(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آبان  1391 - شماره 20354

سلطانخواه خبر داد
ابلاغ سند راهبردي كشور در امور نخبگان توسط رئيس جمهور
وزير بهداشت در اجلاس شوراي عالي استان ها:
شهرداري به جاي پرداخت كمك 15درصدي از ما پول مي خواهد
53 مجروح در خروج قطار زاهدان به تهران از ريل
تا 30 آبان ثبت نام آرم طرح ترافيك تمديد شد
سازمان هواشناسي هشدار داد:
 آب گرفتگي معابر و جاري شدن سيلاب در 23 استان
صدور 6 هزار برگه جريمه در هفته گذشته
معاون تعزيرات خبرداد
تشكيل 4شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات خودروسازان تهران
جاده مرگ خوزستان 10 نفر را قرباني كرد
با هوشياري گشت نامحسوس آگاهي تهران
دستگيري باند 6نفره زن هنگام كيف بري از يك زن تبعه عربي
پليس راهور خبر داد
انسداد يك هفته اي چهارراه ولي عصر
توكلي خبر داد
آغاز تكميل ظرفيت آزمون كارداني به كارشناسي از 28 آبان
تا پايان امسال اجرايي مي شود
تجهيز تمام اتوبوس هاي پايتخت به سيستم GPS
شاه آل سعود دست به دامن رمال ها شد
اعتصاب غذاي شهردار فرانسوي
6ماه حبس براي معلم محجبه مصري
مرگ 25 مسافر قطار در ميانمار
شورش در زندان سريلانكا


سلطانخواه خبر داد

ابلاغ سند راهبردي كشور در امور نخبگان توسط رئيس جمهور

رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به ابلاغ سند راهبردي كشور در امور نخبگان توسط رئيس جمهور بر دستور كار قرار گرفتن رهنمودها و تاكيدات جديد رهبر معظم انقلاب خبر داد.
دكتر نسرين سلطانخواه در مراسم معارفه معاون جديد توسعه مديريت و منابع بنياد ملي نخبگان با بيان اينكه بنيادهاي استاني نخبگان در تمامي استان هاي كشور راه اندازي شده است، گفت: تحت حمايت قرار گرفتن گروه هاي جديد استعدادهاي برتر و نخبگان، برنامه هاي جديد فرهنگي و راه اندازي دفاتر استاني بنياد ملي نخبگان باعث گسترده شدن فعاليت هاي بنياد ملي نخبگان شده است و در آينده دامنه كار گسترده تر نيز خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان جوان در مهر ماه سال جاري، رهنمودهاي جديدي را ارائه دادند كه بايد در دستور كار بنياد ملي نخبگان قرار بگيرد، خاطرنشان كرد: در اين ديدار معظم له از فعاليت هاي بنياد ملي نخبگان ابراز رضايت كردند كه لطف ايشان حاصل زحمات تك تك همكاران در بنياد ملي نخبگان است.
سلطانخواه ادامه داد: تلاش تك تك همكاران در بنياد ملي نخبگان در اظهار لطف رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تجلي پيدا كرد كه بسيار با ارزش است. البته اين موضوع مسئوليت ما را هم سنگين تر مي كند بنابراين اين اعتماد سرمايه اي است كه بايد قدردان آن بوده و حفظ اين سرمايه جز با كار و تلاش فراوان و صادقانه ممكن نيست.
رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به تصويب سند راهبردي كشور در امور نخبگان در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، گفت: در جلسه شانزدهم آبان ماه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست رئيس جمهور، سند راهبردي نخبگان پس از امضا ابلاغ شد. البته تدوين اين سند در بهمن ماه سال 89 از سوي مقام معظم رهبري مطالبه شد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم اين وظيفه را به بنياد ملي نخبگان واگذار كرد.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در ديدار با هزار نخبه جوان ضمن ابراز رضايت از تهيه و تدوين سند راهبردي كشور در امور نخبگان بر تصويب و اجرايي شدن هرچه سريعتر آن تاكيد كردند.
وي در ادامه از واگذاري مسئوليت سياست گذاري و برنامه ريزي براي اجرايي شدن جامع سند راهبردي نخبگان كشور به بنياد ملي نخبگان خبر داد.
در اين جلسه با تشكر از زحمات طالبي در بنياد ملي نخبگان به خصوص در راه اندازي بنيادهاي استاني نخبگان، آقاي اردوخاني به عنوان معاون جديد معرفي شد.

 


وزير بهداشت در اجلاس شوراي عالي استان ها:

شهرداري به جاي پرداخت كمك 15درصدي از ما پول مي خواهد

وزير بهداشت و درمان با انتقاد از برخي برخوردهاي بازدارنده شهرداري از ممانعت اين نهاد در احداث يك مركز اورژانس گلايه كرد.
دكتر مرضيه دستجردي روز پنجشنبه با حضور در شصت و يكمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها در سخناني با اشاره به نياز پايتخت به اورژانس در مناطق مختلف از اقدام شهرداري در جلوگيري از احداث يك مركز اورژانس در يكي از نقاط پايتخت گلايه كرد و گفت: اينكه ساختمان اين اورژانس فاقد پاركينگ است گرفتاري است كه براي پرسنل وزارت بهداشت به وجود مي آيد اما شهرداري بايد حمايت كند تا پايگاه هاي اورژانس در تمامي نقاط لازم احداث شود تا بتوان به موقع بر سر بالين بيماران حاضر شد.
وي در پاسخ به اظهارات يكي از نمايندگان در شوراي عالي استان ها مبني بر اينكه تمامي دستگاه ها به جز وزارت بهداشت مفاصا حساب با شهرداري را دريافت كرده اند، اظهار كرد: طبق قانون، شهرداري ها بايد كمك 10درصدي به وزارت بهداشت بپردازند؛ اما هم اكنون شما به جاي كمك به وزارت بهداشت به دنبال گرفتن پول از ما هستيد!
دكتر دستجردي بر ضرورت كاهش هزينه هاي پرداختي سلامت از جيب مردم تأكيد كرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط هزينه هاي متوسط از جيب بيماران 8/54 درصد است كه اين ميزان بايد به 30 درصد كاهش يابد.
وزير بهداشت با بيان اينكه از لحاظ شاخص عدالت در سلامت از كشورهاي داراي رتبه پايين در دنيا هستيم، گفت: اجراي نظام ارجاع و پزشك خانواده مي تواند نقش مهمي در كاهش هزينه هاي سلامت داشته باشد و يكي از اهرم هاي اقتصاد مقاومتي نيز به شمار مي رود.
راه اندازي شبكه «شمس»
در بيش از 5 هزار مركز بهداشتي
دستجردي از راه اندازي شبكه «شمس» در بيش از 5 هزار مركز بهداشتي اشاره كرد و گفت: در پرونده هاي الكترونيك اين شبكه سوابق بيماري مشخص و به 400 سؤال پاسخ داده خواهد شد تا به اين ترتيب پزشكان بتوانند به سوابق بيمار دسترسي پيدا كنند.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه در نظام سلامت نبايد هرج و مرج وجود داشته باشد، گفت: برنامه پزشك خانواده در 40 كشور دنيا اجرا شده و موفقيت آميز بوده است و مي تواند در اين حوزه اثرگذار باشد.
وزير بهداشت با تأكيد بر ضرورت پيشروي به سمت شاخص هاي عدالت در سلامت، تأكيد كرد: هم اكنون پنج دانشگاه علوم پزشكي كشور بين 17 تا 18 ميليون نفر جمعيت شهري را تحت پوشش پزشك خانواده قرار داده اند.
اغلب پروژه هاي مسكن مهر خانه سلامت ندارند
بنابراين گزارش در ادامه اين جلسه يكي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه شوراي عالي استان ها از اينكه اغلب پروژه هاي مسكن مهر فاقد خانه سلامت هستند انتقاد كرد و گفت: حتي شهر پرند كه پايتخت مسكن مهر به شمار مي رود از خانه هاي سلامت بي بهره هستند.
وزير بهداشت و درمان ضمن تأييد اين انتقاد گفت: به عنوان مثال در بندرعباس 36هزار خانه ساخته شده بود؛ اما حتي يك درمانگاه براي آن پيش بيني نشده بود. آقايان بايد به اين مشكل توجه كنند شما به عنوان نمايندگان مردم اين موضوع را مطرح كنيد و ما نيز آن را پيگيري مي كنيم.
پزشك خانواده
درمان پديده زشت زيرميزي است
وحيددستجردي در پاسخ به سؤالي درباره پديده زيرميزي در بين پزشكان، گفت: زيرميزي يكي از معضلات نظام سلامت است كه البته هم اكنون با روميزي يكي شده است! البته وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي در صورت مشاهده اين قبيل تخلفات با آن برخورد مي كنند.
وي درمان اساسي پديده زيرميزي را اجراي پزشك خانواده دانست و گفت: در قالب پزشك خانواده ارتباط مالي پزشك و بيمار قطع مي شود و به اين ترتيب علاوه بر حل مشكل زيرميزي، از تحويز آزمايش هاي غيرضروري نيز جلوگيري مي شود.
دستجردي يكي از موارد اثرگذار در رواج پديده زيرميزي را تعلل بيمه ها در پرداخت مطالبات بيمارستان هاي علوم پزشكي دانست و گفت: در برخي مراكز بيمه ها بيشتر از 10 ماه مطالبات خود را نمي پردازند و در نتيجه بيمارستان براي پرداخت كارانه به پزشكان دچار مشكل مي شود.
وزير بهداشت حقوق پزشك متخصص درماني را در بيمارستان هاي دولتي800 تا 900 هزار تومان عنوان كرد و گفت: اگر كارانه پزشكان به موقع پرداخت نشود اين قشر دچار مشكل مي شود. البته همه اين موارد نمي تواند توجيهي براي پديده زشت و وحشتناك زيرميزي باشد.
وي همچنين در پاسخ به اظهارات يكي ديگر از نمايندگان در شوراي عالي استان ها مبني بر اينكه پزشكان اعزامي اغلب در شهرستان ها ماندگار نمي شوند گفت: در مورد استان سيستان و بلوچستان به دليل اينكه كمتر تمايل به حضور در اين استان دارند، سهميه مضاعف براي متخصصان پيش بيني كرده ايم و در مورد پزشكان عمومي نيز تكميل اين استان بايد در اولويت باشد.
دستجردي از برنامه ريزي براي تامين پزشك بومي براي 15-10سال آينده در استان سيستان و بلوچستان خبر داد و گفت: دانشگاه هاي علوم پزشكي بايد به دنبال تامين نيازهاي استان خود باشند و متخصص بومي تربيت كنند.
 


53 مجروح در خروج قطار زاهدان به تهران از ريل


مديركل راه آهن يزد گفت: شمار مصدومان حادثه خارج شدن قطار مسافربري مسير زاهدان به تهران كه چهار كشته بر جا گذاشته است، به 35نفر افزايش يافت.
«محمد دهقان پور» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: لوكوموتيو و دو واگن مسافري اين قطار مقارن ساعت 23و 50 دقيقه جمعه شب در ورودي ايستگاه «نظرآباد» يزد از ريل خارج شد.
وي اظهار داشت: در اين حادثه، سه نفر از پرسنل راه آهن جمهوري اسلامي و يك مسافر زن كشته و مصدومان به بيمارستان هاي شهيد صدوقي، شهيد رهنمون و شهداي كارگر يزد اعزام شدند.
مديركل راه آهن يزد يادآور شد: اين قطار 324 مسافر داشت كه بجز مجروحان مابقي مسافران به تهران اعزام شدند.دهقان پور اضافه كرد: با كسب خبر وقوع حادثه، مسئولان استان و نيروهاي امدادگر به محل وقوع سانحه اعزام و با استقرار در محل به ارائه خدمات امدادي به مسافران مشغول شدند.دهقان پور يادآور شد: كميسيون عالي سوانح راه آهن در محل وقوع اين سانحه تشكيل شده و در حال بررسي علت وقوع اين حادثه است.
 


تا 30 آبان ثبت نام آرم طرح ترافيك تمديد شد

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: مهلت ثبت نام براي دريافت آرم هاي طرح ترافيك سال 92 تا 30 آبانماه تمديد شد.
وحيد نوروزي با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين تاريخ به هيچ عنوان تمديد نمي شود و پس از آن سايت به مدت دو ماه بسته خواهد شد.
وي از تمامي سهميه بگيران و گروه هاي خاص همچون خبرنگاران درخواست كرد ثبت نام در سايت آرم طرح ترافيك را محدود به روزهاي پاياني نكنند زيرا ممكن است به دليل بار مراجعه كنندگان، سايت دچار مشكل شود.
معاون اجرايي ادامه داد: به دليل آن كه سايت عوارض و معاينه فني نيز به اين سايت متصل است و بعد از مهلت ثبت نام مسدود مي شود درخواست مي كنيم به جاي انداختن ثبت نام به روزهاي پاياني از همين امروز اقدام به كامل كردن مدارك و ثبت نام در سايت كنند.
نوروزي اضافه كرد: تاكنون 40هزار نفر از افراد حقيقي و حقوقي در اين سايت ثبت نام كرده اند.

 


سازمان هواشناسي هشدار داد:

آب گرفتگي معابر و جاري شدن سيلاب در 23 استان

سازمان هواشناسي نسبت به آب گرفتگي معابر و جاري شدن سيلاب در حداقل 23 استان كشور هشدار داد.
بنابر گزارش اين سازمان نقشه هاي پيش يابي بيانگر ورود يك سامانه بارشي به كشور است، از اين رو تا روز يكشنبه در شمال غرب، غرب و برخي مناطق جنوب غرب افزايش ابر، وزش باد، رگبار باران گاهي با رعد و برق پيش بيني مي شود و بتدريج با نفوذ جريانات شمالي به كشور در سواحل درياي خزر نيز بارندگي شروع خواهد شد.
همچنين از عصر روز يكشنبه با تقويت بيشتر جريانات شمالي بارش ها در سواحل درياي خزر تشديد شده و دريا مواج خواهد شد و گستره بارش ها به دامنه هاي جنوبي البرز نيز مي رسد. از روز دوشنبه و طي روز سه شنبه دامنه فعاليت اين سامانه كل نيمه غربي و نوار شمالي كشور را در بر مي گيرد و بارش ها در دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس نيز تشديد مي شود.
اين سامانه با هواي سرد همراه بوده و موجب كاهش محسوس دما در سطح كشور بويژه در نيمه شمالي خواهد شد و بارش ها در مناطق كوهستاني و سردسير به صورت برف خواهد بود.
بنابر هشدار سازمان هواشناسي كشور در روز يكشنبه در استان هاي گيلان، مازندران، چهارمحال و بختياري، غرب اصفهان و شمال سمنان، دوشنبه در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، اصفهان، قم، مركزي، قزوين، البرز، تهران و شمال سمنان و سه شنبه در استان هاي كرمانشاه، ايلام، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري، اصفهان، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد، همدان، مركزي، قم، قزوين، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و فارس به سبب پيش بيني بارش شديد باران آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها پيش بيني مي شود.همچنين در روز يكشنبه آسمان تهران نيمه ابري بتدريج ابري همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با دو درجه كاهش به 12 و 23 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت ابري در پاره اي نقاط بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 9 و 19 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.
 


صدور 6 هزار برگه جريمه در هفته گذشته

رئيس پليس شرق استان تهران از صدور 6 هزار و 981 برگه جريمه طي هفته گذشته خبر داد.
سرهنگ كرانيان گفت: در هفته اي كه گذشت هفته پركاري بود و طي هفته اي كه گذشت با توجه به طرح تشديد كنترل ناوگان مسافربري عمومي تخلفات نيز در اين وسايل نقليه كاهش يافته است.
وي در ادامه بيان كرد: با 6 هزار و 891 تخلف وسايل نقليه برخورد كه در اين راستا با 2هزار و 771 فقره تخلف سرعت غيرمجاز، 178 فقره سبقت غيرمجاز، 163فقره انحراف به چپ، 4 فقره حركت نمايشي برخورد قانوني شد.
سرهنگ كرانيان اظهار داشت: 2هزار و 50 رانندگاني كه كمربند ايمني نيستند و 23 راكب موتورسواري كه از كلاه ايمني استفاده نكردند طي هفته گذشته جريمه شدند.
به گفته رئيس پليس شرق استان تهران142 دستگاه خودروي حادثه ساز و 62 دستگاه موتورسيكلت حادثه ساز طي هفته اي كه گذشت توقيف شد.
وي در خاتمه به تخلفات ديگر اشاره كرد و گفت: با 374 فقره وسيله نقليه كه رانندگان آن در حين رانندگي با تلفن همراه صحبت مي كردند و با 461 فقره وسيله نقليه كه داراي نقص فني بودند برخورد قانوني شد.
 


معاون تعزيرات خبرداد

تشكيل 4شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات خودروسازان تهران

تعزيرات حكومتي از تشكيل 4شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات خودروسازان در تهران خبرداد.
بزرگمهر صادقي نيچكوهي معاون حقوقي و اجرايي تعزيرات استان تهران هدف از تشكيل اين 4شعبه را مقابله با خودروسازان متخلف در استان تهران دانست و گفت: با توجه به ازدياد شدن پرونده هاي تخلفاتي خودروسازان سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران بر آن شد تا با تشكيل 4شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات شركت هاي خودروساز با آن ها برخورد كنند.
وي تاكيد كرد: سازمان تعزيرات استان تهران تاكيد كرد: در برخي پرونده ها جريمه هاي ميليادري خودروسازان نيز به چشم مي خورد.
 


جاده مرگ خوزستان 10 نفر را قرباني كرد

اهواز- خبرنگار كيهان:
در تصادف دو دستگاه خودرو در استان خوزستان، 10 نفر از سرنشينان اين خودروها جان خود را از دست دادند.
رئيس پليس راه استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار كيهان ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين حادثه سواري پژو روآ به علت داشتن سرعت غيرمجاز پس از برخورد مختصر با خودروي سمندي كه در باند مخالف در حال حركت بود به شدت با سواري پرايد تصادف مي كند.
وي زمان دقيق وقوع اين حادثه را ساعت 30/17 روز جمعه عنوان كرد و اظهار داشت: در اين حادثه 5 مرد و 3 زن در صحنه كشته و 2 نفر نيز زخمي شدند و پس از انتقال مجروحان به بيمارستان به دليل وخامت اوضاع فوت كردند.
رئيس پليس راه خوزستان با بيان اين كه يك نوزاد 4 ماهه در اين حادثه جان باخته است، گفت: ميانگين سني جان باختگان در اين حادثه بين 10 تا 24 سال است.
سرهنگ قدرتي علت اصلي حادثه را غيراستاندارد بودن جاده ماهشهر- آبادان و سرعت بالاي خودروي سواري روآ دانست و عنوان كرد: اين جاده به علت كم عرض بودن داراي استانداردهاي لازم نبوده و پاسخگوي نياز ترافيكي اين محور نيست از اين رو شاهد بروز حادثه هاي خطرناك در اين محور هستيم.رئيس پليس راه خوزستان با بيان اين كه تنها درصد كمي از اين جاده استاندارد است، تاكيد كرد، سال گذشته نيز شاهد وقوع تصادف در اين محور و كشته شدن 10 نفر از هم استاني هاي خود بوديم.

 


با هوشياري گشت نامحسوس آگاهي تهران

دستگيري باند 6نفره زن هنگام كيف بري از يك زن تبعه عربي

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ شش زن جيب بر را كه با طعمه قرار دادن زنان در محل هاي زيارتي و بازار از آنان سرقت مي كردند را دستگير كردند.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: ماموران كلانتري 205 مصطفي خميني در 21 مهرماه سال جاري در حين گشت زني نامحسوس در محدوده ايستگاه حرم مطهر به يك گروه شش نفره از زنان مشكوك شده و در يك عمليات مراقبت نامحسوس متوجه شدند كه اين شش تن با نزديك شدن به تبعه زن يكي از كشورهاي عربي او را در حلقه خود محاصره كرده و پس از لحظاتي آنان از اين زن تبعه خارجي به سرعت فاصله گرفتند.
يكي از مأموران كلانتري به تعقيب اين شش زن رفته و مأمور دوم نيز با مراجعه به زن تبعه خارجي از وي درخواست مي كند تا اقدام به وارسي اموال داخل كيف خود كند كه در اين لحظه از سوي اين زن به مأموران اعلام مي شود كه وجوه نقد داخل كيف وي به سرقت رفته است و با اطمينان از سارق بودن زنان، هماهنگي لازم با گشت كلانتري انجام و مأموران اقدام به دستگيري هر شش تن مي كنند كه با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «جيب بري»، به دستور دادرس شعبه 101 جزايي دادگاه بخش آفتاب، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
بنابراين گزارش در شرايطي كه سارقان در زمان دستگيري مدعي بر بي گناهي خود داشتند اما با ورود كارآگاهان تيم مبارزه با جيب بري هر شش متهمه بويژه دو نفر از آن به اسامي فاطمه و محترم (هر دو 50 ساله) مورد شناسايي قرار گرفتند.
اين دوتن در طول 20 سال گذشته بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف جيب بري، موادمخدر و كيف قاپي، در تهران و ديگر شهرهاي كشور به ويژه شهرهاي زيارتي قم و مشهد دستگير و روانه زندان شده اند.
با شناسايي اين دو تن از سوي كارآگاهان بقيه نيز كه همگي از اعضاي خانواده و بستگان آن ها بودند لب به اعتراف گشودند.
با شناسايي هويت واقعي متهمان هر شش متهمه صراحتا به ده ها فقره جيب بري به شيوه «سياه كني» در اماكن زيارتي قم و تهران به ويژه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران و امامزاده هاي شهر تهران بويژه امامزاده صالح، امامزاده حسن، حرم حضرت عبدالعظيم و همچنين در ايستگاه هاي مترو و BRT و بازارچه هاي تهران به ويژه در محدوده بازار، شهرري و ميدان شوش اعتراف كردند.
يكي از متهمان در اعترافات خود در پاسخ به سوال كارآگاهان در مورد مدت زمان فعاليت در زمينه سرقت و جيب بري به كارآگاهان گفت، از زماني كه به ياد دارم، به همراه مادرم در حال سرقت هستم و هر چيزي از قبيل گوشي تلفن همراه، طلا و پول را سرقت كرده و در تمامي سرقت ها نيز من نقش «سياه كن» را بر عهده دارم.با اعترافات صريح متهمان درباره شيوه و شگرد سرقت ها، كارآگاهان با تجميع پرونده هاي مشابه در مورد جيب بري از خانم ها از كلانتري هاي سطح شهر تهران به ويژه در مناطق امامزاده حسن، شهرري، تجريش و... موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگان شدند كه يكي از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم و پس از شناسايي متهمان به كارآگاهان گفت كه از بيمارستان اميراعلم سوار اتوبوس BRT شدم كه داخل بيمارستان خانمي (با اشاره به يكي از متهمان) شروع به صحبت با من كرد و خانم ديگري وجوه نقد داخل كيف دستي ام به مبلغ 520 هزار تومان را سرقت كرد.
مالباخته ديگري در اظهارات خود به كارآگاهان گفت، در محدوده ميدان شوش در حالي كه مشغول خريد بودم، ناگهان چند خانم در اطرافم جمع شدند و خانم سن بالايي (با اشاره به يكي از متهمان) از ميان آنان به من نزديك شد و مرا هل داد و مدعي شد كه اين وسايل فروشي نيست و زماني كه به خانه برگشتم متوجه شدم كه طلاهاي داخل كيفم حاوي دو حلقه انگشتر، يك رشته زنجير و يك رشته دستبند به سرقت رفته است.سرهنگ غياثوند در پايان با اشاره به اعترافات صريح متهمان به ده ها فقره جيب بري و شناسايي ده ها مالباخته و احتمال افزايش جرايم ارتكابي و تعداد مالباختگان تاكيد كرد: دستور انتشار بدون پوشش چهره هر شش متهم پرونده از سوي داديار صادر شده است لذا از كليه مالباختگان كه موفق به شناسايي متهمان شده اند، درخواست مي شود تا براي طرح و پيگيري شكايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
 


پليس راهور خبر داد

انسداد يك هفته اي چهارراه ولي عصر

فرمانده پليس راهور استان تهران از مسدود شدن چهارراه ولي عصر(عج) تا پايان هفته جاري خبر داد.
سردار رحيمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فعاليت زيرگذر چهارراه وليعصر كه به زودي افتتاح خواهد شد و از آنجايي كه كل تردد روي خيابان وليعصر به زيرگذر منتقل مي شود، براي جلوگيري از احتمال ريزش، زيرگذر چهارراه وليعصر به مدت يك هفته (تا پايان هفته جاري) مسدود خواهد شد.
وي در ادامه به مسيرهاي جايگزين اشاره كرد و اظهار داشت: وسايل نقليه عبوري مي توانند براي تردد ار غرب به شرق پس از آنكه به خيابان انقلاب رسيدند و از تقاطع وصال به شمال طالقاني و تقاطع طالقاني به سمت شرق و از اولين مسير منتهي به خيابان انقلاب و از آنجا به سمت امام حسين طي مسير كنند.
سردار رحيمي خاطر نشان كرد: كليه وسايل نقليه براي تردد از شرق به غرب نيز مي توانند از جنوب خيابان وليعصر به تقاطع جمهوري وليعصر به سمت شرق و در اولين تقاطع به سمت شمال و در انتها وارد خيابان انقلاب شوند.
به گفته فرمانده پليس راهور استان تهران ترافيك چهارراه وليعصر كنترل شده و هيچگونه محدوديتي براي اين محدوده اعمال نشده است.
 


توكلي خبر داد

آغاز تكميل ظرفيت آزمون كارداني به كارشناسي از 28 آبان

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: تكميل ظرفيت آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91 از 28 آبان در سايت سازمان سنجش آغاز مي شود.
حسين توكلي، مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس، گفت: مهلت ثبت نام در مرحله تكميل ظرفيت برخي از كد رشته هاي تحصيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91 از 28 آبان ماه آغاز مي شود و تا 30 آبان ماه ادامه دارد.وي افزود: تمامي داوطلباني كه در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91 ثبت نام كردند و در جلسه امتحان اين آزمون حضور داشتند براساس كارنامه نهايي و نمره كل علمي رشته وگرايش خود مي توانند در مرحله تكميل ظرفيت اين آزمون شركت كنند.مشاورعالي رئيس سازمان سنجش تصريح كرد: نتايج تكميل ظرفيت آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91 اواخر دي ماه سال جاري از سوي سازمان سنجش منتشر مي شود.
 


تا پايان امسال اجرايي مي شود

تجهيز تمام اتوبوس هاي پايتخت به سيستم GPS

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از تجهيز تمام اتوبوس هاس پايتخت به سيستم GPS تا پايان سال خبر داد و گفت: با تجهيز اتوبوس ها به اين سيستم، امكان نظارت دقيق بر ناوگان فراهم مي شود و قادر خواهيم بود به صورت لحظه اي مشخص كنيم كه هر يك از اتوبوس ها كجا هستند و عملكردشان چگونه است.
به گزارش ايسنا، پيمان سنندجي با بيان اين مطلب اظهار كرد: از يك ماه پيش عمليات تجهيز اتوبوس هاي شهر تهران به سيستم GPS آغاز شده است و تاكنون حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس به اين سيستم مجهز شده اند.وي با بيان اينكه در فاز نخست تجهيز اتوبوس ها به سيستم GPS، سه هزار دستگاه اتوبوس به اين سيستم مجهز خواهند شد گفت: فاز نخست اين پروژه تا پايان آذرماه اجرايي خواهد شد و پس از آن بلافاصله فاز دوم پروژه آغاز مي شود تا براين اساس بتوانيم تا پايان سال كل اتوبوس هاي پايتخت يعني حدود 7 هزار دستگاه اتوبوس را به سيستم GPS مجهز كنيم.
 


شاه آل سعود دست به دامن رمال ها شد

قضيه اعتقاد «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان سعودي به خرافه و جادوگري و به كار بردن آن براي زندانيان عربستاني كه در زندان هاي اين رژيم در بازداشت به سر مي برند موضوعي است كه هر روز توسط بازداشت شدگاني كه از اين زندان ها آزاد مي شوند، مورد تأكيد قرار مي گيرد.
يكي از اين زندانيان كه به تازگي از زندان هاي رژيم سعودي آزاد شده است، در اين ارتباط مي گويد كه وجود سحر و جادوگري امري به اثبات رسيده در ميان آل سعود و در عربستان سعودي است و هر كس كه از زندان هاي رژيم سعودي خارج شود، دراين باره سخن مي گويد.
همچنين يكي ديگر از زندانيان عربستاني كه از زندان وزارت كشور سعودي آزاد شده مي گويد كه زندانبانان آنها را روزها و شب ها از خواب محروم مي كردند تا فرد را خسته كنند و سپس او را جادو مي كردند تا هر آنچه را در ذهن داشت فراموش كند.وي مي گويد كه معروف است، وردهاي صبح و شب آدمي را از شر جادو و جادوگران در امان نگه مي دارد، به همين دليل زندانبانان سعودي زندانيان را وا مي داشتند تا ذكرهاي خود را ترك كرده و سپس آنها اقدام به جادوي آنها مي كردند.در اين راستا و براي اثبات مدعاي اين زندانيان شيخ «محمدبن عبدالله المسعري» از شيوخ سعودي تاكيد كرد كه تمام شاهزادگان و امراي سعودي داراي گروه هاي كامل جادوگري هستند.
وي دراين باره گفت كه «ملك عبدالله»، پادشاه سعودي همين كه صبح ها از خواب بيدار مي شود، سراغ جادوگران خود را مي گيرد.
اين شيخ سعودي افزود كه اخيرا شيخ «عبدالمحسن العبيكان» يكي از مشاوران ملك عبدالله، فتوايي درباره مجاز بودن استفاده از جادو براي ابطال جادوي طرف ديگر را صادر كرد، موضوعي كه پيش از اين وهابيت به شدت با آن مخالف بود.شيخ المسعري بعيد نمي داند كه آل سعود درباره زندانيان خود از سحر و جادو استفاده كند و تأكيد مي كند كه سحر و جادو به يكي از پايه هاي اصلي رژيم سعودي و آل سعود براي بقا در حكومت تبديل شده است.

 


اعتصاب غذاي شهردار فرانسوي

شهردار يكي از شهرهاي فرانسه در اعتراض به گسترش فقر در اين شهر و بي توجهي مسئولان به اين امر اقدام به اعتصاب غذا كرده است.
به گزارش روزنامه فرانسوي «فيگارو»، «استفان گاتينون» شهردار شهر «سوران» فرانسه اخيرا در اعتراض به گسترش فقر در شهر تحت اداره خود و نابرابري هاي اقتصادي موجود در شهرهاي مختلف اين كشور، اقدام به اعتصاب غذا كرده است.اين شهردار همچنين از ساكنان شهر سوران خواسته است كه مقابل مجمع ملي فرانسه بروند و در آنجا اعتراض خود را به گسترش فقر در شهر محل زندگي شان اعلام كنند.
اين شهردار فرانسوي در نامه اي خطاب به ساكنان شهر سوران نوشته است: «شهرهاي فقير نبايد تاوان بحران را بپردازند. به همين دليل است كه من از شما مي خواهم مقابل مجمع ملي تجمع كنيد.»
شهردار سوران پيش از اين درخواست كمك 5 ميليون يورويي براي شهرش را به دولت ارائه داده بود اما بانك ها از دادن اعتبار به وي خودداري كرده بودند.براساس اين گزارش، شهردار سوران قصد دارد با اين اعتصاب غذا توجه مسئولان كشور را به وضعيت اقتصادي اضطراري كه شهرهاي فقير فرانسه درگير آن هستند، جلب كند.
 


6ماه حبس براي معلم محجبه مصري

معلم محجبه مصري كه در روستاي «الضبعيه » در جنوب مصر تدريس مي كند به علت برخورد با بي حجابي 2 شاگرد خود، به 6 ماه حبس تعليقي محكوم شد.
به گزارش ابنا، «ايمان ابوبكر» معلم محجبه مصري كه در روستاي «الضبعيه » در جنوب مصر تدريس مي كند به علت برخورد با بي حجابي 2 شاگرد خود به 6 ماه حبس تعليقي محكوم شد.
اين معلم مصري موهاي «مني بربش الراوي» و «علا منصور قاسم» 21 ساله را به دليل امتناع از پوشش در كلاس كوتاه كرد؛ ايمان ابوبكر كه با اين كار به 6ماه حبس و تعليق از كار مواجه شده، گفته است كه به هيچ جماعت يا حزب اسلامي گرايش ندارد.
اين در حالي است كه علماي مصري و اخوان المسلمين مصر محجبه بودن را اختياري مي دانند؛ ولي عده اي از مسلمانان خواستار اجبار حجاب براي غيرمحجبه ها نيز هستند.
معارضين «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر مي گويند: اين قضيه كوششي از طرف مسلمانان براي تحميل الگوي شريعت اسلامي در كشوري است كه بيش از 8 ميليون مسيحي در آن زندگي مي كنند.
 


مرگ 25 مسافر قطار در ميانمار

در پي خروج يك قطار از ريل در ميانمار و منفجر شدن آن 25 تن جان خود را از دست دادند.
اين قطار روز گذشته پس از آن كه در شمال ميانمار از ريل خارج شد، آتش گرفت و نزديك به 100 تن ديگر مجروح شدند.
گفته شده است دو تانكر حامل سوخت اين قطار براثر حادثه روز گذشته واژگون شد و پس از منفجر شدن تعدادي از ساكنان منطقه هنگام جمع آوري سوخت در آتش سوختند.پليس اين كشور اعلام كرد: شمار تلفات اين حادثه افزايش نيافته است اما مجروحان آن تحت درمان قرار دارند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، پليس اين كشور همچنين اعلام كرد: تعدادي از بازرسان در حال جمع آوري شواهد هستند تا هر چه سريعتر علت خروج اين قطار از ريل مشخص شود.
 


شورش در زندان سريلانكا
 

مقامات سريلانكايي اعلام كردند: در درگيري ميان زندانيان و تعدادي از نگهبانان يكي از زندان هاي اين كشور دست كم 27 تن قرباني شدند.
مقامات داخلي سريلانكا در مورد علت وقوع اين درگيري اعلام كردند: نيروهاي پليس قصد داشتند تا سلول هاي زندان را به منظور كشف اشياء غيرقانوني مورد بررسي قرار دهند كه اين درگيري آغاز شد.
يكي از نگهبانان زندان گفت: با شروع درگيري، كاركنان زندان چند گلوله به سمت زندانياني كه قصد فرار داشتند شليك كردند. بيشتر قربانيان اين حادثه از ميان زندانيان بوده اند.
مقامات زندان اظهار داشتند: هم اكنون وضعيت زندان تحت كنترل است اما تلاش ها براي يافتن زندانيان فراري ادامه دارد. در اين حادثه 43 تن مجروح شدند كه 23 تن از آنان از ميان زندانيان بوده اند.
به گزارش خبرگزاري BBC، در سال 2010 ميلادي نيز بيش از 50 پليس و مأمور زندان در شورش يكي از زندان هاي اين كشور روانه بيمارستان شدند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14