(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

حديث دشت عشق
انتخاب بهروان به عنوان نايب رئيس دوم قانوني بود يا غيرقانوني؟!
انتخابات خبرساز فدراسيون فوتبال!
اخبار كوتاه از فوتبال
IOC اجازه برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك را به ايران نداد
با پيروزي آبي پوشان پايتخت برابر گهر
طعم صدرنشيني زير زبان استقلال رفت
خداحافظي با تعدادي از مربيان خارجي
تلاش واليباليست هاي نوجوان ايران براي جهاني شدن
ديدار وزير ورزش و جوانان با رئيس بين المللي المپيك


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محسن مصطفوي»
براي جان دادن در راه خدا آماده باشيم
سلام! حال همه ما مثل هم است. ملالي نيست جز اينكه از چشم هاي خود خجالت مي كشيم وقتي از پشت چشم هاي تو زندگي را مي نگريم. چقدر كوتاه و باشكوه قدم زدي. تنها با چند گام استوار از خانه به خيابان و از خيابان به خط مقدم، از خط مقدم با يك قدم به آسمان رفتي.گردان امام حسين(عليه السلام)، گروهان ميثم! اين تنها نشاني است كه از تو به ما دادند. به همراه نشاني از رويت كه خنده هميشه ميهمانش بود و از دلت كه غم محرومان داشت و از چشمانت كه اشك يتيمان.
با اين نشاني ها چگونه تو را مي توان شناخت. همه اين ها نشان از بي نشاني توست. همان بي نشاني كه سال ها به دنبالش بودي و به آن رسيدي.
تو غريبي! تو حتي در ميان آشنايان هم غريبي! و شايد اين ماييم كه غريبه ايم با تو! با آرمانت! با هدفت! با راهت!
حال ما خوب است. ملالي نيست جز نشناختن شما!
ملالي نيست جز بي نشان بودن شما! جز غربت شما!
فرازي از نوشته شهيد:
«خدا هر لحظه ممكن است انسان را امتحان كند. انسان بايد در هر لحظه آماده باشد. اگر خواست گرسنگي بكشيم، بكشيم؛ اگر خواست از مالمان بگذريم، بگذريم و خلاصه اگر جان خواست آماده باشيم براي جان دادن در راه خدا و دست از هرگونه بهانه جويي برداريم.»
بسيجي شهيد «محسن مصطفوي»، سال 1340 در اصفهان متولد شد و در 2/10/1359در منطقه دارخوئين به شهادت رسيد.
يادواره شهداي هيات بني فاطمه(س) اصفهان
 


انتخاب بهروان به عنوان نايب رئيس دوم قانوني بود يا غيرقانوني؟!

انتخابات خبرساز فدراسيون فوتبال!

سرويس ورزشي-
مجمع فدراسيون فوتبال باز هم خبرساز شد؛ البته اين بار خبري از تقابل كفاشيان با وزارت ورزش و جوانان نبود بلكه نامه سازمان بازرسي مبني بر بازنشسته بودن نايب رئيس دوم براي فدراسيون فوتبال مشكل ساز شده بود.
مجمع عمومي فدراسيون فوتبال روز گذشته تشكيل شد؛ مجمعي كه پيش از برگزاري همه چيز تحت تأثير نامه سازمان بازرسي قرار گرفته بود. گويا در اين نامه سازمان بازرسي يادآور شده بود كه غلامرضا بهروان بازنشسته است و طبق قانون نمي تواند نايب رئيس فدراسيون فوتبال شود. به همين دليل برگزاري رأي گيري براي انتخاب نايب رئيس دوم به دليل نامه اي كه سازمان بازرسي كل كشور به فدراسيون فوتبال ارسال كرد با شك و ترديد همراه شد اما در نهايت علي كفاشيان در جلسه ديروز با تأييد ارسال نامه سازمان بازرسي كل كشور از اعضاي مجمع خواست تا نظرشان را درباره برگزار شدن يا عدم برگزاري اين انتخابات اعلام كنند كه اعضاي مجمع به برگزاري انتخابات رأي دادند. كفاشيان هم با اشاره به نامه سازمان بازرسي كل كشور از برگزاري انتخابات نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال حمايت كرد و گفت كه اگر بهروان با مشكل بازنشستگي روبه رو است، اين قانون درباره خود او هم صدق مي كند و بنابراين بهتر است انتخابات نايب رئيس دوم برگزار شود!
بهروان نايب رئيس دوم شد
كفاشيان اين سخنان را به زبان آورد تا انتخابات در خصوص انتخاب نايب رئيس دوم برگزار و در نهايت غلامرضا بهروان با كسب 45 رأي از 61 رأي مأخوذه به عنوان نايب رئيس دوم و رئيس كميته مسابقات انتخاب شود. غلامرضا بهروان پس از انتخابش به عنوان نايب رئيس فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره اين انتخابات گفت: انتخابات آزادي برگزار شد و كساني كه در مجمع حضور داشتند آزادانه رأي خود را به صندوق انداختند. من هم تلاش خواهم كرد تا به اعتقاد آنها پاسخ مثبت بدهم و تلاشم را براي برگزاري هر چه بهتر رقابت ها به كار گيرم. وي در پاسخ به سؤالي درباره نامه سازمان بازرسي كل كشور و ممنوعيت حضور بازنشسته ها در فوتبال گفت: اين نامه ها قبلاً هم ارسال شده و ان شاءالله حل خواهد شد. فكر مي كنم مي توانيم با كمك هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال دستگاه هاي مختلف به ويژه وزارت ورزش و جوانان اين مشكل را حل كنيم.
انتخابات غيرقانوني بود
در حالي كه بهروان بابت انتخاب خود خوشحال بود، سجادي معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان در اظهار نظري مدعي شد كه برگزاري اين انتخابات فدراسيون فوتبال غيرقانوني بوده است. وي گفت: من وظيفه داشتم در مجمع شركت كنم، اما به عنوان نماينده دولت و وزارت ورزش و جوانان رأي ندادم. با وجود اين كه نامه سازمان بازرسي كل كشور قرائت شد و اعلام كرديم كه برگزاري انتخابات غيرقانوني است، اما دوستان گفتند كه برگزاري انتخابات را به شور بگذاريم و پس از آن اكثريت رأي به برگزاري آن دادند. سجادي درباره آخرين وضعيت انتخابات هيأت فوتبال استان فارس گفت: مراحل پاياني انتخابات هيأت فوتبال فارس در دفتر مشترك وزارتخانه در حال بررسي است، به زودي نتيجه نهايي را اعلام مي كنيم.
دفاع تمام قد كفاشيان از انتخابات
اما رئيس فدراسيون فوتبال برخلاف حميد سجادي، معاون وزير ورزش و جوانان، انتخاب نايب رئيس فدراسيون را كاملاً قانون دانست. علي كفاشيان گفت: مجمع امروز كاملاً قانوني بوده و با وجود اين كه سازمان بازرسي كل كشور در نامه اي از مجمع خواسته است كه ابتدا تكليف اعضاي بازنشسته و دو شغله مشخص شود و بعد به مسائل ديگر پرداخته شود، اعضاي مجمع تصميم گرفتند انتخابات برگزار شود. كفاشيان هم چنين گفت: اگر بنا باشد كه اعضاي بازنشسته در فدراسيون شاغل نباشند پيش از حركتي من به عنوان رئيس فدراسيون بايد از كار كنار بروم، به هر حال اين مسأله اي است كه قانونش بايد در مجلس شوراي اسلامي حل و فصل شود.
حواشي مجمع خبرساز
اما اين مجمع عمومي فدراسيون فوتبال با حواشي ريز و درشتي نيز همراه بود كه از جمله آن مي توان به ترك جلسه توسط مديران عامل استقلال و پرسپوليس اشاره كرد. علي فتح الله زاده مدير عامل استقلال در خصوص دليل اين كار خود گفت: من اين جلسه را مناسب نديدم. شما برويد جلسه را ببينيد كه مديران دو باشگاهي كه ريش سفيد همه باشگاه ها هستند در كجا نشانده اند؟ وي تصريح كرد: ما را پشت سر دو بچه نشانده اند. جلوي جلسه كه بايد براي مديران باشد پر است از منشي و آدم هايي كه در فوتبال نيستند. همچنين رويانيان مدير عامل باشگاه پرسپوليس هم گفت: اگر دليل واقعي ترك جلسه را عنوان كنم، اوضاع فوتبال بسيار خراب تر از چيزي خواهد شد كه اكنون وجود دارد.
كفاشيان بايد استعفا كند
امير عابديني مديرعامل باشگاه داماش نيز ديگر معترض اين مجمع بود. وي كه در انتخابات گذشته و در رئيس شدن كفاشيان نقش پررنگي داشت اين بار اگرچه در انتخابات مجمع شركت نكرد اما شديدترين انتقادات را متوجه فدراسيون فوتبال كرد. وي گفت: صداقت و اقتدار در فدراسيون وجود ندارد و بايد كفاشيان استعفا بدهد. عابديني ادامه داد: من به جلسه نرفتم، چون با كفاشيان صحبت كردم و گفتم كه سازمان بازرسي كل كشور به استناد قانون نامه اي را داده كه بايد رأي گيري را به تعويق بيندازيد تا اين مسأله قانوني برطرف شود و با صراحت به ماده قانوني اش اشاره كردم. يك بار سازمان بازرسي كل كشور به خاطر حرمت و شرايط فوتبال چشم پوشي و صبوري كرد و كفاشيان توانست ماندگار شود. اما حالا اين اتفاق نخواهد افتاد و فوتبال ما با چالش جديدي مواجه شده است. وي افزود: اين كه بچسبيم به قوانين فيفا و به قوانين داخل كشور توجه نكنيم، صحيح نيست. فيفا نمي گويد اگر كسي شكل قانوني دارد قانون با او برخورد نكند. ما در نظام جمهوري اسلامي زندگي مي كنيم و بايد به قوانين پايبند باشيم. اگر قانون ايراد داشته باشد از طريق مباني درست، نوشتن اصلاحيه و درخواست از مجلس شوراي اسلامي، قانون را اصلاح مي كرديم نه اين كه خودمان فكر كنيم مي توانيم درست كنيم. من شديداً گله مندم. اين انتخابات را درست نمي بينم و معتقدم كاملاً مشكل دارد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

هشدار به فوتباليست هاي سيگاري و قلياني
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال مي گويد از سال 2013 ماده نيكوتين موجود در دخانيات در برنامه نظارت كنترل دوپينگ سازمان جهاني قرار خواهد گرفت و اين ماده در سال 2014 داروي ممنوعه شناخته مي شود. احمد هاشميان اظهار كرد: از سال 2013 نمونه هايي از بازيكناني كه به هر طريقي ماده نيكوتين وارد بدن آنها شده و بر روي عملكرد يا سلامت بازيكن تاثيرگذار بوده و اين مساله در آزمايشگاه هاي وادا مورد تاييد قرار بگيرد در ليست داورهاي تحت نظارت قرار خواهد گرفت و از سال 2014 به عنوان ماده ممنوعه در ليست مبارزه با دوپينگ ثبت خواهد شد.
بازنشسته در فوتبال زياد است
كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران هشدار داد كه نبايد شرايط را به سمتي ببريم كه فوتبال ايران تعليق شود. نكونام در پاسخ به اين موضوع كه بر اساس نامه سازمان بازرسي كل كشور بهروان به خاطر بازنشسته بودن نمي توانسته در انتخابات شركت كند، گفت: بازنشسته در فوتبال زياد است، از كفاشيان بگيريد تا اعضاي هيات رئيسه. فكر مي كنم مهم اين است كه از تعليق فوتبال ايران جلوگيري كنيم. درست است كه سازمان بازرسي كل كشور نامه اي را ارسال كرده، اما حتما اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مي توانند اين مساله را با گفت وگو و نامه نگاري حل كنند. چيزي كه مهم است اين كه بايد مراقب باشيم فوتبالمان تعليق نشود. نبايد بعد از برد برابر كره جنوبي كام مردم تلخ شود و بايد اكنون همه به بازي مهم برابر ازبكستان فكر كنيم.
آبي ها چشم انتظار بازگشت هافبك برزيلي
فابيو جانواريو همچنان باشگاه استقلال و كادرفني خود را چشم انتظار بازگشتش از برزيل گذاشته است. وي در تازه ترين گفت و گويي كه با اطرافيان خود در تهران داشته اعلام كرده در پايان هفته جاري به ايران باز مي گردد تا در تمرينات تيم شركت كند. جانواريو در حالي قصد دارد ديرتر از موعدي كه انتظارش را مي رفت به ايران بازگردد كه باشگاه استقلال مطالبات مالي وي را آماده كرده است و حتي امير قلعه نويي سرمربي آبي پوشان نيز از اينكه جانواريو خلف وعده كرده و نيامده، ناراحت است.
استارت هاشميان در مربيگري با پيروزي
وحيد هاشميان كه در پايان هفته گذشته به عنوان مربي با تيم دسته پنجمي هالستبنك رولينگن قرارداد بست، روز گذشته در ديدار هفته سيزدهم مسابقات اوبرليگا هامبورگ مقابل تيم اس.فاو لوروپ در كنار توماس بلي مايستر، اين تيم را هدايت كرد. در اين ديدار كه 200 تماشاگر داشت، شاگردان هاشميان با تك گل دقيقه 70 سونتيچ به پيروزي رسيدند. از جمله نكات اين ديدار اخراج روت اشتت، مدافع هالستبنك در دقيقه 31 بازي بود.
مشكل عماد رضا براي پيوستن به استقلال
عماد رضا كه گفته مي شود با استقلال تهران به توافق رسيده و قرار است به اين تيم بپيوندد با مشكل عدم رضايت نامه از سوي باشگاه سپاهان روبه رو است. اين بازيكن فصل گذشته زماني كه از سپاهان جدا شد به دليل عدم پرداخت ماليات رضايت نامه خود را از اين باشگاه دريافت نكرد و با اين وجود براي پيوستن به تيم ديگري بايد با اين باشگاه تسويه حساب كند. رسول خوروش، سرپرست سپاهان با تاييد اين خبر گفت: عماد رضا تنها زماني مي تواند به تيم ديگري برود كه رضايت نامه خود را از باشگاه سپاهان دريافت كند. او بدهي مالياتي دارد و بايد با باشگاه تسويه حساب كرده و ماليات خود را پرداخت كند.
جنجال داوري ديدار چلسي و منچستر به رسانه ها كشيد
روزنامه سان در پايان ديدار تيم هاي فوتبال چلسي و منچستريونايتد در حركتي خلاقانه داور مسابقه را احمق خطاب كرد. تيم منچستريونايتد در هفته نهم رقابت هاي ليگ برتر در ورزشگاه استمفوردبريج با نتيجه 3 بر 2 مقابل چلسي به برتري رسيد. اين در حالي بود كه داور مسابقه به نام مارك كلاتنبرگ دو بازيكن چلسي را از زمين اخراج كرد و گل خاوير هرناندز كه در موقعيت آفسايد به ثمر رسيد و سبب پيروزي يونايتد شد را صحيح اعلام كرد. روزنامه سان در شماره ديروز خود به كار خلاقانه اي دست زده و تيتر اول خود را به اين بازي اختصاص داده منتهي با رويكرد به نقد عملكرد داوري. واژه Berk در زبان انگليسي به معناي كودن است و روزنامه سان در صفحه نخست خود با تغييرات جزيي كه در حروف آخر نام داور مسابقه ( Clattenburg ) ايجاد كرده، نام وي را Clattenberk چاپ كرده و بدين ترتيب وي را كودن خطاب كرده است. باشگاه چلسي همچنين به دليل فحاشي اين داور به دو تن از بازيكنان خود شكايتنامه اي را تنظيم و تسليم مسئولان رقابت هاي ليگ برتر انگلستان كرده است.
تكذيب مذاكره منچستر سيتي با گوارديولا
باشگاه ليگ برتري منچسترسيتي شايعه مذاكره با سرمربي پيشين بارسلونا را رد كرد. رسانه هاي انگليسي روز گذشته از انتصاب تكسيكي بگيرستين، مدير فوتبال سابق بارسلونا در تيم منچسترسيتي خبر دادند و پس از آن شايعه شد كه اين انتصاب مي تواند پيش درآمدي باشد بر حضور پپ گوارديولا در تيم ليگ برتري. بر پايه گزارش ساكرنت، يك منبع آگاه در تيم فوتبال منچسترسيتي گفت: روبرتو مانچيني طي دو نيم سال حضور در من سيتي موفق به فتح سه جام شده است و به همين خاطر در تابستان با اين مربي قراردادي پنج ساله امضا كرده ايم.
 


IOC اجازه برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك را به ايران نداد

كميته بين المللي المپيك در تازه ترين نامه خود به كميته ملي المپيك، برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك ايران را ممنوع اعلام كرد.
IOC همچنين اعلام كرد كه به زودي نظر خود را درباره اساسنامه هاي فدراسيون هاي ملي و كميته ملي المپيك بيان خواهد كرد.
كميته بين المللي المپيك در تازه ترين نامه خود كه 24 اكتبر- 2آبان- به محمد علي آبادي و بهرام افشارزاده، رئيس و دبيركل كميته ملي المپيك ارسال شده است، در مورد فعاليت هاي المپيكي در ايران مواردي را بيان كرده است. در اين نامه آمده است: «ما با سپاس دريافت نامه شما در تاريخ 17اكتبر را تاييد مي كنيم، از تلاش شما براي تعامل با وزارت ورزش و جوانان براي يافتن راه حلي مناسب در چهارچوب نامه هاي قبلي ما تشكر مي كنيم. به همين منظور از شما درخواست مي كنيم كه ما را به طور مستمر در جريان پيشرفت هاي حاصله براي دستيابي به همه درخواست هاي ذكر شده در نامه هاي قبلي ما بر طبق مواضع IOC و OCA و فدراسيون هاي جهاني قرار دهيد. ما به زودي نظر خود را درباره اساسنامه هاي فدراسيون هاي ملي و كميته ملي المپيك ارائه مي كنيم. در اين راستا به شما متذكر مي شويم كه هيچ انتخاباتي براي كميته ملي المپيك ايران تا زماني كه روند بازنگري اساسنامه آن بين كميته ملي المپيك ايران و IOC براساس نسخه كنوني منشور المپيك و درخواست هاي IOC نهايي نشده است، برگزار نمي شود. اين بازنگري به زودي انجام مي شود.»
 


با پيروزي آبي پوشان پايتخت برابر گهر

طعم صدرنشيني زير زبان استقلال رفت

تيم فوتبال استقلال كه در هفته هاي ابتدايي دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر نتوانست انتظارات هوادارانش را برآورده كند، در هفته چهاردهم با پيروزي برابر تيم قعرنشين گهر دورود براي اولين بار در اين فصل به صدر جدول رده بندي صعود كرد.
هفته چهاردهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر از عصر ديروز با برگزاري ديدار تيم هاي گهر دورود و استقلال تهران در ورزشگاه آزادي تهران آغاز شد كه در پايان اين ديدار شاگردان امير قلعه نويي موفق شدند با نتيجه 2 بر صفر حريف لرستاني خود را شكست دهند و به طور موقت به صدر جدول رده بندي صعود كنند.
در اين ديدار كه به قضاوت تورج حق وردي و در حضور بيش از 5 هزار تماشاگر برگزار شد، استقلال نيمه اول را در اختيار داشت و موفق شد دو گل را توسط آرش برهاني(17) و جي لويد ساموئل(20) به ثمر برساند و چند موقعيت را هم از دست بدهد. در دقيقه 5 اين ديدار عمران زاده به دليل مصدوميت جايش را به ميثم حسيني داد.
شاگردان محمد مايلي كهن كه سرمربي جديد خود را روي سكو مي ديدند در نيمه دوم تلاش بيشتري كردند تا شايد بتوانند گل هاي خورده را جبران كنند اما توان فني آنها آنقدر نبود كه بتوانند برابر تيم پرمهره استقلال كاري از پيش ببرند و حملاتشان آنقدر زهر نداشت كه دروازه رحمتي را با خطر مواجه كند.
بازيكنان استقلال هم كه به نظر مي رسيد دو گل زودهنگام نيمه اول آنها را براي رسيدن به يك پيروزي پرگل سيراب كرده در نيمه دوم به راحتي موقعيت هاي خود را از دست دادندتا بازي با همان نتيجه نيمه نخست به پايان برسد.
تيم استقلال با اين پيروزي 25 امتيازي شد و براي نخستين بار در ليگ دوازدهم به صدر جدول رده بندي صعود كرد. البته اين صدرنشيني موقت خواهد بود و بستگي به نتيجه ديدار امروز تراكتورسازي و داماش دارد. تبريزي ها با 22 امتياز تيم دوم جدول رده بندي هستند. استيل آذين گهر دورود نيز با با اين شكست 8 امتيازي باقي ماند و فعلا جزو تيم هاي فانوس به دست ليگ برتر است. اين تيم در رده هفدهم و يكي مانده به آخر قرار دارد.
در روز دوم از هفته چهاردهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز دو ديداربرگزار مي شود كه تراكتورسازي صدرنشين، ميزبان داماش است و تيم بحران زده سپاهان در تهران برابر نفت قرار مي گيرد.
 


خداحافظي با تعدادي از مربيان خارجي

دبير كميته ملي المپيك از خروج تعداد ديگري از مربيان خارجي فعال در ايران به دلايل مشكلات ارزي خبر داد.
بهرام افشارزاده گفت: به دليل مسائل ارزي و مشكلات اقتصادي طي ماه هاي گذشته جلساتي را با مربيان خارجي فعال در ايران و روساي فدراسيون ها برگزار كرديم و پس از بررسي هاي انجام شده، قرار شد از حدود 50 مربي خارجي كه در ايران فعاليت مي كنند با نظر كارشناسان تعدادي به كشورهايشان بازگردند و خدمتشان در ايران پايان يابد. وي افزود: از اين تعداد حدود 25 مربي طي ماه گذشته خدمت شان در ايران تمام شده و به كشورشان بازگشتند و از بين مربيان باقي مانده هم تعدادي قرار است در ماه جاري خدمت شان در ايران به پايان برسد و به كشورشان بازگردند. دبير كميته ملي المپيك گفت: جلسه اي را با روساي چندين فدراسيون ورزشي كه مربيان خارجي دارند برگزار مي كنيم و پس از اين جلسه تعدادي از مربيان خارجي به كشورشان بازمي گردند.
افشارزاده در پاسخ به اين سوال كه چه تعداد مربي خارجي در ايران باقي خواهند ماند و ادامه فعاليت مي دهند؟ گفت: هم اكنون حدود 25 مربي خارجي فعال در كشور وجود دارند كه فكر مي كنم 10 يا 15مربي را كه در رشته هاي مهم حضور دارند نگه داريم و مابقي به كشورشان بازگردند. وي ادامه داد: طي صحبت هايي كه انجام داديم، قرار است مربي كره اي تكواندو، دو مربي از ووشو، مربي موي تاي، مربي كريكت و چند مربي ديگر طي روزهاي آينده به كشورشان بازگردند. البته در برخي رشته ها نيازمند مربي خارجي هستيم. به طور مثال در رشته اسكواش يا تيراندازي و يا بدمينتون طي صحبت هاي انجام شده قرار است مربيانشان همچنان به كار خود ادامه دهند. دبيركل كميته ملي المپيك در مورد سرمربي تيم ملي بسكتبال هم يادآور شد: قرار است با مشحون صحبت كنيم و بعد از آن در مورد فعاليت اين مربي تصميم بگيريم.
 


تلاش واليباليست هاي نوجوان ايران براي جهاني شدن

برنامه مرحله حذفي و يك چهارم نهايي رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان آسيا اعلام شد.
طبق برنامه اعلام شده، ملي پوشان واليبال كشورمان در مرحله حذفي اين رقابت ها از ساعت 17 امروز بايد به مصاف تايلند بروند. تيم هاي پيروز در اين مرحله جواز حضور در رقابت هاي جهاني را به دست مي آورند . تمامي مسابقه ها در تالار واليبال فدراسيون در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود . برنامه مرحله حذفي رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيابه اين شرح است:
سه شنبه 9 آبان 1391
¤ استراليا - تركمنستان (ساعت 10)
¤ كره جنوبي - هندوستان (ساعت 13)
¤ چين - سريلانكا (ساعت 15)
¤ ايران - تايلند (ساعت 17)
¤ ژاپن - چين تايپه (ساعت 19)
 


ديدار وزير ورزش و جوانان با رئيس بين المللي المپيك

محمد عباسي براي گفت وگو با ژاك روگ، رئيس كميته بين المللي المپيك به شهر سوچي روسيه رفت.
وزير ورزش و جوانان به همراه معاون خود مرضيه اكبرآبادي براي حضور در اجلاس صلح و ورزش به سوچي روسيه سفر كرد كه در حاشيه اين اجلاس براي حل مشكلات پيش روي ورزش ايران با ژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك گفت وگو مي كند. اين نشست توسط كميته ملي المپيك ايران هماهنگ شده است. به دنبال بركناري روساي چند فدراسيون مشكلاتي براي ورزش كشور بوجود آمد كه حتي به تهديد تعليق ورزش ايران نيز كشيده شد كه در نشست عباسي با ژاك روگ در رابطه با اين موضوعات بحث و گفت وگو خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14