(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 آبان 1391 - شماره 20356

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
باهنر خبرداد
احتمال برگزاري جلسه سؤال از رئيس جمهور در هفته آينده
محسني اژه اي در نشست هفتگي با خبرنگاران:
قاچاقچيان شيشه و كراك به جاي يك بار بايد چند بار اعدام شوند
در مكتب امام
از سوي رئيس مجلس صورت گرفت
ابلاغ قانون ممنوعيت پرداخت يارانه نقدي از مابه التفاوت نرخ ارز براي اجرا
اظهارات معاون وزيرخارجه روسيه درباره مذاكره ايران و آمريكا
رئيس قوه قضائيه در ديدار با وزير دادگستري ارمنستان:
ايران رعايت حقوق بشر واقعي را يك اصل اساسي مي داند
دومين اجلاس اتحاديه راديوهاي قرآني در تهران برگزار مي شود
مراسم تجليل از مدال آوران پارالمپيك در مجلس برگزار شد
نظريه پزشك مخصوص مهدي هاشمي خطاب به مقام قضايي:
مهدي هاشمي هيچ گونه عارضه قلبي نداشته و ندارد
مصري : طرح اصلاح قانون انتخابات تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است
لنكراني خبر داد
آغاز فعاليت انتخاباتي جبهه پايداري در هفته هاي آينده
ديدار انتخاباتي جامعه روحانيت مبارز با جامعه مدرسين
حسيني خبر داد
ممنوعيت ثبت نام دانشجويان خارجي در پرديس دانشگاهي
با طرح جديد كميسيون حمايت از توليد ملي
خدمات عمومي شهري به شهرداري ها واگذار مي شود


باهنر خبرداد

احتمال برگزاري جلسه سؤال از رئيس جمهور در هفته آينده

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه راهي براي پس گرفتن امضاها از طرح سوال از رئيس جمهور وجود ندارد گفت: قرار شد با دولت هماهنگ كنيم كه رئيس جمهور هفته آينده و يا پس از عاشورا براي پاسخ به سوال به مجلس بيايد.
محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه برگزاري ديدار لاريجاني با افتخارآفرينان پارالمپيك 2012 لندن در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت طرح سوال از رئيس جمهور گفت: قرار شده زماني را با دولت هماهنگ كنيم تا رئيس جمهور هفته آينده يا پس از تاسوعا عاشورا براي پاسخ به سوال نمايان به مجلس بيايد .
وي در خصوص انتقادات به اعلام وصول اين طرح از سوي هيات رئيسه مجلس نيز گفت: ما به وظيفه خود را درباره سوال از رئيس جمهور عمل كرديم اما مدعيان هم مي توانند استدلال خود را مطرح كنند. ما آيين نامه داخلي مجلس را اجرا كرديم. البته مذاكراتي هم با منتقدان داشتيم .
به گزارش مهر باهنر در پاسخ به اين سوال كه چه راهكاري براي پس گرفتن امضاها وجود دارد گفت: هيچ راهي وجود ندارد حتي اگر يك نفر هم مصر به انجام سوال باشد، اين سوال بايد انجام شود. تنها راه اين است كه همه امضا كنندگان امضايشان را از اين طرح پس بگيرند .
مأموريت ابوترابي فرد براي هماهنگي با دولت براي حضور
احمدي نژاد در مجلس
عضو هيئت رئيسه مجلس از مأموريت نايب رئيس اول پارلمان براي هماهنگي با دولت به منظور حضور احمدي نژاد در خانه ملت براي بررسي طرح سؤال از رئيس جمهور خبر داد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در جلسه عصر دوشنبه هيئت رئيسه مباحثي مطرح شد مبني بر اينكه اگر آقاي احمدي نژاد هفته آينده آمادگي داشته باشد، در صحن علني براي پاسخگويي به پرسش نمايندگان در راستاي بررسي طرح سؤال از رئيس جمهور حاضر شود.
وي در ادامه يادآور شد: در صورتي كه آقاي رئيس جمهور هفته آينده نيز در مجلس حضور نيابد، رسيدگي به طرح سؤال با توجه به پيش رو بودن هفته سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه به 14 يا 15 آذرماه موكول مي شود.
سبحاني نيا ادامه داد: در اين جلسه مقرر شد حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس هماهنگي هايي را براي زمان حضور رئيس جمهور در صحن علني با دولت انجام دهد.
وي در عين حال با اشاره به اظهارات محمدرضا باهنر درباره شرط منتفي شدن طرح سؤال از رئيس جمهور كه پس گرفتن امضاها از سوي همه امضاكنندگان مطرح كرده بود، گفت: بعد از اعلام وصول سؤال در صحن علني طبق آيين نامه بايد سؤال مطرح شود و هم اكنون تعداد زيادي از نمايندگان امضا كننده طرح سؤال از رئيس جمهور مصمّم هستند كه سؤال را مطرح كنند و طرح سؤال از رئيس جمهور به قوت خود باقي است.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در خاتمه با اشاره به لايحه بودجه سال 1392، تصريح كرد: مجلس طي نامه اي از دولت خواسته كه در مهلت قانوني 15 آذرماه لايحه بودجه 92 را تقديم قوه مقننه كند، قوه مجريه بايد هر چه زودتر بودجه 92 را تقديم مجلس كند تا مانند سال هاي گذشته گرفتار كمبود وقت در بررسي بودجه نشويم.
 


محسني اژه اي در نشست هفتگي با خبرنگاران:

قاچاقچيان شيشه و كراك به جاي يك بار بايد چند بار اعدام شوند

سخنگوي قوه قضاييه در جمع خبرنگاران آخرين وضعيت برخي پرونده هاي قضايي را تشريح كرد.
سخنگوي قوه قضاييه در سي ونهمين نشست خبري خود با نمايندگان رسانه هاي گروهي درباره اعدام چند نفر از قاچاقچيان موادمخدر گفت: من از مدعيان مبارزه با قاچاق مخصوصا قاچاق موادمخدر تعجب مي كنم چرا كه جمهوري اسلامي ايران هزينه ساير كشورها را پرداخت مي كند، در واقع آنها بايد از جمهوري اسلامي ايران تشكر كنند زيرا افرادي كه اعدام شدند قاچاقچي موادمخدر با اوزان بالا بودند.
محسني اژه اي تصريح كرد: بعضي از اين افراد كه اعدام شدند بيش از 50 كيلو كراك و نيز موادمخدر با اوزان بالا از جمله شيشه را قاچاق مي كردند و اگر يك بار يا چند بار اعدام مي شدند حق شان بود.
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره مجازات مواد مخدر از نوع شيشه، گفت: شيشه در رديف مواد مخدري مانند هرويين است و مجازاتي مانند كراك دارد، اما در مبارزه با مواد مخدر نبايد به اقدامات انتظامي و قضايي اكتفا كنيم؛ بلكه بخش زيادي از آن بر عهده رسانه ها از جمله رسانه ملي، مردم و خانواده ها است تا كمك كنند جوانان به دام مواد مخدري مانند شيشه نيفتند.
وي ادامه داد: صرف اينكه در مبارزه با مواد مخدر فقط به اقدامات انتظامي و قضايي اكتفا كنيم كافي نيست و بخش عمده آن بر عهده رسانه ملي و خانواده هاست و شيشه مانند موادمخدر هروئين، حكم اعدام دارد.
توضيح درباره نامه اخير خانواده هاشمي رفسنجاني
وي در ادامه به بيانيه خانواده هاشمي اشاره كرد و گفت: خانواده آقاي هاشمي بيانيه اي دادند و چند مطلب را مطرح كردند. يك مورد نسبت به بردن اين مريض از بيمارستان به اوين كه در اين زمينه گله مند بودند و ديگري در رابطه با بعضي از رسانه ها كه مطالبي را مطرح كرده بودند، مطلب ديگر در مورد اقدامات تحقيقي و بازجويي در پرونده بود.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد: ما دوست داشته و داريم كه به هر زنداني به هر ميزاني كه ممكن است توجه شود. خيلي از اوقات آنچه خانواده زنداني مي خواهند، مقدور نيست ولي چون خانواده هاشمي امكانات زيادي داشته و دارند، بيش از خيلي از زنداني ها به اين زنداني امتيازات داده شده است.
سخنگوي دستگاه قضايي يادآورد شد: گفتند كه بيش از يك ماه در انفرادي بوده كه اين مطلب درست است اما در همين زمان با خانواده ملاقات داشته و چندين بار با پدر، مادر و اعضاي ديگر خانواده تماس تلفني برقرار كرده است.
خبرنگاري با اشاره به امتيازات داده شده به مهدي هاشمي براي ملاقات و انتقال به بيمارستان از سخنگوي دستگاه قضايي سوال كرد كه چرا بايد چنين امتيازاتي به اين متهم داده شود كه محسني اژه اي پاسخ داد: اگر مقدور بود و امكاناتي كه خانواده وي برايش فراهم مي كند را ديگر زندانيان بتوانند فراهم كنند ما همراهي مي كنيم ولي متاسفانه همه خانواده ها داراي چنين امكاناتي نيستند.
برنامه هاي قوه قضائيه براي تخلفات احتمالي در انتخابات
محسني اژه اي هم چنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه دستگاه قضايي براي مقابله با تخلفات احتمالي انتخابات پيش رو چه اقداماتي را انجام مي دهد، گفت: جرايم انتخاباتي در قانون انتخابات مشخص شده و مرجع رسيدگي به آن نيز تعيين شده است.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: دستگاه قضايي يك وظيفه در امر پيشگيري از وقوع جرم دارد و در مورد انتخابات رياست جمهوري نيز كميسيوني تشكيل مي شود كه دادستان كل كشور عضو آن است. يكي از مواردي كه در قانون انتخابات مطرح شده، استفاده از اموال دولتي در اين جهت است و اگر ثابت شود كه فرد يا افرادي از اموال دولتي در اين راستا استفاده كرده اند حتما برخورد صورت مي گيرد.
اخلالگران ارزي هنوز به دادگاه نرفته اند
محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه اخلال گران ارزي پرونده شان به كجا رسيد و چند نفر از اين افراد دستگير شدند، گفت: پرونده دارد آماده مي شود، اميدوار هستيم تعدادي محاكمه شوند ولي هنوز به دادگاه نرفته است و حدود 47 نفر افراد بازداشت شده اند ولي هنوز به دادگاه نرفته است.
خبرنگار ديگري در ادامه سوال قبلي از دادستان كل كشور پرسيد كه ميزان دلارهاي اخلال گران ارز چقدر بوده است؟ كه محسني اژه اي پاسخ داد: بنده مطلع نيستم ولي ميزان آن در گردش بوده است.
توضيحات سخنگوي قوه قضاييه
درباره دلايل مرگ ستار بهشتي
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه نشست خبري خود با اصحاب رسانه درخصوص پرونده ستار بهشتي توضيحاتي را ارائه كرد. محسني اژه اي در اين باره اظهار كرد: در دادسراي جرايم فرهنگ و رايانه پرونده اي تشكيل شده كه براساس گزارشي بوده كه به ضابطين مي دهند. با توجه به اينكه منزل ستار بهشتي در رباط كريم بوده، نيابت داده مي شود به دادسراي رباط كريم و او را در 9 آبان سال جاري حدود ظهر در منزلش دستگير مي كنند.
وي ادامه داد: وقتي ضابطين كسي را با حكم دستگير مي كنند بايد او را به همان محلي كه حكم دستگيري را داده برگردانند تا اقدامات قضايي و اداري صورت گيرد و اين اقدامات را دادسراي رباط كريم انجام مي دهد و او را به تهران اعزام مي كنند. همچنين فرداي آن روز يعني در 10 آبان ماه بازپرس ذيربط اقدامات لازم را انجام مي دهد و قراري را براي وي صادر مي كند كه يكصدميليون تومان قرار وثيقه برايش صادر مي شود. لذا اگر در آن زمان طرف، قرار وثيقه را داشته باشد، آزاد مي شود و اگر نداشته باشد، راهي زندان مي شود تا وثيقه تامين شود.
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: در 10 آبان او به زندان اوين معرفي مي شود و نامه اي در اين راستا به زندان اوين نوشته مي شود كه ستار بهشتي در اختيار پليس فتا در جهت ادامه تحقيقات قرار گيرد. در ساعت 20:16 همان روز در زندان پذيرش مي شود و به بند 350 كه يك بند عمومي است، انتقال مي يابد.
وي افزود: طبق آن نامه اي كه بازپرس روز قبل نوشته، در زندان مي ماند و ادامه تحقيقات براساس همان نامه به بازپرس ارجاع داده مي شود و بازپرس او را حدود ساعت 11، يازدهم آبان ماه تحويل مي گيرد، لذا در 13 آبان حدود ظهر طبق اعلام پليس زماني كه براي ايشان ناهار بردند، متوجه شدند كه فوت شده و بلافاصله به سيستم قضايي اطلاع دادند تا اقداماتي كه بايد صورت گيرد، انجام شود.
محسني اژه اي تصريح كرد: بنابراين پرونده جديدي درخصوص فوت ايشان در مجموعه دادسراي جنايي تشكيل مي شود. طبق اظهارات ستار بهشتي زماني كه در زندان بوده، احساس مي كند خسته است و قلبش سنگين شده، او را به بهداري زندان معرفي مي كنند و دكتر او را معاينه مي كند و مي گويد مشكل خاصي در ناحيه قلب متوجه ايشان نيست اما باز هم قرص قلبي به ايشان مي دهند و مي گويند فكر كنم از نظر رواني اعصابش دچار ناراحتي شده و خوب است كه دكتر روانشناس او را معاينه كند.
محسني اژه اي گفت: پزشكي قانوني در اين راستا نظريه مفصلي را ارائه كرده كه من نقل به مضمون مي كنم. پزشكي قانوني ايشان را كالبدشكافي كرده و گفته اند كه در 5 جا علامت كبودي وجود دارد. يك كبودي در ساق پا، كبودي ديگري در دست، كبودي در پشت كتف، كبودي در ران و غيره اما آثار شكستگي، خون مردگي و آثار خاص ديگري در بدن ديده نمي شود. هم چنين كالبدشكافي هايي در ناحيه سر، صورت و گردن انجام دادند و بيان كردند كه هيچ چيز غيرطبيعي وجود نداشته لذا از ناحيه گردن به پايين مانند قلب، ريه، اعضاي تناسلي و غيره كه باز هم در اين نواحي هيچ مورد مشكوكي ديده نشده است.
وي در ادامه افزود: پزشكي قانوني اعلام كرده است كه براي اعلام نظر قطعي بايد چند كار از جمله آزمايش سم شناسي و آزمايش كبد انجام دهيم و زماني كه از آنها پرسيديم چقدر طول مي كشد تا نتايج آزمايش به دست ما برسند، گفتند 30 الي 45 روز كه ما گفتيم دير است و اگر امكان دارد، زودتر جواب آزمايش را ارائه دهيد كه در مورد سم شناسي گفتند كه مورد مشكوكي مشاهده نشده اما هنوز اين نظر كتبا ارسال نشده است.
اعلام رضايت شكات پرونده كهريزك از قصاص
خبرنگار ديگري با طرح عوامل مرگ ستار بهشتي به پرونده كهريزك اشاره كرد و گفت: اگر به پرونده مقصران حادثه كهريزك با سرعت رسيدگي مي شد ما شاهد چنين اتفاقي نبوديم كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: همان طور كه پيش از اين اعلام شد در آن پرونده افرادي تحت تعقيب قرار گرفته و مجرم شناخته شدند كه برخي ها به شلاق، حبس و برخي به قصاص و برخي ديگر به انفصال محكوم شدند. در مورد قصاص نيز اگر شكات رضايت نمي دادند اين موضوع اجرا مي شد همان طور كه حبس، شلاق و انفصال اجرا شد. وي يادآور شد: پرونده بعضي از آنها با يك مشكل حقوقي روبرو شد كه به دادگاه ارسال شده ولي تعيين وقت نشده است كه به زودي رسيدگي مي شود.


در مكتب امام

همه محرومان بايد خانه داشته باشند
اين از حداقل حقوق هر فرد است كه بايد مسكن داشته باشد.
مشكل زمين بايد حل شود و همه بندگان محروم خدا بايد از اين موهبت الهي استفاده كنند.
همه محرومان بايد خانه داشته باشند. هيچ كس در هيچ گوشه مملكت نبايد از داشتن خانه محروم باشد.
صحيفه نور - ج 5 - ص274
 


از سوي رئيس مجلس صورت گرفت

ابلاغ قانون ممنوعيت پرداخت يارانه نقدي از مابه التفاوت نرخ ارز براي اجرا

رئيس مجلس قانون ممنوعيت پرداخت يارانه نقدي از مابه التفاوت نرخ ارز را براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي قانون حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي و اصلاح قانون بودجه سال 1391 كل كشور را براي اجرا به محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان ابلاغ كرد.
طبق ماده يك قانون مدني، مصوبات مجلس شوراي اسلامي و نتيجه همه پرسي پس از طي مراحل قانوني به رئيس جمهور ابلاغ مي شود. رئيس جمهور بايد ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجريان ابلاغ نمايد و دستور انتشار آن را صادر كند و روزنامه رسمي موظف است ظرف مدت 72 ساعت پس از ابلاغ، منتشر نمايد.
به موجب مصوبه مجلسي ها در قانون حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي، تمامي منابع حاصل از فروش ارز ناشي از صادرات نفت خام و ميعانات گازي سهم دولت، بخشي از منابع عمومي دولت محسوب مي شود و دولت حق هزينه كردن از اين منبع را براي موارد خاص مانند پرداخت يارانه نقدي به استثناي جزء بند (2-44) قانون بودجه 91 ندارد.
 


اظهارات معاون وزيرخارجه روسيه درباره مذاكره ايران و آمريكا

يك روزنامه غربي از درخواست روسيه براي آغاز مذاكرات مستقيم و رودررو ميان ايران و آمريكا درباره برنامه هسته اي تهران براي جلوگيري از هرگونه مناقشه احتمالي خبر داد.
روزنامه فايننشيال تايمز در اين باره نوشت: در حالي كه آمريكا اقدام بعدي خود براي مذاكره در رابطه با ايران را بررسي مي كند «سرگئي ريابكوف»، معاون وزير امور خارجه روسيه گفت كه مسكو تمايل دارد شاهد ورود واشنگتن و تهران به تماس ديپلماتيك مستقيم باشد تا از حمله اسرائيل (رژيم صهيونيستي) به برنامه هسته اي ايران جلوگيري شود.
اين روزنامه افزود: روسيه تاكنون به طور مستقيم در مذاكرات با ايران مشاركت داشته است؛ زيرا اين كشور يكي از شش كشوري است كه در قالب سه كشور اروپايي (فرانسه، آلمان و انگليس) به علاوه سه (آمريكا، چين و روسيه) با ايران مذاكره مي كند.
ريابكوف در پاسخ به اين سوال كه در صورت مذاكرات مستقيم آمريكا و ايران مسكو چه واكنشي خواهد داشت گفت: ما كلمه اي در مخالفت با آن صحبت نخواهيم كرد، البته اميدواريم از جريان محتواي چنين ترتيباتي مطلع شويم.
ريابكوف كه مذاكره كننده ارشد روسيه در خصوص مساله هسته اي ايران است افزود: تماس هاي غيررسمي (ميان آمريكا و ايران) در جريان است اما گفت وگوهاي مستقيم نيز ممكن است. چنين ترتيباتي مشكلي براي ما ايجاد نخواهد كرد، حتي اگر 3+3 به صورت تمام و كمال نباشد. ما منطقي هستيم. چيزي را مي خواهيم كه همه را از اين ورطه بيرون بكشد.
اين روزنامه افزود: ديپلمات هاي تعدادي از دولت هاي غربي به طور خصوصي گفته بودند كه گفت وگوي مستقيم آمريكا و ايران زماني كه انتخابات رياست جمهوري آمريكا تمام شود ضروري خواهد بود اما اين غيرمعمول است كه يكي از ديپلماتهاي 3+3 كه با ايران مذاكره مي كنند چنين چيزي را به صورت علني بگويد.
براساس اين گزارش، يك مقام عالي رتبه انگليسي گفت كه بر اين باور است كه گفت وگوي مستقيم ميان آمريكا و ايران ممكن است در حال حاضر ضرورت داشته باشد بخشي از دليل اين امر آن است كه ممكن است نياز باشد آمريكا به ايران اطمينان بدهد كه اگرچه مي خواهد برنامه هسته اي ايران به عقب رانده شود اما به دنبال تغيير رژيم نيست.
اين مقام انگليسي كه خواست نامش فاش نشود گفت: فكر مي كنم پروسه 3+3 بايد ادامه يابد.
وي افزود: نكته مهم اين است كه ممكن است نياز باشد آمريكا گفت وگوي مستقيم با ايران را تشديد كند تا به آنها طيفي گسترده تر از تضمين هاي امنيتي كه نياز دارند ارائه كند.
ريابكوف در ادامه خاطرنشان كرد: گفت وگوي 3+3 با ايران در صورتي كه هر اتفاقي براي روابط دو جانبه واشنگتن و تهران رخ دهد بايد ادامه يابد.
وي گفت: با توجه به اينكه اكنون همه مي دانند چه كسي رئيس جمهور آمريكاست هيچ بهانه اي براي انجام نگرفتن مذاكرات وجود ندارد، ما بر اين نظريم هيچ شانس ديگري نبايد از دست برود.
 


رئيس قوه قضائيه در ديدار با وزير دادگستري ارمنستان:

ايران رعايت حقوق بشر واقعي را يك اصل اساسي مي داند

آيت الله صادق آملي لاريجاني تاكيد كرد، در حالي كه نگاه غرب به حقوق بشر كاملا جنبه ابزاري دارد، جمهوري اسلامي ايران رعايت حقوق بشر واقعي را يك اصل اساسي مي داند.
رئيس قوه قضائيه در ديدار با وزير دادگستري ارمنستان با تاكيد بر اين كه مبناي جمهوري اسلامي ايران در رعايت حقوق بشر توجه به ارزش هاي متعالي ديني و انساني است، اظهار كرد: غربي ها تلاش بسيار دارند كه تلقي محدود خود از انسان را به كشورهاي ديگر بويژه جمهوري اسلامي ايران تحميل كنند.
آيت الله آملي لاريجاني در اين ديدار رفتار دوگانه غرب در زمينه حقوق بشر را يادآور شد و تاكيد كرد: در حالي كه جمهوري اسلامي ايران به صورت ميانگين هر يكي دو سال يك بار، انتخاباتي كاملا آزاد برگزار مي كند، برخي كشورهاي منطقه تاكنون حتي رنگ انتخابات را نيز به خود نديده اند و با اين حال مورد حمايت كامل غربي ها بويژه آمريكا هستند.
رئيس قوه قضائيه توجه جمهوري اسلامي ايران به حقوق اقليت هاي ديني را يكي از موارد اساسي نگاه ارزشي ايران به مقوله حقوق انسان ها توصيف كرد و گفت: برخي موارد كه اكنون غربي ها به عنوان حقوق بشر مطرح مي كنند و البته از آن استفاده اي كاملا ابزاري دارند، از قرن ها پيش مورد تاكيد اسلام بوده است.
در اين ديدار هراير توماسيان وزير دادگستري ارمنستان نيز با ابراز خرسندي از سفر به ايران از برخورد مناسب جمهوري اسلامي ايران با اقليت هاي ديني تقدير و بر حمايت ارمنستان از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران تاكيد كرد.
خاطر نشان مي شود: در حاشيه ديدار رئيس قوه قضائيه با وزير دادگستري ارمنستان تفاهم نامه همكاري قضايي ميان دو كشور و همچنين معاهده استرداد محكومان، به امضاي وزيران دادگستري دو كشور ايران و ارمنستان رسيد.
 


دومين اجلاس اتحاديه راديوهاي قرآني در تهران برگزار مي شود

گروه ادب و هنر-
مدير شبكه راديويي قرآن با اشاره به ويژه برنامه هاي اين راديو در ماه محرم و صفر، اين راديو را يك حسينيه قرآني براي مخاطبان دانست كه علاقمندان مي توانند از برنامه هاي مناسب و مرتبط با محرم استفاده كنند.
محمدحسين محمدزاده در نشست خبري تشريح برنامه هاي محرم گفت: 32 عنوان ويژه برنامه در قالب 115 برنامه براي ماه محرم تدارك ديده شده است. مدت اين برنامه ها كه در قالب 315 برنامه پخش خواهد شد، بيش از 15 هزار و 160 دقيقه خواهد بود.
وي ادامه داد: 22 عنوان ويژه در قالب 223 برنامه در دهه اول محرم پخش خواهد شد كه اين برنامه ها بالغ بر 9 هزار و 715 دقيقه است.
محمدزاده از پخش سخنراني هاي معارفي و قرآني به مناسبت ماه محرم خبر داد و گفت: سخنراني آيت الله «محمد شجاعي» استاد اخلاق با عنوان «چراغ هدايت» با موضوع امام حسين(ع) هر روز از اين راديو پخش خواهد شد و همچنين برنامه اي با عنوان «كلام خوبان» كه گلچيني از سخنراني هاي آيت الله عبدالله جوادي آملي، شهيد آيت الله مرتضي مطهري و مرحوم علامه محمدتقي جعفري خواهد بود.
وي همچنين از پخش نمايش ويژه محرم، پخش روزانه زيارت وارث، صفحه تقويم؛ ويژه هاي معارفي، مسابقه راديويي بشري و مباحث تحليلي در حوزه قرآن و معارف قرآني با عنوان «اشراق» در اين ماه خبر داد.
وي افزود: علاوه بر ويژه برنامه هاي مرتبط با تاسوعا و عاشوراي حسيني و دهه اول محرم ويژه برنامه هايي نيز به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و اربعين حسيني، رحلت پيامبر اكرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) نيز در اين ايام از راديو قرآن پخش خواهد شد.
محمدزاده گفت: ويژه برنامه اي براي 9 دي - روز بصيرت - در نظر گرفته شده است.
دبير كل اتحاديه راديوهاي قرآني و اسلامي همچنين از برگزاري دومين اجلاس بين المللي راديوهاي قرآني و اسلامي در اسفند امسال خبر داد.
محمدحسين محمدزاده گفت: اين اجلاس به منظور تصويب اساسنامه اتحاديه بين المللي راديوهاي قرآني و اسلامي از هفتم تا نهم اسفند در تهران برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: در اجلاس اول از مقام مفسر قرآن كريم آيت الله العظمي مكارم شيرازي تقدير به عمل آمد و با توجه به اينكه بخشي از اين اجلاس در شهر مقدس قم برگزار مي شود در اين دوره نيز از مقام آيت الله العظمي جعفر سبحاني، انديشمندي كه تلاش بسياري در پاسخگويي به شبهات داشته، طي مراسمي ويژه قدرداني خواهد شد.


مراسم تجليل از مدال آوران پارالمپيك در مجلس برگزار شد

رئيس قوه مقننه با اهداي لوح تقدير و هديه از مدال آوران مسابقات پارالمپيك لندن تجليل كرد.
مراسم تجليل از مدال آوران مسابقات پارالمپيك لندن عصر ديروز در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين مراسم علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اهداي لوح تقدير و هديه از اين مدال آوران تجليل به عمل آورد.
در پايان اين مراسم مدال آوران مسابقات پارالمپيك با رئيس مجلس شوراي اسلامي عكس يادگاري گرفتند.
علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك، افشارزاده دبير كميته ملي المپيك، خسروي وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان، برخي از اعضاي فراكسيون ورزش، فراكسيون ايثارگران و اعضاي هيئت رئيسه مجلس نيز در اين مراسم حضور داشتند.
 


نظريه پزشك مخصوص مهدي هاشمي خطاب به مقام قضايي:

مهدي هاشمي هيچ گونه عارضه قلبي نداشته و ندارد

پزشك معتمد خانواده هاشمي در نامه اي به يك مقام قضايي رسماً اعلام كرد مهدي هاشمي هيچ گونه عارضه قلبي نداشته و ندارد.
يك سند معتبر از پزشك معتمد خانواده هاشمي نشان مي دهد كه دكتر ايرج ناظري پس از انجام آنژيوگرافي مهدي هاشمي بهرماني رسماً اعلام كرده كه وي هيچ گونه عارضه قلبي نداشته و ندارد.
دكتر ناظري كه خانواده هاشمي به عنوان پزشك معتمد خود به زندان اوين معرفي كرده بود، در سطر ششم نامه خود به يك مقام عالي رتبه قضايي به صراحت تأكيد مي كند:«با توجه به بررسي هاي كامل آنژيوگرافي ضايعه عضوي كرونر قلب وجود ندارد.»
اهميت اين جمله دكتر ناظري از اين روست كه وي در نامه روز 10 آبان خود كه خانواده هاشمي آن را به ضميمه بيانيه خود منتشر كرده اند، هدف از اعزام مهدي هاشمي به بيمارستان را دقيقاً همين موضوع يعني تشخيص وجود يا عدم ضايعه از طريق آنژيوگرافي اعلام كرده است.
متن كامل اين نامه كه در تاريخ 18 آبان نوشته شده به شرح زير است:
«برادر بزرگوار جناب آقاي...
ضمن عرض سلام؛ محترماً به عرض مي رساند آقاي مهدي هاشمي بهرماني پس از بررسي كامل دستگاه ها و آمادگي براي آنژيوگرافي كرونر در ساعت 8 صبح مورخه 18/8/91، ايشان در بيمارستان دي در بخش آنژيوگرافي با حضور و آمادگي متخصص بيهوشي و جراح قلب آنژيوگرافي كرونر بدون بيهوشي و با بيحسي موضعي بدون عارضه با عنايت خداوند متعال انجام شد و با توجه به بررسي هاي كامل آنژيوگرافي ضايعه عضوي عروق كرونر قلب وجود ندارد و احتمال اسپاسم عروق هاي كوچك وجود دارد. ايشان پس از نقاهت انجام آنژيوگرافي كرونر قابل ترخيص مي باشند.»


مصري : طرح اصلاح قانون انتخابات تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت : طرح اصلاح قانون انتخابات تقديم هيئت رئيسه شده است .
عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه و سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است اما اينكه طرح مذكور چه زماني در دستور كار صحن علني قرار بگيرد مشحص نيست.
وي افزود: زمان در دستوركار گذاشتن طرح ها و لوايح مختلف قابل پيش بيني نيست و برابر آيين نامه طرح ها و لوايح مختلف در دستور كار صحن علني قرار مي گيرد.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در خاتمه با اشاره به طرح استيضاح مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت كه چندي پيش تقديم هيئت رئيسه مجلس شد به فارس گفت: هم اكنون هيچ طرح استيضاحي در دستوركار مجلس قرار ندارد.
 


لنكراني خبر داد

آغاز فعاليت انتخاباتي جبهه پايداري در هفته هاي آينده

سخنگوي جبهه پايداري با تشريح برنامه هاي انتخاباتي اين جبهه از آغاز فعاليت هاي انتخاباتي در هفته هاي آينده با حضور چهره هاي جوان خبر داد.
كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري در گفت و گو با فارس درباره آخرين برنامه هاي انتخاباتي اين جبهه اظهار داشت: جبهه پايداري فعاليت هاي خود را با جديت و پايداري پيش مي برد و كميته هاي مختلف اين جبهه نيز تشكيل شده است.
لنكراني افزود: ان شاءالله با حضور چهره هاي جوان، فعال و با تجديد ساختار فعاليت گسترده اي را در اقصي نقاط كشور در هفته هاي آينده آغاز خواهيم كرد و ستادهاي استاني نيز تشكيل خواهد شد.
سخنگوي جبهه پايداري درباره زمان ديدار با آيت الله مصباح و آيت الله خوشوقت گفت: ما به صورت مرتب با حضرات آيات ملاقات داريم و اين ديدارها به صورت دوره اي و متناوب انجام مي شود.
وي با بيان اينكه برخي مسئولان كميته هاي جبهه پايداري به لحاظ اينكه لازم است از نظر اعضاي شوراي فقاهتي مطلع شوند خدمت بزرگان خواهند رسيد، خاطرنشان كرد: اعضاي شوراي مركزي نيز اين ديدارها را انجام مي دهند و اين اتفاق نادري نيست از اين رو ممكن است طي يك هفته از مجموعه جبهه به مناسبت هاي مختلف افراد متعددي به حضور اين بزرگان برسند كه همه اينها در فعاليت هاي جبهه پايداري اثرگذار است.
 


ديدار انتخاباتي جامعه روحانيت مبارز با جامعه مدرسين

در جلسه اخير جامعه روحانيت مبارز درباره ملاقات و ديدار با اعضاي جامعه مدرسين براي ورود هماهنگ جامعتين به انتخابات صحبت شد و اعضاي جامعه روحانيت نيز دراين باره هم نظر بوده اند.
در آخرين جلسه جامعه روحانيت مبارز بحث هايي درباره انتخابات رياست جمهوري 92 صورت گرفته است و اين موضوع مطرح شده كه جامعه روحانيت بايد در انتخابات نظر و موضع مشخصي داشته باشد.
به گزارش فارس ،در اين جلسه درباره نامزد خاصي بحث نشده اما درباره ملاقات و ديدار با اعضاي جامعه مدرسين براي ورود هماهنگ جامعتين به انتخابات صحبت شده و اعضاي جامعه روحانيت مبارز نيز دراين باره هم نظر بوده اند.
 


حسيني خبر داد

ممنوعيت ثبت نام دانشجويان خارجي در پرديس دانشگاهي

مديركل دفتر گسترش وزارت علوم از ممنوعيت ثبت نام دانشجويان خارجي در پرديس دانشگاهي خبر داد.
حسيني، مدير كل دفتر گسترش وزارت علوم تحقيقات و فناوري در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص شهريه دانشگاه ها بايد بگويم كه بحث شهريه و ابلاغيه آن در دست دفتر گسترش قرار دارد و آنچه در دفتر گسترش مبني بر سقف شهريه ها اعلام كرده مجاز است و اگر بيشتر از مبلغ تعيين شده باشد مجاز نيست و البته كمتر بودن شهريه هم براساس نظر هيئت امنا صورت مي گيرد.
وي در خصوص ثبت نام دانشجويان خارجي در پرديس هاي دانشگاهي هم گفت: دانشجويان خارجي نمي توانند در پرديس هاي دانشگاهي ثبت نام كنند و بايد در سايت اصلي دانشگاه ثبت نام و دوره دانشگاهي را در سايت اصلي دانشگاه بگذرانند.
 


با طرح جديد كميسيون حمايت از توليد ملي

خدمات عمومي شهري به شهرداري ها واگذار مي شود

عضو كميسيون حمايت از توليد ملي مجلس گفت: براساس طرح مديريت يكپارچه شهري، خدمات عمومي شهري به شهرداريها واگذار مي شود.
اسماعيل جليلي گفت: اعضاي كميسيون حمايت از توليد ملي در جلسه دوشنبه خود طرح مديريت يكپارچه شهري را در دستور كار قرار دادند كه پس از بحثهاي فراوان مقرر شد تا موضوع براي بررسي بيشتر و دقيقتر به كارگروه ويژه اي فرستاده شود.
وي افزود: تعدادي از اعضاي كميسيون، مركز پژوهشهاي مجلس، معاونت توسعه مديريت رياست جمهوري و نماينده شهرداريها در كارگروه مذكور حضور دارند و پس از بحث و بررسي در مورد طرح مذكور در اين كارگروه، نتيجه بررسي ها تا دو هفته آينده به كميسيون ارائه مي شود.
نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: طرح مديريت يكپارچه شهري كه به صورت عادي در دستور كار كميسيون قرار گرفته است به موضوع واگذاري خدمات عمومي شهري به شهرداريها مي پردازد و در حال حاضر كليات آن مورد بحث قرار گرفته است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14