(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2  آبان  1391 - شماره 20339

كره جنوبي نقاط ضعف و قوت تيم ملي را آشكار كرد
«استعداد ياب بزرگ» خود را با فوتبال آماتور ما وفق داد!
تمام قهر و آشتي هاي آقاي خاص كشتي فرنگي
«بنا»ي رفت و برگشت!
بازداشت 200 هوادار شورشي فوتبال در آلمان
اسكان پرافتخارترين تيم آسيا در خوابگاه
بهانه اي به نام بي پولي
ادعاي مشتزن ملي پوش كشورمان:
مربي تيم ملي بوكس بايد در حد «كارلوس كي روش» باشد!
به بهانه پنجمين سال حضور حامد حدادي در NBA
4 سال تجربه اندوزي براي حضور موفق در تركيب ممفيس
نهم آبان؛ آغاز شصت و هفتمين دوره ليگNBA
سريع ترين دونده جوان آسيا بدون مربي است


كره جنوبي نقاط ضعف و قوت تيم ملي را آشكار كرد

«استعداد ياب بزرگ» خود را با فوتبال آماتور ما وفق داد!

محمود محمدي
ديدار تيم ملي ايران و كره جنوبي با يك نتيجه خوب براي ما به پايان رسيد، اما در ماراتن رقابت هاي مقدماتي جام جهاني زماني مي توانيم گليم خود را از آب بيرون بكشيم كه نقاط مثبت را تقويت و نقاط منفي را برطرف سازيم
تيم ملي فوتبال كشورمان درحساس ترين ديدار مرحله رفت رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 موفق شد با يك گل كره جنوبي را شكست دهد. حلاوت اين پيروزي زماني دو چندان مي شود كه بدانيم اين برد پس از 10 نفره شدن ايران بدست آمد؛ درست دقايقي پس از اخراج مسعود شجاعي كه كسب تساوي نيز براي تيم ملي نتيجه بدي محسوب نمي شد، تك گل پيروزي بخش ايران به ثمر رسيد.
حالا پس از گذشت يك هفته از اين بازي حساس، مي توان تحليل واقع بينانه تري نسبت به اتفاقات اين ديدار و عملكرد فني داشت.
بالا رفتن سرعت انتقال توپ از خط دفاع به حمله
اگر بخواهيم به نقاط قوت تيم ملي در بازي با كره جنوبي اشاره كنيم، بدون ترديد اولين نكته اي كه توجه اهالي فوتبال را به سوي خود جلب مي كند؛ بالا رفتن سرعت انتقال توپ بازيكنان تيم ملي بود. در اين بازي آن هم با تمام حساسيت هايي كه داشت سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله بهتر از بازي هاي قبل بود. شايد علت بهتر شدن اين موضوع را هم بتوان به بازي كردن فوتباليستي چون قوچان نژاد ارتباط داد. اين مهاجم برخلاف مهاجمان ليگ برتر به خوبي با اصول جايگيري آشنا بود و به همين دليل با رسيدن توپ به هافبك هاي تيم ملي به خوبي خود را در فضاهاي خالي قرار مي داد و آنها اين فرصت را داشتند با يك پاس طولي وي را صاحب توپ كنند. در چند بازي گذشته زماني كه توپ به هافبك هاي تيم ملي (از جمله نكونام يا نوري) مي رسيد، آنها نمي دانستند كه بايد به چه كسي پاس بدهند. انصاري فر و يا قاضي هرگز نتوانستند يا نخواستند فضاهاي خالي را پيدا كنند و از هافبك هاي خود توپ بگيرند. زماني كه اين اتفاق رخ مي داد نكونام يا هر هافبك ديگري مجبور مي شد پس از دريافت توپ، تازه دنبال پيدا كردن يار خودي باشد و اين گونه كلي از سرعت تغيير حالت تيم از دفاعي به تهاجمي گرفته مي شد.
برنامه داشتن روي ضربات شروع مجدد
از زمان آمدن كي روش به فوتبال ايران، در استفاده از ضربات شروع مجدد صاحب برنامه شده ايم. اين نكته اي است كه تا به امروز هيچ كار شناسي به آن اشاره نكرده است. شما چند بار اخير تيم ملي را تماشا كنيد تا متوجه شويد روي ضربات ايستگاهي به چند گل رسيده ايم ! در مرحله قبلي مسابقات مقدماتي جام جهاني يكي دو بازي سيد جلال و هادي عقيلي موفق به گلزني شدند و در اين مرحله نيز جواد نكونام روي يك ضربه شروع مجدد دروازه كره جنوبي را باز كرد.
استعداديابي فوق العاده
كي روش
سرمربي پرتغالي تيم ملي يك استعدادياب فوق العاده است؛ نمايش قابل قبول دژاگه و قوچان نژاد تاييد كننده اين ادعاست. او كه مدعي است برخي از ستاره هاي پيشين منچستر به واسطه چشم تيزبين او به دنياي فوتبال معرفي شدند يك بار ديگر هنر انتخاب بازيكن خوب را اين بار در فوتبال ايران به نمايش گذاشت. اما با مطرح كردن اين موضوع قصد داريم به يك نتيجه گيري بزرگ برسيم و آن هم اينكه مربي اي با ديد كارلوس كي روش هرگز چشم خود را به روي استعدادهاي واقعي ليگ نمي بندد. به عبارت ديگر امكان ندارد فوتباليست خوبي در ليگ باشد و به كار تيم ملي هم بيايد اما كي روش به او بي توجهي كند. مربي پرتغالي تيم ملي قطعا تا به امروز استعدادي در ليگ نديده كه بازيكن تازه اي در تيم ملي به ميدان نمي رود.
نبود سازماندهي تيمي
اما قطعا اين تمام فاكتورهاي مثبت تيم ملي در بازي با كره جنوبي نبود، ضريب جنگندگي بازيكنان ما علي الخصوص پس از اخراج شجاعي بالا رفته بود كه بايد به آن هم اشاره شود. البته در كنار تمام اينها بايد به نقاط ضعف تيم ملي نيز توجه كرد و اين نكته را در نظرداشت كه با بدست آمدن يك پيروزي، همه چيز را ايده آل تصور نكنيم. تيم ملي در بازي با كره ضعف هايي نيز داشت كه به برخي از آنها اشاره خواهيم كرد. نخستين مشكل تيم ملي كه اتفاقا سالهاست گريبان فوتبال ما را گرفته «نبود سازماندهي تيمي» بود.
در تشريح اين موضوع بايد يك مثال زد؛ شما تصور كنيد توپ در سمت چپ زمين است و مدافعان آن را در اختيار آندرانيك تيموريان به عنوان هافبك دفاعي تيم ملي قرار مي دهند. زماني كه سازمان تيمي ما رعايت شود بايد خسرو حيدري از سمت راست خط دفاعي استارت بزند و خط طول زمين را طي كند. ساير هافبك هاي وسط روي دست آندو باز شوند. از سوي ديگر مهاجمان تيم ملي نيز بايد خود را در فضاي خالي خط دفاعي حريف قرار دهند. زماني كه تمام اين دستورات تاكتيكي مو به مو انجام شود، مشخص مي شود كه تيم ما «سازماندهي مناسبي» دارد. اما اين اتفاقات هرگز در بازي با كره جنوبي رخ نداد؛ اگر فيلم بازي را مجددا تماشا كنيد متوجه مي شويد كه در برخي اوقات به واسطه رعايت نشدن« سازماندهي تيمي» هافبك هاي تيم ملي مجبور مي شدند رو به عقب و با مدافعان مركزي يا مهدي رحمتي بازي كنند.
«كوچ» ضعيف سرمربي
تيم ملي
قدرت هدايت سرمربي پرتغالي تيم ملي به اندازه «ديد فوتبالي اش» قوي نيست؛ اين را مي توان از تركيب ابتدايي تيم ملي و تعويض هاي كارلوس كي روش دريافت. با گذشت چند روز از آن پيروزي بزرگ، هنوز فيكس بازي كردن محمد نوري قابل هضم نيست. شايد بهتر بود به جاي نوري از يك بازيكن طراح و تكنيكي ديگر مثل علي كريمي استفاده كرد و يا اينكه در بازي با كره و در همان نيمه نخست مشخص بود جاي شجاعي در سمت چپ زمين نيست اما كي روش آنقدر روي استفاده از «شجاعي عصبي» اصرار ورزيد كه در نهايت حكم اخراج او توسط داور سنگاپوري صادر گرديد. حتي تعويض قوچان نژاد با خلعتبري نيز جاي بحث داشت؛ سرمربي تيم ملي اگر به دنبال حفظ نتيجه بود- كه صد البته بود- بايد يك بازيكن فيزيكي را به زمين مي فرستاد نه «خلعتبري تركه اي» را.
مشكلات عديده
در كار دفاعي
تيم ملي در كارهاي دفاعي با مشكلات عديده اي روبروست. زماني كه در بازي با كره سه خطر صد در صد گل، آن هم به يك شكل روي دروازه ما حادث مي شود، مشخص است كه ما در كار دفاعي با مشكل روبرو هستيم. البته مشكل داشتن در كار دفاعي را نبايد به ضعف خط دفاعي ارتباط داد، زيرا در بازي با كره هر چهار مدافع ما (حسيني، منتظري، پولادي و حيدري) نمايش قابل قبول داشتند اما كار دفاعي ما ايرادات زيادي داشت. كره اي ها با اطلاع از ضعف هميشگي رحمتي در خروج از دروازه حساب ويژه اي روي ضربات ايستگاهي و ارسال از جناحين باز كرده بودند. زماني كه ضربات ايستگاهي آنها روي دروازه، رحمتي ارسال مي شد 2 يا 3 بازيكن با دروازه بان ما به روي هوا بلند مي شدند و دو بازيكن ديگر پشت سرشان منتظر توپ هاي برگشتي يا ريباند بودند. اتفاقا اين تاكتيك به واسطه بي توجهي سرمربي تيم ملي خطرساز نيز شد و چند بار دروازه ما تا مرز فروريختن پيش رفت.
شناخت دقيق از فوتبال آماتور ما
ديدار تيم ملي ايران و كره جنوبي با يك نتيجه خوب براي ما به پايان رسيد، اما در ماراتن رقابت هاي مقدماتي جام جهاني زماني مي توانيم گليم خود را از آب بيرون بكشيم كه نقاط مثبت را تقويت و نقاط منفي را برطرف سازيم.تيم ملي يك ديدار حساس ديگر برابر ازبكستان پيش رو دارد؛ ديداري كه پيروزي در آن ما را به حضور در جام جهاني 2014 بيشتر اميدوار مي كند. كي روش در تازه ترين صحبت هاي خود مدعي شده كه ازبكستان قوي ترين تيم گروه و بازي كردن با اين تيم به شدت دشوار است. اين اظهار نظر هر چند از واقعيت تا حدودي فاصله دارد اما نشان دهنده شناخت دقيق مرد پرتغالي از فوتبال ايران است. او كه به آماتور بودن فوتبال ما پي برده و سعي دارد با قوي تر نشان دادن رقيبان «انگيزه» بازيكنان را دو چندان كند، ترديد نداشته باشيد پيش از بازي با قطر و لبنان نيز كي روش صفت هاي عجيب و غريب به اين دو تيم مي چسباند تا آنها را نزد بازيكنان قوي نشان دهد! او ياد گرفته كه اينجا بايد تا حدودي به عقايد حرفه اي خود پشت كند و خودش را با شرايط وفق دهد.
 


تمام قهر و آشتي هاي آقاي خاص كشتي فرنگي

«بنا»ي رفت و برگشت!

محمد بنا يك بار ديگر به قهر خود پايان داد و به تيم ملي كشتي فرنگي برگشت.
آقاي خاص كشتي ايران كاملا غيرقابل پيش بيني است. زماني كه فكرش را نمي كني قهر مي كند و زماني كه تصورش را نداري به كارش برمي گردد. رفت و برگشت هاي محمد بنا هم مانند عملكرد شاگردانش در المپيك لندن قابل پيش بيني نيستند. اينها همه، خصوصيات محمد بنا هستند؛ خصوصياتي كه او را به آقاي خاص كشتي ايران تبديل كرده كه نتايجي تاريخي را هم در پي داشته است. البته قهر و آشتي هاي محمد بنا كه تعدادشان دارد به انگشتان دو دست نزديك مي شود به خاطر منافع شخصي نبوده و بنابه خاطر خود كشتي و توجه به آن بارها قهر كرده و بارها هم بازگشته است. آخرين آن هم به دو سه هفته قبل برمي گردد كه بنا در اظهاراتي تند و آتشين به طرز عجيبي عليه سرپرست فدراسيون موضع گرفت و مديريت او و فدراسيونش را زير سوال برد اما ديري نپاييد كه با يكي دو جلسه، مدير تيم هاي ملي و سرمربي بزرگسالان شد. در ادامه مروري داريم به رفت و برگشت هاي محمد بنا به كشتي كه از زمان محمدرضا طالقاني شروع شده و تا فدراسيون خطيب ادامه داشته است.
قهر و آشتي پياپي در زمان رياست محمدرضا طالقاني
محمدرضا طالقاني براي اولين بار محمد بنا را وارد عرصه مربي گري در تيم هاي ملي كرد. شايد امروز طالقاني به خود ببالد كه آوردن بنا كه سختي هاي فراواني را هم براي رئيس آن زمان فدراسيون به همراه داشت، ارزشش را داشته است. در دي ماه 1383 و قبل از مسابقات جهاني 2005 بوداپست محمد بنا به تيم ملي بزرگسالان پيوست و همكار حسن بابك سرمربي آن زمان تيم ملي بزرگسالان شد. همه مي دانستند كه تركيب بنا و بابك دوام نخواهد داشت چون دو پادشاه در يك اقليم نگنجند. قبل از جام جهاني تهران، محمدبنا كه تازه مربي بزرگسالان شده بود، به خاطر اختلافاتي قهر كرد اما پس از نشست با طالقاني و صنعت كاران، در فاصله چند روز مانده به جام جهاني به اردوي تيم ملي برگشت. بنا در آن زمان (6 بهمن 1383) گفت: «پس از نشست امروز، صنعت كاران من را به خانه كشتي برد و روي حرف صنعت كاران نمي توان حرف ديگري زد. بين من و بابك مشكلي وجود ندارد اما يك سري كمبودها و مسايلي است كه بايد پس از جام جهاني به آنها پرداخت.»
قهر و آشتي ديگر قبل از
مسابقات جهاني 2005 بوداپست
اين بار در نزديكي مسابقات جهاني بوداپست (13 شهريور 1384) بود كه محمد بنا از تيم ملي جدا شد اما با وساطت مرتضي فرجي نايب رئيس فدراسيون طالقاني، بنا يك بار ديگر برگشت. محمد بنا پس از آن جريانات گفت: «وظيفه ديدم كه دوباره در خدمت تيم باشم، چرا كه نسبت به كشتي تعهد دارم و بايد وظيفه ام را انجام دهم. قبول مي كنم تصميمي كه گرفتم احساسي بود و اشتباه كردم كه رفتم اما اميدوارم در فرصت باقيمانده تا مسابقات جهاني، به ملي پوشان كمك كنم تا نتيجه قابل قبولي بگيريم.»
دلخوري دوباره و تلاش چندباره
براي بازگرداندن بنا
در تاريخ 25 دي 1384 و چند ماه بعد از مسابقات جهاني بوداپست محمد بنا به دليل آنچه تبعيض بين كشتي آزاد و فرنگي ناميد، از فدراسيون دلخور شد و به مسابقات قهرماني كشور در سنندج نرفت. محمد بنا در آن زمان در مصاحبه اي كشتي فرنگي را بچه سر راهي ناميد. او سپس در يك مصاحبه تلويزيوني به نوعي كناره گيري كرد. فرجي در مصاحبه اي (4 بهمن 1384) در مورد كناره گيري بنا گفت: «از بدو ورود به فدراسيون به دنبال آن بودم كه پايه هاي وحدت ميان همه مربيان در كليه مقاطع حفظ شود، خصوصاً بين بابك و بنا. وقتي در يك برنامه تلويزيوني چنين مسائلي از طرف محمد بنا مطرح مي شود و از طرفي وقتي مي بينم محمد بنا بارها و بارها قهر كرده، ديگر در اين موضوع دخالت نخواهم كرد و اگر بنا آسايش و صلاح خود را در رفتن مي داند در تصميم او دخالتي نخواهيم كرد، چرا كه ما با بنا در اتاق رئيس فدراسيون كشتي در حضور محمدرضا طالقاني و سيدجواد رفوگر توافق كرديم نه در پشت تريبون. اگر انتقادي است و حقي از كسي ضايع شده جايگاه حل و بيان آن در داخل خانه است نه در رسانه ها.»
وقتي بنا براي اولين بار
سرمربي بزرگسالان شد
در تاريخ 22 فروردين 1385 سرانجام محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان شد و حسن بابك به همراه تيم ملي به مسابقات آسيايي قزاقستان نرفت تا عملا از كار كنار رود. بنا در آن زمان با حفظ سمت سرمربي جوانان نيز بود. محمدرضا طالقاني در اين مورد گفت: «بابك نامه اي اعتراض آميز نوشت كه حقوق فرنگي كاران پرداخت نشده و سپس اشكاني و توكلي را از اردو اخراج كرد، ما نيز به دليل اين كه زماني براي جايگزيني اين نفرات نداشتيم از توكلي و اشكاني خواستيم به اردو باز گردند كه پس از آن حسن بابك اعلام كرد ديگر همكاري نمي كند و حكم او را لغو كنيم كه در نهايت محمد بنا سرمربي تيم ملي بزرگسالان شد. حكم محمد بنا از امروز تا پايان بازي هاي آسيايي قطر است.»
كناره گيري پس از بازيهاي آسيايي دوحه
در بازيهاي آسيايي دوحه تيم محمد بنا 4 نقره و يك برنز گرفت اما پس از اين بازيها، بنا بار ديگر از تيم ملي كناره گيري كرد. در آن زمان يزداني خرم به تازگي سرپرست كشتي شده بود. بنا در تاريخ 27 آذر 1385 پس از كناره گيري اش گفت: «براي اتمام برنامه هايم كه سه سال قبل در زمان طالقاني شروع كرده بودم، مجبور بودم كار كنم و خيلي از مسايل را تحمل كنم. در اين شش ماه خيلي چيزها را تحمل كردم اما، ديگر شرايطي وجود ندارد كه بتوانم با آرامش كار كنم. كار من تا دوحه بوده و ديگر ديني نسبت به كسي ندارم. حالا خود فدراسيون مي تواند با خيال راحت از بين بزرگان نفراتش را انتخاب كند. آنقدر آدم بزرگ در كشتي فرنگي است كه با نبود محمد بنا هم بشود تيم را جمع كرد. هر كس طرز فكر و ديدي دارد. من به شخصه يزداني خرم را دوست دارم اما، شرايطي را نمي بينم كه بتوانم با آرامش كار كنم.»
بازگشت دوباره پس از شكست المپيك پكن
حدود يكسال و نيم تيم ملي كشتي فرنگي دست رضا سيم خواه بود. پس از شكست سنگين در المپيك پكن كه تيم فرنگي بي مدال ماند، يزداني خرم كه پيش تر علاقه اي به نگه داشتن بنا نداشت، سراغ او رفت. البته حاصل اين جدايي ناكامي ستاره هايي مانند سوريان، طهماسبي و رضايي در المپيك بود. در تاريخ 6 آبان 1387 محمد بنا سرمربي شد و سيم خواه كنار رفت. البته 6 ماه بعد بنا قهر و آشتي هاي ديگري هم داشت كه اين بار بر سر انتخاب تيم ملي براي مسابقات جهاني 2009 دانمارك بود. سوم ارديبهشت 1388 چنين خبري منتشر شد: «منابع آگاه از فدراسيون كشتي خبر مي دهند محمد بنا با عارف ربطي دبير فدراسيون ملاقاتي داشته و اعلام كرده كه با برگزاري رقابت هاي انتخابي مخالف است و قصد دارد تيم جهاني دانمارك را همانند سنوات گذشته انتصاب كند و وقتي با مقاومت ربطي مبني بر برگزاري انتخابي مواجه شده با حالتي شبيه به قهر فدراسيون را ترك كرده است!»
استعفاي شفاهي قبل از
مسابقات جهاني استانبول
در تاريخ 4 خرداد ماه 1390 باز هم محمد بنا با استعفاي شفاهي اش خبرساز شد. خبر اين بود: «سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گرچه با خواهش و تمناي مسئولان فدراسيون كشتي قيد استعفايش را زد و دوباره مشغول به كار شد، اما محمد بنا همچنان بر خواسته هايش مصر است و تهديد مي كند چنانچه اين خواسته ها عملي نشود 10 بار ديگر هم قهر خواهد كرد! محمد بنا درباره چگونگي بازگشتش به تيم ملي به برنامه تلويزيوني دايره طلايي گفت: محمدعلي صنعتكاران و جعفر اولياء از طرف فدراسيون به خانه ام آمدند و گفتند صبر داشته باش تا تكليف وزارت ورزش مشخص شود. فرداي آن روز به فدراسيون رفتم و تكليف شد كه به تيم ملي برگردم؛ اما به هر حال خواسته هاي من شخصي نيست. اگر شرايط مهيا نشود، 10 بار ديگر هم قهر مي كنم. امكانات براي يك سري هست براي ما نيست! با اين وضعيت هيچ قولي چه در مورد مسابقات جهاني استانبول و چه در مورد المپيك نمي دهم؛ اما اگر شرايط در اين 15 ماهه مهيا شود، نشان مي دهيم كه چه كارهايي مي توانيم انجام دهيم.»
حرفهاي طولاني پاي پله هاي هواپيما
و قهر قبل از المپيك لندن
پس از حضور خطيب در فدراسيون كشتي و تغييرات در رأس برخي پست هاي مديريتي، دخالت هايي در كار محمد بنا صورت مي گرفت و برخي ها با لباس گرم بر سر تمرينات تيم ملي حاضر مي شدند و شنيده مي شد در مسابقات گزينشي هم برخي ها قصد هدايت از راه دور كشتي گيران را داشته اند! در ارديبهشت 91 بود كه محمد بنا كه به حالت قهر در روزهاي ابتدايي اردوي تيم ملي كشتي فرنگي شركت نكرد اما با حضور كشتي گيران در منزل وي، به اردوي تيم ملي برگشت. او پس از مسابقات گزينشي المپيك در قزاقستان گفت: «هر كسي را مي خواهند به جاي من بياورند و سرمربي تيم ملي بگذارند.» البته بنا حاضر نشد صراحتا در مورد مشكلاتش صحبت كند. سپس محمد بنا در مسابقات گزينشي چين اعلام كرد كه از اين مسايل خسته شده است. او همچنين از عملكرد شاگردانش در اردوها ناراضي بود. در بازگشت به تهران، بنا به اردوي تيم ملي ملحق شد، اما فقط از طبقه دوم به تماشاي تمرين كشتي گيران پرداخت و كارها را به ناصر نوربخش واگذار كرد. با شروع دور جديد تمرينات تيم ملي، محمد بنا كه هميشه زودتر از همه در خانه كشتي حاضر مي شد، به اردو ملحق نشد و قهر كرد. اما اين رفتن هم برگشتي داشت چرا كه كشتي گيران به همراه برخي از دوستان قديمي بنا به خانه سرمربي تيم ملي مي روند و از سرمربي خود مي خواهند كه در فاصله كمتر از سه ماه تا المپيك آن ها را تنها نگذارد.
حمله شديد به فدراسيون خطيب
و اعلام كار نكردن با فدراسيون
پس از المپيك لندن و سه مدال طلاي تاريخي، محمد بنا اعلام كرد كه تا فدراسيون به ثبات نرسد به تيم ملي برنمي گردد. اما ناگهان حمله شديدي را روانه فدراسيون خطيب و مديريتش كرد كه تند و عجيب به نظر مي رسيد. بنا در مراسمي كه نشان لياقتش را از سوي رئيس جمهور دريافت كرد در جمع خبرنگاران گفت: «در حال حاضر در فدراسيون سوءمديريت است و مديريت لازم اعمال نمي شود. فدراسيوني كه اينقدر بدهي دارد و هزار جور اختلاف در آن است نمي تواند معجزه كند. اگر مسئولان فدراسيون كشتي به كارشان ادامه دهند قطعا از اين تيم جدا خواهم شد.» پس از گذشت دو سه هفته از اين حرفهاي تند عليه فدراسيون كه غيرمنتظره بود، بنا با دو سه جلسه با خادم و خطيب بازگشت غيرمنتظره اي داشت. اين بازگشت در حالي است كه وضعيت فدراسيون در اين سه هفته تغييري نكرده و هرچه الان است، سه هفته قبل هم همين بوده. البته بنا اين بار با اختيارات بيشتري وارد شده و تصميم گيري در مورد تمام تيم هاي ملي رده هاي سني كشتي فرنگي به وي واگذار شده و رسول خادم امور كشتي فرنگي را به آقاي خاص واگذار كرد.
 


بازداشت 200 هوادار شورشي فوتبال در آلمان

يكصدو چهل و يكمين دربي بين تيم هاي شالكه و دورتموند با درگيري هواداران دو تيم و دخالت پليس آلمان همراه بود.
در اين ديدار كه به برتري 2 بر يك شالكه مقابل دورتموند انجاميد 200هوادار اخلالگر بازداشت و هشت پليس زخمي شدند. شدت درگيري به قدري بود كه 1000 پليس براي فرونشاندن آشوب در صحنه حاضر شدند. طبق اعلام پليس، درگيري از ساعاتي قبل از اين ديدار آغاز شد و حتي هواداران دورتموند به طرف يك رستوران هجوم برده و پس از اينكه ميز و صندلي هاي آنجا را شكستند، آنها را به سمت هواداران حريف پرتاب كردند. برپايه اين گزارش رسانه هاي آلماني، يك خودروي پليس در اين درگيري ها آسيب ديد و پليس ضدشورش به همراه سگ هاي خود در محل حاضر شدند تا مانع از زد و خورد هواداران شوند.
هواداران دو تيم به سمت پليس هجوم بردند و پليس هم براي پراكنده ساختن آنها، از گازهاي اشك آور استفاده كرد و آنها را به آب بست. هوليگان هاي دورتموند حتي با سنگفرش هاي خيابان به پليس حمله كردند. پس از پايان اين بازي، هواداران آوازخوان شالكه تحت محافظت پليس از ورزشگاه خارج شدند با اين حال گروه هايي از هواداران به درگيري با پليس ادامه دادند تا آنجا كه مديرعامل باشگاه شالكه، آن را باورنكردني خواند. «هورست هك» گفت: تصور نمي كرديم چنين اتفاقي اينجا روي دهد. قبل از بازي، هر دو باشگاه بيانيه صادر و ابراز اميدواري كردند كه رقابت دو تيم داخل زمين باشد. اين خوب نيست و من نمي توانم آن را بپذيرم. ما بايد بتوانيم احساسات خود را از طريق آواز و شادي ابراز كنيم.
 


اسكان پرافتخارترين تيم آسيا در خوابگاه

 بهانه اي به نام بي پولي

رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا در حالي به ميزباني تهران برگزار خواهد شد كه بازيكنان كشورمان بايد در خوابگاه اسكان پيدا كنند و سايرتيم ها در هتل.
نهمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا با حضور 12 تيم در 4 گروه و از چهارشنبه، سوم آبان ماه برگزار مي شود كه تيم ايران به همراه سريلانكا و مغولستان در گروه نخست قرار دارد. تيم هاي چين، تايلند و قزاقستان در گروه دوم؛ كره جنوبي، تايوان و استراليا در گروه سوم؛ هند، ژاپن و تركمنستان در گروه چهارم اين مسابقات رقابت مي كنند. اين دوره از مسابقات در حالي به ميزباني تهران برگزار خواهد شد كه پيش از اين مسئولان از اصفهان به عنوان ميزبان نهمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا نام برده بودند؛ به هر حال اصفهاني ها نتوانستند شرايط را براي ميزباني از 12 تيم آسيايي مهيا كنند تا مسئولان فدراسيون واليبال با ارسال نامه اي به كنفدراسيون واليبال آسيا خواستار تغيير ميزباني از اصفهان به تهران شوند كه اين امر مورد موافقت قرار گرفت. در حالي كه مسئولان براي بهتر شدن شرايط ميزباني را از اصفهان به تهران آورده اند، اما باز هم شنيده مي شود كه 11تيم خارجي حاضر در مسابقات قرار است در هتل اسكان پيدا كنند و نوجوانان واليباليست ايران در خوابگاه فدراسيون واليبال!
كادر فني تيم ملي در مصاحبه هاي خود اعلام مي كنند كه از اين شرايط راضي نيستند، اما چون ايران ميزبان است با تمام اين سختي ها براي قهرماني تلاش مي كنند و از طرفي مسئولان فدراسيون يكي از دلايل اين كار را بي پولي مطرح مي كنند! حال اينكه هزينه اقامت تيم ايران در يكي از هتل هاي تهران چقدر خواهد بود كه مسئولان توانايي پرداخت آن را ندارند سؤالي است كه بايد جوابش را از زبان مسئولان فدراسيون شنيد؛ آيا بي پولي بهانه خوبي براي اتخاذ اين تصميم است؟
در حالي كه تيم نوجوانان ايران با 5 مقام قهرماني و يك نايب قهرماني، عنوان پرافتخارترين تيم اين رقابت ها را در اختيار دارد و توقعات از اين تيم باتوجه به ميزباني بالا رفته است كمترين انتظار اين است كه مسئولان بهترين شرايط را حداقل براي تيم ايران فراهم كنند، نه اينكه به دليل نشان دادن مهمان نوازي خود يا هر دليل ديگري از كمترين حق خود بگذرند! اعضاي كادر فني تيم ملي واليبال نوجوانان معتقد هستند كه خوابگاه فدراسيون واليبال براي برگزاري اردوهاي تداركاتي شرايط مناسبي دارد، اما در مسابقات بين المللي نمي توان به عنوان محل استقرار دائم به آنجا نگاه كرد.
يكي از اعضاي كادر فني معتقد است كه خوابگاه فدراسيون واليبال در كنار سالن اين فدراسيون كه قرار است محل برگزاري رقابت هاي نوجوانان آسيا باشد واقع شده است و با اين اوضاع بازيكنان ايران در زمان استراحت خود بايد با سر و صداي برگزاري مسابقات ديگر تيم ها كنار بيايند. از طرفي با اين شرايط بازيكنان فرصت استراحت ندارند و تمام برنامه هاي بدنساز و مربيان تيم ملي براي آمادگي بدني بازيكنان از بين مي رود. در اين بين از مسئولان ورزش انتظار مي رود تا در كنار پاداش هايي كه به فوتباليست ها بخاطر يك پيروزي مي دهند نيم نگاهي هم به رشته هايي مانند واليبال كه پتانسيل بالايي در رده نوجوانان دارد، داشته باشند.
12 تيم در نهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان پسر آسيا حضور دارند كه گروه بندي اين تيم ها به شرح زير است:
گروه يك: ايران، سريلانكا، مغولستان
گروه دوم: چين، تايلند و قزاقستان
گروه سوم: كره جنوبي، تايوان و استراليا
گروه چهارم: هند، ژاپن و تركمنستان.

 


ادعاي مشتزن ملي پوش كشورمان:

مربي تيم ملي بوكس بايد در حد «كارلوس كي روش» باشد!

عضو تيم ملي بوكس با بيان اينكه مربيان درجه دو يا سه اروپاي شرقي نمي توانند كمكي به بوكس ايران بكنند، گفت: مربي تيم ملي بايد كسي مانند «كارلوس كي روش» باشد.
امين قاسمي پور ضمن بيان اين مطلب تصريح كرد: در حال تمرين و آماده سازي براي حضور پر قدرت در مسابقات بوكس قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي بودم كه متاسفانه مچ دستم دچار شكستگي شد. به همين دليل در مسابقات مذكور شركت نكردم. وي در پاسخ به اين سؤال كه «آيا در حال حاضر عضو تيم ملي بوكس هستيد؟»، ادامه داد: مسئولان فدراسيون بوكس به من تاكيد كرده اند كه بايد مصدوميتم از سوي پزشكان تاييد شود. مدارك مصدوميت من موجود است و بايد ديد نظر مسئولان دراين خصوص چيست.
عضو تيم ملي بوكس ايران در مورد جذب مربي اوكرايني براي هدايت تيم ملي اظهار داشت: چند سالي است كه در اين رشته فعاليت مي كنم و با خيلي از مربيان خارجي كه به ايران آمده اند، كار كرده ام. اگر اين مربي اوكرايني كه قرار است به ايران بيايد، يك مربي درجه يك و مطرح در سطح دنيا باشد، مي تواند به بوكس ما كمك كند، در غير اين صورت به نظرم مربيان داخلي خيلي بهتر از مربيان درجه دو اروپايي يا آسيايي هستند. وي اضافه كرد: ما در فوتبال «كارلوس كي روش» را كه يك مربي شناخته شده در سطح دنيا بود را استخدام كرديم. ديگر كسي نمي تواند او را زير سوال ببرد و بگويد كه كارنامه وي اين گونه بوده و اشكال داشته است. وي را تمام دنيا مي شناسند ودر ايران كسي در اين حد نيست كه بخواهد از سرمربي تيم ملي فوتبال ايراد بگيرد. بايد در بوكس هم، چنين مربي اي وارد ايران شود.قاسمي پور در خاتمه تصريح كرد: اگر مربيان درجه دو يا سه بلوك شرق اروپا وارد ايران شوند، كسي با آنها همكاري نخواهد كرد و بازدهي مي هم نخواهد داشت. در اين شرايط هم هيچ كمكي به بوكس نمي شود.

 


به بهانه پنجمين سال حضور حامد حدادي در NBA

4 سال تجربه اندوزي براي حضور موفق در تركيب ممفيس

ليگ بسكتبال NBA در حالي چند روز ديگر آغاز مي شود كه سنتر ايراني ممفيس شرايط بهتري نسبت به سال هاي گذشته دارد.
حامد حدادي، امسال پنجمين فصل حضور خود در تيم بسكتبال ممفيس گريزليز در ليگ NBA را پشت سر خواهد گذاشت. 4فصل حضور در بالاترين سطح باشگاهي بسكتبال جهان قطعا از آسمانخراش ايراني بازيكن توانمندي ساخته است. آن طور كه پيش بيني مي شود و كارشناسان معتقدند امسال، سال متفاوتي براي حدادي خواهد بود و او مي تواند با اندوختن 4 سال تجربه شرايط خوبي را براي خود در فصل جاري مهيا كند. رقابت هاي پيش فصل NBA در حالي برگزار مي شود كه ممفيس از 5بازي خودش در 3 بازي به برتري رسيده و 2شكست را پذيرا شده است. حدادي در اين 5 بازي زمان خوبي را براي حضور در ميدان كسب كرده است كه نشان مي دهد شركت در تمرينات آماده سازي تيم او را با خرس ها به هماهنگي خوبي رسانده است. حدادي در چند سالي كه در ممفيس حضور دارد، به دليل حضور در اردوها و مسابقات تيم ملي در تابستان فرصت حضور در تمرينات پيش فصل را پيدا نمي كرد، اما امسال زمان خوبي براي اين سنتر ايراني فراهم شد كه خودش را به برنامه هاي تاكتيكي ليونل هالينز، سرمربي ممفيس نزديكتر كند. حضور 18دقيقه اي مقابل شيكاگو، 13دقيقه اي برابر آتلانتا، 10دقيقه اي مقابل هوستون و 18دقيقه اي مقابل ميلواكي باكس مدت زمان هايي است كه اين آسمان خراش ايراني در تركيب ممفيس در رقابت هاي پيش فصل به ميدان رفته است. البته او 5دقيقه نيز در ديدار دوستانه ممفيس با رئال مادريد شركت كرد.عنايت آتشي، كارشناس بسكتبال ايران در مورد عملكرد حدادي در اين 5مسابقه گفت: بازي هاي حدادي را در رقابت هاي پيش فصل NBA مشاهده كرده ام. عملكرد او در اين مسابقات نشان مي دهد كه او در اين فصل نسبت به گذشته وضعيت به مراتب بهتري دارد. مدت زماني كه در ميدان حاضر مي شود و عملكردي كه دارد، اين موضوع را ثابت مي كند. او پيش از آغاز تمرينات دست خود را هم جراحي كرد تا مشكل چندين ساله اش برطرف شود، حالا با انجام تمرينات بدنسازي از لحاظ بدني هم در سطح خوبي قرار دارد و مي تواند با عملكرد خوب خود وضعيت خوبي را در زير حلقه و ريباند براي خرس ها ايجاد كند. آتشي در اين باره گفت: حدادي به دليل اينكه در تمرينات و اردوهاي پيش فصل حضور كامل داشته است، هم از لحاظ فيزيكي و هم از لحاظ تاكتيكي در شرايط خوبي قرار دارد. ليونل هالينز هم اعتقاد بيشتري به او پيدا كرده است و اميدواريم او در بازي هاي رسمي هم زمان بيشتري بدهد. حدادي يكي از بازيكنان برجسته پست 5 است كه بايد خودش بيش از هر كس ديگر به اين مسئله توجه داشته باشد و بتواند موقعيت خود را در NBA تثبيت كند. اين بازيكن قامت و پرش خوبي دارد و مي تواند كمبودهاي ممفيس را برطرف كند. وي گفت: مارك گسول سنتر اصلي ممفيس است كه به دليل انجام بازي هاي زياد تجربه بيشتري نسبت به حدادي دارد و اگر حدادي همان زماني را كه گسول در ميدان حاضر مي شود را داشته باشد، بهتر از او مي تواند بازي كند، چون شرايط فيزيكي اش بهتر است.
حدادي كه عنوان اولين بازيكن ايراني حاضر در NBA را به خود اختصاص داده است، اميد زيادي دارد و انگيزه اي كه در تمرينات و بازي-هاي خود نشان مي دهد بايد شاهد حضور پررنگ تر اين آسمان خراش ايراني در تركيب ممفيس گريزليز باشيم.

 


نهم آبان؛ آغاز شصت و هفتمين دوره ليگNBA

شصت و هفتمين دوره رقابت هاي ليگ NBA از نهم آبان آغاز مي شود.
شصت وهفتمين دوره رقابت هاي ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا ( NBA) از سي ام اكتبر (نهم آبان) با ديدار دو تيم ميامي هيت قهرمان دوره گذشته برابر بوستون سلتيك آغاز مي شود. در ديگر ديدارهاي روز نخست نيز واشينگتن به مصاف كليولند مي رود و دالاس بايد برابر لس آنجلس ليكرز صف آرايي كند.ديدار آل استار اين فصل نيز هفدهم فوريه (بيست ونهم بهمن) در سالن تويوتا هيوستون برگزار خواهد شد
 


سريع ترين دونده جوان آسيا بدون مربي است

سريع ترين دونده جوان آسيا گفت: در حال حاضر براي آمادگي و حضور در مسابقات غرب آسيا كه آذرماه در امارات برگزار مي شود، بودن مربي تمرين مي كنم.
حسن تفتيان مي گويد: بعد از مسابقات آسيايي امسال به حال خودمان رها شديم و اين در حالي است كه در همه كشورها بعد از بازي هاي آسيايي يا المپيك، اردوها و تمرينات ورزشكاران ادامه پيدا مي كند و براي نتيجه گيري برنامه هاي بلندمدتي پيش بيني مي شود. وي با بيان اينكه تمرينات آمادگي تيم ملي در آبان ماه آغاز مي شود، افزود: حدود 100 نفر از برترين هاي كشور براي ركوردگيري در اين اردو شركت مي كنند و نفرات برتر به مسابقات غرب آسيا در سال جاري، اعزام خواهند شد. قهرمان خراساني دو 100 متر جوانان آسيا درباره وضعيت خود گفت: در حال حاضر روزانه دو جلسه بدون مربي در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تمرين مي كنم و هدف اصلي من حضور در مسابقات آسيايي هند و مسابقات دانشجويان جهان در روسيه است كه سال 2013 برگزار مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14