(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  آبان  1391 - شماره 20354

حديث دشت عشق
كره جنوبي آخرين سد براي رسيدن به جام جهاني
جوانان فوتبال ايران طلسم 12 ساله را مي شكنند؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
ديدار وزير ورزش با مقامات IOC
چراغ سبز فدراسيون بسكتبال براي حضور سرمربي تيم ملي در مهرام
جام جهاني فوتسال تايلند
ايران - كلمبيا ؛ آغاز ماموريت سخت ايراني ها
عالميان در جمع 4 نفر نهايي تور پينگ پنگ لهستان
خوشحالم بنا به كشتي فرنگي بازگشت سوريان:
 به زودي در تمرينات تيم ملي حاضر مي شوم
دليل برنگشتن ولاسكو به تهران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدحسن عسگري»
اين چنين كردند خوبان زندگي
... وقتي از جبهه به مرخصي آمده بود، عازم زيارت امام ثامن ضامن(ع) شد. دوستش گفت: پرسيدم: از امام چه خواستيد؟ و او گفت:«به امام عرضه داشتم، من دست بردار نيستم؛ اين قدر به جبهه مي روم تا شهيد شوم...» و پايان كار او شهادت بود و سعادت كه «شهدا در شادي وصولشان عند ربهم يرزقون اند!»
سيدحسن ولادتش مصادف شده بود با شهادت امام حسن مجتبي(ع) و شايد اين هم نامي و اين تناسب حاوي پيام شهادت بود.
زندگي ساده اي داشت و صفاي زياد. در منزل در امور قالي بافي كمك مي كرد و بيرون، در كار كشاورزي و رسيدگي به گوسفندان!... شب ها هم كارش نيايش بود و تهجد... بعد هم كسب دانش و معرفت در حوزه علميه نايين! با آغاز تحصيل در حوزه، ضمن تماس با علما ارتباطش با حوزه قم و مشهد برقرار بود و از اين طريق يك طلبه سياسي شده بود كه به پخش اعلاميه ها و عكس هاي امام (ره) مي پرداخت و... اين چنين كردند خوبان زندگي!
طلبه بسيجي شهيد «سيدحسن عسگري»، سال 1339 در محمديه نائين متولد شد و در 5/8/1362 در منطقه مريوان به شهادت رسيد.
 


كره جنوبي آخرين سد براي رسيدن به جام جهاني

جوانان فوتبال ايران طلسم 12 ساله را مي شكنند؟!

تيم فوتبال جوانان ايران در صورت پيروزي در ديدار حساس امروز مقابل كره جنوبي مي تواند علاوه بر صعود به جام جهاني، يك گام ديگر به قهرماني در آسيا نزديك تر شود.
تيم ملي فوتبال جوانان ايران كه تاكنون بازي هاي قابل قبولي را در رقابت هاي قهرماني آسيا به نمايش گذاشته و توانسته با 7 امتياز و بالاتر از ژاپن به عنوان تيم نخست گروه A به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند، امروز در جدالي حساس برابر كره جنوبي صف آرايي خواهد كرد.
تيم ايران در مرحله گروهي موفق شد ژاپن را دو بر صفر و كويت را شش بر صفر شكست دهد و به يك تساوي يك بر يك مقابل امارات هم برسد. ژاپن با 4 امتياز در اين گروه دوم شد و بايد در مرحله پلي آف به ديدار تيم نخست گروه دوم يعني عراق برود؛ عراقي كه به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به كره جنوبي در اين جايگاه قرار گرفت.
اما قدرت تيم جوانان ايران به گونه اي بود كه سرمربي كويت اذعان كرد ايران بهترين تيم اين رقابت هاست. از طرفي سرمربي كره جنوبي در آستانه بازي با ايران نگران مشكل گلزني مهاجمانش است. اين تيم در سه بازي گروهي تنها سه گل به ثمر رسانده و برابر ايراني مي ايستد كه 9 گل در اين سه بازي وارد دروازه حريفان كرد.
اين سوي ميدان محمدي سرمربي تيم فوتبال جوانان كشورمان از وضعيت آمادگي بازيكنانش رضايت دارد و مي گويد براي ايران فرقي نمي كند كه در پلي آف با عراق روبرو شود يا كره جنوبي. تيمي كه راهيابي به جام جهاني و قهرماني در آسيا را هدف گذاري كرده نبايد از مصاف با حريفان مهم هراسي داشته باشد. سرمربي تيم جوانان ايران از طرفي كره جنوبي را قوي تر از حريفان تيم ملي در مرحله گروهي هم ندانست.
بي شك يكي از حساس ترين مقاطع مسابقات قهرماني آسيا مرحله پلي آف يا همان يك چهارم نهايي است كه برندگانش ضمن راهيابي به جمع چهار تيم پاياني، جواز حضور در جام جهاني را هم مي گيرند. حدود يك ماه پيش تيم نوجوانان در همين مرحله موفق شد استراليا را گل باران كند؛ اگر چه آن پيروزي غروري كاذب را در اين تيم ايجاد كرد تا نهايتا نتواند مقابل ازبكستان در نيمه نهايي موفق باشد.
اميد است تيم جوانان ايران كه طي يك سال و نيم گذشته به خوبي مهياي اين رقابت ها شده بتواند بدون استرس و غرور كاذب، در پلي آف هم با تكرار عملكرد گذشته اش، كره جنوبي را از پيش رو بردارد تا شاهد صعود تيم ديگري از ايران پس از نوجوانان به جام جهاني باشيم؛ نتيجه اي كه مي تواند ايران را پس از 12 سال به جام جهاني جوانان برساند.
مسابقات جام جهاني جوانان سال 2013 در تركيه برگزار خواهد شد. برنامه كامل مسابقات مرحله پلي آف به شرح زير است:
¤ ايران- كره جنوبي
¤ عراق- ژاپن
¤ ازبكستان- سوريه
¤ استراليا- اردن.

 


اخبار كوتاه از فوتبال


مسي اول شد، انصاري فرد چهل و هشتم
يك ماه مانده به پايان سال 2012، فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال فهرست برترين گلزنان دنيا را اعلام كرد كه در اين فهرست كريم انصاري فرد مهاجم فصل گذشته سايپا و بازيكن فعلي تيم ملي و پرسپوليس با 21 گل زده در رده 48 دنيا قرار دارد. در آسيا انصاري فرد با 21 گل زده پس از ناصر الشمراني مهاجم الشباب عربستان در رده دوم قرار دارد.
همسترينگ حسن زاده پاره شد
در آستانه ديدار حساس تيم ملي فوتبال برابر ازبكستان، همسترينگ پاي احمد حسن زاده، بازيكن تيم ملي فوتبال ايران دچار پارگي شده و اين مساله باعث غيبت اين بازيكن در تمرينات ديروز شد. پزشكان تيم ملي مشغول بررسي وضعيت او هستند اما هنوز زمان بهبودي او مشخص نيست. اما آسيب ديدگي جزيي اميد نظري، ملي پوش دو رگه تيم ايران كه از ناحيه كشاله پا دچار كشيدگي خفيف شده بود، كاملا برطرف شده و اين بازيكن امروز در تمرينات تيم ملي حضور داشت و هيچ گونه مصدوميتي در ميان ساير بازيكنان ديده نمي شود.
حضور كريمي روي نيمكت تيم ملي
دوران بهبودي علي كريمي كه با تاييد پزشك تيم پرسپوليس چهار هفته اعلام شد اما او بنابر نظر كارلوس كي روش همچنان در اردوي تيم ملي حضور داشته و البته ساير بازيكنان از سرمربي تيم ملي درخواست كردند كريمي براي بازي با ازبكستان روي نيمكت تيم بنشيند. حسين ماهيني از اين تصميم صحبت مي كرد. ديدار تيم ملي فوتبال با ازبكستان در چارچوب رقابتهاي انتخابي جام جهاني چهارشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
اولسان هيونداي كره جنوبي قهرمان آسيا شد
تيم فوتبال اولسان هيونداي كره جنوبي با كسب پيروزي قاطع برابر الاهلي عربستان قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شد.در ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا در سال 2012، دو تيم اولسان هيونداي كره جنوبي و الاهلي عربستان در ورزشگاه اولسان مونسو به مصاف هم رفتند كه در پايان اين تيم كره اي بود كه با سه گل حريف خود را شكست داد و مقام قهرماني آسيا را به دست آورد.كواك (13)، رافينيا (68) و كيم (76) گل هاي اولسان را به ثمر رساندند تا كره اي ها در خانه جام قهرماني را بالاي سر ببرند. در چهار سال گذشته اين سومين بار است كه يك تيم كره اي قهرمان آسيا مي شود. پوهانگ استيلرز كره جنوبي (2009)، سئونگنام ايلهوما چونماي كره جنوبي (2010) و السد قطر (2011) قهرمانان قبلي ليگ قهرمانان در سه سال گذشته بوده اند.
خداداد: ازبكستان تيم درجه 2 آسياست
خداداد عزيزي اعتقاد دارد ازبكستان تيم درجه 2 آسياست و پيروزي مقابل اين تيم كار دشواري نيست. خداداد درباره شرايط تيم ملي فوتبال ايران براي حضور در جام جهاني گفت: پس از پيروزي برابر كره جنوبي مطمئن هستم به جام جهاني صعود مي كنيم. بازي برابر ازبكستان هم كه از تيم هاي درجه دو آسيا محسوب مي شود، نمي تواند دشوار باشد و پيروزي بر اين تيم كار خيلي سختي نيست و اگر اين اتفاق بيفتد ما به راحتي از گروه خودمان صعود مي كنيم و حتي شانس اول شدن در گروه را داريم.
دوري يك ماهه جانواريو از ميادين
پزشك تيم فوتبال استقلال گفت: جانواريو نياز به 4 تا 6 هفته فيزيوتراپي دارد و شايد كار او به عمل جراحي بكشد.كاوه ستوده پزشك تيم استقلال در خصوص مصدوميت جانواريو و دوري او از فوتبال اظهار داشت: متاسفانه اين بازيكن دچار آسيب ديدگي از ناحيه رباط پاي راست شده و نياز به 4 تا 6 هفته فيزيوتراپي دارد. وي افزود: برنامه درماني را براي او در نظر گرفته ايم ولي شايد حتي كار جانواريو به جراحي بكشد اما با اين وجود در اين مدت به صورت فشرده روي پاي او كار خواهيم كرد.
3 يا 4 بازيكن ديگر از پيكان كنار گذاشته مي شوند
سرپرست تيم فوتبال پيكان از كنار گذاشتن سه يا چهار بازيكن ديگر در نيم فصل خبر داد. رهقي گفت: نادر احمدي، امير ميربزرگي و مصطفي عاقلي با نظر سرمربي تيم كنار گذاشته شده اند و هيئت مديره و مديرعامل باشگاه هم در مسايل فني به عبدالله ويسي اختيار تام داده اند، بنابراين از اين مسئله حمايت مي كنند اما بايد بگويم كه كنار گذاشتن اين سه بازيكن ربطي به تماس هاي مشكوك نداشته و فقط به دليل مسايل فني بوده است. آنها از نظر فني نتوانسته اند انتظارات كادر فني را برآورده كنند. وي ادامه داد: پيكان در نيم فصل هم سه يا چهار بازيكن ديگر را از فهرست خود كنار مي گذارد. اين مسئله را به خود بازيكنان هم گفته ايم.
 


ديدار وزير ورزش با مقامات IOC

محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان براي حل مشكلات ورزش ايران از جمله اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك و فدراسيونهاي ورزشي با مقامات IOC ديدار و گفت وگو كرد.
در حالي كه قرار بود پنجشنبه شب هفته گذشته در ماكائو، براي حل و فصل مشكلات مربوط به تعليق ورزش كشورمان مقامات ورزشي ايران با مقامات IOC ديدار كنند، اين ملاقات در روز جمعه انجام شد.
محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان، محمد علي آبادي، بهرام افشارزاده، مهدي قدمي رئيس، دبير كل و نايب رئيس كميته ملي المپيك روز جمعه نشستي با «پير ميرر» مدير اجرايي كميته بين المللي المپيك و مدير روابط كميته هاي ملي المپيك، «شيخ احمد» نايب رئيس IOC و رئيس شوراي المپيك آسيا و «حسين مسلم» مدير اجرايي شوراي المپيك آسيا داشتند و درباره مسائل مختلف ورزش ايران، اصلاح اساسنامه و انتخابات كميته ملي المپيك به بحث و تبادل نظر پرداختند.
پس از پايان اين نشست طرفين به نتايجي رسيدند كه هنوز هيچ مقام رسمي از مسئولان وزارت ورزش و كميته ملي المپيك در اين باره اظهارنظر نكرده است.
پس از پايان اين نشست، محمد عباسي ماكائو را به مقصد تهران ترك كرد و بامداد ديروز وارد كشور شد.
 


چراغ سبز فدراسيون بسكتبال براي حضور سرمربي تيم ملي در مهرام

رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: اگر سرمربي تيم ملي خودش بخواهد كه در ليگ برتر مربيگري كند، فدراسيون مشكلي در اين زمينه ندارد.
محمود مشحون در مورد اينكه گفته مي شود بچيروويچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال يكي از گزينه هاي مهرام براي هدايت اين تيم در ليگ برتر است، اظهار داشت: اگر خودش بخواهد ما مشكلي در اين زمينه نداريم و با كميته ملي المپيك مذاكره مي كنيم. مسايل مالي و ارزي در حال حاضر در ورزش وجود دارد و با اين كار مي توان تا حدودي اين مشكل را برطرف كرد. از سوي ديگر حضور او در مهرام مي تواند به بسكتبال ايران بيشتر كمك كند. وي در مورد اعتراض ماهاني ها به حضور نساج پور در تركيب تيم بسكتبال پتروشيمي به عنوان يار خارجي گفت: حضور او هيچ منع قانوني ندارد. ما در جلسه سازمان ليگ اعلام كرديم كه هركدام از بازيكنان سهميه ملي «الف» كه بيرون مي مانند و پيشنهادي ندارند، تيم ها مي توانند آنها را به عنوان يار خارجي جذب كنند و مشكلي وجود ندارد.
مشحون در پايان خاطرنشان كرد: مسئولان فولاد ماهان از اين قانون بي اطلاع هستند و اعتراض آنها هم به اين دليل است. اين بازيكن در ديدار پتروشيمي و ماهان هم به عنوان يار خارجي حضور داشت و به ميدان رفت.
سرويس ورزشي كيهان: خبر حضور احتمالي سرمربي تيم ملي بسكتبال در مهرام زماني جالب توجه به نظر مي آيد كه تا چندي قبل و به واسطه گران شدن ارز زمزمه رفتن بچيروويچ از بسكتبال به گوش مي رسد اما حالا خبر مي رسد كه او نه تنها در ايران مي ماند بلكه شايد در مهرام نيز مربيگري كند. انتشار اين خبر و اظهارنظر اخير مشحون اين شائبه را تقويت مي كند كه شايد حضور سرمربي خارجي تيم ملي بسكتبال در يك باشگاه ليگ برتري مربوط به توافق پشت پرده فدراسيون بسكتبال با باشگاه مهرام باشد، خصوصا اينكه معمولا رابطه مسئولان فدراسيون بسكتبال با باشگاه مهرام حسنه بوده است!
 

جام جهاني فوتسال تايلند
ايران - كلمبيا ؛ آغاز ماموريت سخت ايراني ها

تيم ملي فوتسال ايران امروز در مرحله يك چهارم نهايي فوتسال جام جهاني 2012 تايلند برابر كلمبيا صف آرايي مي كند. اين ديدار مي تواند آغازي شيرين براي ماموريت دشوار شاگردان صانعي در اين مسابقات باشد.
روز نخست از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتسال جام جهاني 2012 تايلند امروز با برگزاري چهار ديدار آغاز مي شود كه در آخرين ديدار روز اول، تيم ملي فوتسال ايران در سالن «نيميبوتر» به مصاف كلمبيا مي رود.
تيم ايران در مرحله گروهي اين جام، ابتدا برابر اسپانيا شكست را با تساوي 2 بر2 عوض كرد. سپس مقابل مراكش 3 بر 2 پيروز شد و با برتري 4 بر 3 برابر پاناما، به خاطر تفاضل گل كمتر نسبت به اسپانيا، به عنوان تيم دوم گروه C راهي مرحله دوم شد.
حريف ايران در اين مرحله تيم كلمبيا است كه با خوش اقبالي توانست جواز حضور در اين مرحله از جام را بدست آورد. اين تيم در مرحله گروهي ابتدا پيروزي 2 بر يك برابر گواتمالا را با شكست 5 بر 2 عوض كرد. در بازي دوم 11 بر 3 مقابل جزاير سليمان پيروز شد. اين تيم در بازي آخر مقابل روسيه 2 بر صفر شكست خورد اما به لطف برتري غيرمنتظره جزاير سليمان برابر گواتمالا، در دقايق پاياني جواز حضور در مرحله حذفي را بدست آورد.
طبق نظر علي صانعي سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان، كلمبيا تيمي جوان، دونده و خطرناك در ضد حمله است اما اگر تيم ايران بازي واقعي خود را به نمايش بگذارد، صعودش به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قطعي به نظر مي رسد.
البته بازي ايران با كلمبيا را مي توان آغاز ماموريت دشوار مردان صانعي در اين مسابقات دانست. آنها در صورت پيروزي برابر كلمبيا، در مرحله بعدي بايد به مصاف برنده بازي اوكراين و ژاپن بروند كه به نظر مي رسد تيم اوكراين خواهد بود.
فوتساليست هاي كشورمان در صورت پشت سر گذاشتن موفق اين دو بازي مهم، مي توانند طلسم 20 ساله صعود به جمع 4 تيم برتر جهان را بشكنند و براي صعود به ديدار نهايي جام هفتم، در نيمه نهايي با برزيل روبرو خواهند شد.
اين اميدواري وجود دارد كه با تلاش مردان جوان و باتجربه تيم ملي فوتسال و هدايت صحيح علي صانعي، اين اتفاق مهم و ارزشمند رخ داده و با صعود به جمع 4 تيم پاياني جام، افتخاري جديد در كارنامه پرافتخار فوتسال كشورمان در آسيا و جهان ثبت شود.
برنامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتسال جام جهاني 2012 تايلند به شرح زير است:
يكشنبه 21/8/91
¤ پاراگوئه- پرتغال
¤ اوكراين- ژاپن
¤ اسپانيا- تايلند
¤ ايران- كلمبيا
 


عالميان در جمع 4 نفر نهايي تور پينگ پنگ لهستان

نماينده كشورمان در مسابقات اميدهاي تنيس روي ميز تور جهاني لهستان به جمع چهار نفر برتر راه پيدا كرد.
مرحله يك چهارم نهايي تور جهاني پينگ پنگ لهستان ظهر ديروز و در رده سني اميد پيگيري شد كه نوشاد عالميان مقابل «عمرعصار» مصري قرار گرفت و توانست با حساب 4 بر 2 به برتري برسد. عالميان گيم نخست را 11 بر7 به حريف مصري واگذار كرد و گيم دوم را با نتيجه 12 بر 10 با پيروزي به پايان رساند. عالميان در ست سوم 11 بر 4 برنده از ميدان خارج شد. نماينده كشورمان در گيم چهارم با نتيجه 12 بر 10 بازي را واگذار كرد. نوشاد عالميان در دو گيم بعدي با نتايج 11 بر 9 و 11 بر 8 حريفش را شكست داد و راهي دور بعد شد. عالميان پس از اين پيروزي به نيمه نهايي رقابت هاي اميد راه يافت .عالميان در مسابقات المپيك لندن نيز موفق شد براي نخستين بار در تاريخ ورزش پينگ پنگ كشورمان به جمع 32 نفر برتر راه يابد.
 


خوشحالم بنا به كشتي فرنگي بازگشت سوريان:

به زودي در تمرينات تيم ملي حاضر مي شوم

فرنگي كار طلايي ايران در المپيك لندن گفت: خوشحالم بنا بازگشته، وجود چنين سرمايه هايي براي ورزش ايران تاثيرگذار است.
حميد سوريان پس از بازگشت از ماكائو در مراسم تقدير از ستارگان برتر آسيا گفت: در اين مراسم از 10ورزشكار برتر زن و مرد آسيا تجليل شد كه اميدوارم تداوم پيدا كند. برگزاري چنين مراسمي براي ورزشكاران انگيزه ايجاد مي كند. بايد با اتفاقي كه در المپيك لندن رخ داد نگاه و توجه ويژه اي به ورزش شود. وي در پاسخ به اين سوال كه اكنون بنا از سفر بازگشته و دور جديد تمرينات نيز تا چند روز آينده آغاز مي شود اظهار داشت: خوشحالم كه بنا برگشته است. چنين سرمايه هايي بايد حضور داشته باشند تا مثمرثمر واقع شوند. به دلايل شخصي در اردوي اول حضور نداشتم اما در آينده در كنار ورزشكاران خواهم بود.
ملي پوش فرنگي ايران در المپيك لندن درباره برگزاري مسابقات عمومي در كشتي آزاد و فرنگي عنوان كرد: اين را تازه از شما مي شنوم اما در مسايل كشتي فرنگي بنا سياستگذاري مي كند. ما هم به عنوان سرباز كار خودمان را انجام مي دهيم.
 


دليل برنگشتن ولاسكو به تهران

محمدرضا داورزني مي گويد، ولاسكو به دليل عمل جراحي روي پايش به ايران نيامده و مشكل خاصي با فدراسيون واليبال ايران ندارد.
رئيس فدراسيون واليبال درباره علت عدم بازگشت خوليو ولاسكو به ايران، اظهار كرد: ولاسكو يك عمل جراحي بايد انجام مي داده و به همين خاطر سفر او به ايران به تعويق افتاده است. وي ادامه داد: 15 روز ديگر قرعه كشي ليگ جهاني واليبال در شهر لوزان سوئيس برگزار مي شود و ولاسكو هم به لوزان مي آيد.
داورزني درباره اين موضوع كه گفته مي شود ديگر ولاسكو به ايران برنمي گردد، گفت: من اين موضوع را تكذيب مي كنم. ولاسكو هيچ مشكلي براي بازگشت به ايران ندارد و اين بحثي است كه حاشيه سازان براي تيم ملي به وجود آورده اند. رئيس فدراسيون واليبال در پاسخ به اين سوال كه فدراسيون به دليل مشكلات ارزي در پرداخت قرارداد ولاسكو به مشكل برخورده است يا خير؟ گفت: به هر حال اين وضعيتي است كه وجود دارد اما همان طور كه گفتم ما براي پرداخت پول قرارداد ولاسكو مشكلي نداريم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14