(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23 آبان 1391 - شماره 20356

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با رمز محمد رسول الله(ص) آغاز شد
رزمايش بزرگ پدافندي در نيمه شرقي كشور
احمدي نژاد در ديدار نخست وزير اقليم كردستان عراق:
غرب با جنگ افروزي در سوريه به دنبال تداوم سلطه بر منطقه است
پاي درس علي (ع
بررسي راه هاي گسترش روابط تهران- بغداد در ديدار سعيدلو با مقامات عراقي
قشقاوي خبر داد
آخرين وضعيت ايرانيان بازداشت شده در عربستان و سوريه
10 داروي بيوتكنولوژي با حضور وزير بهداشت رونمايي شد
عضو كميسيون امنيت ملي: ايران توان پيروزي نظامي نامتقارن بر آمريكا را دارد
دانشجو: تفاوت حقوق در دانشگاه آزاد با دولتي را در قالب عيدي جبران مي كنيم
رونمايي از «هواناو» بومي تندر با حضور وزير دفاع
معاون وزير آموزش و پرورش:
 12 هزار نفر براي مدارس فني و حرفه اي استخدام مي شوند
در ديدار سفير چين با استاندار كردستان اعلام شد
حمايت ايران از سرمايه گذاري خارجي در كردستان
با پيام رئيس مجلس خبرگان رهبري صورت گرفت
برگزاري همايش بين المللي غدير در مسجداعظم اهواز
فرمانده نيروي انتظامي:
مسائل خرافي و وهن آلود مراسم عزاداري در حال محو شدن است
مدير دفتر برق روستايي سازمان انرژي هاي نو ايران:
ظرفيت انرژي هاي نو در كشور به 5هزار مگاوات افزايش مي يابد
پيشنهاد سازمان زندان ها به مجلس:
يارانه زندانيان صرف هزينه انرژي و غذاي زندان شود
تشييع جنازه يك شهيد در طبس برگزار شد
معاون سازمان اوقاف و امور خيريه:
احياي موقوفات تصرفي در اولويت كاري مسئولان باشد
محمدي خبر داد
تدوين نخستين مجله صوتي دانش آموزي در سراسر كشور
اخبار ادبي و هنري


با رمز محمد رسول الله(ص) آغاز شد

رزمايش بزرگ پدافندي در نيمه شرقي كشور

مرحله اصلي رزمايش بزرگ مشترك مدافعان آسمان ولايت 4 صبح ديروز با رمز «يا محمد رسول الله(ص)» آغاز شد.
صبح روز گذشته مرحله اصلي رزمايش مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با محوريت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در نيمه شرقي كشور با اعلام رمز «يا محمد رسول الله(ص)» از سوي امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي آغاز شد.
در اين مرحله از رزمايش، سامانه هاي پدافند هوايي راداري، موشكي، شنود، توپخانه اي و ديده باني به منظور ارزيابي چابكي و چالاكي اين سامانه ها مورد استفاده قرار گرفت.
جنگنده بمب افكن هاي اف4، اف5، اف7، اف 14، ميراژ، سوخو و هواپيماهاي سوخت رسان نيروهاي هوايي در مناطق شرقي و جنوبي منطقه رزمايش به منظور شناسايي، عكسبرداري و جمع آوري اطلاعات به اجراي عمليات پرداختند.
همچنين ترك، جابجايي سريع و پرواز انواع هواپيماهاي طرح پدافندي و استقرار سامانه هاي پدافندي به منظور هماهنگي بيشتر ارتش، نيروي انتظامي و نيروهاي آموزش ديده مردمي در برقراري و پوشش امنيت كامل مرزهاي هوايي كشور در قالب شبكه يكپارچه پدافندي مورد ارزيابي قرار گرفت.
بنابر اعلام ستاد اطلاع رساني رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4، در بخشي از مرحله نخست اين رزمايش، پس از گسترش و استقرار سريع ديده بانان بصري در مناطق تعيين شده، ارتباط چند لايه و امن براي انتقال به موقع اطلاعات صحنه نبرد به شبكه يكپارچه پدافند هوايي تامين شد.
در پايان نخستين مرحله از رزمايش نيز كه با هدف حصول اطمينان از امنيت و كارايي شبكه هاي ارتباطي و تبادل به موقع اطلاعات ميان سرپنجه ها و مراكز كنترل منطقه اي پدافند هوايي انجام شد، ديده بانان با استفاد از تجهيزات الكترواپتيكي و ارتباطي مدرن و موشكهاي دوش پرتاب عملكرد و كارايي اين تجهيزات را مورد ارزيابي عملياتي قرار دادند.
 


احمدي نژاد در ديدار نخست وزير اقليم كردستان عراق:

غرب با جنگ افروزي در سوريه به دنبال تداوم سلطه بر منطقه است

رئيس جمهور با اشاره به تهديدات غرب عليه سوريه هشدار داد كه غربي ها با استفاده از راه حل نظامي براي حل بحران سوريه، به دنبال تداوم سلطه خود بر منطقه هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «محمود احمدي نژاد» ديروز در ديدار نيچروان بارزاني، نخست وزير اقليم كردستان خاطرنشان كرد: با فعال كردن ظرفيت هاي موجود بويژه در زمينه هاي تجاري و بازرگاني مي توان جهش بزرگي در روابط اقتصادي ايران و عراق و پيشرفت و رفاه دو ملت ايجادكرد.
رئيس جمهور ثبات و امنيت را لازمه پيشرفت دانست و اظهار داشت: همه مردم عراق بايد از آسايش، رفاه و پيشرفت برخوردار باشند و اين موضوع نيازمند همدلي و همراهي تمام طوايف و گروه هاي عراقي است.
رئيس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران از روند پيشرفت و استقرار امنيت در عراق به طور كامل پشتيباني و حمايت مي كند.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به وضعيت سوريه و ديدگاه مشترك دو كشور در خصوص حل و فصل اوضاع اين كشور براساس تفاهم و همدلي اظهار داشت: معتقديم با راه حل جنگ و درگيري مسئله سوريه حل نمي شود چرا كه هركسي از طريق جنگ حاكم شد به اين معناست كه اجازه داد اين روند همچنان ادامه يابد اما با تفاهم ملي و انتخابات آزاد مي توان وضعيت موجود را سروسامان بخشيد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: غربي ها به دنبال راه حل جنگ در سوريه هستند چرا كه تداوم سلطه خود را در وجود اختلاف و كينه بين ملت ها مي دانند و در اين ميان متاسفانه عده اي نيز در منطقه با آنها همراهي مي كنند.
نيچروان بارزاني نخست وزير اقليم كردستان نيز در اين ديدار با تاكيد بر ضرورت تقويت روابط همه جانبه در زمينه هاي اقتصادي و سياسي با ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران در مقاطع سخت به ما كمك كرده است و امروز نيز براي آباداني و يكپارچكي خود به پشتيباني برادرانه ايران نياز داريم.
وي تاكيد كرد: به گسترش همه جانبه روابط با ايران اهميت زيادي قائل بوده و مصمم هستيم اين روابط را از نظر سياسي گسترش دهيم.
نخست وزير اقليم كردستان عراق به مسائل سوريه اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه در خصوص حل و فصل مساله اين كشور ديدگاه مشتركي با جمهوري اسلامي ايران داريم، اظهار داشت: معتقديم تنها راه حل بهبود وضعيت سوريه تفاهم و همدلي است و استفاده از سلاح و زور جز گسترش دامنه ناامني در منطقه نتيجه اي نخواهد داشت.
ضرورت ارتقاء
مبادلات اقتصادي به مرز 15ميليارد دلار
نخست وزير اقليم كردستان عراق در ادامه ديدارهاي خود با معاون اول رئيس جمهور نيز ديدار و گفت و گو كرد .
محمد رضا رحيمي در اين ديدار با اشاره به ارتقاء حجم مبادلات تجاري و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و اقليم كردستان عراق گفت: مسئولان ايران و اقليم كردستان عراق بايد تبادلات اقتصادي خود را به مرز 15 ميليارد دلار برسانند.
وي بر لزوم توسعه روابط تجاري تاكيد كرد و افزود: بايد موانع موجود پيش روي تجارت مرزي برداشته شود و تجار و فعالان اقتصادي از هر دو طرف در اين زمينه فعال شوند.
نيچروان بارزاني نخست وزير اقليم كردستان عراق نيز در اين ديدار بر لزوم فعاليت گسترده تر بخش هاي خصوصي و توسعه همكاري هاي مشترك تاكيد كرد و گفت: فعال شدن بخش خصوصي مي تواند گام موثري در پيشبرد روابط و دستيابي به اهداف مشترك ايران و اقليم كردستان عراق باشد.
وي با قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران، خواستار توسعه روابط و بهره مندي از تجربيات و دستاوردهاي ايران شد.
لزوم هوشياري در برابر دسيسه هاي تفرقه آميز در منطقه
صبح ديروز هيئت اقليم كردستان عراق به رياست نيچروان بارزاني با دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز ديدار و در خصوص مناسبات في مابين گفتگو كردند.
در اين ديدار جليلي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي انساني و طبيعي در عراق بويژه اقليم كردستان بر ضرورت پيشرفت و توسعه و جبران رنج هايي كه مردم در دوران صدام ديده اند تاكيد كرد و افزود: نبايد اجازه داد مسائل جزئي و حاشيه اي مانع پيشرفت راهبردهاي كلان شود.
وي همچنين با بيان اينكه امنيت لازمه هرگونه پيشرفت و توسعه است بر لزوم هوشياري در برابر برخي دسيسه ها براي ايجاد تفرقه و گسترش ناامني در منطقه هشدار داد.
نيچروان بارزاني نخست وزير اقليم كردستان عراق نيز با اشاره به حمايت هاي جدي جمهوري اسلامي ايران از مردم اين منطقه در شرايط سخت اظهار داشت: روابط ايران با عراق در تمام زمينه ها به ويژه در عرصه اقتصادي رو به رشد است و حجم مبادلات اقتصادي ايران فقط با اقليم كردستان به بيش از 8ميليارد دلار بالغ شده است.
 


پاي درس علي (ع

گرانفروشي عيب بزرگي
براي مسئولين است
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
در ميان تجار، كساني هم هستند كه تنگ نظر و بد معامله و بخيل و احتكاركننده اند، كه فقط با زورگويي به سود خودشان مي انديشند و جنس را به هر قيمتي كه مي خواهند مي فروشند.
كه اين سودجويي و گرانفروشي براي همه مردم ضرر دارد و عيب بزرگي هم براي مسئول است.
نهج البلاغه
نامه53


بررسي راه هاي گسترش روابط تهران- بغداد در ديدار سعيدلو با مقامات عراقي

معاون امور بين الملل رئيس جمهور كشورمان در سفر به عراق با مقامات اين كشور ديدار و پيرامون گسترش روابط دو جانبه اقتصادي و سياسي بحث و تبادل نظر كرد.
علي سعيدلو پيش از ظهر ديروز (دوشنبه) به وقت محلي در ديدار اسامه النجيفي رئيس مجلس نمايندگان عراق به شيطنت و جنايات صورت گرفته در منطقه از سوي مستكبران اشاره كرد و اظهار داشت: قطعاً با وجود همه اين شيطنت ها و جنايات آينده منطقه به نفع كشورهاي آزادي خواه و صلح طلب همچون ايران و عراق خواهد بود.
رئيس ستاد توسعه و بازسازي عراق در ادامه به پيشرفت كشورمان در بخش هاي مختلف از جمله صنعت، نانوتكنولوژي، هوافضا و هسته اي اشاره كرد و گفت: اين پيشرفت ها متعلق به تمامي كشورهاي جهان است و جمهوري اسلامي ايران اين آمادگي را دارد تا فناوري هاي نوين خود را در اختيار كشور دوست و برادر عراق قرار دهد.
اسامه النجيفي رئيس مجلس نمايندگان عراق نيز در اين ديدار به روابط و سطح عالي همكاري هاي سياسي و اقتصادي ميان جمهوري اسلامي ايران و عراق اشاره و تصريح كرد: در حال حاضر زمينه هاي همكاري گسترده اي بين دو كشور وجود دارد كه مي توان در راستاي گسترش سطح همكاري هاي في ما بين از آن استفاده كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، سعيدلو همچنين ديروز با «ابرهيم جعفري» رئيس ائتلاف ملي عراق نيز ديدار و پيرامون تعميق روابط دو جانبه تبادل نظر كرد.
 


قشقاوي خبر داد

آخرين وضعيت ايرانيان بازداشت شده در عربستان و سوريه

معاون پارلماني امور ايرانيان و كنسولي وزارت امور خارجه، گفت: به غير از 48 زائر گروگان گرفته شده، 18 ايراني با توافقي كه بين ايران و سوريه صورت گرفته در آستانه آزادي و ورود به خاك ايران هستند.
حسن قشقاوي، درباره وضعيت 14ايراني بازداشت شده از سوي عربستان، گفت: وزارت امور خارجه ايران به محض دريافت اين خبر بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار داد و موضوع را به سفارت ايران در عربستان اطلاع داد، اما در اين ميان برخي رسانه ها با كم لطفي خبر داده اند كه وزارت امور خارجه از اين موضوع خبري ندارد.
معاون پارلماني، امور ايرانيان و كنسولي وزارت امور خارجه افزود: چون از موضع رسمي صحبت مي كنم هرگونه اظهار نظر درباره وضعيت ايرانيان در خارج كشور منوط به گزارش مكتوب و بررسي از سوي سفارت ايران است؛ بنابراين نمي توان سريع درباره هر موضوعي موضع گيري كرد.
قشقاوي درباره روند پيگيري وضعيت ايرانيان بازداشت شده در عربستان، تصريح كرد: به طور طبيعي وزارت امور خارجه پيگير اين موضوع از طريق سفارت است و سفارت ايران در عربستان هم اين ماجرا را از وزارت امور خارجه عربستان سوال مي كند كه اين اقدامات باعث مي شود روند بررسي وضعيت ايرانيان زمانبر باشد.
به گزارش ايسنا، وي درباره زائران ايراني كه در سوريه گروگان گرفته شده اند، توضيح داد: تلاش ها براي آزادي اين عزيزان از راه هاي مختلف سوريه و از طريق نهادهاي تركيه و قطر ادامه دارد و اميدواريم نتايج مثبتي در اين زمينه به دست بياوريم.
وي يادآور شد: اتفاقي كه الان افتاده اين است كه غير از 48 زائر گروگان گرفته شده، 18ايراني با توافقي كه براي انتقال محكومين دو كشور صورت گرفته در آستانه آزادي و ورود به خاك ايران قرار دارند و اين افراد زندانياني بودند كه از سال هاي قبل در كشور سوريه زنداني بودند.
 


10 داروي بيوتكنولوژي با حضور وزير بهداشت رونمايي شد

وزير بهداشت با بيان اينكه ايران رتبه بيستم علوم پزشكي دنيا را داراست، گفت: در حوزه علوم پزشكي داروسازي ايران رتبه شانزدهم دنيا را به خود اختصاص داده است.
به گزارش فارس، مرضيه وحيد دستجردي صبح ديروز در حاشيه افتتاح سومين نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: محصولات علمي و پزشكي ايران درخاورميانه 27 درصد كل محصولات علمي و پزشكي در اين منطقه را تشكيل مي دهد.
وي با اشاره به رشد مقالات علمي در حوزه پزشكي كشور گفت: ميزان توليد مقالات علمي كشور در حوزه پزشكي در ابتداي سال 2012 درمقايسه با ابتداي سال 2011 به ميزان 24 درصد رشد داشته است.
وحيد دستجردي اضافه كرد: ايران از نظر فناوري رتبه اول در منطقه را دارد و در آسيا نيز رتبه ايران جزو 4 كشور اول است.
وي با اشاره به رونمايي از 10 داروي بيوتكنولوژي با فناوري بالا تا پايان امسال، گفت: قرار است در اين زمينه جلسه تشكيل دهيم و جمع بندي نهايي را براي رونمايي از 10 داروي جديد در حوزه بيوتكنولوژي و فناوري بالا تعيين كنيم.
وزير بهداشت بابيان اينكه هم اكنون 31 قلم داروي بيوتكنولوژي در كشور توليد مي شود، گفت: اين در حالي است كه درسال 80 تنها 2 قلم داروي بيوتكنولوژي در ايران توليد مي شد.
دستجردي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران رتبه نخست منطقه در توليد داروهاي بيوتكنولوژيك را دارد، گفت: رتبه ايران در حوزه توليد داروهاي بيوتكنولوژيك در آسيا چهارم و در جهان يازدهم است.
دستجردي با بيان اينكه تمام داروهاي MS در كشور توليد مي شود، تصريح كرد: با توجه به اينكه برخي از بيماران MS كشور عادت به مصرف داروهاي خارجي دارند، براين اساس مقداري داروي MS از خارج كشور به داخل وارد مي شود.
وي با بيان اينكه در ابتداي مهرماه امسال 600 ميليون دلار ارز براي تأمين دارو پرداخت شده است، گفت: اين ميزان بودجه براي ورود مواد اوليه دارويي و داروهاي ساخته شده مورد استفاده قرار گرفته است كه بر اين اساس بتوانيم كمبودها را كم كنيم.
دست دراز اوباما
به سوي ايران را مي شكنيم
معاون اول رئيس جمهور گفت: تحريم ها دور زدني است و با دور زدن تحريم ها، دست دراز اوباما به سوي ايران را خواهيم شكست.
به گزارش فارس، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور، صبح ديروز در حاشيه مراسم افتتاح سومين نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: با لطف خدا، دعاهاي مقام معظم رهبري و حمايت هاي رئيس جمهور تحريم ها را دور مي زنيم.
وي افزود: به صراحت مي گويم اگر مشكلات دروني كشور از پيش پايمان برداشته شود تحريم ها را با زيباترين شكل دور خواهيم زد.
معاون اول رئيس جمهور گفت: من با صراحت در دانشگاه تهران ميعادگاه مسلمانان، دانشجويان و اساتيد مي گويم كه تحريم ها دور زدني است و ما دستان دراز اوباما به سوي ايران را خواهيم شكست و موفق خواهيم شد.
رحيمي اضافه كرد: شرط موفقيت در دور زدن تحريم ها حذف سنگ هايي است كه بر سر راه دولت انداخته مي شود، اگر اين سنگ ها از سر راه دولت برداشته شود، موفق خواهيم شد.
وي با اشاره به سومين نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در اين نمايشگاه آثار دانشجويان گرد هم آمده و اين امر موجب تقويت روحيه تمامي مسئولين نظام است.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به پيشرفت هاي علمي كشور در حوزه هاي مختلف طي سال هاي اخير گفت: جمهوري اسلامي ايران در تمامي زمينه هاي علم و فناوري با سرعت در حال پيشرفت است.
رحيمي اضافه كرد: سرعت علم و پيشرفت به حدي در كشور زياد است كه انتظار مي رود در سال 2018 ايران از نظر توليدات علمي بتواند در رتبه چهارم جهان قرار گيرد.
 


عضو كميسيون امنيت ملي: ايران توان پيروزي نظامي نامتقارن بر آمريكا را دارد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ايران توان پيروزي نظامي نامتقارن بر آمريكا را در خود مي بيند.
عباسعلي منصوري با اشاره به پيام هاي راهبردي شليك جنگنده هاي ايراني به پهپاد آمريكايي اظهار داشت: مسئوليت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران صيانت از مرزهاي زميني، هوايي و دريايي كشور است و در اين راستا ايران آمادگي كامل براي رصد كردن هرگونه حركت در مرزهاي خود را دارد.
وي در گفت وگو با فارس، با بيان اين كه تجاوز پهپاد آمريكايي به مرزهاي هوايي تعيين شده كشور تخطي بود افزود: پهپاد آمريكايي از مرزهاي بين المللي وارد مرزهاي جمهوري اسلامي ايران شده بود و شليك جنگنده هاي ايراني به آن امري طبيعي تلقي مي شود.
نماينده كاشان در مجلس با اشاره به واكنش محتاطانه آمريكا در برابر اقدام ايران خاطرنشان كرد: عدم واكنش آمريكا در برابر ايران نشان دهنده اين موضوع است كه آنها به هيچ عنوان خواهان افزايش تنش با ايران نيستند و ورود به درگيري نظامي با ايران براي آمريكا خط قرمز محسوب مي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: آمريكايي ها تصور مي كردند كه ايران هرگز وارد درگيري نظامي با آنها نخواهد شد، در حالي كه ايران توان پيروزي نظامي نامتقارن بر آمريكا را در خود مي بيند.
 


دانشجو: تفاوت حقوق در دانشگاه آزاد با دولتي را در قالب عيدي جبران مي كنيم

رئيس دانشگاه آزاد با اشاره به افزايش 15 درصدي حقوق كاركنان و اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه، از اتمام طرح بررسي تطبيقي حقوق كارمندان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد با دانشگاه هاي دولتي طي 2 تا 3 ماه آينده خبر داد.
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به افزايش 15 درصدي حقوق اعضاي هيئت علمي و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: اميدواريم بتوانيم با تدوين طرحي كه براي بررسي تطبيقي حقوق كارمندان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي با حقوق كارمندان و اعضاي هيئت علمي مشابه در دانشگاه هاي دولتي وجود دارد را طي 2 تا 3 ماه آينده به اتمام برسانيم.
وي خاطرنشان كرد: اگر تفاوتي در حقوق كارمندان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي با حقوق كارمندان و اعضاي هيئت علمي مشابه در دانشگاه هاي دولتي وجود داشته باشد، اين تفاوت اول سال آينده يا اواخر امسال در قالب عيدي جبران خواهد شد.
بنابر همين گزارش طي حكمي از سوي معاون مالي دانشگاه آزاد، محمدرضا داوطلب وظيفه به عنوان سرپرست حوزه معاونت اداري و مالي مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي منصوب شد.


رونمايي از «هواناو» بومي تندر با حضور وزير دفاع

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: جمهوري اسلامي ايران در شمار 5 كشور داراي فناوري توليد هواناو قرار دارد و قادر است نيازهاي داخلي و صادراتي را با طراحي هاي متنوعي كه انجام مي دهد، پاسخگو باشد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، هواناو بومي «تندر» كه توسط متخصصين اقتدارآفرين وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است با حضور سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح رونمايي شد، اين هواناو در دو مدل رزمي و ترابري عرضه مي شود.
در مراسم رونمايي از اين هواناو كه مدل رزمي آن بنام تندر نام گذاري شده، سردار وحيدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزايش قابليت هاي رزمي- شناسايي همراه با تحرك و چابكي نيروهاي مسلح در دريا و سواحل از راهبردهاي مهم وزارت دفاع است كه براي تحقق آن طرح ها و برنامه هاي متعددي در دست اجراء است.
وي، ساخت هواناو رزمي تندر را در همين راستا توصيف كرد و افزود: هواناو تندر كه به پهپادهاي شناسايي و امكانات جمع آوري اطلاعات نيز مجهز شده، قادر است مأموريت هاي مختلف و متنوعي در حوزه هاي نظامي به انجام رساند.
وحيدي، گشت ساحلي، شناور فرماندهي، عمليات شناسايي آفندي و پدافند ميان برد آبي خاكي، شركت در عمليات دفاع نامتقارن، حمل و نقل نفرات و تجهيزات براي پشتيباني و لجستيك جزاير و سواحل، آمبولانس دريايي و عمليات امداد و نجات را از كاربردهاي اين هواناو ذكر كرد.
وي همچنين، عبور از مناطق مسطح و صعب العبور مانند سطوح باتلاقي، شن زار، لجني، ني زار، سطوح آب گرفته كم عمق و عبور از مناطق مين ريزي شده كم عمق، بدون نياز به تجهيزات ساحلي را از ديگر ويژگي هاي هواناو تندر برشمرد.
وزير دفاع تصريح كرد: متخصصان وزارت دفاع، با طراحي و ساخت هواناو تندر نه تنها قادر شدند هواناو بومي رزمي كشور را توليد كنند، بلكه توانستند با نبوغ، نوآوري و خلاقيت در بخش سيستمهاي مكانيك، الكترواويونيك، هيدروليك، سامانه هاي الكتريكي و سوخت جهش و ارتقاء فناوري را رقم بزنند.
وحيدي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران در شمار 5 كشور داراي اين فناوري است و قادر است نيازهاي داخلي و صادراتي را با طراحي هاي متنوعي كه انجام مي دهد پاسخگو باشد.
وزير دفاع با بيان اين كه بر روي هواناو تندر انواع سلاح هاي ساخت وزارت دفاع مثل راكت، توپ و هواپيماي بدون سرنشين قابل نصب و بهره برداري است، گفت: با توليد انبوه اين هواناو توان و تحرك عملياتي نيروهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران به نحو چشمگيري افزايش مي يابد.
وي افزود: علاوه بر تأمين نيازهاي رزمي، جابجايي مسافر، حمل بار در مناطق فاقد اسكله، امدادرساني هاي هلال احمر در كمك به مناطق سيل زده، كنترل شيلات و شناورهاي صيادي، حمل و نقل كاركنان و تجهيزات شركت هاي فعال در دريا و مطالعات زيست محيطي دريا و ساحل از جمله كاربردهاي تجاري اين هواناو است.
وحيدي در پايان با قدرداني از تلاش مديران، متخصصان و كاركنان صنعت دفاعي كه در شرايط تحريم با طراحي و ساخت هواناو رزمي تندر گام بلندي در خودكفايي صنايع دريايي برداشتند، تأكيد كرد: وزارت دفاع با تمام توان مصمم به اجراي فرامين فرماندهي معظم كل قوا در تقويت، تجهيز و تكميل توانمندي هاي نيروي دريايي راهبردي جمهوري اسلامي ايران است و انشاءالله در آينده نزديك با تكميل آزمون هاي ساحل و دريا، الحاق هواناو رزمي- شناسايي تندر به ناوگان نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران انجام خواهد شد.
گفتني است، در اين مراسم همچنين هواناو سنگين با قابليت پرتاب موشك نيز مورد بهره برداري قرار گرفت.
 


معاون وزير آموزش و پرورش:

 12 هزار نفر براي مدارس فني و حرفه اي استخدام مي شوند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، گفت: مقطع پيش دانشگاهي هيچ سودي براي آموزش نداشته است، بلكه وابستگي ما را به كنكور بيشتر كرد.
به گزارش ايرنا، «ابراهيم سحر خيز» عصر يكشنبه در جلسه روسا و شوراي معاونان آموزش و پرورش استان كرمان افزود: پيش دانشگاهي صف پشت كنكور را طولاني تر و به جايگاه معلم خدشه وارد كرده است.
وي اضافه كرد: اين مقطع، برنامه هاي فوق برنامه را نيز به دليل توجه بيش از حد به كنكور تحت شعاع قرار داده و مسائل تربيتي در سايه كنكور رنگ باخته است.
وي با اشاره به اينكه قرار است از سال 1393 كنكور حذف شود، گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دنبال بررسي واقع بينانه حذف كنكور است و معتقدم كه در برخي رشته ها بايد 50 درصد سوابق تحصيلي و 50 درصد نمره آزمون براي ورود به دانشگاه ها در نظر گرفته شود.
معاون وزير آموزش و پرورش، افزود: البته با وجود 500 هزار صندلي خالي در دانشگاه ها در برخي رشته ها نيز نياز به كنكور نيست.
سحرخيز، خاطرنشان كرد: امروز همه مسئولان نظام به اين نتيجه رسيده اند كه هرم تحصيلي و شغلي را با تغيير قوانين تغيير دهند.
وي اظهار داشت: 66 درصد دانشجويان ما در دوره كارشناسي و بالاتر و 24 درصد آنها در دوره كارداني تحصيل مي كنند كه اين نسبت در دنيا معكوس است و 80 درصد مشاغل نان آور در دنيا در مشاغل فني و حرفه اي است.
وي همچنين با بيان اينكه وزير آموزش و پرورش استخدام 12 هزار نيرو را براي مدارس فني و حرفه اي در سال جاري پيگيري مي كند، افزود: علاوه بر استخدام هاي گذشته قرار شده در همه استان ها در مجموع پنج هزار مربي قرآني استخدام شود.
سحر خيز، با اشاره به اينكه دوره پيش دبستاني غير دولتي است، اظهار داشت: قرار نيست هيچ استخدامي در پيش دبستاني صورت بگيرد.
معاون وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: 15 ميليارد تومان براي خريد تجهيزات اختصاص يافته است كه بزودي در استان ها توزيع مي شود.
وي درباره آموزش از راه دور نيز گفت: اين آموزش ها در نظام جديد آموزشي هيچ تغييري نكرده است؛ زيرا مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و البته قرار است تنها آموزش هاي كار دانش و مهارت آموزي از راه دور را محدود كنيم.
 


در ديدار سفير چين با استاندار كردستان اعلام شد

حمايت ايران از سرمايه گذاري خارجي در كردستان

سنندج- خبرنگاركيهان:
«يوهون يانگ» سفير كشور چين در سفر خود به غرب كشور در سنندج با عليرضا شهبازي استاندار كردستان ديدار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سفير كشور چين در اين ديدار گفت: در سفر 3 روزه به كردستان و ديدار با مسئولان ظرفيت هاي كردستان براي سرمايه گذاري بيشتر شركت هاي دولتي و خصوصي چين در اين استان فراهم خواهد شد.
وي با اشاره به مبادلات 45ميليارد دلاري چين با ايران در سال گذشته گفت: با شناسايي ظرفيت استان هاي مختلف ايران در تلاش هستيم كه اين مبادلات به رقم بالاتري افزايش يابد.
يانگ گفت: علاوه بر شركت هاي خصوصي در حال حاضر بيش از 70 شركت كلان دولتي در ايران فعاليت مي كنند كه با برقراري ارتباط بيشتر با استان هاي ايران تعداد اين شركت ها افزايش خواهد يافت.
استاندار كردستان نيز در اين ديدار با استقبال از سرمايه گذاري بيشتر شركت هاي چيني در اين استان افزود: دولت جمهوري اسلامي ايران، براي توسعه كردستان از سرمايه گذاري كشورهاي خارجي در اين منطقه به صورت ويژه حمايت مي كند.
 


با پيام رئيس مجلس خبرگان رهبري صورت گرفت

برگزاري همايش بين المللي غدير در مسجداعظم اهواز

اهواز-خبرنگاركيهان:
تاريخ ثابت كرد هرگاه پيروان راستين رسول اكرم(ص) به نعمت عظماي ولايت الهي كه كمال دين و تمام نعمت است متمسك شدند، عزتشان محفوظ مانده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در پيام خود به همايش بين المللي علمي ولايت كه با حضور انديشمندان داخلي و خارجي در مسجد اعظم اهواز برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: 14 قرن پيش رسول اعظم(ص) در جريان حادثه بي نظير و تاريخي 18 ذي الحجه سال دهم در غدير خم در پي منوط شدن تبليغ رسالت آسماني خود به ابلاغ امري مهم از جانب خداي متعال ضمن اداء وظيفه الهي خود در تبليغ ولايت اميرالمومنان و ائمه اثني عشر(ع) اين مساله را نه وظيفه خود، كه به عنوان تكليف همه مسلمين عالم اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، آيت الله مهدوي كني اظهار داشت: امروز كه به بركت همين ولايت مداري و مجاهدت هاي امام راحل و حاضر و شهداي انقلاب و دفاع مقدس ايران ولائي با عزت و اقتدار پناه مستضعفان و مسلمانان عالم و خار چشم دشمنان خدا شده و حكومت هاي ظالم و فاسد وابسته روز به روز اعتبار خود را از دست داده آمادگي مردم جهان به خصوص جهان اسلام براي پذيرش حق و حقيقت روزافزون شد و بيداري اسلامي در منطقه نشان از اين آمادگي دارد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در پيام خود با اشاره و وظيفه حوزه هاي علميه و علما تصريح كرد: لازم است حوزه هاي مقدسه علميه و علما از اين فرصت تاريخي استفاده كرده و با بهره گيري حكيمانه از تمامي ابزارهاي تبليغي به رسالت تاريخي خودشان در ابلاغ حقيقت مسئله ولايت عمل كنند تا در پيشگاه الهي و محضر رسول ا... و اميرمومنان و شهداي راه ولايت شرمنده نباشيم.
همچنين در اين مراسم حجت الاسلام سيدابوالحسن حسن زاده، دبير همايش بين المللي علمي ولايت تعداد مقالات ارسالي به اين همايش را 174 مقاله عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 119 مقاله توسط دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري موسسه آموزش عالي اميرالمومنين(ع) اهواز ارسال شده است.
وي تعداد مقالات برتر اين همايش را 15 مقاله برشمرد و افزود: 3 مقاله نوشته شده توسط شركت كنندگان غير ايراني به بخش مقالات برتر اين همايش راه يافتند.
حجت الاسلام حسن زاده يادآور شد: در اين همايش كه با استقبال خوب شركت كنندگان به ويژه دانشجويان همراه بود، مقالاتي از استان هاي تهران، قم، خراسان رضوي و بوشهر شركت داشتند.
گفتني است اين همايش در دو رشته «كلام شيعه و مباني فقه و حقوق» در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري از سوي موسسه آموزش عالي اميرالمومنين(ع) اهواز برگزار شد.
 


فرمانده نيروي انتظامي:

مسائل خرافي و وهن آلود مراسم عزاداري در حال محو شدن است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: دشمنان با تمام وجود دنبال ترويج ناهنجاري ها و بي بندوباري در كشور و از بين بردن قبح برخي ضد ارزش ها هستند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم عصر يكشنبه در ديدار آيت الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد تصريح كرد: وضعيت كشور از نظر امنيت بسيار مطلوب است، دشمنان با تمام وجود سعي دارند قبح برخي مسائل را بشكنند اما مردم بايد بيشتر مراقب توطئه ها و نقشه هاي شوم آنها بوده و با نيروي انتظامي همكاري كنند.
وي با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم نيز گفت: با تلاش مسئولان و همراهي مردم، مسائل خرافي و وهن آلود در مراسم عزاداري در حال محو شدن است و اميدوارم در مراسم عزاداري ماه محرم شاهد هيچ مشكلي نباشيم.
احمدي مقدم با اشاره به تلاش براي ارتقاي معنوي نيروهاي ناجا نيز گفت: مركز بصيرت در شهر مقدس قم افتتاح شده و بسياري از نيروها دوره هاي بصيرت را طي مي كنند و در همه استان ها نيز اين دوره برگزار مي شود، اين كار نقش بسيار مهمي در سالم سازي دروني ناجا خواهد داشت.
وي ادامه داد: جرايم كاركنان ناجا نسبت به سال هاي گذشته كاهش محسوسي داشته و اين سالم سازي درون سازماني نيز با قوت پيش مي رود.
احمدي مقدم همچنين درباره كاهش صدور برگه هاي جريمه در سال جاري گفت: در سال جاري 36 درصد برگه جريمه كمتر از سال گذشته صادر شده است و اميدواريم با همكاري مردم اين وضعيت به پايين ترين سطح ممكن برسد.
وي در خصوص كاهش تلفات تصادفات جاده اي افزود: آمار تلفات جاده اي از 27 هزار نفر به 19 هزار نفر رسيده و تلاش خواهيم كرد كه اين آمار باز هم كاهش پيدا كند.
احمدي مقدم همچنين به تغيير شگرد دشمنان در زمينه قاچاق مواد مخدر اشاره كرد و گفت: به دليل بسته شدن مرزهاي زميني، قاچاقچيان بيشتر به سمت دريا روي آورده ولي در اين زمينه نيز ناكام خواهند شد و با جديت با آنان برخورد خواهيم كرد.


مدير دفتر برق روستايي سازمان انرژي هاي نو ايران:

ظرفيت انرژي هاي نو در كشور به 5هزار مگاوات افزايش مي يابد

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير دفتر برق روستايي سازمان انرژي هاي نو ايران(سانا) با اشاره به افزايش استفاده از انرژي نو در ايران، گفت: در برنامه چشم انداز پنج ساله توسعه ظرفيت توليد انرژي نو در ايران به پنج هزار مگاوات مي رسد.
سامان ميرهادي، مدير دفتر برق روستايي سازمان انرژي هاي نو ايران در نشست با گروه سرمايه گذاري پرتغال در يزد، اظهار داشت: از اين انرژي مي توان در بخش سيستم هاي مخابراتي و همچنين مناطق دور از شبكه برق استفاده بهينه كرد.
به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: در برنامه چشم انداز پنج ساله توسعه ايران قرار است ظرفيت توليد انرژي نو به پنج هزار مگاوات برسد و با توجه به سياست خصوصي سازي دولت قطعا اين ميزان براي سرمايه گذاري بخش خصوصي برنامه ريزي شده است.
ميرهادي يزد را از مناطق مهم سرمايه گذاري در زمينه انرژي خورشيد در كشور برشمرد و اضافه كرد: سرمايه گذاران بخش خصوصي تمايل به انجام سرمايه گذاري در زمينه پروژه هاي خورشيدي را دارند و آنها به دنبال طرف هاي خارجي مناسب هستند.
به گفته وي، چنانچه پيشنهاد سازنده و عملي در زمينه سرمايه گذاري و توليد تجهيزات از طرف پرتغال ارائه شود، سانا راهكارهاي قانوني براي تسهيل اين امر را فراهم خواهد كرد و ما خواهيم توانست كارهاي مشترك را انجام دهيم.
شايان ذكر است، به گفته كارشناسان اطلس خورشيد، ايران جزء بهترين اطلس جهان و نقاط مركزي ايران از جمله جنوب يزد، كرمان و فارس بهترين نقطه براي سرمايه گذاري در زمينه توليد انرژي خورشيد است.
 


پيشنهاد سازمان زندان ها به مجلس:

يارانه زندانيان صرف هزينه انرژي و غذاي زندان شود

رئيس سازمان زندان هاي كشور در كميسيون بودجه پيشنهاد داد يارانه زندانيان براي انرژي و غذاي زندانيان هزينه شود.
غلامحسين اسماعيلي براي بيان مشكلات مالي سازمان زندان ها و ارائه چند پيشنهاد در جلسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس حاضر شد.
رئيس سازمان زندان ها در گفت وگو با مهر در مورد موضوع پيشنهاد مطرح شده گفت: من اين پيشنهاد را چندين بار گفته بودم و باز هم تكرار كردم. وقتي دولت با توجه به آزادسازي انرژي و قيمت نان و برخي مواد غذايي هيچ يارانه اي به سازمان زندانها پرداخت نمي كند قطعا اين سازمان با كمبود بودجه مواجه مي شود.
وي افزود: پيشنهاد ما اين بود كه بخشي از يارانه زندانيان بايد براي هزينه انرژي و غذا كسر و به سازمان زندان ها پرداخت شود كه آقاي مصباحي مقدم هم گفتند حرف شما منطقي است. اما نظر اعضاي كميسيون برنامه و بودجه اين بود كه اول اين پيشنهاد به دولت ارائه و بودجه آن تامين شود و اگر موافقت نشد براي بررسي و تصويب به مجلس ارائه شود.
اسماعيلي گفت: كميسيون برنامه و بودجه خواست تا پيشنهاد سازمان زندان ها با دلايل توجيهي و مستند مطرح شود.
گفتني است اين پيشنهاد در شرايطي از سوي رئيس سازمان زندان ها مطرح مي شود كه وي پنج شنبه پيش در نشست توجيهي تفاهم نامه بين سازمان زندان ها و كميته امداد خواستار جدي گرفته شدن قوانين حمايتي از خانواده زندانيان از قبيل تحت پوشش قرار گرفتن آن ها از زمان محبوس شدن سرپرست خانواده شده بود.
 


تشييع جنازه يك شهيد در طبس برگزار شد

طبس- خبرنگاركيهان:
پيكر پاك شهيد ستوان سوم نيروي انتظامي مهدي شريفي كه در درگيري با قاچاقچيان و اشرار منطقه به فيض شهادت رسيده بود، بر دوش امت شهيدپرور طبس تشييع شد.
مراسم تشييع اين شهيد از ميدان امام خميني طبس به طرف آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و مزار شهيدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در ابتداي مراسم پيام هاي تسليت استاندار يزد، نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار طبس قرائت شد و سپس حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي زارع مسئول عقيدتي سياسي نيروي انتظامي استان يزد طي سخناني جايگاه شهيد و شهادت را در اسلام يادآور شد.
وي اعلام كرد كه مبارزه جدي و قاطع و بي امان با اشرار و قاچاقچيان بين المللي مواد مخدر بيش از پيش ادامه خواهد داشت.


معاون سازمان اوقاف و امور خيريه:

احياي موقوفات تصرفي در اولويت كاري مسئولان باشد

اروميه- خبرنگاركيهان:
معاون اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در بحث احياي موقوفات توجه به موضوع وقف در اولويت قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني گفت: مقوله وقف در دنياي كنوني يكي از مهمترين مباحثي است كه بايد مورد توجه عموم مردم قرار گيرد.
وي افزود: مديران و روساي ادارات اوقاف در سراسر كشور بايد براي ارتقاي فرهنگ وقف در جامعه و همچنين بهره مندسازي مردم از اين فرهنگ تلاش كنند تا شاهد احياي موقوفات گذشته و همچنين افزايش تعداد موقوفات در جامعه باشيم.
وي در ادامه گفت: سازمان اوقاف به عنوان تنها سازمان كشور كه تمام امور آن با اذن ولي فقيه انجام مي شود، مفتخر به اجراي احكام شرعي بوده و به هيچ عنوان قابليت تقسيم يا ادغام ندارد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در پايان ابراز داشت: گاهي اوقات براي انجام امور مرتبط با حوزه كاري داشتن علاقه بسيار مهم است كه به اين منظور بايد تمام مديران و كاركنان نسبت به اين امر توجيه شوند.
 


محمدي خبر داد

تدوين نخستين مجله صوتي دانش آموزي در سراسر كشور

مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش از طراحي و تدوين نخستين مجله صوتي ويژه دانش آموزان خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش محمدابراهيم محمدي گفت: به منظور ارتقاي كيفيت و آينده تربيت در مدارس و براساس ساعت هاي تربيتي با استفاده هوشمندانه از ابزارهاي آموزشي و ايجاد تنوع در فرصت هاي تربيتي و ايجاد خلاقيت و نوآوري در برنامه هاي آموزش تربيتي و مهارت و ايجاد فضاي تربيتي جذاب در جهت هدفمند كردن زنگ تفريح دانش آموزان نخستين مجله صوتي براي استفاده دوره هاي مختلف تحصيلي طراحي و در مدارس ارائه مي شود.
محمدي اضافه كرد: اين مجله در قالب مجموعه هايي به صورت دو هفته نامه تنظيم مي شود و قبل و يا حين مراسم صبحگاه زنگ هاي نماز و زنگ هاي تفريح مورد استفاده قرار مي گيرد.
 


اخبار ادبي و هنري

انتقادها از پخش فيلم بن لادن دو روز پيش از انتخابات
پخش فيلم هاليوودي «كشتن بن لادن» با تصاوير مكرر از «اوباما» به عنوان فردي فعال و كوشا در اين زمينه، از تلويزيون آمريكا، تنها دو روز پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا، انتقاد بسياري را برانگيخته است.
به گزارش فارس، با آن كه انتخابات رياست جمهوري آمريكا با برنده شدن «باراك اوباما» به پايان رسيد ولي همچنان برخي از حواشي مربوط به آن ادامه دارد. يكي از اين حواشي انتقاد از پخش فيلم هاليوودي «كشتن بن لادن» از تلويزيون آمريكا تنها دو روز پيش از اين انتخابات است.
به گفته رسانه ها، اين فيلم پر از صحنه هايي است كه حضور - به اصطلاح- مثبت اوباما در عرصه هاي مختلف سياسي را نشان مي دهد و او را در رابطه با ماموريت كشتن «بن لادن»، يك قهرمان معرفي مي كند. منتقدان مدعي اند كه اين فيلم يكي از ده ها تبليغات غيرقانوني است كه پيش از انتخابات آمريكا در رابطه با اوباما انجام شده است. پيش از اين نيز اوباما به خاطر افشاي اسرار ملي به هاليوودي ها در قبال كسب برخي امتيازها، به شدت هدف انتقاد برخي مقامات آمريكايي از جمله ماموران سازمان سيا، قرار گرفته بود. در رابطه با فيلم سينمايي «كشتن بن لادن» به كارگرداني «كاترين بيگلو» نيز ماموران سازمان سيا و برخي از اصحاب رسانه و سينماگران مدعي اند كه «بيگلو» اين فيلم را با دسترسي كامل به اسرار فوق محرمانه اين ماموريت، ساخته است.
جشن ملي كتاب با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود
جشن ملي كتاب با حضور رئيس جمهور، غلامعلي حداد عادل رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي، حجت الاسلام ابوترابي نماينده مجلس شوراي اسلامي و افتتاح شبكه راديويي كتاب و كتابخانه تنب بزرگ، فردا در برج ميلاد تهران برگزار مي شود.
در اين جشن علاوه بر تجليل از كتابداران، اعضاي فعال و متوليان كتاب استان و شهرستان، چند برنامه خاص ديگر نيز پيش بيني شده است. در اين برنامه همچنين از تمبر دستاوردهاي انقلاب در راستاي توسعه كتاب و كتابخواني در حضور محمود احمدي نژاد در برج ميلاد تهران رونمايي خواهد شد.
افتتاح «راديو كتاب» با حضور مسئولان صداي جمهوري اسلامي ايران و تقدير از 65 كتابدار نمونه از ديگر برنامه هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي سراسر كشور است.
شب آفتابي سال آينده شش ماهه مي شود
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران با اشاره به مخاطبان چشمگير شب آفتابي گفت: تلاش ما اين است كه اين برنامه سال آينده حداقل شش ماه در تهران اجرا شود.
طلايي از برگزاري نشستي با مسئولان اين برنامه خبر داد و گفت: تلاش ما اين است كه نشستي مشترك با دست اندركاران برنامه شب آفتابي، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و معاونت فرهنگي-اجتماعي شهرداري برگزار كنيم تا زمينه اي مناسب براي اجراي شش ماهه اين اثر فاخر در تهران ايجاد شود. حتي مي توان شرايطي فراهم كرد تا علاقه مندان از ديگر استان هاي كشور نيز بتوانند به سهولت در اين برنامه حاضر شوند.
«شب آفتابي» با كارگرداني بهزاد بهزادپور نمايشي زنده است كه با حضور بيش از 400 هنرور وقايع مهم تاريخي، از زمان حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت امام زمان(عج) را روايت مي كند.
خبرگزاري بيداري اسلامي آغاز به كار كرد
خبرگزاري بيداري اسلامي (تسنيم) روز گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار كرد.
در اين آيين كه در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، جمعي از مسئولان فرهنگي و هنري و رسانه اي كشور و ميهمانان خارجي نيز حضور دارند.
اين خبرگزاري با موضوع بيداري اسلامي علاوه بر فعاليت در همه استان هاي كشور، در 12 كشور نيز كار خود را آغاز خواهد كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14