(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11  آبان  1391 - شماره 20347

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان
 رهبر انقلاب : كشاندن اختلافات به ميان مردم خيانت به كشور است
چشم به راه سپيده
گفت وگوي تلفني صالحي با وزير خارجه ميانمار
درباره وقوع درگيري هاي مجدد در اين كشور
ديدار امير عبداللهيان با معاون رئيس جمهور بروندي
ميت رامني:
ايران اين روزها آمريكا را خيلي جدي نمي گيرد
دبير ستاد حقوق بشر در ديدار هيئت آلماني:
غرب به قاتلان جوانان ما پناه مي دهد ، به مجرمان جايزه حقوق بشري
رئيسي در همايش ملي امنيت محله محور:
برخورد عبرت آموز با متخلفين از ضمانت هاي اجرايي قانون است
اخبار ادبي و هنري
لاريجاني اعلام كرد
افتتاح مركز بزرگ استعدادهاي درخشان در دانشگاه علوم پزشكي تهران
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري:
سران قوا اختلافات را كنار بگذارند
نماينده خوزستان در مجلس خبرگان رهبري:
ايران به بركت ولايت ، امنيت دارد
12 هزار نفر جذب سازمان امور مالياتي مي شوند
با پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي
همايش بين المللي صباحي بيدگلي آغاز شد
طي حكمي از سوي نماينده رهبري در اتحاديه
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان منصوب شد
رئيس ستاد عتبات عاليات خوزستان خبر داد
 ارسال مستقيم طلاهاي اهدايي مردم به نجف
به گفته معاون استاندار فارس افزايش نرخ ارز،
توليد و صادرات را رونق مي دهد
همزمان با عيد غدير صورت مي گيرد
پيوند آسماني يك زوج دانشجو در جوار مقبره الشهداي دانشگاه علامه
حاجي بابايي:
امسال يك ميليون دانش آموز به اردوهاي راهيان نور مي روند


در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان

رهبر انقلاب : كشاندن اختلافات به ميان مردم خيانت به كشور است

حضرت آيت الله خامنه اي ديروز در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان ، در سخنان مهمي با تبيين مراحل مختلف مبارزه كلان و شصت ساله ملت ايران با دولت مستكبر آمريكا و شكست هاي سلسله وار و تنزل جايگاه سياسي، اقتصادي، نظامي و اصول فكري آمريكا در مقابل پيشرفتهاي شگرف مادي و معنوي نظام اسلامي، درس هاي بزرگ اين مبارزه ادامه دار را حفظ ايستادگي و بصيرت، توكل بر خدا، كار و تلاش بي وقفه، و وحدت ميان مسئولان دانستند و تأكيد كردند: مسئولان بويژه سران سه قوه بايد با وظيفه شناسي و درك شرايط حساس كنوني، از هرگونه كشاندن اختلافها به ميان مردم خودداري كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در آستانه سيزده آبان، «روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» برگزار شد، ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت امام هادي(ع) و همچنين عيد سعيد غدير خم، سه حادثه تاريخي روز سيزدهم آبان را مظهر ايستادگي و چهره مصمم ملت ايران براي رسيدن به هدفهاي والا خواندند و افزودند: در هر يك از حوادث تاريخي اين روز يعني تبعيد امام خميني(ره) در سال 1343، كشتار دانش آموزان بوسيله مزدوران رژيم پهلوي در سال 1357، و تسخير لانه جاسوسي در سال 1358، يك طرف قضايا، ملت ايران و امام بزرگوار هستند و در طرف ديگر دولت مستكبر آمريكا قرار داد و اين، نشان دهنده وجود مبارزه ميان ملت ايران و دولت آمريكا است.
28 مرداد آغاز مبارزه
حضرت آيت الله خامنه اي، فهم صحيح از زمان آغاز مبارزه و مراحل مختلف آن و همچنين نتيجه مبارزه را مهم ارزيابي و خاطر نشان كردند: اين مبارزه از سال 1332 و از زمان كودتاي آمريكايي 28 مرداد آغاز شد.
ايشان با اشاره به نقش مستقيم آمريكا در راه اندازي كودتاي 28 مرداد و سرنگوني دولت دكتر مصدق، افزودند : آمريكاييها در اين ماجرا، براي منافع استكباري خود دولت مصدق را كه با آنها خصومتي نداشت و حتي به آنها اعتماد كرده بود، در طرحي مشترك با انگليسي ها سرنگون و رژيم محمدرضا پهلوي را بر كشور مسلط كردند .
رهبر انقلاب اسلامي حادثه قيام 15 خرداد سال 1342 را نتيجه ده سال فشار و اختناق حكومت مورد حمايت آمريكا دانستند و افزودند: در نهايت، آمريكايي ها وارد ماجرا شدند و حكومت با هدايت آنها، امام خميني(ره) را در سال 1343 تبعيد كرد و به ظاهر توانست ملت ايران را مغلوب كند اما اين غلبه واقعي نبود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اختناق كم سابقه حاكم بر كشور از سال 1343 به بعد و يكه تازي آمريكا در غارت و چپاول ثروت ملت ايران، تأكيد كردند : سرانجام حركت عظيم ملت ايران به رهبري امام خميني(ره) آغاز شد و ملت ايران توانست با ايستادگي و فداكاري و گذشت از جان، انقلاب اسلامي را در سال 1357 به پيروزي برساند و حكومت متكي به آمريكا را سرنگون كند .
ايشان تشكيل نظام اسلامي بعد از 25 سال مبارزه را، پيروزي ملت ايران در مرحله اول مبارزه با آمريكا خواندند و افزودند: آمريكاييها از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، شروع به معارضه و اخلال در كارها كردند كه مركز همه اين توطئه ها، سفارت سابق آمريكا در تهران يا همان لانه جاسوسي بود .
آغاز سلسله شكست هاي آمريكا
رهبر انقلاب اسلامي اقدام دانشجويان بعنوان زبده ترين قشر مبارز ملت ايران، در تسخير لانه جاسوسي در سيزدهم آبان سال 1358 را شكستي ديگر براي آمريكا ارزيابي و خاطر نشان كردند: سلسله شكست هاي آمريكا از آن زمان تا به امروز همچنان ادامه پيدا كرده است .
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاشها و توطئه هاي گوناگون آمريكا در 34 سال گذشته، براي جبران شكست بزرگ خود در سال 1357، تأكيد كردند: علت اين توطئه هاي ادامه دار، اين است كه شكست آمريكا در سال 1357، فقط شكست از ملت ايران نبود بلكه شكست آمريكا در منطقه بود و آنچه كه امروز در شمال آفريقا و منطقه بزرگ عربي در حال جريان است و همچنين نفرت روزافزون ملتها از آمريكا، نتيجه همان شكست است .
ايشان بعد از تبيين مراحل مختلف مبارزه ملت ايران با دولت استكباري آمريكا، به موضوع نتيجه اين مبارزه اشاره كردند و افزودند: اينكه در اين مبارزه شصت ساله چه كسي پيروز ميدان بود بسيار مهم است زيرا اگر يك ملت با ايمان و مصمم و متوكل بر خداوند پيروز اين مبارزه باشد قطعاً براي همه ملتها اصل و الگو خواهد بود و فلسفه جديدي براي تاريخ مبتني بر اصول اسلامي بوجود خواهد آورد .
دلايل پيروزي ملت ايران در مبارزه با آمريكا
رهبر انقلاب اسلامي، ملت ايران را پيروز ميدان مبارزه با دولت آمريكا خواندند و به بيان دلايل اين پيروزي پرداختند .
حضرت آيت الله خامنه اي در بيان دلايل پيروزي ملت ايران در مبارزه با دولت مستكبر آمريكا، به موقعيت و جايگاه نظام اسلامي اشاره كردند و افزودند : اولين دليل اين است كه انقلاب اسلامي ايران در اين 34 سال، نه تنها از بين نرفت بلكه قوي تر، مستحكم تر، با عظمت تر و پر فروغ تر شده است .
ايشان تأكيد كردند: از جمله نشانه هاي استحكام و قوت نظام اسلامي و زنده بودن انقلاب، نسل جواني است كه حوادث انقلاب، دوران دفاع مقدس و امام بزرگوار را نديده است اما با همان انگيزه و عزم و ايمان نسل جواني كه انقلاب را بوجود آورد، در صحنه هاي مختلف كار و تلاش و علم و فناوري حضور دارد.
رهبر انقلاب اسلامي عظمت روزافزون ملت ايران و شخصيت امام خميني(ره) در ميان ملتها و شناخته شدن ملت ايران در دنيا بعنوان ملتي پولادين، مقاوم و بصير را از ديگر نشانه هاي استحكام نظام اسلامي خواندند و خاطر نشان كردند: از ديگر نشانه ها، پيشرفتهاي علمي و سازندگي، بصيرت همگاني و رشد آگاهي و تأثير گذاري و ديدگاههاي نو ملت ايران در مسائل منطقه و دنيا است.
حضرت آيت الله خامنه اي پيشرفتهاي معنوي در كنار پيشرفتهاي مادي را از ديگر نشانه هاي زنده بودن انقلاب اسلامي برشمردند و با اشاره به حضور گسترده مردم بويژه جوانان در عرصه هاي معنوي، همچون دعاي عرفه، مراسم اعتكاف، شبهاي قدر و عزاداريهاي ماه محرم افزودند: شكل گيري يكي از بهترين مردم سالاري ها در ايران و مشاركتهاي عمومي در انتخابات ها از ديگر نشانه هاي پيشرفت همه جانبه ملت ايران در 34 سال گذشته است .
ايشان تاكيد كردند : اين، همان انقلابي است كه آمريكاييها وعده شكست و نابودي چند ماهه آن را مي دادند اما اكنون داراي چنين جايگاه ممتازي در منطقه و جهان است .
رهبر انقلاب اسلامي سپس به بيان دلايل اثبات كننده پيروزي ملت ايران، با نگاه به جايگاه آمريكا پرداختند و تأكيد كردند: هيچ كسي شك ندارد كه آمريكا در سي سال گذشته بيش از سي رتبه از نظر اقتدار و وجاهت جهاني سقوط كرده است و حتي خود آمريكاييها نيز به اين واقعيت، اقرار مي كنند .
بزرگترين راهپيمايي تاريخ در دنيا
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه امروز هيچ دولتي به اندازه آمريكا، در جهان منفور نيست افزودند: اگر دولتهاي منطقه و دولتهاي كشورهاي ديگر جرأت كنند و يك روز بعنوان روز نفرت از آمريكا تعيين شود، بزرگترين راهپيمايي تاريخ در دنيا برگزار خواهد شد .
ايشان با تأكيد بر اين كه علاوه بر از بين رفتن وجهه آمريكا، اصول و ارزشهاي آمريكا نيز سقوط كرده است، گفتند: يكي از ارزشهاي مورد ادعاي دولت آمريكا، مبارزه با تروريسم است اما اين اصل اكنون بجايي رسيده است كه دولت آمريكا با تروريست ها هم پيمان مي شود و حتي گروه تروريستي منافقين را مورد حمايت خود قرار مي دهد و از ليست به اصطلاح سياه خارج مي كند .
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ادعاي حمايت از دموكراسي، افزودند: با وجود اين ادعا حمايت همه جانبه دولت آمريكا از مستبدترين و ديكتاتور ترين حكام منطقه و دنيا بر كسي پوشيده نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: يكي ديگر از اصول مورد ادعاي آنها، حمايت از حقوق بشر است در حاليكه بدترين اقدامات ضد حقوق بشري با حمايت آمريكا انجام ميشود و صهيونيستهايي كه شصت سال به طور علني، حقوق ملت مظلوم فلسطين را پايمال كرده اند، مورد حمايت كامل دولت آمريكا هستند .
ايشان، مقابله دولت آمريكا با حركتهاي آزادي خواهانه، اصلاح طلبانه و انقلابي ملتها را مغاير با ادعاي حمايت از ملتها خواندند و خاطر نشان كردند: آمريكا ادعا ميكند كه ثروتمندترين ملت و دولت دنيا است اما زمامداران آمريكا، وضعيت ملت اين كشور داراي منابع گسترده طبيعي و انساني را به جايي رسانده اند كه امروز مقروض ترين ملت دنيا، ملت آمريكا است .
رهبر انقلاب اسلامي تعداد بالاي زندانيان آمريكا در مقايسه با جمعيت اين كشور و رتبه اول در دنيا را بر خلاف ادعاي طرفداري از آزادي دانستند و افزودند: يكي ديگر از ادعاهاي دولت آمريكا، سرافرازي ملت اين كشور است در حاليكه ملت خود را به ذلت كشانده اند و با گمراه كردن آنان اجازه نمي دهند از حقايق مطلع شوند.
ننگ و اسارت آمريكايي ها
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: جنبش 99 درصدي در آمريكا در شرايطي شكل گرفته است كه مردم آمريكا از بسياري از حقايق مطلع نيستند و اگر دولت آمريكا اجازه اطلاع از حقايق را بدهد، اين جنبش قطعاً بسيار فراگيرتر خواهد شد.
ايشان يكي ديگر از پسرفت هاي دولت آمريكا از ارزشها و اصول مورد ادعاي خود را، تسليم محض بودن در برابر صهيونيست ها دانستند و افزودند: چه ننگي از اين بالاتر كه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا، در مناظره هاي خود براي اثبات ارادت به صهيونيست ها، با يكديگر مسابقه مي گذارند و دولتهاي آمريكا عملاً ملت خود را اسير صهيونيست ها كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي نتيجه اين سقوط ها را كاهش روزافزون نفوذ و قدرت آمريكا و شكست هاي پي در پي در جنگ ها و حوادث مهم منطقه خواندند و تأكيد كردند : تمام اين واقعيات نشانگر اين است كه دولت مستكبر، متكبر و خود بزرگ بين آمريكا در اين مبارزه طولاني، در برابر ملت مصمم، سرافراز و مقتدر ايران شكست خورده است .
حضرت آيت الله خامنه اي، درك دلايل اين پيروزي در 34 سال گذشته و حفظ لوازم آن در ادامه مبارزه را بسيار با اهميت ارزيابي و تأكيد كردند: هنگامي كه يك ملت مصمم و با عزم و اراده، در مقابل حريفي كه نسبت به او توانايي هاي ظاهري علمي، رسانه اي و مالي كمتري دارد، مقاومت و به خدا توكل مي كند و از جان و مال و آبرو نيز دريغ نمي كند قطعاً در سخت ترين و بزرگ ترين مبارزه ها پيروز خواهد شد .
ايشان چالش ملت ايران با آمريكا را ادامه دار و در عين حال موجب آبديده تر شدن ملت دانستند و افزودند: در اين چالش، همواره بايد مراقب طرف مقابل بود و لحظه اي از او غفلت نكرد زيرا اگر دچار راحت طلبي و غفلت شويم شكست ميخوريم .
رهبر انقلاب اسلامي يكي از ضروريات اين مبارزه بزرگ را ايستادگي و توكل بر خدا برشمردند و خاطر نشان كردند از جمله لوازم اين مبارزه، تلاش و حركت همه جانبه براي پيشرفت كشور در عرصه هاي علمي، سازندگي، اداري و تجاري است كه زمينه ساز شكوفايي و پيروزي مي شود .
درباره نامه نگاري ها
حضرت آيت الله خامنه اي اتحاد و وحدت را نيز بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: يكي از موارد مضرّ، اختلاف ميان مسئولان و بدتر از آن كشاندن اختلاف به ميان مردم است .
ايشان افزودند: من به مسئولان و رؤساي قوا هشدار ميدهم كه مراقب باشند و اختلافات را به ميان مردم نكشانند .
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه رهبري از رؤساي قوا حمايت كرده و حمايت خواهد كرد، خاطرنشان كردند: نامه نگاريهاي اخير و مطالب آن به هيچ وجه موضوع مهمي نيست اما اين اختلاف نظرها نبايد به ميان مردم كشانده و دست مايه اي براي جنجال و هياهوي رسانه هاي بيگانه و دشمنان شود .
ايشان تأكيد كردند: همه بايد متوجه مسئوليت خود و شرايط حساس كنوني باشند .
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عصبانيت دشمن از حوادث منطقه و پيشرفتهاي علمي و تأثيرگذاري ملت ايران افزودند: يكي از روشهاي موذيانه و موريانه وار دشمن در اين شرايط، ايجاد اختلاف از راههاي نفوذ است كه همه بايد مراقب باشند و اختلاف ها را به حداقل برسانند .
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند : اختلاف نظر طبيعي است اما اين اختلاف نظر نبايد به اختلاف در عمل و گريبانگيري و مچ گيري در مقابل مردم، تبديل شود .
خيانت به كشور
ايشان تأكيد كردند: از امروز تا روز انتخابات، هركسي كه بخواهد اختلاف ها را به ميان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند، قطعاً به كشور خيانت كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي، مسئولان كشور را زحمت كش و دلسوز خواندند و خاطر نشان كردند: مسئولان بدنبال كار و تلاش هستند كه برخي اوقات غفلت هايي هم انجام مي گيرد اما اميدوارم خداوند بر اساس نيت هايي كه بدنبال خدمت به مردم هستند، ملت ايران را در همه ميدانها موفق كند كه قطعاً هم اينگونه خواهد بود .
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود غدير خم را حادثه اي اصولي خواندند كه نشان دهنده توجه اسلام به امامت و ولايت بعنوان مهمترين ركن تشكيل نظام اسلامي است .
ايشان تأكيد كردند: اگر مضمون واقعي حادثه غدير، بدرستي تبيين شود، اين موضوع مي تواند وحدت آفرين باشد.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

چه مي آيد به تو؟
آسمانم! چشم باراني چه مي آيد به تو
ناخدايم! روح توفاني چه مي آيد به تو
آن نگاه زير چشمي با وقارت مي كند
واي! آن لبخند پنهاني چه مي آيد به تو
حركت آن خال مشكي با تكان هاي لبت
تا كه شب «واليل» مي خواني چه مي آيد به تو
اخم كن آخر نمي داني كه وقتي ابرويت
چين مي اندازد به پيشاني، چه مي آيد به تو
موي مجنون، ريش درويشي چه مي آيد به تو
اين لباس سبز روحاني چه مي آيد به تو
بي قرار رفتني، موجي بزن درياي من!
گرچه آرامي، پريشاني چه مي آيد به تو
قيصر رومي حجازي! آن عبور باشكوه
با سواران خراساني چه مي آيد به تو
خال تو آن نقطه ي پايان دفترهاي ماست
خال در اين بيت پاياني چه مي آيد به تو
قاسم صرافان

تقويم شاعران
از مرز ابرهاي بهاري عبور كرد
چشمي كه رد پاي شما را مرور كرد
تنها به شوق لمس شما ابر بي امان
يك شهر را به وسعت باران نمور كرد
روزي هزار مرتبه تقويم نااميد
تاريخ روز آمدنت را مرور كرد
تاثير يك غروب غم انگيز جمعه بود
مضمون اين غزل كه به ذهنم خطور كرد
اصلا خيال روي شما سال هاي سال
تقويم شاعران جهان را قطور كرد...
حميد رضايي برقعي

سخت است
هميشه از تو نوشتن براي من سخت است
كه حس و حال صميمانه داشتن سخت است
خرابه دل من را كسي نخواهد ساخت
كه بر خرابه دل، خانه ساختن سخت است
نقابدار خودي را چگونه بشناسم
در اين زمانه كه خود را شناختن سخت است
عزيز من! همه جا آسمان همين رنگ است
بيا، اگرچه براي تو آمدن سخت است
 


گفت وگوي تلفني صالحي با وزير خارجه ميانمار

درباره وقوع درگيري هاي مجدد در اين كشور

وزير امور خارجه كشورمان، در پي وقوع درگيري هاي مجدد ميان اقوام مختلف در ميانمار، با وزير امور خارجه اين كشور به صورت تلفني گفت وگو كرد.
علي اكبر صالحي در پي وقوع درگيري هاي مجدد ميان اقوام مختلف در ميانمار، با «وونا مائونگ لوين» وزير امور خارجه اين كشور به صورت تلفني گفت وگو كرد.
رئيس دستگاه ديپلماسي در اين تماس تلفني از وقوع درگيري هاي مجدد در ميانمار ابراز نگراني كرده است.
پيش از اين نيز در پي وقوع درگيري هاي جديد در ميانمار، سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر لزوم حل ريشه اي منازعات قومي در ميانمار، خواستار حل سريع مشكلات و صيانت از حقوق اوليه مسلمانان اين كشور توسط دولت اين كشور شده بود.
 


ديدار امير عبداللهيان با معاون رئيس جمهور بروندي


معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه با معاون رئيس جمهور بروندي ديدار و گفت وگو كرد.
معاون وزير خارجه در اين ملاقات، كه در حاشيه كنفرانس شركاي توسعه اي بروندي در مقر اروپايي سازمان ملل در ژنو انجام شد، روند روابط دو كشور را مثبت ارزيابي و بر ضرورت استمرار و تقويت همكاريها در چارچوب دو جانبه و نيز در مجامع بين المللي تاكيد كرد.
وي با اشاره به اراده مثبت مسئولين جمهوري اسلامي ايران براي توسعه مناسبات با كشور بروندي و ساير كشورهاي آفريقايي، ابراز اميدواري كرد كه دستاوردهاي كنفرانس ژنو بتواند به تقويت ثبات و توسعه و پيشرفت كشور و مردم خوب بروندي كمك كند.
ژروه روفيكي معاون رئيس جمهور بروندي نيز با ابلاغ تشكر رئيس جمهور و مردم بروندي بخاطر اجابت دعوت اين كشور براي حضور در كنفرانس ژنو و سلامهاي گرم مسئولين و مردم بروندي به مسئولين و كشورمان، مناسبات بين دو كشور را برادرانه خواند و از روند توسعه همكاريها ابراز خرسندي كرد.
معاون رئيس جمهور بروندي از آمادگي اين كشور براي استقبال از فعاليتهاي بخش خصوصي كشورمان و سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف بويژه انرژي، حمل و نقل، زيرساختها و كشاورزي استقبال و براي فراهم كردن زمينه هاي تحقق اين همكاريها اعلام آمادگي كرد.
 

 


ميت رامني:

ايران اين روزها آمريكا را خيلي جدي نمي گيرد

رامني با انتقاد از سياست خارجي اوباما گفت: رئيس جمهور با سياست هايش باعث شده تهديد به گزينه نظامي كارايي نداشته باشد و ايران آمريكا را جدي نگيرد.
«ميت رامني» فرماندار سابق ايالت «ماساچوست» و نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا، در ايميلي كه به «جفري گلدبرگ» نويسنده مجله «آتلانتيك» فرستاده، به توضيح موضع خود در قبال برنامه هسته اي ايران پرداخته و به توضيح اينكه چرا «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا اعتبار خود را در مسير ديپلماتيك در برابر ايران از دست داده و در متوقف كردن غني سازي اورانيوم تهران ناكام مانده پرداخته است.
رامني در اين نامه الكترونيكي با اشاره به اينكه همواره درباره روند ديپلماتيك در قبال ايران صحبت كرده، نوشته است مادامي كه مزد آمريكا بدرفتاري نباشد و تا زماني كه ايران آماده تغيير رفتارش است، من گزينه هاي ديپلماتيك را رد نمي كنم.
رقيب جمهوريخواه اوباما در انتخابات نوامبر اين كشور در انتقاد از عملكرد دولت فعلي آمريكا و گزارش هايي كه مدعي مذاكرات محرمانه ميان واشنگتن و تهران شده اند، اين طور ادعا كرده است كه: نزديك ترين متحدان ما مانند اسرائيل از طريق روزنامه «نيويورك تايمز» از طرح هاي ما خبردار نمي شوند و من با مردم آمريكا درباره اينكه به چه سو حركت مي كنم، صريح خواهم بود. من مخفيانه از ايران طلب انعطاف پذيري بيشتر آن هم كمي مانده به زمان برگزاري انتخابات آتي نخواهم كرد.
رامني در ادامه نامه اش نوشته است: صراحتا هدف از هرگونه استراتژي كه در قبال ايران (در دولت من) اتخاذ خواهد شد، مجبور كردن ايران به متوقف كردن كامل چرخش سانتريفيوژهايش و توقف غني سازي اورانيوم و تعطيلي تأسيسات هسته اي خواهد بود و مواد شكاف پذير موجود در دست ايران نيز بايد به خارج از اين كشور منتقل شوند.
رامني در ادامه نامه خود به سوال گلدبرگ مبني بر اينكه بزرگ ترين اشتباه اوباما در قبال ايران از ديد او چيست، اين طور پاسخ داده است: رئيس جمهور اوباما پيام هاي متنوعي در طول چهار سال گذشته براي ايران فرستاده و به همين دليل است كه او اعتبار مسير مذاكره با ايران را از دست داده است.
رامني در ادامه مدعي شد اوباما از مخالفين داخلي ايران (فتنه سبز) به اندازه كافي حمايت نكرده و باعث شده اين جريان احساس كند از حمايت آمريكا برخوردار نيست.
به گزارش فارس، رامني نوشته است: رئيس جمهور اوباما همچنين سياست ايجاد «اختلاف» بين آمريكا و اسرائيل را تعقيب كرد و در پايان سال سوم رياست دولت خود، با تلاش هاي كنگره براي تصويب تحريم هاي فلج كننده عليه بانك مركزي ايران مبارزه كرد.
رقيب جمهوريخواه اوباما اين طور ادامه داده است كه تمامي اين موارد اين پيام را به ايران انتقال داده است كه تهديد به كارگيري گزينه نظامي عليه اين كشور حقيقي نيست و به همين دليل است كه رهبران ايران، اين روزها آمريكا را خيلي جدي نمي گيرند.
البته مواضع به اصطلاح تهاجمي و راديكال رامني عليه ايران نيز در حالي است كه دو روز پيش روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل از سرمايه گذاري اين نامزد حزب جمهوريخواه با شركت هايي كه با ايران ارتباط دارند پرده برداشت تا مشخص شود رامني هم تحريم ها را دور مي زند و كارت قرمز او نيز تو زرد از آب در آمده است.
 


دبير ستاد حقوق بشر در ديدار هيئت آلماني:

غرب به قاتلان جوانان ما پناه مي دهد ، به مجرمان جايزه حقوق بشري

هيئت پنج نفره پارلمان آلمان كه در قالب گروه دوستي و پارلماني آلمان و ايران به كشورمان سفر كرده، با دبير ستاد حقوق بشر ديدار و گفت و گو كرد.
به گزارش ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاريجاني در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي و استقبال از سفر هيئت پارلماني آلمان به ايران تصريح كرد: تهران همواره از ديالوگ و گفت وگوي دو جانبه براساس احترام متقابل، حمايت كرده است. ما از گفت و گويي كه در آن طرفين، آراي يكديگر را بشنوند و قضاوت هاي خود را داشته باشند نه اينكه يك طرف صرفاً انتقاد كند و انتظار داشته باشد طرف مقابل همه آنها را قبول كند، حمايت مي كنيم.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه در فضاي شديداً غبارآلودي كه رسانه هاي غربي عليه ايران پديد آورده اند، اين گونه ديدارها از ايران و گفت وگوها مي تواند تصوير دقيقي از وضعيت و مسائل مطرح شده به طرفين ارائه كند، ادامه داد: مواردي كه توسط هيئت شما و يا ساير مسئولان غربي درباره ايران مطرح شده و مي شود بخشي از يك تهاجم رسانه اي و سياسي عليه كشور ماست.
لاريجاني در ادامه با اشاره به مواردي كه توسط هيئت آلماني يا در رسانه هاي آنها مطرح شده است، گفت: براي همه اين موارد پاسخ هاي روشن قضايي و قانوني وجود دارد و افراد و دولت هايي كه مايل هستند واقعيات را بدانند مي توانند از ستاد حقوق بشر جويا شوند.
وي در پاسخ به سؤال رئيس گروه دوستي پارلماني آلمان و ايران در ارتباط با تلقي و برداشت منفي از اعطاي جايزه از سوي غرب به چهره هاي فعال حقوق بشري در ايران تصريح كرد: موضوع جايزه في نفسه خيلي مهم نيست. ما خوشحال مي شويم همه ايراني ها در سراسر جهان جايزه بگيرند اما مقاصد سياسي و خصمانه اي كه در پشت اين اقدامات قرار دارد، تأسف بار است. مردم ما سال هاست كه با رفتارهاي تبعيض آميز و خصمانه غرب نسبت به جمهوري اسلامي ايران آشنا هستند. غرب از سويي به قاتلان و تروريست هايي مثل منافقين يا تروريست هاي پژاك كه دستشان سال هاست به خون جوانان اين مرز و بوم و ملت ايران آلوده است، پناه مي دهد و با آنها مراوده مي كند و در همه تحريم هاي غيرانساني عليه ايران بدون كوچكترين نگراني از تبعات انساني آن شركت مي كند اما ناگهان فارغ از همه اين رفتارهاي ناموجه، از حقوق بشر دم مي زند و به كساني كه براساس قوانين اين كشور متخلف و مجرم شناخته شده اند، جايزه حقوق بشري مي دهد.
او ادامه داد: لذا منطقي است كه مردم و مسئولان جمهوري اسلامي ايران اين اقدام را نيز در راستاي تشديد دشمني هاي بي منطق غرب عليه ايران تعبير كنند با اين تفاوت كه اين نوع دشمني صرفاً يك لعاب دفاع از حقوق بشر به خود گرفته است. مردم ما حق دارند نسبت به رفتار غرب با شك و ترديد نگاه كنند زيرا آنچه از سوي غرب ديده مي شود اقدامات خصمانه ناموجهي است كه در اشكال مختلف ظهور و بروز يافته است و يكي از كاركردهاي اين گفت وگوها تبيين اين تبعيض ها و دوگانگي ها در رفتارهاي غرب نسبت به ملت ايران است.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه با تشريح برخي از موارد مطرح شده درباره ارتباط آنها با موضوعات حقوق بشري ابراز ترديد كرد و افزود: عجيب است كه دولت هاي غربي و اروپايي اين چنين نگران برخي موارد مي شوند ولي از سوي ديگر با رژيم صهيونيستي كه بزرگ ترين ناقض حقوق بشر در جهان است يا با برخي كشورهاي منطقه كه از كوچك ترين سطح دموكراسي برخوردار نيستند روابط بسيار خوب و نزديكي دارند و نه تنها آنها را مورد حمايت هاي اقتصادي و سياسي، بلكه نظامي و تسليحاتي قرار مي دهند.
لاريجاني با بيان اينكه روزانه صدها مورد جنايت و نقض حقوق بشر از سوي متحدان و شركاي استراتژيك كشورهاي اروپايي و حتي آلمان رخ مي دهد و هيچ كس نگران نمي شود، ادامه داد: به محض اينكه در اينجا چند نفر از قوانين تخطي كنند و با آنها برخورد قضايي و قانوني شود، ناگهان حملات رسانه اي و سياسي آغاز مي شود و جالب اين است كه همه آنها ناگهان مدافع حقوق بشر مي شوند و حتي جايزه هم مي گيرند. بنابراين منطقي است كه ما فكر كنيم حقوق بشر تنها بهانه اي براي اين مواضع خصمانه نسبت به ايران باشد و هدف آنها چيز ديگري است.
وي در پايان با اشاره به نقش ستاد حقوق بشر در پاسداري از حقوق شهروندان ايراني به تشريح موارد عديده اي از تلاش هاي اين ستاد براي هرچه بهتر رعايت شدن حقوق شهروندي و مكانيزم عملكرد اين ستاد پرداخت.
رئيس ايراني الاصل هيئت پارلماني آلمان نيز در اين ديدار در پاسخ به سخنان لاريجاني در خصوص حمايت غرب از منافقين، گفت: ما آن دسته از گروه هاي تروريستي را كه شما نام برديد به خوبي مي شناسيم و بارها به آنها گفته ايم كه شما را به عنوان نماينده مردم ايران نمي شناسيم و براي آنها مشروعيتي قائل نيستيم.
بيژن جيرسرايي همچنين تأكيد كرد كه نگاه و روش رسانه هاي غرب در برخورد با ايران و بازتاب مسائل مربوط به آن در غرب نامناسب است.
 


رئيسي در همايش ملي امنيت محله محور:

برخورد عبرت آموز با متخلفين از ضمانت هاي اجرايي قانون است

معاون اول قوه قضائيه گفت: برخورد عبرت آموز با متخلفين قانون از ضمانت هاي اجرايي قانون و عدالت است.
حجت الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضائيه در همايش ملي امنيت محله محور كه ديروز در دانشگاه تهران برگزار شد، درخصوص قانون گرايي و امنيت اجتماعي در محلات اظهار داشت: در جامعه مهمترين بعد اجراي عدالت اجراي قانون است و به هر ميزان كه به قانون عمل شود عدالت اجرا مي شود ظلم به خود و جامعه و طبيعت موجب مخدوش شدن عدالت مي شود.
وي در ادامه يادآور شد: برخورد عبرت آموز با متخلفين قانون يكي ديگر از ضمانت هاي اجرايي قانون و عدالت است يعني اينكه در مقابله با كساني كه از قانون تخلف مي كنند برخورد متناسب و به موقع نقش مهمي در ضمانت اجرايي قانون و عدالت دارد اگر امنيت فقط مبتني بر قدرت و زور و بدون توجه به فرهنگ و اعتقادات باورها و مشاركت مردم محله و شهر باشد امنيتي موقتي است در حالي كه ما در يك جامعه اسلامي به دنبال امنيت پايدار هستيم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، همچنين در اين همايش سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حفظ هويت را بزرگترين ارزش يك جامعه دانست و با بيان اينكه هنر امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در بازيابي اين هويت، زبانزد خاص و عام است، گفت: غربي ها مي خواهند ارزش ها، هنجارها و واقعيت هاي يك جامعه اسلامي را تغيير دهند كه اگر در اين راستا موفق شوند، ناهنجاري و خشونت نتيجه آن خواهد بود.
وي ادامه داد: امنيت در يك محله از تهران از فعل و انفعالات فرهنگي در غربي ترين نقطه عالم يعني آمريكا تاثير مي پذيرد، چرا كه قرن حاضر، قرن ارتباطات و كوچك شدن مجازي جهان در مقياس يك دهكده جهاني است، بنابراين امنيت را بايد از اعماق ذهن، نگرش و هنجارهاي انسان ها جستجو كرد.
 


اخبار ادبي و هنري

وحشت و ممانعت دولت آمريكا از سفر يك فيلم ساز به ايران
دولت آمريكا مانع از مسافرت يك فيلم ساز هاليوودي به ايران شد.
نمايش فيلم ضد ايراني «آرگو» موجي از انتقادات را به خاطر نمايش تصويري تحريف آميز و دروغين از ايران و حماسه فتح لانه جاسوسي آمريكا برانگيخته است. به طوري كه بسياري از كارشناسان غربي مسائل به نمايش درآمده در اين فيلم را خلاف واقعيات مي دانند.
اما روز گذشته رسانه ها مصاحبه اي را از «بن افلك» كارگردان فيلم «آرگو» منتشر كردند كه علت جعلي بودن اين فيلم را برملا كرد. اين فيلم ساز هاليوودي در گفت و گو با خبرنگاران فاش كرد كه قصد داشته براي تحقيقات بيشتر به ايران سفر كند اما مقامات آمريكايي مانع اين سفر شده اند.
وي تأكيد كرده كه تصميم داشتم پيش از ساخت اين فيلم به ايران سفر كنم اما كمپاني «برادران وارنر» به من تأكيد كرد كه اين به هيچ وجه ايده خوبي نيست و وزارت امور خارجه آمريكا نيز مرا از اين سفر منع كردند، ولي زماني كه بر اين سفر پافشاري كردم، آنها به من هشدار دادند كه مقامات ايراني ممكن است از اين سفر به نفع خود استفاده تبليغاتي كنند!
افلك افزود: من به آنها اعلام كردم كه من در اين سفر هيچ حرفي از اين فيلم و كمپاني برادران وارنر و... نخواهم زد و تنها به عنوان يك توريست به ايران خواهم رفت، ولي آنها باز به من تأكيد كردند كه در اين سفر مقامات ايراني تو را جلوي دوربين مي برند، با تو دست مي دهند و سپس خواهند گفت كه تو با آن ها هم عقيده اي!
به نظر مي رسد كه وحشت اصلي مقامات آمريكايي و مديران كمپاني صهيونيستي برادران وارنر از سفر كارگردان فيلم «آرگو» به ايران، آشنايي اين فيلم ساز با واقعيات كشورمان بوده است. چنانچه اگر افلك از واقعيات ايران و به ويژه حماسه فتح لانه جاسوسي آگاهي مي يافت، شايد كمتر تن به دروغ پردازي عليه ايران مي نمود.
«نشنال جئوگرافي» فرهنگ را فداي منافع صهيونيست ها كرد
مؤسسه نشنال جئوگرافي حضور عكاسان ايراني در جشنواره عكاسي خود را ممنوع اعلام كرد.
مؤسسه نشنال جئوگرافي هر ساله مسابقه عكسي را در سه بخش مكان ها، مردم و طبيعت برگزار مي كند كه عكاسان حدود 130كشور جهان در آن شركت مي كنند. اين مؤسسه امسال با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد كه حضور عكاسان ايران و كشورهاي كوبا، كره شمالي، سودان و سوريه در اين مسابقه ممنوع است.
عباس ميرهاشمي از اعضاي هيئت مؤسس و هيئت مديره انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با فارس درباره اقدام اخير مؤسسه نشنال جئوگرافي در تحريم عكاسان ايراني براي شركت در جشنواره سالانه اين مؤسسه گفت: سازمان ها و مؤسسات جهاني كه نسبت به مسائل فرهنگي تمايل نشان مي دهند اما از سوي ديگر به مباحث غيرفرهنگي و سياسي دامن مي زنند، نشان مي دهند كه به حوزه فرهنگ وفادار نيستند و به هر طريق ممكن مي خواهند حوزه فرهنگ را به خاطر منافع سياسي و اقتصادي خود فدا كنند و فدا شدن مسائل فرهنگي، فدا شدن اخلاق را در دنيا به دنبال دارد.
وي تصريح كرد: اين اقدامات غيرفرهنگي و غيرانساني از سوي سردمداران مؤسسات فرهنگي، هشداري است براي اذهان بيدار مردم همه جوامع كه نسبت به اين رفتارهاي غيرفرهنگي در دنيا واكنش نشان دهند و مانع اين رفتارهاي غيراصولي در حوزه فرهنگي شوند.
صدا و سيما ملزم به راه اندازي شبكه خانواده شد
بررسي سند مهندسي فرهنگي كشور در جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز ادامه يافته و اعضا لزوم توجه به رويكرد خانواده محوري در تمام سياستگذاري ها و برنامه ريزي هاي كشور را مورد بررسي قرار دادند و تصميماتي در اين رابطه اتخاذ كردند.
در جلسه سه شنبه گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به رياست محمود احمدي نژاد برگزار شد، اعضا همچون چند جلسه گذشته به بررسي بخش مرتبط با خانواده در سند مهندسي فرهنگي كشور پرداختند.
در اين جلسه بر لزوم توجه به رويكرد خانواده محوري در همه سياستگذاري ها، برنامه ريزي ها و چارچوب هاي مختلف كشور به ويژه در رسانه ملي تأكيد و مقرر شد ضمن توجه خاص شبكه هاي فعلي صدا و سيما به رويكرد خانواده محوري، شبكه تخصصي و موضوعي خانواده پس از بررسي هاي كارشناسي لازم از سوي رسانه ملي راه اندازي شود.
همچنين اعضا مصوب كردند مجامع مشاوره خانواده با رويكرد اسلامي، ساماندهي، سازماندهي و تقويت شده و خيريني كه در امر تسهيل ازدواج جوانان فعال هستند، مورد حمايت قرار گيرند و فعاليت آنان نظام مند شود.
در اين جلسه اعضا درباره تدوين الگوي خانواده ايراني- اسلامي ذيل الگوي ايراني- اسلامي پيشرفت به بحث و بررسي پرداختند و مقرر شد درباره مباحث جزئي تر و چارچوب هاي نهادي اين موضوع در ستاد ملي زن و خانواده كه براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شده است، تصميم گيري شود.
 


لاريجاني اعلام كرد

 افتتاح مركز بزرگ استعدادهاي درخشان در دانشگاه علوم پزشكي تهران

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه از 90 دانشمند برتر دنيا در حوزه علوم پزشكي 8 دانشمند در دانشگاه علوم پزشكي تهران حضور دارند گفت: در هفته آينده مركز بزرگ استعدادهاي درخشان در اين دانشگاه افتتاح خواهد شد.
دكتر باقر لاريجاني در گردهمايي برگزيدگان آزمون سراسري 91 و المپيادهاي علمي با اشاره به جايگاه ايران در نمايه هاي بين المللي افزود: براساس آخرين ارزيابي هاي انجام شده ايران در اسكوپوس رتبه 16 را در حوزه علم به دست آورده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران، با بيان اينكه 30 درصد توليد علم را در خاورميانه در اختيار داريم، گفت: 30 درصد توليدات علمي كشور در حوزه علوم پزشكي است كه اين نشان مي دهد، حوزه علوم پزشكي با عرصه هاي علمي ارتباط يافته است.
وي با تاكيد بر اينكه 97 درصد داروي مصرفي مردم در داخل كشور توليد مي شود، ادامه داد: با تحقيقاتي كه در اين حوزه انجام شده است ايران جزء كشورهاي داراي دانش فني توليد داروهاي مبتني بر بيوتكنولوژي است به گونه اي كه از كشورهاي آرژانتين، روسيه و برزيل در اين حوزه پيشي گرفته است.
لاريجاني از حضور 50 درصد نخبگان حوزه علوم پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر اين دانشگاه داراي 52 مجله علمي منتشر شده است كه اين تعداد تا پايان سال به 70 مجله علمي بالغ مي شود.
وي اين دانشگاه را در رتبه بندي هاي جهاني جزو 500 دانشگاه برتر دنيا توصيف كرد و گفت: از 90 دانشمند برتر دنيا در حوزه علوم پزشكي 8 دانشمند در دانشگاه علوم پزشكي تهران مستقر هستند.
لاريجاني با ابراز اميدواري از اينكه اين دانشگاه بتواند تسهيلات لازم را در اختيار نخبگان قرار دهد، از راه اندازي مركز استعدادهاي درخشان در اين دانشگاه خبر داد و خاطرنشان كرد: به منظور اعطاي تسهيلات لازم به نخبگان و استعدادهاي برتر روز يكشنبه آينده مركز بزرگ استعدادهاي درخشان در اين دانشگاه افتتاح خواهد شد.
 


نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري:

سران قوا اختلافات را كنار بگذارند

شهركرد- خبرنگاركيهان:
سران قوا بايد اختلافات خود را كنار بگذارند و با همدلي بيشتر امور كشور را به جلو پيش ببرند.
نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با اعلام اين مطلب افزود: هر فرد و با هر هويتي كه باشد، اگر بخواهد مصالح و دستاوردهاي نظام را به خطر بيندازد، مردم با او به طور ديگري برخورد خواهند كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام اظهار كرد: آنچه بيش از هر امر ديگري براي كشور مهم است، اقتدار و عزت اين كشور است كه در سايه وحدت و همدلي مسئولان كشور و مردم حاصل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: وجود اختلاف بين مسئولان كشورمان موجب خشنودي دشمنان نظام و انقلاب اسلامي مي شود و نبايد اجازه داد كه اين اتفاق بيفتد.
 


نماينده خوزستان در مجلس خبرگان رهبري:

ايران به بركت ولايت ، امنيت دارد

اهواز-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: بايد شكرگزار خداوند متعال باشيم كه در كشور ايران به بركت ولايت در سايه امنيت قرار داريم.
آيت الله سيدعلي شفيعي در مراسم تجليل از فرماندهان، خلبانان، مخترعان، هنرمندان و ورزشكاران پيشكسوت نيروهاي مسلح اظهار داشت: وقتي بعد از 15 سال پيكر فرزندم را از جبهه آوردند رهبر معظم انقلاب نامه تسليت به بنده نوشتند كه در پاسخ ايشان نوشتم؛ رهبرا فرزند من در زير چتر ولايت به جبهه رفت و پيكرش بازگشت زيرا با اذن و فتواي امام به جبهه رفت و در عصر ولايت و رهبري شما پيكرش به وطن بازگشت و اين مايه سعادت و خوشبختي ماست كه فرزندم در چارچوب ولايت عمل كرد تا به شهادت رسيد.
وي تصريح كرد: بركات ولايت بسيار بالاست. دهه ولايت فرصتي است كه از مواهب آن استفاده شود چرا كه دشمن كمر همت بسته تا ولايت را از ما بگيرد.
بايد از ولايت بهره برداري شود و صرف شعار دادن و ايستگاه صلواتي و برنامه هاي روبنايي نيست. بايد زير بنا و اعتقادات را نسبت به ولايت تقويت كرد.
آيت الله شفيعي در بخش ديگري از سخنان خود پيرامون ارتباط آمريكا با ايران نيز گفت: اخيرا خبردار شديم كه سلطان عمان چندين بار از طرف آمريكا براي رهبر معظم انقلاب پيغام آورد كه آمريكا خواستار برقراري رابطه با شماست كه ايشان نيز در جلسه سران سه قوه موضوع را مطرح كردند و فرمودند كه به هر وسيله ممكن به آمريكا پيغام بدهيد هرگاه آمريكا حق ما را در موضوع انرژي هسته اي به رسميت شناخت و اعلام رسمي كرد ما نيز در جلسه اي در سازمان ملل يك سند رسمي امضا مي كنيم كه هيچ وقت از انرژي هسته اي استفاده جنگي نكنيم و اين مي تواند مقدمه مذاكرات ما با آمريكا باشد.
وي با بيان اينكه اين دستور رهبري تصويب و به آمريكا ابلاغ شد اما آنها موافقت نكردند، گفت: ببينيد آنها خواستار مذاكره و ارتباط با ما نيستند و نيت هاي ديگري در سر دارند و رهبر معظم انقلاب نيز به جد و با هوشياري در مقابل سياست هاي آمريكا ايستاده است.
 


12 هزار نفر جذب سازمان امور مالياتي مي شوند

كاشان-خبرنگار كيهان:
معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور گفت: مجوز جذب 12هزار نفر از طريق آزمون استخدامي عمومي در اين سازمان صادر شده است.
حسين وكيلي در مراسم بهره برداري سالن هاي خدمات مؤديان امور مالياتي شهرستان كاشان اظهار داشت: با انجام استخدام اين تعداد نيرو مشكلات نيروي انساني سازمان ها و ادارات تابعه كاهش چشمگيري مي يابد.
وي بيان داشت: بحث مالياتي در كشور آن طور كه شايسته است تاكنون مورد توجه قرار نگرفته بود اما شرايط به وجود آمده ما را بيدار كرد تا به ماليات به عنوان يك درآمد پاك و سالم نگاه ويژه اي داشته باشيم.
وي ماليات را بازوي توانمندي براي تامين هزينه هاي ارائه خدمات دولت به مردم دانست.
وكيلي، همكاري مردم در طرح خود اظهاري مالياتي را مستلزم آگاهي مردم دانست و افزود: در بخش جمع آوري ماليات بايد تمامي صنايع و مشاغل شناسايي شوند و هر كدام بسته به درآمدشان ماليات بپردازند و با آنها عادلانه برخورد شود.
 


با پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي

همايش بين المللي صباحي بيدگلي آغاز شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
همايش بين المللي نكوداشت صباحي بيدگلي، مرثيه سراي نامي ايران با پيام هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان آغاز به كار كرد.
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در قسمتي از پيام خود، اين نكوداشت را فرصتي مغتنم و مبارك براي پاسداشت انديشه هاي متعالي كساني دانست كه فرهنگ و تمدن ايران اسلامي وامدار مجاهدت و كوشش خالصانه آنان است.
همچنين، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام خود به اين همايش، شعر و شاعري ايرانيان را راهي براي گفت وگوي مغزها و پيوند قلب ها دانست.
بنابراين گزارش، غلامعلي حداد عادل نيز در اين همايش بصيرت سياسي را در كنار دينداري از ويژگي هاي بارز مردم كاشان دانست و اظهار داشت: مردم كاشان بصيرت خود را هم در نهضت ملي شدن صنعت نفت و هم پس از كودتاي 28مرداد و در مقابله با رژيم طاغوت در انتخاب نماينده مستقل به مجلس به اثبات رسانيدند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود: در دوراني كه هيچ يك از شهرهاي كشور امكان فرستادن نماينده دلخواه خود به مجلس را نداشتند و نمايندگان پيش از انتخابات توسط دربار و سفارت تعيين شده بود، مردم كاشان با پافشاري و همبستگي توانستند «اللهيار صالح» را به مجلس فرستاده كه اين امر موجب شد شاه ملعون يك دوره مجلس را تعطيل كند.
گفتني است، همايش بين المللي نكوداشت صباحي بيدگلي، مرثيه سراي نامي ايران و پيشاهنگ دوره بازگشت، نهم تا يازدهم آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان در سه محور زندگي صباحي، هنر و انديشه صباحي و پس از صباحي برگزار مي شود.
 


طي حكمي از سوي نماينده رهبري در اتحاديه

دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان منصوب شد

طي حكمي از سوي نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان «حامد علامتي» به عنوان دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، در حكم دبيركل جديد اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با اشاره به برخي از اولويت ها، خواسته شده تا در جهت رسيدن به اين اولويت ها اهتمام لازم را به كار گيرد.
تقويت حضور مديران، كارشناسان و مربيان جوان اهل علم و فضل و افزايش نقش انجمن اسلامي در تقويت علمي دانش آموزان به عنوان بنيان هاي اصلي تحقق جنبش نرم افزاري از طريق توانمندسازي اعضا و در بازآرايي موسسه علمي آينده سازان به عنوان پشتيبان علمي و تحصيلي اعضا، طراحي و برنامه ريزي در جهت ارتقاي فعاليت انجمن هاي اسلامي دانش آموزان مبتني بر سند تحول آموزش و پرورش و نقشه برنامه هاي فرهنگي اتحاديه، اهتمام همه جانبه به افزايش حضور اثربخش در محورهاي فرهنگي و تربيتي در عرصه ملي به ويژه فضاي عمومي آموزش و پرورش و در عرصه بين المللي به خصوص جهان اسلام با بهره مندي از موج بيداري اسلامي از اولويت هاي ذكر شده در اين حكم مي باشد.
 


رئيس ستاد عتبات عاليات خوزستان خبر داد

ارسال مستقيم طلاهاي اهدايي مردم به نجف

اهواز-خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خوزستان گفت: طلاهاي اهدايي، به هيچ وجه فروخته نمي شوند بلكه پس از ذوب مستقيماً به نجف ارسال خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود موسوي در مراسم رونمايي از طلاهاي اهدايي مردم افزود: مردم در سراسر استان خوزستان به ويژه خانم ها، كمك ها و نذرهاي زيادي براي ساخت و تعمير ايوان حضرت اميرالمؤمنين(ع) اهدا كرده اند.
وي در ادامه تصريح كرد: با اطلاع رساني هاي انجام شده تا به الان حدوداً 19 كيلوگرم جمع آوري شده كه تمامي آنها توسط مردم بوده است كه اين طلا و نقره ها، شامل سكه، انگشتر، النگو و قطعات ارزشمند ديگري هم هست و اين طلاجات، در ايوان طلاي حضرت اميرالمؤمنين(ع) استفاده خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: كار برجسته اي كه ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خوزستان به منظور حفظ امانت مردم انجام داده است، اين است كه طلاجاتي را كه مردم آن هم به دليل علاقه به اهل بيت تقديم كرده اند به هيچ وجه آنها را در ايران نخواهيم فروخت بلكه همان طلاهايي كه توسط مردم كمك شده است در بانك ملي امانت داري مي شود و بنا به اعلام نياز ستاد عتبات عاليات شهر نجف، به آن شهر فرستاده خواهد شد.
رئيس ستاد عتبات عاليات استان خوزستان افزود: اين چهارمين مرحله رونمايي از طلاهاي اهدايي است كه در كل 19 كيلوگرم هستند و در اين مرحله حدوداً 3 كيلوگرم براي ساخت و تعمير ايوان طلا ارسال خواهد شد.
موسوي در پايان گفت: اين فرصتي است براي مردم خوزستان كه بعد از 300 سال كه از طلاكاري ايوان طلاي حضرت اميرالمؤمنين(ع) مي گذرد ما با اين كمك ها آن را تعمير، مرمت و بازسازي خواهيم كرد.
 


به گفته معاون استاندار فارس افزايش نرخ ارز،

 توليد و صادرات را رونق مي دهد

شيراز-خبرنگار كيهان:
معاون سياسي و امنيتي استانداري فارس اظهار كرد: افزايش نرخ ارز موجب افزايش توليد و صادرات كشور خواهد شد.
معاون سياسي امنيتي استانداري فارس با بيان اين مطلب در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان گفت: در اين شرايط فرصت هاي جديدي براي سرمايه گذاري در كشور فراهم شده است و بايد از فرصت هاي بوجود آمده بيشترين استفاده را براي توسعه كشور و استان داشته باشيم.
كمال فيروزآبادي افزود: اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه كشورمان و نوسانات نرخ ارز فرصت هاي جديدي براي ايران ايجاد كرده كه مي بايست از آنها به خوبي بهره برداري كنيم.
وي اظهار داشت: با بروز نوسانات نرخ ارز قاچاق كالا از داخل به خارج از كشور افزايش خواهد يافت و مي بايست با برنامه ريزي جلوي قاچاق كالا و سوخت از استان فارس گرفته شود. وي با اشاره به اجراي طرح شبنم در استان گفت: مشكلات اين طرح بايد رفع و نظارت بر اجراي آن نيز تقويت شود و همزمان با اجراي آن از قاچاق كالا در مبادي و مرزهاي استان جلوگيري شود و با متخلفان نيز برخورد جدي صورت گيرد.
 


همزمان با عيد غدير صورت مي گيرد

 پيوند آسماني يك زوج دانشجو در جوار مقبره الشهداي دانشگاه علامه

همزمان با عيد غديرخم يك زوج دانشجوي دانشگاه علامه طباطبايي به منظور ترويج فرهنگ ازدواج ساده مراسم عقد خود را در مقبره الشهداي دانشگاه برگزار مي كنند.
خطبه عقد اين زوج توسط حجت الاسلام دكتر سيدصدرالدين شريعتي، رئيس دانشگاه علامه طباطبايي قرائت خواهد شد.
اين مراسم روز يكشنبه 41 آبان ماه از ساعت 03/9 الي 03/11 با حضور استادان، دانشجويان و كاركنان در كنار مزار شهداي گمنام دانشگاه برگزار مي شود.
 


حاجي بابايي:

امسال يك ميليون دانش آموز به اردوهاي راهيان نور مي روند

وزير آموزش و پرورش دانش آموزان كشور را پيشتاز حركت هاي انقلابي و اسلامي توصيف كرد.
حميدرضا حاجي بابايي صبح ديروز در مراسم نواختن زنگ نمادين استكبارستيزي در مدرسه راهنمايي دخترانه شاهد حضرت معصومه(س) با اعلام اينكه امسال يك ميليون دانش آموز به اردوهاي راهيان نور اعزام مي شوند، گفت: برخي دانش آموزان در اين سفر با پاهاي برهنه در مناطق عملياتي حاضر مي شوند كه نشان از علاقه آنها به شهدا است.
حاجي بابايي با اشاره به سخن يكي از حادثه ديدگان سانحه اخير مبني بر اينكه در صورت بازيابي سلامتي باز هم به اردوهاي راهيان نور خواهم رفت، ادامه داد: در پي اين حادثه بيش از هفتاد بار رسانه هاي خارجي بويژه بي بي سي عليه طرح اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور ابراز سخن پراكني كرد.
دكتر حاجي بابايي اضافه كرد: مردم ايران امروز در حال عبور از قله هاي بسيار بلندي هستند و به دليل بيان سخن حق در برابر استكبار جهاني متحمل دشواري هاي زيادي مي شوند.
حاجي بابايي هدف تحول بنيادين را رفع دغدغه هاي خانواده ها درخصوص تربيت دانش آموزان توصيف و تصريح كرد: حضور دانش آموزان در تمامي مشاغل مهم است اما تاكيد اوليه آموزش و پرورش بر تربيت صحيح دانش آموزان مي باشد.
وي خلاصه تحول بنيادين آموزش و پرورش را تربيت دانش آموزاني دانست كه به خود، خانواده، معلم، دين و كشور خود افتخار كنند و ادامه داد: قصد داريم دانش آموزاني همانند 36 هزار دانش آموز شهيد دوران دفاع مقدس در آموزش و پرورش تربيت كنيم.
وزير آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: دانش آموزان امروز با نواختن زنگ مبارزه با استكبار جهاني در واقع اعلام كردند كه ايران با هيچ كشوري در دنيا سر جنگ ندارد و زير بار زور هم نخواهد رفت و هر كس سيلي به ايران بزند از سوي دانش آموزان سيلي محكم تري دريافت خواهد كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14