(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

ثبت نام 20 هزار نفر براي دريافت آرم طرح ترافيك
با ورود به سامانه آموزش و پرورش دانش آموزان
در طراحي سوالات امتحانات نهايي مشاركت مي كنند
پليس راه اعلام كرد
جلوگيري از تردد اتوبوس هاي داراي نقص فني
رويداد هاي خارجي
رئيس شوراي شهر تهران:
شهردار را ملزم به رعايت اصول معماري ايراني- اسلامي مي كنيم
پاسخ پژوهشگاه ابن سينا به دستورالعمل جديد پزشكي قانوني
افتتاح 25 پروژه بيمارستان لقمان حكيم
طوفان به 8 روستاي مازندران خسارت زد
در محور ياسوج به اصفهان
واژگوني اتوبوس 5 كشته و 17زخمي بر جاي گذاشت
عجله داماد براي بردن عروس، حادثه آفريد
سارقان خودرو حمل پول را به سرقت بردند
دزداني كه با خشونت مسافران را سركيسه مي كردند
بازداشت 100 شرور طي 6 ماه گذشته
مخروبه نشين معتاد جواهرات عروس و داماد را پس داد
فعاليت مراكز معاينه فني در روزهاي جمعه
اعطاي مدال شجاعت به يك سگ
ركورددار موي ايستاده!
رژه2000 گوسفند در خيابان هاي مادريد
ناپديد شدن كشتي باري
80 هزار چيني آواره طوفان


ثبت نام 20 هزار نفر براي دريافت آرم طرح ترافيك


معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تاكنون حدود 20 هزار متقاضي دريافت مجوز طرح ترافيك در سايت شهرداري تهران ثبت نام كرده اند و ثبت نام متقاضيان تا 20 آبان ادامه خواهد داشت.
وحيد نوروزي با بيان اين مطلب اظهار كرد: تاكنون حدود 20 هزار تن از متقاضيان دريافت مجوز طرح ترافيك نسبت به ثبت نام اقدام كرده اند كه حدود 73 درصد ثبت درخواست ها مربوط به اشخاص حقيقي و 27 درصد اشخاص حقوقي بوده است.
وي با بيان اينكه به ازاي هر يك آرم طرح ترافيك به طور متوسط 4 تا 5 متقاضي وجود دارد، گفت: از متقاضيان درخواست مي شود هرچه سريعتر نسبت به ثبت درخواست خود اقدام كنند تا در روزهاي آخر براي ثبت نام دچار مشكل نشوند البته بايد به اين نكته توجه داشته باشند زودتر ثبت نام كردن اولويتي براي دريافت مجوز ايجاد نمي كند.
نوروزي با تاكيد بر اينكه براي ثبت نام درخواست طرح ترافيك حتما پرداخت عوارض شهرداري و دريافت معاينه فني الزامي است گفت: به زودي لايحه نرخ آرم طرح ترافيك به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه خواهد شد تا با همفكري و مشورت اعضاي شورا در مورد نرخ طرح ترافيك سال آينده تصميم گيري شود.
 


با ورود به سامانه آموزش و پرورش دانش آموزان

در طراحي سوالات امتحانات نهايي مشاركت مي كنند

رئيس مركز سنجش و ارزيابي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش گفت: با ايجاد بانك سوالات امتحانات نهايي در سامانه ارزشيابي در آموزش و پرورش، از اين پس دانش آموزان نيز در طراحي اين سوالات امتحاني خود مشاركت خواهند داشت.
«عبدالامير عرفي» ديروز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در بانك سوالات، شرايطي فراهم مي شود تا دانش آموزان علاقه مند و توانمند، به اين بانك وارد شده و سوالي را كه خودشان طراحي كرده اند، در قسمت بانك سوالات سامانه برخط (آنلاين) ارزشيابي قرار دهند.
عرفي افزود: سوالات دانش آموزان را كارشناسان بررسي مي كنند و اگر نيازمند تصحيح باشد، اصلاحات لازم اعمال شده و باز خورد آن به دانش آموزان منتقل مي شود.
وي گفت: از اين طريق بنا داريم از ميزان توانمندي و مهارت دانش آموزان آگاه شويم و از سوي ديگر دانش آموزان ضمن آشنايي با طراحي سوال، به دشواري هاي اين كار آشنا شوند.
عرفي با بيان اين كه سامانه بر خط ارزشيابي شامل بانك سوالات، ارزشيابي بر خط، نظارت جامع و نمونه سوالات امتحانات هماهنگ و نهايي است، گفت: اين سامانه اكنون به سمتي مي رود كه در كوتاه مدت بتواند ارزشيابي را به عنوان عامل اساسي در ايجاد تحول در نظام آموزشي و كيفيت آموزش و پرورش توسعه داده و تقويت كند.
وي افزود: با تاسيس اين سامانه و بهره گيري از توان علمي بيش از يك هزار و 400 دبير متخصص از سراسر كشور و گروه هاي آموزشي و دبيرخانه هاي دروس در 21 ماده درسي، بيش از 153 هزار سوال استاندارد در پايه دوم متوسطه جمع آوري شد.
عرفي با بيان اين كه در اين سامانه و در برخي از دروس نظري بيش از 10 هزار سوال جمع آوري شده است، افزود: در اين سامانه پتانسيل بالايي براي طراحي سوال مطلوب ايجاد شده است و سرمشقي براي معلمان كشور براي برگزاري آزمون داخلي و ارزشيابي مستمر در راستاي ارتقاي كيفيت آموزشي خواهد بود.
وي گفت: سوالات بيش از شش عنوان درس پايه دوم متوسطه در امتحان نهايي دي ماه سال 91 از بانك سوالات استفاده خواهد شد و در خرداد ماه نيز استفاده از سوالات اين بانك به حداكثر خواهد رسيد.

 


پليس راه اعلام كرد

جلوگيري از تردد اتوبوس هاي داراي نقص فني

فرمانده پليس راه گفت: ناوگان حمل و نقل عمومي در پاسگاه هاي پليس راه كنترل و در صورت داشتن نقص فني از تردد آنها جلوگيري مي شود.
سرهنگ محمدرضا مهماندار در اين رابطه اظهار داشت: پليس همانند سال هاي گذشته طرح كنترل اتوبوس هاي مسافربري را از مبدأ به اجرا گذاشته و با توجه به سردي هوا و احتمال بارش در جاده هاي كشور، كنترل پليس روي وسايل نقليه عمومي به ويژه وسايل نقليه مسافربري افزايش يافته است.
وي ادامه داد: در اين طرح اتوبوس هاي مسافربري و تاكسي هاي بين شهري از سوي ماموران پليس راه كنترل شده و در صورت نداشتن تجهيزات زمستاني به ويژه در جاده هاي كوهستاني از تردد آنها جلوگيري مي شود. ضمن اين كه اين خودروها از نظر معاينه فني كنترل شده و در صورت نداشتن معاينه فني با آنها برخورد مي شود.
فرمانده پليس راه اظهار كرد: اتوبوس هايي كه داراي نقص فني هستند يا سيستم ترمز آنها دچار مشكل باشند، در پاسگاه هاي پليس راه با بررسي فني وسيله نقليه شناسايي و از تردد آنها جلوگيري مي شود.

 


رويداد هاي خارجي

ساكنان نيويورك از ترس طوفان سندي فروشگاه هاي مواد غذايي را خالي كردند
وزش طوفان سندي در آمريكا موجب وحشت ساكنان ايالت نيويورك شده و مردم براي تامين مايحتاج ضروري خود به فروشگاه هاي موادغذايي هجوم برده اند.
به گزارش ايرنا، مردم مقابل فروشگاه هاي بزرگ نيويورك همچون شاپ استاپ، شاپ ريت، كاستكو و ساير فروشگاه ها در صف هاي طولاني در حال تامين موادغذايي هستند.
براساس اعلام قبلي آب و برق نيويورك قطع شده است و حمل و نقل عمومي به ويژه قطار شهري و اتوبوسراني تمامي خدمات خود را متوقف كرده اند.
اكثر پمپ بنزين ها در شهر نيويورك تعطيل شده اند و خودروهاي شخصي در صف هاي طولاني منتظر سوخت گيري هستند.
تمامي مدارس، دانشگاه ها و مراكز اداري تعطيل اند و تمامي پروازهاي فرودگاههاي اين شهر لغو شده است.
بلومبرگ شهردار نيويورك از ساكنان رودخانه هادسون خواسته هر چه زودتر منازل مسكوني خود را تخليه و به مكان هاي امن پناه ببرند.
مركز ملي رديابي طوفان آمريكا اعلام كرد: اين طوفان ممكن است به بالا آمدن آب در برخي نواحي اطراف سواحل اقيانوس اطلس از جمله شرق لانگ آيلند و نيويورك منجر شود.
شديدترين زمان وزش طوفان نزديكي ظهر امروز گزارش شده است كه زندگي بيش از 50 ميليون نفر را در نواحي شرق آمريكا تحت تاثير قرار مي دهد.
هواشناسي نيويورك تاكيد كرده طوفان سندي چندين برابر از توفان آيرين شديدتر است و بيش از يك ميليارد دلار خسارات برجاي خواهد گذاشت.
طوفان سندي كه با سرعت 120 كيلومتر در ساعت به سمت شرق آمريكا در حركت است، موجب تعطيلي كامل شهر نيويورك از جمله سازمان ملل متحد هم شده است.
بنابه گزارشهاي رسيده مسئولان هواپيمايي براي پيشگيري از حوادث و ترافيك هوايي بيش از 3 هزار پرواز نيويورك را لغو كردند كه موجب سرگرداني دهها هزار مسافر شد.
با نزديك شدن طوفان سندي به سواحل شمالي وضعيت اضطراري در ايالت هاي نيوجرسي و كانتيك نيز حاكم شده است.
در اين ميان پنتاگون به 30 هزار نيروي نظامي خود آماده باش داده است تا در صورت نياز وارد عمل شوند.
گفتني است، اين طوفان تاكنون موجب مرگ 40 نفر در حوزه كارائيب شده است.
 


رئيس شوراي شهر تهران:

شهردار را ملزم به رعايت اصول معماري ايراني- اسلامي مي كنيم

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از ايجاد محدوديت استفاده از كامپوزيت در نماي ساختمان ها به جاي مصالح وطني خبر داد و گفت: در اين رابطه شهرداري را به رعايت اصول معماري ايراني -اسلامي ملزم خواهيم كرد.
مهدي چمران در گفت و گو با مهر با اشاره به بررسي طرح الزام شهرداري به رعايت اصول معماري ايراني اسلامي و منظر ساختمان هاي شهري در جلسه علني اين هفته شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در اين طرح به چند نكته تاكيد شده است، از جمله مصالحي كه در ساختمان هاي شهري به كار مي روند.
وي افزود: متاسفانه شاهد بكارگيري بي رويه مصالحي همچون كامپوزيت در خانه هاي مسكوني هستيم.
كامپوزيت هاي آلومينيومي در ساختمان هاي اداري-تجاري و كارخانه ها كاربرد دارند اما كارايي براي منازل مسكوني ندارند و با نظام هندسي معماري و هويتي معماري ما در تضاد هستند. بنابراين نبايد در واحدهاي مسكوني بزرگ و يا كوچك بكار گرفته شوند. همچنين براي كمتر استفاده شدن اين مصالح در ساختمان هاي ديگر نيز عوارضي براي آن تعريف شده است.
وي ادامه داد: براي كاربرد بيشتر مصالحي مانند آجر كه با معماري كشورمان همخواني نيز داشته باشد تخفيفي در عوارض پيش بيني شده است. مردم از مصالح وطني استقبال مي كنند زيرا برخلاف كامپوزيت هايي كه لبه هايشان كج و معوج مي باشد و مشكلات زيادي را به همراه دارد و نماي نامناسبي براي فضاي شهري ايجاد مي كند شكل زيباتري به شهر مي دهد.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به بخش هاي ديگر از اين طرح گفت: در حال حاضر بعد از نهايي شدن ساخت و سازها بر روي نماهاي ساختمان ها هر كاري انجام مي شود، از نصب كولر گازي و آبي گرفته تا كانال هاي عجيب و غريب كه تاثيرات بدي در فضاي شهري مي گذارد.وي با تاكيد بر اين كه اين موضوع پيش از اين نيز طي بخشنامه هايي ممنوع شده بود، افزود: در طرح معماري ايراني-اسلامي بر موضوع نظارت بر ساختمان ها پس از صدور پروانه كار تاكيد شده است.
 


پاسخ پژوهشگاه ابن سينا به دستورالعمل جديد پزشكي قانوني

پژوهشگاه فناوري هاي نوين علوم زيستي جهاددانشگاهي - ابن سينا، در خصوص خبري مبني بر «تدوين دستورالعمل جديد سازمان پزشكي قانوني و عدم نياز به رضايت شوهر در صدور مجوز سقط درماني جنين»، به عنوان يكي از نهادهاي پيشگام در زمينه سقط درماني لازم مي داند توضيحاتي را در اين خصوص بيان كرد.
مسئله سقط جنين و ختم بارداري از مسائل مبتلابه كشور ماست. درج آمار ارائه شده از سوي مديركل دفتر سلامت وزارت بهداشت مبني بر انجام روزانه 80 هزار سقط قانوني و غيرقانوني، كه البته مربوط به بيش از يك دهه پيش است نيز گواهي بر اين موضوع است.
حال با درج خبر ابلاغ دستورالعمل جديد پزشكي قانوني مورخ 1/7/1391 مبني بر عدم نياز به حضور پدر براي صدور مجوز سقط درماني جنين، بر آن شديم فرصت را مغتنم شمرده تا:
اولا: از تصميم مسئولين پزشكي قانوني براي توجه به متن قانون سقط درماني جنين مصوب 1384 و تلاش در جهت اجراي صحيح آن تشكر ويژه به عمل آيد، چرا كه مطابق نص اين قانون، تنها رضايت زن براي صدور مجوز سقط درماني ضروري است اما متاسفانه اجراي صحيح قانون تاكنون در دستورالعمل هاي مدون آن سازمان مغفول مانده بود.
ثانيا: بار ديگر بر ايجاد كلينيك هاي سقط درماني جنين در تهران و شهرستان ها با نظارت مستقيم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي تسهيل فرايند تشخيص زودهنگام انديكاسيون هاي مجاز براي سقط در مهلت مقرر در قانون (4 ماهگي) تاكيد نمائيم.
بي شك تصويب ماده واحده «قانون سقط درماني» اقدامي رو به جلو و موثر در قانونمند كردن اين معضل در چارچوب هاي پذيرفته شده بود. با اين وجود، به مجرد تصويب قانون، خلاءهايي نيز در آن ديده شد كه ما را بي نياز از تدوين دستورالعمل ها و آيين نامه هاي اجرايي مربوط جهت تدقيق مسئله نمي كرد. به همين منظور، به پيشنهاد پژوهشگاه ابن سينا و بنا به درخواست معاون وقت درمان وزارت بهداشت، پژوهشگاه تهيه پيش نويس دستورالعمل اجرايي را برعهده گرفت كه با برگزاري جلسات مشترك با حضور متخصصان پژوهشگاه، همكاران و دست اندركاران محترم وزارت بهداشت و معاونان و مسئولان سازمان پزشكي قانوني كشور، طي جلسات متعددي كه در سازمان پزشكي قانوني برگزار شد، اين دستورالعمل تدوين و به منظور تصويب در تاريخ 27/6/85 به وزارت بهداشت و سازمان پزشكي قانوني ايفاد گرديد. اما متاسفانه به رغم تمام پيگيري هاي انجام شده، تصويب و اجراي اين دستورالعمل تا امروز بر زمين مانده است.
در آخر پژوهشگاه ابن سينا آمادگي كامل خود را براي هرگونه همكاري در تدوين و تكميل انديكاسيون هاي سقط درماني، تاسيس كلينيك سقط درماني زير نظر مستقيم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نيز تكميل و پيگيري تصويب دستورالعمل اجرايي اعلام مي دارد.

 


افتتاح 25 پروژه بيمارستان لقمان حكيم

25 پروژه جديد در قالب بخش هاي جديد و بازسازي شده در بيمارستان لقمان حكيم تهران افتتاح شد.
اين پروژه ها شامل بخش هاي ويژه بستري، جراحي اعصاب، احداث نمازخانه، تصفيه خانه فاضلاب، داروخانه، بازسازي پاويون ها و محل استراحت پزشكان، ايزوله بخش عفوني، سردخانه جديد و امحاي زباله است.
«اميدوار رضايي» رئيس بيمارستان لقمان حكيم در اين باره گفت: در مجموع 43 ميليارد و 790 ميليون ريال بودجه براي افتتاح اين بخش ها صرف شده است.
وي با بيان اينكه بيمارستان لقمان حكيم جزو بيمارستان هاي قديمي تهران است، گفت: در زمان حاضر اغلب بخش هاي اين بيمارستان در حال بازسازي است.
رئيس بيمارستان لقمان حكيم افزود: اكنون حدود 20 بخش بستري در اين بيمارستان شامل بخش هاي مسموميت، جراحي اعصاب، بخش هاي داخلي، جراحي عمومي، ارتوپدي، زنان و زايمان، اطفال و نوزادان، داخلي عمومي، عفوني، گوش و حلق و بيني، پوست و چهار فوق تخصص روماتولوژي، ريه، غدد و گوارش فعال است.
اميدوار رضايي گفت: اين بيمارستان داراي 420 تخت مصوب است كه بيش از 200 هزار مراجعه كننده در سال دارد كه سالانه 120 هزار نفر آن ها به درمانگاه و 80 هزار نفر به اورژانس بيمارستان مراجعه مي كنند.
به گفته وي، ساختمان جديد بخش اورژانس اين بيمارستان سال گذشته احداث و با حضور وزير بهداشت افتتاح شد كه اين اورژانس جزو اورژانس هاي نمونه استان تهران است.
بيمارستان دانشگاهي- آموزشي لقمان حكيم كه زير نظر دانشكده علوم پزشكي شهيد بهشتي فعاليت مي كند در سال 1349 تأسيس شد.
 


طوفان به 8 روستاي مازندران خسارت زد

طوفان يك شنبه به 8 روستا از بخش مركزي شهرستان ساري خسارت زد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر مازندران، عوامل امدادي هلال احمر با تجهيزات كامل به اين مناطق اعزام شدند و نسبت به امدادرساني به 96 خانوار حادثه ديده در روستاهاي طبقده، سوته، دلمرز، موزي باغ، سيد محله، حميدآباد، قاجار خيل گهرباران و قاجار خيل بخش مركزي ساري اقدام كردند.براساس اين گزارش توزيع 240تخته موكت، 330 تخته پتو و 667 كيلو نايلون از جمله خدمات ارائه شده بوده است.به گزارش فارس، بيش از 20 نيروي امدادي و 6 دستگاه خودرو در اين عمليات مشاركت داشتند.
 


در محور ياسوج به اصفهان واژگوني

اتوبوس 5 كشته و 17زخمي بر جاي گذاشت

واژگوني اتوبوس حامل مسافران بندرعباس در جاده ياسوج به اصفهان 17 نفر مجروح و پنج نفر كشته شدند
به گزارش خبرنگار مهر، اين حادثه ساعت چهار و 45 دقيقه سحرگاه دوشنبه در كيلومتر 50 جاده ياسوج به اصفهان و در منطقه «باگ» به وقوع پيوست.
در اين حادثه 17 نفر مجروح و پنج نفر كشته شدند و حال دو نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است.
خدمات رساني به حادثه ديدگان توسط يك اتوبوس آمبولانس و هشت دستگاه آمبولانس فوريتهاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد انجام شد و مجروحان به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج منتقل شدند.
علت اين حادثه در دست بررسي است با اين حال برخي مسافران سرعت زياد را عامل اين تصادف عنوان مي كنند.
همچنين راننده اين اتوبوس ليز بودن جاده بر اثر بارندگي را دليل انحراف اتوبوس از جاده و واژگوني آن بيان كرد.
گفته مي شود اين اتوبوس از بندرعباس عازم اصفهان بوده كه نيمي از مسافران خود را در شيراز پياده كرده و با بقيه مسافران از طريق جاده ياسوج به مقصد اصفهان حركت كرد.
در ساعات اوليه پس از بروز حادثه، استاندار كهگيلويه و بويراحمد به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج بر بالين مجروحان در بيمارستان حاضر شدند و استاندار ضمن حضوردر كنار بيماران و دلجويي از آنان خواستار رسيدگي كامل به مصدومان حادثه شد.


 


عجله داماد براي بردن عروس، حادثه آفريد

برازجان- خبرنگار كيهان:
داماد «ماشين عروس» را به يك دستگاه پژوي 206 پارك شده در كنار خيابان كوبيد.
عروس عصر يكشنبه در يكي از آرايشگاه هاي زنانه برازجان منتظر داماد بود كه به اتفاق هم به تالار بروند. داماد خودروي پرشيا را با گل تزئين كرده بود و با سرعت به طرف آرايشگاه عروس مي آمد كه در نزديكي محل آرايشگاه با يكدستگاه پژوي206 پارك شده در كنار خيابان از روبرو برخورد كرد بطوري كه خودروي پژو 206 چند متر جابجا شد. در اثر اين تصادف خسارت زيادي به خودروي پرشيا و پژوي 206 وارد شد. گفته مي شود داماد ماشين عروس را از يكي از دوستان و آشنايان قرض گرفته بود.
 


سارقان خودرو حمل پول را به سرقت بردند

خودرو حمل پول بانك صادرات شعبه خيابان كسري اصفهان سرقت شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، پيش از ظهر ديروز، خودرو حامل پول بانك صادرات شعبه چهارراه كسري در خيابان بزرگمهر اين شهر مورد سرقت قرار گرفت.
بنا به گفته شاهدان ماجرا، سارقان دو نفر بودند كه به ترتيب يك نفر بيرون از بانك و نفر ديگر درون بانك منتظر بود كه به محض رويت خودروي حمل پول و حضور دو مامور در بانك، ماموري كه در بانك بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از آن راننده خودروي حمل پول توسط سارقان گروگان گرفته شد و خودرو را به سرقت بردند.
 


دزداني كه با خشونت مسافران را سركيسه مي كردند

سه پسر تبهكار كه در پوشش مسافربر از مسافران زورگيري مي كردند، در جريان تجسس هاي پليس شناسايي و دستگير شدند.
يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان اداره پنجم گفت: در سه راه انديشه به مقصد پل فرديس، سوار يك دستگاه خودرو سواري پرشيا سفيد رنگ با سه سرنشين شدم كه در طي مسير يكي از دو سرنشين صندلي عقب ماشين، با تهديد چاقو اقدام به سرقت كيف دستي حاوي دسته چك، عابر بانك حاوي 900 هزار تومان وجه نقد و همچنين گوشي تلفن همراه من كرد. سارقان پس از سرقت عابربانك و براي اطمينان از رمز عابركارت به يك دستگاه عابر بانك مراجعه كرده و پس از برداشت مبلغ 200 هزار تومان و اطمينان از صحت رمز، مرا در جاده قديم تهران - كرج از ماشين پياده كرده و خود نيز از محل متواري شدند.
با توجه به شيوه و شگرد استفاده شده در سرقت، كارآگاهان در اولين مرحله از رسيدگي به اين پرونده اقدام به چهره نگاري كرده و در چهره نگاري هاي انجام شده موفق به تهيه تصوير يكي از سارقان شدند. با بهره گيري از تصاوير بدست آمده از چهره نگاري و بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار، مالباخته موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار به نام حسن.ر 22 ساله شد. برابر سوابق «حسن.ر»، وي در طول سال هاي گذشته دو بار به اتهام «سرقت» و «قدرت نمايي با سلاح سرد و بر هم زدن نظم عمومي» دستگير و روانه زندان شده است.
با شناسايي هويت «حسن.ر» و در ادامه تحقيقات جهت شناسايي دستگيري وي، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه وي داراي قرار بازداشت از سوي دو مقام قضايي مي باشد و به تازگي توسط پليس آگاهي شهرستان كرج دستگير و روانه زندان شده است. بلافاصله هماهنگي هاي لازم قضايي انجام و متهم جهت انجام تحقيقات، در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال «حسن.ر» به اداره پنجم و مواجه حضوري، وي از سوي مالباخته مورد شناسايي قرار گرفت و به ناچار به زورگيري و مشاركت در ارتكاب سرقت هاي مشابه با همدستان خود به اسامي «محسن.م» 24 ساله و «علي.ح» 20 ساله اعتراف كرد.در ادامه تحقيقات جهت شناسايي مخفيگاه متهم سوم پرونده - محسن.م-، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه اين متهم از اراذل و اوباش سطح يك منطقه قلعه حسن خان مي باشد كه با انجام تحقيقات پليسي، كارآگاهان موفق به شناسايي محل تردد وي در منطقه قلعه حسن خان شده و 22 مهر امسال اقدام به دستگيري وي كردند.با دستگيري و انتقال متهمان به اداره پنجم، «محسن.م» به زورگيري از مالباخته و همچنين ارتكاب سرقت هاي مشابه با «علي.ح» و «حسن.ر» اعتراف كرد.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند - معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ- با اشاره به شيوه و شگرد متهمان در استفاده از انواع خودروهاي سواري در ارتكاب سرقت ها در پوشش مسافركشي، گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب جرايم مختلف خشن، اعتراف صريح متهمان به زورگيري در پوشش مسافركشي، شناسايي متهمان توسط مالباخته و احتمال افزايش ارتكاب ديگر جرايم مشابه به ويژه زورگيري، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير آنها از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند. همچنين از كليه شهروندان كه از ديگر جرايم ارتكابي متهمان اخبار و اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي شود تا اطلاعات خود را از طريق شماره تماس هاي 51055504 و 51055605 در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
 


بازداشت 100 شرور طي 6 ماه گذشته

جانشين فرمانده يگان امداد پليس تهران از دستگيري بيش از 100 شرور طي 6 ماه گذشته در تهران خبر داد.
به گزارش سايت خبري پليس سرهنگ نژاد ابراهيم در تشريح خبر فوق گفت: با شناسايي محل هاي جرم خيز و اماكني كه امكان حضور و تردد متهمان در آن مناطق مي رفت، طي 6 ماه گذشته مأموران يگان امداد پليس پايتخت موفق به شناسايي تعداد زيادي از آنها شده و مشخص شد كه اين افراد شرارت هايي نظير ايجاد اخلال در نظم عمومي، قدرت نمايي مستانه با سلاح سرد و ايجاد رعب و وحشت دارند.
سرهنگ نژاد ابراهيم افزود: اين متهمان با اقدامات خلافكارانه خود آرامش شهروندان را بر هم زده و باعث اخلال در نظم عمومي شده بودند كه با اجراي طرح امنيت محله محور به سزاي اعمال خود رسيده و پس از بازداشت براي سير مراحل قضايي به دادسرا منتقل شدند.
 


مخروبه نشين معتاد جواهرات عروس و داماد را پس داد

يك معتاد كارتن خواب 600 ميليون ريال طلا و جواهر گم شده عروس و داماد جوان را بازگرداند.
به گزارش فارس، در شب عروسي يك زوج جوان بيش از 600 ميليون ريال طلا و جواهر و پول نقد در راه تالار برگزاري مراسم و هنگام خروج از آرايشگاه در يك كيف دستي در كنار خيابان جا گذاشته شد.
وقتي در تالار عروس سراغ كيف و جواهراتش را گرفت آنان تازه متوجه شدند كه كيف را كنار خيابان جا گذاشته اند.
فرداي عروسي مردي با تلفن همراهي كه در كيف بود با برادر عروس تماس گرفته و خبر پيدا شدن كيف را داد.
داماد جوان به آدرسي كه يابنده داده بود رفت و وقتي به محل رسيد مرد معتادي كه در يك ساختمان مخروبه زندگي مي كرد بدون كمترين توقع همه كيف و محتواي آن را سالم و بي نقص به او بازگرداند.
 


فعاليت مراكز معاينه فني در روزهاي جمعه

مدير روابط عمومي سازمان معاينه فني شهر تهران گفت: مراكز مكانيزه بيهقي و الغدير روزهاي جمعه نيز آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
به گفته قيومي، شهرونداني كه در طول هفته نتوانسته اند براي معاينه فني به مراكز ما مراجعه كنند، در روزهاي جمعه مي توانند از ساعت 8 الي 14 به مراكز بيهقي و الغدير مراجعه نمايند.
قيومي خاطرنشان كرد: با وجود ظرفيت 1200 دستگاه خودرو در دو مركز در جمعه گذشته بيهقي تنها 100 خودرو و الغدير 18 خودرو پذيرش داشته است كه اين تنها 10 درصد از كل ظرفيت اين دو مركز است.
 


اعطاي مدال شجاعت به يك سگ

ارتش انگليس به يك سگ وفادار كه بعد از مرگ صاحب نظامي اش در جنگ افغانستان مرد، نشان شجاعت داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، نظاميان انگليس و سگ هاي ارتش اين كشور پنجشنبه در يك پادگان جمع شدند تا ياد يك حيوان مرده را گرامي بدارند.
براساس اين خبر، «تئو» يك سگ بمب ياب بود كه درست روزي كه صاحب نظامي او در افغانستان كشته شد، مرد.
مدال «ديكين» كه يكي از با ارزش ترين مدال هاي شجاعت حيوانات در انگليس است، به اين سگ مرده اعطا شد.
اين سگ بمب ياب با سرجوخه اي انگليسي به نام «ليام تسكر» كار مي كرد و بمب هاي كنار جاده اي را در ولايت «هلمند» افغانستان كه پناهگاه طالبان محسوب مي شود، پيدا مي كرد.
تسكر 26 ساله در ماه مارس سال 2011 در يك درگيري جنگي با شورشيان در افغانستان كشته شد و سگ او تئو چند ساعت بعد از مرگ صاحبش، دچار تشنج شد و مرد.
به گفته مادر سرجوخه تسكر پسرش و تئو از يكديگر جدايي ناپذير بودند.
در اين خبر آمده است كه مدال ديكين از سال 1943ميلادي تاكنون به عنوان مدال شجاعت حيواناتي شناخته شده است كه در ارتش، نيروي پليس و يا خدمات امداد و نجات حضور دارند.
 


ركورددار موي ايستاده!

يك مرد ژاپني توانست ركورد بلندترين مدل موي ايستاده جهان را از آن خود كند.
«كازيرو واتانابه» با داشتن بلندترين مدل موي ايستاده جهان با طولي برابر با 113سانتيمتر اين ركورد را بدست آورد.
«كازيرو» براي بدست آوردن اين ركورد 15 سال موهايش را نزد.
پيش از اين، يك مرد آلماني با 80سانتيمتر مو ركوردار بلندترين موي ايستاده جهان بود.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، وي در اكتبر سال 2011 ميلادي اين ركورد را بدست آورد.
 


رژه2000 گوسفند در خيابان هاي مادريد

چوپان هاي اسپانيايي با به راه انداختن رژه گوسفندان در خيابان هاي پايتخت به گسترش فضاهاي شهري و صنعتي شدن توليدات كشاورزي اعتراض كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، چوپان هاي اسپانيايي در اعتراض به صنعتي سازي كشاورزي و گسترش شهرها و در حمايت از شيوه هاي سنتي پرورش دام، گله اي با بيش از دو هزار گوسفند را به مركز مادريد بردند.حضور اين گوسفندها و مسدود شدن خيابان ها آن هم در محلات مرفه نشين مادريد موجب تعجب گردشگران و ساكنان اين مناطق شد.
چوپان ها حداقل از سال 1273 ميلادي حق داشته اند از مسيرهايي كه اكنون شهر مادريد در ميان آن ساخته شده و زماني از دشت هايي باز مي گذشته، گله هاي خود را عبور دهند. هر سال تعدادي از چوپان ها از اين حق استفاده مي كنند و براساس يك سنت قديمي با پرداخت 25 سكه مسي به مسئولان شهر، از اين گذرگاه عبور مي كنند.
در اسپانيا چوپان ها حق دارند مسيري 125 هزار كيلومتري را طي كنند و از آن براي ييلاق و قشلاق خود استفاده كنند. سالانه قريب به يك ميليون راس دام در اين كوچ شركت دارند كه اغلب اين دام ها گاو و گوسفند هستند.
 


ناپديد شدن كشتي باري

رسانه هاي داخلي روسيه اعلام كردند: يك كشتي باري با 11 خدمه در شرق دور اين كشور ناپديد شد.
به گزارش ايسنا، نيروهاي امداد و نجات روسيه پس از دريافت علامت خطر اين كشتي در درياي «اختسك» عمليات امدادرساني براي يافتن آن را آغاز كردند.بنابر اعلام مقامات داخلي روسيه تلاش نيروهاي امداد تاكنون نتيجه اي نداشته و نتوانسته اند اين كشتي را موقعيت يابي كنند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، وقوع طوفان شديد و باد عمليات امدادرساني را با مشكل روبرو كرده است.
 


80 هزار چيني آواره طوفان

طوفان «سانتين» در چين به آوارگي بيش از 80 هزار تن از ساكنان ايالت «هاينان» منجر شد.
مقامات محلي ايالت «هاينان» اعلام كردند: با رسيدن طوفان «سانتين» به اين منطقه تعدادي از مردم اين ايالت خانه هاي خود را ترك كردند و در پناهگاه هاي موقت اسكان داده شدند.سازمان هواشناسي چين اعلام كرد: اين طوفان موجب رانش زمين در مناطق ساحلي خواهد شد. همچنين در پي وقوع اين توفان حركت تعدادي از قطارهاي اين شهر با اخلال مواجه گرديد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شينهوا، سازمان هواشناسي اين كشور همچنين از تمام ماهيگيران خواست تا زمان فروكش كردن طوفان به ماهيگيري نروند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14