(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8  آبان  1391 - شماره 20344

حديث دشت عشق
گام اول مايلي كهن در بازگشت به ليگ
استقلال در انديشه رسيدن به صدر جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
اعزام فرنگي كاران به جام قزاقستان
كناره گيري دوباره رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون كشتي
خالدي پس از استعفا : خطيب كشتي را نمي شناسد
برگزاري دومين جلسه مشترك كميته المپيك و وزارت ورزش و جوانان
اصلاح اساسنامه ها فعلا در دستور كار نيست
تا دو ماه ديگر كاري به كار انوشيرواني و رستمي نداريم
باقري : با آغاز اردو، تمام اردونشينان در يك سطح قرار مي گيرند
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد سليماني»
زيباترين سجده سرخ
طلبگي را از حوزه علميه نجف آباد شروع كرد. سه سال از محضر مرحوم آيت الله ايزدي امام جمعه و از علماي ارجمند نجف آباد بهره ها برد، بعد به حوزه محل زندگيش داران رفت؛ چرا كه مي بايست مخارج زندگي را تامين مي كرد. فقر مالي مشكلاتي براي او به وجود آورد؛ اما همتش بلند بود و فعاليتش مداوم و اصلا خستگي برايش معنا نداشت. احساس وظيفه الهي پاي احمد را به جبهه هاي نور عليه ظلمت باز كرد و بارها به منظور ياري رزمندگان اسلام و مقابله با كفار بعثي عازم ديار نور شد. او شش نوبت به جبهه رفت و حدود سيزده ماه سابقه دفاع داشت. يك بار در جبهه سرپل ذهاب مجروح گرديد كه حتي ماجراي جراحت و بستري شدن خود را براي خانواده نگفته بود.
از خصوصيات مهم روحي او، اخلاق خوش و روحيه بزرگواري، ذكاوت و هوشياري و خستگي ناپذيري بود. سرانجام آخرين صفحات كتاب زندگي طلبه مجاهد در منطقه فاو ورق خورد و در آخرين اعزامش در لشكر مقدس امام حسين(ع) بر اثر اصابت تركش به پيشاني زيباترين سجده خويش را بر خاك گلگون خوزستان بر معبود خويش نمود و به كاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «احمد سليماني»، سال 1342 در فريدن متولد شد و در 29/12/1365 در منطقه عملياتي فاو به شهادت رسيد.

 


گام اول مايلي كهن در بازگشت به ليگ

 استقلال در انديشه رسيدن به صدر جدول

چهاردهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از عصر امروز با ديدار استيل آذين گهر دورود- استقلال آغاز مي شود كه هنوز مشخص نشده اين بازي در كدام ورزشگاه برگزار خواهد شد!
استقلال با صدر جدول رده بندي ليگ برتر فقط يك امتياز فاصله دارد، آنهم با يك بازي كمتر. تيم امير قلعه نويي در غياب چهره هاي شاخصي چون مجتبي جباري، «فابيو جانواريو» و «رودريگو توزي» خود را در جمع مدعيان حفظ كرده و حالا در فاصله يكقدمي صدر جدول است، جايگاهي كه استقلال از ابتداي فصل تا به امروز ايستادن روي آن را تجربه نكرده است.
صدرنشيني موقت تا قبل از برگزاري ديدارهاي باقيمانده هفته چهاردهم ليگ برتر كمترين پاداش پيروزي استقلال مقابل استيل آذين گهر دورود است، تيمي كه با هشت امتياز رتبه هفدهم جدول رده بندي ليگ برتر را در اختيار دارد و تنها برد خود در فصل جاري را در هفته پنجم مقابل ذوب آهن كسب كرده است.
گهر زاگرس دورود، گهر شهرداري دورود، استيل آذين زاگرس، استيل آذين گهر دورود؛ اينها اسامي تيم گهر است كه طي 13 هفته گذشته بارها تغيير كرده. عدم ثبات مديريت تا به امروز لطمات زيادي به تيم گهر زده و از عوامل قعرنشيني اين تيم به شمار مي آيد. با تغيير مالكيت باشگاه حضور محمد مايلي كهن در تيم گهر اين اميدواري را در بين لرستاني ها به وجود آورده است كه دوراني تازه را تجربه كنند.
گهر در هفته سيزدهم ليگ برتر به تيم داماش باخت تا نزديكترين تيم در انتهاي جدول به صنعت نفت آبادان باشد. كمتر از 48 ساعت بعد از اين شكست مالكان جديد باشگاه گهر تيم شان را به محمد مايلي كهن سپردند تا او 48 ساعت بعد از قبول اين مسئوليت پرمخاطره تيمش را به مصاف استقلال بفرستد.
شاگردان مايلي كهن در اين بازي ميزبان استقلال هستند البته ميزبان در ورزشگاه آزادي. گهري ها از ميزباني فقط نامش را يدك مي كشند و در عمل ميهمان هستند! نهايت تلاش مسئولان اين باشگاه در ساعت منتهي به بازي برگزاري مسابقه در ورزشگاه تختي است، اتفاقي كه آن تقريباً بعيد به نظر مي رسد! برنامه ديدارهاي هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه- 8/8/91
¤ گهر دورود- استقلال تهران (ساعت 45:17)
سه شنبه- 9/8/91
¤ نفت تهران- سپاهان اصفهان (ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي تبريز- داماش گيلان (ساعت 30:15)
چهارشنبه- 10/8/91
¤ فجر شهيد سپاسي شيراز- سايپاي البرز (ساعت 30:15)
¤ ملوان بندرانزلي- آلومينيوم هرمزگان (ساعت 30:15)
¤ ذوب آهن - راه آهن (ساعت 30:15)
¤ صباي قم- فولاد خوزستان (ساعت 30:15)
¤ صنعت نفت آبادان - مس كرمان (ساعت 50:16)
¤ پرسپوليس تهران- پيكان تهران (ساعت 45:17)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

وعده تقدير از بازيكنان تيم ملي فوتسال پس از پايان جام جهاني!
آخرين تمرين تيم ملي فوتسال پيش از عزيمت به تايلند از ساعت12 ديروز در سالن سرپوشيده كمپ تيم هاي ملي برگزار شد. در اين تمرين علي كفاشيان، رئيس فدراسيون به همراه هادي آيت اللهي حضور يافته و دقايقي با بازيكنان صحبت كردند.علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ضمن تشكر از بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم ملي گفت: اميدوارم بازهم در مسابقات جهاني خود را نشان دهيد. اميدوارم در مسابقات جام جهاني به جايگاه فعلي فوتسال ايران اعتبار بيشتري ببخشيد. رئيس فدراسيون فوتبال به درخواست ايران براي ميزباني دوره آينده مسابقات جام جهاني اشاره كرد و گفت: اگر شما در اين جام جهاني عملكرد خوبي داشته و نشان دهيد فوتسال ايران حرف هاي زيادي براي گفتن دارد ما هم راحت تر مي توانيم ميزباني را كسب كنيم.كفاشيان با تاكيد بر اينكه از ملي پوشان ايران در آينده اي نزديك قدرداني خواهد شد، گفت: چشم مردم به شماست و عملكرد شما بهترين هديه براي آنها خواهد بود. اميدوارم با خوبي و سلامتي برويد، ما نيز برنامه ويژه اي براي قدرداني از شما داريم. تيم ملي فوتسال بامداد امروز راهي تايلند شد.
عماد رضا به تيم استقلال پيوست
پس از حضور مدير عامل باشگاه استقلال در شهر كربلا مهاجم عراقي پيشين تيم فوتبال سپاهان به استقلال پيوست . پس از حضور يك هفته اي مديرعامل باشگاه استقلال، علي فتح الله زاده در شهر كربلا، وي با عماد محمد رضا مهاجم عراقي پيشين تيم فوتبال سپاهان مذاكراتي را انجام داد و به توافق نهايي رسيد تا وي با امضاي قراردادي يك ساله پيراهن تيم فوتبال استقلال را بر تن كند . يكي از مسئولان باشگاه استقلال ضمن تاييد اين خبر گفت: جذب اين مهاجم عراقي بنا به درخواست امير قلعه نويي براي حل مشكل گلزني استقلال بوده و عماد رضا به زودي طي روزهاي آينده براي حضور در تمرينات اين تيم به ايران خواهد آمد .
4 هافبك دفاعي ايراني و خارجي در تيررس پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: پس از بازي با تيم پيكان وضعيت علي كريمي را مشخص خواهيم كرد. محمد رويانيان اظهار كرد: شنبه شب جلسه چهار ساعته اي را با حضور مانوئل ژوزه، سرمربي تيم پرسپوليس و اعضاي كميته فني تيم برگزار كرديم و در آن جلسه در رابطه با وضعيت پرسپوليس تصميماتي گرفته شد. از جمله قرار شد وضعيت علي كريمي را پس از بازي با تيم پيكان مشخص كنيم.رويانيان از حضور چهار هافبك دفاعي در تيم پرسپوليس خبر داد و گفت: در نظر داريم چهار هافبك دفاعي كه از بازيكنان داخلي و خارجي هستند به خدمت بگيريم و در روزهاي آينده اسامي آنها را اعلام خواهيم كرد.
مسي در آستانه شكستن ركورد پله
ليونل مسي مهاجم آرژانتيني بارسا با دو گلي كه شنبه شب در ديدار با رايو وايه كانو به ثمر رساند تعداد گل هاي خود را به 301 رساند. وي در 419 مسابقه اي كه به ميدان رفته 270 بار براي بارسلونا گلزني كرده و 31 بار هم براي آرژانتين گل زده است. اين بازيكن در رقابت هاي اين فصل 13 گل به ثمر رسانده و در مجموع سال 2012 موفق شده 73 بار دروازه حريفان را بگشايد.مسي اكنون فقط دو گل با ركورد پله فاصله دارد. اسطوره فوتبال برزيل در سال 1959 موفق شد براي تيم ملي كشورش و باشگاه سانتوس 75 بار گل بزند. ركورد جهاني گلزني در اختيار «گرد مولر» است كه در سال 1972براي تيم بايرن مونيخ و آلمان غربي 85 گل به ثمر رساند.
بازي 20 دقيقه اي قوچان نژاد براي سن ترويدن
مهاجم ملي پوش و لژيونر ايراني تيم سن ترويدن بلژيك در هفته يازدهم ليگ دسته دوم اين كشور اروپايي به مدت 20 دقيقه بازي كرد. رضا قوچان نژاد شنبه شب در ادامه مسابقات هفته يازدهم «ليگ 2» مقابل بوسودوربوريناج از دقيقه 70 وارد بازي شد.او به جاي دوفر در تركيب جاي گرفت. در اين پيكار سن ترويدن 3 بر يك پيروز شد.سن ترويدن اكنون با 17 امتياز پس از وايت استار (25 امتياز) و وسترلو (22 امتياز) در رده سوم جدول است.
اتفاقي عجيب و نادر در دنياي فوتبال
يك تماشاگر اسكاتلندي در حين ديداري از ليگ دسته دوم كشورش، پرچم به دست گرفت و كمك داور شد. روز شنبه در ديدار تيم هاي دانفرملين و كاودن بت اتفاقي عجيب و نادر در دنياي فوتبال روي داد.پس از آنكه در اواخر نيمه اول بازي اين دو تيم، «كوين كلانسي» داور مسابقه به علت برخورد با كالين كامرون، يكي از بازيكنان حاضر در ميدان آسيب ديد، وي تنها براي دقايقي در ابتداي نيمه دوم امكان حضور در مسابقه را يافت؛ اما به علت شدت مصدوميت از بازي خارج شد. با اين حال يكي از دو كمك داور بازي به عنوان داور وسط برگزيده شد، اما نبود داور چهارم مشكل زا شد بطوري كه وقفه اي 30 دقيقه اي در اين ديدار ايجاد شد. با اين شرايط، مسئولان برگزاري از يكي از تماشاگران به صورت داوطلبانه درخواست كردند نقش كمك داور را برعهده بگيرد.بر اين اساس جك كمپل 61 ساله كه به عنوان تماشاگر در ورزشگاه گلاسكو حضور يافته بود، لباس داوري به تن كرد و پرچم به دست گرفت. اين بازي 3 هزار تماشاگر داشت و دانفرمين 3 بر صفر حريفش را شكست داد.
 


اعزام فرنگي كاران به جام قزاقستان

مدير فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي در نظر دارد پس از پايان نخستين اردوي آماده سازي، نفرات منتخب را در جام رياست جمهوري قزاقستان به ميدان بفرستد.
نخستين اردوي تيم ملي كشتي فرنگي با نظارت محمدبنا به عنوان سرمربي و مدير فني تيم هاي ملي طي روزهاي 10 تا 24 آبان ماه در محل خانه كشتي تهران برگزار مي شود و اين در حالي است كه اعزام فرنگي كاران منتخب به محض پايان اين اردو به جام رياست جمهوري قزاقستان اعزام خواهند شد.
البته اعزام شاگردان محمد بنا به قزاقستان همچنان مشروط به موافقت شوراي برون مرزي وزارت ورزش و جوانان است كه اين تصميم طي روزهاي آتي اتخاذ مي شود. بنابراين گزارش اسامي اردونشينان تيم ملي كشتي فرنگي به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حميد سوريان و شيرزاد بهشتي طلا، محسن حاجي پور، سامان عبدولي و مهرداد مرداني
60 كيلوگرم: اميد نوروزي، عبدالمحمد پاپي، بهنام مرادي، رامين طاهري و محمد نوربخش
66 كيلوگرم: سعيد عبدولي و مهدي زيدوند، علي محمدي، مهدي فلاح و افشين بيابانگرد
74 كيلوگرم: هادي عليزاده پورنيا، فرشاد عليزاده، محسن مهديزاده، كمال محمد عليزاده، محمد سرخه نژاد و پيام بويري
84 كيلوگرم: حبيب الله اخلاقي، طالب نعمت پور، داود اخباري، مجيد علياري، حسين نوري، علي قيطاسي و يوسف قادريان
96 كيلوگرم: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ، محمدرضا اكبري، سامان نوروزي و شهاب قوره جيلي
120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده، مهدي پورشيخ، امير علي اكبري، بهنام مهدي زاده و امير قاسمي منجزي
سرمربي: محمد بنا (تهران)
مربيان: رسول جزيني (اصفهان)، محمدعلي چمياني (فارس)، سعيد شيرزاد (مازندران) و محسن طاهري (اصفهان)
 


كناره گيري دوباره رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون كشتي

خالدي پس از استعفا : خطيب كشتي را نمي شناسد

مدير روابط بين الملل فدراسيون كشتي پس از استعفاي دوباره از سمت خود گفت: مشكلي با خطيب ندارم، اما وقتي ديدم اعتبارم دارد به بازي گرفته مي شود از سمت خود استعفا كردم.
مهدي خالدي اظهار كرد: مشكلي با سرپرست فدراسيون ندارم. خطيب خيلي به من محبت داشته و آدم خوبي است. او به فكر كشتي است، اما سليقه مان به هم نمي خورد. من 50 سال تجربه كشتي دارم، اما ايشان ندارد و كشتي را نمي شناسد.
وي در پاسخ به اين سوال كه در چه مواردي با سرپرست فدراسيون اختلاف سليقه داشتيد؟ گفت: در كارهاي بين الملل و نامه هايي كه بايد نوشته مي شد اختلاف سليقه داشتيم. من 50 سال در كشتي بوده ام و با مارتينتي رفاقت دارم و مي دانم كه آنها چطور فكر مي كنند و مي دانم متن نامه هايي هم كه به آنها زده مي شود بايد چطور باشد، اما سرپرست فدراسيون نظر ديگري داشت. در اين شرايط ديدم كه آن رسالتم را نمي توانم انجام دهم به همين خاطر استعفا كردم.
عضو تالار مشاهير فيلا ادامه داد: با توجه به اين كه نامه ها با امضاي من مي رود ادامه اين روند مي توانست كم كم رابطه من و فدراسيون كشتي با فيلا را تحت تاثير قرار دهد و ادبيات و متن نامه ها نظر مارتينتي را حتي نسبت به من عوض مي كرد. من اعتبارم را به اينجا آورده ام و براي پول نيامده ام. وقتي هم كه احساس كردم اعتبارم به بازي گرفته مي شود كناره گيري كردم.
خالدي در پاسخ به اين سوال كه دفعه قبل پس از استعفا به فدراسيون برگشتيد، آيا اين بار تصميم تان قطعي است؟ گفت: فعلا كه تصميمم قطعي است. از خطيب هم ناراحتي ندارم. عقايد ما يكي است و هر دو به اعتلاي كشتي فكر مي كنيم، اما سلايقمان به هم نمي خورد.
خالدي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا معرفي چمن گلي به عنوان بهترين مربي جهان از سوي روابط بين الملل فدراسيون به فيلا بوده است؟ گفت: اين كار از طريق روابط بين الملل انجام نشده، اما ممكن است از طرق ديگر و افراد يا مشاوران ديگري صورت گرفته باشد.
 


برگزاري دومين جلسه مشترك كميته المپيك و وزارت ورزش و جوانان

اصلاح اساسنامه ها فعلا در دستور كار نيست

نايب رئيس كميته ملي المپيك گفت: محور برگزاري جلسات مشترك بين كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان براي پيشبرد ورزش كشور است و در دو جلسه اي كه برگزار شده اصلاح اساسنامه فدراسيون ها در دستور كار نبوده است.
مهدي قدمي كه به عنوان سخنگوي دومين جلسه مشترك بين كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده بود، اظهار كرد: فرايند اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي و كميته ملي المپيك زمانبر است و البته اين اصلاح اساسنامه ها بايد صورت پذيرد. اما در جلساتي كه تاكنون داشته ايم دستور جلسه اين بوده كه مديران با سابقه ورزش از طرف كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان كنار هم در جهت كمك به ورزش براي سرعت در رسيدن به ايده آل ها همكاري كنند.
وي درباره اخطارهايي كه از طرف نهادهاي بين المللي براي اصلاح اساسنامه به برخي از فدراسيون ها شده و همچنين خطر تعليق گفت: از اين لحاظ مشكل خاصي نيست و اصلاحات بين المللي چارچوب خاصي دارد كه از يك نقطه به نقطه مشخص ديگري مي رسد و اين قضيه از نظر زماني الزام خاصي ندارد. اما در مورد دو، سه فدراسيون مورد نظر سعي مي شود كه به نتايج بهتري برسيم. قدمي درباره مهلت تعيين شده براي فدراسيون كشتي كه تا پايان آذرماه است گفت: هنوز بحث فدراسيون كشتي را مطرح نكرده ايم، چون اين مهلت ديروز تعيين شده و نياز به زمان دارد تا درباره آن تصميم گيري كنيم.
نايب رئيس كميته ملي المپيك همچنين درباره انتخابات كميته ملي المپيك گفت: معمول اين است كه سه ماه بعد از پارالمپيك اين روند انجام شود و ما هم تلاش داريم در موعد مقرر اين انتخابات را برگزار كنيم.
سفر عباسي و علي آبادي به مقر IOC و OCA
اما در خصوص مشكلات فدراسيون هاي ورزشي روز گذشته رئيس كميته ملي المپيك از موافقت محمد عباسي وزير ورزش براي سفر به مقر IOC و OCA جهت مذاكره با مسئولان جهاني ورزش در رابطه با پيگيري موضوع تعليق ورزش ايران خبر داد. محمد علي آبادي گفت: با وزير ورزش به توافق رسيديم كه دو سفر به مقر IOC و OCA داشته باشيم. كارهاي اجرايي هم براي رفتن به اين سفرها شروع شده تا هرچه زودتر بتوانيم ويزا بگيريم. ما يك تيم يكپارچه هستيم كه مي خواهد مشكلات حل شود. وي ادامه داد: ما داريم اساسنامه كشورهاي مختلف كه مورد تاييد IOC است را بررسي مي كنيم تا يك اساسنامه تهيه كنيم و آن را به فدراسيون هاي ورزشي بدهيم تا براي مجامع جهاني ارسال كنند. اميدوارم اين اساسنامه به تاييد و تصويب برسد و مشكلات حل شود، ولي در هر حال برنامه كميته المپيك، هيئت اجرايي و وزارت ورزش و جوانان اين است كه با همياري و همفكري يكديگر اجازه دخالت بيگانگان در امور داخلي را ندهيم. رئيس كميته ملي المپيك ادامه داد: بر اساس اساسنامه موجود كه به تاييد هيات دولت رسيده وزير ورزش مجاز بوده و هست كه روساي فدراسيون ها را عوض كند. ما به قوانين داخلي اهميت مي دهيم ولي يك مشكلي هم وجود دارد كه مجامع جهاني به اساسنامه ما معترض هستند و مي گويند بايد آن را اصلاح كنيم. در همين راستا با وزير چندين جلسه داشتيم و قرار شده كه نقاط ضعف و قوت بررسي شود تا آنچه كه مورد اعتراض مجامع جهاني است اصلاح شود.

 


تا دو ماه ديگر كاري به كار انوشيرواني و رستمي نداريم

باقري : با آغاز اردو، تمام اردونشينان در يك سطح قرار مي گيرند

سرمربي تيم ملي وزنه برداري در مورد مصدومان المپيكي تيم ملي بزرگسالان از جمله سجاد انوشيرواني گفت: مصدومان از جمله انوشيرواني و رستمي افرادي هستند كه به اوج قله رسيده اند و تا دو ماه ديگر كه اردوي تيم ملي آغاز مي شود كاري به كارشان نداريم. با اين حال مسائلي كه لازم بوده است را به آنها گوشزد كرده ايم.
كوروش باقري افزود: به اين ترتيب زماني كه اردو آغاز شود ديگر فرقي ندارد كه چه كسي قهرمان المپيك شده است و چه كسي مدال نگرفته است و با آغاز اردو، تمام اردونشينان براي كادرفني در يك سطح قرار دارند و شرايط براي همه يكسان است، هرچند كه ارزش و جايگاه مدال آوران متفاوت است اما براي تمرين و كمك به تيم ملي، همه در يك شرايط هستند.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري در مورد رقابت هاي ليگ و صدرنشيني سهراب مرادي و قرار گرفتن كيانوش رستمي در رده دوم گفت: اين موضوع طبيعي است، در حال حاضر هم سهراب بايد شرايطش بهتر باشد چرا كه انگيزه وي امروز بيشتر از كيانوش است.
شايد باور نكنيد اما اين شرايط را پيش بيني مي كردم. كسي كه در المپيك نتيجه نمي گيرد و نسبت به دوستانش عقب مي افتد طبيعتا بايد انگيزه بيشتري براي نشان دادن خودش داشته باشد. البته وقتي من چنين رقابتي را مي بينم خوشحال مي شوم چرا كه به نفع تيم ملي است.
باقري در مورد شايعه دبيري اش در فدراسيون وزنه برداري گفت: در اين مورد صحبتي نشده است و حالا كه صحبتي نشده من هم نظر ندهم، بهتر است.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ محمد حسين نژاد فلاح روز گذشته به عنوان مديركل جديد ورزش و جوانان استان تهران انتخاب شد. وي در مراسم معارفه خود مدعي شد: براي يك ثانيه اش هم برنامه دارد!
¤ قهرمان وزن 55 كيلوگرم مسابقات جام يادگار امام(ره) از اينكه به اردوي تيم ملي دعوت نشده، گله مند است. محمد فقيري گفت: بجز حميد سوريان كه هفت سال است اجازه ندارم با او مسابقه انتخابي داشته باشم، تمامي مدعيان وزن اول كشتي فرنگي را بارها و بارها شكست داده ام؛ اما نمي دانم چرا چنين برخوردهايي با من مي شود.
¤ با وجود اينكه در قرعه كشي ليگ برتر كشتي آزاد، تيم اكسير بروجرد در گروه ب قرار گرفته است اما مسئول ورزش و روابط عمومي كارخانه داروسازي اكسير بروجرد از عدم حضور اين تيم در ليگ برتر خبر داد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14