(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24  آبان  1391 - شماره 20357

در جلسه علني ديروز شوراي شهر عنوان شد
شهرداري تاكنون پاسخگوي گزارش هاي حسابرسي نبوده است
ادامه بارش ها در نوار شمالي
لغو مجوز 65 آژانس گردشگري در كشور
جاده مرگ 6 نفر را به كام آتش كشيد
سرتيپ محمدرضا نقدي:
 20 ميليارد دلار كالا به صورت قاچاق وارد كشور مي شود
هشدار سازمان هواپيمايي به آژانس ها
خودرويي با خلاف 11 ميليون ريالي
برخورد 10 خودرو در بزرگراه خاوران
كلاهبرداري پزشك قلابي از بيمار قطع نخاعي
آتش سوزي در 2 انبار جنوب پايتخت
پليس در جستجوي اختلاس گر 5/3 ميليارد توماني
پس از حدود 20 سال
ختم رسيدگي به پرونده قديمي ترين زن زنداني اعلام شد
4600 كيلومتر پاي پياده تا مكه
عكس يادگاري عروس وداماد 100 ساله!
سيل در ايتاليا
26 كشته در زلزله ميانمار
نام اسرائيل به جاي اردن و فلسطين!


در جلسه علني ديروز شوراي شهر عنوان شد

شهرداري تاكنون پاسخگوي گزارش هاي حسابرسي نبوده است

سرويس اجتماعي-
شوراي اسلامي شهر تهران ديروز عملكرد مالي مربوط به سال 88 شهرداري در دو منطقه يك و 5 تهران را منتشر و خواستار برطرف شدن ده ها مورد ابهام در دخل و خرج با بار مالي صدها ميليارد ريال شد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر بهرام همتي حسابرس مستقل شوراي شهر در سه گزارش مجزا از مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران، منطقه يك و 5 شهرداري تهران به مواردي از ابهامات موجود در دريافتي ها و پرداختي هاي عوامل شهرداري در دو منطقه ياد شده اشاره كرد و گفت: بسياري از درآمدها، علي الحساب ها، پيش پرداخت ها و دخل و خرج شهرداري تهران در مناطق ياد شده به حسابرسي گزارش نشده است و لذا موجب ابهامات عديده اي در حسابرسي ها شده است.
وي تاكيد كرد: مبالغ زيادي از سپرده ها و ودايع در مناطق يك و 5 شهرداري بابت حسن انجام كار هزينه شده است اما قراردادهاي مربوط به آن ها تعيين تكليف نشده است.
همتي تاكيد كرد: وجوهي كه به نام سپرده يا امانت به شهرداري ها پرداخت مي شود بايد در حساب مجزايي نگهداري شود تا با درآمد اختلاط پيدا نشود، اما در اين خصوص كمتر دقت شده است.
گزارش خبرنگار ما از اين جلسه حاكي است برخي از اعضاي شورا نسبت به نحوه گزارش دهي حسابرس انتقاد داشتند.
عليرضا دبير از عدم انضمام گزارش تطبيقي به گزارش اصلي انتقاد كرد و گفت: تا گزارش تطبيقي منتشر نشود مردم نمي دانند كه شهرداري نسبت به سال هاي گذشته تا چه اندازه در حسابرسي موفق بوده است.
بنابراين گزارش، رسول خادم نيز در پاسخ به سخنان دبير گفت: سابقه اي از سال هاي گذشته وجود ندارد و بهتر است شهرداري اين وظيفه را برعهده بگيرد كه با مخالفت عليرضا دبير مواجه شد.
هنوز نمي دانيم طرف دعوا
در مونوريل چه كسي است!
به گزارش خبرنگار ما يكي از موارد مورد توجه جلسه ديروز شوراي شهر گزارش حسابرسي شورا در مورد موضوع مونوريل صادقيه در منطقه 5 شهرداري بود.
بهرام همتي در گزارش خود تاكيد كرد: هنوز شهرداري مشخص نكرده كه طرف دعوا در قضيه مونوريل كه سال هاست پرونده احداث آن بسته شده است، چه كسي است و طبعا ما نمي توانيم در اين باره قضاوت حسابرسي داشته باشيم.
بنابراين گزارش، سعيد طلوعي شهردار منطقه 5 كه در جلسه ديروز حضور داشت در پايان گزارش حسابرسي شوراي شهر در پشت تريبون قرار گرفت و ضمن پاسخ به برخي از ابهامات موجود در دخل و خرج شهرداري منطقه 5 گفت: پروژه مونوريل يك پروژه قانوني بود و بابت احداث پايه هاي آن كه هم اكنون جمع آوري شده 10 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي تاكيد كرد: اين پروژه يك قرارداد مشاركتي بود كه در دوران مسئوليت شهردار پيشين بسته شده است.
به گفته طلوعي، 2 دانگ زمين اين پروژه متعلق به شهرداري و 4 دانگ باقي مانده نيز متعلق به بنياد شهيد است و شهرداري در حال تملك باقي مانده اين زمين است و مشكل خاصي در اين رابطه وجود ندارد.
چرا شهرداري پاسخ گزارش حسابرسي ها را نمي دهد؟
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيز در پايان اين گزارش خطاب به پورزرندي معاون مالي شهرداري كه در جلسه حضور داشت از وي سوال كرد كه چرا شهرداري به اين گزارش ها پاسخ نمي دهد.
بيادي تاكيد كرد: در همين گزارش حسابرس چندين بار اعلام كرده كه اطلاع رساني از سوي شهرداري درست صورت نگرفته است بنابراين به نظر من بايد اين مشكل حل شود.
وي تاكيد كرد: شهرداري تا به حال حتي به يكي از اين گزارش ها پاسخ نداده است. معاون مالي شهرداري هم در پاسخ گفت: ما اينجا هستيم و آماده پاسخ اما قبول كنيد كه پاسخ حسابرسي سال 88 را الان نمي شود داد.
مهندس مهدي چمران هم در پاسخ به معاون مالي شهرداري تاكيد كرد: شهرداري پاسخ كتبي هم به اين گزارش ها نمي دهد. حسابرس هاي ما به شهرداري مي روند اما اطلاعات لازم و مستندات مورد نياز را در اختيار آن ها قرار نمي دهند و اين كار صلاح نيست.
رسول خادم هم در اين رابطه تاكيد كرد: ما 7 ماه به شهرداري فرصت داديم تا حسابرسي هاي خود را اصلاح كند اما برخي مواقع مستنداتي براي ما مي فرستند كه زمان آن گذشته و به درد حسابرسي هاي ما نمي خورد.
چمران: اميدواريم كه شهرداري قابل اطمينان تر شود
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران ديروز در حاشيه اين جلسه در گفت وگو با خبرنگار ما تاكيد كرد: يكي از دلايل اشكالات موجود در حسابرسي شهرداري در سال هاي منتهي به سال 88 نبود حسابرسي درست و مرتب در آن زمان بوده است ولي اميدواريم كه اين نواقص در سال 90 و 91 مشاهده نشود و شهرداري قابل اطمينان تر شود.
مهندس چمران در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما گفت: كار حسابرسي از شهرداري كاري شبيه كار ديوان محاسبات است درباره عملكرد مالي دولت با اين تفاوت كه محل بودجه شهرداري شخصي است و خود درآمدزايي مي كند و شوراي شهر مجبور است و وظيفه دارد سال به سال بردرآمدهاي آن نظارت داشته باشد.
چمران در پاسخ به اين سوال كه اگر پاسخ شهرداري به اين حسابرسي ها نيز داراي اشكال و ابهام بود مكانيزم برخورد چيست گفت: در اين صورت نيز شوراي شهر در گزارشي تذكر مجدد خواهد داد و اين بار از شهرداري خواهيم خواست كه اشكالات را برطرف كند.
ادامه ساخت ساختمان تمام شيشه پرچم را متوقف كنيد
خانم پروين احمدي نژاد يكي از اعضاي شوراي شهر در تذكري به شهرداري از مهندس چمران خواست كه از ادامه ساخت ساختمان بلندمرتبه تمام شيشه «پرچم» در مجاورت مسجد فخرآباد تهران ممانعت شود. وي گفت: نماهاي شيشه اي كه در ساختمان ها استفاده مي شود در هنگامه زلزله و آتش سوزي خطرات بسيار زيادي براي مردم خواهد داشت و متاسفانه شهرداري به اين موضوع توجه ندارد.
احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد كه شوراي شهر قبل از اتمام اين ساختمان موضوع را پي گيري و شهرداري را مجاب كند.
بنابراين گزارش مهندس چمران هم با تاكيد و تاييد صحبت هاي خانم احمدي نژاد تاكيد كرد: متاسفانه اين ساختمان متعلق به شهرداري است و از اجراي مصوبه قبلي امتناع مي كند.
وي از حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران خواست كه طرح مربوط به نماي ساختمان ها را زودتر به جلسه بفرستد.
چمران تاكيد كرد: متاسفانه شهرداري بيشتر از ديگران دست به اينگونه اقدامات مي زند و به نظر مي رسد كه بايد يك هيئت داوري نظارت بر ساختمان سازي شهرداري ايجاد شود تا اين قبيل مشكلات و معضلات به وجود نيايد.
يارانه روزنامه ها را قطع نكنيد
مشكلات به وجود آمده براي ناشرين و روزنامه ها از تذكرات ديگري بود كه چندتن از اعضاي شوراي شهر ديروز در اين جلسه مطرح كردند. عليرضا دبير تاكيد كرد: متاسفانه مسئله حذف يارانه كاغذ براي خيلي از روزنامه ها غيرقابل تحمل شده است.
وي گفت: اين مسئله شايد براي برخي از روزنامه ها مثل ايران و همشهري كه از آگهي ها دولتي و غيره استفاده مي كنند مشكل آفرين نباشد اما براي بقيه روزنامه ها واقعا غيرقابل تحمل كرده و آن ها را در آستانه تعطيلي قرار داده است.
لايحه شهر دوستدار سالمند به تصويب رسيد
بررسي لايحه «شهر دوستدار سالمند» اولين موضوع در دستور كار شوراي شهر بود كه پس از اصلاحاتي به تصويب اكثريت به اتفاق اعضاي شورا رسيد.
براساس اين لايحه شهرداري موظف است فضاهاي كالبدي شهري را براي سالمندان مناسب سازي كرده و شرايطي را براي استفاده از تجربيات آنان در مديريت شهر و تسهيل حضور اجتماعي آنان در فعاليت هاي مختلف شهر فراهم كند.در اين لايحه همچنين بر ارائه خدمات و تسهيلات ويژه رفاهي، فرهنگي، ورزشي و تفريحي به سالمندان و استفاده آنان از سامانه حمل و نقل عمومي در اجراي طرح منزلت توسط شهرداري تهران تاكيد شده است.
 


ادامه بارش ها در نوار شمالي

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: بارش باران در نوار شمالي كشور همچنان ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: با ورود سامانه بارشي به كشور و حركت كند اين سامانه پيش بيني مي شود طي 3 روز آينده در سواحل درياي خزر، شمال غرب، غرب، دامنه هاي زاگرس، جنوب غرب، مركز، دامنه هاي البرز و شمال شرق كشور ابري همراه با بارش باران و گاهي همراه با رعد و برق، وزش باد و كاهش دما باشد و همچنين بارش ها در مناطق سردسير به صورت برف رخ دهد.
وي بابيان اين كه در همين مدت درياي خزر به سبب افزايش سرعت باد مواج و توفاني خواهد بود، گفت: از سه شنبه بعدازظهر دامنه بارش به مناطق شرق كشور نيز كشيده خواهد شد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي افزود: در مناطق تحت تاثير اين سامانه در نيمه شرقي وزش باد شديد خواهد بود.
اميدوار شهري براي تهران آسماني ابري همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شديد و باران و در ارتفاعات بارش برف پيش بيني كرد.
وي اضافه كرد: امروز به سبب بارش شديد و وزش باد در استان هاي كهگيلويه و بويراحمد، فارس و بوشهر آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها دور از انتظار نيست.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي اظهار داشت: در همين روز در استان هاي يزد، خراسان شمالي، خراسان رضوي و سمنان نيز بارش هاي رگباري با رعد و برق و وزش باد شديد مي تواند سبب آب گرفتگي معابر عمومي و ايجاد خسارت شود.

 


لغو مجوز 65 آژانس گردشگري در كشور

معاون گردشگري كشور از لغو مجوز فعاليت 65 آژانس گردشگري خبر داد.
منوچهر جهانيان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در طرح ساماندهي دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري از ابتداي امسال تاكنون 65 آژانس گردشگري لغو مجوز شده است.
وي افزود: در اين مدت 87 مورد از آژانس ها نيز به حالت تعليق درآمده اند و 350 تذكر و اخطار كتبي به دفاتر خدمات گردشگري داده شده است.معاون گردشگري كشور از جمله مهمترين تخلفات آژانس هاي گردشگري را واجد شرايط نبودن مدير فني و رعايت نكردن نرخ هاي مصوب اعلام كرد.
جهانيان گفت: درصدد هستيم تا آژانس هاي گردشگري در زمينه ورود گردشگر خارجي به كشور به صورت فعال عمل كنند.
وي ادامه داد: متاسفانه بخش محدودي از آژانس ها در زمينه ورود گردشگر فعال هستند كه آمار ورودي آنها هم چشمگير نيست.
 


جاده مرگ 6 نفر را به كام آتش كشيد

فيروزآباد فارس - خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد دو خودرو پژو 405، 6 سرنشين هر دو خودرو در آتش سوختند.
در تازه ترين حادثه ترافيكي در محور فيروزآباد - قيروكارزين دو خودرو پژو 405 با هم برخورد كردند كه هر دو خودرو آتش گرفتند و 6 سرنشين هر دو خودرو بشدت سوختند.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه كه در كيلومتر 10 محور فيروزآباد - قيروكارزين روي داد و بر اثر انحراف به چپ خودرو پژو 405 كه با برخورد با پژو تاكسي هر دو خودرو در آتش سوختند و 4 سرنشين اين خودرو بنامهاي مظفر دهقان، طيبه دهقان، اسماعيل شيخي و جهان صفري به اتفاق راننده هر دو خودرو كشته شدند.
اين محور 70 كيلومتري كه جاده ارتباطي مركز استان فارس با شهرستانهاي جنوبي استان و بنادر حاشيه خليج هميشه فارس است به علت كم عرض بودن و داشتن پيچهاي خطرناك و نقاط آسيب پذير، همه روزه شاهد حوادث ترافيكي متعدد است و به جاده مرگ معروف شده است.
اخيرا در قسمتي از اين محور شاهد عمليات از بين بردن نقاط حادثه خيز بوده ايم كه مدتي است اين عمليات نيز متوقف شده است.

 


سرتيپ محمدرضا نقدي:

 20 ميليارد دلار كالا به صورت قاچاق وارد كشور مي شود

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: هم اكنون 84 ميليارد دلار واردات به كشور داريم كه از اين ميزان 30 ميليارد دلار مربوط به اجناس غير ضرور است.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ محمدرضا نقدي شامگاه دوشنبه در ديدار با آيت الله علوي گرگاني با بيان اينكه هم اكنون 84 ميليارد دلار واردات به كشور داريم، افزود: از اين ميزان، 64 ميليارد دلار به صورت رسمي و 20 ميليارد دلار به صورت قاچاق وارد مي شود كه 30 ميليارد دلار از اين واردات مربوط به اجناس غير ضرور است و مي توان به ازاي جلوگيري كردن هر پنج هزار دلار يك شغل در كشور ايجاد كرد.
وي گفت: برخي از اين اجناس غير ضرور مربوط به لوازم آرايشي، گل، لوازم لوكس، انواع ميوه و غيره است.
وي با بيان اينكه در سال گذشته مردم ايران 10 ميليون قطعه سكه به ارزش 6 هزار ميليارد تومان خريد كردند، عنوان كرد: اقتصاد مقاومتي بايد براي جامعه تبيين شود تا جامعه براي اجناس غير ضرور هزينه اضافي نكند و سرمايه ها به بخش هاي توليدي راه يابد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين در ديدار با آيت الله مكارم شيرازي از افتتاح 850 واحد مسكوني زلزله زدگان آذربايجان شرقي با حضور سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران در هفته آينده خبر داد.
وي گفت: رزمايش گردان هاي واكنش سريع تاكنون در 14 استان به مرحله اجرا در آمده و اين رزمايش در مابقي استانها نيز تا پايان سال جاري برگزار مي شود.
نقدي از برگزاري همايش 7 هزار شهيده زن در سطح ملي و بين المللي در اسفند ماه سال جاري خبر داد و گفت: فيلم زندگينامه برخي از زنان شهيده و نگارش زندگي آنان در حال انجام است.
وي از ساخت 5 هزار واحد دامي براي زلزله زدگان تاكنون توسط بسيج خبر داد و گفت: 2 هزار واحد دامي ديگر در حال احداث است.

 


هشدار سازمان هواپيمايي به آژانس ها

سازمان هواپيمايي كشوري در ابلاغيه اي به تمامي دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال در سراسر كشور هشدار داد: در صورت دريافت مابه التفاوت بليت فروخته شده قبل از 16/8/91 با آژانس هاي متخلف برخورد مي شود.
سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: به دنبال تصويب افزايش نرخ بليت هواپيما در 15آبان امسال، اين سازمان دستورالعمل اجراي افزايش نرخ را به تمامي دفاتر خدمات مسافرت هوايي سراسر كشور ابلاغ كرده است.
براساس ابلاغيه مذكور دريافت مابه التفاوت بليت فروخته شده از مسافران توسط آژانس هاي هواپيمايي غيرقانوني است و تخلف محسوب مي شود.
همچنين براساس مصوبه شوراي عالي هواپيمايي، چنانچه دفاتر خدمات مسافرت هوايي، مابه التفاوت نرخ بليت هايي كه تا قبل از تاريخ 16/8/91 فروخته شده است، را از مسافران دريافت كنند با برخورد قانوني سازمان هواپيمايي كشوري مواجه شده و به عنوان گرانفروشي به مراجع ذيصلاح معرفي مي شوند.
مسافران مي توانند در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به كميته تخلفات سازمان هواپيمايي كشوري با شماره تلفن هاي 66073513 61022095- 61022013 61022089 اعلام كنند.
 


خودرويي با خلاف 11 ميليون ريالي

رئيس مركز كنترل و ترافيك راهور تهران از توقيف خودرويي با بيش از 11ميليون ريال خلاف خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، در تشريح خبر فوق، گفت: مقارن ساعت 5 صبح روز گذشته، ماموران اين يگان در گشت زني هاي مستمر در محدوده راه هاي استحفاظي خود و همچنين با مراقبت هاي پروقفه از راه ها و مقابله با متخلفين، يك دستگاه پرايد را كه در حال لايي كشي از ميان اتومبيل ها در منطقه 6 بود متوقف ساختند.
وي در خاتمه خاطرنشان كرد: پس از توقيف خودروي مذكور و استعلام از سامانه اجرائيات مشخص گرديد خودروي فوق به دليل خلافي 11ميليون و 350 هزار ريالي داراي دستور توقيف بوده است، لذا خودرو به همراه صورت جلسه به پاركينگ منتقل شد.
 


برخورد 10 خودرو در بزرگراه خاوران

تصادف ميان 10 دستگاه خودرو سواري سبك و سنگين در اتوبان خاوران سبب وقوع ترافيك سنگين در اين اتوبان شد.
محمد شكريان، فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه، در اين باره گفت: در پي تماس رانندگان خودروهاي عبوري با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران در ساعت 58:23 شب گذشته، عوامل ايستگاه 78 را به سوي محل حادثه در اتوبان خاوران بعد از سه راه سيمان، نرسيده به خاورشهر اعزام كرد.
شكريان ادامه داد: هنگام رسيدن نيروهاي عمليات به محل حادثه مشاهده شد، 10 دستگاه خودرو سبك و سنگين به علت نامعلوم با يكديگر برخورد كرده و ترافيك سنگيني را به بار آورده.
وي افزود: آتش نشانان به سرعت با ايمن سازي محل و قطع برق خودروها، آنان را به حاشيه خيابان منتقل كرده و پس از تحويل محل حادثه به عوامل راهور به ماموريت خود پايان دادند.

 


كلاهبرداري پزشك قلابي از بيمار قطع نخاعي

زنجان- خبرنگاركيهان:
فردي كه خود را پزشك جا زده و از جوان قطع نخاعي در زنجان كلاهبرداري كرده بود شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي زنجان درباره جزييات اين خبر اظهار كرد: فردي به پليس آگاهي زنجان مراجعه و از كلاهبرداري فردي تحت عنوان پزشك اعلام شكايت كرد.
اين مرد به ماموران گفت: پسرم در اثر سانحه تصادف دچار قطع نخاع شده و در بيمارستان بستري شده بود كه فردي ناشناس تماس گرفته و با ارائه مشخصات پسرم خود را دكتر معرفي و اعلام كرد كه پسرتان بايد در تهران تحت نظر دكتر «ص» عمل جراحي شود.
وي ادامه داد: به علت نگراني از وضعيت فرزندم براي عمل جراحي مبلغ 28ميليون ريال از طريق دستگاه خودپرداز به حساب اعلامي وي واريز كردم اما بعد متوجه شدم كه نامبرده دكتر نبوده و از وي خبري نيست.
سرهنگ مصطفي طلوعي خاطرنشان كرد: با شكايت اين شهروند تحقيقات در اين زمينه آغاز و با بررسي حسابي كه پول به آن واريز شده بود متهم به نام «ع- ع» ساكن تهران شناسايي و دستور دستگيري وي صادر شد.وي تصريح كرد: متهم كه به كتاب فروشي مشغول بود در عملياتي غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهي زنجان منتقل شد.
 


آتش سوزي در 2 انبار جنوب پايتخت

دو انبار واقع در اتوبان بهشت زهرا(س) آتش گرفت.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران، دو انبار محل نگهداري مواد نايلوني، ابر و اسفنج، لوازم مبل سازي و... در ساعت 30/1 بامداد ديروز آتش گرفت.
بنابر اين گزارش هنگام حضور آتش نشانان در محل، انبار 200متري به طور كامل شعله ور شده بود و آتش آن به بخش هايي از انبار 300متري نيز سرايت كرده بود.خوشبختانه در جريان اين آتش سوزي گسترده مصدوم يا مورد فوتي وجود نداشت اما خسارت سنگيني به اين دو انبار و لوازم و دستگاه هاي داخل آن وارد شد.
 


پليس در جستجوي اختلاس گر 5/3 ميليارد توماني

تلاش كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ براي دستگيري اختلاس گر 5/3 ميليارد توماني از بانك آغاز شد.
بنابرگزارش پليس آگاهي در دهم اسفند ماه سال گذشته، بازرسان يكي از بانك هاي دولتي با مراجعه به يكي از شعبات اين بانك و بررسي اسناد ما لي متوجه برداشت غيرمجاز چند ميليارد توماني توسط يكي از كارمندان بانك شدند.با ارجاع پرونده به پليس آگاهي، كارمند بازداشت شده در اظهارات اوليه خود به كارآگاهان گفت كه تمامي مبلغ اختلاس شده به ميزان سه ميليارد و 500 ميليون تومان را به حساب يكي از دوستانم به نام «شهرام» واريز كرده و او نيز پس از اطلاع از دستگيري من متواري است.
متهم در ادامه اظهارات خود و درباره نحوه آشنايي خود با شهرام به كارآگاهان گفت كه «شهرام» از مشتري هاي بانك بود و من در سال 1389 در محل كار خود با او آشنا شدم، اوايل ارتباطم با شهرام تنها از طريق ملاقات داخل شعبه بود اما در طول اين مدت از طريق صحبت ها و پيشنهاداتي كه از سوي وي داده مي شد اطلاع پيدا كردم كه او قادر به جعل اسناد از طريق افراد مختلف يا گرفتن و صدور مدارك شناسايي و حتي خارج كردن غيرقانوني افراد از كشور است كه به تدريج ارتباطم با «شهرام» زياد شد، به گونه اي كه اين ارتباط حالت خانوادگي پيدا كرد و ما به صورت خانوادگي با يكديگر رفت و آمد مي كرديم.
متهم درباره علت موافقت خود براي انجام برداشت غيرمجاز مبلغ سه ميليارد و 500 ميليون توماني از سيستم بانكي به كارآگاهان گفت كه اواسط بهمن سال گذشته بود كه بنده مبلغي حدود 50 ميليون تومان را به صورت غيرقانوني از حساب تعدادي از مشتري هاي بانك برداشت كردم كه يكي از مشتريان با مراجعه به بانك درباره موجودي حسابش اعتراض كرد؛ در حالي كه احساس خطر كرده بودم در تماسي كه «شهرام» با من داشت، موضوع را با او در ميان گذاشته و درخواست مشورت كردم، شهرام پيشنهاد اختلاس از بانك را مطرح و من نيز قبول كردم، قرار بود تا پس از برداشت پول از بانك، «شهرام» مرا از طريق دوستانش و به صورت غيرقانوني از كشور خارج كند و مدعي بود كه مرا از طريق كشور تركيه به يك كشور آفريقايي و از آنجا به يك كشور اروپايي خواهد برد و براي خارج كردن پول ها از كشور نيز تصميم گرفتيم تا پول ها را تبديل به طلا و ارز كرده و پس از خروجم از كشور، «شهرام» از طريق يكي از دوستانش آنها (طلا و ارز) را به كشوري كه ما مي رويم، انتقال دهد.
متهم درباره نحوه انجام اختلاس و دستگيري خود نيز به كارآگاهان گفت كه 10 تيرماه 90، مبلغ 35 ميليارد ريال را به حساب «شهرام» واريز اما همان روز ناگهان بازرسان بانك، بدون اطلاع قبلي و براي بررسي سندهاي مالي در شعبه حاضر شدند و پس از بررسي سندهاي مالي من و اطلاع از موضوع، ديگر اجازه خروج از بانك را به من ندادند، در مدتي كه هنوز در بانك بودم با شهرام تماس گرفته و به او عنوان كردم كه گرفتار شدم اما زماني كه مجدداً با وي تماس گرفتم، متوجه شدم كه تلفن همراهش را خاموش كرده است.
با توجه به اظهارات كارمند بانك، كارآگاهان با شناسايي نام «شهرام» متولد 1352 اطلاع پيدا كردند كه وي از مجرمان سابقه دار در زمينه كلاهبرداري است كه چندين سابقه دستگيري در سال هاي 88 و 89 دارد.بررسي سوابق متهم نشان داد كه متهم با برقراري رابطه دوستي با كاركنان بانك و از طريق اغفال آنان، ضمن معرفي خود به عنوان تاجر طلا يا واردكننده خودرو به كشور، به مرور زمان اين افراد را مجاب به همكاري با خود كرده تا مبالغ كلاني را به صورت غيرقانوني از سيستم بانكي خارج و به حساب وي واريز كنند كه پس از عدم موفقيت در موارد گذشته، پس از آزادي از زندان مجدداً با همان شيوه و شگرد اقدام به ايجاد ارتباط با يكي ديگر از كارمندان بانكي كرده و پس از واريز شدن مبلغ 35 ميليارد ريال به حسابش متواري مي شود.در ادامه تحقيقات، كارآگاهان با انجام تحقيقات اطلاع پيدا كردن كه «شهرام» به محض واريز اين مبلغ به حساب بانكي اش بلافاصله اقدام به خريد سكه، طلا و ارز كرده و پس از اطلاع از دستگيري همدست خود محل سكونت خود را نيز تغيير داده است.سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به دستور قضايي انتشار بدون پوشش تصوير متهم اصلي پرونده گفت: با توجه به آن كه شناسايي و دستگيري متهم اصلي پرونده در دستور كار كارآگاهان اداره ويژه مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم متواري پرونده از سوي مقام قضايي صادر شد.وي از شهرونداني كه موفق به شناسايي هويت متهم تحت تعقيب پليس آگاهي شدند خواست تا اطلاعات خود درباره مخفي گاه، محل هاي تردد يا ديگر جرايم ارتكابي از سوي متهم را از طريق شماره تلفن هاي 51055210، 51055345 و 51055344 در ساعت اداري در اختيار كارآگاهان اداره ويژه مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 


پس از حدود 20 سال

ختم رسيدگي به پرونده قديمي ترين زن زنداني اعلام شد

عبدالصمد خرمشاهي از برگزاري آخرين جلسه دادگاه پرونده قديمي ترين زن زنداني ايران خبر داد.
اين وكيل دادگستري در گفت و گو با ايسنا، در اين باره گفت: در اين جلسه آخرين شاهد پرونده كه از سوي شعبه 105 دادگاه عمومي جزايي شهرري جلب شده بود در دادگاه حاضر شد.
وي با بيان اينكه عروس سابق «فاطمه مطيع» آخرين شاهد اين پرونده بود، گفت: اين شاهد با حضور در دادگاه به صورت مختصر گفت: هيچ اطلاعي از قتل ندارد و فقط زماني در طبقه بالايي ساختماني كه متهم در آن زندگي مي كرده است سكونت داشته است.
وكيل مدافع فاطمه مطيع با بيان اينكه در اين جلسه آخرين دفاعيات فاطمه مطيع نيز اخذ شد، اظهار كرد: اينجانب نيز با ارائه لايحه دفاعيه به طور مفصل اعلام كردم كه هيچ دليل و مدركي دال بر قتل مجيد توسط فاطمه وجود ندارد.
وي افزود: در اين پرونده شهود از شهادت خود برگشته بودند و فاطمه هم يك بار تبرئه شده بود كه با شكايت مجدد اوليا دم به زندان رفت.
خرمشاهي با بيان اينكه اقرار فاطمه مطيع مبني بر قتل مجيد سال ها پيش صورت گرفته بود، گفت: اقرار فاطمه مطيع نيز بي ارزش بود چرا كه براساس آن گفته شده بود كه فاطمه سم را به مجيد داده و او خود سم را خورده است كه چنين چيزي با عقل جور درنمي آيد.
وكيل مدافع فاطمه مطيع گفت: با توجه به اين موارد من از دادگاه خواستم كه دقت بيشتري داشته باشد چرا كه جان يك نفر در ميان است.
وي با بيان اينكه مادر و فرزندان مجيد به عنوان اولياي دم او هستند، گفت: در اين جلسه برادر مجيد به وكالت از اولياي دم در جلسه حضور داشت و بار ديگر تقاضاي قصاص كرد.
خرمشاهي با ابراز اميدواري نسبت به صدور حكم اين پرونده در هفته آينده، گفت: اگر حكم قصاص فاطمه مطيع صادر شود قطعاً به آن اعتراض خواهد شد.
گفتني است فاطمه مطيع كه به قديمي ترين زن زنداني ايران مشهور شده است از سال 72 تاكنون به اتهام قتل مجيد الف در زندان به سر مي برد.

 


4600 كيلومتر پاي پياده تا مكه

دو زائر تاجيكي تا خانه خدا 4600 كيلومتر را با پاي پياده پيمودند.
«حاج عبدالعزيز رجب اف» و «حاج عبدالرحيم حبيب اف» پس از پيمودن 4600 كيلومتر راه با پاي پياده و به جا آوردن اعمال حج واجب اكنون در راه بازگشت به وطن خود هستند.
به گزارش فارس، اين دو حاجي سفر خود را با يك گروه 10 نفره از شهر كولاب آغاز كرده بودند، و در مسير خود پس از ورود به مشهد مقدس به زيارت امام رضا(ع) مشرف شدند.
آنها با 10 كيلو بار روزي 5 كيلومتر راهپيمايي مي كردند.
اين دو زائر تاجيك اكنون پس از بازگشت از سفر حج از طريق مشهدالرضا(ع) راهي هرات افغانستان شده اند و طي روزهاي آينده با رسيدن به شهر كولاب به سفر 6 ماهه خود پايان مي دهند.
 


عكس يادگاري عروس وداماد 100 ساله!

مرد 101ساله چيني و همسر 103 ساله وي بعد از 90 سال زندگي مشترك براي نخستين بار لباس عروسي به تن كردند و عكس يادگاري گرفتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مجله چيني «پي پل» اين دو زوج كه 9 دهه پيش در روستاي «نانچونگ» در استان «سيچوان» ازدواج كرده بودند، هيچ خاطره اي از مراسم عروسي خود نداشتند. از اينرو يك گروه از عكاسان خيرخواه در اين روستا براي نخستين بار در سالگرد ازدواج اين زوج از آنها عكس گرفتند.اين عكاسان همچنين اعلام آمادگي كردند كه از زوج هاي قديمي كه خاطره اي از مراسم ازدواج خود ندارند حاضرند داوطلبانه عكس بگيرند.گفتني است پس از پايان عكسبرداري اهالي روستا جشن عروسي ديگري براي اين دو زوج ترتيب دادند.
 


سيل در ايتاليا

سيل مناطق مركزي ايتاليا را در برگرفته و موجب بسته شدن راه هاي ارتباطي شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بر اثر بارش شديد باران كه موجب جاري شدن سيل در استان گراستو در مركز ايتاليا شده است، دست كم يك نفر جان خود را از دست داده و راه هاي ارتباطي بين شمال و جنوب اين كشور قطع شده است.
خطوط ريلي بين رم و پيزا نيز بسته شده و راه هاي ماشين رو بين ميلان- رم هم تا اطلاع ثانوي بسته است. بنابراين گزارش، بسياري از مردم مجبور به ترك خانه هاي خود شده اند و مسئولان منطقه اي از دولت خواستند ارتش را براي امداد به سيل زدگان اعزام كند.
ايتاليا اغلب در پاييز و زمستان با سيل هاي ويرانگر رو به رو مي شود. خسارت اين سيل ها با توجه به نبود تدابير زيست محيطي و برنامه ريزي، تشديد شده است. كورادو كليني وزير محيط زيست ايتاليا اعلام كرد اين كشور در 15 سال آينده براي بهبود اين مشكلات به 40 ميليارد يورو نياز دارد.
 


26 كشته در زلزله ميانمار

تلفات زلزله ميانمار به 26 نفر افزايش يافت.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، پس لرزه ديگري به بزرگي 8/4 ريشتر 35 مايلي مركز زلزله بزرگ 8/6 ريشتري ميانمار را لرزاند.
براساس گزارش ها، تعداد تلفات اين زلزله تاكنون به 26 نفر رسيده است. اين در حاليست كه در گزارش هاي اوليه خبري از آسيب ها و تلفات جاني نبود.
يك مقام دولت ميانمار گفت: 26 قرباني اين زلزله نتيجه زلزله 8/6 ريشتري هستند و پس لرزه هاي آن تلفات را افزايش نداده است.
سازمان جغرافيايي آمريكا همچنين گزارش داد كه پس لرزه 8/5 ريشتري اواخر يك شنبه شمال ميانمار را لرزانده است.
گزارشها حاكيست كه شهر «ماندالاي» دومين شهر بزرگ ميانمار كه در 117 كيلومتري مركز زلزله قرار دارد، تنها شهر بزرگي است كه به مركز زلزله نزديك است.گزارشهاي اوليه تعداد تلفات اين زلزله را 12 نفر اعلام كرده بودند كه بيشتر آن مربوط به فرو ريختن يك پل در دست ساخت بود.براساس گزارش هاي جديد، تعداد تلفات زلزله تاكنون به 26 نفر رسيده است.
 


نام اسرائيل به جاي اردن و فلسطين!

وزارت آموزش و پرورش اردن اخيرا نقشه هايي را در مدارس اين كشور توزيع كرده كه در آنها نام فلسطين و اردن حذف و به جاي آن نام اسرائيل درج شده است!
ايسنا به نقل از روزنامه وطن چاپ اردن گزارش داد: وزارت آموزش و پرورش اردن اخيرا جزواتي را بين دانش آموزان دوره ابتدايي و متوسطه اين كشور توزيع كرده كه در ميان اين جزوات نقشه هايي ديده مي شود كه در آنها نام اردن و فلسطين از نقشه حذف و به جاي آن نام اسرائيل نوشته شده است.در پي اين اقدام، جمعي از سنديكاهاي شغلي اردن با صدور بيانيه اي اين اقدام را محكوم كردند.در اين بيانيه آمده است: اين اقدام ذهنيت دانش آموزان ما را تغيير مي دهد و در جهت توضيح مفاهيمي جديد است كه همه مردم اردن با آن مخالفند و اگر بيداري و آگاهي مدرسان، معلمان و دانش آموزان اردني نباشد چنين جزواتي در آينده ذهن دانش آموزان ما را آلوده مي كند.تبديل نام اردن و كرانه باختري و بخشي از شهرهاي اردن به نام اسرائيل به عنوان رژيم غاصب امري است كه همه مردم اردن مخالفند.در بيانيه مذكور تاكيد شده است: وزارت آموزش و پرورش اردن و وزيران اين وزارتخانه كه به نظر مي رسد نسبت به همه چيز جز اين موضوع بي توجهند، مسئول اصلي اين اقدام هستند.سنديكاي شغلي اردن همچنين از مسئولان اردني خواستند تا اين جزوات را جمع كرده و عاملان اين اقدام را مجازات كنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14