(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9  آبان  1391 - شماره 20345

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الجزيره انگليسي گزارش داد
نتيجه معكوس تحريم ها نفرت ملت ايران از آمريكا افزايش پيدا كرده است
نخستين كنگره بين المللي امام علي النقي(ع) برگزار شد
پاي درس علي (ع)
انديشكده بروكينگز:
پرواز پهپاد ايران هشدار به اسرائيل بود
برخلاف ادعاهاي آمريكا و برخي كشورهاي عربي
عراق: هواپيماي ايراني به مقصد دمشق حامل كمك هاي بشردوستانه بود
دبير مجمع تشخيص مصلحت:
رهبر انقلاب در 9 سال گذشته 9 هزار بار از واژه سند چشم انداز استفاده كرده اند
9 و 10بهمن در تهران برگزار مي شود
اجلاس جهاني علماي امت و بيداري اسلامي
آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 از امروز
تشييع باشكوه پيكر پاك خلبان شهيد خالد حيدري
رئيس كميسيون شوراهاي مجلس :
نخبگان درباره اصلاح قانون انتخابات نظر مي دهند
متقاضيان كارشناسي علمي كاربردي فقط امروز مهلت دارند
معاون پرورشي آموزش و پرورش:
دانش آموزان به ياد 36 هزار شهيد خود شمع روشن مي كنند
اخبار ادبي و هنري
سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي:
ارجاع بيماران از بيمارستان هاي دولتي به مراكز خصوصي تخلف است
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس در تبريز آغاز شد
با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي
 تقاطع غيرهمسطح جانبازان كرج به بهره برداري رسيد
يازدهم تا سيزدهم آبان ماه جاري
همايش بين المللي شعر مقاومت در كرمانشاه برگزار مي شود
با تلاش متخصصان داخلي پالايشگاه امام خميني شازند
روزانه 16ميليون ليتر بنزين توليد مي كند
رشد 4/7 درصدي ميانگين ترانزيت كالاي كشور
مجمع خيرين سلامت كشور خبر داد
كمك يك ميلياردي به بيمارستان شهرستان دماوند
رفسنجاني ها پيكر شهيد نيروي انتظامي را تشييع كردند
شركت كودكان كاشاني در طرح مهندسين فردا


الجزيره انگليسي گزارش داد

نتيجه معكوس تحريم ها نفرت ملت ايران از آمريكا افزايش پيدا كرده است

شبكه الجزيره انگليسي با اشاره به سياست دولت آمريكا براي ايجاد نارضايتي عمومي در ايران از طريق تحريم تأكيد كرد كه اين سياست ها نتيجه عكس داده و منجر به افزايش نفرت مردم ايران و مردم منطقه از آمريكا شده است.
شبكه خبري الجزيره انگليسي طي گزارشي انتقادي از تحريم ها عليه ايران نوشت: با توجه به سابقه سياه دخالت و دست اندازي دولت آمريكا در ايران، كاملا واضح است كه تبعات تحريم هاي كوركورانه نه تنها ملت ايران را در مقابل دولت اين كشور قرار نخواهد داد، بلكه مي تواند حس نفرت به آمريكا را در ميان مردم اين كشور كه در يكي از حساس ترين نقاط جهان واقع شده اند، بيش از پيش تقويت كند و اين احساسات را در بين ساير ملت هاي منطقه نيز تقويت كند.
اين گزارش با اشاره به خط قرمز خيالي كه توسط صهيونيست ها در خصوص برنامه هسته اي ايران ترسيم شده است، تأكيد كرد كه فارغ از ابهام موجود در خط قرمز خيالي اي كه غرب در برابر فعاليت هاي هسته اي ايران ترسيم كرده، آنچه بيش از همه در اين زمينه حائز اهميت است، فشاري است كه مردم ايران از تحريم هاي غرب تحمل مي كنند.
گزارش الجزيره تصريح كرده است كه واقعيت آن است كه تحريم ها پتانسيل ايجاد يك فاجعه انساني را در ايران افزايش داده است.
الجزيره با بيان اينكه هدف تحريم ها، مردم ايران است تصريح كرد: عدم توجه غرب به مشكلات بوجود آمده ناشي از تحريم ها براي مردم ايران با شعارهاي قبلي مقامات اين كشورها همخواني ندارد، زيرا زماني كه دولت اوباما و اتحاديه اروپا اعمال تحريم ها بر ايران را آغاز كردند، به جامعه بين المللي گفتند كه تحريم ها هوشمندانه و هدفمند هستند. مقامات غربي به افكار عمومي وعده دادند كه تحريم ها آسيبي به ميليون ها شهروند عادي ايراني نخواهند رساند.
اين گزارش در عين حال ادعا كرد: اما حالا كه تحريم ها به طور كامل به اجرا درآمده، مشاهده مي شود كه مردم عادي اصلي ترين قربانيان اين تحريم ها هستند. در حقيقت، تحريم ها تأثير بسيار زيادي بر زندگي مردم ايران بر جاي گذارده اند.
الجزيره مدعي شد: تحريم هايي كه غربي ها آن را هوشمند و هدفمند مي خواندند، در تمامي زمينه ها تأثير خود را برجاي گذاشته اند؛ حتي در زمينه هايي كه رسماً تحت تحريم نيستند. اگر مقامات غربي هم اين مسئله را رد كنند، به روشني مي توان دريافت كه فشارهاي وارده بر مردم كاملا عمدي هستند. آمريكا و اتحاديه اروپا براي در امان ماندن از انتقاداتي كه در جريان تحريم همه جانبه عراق عليه آنها مطرح شد، اين بار بانك مركزي ايران و ساير بانك هايي را كه در انجام مبادلات تجاري با خارج در ارتباط بودند، مورد تحريم قرار داده اند. از آنجايي كه اين بانك ها مسير انجام واردات كالا به ايران محسوب مي شوند، اكنون واردات كالاهاي اساسي به كشور، اگر نگوييم غيرممكن، اما بسيار سخت شده است، حتي كالاهايي كه هيچ ارتباطي به فعاليت هاي نظامي، صنعت نفت و فعاليت هاي هسته اي ندارند. در واقع، اين همان تحريمي است كه در دهه 1990 عليه عراق اعمال شد، اما با پوششي بشردوستانه تر.
در راستاي تأكيد الجزيره انگليسي مبني بر نتيجه معكوس تحريم ها و بيشتر شدن نفرت ملت ايران از آمريكا، پيش از اين نيز پايگاه اينترنتي «ورلدنت ديلي» طي گزارشي تصريح كرد كه كارشناسان غربي معتقدند تحريم ايران كارايي نخواهد داشت.
 


نخستين كنگره بين المللي امام علي النقي(ع) برگزار شد

گروه ادب و هنر-
اختتاميه نخستين كنگره بين المللي فرهنگي- هنري «امام علي النقي(ع)» يكشنبه شب با پيام رئيس جمهور و آيات عظام سبحاني و صافي گلپايگاني در حوزه هنري برگزار شد.
در اين مراسم كه حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي معاون قوه قضاييه، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران و جمعي از اديبان و شاعران حضور داشتند، مرتضي تمدن استاندار تهران پيام رئيس جمهور را قرائت كرد.
محمود احمدي نژاد در اين پيام تصريح كرد: تبيين و ترويج انديشه هاي امام نقي(ع) براي نجات انسان ها از جهل مدرن ضروري است.
وي افزود: تهاجمات فرزندان شيطان به فرهنگ الهي و انساني اهل بيت(ع) ادامه دارد و مسئوليت پيروان راستين مكتب علوي براي نجات انسان ها از جهل و التقاط تحميل شده به آنها سنگين است.
رئيس جمهور در اين پيام همچنين خاطرنشان كرد: برگزاري كنگره بين المللي امام علي النقي(ع) فرصت بزرگ و مباركي براي شناساندن انديشه هاي نوراني و انسان ساز اهل بيت(ع) به تشنگان حقيقت اسلام است.
معاون قوه قضاييه نيز طي سخناني در كنگره امام علي النقي(ع) با بيان اينكه استكبار جهاني با اهانت به مقدسات به دنبال حساسيت سنجي جهان اسلام است، بر تداوم اعتراض و واكنش جهان اسلام به اين حركت استكبار تاكيد كرد.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي بيان داشت: امام هادي با انحرافات اعم از صوفيه، مجسمه و آنهايي كه قابل رويت بودند و حتي ترجمه ها و سبك هاي يوناني كه وارد جهان اسلام شده بودند و در اذهان دچار سوالاتي مي شدند مبارزه بي امان داشتند.
وي افزود: تلاش امام هادي(ع) اين بود كه مدينه النبي را حفظ كند اما تلاش جريان عباسي آن بود كه مدينه العرب را شكل دهد. يعني تلاش خلفاي عباسي آن بود كه اخلاق و اعمال جاهلي در مدينه و در جهان اسلام را در زندگي مردم حاكم كنند تا بر زندگي آنها مسلط شوند. تمام تلاش امام هادي(ع) اين بود كه مردم عبد و بنده پروردگار يكتا باشند و از تمام قيود آزاد شوند و به بندگي خدا بپردازند.
رئيسي عنوان كرد: در اينجا اين سوال مطرح است كه چرا اين فخر بشر را مورد اهانت قرار مي دهند يعني با توجه به اينكه امروزه رسم بر آن است كه اگر كسي فخر داشته باشد آن را مورد احترام قرار مي دهند پس چرا به اين امام اهانت مي كنند؟
وي اضافه كرد: آمريكا و اسرائيل پي برده اند كه مهمترين مانع نظام سلطه، اسلام است و به نوعي مسلماناني كه با اسلام ناب محمدي(ص) در مقابل نظام سلطه مي ايستند. به همين منظور آنها به اشغال كشورهاي اسلامي اعم از افغانستان، عراق و اكنون سوريه پرداختند و به مواردي اعم از اختلاف افكني بين مسلمانان و تشكيل امپراطوري خبري، اهتمام داشتند.
معاون قوه قضاييه گفت: اكنون چهار هزار كانال ماهواره اي در ايران قابل دسترسي است و سينماي هاليوود به دنبال آن است كه اراده ها و افكار را مورد هجوم قرار دهد و اكنون تسهيل كار براي گروه هاي تروريستي در كشورهاي اسلامي همانند القاعده فراهم شده است.
وي با بيان اينكه استكبار جهاني به دنبال حساسيت سنجي جهان اسلام است، گفت: آنچه در جهان اسلام درباره استكبار جهاني صورت مي گيرد و در برابر اهانت به پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) مقابله مي شود نبايد يك حركت مقطعي بلكه بايد به صورت مستمر باشد و اين امر در سايه بيزاري از مشركان و توجه به ولايت مداري صورت مي گيرد.
رئيسي با بيان اينكه امروز مشركان بايد بدانند كه مسلمانان با تمام وجود از آنها بيزارند، عنوان كرد: سياست راهبردي دشمن، تقويت حكومت هاي وابسته و يا اسلام از نوع آمريكايي است چرا كه آنها اسلامي كه پرچمدار مكتب انتظار است و مي خواهد به لبناني ها، فلسطيني ها و افغان ها اميد بدهد، را نمي پسندند و با آن مقابله مي كنند.
در اين مراسم همچنين پيام هاي آيات عظام سبحاني و صافي گلپايگاني قرائت شد و برگزيدگان معرفي و تقدير شدند.
 


پاي درس علي (ع)

به مردم سخت گيري نكن
و بدون اجازه وارد زندگي آنها نشو!
فرمان اميرالمومنين علي(ع) به ماموران دريافت ماليات از مردم:
اگر كسي (در جواب درخواست تو كه آيا حق خدا در مالش هست) پاسخ داد: بله، همراهش برو بدون آنكه او را بترساني، يا تهديد كني يا به كار مشكل وادار كني، هرچه از طلا و نقره به تو داد بردار.
و اگر داراي گوسفند يا شتر بود، بدون اجازه او داخل (زندگي و اموال و حشم او) نشو، زيرا بيشتر اموال از اوست!
وقتي هم كه (با اجازه او) وارد شدي مانند افراد سلطه گر و سخت گير با او رفتار نكن!
حيواني را رم نده و نترسان و دامدار را ناراحت نكن. حيوانات را به دو دسته تقسيم كن و به صاحبش اجازه بده (هر كدام را خواست) خودش انتخاب كند.
پس از انتخاب او هم اعتراض نكن... به همين كار ادامه بده تا باقي مانده حق خداوند شود. اگر دامدار از اينطور تقسيم كردن پشيمان شد و از تو درخواست انتخاب دوباره دارد با او همراهي كن تا حق خدا را (با احترام) از آن برداري....
نهج البلاغه
نامه 25
 


انديشكده بروكينگز:

پرواز پهپاد ايران هشدار به اسرائيل بود

انديشكده بروكينگز در گزارشي تحليلي اعلام كرد پرواز پهپاد ايراني هشداري به اسرائيل بود كه ممكن است دوباره آن را غافلگير كند.
به گزارش مهر، انديشكده آمريكايي بروكينگز در گزارشي تحليلي نوشت؛ ايران به دفعات اعلام كرده در صورتي كه مورد حمله قرار بگيرد، به طور موثر و قدرتمندي به اقدامات تلافي جويانه دست خواهد زد. به نظر مي رسد تهران هم اكنون بخشي از تهديدات خود را عملي كرده است.
روز 15 آگوست آرامكو غول نفتي عربستان مورد حمله سايبري قرار گرفت. بنا به اظهارات لئون پانتا وزير دفاع آمريكا نزديك به سيصدهزار ايستگاه رايانه در عربستان از كار افتادند. بسياري از داده هاي هارد درايوها پاك شده و به جاي آن تصاويري از پرچم هاي سوخته آمريكا بارگذاري شده بود. هر چند پانتا به طور مستقيم ايران را به انجام اين حمله متهم نكرد، اما ديگر مقام هاي آمريكايي ايران را مسئول انجام اين حملات معرفي كردند. چند روز پس از آن نيز حمله ويروسي مشابهي بزرگترين شركت گاز طبيعي قطر را مورد حمله قرار داد.
پيام اين حملات براي قطر و عربستان كاملا آشكار بود. ايران مي تواند به اقتصاد اين دو كشور به راحتي نفوذ كند. در حقيقت، ايران اين پيام را به خوبي منتقل كرده است: نيازي نيست كه ما تنگه هرمز را ببنديم، بلكه به راحتي رايانه هاي شما را از كار خواهيم انداخت.
دست كم حمله سايبري به عربستان، از طريق نيروهايي در داخل عربستان و از طريق وارد ساختن يك فلش مموري انجام شده است. از 60 هزار نيروي شركت آرامكو نزديك به 70 درصد آنها شيعه هستند. در ماه هاي اخير در مناطق شيعه نشين اعتراضاتي عليه سياست هاي تبعيض آميز خاندان آل سعود صورت پذيرفته و مداخله نظامي سعودي در بحرين و سركوب شيعيان اين كشور نيز موجب خشم فزاينده شيعيان عربستان شده است. احتمال مي رود شيعيان اين كشور با كمك هاي فني ايران به قلب صنعت نفت عربستان نفوذ كرده باشند. وزارت كشور عربستان نيز همواره نگران فعاليت هاي اطلاعاتي در ميان شيعيان اين كشور بوده است و ايران را مسئول برخي حملات از جمله حمله به پايگاه هوايي نيروهاي آمريكايي در خبير در سال 1996 مي داند.
بخش بعدي سناريوي حمله سايبري ايران توسط حزب الله و پرواز پهپاد در روز 6 اكتبر تكميل شد. پهپاد ساخت ايران از لبنان به سمت جنوب سرزمين هاي اشغالي پرواز كرد. مقام هاي سپاه پاسداران انقلاب نيز به روزنامه العربيه اعلام كردند كه هدف آنها نيروگاه هسته اي ديمونا بوده است. حسن نصرالله رهبر حزب الله نيز با سخنراني خود اين پهپاد را متعلق به ايران دانست.
زمان بندي اين حادثه نيز بسيار جالب بوده، چرا كه اين پهپاد در سي ونهمين سالگرد آغاز جنگ سال 1973 به پرواز درآمد، جنگي كه در آن ده هزار نيروي اسرائيلي كشته و يا مجروح شدند. آغاز اين جنگ همچنين شكستي بود براي سرويس هاي جاسوسي اسرائيل كه تنها چند ساعت پيش از شروع اين جنگ از نيت سوريه و مصر آگاه شده بودند. در واقع، حزب الله با اين اقدام خود به اسرائيل هشدار مي داد كه ممكن است باز هم با اقدام خود موجب غافلگيري اسرائيل شود. پرواز پهپاد ايراني هشداري بود از سوي ايران و حزب الله كه در صورت حمله به ايران، ديمونا مي تواند مورد حمله موشك هاي ايراني قرار بگيرد.
ميزان توانمندي سايبري ايران براي آسيب زدن به تاسيسات نفت عربستان سعودي و ساير كشورهاي خليج فارس چندان مشخص نيست، چرا كه ايران در حوزه سايبري عضوي تازه وارد محسوب مي شود و پيش از اين خود قرباني حملات سايبري بوده است. هرچند ممكن است در خصوص ميزان توانمندي هاي حزب الله و ايران اغراق هايي نيز صورت بگيرد، اما حمله سايبري به تاسيسات عربستان و قطر و پرواز پهپاد اين پيام را منتقل مي كند كه نبايد ايران را دست كم گرفت.
تصاوير در اختيار ايران است
همچنين علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به ارسال تصاويري از مراكز هسته اي رژيم صهيونيستي توسط «پهپاد ايوب» خاطر نشان كرد: پهپادها تصاويري كه مي گيرند مي توانند به صورت همزمان آن را منعكس كنند كه اين نيز بخشي از توانمندي جمهوري اسلامي ايران است.
وي به باشگاه خبرنگاران گفت: تصاوير گرفته شده از مراكز هسته اي رژيم صهيونيستي، تصاويري است كه اطلاعات رژيم صهيونيستي را در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار داده و اين عمل بسيار حائز اهميت است.
وي در پايان گفت: تصاوير ارسال شده توسط «پهپاد ايوب» صرفا مربوط به مراكز هسته اي نبوده و طبيعتا وقتي اين پروژه وارد محوطه اي مي شود از همه مناطق حساس عكس برداري مي كند.
 


برخلاف ادعاهاي آمريكا و برخي كشورهاي عربي

عراق: هواپيماي ايراني به مقصد دمشق حامل كمك هاي بشردوستانه بود

يك مقام عراقي درباره بازرسي كشورش از هواپيماي ايراني كه عازم سوريه بود اعلام كرد كه اين هواپيما حامل كمك هاي بشردوستانه و دارو به دمشق بوده است.
خبرگزاري «صوت العراق» اعلام كرد كه سازمان هواپيمايي عراق روز يكشنبه دومين هواپيماي تجاري ايران به مقصد دمشق را مورد بازرسي قرار داده است.
«نصر البندر» رئيس سازمان هواپيمايي عراق در اين باره گفت: اين هواپيماي ايراني از سوي متخصصان و كارشناسان فني در فرودگاه بين المللي بغداد بازرسي شد و پس از آنكه مشخص شد كه اين هواپيما حامل هيچ اسلحه يا مواد ممنوعه نيست، به آن اجازه داده شد تا به پرواز خود به سوي سوريه ادامه دهد.
خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از «بندر» نوشت: عراق به اين هواپيما براي حمل اسلحه مشكوك شده بود اما پس از تفتيش مشخص شد كه در اين هواپيما صرفاً دارو و كمك هاي انسان دوستانه وجود دارد.
به رغم جوسازي برخي رسانه ها و محافل خارجي، در ماه جاري اين دومين هواپيماي ايران عازم سوريه است كه با فرود در فرودگاه بغداد، مورد بازرسي قرار گرفت و در هر دو مورد هيچ اسلحه يا مهمات و مواد ممنوعه اي در اين هواپيماها مشاهده نشد.
مقامات مسئول آمريكايي ايران را به ارسال اسلحه براي دمشق با استفاده از آسمان عراق، متهم مي كنند اين در حالي است كه تاكنون نتوانسته اند هيچ دليل محكمه پسندي براي اين ادعاي خود ارائه دهند اما با اعمال فشار بر بغداد، آن را ناگزير مي كنند تا هواپيماهاي ايراني را تفتيش كند كه اين امر اعتراض تهران را به همراه داشته است.
در همين رابطه، اسماعيل كوثري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس فرود اضطراري هواپيماي باري ايران در خاك عراق را در راستاي فشارهاي آمريكا بر اين دولت تحليل كرد و گفت: با توجه به حضور 10 تا 15 هزار نيروي آمريكايي در خاك عراق و تحليل آنها از روابط ايران و سوريه، مسئولان عراقي تاكنون دوبار هواپيماي جمهوري اسلامي ايران به مقصد دمشق را مورد بازرسي قرار دادند كه با توجه به اينكه اين هواپيماها هيچ مواد يا كالاي ممنوعه يا تسليحاتي حمل نمي كردند، پرواز خود را به سمت سوريه ادامه دادند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه بايد مانع از اقدامات دولت هايي شد كه خلاف وعده هاي خود در قبال دولت سوريه عمل مي كنند، اظهار داشت: كشورهايي مانند عربستان، قطر، تركيه، آمريكا و اسرائيل كه همه نوع امكانات و تجهيزاتي براي عدم ثبات در اين كشور ارسال مي كنند و از طرف ديگر دم از آزادي و دموكراسي مي زنند، خود بيشترين سهم را در اغتشاشات سوريه دارند.
كوثري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران اگر روزي تصميم به ارسال كمك به سوريه داشته باشد هيچ ابايي از آن نخواهد داشت.
 


دبير مجمع تشخيص مصلحت:

رهبر انقلاب در 9 سال گذشته 9 هزار بار از واژه سند چشم انداز استفاده كرده اند

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نبايد با سند چشم انداز كه بعد از قانون اساسي مهمترين سند مكتوب نظام است، برخورد شعاري كنيم.
محسن رضايي در آستانه نهمين سالروز ابلاغ سند چشم انداز ايران 1404 توسط مقام معظم رهبري در پاسخ به سوالي درباره ميزان پيشرفت سند چشم انداز اظهار داشت: برخي مي گويند چون در مسائل علمي پيشرفت كرده ايم، پس از سند چشم انداز عبور كرده ايم، در حالي كه اين حرف درست نيست، البته پيشرفت مطلوبي در زمينه علمي داشته ايم، ولي در سند چشم انداز گفته شده به لحاظ اقتصادي، علمي و فن آوري بايد در منطقه اول باشيم نه تنها در بعد علمي.
وي افزود: اين مطلب درست است كه سرعت رشد علمي كشور ما از متوسط جهاني جلوتر است، ولي اين به معناي پيش افتادن از برنامه سند چشم انداز نيست.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: نبايد با سند چشم انداز كه بعد از قانون اساسي مهمترين سند مكتوب نظام است، برخورد شعاري كنيم، اين سند براساس يك مطالعه كارشناسي از شرايط عقب ماندگي ايران طي 200 تا 300 سال اخير طراحي شده و فلسفه تدوين آن جبران عقب ماندگي تاريخي و رساندن ايران اسلامي به جايگاه شايسته آن است.
رئيس كميسيون اقتصاد كلان مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اين سند پس از تصويب مقام معظم رهبري براي اجرا به سه قوه ابلاغ شد. حتي رسانه ملي وظيفه داشت براي تبليغ و ترويج آن برنامه ريزي كند، از اين رو هر دستگاهي در محدوده وظايفش بايد بداند كه در ايران سال 1404 از چه وضعيت و توانايي هايي برخوردار باشد.
رضايي با انتقاد از جدي نگرفتن اجراي سند چشم انداز گفت: بايد علاوه بر دولت، قواي ديگر نيز تلاش بيشتري براي پر كردن اين خلا انجام دهند.
وي با بيان اين كه شاخص هايي در حوزه هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در موضوع چشم انداز شناسايي شده، افزود: 139 شاخص تعريف شده كه اين شاخص ها در اختيارات دولت و مجلس قرار گرفته و حتي بخش خصوصي هم مي تواند از آنها استفاده كند.
رضايي كه در يك برنامه تلويزيوني سخن مي گفت در ادامه افزود: اين شاخص ها در مجموعه دبيرخانه مجمع تدوين و در سطح كلان طراحي شده است و اگر بخواهيم وارد سطوح پايين تر شويم، شايد به هزار شاخص هم برسيم كه اين بخش مربوط به اجرا كننده هاست و دولت و مجلس بايد جزئيات را تدوين و ترسيم كنند.
رضايي افزود: براي چشم انداز بايد دو تحول اساسي صورت گيرد يكي در الگوي زيست و سبك زندگي و ديگري در مديريت كشور. چون اگر مديريت درست شود، حتي مديران ضعيف مي توانند امور را اداره كنند، اما اگر مديريت درست نشود، مديران بزرگ هم ممكن است در كارها بمانند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين كه مقام معظم رهبري در طول 9 سال گذشته 9 هزار بار از واژه سند چشم انداز استفاده كرده اند، اظهار داشت: هيچ كس حق ندارد سند چشم انداز را شوخي تلقي كند.
وي ادامه داد: اگر هنوز چشم انداز در جامعه ما جا نيافتاده، نشان دهنده مظلوميت نظام و رهبري است و نشان دهنده اين است كه كساني كه بايد كارها را انجام دهند، هنوز وظايف خود را به درستي انجام نداده اند.
 


9 و 10بهمن در تهران برگزار مي شود

اجلاس جهاني علماي امت و بيداري اسلامي

اولين اجلاس جهاني علماي امت و بيداري اسلامي روزهاي 9 و 10 بهمن ماه سال جاري (28 و 29 ژانويه 2013ميلادي) به همت دبيرخانه مجمع جهاني بيداري اسلامي در تهران برگزار مي شود.
دبيرخانه مجمع جهاني بيداري اسلامي با هدف تبيين نقش علما در بيداري اسلامي و نيل انقلاب هاي منطقه و شمال آفريقا به اهدف خود درصدد است اولين «اجلاس جهاني علماي امت و بيداري اسلامي» را در بهمن ماه سال جاري برگزار كند.
كميته علمي«اجلاس علماي امت و بيداري اسلامي» نيز در راستاي بالا بردن سطح كيفي اجلاس اقدام به فراخوان مقاله در موضوعات ذيل نموده است.
1- مباني نظري بيداري اسلامي
2- نقش علما در بيداري اسلامي
3- علما، فرصت ها و تهديدها در جهان اسلام
4- نظام حكومتي مطلوب اسلام
5- جهان آينده و جايگاه امت اسلامي
6- پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله محور امت اسلامي
علاقمندان جهت آگاهي از محورهاي مقالات و نحوه تنظيم و ارسال آنها به دبيرخانه اجلاس مي توانند به سايت «بيداري اسلامي» به آدرسwww.IsLamic- awakening.ir مراجعه نمايند.
 


آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 از امروز

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 از روز سه شنبه 9 آبان ماه، زمان توزيع كارت ورود به جلسه اين آزمون را از روز 15 بهمن ماه اعلام كرد.
حسين توكلي، مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 و همچنين هجدهمين دوره المپياد علمي دانشجويي از روز سه شنبه 9 آبان ماه، گفت: ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 و همچنين هجدهمين دوره المپياد دانشجويي از روز سه شنبه 9 آبان ماه از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org آغاز مي شود و تا 16 آبان ماه ادامه دارد.
به گفته وي شرايط ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد 92 در اطلاعيه اي در سايت سازمان سنجش آموزش كشور اعلام شده است.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور زمان توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد 92 را از روز 15 بهمن ماه سال جاري از طريق سايت سازمان سنجش اعلام كرد.
به گفته وي آزمون كارشناسي ارشد 92 طي روزهاي 18، 19 و 20 بهمن ماه برگزار مي شود، نتايج اوليه اين آزمون به صورت كارنامه تنظيم و در ارديبهشت منتشر مي شود.
توكلي زمان اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 92 را دهه اول شهريور ماه اعلام كرد.
بنابراين گزارش، شركت مجدد فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي ارشد و يا دكتري در همان رشته قبلي همچنين شركت دانشجويان دوره كارشناسي ارشد و دوره دكتري ممنوع است و اين داوطلبان حق ثبت نام و شركت در آزمون را ندارند.
فارغ التحصيلان و دانشجويان رشته هاي دبيري بايد قبل از ثبت نام، موافقت كتبي و بدون قيد و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبني بر ادامه تحصيل دريافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولي در دانشگاه ارائه كنند.
پذيرفته شدگان نهايي دوره روزانه آزمون ورودي تحصيلات تكميلي سال 1391 و داوطلباني كه در مرحله تكميل ظرفيت دوره هاي روزانه پذيرفته شوند، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.
پذيرفته شدگان با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيلي دوره كارشناسي ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلي كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در صورت نياز تعيين مي كند به خدمت اشتغال ورزند.
 


تشييع باشكوه پيكر پاك خلبان شهيد خالد حيدري

پيكر مطهر نخستين خلبان شهيد دوران دفاع مقدس شهيد خالد حيدري روز دوشنبه در مهاباد تشييع شد.
پيكر شهيد سرافراز سرلشكر خالد حيدري صبح ديروز از «ميدان استاد هيمن» مهاباد به سمت ميدان «استاد هه ژار» تشييع و سپس در جوار يادمان اين شهيد كه به منظور بزرگداشت اولين خلبان شهيد 8 سال دفاع مقدس در ورودي مهاباد-اروميه ساخته شده است به خاك سپرده شد.
پيكر پاك اين شهيد پيش از آنكه به خاك سپرده شود از خيابان هاي مركزي شهر تشييع و از سوي شهروندان مهابادي با شاخه ها و دسته هاي گل مورد استقبال قرار گرفت.
در آيين تشييع اين شهيد دلاور اسلام، استاندار آذربايجان غربي، مشاور عالي و فرمانده كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح، فرمانده پايگاه شكاري تبريز، فرمانده قرارگاه شمال غرب ارتش، نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار مهاباد، جانشين فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا و فرمانده لشكر 64 اروميه نيز حضور داشتند.
شهيد خالد حيدري در 31 شهريور سال 1359 حين عمليات هوايي در خاك عراق به شهادت رسيد و پس از گذشت 32 سال پيكر مطهر وي در منطقه كوت عراق پيدا شده و به ميهن اسلامي بازگردانده شد.
 


رئيس كميسيون شوراهاي مجلس :

نخبگان درباره اصلاح قانون انتخابات نظر مي دهند

رئيس كميسيون شوراهاي مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات در مرحله دريافت نظرات نخبگان قرار گرفته است .
امير خجسته نماينده مردم همدان و رئيس كميسيون مجلس شوراهاي اسلامي در گفت وگو با فارس، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: اصلاح قانون انتخابات يك طرح كارشناسي است كه بايد نگاه تخصصي و كارشناسي به آن داشته باشيم نه اينكه درباره اين طرح اظهارنظرهاي سياسي كنيم .
وي با بيان اينكه طرح اصلاح قانون انتخابات در مرحله بررسي كارشناسي توسط نخبگان است، افزود: ما طرح اصلاح قانون انتخابات را به نخبگان و كارشناسان ارائه كرديم تا آنها نظرات كارشناسي و تخصصي خود را براي جامع تر شدن اين قانون ارائه كنند .
خجسته همچنين گفت: در طرح اصلاح قانون انتخابات، كميسيون شوراها نظر دولت را نيز دريافت كرده است و تلاش دارد از همه گروه ها و جريان ها براي بررسي بهتر اين طرح استفاده كند.
 


متقاضيان كارشناسي علمي كاربردي فقط امروز مهلت دارند

مهلت ثبت نام در دوره هاي كارشناسي ناپيوسته پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي امروز به پايان مي رسد.
ثبت نام دوره هاي مهندسي فناوري و كارشناسي حرفه اي دوره هاي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي در 180 رشته، 1603 كد رشته محل و ظرفيت پذيرش 105 هزار نفر در 4 گروه آموزشي صنعت، كشاورزي، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر انجام مي شود.
ثبت نام دوره هاي مهندسي فناوري و كارشناسي حرفه اي دوره هاي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي به صورت الكترونيكي و با ورود به سايت سازمان سنجش انجام مي شود.
آزمون دوره هاي مهندسي فناوري و كارشناسي حرفه اي دوره هاي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي صبح روز جمعه 8 دي ماه سالجاري توسط سازمان سنجش در سراسر كشور برگزار مي شود.
 


معاون پرورشي آموزش و پرورش:

دانش آموزان به ياد 36 هزار شهيد خود شمع روشن مي كنند

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه تشكيل ستاد بزرگداشت مقام دانش آموز به آموزش و پرورش استان ها خبر داد و گفت: برترين دانش آموزان كشور در اين هفته تجليل مي شوند.
حسين هژبري در گفت وگو با فارس به برنامه هاي اين وزارتخانه به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي اشاره كرد و گفت: به مناسبت سالگرد شهادت محمدحسين فهميده و روز بسيج دانش آموزي، برنامه هاي متنوعي براي دانش آموزان پيش بيني شده است كه مطلع اين برنامه ها، يادواره شهداست.
وي به برگزاري يادواره شهيد فهميده و شهداي دانش آموز در كرج اشاره كرد و گفت: يادواره سراسري شهيده ناهيد فاتحي كرجو، شهيد بهنام محمدي و 36 هزار شهيد دانش آموز در مدارس كشور برگزار مي شود.
هژبري افزود: روز سه شنبه نهم آبان ماه نيز در تمام مناطق آموزش و پرورش، دانش آموزان به ياد 36 هزار شهيد دانش آموز، شمع روشن مي كنند.
وي از ابلاغ دستورالعمل فعاليت ستاد بزرگداشت مقام دانش آموز به آموزش و پرورش استان ها خبر داد و گفت: براساس اين دستورالعمل، دانش آموزان برگزيده كشور مانند ستاد بزرگداشت مقام معلم طي فرايندي انتخاب مي شوند.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آمورش و پرورش افزود: طي اين هفته برترين هاي علمي، تربيتي، اخلاقي تشكل هاي دانش آموزي و به عبارتي ديگر برجسته هاي دانش آموزي در مراسم صبحگاه يا برنامه هاي ديگر مورد تجليل و تكريم قرار مي گيرند.
هژبري اضافه كرد: 10 هزار منتخب كشوري مسابقات دانش آموزي در تابستان امسال تجليل شدند اما در هفته بزرگداشت مقام دانش آموز، نگاهمان وسيع تر است.
 


اخبار ادبي و هنري

همكاري شركت وابسته به صدا و سيما با شبكه ضدايراني!؟
يك شركت وابسته به صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران در اقدامي عجيب با شبكه ضدايراني العربيه در حال همكاري است.
به گزارش منابع خبري، شركت سروش رسانه در وب سايتش و در قسمت مشتريان خود نام شبكه ضدايراني العربيه را به عنوان مشتري خود قرار داده و به آن خدمات اينترنتي ارائه مي دهد. شبكه العربيه وابسته به رژيم آل سعود است كه علاوه بر حمايت از رژيم صهيونيستي و خبرسازي عليه جريان بيداري اسلامي از جمله شبكه هاي ضدايراني ارتجاع عرب محسوب مي شود.
استقبال گسترده دانشجويان خارجي از نمايش شب آفتابي
350 دانشجو و طلبه خارجي مقيم ايران از 18 كشور به تماشاي شب آفتابي نشستند.اين گروه ضمن تماشاي شب آفتابي، خواستار اجراي آن در ديگر كشورها به ويژه كشورهاي مسلمان شدند.
بنابر اين گزارش محمد صالح دانشجوي پزشكي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) از كشور فلسطين در اين باره گفت: جاي چنين برنامه اي در غزه كه خط مقدم مقاومت در برابر اسرائيل است، خالي است.
همچنين اومير انودهوري دانشجوي بنگلادشي نيز گفت: بسيار مشتاقم تا برنامه اي مانند شب آفتابي در بنگلادش نيز به روي صحنه رود.
عليرضا عبدالله دانشجوي اندونزيايي نيز خاطرنشان كرد: فارغ از بحث داستاني و تاريخي نمايش و آنچه به روي صحنه رفت، چيزي كه نظر مرا به خود معطوف كرده است تهيه و توليد نمايشي با اين عظمت است.
فيصل محمدي دانشجوي افغان نيز گفت: يقينا مردم افغانستان از ديدن چنين برنامه اي خوشحال خواهند شد.مريم از آلمان نيز گفت: شب آفتابي خيلي عالي بود؛ و من از تماشاي چنين برنامه بزرگي در ايران شگفت زده شدم؛ با توجه به ظرفيت هاي بالاي شب آفتابي، فكر مي كنم اگر اين برنامه در آلمان هم اجرا شود استقبال مخاطبان آلماني از آن استقبال پرشور و خوبي خواهد بود. شب آفتابي برنامه اي تركيبي است كه حاوي برش هايي هنرمندانه از وقايع مهم تاريخي، از حضرت آدم(ع) تا حضرت امام زمان(عج) است و كارگرداني آن را بهزاد بهزادپور برعهده دارد.
اين فيلم شرم آور است، از خانواده شهدا عذرخواهي كنيد!
مدير گروه انقلاب و دفاع مقدس مركز سيما فيلم با اشاره به اين كه فيلم «يك خانواده محترم» شرم آور است، از سازندگان اين فيلم خواست تا از خانواده شهدا عذرخواهي كنند.
«يك خانواده محترم» فيلمي توهين آميز عليه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است كه به كارگرداني مسعود بخشي و تهيه كنندگي محمد آفريده ساخته شده است. با اين حال نام مركز سيما فيلم در كنار يك شركت فرانسوي به عنوان سرمايه گذاران ساخت اين فيلم ثبت شده است. با اين حال حجت الاسلام حسن رحيم زاده، مدير گروه انقلاب و دفاع مقدس اين مركز روز گذشته در نشستي خبري ضمن ابراز برائت از اين فيلم، درباره چگونگي واگذاري بودجه از سوي اين مركز براي توليد فيلم «يك خانواده محترم» توضيحاتي داد.
وي گفت: فيلمنامه اي كه بر سر آن توافق شد جلوي دوربين نرفت. آقاي آفريده بايد پاسخگو باشد كه اين پروژه را مديريت مي كردند. اما متاسفانه در اين كار مارمولك گونه و آفتاب پرست گونه عمل كردند. متاسفانه به درستي و با صداقت آقاي آفريده مقصد و مقصودش را عنوان نكرد، گويا از همان ابتدا قصد و نيت شان حضور در جشنواره ها بود.
رحيم زاده ادامه داد: تدوين به گونه اي انجام شده بود كه از جامعه رنگي سياه جلوه مي دهد كه آفريده تاكيد كرد نگران نباشيد اما متاسفانه فيلم صحنه هايي مشمئز كننده و وهن دفاع مقدس دارد و كارگردان با طراحي براي حضور و ارائه در جشنواره ها آماده كرده بود. وي در ادامه با تاييد سرمايه گذاري سيما فيلم روي فيلم موهن «يك خانواده محترم» گفت: حدود 114 ميليون تومان هزينه شد كه براي بازپس گيري آن اقدام شده است. رحيم زاده در پايان تاكيد كرد: آفريده و بخشي بايد از خانواده هاي شهدا عذرخواهي كنند من اگر نياز باشد و از طرف سازمان موظف شوم و اشتباهي كرده باشم با كسوت روحانيت از مادري كه چند شهيد در راه اسلام نثار كرده است عذرخواهي مي كنم. تهيه كننده و كارگردان فيلم هم بايد در پيشگاه خانواده شهدا عذرخواهي كنند.
گسترش دامنه رسوايي هاي بي بي سي و توسل به حق السكوت
يك روزنامه لبناني نوشت: پيش بيني مي شود دامنه رسوايي هاي جنسي به ويژه در داخل شبكه بي بي سي گسترده تر شود و شايد به خارج از اين شبكه نيز گسترش يابد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه المستقبل ديروز در پايگاه اينترنتي خود در مطلبي نوشت: رسوايي هاي جنسي اصحاب رسانه و شخصيت هاي معروف سياسي انگليس را همچنان گرفتار كرده است. انگليس چند هفته است در رابطه با رسوايي هاي جنسي در نگراني و هشدار به سر مي برد و با افزايش تحقيقات مطالب بيشتري در اين باره فاش مي شود.
اين روزنامه همچنين نوشت: پيش بيني مي شود كه دامنه اين رسوايي ها به ويژه در داخل شبكه بي بي سي گسترده تر شود و شايد به خارج از اين شبكه نيز گسترش يابد مگر اينكه بسياري از شخصيت هاي بزرگ با پرداخت پول به قربانيان، از آنها بخواهند در اين رابطه سكوت اختيار كنند تا پوششي بر رسوايي خود داشته باشند.
 


سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي:

ارجاع بيماران از بيمارستان هاي دولتي به مراكز خصوصي تخلف است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در خصوص پزشكاني كه بيشتر از تعرفه تعيين شده، مبلغي را دريافت مي كنند و يا بيماران را از بخش دولتي به بخش خصوصي ارجاع مي دهند، دستگاههاي ذيربط تاكيد دارند بايد با پزشكان متخلف برخورد جدي بعمل آيد.
سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه پديده زيرميزي از نگرانيهاي مردم و نمايندگان مجلس، در نظام سلامت است، مجلس، وزارت بهداشت و درمان و سازمانهاي نظام پزشكي و تعزيرات حكومتي براي برخورد با پزشكان متخلف در اين حوزه به تفاهم جمعي رسيده اند و از اين پس هيچ پزشك متخلفي از برخورد قانون در امان نخواهد بود و به طور حتم با آنها برخورد جدي خواهد شد.
سليمان عباسي با اشاره به نشست اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس با معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مسئولان سازمان نظام پزشكي و تعزيرات حكومتي افزود: در اين نشست مقرر شد، هرگونه پرونده تخلف در اين زمينه به سازمان نظام پزشكي ارجاع داده شود، بلافاصله خارج از نوبت رسيدگي خواهد شد و حتي تعزيرات حكومتي هم اعلام كرد، هرگونه پرونده اي كه به تعزيرات ارجاع شود، حتي اگر شبانه هم باشد اين سازمان ورود پيدا كرده و به جد اقدام خواهد كرد.
سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس اظهار كرد: در اين نشست تعيين شد كه تمام تعرفه هاي پزشكي به ويژه عملهاي جراحي و اقدامات تخصصي در بيمارستانها براي اطلاع عموم نصب شود تا بيماران از تمام تعرفه ها مطلع شوند. نماينده مردم گنبدكاووس با تاكيد بر اينكه در روزهاي آتي ديگر پزشكان متخلف روي آرامش را به خود نخواهند ديد، گفت: به طور حتم در صورت اقدام به هرگونه تخلف و دريافت زيرميزي تا لغو پروانه متخلفان اقدام خواهد شد.
 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس در تبريز آغاز شد

بيستمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس پيش از ظهر دوشنبه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار كرد.
اين كنگره كه به صورت دو سالانه در يكي از استان هاي كشور برگزار مي شود با برنامه هاي متنوع در دو نوبت صبح و بعدازظهر در تالار پتروشيمي تبريز برپا مي شود.
دبير اجرايي كنگره با بيان اينكه در اين محفل ادبي 10هزار اثر از 6 هزار شاعر و اديب كشور ارائه مي شود گفت: در پايان كنگره با نظر هيئت داوران از 20 اثر برگزيده تجليل خواهد شد.
حسن استوار آذر افزود: از آثار رسيده به دبيرخانه كنگره شعر دفاع مقدس 65درصد آثار به هنرمندان مرد و 35درصد به بانوان اختصاص دارد.
وي ادامه داد: 300 ميهمان مدعو از شعرا، ادبا و فرهيختگان هنري و ادبي عرصه دفاع مقدس كشور در اين كنگره حضور خواهند داشت كه از اين تعداد 65 نفر را بانوان تشكيل مي دهند.
استوارآذر گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده 50 نفر از شعرا و ادباي پيشكسوت و برجسته كشور نيز در اين كنگره شركت كرده و در آيين پاياني از «محمدجواد محبت» از كرمانشاه و «عباس باقري» از زابل تجليل خواهد شد.
 


با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي

تقاطع غيرهمسطح جانبازان كرج به بهره برداري رسيد

كرج- خبرنگار كيهان:
تقاطع غيرهمسطح جانبازان به عنوان سومين پل عبوري وسايل نقليه با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در كرج به بهره برداري رسيد.
علي لاريجاني پيش از ظهر ديروز در مراسم افتتاح پل جانبازان كرج اظهار داشت: اجراي طرح هاي عمراني با هدف ارائه خدمات بهينه و قرار دادن شهر در بهترين شرايط از وظايف مديريت شهري است. رئيس مجلس شوراي اسلامي به اجراي طرح آمايش سرزمين براي ايجاد عدالت در رسيدگي به امور شهرها در بخش عمران خبر داد و گفت: اجراي طرح آمايش سرزمين براي كشور بسيار ضروري است كه اين طرح در برنامه پنج ساله تمهيداتي براي آن انديشيده شده است و در تمام استان ها عملياتي خواهد شد.
لاريجاني با اشاره به شرايط خاص اقتصادي كشور گفت: در بودجه سال آينده نمي توان مانند سال جاري و سال گذشته اعتبار به بخش هاي عمراني اختصاص داد، در اين زمينه بايد به راهكارهاي مختلفي از جمله فروش اوراق مشاركت، تهاتر و استفاده از توانمندي هاي بخش خصوصي در طرح ها استفاده كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 2 ميليارد دلار بودجه به قطار شهري كشور خبر داد و يادآور شد: در مجموع در سال گذشته براي امور قطار شهري دو ميليارد دلار بودجه در نظر گرفته شد تا شهرداري هاي شهرهاي مختلف از اين بودجه استفاده كنند.
در اين مراسم شهردار كرج گفت: پل جانبازان به عنوان طرح برتر ثبتي در سال جاري معرفي شده است. سيدعلي آقازاده افزود: بيش از 35 ميليارد تومان براي اجراي تقاطع غيرهمسطح جانبازان هزينه شده است. از سوي ديگر خبرگزاري مهر از كرج گزارش داد علي لاريجاني ظهر دوشنبه در سالن همايش هاي مجموعه سپاه پاسداران كرج در جمع كثيري از مسئولان، دانش آموزان و خانواده معظم شهدا دشمني غرب و آمريكا عليه ملت ايران را محور صحبت هاي خود قرار داد و اظهار داشت: امروز نگاه غرب نسبت به انقلاب اسلامي و ملت ايران آميخته به بغض و نگراني است.
وي منشأ اين عداوت را ايستادگي 34 ساله ملت در برابر رفتارهاي غرب دانست و تصريح كرد: هرچند بهانه هايي مثل موضوع هسته اي ايران دستمايه تهديدها و تحريم ها است اما آنان به خوبي بر اين امر واقف اند كه اينها بهانه اي است كه فقط خودشان را فريب مي دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي كينه غرب عليه ايران را به اين جهت دانست كه جمهوري اسلامي ايران مسبب بيداري ملت عراق و افغانستان و اخراج آمريكا از منطقه، شده است و گفت بيداري كه در منطقه بوجود آمده سيلي محكمي از سوي حزب الله به گوش صهيونيست هاست.
علي لاريجاني تصريح كرد: دشمن به دليل اينكه از ملت ايران واهمه دارد دست بكار نمي شود و اين ترس نيز تنها به خاطر داشتن روحيه مجاهدت در ملت ايران نيست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خلأ معنويت را عامل تزلزل پايه هاي نظام غرب دانست و افزود: كشورهاي غربي در حال حاضر براي هر مشكلي راه چاره اي انديشيده اند اما آنچه هنوز براي آن علاجي نيافته اند خلأ معنويت و ارزش هاي والاي انساني است.
علي لاريجاني در يادواره شهيد محمدحسين فهميده كه در كرج برگزار شده بود، خون 36 هزار شهيد دانش آموز را مايه مباهات ملت ايران برشمرد و گفت: ياد شهدايي كه شهيد فهميده نمادي از آنان محسوب مي شود ثمرات گوهرباري براي آناني دارد كه در اين مراسم حضور پيدا مي كنند تا با مرور خاطرات اين شهدا در اين محافل سيره و روش زندگي آنها را پيش بگيرند.
وي شهيد فهميده را يكي از اين شخصيت هاي بزرگ و تأثيرگذار بر روحيه جامعه ايران برشمرد و اظهار داشت: اين شهيد نوجوان به دليل خصوصيات سني و نوع شهادتي كه داشته است همواره گذشت، هيبت وشجاعت را تداعي مي كند.
 


يازدهم تا سيزدهم آبان ماه جاري

همايش بين المللي شعر مقاومت در كرمانشاه برگزار مي شود

كرمانشاه-خبرنگاركيهان:
سومين همايش بين المللي شعر مقاومت با حضور 37 انديشمند و شاعر از كشورهاي مختلف جهان در كرمانشاه برگزار مي شود.
اين همايش با حضور انديشمندان و شاعراني از كشورهاي مصر، مغرب، ليبي، سودان، الجزاير، لبنان، يمن، عراق، تركيه، عربستان، اردن، فلسطين، كويت، بحرين، عمان، افغانستان، پاكستان، هندوستان و تاجيكستان در كرمانشاه برگزار مي شود.
دبير اجرايي اين همايش، در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: اين همايش تحت دو عنوان بيداري اسلامي و مقاومت برگزار مي شود و در آن 24 برنامه شعرخواني به زبان هاي مختلف فارسي، انگليسي، عربي و تركي اجرا خواهد شد. نصرت الله صالحي نژاد در بخشي از سخنانش اظهار داشت: همايش بين المللي شعر مقاومت از يازدهم تا سيزدهم آبان ماه جاري در كرمانشاه برگزار مي شود كه مراسم افتتاحيه در روز دهم بر مزار شهداي كرمانشاه اجرا خواهد شد. وي در ادامه تصريح كرد: پس از فراخوان از شعراي مقاومت 47 اثر به دبيرخانه همايش در كرمانشاه وصول و از اين تعداد 20 اثر به عنوان آثار برگزيده انتخاب شد. وي با بيان اينكه برنامه هاي همايش شعر مقاومت علاوه بر كرمانشاه در چهار شهرستان استان از جمله قصرشيرين، سرپل ذهاب، گيلانغرب و پاوه برگزار خواهد شد اظهار داشت: بخش ويژه سومين همايش بين المللي شعر مقاومت در كرمانشاه اجراي برنامه هاي كودك و نوجوان در محل كانون پرورش فكري كرمانشاه مي باشد. صالح نژاد افزود: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، دكتر ولايتي، سرتيپ نقدي، نايب رئيس خانه نويسندگان لبنان و رئيس خانه شعر يمن از مهمانان ويژه همايش هستند.
 


با تلاش متخصصان داخلي پالايشگاه امام خميني شازند

روزانه 16ميليون ليتر بنزين توليد مي كند

اراك- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از طرح توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند تا پايان سال، توليد بنزين اين پالايشگاه به روزانه 16 ميليون ليتر مي رسد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي با بيان اين مطلب افزود: ساخت بزرگترين طرح بنزين سازي كشور در شازند در حال انجام است و 60 تا 70 درصد آن را متخصصان ايراني بر عهده دارند
زاوشي گفت: اين طرح ملي در حال حاضر 98 درصد پيشرفت دارد كه براي اجراي آن چهار ميليارد يورو سرمايه گذاري شده است. اكنون روزانه هشت ميليون ليتر در پالايشگاه امام خميني شازند بنزين توليد مي شود.
 


رشد 4/7 درصدي ميانگين ترانزيت كالاي كشور

تبريز- خبرنگاركيهان:
ميانگين رشد ميزان كالاهاي ترانزيت شده در سطح كشور، طي مهرماه سال جاري به 4/7درصد رسيد.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي گفت: مرز جلفا با بيش از 18هزار تن ترانزيت كالا در مهرماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 144درصد رشد داشته است.
جواد هدايتي افزود: در همين مدت از مرز نوردوز بيش از 4 هزار تن كالا ترانزيت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67درصد افزايش نشان مي دهد.
وي سپس گفت: آمار كالاي ترانزيت شده از مرزهاي جلفا و نوردوز استان در مهرماه امسال، 125درصد رشد يافت.
به گزارش اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي وي تصريح كرد: در مهرماه 22 هزار و 446 تن كالا از مرزهاي جلفا (آذربايجان) و نوردوز (ارمنستان) ترانزيت شده است.
 


مجمع خيرين سلامت كشور خبر داد

كمك يك ميلياردي به بيمارستان شهرستان دماوند

مبلغ يك ميليارد ريال توسط چند تن از خيرين به بيمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان دماوند اهداء شد.
بنا به گزارش روابط عمومي و تبليغات مجمع خيرين سلامت در پي اعلام نياز بيمارستان حضرت فاطمه(س) دماوند جلسه اي در دفتر دبيركل تشكيل و با دعوت از چند تن از خيرين موضوع مطرح شد.
همين گزارش مي افزايد: نيري دبيركل مجمع خيرين سلامت گفت: چندي پيش از مشكلات اين بيمارستان خيرمدار مطلع شديم و جمعي از خيرين محلي را دعوت كرديم كه منجر به اين كمك شد.
وي افزود: هر يك از خيرين مبالغي را تعهد يا پرداخت كردند كه جمعا بالغ بر يك ميليارد ريال شده است.نيري خاطرنشان ساخت: هر چند خيرين همت كردند اما اين مبلغ مشكل را حل نمي كند و نيازمند مساعدت بيشتر خيرين هستيم.
اضافه مي شود اين بيمارستان در سال 1386 در شهرستان دماوند افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت و تاكنون بيش از 400 هزار بيمار سرپايي و بستري را پذيرش و مورد مداوا قرار داده است.
قابل ذكر است معالجه مردم در اين مركز از اعزام بيمار به تهران جلوگيري كرده و باعث صرفه جويي در وقت و هزينه بيماران خواهد شد.
 


رفسنجاني ها پيكر شهيد نيروي انتظامي را تشييع كردند

پيكر مطهر شهيد نيروي انتظامي كه در حين درگيري مسلحانه با اشرار، زخمي و پس از چند روز به شهادت رسيد در رفسنجان تشييع شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پيكر مطهر شهيد استوار دوم مرتضي باوان فيروزه صبح دوشنبه با حضور پرشور مردم شهيد پرور رفسنجان و مسئولان استان كرمان به خاك سپرده شد. اين شهيد در روز يكشنبه 23 مهرماه طي درگيري مسلحانه با اشرار در گلشن انار مورد اصابت گلوله اشرار قرار گرفت و دچار مرگ مغزي شد. شهيد باوان فيروزه شنبه شب در بيمارستان علي ابن ابيطالب(ع) به علت شدت جراحات جان به جان آفرين تسليم كرد. پيكر مطهر اين شهيد نيروي انتظامي انار در گلزار شهداي رفسنجان به خاك سپرده شد.
 


شركت كودكان كاشاني در طرح مهندسين فردا

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز فني و حرفه اي شهيد موسويان كاشان از اجراي طرح مهندسين فردا ويژه كودكان اين شهرستان خبر داد.
محمد الواني گفت: طرح «مهندسين فردا» براي كودكان دوره هاي ابتدايي و در ادامه تا دوره متوسطه برگزار مي شود و هر كودكي از سنين كودكي با يكي ار حرفه هاي مورد علاقه خود آشنا مي شود تا در دوران بزرگسالي تا مقطع مهندسي در آن رشته ارتقاي تحصيلي داشته باشد.
وي افزود: در طرح «مهندسين فردا» كودكان با رشته هاي انيميشن، ساخت خانه با پل ماكاروني و همچنين ساخت ربات هاي صنعتي، مين ياب، مسيرياب و... آشنا مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: در پايان دوره هاي آموزشي طرح «مهندسين فردا» به كودكان ابتدايي برگه تاييديه شركت در دوره هاي آموزشي و براي مقاطع متوسطه مدرك فني و حرفه اي ارائه مي شود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14