(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اسلام رحماني و مسلمانان به خون غلتيده (يادداشت روز)
حرف (گفت و شنود)
ده ها شركت متعلق به رامني تحريم هاي ايران را دور مي زنند
كارت قرمز رامني به ايران زرد از آب درآمد
علي مطهري:
سوال از رئيس جمهور با 83 امضا تقديم هيئت رئيسه شد
تحليلگر آلماني:
رويكرد ديپلماسي غرب در قبال ايران تلاش براي اخاذي است
عضو شوراي حل اختلاف:
درخواستي براي ميانجيگري بين قواي مجريه و قضائيه نداشتيم
كيهان و خوانندگان
وقتي سر خبرنگار جاسوس به سنگ مي خورد! (خبر ويژه)
مزد نوكران رسيد! (خبر ويژه)
بيائيد تصميم بگيريم كه همديگر را گاز نگيريم! (خبر ويژه)
آقاي خاتمي! مگر شما نبوديد كه... (خبر ويژه)


اسلام رحماني و مسلمانان به خون غلتيده (يادداشت روز)

«اگر مسلمانان اين فرصت- امكان ايجاد تغييرات بنيادي در ساخت قدرت با استفاده از بپاخاستگي ناشي از بيداري اسلامي- را از دست بدهند، خسارت بزرگي كرده اند. دشمن تمام تلاش خود را براي منحرف كردن اين قيام ها بكار گرفته است.»
اگر كمي در محيط پيراموني خود و اين فراز از سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامي كه در سفر اخير خود به استان خراسان شمالي بيان كردند- و البته پيش از اين و در طول دو سال اخير نيز بارها يادآور شده اند -را مورد توجه قرار دهيم، درمي يابيم كه دشمن بيش از ما به عمق تحولات ناشي از بيداري اسلامي توجه دارد و براي متوقف و منحرف كردن آن با همه وجود وارد ميدان شده است. در اين مقوله نكاتي وجود دارد:
1- تحولات مصر، ليبي، تونس، بحرين و يمن - 5 كشور عربي كه رژيم هاي آنان وابسته به غرب بود- بخوبي نشان داد كه در جغرافياي متحد غرب رخنه جدي ايجاد شده و عنقريب است كه دو منطقه استراتژيك از سيطره غرب خارج شود؛ شمال آفريقا و منطقه خليج فارس كه از نظر سوق الجيشي، منابع غني زيرزميني، خميرمايه هاي تمدني، بازار كسب و كار و نيروي انساني بي نظيرترين منطقه در دنيا به حساب مي آيند. اولا در حدفاصل اين دو منطقه شاهد همگوني عميق فرهنگي هستيم، اين وحدت فرهنگي داراي دو وجه مذهبي و قومي است. بيش از 99درصد مردم در حدفاصل غرب مراكش تا شرق عمان مسلمان هستند و در كل اين منطقه اقليت هاي قومي و مذهبي جايگاهي نداشته و عدد قابل ملاحظه اي را بخود اختصاص نمي دهند اين همگوني مي تواند بعنوان مهمترين زيرساخت يك تمدن بالنده مورد بهره برداري قرار گيرد گفتني است اروپائيان كه از اين نعمت محروم بوده اند براي رسيدن به همگوني فرهنگي همواره خالص سازي اروپا و طرد اقليت هاي قومي و مذهبي را دنبال كرده اند. مبارزه با اسلام و مسلمانان و نيز فشار اروپا براي عزيمت يهوديان به فلسطين در حدفاصل 1920 تا 2000م بر اين اساس صورت گرفته و صدالبته اروپا با غلبه دادن مسيحيت و ليبراليزم و تبديل اين دو به عناصر هويت بخش تلاش كرده اند تا بر اختلافات عميق خود با حوزه اسكانديناوي -فنلاند، نروژ و سوئد- و حوزه بالكان- 11كشور جنوب اروپا كه تا پيش از 1924م بخش هاي اروپايي امپراتوري عثماني را تشكيل مي دادند- سرپوش بگذارند و راه را براي پيدايي اروپاي واحد هموار كنند كه البته با بحران شديد مالي، روايي ليبراليزم حداقل در حوزه اقتصادي بشدت زير سوال رفته است. به هر حال جهان در حد فاصل مراكش تا عمان شاهد يكپارچگي واقعي ديني و نزديكي فراوان زباني و قومي بوده است) و از قضا اين يكپارچگي فرهنگي در طول 14 قرن گذشته به دفعات در شكل و شمايل امپراتوري هاي بزرگ كه امپراتوري روم و بيزانس را شكست داده اند، جلوه گر شده است.
نكته ديگر اين است كه حساس ترين نقاط سوق الجيشي دنيا در اين منطقه بزرگ قرار دارد؛ تنگه هاي استراتژيك باب المندب، هرمز، جبل الطارق، بسفر و داردانل كه سه قاره آسيا، آفريقا و اروپا را بهم وصل مي كند مهمترين تنگه هاي اقتصادي و امنيتي دنيا هستند كما اينكه آبراه هاي خليج فارس، درياي سرخ، كانال سوئز، مديترانه و اقيانوس هند مهمترين آبراه هاي دنيا هستند و در سراسر دنيا نمي توان هيچ منطقه اي را با اين منطقه مقايسه كرد و به برتري اين «منطقه اسلامي» اذعان نكرد.
اين منطقه از نظر نيروي انساني در مجموع با نرخ متوسط رشد 5/2 درصد بالاترين ميزان نرخ جمعيت دنيا را در خود جا داده است. امروز بطور ميانگين 60 درصد شهروندان در اين كشورها بين 10 تا 30 سال سن دارند و از آنجا كه در اكثر كشورهاي اين حوزه، ميزان افراد با سواد بطور ميانگين نزديك به 65 درصد جمعيت را پوشش مي دهد، اين درصد از جمعيت جوان يك ظرفيت بزرگ براي اين كشورها به حساب مي آيد.
اين منطقه از نظر منابع زيرزميني- بخصوص نفت و گاز- منحصر به فردترين منطقه به حساب مي آيد. بعضي از گزارش هاي تخصصي بيانگر آن است كه ميزان منابع نفت و گاز كشف و ثبت شده در اين مناطق- و بخصوص در منطقه خليج فارس- حدود يك سوم ارقام واقعي مي باشد. كما اينكه پيش از اين گمان مي شد ميزان نفت قابل استحصال در عراق 159 ميليارد بشكه است و حال آنكه با كاوش هاي اخير رقم آن از 300 ميليارد بشكه فراتر رفته است. همزمان با اين موضوع تحقيقات مراكز تخصصي نشان مي دهد كه نفت درياي شمال و نفت قاره آمريكا طي 10 تا 20 سال آينده به صفر نزديك مي شود. با اين وجود اين منطقه بعد از پايان جنگ جهاني دوم تاكنون از نظر سياسي- استقلال و حكومت برآمده از اراده مردم خود- به سير قهقرايي مبتلا شده و اين همه موهبت آن به تاراج رفته است. خيزش بيداري اسلامي از اين منظر اهميت ويژه اي دارد و غرب براي منحرف كردن آن به سمتي كه تجديد كننده زنجيرهاي اسارت باشد، همه ابزارهاي خود را به ميدان آورده است. مورد سوريه و تلاش براي عطف توجه از مناطق تحت سيطره غرب و غني به منطقه آزاد و فاقد منابع زيرزميني از اين منظر قابل توجه مي باشد.
2- امروزه ملت هاي اين منطقه يك فرصت مهم تاريخي را بدست آورده اند. از يك طرف مردم در اين منطقه، هيچگاه به اندازه امروز واقع بين نبوده و بر اهداف غرب واقف نبوده اند. اين بيداري سرمايه بسيار بزرگي است. از سوي ديگر مردم اين منطقه خالص اسلامي هيچگاه به اندازه امروز روي يك نقطه به عنوان «راه حل»، تمركز نكرده اند آن يك نقطه اسلام است كه تركيب آن بيداري و اين اسلام خواهي، بيداري اسلامي است. قيام هاي مردم در اين كشورها و آراء 85 درصدي مصريان به اسلام گرايان اين موضوع را به خوبي روايت مي كند.
غرب به سختي تلاش مي كند تا آن بيداري را به «درگيري» تبديل كند و از اسلام خواهي تفسيري قشري گرايانه ارائه و آن را عامل اختلاف و فتنه معرفي نمايد بر اين اساس بازسازي القاعده طي دو سال گذشته در دستور كار سرويس هاي اطلاعاتي غرب قرار گرفته و رژيم هاي وابسته و سكولار عربستان و... به خدمت اين طرح درآمده اند و در چارچوب اين طرح فعاليت مي نمايند.
3- هر كسي اندك آشنايي با دين و بخصوص برگزيده ترين آن-اسلام- داشته باشد مي داند كه اساس اسلام بر تنظيم رابطه انسان با خدا، رابطه انسان ها با يكديگر و رابطه اسلام و هستي قرار داده شده و برادري و مواسات، گذشت و مراعات همديگر و ترجيح ديگران بر خود، دوري از خودخواهي، قبيله گرايي از مختصات اديان و بخصوص اسلام مي باشد.
از سوي ديگر محققين، انديشمندان و روانشناسان اجتماعي در تحليل شخصيت و خلق و خوي ساكنان جغرافياي مابين مراكش و عمان و پاكستان به روحيه تساهل در رفتار اجتماعي و مدارا در مواجهه با سختي ها در اين منطقه اشاره كرده و در طول سده هاي گذشته، با انتشار صدها جلد كتاب بر اين منش و روحيه تاكيد نموده اند كه البته بخش اعظم اين مدارا به نقش دين در اين مناطق در طول چند هزار سال بازمي گردد و در نقطه مقابل آن اگر تاريخ اروپا، آمريكا و منطقه اي كه امروزه به آن «شرق دور» مي گويند و نيز منطقه آسياي مركزي و آسياي ميانه را بكاويم درمي يابيم كه در طول چند هزار سال گذشته صدها بار جنگ هاي بزرگ ويرانگر اتفاق افتاده و روانشناسان اجتماعي، مردم اين مناطق را ذاتا تندخو خوانده اند و البته بخش اعظم آن هم محصول فقدان عنصر دين است.
اما با اين وجود طي 100 سال اخير شاهد يك روند معكوس هستيم، غرب وحشي امروزه تا حد بسيار زيادي آرام است و شرق متدين صحنه جدال هاي خونين و بي پايان است! به گونه اي كه امروز تنها در معدود نقاطي از اين منطقه بزرگ -نظير ايران- درگيري وجود ندارد. اين درگيري ها از همان مراكش شروع مي شود و تا پاكستان استمرار پيدا مي كند. اين درگيري ها گاهي به شكل جنگ هاي بزرگ و حتي ائتلاف هاي جنگي -نظير ائتلاف در جنگ 8 ساله عليه ايران، ائتلاف در جنگ عليه افغانستان و ائتلاف در جنگ عليه عراق- بروز يافته و گاهي هم درگيري ميان دو كشور اين منطقه و در اكثر موارد به صورت درگيري درون سرزميني در قالب اقدامات تروريستي- شبيه آنچه در اكثر كشورهاي اين منطقه به وقوع مي پيوندد- جلوه گر مي شوند به گونه اي كه مي توان گفت در اين منطقه بزرگ صبحي به شام نمي رسد مگر اين كه صدها انسان مسلمان بي دفاع به خاك و خون غلتيده اند.
درگيري در جهان اسلام به دو بخش كلي قابل تقسيم است، درگيري هايي كه مستقيما توسط ارتش ها و سازمان هاي اطلاعاتي غرب بر اين منطقه تحميل مي شود- طي 10 سال گذشته حداقل پنج نوع از اين درگيري ها را در ليبي، غزه، لبنان، عراق و افغانستان شاهد بوده ايم- و درگيري هايي كه غيرمستقيم توسط غرب و مستقيما توسط كشورها و سازمان هاي وابسته به غرب در جهان اسلام به اجرا گذاشته مي شود كه در حال حاضر و تحت تاثير شكست غرب در مداخلات مستقيم، همه درگيري هاي جاري از نوع دوم مي باشد.
غرب در اين ميان تلاش دارد تا اين درگيري ها را مذهبي و دروني نشان دهد و البته منظور غرب از درگيري مذهبي درگيري شيعه و سني است ولي واقعيت اين است كه در هيچ كجاي منطقه پهناور جهان اسلام شيعيان با خود و يا با برادران سني خود درگير نيستند و اساساً استراتژي بزرگترين كشور شيعي- ايران- بر منع درگيري مسلمان با مسلمان و بخصوص شيعه با سني استوار است و از اين رو مي بينيم كه شيعيان حتي در آنجايي- نظير بحرين و يمن- كه شديدا تحت فشار قرار دارند، جدال را به سطح امنيتي و نظامي نمي كشانند. درگيري ها و عوامل آن در همه موارد به دو دسته قابل تقسيم هستند؛ درگيري عليه شيعيان و درگيري عليه سنيان با استفاده از عناصر غيرشيعي به عبارت ساده تر از يك طرف شيعيان در درگيري ها، عضو مقتول يا مجروح هستند و از طرف ديگر عامل درگيري در آنجايي كه عليه بخشي از اهل سنت جريان مي يابد، گروه ديگري از سنيان هستند البته توسط وهابيون كه آلت دست سازمان هاي اطلاعاتي غرب قرار گرفته اند. اما در عين حال اين نكته را بايد مد نظر داشت كه گروه هاي قاتل و تروريست ارتباط واقعي با اهل سنت ندارند كما اينكه مذاهب اربعه اهل سنت، ريختن خون انسان بي گناه- چه رسد به انسان بي گناه مسلمان- را حرام و عامل آن را مستوجب آتش مي دانند. در واقع در اين ماجرا طرف اصلي و عامل درگيري هاي جهان اسلام، يك طايفه اي هستند كه هيچ شباهتي با سنيان و مذاهب اربعه برادران اهل سنت ندارند. وهابيون كه با كمك انگليس و براساس يك نقشه خارجي بر مقدس ترين مكان ها و شهرها- مكه و مدينه- مسلط شده اند، خود اعتقاد واقعي به دين ندارند كه اگر داشتند در جلوي دوربين هاي تلويزيوني شراب نمي خوردند. اين جريان وهابي در چارچوب يك نقشه جامع كه انهدام اسلام و فرسايش مسلمين از اهداف آن است به فساد و افساد در بلاد اسلامي مشغول مي باشند. در اين خصوص گفتني هاي ديگري هست كه به بعد موكول مي كنيم.
سعدالله زارعي
 


حرف (گفت و شنود)

گفت: الهه بقراط يكي از ضد انقلابيون فراري طي يادداشتي در سايت گويانيوز- معروف به سيانيوز- خطاب به همه گروه هاي ضد انقلاب نوشته است؛ بياييد تصميم بگيريم كه همديگر را گاز نگيريم.
گفتم: خيلي از آنها مثل همين خانم سن زيادي ازشون گذشته و بعيد است هنوز هم دندان گاز گرفتن داشته باشند. خب! حالا همديگر را گاز نگيرند كه چه بشود؟
گفت: نوشته است بياييد همه از سلطنت طلب و ماركسيست و بهايي و اصلاح طلب و ملي گرا و دموكرات و كومه له و... با هم متحد شويم.
گفتم: خب! در فتنه 88 همه اينها با هم متحد بودند و نتوانستند هيچ غلطي بكنند. حالا متحد بشوند كه چه بكنند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! در اين باره چيزي ننوشته!
گفتم: دو نفر در يك ميهماني نزديك به 3 ساعت بدون آن كه يك كلمه حرف بزنند كنار هم نشسته بودند. بعد از 3 ساعت يكي از آنها به ديگري گفت؛ چطور است براي تنوع، 3 ساعت هم درباره يك موضوع ديگر با هم حرف نزنيم!
 


ده ها شركت متعلق به رامني تحريم هاي ايران را دور مي زنند

كارت قرمز رامني به ايران زرد از آب درآمد

گروه سياسي-
در حالي كه ميت رامني كانديداي جمهوري خواه آمريكا در فرآيند مبارزات انتخاباتي رويكرد راديكال در قبال ايران اسلامي اتخاذ كرده است و در آخرين مناظره با اوباما نيز بر تشديد پروژه تحريم هاي ضدايراني تاكيد كرد؛ اسناد و گزارش هاي منتشره حاكي است كه او تحريم ها را دور مي زده و در شركت هاي مرتبط با ايران سرمايه گذاري كرده است.
در همين ارتباط، روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل طي گزارشي ارتباطات ميت رامني با شركت هايي كه سابقه همكاري با ايران دارند را افشا كرد.
اين روزنامه صهيونيستي با اشاره به مواضع رامني عليه ايران خاطرنشان كرد كه رفتار او رياكارانه است.
اين گزارش با تصريح بر اينكه رامني در بسياري از شركت هايي كه ناقض تحريم ها بوده و يا سابقه همكاري با ايران را داشته اند سرمايه گذاري كرده است نوشت: اسناد مالياتي رامني كه در ابتداي سال منتشر شد، نشان مي دهد كه وي بين سالهاي 2009 تا 2010، بيش از 77 هزار دلار در شركت CNOOC سرمايه گذاري كرده است. دولت چين مالكيت كامل اين شركت نفتي را برعهده دارد.
بنابراين گزارش؛ نامزد جمهوري خواهان در انتخابات آمريكا در حالي از سياست هاي اقتصادي چين انتقاد كرده و همزمان خواستار فشار بيشتر بر ايران شده كه CNOOC يكي از شركت هايي است كه براي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي با ايران قرارداد امضا كرده است.
تايمز اسرائيل تصريح مي كند كه در حقيقت اين قله كوه يخي از رفتارهاي مداوم كانديدايي است كه از رويارويي بزرگ با ايران صحبت مي كند، اما در حقيقت خود به اين حرف عمل نمي كند. او بارها مباني عدم سرمايه گذاري يك آمريكايي با شركت هاي همكار با دولت ايران را نقض كرده است.
رفتار رياكارانه رامني مسبوق به سابقه است
همچنين اين گزارش با اشاره به سابقه سياسي اضافه مي كند؛ رامني در دوره اي هم كه بين سالهاي 2003 تا 2007 فرماندار ماساچوست بود، هيچ گاه كاركنان خود را از بهره مندي از درآمدهاي ناشي از كار كردن با شركت هايي كه با ايران همكاري مي كنند بي بهره نگذاشت. حتي پس از آنكه تحليل گران امنيتي محافظه كار در سال 2004 به وي نسبت به اين سرمايه گذاري ها هشدار دادند.
رامني مسئول اصلي تعيين مدير سرمايه گذاري ايالت ماساچوست بود، با اين وجود هيچ مدركي وجود ندارد كه نشان دهد او تلاشي براي فشار آوردن به ايران انجام داده باشد.
در واقع او تنها پس از ترك فرمانداري ماساچوست و زماني كه او خود را براي شركت در مبارزات انتخاباتي آماده مي كرد، متوجه شد كه حمايت از اعمال فشار به ايران چه منافعي براي وي دارد. به نوشته تايمز اسرائيل در همان زمان بود كه او اعلام كرد كه آمريكا بايد سياست هاي گزينشي را در قبال ايران اتخاذ كند و به اين كشور فشار وارد كند.
اين روزنامه صهيونيستي پس از آنكه رامني را به دليل بي اعتنايي به تحريم هاي ايران سرزنش مي كند، مي نويسد رامني تلاش كرده از سرمايه گذاري هايي كه به وي نسبت داده شده طفره برود و اعلام كند كه از سرمايه گذاري هايي كه سرمايه گذارش براي وي انجام داده اطلاع نداشته، اما سخنراني هاي خود او، اينجا برايش دردسرساز مي شود. رامني در سال 1994 زماني كه با سناتور «تدكندي» رقابت مي كرد، خطاب به او گفته بود اينكه بگوئيد سرمايه گذارتان براي شما سرمايه گذاري كرده، كهنه شده، چرا كه اين شما هستيد كه مي توانيد به سرمايه گذار بگوئيد چه كاري انجام دهد و چه كاري انجام ندهد.
شركت هاي مرتبط با ايران و سرمايه گذاري رامني
تايمز اسرائيل گزارش مي دهد؛ سرمايه گذار رامني بين سال هاي 2008 تا 2010 حدود 1800 سهم شركت «نوكيا» را خريد و فروش كرده، آن هم با وجود اين واقعيت كه «نوكيا» به همراه شركت «زيمنس» در زمينه سيستم هاي نظارت اينترنتي با ايران همكاري كرده اند.
او همچنين سرمايه گذاري هاي كلاني را در شركت هايي در اروپا و سرتا سر جهان انجام داده كه اين شركت ها در آن زمان يا كمي پيش از آن، با ايران همكاري داشته اند، شركت هايي چون «بي ان پي باريپاس»، «اسكلامبرگر»، «كوماتسو». شركت نفت شمال چين، و «اينتنسا سن پائولو» تايمز اسرائيل نوشته است كه فهرست اين شركت ها بسيار بلندبالاست و مبالغ سرمايه گذاري شده در آن ها نيز حيرت آور است.
به گزارش فارس به نقل از «تايمز اسرائيل» شايد بتوان رياكارانه ترين رفتار وي را سرمايه گذاري اش در شركت «گازپروم» دانست. اين شركت كه مالكيت بخش اعظمي از آن در اختيار دولت روسيه است، در زمينه توسعه بخش گازي ايران فعاليت مي كند. رامني كه بارها روسيه را «دشمن شماره يك ژئوپليتيك» آمريكا خوانده و به مخالفت با اين كشور پرداخته، در واريز مبلغي كلان (بين 100 تا 250 هزار دلار) به خزانه گاز پروم ترديد نمي كند.
خاطرنشان مي شود از زمان به اجرا درآمدن تحريم هاي اول ژوئيه از سوي آمريكا عليه ايران و بعد دور جديد تحريم هاي اتحاديه اروپا در اكتبر، كارشناسان و تحليلگران خارجي بارها به ناكارآمد بودن اين تحريم ها و توان ايران در دور زدن تحريم ها اذعان كرده اند.
 


علي مطهري:

سوال از رئيس جمهور با 83 امضا تقديم هيئت رئيسه شد

نماينده تهران در مجلس گفت: روز يك شنبه طرح سوال از رئيس جمهور با 83 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي شده است.
علي مطهري با اعلام اين مطلب اظهار كرد: با توجه به اين كه روز يكشنبه اين طرح با 83 امضا به هيئت رئيسه ارائه شده است، امضاها ديگر قابل پس گرفتن نيست.
وي خاطرنشان كرد: بر همين اساس هيئت رئيسه موظف است در اولين جلسه علني اين سوال را قرائت و به رئيس جمهور ابلاغ كند.
مطهري درباره اين كه باهنر بايد موضوع پس گرفتن امضاها و يا قانع شدن و نشدن نمايندگان را تاييد كند، گفت: اين گونه نيست، اين موضوع در اختيار امضاكننده ها است و آنها بايد بگويند كه قانع شده اند يا خير، كه تا عصر روز يكشنبه فرصت داشتند اعلام كنند كه آيا از پاسخ هاي نماينده رئيس جمهور در كميسيون برنامه و بودجه قانع شده اند يا خير.
نماينده مردم تهران افزود: اين در حالي است كه تا روز يكشنبه 83 امضا باقي بود؛ در حالي كه تنها نياز به 73 امضا داشتيم، بنابراين براساس قاعده اين سوال بايد به جريان بيفتد.
وي در گفت وگو با ايسنا، تصريح كرد: براساس مصوبه آيين نامه جديد بعد از يك هفته از جلسه كميسيون برنامه (پاسخ هاي نماينده رئيس جمهور به نمايندگان) نمايندگان فرصت دارند كه قانع شدن يا نشدن خود را اعلام كنند و اگر قانع شده اند امضاهايشان را پس بگيرند، در حالي كه تا يكشنبه امضايي پس گرفته نشده و اين نشان مي دهد كه نمايندگان قانع نشده اند و 83 امضا به قوت خود باقي است و در صحن علني نيز امكان پس گرفتن وجود ندارد.
 


تحليلگر آلماني:

رويكرد ديپلماسي غرب در قبال ايران تلاش براي اخاذي است

يك تحليلگر آلماني رفتارهاي غرب و اتحاديه اروپا در قبال ايران از جمله تهديدها و فشارهايي كه به عنوان ديپلماسي به اجرا گذاشته مي شود را يك راهبرد اخاذانه خواند.
كلوت ملنتين با انتشار مطلبي در مورد فشارها و تحريم هاي اقتصادي غرب عليه ايران در روزنامه يونگه ولت آلمان نوشت: آمريكا و اروپايي ها هميشه ادعا مي كنند كه ايران با يك جبهه منسجم از جامعه بين المللي روبه روست اما اگر به محتواي اين ادعا با دقت نگاه شود، مشخص و روشن است كه اين ادعا يك دروغ تبليغاتي است.
به نوشته اين كارشناس سياسي آلماني، تحريم هاي بين المللي عليه ايران در واقع فقط يك دكور و نمايش زيبا براي سياست آمريكا و شركاي نزديك اين كشور است، زيرا بي تاثير بودن اين تحريم ها، دروغ بين المللي بودن آن را تقويت كرده و ثابت مي كند كه فشارهاي اقتصادي و تحريم هاي اعمال شده به اندازه اي كه ادعا مي شود، تاثيرگذار نيست.
وي ادامه داد: تحريم هاي اقتصادي عليه ايران دراصل به يك جنگ اقتصادي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه بقيه دنيا تبديل شده است.
به نوشته اين تحليلگر آلماني، آمريكا و اتحاديه اروپا هميشه ادعا كرده اند كه ايراني ها براي مذاكرات جدي و محتوايي براي دستيابي به يك توافق جامع آماده نيستند، در حالي كه اين غربي ها بودند كه در ماه ژوئن مذاكرات را متوقف كرده و ديگر نسبت به از سرگيري آن اقدامي انجام نداده اند.
به گزارش ايرنا، ملنتين تاكيد كرد: ساير كشورهاي دنيا از اين استراتژي اخاذانه كه به عنوان ديپلماسي معرفي مي شود، حمايت نمي كنند و در بين آنها دولت هايي همچون ژاپن، كره جنوبي و تركيه هستند كه جزو پيمان غرب قرار دارند و كشورهايي چون پاكستان، افغانستان و مصر را شامل مي شود كه وابسته آمريكا مي باشند.
 


عضو شوراي حل اختلاف:

درخواستي براي ميانجيگري بين قواي مجريه و قضائيه نداشتيم

عضو شوراي حل اختلاف با بيان اينكه ميانجيگري ميان روساي قواي مجريه و قضائيه نيازمند درخواست يكي از طرفين است گفت: تاكنون درخواستي براي ميانجيگري نداشتيم.
مرتضي نبوي با اشاره به نامه نگاري هاي اخير ميان احمدي نژاد و آيت الله آملي لاريجاني در زمينه بازديد رئيس جمهور از اوين و نقش شوراي حل اختلاف قوا در حل اختلاف نظرهاي موجود اظهار كرد: روش شورا به اين صورت است كه اين آقايان ابتدا بايد نامه اي به رهبري بنويسند و رهبري مسئله را به ما ارجاع دهند، ما نيز نظر كارشناسي مي دهيم و رهبر معظم انقلاب اين نظر را ابلاغ مي كنند.
وي در پاسخ به اين كه آيا تاكنون هيچ يك از سران قوا نسبت به انجام اين كار (ارسال نامه به رهبري) اقدام كرده اند؟ گفت: نه، چنين درخواستي نشده است.
نبوي درباره طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس شوراي اسلامي و مصلحت طرح آن در شرايط فعلي نيز به ايسنا گفت: اين جزء اختيارات مجلس است كه سوال كند يا نه. سوال از رئيس جمهور بستگي به تشخيص مجلس دارد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤اعلام اينكه اگر ايران فعاليتهاي هسته اي خود را تعليق نمايد بخشي از تحريم ها آن هم به صورت محدود برداشته مي شود نشان مي دهد كه غرب به برنامه هسته اي ايران فقط به عنوان بهانه اي براي فشار بيشتر به ايران نگاه مي كند و تحريم ها هم براي تضعيف اراده ملت براي دست كشيدن از آرمانهاي انقلاب است.
6406---0912
¤هركدام از دو نامزد انتخابات آمريكا راي بياورد و رئيس جمهور بشود براي ملت ايران فرقي نمي كند. سگ زرد برادر شغال است. دولت استكباري آمريكا در كل دشمن ايران محسوب مي شود و دل بستن به هركدام از آنان اشتباه محض است.
اميدي
¤در اين برهه از زمان كه كربلاي ايران به اشكال مختلف مورد هجمه يزيديان زمان قرار گرفته خوب است مسئولين و آحاد مردم توجه كنند و ببينند چقدر در كنار حسين زمان خود آماده ايثارند؟
9309---0912
¤سودان به راحتي توسط رژيم كودك كش اسرائيل بمباران مي شود اما هيچ اعتراضي از سوي بلندگوهاي مدافع حقوق بشر صورت نمي گيرد. متاسفانه تمام اين سازمان ها فقط براي فشار روي ايران ماموريت دارند و در اين گونه مواقع كه مسلمانان قتل عام مي شوند خاك مرده روي آنها ريخته شده است.
6091---0915
¤ابراز تاسف خويش را بعنوان يك هم وطن از طريق اين ستون نسبت به تنش هاي بين مسئولين و سران قوا كه موجب اميدواري دشمنان و دلشكستگي مردم شده اعلام مي دارم و سوال مي كنم واقعا آنان را چه شده كه مشكلات ملت را فراموش كرده اند و با نامه نگاري يكديگر را متهم مي سازند و دقيقا برخلاف رهنمود رهبر معظم انقلاب رفتار مي كنند؟
1841---0919 و 5461---0918
¤از رئيس جمهور درخواست مي شود عملكرد اقتصادي خود و دلايل گراني و تورم ارز و سكه و را به طور مشروح به مردم گزارش نمايند. 75 ميليون نفر مي گويند تورم و گراني آنگاه چگونه فكر خود را به چند زنداني مشغول داشته اند.
4959---0919
¤اگر با بازديد آقاي رئيس جمهور از زندان اوين مشكلات اقتصادي مردم حل مي شود تو را به خدا مسئولين قوه قضائيه اجازه بدهند اين بازديد صورت بگيرد!
1147---0912
¤براي اخذ تسهيلات با هدف كارآفريني اقدام به نوشتن و ارسال نامه به يكي از ادارات تابع قوه مجريه كردم. گفتند نامه طولاني است آن را بايگاني كردند. بار دوم به بهانه اينكه فرد ثالثي منزل بنده را به بهانه دادن وام به غير فروخته بود خطاب به قوه قضائيه نامه نوشتم باز هم گفتند چون نامه طولاني است بايگاني شده است. ولي الان مشاهده مي كنم سران قوا به جاي رسيدگي به مشكلات مردم خودشان نامه نگاري هاي مكرر با يكديگر دارند. اگر اين نامه نگاري ها بد است چرا انجام مي دهند اگر خوب است چرا از مردم نمي پذيرند؟
دكتر احتياطي
¤دادن آمار 3 نفر براي واردات گوشت، 4 نفر خوراك مرغ، 16 نفر ارز و دردي را دوا نمي كند و مردم چه از دستشان بر مي آيد؟ اين نابساماني چند عدد انگشت شمار كه براي نظام و مردم مشكل ايجاد مي نمايندمردم مي گويند پس مسئولين چه كاره اند و چرا به جرم اين مفسدان از خدا بي خبر رسيدگي نمي كنند تا درس عبرتي براي ديگران شود؟!
9679---3091
¤با توجه به گراني گاهي دو برابري كالاها و با توجه به تورم بالاي جامعه آيا سزاوار است كه افزايش حقوق ها 51% باشد؟
7693---9091
¤وقتي كلاهبرداري هاي درون زندان را مي شنويم پي مي بريم كه احكام صادره براي اين مجرمين مثل آب خوردن سبك و كم ارزش است كه حتي درون زندان نيز به اعمال مجرمانه خود ادامه مي دهند.
2069---8091
¤فرزندم چندين سال است كه در مخابرات اسلامشهر سابقه كار دارد و حتي كارمند نمونه شناخته شده است. اخيرا براي او مقدمات ازدواج و تشكيل زندگي مشترك را فراهم كردم ولي در كمال تعجب او را جواب كرده اند و بي كار شده است. به عنوان يك پدر مي ترسم فرزندم دچار سرخوردگي شده و زندگي مشترك آنان هم تحت تاثير قرار بگيرد و مشكلاتش بيشتر شود از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي دارم.
رحيمي زاده
¤شهرداري تهران به جاي سنگ فرش كردن پياده روهاي شهر از بودجه بيت المال فكري براي جلوگيري از حذف اتوبوس هاي مخصوص رفت وآمد خانواده محترم شهدا در عصرهاي پنجشنبه هر هفته به بهشت زهرا بكند. متاسفانه اتوبوس بعضي از محله ها را حذف كرده اند و خانواده شهدا به زحمت افتاده اند.
2052---2091
¤شهرداري اهواز نسبت به نظافت و رسيدگي به مناطق محروم اين شهر مثل كوت عبدالله توجه لازم ندارد. به دفعات مكرر در اين مورد نامه نگاري و اقدام به جمع آوري طومار كرده ايم ولي ترتيب اثر نمي دهند. لطفا مشكل ما را چاپ كنيد شايد از اين طريق نتيجه بدهد.
بابايي
¤چندين مرتبه در مورد ناچيز بودن ميزان مستمري بازنشسته هاي 06 ساله با 01 سال سابقه بيمه پيام ارسال كرده ام بنويسيد با 014 هزار تومان مستمري ماهانه چگونه از عهده اين گراني ها و تورم بر بيايم.
0042---9091
¤از فرمانداري و نيروي انتظامي شهر ري درخواست مي شود همانند 2 سال قبل نسبت به نصب دكه نيروي انتظامي در شهرك ولي عصر(عج) به -فاز 2 صالحين - اقدام نمايند متاسفانه در اين مدت كه دكه ناجا از اين محل جمع آوري شده مكان امني براي قاچاقچيان و قمه كشي هاي اراذل و ا وباش و فراهم شده است.
قزاقي
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي
در پاسخ به مطلب مندرح در «كيهان و خوانندگان» كه از سوي شخصي به نام «اصغري» مورخ 72/6/1391 در آن رسانه منتشر شده است، به آگاهي مي رساند: «تعداد معدودي از كاركنان قراردادهاي حجمي پيمانكاري به دليل عدم احراز شرايط و ضوابط مندرج در تصويب نامه شماره 172134/ت 34476/ه مورخ 1/11/1390 هيئت محترم وزيران و عمدتا به دليل كمبود سابقه بيمه پرداختي در سال 0913، واجد شرايط قرارداد معين يا قرارداد كارگري مستقيم نبوده اند، اما با ابلاغ تصويب نامه كميسيون موضوع اصل 831 قانون اساسي به شماره 141074/ت 44444ك مورخ 82/5/1391 توسط معاونت محترم توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، مشكلات اينگونه همكاران نيز مرتفع شده است و كليه كاركنان واجد شرايط برابر ضوابط جذب شده و مشغول انجام وظايف محوله مي باشند. ضمنا تمهيدات لازم براي مداومت بيمه كليه همكاران شاغل در فرودگاه ها پيش بيني شده و هيچگونه جاي نگراني نيست.»
پاسخ شركت ايرانسل
در پاسخ به پيام مردمي شماره 82203، منتشر شده در خصوص «اختلال در ارسال پيامك از سيمكارتهاي ايرانسل» در صفحه 2 روزنامه كيهان، مورخ 91/7/91، ضمن تشكر از آن مشترك محترم و روزنامه وزين كيهان احتراما باستحضار مي رساند: ايرانسل هزينه اي بابت پيام هاي ارسال نشده از مشتركين خود دريافت نمي كند. لازم به يادآوري است در شرايطي كه پيامي از سوي مشترك ايرانسل به مقصد مورد نظر ارسال شده باشد كه به دلايلي نظير خاموش بودن يا در دسترس نبودن گوشي و يا پر بودن حافظه گوشي مقصد به گيرنده نرسيده باشد هزينه ارسال از مشترك دريافت مي شود. بررسي دقيق موضوع مطرح شده از سوي اين مشترك محترم نيازمند اطلاعات بيشتر از جمله شماره فرستنده و گيرنده و زمان ارسال پيامك است. شايان ذكر است؛ كارشناسان مركز تماس شبانه روزي شبكه تلفن همراه ايرانسل به شماره 007 براي تماس از خطوط ايرانسل و 00093770000 براي تماس از ديگر خطوط در 42 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخگويي به مشتركين محترم مي باشند.
 


وقتي سر خبرنگار جاسوس به سنگ مي خورد! (خبر ويژه)

مسيح علي نژاد ضد انقلاب فراري و جاسوس سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از دو روز پيش طي 50 تماس سعي كرد تا با يكي از نمايندگان سابق تبريز مصاحبه كند كه اين فعال سياسي از هرگونه مصاحبه با اين ضد انقلاب امتناع كرده و 48 تماس وي را بي پاسخ گذاشت.
اين خبرنگارنما و جاسوس فراري كه چند سالي است در پناه ضد انقلاب و سلطنت طلب هاي خارج از كشور حضور دارد صبح يكشنبه در ادامه كارهاي جاسوسي خود براي خدمت به بيگانگان سعي كرد تا با عشرت شايق نماينده سابق تبريز و فعال سياسي تماس گرفته و مصاحبه اي با وي داشته باشد. شايق كه دو دوره سابقه نمايندگي و 30 سال فعاليت سياسي را در كارنامه خود دارد با هوشياري كامل ترفند اين جاسوس خبرنگارنما را شناخت و از مصاحبه با وي امتناع كرد.
وي ضمن تاييد اين خبر گفت: از ساعت 11 صبح تلفني با كد خارج از كشور با اينجانب تماس مي گرفت؛ و از آنجا كه اينجانب مي دانستم اين تلفن خارج از كشور است جواب ندادم. وي افزود: بعد از 31 بار تماس به اين تلفن جواب دادم كه متوجه شدم زن ميانسالي به نام مسيح علي نژاد پشت خط است و گفت كه مي خواهد مصاحبه اي انجام دهد. اين نماينده سابق تبريز گفت: با اين كه اينجانب از صداي تماس گيرنده فهميدم كه وي چه كسي است اما از وي خواستم تا خود را معرفي كند كه خود را علي نژاد معرفي كرد و اينجانب در پاسخ به وي گفتم، ما هيچ وقت با ضد انقلابيون و بيگانگان ارتباط نداشته و هرگز هم با جاسوسان مصاحبه نمي كنيم. اين فعال سياسي اضافه كرد: بعد از اين صحبت تلفن را قطع كردم اما علي نژاد مكرراً با اينجانب تماس مي گرفت، اما به تلفن هاي وي جواب ندادم.
شايق تصريح كرد: اين جاسوس وقتي متوجه شد به تلفن وي جواب نمي دهم، از طريق تلفن ديگري كه شماره آن نيفتاد با اينجانب تماس گرفت و من فكر كردم كه اين تلفن از داخل كشور است و وقتي جواب دادم ديدم باز علي نژاد است و عاجزانه اصرار دارد تا با من گفت و گو كند و مكرر التماس مي كرد كه تلفن را قطع نكنم.
گفتني است علي نژاد در حادثه زلزله اخير در برخي شهرهاي آذربايجان شرقي با تماس با برخي از نمايندگان و چهره هاي سياسي اين استان درصدد تهيه گزارش هاي مغرضانه و تحريك آميز افكار عمومي هموطنان آذري زبان كشورمان بود كه با هوشياري آنان اين توطئه خنثي شد.
 


مزد نوكران رسيد! (خبر ويژه)

هيلاري كلينتون، وزيرامور خارجه آمريكا، در بيانيه اي دريافت جايزه پارلمان اروپا را به نسرين ستوده تبريك گفت. كلينتون همچنين در اين بيانيه از فعاليت هاي نسرين ستوده براي پيشبرد حقوق بشر تقدير كرده است. خانم ستوده به جرم اقدام عليه امنيت كشور در دادگاه محاكمه و ضمن ارائه اسنادي كه از مجرميت ايشان حكايت داشت به زندان محكوم شده است و لقب «فعال حقوق بشري» آنهم از سوي دولت آمريكا به وي بدون كمترين توضيحي نشان مي دهد خانم ستوده چه مفهومي از حقوق بشر را دنبال مي كرده كه با تقدير و تمجيد قاتلان مردم بي گناه روبرو شده است.
كلينتون در ادامه اين بيانيه با قيد فوريت افزوده است: «ما از حكومت ايران مي خواهيم (نسرين) ستوده را فورا آزاد كند». پيش از اين نيز وزارت امور خارجه آمريكا با قيد فوريت خواهان آزادي عمادالدين باقي يكي از حاميان گروهك هاي تروريستي و جدايي طلب در خوزستان شده بود. باقي از جمله شاكيان روزنامه كيهان در دادگاه سال 1388 بود. همچنين نسرين ستوده نيز يكي از وكلاي شيرين عبادي در دادگاه شكايت از كيهان (1388) بود كه اكنون مورد تشويق و حمايت دولت آمريكا قرار گرفته است. گفتني است چندي پيش مهناز پراكند وكيل ديگر شيرين عبادي در دادگاه شكايت از كيهان، به اروپا گريخت و با حضور در پارلمان اروپا به دفاع از بهائيان پرداخت. با اين حساب فعالان حقوق بشر آمريكايي مزد نوكري شان را به خوبي از ايالات متحده و نظام سرمايه داري غرب دريافت كرده اند.
گفتني است شبكه راديو تلويزيون فارسي زبان آمريكا VOA با اعلام اين كه اتحاديه اروپا جايزه 50 هزار يورويي ساخاروف را به نسرين ستوده و جعفر پناهي اهدا كرده است، با صراحت اعتراف كرد كه اهداي جايزه به زندانياني كه به جرم مبارزه ضدامنيتي با جمهوري اسلامي دستگير و زنداني شده اند با اين منظور صورت مي پذيرد كه به آنها و ساير مخالفان رژيم اسلامي ايران نشان داده شود، آمريكا و اروپا از اقدامات آنان حمايت مي كنند و آنها نبايد در راهي كه پيش گرفته اند احساس تنهايي كنند!
 


بيائيد تصميم بگيريم كه همديگر را گاز نگيريم! (خبر ويژه)

يكي از نويسندگان گويانيوز- ارگان رسمي سازمان سيا- در تحليلي كه بيشتر شبيه داستان هاي تخيلي است به ضرورت و فوايد اتحاد همگي احزاب و گروهك هاي داخلي و خارجي ضدجمهوري اسلامي پرداخته و البته تاكيد مي كند آنها هم به ضرورت اين اتحاد واقف اند و حاضر به شركت در آنند اما به شرطي كه بقيه گوش به فرمانشان باشند!
«الهه-ب» در مقاله خود تحت عنوان «دمكراسي يعني همراهي بيشترين نيروها، حتي غيردمكرات ها!» سه گروه را مانع رسيدن به اين اتحاد تاريخي! مي داند؛ «يكي، آنهايي كه به بهاي ادامه جمهوري اسلامي هم كه شده «ايستاده اند تا سلطنت برنگردد» و به كمتر از «جمهوري» به عنوان يك هدف استراتژيك راضي نيستند و هرگز اين توانايي و درك و انعطاف دمكراتيك را نداشتند كه اعلام كنند در يك پادشاهي مبتني بر دمكراسي و حقوق بشر حالا اگر نه (مانند رضا پهلوي) به 80 يا 90 درصد اهداف خود، بلكه دست كم به پنج يا ده درصد اهداف خود رسيده اند.
ديگري، آنهايي كه اساسا قائل به عبور از جمهوري اسلامي نيستند و هنوز در توهم يك «دمكراسي ديني» به سر مي برند و روي امكانات و پشتيباني غرب از «اسلام رحماني» و «اسلام گرايان ميانه رو» حساب مي كنند.
سوم، آنهايي كه چشم اميد به فعاليت هاي لابي گرانه خود در اروپا و آمريكا و حمله نظامي بيگانگان دوخته اند و اگر به قدرت برسند، تكه بزرگه مخالفان آنها و زمامداران و وابستگان جمهوري اسلامي، گوش شان خواهد بود!
همه اينها تنها آن «اتحاد» و «ائتلاف» و «شورا» و «نهاد»ي را قبول دارند كه يا خودشان با خودشان تشكيل مي دهند و يا ديگران بايد با قبول مواضع آنها با ايشان «بيعت» كنند! جالب اينجاست كه رهبران سازمان مجاهدين خلق از نظر جمهوري خواهي به گروه نخست و از نظر مذهبي به گروه دوم شباهت دارند و ملغمه اي از هر دو را ارائه مي دهند.»
نويسنده در ادامه ليستي از گروهك هاي ضدانقلاب را رديف و به آنها نصيحت مي كند در اين سربالايي تاريخي كمتر همديگر را گاز بگيرند!
«مسئوليت حكم مي كند همه اين احزاب و گروه ها، از حزب توده ايران و انشعابي هاي آن، انواع فداييان، جبهه ملي ايران، حزب ملت، پان ايرانيست ها، از حزب مشروطه ايران، احزاب و گروه هاي قومي مانند حزب دمكرات كردستان ايران و كومله تا سازمان مجاهدين خلق ايران، راه كارگر، حزب كمونيست كارگري ايران، نهضت آزادي، جبهه مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و غيره نمايندگاني براي شركت در آن نهاد ملي بفرستند»!
البته ظاهرا اين حقوق بگير سيا فراموش كرده كه همه اين گروهك ها در فتنه سال 88 تمام اختلافات ظاهري و باطني شان را كنار گذاشته و براي براندازي جمهوري اسلامي با تمام توان به ميدان آمدند و البته دست از پا درازتر هم برگشتند.

 


آقاي خاتمي! مگر شما نبوديد كه... (خبر ويژه)

«ممكن است در انتخابات اصلاً تقلبي هم نباشد. ولي انتخابات طوري كاناليزه شود كه بخش قابل توجهي از جامعه نتواند نظرش را ابراز كند و همه جريانات كانديدا نداشته باشند يا در معرفي و دفاع از نامزدها و برنامه هاي خود آزاد نباشند. اين تقلب نيست ولي محدود كردن حق انسان هاست».
محمد خاتمي، با اين اظهارات كه در جمع تعدادي از اهالي گرگان و استان گلستان مطرح كرده است، اگرچه با تلويحي نزديك به تصريح از ادعاي قبلي خود و هم پيمانان خارجي خويش درباره تقلب در انتخابات عقب نشيني مي كند. براي آن كه مديران بيروني فتنه را كاملاً مأيوس نكند، مي كوشد تعريف ديگري از آزاد نبودن انتخابات در ايران اسلامي ارائه بدهد.
خاتمي مي گويد «ممكن است انتخابات طوري كاناليزه شود كه بخش قابل توجهي از جامعه نتواند نظرش را ابراز كند و همه جريانات كانديدا نداشته باشند» و توضيح نمي دهد كه كدام بخش از جامعه مورد نظر ايشان است. مثلاً در انتخابات 88 كه خاتمي و موسوي و كروبي در همكاري آشكار با مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس و دلارهاي ملك عبدالله سعودي دست به فتنه گري زدند، كانديداي آنها يعني ميرحسين موسوي علاوه بر حمايت كساني كه هويت واقعي اصحاب فتنه را نمي شناختند پس از شناخت از حمايت آنها دست كشيدند، همه گروهها و جريانات ضدانقلاب نظير منافقين، بهايي ها، ماركسيست ها، سلطنت طلب ها، كلان سرمايه داران و... نيز با اعلام رسمي به حمايت از آقاي خاتمي و موسوي و كروبي برخاسته بودند. بنابراين انتظار آن بود كه آقاي خاتمي به جاي تكرار عبارت «بخش قابل توجهي از مردم كه نمي توانند نظرشان را ابراز كنند» كه سالهاست از سوي رسانه هاي بيگانه عليه جمهوري اسلامي ايران تكرار مي شود، توضيح مي دادند كه كدام بخش از مردم جامعه موردنظر ايشان بوده است؟!
خاتمي در ادامه همين سخنراني مي گويد از نگاه اصلاح طلبان «اسلامي كه امام گفت مي تواند نجات دهنده باشد نه اسلامي كه مي گويد مردم هيچ حقي ندارند، رأي مردم تشريفاتي است»!
آقاي خاتمي كه به حركت در جاده يكطرفه عادت دارد توضيح نمي دهد كه؛
الف: چه كساني در جريان فتنه 88، آراي 40 ميليوني و حماسي مردم را كه نشانه غيرقابل انكاري از اوج مردم سالاري در جمهوري اسلامي ايران بود با شعار دروغين تقلب ناديده گرفتند و به هيچيك از موازين قانوني تن نداده و با دستور علني وزارت خارجه اسرائيل دست به آشوب خياباني زدند. مگر قرار نبود صندوق هاي مورد اعتراض سران فتنه با حضور خود آنها و يا نمايندگانشان بازشماري شود؟ ولي علي رغم موافقت اوليه، از حضور براي بازشماري خودداري ورزيدند؟! بنابراين چه كساني رأي مردم را تشريفاتي معرفي كرده بودند؟!
ب:مي گويد اسلامي كه... و بايد پرسيد مگر شما نبوديد كه در آشوب هاي فتنه 88 روي واژه اسلام از نام مقدس جمهوري اسلامي ايران خط كشيديد؟! و مگر شما نبوديد كه مي گفتيد «جمهوري ايراني» مي خواهيم نه اسلامي؟!
ج: مي گويد اسلام امام... و توضيح نمي دهد كه مگر آقاي خاتمي و اراذل و اوباش حامي ايشان نبودند كه تصوير مبارك حضرت امام(ره) را پاره كردند و...
مگر شما روز قدس كه يادگار حضرت امام(ره) براي جهان اسلام بود، به دستور و توصيه مستقيم اسرائيل، به نفع رژيم صهيونيستي شعار نداديد؟ مگر روز 13 آبان به نفع آمريكا عربده نكشيديد؟ و مگر در پي اين وطن فروشي ها و خيانت هاي شما نبود كه نتانياهو با صراحت از اصلاح طلبان با عنوان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران ياد كرد؟! و اوباما، حمايت همه جانبه از شما را يكي از اهداف استراتژيك آمريكا براي مقابله با نظام اسلامي ايران دانست و...
گفتني است چندي قبل علي شكوري راد، از اعضاي شوراي مركزي حزب مشاركت و نزديكان خاتمي كه در ميان مدعيان اصلاحات به «دهن لق» شهرت دارد، طي مصاحبه اي انكار نكرده بود كه براندازي مي تواند، بخشي از برنامه نهايي جبهه اصلاحات باشد!
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14