(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2  آبان  1391 - شماره 20339

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ادامه رايزني ها درباره سؤال از رئيس جمهور
بعد از اقدام اتحاديه اروپا در قطع شبكه هاي ايراني از يوتل ست
آمريكا پخش شبكه هاي ايراني را از ماهواره اينتل ست متوقف كرد
در مكتب امام
لاريجاني در دانشگاه علم و صنعت:
استيضاح وزير جهاد كشاورزي منتفي شد
رايزني هاي معاون وزير خارجه روسيه در تهران
بحران سوريه راه حل نظامي ندارد
تأكيد رئيس مجمع تشخيص مصلحت بر حمايت از توليدكنندگان
عراقچي:
 1+5 به جاي طفره رفتن، پاسخ پيشنهادات ايران را بدهد
رئيس اسبق موساد:
مذاكره بر سر برنامه هسته اي ايران ضروري است
رئيس مجلس در ديدار با دبيركل كنگره ملي عراق:
ايران از هر اقدامي در راستاي يكپارچگي سياسي عراق حمايت مي كند
ناكارآمدي دين در اداره جامعه هدف اصلي دشمن در جنگ نرم است
سياري خبر داد
رصد لحظه اي ناوهاي هواپيمابر آمريكا
خواجه سروي خبر داد
برگزاري جشنواره علوم انساني فارابي در 6 آبان
سخنگوي كميسيون اصل 90:
جدايي ري از تهران تا انتخابات صورت نمي گيرد
رئيس كميته حقوق بشر مجلس خواستار شد
تلاش ديپلماتيك براي جلوگيري از عضويت آمريكا در شوراي حقوق بشر
آخرين جلسه محاكمه 2 مداح تهراني برگزار شد


ادامه رايزني ها درباره سؤال از رئيس جمهور

بعد از حضور نمايندگان دولت در كميسيون برنامه و بودجه براي پاسخ به سؤال نمايندگان عوض حيدرپور نماينده طراحان سؤال از پيشنهادي براي نشست مشترك غيررسمي با رئيس جمهور خبر داد.
عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا كه به نمايندگي از طراحان سؤال از رئيس جمهور در جلسه كميسيون برنامه و بودجه با نمايندگان رئيس جمهور حضور داشت در گفت و گو با فارس، گفت: طراحان سؤال از رئيس جمهور نشست مشتركي براي هماهنگي بيشتر درباره پاسخ هاي نمايندگان رئيس جمهور برگزار خواهند كرد.
وي با بيان اينكه پاسخ هاي نمايندگان رئيس جمهور به نوسانات ارزي را به صورت مكتوب به طراحان سؤال از رئيس جمهور ارائه خواهم كرد.
حيدرپور ادامه داد: در صورت قانع نشدن نمايندگان رئيس مجلس از احمدي نژاد خواهد خواست براي پاسخگويي به سؤالات در مجلس حاضر شود.
نماينده مردم شهرضا گفت: بنده به نمايندگي از طراحان سؤال از رئيس جمهور اعلام مي كنم كه پيشنهاد كميته طراحان سؤال اين است آقاي احمدي نژاد در يك جلسه غيررسمي و صميمي با نمايندگان درباره نوسانات ارزي پاسخگو باشد، چرا كه ممكن است در اين صورت نمايندگان و آقاي رئيس جمهور به تعامل و توافق برسند تا بحث حضور آقاي احمدي نژاد در صحن علني منتفي شود.
از سوي ديگر وزير صنعت، معدن و تجارت نيز با اشاره به حضور خود در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس براي پاسخگويي به نمايندگان سؤال كننده گفت: تكليف سؤال از رئيس جمهور پس از اعلام نظر نمايندگان سؤال كننده از رئيس جمهور به هيئت رئيسه مشخص مي شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه اولويت بندي كالاها و نوسانات شديد بازار ارز از جمله مسائلي بود كه در نشست مطرح شد، افزود: جلسه به خوبي مديريت شد به گونه اي كه نماينده سؤال كننده ابعاد سؤال را برشمرد و نمايندگان دولت يعني من، وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس كل بانك مركزي هم در اين باره توضيحاتي را مطرح كرديم.
وي با بيان اينكه قرار شد گزارشي براي نمايندگان سؤال كننده از رئيس جمهور تهيه شود، يادآور شد: پس از اينكه كميته سؤال كننده از رئيس جمهور نتيجه جلسه كميسيون را دريافت كند نظر خود را به هيئت رئيسه مجلس ابلاغ مي كند

 


بعد از اقدام اتحاديه اروپا در قطع شبكه هاي ايراني از يوتل ست

آمريكا پخش شبكه هاي ايراني را از ماهواره اينتل ست متوقف كرد

سازمان ارتباطات ماهواره اي بين المللي (اينتل ست) به دستور آمريكا پخش تعدادي از شبكه هاي ماهواره اي ايراني را در اروپا متوقف كرده است.
به گزارش پرس تي وي، «دفتر كنترل دارايي هاي خارجي آمريكا» به اين سرويس دهنده پخش بين المللي دستور داده است پخش شبكه هاي ايراني از جمله سحر، جام جم، شبكه خبر جمهوري اسلامي ايران و الكوثر را متوقف كند. نام پرس تي وي در فهرست شبكه هايي كه پخش آن ها متوقف شده است ديده نمي شود.
شركت خدمات ماهواره اي اروپا (يوتل ست) نيز هفته گذشته پخش تعدادي از شبكه هاي ايراني را متوقف كرد. يوتل ست مي گويد اين تصميم از سوي اتحاديه اروپا اتخاذ شد.
با اين وجود، اتحاديه اروپا به پرس تي وي گفت اين تصميم از سوي يوتل ست اتخاذ شده است. پرس تي وي اطلاعاتي درباره افزايش فشار لابي گران رژيم اسرائيل بر شركت هاي ماهواره اي بين المللي براي ممنوعيت پخش شبكه هاي ايراني دريافت كرده است.
اعتراض وكلاي مصري و سوري به حذف شبكه هاي ايران از هاتبرد
كميته دفاع از آزادي ها در اتحاديه كل وكلاي مصر و اتحاديه وكلاي سوري در بيانيه هاي جداگانه اقدام اروپا در حذف شبكه العالم و مجموعه شبكه هاي ايران از هاتبرد را اقدامي تاسف بار توصيف كردند.
كميته دفاع از آزادي ها ديروز در بيانيه اي تاكيد كرد، اين اقدام با ادعاي مستمر اروپا در خصوص دموكراسي، آزادي بيان و حق انتشار اطلاعات تناقض دارد.
اين كميته همچنين با اشاره به موضع اتحاديه اروپا در قبال انتشار فيلم توهين آميز عليه پيامبر اسلام(ص) و ادعاي غرب در خصوص حق آزادي بيان و انتشار اطلاعات و در مقابل حذف شبكه هاي ايران تاكيد كرد، كه اروپا با اتخاذ چنين مواضعي به شدت متضرر خواهد شد.
همچنين اتحاديه وكلاي سوري نيز ديروز در بيانيه اي اعلام كرد: حذف العالم و چند شبكه ايراني ديگر از ماهواره هاتبرد بخشي از فشارهاي نظام سلطه عليه رسانه هايي است كه از حقيقت، عدالت و حقوق ملت ها در مقاومت در برابر شر و سلطه گري دفاع مي كنند.
در اين بيانيه تاكيد شده است، اين اقدام نقض آزادي ها و معاهدات سازمان ملل متحد و حقوق جوامع در آزادي بيان و رساندن صداي خود به ديگران بدون فشار بر افكار عمومي در جهان به شمار مي آيد.
 


در مكتب امام

مطبوعات بايد انسان متفكر تربيت كنند
مجله بايد در خدمت كشور باشد.
خدمت به كشور اين است كه:
- تربيت كند
- جوان تربيت كند
- انسان درست كند
- انسان برومند درست كند
- انسان متفكر درست كند
تا براي مملكت مفيد باشد.
صحيفه نور ج 8 ص 24
 


لاريجاني در دانشگاه علم و صنعت:

استيضاح وزير جهاد كشاورزي منتفي شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت گفت: استيضاح وزير جهاد كشاورزي طبق توافق امضاكنندگان استيضاح منتفي شده است.
به گزارش خبرگزاري ها علي لاريجاني كه به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت در اين دانشگاه حاضر شده بود با اشاره به جلسه نمايندگان با وزير جهاد كشاورزي گفت: روز دوشنبه با حضور نمايندگان استيضاح كننده نشستي برگزار شد كه از نمايندگان درخواست كردم كه مشكلات خود را براي استيضاح مطرح كنند.
وي افزود: تأكيد نمايندگان بر اين بود كه وزارت جهاد كشاورزي بايد بر روي توليد محصولات اساسي كار كند كه به باور آنها چنين اهتمامي در وزارت جهاد كشاورزي ديده نمي شود، آنها نگران آينده كشور و شيوه مديريت در اين وزارتخانه هستند.
رئيس قوه مقننه اضافه كرد: بعد از شنيدن اين اظهارات ديدم كه دلسوزي نمايندگان از باب يك موضوع ملي و آينده كشور است، از اين رو به وزير گفتم كه چون خود چنين موضوعي را قبول دارد حداقل به سمت يك سند براي توليد محصولات برود و حتي اگر مشكل بودجه اي داشت از مجلس بخواهد آن را تأمين نمايد چون اين يك خواسته ملي است.
لاريجاني ادامه داد كه براين اساس امضاكنندگان استيضاح توافق كردند كه استيضاح منتفي شود.
براي ما رامني با اوباما فرقي ندارد
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كارشكني كشورهاي غربي در موضوع هسته اي ايران گفت: آنها به ما گفته بودند اگرچند هفته فعاليت هاي هسته اي را تعليق كنيد بعد از آن مي توانيد فناوري هسته اي داشته باشيد، اين سه هفته به چندين ماه تبديل شد اما آنها تحت هيچ شرايطي حاضر نبودند به تعهدشان عمل كنند.
وي با تأكيد بر اينكه مسأله سازي غرب براي كشورمان به مسأله هسته اي مربوط نمي شود، تصريح كرد: بعد از اينكه غربي ها موضوع تعطيلي تأسيسات هسته اي ايران را مطرح كردند معلوم شد كه خدعه اي در كار است و آنها از اول نظرشان بر تعطيلي بوده و به دنبال محروم سازي ملت ايران بودند نه حل مسأله، در واقع مسأله آنها بحث هسته اي نيست. زماني طرف مقابل ما مي گفت كه مسأله اصلي اين است كه ايران توازن منطقه اي را بر هم زده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: شرايط فعلي اقتضا مي كند كه ما متناسب با اين حوادث استراتژي روشني داشته باشيم. بايد واقع نگر باشيم و ببينيم چه مقتضاتي مي تواند ما را از شرايط فعلي بيرون بياورد اين تلقي اشتباهي است كه اگر كسي حرف نرمي بزند شرايط عوض مي شود. براي ما رامني با اوباما فرقي ندارد.
شرط موفقيت در مذاكرات تقويت اقتصاد دروني
لاريجاني در ادامه شرط موفقيت جمهوري اسلامي در مذاكرات بين المللي را، تقويت اقتصاد دروني كشور دانست و افزود: اقتصاد مقاومتي در اين شرايط عنوان دقيقي است كه ما بايد معناي آن را دقيق تر بفهميم. ما بايد ساز و كاري در اقتصاد داشته باشيم كه قدرت مانور ما را از نظر بين المللي قوي تر كند. در كشور ما ظرفيت هاي خوبي اعم از نيروي انساني و موقعيت استراتژيك كشور و وجود منافع غني نفت و گاز وجود دارد كه اين استعدادها بايد بالفعل شود. ما نيروي جوان تحصيل كرده اي داريم كه مهم، فعليت اين استعدادهاست اما متأسفانه اكنون اين وضعيت را نداريم.
نبايد اختلاف قوا
به رسانه ها كشيده شود
لاريجاني در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان در زمينه اختلافات قوا با بيان اينكه بنده نيز به اين موضوع كه نبايد اختلاف قوا به رسانه ها كشيده شود معتقدم، گفت: زماني كه برادر عزيزم آقاي احمدي نژاد در رسانه ها از من نام بردند بنده به صحبت هاي ايشان پاسخ ندادم كه اين موضوع نيز تنها به خاطر شرايط كشور بود اما اختلافات ما شخصي نيست، ممكن است همين الان من صحبتي كنم اما رسانه ها طوري از آن تيتر بزنند كه موضوع به شكل ديگري منعكس شود.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: رهبر انقلاب در جريان كار مجلس هشتم و نهم دستوري به مجلس ندادند، ايشان معتقدند كه مجلس بايد كار خودش را انجام دهد برهمين اساس در استيضاح ها هم حتي ايشان دستوري به مجلس ندادند.
لاريجاني گفت: در حوزه قوه مجريه هم همين طور است و رهبري تأكيد دارند كه قوا كارشان را انجام دهند و ولايت فقيه عامل پايداري براي كشور است.
 


رايزني هاي معاون وزير خارجه روسيه در تهران

بحران سوريه راه حل نظامي ندارد

معاون وزير خارجه روسيه با هشدار به عواقب دخالت نظامي در سوريه تأكيد كرد كه بحران اين كشور راه حل نظامي ندارد.
معاون وزير خارجه روسيه در ديدار با صالحي وزير خارجه كشورمان از پيشنهاد اخضر ابراهيمي مبني بر اجراي آتش بس در سوريه بمناسبت عيد قربان حمايت كرد .
در ديدار ميخائيل باگدانوف معاون وزير خارجه فدراسيون روسيه با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه اي و بين المللي بويژه تحولات سوريه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
صالحي در اين ديدار تحولات سوريه را مورد توجه قرار داد و با بيان اين نكته كه ما در قبال مردم سوريه مسئوليت انساني داريم اظهار داشت: ما بدنبال حركت بر اساس اصول انساني و ايفاي مسئوليت كمك به بازگشت صلح و ثبات پايدار به سوريه هستيم.
صالحي به طرح ارائه شده از سوي كشورمان به اخضر ابراهيمي و چند كشور از جمله روسيه اشاره كرد و تنها راه برون رفت سوريه از اين بحران را گفتگوي ميان دولت سوريه و مخالفان دانست.
معاون وزير امور خارجه روسيه نيز با ابلاغ سلام وزير امور خارجه روسيه از برگزاري موفقيت آمير اجلاس سران عدم تعهد توسط كشورمان تمجيد كرد.
وي با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه بخصوص سوريه ، نظرات و راه حلهاي پيشنهادي ايران را سازنده و عميق توصيف و رايزني و همفكري با جمهوري اسلامي ايران را مهم ارزيابي كرد.
معاون وزير خارجه روسيه پيشنهاد اخضر ابراهيمي مبني بر اجراي آتش بس در سوريه را بمناسبت عيد قربان مثبت و سازنده خواند و بر حمايت كشورش از اين پيشنهاد تأكيد كرد.
همچنين «ميخائيل باگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه كه صبح ديروز (دوشنبه) در رأس هيئتي وارد تهران شده، با حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار اميرعبداللهيان با تشريح آخرين وضعيت منطقه اي و بين المللي در خصوص سوريه خاطرنشان كرد: ديدگاه هاي طرف هاي مختلف در حال نزديك شدن به يكديگر است و به اين نتيجه رسيده اند كه بايد راه حل سياسي در سوريه را مورد توجه قرار دهند.
وي با اشاره به خطر گروه هاي تندرو در دامن زدن به بحران منطقه، خواستار توجه همه طرف ها به منافع و مصالح مردم سوريه شد و تلاش هاي كشورمان در رسيدن به ثبات و آرامش در سوريه از طريق انجام مذاكرات در قالب اجلاس چهارجانبه و گروه تماس نم را تشريح كرد.
اميرعبداللهيان ارائه طرح جمهوري اسلامي ايران براي حل و فصل مشكل سوريه كه به نمايندگان كشورهاي مرتبط و اخضر ابراهيمي تسليم شده را نيز بخشي از تلاش هاي تهران براي حل موضوع سوريه دانست و گفت: ما قوياً از مردم سوريه و اصلاحات بشار اسد حمايت مي كنيم و از تمامي طرف ها مي خواهيم به برقراري آتش بس پايدار كمك كنند.
باگدانوف نيز در اين ديدار ضمن تمجيد از نقش مثبت و فعال جمهوري اسلامي ايران در صحنه سوريه و اشاره به اقدامات روسيه در كمك به حل بحران، ادامه وضعيت فعلي در سوريه را مغاير با منافع كشورهاي منطقه و موجب توسعه بحران به خارج از مرزهاي سوريه ارزيابي كرد.
وي خواستار توجه طرفين به مفاد طرح كوفي عنان و پيگيري اجراي آن شده و اظهار داشت: از پيشنهاد اخضر ابراهيمي در خصوص آتش بس در سوريه به مناسبت عيد قربان نيز حمايت مي كنيم.
معاون وزير خارجه روسيه ضمن تأكيد بر اهميت استمرار و رايزني دو كشور در خصوص سوريه خاطرنشان كرد: مسكو قوياً معتقد است مشكل سوريه راه حل نظامي ندارد و بايد با گفت وگوي سياسي بين دولت و گروه هاي مخالف به وضعيت با ثبات برسيم.
در همين رابطه، «مجتبي فردوسي پور» رئيس اداره اول خاورميانه و شمال آفريقاي وزارت امور خارجه نيز در نشست بررسي تحولات سوريه كه از ديروز در دانشگاه صنعتي شريف در حال برگزاري است در خصوص سفر «ميخائيل باگدانوف» معاون منطقه اي وزير خارجه روسيه به ايران گفت: ايران و روسيه در مورد بحران سوريه ارتباط و هماهنگي دارند و در حاشيه نشست نيويورك، اجلاس گروه تماس نم با حضور سرگئي لاوروف برگزار شد.
وي ادامه داد: اين نشست ها بين ايران و روسيه برگزار مي شود تا طرفين از فعاليت هاي منطقه اي در مورد سوريه مانند نشست قاهره مطلع شوند.
رئيس اداره اول خاورميانه و شمال آفريقاي وزارت خارجه يادآور شد: سفر معاون منطقه اي وزير خارجه روسيه نيز به منظور مطلع شدن اين كشور از فعاليت هاي منطقه اي ايران در مورد سوريه از جمله نشست سه جانبه قاهره انجام گرفته است.
 


تأكيد رئيس مجمع تشخيص مصلحت بر حمايت از توليدكنندگان

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حمايت صحيح از توليدكنندگان منجر به افزايش كمّي و كيفي محصولات و جلب رضايت مصرف كنندگان خواهد شد و شرايط فعلي كشور نيازمند توجه ويژه به توليد و توليدگران است .
به گزارش فارس، آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي هيئت مديره تعاوني و سنديكاي صنايع كنسروسازي كشور، صنايع غذايي را از حساس ترين بخش هاي اقتصادي كشور كه توليدات آن به طور مستقيم در زندگي روزمره مردم تأثيرگذار است، دانست و تأكيد كرد: تأمين مواد غذايي در اولويت قرار داشته و هرگونه آسيبي در بخش كشاورزي مشكل آفرين خواهد بود .
هاشمي رفسنجاني افزود: اخلاق به عنوان محور زندگي انسان ها بر سه پايه عقايد، احكام و مسائل اخلاقي استوار است و مسئولان بايد با ايجاد همدلي و وحدت، با اعلام واقعيت هاي موجود و به دور از آمار و ارقام شعاري، اعتماد مردم به نظام را تقويت كنند .
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ثبات اقتصادي پايدار را ركن اساسي هرگونه سرمايه گذاري و كارآفريني خواند و تصريح كرد: آنچه در بازار ارز كشور اتفاق افتاد، آثار منفي در بخش هاي مختلف اقتصادي و توليدي از جمله واردات و صادرات و سرمايه گذاري گذاشته است و اين تجربه به ما نشان داد كه بايد از تصميمات شتاب زده پرهيز كنيم .
 


عراقچي:

 1+5 به جاي طفره رفتن، پاسخ پيشنهادات ايران را بدهد

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امورخارجه كشورمان درباره درخواست آمريكا از هند براي قانع كردن ايران به بازگشت به ميز مذاكرات تاكيد كرد كه اين درخواست آمريكايي ها نشانه استيصال 1+5 است.
«سيدعباسي عراقچي» در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي درباره اظهارات روز پنجشنبه «ويليام برنز» معاون وزير امور خارجه آمريكا در جريان ديدارش از هند و درخواست براي ميانجي گري دهلي نو در مذاكرات ميان ايران با گروه 1+5 افزود: در جريان سفر به هند، آخرين تحولات مربوط به موضوع هسته اي را براي طرف هندي توضيح دادم.
عضو تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران با گروه 1+5 افزود: در اين سفر تاكيد شد كه جمهوري اسلامي ايران براساس اصولي كه دارد، پيشنهادات و راه حل هاي مشخصي را با عنايت به فتواي رهبر معظم انقلاب اسلامي - در حرمت آزمايش، توليد، استفاده و ذخيره تسليحات هسته اي - و همچنين اصول اعتقادي و راهبردي اسلامي به طرف مقابل ارائه كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه ماهيت فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا صلح آميز است، اظهار داشت: منتظر پاسخ گروه 1+5 به پيشنهادات جمهوري اسلامي ايران هستيم كه مي تواند راه حلي معقول و عادلانه براي برون رفت از اين مساله باشد.
معاون وزير امور خارجه به سفر «ويليام برنز» به دهلي نو اشاره كرد و گفت: گويا اين عادت ديپلماتيك آمريكايي ها شده است كه تحركات جمهوري اسلامي ايران را رصد كرده و بلافاصله بعد از سفر مقامات ايراني به هر كشوري، به آنجا مي روند و اقداماتشان را توجيه مي كنند.
عراقچي در عين حال افزود: تهران از نقش آفريني هر كشوري كه به يك حل وفصل مسالمت آميز و ديپلماتيك و برون رفت از فضاي كنوني در مذاكرات ايران و گروه 1+5 كمك كند و بتواند طرف مقابل را با ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران آشنا كند، استقبال مي كند.
عضو تيم مذاكره كننده ايران با گروه 1+5 گفت: فكر نمي كنم درك وضعيت موجود و پاسخ به پيشنهادات منطقي جمهوري اسلامي ايران كار چندان سختي باشد كه آمريكايي ها عاجز از انجام آن باشند.
وي تصريح كرد: راه براي انجام مذاكرات باز است و ما پيشنهادات منطقي و سازنده به طرف مقابل پيشنهاد كرده ايم و اين طرف مقابل است كه بايد تصميمي سازنده بگيرد.
 


رئيس اسبق موساد:

مذاكره بر سر برنامه هسته اي ايران ضروري است

«افريم هالوي» ضمن انتقاد از سياست هاي جنگ طلبانه، بر ضرورت مذاكره با ايران تاكيد كرد و از اروپا خواست مذاكرات با ايران از سر گرفته شود .
به گزارش روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، «افريم هالوي» رئيس اسبق «موساد» از كشورهاي غربي خواست بر سر برنامه هسته اي ايران به مذاكره با اين كشور بپردازند .
هالوي در مصاحبه خود با پايگاه آمريكايي «المانيتور» تاكيد كرد : فكر مي كنم مذاكره با دشمن ضروري است، ما چيزي براي از دست دادن نداريم .
وي در مصاحبه ديگر خود كه با راديو اسرائيل انجام شد، گفته است كه مذاكره با ايران الزاما به معني برداشتن تحريم ها نيست. هالوي ادامه داده است: هدف از تحريم ها زمينه سازي براي اقدام نظامي نيست، بلكه هدف از آن متقاعد كردن سران ايران به كنار گذاشتن برنامه هسته اي است.
او همچنين ضمن انتقاد از «ميت رامني» نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا به دليل بحث هاي وي در مورد ايران در حوزه سياست خارجي، گفته است اين سياست ها هرگونه فضا براي مذاكره را از بين برده و گزينه نظامي را تبديل به تنها گزينه ممكن مي كند .
صحبت هاي هالوي پس از آن مطرح مي شود كه روزنامه نيويورك تايمز مدعي شد ايران و آمريكا براي برگزاري مذاكرات دوجانبه و مستقيم به توافق رسيده اند؛ ادعايي كه خيلي زود هم ايران و هم آمريكا آن را تكذيب كردند .
 


رئيس مجلس در ديدار با دبيركل كنگره ملي عراق:

ايران از هر اقدامي در راستاي يكپارچگي سياسي عراق حمايت مي كند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با دبيركل كنگره ملي عراق گفت: يكپارچگي سياسي، تقويت وحدت ملي و پرهيز از اختلافات مهمترين اولويت و نياز عراق در شرايط كنوني است و جمهوري اسلامي از هر اقدامي در اين راستا حمايت مي كند.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني بعدازظهر روز يكشنبه در ديدار احمد چلبي، دبيركل كنگره ملي عراق گفت: شرايط حساس كنوني در منطقه عراق هوشياري و همبستگي بيشتر رهبران و جريانات سياسي عراق را مي طلبد. نبايد به خاطر پاره اي مشكلات و اختلاف نظرهاي جزئي يكپارچگي سياسي، همبستگي و تماميت ارضي عراق به خطر افتد.
لاريجاني در ادامه با اشاره به ظرفيت ها و توانمندي هاي فراوان دو كشور ايران و عراق خاطر نشان كرد: پيوند امكانات و ظرفيت هاي گسترده دو كشور ايران و عراق منشأ تحولات بزرگي در منطقه و جهان اسلام خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين بر اهميت همكاري هاي پارلماني فيمابين تاكيد كرد و افزود: توسعه همكاري هاي نزديك و برادرانه با مجالس كشورهاي همسايه به ويژه عراق از اولويت هاي روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي است.
احمد چلبي دبيركل كنگره ملي عراق نيز در اين ديدار با بيان اينكه همه گروه ها و رهبران سياسي عراق بر اهميت توسعه همكاري هاي همه جانبه با ايران تاكيد دارند، گفت: ايران كانون اميد مسلمانان جهان است و نگراني دشمنان ملت هاي منطقه از اقتدار و توانمندي ايران عامل فشارهاي كنوني عليه جمهوري اسلامي ايران است.
 


ناكارآمدي دين در اداره جامعه هدف اصلي دشمن در جنگ نرم است

معاون فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد كه هدف اصلي حمله رسانه اي ابرقدرت ها به اصل ولايت فقيه را بايد در تلاش دشمنان در ناكارآمدي دين در اداره جامعه جستجو كرد.
حميدرضا مقدم فر در مراسم افتتاحيه نخستين دوره آموزشي شبكه تحليلگران جنگ نرم رسانه اي با عنوان «باهر»، اظهار داشت: رسانه نقش مهمي در جنگ نرم و تامين امنيت ملي دارد و به مهمترين ابزار جنگ نرم تبديل شده است، زيرا يكي از اصلي ترين منابع قدرت نرم، رسانه است.
مقدم فر با بيان اينكه «اگر بخواهيم سرباز جنگ نرم باشيم بايد از مباحث تئوري جنگ نرم فراتر رويم و عرصه ميدان جنگ را درك كنيم»، اظهار كرد: دومين حربه دشمن براي محقق شدن اين هدف خود، ايجاد شك و شبهه، ترديد، بي تفاوتي، نااميدي و بي اعتمادي مردم نسبت به مسئولان است.
معاون فرهنگي سپاه با بيان اينكه «ناكارآمد نشان دادن دين در عرصه اداره جامعه از ديگر اهداف دشمن است»، گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال نشان دادن ناسازگاري دين با خواست مردم است و هدف اصلي حمله رسانه اي ابرقدرت ها اصل ولايت فقيه است، چرا كه نماد برجسته ديني بودن نظام، ولي فقيه است.
وي با انتقاد از اينكه «متاسفانه بيش از صد عنوان كتاب در حوزه جنگ نرم در كشور داريم اما عموم كتاب ها كپي برداري از يكديگر است»، اظهار داشت: بايد خود را از چنبره علوم انساني غربي دور كنيم و به توليد علم بومي بپردازيم و تجربه هاي جديد را به نسل هاي آينده منتقل كنيم.
مقدم فر يكي از ايرادات وارده به دولت نهم و دهم را بي توجهي مسئولان به جنگ نرم دانست و گفت: اين مسئولان، با توجه به فتنه سال 88، كمترين اهميت را نسبت به جنگ نرم از خود نشان دادند.
معاون فرهنگي سپاه در پايان يادآور شد: نگاه ما در عرصه جنگ نرم بايد نگاه سيستمي باشد و با تربيت نيروهاي متعهد، حرفه اي و ارزشي مشكلات رسانه اي را به حداقل برسانيم.
 


سياري خبر داد

رصد لحظه اي ناوهاي هواپيمابر آمريكا

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از رصد لحظه اي ناوهاي هواپيمابر آمريكا توسط اين نيرو خبر داد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير دريادار«حبيب الله سياري» در گردهمايي فرماندهان مناطق و پايگاه هاي اين نيرو با قدرداني از تمامي مسئولين اين نيرو كه در راستاي تحقق اهدف راهبردي تلاش مي كنند افزود: تحولات عظيمي در زمينه هاي مختلف در سطح نيروي دريايي ارتش ايجاد و موفقيت هاي فراواني حاصل شده است.
امير دريادار سياري با اشاره به ساير تحولات اساسي نيروي دريايي افزود: نيروي دريايي ارتش براي آن كه بتواند تدابير فرماندهي معظم كل قوا را عملي كند بايستي آموزش هايش متناسب با تهديدات باشد و در همه موارد تحول ايجاد كنيم.
وي تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش امروز در آمادگي كامل به سر مي برد و اين موضوع را بارها به اثبات رسانده ايم؛ چنانكه اين نيرو قادر است ناوهاي هواپيمابر آمريكايي را به صورت لحظه اي رصد كند.
امير دريادار سياري اظهار داشت: همت بالاي شما فرماندهان نيروي دريايي ارتش موجب كسب اين افتخارات شده است به طوري كه امروز شاهد حضور بيست و دومين ناو گروه نيروي دريايي در آب هاي آزاد و بين المللي هستيم.
وي با تاكيد بر ضرورت شناخت جنگ نرم و هجمه هاي اقتصادي و فرهنگي دشمن ابراز داشت: دشمن پس از به بن بست رسيدن در ساير ترفندها مي خواهد با فشار اقتصادي ملت را از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جدا كند.
 


خواجه سروي خبر داد

 برگزاري جشنواره علوم انساني فارابي در 6 آبان

وزير علوم، تحقيقات و فناوري از برگزاري جشنواره علوم انساني فارابي در 6 آبان ماه خبر داد.
غلامرضا خواجه سروي معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم، در نشست خبري ششمين جشنواره بين المللي فارابي در پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، با بيان اينكه رويكرد وزارت علوم در دولت نهم و دهم نجات علوم انساني است، تصريح كرد: وزارت علوم سعي داشت كه بتواند علوم انساني را به صورت كاربردي در اجتماع، سياست و زندگي فرهنگي مردم پوشش دهد.
معاون فرهنگي وزارت علوم درباره يكي ديگر از فعاليت هاي وزارت علوم در حوزه علوم انساني گفت: از ديگر اقدامات جدا كردن بخش علوم انساني از جشنواره خوارزمي و تبديل آن به يك جشنواره مستقل با نام فارابي است.
وي در مورد زمان برگزاري جشنواره فارابي گفت: جشنواره فارابي ويژه علوم انساني و معارف اسلامي شنبه ششم آبان ماه برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه دانشگاهيان و حوزوي ها براي شركت در جشنواره استقبال خوبي داشتند، گفت:وزارت علوم، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، بنياد ملي نخبگان، معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور يونسكو و آيسسكو در برگزاري اين جشنواره همكاري مي كنند و همچنين اين جشنواره مورد توجه اسلام شناسان و ايران شناسان در جهان قرار گرفت.
خواجه سروي با بيان اينكه هنوز رشته هاي هنر و معماري زيرمجموعه هاي جشنواره هاي ديگر هستند، اظهار داشت: اولين جشنواره زيتون ويژه هنر و معماري به زودي برگزار خواهد شد كه اين نقص بزرگ را در حوزه هنر معماري جبران مي كند.
وي در مورد تعداد آثاري كه به دبيرخانه جشنواره فارابي ارسال شده است، گفت: تاكنون 299 اثر از داخل و خارج از كشور به دبيرخانه ارسال شده است و همچنين 12 گروه در اين جشنواره از داخل كشور و يك گروه نيز از بخش خارجي است.
معاون فرهنگي وزارت علوم با اشاره به اينكه سال گذشته 2 هزار و 33 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: مشاهده مي شود كه تعداد آثار اصلاح شده در اين دوره افزايش يافته است و يك رشد 50 درصدي را نشان مي دهد.
خواجه سروي با بيان اينكه بيشترين آثار به گروه فقه، اصول علوم قرآني و حديث اختصاص دارد، تصريح كرد: 415 اثر به گروه فقه، اصول علوم قرآني و حديث اختصاص دارد و كمترين اثر نيز به مطالعات انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) با 48 اثر اختصاص دارد.
وي افزود: تعداد 312 اثر از خارج كشور براي دبيرخانه جشنواره ارسال شده است كه اين تعداد نسبت به سال گذشته ثابت است.
خواجه سروي در مورد برندگان اين جشنواره نيز گفت: در دوره قبل 60 اثر برگزيده انتخاب شد ولي در اين دوره 43 اثر برگزيده خواهد شد و همچنين 899 داور ارزيابي مقالات را انجام مي دهند.
وي تاكيد كرد: به رغم كاهش بودجه هاي كشوري ميزان جوايز جشنواره فارابي كاهش ندارد.
معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم در مورد برندگان خارجي در جشنواره فارابي گفت: در بخش هاي خارجي سه نفر از كشورهاي سوئيس، آمريكا و گرجستان در اين جشنواره برنده شدند.
خواجه سروي در مورد كساني كه در اين جشنواره از آنها تقدير مي شود، تصريح كرد: در اين جشنواره از پيشكسوت علوم انساني ايران، مفاخر پروژه برجسته، مترجم برجسته، نظريه پرداز برجسته و موسسه پژوهشي برتر تقدير و تشكر مي شودو همچنين از شخصيت پيشرو در حوزه علوم انساني كه نتوانستيم در دوران حيات از وي تقدير كنيم، در اين جشنواره تقدير مي شود.
معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم در مورد اعتبارات و جوايز اين جشنواره نيز گفت: بخشي از جوايز اعتبارهايي است كه به آثار پژوهشي داده مي شود و اين اعتبارات از سوي معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور پرداخت مي شود.
خواجه سروي ادامه داد: بقيه جوايز به صورت نقدي بين 5 ميليون تا 12 ميليون به برندگان اهدا خواهد شد.
وي با بيان اينكه 15 كشور در اين جشنواره شركت مي كنند، اظهار داشت: فرانسه، تاجيكستان، ازبكستان، مصر، سوريه، عراق، پاكستان، هند، آمريكا، هلند، بلژيك، چين، آلمان و ... در جشنواره فارابي شركت مي كنند.
معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم در مورد رده سني شركت كننده در اين جشنواره هم گفت: از نظر سني 5/65 درصد رده بزرگسالان و 5/34درصد در رده جوانان است و همچنين 5/18 درصد به اساتيد خانم اختصاص دارد.
خواجه سروي با بيان اينكه جشنواره فارابي هر ساله با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود، تصريح كرد: رئيس جمهور، معاون علمي فناوري رئيس جمهور و وزيرعلوم در اين جشنواره جوايزي را به نخبگان اهدا خواهند كرد.
 


سخنگوي كميسيون اصل 90:

جدايي ري از تهران تا انتخابات صورت نمي گيرد

سخنگوي كميسيون اصل نود از پاسخ رسمي اين كميسيون به شهرداري تهران درخصوص پرونده جدايي ري از تهران خبر داد و گفت: جدايي ري از تهران تا انتخابات صورت نمي گيرد.
مصطفي افضلي فرد در گفت وگو با ايسنا در مورد دستور جلسه عصر يكشنبه اين كميسيون گفت: در جلسه كميسيون جوابيه رسمي كميسيون به شهرداري تهران در خصوص پرونده جدايي ري از تهران ارسال شد.
وي در توضيح اين جوابيه گفت: طبق تصميم كميسيون انفكاك رسمي ري از تهران تا بعد از انتخابات آينده صورت نخواهد گرفت.
سيدمهدي هاشمي عضو مجمع نمايندگان تهران نيز از احتمال توقف طرح جدايي ري از تهران تا بعد از انتخابات رياست جمهوري ابراز خشنودي كرد.
وي اظهار كرد: نمايندگان موافق اين هستند كه اين كار با تأخير صورت پذيرد تا كار كارشناسي كاملي در اين رابطه انجام شود.
هاشمي گفت: اينكه اين تأخير به هر دليلي مي خواهد انجام شود تا بتواند تا يك زمان مناسب يك كار خوب كارشناسي انجام شود و منافع مردم بيشتر تأمين شود مطلوب نظر ما است.
نماينده مردم تهران در مجلس يادآور شد: ما معتقديم حتي اگر منافع مردم در جدايي ري از تهران است بايد زيرساخت ها و پيش نيازهاي آن در زمان مناسبي فراهم و بعد اقدام به اين كار شود.
 


رئيس كميته حقوق بشر مجلس خواستار شد

تلاش ديپلماتيك براي جلوگيري از عضويت آمريكا در شوراي حقوق بشر

رئيس كميته حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در اين شرايط مي توان از مجاري ديپلماسي و پارلماني كشورهاي عضو شوراي حقوق بشر را از اهداف آمريكا براي عضويت در اين شورا آگاه كرد.
هادي شوشتري با بيان اينكه نامزدي آمريكا در شوراي حقوق بشر موضوعي قابل پيش بيني بود، گفت: آمريكا با عضويت در شوراي حقوق بشر به دنبال جلوگيري از تصويب قطعنامه هاي ضد حقوق بشري عليه اسرائيل و فشار بر ايران و ساير كشورهاي خاورميانه است.
وي افزود: در چنين شرايطي جمهوري اسلامي مي تواند از دو كانال ديپلماسي و پارلماني يعني از طريق رايزني با گروه هاي دوستي و بين المجالس، اهداف آمريكا را به ساير كشورهاي عضو حقوق بشر گوشزد كند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأكيد بر پيگيري هاي وزارت امور خارجه براي آگاهي كشورهاي عضو حقوق بشر از اهداف آمريكا براي عضويت در اين شورا گفت: اين رايزني ها بايد به گونه اي باشد كه حتي اگر آمريكا به عضويت شوراي حقوق بشر نيز درآمد، از پشتوانه راي كمي برخوردار باشد.
شوشتري به ايسنا گفت كه پشتوانه راي ضعيف آمريكا براي عضويت در شوراي حقوق بشر نشان مي دهد كه كشورهاي عضو از اهدف آمريكا به خوبي مطلع شده اند.
 


آخرين جلسه محاكمه 2 مداح تهراني برگزار شد

آخرين جلسه محاكمه مداحان صبح ديروز بدون حضور شكات و متشاكيان در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
جلسه محاكمه مداحان منصور ارضي و سعيد حداديان روز دوشنبه در شعب 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار و ختم دادرسي اعلام شد.
در اين جلسه نماينده ويژه دادستان و نماينده حقوقي دولت و وكيل شخصي اسفنديار رحيم مشايي و همچنين وكلاي منصور ارضي و سعيد حداديان حضور داشتند.
گفتني است، براساس قانون، رئيس دادگاه پس از اخذ آخرين اظهارات و دفاعيات وكلاي شكات و وكلاي مدافع متشاكيان، ظرف يك هفته حكم صادر خواهد كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14