارت بهداشت و دولتمردان تقاضا داريم به طب سنتي بيشتر بها بدهند. مخصوصا با توجه به اينكه در وضعيت تحريم هستيم اصلا جايز نيست از كشورهاي خارجي و غربي دارو وارد كشور كنيم. در چنين شرايطي بهتر است به گسترش طب سنتي بپردازند.چون كارايي داروهاي سنتي كه توسط دكتر تجويز شده باشد خيلي بهتر از داروهاي شيميايي است.
يك هموطن
¤ جايگاه سوخت گاز اتوبان شهيد آويني شهرري يك ماه است كه تعطيل است و مردم اين شهرستان و زائران با مشكل روبه رو شده اند. تقاضاي رسيدگي داريم.
پيرعطري
¤ به چه علتي نظام مهندسي حق امضاي طراحي نظام مهندسي را از دانشجويان كارشناسي ناپيوسته معماري گرفته و فقط به كارشناسي پيوسته مي دهد. چرا برخي به جاي كارآفريني ايجاد بيكاري مي كنند؟ سوالي كه پيش مي آيد اين است كه مگر كارشناسان ناپيوسته در اين كشور مدرك نگرفته اند كه نظام مهندسي اين گونه با ما برخورد مي كند؟
8469---0919
¤ در تلويزيون و آگهي دائم تبليغ ساخت برجهاي تجاري را مي كنند. چرا تبليغ ساخت يك بيمارستان در دستور كار قرار نمي گيرد. وقتي 80 درصد بيمارستانهاي ايران فرسوده است چرا ساخت اين بيمارستانها جايگزين ساخت اين برجها نمي شود؟
پيكر
¤ متاسفانه مدتهاست كه جاده انديشه حجم ترافيك سنگيني را تحمل مي كند و هر روز تصادفات زيادي در اين جاده رخ مي دهد. از مسئولان تقاضاي تعريض جاده و رسيدگي به حل مشكل ترافيكي منطقه را داريم.
4802---0912
پاسخ روابط عمومي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران هما
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ بيست و يكم شهريورماه 1391 مبني بر مشكلات عده اي از كاركنان فرودگاه، حضرت امام(ره) و مهرآباد(كاهش حقوق از 750 هزار به 500 هزارتومان و عدم پرداخت بن غيرنقدي) به آگاهي مي رساند: با توجه به مصوب دولت در خصوص تغيير وضعيت نيروهاي پيمانكار به قرارداد مستقيم، كاركنان تحت پوشش شركتهاي پيمانكار كه از 1/4/91 به قرارداد مستقيم با «هما» تبديل وضعيت يافته اند، تاكنون بصورت علي الحساب حقوق دريافت نموده اند و مبالغ مذكور در قرارداد متعاقبا پرداخت خواهد شد.
همچنين حقوق و فوق العاده هاي كاركنان مورد نظر در زمان اشتغال تحت پوشش شركت هاي پيمانكار در چارچوب قانون كار و پس از تبديل وضعيت استخدامي آنان به قراردادي با «هما» براساس ضوابط و مصوبات خاص «هما» و در مشابهت با كاركنان رسمي تعيين گرديده است.
در خصوص پرداخت كمك هاي غيرنقدي شايان ذكر است كمك هاي غيرنقدي سال 91 جهت كاركنان رسمي و قرارداد مستقيم تصويب و پرداخت شده است.

 


شما جاي اين بدبخت بوديد بشكن مي زديد؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به محافل ضد انقلاب، رضا ربع پهلوي را عصبي و خسته و سردرگم خواند.
پايگاه اينترنتي گويانيوز در مطلبي به قلم اسماعيل نوري علا نوشت: برخي از دوستاني كه آخرين مصاحبه شاهزاده رضا پهلوي را با تلويزيون صداي آمريكا، ديده اند، اظهار مي دارند كه او در اين برنامه بسيار خسته و عصبي بنظر مي رسيد؛ و سپس به اظهارنظر در مورد چرائي اين وضعيت مي پردازند. من نيز چون ديگران به تماشاي اين مصاحبه نشسته و اكنون به اين نتيجه رسيده ام كه يك چنين حالتي از لحاظ روانشناسي نمي تواند ناشي از سرگرداني در تشخيص هويت و نقش خود نباشد. او 53 ساله است و در گذر از نيم قرن تاريخ پرالتهاب زندگي اش مجبور بوده تن به تحميل شخصيت هاي مختلفي بر وجود و ذهنيت خود بدهد و اكنون در آستانه ميانه سالي نمي تواند خود واقعي اش را از ميان اين همه «هويت» پيدا كند، بقيه ماسك هاي تحميلي را به دور افكند، و هماني باشد كه خود مي پندارد هست.
نويسنده مي افزايد: كودكي كه، در شكم مادر حتي، پادشاه آينده ايران است و تا سنين بلوغ «والاحضرت وليعهد» نام دارد و به او تلقين مي شود كه بزودي جانشين پدري مي شود كه در قلمرو قدرت اش شخص دومي وجود ندارد (اميرعباس هويدا مي گفت به شاهنشاه نگوئيد شخص اول مملكت، چرا كه در اين مملكت شخص دومي وجود ندارد)، نوجواني كه هر كجا پا مي گذارد زمين و زمان در برابرش سر خم مي كنند، و چون براي تحصيل به خارج مي آيد مي بيند كه همه جهان در برابرش به احترام مي ايستند، ملكه انگليس برايش ميهماني مي دهد؛ جواني كه هنوز به بيست سالگي نرسيده مي بيند كه آنچه در اين دو دهه ديده و باور كرده خانه اي ساخته شده بر آب بوده است؛ و مردم به خيابان ها ريخته و مرگ پدرش را مي خواهند، و پدرش را مي بيند كه با بغضي در گلو و قطره اشكي در چشم، هراسيده كشورش را ترك مي كند و از اين خاك به آن خاك مي گريزد و تخت بيمارستاني مي جويد تا در آن براحتي جان بسپرد.
مدير سلطنت طلب سايت سكولاريسم نو در ادامه تحليل خودنويس خاطر نشان كرد: شاهزاده در همان قاهره و در مراسم دفن پدر بود كه شنيد چيزي در اعماق وجودش به او مي گويد كه «كدام تاج و تخت را به تو وعده مي دهند، وقتي همه چيز مثل فيلم هاي هاليوودي قلابي از آب درآمده است؟» با اين همه، به ترغيب بازمانده اطرافيان پدر و به تشويق مادر سوگوارش، تن به آئين قسم خوردن به قرآن مي دهد، خود را شاه ايران اعلام مي كند و از آن پس تشريفات سابق درباري، بصورتي عاريه اي و قلابي، همچنان ادامه مي يابد. او اكنون در غربت و سرگرداني رفته رفته درمي يابد كه در اين كمدي -درام دائم چيزي از واقعيت كم است. واقعيت هماني است كه اتفاق افتاده است.
اين سلطنت طلب خارج نشين در ادامه با اشاره به اينكه رضا ربع پهلوي بارها از سوي طيف هاي مختلف اپوزيسيون مورد بي اعتنايي يا اعتراض واقع شده، مي نويسد: يقيناً او از خود مي پرسد پس من شاه كجاي ايران و كدام ايرانيانم؟ آيا همين چهار تا و نصفي آدمي كه در برابرم تعظيم مي كنند براي شهرياري كافي است؟ مگر نه اينكه فيلم هاي هاليوودي از اين بيشتر سياهي لشگر دارند؟ بخصوص كه او مضحكه «رفراندوم ششصد ميليون امضاء» و سپس اعتصاب غذا در لوس آنجلس را هم ديده و مزه واقعيت تلخ را چشيده است. خواهرش در لندن دست به خودكشي زد و برادرش در بوستون گلوله اي را در مغز خود خالي كرد.
اسماعيل نوري علا پس از شماره كردن فهرست بلندي از اين بدبختي ها و بدبياري ها به رضا ربع پهلوي حق داد كه در مصاحبه با صداي آمريكا خسته و سردرگم و عصبي باشد.

 


اقبال عمومي به ايران در ميان مردم مصر رو به افزايش است (خبر ويژه)

65 درصد مردم مصر از بهبود روابط با ايران حمايت مي كنند.
به گزارش فارين پاليسي براساس نتايج نظرسنجي انجام گرفته از سوي يك موسسه حامي اسرائيل، 65 درصد شهروندان مصري پشتيبان احياي روابط قاهره-تهران هستند. همچنين در حالي كه آگوست سال 2009 فقط 41درصد مردم مصر از برنامه هسته اي ايران حمايت مي كردند، اكنون اين رقم به 61 درصد افزايش يافته است. 62 درصد مصري ها نيز گفته اند كه رئيس جمهور ايران را دوست دارند.
نتايج اين نظرسنجي كه با سوال از 812 شهروند مصري انجام شده، همچنين حاكي از آن است كه 74 درصد مردم اين كشور مخالف روابط ديپلماتيك با رژيم صهيونيستي هستند. اين ميزان در نظرسنجي 3 سال پيش 48 درصد بوده و 26 درصد رشد داشته است. 77درصد مصري ها با پيمان سازش موسوم به كمپ ديويد مخالفند و اعتقاد دارند كه اين پيمان ديگر كارايي ندارد. از سوي ديگر 70 درصد شهروندان مصر با به رسميت شناختن اسرائيل و ايده تشكيل دو دولت صهيونيستي- فلسطيني مخالفت كرده اند.
براساس يافته هاي همين نظرسنجي، در حالي كه هيلاري كلينتون و باراك اوباما تنها در ميان 25 و 16 درصد مصري ها محبوبيت دارند، 43 درصد شهروندان مصري به احمدي نژاد علاقه دارند.
 


راديو فردا:

پهپادهاي ايراني جنگ را به عمق اسرائيل مي برد (خبر ويژه)

«تحليلگران نظامي پهپادهاي تجسسي را يك سرمايه كليدي براي ناوگان نظامي ايران مي دانند».
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با درج اين مطلب نوشت: يك مقام نظامي ارشد ايران اعلام كرد هواپيماي بدون سرنشين ايران ده ها بار وارد حريم هوايي اسرائيل شده و اطلاعات جمع آوري كرده اند. ماجراي اخير هواپيماي بدون سرنشين حزب الله لبنان درست يك ماه بعد از آن اتفاق افتاد كه ايران فاش كرد هواپيماي بدون سرنشيني ساخته كه قادر است مسافت طولاني را بپيمايد. به گفته تحليلگران نظامي اين هواپيما مي تواند يك سرمايه كليدي براي ناوگان نظامي ايران باشد و مي تواند علاوه بر جمع آوري اطلاعات، بمب و موشك هم حمل كند. شاهد 129، قادر است در فاصله 2000 كيلومتري به انجام عمليات بپردازد و 24 ساعت مداومت پروازي داشته باشد.
اين روزنامه اضافه كرد: ايران دائما در مورد توان نظامي خود تبليغات مي كند با اين حال ممكن نيست كه كسي بتواند توان نظامي فعلي ايران و اين كه اين كشور دقيقا مشغول ساخت چه سلاح هايي است را تخمين بزند.
در همين حال راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا در گزارشي اعلام كرد: هدف پرواز پهپاد حزب الله بر فراز اسرائيل، اقدامي چند منظوره براي نمايش توانمندي تكنولوژيك، نشان دادن آسيب پذيري اسرائيل و تغيير جغرافياي جنگ است. از آنجايي كه طراحي، ساخت، پرواز دادن و هدايت هواپيماي بدون سرنشين، نشان فناوري بومي پيشرفته است، حزب الله به نمايندگي از جمهوري اسلامي عملا هم توانمندي ساخت و طراحي جمهوري اسلامي و هم توانمندي خود را به رخ دشمنانش كشيده است.
اين تحليل مي افزايد: چند ماه پيش از اين در آذر 90 يك پهپاد آمريكايي به دست جمهوري اسلامي افتاد. اگر سرانجام عمليات هاي تجسسي پهپادهاي آمريكايي را آماده بودن براي جنگ در روز موعود تفسير كنيم، جمهوري اسلامي با پرواز درآوردن پهپاد خود در فضاي اسرائيل پيام روشني را فرستاده كه حوزه جغرافيايي جنگ در محدوده خاك ايران نخواهد بود و با همياري متحدش(حزب الله) قادر خواهد بود كه جغرافياي جنگ را به بيرون از مرزهاي ايران از جمله در اسرائيل منتقل كند.
 


صادق خرازي:

آقاي عبدي ادا درنياور درباره ملاقات با مامور سيا توضيح بده (خبر ويژه)

يك ديپلمات ارشد دولت خاتمي از عباس عبدي خواست اداي شهروند عادي را درنياورد و درباره مهماني با مسئول سرويس امنيتي فرانسه و مسئول ايستگاه اروپايي سازمان سيا توضيح دهد.
صادق خرازي در ادامه مجادلات قلمي چند هفته اخير با عباس عبدي، ضمن اشاره به اين موضوع كه در دوسلدورف آلمان مشغول شيمي درماني است، نوشت: انصافا يكي از تخصص هاي پر تجربه آقاي عباس عبدي ايجاد جنگ رواني و فريب مخاطبان است... آقاي عبدي مي گويند كاره اي نبودند! چگونه بوده كه با بهره گيري از رانت و رفاقت به سري ترين اسناد وزارت خارجه و نهادهاي امنيتي دسترسي داشتند و حتي با سفارتخانه به تجارت اطلاعات طبقه بندي شده مي پردازند و حتي نادم و پشيمان از انجام جاسوسي آشكار در پرونده هاي خود به توجيه و طفره روي مي آورند. چگونه مي شود كسي مدعي باشد كه شهروند عادي هستم ولي بدون هماهنگي با مسئولين وقت وزارت خارجه به فرانسه برود و در پوشش مناظره كه مقدمه مذاكره و عادي سازي مناسبات خودشان با دول غربي بود در ضيافتي كه برايشان تدارك ديده بودند شركت كند و بر سر سفره ميهماني بنشيند كه مسئول سرويس امنيتي فرانسه و مسئول ايستگاه اروپايي سازمان اطلاعات و امنيت آمريكا(سيا) حضور داشته باشند و ايشان همه اين اطلاعات را تا امروز درز بگيرند؟ اميدوارم كه عبدي ندانسته و نشناخته بر سر سفره اين ضيافت حرام اندر حرام ننشسته باشد و تحليل هايي كه بوي تعفن نفاق و دورويي و استحاله از آن برمي خيزد براي خوشايند ديگران آب و تاب نداده باشد. شما چگونه مدعي هستيد كه از جمهوري اسلامي ارتزاق نكرديد تا مغز استخوان هايتان وام دار اين ملت و مردم بوديد مهم نيست كه مستخدم دولت نبوديد ولي با پول و بودجه مستقيم و غيرمستقيم اين ملت زندگي خودتان را سامان داديد چرا مي خواهيد سر خودتان را هم كلاه بگذاريد.
اشاره صادق خرازي به سفر عباس عبدي به پاريس در دوره اصلاحات و مذاكره با باري روزن(عضو لانه جاسوسي سابق آمريكا) به ميزباني برخي مقامات امنيتي فرانسه است.
خرازي معتقد است عبدي چه به هنگام ورود به ماجراي تسخير لانه جاسوسي و چه در زمان مذاكره با ديپلمات آمريكايي دنبال سوءاستفاده و كلاهبرداري بوده است.
 


اسرائيل هر روز در منطقه و جهان تنهاتر مي شود (خبر ويژه)

وزير خارجه اسبق رژيم صهيونيستي گفت سياست هاي گستاخانه نتانياهو دوستان اندكي براي اسرائيل در جامعه بين الملل باقي گذاشته است.
شالومو بن عامي در مصاحبه با روزنامه اسپانيايي ال پائيس گفت: مناقشه ميان نخست وزير اسرائيل و رئيس جمهور آمريكا بر سر ايران در درجه نخست نشان دهنده اختلاف آنها بر سر تعيين اولويت ها و اهداف هريك از آنهاست. از نظر اسرائيل انتقال تاسيسات غني سازي به فردو در زيرزمين عبور از خط قرمز است اما براي آمريكا اين خط قرمز، توليد سلاح اتمي است.
وي اضافه كرد: اسرائيل براي خنثي كردن يك تهديد به جنگ ايران نخواهد رفت بلكه براي تثبيت دوباره جايگاه خود در منطقه اين تهديد را مي كند.
شالوموبن عامي درباره نگراني هاي اسرائيل پس از تشديد بيداري اسلامي مي گويد: اسرائيل جايگاه خود را در منطقه به طور جدي در معرض تهديد از سوي خيزش يك رژيم اسلامي متخاصم در مصر،يا رژيم متخاصم ديگري در سوريه، شكنندگي روابطش با اردن و همچنين مشوق هاي خطرناكي كه دشمنان اسرائيل(مانند حزب الله و حماس) از ناحيه بيداري اسلامي دريافت كرده اند، مي بيند.
وي با بيان اين كه تلقي آمريكا از جنگ، با اسرائيل متفاوت است، گفت: آمريكا بر اين باور است كه جنگ با ايران بيش از اندازه هزينه بر است. در اين صورت آمريكا بايد به يك گرفتاري بزرگتر از جنگ هاي عراق و افغانستان دچار شود.
وي تصريح كرد: حمله به ايران اگر به جنگي تبديل شود كه ديگر متحدان منطقه اي نيز در آن درگير شوند نتيجه اي جز احياي تاريخ و احساسات ضد اسرائيلي و ضد آمريكايي نخواهد داشت و مي تواند رژيم هاي اسلامي را با روحيه درگيري به سوي خود جلب كند و نتيجه نهايي آن وقوع جنگي در مقياس منطقه اي خواهد بود.
بن عامي يادآور شد: كشورهاي غربي هنوز ميراث تلخ عراق و افغانستان را به ياد دارند.
وي تصريح كرد: از همه اينها بدتر بي تفاوتي شديد اسرائيل نسبت به لزوم كسب مشروعيت بين المللي براي تلاش هايش جهت توقف برنامه هسته اي ايران است.
وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي افزود: سياستي كه نتانياهو در رابطه با فلسطين به كار گرفت اگر نگوييم در ميان كشورهاي عربي خاورميانه در جامعه بين المللي دوستان اندكي براي اسرائيل باقي گذاشت. به همين دليل بسياري فكر مي كنند دغدغه نتانياهو نسبت به ايران چيزي بيش از يك نيرنگ موثر براي منحرف كردن اذهان نسبت به مسئله فلسطين نيست.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14