(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آبان  1391 - شماره 20354

سياه نمايي هاي پروژه ملي انتقال آب در سمنان (يادداشت خبرنگار)
مديركل اطلاعات فارس:
دفاع مقدس الگوي مناسبي براي اقتصاد مقاومتي است
آموزش مربيان سير مطالعاتي شهيد مطهري در يزد
كوتاه از ورزش شهرستانها
رئيس شوراي شهرستان خبر داد
ضرر 500ميليوني شهرداري رشت
تحقق 35درصد از تعهد اشتغالزايي در اردبيل
مشكل سازي تاسيسات زيرزميني براي فاضلاب آبادان
48 واحد فعال مرغداري در لارستان
فرماندار مانه و سملقان:
روستاي چخماقلو در تقديم شهدا به انقلاب الگوست
مسئول نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه هاي فارس:
بخشي از كلاس درس معارف دانشگاه ها به بررسي مسائل جامعه اختصاص يابد
مديركل آموزش و پرورش شهرستان خواستار شد
تأسيس دانشگاه فرهنگيان در گناباد
بزرگداشت شهداي 8 سال دفاع مقدس در آوج
پژوهشگر لرستاني:
خواص فرآورده هاي دارويي عسل معجزه آسا است
برگزاري مسابقات قرآن بسيجيان در شهرستان بهار
كاهش 11 درصدي سرقت در شهرستان طبس


سياه نمايي هاي پروژه ملي انتقال آب در سمنان (يادداشت خبرنگار)

فروردين ماه سال جاري رئيس محترم جمهور كلنگ پروژه ملي انتقال آب از درياي خزر به سمنان و كوير مركزي ايران را بر زمين زد.
انتشار اين خبر موجي از خوشحالي ميان كويرنشينان صبور ايجاد كرد، زيرا اين پروژه مناطق كويري يا حداقل حاشيه هاي آن را متحول خواهد كرد و علاوه بر جلوگيري از مهاجرت كشاورزان كه سال هاست با كمبود آب براي مصارف كشاورزي مواجه هستند فرصت سرمايه گذاري براي سرمايه گذاران بخش كشاورزي و حتي صنعتي هم مهيا مي شود.
از فرداي كلنگ زني تا امروز، افرادي با عناوين و القاب مختلفي مانند كارشناس و متخصص، با توسل به استدلال هاي موهوم با مصاحبه هاي طولاني با نشريات كشوري و محلي به سياه نمايي عليه اين اقدام بزرگ ملي مي پردازند و چنين وانمود مي كنند اين طرح به جاي منفعت، ضررهاي بسيار زياد در پي خواهد داشت.
راهكار پيشنهادي اين به اصطلاح كارشناسان، صرفه جويي در مصرف آب هاي كشاورزي به جاي انتقال آب خزر به مناطق كويري است درحالي كه كاهش بارندگي در يك دهه اخير حتي در مناطق پرباران كشورمان موجب خشكسالي بي سابقه اي شده است. ناگفته پيداست كه وضعيت خشكسالي در مناطق كويري بسيار وخيم تر از آن است كه از صرفه جويي سخن بگوييم.
آشكار است كه بايد راهي ديگر براي درمان اين مشكل پيدا كرد و كارشناسان دولت با مطالعه و در نظر گرفتن همه جوانب به انجام اين پروژه روي آورده اند و در حال حاضر انتقال آب از درياي خزر مطلوب ترين راه محسوب مي شود زيرا علاوه بر دستاوردهاي فراوان حتي به تقويت سفره هاي زيرزميني آب مي انجامد.
از سوي ديگر جالب است بدانيد كه انجام اين پروژه در مقايسه با پروژه انتقال آب از لرستان به استان هاي اصفهان، مركزي و قم معروف به قم رود بسيار كم هزينه تر و دوره زماني انجام آن هم قطعا بسيار كوتاه تر خواهد بود زيرا برخلاف وضعيت جغرافيايي لرستان نسبت به استان هاي مذكور، كوير سمنان و استان هاي ديگر در پايين دست آب خزر قرار دارند.
لذا از دولت مردان و مديران استاني به ويژه استاندار سمنان انتظار مي رود اقدامات و پيگيري هاي خود را براي تسريع در انجام اين پروژه استراتژيك افزايش دهند و همزمان شرح اقدامات خود را به اطلاع عموم مردم برسانند و نمايندگان محترم استان در مجلس شوراي اسلامي نيز با توجه به اندك بودن مدت تصدي دولت دهم هر چه سريع تر زمينه بهره برداري از اين پروژه را مهيا سازند.
گفتني است، عمليات پروژه انتقال آب خزر به سمنان و كوير مركزي ايران با اعتبار اوليه 2 هزار ميليارد ريال در فروردين ماه 91 توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء آغاز شده و قرار است در مرداد ماه 92 به بهره برداري برسد.
سمنان- خبرنگار كيهان
 


مديركل اطلاعات فارس:

دفاع مقدس الگوي مناسبي براي اقتصاد مقاومتي است

شيراز-خبرنگاركيهان:
براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن و ايجاد اقتصاد مقاومتي دوران دفاع مقدس بهترين الگو تلقي مي شود.
مدير كل اطلاعات استان فارس درگردهمايي رؤساي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان فارس با اشاره به توطئه هاي دشمنان در مقطع كنوني گفت: در دوران دفاع مقدس با جنگ سخت مواجه بوديم و امروز نيز كه با جنگ نرم و اقتصادي دشمن روبه رو هستيم بايد محوريت مردم در اقتصاد به طور جدي مورد توجه قرارگيرد.
اين مقام امنيتي از اقتصاد مقاومتي به عنوان بهترين راهكار براي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن نام برد و افزود: اين اقتصاد مردمي از توليد و بخش خصوصي حمايت مي كند و دولت هم مي بايست براي مقابله با تحريم ها به كمك توليدكنندگان بشتابد.وي هدف دشمنان از پي گيري جنگ اقتصادي را تبديل مشكلات اقتصادي به سياسي درجامعه عنوان كرد و گفت: دشمن براين اعتقاد است كه در فتنه سال 88 قشر مرفه كاري براي آنان از پيش نبرد و از اين رو در مقطع كنوني قشر ضعيف و متوسط به پايين را هدف فشارها و توطئه هاي اقتصادي خود قرار داده است تا به اهداف خود دست پيدا كند.

 


آموزش مربيان سير مطالعاتي شهيد مطهري در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
دوره تربيت مربي سير مطالعاتي شهيد مطهري در يزد با حضور 40 نفر از خواهران و برادران در پارك علم و فناوري يزد برگزار شد.
مديرمسئول كانون تخصصي آموزش انديشه مطهر يزد با اعلام خبر فوق گفت: اين دوره آموزشي از سال جاري در استان يزد آغاز شده است و به مدت 2 سال ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، پارسائيان با بيان اينكه مبناي فكري نظام بر اساس انديشه هاي شهيد مطهري شكل گرفته است، خاطرنشان كرد: در ترم ابتدايي اين دوره كه به مدت 6 ماه برگزار خواهد شد 10 عنوان كتاب استاد شهيد مطهري تدريس مي شود.
وي تشكيل حلقه هاي 7 نفره و پاسخ به شبهات را از جمله موارد آموزشي اين دوره ها عنوان كرد و افزود: مدت زمان اين دوره 2 سال و در 4 ترم خواهد بود.
وي تاكيد كرد: دوره تربيت مربي سير مطالعاتي شهيد مطهري با همكاري دانشگاه امام صادق(ع) در يزد برگزار مي شود.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

صعود به ارتفاعات سوها
صومعه سرا - خبرنگار كيهان:
كوهنوردان روستايي آستارا موفق شدند به ارتفاعات سوها از توابع استان اردبيل صعود كنند.
در اين همايش كوهپيمايي 12 نفر از ورزشكاران هيئت ورزشهاي سنتي و بومي محلي آستارا به نام هاي طهماسب خدابخش، سيداحمد جاهد، فردين سبيلي مقدم، قسمت بني محمدي، محرم فكريان، ميرزآقا مهرپور، داوود موسوي، اكبر كابيني، عادل ظفري، نادر ظفري، جاويد اروجي و ابوالفضل الوان به ارتفاعات سوها صعود كردند.
نايب قهرماني تيم كاراته قزوين
قزوين - خبرنگار كيهان: كاراته قزوين نايب قهرمان سبك كان ذن ريو كشور شد.
تيم كاراته كان ذن ريو قزوين در اين رقابت ها كه از 4 آبان جاري به مدت دو روز به ميزباني مازندران برگزار شد، 11 نشان طلا، 9 نقره و 12 برنز كسب كرد تا پس از ميزبان عنوان دوم را بدست آورد.
در بخش خردسالان اين مسابقات، عرفان فتحي، علي طعني و محمدرضا زينالي و در نونهالان حامد زهراييف، محمد سالخورده، سعيد حسين زاده، محمد مشگيني، امير حسين بابايي، حميد محمديان و ميلاد رنجبر براي تيم كاراته قزوين مدال آوردند.
در بخش نوجوانان اين رقابت ها نيز آرش خانعليزاده، امير عزيزي، حسام خانعليزاده، ميلاد ايوبي، حسين ميرزايي، هومن اينانلو و پوريا عطايي تيم كاراته قزوين را صاحب نشان كردند.
سجاد برجعليزاده، مجتبي فرد، علي اصغر آسيابري و اميرمحمد مومني در بخش جوانان و عليرضا حسن دوست، اسماعيل زهرايي، حميدرضا قجر، حميد محمدي و رامين شاگلدي نيز در بزرگسالان ديگر مدال آوران تيم كاراته كان ذن ريو قزوين بودند.
محمد سالخورده، آرش خانعليزاده، حسام خانعليزاده، پوريا عطايي، امير مومني، مجتبي فرد و عليرضا حسن دوست نيز مدال آوران تيم كاراته قزوين در بخش كاتا اين مسابقات را تشكيل مي دادند.
برگزاري مسابقات كشتي
گناباد-خبرنگار كيهان: مسابقات كشتي قهرماني گناباد(جام غدير) با شركت 72 كشتي گير از 6 باشگاه و با انجام 85 كشتي در سالن ورزشگاه تختي صد دستگاه برگزار شد و افراد برتر مشخص شدند. در اين مسابقات باشگاه اتحاد نوغاب با كسب 131 امتياز به مقام اول رسيد و تيم هاي كانون آموزشگاههاي نوغاب و بتن آماده ازغندي به ترتيب با 86 و 80 امتياز در رده هاي دوم و سوم ايستادند به باشگاههاي اول تا سوم با اهداي لوح تقدير و جام قهرماني تقدير شد.
اين مسابقات در 14 وزن برگزار شد.
برتري دانشگاه علوم پزشكي بابل
بابل-خبرنگار كيهان: دانشگاه علوم پزشكي بابل در بين 70 دانشگاه كشور در المپياد فرهنگي ورزشي پسران در رده برتر قرار گرفت.
دانشگاه علوم پزشكي بابل با كسب 12 نشان رنگارنگ رتبه برتر يازدهمين المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان پسر كشور را به دست آورد.
علي نصرتي در رشته تكواندو و رتبه اول، آريا روحي در رشته شنا مدال نقره، محمد خيري و مرتضي رحيم نژاد در رشته كشتي به ترتيب مدال نقره و برنز، مهدي طريقتي در رشته بدمينتون مدال برنز، حسن يوسفي در رشته بدمينتون مدال برنز، جلال نوماج در رشته بدمينتون مدال نقره را كسب كردند.
تجليل باشگاه فولاد ماهان سپاهان
از مدال آوران المپيك و پارالمپيك لندن
باشگاه فرهنگي ورزشي فولاد ماهان سپاهان اصفهان در آيين ويژه اي با حضور وزير ورزش و جوانان و استاندار اصفهان از مدال آوران المپيك و پارالمپيك و نيز تمامي شركت كنندگان المپيك 2012 لندن در هتل المپيك تهران تجليل كرد.
در اين مراسم كه جمعي از مسئولان فدراسيون ها، رئيسان هيات هاي ورزشي اصفهان، پيشكسوتان و شركت كنندگان در اين مسابقات حضور داشتند، به محمود خسروي وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان به نمايندگي از كاروان پارالمپيك ايران جايزه 110 ميليون توماني اهدا شد.
تيم هندبال خيبر اراك قهرمان شد
اراك-خبرنگار كيهان: مسابقات هندبال بانوان نوجوان استان مركزي در مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار شد. در اين مسابقات؛ تيم خيبر اراك مقام نخست را كسب كرد و تيم هاي محلات و دليجان به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
كاپ اخلاق را هم تيم هندبال خمين به خود اختصاص داد.
درخشش بانوان فوتسال ساوه
¤مسابقات فوتسال بانوان نوجوان استان مركزي كه در اراك جريان داشت با برتري تيم فوتسال بانوان ساوه پايان يافت.
در اين مسابقات تيمهاي خمين و دليجان هم در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات نصيب تيم فراهان شد.
انتخاب رئيس هيئت هنرهاي رزمي
¤مجمع انتخابي هيئت هنرهاي رزمي و كونگ فو استان مركزي با حضور سرپرست اين فدراسيون در اراك برگزار شد. در اين نشست مسعود آقازيارتي با كسب حداكثر آرا به مدت چهار سال به عنوان رئيس اين هيئت در استان مركزي انتخاب شد.
بانوان كيشي بر سكوي سوم
كيش-خبرنگار كيهان: در چهارمين دوره مسابقات ليگ برتر تنيس بانوان ايران، تيم بانوان جزيره كيش به مقام سوم اين مسابقات دست يافت.
در اين مسابقات تيم پردازشگران الكترونيك اروميه به مقام اولي و گاز تهران به مقام دومي راه پيدا كرد.
برگزاري مسابقات دو صحرانوردي
صومعه سرا-خبرنگار كيهان: شاهين رضوان طلب قهرمان مسابقات دو صحرانوردي روستاي واقعه دشت شهرستان صومعه سرا شد.در مسابقات دو صحرانوردي روستاي واقعه دشت شهرستان صومعه سرا كه از سوي هيأت ورزشهاي سنتي و بومي و محلي اين شهرستان، زير نظر هيأت استان و با همكاري دهياري روستاي واقعه دشت برگزار شد 28 نفر در مقطع سني نوجوانان به مسافت يكهزار متر در مسير جاده كما تا سالن ورزشي روستاي واقعه دشت با هم به رقابت پرداختند كه طي آن شاهين رضوان طلب با پيشي گرفتن از حريفان خود توانست عنوان قهرماني را بدست آورد و بدنبال آن عرفان عسگري و مهدي حسني عناوين دوم و سوم را كسب كردند.
عرفان عسگري با 16 سال بزرگترين و محمدرضا نعمتي با 4 سال كوچك ترين شركت كننده اين دوره از رقابتها بودند.برپايه اين گزارش، در پايان اين مسابقات جوايزي به رسم يادبود توسط هيأت ورزشهاي سنتي و بومي محلي به 10 نفر برتر اهدا شد.
رقابت 16 تيم كشتي
بروجرد-خبرنگار كيهان: با همت نيروي مقاومت بسيج سپاه و تربيت بدني شهرستان بروجرد يكدوره مسابقات كشتي با حضور 16 تيم از شهرهاي چهاردانگه، اسلام شهر، اراك، البرز، اصفهان، سنندج، كرمان، كرمانشاه، نهاوند، ورامين، مسجد سليمان، باشگاه رضا سوخته سرايي، بسيج بروجرد و تيم شهيد لطفعلي كرمي برگزار شد كه بروجرد-كرمانشاه و چهاردانگه به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
بهره برداري از سالن ورزشي
¤سالن چند منظوره فرهنگي، ورزشي سپاه ناحيه بروجرد در زميني به مساحت يك هزار متر مربع با 300 ميليون ريال هزينه در سپاه ناحيه بروجرد به مناسبت عيد غدير خم مورد بهره برداري قرار گرفت.
صعود به قله البلاغ
اسفراين-خبرنگار كيهان: گروه كوهنوردي ارس سالوك با حضور 19 نفر از كوهنوردان شهرستان اسفراين كه 5 نفر از آنان خانم بودند به قله 700 متري كوه بالا (البلاغ) صعود كردند. همچنين برنامه پياده روي خانوادگي گروه به مسافت 5 كيلومتر به سرپرستي خانم آسيه حسن زاده در مسير اسفراين به سمت روستاي قزاقي و نوشيروان انجام شد.
 


رئيس شوراي شهرستان خبر داد

ضرر 500ميليوني شهرداري رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
شهرداري كلانشهر رشت در سال گذشته به علت عدم نظارت در واگذاري 7جايگاه CNG خود، ماهانه متحمل 500ميليون ريال ضرر شد.
رئيس شوراي اسلامي كلانشهر در جلسه شوراي شهر رشت با بيان اين مطلب اظهار داشت: شركت قبلي به دليل كوتاهي در پرداخت مبلغ گاز به شركت گاز و بدهي كلان خواستار واگذاري 2جايگاه CNG به اين شركت است تا از اين طريق بتواند بدهي خود را به شهرداري بپردازد.
مباحي از عدم نظارتهاي به موقع اداره بازرسي انتقاد كرد و افزود: اداره بازرسي با عدم نظارتهاي به موقع خود باعث وارد شدن اين خسارت به شهرداري رشت شده است.همچنين هاتفي يكي از اعضاي شورا در اين جلسه با اشاره به سوابق اين شركت و عدم نظارت درست شهرداري در واگذاري اين 7جايگاه CNG گفت: بررسي ها نشان مي دهد در همان مقطع نيز شهرداري با قيمت بسيار پايين اين جايگاه ها را واگذار كرده كه در همان مقطع نيز شهرداري متضرر شده است.محموديان ديگر عضو شورا نيز خواستار واگذاري تمام جايگاه هاي سوخت گاز طبيعي به شركت جديد برنده شده در مزايده شهرداري شد و تاكيد كرد: شركت قبلي با وجود بدهي هايي كه بر جاي گذاشته و از رانت و رابطه استفاده كرده است، نبايد بار ديگر با شهرداري طرف قرارداد شود.
بنابراين گزارش در حال حاضر 2جايگاه CNG به سازمان تاكسيراني و معاونت حمل و نقل و ترافيك واگذار شده كه علاوه بر استفاده خودروهاي حمل و نقل عمومي، درآمد ناشي از آن صرف ارائه خدمات عمراني به اين 2حوزه خواهد شد.

 


تحقق 35درصد از تعهد اشتغالزايي در اردبيل

اردبيل -خبرنگاركيهان:
براساس اعلام استاندار اردبيل 35درصد از مجموع تعهد اشتغالزايي اين استان تحقق يافته است.
اكبر نيكزاد در جلسه كارگروه اشتغال وسرمايه گذاري استان گفت: مجموع تعهد اشتغال دستگاه هاي اجرايي اردبيل در سال جاري 43 هزار و 907 نفر بوده كه از اين تعداد تاكنون زمينه اشتغال 35درصد به تعداد 15هزار و 502 نفر تحقق يافته است.
وي افزود: لازم است با همكاري و تعامل دستگاههاي اجرائي و بانك هاي عامل اين ميزان اشتغال در استان در زمان كوتاه به بيش از 65درصد برسد.
نيكزاد گفت: تاكنون 65درصد از اعتبارات مشاغل خانگي سال 90 توسط بانك هاي عامل پرداخت شده كه اين ميزان نشان دهنده عملكرد قابل قبول بانك هاي عامل است.
استاندار اردبيل افزود: ميزان وام پرداختي در زمينه مشاغل خانگي در سال جاري همچون سال گذشته خواهد بود- و در اين زمينه افزايش و كاهشي نخواهد بود.
 


مشكل سازي تاسيسات زيرزميني براي فاضلاب آبادان

آبادان- خبرنگاركيهان:
مجري طرح فاضلاب آبادان گفت: وجود تاسيسات زيرزميني، ناپايداري ترانشه ها و ريزشي بودن زمين و وجود معارض از جمله مشكلات موجود در اين منطقه براي اجراي خط اصلي فاضلاب است.
احمد حسن زاده افزود: پس از اجراي خط اصلي امكان باز كردن جبهه هاي كاري بيشتر براي اجراي شبكه هاي فرعي بوجود خواهد آمد.
او با اشاره به موانع موجود بر سر راه انجام عمليات اظهار داشت: پيشرفت كار در مناطق علوانيه و شطيط با جدول زمان بندي شده هماهنگ است.وي تصريح كرد: در ايستگاه هاي 9 تا 12 به لحاظ تطابق نداشتن با طرح تفضيلي و وجود معارض امكان اجراي شبكه فاضلاب به رغم حضور پيمانكار، وجود ندارد.
او بر لزوم رفع مشكل وجود معارضان به منظور اتمام طرح فاضلاب آبادان در زمان مقرر تاكيد كرد.
وي يادآور شد: خوشبختانه نمايندگان مجلس، فرماندار و شهردار آبادان براي رفع اين مشكلات درتلاش هستند و تاكنون نيز قدمهاي خوبي برداشته شده است كه از تمامي اين عزيزان قدرداني مي شود.
گفتني است، اجراي شبكه فاضلاب مناطق علوانيه و شطيط با هزينه كرد بيش از 97 ميليارد ريال، جمعيتي حدود 20 هزار نفر را در مدت زمان 14 ماه از زمان اجرا، از شبكه مدرن جمع آوري و دفع فاضلاب برخوردار مي كند.
 


48 واحد فعال مرغداري در لارستان

اوز- خبرنگار كيهان:
كارشناس اداره بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي شهرستان لارستان گفت: با افتتاح و بهره برداري از يك واحد توليد مرغداري گوشتي در روستاي دشتي صحراي باغ لارستان تعداد واحدهاي مرغداري فعال اين شهرستان به عدد 48 رسيد.
علي اماني با اعلام اين خبر افزود: اين مرغداري جديد در زميني به مساحت 8 هزار مترمربع و با ظرفيت 30 هزار قطعه جوجه بوده كه هزينه آن از محل اعتبارات بخش خصوصي و اخذ تسهيلات بانكي از محل طرح توسعه بخش كشاورزي با همكاري بانك كشاورزي شعبه لار تامين و پرداخت شده است. اماني اضافه كرد: با بهره برداري از اين واحد مرغداري گوشتي براي 3 نفر به صورت دائم و 2 نفر به صورت موقت اشتغالزايي شده و سالانه بيش از 223 هزار تن گوشت سفيد توليد مي شود.
كارشناس اداره بهبود توليدات دامي معاونت سازمان و مديريت جهاد كشاورزي لارستان در پايان گفت: شهرستان لارستان متشكل از بخش هاي اوز، بنارويه، بيرم، جويم، صحراي باغ و مركزي مستعد سرمايه گذاري در بخش كشاورزي و دامي به ويژه توليدات گوشت سفيد و قرمز است و معاونت سازمان و مديريت جهاد كشاورزي لارستان از سرمايه گذاران در اين بخش حمايت مي كند.
 


فرماندار مانه و سملقان:

روستاي چخماقلو در تقديم شهدا به انقلاب الگوست

مانه و سملقان- خبرنگاركيهان:
براساس محاسبه حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده رهبر معظم انقلاب، روستاي چخماقلو براساس تعداد شهداي تقديمي به انقلاب در كشور نمونه است و بايد الگو باشد.
فرماندار مانه و سملقان در نشست شوراي آموزش و پرورش گفت: پيامدهاي جنگ نرم دشمن براي جايگزين كردن فرهنگ مبتذل غربي به جاي فرهنگ ناب اسلامي در نظام جمهوري اسلامي جدي است كه لازم است مديران و معلمان اين موضوع را جدي بگيرند.
سيدمحمدرضا هاشمي با اشاره به سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالي از حضور پرشور مردم ولايتمدار مانه و سملقان قدرداني كرد و گفت: در اين سفر مردم بخوبي وفاداري خود را به نظام و ولايت نشان دادند و بهترين افتخار شهرستان در اين سفر معرفي روستاي شهيدپرور چخماقلو از توابع بخش مركزي در زمان دفاع مقدس كه با جمعيت 1200نفري 31شهيد و 25جانباز به نظام تقديم كرده اند كه براساس محاسبات حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده رهبر معظم انقلاب اين روستا در زمان دفاع مقدس از هر 40نفر يك شهيد به نظام تقديم كرده اند و به عنوان روستاي نمونه كشوري در تقديم شهداست.
 


مسئول نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه هاي فارس:

بخشي از كلاس درس معارف دانشگاه ها به بررسي مسائل جامعه اختصاص يابد

شيراز- خبرنگار كيهان:
بخشي از ساعات كلاس درس معارف در دانشگاه ها به منظور تبادل نظر دانشجويان درباره مسايل جامعه و كشور باشد و اين گونه كلاس ها تبديل به كرسي هاي كوچك آزادانديشي شود.
مسئول دفتر نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاههاي استان فارس در جمع مسئولان دانشگاههاي استان گفت: نمي توان از اين واقعيت چشم پوشي كرد كه دانشگاهها محل حضور انديشه ها و افكار مختلف است و اگر كسي بگويد انديشه هاي مختلفي در دانشگاه نيست، واقعيت را منكر شده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد شريفاني اظهار داشت: مسئولان دانشگاهها وظيفه دارند كه فضايي را ايجاد كنند كه دانشجويان در محيطي آرام حرف خود را بزنند.
وي گفت: جلسات تحليلي روشنگرانه از ديگر راهكارهاي ارتقاي شاخص هاي امنيت در حوزه سياسي در دانشگاهها محسوب مي شود و از اين رو از مسئولان دانشگاهها درخواست مي شود كه براي فراهم آوردن زمينه حضور افراد با قدرت تحليل و روشنگري در دانشگاهها تلاش كنند.
 


مديركل آموزش و پرورش شهرستان خواستار شد

تأسيس دانشگاه فرهنگيان در گناباد

گناباد- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش گناباد خواستار تأسيس دانشگاهي براي تربيت نيروهاي آموزش و پرورش در اين شهرستان شد.
احمد خاكستاني در مراسم افتتاحيه دوره ضمن خدمت مديريت آموزشگاهي گفت: در گذشته 4 مركز تربيت معلم در شهرستان گناباد وجود داشته كه هركدام بنا به دلايلي تعطيل شده است و اكنون باتوجه به ظرفيت بالاي آموزش و نيروهاي موجود در آموزش و پرورش گناباد، شرايط فرهنگي و امكانات اين شهرستان تأسيس اين دانشگاه خواسته مديريت و فرهنگيان شهرستان است. خاكستاني در ادامه افزود: معلمان از مهم ترين عواملي هستند كه در امر تعليم و تربيت دخالت دارند و بايد با معيارها و استانداردهاي مناسب انتخاب و گزينش شوند تا بتوانند وظايف خود را به بهترين وجه به انجام برسانند، وي گفت: آموزش و پرورش گناباد در فعاليتهاي آموزشي از جمله قبولي در آزمون سراسري و كسب رتبه در المپيادها و در حوزه پژوهشي و عمراني موفقيت هاي زيادي داشته است.
 


بزرگداشت شهداي 8 سال دفاع مقدس در آوج

آوج- خبرنگاركيهان:
اولين يادواره شهداي 8 سال دفاع مقدس روستاي چوبينه از توابع آوج، در حسينيه اين روستا برگزار شد.
در اين مراسم سرتيپ آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوين ضمن تجليل از تمام شهيدان اظهارداشت: شهدا در راه اسلام و انقلاب جان خود را نثار كردند و هنوز هم ما را در اهداف و حفظ مواضع ياري مي كنند و در كنار ما هستند.
وي سپس به توانمندي هاي علمي كشور اشاره كرد و گفت: دشمن از پيشرفت هاي همه جانبه ما در تمامي زمينه ها اطلاع دارد و مي داند كه كوچكترين اشتباه باعث نابودي اش خواهدشد.
اين مراسم با حضور ائمه جمعه و جماعات شهرستان، عباسپور نماينده مجلس شوراي اسلامي، خانواده هاي معظم شاهد و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در پايان صادق آهنگران مداح معروف كشور به خواندن نوحه ها و مرثيه هاي زمان جنگ پرداخت و ياد و خاطره 8 سال دفاع مقدس را در اذهان حاضران، به ويژه رزمندگان سابق زنده كرد.
 


پژوهشگر لرستاني:

خواص فرآورده هاي دارويي عسل معجزه آسا است

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
فرآورده هاي دارويي عسل در پيشگيري از بسياري بيماريها و درمان امراض معجزه آساست.
درجريان بازديد دكتر دهمرده استاندار لرستان از كارگاه توليد عسل مدير اين مركز گفت: با همكاري اساتيد دانشگاههاي تهران و اهواز دكتر عبدالسعيد مصدق از دانشگاه شهيد چمران اهواز و دكتر عليرضا خسروي از دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران بسياري از يافته هاي مرا در زمينه فرآورده هاي زنبور عسل تبديل به داروهاي علمي كرده اند.
به گزارش خبرنگارما، وي از دستيابي به خاصيت دارويي و درماني فرآورده هاي زنبور عسل در درمان بسياري از بيماريها از جمله درمان چند نوع سرطان با همكاري محققان دانشگاه هاي شهيد چمران اهواز و دانشكده دامپزشكي تهران خبرداد.
اين پژوهشگر لرستاني افزود: ژله رويال نيز كه از محصولات زنبور اصلي است در تركيب با عسل مطابق دز مشخص و مصرف آن، از تب كودكان كه بسيار خطرناك است و ممكن است منجر به فلج اطفال، سرع و غيره شود جلوگيري مي كند.
وي گفت: براساس تشخيص محققان، كودكاني كه در سن كمتر از 12 ماهگي از اين ماده دارويي استفاده كنند در بزرگسالي از خطر پوكي استخوان در امان خواهند بود.
اين محقق لرستاني از عصاره بره موم به عنوان يكي ديگراز فرآورده هاي زنبورعسل نام برد و خاطر نشان ساخت: اين فرآورده زنبور عسل ضمن اينكه بهترين آنتي بيوتيك است، مصرف آن فاقد عوارض شيميايي است.
زنبوردار نمونه كشور با بيان اين مطلب كه محققان خاصيت درماني عسل را در درمان برخي سرطان ها تأييد كرده اند، گفت: مهندس افروزان در مركز تحقيقات كرج غده هاي سرطاني موش ها را و دكتر خسروي سرطان هاي پوست و پستان را درمان كرده و روي درمان سرطان ريه نيز مشغول فعاليت هستند.
در حاشيه اين بازديد استاندار لرستان تاكيد كرد: با تمام توان از توليدكنندگان، سرمايه گذاران و نيروهاي خلاق و فعالان عرصه كار و تلاش حمايت مي كنيم.
دكتر دهمرده با انتقاد از روش فعلي اعطاي تسهيلات به افراد اظهار داشت: متاسفانه بسياري از تسهيلات به افرادي پرداخت مي شود كه كننده كار نيستند و تسهيلات را در جاهاي ديگري غير از توليد به كار مي گيرند و مشكلي از توليد واشتغال جامعه را حل نمي كنند كه در روز آخرت ما همه مسئول هستيم.
 


برگزاري مسابقات قرآن بسيجيان در شهرستان بهار

بهار- خبرنگار كيهان:
مسابقات قرآن بسيجيان حوزه ها و پايگاه هاي سپاه ناحيه مقاومت شهرستان بهار در محل نمازخانه اين ناحيه برگزار شد.
مسئول روابط عمومي و تبليغات سپاه ناحيه مقاومت بسيج بهار در اين باره گفت: اولين دوره اين مسابقات با استقبال گرم بسيجيان از سطح حوزه ها و پايگاه ها برگزار شد و در مرحله شهرستاني اين دوره از مسابقات تعداد 60 نفر شركت كردند.
علي اكبر كريم پور افزود: اين دوره از مسابقات در رشته هاي حفظ، قرائت، اذان، نهج البلاغه و مفاهيم برگزار شد كه در رشته حفظ علي زارعي، اميرحسين محفوظ و علي چراغي، در رشته اذان حسين محمدي و مهدي اميرپور و در رشته قرائت عليرضا رحماني و مهدي عباسي مشتركا مقام اول را كسب كردند.
وي ادامه داد: در پايان به نفرات اول تا سوم مسابقات شهرستاني هدايايي اهداء و نفرات برتر هر رشته نيز براي شركت در مسابقات استاني به سپاه انصارالحسين همدان معرفي شدند.
 


كاهش 11 درصدي سرقت در شهرستان طبس

طبس- خبرنگاركيهان:
وقوع سرقت در شهرستان طبس به نسبت سال گذشته 11 درصد كاهش يافته است.
فرمانده انتظامي طبس با اعلام مطلب فوق گفت: شهرستان طبس نسبت به سايرشهرستانهاي استان يزد و حتي كشور از امنيت بسيار مطلوبي برخوردار است و از اين نظر در رديف بالاي رتبه بندي قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما سرهنگ مهدي ميرزاده در ادامه افزود: از مهرماه سال 1390 تا 1391 به طور متوسط روزانه كمتر از يك سرقت گزارش شده است.
وي با بيان اينكه طي اين مدت مقدار 900 كيلوگرم موادمخدر در محورهاي مواصلاتي شهرستان طبس از خودروهاي عبوري كشف و ضبط شده است اظهارداشت: برخورد با قاچاقچيان و توزيع كنندگان موادمخدر از اولويت هاي كاري نيروي انتظامي است.
در پايان فرمانده انتظامي طبس از كشف 7ميليارد ريال كالاي قاچاق كاهش فساد اجتماعي و كاهش اتباع بيگانه خبر داد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14