(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22  آبان  1391 - شماره 20355

حزب الله : تمام مناطق اشغالي لبنان را با خون خود آزاد مي كنيم
عمليات تروريستي در كراچي جان 14 نفر را گرفت
در پي شهادت 8 فلسطيني صورت گرفت
شليك 70 موشك و خمپاره در پاسخ به جنايت تازه رژيم صهيونيستي
تروريست ها با حمله به مسجد جامع سوريه قرآن ها را آتش زدند
درخواست ايرلند از كشورهاي اروپايي براي تحريم كالاهاي اسرائيلي
مدير كل شبكه دولتي انگليس هم استعفا كرد
بي بي سي: بدترين روزها در 50 سال اخير را مي گذرانيم
هزاران بحريني با فرياد «انتقام ، انتقام» پيكر شهيد نوجوان را تشييع كردند
شهيدي كه سيد حسن نصرالله ازاو تمجيد كرد
اعتصاب و تظاهرات عليه رياضت اقتصادي در ايتاليا، پرتغال و يونان
تجمع فرانسوي ها در پاريس به حمايت از مسلمانان ميانمار


حزب الله : تمام مناطق اشغالي لبنان را با خون خود آزاد مي كنيم

حزب الله لبنان تاكيد كرد مناطق اشغالي خاك لبنان را با خون خود آزاد مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نواف موسوي نماينده عضو فراكسيون حز ب الله در مجلس لبنان در آستانه روز شهيد با اشاره به اشغال 850كيلومتر مربع از آب هاي ملي و بخشي از خاك لبنان توسط رژيم صهيونيستي اظهار داشت، حزب الله هيچ نقطه از لبنان را اشغال شده رها نمي كند و با خون خود مناطق اشغالي را آزاد خواهد كرد.وي با تاكيد بر اينكه حزب الله تا آزادسازي تمام نقاط لبنان سلاح را بر زمين نخواهد گذاشت افزود: مقاومت در برابر تهديدهاي رژيم صهيونيستي آمادگي كامل دارد و با قدرت به هرگونه ماجراجويي دشمن جواب خواهد داد.شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل جنبش حزب الله نيز تاكيد كرد، حزب الله مثلث ارتش، مردم و مقاومت را بهترين گزينه براي رويارويي اين كشور در برابر رژيم صهيونيستي و مشكلات و چالش ها مي داند.

 


عمليات تروريستي در كراچي جان 14 نفر را گرفت

 حملات تروريستي در شهر بحران زده كراچي پاكستان 14 كشته و شش زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش واحد مركزي خبر، شهر 18ميليون نفري كراچي همچنان ناآرام است. موتورسواران ناشناس در جديدترين حملات خود يك مدرسه ديني اهل سنت را به آتش كشيدند. اين آتش سوزي جان شش طلبه را گرفت و شش تن ديگر را نيز زخمي كرد.
در يك حمله تروريستي جداگانه ديگر كه ديروز در كراچي رخ داد، هشت غيرنظامي جان خود را از دست دادند.در ناآرامي هاي روزهاي اخير كراچي 50نفر ترور شدند و طي سال جاري ميلادي (11ماه اخير) هم 1100نفر در حملات مشابه جان خود را از دست دادند. علاوه بر تروريست هاي طالبان كه در همه مناطق پاكستان فعال هستند، وهابي ها و عوامل سرويس هاي بيگانه در شهر پرجمعيت كراچي حضور پر رنگي دارند و دست به حملات تروريستي مي زنند.
 


در پي شهادت 8 فلسطيني صورت گرفت

شليك 70 موشك و خمپاره در پاسخ به جنايت تازه رژيم صهيونيستي


گروه هاي مقاومت فلسطين در پاسخ به تازه ترين جنايت رژيم صهيونيستي در غزه بيش از 70 موشك و خمپاره به مواضع صهيونيست ها در عسقلان، سديروت و نقب شليك كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، گروه هاي مقاومت فلسطين با شليك بيش از 70 موشك و خمپاره به مواضع صهيونيست ها هشدار دادند كه رژيم صهيونيستي بابت جناياتش عليه ملت فلسطين تاوان سنگيني خواهد داد.
گردان هاي ناصر صلاح الدين شاخه نظامي كميته هاي مقاومت مردمي در بيانيه اي متعهد شد كه انتقام خون شهداي فلسطيني را از رژيم صهيونيستي بگيرد.
اين گردان ها اعلام كردند شليك موشك هاي مقاومت پاسخ طبيعي آنها به جنايات رژيم صهيونيستي است.
نيروهاي رژيم صهيونيستي از بامداد روز شنبه حملات سنگيني را عليه غزه آغاز كردند و مناطق الزيتون و الشجاعيه را با گلوله هاي تانك و خمپاره هدف قرار دادند.
همزمان با شليك توپخانه رژيم اشغالگر به غزه، هلي كوپترهاي اين رژيم نيز بر فراز اين منطقه به پرواز درآمده و اقدام به گلوله باران مناطق مختلف غزه كردند.
حملات هوايي و توپخانه اي رژيم اشغالگر به غزه هشت نفر شهيد و بيش از 40 مجروح برجا گذاشت.
منابع پزشكي اعلام كردند كه حال شش تن از مجروحان وخيم است و 10 نفر نيز دچار نقص عضو شدند.
در پاسخ به اين حملات وحشيانه نيروهاي گردان هاي ابوعلي مصطفي يك خودروي گشتي رژيم صهيونيستي را درشمال غزه هدف قرار داده و چهار نفر نظامي رژيم صهيونيستي را مجروح كردند كه حال سه تن از آنان وخيم گزارش شده است.
نيروهاي گردان هاي ابوعلي مصطفي در بيانيه اي اعلام كرد، اجازه هدر رفتن خون شهدا را نخواهند داد و اسرائيل منتظر حملات بعدي باشد.
در پي شليك بيش از 70 موشك و خمپاره به سوي سرزمين هاي اشغالي، رژيم صهيونيستي اعلام آماده باش كامل كرد و از شهرك نشينان خواست به پناهگاه ها بروند.
مدارس شهرهاي سديروت، عسقلان، گان ياونه و ديگر مناطق سرزمين هاي اشغالي از ترس موشك هاي مقاومت تعطيل شد.
فرماندهان ارتش رژيم صهيونيستي نيز با تشكيل يك جلسه اضطراري موضوع شليك موشك هاي مقاومت و به ويژه حمله مبارزان فلسطيني به يك جيپ گشتي اسرائيل در شمال غزه را مورد بررسي قرار دادند. در همين رابطه ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد، ارتش اسرائيل پاسخ محكمي به عمليات انهدام خودروي نظاميان اسرائيلي خواهد داد. جنبش هاي حماس، جهاد اسلامي و كميته هاي مقاومت مردمي نيز با انتشار بيانيه هاي جداگانه تأكيد كردند كه مقاومت پاسخ كوبنده اي به جنايات اسرائيل خواهد داد.
كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي به رياست بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز براي بررسي اوضاع نوار غزه تشكيل جلسه داد.
ساير رويدادها
¤ روزنامه البيان نوشت، آمريكا طرحي 14 بندي را براي اعتمادسازي ميان فلسطيني ها و اسرائيلي ها آماده كرده است.
¤ اسقف كليساي ارتدوكس روسيه حمايت خود را از تشكيل كشور مستقل فلسطين اعلام كرد.
¤ رژيم صهيونيستي به منظور فراهم كردن زمينه يهودي سازي مسجدالاقصي و اجراي طرح موسوم به حوض مقدس در اقدامي نژادپرستانه به ساكنان منطقه سلوان در جنوب مسجدالاقصي اخطار داد كه منازل خود را تخليه كنند.
¤ معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي در نخستين نشست كاري خود با سفراي جديد اردن و مصر مخالفت قاطع خود را با تغيير معاهده كمپ ديويد اعلام كرد.
 


تروريست ها با حمله به مسجد جامع سوريه قرآن ها را آتش زدند

گروهك هاي مسلح در منطقه فيلون واقع در شمال غربي سوريه با حمله به مسجد جامع اين شهر قرآن ها را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تروريست ها كه از حمايت آمريكا،فرانسه، عربستان و قطر برخوردارند مسجد جامع و منازل مسكوني منطقه فيلون و كفربنل از توابع استان ريف ادلب را گلوله باران كرده و خسارات سنگيني به اين منطقه وارد كردند.
افراد مسلح چندين جلد قرآن را در مسجد جامع اين شهر به آتش كشيدند.
تروريست هاي مسلح در شهرهاي حلب، حمص، ديرالزور، درعا و دمشق نيز در پاسخ به عمليات كوبنده ارتش سوريه با استفاده از شيوه هاي غيرانساني براي انتقام از مردم و غيرنظاميان استفاده كردند و منازل مسكوني و مردم را هدف خمپاره قرار دادند كه در نتيجه آن شماري از غيرنظاميان كشته و زخمي شدند.
گروه هاي مسلح همچنين با منفجر كردن خودروهاي بمب گذاري شده در مناطق مختلف سوريه خسارت هاي جاني و مالي به مردم وارد كردند.
اين در حالي است كه شماري از تروريست ها در حين كار گذاشتن مواد منفجره در خودرويي در نزديكي دمشق كشته شدند.
ده ها تروريست نيز در درگيري هاي شديد با نيروهاي ارتش سوريه در شهر حلب از پاي در آمدند.
واحدهاي نظامي ارتش سوريه همچنين موفق شدند در عمليات متعدد در بسياري از مناطق كه گروه هاي مسلح در آنها فعال بودند به دستاوردهاي بزرگي دست يابند به طوري كه در برخي مناطق به تعقيب گروه هاي مسلح پرداختند و شماري از آنان را دستگير كردند.
نيروهاي سوري بسياري از روستاها را از اشغال تروريست ها آزاد كردند. با اين حال هنوز مناطقي وجود دارد كه گروه هاي مسلح در آنها حضور دارند و مقاومت مي كنند.
يك منبع نظامي سوري نيز اعلام كرد، منطقه استراتژيك «الليرمون» از توابع حلب در شمال سوريه همچنان در دست ارتش است و اين منطقه شاهد درگيري سنگين ارتش سوريه با تروريست هاي مسلح بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس منطقه الليرمون از اين جهت مهم است كه تصرف آن توسط افراد مسلح و تروريست ها اين امكان را به آنها مي دهد تا با ايجاد شكافي در شهر حلب زمينه ورود افراد مسلح و تجهيزات و كمك هاي نظامي به تروريست هاي موجود در اين شهر را فراهم كنند.
وي همچنين گفت كه اين منطقه روز شنبه شاهد درگيري شديد نيروهاي ارتش سوريه با تروريست هاي مسلح بوده كه در جريان آن حدود 250 تا 300 تروريست كشته شدند.
اين منبع نظامي سوري تاكيد كرد كه تروريست هاي مسلح تلاش مي كنند، مناطق مرفه نشين حلب را به تصرف خود درآورده و كنترل آن را به دست گيرند تا زمينه كمك هاي نظامي را بر دايره اطلاعات هوايي اين منطقه فراهم كنند و به اين ترتيب با تصرف اين مناطق فشار را بر دولت افزايش داده و روحيه اهالي مقاوم و پايدار شهر حلب را در هم بشكنند.
20 نظامي ربوده شده سوري در جريان عمليات نيروهاي نظامي ارتش سوريه عليه تروريست ها در منطقه دوما در استان ريف دمشق آزاد شدند.
شبكه تلويزيوني الاخباريه سوريه نيز اعلام كرد كه آرامش و امنيت به منطقه قطينه در استان حمص سوريه بازگشته است و مردم زندگي عادي را از سر گرفته اند.
از سوي ديگر يك نشريه لبناني اعلام كرد، بين سران آمريكا، عربستان، قطر و تركيه بر سر مسئله سوريه اختلاف به وجود آمده است.
اين نشريه افزود، آمريكا و عربستان به اين نتيجه رسيده اند كه خود بايد شخصا زمام امور را در قبال مسئله سوريه به دست گيرند چرا كه آنها اطمينان كاملي به شوراي ملي مخالفان نظام سوريه ندارند.
شبكه خبري العربيه گزارش داد كه رژيم صهيونيستي پايگاه هاي سوريه در بلندي هاي جولان را هدف حمله خمپاره اي قرار داد.
از سال 1973 و جنگ اكتبر تاكنون اين نخستين بار است كه رژيم صهيونيستي به بلندي هاي جولان حمله مي كند.
ساير رويدادها
¤ رئيس شوراي مخالفان سوريه خواستار تجهيز شورشيان توسط جامعه بين المللي شد.
¤ نخست وزير انگليس از هم پيمانان خود خواست تا مخالفان سوريه را بيشتر حمايت كنند و آنها را به سلاح هاي پيشرفته مجهز سازند.
¤ روزنامه انگليسي گاردين فاش كرد كه يكي از تروريست هاي دستگير شده در سوريه خبرنگار آمريكايي است كه به تروريست ها اطلاعات مي داد و به آنها كمك مي كرد.
¤ كوفي عنان نماينده سابق سازمان ملل در امور سوريه اقدام نظامي عليه سوريه را خطرناك خواند.
 


درخواست ايرلند از كشورهاي اروپايي براي تحريم كالاهاي اسرائيلي

وزارت خارجه جمهوري ايرلند از دولت هاي اروپايي خواست تا كالاهاي توليدي در شهرك هاي صهيونيست نشين واقع در كرانه باختري را تحريم كنند.
به گزارش خبرگزاري قدس، «ايمون گاسمور» وزيرخارجه جمهوري ايرلند در نامه اي به رئيس كميسيون خارجي و تجاري پارلمان ايرلند اعلام كرد دولت ايرلند در نظر دارد تحريم گسترده اي را عليه كالاهاي اسرائيلي به اجرا گذارد و لذا از ساير كشورهاي اروپايي مي خواهد كه به اين تحريم پيوسته و كالاهاي ساخته شده در شهرك هاي اراضي اشغالي را تحريم كنند.
وي تاكيد كرد، تحريم كالاهاي ساخت شهرك نشينان كمترين كاري است كه ما مي توانيم براي كاهش درد و رنج شهروندان فلسطيني انجام دهيم.
وزيرخارجه ايرلند گفت، حمايت از فلسطيني ها واجب اخلاقي براي همه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.
گاسمور تحريم كالاهاي اسرائيلي را دست كم در توقف ساخت و سازهاي غيرقانوني داخل شهرك هاي اسرائيلي تاثيرگذار دانست.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت با تاييد اين خبر نوشت اين نخستين باري است كه وزيرخارجه يك كشور اروپايي خواستار تحريم كالاهاي اسرائيلي شده است.
پيش از اين چند كشور اروپايي طي تصميمي خواستار نشانه گذاري بر روي كالاهاي ساخت اسرائيل براي تحريم آنها شده بودند.
در همين رابطه جنبش حماس از طرح دولت ايرلند براي تحريم كالاهاي اسرائيلي استقبال كرد.
«عزت الرشق» عضو دفتر سياسي حماس ضمن قدرداني از اقدام دولت ايرلند براي تحريم كالاهاي صهيونيستي اظهار داشت، ما از تمامي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مي خواهيم كه به عنوان يك وظيفه انساني و اخلاقي مانند ايرلند كالاهاي صهيونيستي را تحريم كنند.
 


مدير كل شبكه دولتي انگليس هم استعفا كرد

 بي بي سي: بدترين روزها در 50 سال اخير را مي گذرانيم

شبكه سلطنتي بي بي سي با اشاره به استعفاي مديركل اين شبكه تلويزيوني و ماجراي رسوايي هاي اخلاقي مجري مشهور آن اعلام كرد بدترين روزهاي نيم قرن گذشته را مي گذراند.
سايت اينترنتي شبكه تلويزيوني بي بي سي طي گزارشي به ماجراي استعفاي مديركل اين شبكه تلويزيوني به همراه چندين سردبير و همچنين رسوايي هاي اخلاقي مجري مشهور آن اشاره كرده و نتيجه گرفته كه اين شبكه سلطنتي انگليس «بدترين روزهاي نيم قرن گذشته خود را تجربه مي كند.»
در اين گزارش مي خوانيم: «ماجراهاي اخير بي بي سي تاكنون به كناره گيري شماري از سردبيران بي بي سي منجر شده و جرج انتويسل، رئيس بي بي سي هم عصر شنبه از كار خود كناره گرفت تا گستردگي ابعاد فشارهاي موجود روي بي بي سي آشكارتر شود.»
براساس اين گزارش، تازه ترين مورد به برنامه «نيوزنايت» اين شبكه تلويزيوني مربوط مي شود كه جمعه گذشته يك سياستمدار سابق حزب محافظه كار در دوران «مارگارت تاچر» را به «تعرض جنسي» متهم كرد. ماجرا از اين قرار است كه فردي بنام «ميشم» اين سياستمدار را متهم به تجاوز جنسي به خود كرد اما خيلي زود بنا به دلايل نامعلوم تغيير موضع داد و حرف خود را پس گرفت! سياستمدار مورد بحث كه «مك آلپاين» نام دارد اما، ضمن رد اين اتهام از بي بي سي شكايت كرد؛ در اين بين عذرخواهي هاي بي بي سي افاقه نكرده و آلپاين همچنان بر خواسته خود اصرار دارد. اينجا بود كه مديركل بي بي سي تحت فشارهاي روزافزون در حالي كه فقط چند هفته از روي كار آمدن وي گذشته بود مجبور به استعفا شد.
نكته جالب توجه اينجاست كه در ماجراي رسوايي اخلاقي «جيمي سويل» مجري معروف بي بي سي كه 40 سال اين شبكه را ياري كرده نيز پاي برنامه «نيوزنايت» بي بي سي در ميان است و اين برنامه در خط اول اين ماجرا قرار داشت. مدير مستعفي بي بي سي وقايع اين چند هفته را «استثنايي» توصيف و گفته است ادامه همكاري براي وي غيرممكن شده است.
شوك حاصل از اين رسوايي ها به حدي است كه نخست وزير انگليس اين گونه به آن واكنش نشان داده است: «همه ما شوكه شديم، ملت شوكه شده است.» گفته مي شود جيمي سويل، مجري مشهور بي بي سي كه با بالاترين مقامات انگليس هم عكس يادگاري دارد! دستكم 3000 شاكي دارد!
 


هزاران بحريني با فرياد «انتقام ، انتقام» پيكر شهيد نوجوان را تشييع كردند

هزاران بحريني با فرياد «انتقام، انتقام» پيكر شهيد علي رضي نوجوان 16 ساله بحريني را كه به دست نظاميان رژيم آل خليفه به شهات رسيد تشييع كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران بحريني پيكر نوجوان بحريني را از شهرك الدير به سمت زادگاهش شهرك «سما هيج» تشييع كردند و با سر دادن شعار سرنگوني رژيم آل خليفه و «انتقام، انتقام» بر ادامه راه شهدا تأكيد كردند.
پيشاپيش تشييع كنندگان روحانيون بحريني حركت مي كردند و پلاكاردهايي در محكوميت خشونت و وحشي گري رژيم آل خليفه در دستان تشييع كنندگان بود.
علي رضي ظهر روز جمعه زماني كه قصد داشت براي شركت در نمازجمعه به امامت آيت الله شيخ عيسي قاسم به مسجد جامع امام صادق در شهرك الدراز برود زير چرخ هاي يك دستگاه خودرو نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه له شد.
مراسم تشييع پيكر شهيد نوجوان بحريني در حالي برگزار شد كه پليس بحرين با شليك گاز اشك آور تلاش كرد اين مراسم را برهم بزند و تشييع كنندگان را متفرق كند.
پس از حمله پليس بحرين و نيروهاي امنيتي معترضان نيز با پرتاب بمب هاي آتش زا به مقابله با نيروهاي امنيتي پرداختند.از سوي ديگر رژيم آل خليفه به داخل ده ها منزل در جزيره ستره يورش بردند.
به گزارش شبكه العالم، جمعيت وفاق در بيانيه اي اعلام كرد، نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه طي 4 روز اخير به بيش از 50 منزل يورش بردند، كه بيشتر اين موارد در نخستين ساعات بامداد صورت گرفته است.
جمعيت وفاق تأكيد كرد كه اين اقدامات كاملاً غيرقانوني و بدون مجوز صورت گرفته است.
براساس اين بيانيه، شهروندان بحريني در حالي كه خواب بودند، ناگهان با حضور نيروهاي امنيتي نقاب دار در منزلشان غافلگير شدند.
مزدوران آل خليفه با هلي كوپترها و خودروهاي نظامي جزيره ستره را محاصره كرده و اقدام به گشت زني در اين منطقه مي كنند.
ساير رويدادها
¤ جمعيت وكلاي مدافع بحرين تصميم وزارت كشور بحرين درباره لغو تابعيت 31 نفر از جمله وكيل مدافع بحريني تيمور كريمي را به بهانه آسيب رساندن به امنيت كشور محكوم كرد.
¤ يك فعال حقوق بشري انگليسي رفتار رژيم بحريني را جنون آميز خواند و گفت، آل خليفه ديوانه شده است.
¤ رژيم آل خليفه بازداشت مسئول نظارت و پيگيري مركز حقوق بشر بحرين را يك هفته ديگر تمديد كرد.
¤ كميسيون امور دفاعي و امنيتي ملي پارلمان بحرين اعلام كرد كه از اين پس هر فردي كه به پادشاه و مقامات اين كشور توهين كند به 5 سال زندان و پرداخت 10هزار دينار محكوم خواهد شد.
 


شهيدي كه سيد حسن نصرالله ازاو تمجيد كرد

او را آغازگر عمليات شهادت طلبانه ديگري مي دانند كه شروع شكست رژيم صهيونيستي در سال 2000 ميلادي و پيروزي در جنگ 33 روزه در سال 2006 ميلادي را رقم زد و موجب بهت و حيرت اسرائيلي ها به ويژه قصاب معروف صهيونيست ها »آريل شارون« شد .
11 نوامبر(21آبان سال 1378) در طول تاريخ براي رژيم صهيونيستي كه اولين عمليات شهادت طلبانه عليه آن در لبنان انجام شد روزي فراموش نشدني است، چرا كه اين روز سرآغاز عمليات شهادت طلبانه ديگري شد كه شروع شكست رژيم صهيونيستي در سال 2000 ميلادي و پيروزي در جنگ 33 روزه در سال 2006 ميلادي را رقم زد .
تا سال ها ناشناخته بود
چگونگي اجرا و شخصي كه اين عمليات شهادت طلبانه را انجام داده بود، تا چندين سال به عنوان معما باقي ماند تا اين كه «سيد حسن نصرالله»، دبيركل حزب الله لبنان كه در آن زمان از رهبران حزب الله بود، بعد از گذشت سه سال از آن حادثه يعني در سال 1985 ميلادي در مراسم گرامي داشت ياد و خاطره شهداي مقاومت بر بالاي منبر در منطقه «دير قانون النهر» بي مقدمه پرده از اين معما برداشت .
در آن زمان بود كه همه دريافتند كه چگونه يك جوان 18 ساله سوار بر خودروي پژوي خود مقر ساختماني كه دفاتر مربوط به اطلاعات رژيم صهيونيستي و مقر يگان وابسته به سران اين رژيم در جنوب و همچنين استراحتگاه افسران و درجه داران نظامي اين رژيم بود، را منفجر كرد .
مجري عمليات كه بود
«احمد قصير» در خانواده اي مذهبي در يكي از روستاهاي حومه لبنان چشم به جهان گشود. تا سه سالگي به همراه خانواده اش در عربستان زندگي مي كرد، سپس راهي ليبي شد، اما دوباره به عربستان بازگشت تا دوران نوجواني و آغاز جواني خود را مجددا در اين كشور سپري كند. هنوز هفت ماه از تجاوز اسرائيلي ها به جنوب لبنان نگذشته بود كه به اتفاق خانواده راهي محل تولد خود شد .
آشنايي با حزب الله
از طريق يكي از دوستان خود به حزب الله لبنان معرفي شد و آمادگي خود را براي انجام عمليات هاي شهادت طلبانه اعلام كرد، اما هيچ كس در آن زمان تصور نمي كرد كه او مجري چنين عمليات بزرگ و تاريخي باشد، عملياتي كه در ميان بهت و حيرت اسرائيلي ها و به ويژه قصاب معروف صهيونيست ها «آريل شارون» به اجرا گذاشته شد تا برگ زريني از مجاهدت و دشمن ستيزي مسلمانان و مايه غرور و سربلندي حزب الله باشد.
برنامه ريزي اجراي عمليات
دوستي كه احمد قصير را براي عمليات استشهادي به حزب الله معرفي كرده بود، مسئول جمع آوري مواد منفجره و آماده سازي خودروي سفيد رنگ پژو 504 احمد قصير شد.
احمد قصير در اولين گفت وگويي كه در اين باره با رهبران حزب الله از جمله سيد حسن نصرالله، دبير كل كنوني حزب الله لبنان انجام داد، اعلام كرد كه تنها شرط او براي انجام اين عمليات بزرگ تعيين زمان
(روز و ساعت) اجراي عمليات توسط خودش بود .
اين شرط پديرفته مي شود تا خودرو آماده شود. دوست احمد قصير پس از آماده كردن خودرو و جا سازي مواد منفجره به شهيد قصير مي گويد كه تصميم حزب الله تغيير كرده و او بايد عمليات را به اجرا بگذارد كه با مخالفت شديد احمد مواجه مي شود و با بهانه كردن خودرو و اين كه مالكيت خودرو از آن اوست، با موافقت يكي از رهبران حزب الله خودرو در اختيار او قرار مي گيرد .
نحوه اجراي عمليات
قصير براي تعيين ساعت و روز عمليات سه روز متوالي استخاره مي كند، اما هر بار استخاره بد مي آيد، به گونه اي كه مسئولان حزب الله گمان مي كنند كه وي در انجام عمليات مردد شده است، لذا تصميم به تعويض او با فرد ديگري مي گيرند، اما بالاخره براي بار چهارم و در يك روز باراني و در حالي كه باران به شدت مي باريد استخاره خوب مي آيد و بامداد يازدهم نوامبر 1982 قصير به طرف مقر صهيونيست ها به راه مي افتد.
روز عمليات
يكي از شاهدان عيني مي گويد كه بين ساعت شش و نيم تا هفت صبح پژوي احمد قصير چندين بار طول خيابان را طي كرده و دوباره باز مي گردد. بعدها مشخص شد كه علت آن همه تردد و رفت و آمدهاي قصير در خيابان پيش از انجام عمليات براي چه بوده، در واقع در آن ساعت هر لحظه بر شدت باران افزوده مي شده و همين موضوع صهيونيست هايي را كه خارج از ساختمان بودند، وادار مي كند براي در امان ماندن از باران به داخل آن ساختمان هشت طبقه محل استقرار خود بروند و شهيد منتظر بوده تا تعداد بيشتري از آنها وارد ساختمان شوند .
پس از اين كه احمد قصير اطمينان حاصل مي كند كه اكثر قريب به اتفاق صهيونيست ها براي فرار از باران به ساحتمان پناه برده اند، ماشين خود را روشن كرده و با آخرين سرعت خود را به طبقه اول ساختمان مي كوبد تا در عرض تنها چند ثانيه تمامي ساختمان به تلي از خاكستر تبديل شده و در اثر اين عمليات استشهادي بيش از 151 صهيونيست به هلاكت برسند .
تلفات صهيونيست ها
چند ساعت بعد كاروان صهيونيست ها به محل حادثه اعزام مي شوند و سخنگوي رسمي ارتش رژيم صهيونيستي به كشته شدن 74 افسر و نظامي و يك فرمانده و 27 مفقود اعتراف مي كند. چند روز بعد روزنامه هاي رژيم صهيونيستي از 141 كشته و 10 مفقود خبر مي دهند.
اما شهيد «حسن قصير»، برادر «احمد قصير» نيز پس از عمليات برادرش با خودروي ديگري خود را به ستون كاروان نظاميان زده و تعداد زيادي از آنها را به هلاكت مي رساند و به واسطه قولي كه دو شهيد از هم رزمان خود مي گيرند، تا دو سال و نيم بعد از شهادت، خبر شهادتشان به خانواده نمي رسد و مادر شهيد فكر مي كند فرزندانش در اسارت هستند.
آري اين جوان 18 ساله حزب الله بنيانگذار مكتبي مي شود كه همچنان از آن به عنوان غير قابل كنترل ترين شيوه مبارزه بر عليه صهيونيست ها و ايادي آنها ياد مي شود و هر بار كه عمليات شهادت طلبانه اي به اجرا گذاشته مي شود، لرزه بر اندام صهيونيست هاي متجاوز مي افتد .
پس ازعمليات شهادت طلبانه احمد قصير، حزب الله 11عمليات شهادت طلبانه توسط رزمندگان خود به شرح زير به اجرا گذاشت :
- عامر كلاكش 11/3/1983 مكان: شهرك المطله نتيجه: 12 كشته و 14 زخمي،
- ابو زينب 4/10/1983 مكان: مدرسه الشجره نتيجه: 29 كشته،
- حسن قصير 7/2/1985 مكان:البرج الشمالي نتيجه: 15 كشته و 50 زخمي،
- هيثم دبوق 19/8/1988 مكان: راه مرجعيون نتيجه: 30كشته و زخمي،
- عبدالله عطوي 19/10/1988 مكان: بوابه فاطمه نتيجه: 43 كشته و زخمي،
- اسعد برو 9/8/1989 مكان: راه القليعه - مرجعيون نتيجه: 20 كشته و زخمي،
- ابراهيم ضاهر 21/9/1992 مكان: نزديك نبطيه نتيجه: 25 كشته و زخمي،
- علي صفي الدين 13/4/1994 مكان: دير قانون النهر نتيجه: انفجار دو نفربر و 10زخمي،
- صلاح غندور 25/4/1995 مكان:بنت جبيل نتيجه: 20 كشته و زخمي،
- علي اشمر 20/3/1996 مكان: مثلث العديسه نتيجه: كشته شدن چند تن،
- عمار حمود 30/12/1999 مكان: راه القليعه نتيجه: 15 كشته و زخمي.
 


اعتصاب و تظاهرات عليه رياضت اقتصادي در ايتاليا، پرتغال و يونان

تظاهرات و اعتصاب عليه سياست هاي رياضت اقتصادي كشورهاي ايتاليا، پرتغال و يونان را فرا گرفت.
ادامه تصويب و اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي در ايتاليا ده ها هزار نفر از معلمان و دانش آموزان سرتاسر اين كشور رابه خيابان كشاند.
شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» در اين باره اعلام كرد، معترضان كه غالبا دانش آموز بودند روز شنبه با سر دادن شعارهاي ضددولتي از «ماريو مونتي»، نخست وزير اين كشور خواستند هرچه زودتر بودجه آموزشي مدارس را از سياست هاي رياضتي مستثني كرده و با اين اقدام مانع از افت آموزشي اين كشور شود.
دولت ايتاليا براي جبران كسري بودجه تصميم گرفته بخش آموزشي اين كشور را هم مشمول اجراي سياست هاي رياضتي كند. كاهش بودجه آموزشي و خصوصي سازي از جمله روش هاي رياضتي دولت ايتالياست كه خودبه خود باعث اخراج شماري از كاركنان اين بخش نيز خواهد شد.
«مدارس دولتي شركت نيستند و ثروتمندان هم هزينه هاي بحران را پرداخت كنند» از جمله مضامين دست نوشته هاي معترضان ايتاليايي بود.
هزاران نفر از نظاميان بازنشسته و شاغل پرتغال نيز روز شنبه براي نمايش اوج نارضايتي هاي خود از سياست هاي رياضت طلبانه اقتصادي دولت اين كشور در ليسبون تظاهرات كردند.
شبكه تلويزيوني «راشاتودي» در اين باره گزارش داد: حدود 10 هزار سرباز و پرنسل ارتش پرتغال پس از اعمال سياست هاي رياضتي در اين بخش به شكل كاهش حقوق (بازنشستگان و شاغلين) عليه «آنيبال كاواكو سيلوا» رئيس جمهور اين كشور تظاهرات كردند.
به گفته گروهي از افسران ارتش اين كشور، طبق مصوبات جديد، از حقوق آنها دستكم 25 درصد كاسته مي شود!
بودجه پيشنهادي دولت براي سال 2013 قرار است 7 آذرماه به راي نهايي پارلمان اين كشور برسد. در صورت تصويب اين بودجه اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول با پرداخت 78 ميليارد يورو وام به پرتغال موافقت خواهد كرد. دولت پرتغال در بودجه سال آينده اين كشور ارتش را هم در زمره بخش هايي قرار داده كه شاهد رياضت اقتصادي خواهند بود.
يوناني ها هم طبق روال هميشه در اعتراض به بي توجهي دولتمردان به اعتراض هاي مردمي و ادامه اخراج كاركنان اعتصاب و مقابل ساختمان پارلمان تجمع كردند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت: صدها نفر از كاركنان گروه هاي محلي كه بيشترين آسيب را از قانون كاهش شمار كاركنان ديده اند، روز شنبه مقابل پارلمان عليه دولت شعار دادند.
اعتصابيون يوناني دست نوشته هايي را حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «اخراج نه!، انحلال گروه هاي محلي نه!، بيكاري نه! رياضت اقتصادي نه!»
برخي گزارش ها حاكي است، گروهي از كاركنان شهرداري هاي اين كشور نيز در اين تجمع شركت كرده بودند.
گفتني است بحران اقتصادي قوي ترين و ضعيف ترين كشورهاي اتحاديه اروپا را درگير كرده و باعث واگرايي كشورهاي عضو اين اتحاديه شده است.
 


تجمع فرانسوي ها در پاريس به حمايت از مسلمانان ميانمار

مردم پاريس به مناسبت روز جهاني اقدام عليه نسل كشي مسلمانان ميانمار تظاهرات كردند.
به گزارش پرس تي وي، تظاهرات در پاريس با هدف جلب توجهات بين المللي نسبت به كشتار وحشيانه صدها مسلمان و آوارگي هزاران مسلمان ديگر در اثر حملات افراط گرايان بودايي و دولت ميانمار برگزار شد.يكي از فعالان شركت كننده در اين تظاهرات با اشاره به نبود مواد غذايي و دارو در منطقه مسلمان نشين راخين در ميانمار از سران كشورهاي جهان خواست براي پايان دادن به خشونت ها، مقامات ميانمار را تحت فشار قرار دهند.
يك فعال ديگر كه در اين تظاهرات شركت كرده بود نيز گفت: آمريكا كاملا از موقعيت اسفناك مسلمانان ميانمار آگاه است، ولي هيچ گونه درخواستي از دولت ميانمار براي رعايت حقوق اين اقليت نمي كند چرا كه تنها بازار ميانمار براي آمريكا مهم است.
حدود 800 هزار مسلمان ميانماري از حقوق شهروندي محروم هستند و دولت ميانمار با همكاري بوداييان افراطي تاكنون صدها نفر از اين مسلمانان را قتل عام و هزاران نفر را نيز از خانه و كاشانه خود آواره كرده اند. در تصاوير ماهواره اي كه اخيرا توسط يك مركز حقوق بشر آمريكايي مستقر در نيويورك منتشر شده است نشان مي دهد كه همه روستاها و تعدادي از شهرهاي منطقه مسلمان نشين راخين در غرب ميانمار به كلي سوخته و از بين رفته اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14