(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24  آبان  1391 - شماره 20357

حديث دشت عشق
ايران - ازبكستان؛ امروز ساعت 20 ورزشگاه آزادي
گام بلند تيم ملي فوتبال براي جهاني شدن
اخبار كوتاه از فوتبال
تمام المپيكي ها در خصوص قول كميته ملي المپيك دروغ مي گويند؟!
سليمي: اگر مي توانند مانع وزنه زدنم در ليگ شوند
به منظور حمايت از مردم مظلوم فلسطين
داوران ايراني ديدار تكواندوكاران اسرائيلي را قضاوت نكردند
علي آبادي و همكارانش قانونا بيش از اين نمي توانند حضور داشته باشند
عباسي: چرا انتخابات كميته ملي المپيك برگزار نمي شود؟!
هفته ششم ليگ برتر واليبال
سايپا ميزبان اروميه ، كاله ميهمان كوير
قرعه كشي ليگ كشتي فرنگي در آذرماه
آغاز اردوي تيم ملي وزنه برداري از 15 دي ماه


حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ پاسدار شهيد «حسن رستگار»
عضو كميته استقبال از شهادت
شهيد «حسن رستگار» اول شهريورماه سال 1339 به دنيا آمد. در دوران تحصيل در مبارزه با رژيم شاه پيشقدم بود و در اين مبارزه توسط رژيم منفور پهلوي 2سال زندان رفت و زير شكنجه ساواك به سر برد تا اينكه بعد از پيروزي انقلاب آزاد و با عناصر ساواك به مبارزه پرداخت و آنان را دستگير و به دادگاه انقلاب اسلامي معرفي نمود.
او پس از انقلاب فعاليت خود را در كميته شروع كرد و عضو فعال بود و به عنوان نيروي داوطلب به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام گرديد! و سرانجام در نوزدهم آذرماه سال 1360 در منطقه آبادان بر اثر اصابت تركش خمپاره به ناحيه سر به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


ايران - ازبكستان؛ امروز ساعت 20 ورزشگاه آزادي

گام بلند تيم ملي فوتبال براي جهاني شدن

پنجمين رويارويي تاريخي ايران و ازبكستان در حالي شكل مي گيرد كه در نخستين نبرد دو تيم در آزادي، ملي پوشان كشورمان در غياب كي روش، شجاعي و كريمي به فكر رسيدن به پيروزي و نزديك شدن به جام جهاني برزيل هستند.
هفته ششم از مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا كه هفته نخست از دور برگشت اين مسابقات محسوب مي شود، امروز با برگزاري چهار ديدار در غرب آسيا پيگيري مي شود كه بار ديگر قطر ميزبان دو ديدار از گروه هاي دوگانه است.
ايران - ازبكستان
پنجمين ديدار ايران در مرحله چهارم و نهايي جام جهاني، نخستين رويارويي با ازبكستان در ورزشگاه آزادي است. اين ديدار كه پنجمين نبرد تاريخي دو تيم محسوب مي شود، سخت ترين و مهمترين ديدار تيم ملي در اين مرحله از مسابقات است زيرا برنده اين بازي مي تواند شانس خود را براي صعود به عنوان تيم دوم گروه به جام جهاني به مراتب افزايش دهد. در اين بازي ملي پوشان كشورمان در غياب كارلوس كي روش سرمربي پرتغالي و مسعود شجاعي به دليل اخراج در بازي با كره جنوبي و مصدوميت علي كريمي، برابر تيمي به ميدان مي روند كه در انديشه گرفتن انتقام شكست بازي دور رفت و رسيدن به نخستين پيروزي شان مقابل ايران است. شاگردان كي روش اما پس از پيروزي ارزشمند برابر كره جنوبي، انگيزه بسياري دارند تا با شكست دادن ازبكستان و فاصله گرفتن از رقيبان، راهشان را براي صعود به جام جهاني هموار كنند، اين پرده اول و شيرين نمايش چهارشنبه شب خواهد بود. استراحت كره جنوبي در اين هفته، اين شانس را به ايران مي دهد كه با اين 3 امتياز موقتا صدرنشين گروه A لقب بگيرد.
قطر - لبنان
شكست خانگي برابر ازبكستان قعرنشين، فرستادن اين تيم به رده سوم و سقوط به رده پنجم اتفاقاتي بود كه در هفته گذشته اين رقابتها، براي ميزبان جام جهاني 2022 رخ داد. آنها با هدايت «پائولو اوتوري» هنوز نتوانسته اند انتظارات را برآورده كنند و براي باقي ماندن در كورس جهاني شدن، بايد لبنان شگفتي ساز اين گروه را در خانه شكست دهند. در سوي ديگر ميدان اما لبنان پس از پيروزي جالب توجه خانگي برابر ايران و استراحت در هفته پيش مسابقات، با انگيزه بالا و جهت خلق شگفتي ديگر به دوحه مي رود. برنده اين بازي از اين شانس برخوردار است كه حتي به رده سوم صعود كند، هرچند در صورت پيروزي ايران برابر ازبكستان، نتيجه مساوي يا باخت، آخرين اميدهاي اين دو تيم را براي رسيدن به برزيل از بين خواهد برد.
عمان - ژاپن
پيروزي هفته گذشته برابر اردن، عماني ها را به جدول بازگرداند و آنها را اميدوار كرد تا در صورت خلق يك شگفتي برابر ژاپن حتي شانس صعود مستقيم به جام جهاني را بدست آورند، هرچند كه بسيار سخت و دشوار خواهد بود. ژاپني ها هم كه بهترين نتيجه را در بين 10 تيم حاضر در اين مرحله از رقابتها كسب كرده اند، مي دانند با پيروزي در اين بازي بليت حضورشان در برزيل اوكي مي شود، هرچند 4 تيم ديگر اين گروه اميدواري به ناكامي چشم بادامي ها هستند.
عراق - اردن
دو شكست متوالي پس از دو تساوي متوالي، نتايج ضعيف زيكوي برزيلي به همراه عراق است و نارضايتي هواداران اين تيم را در پي داشته است. عراقي ها در اين هفته ميزبان اردن هستند، هرچند اين بازي را بالاجبار بايد در قطر برگزار كنند اما اميدوارند با كسب 3 امتياز آن به جدول بازگردند زيرا از دست دادن امتياز، آنها را از صعود مستقيم به جام جهاني دورتر مي كند. اردني ها هم كه پس از شكست دادن استراليا در بازي خانگي و استراحت در هفته گذشته، انگيزه بالايي براي اين بازي دارند، با هدف كسب 3 امتياز و صعود به رده دوم جدول - در صورت ناكامي عمان برابر ژاپن - برابر قطر صف آرايي مي كنند.
برنامه ديدارهاي هفته نخست از دور برگشت مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا به شرح زير است:
چهارشنبه - 24/8/91
گروه A:
¤ قطر - لبنان ( ساعت 15:18)
¤ ايران - ازبكستان ( ساعت 20)
گروه B:
¤ عمان - ژاپن ( ساعت 15)
¤ عراق - اردن ( ساعت 30:16).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

نباختن به ازبكستان
تيم هاي ملي فوتبال ايران و ازبكستان امشب در حالي براي پنجمين بار به مصاف هم مي روند كه تاكنون ملي پوشان كشورمان برابر اين تيم آسياي ميانه نباخته اند و در بازي هاي پيشين 3 برد و يك تساوي در كارنامه خود ثبت كرده اند.
كريمي روي نيمكت نمي نشيند
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اعلام كرد بازيكنان مصدوم اين تيم در ديدار با ازبكستان روي نيمكت نخواهند نشست. كارلوس كي روش كه در نشست خبري قبل از ديدار برابر ازبكستان شركت كرده بود ضمن اعلام اين خبر گفت: علي كريمي و احمد حسن زاده كه دچار مصدوميت شده اند در ديدار امروز روي نيمكت نخواهند نشست. قبل از اين عنوان شده بود كه به خاطر درخواست بازيكنان اين احتمال وجود دارد كه علي كريمي براي بالا بردن روحيه بازيكنان روي نيمكت حضور داشته باشد كه سرمربي تيم ملي اين اتفاق را منتفي دانست. ديدار ايران و ازبكستان ساعت 20 روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.
تغيير مكان و زمان آخرين تمرين تيم ملي
مكان و زمان آخرين تمرين تيم ملي فوتبال ايران پيش از بازي با ازبكستان با نظر كارلوس كي روش تغيير كرد. طبق اعلام فدراسيون فوتبال قرار بود آخرين تمرين ملي پوشان ايران ساعت 18 ديروز در زمين اصلي ورزشگاه آزادي برگزار شود، اما با نظر كي روش تمرين ديروز ساعت 16 و در زمين شماره دو آزادي برگزار شد. به نظر مي رسد بارندگي ادامه دار از شب گذشته يكي از دلايل اصلي تصميم سرمربي تيم ملي براي تغيير مكان تمرين بود.
تاييد بازداشت مشاور كفاشيان
دادستان تهران از بازداشت مشاور رييس فدراسيون فوتبال خبر داد.عباس جعفري دولت آبادي، در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 20 (دادسراي انقلاب) در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد، شنيده شده مشاور رييس فدراسيون فوتبال بازداشت شده است آيا اين موضوع صحت دارد يا نه؟ كه وي پاسخ داد: يك متهم در تهران بازداشت شده ولي اين مربوط به امروز نيست. اتهاماتي قبلا مطرح بود كه شناسايي و دستگير شده است و نمي توانم اتهامات وي را بيان كنم.
رئيس كميته جوانان : من بيش از همه مقصر هستم
رئيس كميته جوانان فدراسيون فوتبال در واكنش به انتقادها از ناكامي تيم ملي جوانان گفت: همه عوامل تيم از بازيكنان تا كادر فني و ... مقصرند و من بيش از همه سهم دارم. فريدون معيني گفت: همه در اين ناكامي دخيل هستند. من تقصيرها را محدود به يك نفر نمي كنم. من حتي خودم را بيش از همه مقصر مي دانم. به عنوان رئيس كميته جوانان همه تلاشم را براي هر دو تيم جوانان و نوجوانان انجام دادم و سعي كردم بهترين شرايط براي آماده سازي آنها فراهم شود. انصافا فدراسيون هم تمام تلاش خود را كرد. حتي كارمندان كميته جوانان هم از هيچ تلاشي دريغ نكردند.
لغو بازي تداركاتي پرسپوليس
ديدار تداركاتي سرخپوشان مقابل تيم نفت تهران كه قرار بود ديروز بعدازظهر در زمين درفشي فر برگزار شود به علت بارش شديد باران منتفي شد. سرخپوشان ديروز تمرينات خود را در اين مجموعه ورزشي پيگيري كردند.
بازيكن استراليايي به سرنوشت آپيا دچار مي شود؟!
بازيكن تيم ملي استراليا كه به تهران آمده است، گفت: بار اول است كه به ايران آمده ام. فوتبال ايران را از حضورش در جام جهاني مي شناسم و در مورد پرسپوليس و پر طرفدار بودنش برايم جالب توجه است.ديويد كارني افزود: در مورد پرسپوليس اينطور مي دانم كه يك باشگاه مردمي و پرطرفدار است. اين برايم جالب توجه بود و شنيده ام پرسپوليس بازيكنان خيلي خوبي دارد و با توجه به هواداران زياد، اميدوارم بهترين عملكرد را داشته باشم. پيش از اين استفان آپيا هم حرفهايي مشابه صحبتهاي كارني مطرح كرده بود اما ژوزه بازيكن غنايي را نپذيرفت. مشخص نيست در روزهايي كه قيمت ارز اين چنين بالا رفته، باشگاه پرسپوليس با چه هدفي به دنبال جذب بازيكناني است كه هر كدام درخواست هاي چند صد ميليوني دارند.
دايي: پدرم درآمد، آنقدر براي اين ليگ فرسايشي برنامه ريختم!
علي دايي در تازه ترين صحبت هاي خود به انتقاد از برنامه ريزي ليگ پرداخت. سرمربي راه آهن گفت: اگر قرار باشد به خاطر هر بازي تيم ملي ليگ و جام حذفي تعطيل شود فوتبال ضرر مي كند. الان ليگ ما بيش از حد فرسايشي شده. من پدرم درآمد آنقدر برنامه ريزي كردم كه فشار بياوريم و تيم را آماده نگه داريم. آدم عقل كل نيست كه! يك اشتباه كافي است تا كل زحمات همه به باد برود. ما از يكشنبه قبل برنامه تمريني را شروع كرديم و هفته گذشته در 5 روز تقريبا 10 جلسه تمرين داشتيم. اين خيلي فشار مي آورد آن هم با امكانات كمي كه فوتبال ايران دارد.
 


تمام المپيكي ها در خصوص قول كميته ملي المپيك دروغ مي گويند؟!

سليمي: اگر مي توانند مانع وزنه زدنم در ليگ شوند

قهرمان فوق سنگين و وزنه بردار تيم پرسپوليس گفت: با توافق با رضازاده و رويانيان در صورت آمادگي و به صورت آزاد در هفته پاياني ليگ وزنه برداري وزنه مي زنم، حالا اگر اقبال پور مي تواند جلوي من را بگيرد!
بهداد سليمي با بيان اينكه تمريناتم را به صورت سبك آغاز كرده ام، اظهار داشت: دي ماه امسال اردوي تيم ملي بزرگسالان آغاز مي شود و برنامه ام براي آينده فقط حضور قدرتمندانه در مسابقات جهاني است و براي ساير رقابت ها از جمله مسابقات آسيايي برنامه خاصي ندارم. سليمي در مورد اينكه چند درصد قول هاي مسئولان كميته ملي المپيك پس از رقابت هاي المپيك 2012 لندن عملي شده است، گفت: كميته هنوز پاداش خود را نداده است. آنها وعده پاداش 70، 50 و 30 ميليوني را براي مدال هاي طلا، نقره و برنز داده بودند كه هنوز اين قول عملي نشده است.
وي در مورد اينكه گفته مي شود كميته چنين قولي نداده است، يادآور شد: من و بچه هاي وزنه برداري دروغ مي گوييم، كشتي گيرها هم دروغ مي گويند؛ بچه هاي دووميداني هم دروغ مي گويند، آيا همه المپيكي ها دروغ مي گويند؟ اين قولي بود كه آقاي علي آبادي و افشارزاده در روزي كه با هم در تمرينات ما حاضر شده بودند، دادند. قهرمان وزنه برداري المپيك با اشاره به اينكه در اين مورد چند بار با علي آبادي و افشارزاده صحبت كردم و آنها حرف خاصي نزدند و فقط گفتند كه موضوع را پيگيري مي كنند، افزود: كميته ملي المپيك بايد به عنوان اولين نهاد از ورزشكار مدال آور المپيكي خود تجليل و تقدير كند و خيلي قشنگ نيست زماني كه اين اتفاق نمي افتد. متأسفانه اين مشكلات هميشه هست و همچنان هم وجود دارد.
وزنه بردار تيم پرسپوليس در مورد حضورش در ليگ وزنه برداري گفت: اگر تا هفته پاياني به آمادگي خوبي برسم، به صورت آزاد در ليگ برتر وزنه برداري شركت مي كنم. سليمي در مورد اينكه اقبال پور، رئيس سازمان ليگ اعلام كرده است كه چون تيم پرسپوليس وجود خارجي ندارد، وي حق حضور در ليگ برتر وزنه برداري را ندارد، تأكيد كرد: اقبال پور در فدراسيون كاره اي نيست. با توافق با رضازاده و رويانيان در صورت آمادگي و به صورت آزاد به اسم تيم پرسپوليس در هفته پاياني ليگ وزنه برداري وزنه مي زنم، حالا اگر اقبال پور مي تواند جلوي من را بگيرد!
 


به منظور حمايت از مردم مظلوم فلسطين

داوران ايراني ديدار تكواندوكاران اسرائيلي را قضاوت نكردند

دو داور بين المللي ايران به منظور حمايت از مردم مظلوم فلسطين، از قضاوت در ديدار نماينده هاي اسرائيل غاصب در رقابت هاي بين المللي كرواسي انصراف دادند.
رقابت هاي بين المللي تكواندو سطح A جهاني، با حضور 1350 هوگوپوش از 120 كشور از شنبه بيستم آبان ماه به مدت 2 روز به ميزباني كشور كرواسي و در شهر زاگرب برگزار شد كه تيم تكواندوي باشگاه كردان به عنوان نماينده ايران در دو رده سني نوجوانان و نونهالان در اين دوره از رقابت ها شركت كرده بود. در اين دوره از رقابت ها و بنا بر دعوت رسمي فدراسيون جهاني تكواندو (WTF)، مهدي بهادري و سعيد كروندي داوران بين المللي تكواندو كشورمان كه براي قضاوت در اين مسابقات دعوت شده بودند، در روز اول اين رقابت ها به منظور حمايت از مردم مظلوم فلسطين از قضاوت ديدارهاي هوگوپوشان اسرائيل غاصب خودداري كردند.
 


علي آبادي و همكارانش قانونا بيش از اين نمي توانند حضور داشته باشند

عباسي: چرا انتخابات كميته ملي المپيك برگزار نمي شود؟!

وزير ورزش و جوانان در مورد جلسه اش با رئيس شوراي المپيك آسيا و مقامات كميته بين المللي المپيك، گفت: هيج ضرب الاجلي براي تغيير اساسنامه كميته ملي المپيك داده نشده است و تعيين مهلت تا 16آذرماه براي تغيير اساسنامه هاي كميته ملي المپيك ايران درست نيست.
محمد عباسي اظهار داشت: هيچ اشكالي در ارتباط با اساسنامه هاي فدراسيون هاي ما وجود ندارد و آنها روال كاري خود را ادامه مي دهند. البته به دليل اينكه بعد از تشكيل وزارت ورزش و جوانان، بعضي از آيين نامه ها و مقررات تغيير كرده است، بايد حتما در كميته هاي جهاني و ملي نيز اين تغييرات انجام شود. توافق بر اين شد كه اساسنامه هاي خود را به روز كنيم و مسئولان كنفدراسيون آسيا نيز روش هاي خود را به ما اعلام كنند تا به زودي اين به روز كردن انجام شود. وي در مورد موضوع نگران كننده اي كه وجود دارد، اذعان كرد: آنچه كه در وزارت ورزش و جوانان نگران كننده است، انتخابات كميته ملي المپيك است، چون دو سال از آن گذشته است و قانونا افراد نمي توانند بيش از اين حضور داشته باشند و بايد انتخابات به زودي برگزار شود.
 


هفته ششم ليگ برتر واليبال

سايپا ميزبان اروميه ، كاله ميهمان كوير

ششمين هفته رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري شش ديدار پيگيري مي شود و در مهم ترين بازي ها تيم هاي مدعي سايپا البرز و پيشگامان كوير به ترتيب ميزبان شهرداري اروميه و كاله مازندران هستند.
رقابت هاي ليگ برتر واليبال در هفته ششم امروز در شش شهر ايران آغاز مي شود. خانه واليبال تهران از ساعت 30:15 ميزبان ديدار دو تيم پيكان و جواهري گنبد است. پيكاني ها كه دو هفته شكست را با پيروزي بر آلومينيوم در بندر عباس تا حدودي فراموش كرده اند براي ماندن در كورس قهرماني نياز به پيروزي برابر بازرگاني گنبد دارند. اما از ساعت 17 امروز پنج مسابقه ديگر در شهرهاي مختلف برگزار مي شود. مهم ترين ديدار اين هفته به نبرد ستارگان كاله با تيم شگفتي ساز پيشگامان كوير يزد اختصاص دارد. نمايش خوب و هماهنگ، تيم پيشگامان شهر يزد را به دژ تسخير ناپذيري براي تيم هاي مدعي تبديل كرده است. از سوي ديگر شاگردان بهروز عطايي كه تاكنون طعم شكست در اين فصل ليگ برتر را نچشيده اند براي حفظ صدرنشيني قاطع خود در جدول به دنبال پيروزي در يزد هستند. اما تيم واليبال سايپا در نخستين ميزباني خود در كرج ميزبان نامداران شهرداري اروميه است. هر دو تيم كه در شمار مدعيان قهرماني به حساب مي آيند در شروع فصل امتيازهاي زيادي را از دست دادند و به قولي ديگر جاي باخت ندارند. بايد ديد انگيزه جوانان جوياي نام سايپا مي تواند بر تجربه و بازي هماهنگ تيم شهرداري اروميه غلبه كند يا اين كه بازي تركيبي و سرعتي، شهرداري سايپا را در خانه به زانو در مي آورد. برنامه بازي هاي هفته ششم ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
چهارشنبه 24/8/1391
¤ پيكان- بازرگاني جواهري گنبد
¤ سايپا البرز- شهرداري اروميه
¤ شهرداري تبريز- باريج اسانس كاشان
¤ متين ورامين- آلومينيوم المهدي
¤ پيشگامان كوير يزد- كاله مازندران
¤ ميزان مشهد- نوين كشاورز
 


قرعه كشي ليگ كشتي فرنگي در آذرماه

رئيس كميته ليگ از برگزاري ليگ برتر كشتي فرنگي در ابتداي آذرماه خبر داد.
عباس نمازيان گفت: تا به حال پنج تيم براي ليگ كشتي فرنگي ثبت نام كرده اند و ما هم تصميم داريم اول يا دوم آذرماه قرعه كشي را انجام دهيم و تيم هايي كه در قرعه كشي حضور داشته باشند در ليگ كشتي فرنگي شركت مي كنند. وي افزود: احتمال دارد كه تيم هاي ليگ كشتي فرنگي بيشتر شوند ولي تا زماني كه يك تيم ورودي خود را پرداخت نكند و با كشتي گيرانش قرارداد نبندد و در قرعه كشي حضور نداشته نباشد به عنوان تيم كشتي فرنگي شناخته نخواهد شد.
نمازيان در پايان گفت: به طور مثال لرستان در ليگ كشتي فرنگي به دنبال تشكيل تيم است اما تا زماني كه شرايط گفته شده را نداشته باشد در قرعه كشي نخواهد بود.
 


آغاز اردوي تيم ملي وزنه برداري از 15 دي ماه

با اعلام رئيس فدراسيون وزنه برداري اردوي تيم ملي از 15 دي ماه آغاز مي شود.
با اعلام حسين رضازاده و با تصميم كادر فني تيم ملي وزنه برداري، ملي پوشان كشورمان براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا كره جنوبي 2013 و جام جهاني 2013 لهستان، اردوي خود را از 15 دي ماه امسال آغاز مي كنند. بر همين اساس وزنه برداران ملي پوش تا اين روز به استراحت پرداخته و تا زمان برپايي اردو، تنها در رقابت هاي ليگ برتر (هفته چهارم) شركت خواهند كرد. رقابت هاي جام جهاني وزنه برداري 2013، آذرماه سال 92 به ميزباني ورشوي لهستان برگزار مي شود. همچنين اردوي تيم جوانان نيز آذرماه امسال به منظور حضور تيم ملي جوانان در رقابت هاي قهرماني جهان 2013 كه به ميزباني ليماي پرو برگزار مي شود، آذرماه امسال آغاز مي شود.
تيم نوجوانان نيز براي حضور در مسابقات جام جهاني 2013 جهان كه به منظور توزيع سهميه المپيك نوجوانان برگزار مي شود، در اردو هستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14