(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8  آبان  1391 - شماره 20344

اختصاص 50 ميليارد تومان
براي نوسازي بافت فرسوده حاشيه بزرگراه امام علي(ع)
رئيس شوراي شهر:
نامه نگاري ها براي پرداخت بودجه مترو بدون ثمر بوده است
از امروز متقاضيان تكميل ظرفيت كنكور وارد سايت مي شوند
برف پاييزي ارتفاعات پيرانشهر را سفيدپوش كرد
آغاز واگذاري خودروهاي مناسب سازي شده به معلولان
حضور بانوان در طرح مباشرت بهشت زهرا(س)
15 زائر ايراني در بخش سي سي يو بيمارستان هاي مكه بستري شدند
آموزش پرستاران و تكنيسين ها در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشكي
پس از يك سال تلاش پليس آگاهي
باند سرقت هاي سريالي زورگيري موتورسواران متلاشي شد
سه شنبه اجرا مي شود
افتتاح شبكه ملي الكترونيك سلامت
دستگيري 2 آدم رباي فراري در شاهين شهر
از امروز در دانشگاه شهيد بهشتي
رقابت دانشجويان در جشنواره ملي حركت
ورود استامينو فن و ترامادول به كشور ممنوع شد
زلزله رابر كرمان را تكان داد
مرد عاشق پيشه سارق از آب درآمد
ابتكار آمريكايي ها براي ترويج حج
مربي ديوانه!
فريب در ازدواج دليل طلاق
قدكوتاه 113ساله
آتش سوزي وسيع در كراچي


اختصاص 50 ميليارد تومان

 براي نوسازي بافت فرسوده حاشيه بزرگراه امام علي(ع)

معاون شهرسازي سازمان نوسازي شهر تهران با اعلام تشكيل كميته ويژه نوسازي و بهسازي ناحيه امام علي(ع)، از تخصيص 50 ميليارد تومان اعتبار براي اين كميته در سال جاري خبر داد.
اژدري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه سازمان نوسازي شماري از پروژه هاي خود را به صورت مداخله مستقيم براي نوسازي بافت هاي فرسوده در منطقه 15 تعريف كرده بود، افزود كميته نوسازي و بهسازي ناحيه امام علي(ع) با هدف تكميل پروژه هاي نيمه تمام نوسازي در محله هاي اتابك و مينابي و نيز تامين زيرساخت هاي لازم براي بسترسازي امر نوسازي مردمي در اين محلات است.
وي درباره اقدامات زيرساختي كميته نوسازي ناحيه امام علي(ع) توضيح داد: اين كميته پروژه هايي را براي بازگشايي معابر و نيز تامين سرانه هاي خدماتي همچون فضاي سبز به اجرا خواهد گذاشت تا به اين ترتيب زمينه براي نوسازي مردمي فراهم شود.
معاون سازمان نوسازي شهر تهران همچنين از عزم اين كميته براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام نوسازي در محله اتابك خبر داد و افزود: 50 ميليارد تومان اعتبار براي فعاليت هاي اين كميته در سال جاري پيش بيني شده است.
اژدري هدف اين كميته ويژه را تسريع در روند نوسازي بافت فرسوده حاشيه بزرگراه امام علي(ع) در منطقه 15 برشمرد و خاطرنشان كرد: اعضاي شوراياري هاي محلات ناحيه امام علي(ع) واقع در منطقه 15 به عنوان بخشي از ذينفعان، در اين كميته عضويت دارند.
 


رئيس شوراي شهر:

نامه نگاري ها براي پرداخت بودجه مترو بدون ثمر بوده است

رئيس شوراي شهر تهران گفت: نامه نگاري هايي به دولت براي دريافت كمك به مترو و اتوبوس توسط شهردار و من انجام شده است اما تاكنون مذاكرات ثمربخش نبوده است.
مهدي چمران در گفت وگو با مهر با اشاره به عدم دريافت اعتبارات عمراني و يارانه هاي بليت مترو و اتوبوس به مديريت شهرداري گفت: بودجه كشور دو قسمت است يك بخش عمراني و بخشي ديگر كمكي است كه بودجه هاي بخش كمكي در اين چند سال و در ماه هاي بهمن و اسفند پرداخت مي شود.
وي افزود: متاسفانه بودجه يارانه هاي بليت اتوبوس و مترو هم در بخش كمكي قرار دارد و اين موضوع مختص تهران نيست بلكه در همه كشور وضع به اين گونه است، زيرا دولت مي خواهد ببيند چقدر توان پرداخت دارد.
چمران با بيان اين كه بايد بودجه كمك به مترو و اتوبوس از رديف بودجه هاي كمكي خارج شود گفت: اين مشكلي است كه سال گذشته آن را در مجلس مطرح كرده ام ولي اين موضوع نيز هنوز ثمربخش نبوده است.
وي با بيان اينكه در سال هاي گذشته بودجه عمراني زودتر پرداخت مي شد گفت: معمولا در اين ماه ها 50 درصد بودجه هاي عمراني پرداخت مي شود اما امسال به علت مسائل مالي كل بودجه هاي عمراني كشور تخصيص كمي يافته و يا پرداخت نشده است.
چمران با بيان اينكه در اين رابطه شهردار تهران و بنده نيز نامه هايي براي پيگيري موضوع نوشته ايم گفت: ملاقات ها و رايزني هايي براي حل مشكلات مترو داشته ايم زيرا مترو تهران با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كند و با وجود آنكه در همه بخش ها در حال فعاليت است هيچ اعتباري دريافت نكرده و با كمك هاي شهرداري درحال پيشرفت است.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه اين مشكلات به تمام نهادهاي متولي منتقل شده است گفت: مسئولان وزارت كشور هم تلاش خوبي براي دريافت اعتبارات دارند زيرا هنوز بودجه خودشان را براي خريد اتوبوس ها نگرفته اند.
وي تاكيد كرد: فعاليت ها و رايزني ها ادامه دارد اما تاكنون ثمربخش نبوده است و بايد با همت، مقاومت و تدبير خودمان، منابع مالي را تامين كنند.
چمران در پاسخ به پرسشي در خصوص افزايش سهم مترو در متمم بودجه نيز گفت: بايد بررسي شود كه 100درصد درآمدهاي شهرداري محقق شده است يا نه كه اگر اين گونه بود اين موضوع بررسي خواهد شد، اما مطمئنا به دليل ترخيص واگن هاي مترو در بندرعباس كه صددر صد آن را شهرداري پرداخت كرده است كه ميزان اعتبارات مترو از آنچه ما پيش بيني كرده ايم بيشتر مي شود و بايد در متمم آورده شود.
 


از امروز متقاضيان تكميل ظرفيت كنكور وارد سايت مي شوند

تكميل ظرفيت آزمون سراسري 91 از امروز دوشنبه آغاز شد.
تمام شركت كنندگان كنكور 91 مي توانند در مرحله تكميل ظرفيت شركت كنند و از امروز تا چهارشنبه 10 آبان ماه با ورود به سايت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته در مرحله تكميل ظرفيت كنكور اقدام كنند.
پس از اعلام نتايج نهايي رشته هاي متمركز كنكور 91برخي دانشگاه ها علاوه بر ظرفيت هاي مندرج در دفترچه انتخاب رشته براي پذيرش دانشجو در رشته هاي جديد اعلام ظرفيت جديد كرده و برخي نيز تقاضاي تكميل ظرفيت براي كد رشته هاي قبلي خود را دارند. با توجه به ضوابط و شرايط كنكور، مرحله تكميل ظرفيت كنكور 91 از امروز آغاز و متقاضيان مي توانند با ورود به سايت اقدام به انتخاب 10 كد رشته محل از بين كد رشته هاي مورد علاقه خود اقدام كنند.
داوطلباني كه در رشته هاي بورسيه و خاص قبول شده اند حق شركت در مرحله تكميل ظرفيت را ندارند، همچنين قبولي پذيرفته شدگان كنكور در صورت شركت در مرحله تكميل ظرفيت لغو خواهدشد.
پذيرفته شدگان دوره هاي روزانه كنكور در صورت شركت در مرحله تكميل ظرفيت، حتي اگر در دوره شبانه قبول شوند حق شركت در آزمون سراسري سال 92 را نخواهند داشت.
 


برف پاييزي ارتفاعات پيرانشهر را سفيدپوش كرد

پيرانشهر- خبرنگار كيهان:
به دنبال تغيير ناگهاني دماي هوا ارتفاعات شهرستان پيرانشهر چهره زمستاني به خود گرفت و با بارش برف سفيدپوش شد.
به گزارش اداره هواشناسي پيرانشهر در حال حاضر ارتفاعات سرگرده، تمر چين، حاجي ابراهيم، بارزان و كاني فدا با دانه هاي برف سفيدپوش شده اند.
با بارش برف در ارتفاعات و سرد شدن هوا مردم به استفاده از وسائل گرمازا و پوشيدن لباس هاي گرم روي آورده اند.
براساس اين گزارش بارش برف باعث خوشحالي كشاورزان منطقه نيز شده است.
 


آغاز واگذاري خودروهاي مناسب سازي شده به معلولان

خودروهاي مناسب سازي شده پس از مشخص شدن اسامي متقاضيان معلول به آنان واگذار مي شود.
يحيي سخنگويي، معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور با اعلام اين خبر گفت: در چند روز آينده قرعه كشي بين معلولان متقاضي خودروهاي مناسب سازي شده با حضور NGO ها و همچنين نماينده اي از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي صورت مي پذيرد.
وي بيان داشت: در اين مرحله قرار است 4 هزار و 700 خودروي مناسب سازي شده در اختيار معلولان واجد شرايط قرار گيرد و در صورتي كه با منع ورود خودروهاي مناسب سازي شده روبرو شويم از خودروهاي داخلي استفاده خواهيم كرد.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور افزود: بهزيستي بنا دارد مابه التفاوت نقدي 3 ماهه دوم سوخت معلولان را در چند روز آينده به حساب آنها واريز كند به طوري كه 45 هزار نفر از معلولان از اين تسهيلات بهره مند خواهند شد.
يحيي سخنگويي با اشاره به آخرين اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازي ترمينال مركزي ويژه معلولان در تهران اظهار داشت: هم اكنون در دو بخش از تهران قرار است اين مركز راه اندازي شود و ون هاي مناسب سازي شده در اختيار معلولان قرار گيرد.
وي تصريح كرد: روش كار به اين صورت است كه معلولان با برقراري تماس با پرسنل ترمينال مركزي و درخواست ون مي توانند از خدمات ارائه شده در اين مركز استفاده كنند.
سخنگويي بيان داشت: معلولان بابت استفاده از ون هاي مناسب سازي شده هزينه اي را پرداخت نمي كنند و به طور رايگان از خدمات اين مركز بهره مند خواهند شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر شهرداري تهران نيز به دنبال افتتاح پايانه مسافربري معلولان در ميدان صادقيه است كه پيش بيني مي شود با افتتاح اين پايانه نيز سطح خدمات به شهروندان در بخش حمل و نقل افزايش يابد.
 


حضور بانوان در طرح مباشرت بهشت زهرا(س)

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: طرح مباشران بهشت زهرا(س) كه به منظور راهنمايي و همراهي بازماندگان داغديده براي انجام امور كفن و دفن، از سال گذشته به اجرا درآمد با استقبال مراجعه كنندگان مواجه شده و بزودي گسترش خواهد يافت.
علي اكبر توكلي با بيان اينكه اين طرح از شب عيدغدير سال گذشته به اجرا درآمده است، گفت: 80 جوان تحصيل كرده، خانواده هاي داغدار را از زمان ورود به بهشت زهرا(س) و مجموعه عروجيان براي انجام كارهاي اداري، تا آخرين مرحله و پايان خاكسپاري همراهي مي كنند.
وي با بيان اينكه بعضي خانواده هاي داغدار تجربه حضور در بهشت زهرا(س) را نداشته و در انجام امور دچار سردرگمي مي شوند، افزود: مباشر، در تمامي اقدامات از جمله كارهاي اداري، هماهنگي اكو و مداح و ... بازماندگان را همراهي و راهنمايي كرده و هماهنگي هاي لازم را انجام مي دهد.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خاطرنشان ساخت: مباشران فعلي سازمان، از ميان آقايان تحصيل كرده انتخاب شده اند اما درصدد هستيم در آينده، مباشران خانم نيز در اين زمينه فعال شوند.
توكلي همچنين از طرح ديگري در خصوص مباشران خبر داد و گفت: با اجراي تمهيداتي، مباشران از زمان حركت بازماندگان از منزل آنان را همراهي خواهند كرد كه اين طرح بزودي اجرا مي شود.
 


15 زائر ايراني در بخش سي سي يو بيمارستان هاي مكه بستري شدند

15 زائر ايراني خانه خدا در بخش سي.سي.يو بيمارستان هاي مكه مكرمه بستري شدند.
«وليد دنده بر» در اين رابطه گفت: ما در تلاش هستيم تا اين بيماران را زودتر از موعد مقرر بازگشت حجاج ايراني كه روز دهم آبان ماه است، به كشور بازگردانيم.
وي در مورد وضعيت ارايه خدمات پزشكي درمنطقه عرفات به زائران ايراني نيز گفت: مركز پزشكي حج و زيارت در مجموع، حدود 750 خدمت درماني به زائران در صحراي عرفات ارايه كرد.
دنده بر با بيان اينكه از اين تعداد، 650 معاينه تخصصي نيز براي زائران ايراني صورت گرفته است، گفت: در مجموع 42زائر ايراني در بخش اورژانس خواهران و برادران در پلي كلينيك تخصصي مركز پزشكي حج و زيارت در منطقه عرفات بستري شدند.
به گفته اين مسئول در مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر، دياليز شش زائر نيز به موقع در منطقه عرفات صورت گرفته است.

 


آموزش پرستاران و تكنيسين ها در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشكي

مديركل آموزش مداوم جامعه پزشكي از فراهم شدن زمينه آموزش براي پرستاران، عينك سازان و تكنيسين ها در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشكي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، «احمد عامري» افزود: تا پيش از طراحي سامانه آموزش مداوم جامعه پزشكي فقط افرادي شامل آموزش مداوم مي شدند كه پروانه كار از نظام پزشكي داشتند ولي با راه اندازي اين سامانه امروزه تمام كساني كه شامل قانون آموزش مداوم هستند مثل تكنيسين ها، پرستاران و عينك سازان وارد چرخه آموزش مداوم مي شوند.
وي افزود: هم اكنون محتواي آموزشي و برنامه هاي لازم آموزشي براي اين گروه ها در دست طراحي است.
وي با اعلام اينكه پيش از طراحي سامانه جامع آموزش مداوم جامعه پزشكي اين آموزش ها به صورت جزاير پراكنده اي انجام مي شد و در هيچ جايي اطلاعات آن وجود نداشت، گفت: همه كساني كه مشمول آموزش مداوم هستند هم اكنون در اين سامانه عضو هستند. اين سامانه هم به مشمولان آموزش ها اطلاع رساني مي كند و هم به ما اطلاع مي دهد چگونه برنامه ريزي كنيم.مديركل آموزش مداوم جامعه پزشكي اظهار داشت: در حال حاضر هركسي از مشمولان آموزش مداوم مي تواند وارد سامانه شود و وضعيت خود را ببيند. امتياز افراد در اين سامانه به صورت اتوماتيك ثبت شده و نشان داده مي شود. وي بيان داشت: گواهي هاي آموزشي قبلا كاغذي صادر مي شد و افراد بعد از پنج سال بايد مدارك خود را به دانشگاه ها و سازمان نظام پزشكي مي دادند كه اين مسيرها با طراحي اين سامانه حذف شده است.وي افزود: در حقيقت به محض اينكه فرد در سامانه ثبت نام مي كند و دبير برنامه تاييد مي كند كه وي در آموزش شركت كرده است امتيازش در سامانه ثبت شده و در پايان 5 سال نيز سازمان نظام پزشكي كه مجري صدور پروانه است با دسترسي به سامانه اين اطلاعات را مي بيند و اقدام مي كند.
 


پس از يك سال تلاش پليس آگاهي

باند سرقت هاي سريالي زورگيري موتورسواران متلاشي شد

باند موتورسواران سرقت هاي سريالي تلفن همراه پس از حدود يك سال فعاليت به شيوه زورگيري متلاشي شد.
سرهنگ مرتضي رستمي رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: پرونده اين باند براي اولين بار در اوايل زمستان سال گذشته در پي وقوع سرقت هاي مشابه به شيوه زورگيري توسط سرنشينان چند دستگاه موتورسيكلت در محدوده خيابان هاي منتهي به جنوب تهران در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به پايگاه نهم پليس آگاهي، كارآگاهان با تجميع پرونده هاي مشابه در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق تهران بويژه در شهر ري و دولت آباد اطلاع پيدا كردند كه موتورسواران ياد شده در قالب گروه هاي سه يا چهار نفره و غالباً با استفاده از دو دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه به شيوه زورگيري در محل هاي خلوت مي نمايند؛ بنابر اظهارات تعدادي از مالباختگان خشونت استفاده شده از سوي اين گروه از سارقان به حدي بود كه در چندين مورد كه مالباختگان قصد مقاومت در برابر آن ها را داشته اند، با اعمال خشونت، تهديد با سلاح سرد، ضرب و جرح از سوي سارقان روبرو شده بودند، بگونه اي كه حتي در يكي از سرقت ها زماني كه سارقان با مقاومت يكي از مالباختگان مواجه شده بودند با چاقو به او حمله كرده و صورت او را شديداً مجروح كرده بودند.با شناسايي ده ها مالباخته اي كه در مناطق مختلف مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنين با بهره گيري از اخبار و اطلاعات بدست آمده در طول رسيدگي به پرونده و همچنين چهره نگاري هاي صورت گرفته توسط مالباختگان، كارآگاهان موفق به شناسايي گروهي از اين مجرمان و البته سابقه دار شدند.
در مورخه 10 دي ماه 1390 دو نفر از متهمان سوار بر موتورسيكلت در منطقه بيست و چهار متري توسط مأموران كلانتري 172 دستگير شدند كه بلافاصله پس از انتقال اين دو متهم به پايگاه نهم و شناسايي به عنوان مجرمان تحت تعقيب، تحقيقات از آنها آغاز شد و نفر سوم اين گروه نيز در مورخه 15/10/1390 در مخفيگاهش در يكي از مناطق شهر ري دستگير و مورد شناسايي مالباختگان قرار گرفتند.
يكي از متهمان در اين رابطه به مأموران گفت: «مدتي قبل براي تعمير خودروي پدرم با او به تعميرگاه رفتم و با پسري كه در آنجا كار مي كرد آشنا شدم. احسان با صاحب تعميرگاه دعوايش شد. بيكاري او باعث شد تا ما با يكديگر راهي پارك شويم و با ساير اعضاي گروه آشنا شويم.
احسان دوست داشت پولدار شود و تيپ بزند؛ احسان آنقدر از پول و تفريح گفت تا من هم راضي شدم تا با هم سرقت كنيم. براي اينكه به پول برسيم تصميم گرفتيم گوشي تلفن همراه سرقت كنيم. چهار نفره راه مي افتاديم و مي رفتيم دزدي. در كوچه ها و خيابان هاي خلوت پرسه مي زديم و با ديدن يك سوژه مناسب به طرفش مي رفتيم.
متهم جوان ادامه داد: «گوشي ها را به يكي از دوستانم كه اموال سرقتي مي خريد فروخته و پول حاصل از فروش گوشي ها را بين خودمان تقسيم مي كرديم؛ هر چه پول بدست مي آمد را خرج لباس و تفريح خودمان مي كرديم.
سرهنگ رستمي، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ارزش چند صد ميليون توماني وجوه نقد سرقت شده در اين پرونده، گفت: «تاكنون بيش از 80 مالباخته سارقان را شناسايي كرده و در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد».وي با اشاره به سن اعضاي اين گروه بين 18 تا 22 سال تأكيد كرد: بازپرس با توجه به تعدد سرقت هاي انجام شده از سوي متهمان و احتمال افزايش ديگر جرايم ارتكابي توسط آن ها، براي هر كدام از متهمان اين پرونده قرار قانوني يك ميليارد توماني صادر و متهمان را جهت انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و مالباختگان در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داده است.از كليه مالباختگاني كه به همين شيوه در محدوده ايستگاه متروي شهرري، جوانمرد قصاب، ترمينال جنوب، نواب، صفائيه و... مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت كرد تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهر ري- خيابان آستانه مراجعه كنند.
آگاهي تهران در اين رابطه عكسي را از متهمين منتشر كرده كه چهره همگي آن ها پوشانده شده است و از سوي ديگر از مالباختگان درخواست كرده كه در صورت شناسايي متهمان براي پي گيري و شكايت به مرجع قانوني ذكر شده مراجعه كنند.
لذا شايسته به نظر مي رسيد كه براي شناسايي راحت تر و متنبه شدن كساني كه دست به اينگونه اقدامات مي زنند چهره متهمين را بدون پوشش منتشر مي كرد.
 


سه شنبه اجرا مي شود

افتتاح شبكه ملي الكترونيك سلامت

مشاور وزير بهداشت در امور فناوري اطلاعات از افتتاح شبكه ملي الكترونيك سلامت در روز سه شنبه با حضور وزير بهداشت و وزير ارتباطات خبر داد.
حسين رياضي افزود: شبكه ملي الكترونيك سلامت (شمس) زيرساخت اصلي ارتباطي بين همه مراكز بهداشتي، تشخيصي و درماني كشور است كه مستقل از اينترنت و روي بستر امكانات ارتباطي كشور با امنيت و سرعت بسيار بالا ايجاد مي شود.وي گفت: اين شبكه ملي، امكان تبادل اطلاعات و ديتاها را بين مراكز بهداشتي و درماني دولتي، داروخانه ها و همه مراكز ستادي و خدمات حوزه سلامت را فراهم مي كند و فعلا بخش دولتي را پوشش مي دهد و زيرساخت اصلي ارائه خدمات سلامت و خدمات آموزشي و پژوهشي وزارت بهداشت است.
رياضي ادامه داد: از شبكه ملي خدمات الكترونيك سلامت مي توان براي ارائه خدمات آموزش مجازي، تبادل اطلاعات پرونده الكترونيك سلامت شهروندان، خدمات پزشكي از راه دور، اتوماسيون اداري وزارت بهداشت، خدمات الكترونيك به دانشجويان علوم پزشكي، ايجاد شبكه علمي- پژوهشي علوم پزشكي، ايجاد سامانه اطلاعات دارويي و مواد آرايشي و بهداشتي، سامانه شكايات و انواع ديگر خدمات الكترونيك استفاده كرد.
رياضي گفت: اين شبكه هم از طريق وب سايت و هم نرم افزارهاي موبايل مي تواند خدمات الكترونيك ارائه كند و امكان تبادل اطلاعات به هر دو صورت وجود دارد.
 


دستگيري 2 آدم رباي فراري در شاهين شهر

اصفهان- خبرنگاركيهان:
در پي انهدام يك پاتوق استعمال مواد مخدر توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه دو نفر كه به اتهام آدم ربايي و اخاذي تحت تعقيب بودند، شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با اعلام اين مطلب اظهار داشت: ماموران اين فرماندهي در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ و انهدام پاتوق هاي استعمال مواد مخدر در يك عمليات ويژه با هماهنگي مقام قضايي پاتوقي كه معتادان در آن به استعمال مواد مخدر مي پرداختند، متلاشي كردند.
سرهنگ غلامعباس بلفكه افزود: در بازرسي از اين پاتوق علاوه بر كشف چند قبضه سلاح سرد مقاديري مواد مخدر از نوع ترياك و تعدادي ادوات استعمال مواد مخدر كشف و ضبط شد.
وي اضافه كرد: در اين عمليات چندين نفر از افراد معتاد و توزيع كنندگان مواد مخدر دستگير شدند كه در بررسي سوابق آنها ماموران به دو نفر از متهمان تحت تعقيب و فراري به نام هاي «ايمان و كيوان-د» برخوردند.
وي با بيان اينكه متهمان به مدت يك سال و نيم به اتهام آدم ربايي و اخاذي تحت تعقيب پليس آگاهي يكي از استان هاي كشور بودند، گفت: در اين خصوص پرونده اي تشكيل و هر دو به مرجع قضايي استان مذكور تحويل داده شدند.
 


از امروز در دانشگاه شهيد بهشتي

رقابت دانشجويان در جشنواره ملي حركت

مدير كل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم از آغاز رقابت بيش از 5000 انجمن علمي دانشجويي در پنجمين جشنواره ملي حركت از امروز خبر داد.
جليل دارا، مديركل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه پنجمين جشنواره ملي حركت از 8 تا 10 آبان ماه سال جاري در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود، افزود: اين جشنواره به منظور شناخت و حمايت از نخبگان انجمن هاي علمي و دانشجويي هر ساله در 2 مرحله دانشگاهي و ملي برگزار مي شود.
دارا افزود: 5000 انجمن علمي دانشجويي در اين دوره از جشنواره رقابت كرده اند كه داوري ها در مرحله دانشگاهي انجام شده و آثار منتخب به مرحله ملي راه يافتند و انجمن هاي برگزيده با گزينش داوران در مرحله نهايي انتخاب شدند.
وي به تعداد برگزيدگان اشاره كرد و گفت: 158 نفر به عنوان برگزيدگان اين جشنواره معرفي شده اند كه در سه بخش فعاليت هاي انجمن هاي علمي دانشجويي، شركت ها و مؤسسات حامي انجمن هاي علمي و ياري دهندگان جشنواره، از آنها تقدير خواهد شد.مدير كل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم در پايان اضافه كرد: همزمان با افتتاحيه جشنواره، آثار و دستاوردهاي انجمن هاي علمي دانشگاه ها در قالب نمايشگاه براي بازديد دانشگاهيان ارائه خواهد شد.
 


ورود استامينو فن و ترامادول به كشور ممنوع شد

از ابتداي آبان ماه درخواست براي واردات استامينو فن، قرص هاي سرماخوردگي و ترامادول پذيرفته نخواهدشد.
براساس دستور جديدي كه وزارت بهداشت به تمام شركت هاي واردكننده دارو ابلاغ كرده، از ابتداي آبان ماه درخواست براي واردات 118 قلم دارو از جمله استامينوفن، قرص هاي سرماخوردگي و ترامادول پذيرفته نخواهدشد. وزارت بهداشت همچنين در اين ابلاغيه، 170 قلم داروي ديگر را جزو اقلامي اعلام كرده كه ممكن است به زودي واردات آنها به كشور ممنوع شود.
 


زلزله رابر كرمان را تكان داد

زلزله اي به بزرگي 4/4 ريشتر شهرستان رابر در استان كرمان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، بامداد ديروز زلزله اي به بزرگي 4/4 ريشتر شهرستان رابر در استان كرمان را لرزاند.
اين زلزله در ساعت 25 دقيقه بامداد يك شنبه در فاصله 16 كيلومتري مركز شهرستان رابر و 33 كيلومتري مركز شهرستان بافت روي داد و تاكنون هيچ گونه گزارشي از خسارت هاي احتمالي جاني و مالي ارسال نشده است.
 


مرد عاشق پيشه سارق از آب درآمد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه از منزل دختر مورد علاقه اش 4 ميليارد ريال طلا به سرقت برده بود به همراه دو نفر از همدستانش در اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: زني به يكي از كلانتري هاي سطح شهر مراجعه و عنوان داشت، مدتي قبل فردي به نام بهروز با حيله و نيرنگ او را فريب داده و با وعده ازدواج به منزلش راه يافته و در فرصتي مناسب طلاجات وي را كه 4 ميليارد ريال ارزش داشتند به سرقت برده است.
اين شاكي ادامه داد: اين فرد بار ديگر با من تماس گرفت و به بهانه تحويل دادن طلاها با من قرار گذاشت اما وقتي به سر قرار رفتم او همراه دو همدست ديگرش خودروي مرا هم به سرقت برد.
سرهنگ حسن ياردوستي افزود: تيم هاي گشتي نيروي انتظامي در كمتر از يك ساعت خودروي مسروقه را در يكي از خيابان هاي سطح شهر اصفهان شناسايي و متوقف و هر سه سارق را دستگير كردند.
وي گفت: متهمان كه چاره اي جز اعتراف نداشتند محل اختفاي طلاهاي مسروقه را اعلام و سرانجام با تلاش ماموران، اموال به سرقت رفته به مالباخته بازگردانده شد.
 


ابتكار آمريكايي ها براي ترويج حج

حدود 400 كودك و دانش آموز كم سن مسلمان آمريكايي در مركزي در شهر«سنت پترزبورگ» در ايالت فلوريداي آمريكا گردهم آمدند تا با فريضه حج آشنا شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران بسياري از اين كودكان بين 2 تا 5 سال سن داشتند. اين كودكان در حالي كه دست در دست هم داشتند طواف خانه خدا، حركت بين صفا و مروه و رمي جمرات را تمرين كردند.اين مراسم از حدود 5 سال پيش در اين مركز آموزشي برگزار مي شود و تعداد زيادي از مسلمانان در اين ايالت را به خود جذب كرده است. در اين مراسم آب زمزم در ليوان هاي رنگارنگ بين كودكان توزيع شد.
 


مربي ديوانه!

پليس در پي شايعه اذيت و آزارهاي فيزيكي در يكي از مهدهاي كودك چين بررسي صحت آن را آغاز كرد.
به گزارش ايسنا، با انتشار تصاويري در اينترنت مبني بر اين كه مربي اين مهدكودك يكي از كودكان را مورد اذيت و آزار فيزيكي قرار داده، رسيدگي به آن در دستور كار قرار گرفت.
يكي از والدين اين كودكان گفت: اين مربي با گرفتن گوش هاي يكي از پسرهاي كلاسش او را از زمين بلند كرد. همچنين در اقدامي ديگر اين زن سطل زباله را روي سر يكي از بچه ها گذاشت.
پليس چين در بررسي هاي اوليه، اين مربي را به اتهام اذيت و آزار فيزيكي اين كودك مورد بازجويي قرار داد اما او ادعا كرد از انجام كار نيت سوئي نداشته است.
همچنين هفته گذشته مربي يكي از مهدهاي كودك استان «شانشي» مدت 10 دقيقه به صورت يك كودك 5 ساله سيلي مي زد.
پليس چين اعلام كرد: بررسي بيشتر اتهام اين مربي ادامه دارد.
 


فريب در ازدواج دليل طلاق

يك مرد چيني به دليل زشتي همسرش از او شكايت كرد و درخواست طلاق داد.
«جيانگ فنگ» گفت: ماجرا از زماني شروع شد كه دخترم به دنيا آمد اما در كمال تعجب او نوزادي بسيار زشت بود و هيچ شباهتي به من و همسرم نداشت.
او همچنين گفت: پس از بررسي هايي متوجه شدم همسرم پيش از آشنايي با من چندين عمل جراحي پلاستيك انجام داده در حالي كه درباره اين موضوع هيچ صحبتي با من نكرده بود.
«جيانگ» معتقد است كه همسرش او را فريب داده و با چهره اي دروغين، خود را به او معرفي كرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، «جيانگ» پس از طرح دادخواست طلاق در دادگاه حضور يافت. قاضي با شنيدن ادعاي مرد و تاييد صحت آن، «جيانگ» را متضرر شناخته و همسرش را به پرداخت 75هزار پوند محكوم كرد.
 


قدكوتاه 113ساله

پيرزن 113ساله هندي كه تنها قدش 3فوت است، ادعا مي كند پيرترين كوتوله دنيا است.
اين پيرزن هندي كه «زينات» نام دارد تازه موهايش به سفيدي رفته و از كمبود شديد كلسيم رنج مي برد و چشم وي نياز به عمل آب مرواريد دارد. زينات در تمام دوران زندگي اش ازدواج نكرده است.
او 20 سال است كه در خانه خان روستاي محل اقامتش زندگي مي كند. خان و خانواده اش پيرزن 113 ساله را مثل اعضاي خانواده خود مي دانند و از زندگي در كنار وي احساس خوشبختي مي كنند.وي خاطرات جالبي از جنگ هاي داخلي و خارجي هند دارد و رمز عمر دراز خود را در اشتياق به زندگي مي داند.
 


آتش سوزي وسيع در كراچي

مقامات دولتي در ايالت سند پاكستان روز يكشنبه گزارش دادند: آتش سوزي گسترده در يك كارخانه موادشيميايي در شهر كراچي ميليونها روپيه خسارت برجا گذاشته است.
به گزارش ايرنا اين مقامات افزودند: آتش سوزي در منطقه صنعتي شهر كراچي در كارخانه شيميايي متاتكس از ساعت اوليه بامداد ديروز آغاز شد.بنابراين گزارش، آتش به ساختمان هاي مجاور اين كارخانه نيز سرايت كرد و تلاش آتش نشانان براي اطفاي حريق ساعتها ادامه داشت.به گفته مقامات محلي؛ براي عمليات اطفاي حريق، بالگردهاي نيروي هوايي و نيروهاي ارتش پاكستان نيز وارد عمل شدند. مقامات آتش نشاني در كراچي اين آتش سوزي را به يك جهنم سوزان تشبيه كردند.مقامات اداره برق گفتند: كليه خطوط و دكل هاي برق منطقه قطع شده و به منظور جلوگيري از ادامه آتش سوزي و سرايت آن به تاسيسات برقي نيروهاي اين اداره به حالت آماده باش درآمده اند.تاكنون گزارشي مبني بر قربانيان احتمالي اين حادثه از سوي مقامات ذي ربط منتشر نشده اما اين آتش سوزي به علت تعطيلات عيد سعيد قربان و تعطيلي كارخانه تلفات جاني نداشته و تنها چند نيروي آتش نشان بر اثر مجاورت با شعله هاي آتش، دچار سوختگي سطحي شده اند.كارشناسان خسارت وارد آمده به كارخانه و ساختمان هاي اطراف را ميليونها روپيه برآورد كرده اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14