(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مهر 1391 - شماره 20337

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس سازمان انرژي اتمي:
حقوق ملت ايران تامين شود مذاكرات قطعا به نتيجه مي رسد
احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت:
ايران را نمي توان با تحريم ها ساقط كرد
5 بند ديگر بررسي و تدوين شد
سياست هاي كلي توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت نظام
براي شركت در اجلاس بين المجالس
هيئت پارلماني ايران عازم كانادا شد
پاي درس علي (ع)
نامه احمدي نژاد به رئيس قوه قضائيه براي بازديد از زندان اوين
تجمع جانبازان و ايثارگران در اعتراض به هتك حرمت پيامبر(ص)
ديدار نماينده ايران با وزير كشور عربستان
افشاي جزئيات سري «اتاق جنگ» آمريكا
ابعاد ديگري از تلاش سيا و موساد براي ايجاد جنگ رواني اقتصادي عليه ايران
سفير ايران در رم:
راه حل بحران سوريه از سرگيري گفت و گوهاي ملي است
سرتيپ يزداني خبر داد
آذرخش و كوثر 88 جديدترين جت هاي نيروي هوايي ارتش
بروجردي خبر داد
پيگيري حادثه تروريستي چابهار در كميسيون امنيت ملي
ايران انفجار تروريستي بيروت را محكوم كرد
در بيانيه هاي جداگانه انجام شد
محكوميت حادثه تروريستي چابهار
مركز پژوهش هاي مجلس:
قطعنامه اخير آژانس براي ايجاد مانع در روند ساخت 10 مجتمع غني سازي است
آغاز كار برداشت كيوي در گيلان
امير سرلشكر اصلاني به شهادت رسيد
اخبار ادبي و هنري
كوچ پاييزه عشاير لرستان آغاز شد
فرماندار شهرستان خبر داد
اجراي طرح پزشك خانواده از اول آبان در ساري
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
هنر ايراني بسيار اثرگذار است
مدير كل پزشكي قانوني سيستان و بلوچستان:
هويت عامل عمليات تروريستي چابهار مشخص نشد
آبان ماه برگزار مي شود
كنگره انجمن دندانپزشكي ايران
تعريف سبد مطلوب غذاي ايرانيان در وزارت بهداشت
كميته امداد خبر داد
خودكفايي 30هزار خانوار در سال 91
اولين بارش برف و باران پاييزي مردم استان اصفهان را خوشحال كرد


رئيس سازمان انرژي اتمي:

حقوق ملت ايران تامين شود مذاكرات قطعا به نتيجه مي رسد

رئيس سازمان انرژي اتمي با تاكيد بر فرمايشات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اگر حقوق هسته اي ايران تامين شود، مذاكرات با گروه 1+5 مطمئنا به نتيجه مي رسد.
«فريدون عباسي» در گفت وگو با تاكيد بر اين بخش از فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه «ايران ميز مذاكره را ترك نكرده است»، افزود: جمهوري اسلامي ايران مذاكرات را ادامه مي دهد و اخيرا هم در آژانس بين المللي انرژي اتمي چند نوبت جلسه داشتيم.
وي به ايرنا گفت: روند مذاكرات استمرار دارد و مشكل خاصي در روند گفت وگوها وجود ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي سه شنبه هفته گذشته در ديدار برگزيدگان اقشار، صنوف مختلف و مسئولان اداري استان خراسان شمالي، با اشاره به خدعه تبليغاتي - سياسي رسانه هاي غربي، درباره علت فشارها بر ايران تاكيد كردند: برخلاف دروغ هاي مكرر غربي ها، ما ميز مذاكره درباره مسايل گوناگون از جمله هسته اي را ترك نكرده بوديم كه به آن بازگرديم.
«سرگئي ريابكوف» معاون وزير امور خارجه روسيه هفته گذشته از برگزاري دور آتي مذاكرات ايران و گروه 1+5 در ماه نوامبر (ماه آينده ميلادي) خبر داد و گفت: مذاكراتي كه براي ماه نوامبر برنامه ريزي شده، واقع بينانه است.
ريابكوف بدون اشاره به زمان و مكان دقيق دور بعدي مذاكرات گفت كه به هر حال دور جديد مذاكرات در مسكو نخواهد بود.
اخيرا نيز يك مقام روس از تلاش گروه 1+5 براي آماده كردن پيشنهاد جديدي براي ارائه به جمهوري اسلامي ايران در ماه نوامبر خبر داده است.
 


احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت:

ايران را نمي توان با تحريم ها ساقط كرد

رئيس جمهور ايران در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت تاكيد كرد كه ايران را نمي توان با تحريم ها ساقط كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني كويت تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران حافظ امنيت خليج فارس، كشورهاي همسايه و سلامت مردم منطقه است.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي درباره تحريم هاي غرب عليه ايران گفت: ايران 7 هزار سال سابقه تمدني دارد و با تحريم و اين گونه مسائل ساقط نخواهد شد و كساني كه فكر مي كنند مي توانند به واسطه تحريم ها ملت ايران را ساقط كنند، مطمئنا تاريخ را نمي شناسند.
رئيس جمهور با بيان اينكه كساني كه ايران را تحريم كرده اند اگر به دوستي و همكاري روي بياورند بيشتر سود خواهند برد، گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه به دنبال دشمني با ديگران نبوده است.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه در اقتصاد ايران هياهو و تبليغات بيشتر از واقعيت است تصريح كرد: ايران اقتصاد بزرگي دارد كه حجم آن سالانه 1100 ميليارد دلار بوده و مبادلات خارجي بخش كوچكي از آن را تشكيل مي دهد البته اين به معناي آن نيست كه هيچ مشكلي وجود ندارد چرا كه تحريم به هر حال مشكلاتي ايجاد مي كند اما اين موضوع هرگز باعث از بين رفتن استقلال و تعطيل شدن برنامه هاي صحيح ملت ايران نمي شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه غربي ها موضوع هسته اي را به بهانه اي براي اعمال فشار به ملت ايران تبديل كرده اند، گفت: آنها ترسي از بمب اتم ندارند و به خوبي مي دانند كه ايران به دنبال دستيابي و ساخت سلاح هسته اي نيست. اگر آنها مخالف بمب بودند در ابتدا بمب هاي خود را از بين مي بردند و اين در حالي است كه آنها روز به روز به تعداد بمب هاي خود اضافه كرده و صهيونيست ها را نيز به آن مجهز كرده اند.
رئيس جمهور در خصوص سوريه با بيان اينكه ديدگاه ايران كاملا روشن است، گفت: ما ملت سوريه را دوست داشته و به آنها احترام مي گذاريم و معتقديم اين حق ملت سوريه است كه حاكمان خود را بدون دخالت ديگران انتخاب كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران معتقد است جنگ هرگز روش خوبي براي حل مسائل در سوريه نيست و كسي كه با جنگ به قدرت برسد و يا بخواهد قدرت خود را تثبيت كند موفق نخواهد بود اظهار داشت: همه بايد در سوريه به تفاهم ملي كه منجر به برگزاري انتخاباتي آزاد شود، رسيده و هر كسي را كه مردم انتخاب كردند، مورد احترام همگان باشد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه هيچكس حق ندارد به طرفين درگيري در سوريه كمك كند، تصريح كرد: همگان بايد طرفين را به ايجاد تفاهم تشويق كنند چرا كه كشته شدن مردم سوريه از هر طرف كه باشند، موجب ايجاد كينه و از بين رفتن سوريه خواهد بود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: تشويق به گفتگو و تفاهم روش روشن جمهوري اسلامي ايران است.
رئيس جمهور تصريح كرد: در بحرين نيز اوضاع به همين شكل است؛ خليفه جاي خود را دارد اما مردم نيز بايد دولت را خودشان انتخاب كنند كه بايد در اين راستا با يكديگر گفتگو و تفاهم كنند.
احمدي نژاد گفت: كشتار و جنگ هرگز با مسلمانان مرتبط نبوده و تحميل ديگران است در حالي كه همه بايد دولت ها و ملت ها را به آرامش تشويق كنند.
 


5 بند ديگر بررسي و تدوين شد

سياست هاي كلي توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت نظام

پنج بند ديگر از سياست هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي و تدوين شد.
در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني پيگيري شد و پنج بند ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.
در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزراي نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و روساي كميسيون اقتصادي و كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، ابتدا پيشنهادات كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد و اعضا پس از بحث و بررسي هاي مبسوط، موارد ذيل را به تصويب رساندند.
- حمايت از توليد محصولاتي كه عرضه رقابتي آنها با خالص ارزآوري مثبت يا خالص ارزبري منفي همراه باشد.
- مديريت منابع ارزي با تاكيد بر تامين نيازهاي توليد ملي و كارآفريني و ثبات ارزش پول ملي.
- بهبود فضاي كسب و كار با هدف افزايش توليد ملي و اصلاح زمينه هاي فرهنگي، قانوني، اجرايي و اداري.
- افزايش سهم بخش هاي تعاوني و خصوصي در توليد ملي از طريق افزايش انگيزه و عزم ملي و تاكيد و تسريع در اجراي كامل سياست هاي كلي اصل 44، رعايت انضباط مالي و بودجه اي دولت، رفع تبعيض بين بخش دولتي و بخش هاي خصوصي و تعاوني، ساماندهي و حمايت از بنگاه هاي كوچك و متوسط در جهت كارآمدسازي آنها.
- تنظيم و تحديد سهم نهادهاي عمومي غيردولتي در توليد ملي و پرهيز از بهره گيري از بنگاه هاي دولتي در جهت رد ديون دولت يا تامين منابع مورد نياز جاري و پروژه هاي عمراني.
در ابتداي اين جلسه اعضا ياد و خاطره آيت الله انواري را گرامي داشتند و با قرائت فاتحه از شخصيت روحاني و مبارزاتي ايشان تجليل كردند.
ادامه اين مبحث در جلسات آتي مجمع پيگيري خواهد شد.
 


براي شركت در اجلاس بين المجالس

هيئت پارلماني ايران عازم كانادا شد

هيئت پارلماني ايران براي شركت در اجلاس مجمع جهاني بين المجالس به رياست ايرج نديمي عازم كانادا شد.
به گزارش اداره اخبار مجلس، هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران به منظور شركت در يكصدوبيست و هفتمين اجلاس مجمع جهاني بين المجالس (IPU) كه طي روزهاي 30 مهر لغايت 5 آبان 91 در شهر كبك كانادا برگزار مي شود به اين كشور عزيمت كرد.
در اين اجلاس، موضوعاتي همچون حقوق شهروندي، هويت و تنوع زباني در دنيا جهاني شده، در نشست ويژه كنفرانس و سه موضوع «تقويت حس مسئوليت در قبال محافظت از جان غير نظاميان»، «تجارت عادلانه و ساز و كارهاي نوآورانه مالي براي نيل به توسعه پايدار» و «استفاده از رسانه ها در جهت افزايش مشاركت شهروندان و ارتقاي دموكراسي»، در قالب سه كميته مطالعاتي تخصصي مورد بحث و بررسي نمايندگان مجالس بيش از 120 كشور جهان قرار خواهد گرفت.
در اجلاس كبك، همچنين چند ميزگرد و كارگروه در ارتباط با موضوعاتي همچون خلع سلاح هسته اي، مصونيت پارلماني، حقوق پارلماني از منظر حقوق بين المللي و امنيت انرژي و دورنماي آينده آن برگزار خواهد شد.
گفتني است قرار بود علي لاريجاني رئيس مجلس در اين اجلاس شركت كند ولي به دليل اقدامات مغرضانه كانادا عليه كشورمان سطح هيئت اعزامي به كانادا تنزل پيدا كرد.
 


پاي درس علي (ع)

پرهيزكاري
موجب آزادگي است
همانا ترس از (نافرماني) خداوند:
- كليد هر در بسته
و ذخيره رستاخيز
و عامل آزادگي از هرگونه بردگي
و نجات از هرگونه هلاكت است.
نهج البلاغه
خطبه 230
 


نامه احمدي نژاد به رئيس قوه قضائيه براي بازديد از زندان اوين

رئيس جمهور با ارسال نامه اي به رييس قوه قضائيه، از آملي لاريجاني خواست تا هماهنگي هاي لازم را براي بازديد وي از زندان اوين انجام دهد.
به گزارش مهر، در نامه محمود احمدي نژاد آمده است: «اطلاع داريد كه بازديد اينجانب از زندان اوين براي روز دوشنبه 91/07/17 برنامه ريزي و روز يكشنبه6 91/07/1 از طريق وزير محترم دادگستري به آن قوه محترم اعلام گرديد. پس از ساعتي ايشان اعلام كردند كه مسئولين قوه قضائيه مي خواهند كه اين بازديد به روزهاي آينده موكول گردد.مقتضي است دستور فرماييد در اسرع وقت هماهنگي لازم جهت اين بازديد معمول گردد.»
 


تجمع جانبازان و ايثارگران در اعتراض به هتك حرمت پيامبر(ص)

تجمع بزرگ ايثارگران و جانبازان در اعتراض به هتك حرمت ساحت مقدس رسول اكرم (ص) برگزار شد.
درپي فراخوان انجمن جانبازان نخاعي و مشاركت گسترده تشكل هاي ايثارگري صبح ديروز تجمع بزرگ ايثارگران در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس پيامبر رحمت محمد مصطفي (ص) در ميدان فلسطين برگزار شد. در اين تجمع ايثارگران در شعارهاي خود خواستار مجازات اهانت كنندگان به ارزشهاي ديني و اسلامي بويژه سازندگان فيلم موهن اهانت آميز در باره پيامبر اكرم شدند.
در پايان مراسم، يكي از جانبازان بيانيه اين تجمع را به نمايندگي از جانب تشكل هاي ايثارگري قرائت كرد.
 


ديدار نماينده ايران با وزير كشور عربستان

در ديدار وزير كشور عربستان و سفير جمهوري اسلامي ايران در رياض، موضوعات مذاكره شده بين دو كشور در حاشيه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، مورد پيگيري قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، «علي عظيم لو» مديركل امور بين الملل وزارت كشور از ملاقات سفير جمهوري اسلامي ايران با وزير كشور عربستان سعودي خبر داد.
بنا بر اين گزارش، در اين ملاقات، ضمن ابلاغ سلام مقامات همتراز، موضوعات مورد نظر دو كشور كه در مذاكرات حاشيه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، در خصوص آن مذاكره شده بود، مورد تاكيد قرار گرفت.
عظيم لو خاطرنشان كرد: بر اين اساس پذيرش هيئت عاليرتبه آن كشور در خصوص انجام مذاكرات پيرامون موضوعات مورد علاقه طرفين در دستور كار و برنامه هاي اين وزارت قرار گرفته است.
همچنين در حاشيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، با توجه به همسايگي و مرزهاي مشترك بين دو كشور و همچنين معضل مواد مخدر و مسائل مبتلا به آن مذاكراتي با فرستاده پادشاه عربستان صورت گرفت و آمادگي براي گفت وگوي بيشتر در اين زمينه ها اعلام شد.
 


افشاي جزئيات سري «اتاق جنگ» آمريكا

ابعاد ديگري از تلاش سيا و موساد براي ايجاد جنگ رواني اقتصادي عليه ايران

شبكه تلويزيوني ان بي سي نيوز در گزارشي از فعاليت هاي پنهان گروهي از آمريكايي ها به سركردگي »مارك والاس«، نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل و زير نظر سيا و موساد خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ان بي سي نيوز، اين دفتر كه اشغال كنندگانش آن را «اتاق جنگ» مي خوانند متعلق به يك گروه خصوصي غير انتفاعي زير نظر موساد و سيا است و ماموريت آن در راستاي جنگ اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران است.
نويسنده اين گزارش افزود مارك والاس، نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل اين گروه را هدايت مي كند و روساي سابق سيا و موساد از اعضاي هيئت مشاوره آن هستند.
ايجاد جنگ رواني كوچكترين بخش فعاليت اين گروه است. آنها همچنين با دوستان خود در كنگره براي تشديد تحريم هاي عليه ايران لابي مي كنند.
اين تلاش ها در حالي صورت مي گيرد كه تعيين ميزان تاثير تحريم هاي اقتصادي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران كاري دشوار است و در عين حال افرادي در آمريكا هستند كه سخت مخالف اين اقدامات هستند.
«هارون مغول«، عضو بنياد جديد آمريكا و استاد دانشكده حقوق فوردهام گفت: اين اقدامات و اقدامات مشابه آن، غير اخلاقي است.
 


سفير ايران در رم:

راه حل بحران سوريه از سرگيري گفت و گوهاي ملي است

سفير ايران در رم توقف ارسال سلاح و اعزام گروه هاي تروريستي از خارج به داخل سوريه و فراهم كردن شرايط براي از سرگيري گفت وگوهاي ملي را تنها راه حل بحران اين كشور عنوان كرد.
به گزارش فارس، «سيد محمدعلي حسيني» سفير ايران در رم در نشستي با خبرنگاران شبكه هاي مختلف راديويي، تلويزيوني و روزنامه هاي ايتاليايي سياست هاي جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات منطقه به ويژه تحولات سوريه و همچنين تحريم هاي اعمال شده از سوي غرب و اتحاديه اروپا عليه ملت ايران را تشريح كرد.
وي ضمن تشريح طرح اخير جمهوري اسلامي ايران براي حل وفصل بحران سوريه گفت: تنها راه حل وفصل بحران سوريه و بازگشت صلح و آرامش به اين كشور، توقف خشونت ها، توقف ارسال سلاح و اعزام گروه هاي تروريستي از بيرون به داخل مرزهاي سوريه و همچنين فراهم كردن شرايط براي از سرگيري گفت وگوهاي ملي (سوري-سوري) است.
همچنين طي مراسمي از كتاب «ايرانيان و ما» نوشته مورخ و نويسنده برجسته يوناني با حضور مديرعامل انتشارات علمي و فرهنگي در آتن، رونمايي شد.
بنابراين گزارش اين كتاب به تشريح ويژگي هاي ديني، فرهنگي و تاريخي ايران از زمان باستان تا دوران فعلي مي پردازد.
گفتني است، در اين مراسم كه جمعي از نويسندگان و انديشمندان يوناني، محمدرضا پاكروان وابسته فرهنگي رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در آتن و «سيدريس» رئيس موسسه انتشاراتي مشهور سيدريس نيز حضور داشتند، پروفسور «كارقاكاس» به تشريح ويژگي هاي كتاب خود پرداخت و گفت: نبايد ايران را به عنوان يك ابرقدرت ناديده گرفت. اين كشور از ايران باستان تا ايران الان، يك كشور قدرتمند بوده و هست.
 


سرتيپ يزداني خبر داد

آذرخش و كوثر 88 جديدترين جت هاي نيروي هوايي ارتش

معاون نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: مطالعات مفهومي و طرح هاي اوليه هواپيماهاي آموزشي كوثر 88 و آذرخش كاملاً به انجام رسيده و به زودي اين هواپيماها به بهره برداري مي رسند.
سرتيپ خلبان «منوچهر يزداني» معاون تربيت و آموزش نيروي هوايي ارتش در گفت وگو با فارس، با اشاره به نحوه آموزش خلباني با هواپيماهاي مختلف، گفت: آموزش خلباني در 3 مقطع مختلف تعريف شده كه مقطع مقدماتي با هواپيماهاي سبك انجام مي شود، مقطع پايه با هواپيماهاي پي سي 7 در حال انجام است و در مقطع پيشرفته، خلبانان آماده پرواز با هواپيماهاي شكاري مي شوند.
وي با بيان اينكه در خصوص تأمين هواپيماهاي آموزشي وضعيت خوبي داريم، اظهار داشت: در حال حاضر با كمك صنعت و وزارت دفاع و نهاجا طرح هايي براي تأمين جت آموزشي در دست اجرا داريم كه با توجه به تحريم ها، كمك گرفتن براي ما محدود شده است و بايد به دانش موجود متكي شويم.
يزداني خاطرنشان كرد: در اين خصوص هواپيماهاي آموزشي كوثر 88 و آذرخش طرح هايي است كه در دست انجام است و مطالعات مفهومي در طرح هاي اوليه آن كاملاً به انجام رسيده و پيشرفت بسيار خوبي در اين حوزه شاهديم و همان طور كه هواپيماي صاعقه به بهره برداري رسيده به زودي اين هواپيماها هم به بهره برداري مي رسند.
 


بروجردي خبر داد

پيگيري حادثه تروريستي چابهار در كميسيون امنيت ملي

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از پيگيري حادثه تروريستي چابهار در اين كميسيون خبر داد.
علاءالدين بروجردي گفت: نيروهاي امنيتي علاوه بر دستگيري عوامل حادثه بايد با زمينه سازان اين جنايت نيز برخورد قاطع كنند تا زمينه چنين تفكر انحرافي ريشه كن شود.
وي ادامه داد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اين حادثه تروريستي را دنبال مي كند.
محمد حسن آصفري عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز در اين زمينه گفت: هيئت رئيسه صبح يكشنبه در جلسه اي به بررسي و پيگيري عمليات تروريستي در چابهار مي پردازد.
وي ادامه داد: كميسيون بعد از بررسي هاي اوليه طي نامه اي از وزارت اطلاعات و مسئولان نيروي انتظامي درخواست خواهد كرد تا سريعا به بررسي ابعاد اين فاجعه بپردازد.
 


ايران انفجار تروريستي بيروت را محكوم كرد

سخنگوي وزارت خارجه ايران انفجار تروريستي روز جمعه در بيروت را شديدا محكوم كرد.
رامين مهمان پرست دشمن اصلي مردم لبنان و منطقه را رژيم صهيونيستي خواند كه از ناامني و بي ثباتي در منطقه سود مي برد.
وي ضمن محكوم كردن حادثه انفجار تروريستي در بيروت، با ابراز تاسف از كشته و مجروح شدن تعدادي از انسان هاي بي گناه و ايراد خسارت به اماكن مسكوني، تجاري و اموال عمومي خاطرنشان كرد: اين اقدام با هدف تفرقه افكني بين جريانات و اقشار مختلف مردم لبنان و از سوي عناصري صورت گرفته كه هيچ گاه مصالح ملت و دولت لبنان را مد نظر نداشته و جز به منافع و اهداف ناپاك خود نمي انديشند.
مهمان پرست با تاكيد بر ضرورت شناسايي سريع عاملان اين انفجار و مجازات آنان، با خانواده ها و بازماندگان اين حادثه و همچنين دولت و ملت لبنان ابراز همدردي كرد و از همه گروه ها، احزاب و مردم اين كشور خواست با حفظ هوشياري، وحدت و همبستگي ملي خود، مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند. در همين حال، وزير خارجه ايران نيز در تماس تلفني با عدنان منصور همتاي لبناني خود ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي شهداي اقدام تروريستي روز جمعه در بيروت به دولت و ملت لبنان تسليت گفت.
وي نسبت به وحدت همه گروه هاي لبناني و هوشياري در مقابل توطئه دشمنان تاكيد كرد. گفتني است عصر روز جمعه انفجاري در ميدان «ساسين» در منطقه الاشرفيه واقع در شرق بيروت آرامش اين منطقه را به هم ريخت.
 


در بيانيه هاي جداگانه انجام شد

محكوميت حادثه تروريستي چابهار

به دنبال حادثه تروريستي روز جمعه در مسجد امام حسين(ع) چابهار، مقامات و نهادهاي كشوري و لشكري اين جنايت را محكوم كردند.
در همين خصوص پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي چابهار اين اقدام را نشانگر آغاز دور جديدي از توطئه هاي دشمنان ايران در منطقه دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است كه بنياد هابيليان ضمن محكوم نمودن اين اقدام تروريستي، نسبت به ظهور يك گروهك تروريستي مشابه باند ريگي هشدار مي دهد و توجه دبيركل سازمان ملل متحد و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل را به اين مسئله جلب مي نمايد و آنان را موظف مي داند براساس تعهدات بين المللي، همانگونه كه حادثه تروريستي بمب گذاري در بيروت را محكوم نمودند، اين حادثه تروريستي در چابهار را نيز محكوم نمايند.
همچنين سازمان بسيج مساجد و محلات نيز در بيانيه اي تاكيد كرد كه سازمان بسيج مساجد و محلات شهادت پرافتخار شهيدان بسيجي مرتضي آسوده و حامد بزي را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه اي و ملت بزرگ ايران اسلامي خصوصا مردم متدين و انقلابي چابهار و خانواده معظم اين شهيدان گرانقدر تبريك و تسليت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات براي آنها و شفاي عاجل براي مجروحان اين حادثه مسئلت مي نمايد.
همچنين بسيج دانشجويي دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز با صدور بيانيه اي حادثه تروريستي چابهار را محكوم كرد.
سازمان بسيج دانشجويي كشور نيز در محكوميت حادثه تروريستي در مسجد امام حسين(ع) چابهار بيانيه اي صادر و اعلام كرد: حادثه تروريستي مسجد امام حسين(ع) چابهار نشانگر وحشت همراه با كينه ورزي عميق استكبار خونريز جهاني از وحدت و اجتماعات مسلمين است.
اين بيانيه افزود: ضمنا از ملت فهيم ايران به ويژه مردم غيور استان سيستان و بلوچستان مي خواهد كه با هوشياري كامل و حفظ وحدت؛ توطئه دشمنان را خنثي كنند. همانگونه كه در اين حادثه، خون سني و شيعه به هم آميخت و وحدتي ديگر آفريد.
جامعه روحانيت اهل سنت زاهدان نيز شامگاه جمعه در بيانيه اي با محكوم كردن اين جنايت ددمنشانه متذكر شده است: استكبار جهاني همواره با كينه توزي تمام، براي حمله به نمازگزاران برنامه ريزي مي كند.
اين بيانيه افزود: اگرچه اين بار نيز با هوشياري بسيج و نيروي انتظامي، توطئه دشمن آن گونه كه مي خواست عملي نشد، اما با اين وجود سبب شهادت دو نفر و مجروح شدن چند نفر ديگر از هموطنان شد.
جامعه روحانيت اهل سنت زاهدان ضمن محكوم كردن اين عمل ننگين اميد دارد كه هرچه سريع تر برنامه ريزان اين جنايت دستگير و تحويل مقامات قضايي گردند تا به كيفر جنايت خويش برسند.
همچنين فرمانداري و دستگاه هاي اجرايي شهرستان سرباز با صدور بيانيه هاي جداگانه اي عمليات تروريستي مزدوران استكبار در چابهار را كه منجر به شهادت دو نفر و مجروح شدن چهار نفر از جمله سه كودك شد، محكوم كردند.
اقدامات تروريستي دشمنان نتيجه اي جز وحدت شيعه و سني ندارد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در واكنش به جنايت تروريستي در چابهار در پيامي، گفت: اين حركت تروريستي نتيجه اي جز وحدت و انسجام شيعه و سني نداشته و به شكست حتمي و زوال و اضمحلال قريب الوقوع استكبار جهاني منجر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين؛ در اين پيام سرتيپ محمدرضا نقدي با اشاره به شهاد ت دو بسيجي در جريان اين اقدام تروريستي، افزود: شهادت بسيجيان دلاور پايگاه بسيج مسجد امام حسين(ع) چابهار، دانشجوي بسيجي «حامد بزي» و دانش آموز بسيجي «مرتضي آسوده»؛ بار ديگر شجره طيبه بسيج را آبياري كرده و توطئه شوم دشمنان خبيث و قسم خورده انقلاب را خنثي كرد. در اين پيام آمده است : به طراحان اصلي اين ترور يعني شيطان بزرگ به عنوان بزرگترين مدعي حقوق بشر كه فجيع ترين جنايات را عليه بشريت در پرونده سياه خود ثبت كرده و با توهين به مقدسات اديان بويژه پيامبراعظم(ص) و بمب گذاري در مقدس ترين اماكن ديني همچون مساجد قصد اختلاف افكني دارد؛ هشدار مي دهيم كه حاصل اين حركات تروريستي نتيجه اي جز وحدت و انسجام شيعه و سنّي نداشته است.
 


مركز پژوهش هاي مجلس:

قطعنامه اخير آژانس براي ايجاد مانع در روند ساخت 10 مجتمع غني سازي است

مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه تمركز قطعنامه شوراي حكام آژانس بر تأسيسات پارچين و فردو با هدف ايجاد مانع براي ساخت 10 مجتمع غني سازي اورانيوم است كه ايران قصد ساختن آنها را دارد.
دفتر مطالعات سياسي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با واكاوي اين قطعنامه كه در يك صد و پنجاهمين نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در سپتامبر 2012 به تصويب رسيد، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي بايستي تا سال 1404، بيست هزار مگاوات برق مورد نياز خود را از انرژي هسته اي تأمين كند كه تحقق آن مستلزم ساخت تأسيسات جديد غني سازي اورانيوم و توليد بومي سوخت هسته اي است.
براساس اين واكاوي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در بند 40 گزارش ماه اوت 2012 خواستار دسترسي بدون تأخير به تمامي سايت ها، تجهيزات، افراد و اسناد مورد درخواست آژانس شده است كه به دليل سابقه نشت اطلاعات توسط تيم بازرسان آژانس، ملاحظه ايران در اين بخش بيشتر اطلاعاتي- نظامي است.
در بخش ديگري از اين پژوهش آمده است بررسي ماهوي گزارش آمانو و قطعنامه شوراي حكام، بيانگر آن است كه خروجي مذاكرات هسته اي ايران و آژانس از نتايج ملموسي برخوردار نبوده و فضاي حاكم به سمت تداعي وجود فعاليت هسته اي نظامي در تأسيسات پارچين تمايل دارد و محور جنگ تبليغاتي رژيم صهيونيستي نيز در راستاي از كار انداختن تأسيسات پارچين يا مركز غني سازي فردو متمركز است. شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در 23 شهريور ماه سال جاري قطعنامه اي را بدون اجماع درباره فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران تصويب كرد كه كوبا به آن رأي مخالف داد و سه كشور مصر، تونس و اكوادور نيز رأي ممتنع به آن دادند.
اين قطعنامه در شرايطي به تصويب رسيد كه جنبش غيرمتعهدها در 13 سپتامبر 2012 بيانيه اي در حمايت از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران صادر كرده بود. يوكيا آمانو قرار است در ماه نوامبر- آذرماه- سال جاري گزارش ديگري را درباره اجراي اين قطعنامه به شوراي حكام ارايه دهد.
 


آغاز كار برداشت كيوي در گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
كار برداشت كيوي در گيلان آغاز شد.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: پيش بيني مي شود 6 هزار باغدار گيلاني امسال با برداشت 95 هزار تن كيوي 950 ميليارد ريال درآمد كسب كنند.
ايرج بنيادي قيمت خريد هر كيلو كيوي از باغدار را بطور ميانگين حدود 10هزار ريال عنوان كرد و افزود: با توجه به شرايط مساعد آب و هوايي پيش بيني مي شود برداشت كيوي امسال 10درصد افزايش يابد.
وي با بيان اينكه برداشت كيوي تا آخر آبان ماه ادامه دارد گفت: سالانه بطور ميانگين حدود 10هزار تن كيوي توليد شده باغداران گيلاني به كشورهاي روسيه، آذربايجان و ارمنستان صادر مي شود.
برپايه همين گزارش، كمبود صنايع فرآوري تبديلي مهمترين مشكل توليد كيوي در گيلان است. گيلان دومين استان توليدكننده محصول كيوي در كشور است.
 


امير سرلشكر اصلاني به شهادت رسيد

امير سرلشكر اصلاني از فرماندهان لشكر 84 خرم آباد پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از مجروحيت، به جمع ياران شهيدش پيوست.
امير سرلشكر محمدباقر اصلاني از فرماندهان لشكر 84 پياده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران 8 سال دفاع مقدس و از حماسه آفرينان دفع غائله كردستان و مبارزه با منافقين كوردل در سال هاي اول پيروزي انقلاب اسلامي و جانباز 70 درصد، پس از تحمل 33 سال درد و رنج ناشي از مجروحيت ها و وجود تركش هاي متعدد در بدن، دعوت حق را لبيك گفته و به جمع ياران شهيدش پيوست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهيد سرلشكر اصلاني يكي از فرماندهان رشيد ارتش در جبهه مبارزه بي امان با منافقين و دفع غائله كردستان بود كه در سال 58 و در جريان نبرد با دشمنان انقلاب اسلامي در شهرستان سقز دچار مجروحيت هاي متعدد از جمله ضايعه نخاعي شده و به افتخار جانبازي نائل آمد.
گفتني است در زمان مجروحيت اين شهيد، حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم كل قوا با حضور در بيمارستان از ايشان عيادت كردند.
 


اخبار ادبي و هنري

هزينه هشت ميليارد توماني براي يك فيلم تجربي!
مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با بيان اينكه «لاله» يك كار تجربي است، گفت: هزينه هاي فيلم سينمايي «لاله» بيش از هشت ميليارد تومان است.
شفيع آقامحمديان جمعه شب در برنامه تلويزيون «هفت» درباره حمايت مركز گسترش سينمايي مستند و تجربي از فيلم «لاله» گفت: اين فيلم مي تواند يك پروژه فيلم اولي به حساب بيايد. يكي از فعاليت هاي مركز گسترش حمايت از فيلمسازان فيلم اولي است، بنابراين اين فيلم هم مي تواند مورد حمايت ما قرار بگيرد و دومين مسئله اينكه ما معتقديم اين فيلم يك كار تجربي است.
وي در پاسخ به اين كه چگونه فيلمي كه با نگاه هاليوودي و به قصد حضور در جوامع بين المللي ساخته مي شود مي تواند تجربي تلقي شود، عنوان كرد: چه به لحاظ ساختارها و نگاه هاي جديد و چه به لحاظ فرمي و نگارش فيلمنامه اين فيلم را مي توان يك فيلم تجربي به حساب آورد. سينماي مستند و تجربي به دنبال اين است كه از لفظ تجربي استفاده بهينه كند.
آقامحمديان درباره بودجه فيلم «لاله» عنوان كرد: ما اعلام كرديم كه سازمان سينمايي بين سه و نيم تا چهار ميليارد تومان مي خواهد در اين پروژه سرمايه گذاري كند اما هزينه هاي فيلم بيش از هشت ميليارد است كه اين هزينه ها را قرار است اسپانسرهاي خارجي تامين كنند كه البته با مسايلي كه در زمينه افزايش ارز به وجود آمده بايد در اين زمينه بازنگري كنيم. گفتني است كميسيون فرهنگي مجلس كراراً با ساخت فيلم ياد شده توسط يك فيلم ساز داراي تجربياتي در زمينه فيلم هاي پورنو، مخالفت خود را اعلام كرده است.
سيما فيلم از «يك خانواه محترم» شكايت كرد
سيما فيلم از تهيه كننده فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» شكايت كرد.
سيدحسين مسيح پور، مدير روابط عمومي سيمافيلم، در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين مطلب گفت: همان طور كه قبلاً هم تأكيد كرده بوديم سيمافيلم هيچ گونه مشاركتي در فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» نداشته و به همين دليل استفاده از آرم اين نهاد در تيتراژ آن فيلم خلاف قانون بوده است، حتي اگر يك بار انجام شده باشد، به همين دليل سيمافيلم از اين اقدام رسماً شكايت كرده است.
مسيح پور درباره وضعيت مشاركت سيمافيلم براي توليد «يك خانواده محترم» بار ديگر توضيح داد: همان طور كه قبلاً هم گفته ايم اين فيلم هيچ ربطي به سيما فيلم ندارد، آقاي آفريده روزي فيلمنامه خوبي آوردند كه خوانده شد و سيما فيلم مشروط به انجام اصلاحاتي قبول كرد كه در اين پروژه مشاركت كند و ايشان رفتند كه آن اصلاحات را انجام دهند، اما پس از آن ما ديگر ايشان را نديديم. وي ادامه داد: پس از مدتي شنيديم كه ايشان در حال ساخت «يك خانواده محترم» هستند و در واقع آن توافق شفاهي براي اصلاحات فيلمنامه اجرا نشده بود. در همان زمان سيمافيلم كتباً به ايشان اعلام كرد كه ساخت اين فيلم براساس توافق شفاهي انجام شده نيست و بنابراين ما هيچ مشاركتي در اين پروژه نخواهيم داشت.
روابط عمومي سيمافيلم با تأكيد بر اينكه هيچ قرارداد كتبي براي مشاركت با «يك خانواده محترم» امضاء نشده بود، خاطرنشان كرد: آقاي آفريده قبل از توليد «يك خانواده محترم» با سيمافيلم چند قرارداد داشتند اما قوياً تأكيد مي كنيم كه ساخت اين فيلم هيچ ارتباطي به ما ندارد.
تجليل جشنواره ابوظبي از ضد ايراني ها
جشنواره فيلم ابوظبي در ششمين دوره خود به تجليل از آثار و بازيگران ضد ايراني پرداخت. جايزه بخش «افق هاي نو» در اين جشنواره به فيلم موهن «يك خانواده محترم» اعطا شد. فيلمي كه روزنامه السفير لبنان آن را تصويري از توحش ايراني ها مي داند! همچنين جايزه بهترين بازيگر زن در ششمين جشنواره فيلم ابوظبي به گلشيفته بازيگر فيلم هاي ضد ديني رسيد. اين بازيگر چند روز پيش با يكي از شيوخ بدنام و ضد ايراني امارات عكس يادگاري گرفته بود كه اين جايزه نيز توسط جشنواره وابسته به همين شيخ ها به وي اهدا شد.
«بي بي سي»73 نفر را بيكار مي كند
شبكه «بي بي سي» 73 نفر از كاركنانش را اخراج مي كند.
به گزارش ايسنا، پس از كاهش بودجه دولتي بي بي سي در سال 2010، اين شبكه خبري همچنان به تعديل نيرو و قطع برنامه هاي راديويي و تلويزيوني خود در كشورهاي مختلف مي پردازد.تلاش بي بي سي براي پس انداز سرمايه، اين بار منجر به از دست رفتن 73 شغل شده است. بي بي سي با اقدامات اخيرش موفق شد 42ميليون پوند براي سال 2013 ذخيره كند.
پوشش خبري اين شبكه از 18 ساعت در هفته به 14ساعت كاهش پيدا كرده و پخش برنامه «حوادث» از ماه آوريل آينده قطع مي شود. همچنين تعداد برنامه هاي مستند از چهار عدد به سه عدد در هفته كاهش مي يابد.
صاحبان 44 شغل در سرويس هاي خارجي «بي بي سي» از جمله افغان، برمه، بنگال و آفريقا به زودي كار خود را از دست مي دهند.اين در حالي است كه بي بي سي [به دروغ] اعلام كرده است، با اعمال اين تغييرات هيچ كس شغل خود را از دست نمي دهد و مخاطبان همچنان برنامه ها را با همان كيفيت دريافت خواهند كرد.با وجود مشكل بودجه، بي بي سي فارسي به دليل فعاليت عليه نظام ديني كشورمان، همچنان با حداكثر نيرو اداره مي شود.
 


كوچ پاييزه عشاير لرستان آغاز شد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
هرساله با سرد شدن هوا در مناطق ييلاقي لرستان 11هزار و200 خانوار عشايري از مناطق سردسير لرستان به مناطق گرمسير استان هاي لرستان، خوزستان و ايلام كوچ مي كنند.
اين خانوارها كه داراي يك ميليون و 138هزار و 198 راس دام سبك و 24هزار و809 راس دام سنگين هستند در قالب 14ايل و 15طايفه مستقل همه ساله مسيرهاي مناطق ييلاقي و قشلاقي را همراه با دام هاي خود به منظور اسكان و تامين علوفه خوراكي دام ها با استفاده از ماشين، قطار و به شيوه سنتي طي مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، مديركل امور عشايري لرستان با بيان اين مطلب كه جمعيت عشاير كوچنده لرستان 64 هزار نفر است، گفت: توزيع فرآورده هاي سوختي از جمله خدمات عرضه شده به عشاير است كه اين اقدام با هدف جايگزيني سوخت هاي فسيلي به جاي سوخت نباتي و جلوگيري از قطع درختان و استفاده از هيزم انجام مي شود.عابدين سيفي افزود: سال گذشته 3 ميليون و900 هزار ليتر نفت سفيد و 70 هزار سيلندر گاز مايع 11كيلويي بين عشاير كوچنده و ساكن لرستان از طريق 122 عامل توزيع در مناطق عشايري اين استان توزيع شده است.
لازم به ذكر است لرستان در مجموع 14هزار و 638 خانوار عشاير كوچرو و ساكن دارد كه سالانه 12هزار تن گوشت قرمز، 29هزار تن شير، هزار تن پشم، 18تن عسل، 630 تن ماهي قزل آلا و 5درصد صنايع دستي لرستان را توليد مي كنند.
 


فرماندار شهرستان خبر داد

اجراي طرح پزشك خانواده از اول آبان در ساري

ساري- خبرنگاركيهان:
فرماندار شهرستان ساري گفت: معاينه رايگان طرح پزشك خانواده از اول آبان در ساري شروع مي شود.
سيد عباس حسيني نژاد به خبرنگار كيهان گفت:395 هزار و 549 نفر در اجراي طرح پزشك خانواده شهري در ساري بايد سرشماري و در سامانه ثبت شوند.
وي از سرشماري 127 هزار و 39 خانوار شهري در شهرستان ساري اشاره كرد و ادامه داد: تاكنون 116 هزار و 301 نفر ساروي پزشك خانواده را انتخاب كردند.
نماينده عالي دولت در ساري با بيان اينكه طرح پزشك خانواده در اين شهرستان به صورت صحيح اجرا شود، تصريح كرد: بر همه فرض است تا در امر اجراي طرح ملي پزشك خانواده فرهنگ سازي كنند.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

هنر ايراني بسيار اثرگذار است

بابل-خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هنرمندان متعهد ديني، آثار ماندگاري از خود به جاي مي گذارند.
سيدمحمد حسيني در هفتمين جشنواره فيلم كوتاه وارش افزود: هنر سينما از زمان شاهان قاجار به صورت سرگرمي وارد كشور شده ولي امروزه هنر ايراني داراي محتوي بسيار اثرگذاري بوده كه ثابت كرده است آموزه هاي الهي و معنوي قابل ارائه در سينماست.
وي افزود: اخيراً صهيونيست ها اقدام به ساخت فيلم ديگري عليه ايران كردند تا مردم ايران را تندخو و خشن معرفي كنند، وظيفه هنرمندان ما ساخت فيلم هايي است كه به جهانيان نشان دهد مردم ايران داراي خصلت نيكو و ارزش انساني هستند.
حسيني با بيان اينكه بايد از اين فرصت استفاده كرد،گفت: هنرمندان به جاي اينكه به سمت ابدايي گرايي حركت كنند به سمت فرهنگ بومي و محلي بروند.
وي با اشاره به قطع برنامه هاي برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از سوي اروپا تصريح كرد: دشمن مطمئن باشد ما از ابزارهاي مختلف ديگري استفاده كرده و اسلام را گسترش خواهيم داد. به گزارش ايرنا از ساري حسيني از فعالان عرصه توليد فيلم هاي كوتاه و بلند خواست با توليد آثار فاخر و ارزشمند به مقابله با توليدات بي محتواي سينماي غرب بپردازند.
وي گفت: اقدامات مقابله جويانه سينماگران ايراني، مخاطبان نسل جوان كشور را از گروه هدف برنامه هاي غربي خارج و به سمت برنامه ها و توليدات هنرمندانه، فاخر و ارزشمند ايران اسلامي جذب مي كند.
حسيني افزود: توليدات سينمايي، فرهنگي و هنري كشورهاي غربي با هدف گمراهي جوانان ايران اسلامي ساخته مي شود و آنان با آثار ضد ارزش هاي انساني درصدد القاي فرهنگ هاي خود ساخته غربي به جوانان كشور هستند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينكه ايران اسلامي از وجود هنرمندان متعهد و ارزشمند در همه بخش هاي فرهنگي و هنري برخوردار است و جايگاه ويژه اي در ميان كشورهاي منطقه دارد، اضافه كرد: هنرمندان ايراني بارها با درخشش در جشنواره هاي معتبر بين المللي توانمندي هاي فردي و گروهي خود را به اثبات رسانده اند و در شرايط حساس كنوني نيز توان مقابله با توليدات بي محتواي فيلم سازان غربي را دارند.
حسيني ادامه داد: خوشبختانه بسترهاي لازم در اين بخش در همه مناطق كشور فراهم است و از جشنواره فيلم كوتاه وارش نيز مي توان به عنوان نمونه اي از توانمندي هاي فيلم سازان جوان در ابعاد مختلف ياد كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمعه شب براي شركت در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم كوتاه وارش وارد بابل شد.
 


مدير كل پزشكي قانوني سيستان و بلوچستان:

هويت عامل عمليات تروريستي چابهار مشخص نشد

مديركل پزشكي قانوني سيستان و بلوچستان گفت: هويت عامل انتحاري «عمليات تروريستي» چابهار هنوز مشخص نشده است.
رضا عبدي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طي بررسي كارشناسان تشخيص هويت پزشكي قانوني، هنوز هويت عامل انتحاري چابهار مشخص نشده است.
وي افزود: حادثه تروريستي ظهر جمعه در نزديكي مسجد امام حسين(ع) چابهار، دو شهيد برجاي گذاشت.
مدير كل پزشكي قانوني سيستان و بلوچستان ادامه داد: حامد بزي و مرتضي آسوده از شهداي حادثه تروريستي چابهار هستند كه بر اثر اصابت تركش هاي بمب انتحاري به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
به محض مشخص شدن هويت عامل انتحاري، اطلاع رساني به عموم صورت مي گيرد.
 


آبان ماه برگزار مي شود

كنگره انجمن دندانپزشكي ايران

چهارمين كنگره انجمن دندانپزشكي ايران(شعبه فارس) با رويكرد علمي- انتقادي به تبليغات در حوزه علوم، مواد و تجهيزات دندانپزشكي 10 تا 12 آبان ماه در شهر شيراز برپا مي شود.
در اين كنگره سعي شده تا مسائل تبليغاتي و مورد ادعا به صورت كاملا علمي مورد نقد و بررسي قرار گيرد.
اين كنگره در قالب پانل هاي متعدد علمي مانند تحقيقات و نوآوري، درد، تروما(ضربات)، تكنولوژي هاي نوين دندانپزشكي و بيماري هاي عمومي، زيبايي و طرح لبخند، ارگونومي، اكلوژن، اخلاق پزشكي، پزشكي قانوني و طب مكمل، كنترل عفونت، ايمپلنت، ليزر و دندانپزشكي جامعه نگر برپا مي شود.
در اين كنگره همچنين سعي شده با معرفي آخرين تكنولوژي ها، تجهيزات، مواد و نيز جديدترين روش هاي حفاظت و مراقبت از بيماران و حتي خود دندانپزشكان در مقابل عوامل خطرزا و با ارائه راه هاي درماني نوين و معرفي تازه ترين دستاوردهاي علمي در زمينه دندانپزشكي، در درمان بهتر بيماران گام هاي موثرتري برداشت.
 


تعريف سبد مطلوب غذاي ايرانيان در وزارت بهداشت

معاون وزير بهداشت از طرح و تعريف سبد غذاي مطلوب ايرانيان در وزارت بهداشت خبر داد.
عليرضا مصداقي نيا در گفت وگو با فارس افزود: سبد غذايي مطلوب ايرانيان حاوي ميزان كالري و ريز مغذي هاي لازم و ضروري براي هر يك از گروههاي سني است كه بايد به صورت روزانه مصرف شود.
وي ادامه داد: اين سبد غذايي اكنون تعريف شده و طي دو هفته آينده از سوي دولت به دستگاههاي اجرايي ابلاغ مي شود.
پيش از اين در سال 87 پريسا ترابي، كارشناس تغذيه وزارت بهداشت از تدوين سبد غذايي مطلوب ايرانيان در وزارت بهداشت خبر داده بود و گفته بود: سبد غذايي مطلوب براي همه گروه هاي سني شامل كودكان يك تا 2 سال، كودكان 3 تا 6 سال، افراد 8 تا 18 سال، گروه سني 18 تا 60 سال كه بزرگسالان هستند و گروه سني 60 سال به بالا كه سالمندان هستند به طور جداگانه تعريف شده است.
وي گفته بود: يك سبد جداگانه نيز براي گروه مادران باردار تنظيم شده است. قرار بود، اين سبد غذايي از سوي، وزارت رفاه، وزارت بازرگاني و دستگاه هاي مختلف ديگر اجرايي شود و علاوه بر اصلاح سرانه مصرف موادغذايي در كشور، گروه هايي كه به علت مشكلات مالي امكان تهيه سبد غذايي مطلوب را ندارند، مورد حمايت قرار گيرند.
ترابي گفته بود: براساس اين سبد غذايي، هر فرد ايراني بايد روزانه 320 گرم نان، 100 گرم برنج، 20 گرم ماكاروني، 26 گرم حبوبات، 70 گرم سيب زميني، 280 گرم سبزي، 260 گرم ميوه، 48 گرم گوشت قرمز، 50 گرم گوشت سفيد، 24 گرم تخم مرغ، بين 225 تا 240 گرم شير يا لبنيات، 35 تا 40 گرم روغن و 40 تا 50 گرم قند و شكر مصرف كند. وي افزود: اين ميزان تخميني براي يك سبد غذايي مطلوب است، البته در سبد غذايي مطلوب ايرانيان كه براساس قانون برنامه توسعه چهارم بايد تا سال 88 براي هر فرد ايراني اجرايي مي شد، جزئيات بيشتري در سبد غذايي هر فرد ايراني از جمله ميزان مصرف مغزها، چاي يا ماهي هم مي آمد.
به گفته وي مهمترين موضوعي كه در الگوي مصرف موادغذايي ايرانيان وجود دارد و بيشترين تفاوت را با الگوي موادغذايي مطلوب نشان مي دهد، ميزان بالاي مصرف نان و غلات است كه حتما لازم است، تعديل شود و از طرفي بايد ميزان مصرف گروه ميوه ها و سبزي ها در كشور افزايش يابد؛ البته اين افزايش به طور سريع اتفاق نمي افتد و نمي توانيم انتظار داشته باشيم، ميزان متوسط مصرف ميوه ها در كشور يك دفعه از 40 گرم به 60 گرم افزايش يابد.
ترابي در سال 87 گفته بود: ميزان متوسط مصرف برنج در سال 83 حدود 37 كيلوگرم در سال بوده است، سيب زميني 40 كيلوگرم، حبوبات 7 كيلوگرم، قند و شكر 26 كيلوگرم، گوشت قرمز 11/8 كيلوگرم، گوشت مرغ 16/5 كيلوگرم، ماهي 7 كيلوگرم، تخم مرغ 9/2 كيلو و شير 90 كيلوگرم مصرف سرانه هر ايراني در سال 83 بوده است . انتظار مي رفت ميزان متوسط مصرف لبنيات نيز در سال 87 به حدود 113 كيلوگرم برسد كه بايد مسئولان وزارت بازرگاني و جهاد كشاورزي اعلام كنند آيا به اين رقم رسيده ايم يا نه.
 


كميته امداد خبر داد

خودكفايي 30هزار خانوار در سال 91

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) از خودكفايي 30هزار خانوار در سال جاري خبر داد.
«محمد اميد» يكي از اهداف كميته امداد را اجراي طرح هاي اشتغال و توانمندسازي خانواده هاي زير پوشش خود عنوان كرد و افزود: با تحقق اين امر خانواده ها به جاي اينكه از دولت كمك بگيرند خودشان توليدكننده مي شوند و در عرصه اقتصادي كشور نيز فعال خواهند بود.
وي با بيان اينكه سال گذشته 80هزار خانوار در مراسمي با حضور رئيس جمهور از پوشش خارج شدند و به خودكفايي رسيدند، اظهار داشت: امسال نيز براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته 120هزار خانوار در سطح كشور از پوشش كميته امداد خارج مي شوند.
اين مقام مسئول در كميته امداد يادآور شد براساس ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه، اين نهاد موظف است هر سال 10درصد از مددجويان را از پوشش خود خارج كند.
اميد با يادآوري اينكه كميته امداد ساليان سال است كه طرح اشتغال را در دستور كار دارد، خاطرنشان كرد فرآيند اشتغال در اين نهاد شامل مراحل شناسايي خانواده هاي تحت حمايت، نظارت بر طرح هاي اشتغال و كمك به بازاريابي و فروش محصولات است و اين فرآيند موجب شده كه مشاغل كميته امداد از امنيت شغلي بالايي برخوردار باشند.
به گزارش ايرنا وي ادامه داد: از 300 هزار فرصت شغلي كه سال گذشته در كشور ايجاد شد، 48 درصد در زمينه طرح هاي كشاورزي و دامپروري، 30 درصد در زمينه مشاغل خدماتي و مابقي خدمات صنايع دستي و توليدات صنفي بوده است.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد با بيان اينكه همه اعضاي توانمند خانواده هاي زير پوشش اين نهاد مي توانند از تسهيلات اشتغال استفاده كنند، افزود: خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد در سراسر كشور براي دريافت تسهيلات اشتغال هيچگونه محدوديتي ندارند.
اميد تصريح كرد بيش از 35 درصد از طرح هايي كه سال گذشته اجرا شد به زنان سرپرست خانوار اختصاص يافت.
وي اضافه كرد: براساس آخرين آمار اين نهاد يك ميليون و 50 هزار نفر از مددجويان زير پوشش كميته امداد، متقاضي استفاده از تسهيلات و امكانات براي اشتغال و خودكفايي هستند.
 


اولين بارش برف و باران پاييزي مردم استان اصفهان را خوشحال كرد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
صبح ديروز مردم استان اصفهان شاهد بارش اولين برف و باران پاييزي بودند.
اين بارش موجب خوشحالي مردم اين استان شد چرا كه 5 سالي است عدم بارش برف و باران موجب خشكسالي در اين استان گرديده است.
به دنبال اولين بارش باران از صبح ديروز (شنبه) در اصفهان، مردم مومن و خداجوي اين شهر به حمد و ثنا و شكرگزاري به درگاه احديت پرداختند. بارش برف و باران كه از ساعات اوليه صبح آغاز شد، ارتفاعات شهر برزك را سفيدپوش كرد همچنين با بارش باران در سطح شهر اصفهان ضمن لطافت هوا و پايين آمدن درجه دماي هوا، شهر چهره زمستاني به خود گرفت.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14