(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

يادداشت خبرنگار
معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي:
طرح هادي 27500 روستا در كشور تهيه شد
سامانه پايش غذا در اصفهان راه اندازي شد
ايران در كيهان
رئيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي كشور خبر داد
توليد واكسن تب برفكي روغني در كرج
مديركل شيلات استان:
هرمزگان 90 هزار تن ماهي در قفس پرورش مي دهد
باغدار سمناني 150 اصله درخت انگور
را به مددجويان كميته امداد اختصاص داد
منطقه آزاد انزلي
ظرفيت بي نظيري براي كشورهاي آسياي مركزي است
تسهيلات مقاوم سازي مسكن روستاييان فارس پرداخت مي شود
فرماندار كارت زرد به مسئول بنياد شهيد برازجان داد
اهداي جهيزيه توسط كميته امداد به نوعروسان كبودرآهنگي
قاليبافان فارس مقام نخست توليد فرش كشور را دارند
اعتبار 150 ميلياردي فرودگاه گناباد تصويب شد
اعطاي سرمايه در گردش به گندمكاران آذربايجان غربي
استاندار خوزستان:
خرمشهر گران ترين شهر خوزستان است
شركت كنندگان كلاس هاي تابستاني
در طبس زائر امام هشتم شدند
خورشيد 42 روستاي كرمانشاه را روشن كرد


يادداشت خبرنگار

دارالقرآن نهاوند را رونق دهيم
چندين سال است كه دارالقرآن نهاوند كه با كمك هاي مردمي و حمايت هاي امام جمعه شهرستان اداره مي شد به مدرسه ابتدايي 3 كلاسه تبديل شده است. اين درحالي است كه قالب و فيزيك ساختمان فوق صرفا بر مبناي نياز محيط قرآني ساخته شده است.
اين مكان كه توسط يك معلم قرآن اداره مي شد از محل مستقيم كمك هاي مردمي ساخته شده است و در بين مردم قرآني شهرستان داراي جايگاه ويژه اي است.
چندي پيش با تشكيل جلسه اي در اداره آموزش و پرورش نهاوند مصوبه اي به تصويب رسيد كه مكان فوق به مدرسه ابتدايي تبديل شود كه گويا تنها معترض اين مصوبه امام جمعه و يك نفر از فرهنگيان بازنشسته بودند. هرچند اعضاي متشكل اين جلسه اكثرا از پرسنل آموزش و پرورش بوده كه به دليل اعمال قدرت رئيس جلسه ساير اعضا برخلاف ميل باطني خود با رئيس هم رأي مي شوند. گويا اين تصميم در سال تحصيلي 90-91 گرفته شده ولي با پافشاري مدير اين مركز موفق به اعمال برنامه نشده ولي امسال با وجود اصرار و پافشاري هاي فراوان مردمي كه در اين ساختمان و برنامه هاي آن از طريق كمك هاي نقدي و معنوي خود نقش داشته اند نظر آقاي مدير اعمال و در نهايت به مدرسه ابتدايي مي شود هر چند در تابلوي مدرسه جديد قيد شده مدرسه ابتدايي با رويكرد قرآني ولي همگان مي دانند كه اين يك راهكار براي سرپوش نهادن به اين موضوع بوده است.
براي جلوگيري از اعتراضات موجود و سرپوش نهادن به اين مهم، پاسي از بعد از ظهر را به كارهاي دارالقرآن اختصاص داده اند و فعاليت هاي تنها مركز مهم قرآني نهاوند براي علاقمندان به قرآن عملا تعطيل شده است.
سوال اينجاست چرا در كشوري كه همه مردم آن در مباحث اعتقادي قرآن كريم را چراغ زندگي خود مي دانند، به جاي توسعه و تثبيت مسائل حقوقي آن بايد عده اي به فكر محدود كردن آن باشند.
نهاوند-خبرنگاركيهان
 


معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي:

طرح هادي 27500 روستا در كشور تهيه شد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
طرح هادي 27500 روستاي كشور تهيه شده و در 12 هزار و 500 روستا به اجرا درآمده و دو ميليون و 200 هزار واحد مسكوني روستايي در كشور احداث شده است.
معاون عمران روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور با اعلام خبر فوق گفت: تمام ساخت و سازها در روستاهاي كشور براساس طرح هادي انجام مي شود كه ايمن سازي در همه طرح ها اجرا مي شود و براساس مطالعات مشاور روستاهاي واقع شده بر روي گسل زلزله در اولويت اجراي طرح هادي و ضوابط اين طرح ساخته مي شوند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس محمدرضا شاملو با بيان اين مطلب كه سالانه به 200 هزار واحد مسكوني روستايي تسهيلات پرداخت مي شود، افزود: از مجموع يك ميليون و 600 هزار واحد روستايي در دست ساخت، تعداد يك ميليون و 200 واحد تمام شده است.
وي گفت: سالانه براي اجراي طرح هاي مسكن روستايي دو هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم كه حدود يك سوم آن تامين مي شود و در صورت تأمين اعتبار مورد نياز كارهاي گسترده اي انجام خواهد شد.
معاون عمران روستايي بنياد مسكن تصريح كرد: ميزان تسهيلات پرداختي به روستائيان با وجود آنكه هر ساله 15درصد افزايش دارد براي اتمام واحدهاي مسكوني و سكونت آنها كافي نيست.
 


سامانه پايش غذا در اصفهان راه اندازي شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي و آشاميدني سازمان غذا و دارو از راه اندازي پيشرفته ترين سامانه پايش غذاي كشور در اصفهان خبر داد.
وحيد صادقيان در آيين افتتاحيه دهمين نمايشگاه تخصصي غذا در اصفهان گفت: براساس اين سامانه مقدار افزودني هاي مجاز و همچنين ديگر تركيبات هر محصولي توليدي، مورد سنجش قرار مي گيرد تا در نهايت محصولي سالم و مفيد در كشور توليد شود.
وي تاكيد كرد: با استفاده از اين سامانه مي توان در سال توليد ملي در جهت ايجاد يك توليد موفق و جهاني گام برداشت.
مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي و آشاميدني سازمان غذا و دارو افزود: اين سامانه از سال آينده به طور گسترده شروع به كار خواهد كرد و يكي ديگر از نتايج آن هماهنگ كردن نظام توليدي واحدهاي مختلف و افزايش تعاملات مثبت ميان آنها خواهد بود.
وي تهيه برچسب سلامت و اصالت كار براي محصولات وارداتي را از ديگر اقدامات اين حوزه عنوان كرد و گفت: با اين عمل مي توان از سلامت محصول در هنگام ورود به بازار اطمينان حاصل كرد.
 


ايران در كيهان

برخورد با گران فروشان
سمنان- خبرنگار كيهان: معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به توليدكنندگان و فروشندگان در مورد گران فروشي هشدار داد.
مهدي يحيايي معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام خبر فوق گفت: هرگونه تغيير در قيمت كالاها يا نصب برچسب بر روي نرخهاي مانده موجودي محصولات در انبارها و يا هر نوع اقدام ديگري كه منجر با افزايش نرخ كالا شود تخلف محسوب شده و متخلفين را براساس قوانين نظام صنفي به اشد مجازات خواهيم رساند.
برداشت محصولات باغ ها
¤ 304 هزار تن محصول از باغ هاي استان سمنان برداشت مي شود
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان پيش بيني كرد: امسال بيش از 304 تن محصولات باغي از باغ هاي استان برداشت مي شود.
سيد مجيد موسوي گفت: در سمنان 42هزار و 833 هكتار باغ وجود دارد كه 32هزار هكتار آن باغ مثمر است و تخمين زده مي شود 304 هزار تن محصول در اين بخش توليد و برداشت مي شود.
افتتاح پروژه پتروشيمي
اروميه- خبرنگار كيهان: واحد توليد اسيد سولفوريك در پتروشيمي اروميه در حال ساخت است.
جلال زاده استاندار آذربايجان غربي با اعلام خبر فوق گفت: واحد سولفات آمونيوم مجتمع پتروشيمي اروميه با صرف هزينه 10ميليارد ريال، ظرفيت توليدي خود را از 20هزار تن به 45هزار تن در سال افزايش داده و براي 250 نفر شغل ايجاد مي كند.
اجراي طرح هاي برق رساني
بسطام- خبرنگار كيهان: با اعتباري افزون بر 5ميليارد ريال طرح برق رساني در بسطام اجرا شد.
«مدير امور برق بسطام» با اعلام اين خبر گفت: 6هزار و 73 متر شبكه توزيع برق احداث شده و عمليات اصلاح و بهينه سازي 4هزار و 800 متر شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف هم به انجام رسيده است.
«مهندس جمال فرخ زاده» افزود: 13 ايستگاه هوايي توزيع برق با قدرت 1هزار و 245 كيلوولت آمپر در 6 ماهه اول امسال برقرار و به مجموع ظرفيت پستهاي بسطام اضافه شد.
جلسه شوراي اداري
برازجان- خبرنگار كيهان: شوراي اداري دشتستان برازجان برگزار شد.
در اين جلسه فرماندار برازجان تصريح كرد: امسال بالغ بر 64 ميليارد تومان براي طرح هاي فرهنگي، كشاورزي، برق و راه سازي اختصاص داده شده است و مسئولان بايد در امر خدمت رساني به مردم تلاش بيشتري را در پيش گيرند.
نصب ترددشمار در جاده ها
بندرعباس- خبرنگار كيهان: 16 نقطه از محورهاي مواصلاتي هرمزگان مجهز به ترددشمار شد.
جهانبخش مديركل حمل و نقل و پايانه هاي هرمزگان با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر اين اداره كل در 16 نقطه از محورهاي مواصلاتي استان از جمله محورهاي بندرعباس- بندر شهيد رجائي و بالعكس بندرعباس- حاجي آباد و بالعكس، بندرعباس- ميناب و بالعكس، بندرعباس- بندر پل و بالعكس اقدام به نصب و راه اندازي دستگاههاي ترددشمار نموده كه اطلاعات تردد وسائط نقليه اعم از سبك و سنگين بصورت online به مركز مديريت راههاي استان و كشور ارسال مي شود.
رتبه توسعه متوازن فني و حرفه اي
سمنان- خبرنگار كيهان: رتبه اول توسعه متوازن فني و حرفه اي و كار دانش را استان سمنان كسب كرد.
حسين فولاديان معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام خبر فوق گفت: توسعه در شاخه فني و حرفه اي و كار دانش سهم مهمي در برنامه پنجم توسعه دارد و يكي از مطالبات مقام معظم رهبري از آموزش و پرورش است.
گفتني است سال گذشته اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان رتبه پنجم توسعه متوازن شاخه فني و كار دانش را در كشور كسب كرده بود.
اجراي طرح شبنم
ساري- خبرنگار كيهان: فاز دوم طرح شبنم در سراسر مازندران آغاز شد.
هاشم پور رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام خبر فوق گفت: اين طرح در نشستي با حضور رؤساي اتحاديه صنفي مرتبط با طرح شبنم شهرستان هاي بهشهر، نكاء، گلوگاه، ساري، سوادكوه، قائمشهر، جويبار، محمودآباد، فريدونكنار در سالن ساختمان شهيد حيدري سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
كميته قانون حمايت از معلولان
بيرجند- خبرنگار كيهان: اولين جلسه كميته قانون حمايت از معلولين در خراسان جنوبي برگزار شد.
مديركل بهزيستي استان خراسان جنوبي با اعلام مطلب فوق گفت: اين سازمان گامهاي مؤثري در زمينه پيگيري حقوق معلولان برداشته كه تصويب قانون سه درصد استخدام معلولين در دستگاههاي دولتي از آن جمله است.
اكبري مطلق با اشاره به 16 بند قانون جامع حمايت از حقوق معلولين تصريح كرد: اين قانون زمينه حضور معلولين را در تمام زمينه ها و عرصه هاي رفاهي، مسكن و اشتغال فراهم مي كند.
تأكيد بر حلقه هاي صالحين بسيج
بهار- خبرنگار كيهان: جلسه مشورتي حلقه هاي صالحين بسيج فرهنگيان شهرستان بهار برگزار شد.
علي زارعي مدير آموزش و پرورش شهرستان بهار در جلسه مشورتي حلقه هاي صالحين بسيج فرهنگيان بهار افزود: براي تربيت و تعالي روحي و معنوي انسان ها به اين نشست هاي تربيتي، اخلاقي و بصيرتي نياز داريم و بايد بيش از پيش به اين امر توجه و اهتمام شود.
در ادامه مسئول بسيج فرهنگيان بهار با تأكيد بر تثبيت نشست هاي شجره طيبه صالحين در سال گذشته و جذب حداكثري در اين حلقه ها خاطرنشان كرد: بايد مباحثات به سمتي پيش رود كه از لحاظ محتوا و به روز بودن سرآمد باشيم و از مطالب كارآمد در اين جلسات استفاده شود كه اين امر برعهده سر گروه هاي نشست هاي صالحين است.
مسجد قاجاريه هم ثبت ملي شد
تبريز- خبرنگار كيهان: مسجد قاجاريه مولانا تبريز ثبت ملي شد.
به گزارش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، اين مسجد توسط «حاج سيد محمد مولانا» ساخته شده و متعلق به اواخر سال هاي قاجاريه و اوايل پهلوي اول است هم اكنون در آذربايجان شرقي 100 مسجد تاريخي در فهرست آثار ملي ايران، به ثبت رسيده است.
 


رئيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي كشور خبر داد

توليد واكسن تب برفكي روغني در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
واكسن تب برفكي روغني بزودي در موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي كشور توليد مي شود.
رئيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي كشور مستقر در كرج در مراسم افتتاح آزمايشگاه رفرانس بيماري هاي شتر با بيان اين خبر اظهار داشت: مقدمات توليد اين واكسن كه يكي از واكسن هاي استراتژيك دامي است در اين موسسه فراهم شده و در آينده نزديك توليد مي شود.
هادي قدكچي تصريح كرد: آزمايشگاه رفرانس بيماري هاي شتر با دارا بودن كادر متخصص و مجرب و تجهيزات تخصصي، قادر به ارائه خدمات در زمينه تحقيق در بخش بيوتكنولوژي و تحقيق و تشخيص بيماري هاي عفوني، آسيب شناسي، باكتري شناسي، ويروس شناسي و انگل شناسي است.
 


مديركل شيلات استان:

هرمزگان 90 هزار تن ماهي در قفس پرورش مي دهد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل شيلات هرمزگان گفت: با نصب و بهره برداري چهار واحد قفس دريايي در جزيره هنگام شهرستان قشم ذخيره سازي بچه ماهي در قفس در هرمزگان آغاز شد.
قدرت الله ميرزاده افزود: عمليات ذخيره سازي بچه ماهي به منظور پرورش و رسيدن به وزن بازاري در اين قفس ها آغاز شد. اين طرح با مشاركت بخش خصوصي و حمايت سخت افزاري و فني شيلات به مرحله اجرا درآمده است.
وي اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده از 90 هزار تن ظرفيت توليد پرورشهي در قفس در استان هرمزگان 40 هزار تن مربوط به شهرستان قشم است كه با توسعه اين صنعت و ورود سرمايه گذاران امكان توليد ماهي در اين شيوه فراهم مي شود.
ميرزاده اضافه كرد: پرورش ماهي در قفس روشي است كه ماهيان در محيط محصور در دريا و محيط طبيعي رشد كرده و پس از مراحل پرواري و رسيدن به وزن مناسب قابل عرضه در بازار مصرف خواهد بود.
وي عنوان كرد: دستيابي به امكان توليد ماهي با قابليت ارزآوري و مصرف داخلي در آب هاي ساحلي و محيط طبيعي و موردپسند ذائقه بازار و همچنين مزاياي مربوط به ايجاد اشتغال، رشد و توسعه مناطق محروم؛ كمك به بازسازي ذخاير طبيعي و هدايت جامعه صيادي به سمت آبزي پروري از اهداف طرح است.
مديركل شيلات هرمزگان اظهارداشت: علاوه بر شهرستان قشم در منطقه گرزه از توابع شهرستان بندرلنگه نيز توليد ماهي در قفس هاي دريايي با سرمايه گذاري بخش خصوصي و حمايت شيلات در حال اجراست.
 


باغدار سمناني 150 اصله درخت انگور

را به مددجويان كميته امداد اختصاص داد

سمنان- خبرنگار كيهان:
باغدار سمناني 150 اصله درخت انگور باغ خود را براي استفاده مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) اختصاص داد.
محمدرضا جعفري كه به عنوان توليدكننده محصول سالم معرفي شده و مورد تقدير رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان قرار گرفته است 4 هكتار از اراضي باغي خود را به زير كشت انگور اختصاص داده است و با استفاده از حداقل كود شيميايي و نظرات كارشناسان توانسته است محصول انگور خود را به عنوان محصول سالم به بازار عرضه كند.
وي محصول انگور 150 اصله درخت باغ خود را هر ساله جمع آوري و به كميته امداد امام خميني سمنان براي اهدا به مددجويان تحويل مي دهد.
توسعه باغ ها با تهيه و توزيع نهال استاندارد، تخصيص يارانه براي نهال، اختصاص تسهيلات ارزان قيمت و تامين اعتبار لازم براي اجراي آبياري نوين براي هر هكتار تا سقف 40 ميليون ريال از جمله حمايت هاي سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان است.
 


منطقه آزاد انزلي

ظرفيت بي نظيري براي كشورهاي آسياي مركزي است

رشت- خبرنگار كيهان:
مديرعامل منطقه آزاد انزلي گفت: اين منطقه ظرفيت بي نظيري براي تاجيكستان و كشورهاي آسياي مركزي است.
سعيد رحيمي با اشاره به اين كه تاجيكستان دروازه ورود ايران به كشورهاي آسياي مركزي است با تاكيد بر حضور گسترده سرمايه گذاران و توليدكنندگان ايران درتاجيكستان افزود: هرچند حجم مبادلات دو كشور متناسب با ظرفيت هاي موجود در اين دو كشور نيست اما افزايش 3 برابري آن و رسيدن به رقم 212 ميليون دلار در سال گذشته نشان از روند روبه رشد همكاري ها ميان 2 كشور دارد.
وي با بيان اينكه منطقه آزاد انزلي به دليل قرار گرفتن در مسير كريدور شمال-جنوب و دارابودن زيرساختهاي مناسب و در حال توسعه حمل و نقل دريايي، هوايي، جاده اي و راه آهن در حال احداث، ظرفيت بي نظيري براي تاجيكستان و كشورهاي آسياي مركزي است افزود: تشكيل نمايشگاه توانمنديهاي مناطق آزاد ايران در تاجيكستان فرصت مغتنمي براي عرضه ظرفيت هاي مناطق آزاد ايران در اين كشور است.
 


تسهيلات مقاوم سازي مسكن روستاييان فارس پرداخت مي شود

شيراز-خبرنگاركيهان:
به 75هزار واحد مسكن روستايي استان فارس تسهيلات مقاوم سازي پرداخت مي شود.
استاندار فارس با بيان اين مطلب در جلسه مقاوم سازي مسكن روستايي استان با اشاره به اهداف كلان دولت در اين بخش و تاكيد بر لزوم شتاب بخشيدن در روند ارائه تسهيلات گفت: با پيگيري انجام شده امسال 30هزار واحد مسكوني روستايي فارس تسهيلات مقاوم سازي دريافت مي كنند كه اين تعداد، جدا از سهميه هاي اختصاص داده شده در سال هاي قبل است.
حسين صادق عابدين اظهارداشت: به زودي اين ميزان سهميه در ميان بانك هاي استان تقسيم مي شود و بنياد مسكن فارس نيز به عنوان متولي امر روند اجرايي آن را دنبال مي كند.
وي افزود: خوشبختانه تاكنون روند اعطاي تسهيلات مقاوم سازي مناسب بوده است اما مي بايست شتاب بيشتري به كار داده شود.
 


فرماندار كارت زرد به مسئول بنياد شهيد برازجان داد

برازجان- خبرنگار كيهان:
فرماندار برازجان به مسئول بنياد شهيد و امور ايثارگران اين شهرستان كارت زرد داد.
در مراسم معارفه كامران يگانه به عنوان مسئول جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران برازجان فرماندار اين شهرستان با انتقاد از او كه چرا وصيت نامه شهدا را قرائت نكرده است، خطاب به كامران يگانه گفت: من به تو كارت زرد مي د هم. براساس اين گزارش، هنگامي كه فرماندار برازجان افراد شركت كننده در اين مراسم را مشاهده كرد با چهره هاي جديدي مواجه شد و خطاب به آنان گفت: كساني كه به عنوان معاون يا نماينده در اين مراسم حضور دارند سالن را ترك كنند. در اين هنگام تعدادي از شركت كنندگان به بيرون سالن هدايت شدند.
به گزارش خبرنگار ما يكي از معاونان اداري مدعي شد كه با هماهنگي بخشدار شبانكاره در اين جلسه حضور يافته است كه بخشدار شبانكاره از اين موضوع اظهار بي اطلاعي كرد و فرماندار برازجان نيز او را به بيرون از سالن فراخواند.
در اين مراسم مسئول اداره آبفاي برازجان با ارائه گزارشي درباره عملكرد اداره متبوعش از نبود اعتبار كافي براي اجراي طرح هاي آبفا گلايه كرد كه فرماندار گفت: ما اعتبار كافي داده ايم اگر طرحي داري كه داراي توجيه فني باشد ارائه كنيد تا اعتبار لازم را تخصيص دهيم. در اين هنگام مسئول اداره آبفاي برازجان با دلخوري گفت: ما فقط حرف مي زنيم. فرماندار برازجان هم با مديركل آبفاي استان بوشهر تماس گرفت و حكم بركناري مسئول آبفاي برازجان صادر و به وي ابلاغ شد.
 


اهداي جهيزيه توسط كميته امداد به نوعروسان كبودرآهنگي

همدان- خبرنگار كيهان:
كميته امداد امام خميني شهرستان كبودرآهنگ 507ميليون ريال به نوعروسان و نودامادهاي تحت حمايت در اين شهرستان اهدا كرده است.
مدير كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان كبودرآهنگ با اعلام اين خبر افزود: اين كمك ها شامل 48مورد جهيزيه كلي، 7مورد هديه ازدواج، 2مورد جهيزيه موردي و ازدواج مجدد بوده است.
جمشيد محمدي در ادامه گفت: زوج هاي جوان قبل از دريافت مساعدت جهيزيه از كلاس هاي مشاوره و آموزش مهارت هاي زندگي كه توسط اساتيد دانشگاه و مربيان مجرب برگزار مي شود استفاده مي كنند.
وي يادآور شد: اين كمك ها به صورت نقدي به حساب بانكي زوج هاي جوان براي تهيه جهيزيه واريز مي شود.
وي در پايان از مردم خير خواستار ياري براي تهيه جهيزيه زوج هاي جوان نيازمند شد.
 


قاليبافان فارس مقام نخست توليد فرش كشور را دارند

شيراز- خبرنگاركيهان:
استان فارس با داشتن سهم 17درصد از توليد فرش دستباف در كشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: سالانه حدود 800 هزار مترمربع فرش در فارس توليد مي شود و در پنج ماه نخست امسال 508 تن فرش به ارزش 20 ميليون دلار از اين استان به 40 كشور جهان صادر شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 9 درصد افزايش داشته است.
غفار صفري اظهارداشت: كارگروه توسعه صادرات استان با توجه به سياست هاي كلان دولت و توانمندي هاي بخش خصوصي با هدف گذاري 108 ميليون دلار صادرات فرش دستباف در سال جاري عزم خود را براي ارتقاي سهم كمي صادرات جزم كرده است.
وي گفت: سال گذشته دوهزار و 105 تن فرش به ارزش بيش از 69 ميليون دلار به 42كشور جهان صادر شد كه در مقايسه با سال 89 از نظر كمي بيانگر 16 درصد افزايش است.
غفاري خاطرنشان كرد: با در نظرگرفتن سهم 16 درصدي فرش از سبد صادرات غيرنفتي استان فارس و سهم 17 درصدي توليد فرش دستباف كشور، اين استان مقام نخست توليد فرش كشور را به خود اختصاص داده است.
 


اعتبار 150 ميلياردي فرودگاه گناباد تصويب شد

گناباد- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم گناباد و بجستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي اجراي پروژه فرودگاه گناباد 150 ميليارد ريال اعتبار تصويب شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرجايي گفت: پروژه فرودگاه گناباد از جمله پروژه هايي است در سفر نماينده دولت در طرحهاي مهر ماندگار كشور مورد توجه واقع شد و هم اكنون آسفالت باند فرودگاه انجام مي شود و به زودي براي اجراي تأسيسات آن مناقصه برگزار مي شود.
رجايي درباره پروژه هاي در است اجرا در گناباد نيز گفت: در اين باره پيگيري هايي انجام شده اما مشكلاتي وجود دارد كه مسئولان درصدد رفع آن ها هستند. با اين وجود ما قولهايي از مسئولان گرفته ايم و مشكل اجراي بعضي از پروژه ها كه از نظر اعتبارات مشكل داشتند، رفع مي شود. نماينده مردم گناباد و بجستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اجراي خط آهن چابهار- بم- مشهد از مسير كال شور گناباد- قاين- بيرجند- نهبندان قطعي است.
 


اعطاي سرمايه در گردش به گندمكاران آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
هر كشاورزي كه در استان اقدام به كشت گندم كند به ازاي هر هكتار سرمايه در گردش دريافت خواهد كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: كشت پاييزه در استان در حال انجام است كه با تدابير وزارت جهاد كشاورزي در برابر كشت هر هكتار گندم آبي 4 ميليون ريال و در برابر كشت هر هكتار گندم ديم 2 ميليون ريال سرمايه در گردش به كشاورزان اعطا خواهد شد.
وي ادامه داد: در استان براي اعطاي سرمايه در گردش كشت گندم به كشاورزان حدود 500 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.
به گفته مختاري در آذربايجان غربي كلزا، ذرت و گندم به صورت پاييزه كشت مي شوند و 250 هزار هكتار از اراضي ديم و 100 هزار هكتار از اراضي آبي زير كشت اين محصولات قرار مي گيرند.
در سال زراعي گذشته حدود 550 هزار تن گندم از مزارع آذربايجان غربي برداشت شد.
 


استاندار خوزستان:

خرمشهر گران ترين شهر خوزستان است

اهواز- خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان گفت: عدم فروش كالا و نگهداري آن در انبارها احتكار تلقي شده و با محتكران برخورد قانوني خواهد شد.
سيدجعفر حجازي در جلسه شوراي برنامه ريزي استان خوزستان با تاكيد بر كنترل قيمت ها و نظارت بر بازار اظهار داشت: برخي اقلام كه از خارج از استان وارد مي شوند به ويژه لبنيات به دليل عدم نظارت در مبدا با افزايش قيمت قابل توجهي به دست مصرف كننده مي رسد.
وي تشكيل ستاد تنظيم بازار شهرستان ها توسط فرمانداران و در راستاي كنترل اين امر خواستار شد.
حجازي تاكيد كرد: فرمانداران بايد قيمت 11 قلم كالاي اساسي را از نقاط مختلف شهرستان خود برداشت و هر سه روز يك بار به معاونت برنامه ريزي استانداري ارسال كنند.
استاندار خوزستان از آغاز بازرسي عمده فروشان و فروشگاه هاي لوازم خانگي با همكاري تعزيرات به منظور مقابله با احتكار خبر داد و گفت: برخي فروشندگان لوازم خانگي به بهانه نوسان قيمت ارز از فروش كالا امتناع مي كنند كه اين مسئله براي مردم به ويژه براي زوج هاي جوان مشكل ساز است.
حجازي با اشاره به فاصله قيمت اقلام در برخي شهرستان هاي خوزستان گفت: قيمت گوشت قرمز وبرنج در برخي شهرها تا 50 هزار ريال نيز اختلاف دارد كه اين امر ناشي از عدم كنترل محلي است.
وي خرمشهر را گران ترين شهر استان بعد از اهواز عنوان كرد و افزود: مقرر شده تا سه استان جنوب كشور از جمله خوزستان گوشت گرم وارداتي براي جبران خشكسالي و تاثير آن در كاهش دام اين استان ها اختصاص داده شود.
 


شركت كنندگان كلاس هاي تابستاني

در طبس زائر امام هشتم شدند

طبس- خبرنگار كيهان:
200 نفر از منتخبين كلاس هاي تابستاني آستان مبارك حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس به مشهد اعزام شدند.
تابستان امسال حدود يك هزار نفر در كلاس هاي تابستاني و اوقات فراغت آستان حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس شركت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، اين افراد كه اكثرا دانش آموزان دختر و پسر بودند در كلاس هاي مختلف آموزش قرآن، معارف اسلامي، مداحي و هنري به صورت رايگان شركت داشتند.
شايان ذكر است اين كلاس ها در يك دوره 45 روزه برگزار شده كه در پايان 200 نفر از افراد منتخب در يك اردوي سه روزه به مشهد مقدس اعزام و از اماكن زيارتي و سياحتي بازديد كرديد.
 


خورشيد 42 روستاي كرمانشاه را روشن كرد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
42 روستاي استان كرمانشاه با انرژي خورشيدي برق دار شده اند.
عليمراد مرادي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كرمانشاه در اين باره گفت: تمامي جمعيت شهري و 9/99 درصد جمعيت روستايي استان كرمانشاه از نعمت برق برخوردار هستند.
وي برق رساني به پنج هزار واحد مسكن مهر استان را يكي از اقدامات مؤثر شركت توزيع اعلام كرد و گفت: 15 هزار واحد مسكن مهر ديگر به زودي از نعمت برق برخوردار مي شوند. مرادي اظهار داشت: از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبري 30 ميليارد ريال اعتبار به شركت توزيع اختصاص يافت كه اين مبلغ براي روشنايي محله ها و معابر شهري و روستايي صرف شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14