(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2  آبان  1391 - شماره 20339

پيش بيني آسمان كشور در روز عرفه و عيد قربان
اخطار به 103 موسسه آموزشي غير مجاز زبان خارجه
رويداد هاي خارجي
تصادف در محور چرمشهر ورامين 2 كشته بر جاي گذاشت
حمله پرندگان مهاجر و بومي به مزارع پارس آباد
لغو شارژ ماهيانه تاكسي ها در دستور كار شوراي عالي ترافيك
شناسايي 22 مسافر مبتلا به وبا در استان هاي مرزي عراق
مصدوميت 4 دانش آموز سرويس مدرسه
كشف بيش از 2 ميليارد ريال داروي قاچاق در تبريز
كلاهبردارها به دادگستري هم رحم نكردند
افزايش 20 درصدي ايدز جنسي در كشور
كشف 7 ميليارد ريال كالاي قاچاق در آب هاي بوشهر
پليس فتا خبر داد
دستگيري 60 مدير فروش داروهاي تقلبي در فضاي مجازي
سحرگاه ديروز انجام شد
 اعدام 10 قاچاقچي مواد مخدر در زندان
حكم غيابي دادگاه امارات براي پزشك اتريشي
كشف جسد پس از 15 سال
ركورد سرودخواني با زبان فارسي
6هزاركيلومتر پاي پياده براي زيارت خانه خدا


پيش بيني آسمان كشور در روز عرفه و عيد قربان

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: آسمان اكثر نقاط كشور در روز عرفه و عيد سعيد قربان ابري و در بعضي از مناطق همراه با بارش باران پيش بيني مي شود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: براساس نقشه هاي هواشناسي امروز آسمان در غرب دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس، شمال غرب، و دامنه هاي البرز همراه با افزايش ابر، رگبار و رعد و برق است.
وي با بيان اينكه در اين روزها شدت بارش در غرب كشور بيشتر خواهد بود، گفت: همچنين سرعت وزش باد در برخي مناطق تحت تاثير اين سامانه قرار خواهد گرفت و در روز چهارشنبه تقريبا بارش باران در نيمه غربي كشور قطع شده و بارش هاي پراكنده در شمال شرق كشور رخ خواهد داد.
اميدوار شهري افزود: از پنجشنبه و طي روز جمعه بر شدت بارش ها در شمال غرب، غرب، دامنه هاي زاگرس و البرز افزوده خواهد شد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي امروز و فردا براي تهران آسماني نيمه ابري همراه با بارش باران و وزش باد پيش بيني كرد.
وي با اشاره به شرايط آب و هوايي در روز عرفه و عيد سعيد قربان نيز گفت: آسمان تهران ابري و در روز عيد قربان در بعضي از مناطق همراه با رگبار و باران است.
اميدوار شهري افزود: همچنين آسمان ديگر نقاط كشور در روز عرفه و عيد قربان ابري همراه با بارش پراكنده باران خواهد بود.


 


اخطار به 103 موسسه آموزشي غير مجاز زبان خارجه

سرپرست مركز آموزش هاي عالي آزاد از صدور اخطار به 103 موسسه غير مجاز در زمينه آموزش زبان خارجه خبر داد.
مهندس علي معصوميان با اعلام اين خبر افزود: 103 موسسه آموزشي غيرمجاز در زمينه فعاليت زبان خارجه با همكاري موسسات آموزش عالي آزاد داراي مجوز فعاليت از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، تحت نظارت دانشگاه جامع علمي كاربردي، شناسايي و يا صدور اخطاريه تعطيلي، مقرر شد در صورت عدم دريافت مجوزهاي لازم در مهلت مقرر، نسبت به تعطيلي و پلمب اين دسته از موسسات آموزشي غير مجاز اقدام لازم صورت مي پذيرد.
سرپرست مركز آموزش هاي عالي آزاد و آموزش هاي خاص دانشگاه جامع علمي كاربردي در ادامه گفت: براساس ماده هاي 3 و 4 مصوبه جلسه 483 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورخ 23/5/1390 با موضوع «سياست ها و حدود وظايف و نحوه فعاليت مراكز مجري آموزش هاي آزاد كشور» صدور مجوز آموزش هاي آزاد كوتاه مدت در زمينه زبان هاي خارجه، براساس سرفصل دروس مصوب وزارت آموزش و پرورش از سطح مبتدي تا قبل از دانشگاه، از وظايف و اختيارات وزارت آموزش و پرورش است.
صدور مجوز فعاليت هاي آموزش عالي آزاد و دوره هاي تخصصي و كاربردي كوتاه مدت، اعم از زبان خارجه و ساير زمينه هاي آموزشي بالاتر از سطح دوره متوسطه، از وظايف و اختيارات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي است.مهندس معصوميان افزود: در اين راستا از داوطلبان انتظار مي رود براي جلوگيري از سوءاستفاده برخي موسسات از جايگاه آموزش عالي به ويژه در زمينه فعاليت آموزشي زبان خارجه و پيشگيري از تبعات بعدي، به پرتال مركز آموزش هاي عالي آزاد و آموزش هاي خاص دانشگاه جامع علمي- كاربردي به نشاني www.htct.uast.ir مراجعه و ليست موسسات مجاز آموزش عالي آزاد را مشاهده نمايند.
 


رويداد هاي خارجي

اقدام جالب جوانان مسلمان براي تبليغ اسلام
گروهي از جوانان مسلمان مقيم لندن در محكوميت اهانت به ساحت پيامبراكرم(ص)، كمپيني به نام «ان شاءالله» تشكيل دادند تا علاوه بر تبليغ جذاب دين اسلام در قلب انگليس، صلح دوستي اين دين آسماني را نشان دهند.
به گزارش فارس، هنگامي كه به بهانه سالگرد يازده سپتامبر، «تري جونز» كشيش ضداسلام اهل فلوريداي آمريكا بخشي از فيلم موهن «برائت از مسلمانان» را پخش كرد، با خشم مسلمانان مواجه شد.
در اين شرايط هر مسلماني سعي كرد به گونه اي انزجار خود را از اين اقدام هتاكانه نشان دهد، در انگليس نيز كمپيني به نام «انا شاءالله» با حضور جوانان مسلمان تشكيل شده است كه در سراسر اين كشور به فعاليت فرهنگي مي پردازد.
ماه گذشته مردم لندن شاهد پخش و توزيع رايگان قرآن كريم با ترجمه انگليسي در سطح شهر بودند كه جوانان مسلمان مقيم لندن، كتاب آسماني خود را همراه با بسته هاي فرهنگي درباره دين اسلام و پيامبراكرم(ص) به طور رايگان به عابران تقديم مي كردند.
اين جوانان با تأكيد بر اينكه فعاليت فرهنگي آنها مبتني بر توصيه خداوند است كه استفاده از روش هاي منطقي و عقلي در دعوت به دين اسلام را سفارش مي كند، توزيع رايگان قرآن مجيد در لندن را شيوه جديدي براي تبليغ دين اسلام مي دانند.
اين اقدام جوانان مسلمان لندني در حالي صورت مي گيرد كه توهين به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) خشم ميليون ها مسلمان را در سراسر جهان برانگيخته بود و اينك مسلمانان در پايتخت يك كشور غربي بر آن شدند از شيوه جذب و برخورد عاقلانه براي خنثي كردن رفتارهاي نابخردانه و ضداسلامي صهيونيست ها نهايت استفاده را ببرند.جملاتي بر لباس هاي متحدالشكل اين جوانان نقش بسته است كه حس كنجكاوي بينندگان را بر مي انگيزد، بر روي لباس آن ها نوشته شده است: «ميليون ها نفر آن را خواندند، ميليون ها نفر آن را از حفظ كرده اند، به راستي چرا اين افراد به آن علاقه دارند؟!».
جوانان بدون توجه به شرايط آب و هوايي لندن بعد از اقامه نمازجماعت با اشتياق به كار خود ادامه مي دهند و هنگامي كه ثمره كار خود را مشاهده مي كنند، سر از پا نمي شناسند.
چرا كه اظهارات برخي افراد هنگام دريافت و مطالعه قرآن ترجمه شده، خود گوياي اين مسئله است، به عنوان مثال «ريچارد»- از ايالت يوركشاير كه در شمال انگلستان زندگي مي كند- هنگامي كه قرآن را مطالعه كرد، به آنها گفت: من واقعا با قرآن شگفت زده شده ام، بدون شك قرآن، جالب ترين كتابي است كه تاكنون خوانده ام.
«ام احسان» نيز درباره بيلبوردهاي نصب شده در سطح شهر كه قرآن كريم را تبليغ مي كند، از ديدن آن ها بسيار شگفت زده شده است و مي گويد: هنگامي كه كلمه «سبحان الله» را در بيلبورد بيرمنگام ديدم، اشك در چشمانم جمع شد، از اينكه عده اي اين كار را انجام مي دهند، بسيار مسرور هستم و سعي خواهم كرد كه به اين پروژه كمك مالي كنم.
براساس اين گزارش، در سطح شهر بيلبورد هايي وجود دارد كه در آن بينندگان را به نشاني سايتي اينترنتي راهنمايي مي كند كه مي توانند با ثبت نام در آن ترجمه انگليسي قرآن را به صورت رايگان دريافت كنند، كمپين «ان شاءالله» در آگوست سال 2010، 6 هزار مصحف با هزينه 20 هزار يورو، نوامبر همان سال، 12 هزار مصحف با هزينه 40 هزار يورو، آوريل 2011، 25هزار جلد از مصحف آسماني با بار مالي 75هزار يورو و همچنين در نوامبر سال 2011، 12 هزار كتاب قرآن با هزينه 35 هزار يورو به طور رايگان در انگليس توزيع كرده است.
 


تصادف در محور چرمشهر ورامين 2 كشته بر جاي گذاشت

به دنبال برخورد يك دستگاه خودروي تريلر با يك دستگاه خودروي ايسوزو در جاده چرمشهر شهرستان ورامين، 2 نفر كشته و 2 نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، فرمانده انتظامي شهرستان ورامين گفت: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر قوع يك فقره تصادف فوتي در جاده چرمشهر، بلافاصله اكيپي از ماموران كلانتري 21 جوادآباد با هماهنگي ساير نيروهاي امدادي در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ فلاحي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد يك دستگاه تريلر حامل بار چسب صنعتي از گرمسار به سمت قم در حال حركت بود كه در لاين مخالف با يك دستگاه خودرو ايسوزو برخورد كرد.
وي با اشاره به مجروح شدن دو سرنشين خودروي تريلر تصريح كرد: به رغم تلاش تيم پزشكي اورژانس دو سرنشين كاميون ايسوزو به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان ورامين در پايان خاطرنشان كرد: كارشناس پليس راهور علت تصادف را، سرعت غيرمجاز و انحراف به چپ ناگهاني راننده تريلر اعلام كرد.
 


حمله پرندگان مهاجر و بومي به مزارع پارس آباد

پارس آبادمغان- خبرنگاركيهان:
حمله دسته جمعي پرندگان مهاجر و بومي به مزارع ذرت پارس آبادمغان خسارات جدي وارد كرده است.
مديرجهاد كشاورزي پارس آبادمغان با اعلام مطلب بالا افزود: حمله انواع پرندگان گرسنه به صدها هكتار از محصولات كشت ثانويه منطقه، صدها ميليون ريال خسارت واردكرده است.
حسن روحي گفت: پرندگان به زراعت هاي پاييزه و بويژه به كلزا خسارات قابل توجهي وارد كرده اند.
وي افزود: كلاغ، سار و گنجشك پرندگان مهاجمي هستند كه در دسته هاي مختلف به محصولاتي كه در مرحله برداشت هستند حمله مي برند.
 


لغو شارژ ماهيانه تاكسي ها در دستور كار شوراي عالي ترافيك

دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با اشاره به بخشي از حمايت هاي دولت از رانندگان تاكسي شهري گفت: لغو شارژ ماهيانه تاكسي ها در دستور كار شوراي عالي ترافيك قرار دارد.
سيدمجتبي شفيعي در رابطه با پرداخت يارانه سوخت خودروهاي تاكسي گفت: در كشور حدود 330 هزار دستگاه تاكسي شهري مشغول به كار هستند كه ماهيانه بين 300 تا 500 ليتر سهميه سوخت يارانه اي دريافت مي كنند. با احتساب متوسط 350ليتر در ماه و يارانه دولتي 600 توماني بر هر ليتر بنزين معمولي، دولت سالانه بيش از 830 ميليارد تومان به هر تاكسي شهري يارانه سوخت مي دهد كه سهم هر تاكسي در ماه بيش از 210 هزار تومان است.
وي در ادامه افزود: براساس مصوبه شوراي عالي ترافيك مبني بر انجام تبليغات روي ناوگان تاكسيراني شهري، براساس اطلاعات و ارقام موجود، هر دستگاه تاكسي بسته بر شرايط خاص شهر محل فعاليت، بين 130 هزار تا 400 هزار تومان درآمد ماهيانه خواهد داشت يعني بطور متوسط درآمدي معادل 265 هزار تومان را مي تواند عايد هر راننده تاكسي كند.
وي ادامه داد: حمايت هاي همه جانبه دولت از اين ناوگان و رانندگان آن در موضوعات ديگري همچون ارائه تسهيلات بانكي جهت نوسازي ناوگان نيز صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.
دبير شوراي عالي ترافيك همچنين افزود: متأسفانه به بهانه خصوصي سازي تاكسيراني، عليرغم سياست هاي حمايتي دولت از اين بخش، با تشكيل شركت هاي خصوصي مبهم و با دريافت حق شارژهاي قابل توجهي از رانندگان تاكسي، درآمد بسيار كلاني را برخلاف نظر دولت عايد اين شركت ها مي كند.
وي ادامه داد: هر تاكسي خصوصي در تهران ماهانه حداقل بين 40 تا 70 هزار تومان حق شارژ پرداخت مي كند در حالي كه هيج خدمتي را از طرف اين شركت ها دريافت نكرده و اين امر در سال هاي اخير موجب اعتراضات گسترده اي از سوي اين رانندگان شده است.
شفيعي در مورد ميزان اين درآمدهاي كلان براي شركت هاي خصوصي افزود: نحوه تشكيل و فعاليت و همچنين درآمدهاي دهها ميلياردي اين شركت ها طي سالهاي اخير براي ما هميشه جاي ابهام و سؤال جدي بوده است.
وي درآمد اين شركت را در طي حدود 4 سال فعاليت بيش از 100ميليار تومان عنوان كرده و افزود: معلوم نيست مديريت شهري با چه توجيهي رانندگان تاكسي را مجبور به پرداخت اين ارقام ميلياردي به چند شركت خصوصي تاكسيراني مي كند.
دبير شوراي عالي ترافيك در پايان به مهر گفت: با توجه به مخالفت صريح دولت با دريافت اين مبالغ، دبيرخانه شوراي عالي ترافيك، در راستاي حمايت از رانندگان تاكسي پيگيري لغو اين رويه ناحق را بطور جدي در دستور كار خود دارد.
 


شناسايي 22 مسافر مبتلا به وبا در استان هاي مرزي عراق

22 مسافر ايراني مبتلا به وبا در بدو ورود به كشور شناسايي و تحت درمان قرار گرفتند.
دكتر محمد مهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره موارد وبا در شهرهاي سليمانيه و كركوك عراق گفت: وبا در منطقه اي از عراق رخ داده كه به زائراني كه از ايران به عتبات عاليات اعزام مي شوند، ندارد. اين بيماري مربوط به منطقه كردستان عراق و شامل شهرهاي سليمانيه و كركوك است.وي افزود: اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از ورود اين بيماري در مرزهاي كشور برقرار شده و شهرهاي آذربايجان غربي، كردستان، ايلام و خوزستان در آماده باش به سر مي برند، حتي اقدامات لازم براي زائراني كه عازم عتبات عاليات هستند، انجام شده است.
گويا افزود: در كشورهاي پاكستان و افغانستان همواره موارد وبا بوده است اما امسال تاكنون در عراق موردي از وبا نداشته ايم كه اخيرا اين بيماري در دو منطقه از كشور عراق اپيدمي شده است.
وي تاكيد كرد: هيچ كدام از مسافران ايراني كه به وبا مبتلا شده اند، زائر نبوده اند.
رييس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت در آستانه فرا رسيدن عيد قربان و بيماري هاي ناشي از دام آلوده، گفت: مراقبت هاي سختگيرانه در تمام مرزهاي كشور به منظور جلوگيري از ورود دام قاچاق در حال انجام است و سازمان دامپزشكي دقت لازم را دارد كه دام آلوده وارد كشور نشود.

 


مصدوميت 4 دانش آموز سرويس مدرسه

به دليل برخورد خودروي سرويس مدرسه با گاردريل 4 دانش آموز 8 ساله مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
ساعت 59:14 ديروز ماموران اورژانس در جريان برخورد يك دستگاه پرايد با گاردريل در مسير شرق به غرب بزرگراه جلال آل احمد قبل از خروجي آزمايش قرار گرفتند. بلافاصله 2 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد خودروي حامل 4 دانش آموز پسر 8 ساله دقايقي قبل با گاردريل بزرگراه تصادف كرده است. بلافاصله ماموران اورژانس دانش آموزان مجروح شده را به بيمارستان حضرت رسول(ص) منتقل كردند.
به گفته مدير روابط عمومي اورژانس تهران، حال عمومي دانش آموزان رضايت بخش اعلام شده است.
 


كشف بيش از 2 ميليارد ريال داروي قاچاق در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
پليس استان آذربايجان شرقي، موفق به كشف بيش از 2 ميليارد و 300 ميليون ريال داروي قاچاق شد.
رئيس پليس آگاهي اين استان گفت: ماموران پليس، محل انبار داروهاي فوق را در تبريز شناسايي و عامل آن را نيز دستگير كردند.
به گفته سرهنگ قنبر مداحي بيش از 2 ميليون و 100 هزار عدد داروي قاچاق در 16 قلم، در اين محل ها كشف شده است.
به گزارش پليس آذربايجان شرقي، وي ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده در استان از اول سال تاكنون را، بيش از 140 ميليارد ريال اعلام كرد.
 


كلاهبردارها به دادگستري هم رحم نكردند

جمعي از اعضاي شركت تعاوني مسكن قضات و كاركنان دادگستري تهران با حضور در مقابل قوه قضاييه خواستار رسيدگي به پرونده كلاهبرداري 38 ميلياردي از خود شدند.
اين افراد 6 سال قبل در منطقه سيف آباد هشتگرد، هزار متر زمين را به ارزش 18 ميليون تومان خريداري كرده اند اما تاكنون زمين مورد نظر به آنها تحويل داده نشده است.
نماينده اعضاي شركت تعاوني در اين رابطه به مهر گفت: اواخر سال 85 اطلاعيه اي از سوي شركت تعاوني مسكن قضات و كاركنان دادگستري صادر شد كه در آن اعلام شده بود به هر كدام از اعضا يك قطعه زمين به متراژ هزار متر واگذر مي شود. بابت اين زمين هر كدام 18 ميليون تومان داديم و قرار شد سال 86 اسناد زمين هاي اشاره شده به ما واگذار شود. همچنين قرار شد اگر آقاي «س»، فروشنده زمين در واگذاري آن تأخيري انجام دهد روزانه مبلغ 10 ميليون تومان به تعاوني به عنوان ضرر تأخير پرداخت كند.
وي افزود: سهل انگاري صورت گرفته باعث شد مسئولان شركت تعاوني قبل از تحويل گرفتن زمين ها پول مورد نظر را به آقاي «س» پرداخت كنند. با طولاني شدن تأخير در تحويل زمين ها شكايتي را در دادسراي كرج مطرح كرديم كه اين پرونده با قرار عدم صلاحيت به دادسراي تهران فرستاده شد.
وي با اشاره به اينكه نزديك به 6 سال است به دنبال تحويل گرفتن زمين ها هستيم، خاطرنشان كرد: محل وقوع جرم در حوزه قضايي كرج بوده و نمي دانيم چرا پرونده را به دادسراي تهران فرستادند، حال آنكه با گذشت اين مدت هنوز رسيدگي به ماجرا در دادسرا باقي مانده و براي متهم اصلي اين كلاهبرداري كيفر خواست صادر نشده است.نماينده شاكيان پرونده اضافه كرد: ما در اين پرونده حدود 38 ميليارد تومان پرداخت كرده ايم اما قاضي پس از تحقيقات آقاي «س» را با قرار وثيقه 3 ميليارد توماني آزاد كرد. به ما گفته اند تمام اموال آقاي «س» توقيف شده اما هيچ پولي به ما پرداخت نشده است.وي ادامه داد: پس از پيگيري هاي بسيار قرار شد در اطراف صفا دشت به ما زمين داده شود كه اين موضوع نيز تاكنون در حد حرف بوده و هيچ يك از اعضا زميني را دريافت نكرده است.وي در پايان تأكيد كرد: از رئيس قوه قضائيه مي خواهيم دستور دهد به اين پرونده به صورت ويژه رسيدگي شده تا اعضا به حقوق از دست رفته خود برسند.
 


افزايش 20 درصدي ايدز جنسي در كشور

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت از افزايش 20 درصدي مبتلايان به HIV از طريق روابط جنسي در كشور خبر داد و گفت: پيش بيني مي كنيم 70 هزار مبتلا به HIV در كشور هنوز ناشناخته اند.
دكتر عباس صداقت ديروز در حاشيه اولين كنگره بين المللي تحقيقات ايدز در ايران كه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، اظهار داشت: همچنان بيشترين ابتلا به ايدز در كشور از طريق اعتياد تزريقي است ولي شواهدي در دست است كه نشان مي دهد اين الگو در حال تغيير بوده و موارد ابتلا به HIV از طريق روابط جنسي رو به افزايش است.
وي با تأكيد بر اجراي برنامه هاي كاهش آسيب در كشور افزود: پيشگيري از انتقال ايدز از طريق رفتارهاي جنسي يكي از برنامه هاي وزارت بهداشت براي جلوگيري از افزايش موارد ابتلا به ايدز است.
صداقت از همكاري وزارت بهداشت با ساير دستگاه ها براي پوشش برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني در پايانه ها، راه آهن و هواپيمايي خبر داد و گفت: تاكنون 24 هزار مورد HIV در كشور تحت پوشش برنامه هاي مراقبتي وزارت بهداشت قرار دارند.
وي با اعلام اينكه ارائه تمامي برنامه هاي مراقبتي از مبتلايان به HIV رايگان و محرمانه است افزود: تخمين مي زنيم 93 هزار نفر در كشور به HIV مبتلا باشند كه 70 هزار نفر آنان از وضعيت ابتلاي خودشان آگاه نيستند.
صداقت با اشاره به وجود 104 مركز مشاوره در سراسر كشور براي ارائه خدمات به مردم اظهار داشت: تلاش كرده ايم گسترش برنامه هاي مشاوره در تمامي نقاط كشور در دسترس مردم باشد و در اين بين گروه نوجوانان و جوان بيشترين هدف برنامه هاي ما هستند.
رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت با اعلام اينكه ايدز هيچ درمان قطعي ندارد، افزود: پيشگيري از ابتلا به اين بيماري بسيار آسان است.
صداقت با اعلام اينكه 67 درصد موارد ابتلا به ايدز از طريق اعتياد تزريقي است، افزود: سهم انتقال ايدز از طريق روابط جنسي از سال 65 تا 90، 7 درصد بود كه اين آمار در سال گذشته به 10 درصد رسيده است كه نشان مي دهد 20 درصد افزايش ابتلا به ايدز از طريق روابط جنسي را در كشور داشته ايم.
 


كشف 7 ميليارد ريال كالاي قاچاق در آب هاي بوشهر

فرمانده درياباني استان بوشهر از توقيف محموله قاچاق به ارزش هفت ميليارد ريال در آب هاي استان بوشهر واقع در خليج فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، قلندر لشكري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پايگاه درياباني گناوه با انجام كشت هاي هدفمند و كنترل دقيق مرزهاي آبي كشور موفق به شناسايي چند گروه قاچاق شدند.
وي افزود: در اين راستا ماموران با افزايش اقدامات اطلاعاتي خود به محض ورود شناورهاي قاچاق به حريم آب هاي سرزميني كشورمان آنها را توقيف كردند.
لشكري تصريح كرد: ماموران در بازرسي از شناور قاچاقچيان موفق شدند تعداد زيادي لب تاپ، لوازم جانبي رايانه هزار قلم انواع لوازم آرايشي و هزاران عدد كالاهاي قاچاق ديگر كشف و ضبط كردند.
فرمانده درياباني استان بوشهر در ادامه گفت: ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه توسط كارشناسان گمركات استان بوشهر حدود هفت ميليارد برآورد شده است.
اين مقام نيروي انتظامي بوشهر عنوان داشت: دريابانان اين استان در عمليات ديگري با توقيف يك فروند شناور و دستگيري 3 قاچاقچي موفق شدند از خروج هزاران ليتر انواع فرآورده هاي سوختي به ارزش بيش از 340 ميليون ريال جلوگيري كنند.
 


پليس فتا خبر داد

دستگيري 60 مدير فروش داروهاي تقلبي در فضاي مجازي

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا از شناسايي بيش از يكهزار سايت طي عمليات «پانگه آ» و دستگيري 60 نفر خبر داد.
سرهنگ كاظمي افزود: در عمليات «پانگه آ» كه در سراسر جهان با مشاركت پليس بين الملل و اينترپل جهاني و با وجود 88 كشور آغاز شد ايران موفق به شناسايي بيش از يكهزار سايت و دستگيري 60 تن شد.
وي افزود: عمليات «پانگه آ» در تمامي شهرهاي كشور به صورت هماهنگ از مهرماه شروع به فعاليت و شناسايي سايت هاي توزيع و تبليغ داروهاي تقلبي نمودند.كاظمي در ادامه با اشاره به كشف داروهاي تقلبي اذعان داشت: ارزش تخمين زده داروهاي تقلبي كشف شده بيش از 10ميليارد تومان بوده كه اكثر آنان داروهاي تحريكي و بدنسازي شامل شده است.
وي در پايان با اشاره به همكاري بسيار مفيد سازمان ها و مراجع قضايي بيان كرد: سازمان هايي نظير وزارت بهداشت و درمان و گمرك كشور و همچنين قوه قضائيه به طور مستقيم در اين عمليات شركت داشتند و تأثيرات بسزايي را در نحوه عملكرد اين عمليات شامل شده است.

 


سحرگاه ديروز انجام شد

اعدام 10 قاچاقچي مواد مخدر در زندان

حكم اعدام 10 نفر از اعضاي دو باند بزرگ قاچاق مواد مخدر سحرگاه ديروز در زندان به اجرا درآمد.
براساس گزارش رسيده از اعضاي اين دو باند بزرگ مواد مخدر در مجموع بيش از دو تن مواد مخدر از نوع ترياك و شيشه كشف شده است.
اعضاي باند نخست به اسامي فرشيد رستمي فرزند حسين، فرهاد مشهدي ابوالقاسم فرزند جواد، علي درويشي فرزند رضا، عباس عباسي نمكي فرزند اله قلي، سعيدي صديقي فرزند ابراهيم و حميد ربيعي فرزند محمد علي و محمد علي ربيعي فرزند علي نام داشتند كه از آنان حدود يك تن مواد مخدر از نوع شيشه كشف شده بود. اين عده مواد مخدر صنعتي را در سطح شهر تهران توزيع مي كردند.
اعضاي باند دوم نيز عليرضا مولايي فرزند علي، اسحاق لورگي فرزند دارعباس و يوسف پرمر فرزند غلام نام داشتند كه آنان نيز بيش از يك تن مواد مخدر از نوع ترياك را در قالب جاسازي ماهرانه اي كه در داخل دو كانتينر صورت گرفته بود، از يكي از بنادر جنوبي وارد كشور كرده و قصد داشتند آن را در تهران و شهرستان هاي استان تهران توزيع كنند كه با هوشياري مأموران انتظامي و امنيتي اعضاي هر دو باند شناسايي و دستگير شدند.
در پي ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامي، شعبه رسيدگي كننده با حضور نمايندگان دادستان و وكلاي محكومان به موضوع رسيدگي و آنان را به اعدام محكوم كرد كه رأي صادره از سوي دادستاني كل كشور هم مورد تأييد و ابرام قرار گرفت.
دادستاني تهران با اعلام اين خبر، تأكيد كرد: برخي از محكومان ياد شده از محل قاچاق و فروش مواد مخدر گردش مالي چندين ميليارد توماني در حساب هاي بانكي خود داشته و چندين شركت نيز در داخل و خارج براي پوشش اقدامات مجرمانه خود تأسيس كرده بودند. آنان هم چنين مبادرت به خريد املاك متعددي در نقاط گران قيمت شهر تهران و چندين دستگاه خودروي چندصد ميليون توماني نيز كرده بودند كه بر اساس رأي دادگاه همگي آنان مصادره و ضبط شد.


 


حكم غيابي دادگاه امارات براي پزشك اتريشي

 دادگاهي در امارات متحده عربي يك پزشك اتريشي را به اتهام كمك به مرگ يك بيمار اماراتي، محكوم به حبس ابد كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين دادگاه اماراتي طي يك محاكمه غيابي، يك پزشك اتريشي را كه به مرگ يك بيمار لاعلاج اماراتي كمك كرده بود به حبس ابد محكوم و يك پزشك هندي را نيز كه به كمك به اين پزشك اتريشي متهم بود تبرئه كرد. اين دو پزشك كه در بخش سي سي يو بيمارستان راشد در ابوظبي فعاليت داشتند به يك بيمار لاعلاج اماراتي براي مردن، مقداري بيشتر از ميزان لازم داروي مورفين داده بودند و اين بيمار در اثر مصرف اين دارو دچار سكته قلبي شد و فوت كرد. همچنين اين دو پزشك از اقدامات پزشكي لازم براي نجات جان اين بيمار و استفاده از دستگاه احياي قلب خودداري كرده بودند.اين پزشك اتريشي ضمن رد اتهامات وارده تاكيد كرده كه قاضي اين دادگاه در صدور حكم از گزارش هاي جعلي استفاده كرده است، وي شهود حاضر در اين دادگاه را نيز به شهادت دروغ متهم كرده است.شايان ذكر است كه اين پزشك اتريشي در اواخر سال گذشته امارات متحده عربي را ترك كرده بود.
 


كشف جسد پس از 15 سال

يك مرد سالمند اسپانيايي كه دست كم 15 سال پيش در خانه اش به دلايل طبيعي مرده بود، بطور اتفاقي توسط ماموران شهرداري شهر ليل فرانسه كشف شد.
به گزارش ايرنا، روزنامه «ال موندو» چاپ مادريد گزارش داد: جسد اين مرد زماني در خانه اش در شمال فرانسه كشف شد كه ماموران شهرداري در جست و جوي نشت آب از خانه اش وارد آنجا شده بودند.
بر اساس اين گزارش، «ديدير پرودون» مدير بخش امنيت عمومي شهر ليل در مصاحبه اي با راديو «فرانس اينفو» گفت: مرد متوفي، «آلبرتو رودريگز» متولد 1921 ميلادي در حالي روي تختش پيدا شد كه پيكرش، اسكلت شده بود و پيژامه به تن داشت.
وي افزود: پس از اينكه همسايه آلبرتو از نشت آب در خانه اش شكايت كرده بود، يك مامور شهرداري وارد خانه او شد كه يك ساختمان سنتي ساخته شده با آجر قرمز بود.
پرودون خاطرنشان كرد: اگر چه جسد كشف شده قرار است براي انجام آزمايشهاي لازم به پزشكي قانوني اين شهر نزديك مرز بلژيك منتقل شود اما هيچ نشانه اي از وقوع يك اقدام جنايتكارانه در مورد او وجود ندارد.وي گفت: وضعيت خانه حكايت از يك مرگ آرام داشت و اينكه كسي روي تخت مرده است.
بر اساس اين گزارش، هر چند زمان دقيق مرگ پيرمرد مشخص نيست اما آخرين نامه هايي كه براي او ارسال شده است، تاريخ سال 1997 ميلادي را نشان مي دهد.
به نوشته ال موندو، محققان به موازات تلاش براي تعيين علت مرگ پيرمرد اسپانيايي مي كوشند به اين پرسش پاسخ دهند كه چگونه ممكن است هيچكس در طول 15 سال اخير نگران سرنوشت او نشده و جوياي حالش نشده باشد.با وجود آنكه پيرمرد مالك خانه بود، اما حضور او در آنجا توجه كسي را جلب نكرده بود.وي خاطرنشان كرد: «مرگ اين مرد تنها، نشانه آن است كه ما در جامعه مان، توجهي به همسايه خود نداريم و اين باعث تاسف است.»
 


ركورد سرودخواني با زبان فارسي

70 هزار پاكستاني با خواندن سرود ملي خود كه به زبان فارسي است، ركورد جهاني سرود خواندن دسته جمعي را شكستند.
به گزارش فارس بيش از 70 هزار پاكستاني كه اغلب آنان جوان بودند با خواندن سرود ملي اين كشور در اختتاميه «جشنواره جوانان» پاكستان، ركورد جهاني سرود خواندن دسته جمعي را شكستند.
اين مراسم در ورزشگاه هاكي شهر لاهور مركز ايالت «پنجاب» پاكستان برگزار شد.
قبل از آغاز اين مراسم، افراد حاضر در ورزشگاه بارها خواندن دسته جمعي سرود ملي را تمرين كردند.
در اين مراسم حدود 24 هزار دانشجو و ورزشكار و حدود 60 هزار نفر از مردم شركت داشتند.
اين ركوردزني در حضور يك تيم 2 نفره از «گينس» براي ثبت در كتاب ركوردهاي جهان برگزار شد.
«شهباز شريف» سروزير دولت ايالتي پنجاب و تني چند از سياستمداران برجسته پاكستان نيز در اين مراسم حضور داشتند كه با خواندن سرود ملي با مردم خود همنوا شدند.
سروزير دولت ايالتي پنجاب در مصاحبه با خبرنگاران بعد از برگزاري اين مراسم گفت: اين جشنواره، جشنواره پنجاب نيست، بلكه جشنواره تمام مردم پاكستان است چون ورزشكاران، مردم عادي، سياستمداران و خلاصه تمام مردم پاكستان سرود ملي كشور خود را با همراهي هم سرودند.
ركورد قبلي سرود خواندن دسته جمعي در اختيار هند بود كه با شركت 15 هزار و 243 نفر اوايل سال جاري ميلادي در كتاب ركوردها ثبت شد.
 


6هزاركيلومتر پاي پياده براي زيارت خانه خدا

«سناد حاجيچ» بوسنيايي توانست پس از پشت سرگذاشتن 6 هزار كيلومتر راه از محل اقامت خود در شمال بوسني، براي اداي مناسك حج وارد مكه مكرمه شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الاسلام اليوم، «حاجيچ» كه سفر خود را به قصد اداي مناسك حج از ماه ژوئن گذشته آغاز كرده بود، روزانه 20 تا 30 كيلومتر پياده مي رفت و در خيابانها و مساجد استراحت مي كرد.
«سناد حاجيچ» 47 ساله تنها با 200 يورو اين مسافت طولاني را طي كرده است. سناد براي رسيدن به مكه از خاك 6 كشور عبور كرده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14