(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

مرسي با ارسال كمك هاي دارويي و غذايي
محاصره نوار غزه را شكست
مقام امنيتي اسرائيل :
سلاح حزب الله نبود تل آويو جنگ منطقه اي به راه مي انداخت
ماموران سركوب در بحرين و عربستان را فرانسه آموزش مي دهد
زد و خورد يوناني هاي معترض با پليس مراسم رژه را به هم ريخت
چها رسوي پنج قاره
نماينده پارلمان عراق،
آل سعود را مسئول انفجارها در اين كشور دانست
آوارگي 30 هزار مسلمان در حملات تازه بودايي هاي ميانمار
دور تازه رايزني هاي اخضر ابراهيمي با مقامات روسيه در مسكو
رأي دوباره مردم اوكراين به حزب حاكم مخالف غرب
دادگاه اداري مصر
امروز درباره پيمان كمپ ديويد تصميم مي گيرد
برلوسكني : دولت ايتاليا را سرنگون مي كنم
مخالفان در مقدونيه خواستاربرگزاري انتخابات زودهنگام شدند
عمليات تروريستي در نيجريه 10 كشته و 100 مجروح برجاي گذاشت


مرسي با ارسال كمك هاي دارويي و غذايي

محاصره نوار غزه را شكست

رئيس جمهور مصر به نهادهاي تحت امر خود دستور داد به نوار غزه كمك هاي دارويي، موادغذايي و سوخت ارسال كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «محمد مرسي» به دولت و كابينه خود دستور داد هرچه سريعتر محموله هاي بزرگي از دارو، غذا و سوخت و گازوئيل به نوار غزه ارسال كنند. رئيس جمهور مصر وزارت نيرو را نيز مأمور كرد برق منطقه نوار غزه را تأمين كند. ارسال اين كمك ها از ديروز آغاز شد.
نوار غزه از سال 2009 تاكنون در محاصره كامل رژيم صهيونيستي بود و دولت «حسني مبارك» در مصر نيز اين محاصره را تكميل مي كرد. در همين حال روزنامه القدس العربي گزارش داد، قاهره درخواست تل آويو براي تقويت مناسبات دو جانبه را رد كرد.
 


مقام امنيتي اسرائيل :

سلاح حزب الله نبود تل آويو جنگ منطقه اي به راه مي انداخت

يك منبع امنيتي صهيونيستي گفت، اگر سلاح حزب الله نبود، اسرائيل جنگ منطقه اي به راه مي انداخت.
به گزارش خبرگزاري فارس، «رونين برگمن» منبع امنيتي عالي رتبه در سرزمين هاي اشغالي اعلام كرد سلاح حزب الله عامل بازدارنده جنگ افروزي هاي اسرائيل است و در تصميم سازي هاي نظامي اسرائيل نقش فعال و مؤثر دارد.وي افزود، حزب الله داراي پيشرفته ترين و توسعه يافته ترين قدرت هاي نظامي است و همين مسئله تل آويو را نگران كرده است. برگمن به نقل از مئير داگان رئيس سابق موساد تأكيد كرد، حزب الله تجهيزاتي دارد كه 90 درصد دولت هاي جهان آن را در اختيار ندارند.وي براساس ارزيابي هاي اسرائيل تعداد موشك هاي حزب الله را 70 هزار فروند دانست كه برد برخي از آنها تا 700 كيلومتر مي رسد.برگمن به پرواز در آوردن هواپيماي بدون سرنشين پهپاد حزب الله را نشانه ديگري براي افزايش توانمندي نظامي حزب الله دانست.
 


ماموران سركوب در بحرين و عربستان را فرانسه آموزش مي دهد

شبكه خبري المنار فاش كرد ماموران سركوب در بحرين و عربستان توسط فرانسه آموزش مي بينند.
پايگاه خبر ي العالم به نقل از المنار اعلام كرد گردان هاي خشم كه وظيفه سركوب انقلابيون در عربستان و بحرين را برعهده دارند توسط يگان هايي از فرانسه آموزش مي بينند.
اين گردان ها نيروهاي ضربتي و ويژه را در اين كشورها آموزش مي دهند و ده ها زندان و شكنجه گاه را نيز اداره مي كنند و به طور مستقيم از وزيران كشور بحرين و عربستان دستور مي گيرند.
به گزارش اين شبكه خبري، هفته گذشته نيز تمرين هاي مشترك فرانسه و عربستان با نام «پلنگ 2» با مشاركت يگان هايي از نيروي هوايي فرانسه در برخي يگان هاي ويژه سعودي برگزار شد.
از سوي ديگر دولت بحرين تهديد كرد گروه هايي كه بدون اخذ مجوز تظاهرات كنند با آنها برخورد خواهد شد.
 


زد و خورد يوناني هاي معترض با پليس مراسم رژه را به هم ريخت

همزمان با مراسم رژه سالگرد جنگ جهاني دوم در يونان كه با حضور رئيس جمهور اين كشور برگزار مي شد قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي با پليس اين كشور درگير شدند.
در جريان برگزاري مراسم جنگ جهاني دوم در يونان و حين برگزاري مراسم رژه نيروهاي نظامي، قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي دولت وارد عمل شده در خيابان هاي «تسالونيك» عليه اوضاع اقتصادي شعار دادند.
به گزارش واحد مركزي خبر، تظاهركنندگان با در دست داشتن دست نوشته هايي در محكوميت سياست هاي رياضتي دولت، خشم و انزجار خود را به نمايش گذاشتند. زمان برگزاري اين تظاهرات كه خيلي زود به شورش و خشونت كشيده شد، «كارلوس پاپولياس»، رئيس جمهور يونان در حال سان ديدن از مراسم رژه بود. گزارش ها و تصاوير منتشر شده حاكي است، نيروهاي ضد شورش با صف كشيدن مقابل معترضان، مانع از ورود آنها به داخل ساختمان پارلمان شدند.
مردم بحران زده يونان با شعار «نان، تحصيل، آزادي» به سمت نيروهاي ضدشورش يورش برده به شدت با آنها به زد و خورد پرداختند.
يوناني ها دولت اين كشور را به اتهام «پيروي بي چون و چرا از سياست هاي رياضتي اعلامي از سوي تروئيكاي اروپا» قاتل و ديكتاتور خطاب كردند.
در عين حال، رئيس جمهور يونان به مردم اطمينان داد، روزي از اين بحران خارج شوند. وي گفت مردم يونان همه چيز خود را داده اند اما من نسبت به خروج از اين بحران بدهي خوش بين هستم! مراسم رژه روز يكشنبه به مناسبت گراميداشت مقاومت مردم يونان در مقابل حملات دول محور در جريان جنگ جهاني دوم برگزار شد.
شبكه تلويزيوني سي ان ان اما خبر داد، يونان از آلمان غرامت جنگي خواسته است.
به گزارش اين شبكه خبري آمريكايي، يونان مي گويد آلمان در سال 1941 ميلادي و در جريان جنگ جهاني دوم از مرز بلغارستان وارد خاك يونان شده و به مدت 4 سال اين كشور را تحت اشغال خود داشته است. در جريان اين اشغالگري صدها روستاي يوناني با خاك يكسان شده و مردم زيادي نيز قتل عام شده اند، لذا آلمان بايد غرامت جنگي پرداخت كند. به نظر مي رسد، بحران عميق اقتصادي از يك طرف و افزايش احساسات ضد آلماني از طرف ديگر باعث شود، موضوع درخواست غرامت در ميان مردم يونان طرفداران زيادي پيدا كند. آلمان به عنوان عضو اصلي اتحاديه اروپا فشارهاي زيادي به كشورهاي امثال يونان براي اجراي طرح هاي رياضتي وارد مي كند و همين امر باعث افزايش احساسات ضدآلماني در اين كشور شده است. به آتش كشيده شدن پرچم آلمان و اتحاديه اروپا و يا حمل آدمك صدراعظم آلمان در جريان تظاهرات يوناني ها مويد اين مطلب است.
خبر ديگر اينكه، تروئيكاي اروپا پيشنها كرد دولت هاي اروپايي بخشي از طلب هاي خود از يونان را ببخشند.
مجله آلماني اشپيگل در شماره روز دوشنبه خود با اعلام اين خبر افزود: ناظران مالي اروپا از وام دهندگان بين المللي به يونان از جمله بانك مركزي اروپا، صندوق بين المللي پول و بانك جهاني خواسته اند از طلبكاران بخش دولتي بخواهند بخشي از طلب هاي خود از يونان را ببخشند. اشپيگل بعد از انتشار اين خبر طي تحليلي نوشت: به نظر مي رسد اين پيشنهاد از سوي آلمان و بانك مركزي اروپا رد شود چرا كه اجراي اين پيشنهاد در عمل هزينه نجات يورو را مستقيما بر دوش ماليات دهندگان مي اندازد.
به نوشته اشپيگل، بانك مركزي اروپا در بخشيدن بدهي هاي يونان مشاركت نخواهد كرد زيرا اين اقدام به معناي كمك مستقيم اين بانك به خزانه يونان است و اين بانك حق چنين كاري را ندارد. شايان ذكر است چند ماه قبل بخشي از بدهي هاي يونان بخشيده شد و طلبكاران بخش خصوصي موافقت كردند از 50 درصد طلب خود از دولت يونان چشم پوشي كنند.
اعتصاب در فرانسه
اعتصاب كاركنان شركت هواپيمايي «ايرفرانس» فرانسه وارد روز چهارم شد. كاركنان اين شركت بزرگ فرانسوي كه از روز جمعه گذشته و در اعتراض به اوضاع نامناسب شغلي، حقوق پائين و اخراج شماري از كاركنان آغاز شده همچنان ادامه دارد. به نوشته روزنامه فرانسوي «فيگارو» اين اعتصاب به تأخير در پروازها و سرگرداني مسافران منجر شده است.
مديران «ايرفرانس» اعلام كرده اند براي مقابله با مشكلات اقتصادي تصميم به اخراج شماري از كاركنان و كاهش 10 درصدي حقوق 70 هزار پرسنل خود دارند.
به گفته مديران اين شركت، آنها با اتخاذ چنين سياست هايي به دنبال صرفه جويي 2 ميليارد يورويي تا سال 2015 و جايگزيني قراردادهاي كوتاه مدت به جاي قراردادهاي بلندمدت هستند.
 


چها رسوي پنج قاره

دربست در خدمت صهيونيست ها
«دنيس راس» مقام سابق كاخ سفيد، گفت آنچه «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در بخش امنيتي براي اسرائيل انجام داده بي سابقه است. وي گفت: من با دولت هاي مختلف كار كرده ام ولي هرگز تا اين اندازه همكاري عميق امنيتي (آمريكا) با اسرائيل را شاهد نبوده ام.
پنج كشته در كراچي
منابع امنيتي پاكستان اعلام كردند در خشونت هاي ديروز شهر كراچي پنج نفر كشته شدند.
اين افراد كه دو نفر آنها شيعه هستند، در تيراندازي عوامل ناشناس ترور شدند. طي روزهاي گذشته تعدادي اجساد مفقودين در گوشه و كنار اين شهر پيدا شده است. حملات در كراچي با انگيزه هاي سياسي انجام مي گيرد.
حمله به شهر شيرناك
عناصر حزب غيرقانوني «پ.ك.ك» به پنج نقطه شهر شيرناك در جنوب شرق تركيه حمله كردند. اين حملات مرگ يك پليس ترك و جراحت سه مامور ديگر را در پي داشت. از مهاجمان نيز هشت نفر كشته شدند.
ارتباط آمريكا با ملاعمر
«رمضان بشردوست» نماينده مجلس افغانستان گفت: در حالي كه آمريكا 25 ميليون دلار براي دادن اطلاعاتي درباره «ملاعمر» جايزه تعيين كرده است، در همان حال به طور مستقيم با نمايندگان ملاعمر در قطر و ديگر مناطق جهان مذاكره مي كند!
به گفته بشردوست، آمريكا در افغانستان به گروه هاي تروريستي كمك مي كند.
بازداشت جاسوس صهيونيست
بخش اطلاعات ارتش لبنان يك تبعه اين كشور را در شهر «صور» به اتهام همكاري با رژيم صهيونيستي بازداشت كرد. اين فرد بازداشت شده به همكاري خود با رژيم صهيونيستي از سال 2006 تاكنون اذعان كرده است. طي سه سال گذشته ده ها شبكه جاسوسي صهيونيستي در لبنان منهدم شده است و 150 جاسوس دستگير شده اند.
 


نماينده پارلمان عراق،

آل سعود را مسئول انفجارها در اين كشور دانست

يك نماينده پارلمان عراق گفت حملات تروريستي در اين كشور با هدايت و حمايت مالي عربستان سعودي انجام مي گيرد.
به گزارش شبكه العالم، «عادل المانع» در گفت وگو با اين شبكه، اظهار داشت حملات القاعده در عراق با حمايت عربستان انجام مي شود. به گفته وي اين حمايت از سال 2005 آغاز شده و دولت رياض ابتدا هدفش براندازي دولت شيعه عراق بود ولي اكنون اين حملات تروريستي به خاطر شكست طرح رياض در سوريه انجام مي گيرد. المانع گفت: عراق بهاي مواضعش در قبال بحران سوريه را مي پردازد. عربستان تلاش مي كند بغداد را از بي طرفي در قبال بحران سوريه بازدارد و عراق را وارد سوريه كند.
وي با اشاره به موج بيداري اسلامي عليه رژيم هاي ديكتاتوري منطقه افزود: علت تلاش رياض براي ايجاد بحران در عراق و سوريه اين است كه مي خواهد خود را از رويارويي حتمي با اين تحولات (بيداري اسلامي) حفظ كند. حملات تروريستي روزهاي شنبه و يكشنبه در شهرهاي مختلف عراق از جمله شهرك صدر بغداد، حدود 50 شهيد و بيش از 100 مجروح بر جاي گذاشت.
علاوه بر اظهارات مقام مذكور و ديگر مقامات عراقي در مورد مداخله عربستان در عراق، هم اكنون مقامات سعودي ميزبان «طارق الهاشمي» معاون فراري رئيس جمهور عراق است. دادگاه عراق الهاشمي را به اتهام مداخله در حملات مكرر تروريستي، غيابا محكوم به اعدام كرده است.
الهاشمي كه طي هفته ها و ماه هاي اخير در تركيه به سر مي برده است، به بهانه مراسم حج به مكه رفت و البته در آنجا مقامات سعودي از وي به گرمي استقبال كرده و مي كنند.
در همين رابطه، «علي الشلاه» نماينده پارلمان عراق گفت، استقبال ملك عبدالله از الهاشمي نشانگر اين است كه عربستان سعودي از تروريسم در عراق حمايت مي كند. هرچند گزارشي در مورد استقبال شخص ملك عبدالله از الهاشمي نرسيده، ولي منظور الشلاه حضور الهاشمي در خاك عربستان است. الشلاه تاكيد كرد: استقبال ملك عبدالله از الهاشمي بيانگر بي توجهي عربستان به قوانين بين المللي و اصول حسن همجواري است و اين موضوع به روابط دو كشور ضربه مي زند. به گفته الشلاه الهاشمي اكنون با گذرنامه تركيه به عربستان سفر كرده است. وي از جانب پليس بين الملل تحت تعقيب است.
 


آوارگي 30 هزار مسلمان در حملات تازه بودايي هاي ميانمار

موج جديد خشونت ها عليه اقليت مسلمانان ميانمار باعث آوارگي نزديك به 30 هزار نفر از مسلمانان مناطق غربي اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري ها بنابر آمارهاي منتشره از سوي سازمان ملل حدود 30 هزار نفر از جمله 4000 نفر كه با قايق به «سيتره» مركز ايالت راخين فرار كرده بودند، در نتيجه موج جديد خشونت هاي فرقه اي مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند.
اشوك نيگام، هماهنگ كننده امور انساني سازمان ملل در ميانمار پيش تر اعلام كرده بود، در پي موج جديد ناآرامي هاي قومي در ايالت راخين در روزهاي اخير، 22587 هزار نفر از جمله 21700 مسلمان آواره شده و 4665 خانه نيز به آتش كشيده شد.
يك گروه حقوق بشري مستقر در نيويورك نيز روز جمعه با انتشار تصاويري ماهواره اي اعلام كرد كه تمامي روستاها و تعدادي شهر در منطقه مسلمان نشين راخين در غرب ميانمار به كلي سوخته و به خاكستر تبديل شده اند.
صحت اين گزارش را سخنگوي رئيس جمهور ميانمار در گفت وگو با بي بي سي تائيد كرد.
العالم نيز به نقل از رسانه رسمي ميانمار روز دوشنبه اعلام كرد كه شمار تلفات ناآرامي هاي جديد در ايالت راخين در غرب اين كشور از 6 آبان (27اكتبر) تاكنون به 213 تن از جمله كشته شدن 84 نفر و نيز زخمي شدن 129تن ديگر رسيد.
برخي گزارش ها حكايت از آن دارد كه نيروهاي ارتش ميانمار بنزين در اختيار بودائيان قرار مي دهند تا خانه هاي روستائيان مسلمان را به آتش كشيده و آنها را مجبور به ترك خانه هاي خود كنند.
با گسترش خشونت ها عليه مسلمانان ميانمار، الازهر و شوراي همكاري خليج فارس اين خشونت ها را محكوم كردند.
احمد الطيب، شيخ الازهر در بيانيه اي اعلام كرد: پاكسازي و تبعيض نژادي، انكار هويت ملي و ظلم گروهي كه عليه مسلمانان روهينگا در ميانمار صورت مي گيرد، تهديدي عليه اقليت هاي مسلمان در جنوب شرق آسياست.
در ادامه اين بيانيه آمده است بايد برادرانمان را در اين بخش از جهان نجات دهيم.
عبدالطيف الزياني دبيركل شوراي همكاري خليج فارس نيز روز يكشنبه در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام كرد: حملات وحشيانه و اقدامات تروريستي كه عليه اقليت مسلمانان در ميانمار صورت مي گيرد با قوانين بين المللي و اصول اخلاقي و انساني مغايرت دارد و بايد هرچه زودتر متوقف شود.
در همين حال، «نيل رابرتسون» ديده بان حقوق بشر اعلام كرد نيروهاي امنيتي ميانمار از بودائيان در حمله به مسلمانان حمايت مي كنند. به گفته وي، در اين كشور هر روز خشونت ها گسترده تر مي شود.
 


دور تازه رايزني هاي اخضر ابراهيمي با مقامات روسيه در مسكو

وزير خارجه روسيه گفت، گروه هاي درگير در سوريه بايد مذاكرات خود را هرچه سريع تر آغاز كنند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه در كنفرانس خبري مشترك با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه اظهار داشت، همگان بايد بدانند تا مذاكره با دولت آغاز نشود گذار به مرحله انتقالي ممكن نخواهد بود.
وي با تاكيد بر اين مسئله كه طرف هاي درگير بايد هرچه سريع تر گفت وگوهاي خود را آغاز كنند افزود، روسيه اصرار دارد كه پس از اجراي آتش بس در سوريه بار ديگر ناظران نظامي به اين كشور اعزام شوند.
لاوروف تصريح كرد، ما نمي دانيم چه كسي آتش بس در سوريه را نقض مي كند اما اكنون بايد تلاش هايمان را متمركز كنيم تا درگيري ها در اين كشور متوقف شود.وي گفت، براي پايان دادن به خشونت ها بايد دولت و مخالفان حسن نيت خود را نشان دهند و به جاي درگيري به مذاكرات سياسي روي آورند.
اخضر ابراهيمي نيز در اين كنفرانس خبري مشترك گفت، در سوريه بايد اصلاحات واقعي صورت پذيرد و با مذاكره خواسته هاي مردم محقق شود.
ابراهيمي افزود، برخي گروه هاي تروريستي اقدام به عمليات و انفجار در مناطق مختلف مي كنند كه اين امر از سوي شوراي امنيت و جامعه جهاني محكوم است.
وي تاكيد كرد، آنچه در سوريه مي گذرد جنگ داخلي است و نمي توان نام ديگري براي آن انتخاب كرد و اين جنگ بايد هرچه زودتر متوقف شود.
گفتني است پس از نقض مكرر آتش بس در سوريه از سوي مخالفان اخضر ابراهيمي سفرها و مذاكرات خود را درباره اوضاع اين كشور گسترش داد و در اولين سفر خود پس از اين مرحله به مسكو رفت.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز در واكنش به نقض آتش بس در سوريه گفت، اين امر بسيار نااميدكننده است و نشان مي دهد كه جامعه جهاني بايد تلاش بيشتري براي متحد ساختن مخالفان و دولت سوريه انجام دهد.
اين در حالي است كه نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب ماموريت فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه را غيرممكن خواند.
وي افزود، در حال حاضر هيچ راهي جز راهكار سياسي براي حل شرايط سوريه باقي نمانده است.
گفتني است با وجود اينكه ارتش سوريه و مخالفان اعلام كرده بودند طرح آتش بس اخضر ابراهيمي را پذيرفته اند ليكن در چهار روز آتش بس ده ها نفر قرباني درگيري هاي خونين ميان دوطرف شدند.
از سوي ديگر، گروهك هاي تروريستي در جنايتي جديد دست كم 20 شهروند سوري كه در ميان آنها زن و كودك نيز ديده مي شد در شهر ادلب به قتل رساندند.
گروهك تروريستي موسوم به ارتش آزاد منطقه «الطارمه» از توابع استان ادلب را با خمپاره هاي دست ساز آرپي جي گلوله باران كردند.
منابع خبري اظهار داشتند اجساد كشته شده ها به طور كامل سوخته بود و به دليل استقرار تك تيراندازهاي ارتش آزاد روي بام ساختمان ها امكان بيرون كشيدن اجساد و كمك به زخمي ها توسط اهالي منطقه وجود نداشت.
گروهك تروريستي ارتش آزاد هفته گذشته نيز در يك جنايت هولناك در منطقه دوما دمشق 25 شهروند سوري را به شكلي فجيع سر بريدند كه در ميان آنها 9 مرد، سه كودك و يك زن ديده مي شدند.
همچنين در حمله تروريستي عناصر مسلح به يكي از مناطق حلب سه شهروند سوري كشته شدند.
در همين رابطه تلويزيون دولتي سوريه روز گذشته از انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در منطقه نزديك دمشق خبر داد كه در آن 10نفر كشته و تعدادي ديگر زخمي شدند.
ساير رويدادها
¤ كارشناسان مسائل راهبردي روسيه، آمريكا را مسئول اقدام عناصر مسلح در نقض آتش بس در سوريه دانست.
¤ نخست وزير سوريه از اختصاص حدود 500 ميليون دلار براي بازسازي مناطق آسيب ديده در اين كشور خبر داد.
¤ شبكه تلويزيوني سوريه در گزارشي اعلام كرد القاعده در سوريه با حمايت آمريكا فعاليت مي كند.
¤ نيروهاي ارتش سوريه در شرق اين كشور تعدادي تروريست را به هلاكت رساندند كه در ميان آنان اتباع مصري و افغاني وجود داشت.
 


رأي دوباره مردم اوكراين به حزب حاكم مخالف غرب

حزب حاكم اوكراين از پيروزي خود در انتخابات پارلماني اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها حزب مناطق متعلق به رئيس جمهور اوكراين اعلام كرد كه با كسب 28 درصد آرا در انتخابات پارلماني روز يك شنبه پيروز شده است.
مقام هاي حزب «مناطق» به رهبري ويكتور يانوكوويچ، رئيس جمهوري اوكراين اعلام كردند، نتايج انتخابات پارلماني نشان مي دهد كه اوكرايني ها به رئيس جمهوري خود اعتماد دارند.
حزب مخالف «سرزمين پدري» 20 درصد از آرا را كسب كرده است برخي از خبرها ميزان راي حزب سرزمين پدري به رهبري يوليا تيموشنكو نخست وزير نارنجي سابق را حدود 24 درصد برآورد كرده بودند ديگر حزب مخالف دولت نيز نزديك به 15 درصد از آرا را بدست آورد.نيمي از 450 تن از نمايندگان پارلمان اوكراين از فهرست احزاب و نيم ديگر از احزاب مستقل انتخاب مي شوند.
حزب حاكم كه در انتخابات به پيروزي رسيد، حزبي است كه مقابل نارنجي هاي غربگرا ايستاد و به همين خاطر در بين مردم محبوبيت زيادي دارد.
3500 ناظر خارجي شامل بيش از 600 ناظر از سازمان هاي امنيتي و همكاري در اروپا براي نظارت بر اين انتخابات به اوكراين سفر كرده بودند.
رويترز نيز گزارش داد طرفداران حزب حاكم پس از اعلام نتايج اوليه شمارش آرا به خيابان هاي «كيف» ريختند و پيروزي خود را جشن گرفتند. اين جشن همچنين مصادف بود با جشن شصت وهفتمين سال آزادي اوكراين از دست آلمان نازي در خلال جنگ جهاني دوم.
 


دادگاه اداري مصر

امروز درباره پيمان كمپ ديويد تصميم مي گيرد

دادگاه اداري مصر امروز درباره لغو يا اصلاح پيمان كمپ ديويد تصميم مي گيرد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه مصري «اليوم السابع»، دادگاه اداري مصر امروز نشست خود را براي بررسي دادخواست برخي از فعالان سياسي مصر و حزب الدستور اين كشور مبني بر لغو و يا تعديل معاهده صلح رژيم صهيونيستي (كمپ ديويد ) آغاز خواهد كرد و نظر خود را در اين خصوص اعلام مي كند.
براساس اين گزارش، فعالان مصري با ارائه دادخواستي به دادگاه اداري مصر از مقامات قضايي اين كشور خواسته بودند تا نسبت به لغو و يا ايجاد اصلاحاتي در معاهده كمپ ديويد اقدام كند.
اين درخواست فعالان سياسي كه از سوي ده ها هزار نفر از مردم مصر حمايت مي شود، پيشتر از سوي «محمد مرسي» رئيس جمهور، «هشام قنديل» نخست وزير و «محمدكامل عمرو» وزير خارجه مصر رد شده بود.
از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي مصر موفق شدند كه از طرح سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي براي سرقت اسناد و مدارك مربوط به يهوديان از اين كشور جلوگيري كنند.
به گزارش روزنامه رسمي «الاهرام»، پليس قاهره 13 بسته حاوي كتاب و روزنامه هاي خصوصي كه تاريخ آنها به قرن نوزدهم باز مي گردد را قبل از آن كه به اردن و از آنجا به سرزمين هاي اشغالي ارسال شوند، توقيف كرد.
براساس گزارش هاي دولتي مصر، سازمان جاسوسي رژيم صهيونسيتي، «موساد»، عمليات قاچاق اسناد از قاهره به تل آويو را طراحي و سازماندهي كرده بود.
در حال حاضر مقامات امنيتي مصر به شدت در تلاش هستند تا صاحب اين بسته كه با نام يك شهروند فرانسوي آماده ارسال به اردن بود را شناسايي كنند.
به گزارش روزنامه مصري الاهرام، هنوز مشخص نشده است كه اين اسناد از كجا آورده شده اند، اما گفته مي شود كه يا از طريق يك مقام دولتي لو رفته است و يا اينكه از موسسه علمي مصر در قاهره در جريان اولين سالگرد انقلاب 25 ژانويه به سرقت رفته اند.
در همين حال منابع امنيتي مصر از كشف يك شبكه تروريستي مرتبط با اسرائيل در روزهاي اخير خبر دادند.
اين گزارش مي افزايد: دستگاه هاي امنيتي مصر چهار تشكيلات تروريستي مرتبط با القاعده و اسرائيل را شناسايي كردند كه اعضاي آن قصد ترور محمد مرسي رئيس جمهور مصر در روز عيد قربان را داشتند. بر پايه اين گزارش دستگاه هاي امنيتي وابسته به وزارت كشور مصر يك انبار مواد منفجره را در شمال غربي قاهره در روز يكشنبه كشف كردند.

 


برلوسكني : دولت ايتاليا را سرنگون مي كنم

برلوسكني پس از محكوميت به زندان، دولت اين كشور را تهديد به «سرنگوني» كرد.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، «سيلويو برلوسكني» نخست وزير سابق ايتاليا، روز شنبه يعني درست يك روز پس از اينكه به اتهام فساد مالي به تحمل يك سال زندان محكوم شد، دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير اين كشور را تهديد كرده است.
«برلوسكني» در كنفرانس مطبوعاتي، تمام قضاتي را هم كه وي را محكوم كرده اند «شورشيان چپگرا» توصيف كرد. نخست وزير سابق ايتاليا در ادامه گريزي هم به سياست هاي اقتصادي دولت اين كشور زد و گفت: بايد اعتراف كنيم كه طرح هاي دولت موجب تشديد ركود اقتصادي ايتاليا شده است. من با همكاري شركايم در چند روز آينده تصميم خواهم گرفت كه آيا بهتر است فورا از اين دولت سلب اعتماد كنيم يا با توجه به انتخابات پيش رو آن را به حال خود رها كنيم...» گفتني است، در صورتي كه حزب برلوسكني از حمايت دولت ائتلافي مونتي دست بكشد، كابينه مونتي به دليل افتادن از حدنصاب سقوط خواهد كرد.
انتشار اين اخبار باعث نگراني شديد فعالان اقتصادي ايتاليا و واكنش منفي بازار اين كشور شده است. به اعتقاد كارشناسان اقتصادي، سقوط كابينه ايتاليا باعث وارد شدن هزينه هاي سنگيني بر اقتصاد اين كشور خواهد شد.
 


مخالفان در مقدونيه خواستاربرگزاري انتخابات زودهنگام شدند

طرفداران احزاب مخالف مقدونيه با برپايي تظاهرات گسترده ضد دولتي خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام شدند.
ده ها هزارنفر از طرفداران احزاب مخالف مقدونيه روز يكشنبه با برپايي تظاهرات گسترده ضد دولتي در شهر «اسكويچه» خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام همزمان با انتخابات محلي ماه مارس شدند.
معترضان كه در ميدان مركزي شهر تجمع كرده بودند همچنين با حمل تصاوير رهبران خود عليه دولت «نيكلا گروفسكي» كه از سال 2006 قدرت را در اختيار دارد شعار دادند.
«برانكو گرونكوفسكي»، رهبر حزب مخالف «سوسيال دموكرات» مقدونيه در اين تجمع حضور يافت و براي طرفداران خود سخنراني كرد.«گرونكوفسكي» در جريان سخنراني هاي خود به شدت از «اوضاع اقتصادي بيكاري، بدهي بالاي دولت و نبود دموكراسي» انتقاد كرد.
 


عمليات تروريستي در نيجريه 10 كشته و 100 مجروح برجاي گذاشت

منابع خبري از كشته شدن 10 نفر و جراحت 100 تن در انفجار يك كليسا در نيجريه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين حمله كه يك تروريست با كاميون پر از مواد منفجره وارد كليسا شد، ده ها تن كشته و زخمي شدند و ساختمان كليسا ويران شد.
سخنگوي فرماندار شهر كادونا در شمال نيجريه كه انفجار روز يكشنبه در آن به وقوع پيوست، اين عمليات را به گروه ضد دولتي «بوكوحرام» نسبت داد، اما گروه بوكوحرام تاكنون مسئوليت آن را نپذيرفته است.
برپايه اين گزارش پس از انفجار كاميون مواد منفجره در كليسا، مسيحيان شهر كادونا به خيابان ها ريختند و با يورش به مسلمانان دو تن از آنها را كشتند.
انفجارها در نيجريه از سال گذشته ميلادي و پس از انتخاب يك رئيس جمهور مسيحي و قدرت گرفتن مسيحيان افزايش يافت و جوي از وحشت و ترس را در اين كشور مستولي كرد. اين در حالي است كه در شمال نيجريه مسلمانان ساكن هستند و جنوب آن عمدتاً مسيحي نشين است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14