(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2  آبان  1391 - شماره 20339

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران مطرح شد
شريعتمداري: هدف از تحريم ها تغيير رفتار جمهوري اسلامي است
و با كمترين عقب نشيني ايران افزايش مي يابد
پايگاه آمريكايي المانيتور:
ايران از اهميت خاصي در راهبردهاي آمريكا برخوردار است
پاي درس علي (ع)
ايران محور آخرين مناظره انتخاباتي اوباما و رامني
در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران مطرح شد
باقري: ايران هيچ گاه ميز مذاكره را ترك نكرده است كه به آن بازگردد
در بروجن همكلاسي ها، نيمكت خالي دوستان خود را گلباران كردند
همنوايي دولت فرانسه با صهيونيست ها درباره برنامه هسته اي ايران
دبير قرارگاه مركزي راهيان نور:
اردوهاي راهيان نور دانش آموزي كاملا قانوني و داوطلبانه است
گاردين:
راه برون رفت از بحران سوريه مشورت با ايران است
مهمانپرست:
تعرض به كشتي كمك رسان به غزه مصداق كامل راهزني دريايي است
مرداني:
 دانشگاه ها براي اعلام نياز به هيئت علمي تا 10 آبان فرصت دارند
جشنواره گل هاي داوودي در مشهد برگزار شد
اخبار ادبي و هنري
پيكر آيت الله محمدتقي مرواريد امروز در ايلام تشييع مي شود
با انتخاب نام محمد استاد رزمي كار جهان ، مسلمان شد
معاون سازمان زمين شناسي كشور:
نسخه پشتيباني اطلاعات مهم كشور از حملات سايبري ايمن سازي شد
رئيس سازمان زندان هاي كشور خبر داد
فعاليت 10 هزار مددجوي زنداني در كارگاه هاي كشاورزي و صنعتي
106 قلم دارو تحت پوشش سازمان بيمه سلامت ايران قرار گرفت
دانشگاه رازي كرمانشاه قطع شبكه هاي برون مرزي ايران را محكوم كرد
از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم
محورهاي فراخوان مقالات همايش «نيم قرن حضور» اعلام شد
اعلام نتايج آزمون استخدامي وزارت بهداشت
برگزاري يادواره 110 شهيده ترور در مشهد
برگزاري مسابقات قرآن و عترت دانشگاه هاي آزاد كشور در قزوين
آغاز رزمايش بزرگ بسيجيان كرمانشاه
جانباز جنگ تحميلي به ديدار معبود شتافت


در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران مطرح شد

شريعتمداري: هدف از تحريم ها تغيير رفتار جمهوري اسلامي است
و با كمترين عقب نشيني ايران افزايش مي يابد

مذاكره هسته اي با 1+5 اگرچه برخاسته از خردجمعي و براي اثبات حقانيت نظام ضروري است، ولي ادامه مذاكرات به نتيجه اي نمي رسد چرا كه آمريكا به دو علت حاضر به پذيرش حق هسته اي جمهوري اسلامي ايران نيست، اول آن كه چالش هسته اي بهانه تحريم هاست و آمريكا و متحدانش نمي خواهند با پايان اين چالش به تحريم ها خاتمه دهند و دوم آن كه اگر بعد از 10 سال چالش هسته اي به حق ايران اعتراف كنند، الگوي ديگري از پيروزي مقاومت به نام ايران ثبت مي شود و اين براي نظام سلطه فاجعه است.
حسين شريعتمداري مديرمسئول كيهان عصر ديروز در اجتماع دانشجويان و شماري از اساتيد دانشگاه تهران كه به همت بسيج دانشجويي در سالن اجتماعات دانشكده حقوق و علوم سياسي برپا شده بود، طي سخناني با عنوان «تحريم ها به خاطر برنامه هسته اي ايران يا برنامه هسته اي بهانه تحريم ها» گفت؛ اگرچه پيشگيري از توليد سلاح اتمي، هدف اعلام شده آمريكا و متحدانش در چالش هسته اي با ايران است ولي «هدف اقدامي» آنها در يك پروژه پلكاني با دو پيش فرض «تغيير رفتار» و سپس «تغيير ساختار» جمهوري اسلامي ايران تدوين شده و دنبال مي شود.
مديرمسئول كيهان براي اثبات اين برداشت به متن چند سند با ارائه منابع آنها اشاره كرد و از جمله گفت؛ «جرج فريدمن» مسئول شوراي راهبردي استراتفور آمريكا كه به باشگاه كهنه كاران سازمان «سيا» شهرت دارد با صراحت اعلام مي كند كه «مشكل ما با ايران، برنامه هسته اي اين كشور نيست، بلكه مشكل اصلي آن است كه ايران نشان داده است نه فقط بدون همكاري و رابطه با آمريكا، بلكه در حال درگيري و دشمني با آمريكا نيز مي توان قدرت اول علمي و نظامي منطقه بود و اين تصوير از جمهوري اسلامي ايران است كه انقلاب هاي منطقه را در پي داشته است». شريعتمداري در ادامه به سند ديگري از گزارش دو هفته قبل «ديويدفروم» كه در سايت CNN و «فاكس نيوز» منتشر شده است اشاره كرد و گفت؛ در اين گزارش آمده است؛ آمريكا در برابر ايران سه هدف كوتاه مدت، ميان مدت و درازمدت را طراحي كرده و دنبال مي كند. هدف كوتاه مدت؛ توقف برنامه هسته اي ايران و ارائه آن به ملت هاي در حال دگرگوني منطقه، به عنوان سند پيروزي آمريكا بر ايران است. هدف ميان مدت؛ وادار كردن ايران به تعديل سياست هاي خارجي و تغيير رفتار است و هدف دراز مدت؛ تغيير ساختار جمهوري اسلامي و بازگشت آن به نظام موجود بين المللي است. شريعتمداري گفت؛ اين پروژه استراتژيك و پلكاني اگر هم آشكارا از سوي مقامات رسمي آمريكا مطرح نمي شد، با توجه به شواهد و اسناد موجود به وضوح قابل درك بود. وي در ادامه به چند سند ديگر اشاره كرد و پرسيد؛ آيا هنوز هم مي توان بر اين باور بود كه تحريم ها به خاطر برنامه هسته اي ايران است؟ و يا به اين واقعيت مي رسيم كه به قول حضرت آقا در خراسان شمالي؛ چالش هسته اي، بهانه اي براي تحريم هاست؟ مديرمسئول كيهان گفت؛ پرونده هسته اي كشورمان را با اين هدف از آژانس به شوراي امنيت بردند كه به جاي معيارهاي حقوقي و فني كه ملاك قضاوت آژانس است و ملاك هاي روشن و قابل اندازه گيري نيز هست، پرونده را در بستر سياسي كه كشدار و غيرقابل اندازه گيري است دنبال كنند تا مجبور نباشند به صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران اعتراف كنند.
شريعتمداري گفت؛ كساني كه براي عبور از تحريم ها نسخه سازش و كوتاه آمدن در برنامه هسته اي را مي پيچند، به اين نكته بديهي توجه ندارند كه آمريكا با مشاهده كمترين عقب نشيني، بر فشارها و تحريم ها مي افزايد، چرا كه تحريم ها به خاطر برنامه هسته اي وضع نشده است كه با كوتاه آمدن ما، پايان پذيرد.
مدير مسئول كيهان در ادامه به تفسير روزنامه آمريكايي هافينگتون پست در تاريخ 18مهر 91- 9 اكتبر 2012- اشاره كرد كه در آن به صراحت آمده بود: «اگر ايران در مواضع هسته اي خود كوتاه بيايد، مي توان نتيجه گرفت كه راهبرد تحريم نتيجه داده است و بايد بر دامنه آن افزوده شود» و گفت؛ همين روزنامه اعتراف مي كند كه تحريم ها براي به زانو درآوردن ايران است و نقطه پايان آن، تغيير رفتار و يا تغيير ساختار نظام اسلامي است.
شريعتمداري گفت؛ مشكل ديگر آمريكا در پايان دادن به چالش هسته اي و اعتراف به حق قانوني كشورمان، آن است كه اگر اين چالش با پذيرش حق ايران خاتمه پيدا كند، الگوي ديگري از پيروزي برخاسته از مقاومت به نفع ايران رقم خواهد خورد و اين الگو به قول جرج فريدمن، ملت هاي منطقه را به نتيجه بخش بودن مقاومت ترغيب مي كند و به قول «جيمز جونز» مشاور امنيتي سابق رئيس جمهور آمريكا؛ ايران هاي ديگري در منطقه متولد مي شود.
مدير مسئول كيهان در ادامه به اسنادي از قول مقامات رسمي آمريكايي و اروپايي و رژيم صهيونيستي و برخي از گزارش هاي مراكز استراتژيك غرب درباره موقعيت برتر ايران و نقش برجسته آن در تحولات منطقه اشاره كرد و گفت؛ امروزه به قول ژنرال پترائوس؛ عقبه هاي استراتژيك آمريكا در منطقه به نفع ايران مصادره شده است و به گفته برژينسكي در اجلاس راهبردي آتلانتيك؛ آينده به نفع ايران در حال تغيير است و يا به گفته نتانياهو در گزارش 26 مي 2011 به كميسيون سياست خارجي سناي آمريكا «تاريخ به نفع ايران در حال پيچيدن است» و نتيجه گرفت كه شرايط امروز ما با آن دوران كه به قول حضرت امام(ره) تنهاي تنها بوديم و همه دنيا را به تخاصم در مقابل خود داشتيم و يا به قول حضرت آقا حتي سيم خاردار هم به ما نمي دادند قابل مقايسه نيست و اين آمريكا و متحدانش هستند كه در بحران ساختاري گرفتار آمده اند. از اين روي و به گزارش «امريكن اينترپرايز» فرسايشي شدن چالش غرب با ايران، موجوديت اسرائيل و موقعيت آمريكا را به مخاطره مي اندازد و سوت پايان اين مسابقه به نفع ايران به صدا درمي آيد.
 


پايگاه آمريكايي المانيتور:

ايران از اهميت خاصي در راهبردهاي آمريكا برخوردار است

پايگاه تحليلي المانيتور در گزارشي اذعان داشت: نفوذ ايران در خاورميانه و جلوگيري از اجراي پروژه هاي آمريكا در اين منطقه باعث شده است اين كشور به مسئله اي مهم در راهبردها و تصميم گيري هاي آمريكا تبديل شود.
پايگاه تحليلي المانيتور در مقاله اي به قلم «مصطفي اللباد» مي نويسد: در ميان مسايل روزافزون منطقه اي- مانند مسئله فلسطين، كه دليل اصلي درگيري ميان اعراب و اسرائيل است -پيامدهاي ژئوپوليتيك بيداري اسلامي و حفظ منافع آمريكا در منطقه خليج فارس، به نظر مي رسد ايران جايگاه ويژه اي در ميان اين مسايل دارد.
المانيتور در ادامه آورده است: تهران از اجراي پروژه خاورميانه جديد، چه از طريق خود و چه از طريق متحدانش، كه از عراق تا جنوب لبنان گسترده شده اند، جلوگيري مي نمايد. اين مسئله باعث اهميت خاص ايران در راهبردهاي آمريكا شده است. پروژه هاي آمريكا و ايران براي خاورميانه مخالف يكديگر هستند و هيچ يك نتوانسته است برنامه ها و ارتباطات ديگري را خنثي كند.
اين پايگاه آمريكايي به علل مخالفت آمريكا با برنامه هسته اي ايران اشاره كرده و افزوده است: عزم ايران به منظور غني سازي اورانيوم با مقاصد صلح آميز و پافشاري واشنگتن براي مخالفت با اين غني سازي به دلايل سياسي راه را بر تسلط بيشتر آمريكا بر خاورميانه مي بندد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين پايگاه تحليلي آمريكايي به ويژگي هاي اقتصادي ايران در ميان كشورهاي جهان اشاره كرده و آورده است: از نقطه نظر امنيت ملي آمريكا، ايران مزاياي منحصر به فردي در اختيار دارد. اگرچه جمعيت اين كشور تنها 1% جمعيت كل جهان است، اما 10% ذخاير نفت دنيا را در اختيار داشته و چهارمين توليدكننده نفت است. اهميت ايران تنها محدود به اين موضوع نيست. ايران 16% ذخاير گاز طبيعي جهان را نيز در اختيار دارد كه اين كشور را تبديل به دومين توليدكننده گاز طبيعي جهان پس از روسيه كرده است. از آنجا كه ايران روزانه 2/6 ميليون بشكه نفت توليد كرده و 6/3ميليون بشكه از آن را مصرف مي كند، مي تواند 6/2ميليون بشكه در روز نفت صادر كند.
در ادامه اين گزارش آمده است: براساس اين ارقام، ايران مي تواند سطح كنوني توليد روزانه خود را در طول چهل سال آينده ثابت نگه دارد، زيرا برآورد مي شود كه ذخاير اين كشور حدود 130ميليارد بشكه باشد. همچنين ايران مي تواند براي مدت 55 سال، روزانه 500 ميليارد مترمكعب گاز توليد كند، زيرا ذخاير گاز طبيعي اين كشور 27تريليون مترمكعب است. بنابراين راه حل سياسي فرضي ميان ايران و آمريكا، براساس پذيرش اهداف منطقه اي ايران توسط آمريكا است.
 


پاي درس علي (ع)

كسب ارزش هاي والا
به خوش گذراني ميسر نيست!
كمربندها را محكم ببنديد!
و دامن همت بر كمر زنيد
زيرا:
به دست آوردن ارزش هاي والا با خوش گذراني ميسر نيست!
چه بسا خواب هاي شب كه تصميم هاي روز را از بين برده(1) و تاريكي هاي فراموشي كه همت هاي بلند را نابود كرده است.

1- اشاره به علم «هيپولوژي» Hypnology (خواب شناسي).
 


ايران محور آخرين مناظره انتخاباتي اوباما و رامني

دو نامزد دموكرات و جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا آخرين مناظره انتخاباتي خود را با موضوع سياست خارجي و محوريت ايران برگزار مي كنند.
16 اكتبر دومين مناظره 2 رقيب انتخابات رياست جمهوري آمريكا در دانشگاه «هافسترا» در همپستد نيويورك برگزار شد. مناظره اي كه در پايان اوباما را در صدر جدول نظرسنجي ها حفظ كرد.
با وجود اين كه هنوز اوباما پيشتاز جدول است، اما رقيبش رامني نيز فاصله چنداني با وي ندارد. درست 2 روز پيش از آخرين مناظره باراك اوباما و ميت رامني كه امروز به وقت تهران برگزار خواهد شد، روزنامه نيويورك تايمز به نقل از مقام هاي ناشناس در دولت باراك اوباما، در گزارشي نوشت كه مقام هاي ايراني و آمريكايي موافقت كرده اند بعد از انتخابات رياست جمهوري آمريكا، درباره برنامه هسته اي ايران به طور مستقيم گفت وگو كنند.
به گزارش فارس، هرچند كه تهران و واشنگتن در واكنش به اين خبر دست به تكذيب زدند، اما انتشار اين مطلب فضاي رسانه هاي غربي و زودتر از همه رسانه هاي روسي را نيز تحت تاثير قرار داد به طوري كه راشاتودي جزو اولين رسانه هايي بود كه اين خبر را تكذيب كرد. هرچند كه برخي ديپلمات هاي غربي از اين خبر اظهار خرسندي كردند، اما مقامات ايراني و آمريكايي صراحتا آن را تكذيب كردند.
در همين حال ميت رامني از اظهار نظر درباره اين كه آيا در صورت پيروزي در انتخابات، با ايران مذاكره مستقيم مي كند يا خير، خودداري كرد.
 


در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران مطرح شد

باقري: ايران هيچ گاه ميز مذاكره را ترك نكرده است كه به آن بازگردد

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان طي سخناني در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران اظهار داشت: اين كه عنوان مي كنند ايران به ميز مذاكره برگردد، مبنايي ندارد زيرا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما هيچ گاه ميز مذاكره را ترك نكرده ايم.
«علي باقري» با اشاره به مذاكرات انجام شده بين ايران و 1+5 از ابتداي سال 91 گفت: ما همواره براي انجام مذاكره با طرف مقابل آماده بوده ايم و پيشنهادات خود را به شكل روشن در مذاكرات مسكو برايشان تبيين كرديم.
وي افزود: براساس توافق صورت گرفته در نشست مسكو مذاكرات كارشناسان و معاونين در استانبول برگزار شد و ما مجدداً پيشنهادات خود را براي طرف مقابل تشريح كرديم.
معاون سياست خارجي و امنيت بين المللي دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه يكي از نگراني هاي طرف مقابل بحث فعاليت فردو بود، تصريح كرد: در نشست كارشناسان براي آنها بيان كرديم كه فعاليت هاي اين مركز زير نظر آژانس بين المللي انرژي هسته اي دنبال مي شود. بر اين اساس هر نوع فعاليتي كه با نظارت انجام مي شود، جاي نگراني ندارد و آنها نيز اين را پذيرفتند.
باقري ادامه داد: طرف 1+5 عنوان مي كند كه ايران به ميز مذاكره برمي گردد، مبنايي ندارد زيرا به قول رهبر معظم انقلاب ما ميز مذاكره را ترك نكرديم. پيشنهاد ما هنوز نزد آنهاست اما آنها جواب نداده اند.
باقري تصريح كرد: مشكل طرف مقابل با موضوع هسته اي ايران براساس اظهارات مقامات آنها فني و حقوقي نيست بلكه سياسي است. همان مشكلي كه در موضوع منافقين رخ داد و پس از آن آمريكا نام آنها را از فهرست گروه هاي تروريستي خارج كرد، اروپا نيز در پي انجام اينكار است.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به سخنان يكي از مقامات كشورهاي غربي گفت: آنها اظهار مي كنند چون ايران در موضوع هسته اي با آنها كنار نمي آيد آنها نيز مجبورند از ابزارهاي ديگري مثل حقوق بشر، منافقين و مسائل ديگر براي فشار وارد كردن به ايران استفاده كنند.
وي با بيان اينكه دوشنبه (ديروز) از دفتر اشميت معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با وي تماس گرفته شد، گفت: من به آنها گفتم كه امروز جلسه دارم و در روزهاي آينده با آنها گفت وگو خواهم كرد.
باقري در پايان گفت: ما بايد به عنوان جامعه نخبه بر احقاق منافع ملي مان بر اساس حق مان و نه بر پايه سهم مان تأكيد كنيم و نبايد خطاي راهبردي گذشته را دنبال كنيم چرا كه اگر آن روند ادامه پيدا مي كرد امروز ايران هسته اي نداشتيم.
 


در بروجن همكلاسي ها، نيمكت خالي دوستان خود را گلباران كردند

شهركرد- خبرنگاركيهان:
دانش آموزان دبيرستان دخترانه بروجن محل نشستن همكلاسي هاي فقيد خود را كه در حادثه رانندگي كاروان راهيان نور جان خود را از دست داده بودند ، گلباران كردند.
مراسم ترحيم 26 نفر از دانش آموزان دبيرستان دخترانه پاسداران عفت بروجن كه در حادثه واژگون شدن اتوبوس در محور ايذه به لردگان جان خود را از دست داده بودند در حسينيه اعظم شهركرد برگزار شد.
در اين مراسم كه از سوي نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد و استانداري استان برگزار شده بود، مسئولان دستگاه هاي اجرايي، فرماندهان و پرسنل نيروهاي نظامي، اقشار مختلف مردم و خانواده هاي داغدار دانش آموزان حضور داشتند حاضران با قرائت سوره هايي از قرآن كريم ياد و خاطره دانش آموزان و معلمان جان باخته را گرامي داشتند.
بنابراين گزارش، دانش آموزان دبيرستان پاسداران عفت بروجن در حالي در كلاس درس خود حضور يافته بودند كه 22 نفر از همكلاسي ها و مدير و معاون دبيرستان ديگر در بين آنان نبودند.
دانش آموزان و معلمان دبيرستان با دلي محزون و چشمي گريان تعداد 24شاخه گل روي صندلي ها و ميزهاي دانش آموزان و مدير و معاون جان باخته خود قرار دادند و ياد و خاطره آنان را گرامي داشتند.

 


همنوايي دولت فرانسه با صهيونيست ها درباره برنامه هسته اي ايران

وزير امورخارجه فرانسه مدعي شد كه ايران در مسير رسيدن به توان توليد سلاح هسته اي تا پايان نيمه اول سال آينده ميلادي قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «لوران فابيوس» در گفت وگو با راديو اروپا به نقل از كارشناساني كه به هويت آن ها اشاره اي نكرد، مدعي شد: كارشناسان معتقدند كه سانتريفيوژهايي كه ايران در اختيار دارد به اين كشور اجازه مي دهد كه نهايتاً تا پايان سال آينده ميلادي به سمت داشتن سلاح هسته اي گام بردارد.
وي درباره اين ادعا توضيحي نداد. فرانسه يكي از شش كشوري است كه با تهران درباره برنامه هسته اي مذاكره مي كند.
ايران همواره تأكيد كرده است كه به دنبال تسليحات هسته اي نيست و برنامه هسته اي را صرفاً براي اهداف صلح آميز دنبال مي كند.
در همين راستا، شوراي روابط خارجي آمريكا نيز در تحليلي اعلام كرد كه غرب در قبال برنامه هسته اي ايران دو راه بيشتر پيش رو ندارد؛ حمله به تاسيسات هسته اي يا كنار آمدن با ايران هسته اي.
در بخشي از اين تحليل آمده است: هم اكنون زمان آن فرا رسيده كه به ايران بسته جامعي پيشنهاد شود؛ بسته اي كه در آن اقداماتي كه بايد انجام دهد و پاداش هايي كه در قبال آن دريافت خواهد كرد به طور شفاف و دقيق مشخص شود. همچنين بايد ضرب الاجلي را نيز براي ايران در خصوص پذيرش اين بسته تعيين شود تا ايران نتواند با خريد زمان به توسعه توانمندي هاي هسته اي خود بپردازد.

 


دبير قرارگاه مركزي راهيان نور:

اردوهاي راهيان نور دانش آموزي كاملا قانوني و داوطلبانه است

سردار سليماني گفت: با توجه به اعزام سالانه بيش از ده ميليون بسيجي در اردوهاي راهيان نور، سازندگي، علمي و رزمي سخت گيرانه ترين ضوابط درخصوص سلامت افراد و ايمني كاروان ها اجرا مي گردد.
سردار سرتيپ دوم پاسدار يعقوب سليماني دبير قرارگاه مركزي راهيان نور در كشور با تسليت مجدد جان باختن 26 نفر از دانش آموزان، معلمان و بسيجيان زائر سرزمين هاي نور گفت: بدون شك بزرگي اين فاجعه اسف بار به اندازه اي است كه نمي توان به سادگي از كنار آن گذشت و لازم است با بازرسي موشكافانه و بدون اغماض بررسي هاي عميق در مورد علل و عوامل آن صورت گيرد و با عبرت گيري از كاستي هاي محتمل از تكرار آن جلوگيري كرد.
سردار سليماني قضاوت هاي غلط و جوسازي هاي عجولانه رسانه هاي بيگانه و انتشار آن توسط برخي افراد را رد كرده و تصريح كرد: ما در انتظار بررسي هاي جامع دستگاه هاي مسئول از جمله نيروي انتظامي و دستگاه قضايي هستيم و رسانه هاي استعماري و كساني را كه قصد بازي با احساسات مردم براي كسب محبوبيت دارند را از اين اقدام كودكانه بر حذر مي داريم.
وي با اشاره بر قانوني بودن اعزام دانش آموزان به اردوي راهيان نور عنوان كرد: اين اردوها به صورت كاملا داوطلبانه بوده و براساس يك فرايند كاملا قانوني براساس تفاهم نامه و ابلاغيه مشترك وزارت آموزش و پرورش و بسيج برگزار مي شود و كليه دانش آموزان با رضايت نامه والدين حضور مي يابند لذا اجباري بودن آن گفتاري دروغ و بياني بي اساس و ناجوانمردانه مي باشد.
 


گاردين:

راه برون رفت از بحران سوريه مشورت با ايران است

روزنامه گاردين در تازه ترين شماره خود تنها راه برون رفت از بحران سوريه را گفت و گو و مشورت با مقامات ايران و روسيه برشمرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردين، «پيتر هين» وزير سابق انگليس در امور خاورميانه، با بيان اين مطلب افزود: حل ديپلماتيك بحران سوريه بايد اولويت اصلي انگليس، آمريكا، فرانسه و هم پيمانان آنها در خاورميانه همچون قطر و عربستان باشد و با وقوع هرگونه جنگ داخلي در سوريه، هيچ يك از اين كشورها از آن سودي نمي برند.
وي با بيان اينكه تلاش هاي غرب براي سرنگوني حكومت سوريه راه به جايي نبرده، عامل بحران كنوني در اين كشور را اختلاف حكومت و ملت ندانست.
«پيتر هين» با تاكيد بر نقش آفريني ايران و روسيه در حل ديپلماتيك بحران سوريه، سياست هاي كنوني آمريكا و انگليس در قبال مسائل جاري در خاورميانه را محكوم به شكست برشمرد.
 


مهمانپرست:

تعرض به كشتي كمك رسان به غزه مصداق كامل راهزني دريايي است

سخنگوي وزارت خارجه ايران تعرض به كشتي كمك رسان به غزه را مصداق كامل راهزني دريايي و نقض آشكار حقوق بشر از سوي نظاميان صهيونيست خواند و آن را محكوم كرد.
رامين مهمانپرست با توجه به اقدام غير انساني رژيم صهيونيستي در ربودن امدادگران مستقر در كشتي، خواستار پيگرد قانوني ربايندگان از سوي دادگاه هاي بين المللي شد.
وي با يادآوري حمله صهيونيست ها به كشتي كمك رسان مرمره گفت: اگر در همان زمان جنايت رژيم صهيونيستي با برخورد قاطع جامعه جهاني مواجه مي شد، اين رژيم نامشروع تشويق به ادامه جنايات خود نمي شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از سازمان هاي بين المللي درخواست كرد تا به منظور برطرف كردن اين ظلم آشكار نسبت به مردم تحت محاصره غزه، تصميمي فوري و عملي اتخاذ كنند.
 


مرداني:

دانشگاه ها براي اعلام نياز به هيئت علمي تا 10 آبان فرصت دارند

رئيس مركز جذب هيئت علمي وزارت علوم از ادامه بارگذاري دانشگاه ها جهت اعلام نيازهاي خود در مرحله تكميل ظرفيت هيئت علمي تا دهم آبان ماه خبر داد.
محمدرضا مرداني به فارس گفت: تاكنون 29 هزار و 370 نفر در فراخوان جذب هيئت علمي شهريورماه 91 ثبت نام كرده اند.
وي افزود: از مجموع رقم ذكر شده بالغ بر 28 هزار و 185 نفر تعيين اولويت كرده اند.
به گفته وي با توجه به اينكه هر داوطلب، امكان انتخاب سه اولويت را در فراخوان جذب هيئت علمي دارد، 73 هزار و 359 اولويت توسط داوطلبان به ثبت رسيده است.
رئيس مركز جذب هيئت علمي وزارت علوم با بيان اينكه 350 دانشگاه، موسسه آموزش عالي و پژوهشگاه در فراخوان جذب هيئت علمي شهريورماه مشاركت داشته اند، خاطرنشان كرد: ارسال پرونده متقاضيان به مراكز دانشگاهي و پژوهشي أغاز شده است.
به گفته وي متقاضياني كه در زمان اعلام شده از سوي هيئت مركزي جذب وزارت علوم در سامانه جذب ثبت نام كرده بودند اما موفق به انتخاب اولويت نشدند، بايد از 10 تا 30 آبان ماه در مرحله تكميل ظرفيت اين فراخوان شركت كنند.
رئيس مركز اعضاي هيئت علمي وزارت علوم از بارگذاري نيازهاي 54 دانشگاه در مرحله تكميل ظرفيت بر روي سامانه جذب تاكنون خبر داد و گفت: تاكنون 759 نياز به جذب هيئت علمي توسط اين مراكز اعلام شده و بر روي سامانه جذب قرار گرفته است.
طبق اظهارات وي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي براي بارگذاري نيازهاي خود در مرحله تكميل ظرفيت تا 10 آبان ماه فرصت دارند.
دريافت مجوز براي جذب 12 هزار هيئت علمي
معاون اداري مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هم اعلام كرد كه اين وزارتخانه در سال جاري از دولت براي جذب 12 هزار عضو هيأت علمي مجوز رديف استخدامي دريافت كرده است.
علي اكبر متكان در گفت وگو با مهر، اضافه كرد: جذب تمام اين رديفها بستگي به ميزان جذب در دانشگاه هاي كشور دارد.
وي درباره آخرين وضعيت آن دسته از استاداني كه در سال جاري به عنوان هيأت علمي در دانشگاه هاي كشور جذب شده اند، گفت: آن دسته از اعضاي علمي كه در سال جاري جذب شده اند هيچ رديف استخدامي در بودجه 91 برايشان در نظر گرفته نشده و اين دسته از استادان بايد صبر كنند تا در زمان اعلام بودجه 92 رديف استخدامي آنان جذب شود.
به گفته معاون اداري مالي وزارت علوم، بنابر اين دانشگاه ها بايد از بودجه خود حقوق اين دسته از استادان را تا دريافت رديف استخدامي پرداخت كنند.
وي تاكيد كرد كه با اين حال وزارت علوم براي تسهيل پرداخت حقوق و دستمزد هيأت علمي ها به دانشگاه ها كمك مالي مي كند و استاداني كه امسال جذب شدند معادل همان حقوقي را كه قرار است در رديف استخدام برايشان در نظر گرفته شود، دريافت مي كنند.
متكان خاطرنشان كرد: وزارت علوم هيچ محدوديتي در جذب هيأت دانشگاه ها قائل نشده است.
 


جشنواره گل هاي داوودي در مشهد برگزار شد

مشهد - خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره گلهاي داوودي شرق كشور در مشهد آغاز به كار كرد.
در اين جشنواره كه با هدف تبيين اهداف و اهميت تحقيقات كاربردي كشاورزي و يافته هاي تحقيقاتي، افزايش فرهنگ زيبا شناختي و گياه پروري، ارتقاي سطح دانش عمومي و انتقال يافته ها، جذب سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال برگزار شده است، 240 رقم گل داوودي در فضايي به وسعت 8 هزار متر مربع به نمايش گذاشته شده است.
بنابراين گزارش، تاكنون بيش از 800 نوع گل داوودي به عنوان نخستين ارقام اصلاح شده كشور، به ثبت رسيده كه حدود 75 درصد اين انواع از نوع باغچه اي و حدود 25 درصد نيز از نوع خوشه اي است.
دومين جشنواره گلهاي داوودي شرق كشور، كه با همكاري شهرداري مشهد و سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي برپا شده است اول تا سيزدهم آبان ماه جاري در محل باغ گياهشناسي مشهد پذيراي علاقمندان است.
 


اخبار ادبي و هنري

اعتراف به تحريف تاريخي در هاليوود
يك روزنامه انگليسي زبان در تحليل فيلم ضد ايراني آرگو به اين مسئله اعتراف كرده است كه بسياري از صحنه هاي مهم و تاثيرگذار اين فيلم كاملا ساختگي است.
به گزارش فارس، روزنامه انگليسي زبان «اريش تايمز» پس از نمايش فيلم سينمايي «آرگو» به كارگرداني و بازي «بن افلك» در پنجاه و ششمين جشنواره فيلم لندن در تحليلي درباره اين فيلم نوشت: در رابطه با اين فيلم مشكلاتي نيز وجود دارد، برخي از صحنه هاي مهم و تاثيرگذار فيلم كاملا ساختگي اند و به نظر مي رسد كه فيلمنامه «كريس تريو» با موضوعاتي فرعي و غير ضروري به «افلك» تحميل شده است.
فيلم «آرگو» مدعي تصويرگر واقعه تاريخ تسخير سفارت آمريكا (لانه جاسوسي) در جريان وقوع انقلاب اسلامي ايران در سال 1357هجري شمسي به دست دانشجويان انقلابي كشورمان است كه به سفارش كمپاني صهيونيستي «برادران وارنر» كه فيلم هاي ضد ايراني چون «بدون دخترم هرگز» و قسمت اول و دوم «300» را در كارنامه كاري خود دارد، ساخته شده است.
آيات القرمزي در كنگره شعر مقاومت
در سومين كنگره شعر مقاومت بين الملل دو مقاله از آيات القرمزي شاعر مبارز بحريني ارائه مي شود.
سردار بهروز اثباتي دبير سومين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي در نشستي خبري گفت: اين كنگره به مناسبت 13آبان در روزهاي 11، 12 و 13 آبان سال جاري در استان كرمانشاه برپا خواهد شد.
اثباتي ادامه داد: امسال در اين كنگره 10شاعر و اديب استاني، 25 شاعر ايراني و 25شاعر غيرايراني به زبان عربي، انگليسي، فارسي، تركي و كردي به شعرخواني خواهند پرداخت.
دبير سومين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي ادامه داد: 750 شعر خاص بيداري و مقاومت اسلامي ارسال شده كه از اين تعداد 25 شعر برگزيده و هفت شعر كودك و نوجوان نيز مورد توجه قرار گرفته است.
وي گفت: امسال 100درخواست از كشورهاي جهان به دبيرخانه سومين كنگره شعر مقاومت اسلامي ارسال شده بود كه بيشتر آنها به شاعران مطرح دنيا اختصاص داشت.
اثباتي با بيان اينكه در اين كنگره 38 مهمان خارجي حضور خواهند داشت گفت: از كشورهايي كه در اين كنگره حضور خواهند داشت مي توان به فلسطين، مصر، مغرب، ليبي، سودان، الجزاير، لبنان، يمن، عراق، تركيه، عربستان، كويت، اردن، بحرين، عمان، افغانستان، پاكستان، هندوستان و تاجيكستان اشاره كرد.
رسوايي غرب از نگاه انجمن روزنامه نگاران مسلمان
انجمن روزنامه نگاران مسلمان در بيانيه اي ضمن محكوميت قطع امكان دسترسي به شبكه هاي ماهواره اي ايران از سوي غرب، اين اقدام را نوعي رسوايي براي غرب دانست.
در بيانيه اين انجمن آمده است: لابي آمريكايي صهيونيستي و اروپايي ها به مدد امپراطوري هاي رسانه اي خود ساليان درازي است كه مانور گسترده اي را پيرامون ادعاي حمايت از ارزش ها و معيارهايي چون «آزادي بيان»، «احترام و اعتقاد به حقوق بشر» و «دموكراسي» سر مي دهد اما رفتارهاي متناقض آنان در مصاديقي چون اهانت به پيامبر صلح و دوستي، لشكركشي به كشورهاي مستقل و ريختن خون هزاران انسان بي دفاع و... براي ملت هاي بيدار، هويدا گشته و آنان را با چالش جدي و رسوايي مواجه ساخته است. غربي ها به خوبي مي دانند كه شبكه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران، افشاگرانه، تصوير روشني از ماهيت واقعي آنان تحت لواي دموكراسي را در برابر ديده ملت هايشان ترسيم مي كنند و همين امر موجب اعتراضات گسترده و فلج كننده در بخش اعظم اروپا و آمريكا شده است و لذا به زشت ترين شيوه، دست به مهار قدرت رسانه اي جمهوري اسلامي ايران زده اند كه حتي با هيچ كدام از اصول دموكراسي ادعايي خودشان نيز تناسبي ندارد.
فيلمساز مصري اجازه اكران فيلمش در رژيم صهيونيستي را نمي دهد
مستندساز مصري كه مستندش درباره اخراج يهوديان مصر است، اجازه اكران فيلمش در رژيم صهيونيستي را نمي دهد و مي گويد: اين فيلم درباره مصر و مصريان است و پخش آن در اسرائيل از ارزش هاي آن خواهد كاست.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري ايلاف، امير رمسيس كارگردان مصري فيلم مستند «يهوديان مصر» گفت: هرگز با پخش اين فيلم در رژيم صهيونيستي موافقت نخواهم كرد چرا كه اين فيلم درباره مصر و مصريان است و پخش آن در اسرائيل از ارزش هاي آن خواهد كاست.
بنابر اين گزارش، فيلم مستند «يهوديان مصر» به تهيه كنندگي «هيثم الخميسي» ساخته شده، روايت 12 يهودي مصري است كه در نيمه دوم دهه 50 ميلادي مجبور به ترك مصر شده و در فرانسه زندگي مي كنند.
 


پيكر آيت الله محمدتقي مرواريد امروز در ايلام تشييع مي شود

به مناسبت رحلت آيت الله حاج شيخ محمدتقي مرواريد، امام جمعه ايلام با صدور اطلاعيه اي دو روز عزاي عمومي در اين استان اعلام كرد.
به گزارش ايرنا از ايلام، در اطلاعيه حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي آمده است: آيين تشييع پيكر اين عالم وارسته امروز دوم آبان در شهر ايلام مركز استان به همراه كاروان سوگواري شهادت امام محمدباقر(ع) از محل حوزه علميه تا سپاه ناحيه برگزار خواهد شد.
مرحوم آيت الله حاج شيخ محمدتقي مرواريد علاوه بر نمايندگي مردم ايلام در مجلس خبرگان رهبري، نماينده امام خميني در جهاد سازندگي بود و تلاش بسياري در عمر پربركت خود براي رشد و توسعه كشور و ايلام انجام داد.
اين مبارز نستوه از پيشگامان مبارزه با طاغوت ستم شاهي در استان ايلام و غرب كشور بود.
مرحوم مرواريد در دوران دفاع مقدس نيز از نخستين روزهاي هجوم نيروهاي بعثي صدام براي دفاع از كيان اسلام و مرزهاي كشور تلاش كرد و در سازماندهي عشاير و بسيج مردمي ايلام در دفاع از حريم كشور نقش بي بديل ايفا كرد.
اين عالم وارسته يكشنبه در سن 91 سالگي دعوت حق را لبيك گفت و دارفاني را وداع كرد.
در پي درگذشت آيت الله حاج شيخ محمدتقي مرواريد مسئولان استان ايلام با صدور اطلاعيه هاي جداگانه اي ارتحال اين عالم رباني را تسليت گفتند.
به گزارش ايرنا، در اطلاعيه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام آمده است: ارتحال ملكوتي آيت الله حاج شيخ محمدتقي مرواريد مبارز نستوه و مجاهد خستگي ناپذير و عالم وارسته كه عمر خود را در مبارزه با طاغوت و سال هاي زيادي را در زندان هاي رژيم پهلوي گذراند، اندوهي در دل مردم اين استان ايجاد كرد.
اين اطلاعيه ادامه مي دهد: ايشان در تبعيت از آرمان هاي امام خميني تمام وجودش را وقف ولايت فقيه كرد.
 


با انتخاب نام محمد استاد رزمي كار جهان ، مسلمان شد

رشت-خبرنگار كيهان:
استاد «واتانابه» مبدع سبك ورزش رزمي «واتانابه» و مربي و رئيس سبك گوجوريو در جهان مسلمان شد.
در جلسه شوراي اسلامي شهر رشت كه با حضور استاد شاكري رئيس سبك جهاني شيتوريو جي ك اس در جهان، استاد يزداني رئيس فدراسيون كاراته گيلان و اعضاي شورا برگزار شد استاد «واتانابه» پس از استماع تلاوت آيات قرآن، با ذكر شهادتين به صورت رسمي به دين مبين اسلام مشرف شد.
گفتني است استاد «واتانابه» پيش از اين در منزل استاد شاكري از نزديك با دين اسلام آشنا شده و توسط وي به دين اسلام مشرف شد.
برپايه اين گزارش، از طرف سازمان تبليغات اسلامي استان گيلان به استاد «واتانابه» كه اسم محمد را براي خود برگزيده يك جلد قرآن نفيس با ترجمه انگليسي اهدا شد.
 


معاون سازمان زمين شناسي كشور:

نسخه پشتيباني اطلاعات مهم كشور از حملات سايبري ايمن سازي شد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
نسخه پشتيباني اطلاعات پايه و مهم كشور به منظور جلوگيري از سرقت، حمله هاي فيزيكي و سايبري ايمن سازي شده است.
معاون سازمان زمين شناسي كشور كه به خرم آباد سفر كرده بود با اعلام خبر فوق گفت: اطلاعات پايه و مهم كشور از هرگونه خطر مصون گرديده است.
دكتر محمدرضا مس فروش افزود: ايران در اين عرصه ها در زمره كشورهاي پيشرفته دنياست.
به گزارش خبرنگار ما، معاون سازمان زمين شناسي كشور با بيان اين مطلب كه سازمان زمين شناسي كشور در راستاي اجراي طرح پدافند غيرعامل برنامه هاي گسترده اي را به اجرا گذاشته است، اظهار داشت: يافته هاي علمي زمين شناسي حكايت از وجود زون فلزي از جمله طلا در مسير سيرجان- لرستان و سنندج دارد.
مس فروش خاطرنشان كرد: تاكنون در 12استان كشور اقدام به ايجاد سايت سازمان زمين شناسي كشور شده كه استان لرستان با پيگيري ها و اهتمام دكتر دهمرده از فهرست 20استان كشور كه تاكنون در اين زمينه اقدامي نكرده خارج شده و به استان هاي برخوردار از سايت زمين شناسي كشور مي پيوندند.
وي اضافه كرد: متاسفانه طي سنوات گذشته طرح كاداستر در لرستان انجام نشده و نقشه هاي مورد نياز از اين خطه تهيه نشده است كه با ايجاد اين سايت نواقص برطرف خواهد شد.
دكتر مس فروش گفت: پارك موزه لرستان به نام افلاك در لرستان ايجاد مي شود.
برپايه اين گزارش در اين نشست دكتر دهمرده گفت: با توجه به نياز استان با تمام توان از اقدامات سازمان زمين شناسي كشور در لرستان حمايت مي شود.
 


رئيس سازمان زندان هاي كشور خبر داد

فعاليت 10 هزار مددجوي زنداني در كارگاه هاي كشاورزي و صنعتي

اراك- خبرنگار كيهان:
بيش از 10 هزار نفر از مددجويان زندان هاي كشور در كارگاههاي كشاورزي و صنعتي فعاليت مي كنند.
رئيس سازمان زندان هاي كشور با اعلام اين مطلب افزود: با اين اقدام هاي تاثيرگذار، نرخ بازگشت به زندان به كمتر از 20 درصد رسيده است.
اسماعيلي اظهار كرد: مددجويان زندان هاي كشور در 30 رشته مختلف صنعتي، كشاورزي، صنايع دستي، توليد پوشاك و بخش هاي مختلف مشغولند.
وي خاطرنشان كرد:بحث حرفه آموزي زندانيان را پيگيري مي كنيم تا با دريافت مجوز 72 رشته ديگر با همكاري سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به مددجويان آموزش فني داده شود.
 


106 قلم دارو تحت پوشش سازمان بيمه سلامت ايران قرار گرفت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل سازمان بيمه سلامت ايران در استان اصفهان گفت: اين سازمان متعهد شده است 106 قلم دارو را در راستاي حمايت از بيماران به بيمه شدگان ارائه دهد.
احمدرضا رياضيات در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه اين داروها ماهانه افزون بر 20 ميليارد تومان در كشور براي سازمان تعهد به بار خواهد داشت، افزود: 53 قلم داروهاي گياهي و 53 قلم داروهاي شيميايي و نيز داروي ام اس غيرتزريقي كه در ايران تهيه و توليد شده است با تعهد 90 درصدي بيمه در اختيار بيماران قرار خواهد گرفت.
وي افزود: در طرح سازمان بيمه سلامت ايران براي هر ايراني پرونده الكترونيك سلامت حاوي تمامي اطلاعات مربوط به سلامت وي از قبل از تولد تا پس از مرگ تشكيل و به ثبت خواهد رسيد كه با استفاده از رمز عبور و الزامات امنيتي لازم و حفظ حريم خصوصي امكان دسترسي به اين اطلاعات توسط وي يا پزشك معالجش در سراسر كشور به وجود مي آيد.
وي گفت:تمام خدمات پيشگيري، درماني و توانبخشي در سه سطح پايه، تخصصي و فوق تخصصي به بيماران ارائه مي شود.
 


دانشگاه رازي كرمانشاه قطع شبكه هاي برون مرزي ايران را محكوم كرد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
دانشگاه رازي كرمانشاه با صدور بيانيه اي قطع پخش شبكه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي را توسط لابي هاي صهيونيستي محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است: قطع پخش شبكه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره هاتبرد كه با فشار لابي هاي صهيونيستي بر دولت هاي غربي و از طريق شركت يوتل ست، صورت گرفته است اقدامي غيرحرفه اي و خلاف عرف و قوانين مصرح بين المللي و برخلاف ادعاهاي دروغين غرب در خصوص وجود جريان آزاد اطلاعات و آزادي بيان و فعاليت هاي رسانه اي است.
اين بيانيه مي افزايد: اين حركت مذبوحانه كه از سر عجز و ناتواني صورت گرفته است، روشن ترين گواه اين واقعيت است كه آزادي بيان در غرب جز شوخي و مدعاي دروغ نيست و اين اقدام نظام سلطه در مسدودسازي جريان آزاد اطلاعات و قطع شبكه هاي ايراني ريشه در اسلام ستيزي آنان دارد و حاكي از نگراني آنان از نفوذ فزاينده بيداري اسلامي در جهان است، حركتي جهاني كه رسانه هاي ايراني در انعكاس اخبار و اطلاعات آن بسيار خوب عمل كرده اند و نشان مي دهد كه مراكز تصميم گيري غرب تحت تاثير صهيونيست ها در اوج استيصال و درماندگي در برابر بيداري ملت ها به ويژه بيداري اسلامي قرار گرفته و به همين منظور حاضر به انجام هرگونه رفتار غيرقانوني و حتي پذيرفته شده از سوي همين مدعيان است. دانشگاه رازي ضمن محكوميت اين اقدام استبدادي، خواستار پيگيري حقوق قانوني از طريق مجامع بين المللي و جبران خسارات مادي و معنوي حاصل از اين تصميم نسنجيده است.
 


از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

محورهاي فراخوان مقالات همايش «نيم قرن حضور» اعلام شد

سرويس شهرستانها-
دبيرخانه برگزاري همايش نيم قرن حضور (پاسداشت 50 سال تلاش علمي، فرهنگي، سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم)، محورهاي فراخوان مقالات اين همايش را اعلام كرد.
براساس اين گزارش اين فراخوان در هفت بخش اصلي شامل «جامعه مدرسين؛ حوزه و روحانيت»، «جامعه مدرسين؛ نهضت امام خميني (ره)»، «جامعه مدرسين؛ نظام اسلامي»، «جامعه مدرسين؛ فرهنگ ديني مردم»، «جامعه مدرسين؛ امور بين الملل و جهان اسلام»، «جامعه مدرسين؛ ساختار و نهادهاي وابسته»، «جامعه مدرسين؛ حوزه و روحانيت» و همچنين فراخوان اسناد و مدارك مربوط به اعضاي محترم جامعه مدرسين است.
آخرين فرصت ارسال مقالات پانزده آذر سال جاري اعلام شده است و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به نشاني اينترنتي اين همايش به آدرس WWW.nimgharn.ir در جريان اطلاعات دقيق تري از اين فراخوان قرار گيرند.
همچنين شماره تلفن 7737378 با پيش شماره 0251 آماده پاسخگوئي به سوالات مي باشد.
همايش نيم قرن حضور دي ماه سال جاري در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
 


اعلام نتايج آزمون استخدامي وزارت بهداشت

نتايج آزمون استخدامي خرداد وزارت بهداشت از طريق سايت هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي اعلام شد.
حسين مباركي، مديركل منابع انساني وزارت بهداشت در اين زمينه گفت: آزمون استخدامي وزارت بهداشت براي تامين كادر بهداشتي و درماني موردنياز مراكز تابعه دانشگاههاي علوم پزشكي و جذب حدود 10 هزار و 600 نفر خرداد امسال در دانشگاههاي علوم پزشكي برگزار شد.
وي ادامه داد: علت تاخير در اعلام نتيجه اين آزمون يكسري مسائل داخلي وزارت بهداشت بود و شبهاتي وجود داشت كه با برطرف شدن آن اعلام نتايج اين آزمون از چند روز پيش توسط هر يك از دانشگاههاي علوم پزشكي به صورت جداگانه و از طريق سايت اينترنتي دانشگاهها آغاز شده است.
وي گفت: اكثر دانشگاه هاي علوم پزشكي (حدود 48 دانشگاه علوم پزشكي در كشور وجود دارد) تا امروز نتيجه اين آزمون و اسامي افراد قبول شده و ذخيره را اعلام كرده اند و اگر دانشگاهي تاكنون اين نتايج را اعلام نكرده طي چند روز آينده اعلام خواهد كرد.
مباركي پيش از اين اعلام كرده بود كه پذيرفته شدگان اين آزمون بيشتر براي تامين كادر بهداشتي و درماني مورد نياز مراكز تازه تاسيس و اجراي قانون ارتقاي بهره وري كاركنان باليني نظام سلامت است.
 


برگزاري يادواره 110 شهيده ترور در مشهد

مشهد-خبرنگار كيهان
يادواره ملي 110 شهيده ترور، با حضور جمعي از مسئولين لشكري و كشوري و خانواده معظم اين شهدا در مشهد برگزار شد.
دبير اين همايش، هدف از برگزاري يادواره شهداي زن ترور را تجليل از مقام شامخ اين شهدا و بسط و گسترش فرهنگ و سيره آنان در جامعه و الگوپذيري جوانان از زندگي شهدا عنوان و اظهار داشت: از ابتداي جنگ تحميلي بيش از 7 هزار شهيده زن ترور تحويل انقلاب اسلامي شده است.
مينو اصلاني، تصريح كرد: ستاد نكوداشت مقام شهداي زن ترور تاكنون 43 عنوان برنامه ملي، بين المللي و استاني را در بيش از 14هزار پايگاه بسيج و دهها ستاد و يادواره را نيز در سطح شهرستانها برگزار كرده است.
وي افزود: تا پايان سال جاري همايش تجليل از 250 مادر شهيد كه 3 تا 5 شهيد را تقديم انقلاب كرده اند و همچنين تجليل از خانواده هاي شهداي جهان اسلام و بيداري اسلامي در سطح بين المللي برگزار خواهد شد.
گفتني است، يادواره ملي 110 شهيده ترور، اول تا سوم آبان ماه جاري در مشهد برگزار مي شود.
 


برگزاري مسابقات قرآن و عترت دانشگاه هاي آزاد كشور در قزوين

قزوين - خبرنگار كيهان:
هفدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) دانشگاه هاي آزاد سراسر كشور در دو بخش ويژه دانشجويان و استادان آغاز شد.
در اين مسابقات بيش از 250 شركت كننده در رشته هاي قرائت، حفظ، ترتيل و تحقيق به رقابت مي پردازند كه از اين تعداد 152 دانشجو و 101 استاد از دانشگاه هاي آزاد سراسر كشور هستند.
همچنين 124 نفر از اين شركت كنندگان را خانم ها و 129 نفر را آقايان تشكيل مي دهند. هفدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت از يكم آبان ماه به مدت 4 روز در 2 نوبت صبح و عصر در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار مي شود و بازديد از آن براي عموم آزاد است.
 


آغاز رزمايش بزرگ بسيجيان كرمانشاه

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
رزمايش بزرگ دفاعي امنيتي بيت المقدس با حضور 10 هزار نفر از نيروهاي بسيجي در كرمانشاه آغاز شد.
در اين رزمايش 20 گردان بيت المقدس، پنج گردان امام حسين(ع)، 12 گردان الزهرا(س) و پنج گردان امام علي(ع) در منطقه تنگه كنشت كرمانشاه به مدت دو روز توان زرهي خود را به نمايش گذاشتند.
سرهنگ پاسدار مرتضي مرادي معاون عمليات سپاه بني اكرم(ص) هدف از برگزاري اين رزمايش را اتقاء آمادگي رزمي گردانهاي حاضر در عمليات و هماهنگ كردن آنها براي انجام ماموريت هاي محوله بيان داشت و گفت: اين رزمايش با حضور سرتيپ سلامي جانشين فرماندهي سپاه پاسداران و همچنين سرتيپ عظيمي فرمانده سپاه نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه و مسئولين استان برگزار شده است.
 


جانباز جنگ تحميلي به ديدار معبود شتافت


تكاب- خبرنگار كيهان:
پيكر شهيد محمدباقر محمدياري با حضور مردم و مسئولان شهرستان تكاب تشييع و به خاك سپرده شد.
مرحوم محمدباقر محمدياري كه در جنگ تحميلي 25 درصد از سلامتي خود را از دست داده بود به كاروان شهدا پيوست.
وي كه از كارمندان بازنشسته دادگستري تكاب بود، در طول خدمت خود با سپاه همكاري مي كرد و 3 سال فرمانده گردان خاتم الانبياء اين شهرستان بود و خدمات شايان توجهي در عمليات پاكسازي مناطق مرزي آذربايجان غربي از اشرار ضدانقلاب در كارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.
مرحوم محمدياري در سن 59 سالگي و بر اثر عارضه قلبي جان به جان آفرين تسليم كرد و پيكر پاكش در كنار همرزمان شهيدش به خاك سپرده شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14