(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور ابلاغ كرد
اولويت استخدام مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمت
قاضي سراج خبر داد
مرحله دوم رسيدگي به پرونده فساد بزرگ بانكي آغاز شد
در مكتب امام
عضو كميسيون امنيت ملي:
ملت ايران هيچ پيش شرطي را در مناسبات ديپلماتيك نمي پذيرد
در آستانه 13آبان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي
نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد
جنبش «ائتلاف سوسياليست ها» در ايتاليا:
تحريم ايران محكوم به شكست است
معاون اول قوه قضائيه:
بخشنامه زندانيان معسر قابليت تبديل شدن به قانون را دارد
بسيج براي مقاومتي كردن اقتصاد فرهنگ سازي مي كند
از رهبران حزب آزادي و عدالت:
مانعي براي ازسرگيري روابط ايران و مصر وجود ندارد
گزارش طبقه بندي شده
مركز پژوهش هاي مجلس از گراني و بازار سكه
وزير دفاع:
آمريكا و اسرائيل حريف نبوغ ملت ايران در حوزه سايبري نمي شوند
تحليلگر لبناني:
حمله به ايران ممكن نيست مگر اينكه حمله كننده ديوانه باشد
معاون وزير خارجه:
حجم روابط و نوع فعاليت دفاتر حفاظت منافع ايران و مصر در حد سفارتخانه است
دو تن از كارشناسان رسانه اعلام كردند
روشنگري هاي كيهان به مذاق برخي افراد خوش نمي آيد
در ادامه حضور در آب هاي آزاد ناوگروه دريايي ارتش به سودان رفت
با شكايت مهدي هاشمي عليه چندين روزنامه و سايت
مدير مسئول كيهان به دادسرا احضار شد


رئيس جمهور ابلاغ كرد

اولويت استخدام مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمت

با ابلاغ قانوني از سوي رئيس جمهور؛ مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمت آموزشي در آموزش و پرورش در اولويت استخدام قرار مي گيرند.
قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش در مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده و حالا از سوي رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.
براساس ماده واحده اين قانون، احكام قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش به استثناي احكام ناظر بر دانش آموزان دانش سراهاي تربيت معلم به قوت خود باقي است. همچنين دانشجويان ورودي سال 1388 مركز تربيت معلم نيز كه طبق مقررات مربوطه مشخص شده اند مشمول اين حكم مي شود.
بر همين اساس، وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجراي تبصره (2) ماده (51) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و بند (ج) ماده (24) قانون مديريت خدمات كشوري از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون حداكثر ظرف دو سال، كليه مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمت آموزشي خود را كه با آموزش و پرورش همكاري داشته اند از طريق برگزاري آزمون و با در نظر گرفتن شرايط مندرج در مواد (2) و (3) قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش و اصلاحات بعدي آن، مدرك و رشته تحصيلي، جنسيت، نياز منطقه اي و سنوات همكاري با آموزش و پرورش در اولويت استخدام قرار دهد.
براساس اين ماده واحده مربيان پيش دبستاني هم مطابق روال قبل از سياستگذاري، نظارت، صدور مجوز و تدوين محتوا عمل كند.
 


قاضي سراج خبر داد

مرحله دوم رسيدگي به پرونده فساد بزرگ بانكي آغاز شد

قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ مالي تصريح كرد كه رسيدگي به مرحله دوم اين پرونده ازروز دوشنبه در شعبه اول دادگاه انقلاب در حال انجام است.
قاضي ناصر سراج با حضور در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها، درباره احكام صادر شده در مرحله اول رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي و اعتراض به آنها گفت: معمولا هر حكمي كه صادر مي شود همه محكومان به آن اعتراض مي كنند. به احكام اين پرونده هم اعتراض شد و اين پرونده با حدود 28 هزار و 544 برگ حدود يك ماه است كه به ديوان عالي كشور رفته است.
وي تصريح كرد: متهمان اين پرونده 53 وكيل داشتند و حكم صادره در اين پرونده 1660 برگ بود.
قاضي سراج همچنين گفت: در مرحله اول رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي پانزده جلسه از پنج تا دوازده ساعته برگزار كرديم و حكم آن هم صادر شد و ان شاءالله در آينده نزديك ديوان عالي كشور نسبت به آن اظهارنظر خواهد كرد.
رييس شعبه اول دادگاه انقلاب با بيان اينكه «در مرحله جديد رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي براي حدود 30 نفر كيفرخواست صادر شده است»، گفت: طبق روال به اين پرونده در شعبه اول رسيدگي مي شود. اين شعبه چند دادرس دارد كه به اين پرونده رسيدگي مي كنند ولي مرجع رسيدگي تغييري نمي كند.
وي افزود: همين امروز(روز دوشنبه) رسيدگي به مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالي در شعبه اول دادگاه انقلاب انجام مي شود.
سراج در پاسخ به اين پرسش كه «آيا مرحله دوم رسيدگي به پرونده فساد مالي نيز علني است يا خير؟» تاكيد كرد: همه دادگاه هاي ما علني است مگر اينكه استثنايي وجود داشته باشد.
رييس شعبه اول دادگاه انقلاب همچنين در پاسخ به اين پرسش كه «آيا در مرحله دوم نيز در بين متهمان افراد مطرحي نظير معاونان وزرا وجود دارند يا خير؟» گفت: همه مطرح هستند. به نظر ما همه، افرادي مطرح هستند.
قاضي سراج درباره رسيدگي به پرونده اتهامات جهرمي نيز گفت: اطلاعي ندارم كه پرونده اين فرد منجر به صدور كيفرخواست شده و به دادگاه آمده يا خير.
به گزارش خبرگزاري ها؛ وي همچنين درباره بلوكه شدن اموال و سرمايه برخي از سهامداران گروه آريا گفت: دادگاه در موضوع اموال وارد نشده است و بايد دادسرا نظر بدهد.

 


در مكتب امام

مهمترين امر براي كشور ما تعهد و تهذيب اسلامي است
مهمتر چيزي كه براي كشور ما لازم است تعهد اسلامي و تهذيب اسلامي است. اگر اين يك سنگر صحيح بشود و سنگر دانشگاه و فيضيه يك سنگر اسلامي باشد، ديگر ساير ملت به اين طرف يا آن طرف نخواهند گراييد؛ و با صراط مستقيم راه انسانيت و راه اسلاميت و راه استقلال و راه آزادي را طي مي كنند.
من از خداي متعال خواستارم كه توفيق به همه شما خواهران و برادران بدهد، و همه شما در راه هدف، كه همان اسلام است، در راه هدف اعلي كه الله است، قدم برداريد؛ و ديگران را به همان راه هدايت كنيد؛ كه اين راه مستقيم انسانيت است؛ و خداي تبارك و تعالي ما را هدايت كند به اين صراط مستقيم.
صحيفه نور ـ ج 14ـ ص170
 


عضو كميسيون امنيت ملي:

ملت ايران هيچ پيش شرطي را در مناسبات ديپلماتيك نمي پذيرد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد كه گذاشتن پيش شرط هيئت پارلمان اروپايي براي سفر به ايران به اين معنا است كه آنها همچنان مدافع جريان فتنه هستند و غير از اين چيز ديگري نمي خواهند.
محمد صالح جوكار با اشاره به لغو ناگهاني سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران اظهار داشت: هيئت پارلماني اروپا وضعيت خود را همواره در يك موقعيت بالا فرض مي كند و گذاشتن پيش شرط به منظور ديدار با برخي از اصحاب فتنه از ديدگاه ايران به نوعي دخالت در امور داخلي كشور محسوب مي شود و اين قابل قبول نيست.
وي افزود: هيئت پارلماني اروپا بايد بداند كه ايران، كشوري مستقل است و مستقلا نيز تصميم گيري مي كند و اجازه نمي دهد كه هيچ كشوري در امور داخلي آن نفوذ و دخالت كند.
جوكار تصريح كرد: آنها بدانند كه نمي توانند خط كاري براي ما مشخص كنند و هيئت پارلمان اروپايي طبق محورهاي مشخص بايد با پارلمان ايران مذاكره كنند؛ نه اينكه با گذاشتن پيش شرط به ايران فشار بياورند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه ايران در هيچ موردي تحميل پيش شرط را نمي پذيرد، ادامه داد: پيش شرط گذاري براي روابط و ديدارهاي ديپلماتيك امري بسيار غيرسازنده و مخرب است و لغو سفر آنها به صورت ناگهاني و بدون توجيه، خلاف اين روابط است؛ در حالي كه آنها خود پيشنهاد سفر داده بودند و ايران همه مقدمات لازم براي ميزباني اين سفر را فراهم كرده بود.
جوكار با بيان اينكه پارلمان اروپا هنوز تحت نفوذ لابي صهيونيست ها است، گفت: هيئت پارلمان اروپايي فكر مي كردند كه در شرايط فعلي مي توانند با گذاشتن پيش شرط به اهداف خود كه همان تبعيت از رژيم صهيونيستي است، دست پيدا كنند.
وي در ادامه بيان داشت: اين موضوع نشان مي دهد كه اتحاديه اروپا نمي تواند به صورت مستقل عمل كند و اگر قرار باشد هيئتي به ايران سفر كند كه هدفش چيزي جز تبعيت از راهبردهاي استكبار و صهيونيسم باشد، قطعا در كشور ما جايي نخواهند داشت و ايران پذيرش اينگونه افراد را قابل قبول نمي داند.
نماينده يزد در مجلس با بيان اينكه ايران براي درخواست هاي بعدي بايد شرايط سخت گيرانه تري را وضع كند، به فارس گفت: اصل اين روابط بر پايه رعايت مصالح كشورهاي مختلف است و اگر قرار باشد اين مذاكرات صورت قلدرانه و مغرورانه به خود بگيرد، براي ما قابل قبول نيست و هيچ گاه ملت ايران هيچ پيش شرطي را در مناسبات ديپلماتيك نخواهد پذيرفت و زيربار زور و فشار نخواهد رفت.
 


در آستانه 13آبان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه فرا رسيدن يوم الله سيزدهم آبان و راهپيمايي ضداستكباري ملت بزرگ ايران، با صدور اطلاعيه اي ، موج جديد خشونت ها و دور تازه نسل كشي در ميانمار را به شدت محكوم كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه با اشاره به هجوم ناجوانمردانه نظام سلطه و مثلث شوم استكبار جهاني بر ارزش هاي والاي انساني و اسلامي به ويژه هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) آمده است : نظام سلطه جهاني و مثلث شوم آمريكا، انگليس و اسراييل مي كوشند تا با همراهي برخي حكام دست نشانده خود و دولت هاي سرسپرده در جهان، موج تازه اي از اسلام هراسي و اسلام ستيزي را به راه انداخته و از اين روي، افكار عمومي مسلمانان را از مسائل اصلي جهان اسلام و آزادي قدس شريف منحرف كرده و با كشتار مسلمانان، آنان را در سخت ترين شرايط براي دست برداشتن از عقايد و ارزش هاي والاي اسلامي خود قرار دهند.
در اين اطلاعيه همچنين با اشاره به كشتار مسلمانان ميانمار تاكيد شده است : دولتمردان ميانمار در حمايتي آشكار از بوداييان افراطي، در حركتي غيرانساني، بدون توجه به حقوق اوليه انسان ها و جمعيت قابل توجه از مسلمانان در آن كشور، دست به نسل كشي و قتل و غارت زده و دور جديدي از خشونت هاي ضدبشري را به راه انداخته اند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در پايان اين اطلاعيه عنوان كرده است : ملت بزرگ ايران اسلامي، ضمن حضور پرشور و انقلابي در تظاهرات ضداستكباري يوم الله سيزدهم آبان و اعلام نفرت و خشم خود از خودكامگي و زياده خواهي هاي غرب و استكبار جهاني، اقدام ددمنشانه و كشتار وحشيانه مسلمانان ميانماري را به شدت محكوم كرده و از دادگاه ها، مجامع و سازمان هاي بين المللي مي خواهد عاملان اصلي اين جنايت را به سزاي اعمال شان برسانند.
 


جنبش «ائتلاف سوسياليست ها» در ايتاليا:

تحريم ايران محكوم به شكست است

يك جنبش ايتاليايي در بيانيه اي با محكوم كردن تحريم هاي يكجانبه آمريكا و اتحاديه اروپا عليه كشورمان تأكيد كرد كه اين تحريم ها تير خلاص به ديپلماسي براي حل موضوع هسته اي ايران است.
جنبش سياسي «ائتلاف سوسياليست ها» روز دوشنبه در بيانيه اي كه در پايگاه اينترنتي خود منتشر كرد، با اشاره به تشديد تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران و اعلام ممنوعيت خريد گاز از اين كشور، هرگونه تحريم عليه تهران را بطور قاطعانه محكوم كرد.
اين جنبش ايتاليايي با يادآوري نشست اخير اتحاديه اروپا براي تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران، افزود: اعمال تحريم عليه كشورها تنها ابزاري بيهوده براي ستم عليه ملت ها است.
اين بيانيه با تأكيد بر اينكه تحريم يك ابزار فشار سياسي بر دولت ها نيست، افزوده است: تحريم در رابطه با برنامه هسته اي ايران مي تواند، تعادل حساسي كه با ديپلماسي سازمان ملل و آژانس هسته اي با تهران تاكنون زنده نگه داشته شده است را نيز براي هميشه درهم بشكند و مي تواند اين كشور را در قبال هر نوع گفت وگو با غرب بي علاقه كند.
به گزارش ايرنا، جنبش «ائتلاف سوسياليست ها»ي ايتاليا، افزود: ماهيت غيرمنصفانه اين تحريم ها عليه ايران، با توجه به اين واقعيت كه تاكنون گزارش تمام ناظران آژانس از سايت هاي هسته اي تاييدكننده اهداف غيرنظامي برنامه غني سازي اورانيوم اين كشور است، ثابت شده است.
اين بيانيه در ادامه به قطع پخش برنامه ايراني در ماهواره ها اشاره كرده و خاطرنشان كرده است: فيلتر كردن كانال هاي ايراني از ماهواره هاي غربي نيز اقدامي غيرمنصفانه بود، چرا كه اين يك عمل غيرآزادانه حتي در قبال شهروندان اروپايي محسوب مي شود كه نمي توانند نگرش يك كشور بزرگ 75 ميليون نفري مانند ايران را از مسائل جهان داشته باشند.
اين جنبش ايتاليايي افزوده است: علاوه بر اين بايد به زيان هاي بزرگ اقتصادي كه تمام سيستم توليدي ايتاليا از اين تحريم هاي غيرمنصفانه متحمل شده نيز اشاره كرد. كافي است بدانيم كه ايتاليا تاكنون دومين شريك تجاري ايران پس از آلمان در اروپا بود.
 


معاون اول قوه قضائيه:

بخشنامه زندانيان معسر قابليت تبديل شدن به قانون را دارد

حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي گفت: روش هاي اجراي بخشنامه زندانيان معسر به دليل آيين نامه اي كه ذيل قانون آمده متفاوت بود اما با اين دستورالعمل رئيس قوه قضاييه روشي واحد در سراسر كشور اجرايي مي شود.
معاون اول دستگاه قضايي با اعلام اين مطلب، در مورد بخشنامه زندانيان معسر كه از سوي رئيس قوه قضاييه ابلاغ شده است، اظهار داشت:.ابلاغ اين بخشنامه به نحوي آيين نامه پيشين را اصلاح مي كند و با اصلاح آيين نامه مشكلات موجود حل شده و نيازي به اصلاح قانون نيست.
وي ادامه داد: در صورتي كه به اصلاح قانون نياز باشد در اين راستا اقدام خواهيم كرد.
رئيسي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر ضمانت اجرايي بخشنامه مذكور از سوي قضات اظهار داشت: مطابق قانون معسر بودن احكامي دارد كه بايد براي قاضي محرز شود، بنابراين اگر فردي معسر نباشد بايد مال مردم را از وي گرفت و به صاحب آن پس داد.
معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: بخشنامه زندانيان معسر قابليت تبديل شدن به قانون را دارد.
گفتني است؛ معسريا محكوم مالي، فردي است كه توان پرداخت ديون مالي خود را ندارد و براساس ابلاغ بخشنامه زندانيان معسر كه از سوي رئيس قوه قضاييه به دستگاه ها و مراجع قضايي ارجاع شده، نبايد زنداني شود.
 


بسيج براي مقاومتي كردن اقتصاد فرهنگ سازي مي كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري براي تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: بسيج تلاش مي كند براي تحقق اقتصاد مقاومتي فرهنگ سازي كند.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در گفت وگو با فارس درباره نقش بسيج در اقتصاد مقاومتي گفت : نيروي مقاومتي بسيج كارگروهي را براي بررسي فرمايشات رهبر معظم انقلاب تشكيل داد و از درون اين كارگروه 12 مؤلفه اركان اصلي اقتصاد مقاومتي احصاء شد.
وي افزود: 6 مؤلفه از 12 مؤلفه اي در كارگروه بسيج احصاء شده بود مربوط به اقتصاد كلان است و مخاطب آن دولت و دستگاه هاي مسئول و مخاطب 6 مؤلفه آن مردم هستند؛ نه اينكه دولت در 6 مؤلفه دوم نقشي نداشته باشند، بلكه نقش اصلي به عهده مردم است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه بسيج تلاش مي كند در زمينه اقتصاد مقاومتي فرهنگ سازي كند، گفت: بحث فرهنگ كار و توليد، مردمي كردن اقتصاد، حداكثر استفاده از ظرفيت ها، اصلاح الگوي مصرف، مصرف كالاي داخلي و افزايش اعتماد به نفس از جمله مؤلفه هايي است كه بسيج درباره آن فرهنگ سازي خواهد كرد.
نقدي با اشاره به تأسيس قرارگاه جهاد اقتصادي در بسيج، گفت: انشاءالله در آينده اي نزديك براي گسترش فرهنگ سازي در حوزه اقتصاد مقاومتي از سوي بسيج برنامه هايي صورت خواهد گرفت.
 


از رهبران حزب آزادي و عدالت:

مانعي براي ازسرگيري روابط ايران و مصر وجود ندارد

يكي از رهبران بارز حزب آزادي و عدالت(شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين) مصر تاكيد كرد هيچ مانعي براي ازسرگيري روابط ديپلماتيك بين ايران و مصر نيست.
«سعد الحسيني» عضو دفتر اجرايي حزب آزادي و عدالت گفت : ايران در حمايت از قضيه فلسطين نقش بسزايي داشته است و تاريخ هرگز آن را فراموش نخواهد كرد همچنانكه ايران در حمايت از حزب الله در جريان تجاوز اسرائيل به لبنان نيز مواضع عظيم و درخشاني داشت كه تاريخ به آن شهادت مي دهد.
وي در گفت وگو با فارس در قاهره درباره انتقادات اخيرا و هجمه هاي كنوني عليه جماعت اخوان المسلمين و حزب آزادي و عدالت تصريح كرد: به عقيده بنده اين انتقادها و هجمه ها توجيه ناپذير است و ما همچنان گروه هاي سياسي را به گفت وگو فرامي خوانيم زيرا ما نظرات همه را مي پذيريم و نقد سازنده چيز بسيار خوبي است اما متاسفانه برخي گروه ها تنها اعتراض مي كنند و قصد سازندگي و اصلاحات را ندارند.
استاندار كفرالشيخ در رابطه با روابط مصر و ايران در زمان كنوني نيز تصريح كرد: به عقيده بنده هيچ مانعي براي ازسرگيري روابط ديپلماتيك بين ايران و مصر نيست بويژه اينكه بنا به گواهي تاريخ، ايران تنها كشوري است كه وقتي همه جهانيان دست از فلسطين و حمايت از فلسطينيان كشيدند، ايران به حمايت از قضيه فلسطين پرداخت همچنانكه در جنگ رژيم صهيونيستي عليه حزب الله و لبنان نيز از حزب الله حمايت كرد بنابراين از ديدگاه بنده هيچ مانعي براي ازسرگيري روابط ديپلماتيك با ايران به دور از اختلافات مذهبي، وجود ندارد.
 


گزارش طبقه بندي شده

مركز پژوهش هاي مجلس از گراني و بازار سكه

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس از ارائه گزارشي در مورد وضعيت گراني هاي اخير و نوسانات بازار سكه و ارز به سران قوا و مسئولان مختلف كشور به شكل طبقه بندي شده خبر داد.
كاظم جلالي گفت: مركز پژوهش هاي مجلس در مورد مسائل پيرامون ارز و گراني هاي اخير گزارش هايي را به شكل طبقه بندي شده به سران قوا و مسئولان كشور ارائه كرده است.
وي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: مركز پژوهش ها دليلي نمي داند كه در موضوعات هيجاني گزارش هاي خود را علني كند.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس همچنين با بيان اينكه طرحي در خصوص تعيين ويژگي ها و چارچوب هايي براي انتصابات مسئولان در حال بررسي در مركز است، اظهار كرد: اعتقاد ما بر اين است كه بايد كار دقيق و درستي در مورد انتصابات مسئولان انجام شود چرا كه متاسفانه انتصابات داراي معيار مشخص، دقيق و قانوني نيست به طوري كه بعضا در مواردي انتصابات براساس يك سابقه علمي، دانش و يا تجربه انجام نمي شود.
 


وزير دفاع:

آمريكا و اسرائيل حريف نبوغ ملت ايران در حوزه سايبري نمي شوند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در واكنش به اظهارات اخير لئون پانه تا - وزير دفاع آمريكا - گفت: آمريكا منشأ تروريسم سايبري است و قصد دارد با فرافكني و اتهام زني زمينه را براي افزايش تحركات تروريسم سايبري از سوي دولت آمريكا فراهم كند.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي از رژيم صهيونيستي نيز به عنوان يكي ديگر از مصاديق بارز تروريسم سايبري ياد كرد و افزود: اين رژيم با همكاري دولت آمريكا با برنامه ريزي و هدايت حملات سايبري تلاش مي كنند از اين طريق نيز كشورهاي مستقل و مخالف سياست هاي سلطه طلبانه آنان را تحت فشار قرار دهند.
وي با بيان اينكه «آنان تاكنون حملات سايبري متعددي را عليه جمهوري اسلامي ايران برنامه ريزي و هدايت كرده اند»، اظهار كرد: همانگونه كه آنان در ساير برنامه هاي شوم و ضدبشري عليه ملت ايران ناكام بودند، در اين بخش نيز حريف نبوغ و تيزهوشي فرزندان رشيد ملت ايران در حوزه سايبري نخواهند شد.
وزير دفاع اقدامات پيشگيرانه و ايجاد آمادگي براي دفاع سايبري را از اصول بسيار مهم در حوزه پدافند غيرعامل عنوان كرد و گفت: راه اندازي جنگ سايبري نشان داد نظام سلطه براي تداوم غارت و چپاول ملت ها و تأمين منافع نامشروع خود از هيچ اقدامي فروگذار نمي كنند، غافل از اينكه اين اقدام بسان تيغ دولبه اي است كه دست خودشان را نيز خواهد بريد.
 


تحليلگر لبناني:

حمله به ايران ممكن نيست مگر اينكه حمله كننده ديوانه باشد

ليلا نقولا الرحباني عضو هيئت علمي دانشگاه لبنان تاكيد كرد كه حمله به ايران به هيچ وجه امكان پذير نيست مگر اينكه طرف حمله كننده ديوانه باشد.
وي درخصوص مباحثي كه درباره احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران مطرح مي شود، گفت: اگر به اين مسئله از نظر نظامي نگاه كنيم همه مي دانند كه تجاوز عليه ايران كار آساني نخواهد بود، نه تنها ما اين را مي گوييم بلكه همه تحليلگران استراتژيست و حتي آمريكايي ها مي گويند حمله به ايران به هيچ وجه امكان پذير نيست مگر اين كه طرف حمله كننده ديوانه باشد.
وي افزود: هر ديوانه اي ممكن است سعي كند عليه ايران حمله كند و جنگ را شروع كند، ولي نمي تواند حدس بزند عكس العمل ايران كجا خواهد بود، و ايران توان اين را دارد كه در جاهاي مختلف پاسخ دهد و مي تواند در جاهاي متعددي كه دشمنش توان پيش بيني آن را ندارد، پاسخ بدهد.
الرحباني افزود: از لحاظ اقتصادي اگر بخواهيم درباره اين موضوع صحبت كنيم، مي توانيم بگوييم كه در تلاش براي محاصره ايران و يا ضربه زدن و تهديد آن، بايد در نظر داشت كه ايران روي خيلي از منابع نفت و راه هاي عبور آن تسلط و كنترل دارد و به جاي اين كه خودش زير محاصره باشد مي تواند كشورهاي اروپايي را محاصره كند و در سايه اين بحران اقتصادي كه غرب گرفتار آن هست، ايران مي تواند هزينه سنگيني به آنها تحميل كند. وي اضافه كرد نبايد فراموش كرد كه كشورهاي عضو ناتو در افغانستان و در همسايگي ايران وجود دارند و ايران مي تواند با برگ هاي برنده زيادي كه دارد به آن ها ضربه وارد كند، ايران مي تواند به ناتو هم هزينه سنگيني تحميل كند، مي تواند پايگاه هاي ناتو را در تركيه هدف حمله خود قرار دهد.
وي ادامه داد: حتي اگر جنگي عليه ايران آغاز شود، به لحاظ اقتصادي، سياسي و نظامي، مي توان گفت كه متوقف كردن برنامه هسته اي ايران امكان پذير است، چون ايران خود را ايمن سازي كرده و غني سازي هسته اي را در جاهاي متعددي انجام مي دهد و در يك جا نيست كه بتوان به آساني با حمله نظامي تمام ظرفيت تهران را متوقف كرد.
به گزارش ايسنا، الرحباني در خصوص پاسخ نيروهاي مقاومت و مخالف اسرائيل در صورت حمله احتمالي به ايران، گفت: وقتي صحبت از جنگ همه گير باشد، يعني كه اسرائيل اين جنگ را انتخاب كرده است، وقتي اسرائيل وارد جنگ مي شود، جنگي كه نتيجه آن را خوب مي داند و خوب مي داند كه آن يك جنگ فراگير خواهد بود.
وي در پايان تصريح كرد: اسرائيل با اين كار، خود را به نابودي محكوم مي كند، آنگاه هر كدام از نيروهاي محور مقاومت مي توانند روش مناسبي را براي مقابله با صهيونيست ها انتخاب كنند و البته اين در حالي خواهد بود كه ايران نيازمند دخالت اين نيروها باشد، ممكن است ايران هيچ وقت نيازمند دخالت نيروهاي محور مقاومت نباشد، ولي در صورتي كه ايران نيازمند كمك و دخالت نيروهاي محور مقاومت عليه تجاوز رژيم اسرائيل باشد، آن وقت ما روبروي موضوع مرگ و زندگي خواهيم بود و مسئله از حالت هماهنگي و هم پيماني خارج مي شود، در نهايت وجود شما تهديد مي شود و اين به شما حق مي دهد كه از خود دفاع كنيد.
 


معاون وزير خارجه:

حجم روابط و نوع فعاليت دفاتر حفاظت منافع ايران و مصر در حد سفارتخانه است

معاون آفريقا و عربي وزارت امور خارجه گفت: علي رغم اينكه دو كشور مصر و ايران به جاي سفارتخانه داراي دفتر حفاظت منافع هستند؛ اما در ماه هاي اخير حجم روابط و نوع فعاليت ها در حد سفارتخانه و رئيس دفاتر داراي درجه سفيري هستند.
حسين اميرعبداللهيان در گفت وگو با مهر، درباره احضار كاردار ايران توسط مقامات بحريني اظهار داشت: در نشست سران سازمان كنفرانس اسلامي در مكه، پادشاه بحرين در ديدار با وزير امور خارجه كشورمان تأكيد داشت كه ايران در تحولات بحرين نقش آفريني كند كه با توجه به استقبال تهران از اين موضوع به كاردارمان در بحرين مأموريت داديم كه با آقاي «شيخ عيسي قاسم» و برخي از طرف ها مشورتي در اين باره داشته باشد. قرار بود اين مسئله يك موضوع محرمانه بين ما و بحرين بماند و بتوانيم كار را با نتيجه مطلوبي كه حقوق مردم بحرين را كه در اين چارچوب مهم ترين مسئله است، به ثمر برسانيم. به دليل نامعلومي به يكباره وزير دادگستري بحرين مصاحبه اي را به عمل آورد و پس از آن وزير خارجه بحرين در وبلاگ خود مطالبي را منتشر كرد كه با آنچه در مذاكرات ما جريان داشت قدري متفاوت بود. كاردار بحرين را به وزارت خارجه دعوت كرديم، مراتب گلايه خود را از اين رفتار دولت بحرين به آنها منعكس و در عين حال به آنها توصيه كرديم كه راهكار برون رفت از مسائل بحرين تداوم وضعيت نظامي در اين كشور نيست.
معاون وزير امور خارجه درباره سطح روابط ايران و مصر نيز اظهار داشت: علي رغم اينكه مصر در تهران دفتر حفاظت منافع و ايران در قاهره داراي دفتر حفاظت منافع است، حقيقت اين است كه در ماه هاي اخير حجم روابط و نوع فعاليت دفاتر حفاظت منافع در حد سفارتخانه است. از سوي ديگر هم رئيس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران و هم رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر داراي درجه سفيري هستند. همچنين تحولات جدي در روابط دو كشور وجود داشته است.
اين مقام ارشد دستگاه ديپلماسي كشورمان درباره انگيزه اصلي رژيم صهيونيستي از انفجار اخير در لبنان، گفت: در بعد ديگر، اين عمليات مي تواند با توجه به شرايطي كه در روزهاي اخير براي رژيم صهيونيستي پيش آمده و هواپيماي بدون سرنشين حزب الله توانسته بر فراز حريم هوايي رژيم صهيونيستي پرواز كرده و آنها نتوانستند آن را شناسايي كنند و اين امر يك ضربه حيثيتي بزرگ به سيستم دفاعي و امنيتي رژيم نامشروع اسرائيل بود؛ در پشت اين عمليات به احتمال بسيار قوي و بلاترديد مي تواند يك جريان لابي صهيونيستي وجود داشته باشد كه بتواند افكار را از افتضاح سياسي، امنيتي و نظامي كه براي رژيم صهيونيستي به وجود آمده منحرف كنند.
وي درباره فعاليت هاي ديپلماسي كشورمان در راستاي حل بحران سوريه با ديگر كشورهاي منطقه اظهار داشت: گفت وگوهاي سه جانبه ما با تركيه در عالي ترين سطوح و مصر به طور متوسط هر 15 روز يك بار برگزار مي شود و رايزني با اين كشورها و از طريق اين كشورها با ديگر كشورهاي منطقه و مؤثر در اوضاع سوريه وجود دارد. با قطر نيز مشورت هاي مستمري داشته ايم و عربستان سعودي نيز در قالب نشست هايي كه با مصر و تركيه داشتيم در جريان گفت وگوهاي سه جانبه تهران، قاهره و آنكارا قرار دارد.
امير عبداللهيان درباره اجلاس معارضين سوري در تهران نيز افزود: ما تماس هاي خود را با همه طرفين داريم و تلاش مي كنيم كه در اولين فرصت ممكن به موازات يا پس از آتش بس اين گفت وگوها در يكي از كشورهاي منطقه و يا احتمالاً در تهران برگزار شود.
وي درباره جزئيات طرح پيشنهادي ايران براي حل بحران سوريه اظهار داشت: طرح ايران از چند گام اساسي تشكيل شده است كه گام اول طرح، توقف خشونت، گام بعدي برقراري گفت وگوي ملي است كه بين نمايندگان آحاد مردم، معارضه واقعي و حكومت صورت مي گيرد و گام بعدي كه در اين طرح وجود دارد، تشكيل دولت انتقالي است.
اميرعبداللهيان در مورد سطح روابط ايران و عربستان نيز گفت: سفير ما در عربستان ديدار رسمي با وزير كشور عربستان داشت كه مباحث مختلف و مفيدي مطرح شد. در حال حاضر برنامه مشخصي براي سفر وزير كشور عربستان به تهران نهايي نشده است ولي ما از سفر اين مقام عربستاني به تهران استقبال مي كنيم.
 


دو تن از كارشناسان رسانه اعلام كردند

روشنگري هاي كيهان به مذاق برخي افراد خوش نمي آيد

گروه ادب و هنر-
يكي از نمايندگان مجلس گفت: علي رغم دشمني هايي كه با كيهان وجود دارد اين روزنامه توانسته است به خوبي در جامعه تأثيرگذار باشد.
مجتبي رحماندوست در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان با بيان اينكه اكنون بي تفاوتي كه در گذشته مردم نسبت به مطبوعات و مطبوعات نسبت به مردم داشتند وجود ندارد افزود: شاهد اين هستيم كه يك تيتر يا يك يادداشت روزنامه ها مي تواند به شكل منفي يا مثبت جريان ايجاد كند و اين يعني اينكه مطبوعات به توانمندي ها و جايگاه خوبي دست پيدا كرده اند.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس ادامه داد: اما مطبوعات هنوز نتوانسته اند در افكار عمومي جامعه به جايگاه تعيين كننده اي دست يابند و رسالت خود را ايفا كنند كه براي رسيدن به اين هدف تلاش بيشتري بايد صورت گيرد.
اين نويسنده و پژوهشگر با اشاره به عملكرد روزنامه كيهان خاطرنشان كرد: در مقاطعي از انقلاب همچون دوره هشت ساله اصلاحات كه برخي تلاش مي كردند انقلاب را از مسير خود منحرف كنند نقش روزنامه كيهان درآگاهي بخشي، بيدارگري و هدايت كنندگي براي جلوگيري از اين انحراف را نمي توان ناديده گرفت.
يكي ديگر از كارشناسان رسانه نيز با بيان اينكه در حال حاضر با حجم گسترده اي از مطبوعات و خبرگزاري ها روبرو هستيم، مطالب آن ها را از نظر كيفي همسان ارزيابي كرد.
كامران شرفشاهي افزود: بسياري از نشريات وابسته به اشخاص سياسي هستند و با اغراض صرفاً سياسي فعاليت مي كنند و با توجه به اينكه از يك شخص يا جناح جانبداري مي كنند دليل اصلي حياتشان حمايت از اين افراد و احزاب است و كمتر دغدغه اطلاع رساني در آنها ديده مي شود و خلاقيت و نوآوري در آنها كمرنگ است.
اين نويسنده يادآور شد: مطالب كيهان هرگز خنثي نيست و حتي در حوزه ادبيات هم به صورت چالشي عمل كرده است، طوري كه اين موضوع به مذاق بعضي افراد خوش نمي آيد. در حالي كه تعريف يك روزنامه در درجه نخست اين است كه بي اعتنا از كنار مسائل و رويدادها كه در سطح جامعه و سطح جهان رخ مي دهند عبور نكند و كيهان اين حالت را حفظ كرده است.

 


در ادامه حضور در آب هاي آزاد ناوگروه دريايي ارتش به سودان رفت

بيست و دومين ناوگروه نيروي دريايي ارتش روزگذشته در بندر پرتره سودان پهلو گرفت.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي، اين ناوگروه متشكل از ناو بالگردبر خارك و ناوشكن شهيد دريابان نقدي با هدف اعلام پيام صلح و دوستي براي كشورهاي همسايه و برقراري امنيت خطوط مواصلاتي و كشتيراني در مقابل پديده شوم تروريسم دريايي به آب هاي آزاد اعزام شده است و روز دوشنبه در بندر پرتره سودان پهلو گرفت.
بنابراين گزارش گفت وگو و ديدار فرماندهان و مسئولين ناوگروه بيست و دوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با فرماندهان نيروي دريايي كشور سودان از ديگر اقداماتي است كه در مدت زمان استقرار اين ناوگروه در بندر پرتره انجام مي شود.
ناوگروه بيست و دوم نيروي دريايي ارتش شهريورماه امسال از منطقه يكم دريايي بندرعباس به منظور انجام مأموريت هاي پيش بيني شده به آب هاي آزاد و بين المللي اعزام شد.
 


با شكايت مهدي هاشمي عليه چندين روزنامه و سايت

مدير مسئول كيهان به دادسرا احضار شد

وكيل مدافع مهدي هاشمي از طرح شكايت عليه مديران مسئول برخي روزنامه ها و سايت هاي خبري در دادسراي فرهنگ و رسانه و احضار برخي از آنان به دادسرا خبر داد .
عليزاده در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: حدود دو هفته پيش از نشريات كيهان، وطن امروز، جوان، مشرق، رجانيوز، 9 دي و نداي انقلاب به اتهام افترا و نشر اكاذيب شكايت كرديم و دادسراي فرهنگ و رسانه به طور جدي در حال پيگيري اين شكايات است .
وي با بيان اينكه رسيدگي به اين شكايات در شعب دوم، نهم و دوازدهم دادسراي فرهنگ و رسانه انجام مي شود، افزود: تا كنون شعب نهم و دوازدهم مديران مسئول كيهان، وطن امروز، جوان، ايران و رجانيوز را احضار كرده اند .
وكيل مدافع مهدي هاشمي در مورد آخرين وضعيت موكلش نيز گفت: مدتي است كه از موكلم خبري نداريم به درخواست ما براي تبديل قرار بازداشت او به قرار وثيقه هم ترتيب اثر داده نشده و در حال حاضر ما نگران سلامتي او هستيم .
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14