(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22  آبان  1391 - شماره 20355

وزير بهداشت خبر داد
ورود دارو به كشور از طريق هواپيما
انتقاد وزارت علوم از بانك مركزي
به خاطرحل نشدن مشكلات ارزي دانشجويان
22 آذر برگزار مي شود
كنگره سراسري ساليانه طب فيزيكي توانبخشي و الكترودياگنوز
رويداد هاي خارجي
سيل در مدينه منوره
بيادي:
 10درصد اجراي طرح تفصيلي تهران اشكال دارد
كميته امداد مسئول حمايت از خانواده زندانيان نيازمند شد
عرضه قليان علي رغم تلاش ها و مخالفت هاي وزارت بهداشت آزاد شد
ورود نخستين كاميون واكنش سريع به سيستم بهداشتي كشور
موتورسيكلت هاي بالاي 10سال شماره گذاري نمي شوند
فعاليت مجدد قطارهاي مسافري تهران- آنكارا
حوادث كوتاه از كشور
بچه زورگيرهاي لويزان دستگير شدند
مراسم رونمايي از كتاب هاي سه گانه زندگي
بارش باران تا پايان هفته ادامه دارد
اعدام قاچاقچي كراك در زندان اصفهان
تظاهرات مردم نيويورك در اعتراض به كندي امدادرساني
انفجار مهيب در ايندياناپليس
تي شرت هاي مبارزه با اسلام هراسي
دختري كه بدون شير مي ميرد!


وزير بهداشت خبر داد

ورود دارو به كشور از طريق هواپيما

وزير بهداشت در پاسخ به پرسشي درباره مصرف ارز دارو براي ورود ماشين هاي لوكس گفت: ما هم مثل شما نمي دانيم ارز دارو به چه مصرفي رسيده است اما در 6 ماه گذشته از طرق مختلف از جمله هواپيما سعي كرديم داروي مردم را تأمين كنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، مرضيه وحيد دستجردي در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو افزود: ما هم چنين اخباري را شنيده ايم و اميدواريم پاسخ داده شود.
وي ادامه داد: ما تلاش زيادي براي اختصاص ارز مرجع به شركتهاي وارد كننده دارو و مواد اوليه دارويي طي 6 ماه گذشته انجام داده ايم ولي موفق نشديم و نمي دانيم اين ارز در كجا مصرف شده است.
وي گفت: البته نا اميد نيستيم و بايد بگويم بسيار هم اميدواريم چون دولت و بانك مركزي تعهد داده اند تأخير پرداخت ارز مرجع دارويي جبران شود.
وحيد دستجردي افزود: همكاران ما در سازمان غذا و دارو، بخش تجهيزات پزشكي، هيئت امناي ارزي و شركت مادر تخصصي تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت و همه شركتهايي كه در اين زمينه سر و كار دارند، يك پايشان در بانك مركزي و يك پايشان در بانك عامل در حال تلاش و پيگيري هستند و خود من نيز مرتب در حال پيگيري و حل مشكل هستم.
وي اظهار داشت: براي اينكه مردم عزيز با مشكل دارويي مواجه نشوند در طول 6 ماه گذشته از طرق مختلف از جمله از طريق هواپيما و راههاي ديگر اين داروها را وارد كرده ايم.وي ادامه داد: از 2 و نيم ميليارد دلار نياز ارزي كشور براي واردات دارو، دولت از ابتداي سال تاكنون فقط 600 ميليون دلار ارز مرجع تأمين كرده است.
 


انتقاد وزارت علوم از بانك مركزي

 به خاطرحل نشدن مشكلات ارزي دانشجويان

مدير كل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم از بانك مركزي به خاطر عدم اجرايي شدن مصوبات جلسه معاون اول رئيس جمهور با مسئولان اقتصادي كشور درباره رفع مشكلات ارزي دانشجويان ايراني در خارج از كشور انتقاد كرد.
دكتر حسن مسلمي نائيني در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به جلسه حدود يك ماه پيش با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير علوم، رئيس سازمان امور دانشجويان و تعدادي از مسئولان اقتصادي كشور در مورد ارز دانشجويي تاكيد كرد: اين جلسه مصوبات خوبي از جمله تامين هزينه يك سال زندگي 470 دانشجو در خارج از كشور و تامين هزينه 1860 دانشجوي دكتري داخل كه براي فرصت مطالعاتي به خارج رفته اند را به دنبال داشت كه اگر اجرايي شود بسياري از مشكلات ارزي دانشجويان بورسيه حل مي شود.
وي در عين حال با بيان اينكه بانك مركزي قول اجراي دو هفته اي مصوبات مذكور را داده بود، گفت: اما با گذشت يك ماه از جلسه، اين مصوبات هنوز اجرايي نشده است.
مدير كل بورس وزارت علوم با بيان اينكه تصميمات در حوزه دانشجويان غير بورسيه بايد با تامل و تفكر بيشتري اتخاذ شود، تصريح كرد: اين افراد قشر نخبه جامعه هستند كه اگر با آنها نامهرباني شود، ضربه هاي جبران ناپذيري به آنها و كشور وارد خواهد شد.
مدير كل بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم با بيان اينكه مسئوليت دانشجويان خارج از كشور به عهده وزارت علوم است، تصريح كرد: در حال حاضر تمام تصميمات توسط بانك مركزي و شوراي ارز و بورس گرفته مي شود. در حالي كه بايد نقش وزارت علوم در اين زمينه پررنگ تر باشد.
مسلمي با اشاره به اعزام قشر عظيمي از اعضاي هيات علمي دانشگاه ها براي تحصيل به خارج از كشور، گفت: در حال حاضر حدود 600 مربي از دانشگاه آزاد و حدود 100 تا 200 نفر از دانشگاه هاي دولتي براي اخذ مدرك دكتري به خارج از كشور رفته اند كه در شرايط موجود اين افراد نيز به مشكل برخورده اند.
مسلمي با رد اين كه گفته مي شود بخش عمده اي از ارزي كه براي دانشجويان خرج مي شود، بازگشت ندارد، گفت: در حال حاضر در كشور 40 هزار عضو هيات علمي استاديار به بالا داريم كه تنها 10 هزار نفر آنها در داخل كشور تربيت شده اند و بين 25 تا 30 هزار نفر از خارج از كشور به ايران بازگشته اند.
مدير كل بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم در پايان با بيان اينكه در حال حاضر به همه دنيا غير از انگليس دانشجو اعزام مي كنيم، تصريح كرد: از سال گذشته تاكنون پنج دانشجو به آمريكا و حدود 8 تا 10 دانشجو نيز به كانادا اعزام شده اند.
 


22 آذر برگزار مي شود

كنگره سراسري ساليانه طب فيزيكي توانبخشي و الكترودياگنوز

شانزدهمين كنگره سراسري ساليانه طب فيزيكي، توانبخشي و الكترودياگنوز ايران از 22 لغايت 24 آذر ماه 91 با همكاري انجمن طب فيزيكي و توانبخشي ايران و دانشگاه علوم پزشكي ارتش برگزار خواهد شد.
دبير انجمن طب فيزيكي و توانبخشي ايران گفت: در اين كنگره بيش از 70 سخنراني و مقاله درخصوص تازه هاي طب فيزيكي و علوم پزشكي و توانبخشي مرتبط ارائه خواهد شد.
دكتر سيد احمد رئيس السادات افزود: 5 سخنران از كشورهاي آمريكا، فرانسه و چين به عنوان هيأت علمي كنگره و سخنران حضور خواهند داشت.
عضو هيات علمي بيمارستان مدرس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي همچنين گفت: از مهمترين عناوين و محورهاي كنگره مي توان به توانبخشي سيستم عصبي اسكلتي عضلاني و قلبي ريوي، كاربرد پلاسماي غني از پلاكت (PRP) در بيماريهاي اسكلتي عضلاني، طبقه بندي بين المللي عملكرد (ICF) و كيفيت زندگي، توانبخشي در سوانح و حوادث و طب نظامي، تازه هاي الكترودياگنوز، كنترل درد، مهندسي توانبخشي و فناوري هاي نوين، سونوگرافي نوروموسكولواسكلتال، توانبخشي در سالمندان، پرستاري توانبخشي و طب توانبخشي و پزشك خانواده اشاره كرد.
وي افزود: در حاشيه كنگره كارگاههاي اسپاستيستي و تزريق بوتاكس در بيماريهاي اعصاب و عضلات، سونوگرافي، ام آر آي و كارگاه بايد ها و نبايدها در مورد كاربرد پلاسماي غني از پلاكت در طب فيزيكي (PRP) برگزار خواهد شد.
 


رويداد هاي خارجي

سيل در مدينه منوره

بارش بي وقفه باران طي شبانه روز گذشته در مدينه منوره منجر به جاري شدن سيل شده است.
جاري شدن سيل منجر به مسدود شدن برخي مسيرها و ترافيك شديد شده است. به طوري كه مدارس مدينه ديروز تعطيل بود.بنا به گزارش روزنامه مكان عربستان، در صورت ادامه بارشها احتمال نفوذ آب به مسجد النبي وجود دارد.
 


بيادي:

 10درصد اجراي طرح تفصيلي تهران اشكال دارد

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تأكيد كرد: تنها 10درصد از اجراي ضوابط طرح تفصيلي تهران معضلات و مشكلاتي را به دنبال داشته است.
در پي اعتراضات مردم و انتقادات برخي شوراياري هاي محل در خصوص نحوه اجراي طرح تفصيلي تهران و وجود برخي مشكلات در اين طرح مهندس حسن بيادي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: مردم هم بايد اجراي اين طرح را از مسئولان مطالبه كنند و بدانند كه پايبندي به ضوابط اين طرح در نهايت به نفع آنها مي باشد.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران به همراه چند عضو ديگر، هفته پيش در جلسه علني اين شورا با اشاره به برخي مشكلات به وجود آمده ناشي از اين طرح خواستار بررسي مجدد طرح تفصيلي براي حل مشكلات به وجود آمده شدند.
چمران در اين جلسه با اشاره به مشكل آفرين شدن طرح تفصيلي در تهران از شهرداري خواستار توقف ارائه بسته هاي تشويقي به بافت هاي موسوم به بافت هاي ناپايدار در مناطق شمالي تهران شد.
 


كميته امداد مسئول حمايت از خانواده زندانيان نيازمند شد

مديرعامل انجمن حمايت خانواده زندانيان از عقد تفاهم نامه كميته امداد و سازمان زندانها خبر داد و گفت: براساس اين تفاهم نامه كميته امداد مسئول حمايت از خانواده زندانيان نيازمند شد.
عباس نصيري در اين رابطه گفت: به منظور اجراي جزء 3 و 4 بند «ن» ماده 211 و بند «د» ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه كشور و قانون تامين زنان سرپرست خانوار و ساماندهي نظام خدمات حمايتي و اجتماعي و تقويت بنيان خانواده و حمايت بهتر از زندانيان و خانواده هاي نيازمند تفاهم نامه اي بين سازمان زندانهاي كشور و كميته امداد امام خميني(ره) منعقد شد.وي افزود: اهداف اين تفاهم عبارتند از هماهنگي، همكاري و همسويي در ارائه خدمات بهتر به خانواده هاي زندانيان و معدومين و توانمند سازي، ايجاد روحيه استقلال و خودباوري، كسب مقبوليت اجتماعي و رفع نيازهاي معيشتي زندانيان نيازمند و خانواده هاي آنان است.رئيس انجمن حمايت زندانيان مركز گفت: هدفمند كردن فعاليتها، جلوگيري از موازي كاري و ارائه خدمات مشترك و عادلانه به زندانيان نيازمند و خانواده هاي آنان و معدومين و ممانعت از سوءاستفاده برخي افراد و تضييع حقوق ساير مددجويان و همچنين نظام مند كردن شناسايي زندانيان نيازمند و خانواده ها، طبقه بندي و اولويت بندي مشكلات آنان هم بخش ديگري از مفاد اين تفاهم نامه بود.نصيري گفت: مسئوليت اجراي اين تفاهم نامه در استانها برعهده ادارات كل زندانها، انجمن حمايت هاي مركز استان و ادارات كل كميته امداد و در شهرستانها ادارات زندانها و انجمن حمايت زندانيان مربوطه و ادارات كميته امداد است.
 


عرضه قليان علي رغم تلاش ها و مخالفت هاي وزارت بهداشت آزاد شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دليل مضرات قليان طي چند سال اخير تلاشهاي زيادي براي جمع آوري قليان انجام داد ولي به سفارش برخي از مسئولان عرضه قليان آزاد شد.
دكتر محمد اسماعيل اكبري، رئيس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سال 81 تحقيقي در خصوص مصرف دخانيات در كشور انجام شد كه نشان داد 7/8 درصد مردم جامعه دخانيات مصرف مي كنند كه از اين ميزان 5/1 درصد زن هستند.
وي گفت: در سال 88 دوباره همان تحقيق تكرار شد كه اين آمار به 8/14 درصد رسيده بود كه نشان دهنده چهره جديد استعمال دخانيات يعني قليان است.
وي در خصوص دليل افزايش رواج قليان عنوان كرد: اولا قليان حرمت سيگار را ندارد و ثانيا به دليل اين كه قبح خود را از دست داده است اعضاي خانواده به طور دسته جمعي آن را مصرف مي كنند.اكبري با تاكيد بر اينكه هر پك قليان معادل 40 نخ سيگار است اظهار داشت: علاوه بر اينكه اضافه كردن اسانس ها كه مواد و تشكيلات آن مشخص نيست مزيد بر افزايش سرطان زايي آنها مي شود.
وي در ادامه با اشاره به اين كه قليان به دليل اين كه توانسته يك جايگاه اجتماعي به عنوان تفريح در خانواده ها باز كند افزود: به دليل مضرات فراوان آن در سالهاي گذشته وزارت بهداشت مانع توزيع و مصرف آن در اماكن عمومي شد و نيروي انتظامي هم همكاري خوبي در اين زمينه انجام داده ولي بعد از چندي به سفارش برخي از مسئولين با كمال تاسف عرضه آن در اماكن عمومي آزاد شد.
رئيس مركز تحقيقات سرطان تاكيد كرد: دخانيات عامل اول تمام سرطان ها است و چون محل ورود اين دود ريه است احتمال ايجاد سرطان ريه را افزايش مي دهد.
اكبري گفت: آمريكا چند سال پيش طرحي با عنوان كاهش مصرف دخانيات و پيپ را در كشور خود آغاز كرد كه بعد از 40 سال سرطان ريه كه در صدر سرطان هاي اين كشور قرار داشت در رديف هاي پايين احتمال سرطان در اين كشور قرار گرفت.
وي ادامه داد: سالانه حدود 80 هزار مورد جديد انواع سرطان در كشور داريم كه 11 هزار مورد آن مربوط به سرطان ريه است. در چند سال اخير روند رو به رشد سرطان ريه در كشور 6 در هر 100 هزار نفر بوده است كه اين آمار بالايي محسوب مي شود.
اكبري عنوان كرد: البته بايد توجه داشت كه سرطان ريه جزو سرطان هايي است كه زماني تشخيص داده مي شود كه كار از كار گذشته و معمولا جراحي زياد جواب نمي دهد و تنها با راديو تراپي و شيمي درماني مي توان زمان زنده ماندن بيمار را كمي افزايش داد.

 


ورود نخستين كاميون واكنش سريع به سيستم بهداشتي كشور

رئيس اداره مراقبت بيماري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: نخستين كاميون واكنش و ارزيابي سريع وارد سيستم بهداشتي كشور مي شود.
دكتر «محمود سروش» افزود: اين كاميون در شرايط شيوع بيماري هاي بيولوژيك (بيماري هاي واگير از طريق شيوع ويروس و باكتري) يا در شرايط استفاده عمدي يا اتفاقي افشانه هاي بيوتروريستي كاربرد دارد.
وي خاطرنشان كرد اين كاميون همچنين در شرايط عادي هنگام طغيان بيماري هاي واگير در مناطق مختلف كشور مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.
رئيس اداره مراقبت بيماري هاي وزارت بهداشت يادآور شد اين خودرو، يك كاميون نيم تني (داراي حجم متوسط) است كه در حال مجهز شدن به تجهيزات بهداشت محيط، دستگاه هاي سمپاشي، كيت (دستگاه هاي تشخيصي) و دستگاه هاي نمونه برداري است تا به سرعت بتواند در شرايط خاص، مداخلات لازم را صورت دهد.
سروش با بيان اينكه نخستين كاميون واكنش سريع تا پايان امسال در زنجان فعاليت خواهد كرد، به ايرنا گفت: راه اندازي و تجهيز كاميون هاي واكنش سريع، كاري زمان بر و هزينه بر است كه به تدريج اجرايي خواهد شد.
وي يادآور شد علاوه بر كاميون واكنش سريع، بيش از 120 دستگاه موتورسيكلت واكنش سريع نيز در كشور فعاليت دارند.
رئيس اداره مراقبت بيماري هاي وزارت بهداشت، اظهار داشت: هم اكنون 45 تيم ارزيابي واكنش سريع بهداشتي در سطح ستادي در كشور فعال است اما برخي از دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور نيز تيم هايي در شبكه هاي خود دارند كه در حال جمع آوري آمار اين تيم ها نيز هستيم.
سروش افزود: 20 برنامه آموزشي براي اين تيم ها در حال آماده سازي است.
 


موتورسيكلت هاي بالاي 10سال شماره گذاري نمي شوند

موتورسيكلت هاي با عمر بيش از 10سال بر اساس قانون مصوب دولت به مركز اسقاط معرفي مي شوند.
سرهنگ احمد رستمي، رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور در اين رابطه گفت: بر اساس قانون مصوب دولت، سن فرسودگي موتورسيكلت 10سال است و پليس از ارائه خدمات به اين نوع از موتورسيكلت ها خودداري مي كند.
رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور در مورد ممنوعيت تردد موتورسيكلتها در كلانشهرها پس از تعيين سن فرسودگي، تاكيد كرد: بر اساس قانون موتورسيكلتهاي بالاي هشت سال حق تردد در كلانشهرها از جمله تهران را ندارند. البته اين به معناي فرسودگي آنها نيست و اين موتورسيكلتها مي توانند تا 10سال در ساير شهرستانها تردد كنند.
 


فعاليت مجدد قطارهاي مسافري تهران- آنكارا

اعزام قطارهاي مسافري تهران- آنكارا- تهران از 24 آبان ماه جاري دوباره از سر گرفته مي شود.
به گزارش روابط عمومي شركت قطارهاي رجاء، با توجه به انجام عمليات نگهداري از تونل ها از سوي راه آهن تركيه حركت قطار تهران- آنكارا به مدت يك ماه از 24 مهرماه 91 تا 24 آبان ماه 91 متوقف شده بود.
از سال گذشته راه آهن تركيه اقدام به بازسازي خطوط ريلي حد فاصل آنكارا- استانبول براي پرسرعت كردن خطوط ريلي اين مسير كرده بود كه قطار تهران- استانبول تا پايان اين عمليات تا ايستگاه آنكارا تردد خواهد داشت.
هموطنان براي كسب اطلاعات بيشتر درباره سفر با قطارهاي بين المللي مي توانند علاوه بر مراجعه به پايگاه اينترنتي رجاء به نشاني www.raja.ir با سامانه اطلاع رساني و ارتباط با مشتري اين شركت از طريق تلفن 1539 تماس بگيرند.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف جسد در رودخانه
شوشتر-فارس: جسدي در رودخانه گرگر شوشتر كشف و از آب خارج شد.
اين جسد در رودخانه گرگر در محدوده منطقه پارك سيكا در مقابل پارك مطهري شوشتر پيدا شده است و پس از بيرون كشيدن از آب گزارش كشف آن به نيروهاي انتظامي ارسال شد.
هنوز هيچ فرد يا افرادي درباره هويت اين جسد كه مردي نسبتا 60 تا 65 ساله به نظر مي رسد، اظهارنظر نكرده است و جسد به پزشكي قانوني شوشتر تحويل داده شده است.
كشف محموله ترياك
فيروزكوه- فارس: در برخورد قاطع پليس با مجرمان پنج كيلوگرم ترياك در شهرستان فيروزكوه كشف شد.
جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فيروزكوه با اعلام خبر فوق گفت: پس از توقف خودرو قاچاقچيان، مأموران نسبت به كنترل مدارك اقدام كردند و در بررسي اوليه از خودرو مشخص شد، افراد مذكور كه نسبت خانوادگي با يكديگر داشتند، قصد دارند پنج كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك كه در قسمتي از خودرو مخفي كرده بودند، را به يكي از شهرهاي شمالي كشور قاچاق كنند.
عربي ادامه داد: در اين رابطه، خودرو توقيف شد و هر سه متهم دستگير شدند.
3قرباني تصادف
ساري-خبرنگار كيهان: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران گفت: در تصادف دو دستگاه خودرو در جاده چمستان به نور، 3 نفر از سرنشينان اين خودروها جان خود را از دست دادند.
سرهنگ محمد نژاد علت اصلي حادثه را عدم نصب تابلو و كندكاري در سطح آسفالت و عدم توانايي راننده پرايد در كنترل وسيله نقليه دانست و عنوان كرد: جاده در حال ساخت اين محور مي بايست توسط پيمانكار تابلوگذاري شود كه به علت عدم رعايت نظامات دولتي راننده پرايد و پيمانكار هر كدام به ميزان 50 درصد مقصر حادثه شناخته شده اند.
بازداشت شكارچيان متخلف
قزوين-خبرنگار كيهان: مدير كل حفاظت محيط زيست استان قزوين از دستگيري هفت شكارچي متخلف در زيستگاه هاي حيات وحش اين استان خبر داد.
فرهادي با اشاره به تحويل متخلفان به مقامات قضايي اظهار داشت: از متخلفين لاشه 10 قطعه كبك، يك قلاده روباه و يك خرگوش و همچنين هفت قبضه سلاح شكاري و مقادير مشابهي ادوات شكار كشف و ضبط شده است.
دستگيري توزيع كننده شيشه
اصفهان-خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران پليس مبارزه با موادمخدر فرماندهي انتظامي شهرستان گلپايگان استان اصفهان يكي از بزرگترين عاملان توزيع و پخش ماده مخدر صنعتي شيشه شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ يوسلياني فرمانده انتظامي شهرستان گلپايگان با بيان اينكه در مخفيگاه متهم مقاديري از موادمخدر صنعتي به صورت بسته بندي و آماده توزيع كشف و ضبط شده است، اضافه كرد: اين شخص كه به صورت گسترده و مخفيانه اقدام به توزيع و پخش اين گونه مواد در بين مشتريان خود مي كرد در بازجويي هاي صورت گرفته تاكنون به فروش مقدار 5 كيلوگرم شيشه در سطح شهرستان اعتراف كرده است.
 


بچه زورگيرهاي لويزان دستگير شدند

دو جوان 18 ساله كه به وسيله يكدستگاه موتورسيكلت اقدام به زورگيري از شهروندان كرده بودند، دستگير شدند .
سرهنگ كارآگاه رضا مؤذن، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: به دنبال مراجعه فردي به كلانتري 102 پاسداران و اعلام اين كه در ساعت 21 همان روز در حالي كه در بوستان هشتم پاسداران به صورت پياده مشغول تردد بوده توسط دو سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت، با تهديد چاقو تلفن همراه، دوربين عكاسي و تجهيزات همراه آن، مدارك شناسايي و عابربانكش به سرقت رفته است، بررسي موضوع در دستوركار ماموران قرار گرفت .
با دستور داديار شعبه سوم دادياري دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت كه با انجام تحقيقات پليسي موتورسيكلت سارقان مورد شناسايي قرار گرفت. كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه اين موتورسيكلت به صورت قولنامه اي به چندين تن واگذار شده كه سرانجام آخرين خريدار آن به هويت«محمد - الف» 18 ساله شناسايي شد .
با شناسايي هويت فرد ياد شده و بهره گيري از بانك اطلاعات پليس، كارآگاهان متوجه شدند كه وي از مجرمان سابقه دار است كه در 12 آبان سال گذشته نيز به اتهام سرقت از منزل دستگير شده است .
با شناسايي محمد و استخراج تصاوير وي، مالباخته به پايگاه چهارم دعوت شد كه بلافاصله تصوير متهم به عنوان يكي از سرنشينان موتورسيكلت از سوي وي مورد شناسايي قرار گرفت كه با رويت و تأييد از سوي مالباخته، هماهنگي هاي قضايي انجام و كارآگاهان در سحرگاه روز نهم آبان سال جاري متهم را در مخفي گاهش واقع در لويزان خيابان فرشادي دستگير و به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند .
متهم پس از مواجهه حضوري با مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف صريح ارتكاب سرقت به شيوه زورگيري، هويت همدست خود به نام «رضا- ك» 18 ساله را نيز فاش كرد .
با دستگيري متهمان و اعترافات صريح آنان به ارتكاب سرقت هاي متعدد زورگيري با استفاده از موتورسيكلت، تعداد ديگري از مالباختگان اين پرونده نيز شناسايي شدند. متهمان بيشتر سرقت هاي خود را پس از غروب آفتاب و به ويژه در شرق تهران در منطقه لويزان انجام مي دادند .
سرهنگ مؤذن در پايان تاكيد كرد : با توجه به اعتراف صريح متهمان به سرقت هاي متعدد زورگيري و شناسايي آنان از سوي تعدادي از مالباختگان، قرار قانوني از سوي بازپرس صادر و تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر مالباختگان در دستوركار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .

 


مراسم رونمايي از كتاب هاي سه گانه زندگي

رئيس سازمان بهزيستي كشور از مجموعه كتاب هاي سه گانه زندگي رونمايي كرد.
همايون هاشمي در حاشيه مراسم رونمايي از مجموعه كتاب هاي سه گانه زندگي كه توسط سازمان بهزيستي كشور و در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري منتشر شده است اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم در عرصه توليد محتوا و در راستاي محقق شدن فرمايشات مقام معظم رهبري بيشتر كوشا باشيم و به سخنان رهبري جامه عمل بپوشانيم.
وي با اشاره به اين كه براي نخستين بار است كه مجموعه كتاب هاي سه گانه سبك زندگي، آموزش و مهارت هاي زندگي به صورت كتاب در سازمان بهزيستي منتشر مي شود، بيان داشت: اگرچه اين شروع گام خوبي است ولي قطعا نياز به توجه و غني سازي محتوا دارد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور بيان داشت: مجموعه كتاب هاي سه گانه زندگي در قالب كتاب مجله به صورت سري در بازده هاي زماني مختلف براي خانواده ها منتشر مي شود.
وي اضافه كرد: در اين مجموعه كتاب ها به مباحثي چون مشكلات امروز جامعه، نوع زندگي، الگوهاي غربي اشاره شده است و در آن تاكيد ويژه اي بر سبك زندگي به روش اسلامي شده است.
رئيس سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: در حال حاضر 120 عنوان كتاب در دست انتشار داريم كه بيش از 50 درصد از آنها مربوط به آموزش مهارت هاي زندگي است كه در حال حاضر براي انتشار آنها با مشكلاتي از جمله كاغذ روبرو شده ايم.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه كتاب هاي اشاره شده به چاپ برسد به صورت رايگان در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد.
 


بارش باران تا پايان هفته ادامه دارد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به ورود سامانه بارشي از غرب كشور گفت: بارش باران در اكثر نقاط كشور تا پايان هفته جاري ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: با ورود سامانه بارشي به كشور و حركت كند اين سامانه پيش بيني مي شود طي 3 روز آينده در سواحل درياي خزر، شمال غرب، غرب، دامنه هاي زاگرس، جنوب غرب، مركز، دامنه هاي البرز و شمال شرق كشور ابري با بارش باران و گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.وي گفت: همچنين بارش در مناطق سردسير به صورت برف است و در همين مدت درياي خزر به سبب افزايش سرعت باد مواج و طوفاني خواهد بود. همچنين از سه شنبه بعدازظهر دامنه بارش به مناطق شرقي كشور كشيده مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي افزود: روزهاي سه شنبه و چهارشنبه به سبب افزايش سرعت باد خليج فارس مواج و طوفاني خواهد بود. همچنين سامانه بارشي تا پنجشنبه در كشور فعال است.اميدوار شهري تصريح كرد: آسمان تهران امروز و فردا ابري و همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات با بارش برف است.
 


اعدام قاچاقچي كراك در زندان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يك قاچاقچي مواد مخدر كه در زمينه حمل و نگهداري مواد مخدر «كراك» فعاليت داشت، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان محمدجان- م فرزند رستم به جرم نگهداري 64 كيلوگرم كراك به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد. حكم مزبور پس از تاييد دادستان كل كشور در محوطه زندان اصفهان به اجرا درآمد.
 


تظاهرات مردم نيويورك در اعتراض به كندي امدادرساني

صدها نفر از مردم نيويورك عصر شنبه با تجمع مقابل تأسيسات برق رساني «لانگ آيلند» در اين شهر در اعتراض به كندي امدادرساني به توفان زدگان، دست به تظاهرات زدند.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، در حالي كه عمليات وصل برق واحدهايي كه در جريان توفان سندي برق آنها قطع شده بود به كندي انجام مي شود، صدها نفر از مردم نيويورك و نيوجرسي دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
براساس اين گزارش، عمليات وصل برق در نيويورك و نيوجرسي كندتر از ايالت هاي ديگر آمريكا انجام مي شود و تا صبح ديروز هنوز برق 130هزار واحد مسكوني و توليدي وصل نشده بود.
با آنكه خسارت وارده به نيويورك در جريان توفان سندي بيش از ساير ايالت هاي شرقي آمريكا بوده اما با اين وجود عمليات امدادرساني و بازسازي مناطق آسيب ديده در اين ايالت به كندي انجام مي شود.
«جان مانگين» از اهالي منطقه «لويتاون» در نيويورك كه در تظاهرات عصر شنبه شركت كرده بود، به آسوشيتدپرس گفت: ما در سرما زندگي مي كنيم و هيچكس به سراغ ما نمي آيد از اين رو بايد عليه مقاماتي كه در امر امدادرساني كوتاهي مي كنند، اعلام جرم شود.
بي برقي و سرما در حالي در نيويورك موجب خشم شهروندان آمريكايي شده كه روز جمعه نيز بنزين در اين ايالت جيره بندي شد.
 


انفجار مهيب در ايندياناپليس

انفجاري شديدي در شهر ايندياناپليس، مركز ايالت ايندياناي آمريكا، يك ساختمان را تخريب كرد و باعث بروز آتش سوزي در چند ساختمان ديگر شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، بر اثر اين انفجار يك نفر كشته و شماري ديگر زخمي شدند.ده ها مامور آتش نشاني براي دفع آتش در محل حاضر شدند.يك مسئول اداره آتش نشاني ايندياناپليس گفت كه صحنه حادثه همانند يك منطقه جنگي بود و حادثه ديدگان به ساختمان مدرسه اي در همان نزديكي ها منتقل شدند.
احتمال داده مي شود كه انفجار خط لوله گاز دليل اين حادثه باشد. هرچند «گرگ بلارد»، شهردار ايندياناپليس كه در محل حادثه حضور داشت، از احتمال سقوط يك هواپيما در محل خبر داده است. او گفت بايد در چند روز آينده ساكنان منطقه در شرايط آرام و كم تنشي به سر ببرند.
 


تي شرت هاي مبارزه با اسلام هراسي

يك دانشجوي مسلمان در شهر «لستر» انگلستان با طراحي و توليد تي شرت هايي به مبارزه با پديده اسلام هراسي پرداخته است.
«عميرخان» دانشجوي مسلمان رشته پزشكي در دانشگاه لستر انگليس در اقدامي جالب تي شرتهايي توليد كرده است كه در محل تحصيل خود با اسلام هراسي مبارزه مي كند.
وي به منظور مبارزه با اين جو، اقدام به طراحي و توليد تعدادي تي شرت با شعارهايي بر روي آنها كرده است. بعضي از شعارهاي نوشته شده بر روي اين تي شرت ها عبارت اند از: «تروريسم دين مرا ربوده است»، «من يك توريستم نه يك تروريست»، «همسايه خود را نجات دهيد»، «آرام باشيد و از حرام دوري كنيد» و «5/1 ميليارد نفر اسلام را دوست دارند».عمير معتقد است: اين تي شرت ها به مسلمانان كمك مي كند با مردم به گفتگو بپردازند. وي افزود: مشتريان ما در مورد اين طرح ها با ما گفتگو مي كنند. بسياري از افرادي كه اين تي شرت ها را به تن كرده اند در برابر سوالات مردم در خيابان يا مكان هاي عمومي قرار مي گيرند و فرصتي به دست مي آورند تا با غيرمسلمانان درباره دين و آيين خود بحث كنند.
اين حركت بازتاب بسيار خوبي در شبكه هاي اجتماعي داشته و وب سايت مربوط به اين تشكيلات نيز 125 هزار بازديد كننده را به خود ديده است. سفارش هاي زيادي نيز از كشورهاي اسلامي و غيراسلامي براي اين گروه رسيده است. آمريكا، كانادا، پاكستان، امارات متحده و كشورهاي اروپايي از جمله مقاصد توليدات اين گروه است.استادان دانشگاه لستر نيز از اين ا قدام استقبال خوبي كرده اند و آن را حركتي مناسب براي مقابله با پديده اسلام ستيزي مي دانند.
 


دختري كه بدون شير مي ميرد!

هولي ليندلي دختر 9 ساله اي است كه بايد براي زنده ماندن هر روز سه ليتر شير بنوشد.
به گزارش مهر، اين كودك به بيماري كمبود گليكوژن مبتلاست و بدنش نمي تواند غذاي مصرفي را به انرژي تبديل كند. هنوز براي اين بيماري درماني پيدا نشده است از اين رو به منظور پيشگيري از روي دادن كما، اين كودك بايد پيش از خواب، شير سرد همراه با پنج قاشق آرد ذرت بنوشد.
آرد ذرت حاوي نشاسته است كه در طول شب به آهستگي انرژي آزاد مي كند.
كارن شو مادر اين كودك مي گويد از سه سال پيش تاكنون حدود دو هزار پوند صرف هزينه شير براي هولي كرده است.
بيماري اين كودك در دو سالگي و پس از بي هوش شدنش در خانه، تشخيص داده شد.
مادر او مجبور بود شبها هر دو ساعت يك بار كودكش را از خواب بيدار كند و به او غذا بدهد.
پس از گذشت چهار سال از تشخيص بيماري، خانواده اش شيوه كنترل بهتر بيماري هولي را آموختند. هولي بايد طي روز شير بنوشد. او در حالي در 9 سالگي روزي سه ليتر شير مي نوشد كه با افزايش سن و نياز بدنش به انرژي بيشتر ميزان شير مصرفي اش نيز افزايش مي يابد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14