(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2  آبان  1391 - شماره 20339

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاومت لبنان در برابر فتنه (يادداشت روز)
به هوش باش كه... (به جاي گفت و شنود)
نامه دوم رئيس جمهور به رئيس قوه قضائيه
رئيس ستاد انتخابات كشور:
طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات مغاير با قانون اساسي و اصل تفكيك قواست
تاكيد ايران و آفريقاي مركزي بر گسترش روابط همه جانبه
كيهان و خوانندگان
كاري كرديم كه مردم از هرچي كلمه رفرم و اصلاحات متنفر شدند (خبر ويژه)
بي بي سي:
جهان اسلام در سده گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است (خبر ويژه)
فال نيك حامي هاشمي براي احمدي نژاد (خبر ويژه)
پولشويي هم شد خدمت بي نظير؟! (خبر ويژه)
رامني :47 ميليون آمريكايي گرسنه و 150 ميليون نفر لاشخورند! (خبر ويژه)


مقاومت لبنان در برابر فتنه (يادداشت روز)

درگيري هاي دو روز اخير لبنان پرده از بسياري از حقايق سوريه و لبنان برداشت. چرا كه درگيري جريان وابسته 14 مارس با ارتش و دولت لبنان در حالي صورت گرفت كه هيچ اشتراك شكلي و محتوايي ميان نظامهاي سياسي سوريه و لبنان وجود ندارد. در لبنان قدرت كاملاً توزيع شده، رياست جمهوري و نيروهاي مسلح در اختيار مسيحي ها، رياست دولت در اختيار اهل سنت و رياست مجلس در اختيار شيعيان است. از سوي ديگر طي سالهاي گذشته هيچ رخدادي كه نشان دهنده تضعيف حقوق گروه و طايفه اي بوسيله گروه و طايفه ديگر باشد به وقوع نپيوسته است. اما با اين وجود گروه هاي وابسته به آمريكا و عربستان، لبنان را صحنه تنش و درگيري كردند. با اين وصف مي توان گفت آنچه در سوريه هم طي 19 ماه اخير به وقوع پيوست و نتيجه آن كشته شدن چند هزار نفر از شهروندان سوري و شهرونداني از چند كشور عربي ديگر بود، ربطي به اينكه نظام سياسي سوريه داراي چه ساختاري است و حد دموكراسي در اين كشور چقدر مي باشد ندارد.
تحولات چندروز اخير لبنان نشان داد كه كل منطقه و نه فقط سوريه در معرض توطئه شديد امنيتي قراردارد و يك سياست مشترك همه اين كشورها را در معرض بهم ريختگي قرار داده است و اگر مهار نشود، مي تواند در هر لحظه از نقطه اي ديگر سربرآورد. اگر به متن ماجرا نگاه بياندازيم درمي يابيم كه بعد از انقلاب هاي منطقه كه ماهيتي مردمي و اسلامي داشت يك جريان وابسته و ضد اسلامي به راه افتاد تا از طريق دست يازيدن به يك سلسله اقدامات خشن روند را به نفع غرب و رژيم صهيونيستي برگرداند. اين روند ابتدا از سوريه آغاز شد و سپس نشانه هاي آن در عراق و لبنان بروز و ظهور يافت. عراقي ها طي ماههاي اخير شاهد دهها حادثه تروريستي عليه شهروندان بودند و در لبنان نيز طي ماههاي گذشته سلسله اقداماتي كه اولين قربانيان آن مردم بوده اند، به وقوع پيوسته است. در واقع اقدامات ضد امنيتي كه با چاشني اهانت به مقدسات مسلمانان از يك سو و ريختن خون مسلمانان از سوي ديگر همراه شده درصدد است تا جاي روندهاي طبيعي مردمي كه منطقه اي عاري از نفوذ و سيطره آمريكا را مي خواهند، بگيرد. اين روند امنيتي را آمريكايي ها با استفاده از ابزار شوراي امنيت، ناتو و دستگاه هاي جاسوسي، اطلاعاتي دنبال مي كنند و آنجا كه خود نتوانند- نظيرلبنان- بار اقدامات ضد امنيتي را به دوش گروههاي وابسته قرار مي دهند. هر جا هم كه جريان وابسته -نظير ارتش آزاد سوريه- از توانايي لازم برخوردار نباشد به گروههاي بدنامي نظير القاعده متوسل مي شوند كما اينكه خبرهاي موثق كه از سوي آمريكايي هم تكذيب نشده، از آموزش و سازماندهي جديد و دادن پوشش هاي اطلاعاتي و امنيتي و مخابراتي به نيروهاي القاعده در سوريه از سوي آمريكا، فرانسه، انگليس و آلمان حكايت مي كنند.
در اين ميان به گمان آمريكا اگر شرايط لبنان بحراني شود از يك سو اقتدار حزب الله - كه به درد بي درمان آمريكا و اسرائيل طي سه دهه اخير تبديل شده- در محيط داخلي دچار مشكل مي شود و از سوي ديگر از سرريز شدن توان يكسره كنندگي حزب الله در سوريه به نفع مردم اين كشور جلوگيري مي شود. غرب گمان مي كند فضاي آنارشيك- يعني فضايي كه در آن هر لحظه حادثه اي واقع شده و از كنترل نيروي مركزي خارج است- به نيروهاي مخالف حزب الله امكان عمليات و استفاده از ابزار خشونت مي دهد و از آنجا كه حزب الله حداقل در شرايط كنوني نيرويي ثبات طلب است، را دچار مشكل مي كند. از منظر غرب، مطلوب حزب الله اين است كه رئيس جمهور كنوني لبنان و دولت فعلي بر سر كار بماند و از اين رو وقتي دولت و ابزارهاي آن با چالش مواجه مي شوند به ابتكار عمل حزب الله آسيب وارد مي شود ولي غرب در اين تصور گرفتار اشتباه در محاسبه است.
حزب الله لبنان در مراسمي كه حدود يك ماه پيش در دفاع از پيامبراعظم-ص- در بيروت جنوبي- ضاحيه- برگزار كرد بيش از يك ميليون نفر را به ميدان آورد و حال آنكه نيروهاي ميداني وابسته به جريان 14مارس در لبنان به 100 هزار نفر هم نمي رسند و اين همه در حالي است كه همه مي دانند عناصر حزب الله ضمن آنكه در چارچوب قانون و منافع لبنان عمل مي كنند، بشدت سازماندهي شده و نيرويي اعتقادي و منسجم به حساب مي آيند و اگر لازم به حضور در صحنه باشد تا آخر مي مانند و تا كار را به نفع مردم لبنان فيصله ندهند، پا پس نمي كشند. گروههاي مخالف حزب الله در اردي بهشت سال 1387- و البته براي چندمين بار- قدرت حزب الله را در «جمع كردن» تجربه كردند در آن زمان نيروهاي حزب الله در مدتي كمتر از نصف روز فتنه 14مارس را با دستگيري عناصر و رهبران و تحويل دادن آنان به ارتش فيصله دادند. اما حزب الله براساس استراتژي خود تا زماني كه مديريت صحنه را نيازمند اقدام مستقيم خود نبيند، وارد عمل نمي شود. از اين رو فعلا مواجهه با آشوب گران 14 مارس بعهده ارتش لبنان است.
فشار 14 مارس به «نجيب ميقاتي» براي استعفا از پست نخست وزيري در حالي صورت مي گيرد كه او متولي دولتي ائتلافي است و خود او درگذشته يكي از عناصر ميانه رو 14 مارس به حساب مي آمده است. در واقع از نظر جريان 14مارس، لبنان بايد به مرحله فروپاشي سياسي برسد و حزب الله كه يك جريان قانونمند و قانون مدار است در شرايط فقدان دولت ناچار به ورود به صحنه داخلي امنيت شود. اين نكته بسيار قابل توجهي است. اين سؤال وجود دارد: چه شده است كه حزب الله بايد به داخل سرگرم شود؟ اگر به رخدادهاي هفته هاي اخير نظر بيندازيم به ماجراي پرواز هواپيماي جمع آوري اطلاعات حزب الله- پهپاد- بر فراز مديترانه و مناطق جنوبي فلسطين اشغالي مي رسيم اتفاقي كه هر مسلمان و بخصوص هر لبناني از آن به خود مي بالد و يكي از تحليلگران رژيم صهيونيستي با صراحت گفت اين اقدامي است كه در 60 سال گذشته، سابقه نداشته است. اقدام شجاعانه حزب الله با حمايت آشكار و قاطع رئيس جمهور و نخست وزير و ارتش لبنان توأم شد و اين موضوع به خوبي نشان داد كه اين مقامات و ارتش پيش از اقدام حزب الله در به پرواز درآوردن پهپاد در جريان اقدام حزب الله بوده و آن را تاييد كرده اند. اين پيام بسيار بدي براي رژيم صهيونيستي و آمريكاست چرا كه آنان همواره به دولت لبنان براي كنترل حزب الله فشار آورده اند. موافقت اين مقامات با اقدام حساس حزب الله نشان مي دهد كه اينك كل لبنان به مقاومت پيوسته است از اين رو جريان 14مارس به نمايندگي از اسرائيل و آمريكا به صحنه آمده اند تا شايد بتوانند ورق را برگردانند ولي استقامت ارتش و مقامات ارشد لبنان در مقابل اين حركت نشان داد كه از جريان 14 مارس و حاميان منطقه اي و خارجي آن كار چنداني برنمي آيد.
تحولات دو روز گذشته لبنان به خوبي «حكمت» و «درايت» حزب الله را به تصوير كشيد تا پيش از اين گروه هاي 14مارس وانمود مي كردند كه «سلاح حزب الله» عامل بي ثباتي لبنان است و از اين رو بر خلع سلاح حزب الله پاي مي فشردند ولي عملكرد 14مارس نشان داد كه آنان كه امنيت و آرامش را از مردم لبنان سلب مي كنند اگرچه از خود سلاحي ندارند ولي به سلاح هاي عاريتي مجهز هستند و هر لحظه مي توانند محيط داخلي اين كشور را به نفع غرب متلاطم گردانند. حزب الله در اين صحنه و علي رغم آن كه به شدت از سوي چهره هاي آلوده اي نظير جميل، جعجع، جنبلاط و حريري متهم شده است، وارد نشد و با صدور اطلاعيه اي ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي اخير بيروت شرقي، مردم را به خونسردي و حفظ آرامش فرا خواند. در اين صحنه حزب الله نقش پدري خود را در تحولات به اثبات رساند و از اين رو بعضي از رسانه هاي آمريكايي پيش بيني كردند كه اين ماجرايي نيست كه حزب الله را از وضع عادي خود خارج گرداند. اين ماجرا تا آنجا پيش رفت كه وزارت خارجه آمريكا هم كه بدون ترديد در پشت صحنه آشوب قرار دارد، از ادامه نخست وزيري نجيب ميقاتي حمايت كرد.
لبنان البته بارها چنين صحنه هايي را تجربه كرده است و اين حكايت حداقل در 20 سال گذشته بارها محك تجربه خورده است. لبنان و مردم آن قطعا دوره آشوب هاي گسترده اي كه با محوريت جناح وابسته به فرانسه و جناح وابسته به عربستان، زندگي را بر لبناني ها بسيار سخت كرده بود را فراموش نكرده اند. مردم دوره 16 ساله اشغال لبنان توسط رژيم صهيونيستي و اقدامات ارتش جنوب به رهبري سعد حداد و آنتوان لحد را فراموش نكرده اند و در نقطه مقابل آن، امنيت مناسبي كه در دوره اقتدار حزب الله تجربه كرده اند را به خوبي درك مي كنند. در واقع آنچه كه مطلوب جريان 14مارس است با مطلوب هاي ملت لبنان فاصله زيادي دارد. مردم لبنان مي دانند كه اگرچه در جغرافياي كوچكي زندگي مي كنند ولي بواسطه حزب الله به مردمي تاثيرگذار در منطقه تبديل شده اند.
سعدالله زارعي
 


به هوش باش كه... (به جاي گفت و شنود)

امروز كه در سالروز شهادت امام باقر عليه السلام، چشم ها اشكبار و دل ها داغدار است، اين ستون را به چند حديث از آن امام مظلوم و شهيد اختصاص مي دهيم و سالگرد شهادتش را تسليت مي گوئيم.
¤ سه چيز پشت انسان را مي شكند؛ مردي كه عمل خويش را زياد شمارد، گناهانش را به فراموشي سپارد و به رأي و نظر خود، خشنود باشد.
¤ نزديكترين و سريعترين دعاها به اجابت، دعاي انسان براي برادر ديني خويش است.
¤ خداوند تبارك و تعالي، دنيا را به دوست و دشمن خود مي دهد اما، دينش را فقط به دوست خود مي بخشد.
¤ برادري داشتم كه در برابر ديدگانم بزرگ بود، چرا كه دنيا در برابر ديدگان او كوچك بود.
¤ كسي كه با خانواده خود خوش رفتار است، عمرش طولاني خواهد بود.
¤ چهره شاداب و خوشرويي محبت آور و نزديك كننده انسان به خداست و چهره گرفته و بدرويي، دشمن آفرين و دوركننده از خداست.
 


نامه دوم رئيس جمهور به رئيس قوه قضائيه

علي رغم تاكيد دلسوزان نظام بر پيشگيري از حاشيه سازي ها و تنش ها روز گذشته پايگاه اطلاع رساني دولت دومين نامه رئيس جمهور در پاسخ به نامه خيلي محرمانه رئيس قوه قضاييه را منتشر كرد.
متن نامه محمود احمدي نژاد به رئيس قوه قضاييه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آيت الله صادق لاريجاني
رئيس محترم قوه قضاييه
سلام عليكم
پاسخ مورخه 30/7/91 جنابعالي كه با مهر «خيلي محرمانه» ارسال گرديد واصل و موجب تشديد نگراني اينجانب از نحوه اجراي اصول متعدد قانون اساسي از سوي رياست محترم قوه قضاييه گرديد. از آنجا كه اين مكاتبات مربوط به حقوق اساسي ملت است ضرورتي به محرمانه بودن ندارد، درباره نامه فوق نكات زير را متذكر مي گردم:
1- براساس اصل 113 قانون اساسي رئيس جمهوري به عنوان منتخب ملت بالاترين مقام رسمي كشور پس از رهبري و رئيس قوه مجريه و به علاوه مجري قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است. همچنين براساس اصل 121 قانون اساسي رياست جمهوري با سوگند شرعي متعهد به صيانت از حقوق اساسي ملت شده است. متن اصول فوق كاملا روشن است. صيانت از حقوق اساسي ملت از منظر تدوين كنندگان قانون اساسي آنقدر مهم بوده است كه در متن سوگند شرعي رياست جمهوري به وضوح درج شده است و تفاسير متعدد شوراي محترم نگهبان نيز بر اين مسئوليت و اختيار خطير رئيس جمهوري تاكيد دارد.
2- اينجانب براساس وظيفه قانوني، بررسي نحوه اجراي اصول قانون اساسي در آن قوه از جمله نحوه دادرسي را در برنامه كاري خود داشته ام. از سال 88 چندين بار با جنابعالي مكاتبه و مواردي از قانون اساسي را تذكر داده ام ليكن از علني كردن آنها خودداري نموده ام. در سخنراني هاي عمومي تذكرات لازم براي اجراي عدالت و رسيدگي دقيق به حقوق مردم داده ام. به خصوص در جلسه مورخه 6/4/91 مسئولين قضايي در مشهد مقدس نگراني خود را درباره اهتمام كافي قوه قضاييه به تامين و رعايت حقوق اساسي ملت مندرج در اصول متعدد قانون اساسي از جمله اصول 2 ، 3 ، 6 ، 9 ، 19 ، 20، 22 ، 23 ، 24 ، 25 ، 26 ، 27 ، 32، 34 ، 35 ، 36 ، 37 ، 38 و 39 به صراحت اعلام نمودم.
3- در نامه خود فرموده ايد كه رئيس جمهوري قبل از برنامه ريزي براي سركشي به زندان بايد از قوه قضاييه اجازه بگيرد. دو بار هم تاكيد كرده ايد كه سركشي به زندان اوين به مصلحت نمي باشد و يك بار هم فرموده ايد كه موافق نيستيد. بايد يادآور شوم كه در اصول قانون اساسي لزوم اجازه يا موافقت و يا مصلحت انديشي قوه قضاييه در اجراي وظايف قانوني رئيس جمهوري پيش بيني نشده است.
چگونه جنابعالي اجراي قانون اساسي را به مصلحت نمي دانيد. اگر اين نگاه بر كل فعاليت هاي قوه قضاييه حاكم باشد آيا نمي شود تصور كرد كه برخي از اصول قانون اساسي و حقوق اساسي مردم با مصلحت انديشي و تشخيص شخصي در قوه قضاييه متوقف شده و يا ناديده انگاشته مي شود. متاسفانه جنابعالي قبلا اعلام كرده ايد كه وجود هيئت منصفه مطبوعات كه صراحت اصل 168 قانون اساسي است را قبول نداريد كه در اين مورد حضوري تذكر دادم. اما متاسفانه ظاهرا بخشي از اقدامات قوه قضاييه درباره مطبوعات و رسانه ها با همين نگاه انجام مي گيرد.
4- در نامه فوق با استناد به عناويني چون ضرورت رسيدگي به معيشت مردم و يا اينكه يكي از منتسبين نزديك اينجانب (آقاي جوانفكر مدير روزنامه ايران) مشغول تحمل كيفر در زندان اوين است و يا اينكه چرا در سال هفتم رياست جمهوري سركشي انجام مي شود و يا اينكه نزديك به انتخابات رياست جمهوري بعدي هستيم، سركشي از زندان اوين را داراي شائبه سياسي و حمايت از مجرم تلقي فرموده ايد:
اولا به استناد كدام اصل از اصول قانون اساسي جنابعالي مي توانيد امري را تفسير سياسي كنيد و مانع از اجراي قانون اساسي شويد.
ثانيا آيا به عنوان رئيس قوه قضائيه مي توانيد به استناد تشخيص سياسي خود حكمي صادر نمائيد.
ثالثاً مگر بناست قوه قضائيه و يا زندان اوين در انتخابات آتي نقشي ايفا نمايند.
رابعاً آيا جنابعالي برنامه هاي كاري و اجراي وظايف مندرج در قانون اساسي و اصل قضاوت را منوط به شرايط سياسي مي دانيد.
خامساً به راحتي به اينجانب اتهام «حمايت از مجرم» زده ايد. گرچه اينجانب حكم عليه آقاي جوانفكر را برخلاف عدالت مي دانم وليكن محاكمه تمام شده و ايشان در حال تحمل مجازات است. چگونه ممكن است سركشي به زندان حمايت از مجرم تلقي شود. به علاوه شما از كجا مي دانيد كه ديدار با ايشان در برنامه كاري اينجانب بوده است.
در حالي كه جنابعالي به آساني به رئيس جمهوري كه نماينده ملت و مجري قانون اساسي است اتهام مي زنيد آيا مي توان براي آحاد مردم كه پشتيبان خاصي جز خداوند ندارند امنيت قضايي متصور بود. ضمن احترام عميق به خيل عظيم قضات متعهد و كاركنان شريف قوه قضائيه بايد اذعان نمايم كه برخي معتقدند اين رفتار به يك رويه در مسئولين بلندمرتبه قوه قضائيه تبديل شده است. توجه شما را به برخورد سخنگوي قوه قضائيه با سوال خبرنگار جلب مي نمايم. لازم به ذكر است كه آقاي جوانفكر مشاور مطبوعاتي اينجانب بوده وليكن هيچ نسبتي با اينجانب دور يا نزديك ندارد.
سادساً آيا به نظر جنابعالي اجراي اصول قانون اساسي مي تواند تحت تاثير سالهاي مختلف مسئوليت يك مسئول متوقف و يا دگرگون شود. آيا بايد پذيرفت كه بسياري از رفتارها و مواضع در قوه قضائيه تحت تاثير حوادث سياسي است.
سابعاً اتفاقاً رفع ريشه اي مشكلات مزمن اقتصادي كشور ايجاب مي نمايد كه علاوه بر اقدامات صرف اقتصادي، نحوه اعمال عدالت و برخورد با مفاسد اقتصادي و رانت خواري هاي عده اي خاص و ايجاد امنيت عمومي اقتصادي كه در تمهيد فضاي سالم اقتصادي و اثربخش بودن سياستها و برنامه هاي اقتصادي دولت نقش تعيين كننده دارد، نيز مورد ارزيابي و بررسي قرار گيرد. اموري كه جزء وظايف اصلي قوه قضائيه بوده و از اين جهت نقش اين قوه را ممتاز كرده است تا جايي كه به اعتقاد بسياري از علما وظيفه قطعي و لاينفك حكومت قضاوت است. متاسفانه گزارش مستند و دقيقي از انجام اين وظايف قوه قضائيه در دسترس نيست.
ثامناً در حاليكه به فرموده امام راحل(ره) زندان بايد دانشگاه باشد و علي القاعده درب آن به روي اقشار مختلف از جمله حقوقدانان، روان شناسان، جامعه شناسان و محققين علوم انساني و دانشجويان و مددكاران اجتماعي باز باشد، بازديد رئيس جمهوري كه انتظار مي رفت با استقبال مسئولين قوه قضائيه مواجه شود، شائبه اي ايجاد نمي كند بلكه مخالفت با اين امر شائبه هاي زيادي ايجاد خواهد كرد.
تاسعاً آيا قابل قبول است كه اينجانب نيز پرداخت بودجه هاي كلان به قوه قضائيه را به مصلحت ندانم.
5- ضمن تذكر اصول 61، 113، 121، 161 و بند 2 اصل 156 اعلام مي دارم كه به استناد اصول متعدد قانون اساسي از جمله اصل 113 و سوگند شرعي اصل 121، مصمم به اجراي كامل قانون اساسي و اصلاح اساسي و ريشه اي امور كشور هستم و مطمئناً با سركشي از زندانها و برخي دادگاهها نحوه اجراي اصول قانون اساسي و رعايت حقوق اساسي ملت را مورد بررسي قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبري تقديم خواهم كرد. ان شاءالله.
در انجام اين وظيفه سنگين ياري همه قوا و دلسوزان و لطف خداي متعال را مي طلبم.
محمود احمدي نژاد
گفتني است؛ رئيس جمهور روز شنبه در نامه اي به رئيس قوه قضائيه براي بازديد از زندان اوين درخواست هماهنگي كرده بود.
 


رئيس ستاد انتخابات كشور:

طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات مغاير با قانون اساسي و اصل تفكيك قواست

رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات كه كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي مطرح كرده، مغاير قانون اساسي و اصل تفكيك قوا است.
«سيدصولت مرتضوي» در خصوص پيشنهاد تعدادي از نمايندگان براي شكل گيري شوراي عالي انتخابات گفت: صرف نظر از اين كه طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات به يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مي رسد يا خير، اين طرح خلاف قانون اساسي است.
وي اظهار داشت: اگر منظور از تشكيل شوراي عالي انتخابات امر نظارت بر انتخابات باشد كه اصل 99 قانون اساسي، شوراي نگهبان را به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات مشخص كرده است.
معاون سياسي وزير كشور افزود: از سوي ديگر اگر منظور از تشكيل شوراي عالي انتخابات دخالت در امر اجرا باشد كه اين موضوع خلاف اصل تفكيك قوا است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، مرتضوي تصريح كرد: قانون اساسي امور اجرايي كشور را به قوه مجريه واگذار كرده و با توجه به اين موضوع، طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات مغاير با اصل تفكيك قوا و دخالت در كار قوه مجريه محسوب مي شود.
يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا 24 خرداد ماه 1392 برگزار خواهد شد.
بر اين اساس روز يكشنبه يكي از اعضاي كميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس شوراي اسلامي خبر از امضاي طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات از سوي 50 نفر از نمايندگان داد.
به گفته اين نماينده در اين پيشنهاد وزير كشور و وزير اطلاعات به عنوان نمايندگان دولت، يكي از نواب مجلس و رئيس كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي به عنوان نمايندگان قوه مقننه و معاون اول قوه قضائيه و دادستان كل كشور به عنوان نماينده قوه قضائيه تركيب شوراي عالي انتخابات را تشكيل مي دهند.
به گفته اين عضو كميسيون شوراها همچنين شوراي مذكور دبير ستاد انتخابات كشور را تعيين مي كند و كار اين شورا سياست گذاري در اجراي انتخابات است.
 


تاكيد ايران و آفريقاي مركزي بر گسترش روابط همه جانبه

رئيس جمهور در ديدار با وزير امور خارجه آفريقاي مركزي بر ضرورت تبادل تجربيات بين ايران و آفريقاي مركزي تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در ديدار «آنتو آن گامبي» وزير خارجه آفريقاي مركزي با بيان اين كه ايران و آفريقاي مركزي از روابط خوبي برخوردار هستند، گفت: مطمئنا تقويت همكاري ها به نفع دو كشور بوده و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در بخش هاي مختلف در اختيار مردم آفريقاي مركزي قرار دهد.
رئيس جمهور تاكيد كرد: افزايش رفت و آمدها و تعامل مسئولان دو كشور مي تواند در جهت گسترش روابط همه جانبه دو كشور مفيد و موثر باشد.
«آنتو آن گامبي» وزير خارجه آفريقاي مركزي نيز در اين ديدار با اشاره به لزوم تبادل هيئت هاي سياسي، اقتصادي، تجاري و اجتماعي ميان دو كشور، دكتر احمدي نژاد را فردي عمل گرا و متعهد به مسائل كشورهاي آفريقا توصيف كرد و خواستار حمايت ها و استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ تمام اتفاقاتي كه در منطقه رخ مي دهد، به خاطر اين جرثومه فساد اسرائيل است لذا تمام دولتمردان و مسئولان بايد با تمام قوا در برابر اين رژيم صهيونيستي ايستادگي كنند. ما ملت پشتيبان شما هستيم و هيچ گاه شما را تنها نمي گذاريم.
يك شهروند
¤ هيچ طرفي بيشتر از رژيم صهيونيستي رد پايش در حادثه بيروت آشكار نيست. دلايل متعددي وجود دارد كه يكي از آن ها ناكامي رژيم صهيونيستي و مزدورانش در سوريه دليل اين كار است. يكي از جبهه هايي كه رژيم صهيونيستي اميد داشت عليه سوريه، تروريست ها را از آنجا روانه كند جنوب لبنان بود. دوم اينكه رژيم صهيونيستي از طريق مزدوران خود در 14 مارس دعواي داخلي را در لبنان دنبال مي كند، دعوا بين شيعه و سني- مسيحي و مسلمان و مسيحيان با يكديگر فقط در اين صورت است كه با يك آشوب ساختگي، همه را با يك چوب مي سازند و خشك و تر را با هم يكي مي كند و از آب گل آلود به نفع خود ماهي مي گيرد و انتقام ناكامي هاي خود را مي گيرد.
محمود رضايي
¤وجدان هاي بيدار خود قضاوت نمايند كه نظام سلطه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي بيش از هزار شبكه ماهواره مستقيم و غيرمستقيم به راه انداخته و شبانه روز عليه ايران تبليغات و دروغ پراكني مي نمايند و از سر بغض و كينه تمام پيشرفت هاي ايران را وارونه جلوه مي دهند ولي چند شبكه نظام مقدس ما را كه از پاك ترين رسانه هاي دنياست و واقعيت ها را منعكس مي كند نتوانستند تحمل نمايند.
امير مشاط زاده
¤ در مسئله تغيير سبك زندگي كه رهبر معظم انقلاب در جمع مردم خراسان شمالي فرمودند حوزه هاي علميه بايد وارد عمل شوند و اين سبك زندگي را در منابر خود به مردم آموزش دهند.
قاسمي
¤ به عقيده بنده اگر در هر نهاد و سازماني روحيه انقلابي حاكم باشد آن مركز مي تواند بهترين خدمت را به مردم نمايد و اين همان چيزي است كه دشمنان از آن حذر دارند پس شايسته است مسئولين و مديران براي ترويج اين روحيه تلاشي مضاعف نمايند.
8007---0919
¤ سالها بود كه از واردات اجناس بنجل چيني و مشابه خارجي در كشور نالان بوديم. افزايش قيمت ارز گرچه مشكلاتي را در زمان كوتاهي براي مردم به وجود آورده است، اما در درازمدت باعث تقويت توليدات داخلي مي شود. با اين كار اقتصاد ما تقويت و بسيار پوياتر خواهد شد.
خادمي
¤ كشته شدن تعدادي از دانش آموزان پاك و معصوم را به خانواده هاي اين عزيزان تسليت مي گوييم، اما از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا داريم وقتي بچه هاي مردم را به سفر مي برند، بيشتر به فكر سلامت آنها باشند.
پيكر
¤ نمي خواهم خطاهاي اين دولت را بپوشانم و ناديده بگيرم ولي عرضم اين است كه خطاهاي آن به پاي كم فروشي هاي دولت هاي سازندگي و اصلاحات نمي رسد.
3284---0917
¤ شنيده شده دو نامزد رياست جمهوري آمريكا در مناظره انتخاباتي يكديگر را دروغگو ناميده اند جالب است كه اين دو نامزد دروغگو در اين نامگذاري هر دو صادق بوده اند.
4578---0939
¤ از دولتمردان تقاضا داريم هر چه سريعتر جلوي اين گراني هاي افسارگسيخته كه توطئه اي از سوي دشمنان داخلي و خارجي است را بگيرند.
2812---0912
¤ متاسفانه گراني اجناس هر روزه دچار سير صعودي است و اكثر فروشندگان نيز به تبع آن كاري به موجودي و خريد قبل كالاي انباشته شده خود در انبار ندارند و اجناس را براساس قيمت جديد روز به مردم عرضه مي كنند و عده قليلي نيز بر اساس وجدان و براساس قيمت خريد قبل مي فروشند. مردم مي گويند چرا هيچگونه نظارتي صورت نمي گيرد؟ چرا تعزيرات بايد منتظر شكايات مردم باشد و خود راسا اقدام نمي نمايد. وضع معيشتي مردم با اين روند بسيار سخت و رنج آور شده شايسته است سران سه قوه تدبير عاجلي نمايند.
علي اكبر نجاري
¤يكي از عاقلانه ترين روش ها براي افزايش زاد و ولد، كاهش سن ازدواج است كه هزاران مزايا دارد، قواي سه گانه بايد با تدبير و رسانه ملي با فرهنگ سازي و ترويج زندگي اسلامي و قناعت به اين مهم كمك نمايند.
6662---0918و7250---0919
¤بالاخره ما نفهميديم كه اعزامي هاي سال 91 به خدمت سربازي بايد 18 ماه خدمت نمايند يا 21 ماه. از مسئولين امر درخواست مي كنم اطلاع رساني نمايند.
8894---0914
¤يكي از اساسي ترين اقدامات براي كاهش جرم و جنايت كاهش پخش فيلم هاي جنايي از رسانه ملي است چرا كه پخش اين نوع فيلم ها آموزش همگاني جرم و جنايت است و قبح و ترس آن را از بين مي برد. به ويژه در افكار انسانهاي مستعد تاثير زيادي براي ارتكاب جرم و جنايت مي گذارد.
صادقي-مشهد مقدس
¤چگونه بپذيريم كه شهرستان مرند با برخورداري از 300 هزار نفر جمعيت هنوز سينما نداشته باشد. به جاي برگزاري تعدادي از جشنواره هاي كم مايه و كم تاثير پول آنها را براي احداث سينما در شهرهاي كشور هزينه بكنند.
6995---0938
¤در شأن شهرستان حماسه ساز آبادان و شهروندان اين شهر نيست كه پايانه كثيف و فاقد هر نوع امكانات مثل روشنايي داشته باشند. در ضمن بنويسيد مسافربرهاي شخصي در اين پايانه قدرت نمايي كرده و خدا را بنده نيستند.
4751---0916
¤نوعي داروي سرطان ريه در داروخانه هلال احمر نيز پيدا نمي شود اين مسئله خيلي از خانواده ها را نگران كرده است. مساعدت و همكاري مسئولين مي تواند آرامش را به اين خانواده ها برگرداند.
4370---0912
¤از مسئولان اتحاديه صنف ميني بوسراني و تاكسيراني بين شهري دماوند و حراست آنها تقاضا داريم بر وضعيت اخلاقي و رفتاري رانندگان نظارت بيشتري داشته باشند، چون برخي از آنها در ساعت پر رفت وآمد دانشجويان اقدام به پخش موسيقي هاي مبتذل و شوخي هاي زننده كرده و با كساني كه بنابر وظيفه ديني خود نهي از منكر مي كنند، بسيار بي ادبانه برخورد و يا حتي آنها را تهديد به پياده كردن در بين راه مي نمايند.
يك مسافر
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 12/7/1391، با عنوان «ورود آقايان در قسمت خانم ها» به آگاهي مي رساند:«خط 8205 (ابتداي فردوسي-پايانه بيهقي) جمعي شركت خصوصي فر ا ترابر مهدي با 20 دستگاه اتوبوس به مسافرين محترم سرويس رساني مي نمايد كه با عنايت به گلايه شهروندان گرامي درخصوص عدم رعايت طرح تفكيك در اتوبوس هاي اين خط، توجه و تذكر لازم نسبت به رعايت موضوع مطروحه به مديران خطوط و رانندگان خط ياد شده ارائه گرديد. همچنين نظارت ويژه و بهينه بر عملكرد خط مطروحه در دستور كار مدير اتوبوسراني شهرداري منطقه شش لحاظ گرديد. لازم به ذكر است رعايت دقيق اين امر نيازمند به همكاري كامل از سوي شهروندان محترم نيز مي باشد.»
پاسخ شركت سيم و كابل ري افشان
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه كيهان مورخ 29/7/91 كه به گراني 100% سيم و كابل ري افشان اعتراض شده و ادعا شده هيچ رابطه قيمتي بين مس و دلار نمي باشد، شركت سيم و كابل ري افشان اعلام مي نمايد كه قيمت جهاني مس هر هفته در بورس فلزات تهران براساس قيمت دلار اعلام مي گردد. لذا قيمت سيم و كابل هر هفته با تغييرات مواجه مي شود.
 


كاري كرديم كه مردم از هرچي كلمه رفرم و اصلاحات متنفر شدند (خبر ويژه)


يك پايگاه وابسته به عناصر ضد انقلاب خارج نشين معتقد است اوضاع طنزآلود اپوزيسيون انتها ندارد.
گويا نيوز به قلم يكي از مخالفان خارج نشين مي نويسد: مدت هاست كه برخوردها و عكس العمل برخي افراد يا جريانات روشنفكر اپوزيسيون با مسائل مختلف به خصوص مسئله اسلام و آزادي بيان و مبارزه بدون خشونت منو به فكر فرو برده و تصميم گرفتم نظرم را در اين باره بنويسم. به نظر من ما وقتي به يك دستاورد اجتماعي مدرن كه غرب قبلا بهش رسيده مي رسيم، بدون اين كه درك درست ازش پيدا كنيم چنان اغراق مي كنيم و از خود اروپايي ها هم سبقت مي گيريم كه اون دستاورد مثبت براي ما به دست آورد منفي تبديل ميشه! وي اضافه كرد: به طور مثال برخورد چپ هاي كمونيست ما كه امروزه عمدتا دمكرات و اصلاح طلب شدند در گذشته و حال يه بررسي كوتاه كنيم. حالا من به يكي دو تا از برخوردهاشون كه توجهم را جلب كرده اشاره مي كنم. نه به وقتي كه در زمان انقلاب و بعد از آن در ايران با عنوان كردن غيرضروري مسئله اين كه خدا وجود ندارد مردم را از بي دينان فراري دادند و كلي ضربه زدند و يا با عنوان كردن مدام جمله ماركس(دين افيون توده هاست) و بحث هاي ديني اينگونه با مردم، اونا رو به خودشون و همه بي دينان بدبين كردند و نه به الان كه چطور مقابله با اين گونه برخوردها و بحث ها مي كنند! و كلا پرهيز مي دهند. اين جمع روشنفكر اپوزيسيون ما شدند كاسه داغتر از آش و ميخوان به مردم درس دمكراسي بدهند و بگويند به مقدسات مردم توهين نكنيد! اينها همان هايي هستند كه قبلا براي دين جوك مي ساختند و مي گفتند. اختر- ق در ادامه نوشته خود با اشاره به رفورميست شدن چپ هاي مذهبي و غيرمذهبي سابق نوشت: مثلا همين آدمها زماني اگه كسي اسم رفرم مي آورد اينقدر منفور مي شد و لقب سازشكار و خائن بهش مي دادند كه اگه قدرت مي داشتند حكم اعدامش را صادر مي كردند الان از رفرميست هاي اصلاح طلب هم جلو زده و دنباله رو اونها شدند! جل الخالق واقعا! هم كمونيست مون با درك غلطش بهمون ضربه زد، هم ليبرالمون و الان هم رفرميست ها و اصلاح طلب مون كه كاري كردند مردم از هر چه كلمه رفرم و اصلاحات هست متنفر شدند. برام جالبه كه كمونيست هاي سابق الان دمكرات و اصلاح طلب شدند.
 


بي بي سي:

جهان اسلام در سده گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است (خبر ويژه)

«جهان اسلام در صد سال گذشته مانند امروز قدرتمند نبوده است.»
وب سايت بي بي سي فارسي در تحليل روابط بحراني غرب و جهان اسلام، خواستار توجه غرب به موقعيت قدرتمند جهان اسلام در دوره بيداري اسلامي شد. اين شبكه با بيان اينكه «واكنش هاي خشونت آميز نسبت به انتشار فيلم توهين آميز به پيامبر اسلام و ناامن شدن سفارتخانه هاي آمريكا در اكثر كشورهاي اسلامي وجه بحراني روابط آمريكا و جهان اسلام را نمايان ساخت» نوشت: بهار عربي بحران روابط غرب و دنياي اسلام را وارد مرحله جديدي كرده است.
بي بي سي مي نويسد: هنوز سايه عصر استعماري بر كشورهاي اسلامي سنگيني مي كند. برخوردهاي هژموني طلبانه غرب، تقويت نيروهاي وابسته و دخالت در امور داخلي اين كشورها در پاره اي از مقاطع تاريخ معاصر دنيا محورهاي جدي انتقاد به غرب در كشورهاي اسلامي هستند. برخي غرب را اصلاح پذير مي دانند و برخي ديگر نيز تضاد و رويارويي و نابودي غرب را اجتناب ناپذير تلقي مي نمايند. اكنون بحران و تقابل در روابط دوجانبه تداوم يافته است.
در ادامه اين تحليل خاطرنشان شده است: بهار عربي و قدرت گرفتن اسلام گرايان و رشد نسبي كشورهاي اسلامي از زاويه اي منجر به تشديد بحران شده است. غلط نيست اگر بگوييم پس از فروپاشي امپراطوري عثماني، جهان اسلام تاكنون اين قدر قوي نبوده است. نخست بايد موجوديت اين بحران را پذيرفت. اين شكاف و درگيري امري نيست كه بتوان آن را ناديده گرفت. غرب از سويي بايد ذهنيت برتري طلبانه را به شكل كامل كنار گذاشته و حضور مستقل جهان اسلام را به رسميت بشناسد. در واقع گذار از دنياي تك قطبي به سمت جهان چند قطبي نيازمند پذيرش دنياي اسلام به عنوان يك مركز قدرت در دنيا است.

 


فال نيك حامي هاشمي براي احمدي نژاد (خبر ويژه)

صادق زيباكلام نامه نگاري احمدي نژاد براي بازديد از زندان اوين را ديرهنگام دانست اما گفت: بايد اين موضوع را به فال نيك گرفت. وي درباره اين سوال «فرارو» كه انگيزه محمود احمدي نژاد درباره بازديد از زندان اوين چيست؟ چرا وي در طول هفت سال اخير خواستار بازديد از اوين نشده بود؟ گفت: «به اين سوال مي توان يك پاسخ كوتاه و يك پاسخ بلند داد. پاسخ كوتاه اين است كه ظرف هفت سال گذشته يكي از نزديكان و دستياران ارشد آقاي احمدي نژاد در زندان اوين نبود كه احمدي نژاد مجبور شود براي ديدار با وي به زندان اوين برود.»
وي ادامه داد: «اما پاسخ بلند به اين سوال اين است كه مي توان اميدوار بود كه آقاي احمدي نژاد دچار يك نوع تحول فكري، سياسي و اجتماعي شده، متوجه اوين هم شده است، لذا نفس اينكه آقاي احمدي نژاد متوجه اين موضوع شدند، در عين آنكه ديرهنگام است؛ اما باز هم به نظر من بايد آن را به فال نيك گرفت.»
زيباكلام در پاسخ به اين سوال كه آيا رفتار تبعيض آميز احمدي نژاد درباره جوانفكر نسبت به ديگر زندانيان، مغاير با شعارهاي عدالت خواهانه ايشان نيست؟، گفت: «بله. درست است. اين سوال را مي توان از آقاي احمدي نژاد پرسيد. اينكه چرا ايشان در قبال ديگر زندانيان سعي نكرد به ملاقات آنها برود.»
وي با بيان اينكه اگر جوانفكر جرمي مرتكب شده پس اساساً بازديد احمدي نژاد از زندان خيلي معنا و مفهومي ندارد، مدعي شد جوانفكر زنداني سياسي است!
وي خاطر نشان كرد: «واكنش آقاي احمدي نژاد به بازداشت آقاي جوانفكر گوياي آن است كه به هر حال مصلحت نظام و آنچه كه مي طلبد به جاي خود، ولي آنچه كه آقاي احمدي نژاد بيشتر بر آن تاكيد دارند، حمايت از يك همراه و همكار و حمايت از كسي است كه ظرف هفت سال گذشته يكي از صديق ترين و باوفاترين افراد نسبت به آقاي احمدي نژاد بوده است.»
زيباكلام كه از حاميان هاشمي رفسنجاني است پس از بهره برداري از اقدام اخير احمدي نژاد به نفع عناصر بازداشتي اصلاح طلب، به مقايسه اقدام احمدي نژاد با هاشمي رفسنجاني پرداخت و سكوت هاشمي در قبال بازداشت فائزه و مهدي هاشمي را نشانه سعه صدر و اهميت دادن به مصالح نظام دانست.
بازداشت فائزه و مهدي هاشمي به خاطر همراهي با فتنه گران در حوادث چند سال اخير صورت گرفته است، موضوعي كه از سوي زيباكلام مسكوت گذاشته است.
وي پيش از اين هم در مصاحبه با سايت روزنامه ايران، مخالفت احمدي نژاد با روزنامه متخلف شرق را، شجاعانه و شايسته تمجيد دانسته و گفته بود: اين اقدام آقاي احمدي نژاد واقعاً اصلاح طلبانه و خوب بود. از رئيس جمهور انتظار داريم چند گام ديگر هم بردارد.
وي در مصاحبه با سايت عصر ايران نيز گفته بود: تقابل احمدي نژاد و اصولگرايان در مجموع به اصولگرايان ضربه جدي مي زند و باعث تضعيف آنان خواهد شد و اصلاح طلبان مي توانند از اين شكاف و اختلاف استفاده كنند.
زيباكلام درباره اظهار تأسف احمدي نژاد نسبت به توقيف روزنامه شرق و موضع وزير ارشاد گفته بود: به نظر من اين موضعگيري كمي نبود. اين موضع گيري چيزي است كه آدم از يك رئيس جمهور اصلاح طلب انتظار دارد. موضع گيري هاي احمدي نژاد در قبال حل و فصل روابط ايران و آمريكا هم تقريبا عين موضع آقاي هاشمي بود. براي من ابراز اين نظرات از سوي احمدي نژاد مهم است.
زيباكلام دو هفته پيش گفته بود: من به عنوان يك اصلاح طلب اين واقعيت را مي بينم كه يك فرد سياسي منصب دار مواضعي مترقي اتخاذ مي كند. ممكن است آقاي احمدي نژاد در سخنراني بعدي اش به قوه قضائيه بگويد پرونده كوي دانشگاه كه آن طور به خاك و خون كشيده شد به كجا رسيد؟ و يا پرونده كهريزك چه شد؟ اگر احمدي نژاد چنين حرفهايي بزند من علي القاعده بايد از او حمايت كنم. اما مشكل من اين است كه اين حرف را كسي مي زند كه عامل كهريزك را به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي منصوب كرده است. به همين دليل است كه من فكر مي كنم موضع گيري هاي جديد احمدي نژاد ما و اصلاح طلبان را دچار نوعي پارادوكس مي كند. اگر او با همين روند پيش بيايد ما تا كجا مي توانيم بگوييم احمدي نژاد به اين حرفها اعتقادي ندارد و فقط چون با اصولگرايان درافتاده است چنين حرفهايي مي زند؟ من همچنان احمدي نژاد را يكي از بزرگترين موانع دموكراسي در ايران مي دانم. من حتي اگر ناطق نوري در انتخابات كانديدا شود از ناطق حمايت مي كنم و همچنان به احمدي نژاد بي اعتماد هستم.
 


پولشويي هم شد خدمت بي نظير؟! (خبر ويژه)

فاطمه هاشمي در مصاحبه با روزنامه خانوادگي خود گفت خدمات فائزه و مهدي هاشمي به مملكت بي نظير بوده است.
روزنامه اجاره اي آرمان در مقدمه مصاحبه با فاطمه هاشمي، مي نويسد «دختر ارشد آيت الله هاشمي رفسنجاني است و همان وقار و افتادگي خاندان هاشمي را به همراه خود دارد و...». وي درباره جنجالي كه در فرودگاه به هنگام بازگشت همراه مهدي هاشمي به كشور به راه انداخت، مي گويد: از فرودگاه آمديم بيرون كه مصادف شد با حضور خبرنگاران و من آنجا از روي عصبانيت صحبت هايم را كردم تا نشان دهم هميشه قرار نيست خانواده هاشمي ساكت باشند. رئيس سابق دانشگاه آزاد گفته بود كه ماموريتي به مهدي هاشمي براي رفتن به خارج از كشور نداده اما فاطمه هاشمي در اين گفت و گو ادعا كرده كه «مهدي براي سركشي به وضعيت دانشگاه هاي آزاد خارج از كشور از ايران بيرون رفت. مهدي گزارش هاي خوبي هم از اين سفرها تهيه كرد و براي هيئت امناي دانشگاه آزاد فرستاد و براي برخي اقدامات راهنمايي انجام داد.»
فاطمه هاشمي مي گويد: مهدي و فائزه كه الان در زندان هستند به اين مملكت خدمت كرده اند. مهدي كاري كه در ارتباط با سازه هاي دريايي كرد بي نظير بود، اولين سازه هاي دريايي را مهدي در سنين جواني طراحي كرد كه در جنوب ساخته شد. بهينه سازي سوخت را مهدي بنيانگذاري كرد و اين كار كوچكي نيست. فائزه زيربناي ورزش بانوان را كه امروز اين همه به آن افتخار مي كنند را پايه ريزي كرد. وي توضيحي درباره اتهام پولشويي مهدي هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كه دستيار وي حمزه كرمي فاش كرده، ارائه ننمود.
وي درباره اين مطلب كه در مصاحبه اي به نقل از پدرتان گفته بوديد كه برخي جاها كوتاه مي آمد، اظهار داشت: از من پرسيدند كه شما فكر نمي كنيد پدرتان در يك جاهايي كوتاه آمدند، من هم گفتم بله، همانطور كه خود پدرم هم گفته كه نبايد در جاهايي كوتاه مي آمدم من هم مي گويم نبايد كوتاه مي آمد.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه در پاسخ اين پرسش كه آيا امكان دارد آقاي هاشمي وارد عرصه انتخابات شود، گفت: براي پدر من فرقي نمي كند راسا وارد شود يا در كنار يك رئيس جمهور باشد. ايشان اگر يك رئيس جمهور قوي در مملكت باشد او را حتما كمك خواهند كرد به شرط آن كه به برنامه ها و طرح هاي موجود براي برون رفت از اين اوضاع بهاي لازم داده شود.
گفتني است روزنامه آرمان ماه هاست به صورت كنتراتي به ترويج و تبليغ خانواده هاشمي مي پردازد. اين روزنامه از نامزدي هاشمي رفسنجاني خبر داده بود كه در مصاحبه بعدي، از سوي خود وي تكذيب شد. هاشمي در آن مصاحبه گفته بود: آمادگي نامزدي را ندارم و ديگر نمي توانم بيايم.
 


رامني :47 ميليون آمريكايي گرسنه و 150 ميليون نفر لاشخورند! (خبر ويژه)


47 ميليون نفر در آمريكاي 314 ميليون نفري كوپن غذايي دريافت مي كنند.
شبكه بالاترين در مطلبي با طرح اين پرسش كه چه كسي مي خواهد آمريكا را نجات دهد؟ نوشت: آمريكا با جمعيتي بالغ بر 314 ميليون نفر، بزرگترين اقتصاد و بزرگترين ارتش جهان را داراست. ميت رامني نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري گفته است شمار مردمي كه در اين كشور براي گذران زندگي روزانه به كوپن هاي دولتي (Food Stamp) متكي هستند در دوره رياست جمهوري اوباما از 32 ميليون نفر به 47 ميليون نفر افزايش يافته است. ويكي پديا نوشته كه متوسط مبلغي كه هر كدام از اين 47 ميليون نفر به عنوان «كوپن غذايي» دريافت مي كنند، 133 دلار در ماه است. رامني با اشاره به اين 47 ميليون نفر مي گويد كه سيستم «شكسته» (broken) است. رامني حق دارد سيستمي با اين همه ثروت، سيستمي كه بزرگترين و پرهزينه ترين ارتش در تمام تاريخ بشريت را دارد، اما 47 ميليون مردم آن روزگار را با روزي كمتر از 5 دلار در روز مي گذرانند، ورشكسته بخواند. اما مشكل اينجاست كه او ادعا مي كند كه مي خواهد اين سيستم را نجات دهد!
بالاترين افزود: ميت رامني يكي دو هفته پيش در يك مهماني كه خودي هايش براي او ترتيب داده بودند، گفت كه 47 درصد آمريكايي ها لاشخور و مفتخورند. جالب اينجاست كه 47 درصد از 314 ميليون نفر مي شود چيزي حدود 150 ميليون نفر. با يك حساب سرانگشتي معلوم مي شود كه 100 ميليون نفري هم كه «كوپن غذايي» دريافت نمي كنند و با عرق جبينشان روزگار مي گذرانند، از نظر جناب ميت رامني انگل و مفتخور هستند و لابد بايد به دريا ريخته شوند!
ميت رامني كه مي خواهد آمريكا را نجات دهد، خود چه موقعيت اقتصادي دارد. او كه از بدبخت شدن هر چه بيشتر آمريكايي ها حرف مي زند و درباره كساني كه با «كوپن غذايي» روزي مي گذرانند، چنين اظهار نظر مي كند، چه چيزي از زندگي آنها مي داند؟! در يك ليست از درآمد و دارايي هاي خانواده رامني در ويكي پديا چيزي نزديك به 500 ميليون دلار دارايي و پس انداز ليست شده است. همانجا يادآوري شده كه اين فقط بخشي از دارايي وي است كه رو شده است. از بخش عظيمي از دارايي هاي امثال ميت رامني، هيچ وقت مردم عادي باخبر نمي شوند. ميت رامني مي خواهد آمريكاي ورشكسته را نجات دهد؛ اما از چه كساني و براي چه كساني؟


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14