(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 24  آبان  1391 - شماره 20357

مردم كراچي براي توقف كشتار غيرنظاميان از ارتش كمك خواستند
كشتار مسلمانان ميانمار
نتيجه همكاري دولت با بودائيان افراطي است
پاي يك ژنرال ديگر آمريكايي به رسوايي اخلاقي
رئيس سيا باز شد
اتحاديه عرب ائتلاف مخالفان بشار اسد را به رسميت شناخت
سران مرتجع عرب حاميان اين تروريست هاي آدمكش
بغداد به خاطر جاسوسي موساد در عراق از آمريكا توضيح خواست
درگيري مسلحانه در شهر صيدا 3 كشته و 7 مجروح برجاي گذاشت
با وجود داشتن پرونده جنايت ضدبشري
 آمريكا بار ديگر به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل درآمد
طي سخناني به مناسبت روز شهيد
سيد حسن نصرالله: اسرائيل تسليم توانمندي مقاومت شده است
جلسه اضطراري در تل آويو
به دنبال پاسخ موشكي مقاومت فلسطين
انفجارهاي ساختگي رژيم آل خليفه در منامه
براي سركوب بيشتر انقلابيون بحرين
تظاهرات ضد آلماني مخالفان رياضت اقتصادي
همزمان با سفر مركل به پرتغال
20 ايالت آمريكا خواستار جدايي شدند


مردم كراچي براي توقف كشتار غيرنظاميان از ارتش كمك خواستند

در پي افزايش حملات تروريستي و وخيم تر شدن اوضاع شهر كراچي، مردم اين شهر از دولت پاكستان خواستند نيروهاي ارتش را به كراچي اعزام كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اوضاع شهر كراچي از كنترل نيروهاي پليس و امنيتي خارج شده است و هر روز افراد مسلح بيشتري وارد اين شهر مي شوند اين در حالي است كه طي چهار روز اخير دست كم 44 نفر و در طول دو هفته گذشته نيز 144 تن در اين شهر جان خود را از دست داده اند.
با وخيم تر شدن اوضاع، اقشار مختلف شهر 18 ميليون نفري كراچي از دولت اسلام آباد خواستند براي خاتمه دادن به ترورهاي مكرر واحدهاي ارتش را وارد اين شهر كند به گفته مردم، در شرايط حاضر فقط ارتش مي تواند سنگر تروريست ها را در هم بشكند و آنها را وادار به تسليم كند.
 


كشتار مسلمانان ميانمار

نتيجه همكاري دولت با بودائيان افراطي است

گروه ها و سازمان هاي حامي حقوق بشر از كشتار هدفمند و سازماندهي شده مسلمانان در ميانمار ابراز نگراني كردند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، منابع نظامي در دولت مركزي ميانمار به خبرنگار رويتر گفتند: حملات بودايي ها به مسلمانان سازمان يافته بوده است و بودايي هاي قوم گراي «راخين» كه با يك حزب سياسي قدرتمند در ميانمار در ارتباط هستند، هدايت خشونت ها را بر عهده دارند.براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني در ماه هاي اخير، روستاهاي «يوكنا» و «وكيا وكفيو» شاهد اخراج دسته جمعي ساكنان مسلمان بود به گونه اي كه گروه هاي طرفدار حقوق بشر از آن به عنوان پاكسازي نژادي نام بردند.
همچنين براساس آمارهاي رسمي 97 درصد از 36هزار نفري كه در خشونت هاي ماه اكتبر از محل زندگي خود فرار كردند، مسلمان بوده اند.
 


پاي يك ژنرال ديگر آمريكايي به رسوايي اخلاقي

رئيس سيا باز شد

پاي ژنرال جان آلن، فرمانده نظاميان آمريكايي در افغانستان نيز به پرونده رسوايي اخلاقي ديويد پترائوس رئيس سابق سيا باز شد.
با كشيده شدن پاي فرمانده نظاميان آمريكايي در افغانستان به پرونده رسوايي هاي جنسي ديويد پترائوس، رئيس مستعفي سيا، دامنه رسوايي هاي اخلاقي در ميان مقامات بلندپايه آمريكايي گسترده تر شد.
خبرگزاري «رويتر» روز سه شنبه به نقل از يك مقام رسمي و بلندپايه ارتش آمريكا نوشت: ژنرال «جان آلن»، فرمانده نظاميان آمريكايي در افغانستان به دليل داشتن «روابط نامناسب» با يك زن كه از قضا با رسوايي جنسي ژنرال ديويد پترائوس، رئيس سابق جاسوسي آمريكا (سيا) هم در ارتباط است، تحت بازجويي قرار دارد.
رويتر در ادامه با «شوك آور» خواندن اين افشاگري نتيجه گرفت احتمالاً بايد منتظر بركناري يكي ديگر از مقامات نظامي بسيار ارشد آمريكا به خاطر رسوايي اخلاقي باشيم.
به گفته اين مقام رسمي آمريكايي، «اف بي آي» موفق به كشف مكاتبات 20 تا 30 هزار صفحه اي بين ژنرال «جان آلن» و خانم «جيل كلي» كه بين سال هاي 2010 تا 2012 صورت گرفته، شده است. «جيل كلي» از دوستان قديمي «ديويد پترائوس» و رابط خانوادگي افسران پايگاه نيروي هوايي مك ديل آمريكاست. اف بي آي تحقيقات خود از اين ژنرال ارشد آمريكايي را به تازگي آغاز كرده و طي روزهاي آينده ممكن است اطلاعات بيشتري منتشر كند.
چند روز پيش افشاي روابط غيراخلاقي ژنرال ديويد پترائوس، رئيس سازمان جاسوسي آمريكا با بيوگرافي نويس خود، وي را وادار به استعفا كرد. پترائوس كه يك ژنرال چهار ستاره است، اين اتهام را پذيرفته اما به اعتقاد بسياري از تحليلگران، بركناري وي به احتمال زياد به خاطر رسوايي اخلاقي نيست و موضوع پيچيده تر از اين حرفهاست.
يكي از تحليل هايي كه وجود دارد، ناتواني پترائوس در پاسخگويي مقابل سناي آمريكا به خاطر حادثه اي است كه در بنغازي ليبي به كشته شدن سفير آمريكا منجر شد. به اعتقاد اين دست از تحليلگران، پترائوس هيچ پاسخي براي اين افتضاح اطلاعاتي-امنيتي ندارد.
يكي ديگر از مسائلي كه در اين بين وجود دارد، زمان افشاي چنين رسوايي هايي است. افشاگري عليه رئيس سيا درست دو روز پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا صورت گرفت. تحليلگران مي گويند، محال است مقامي مثل رئيس سازمان جاسوسي آمريكا از سوي اف بي آي تحت كنترل بوده باشد اما كاخ سفيد از آن مطلع نبوده باشد. اين دست از تحليلگران در ادامه نتيجه مي گيرند، اوباما از اين امر مطلع بوده اما براي اينكه اين مسئله در انتخابات رياست جمهوري به ضرر وي تمام نشود، آن را پنهان نگه داشته است.
ديلي تلگراف در همين رابطه نوشت، احتمالاً وزارت دادگستري آمريكا نيز از اين رسوايي مطلع بوده و آن را مخفي نگه داشته است. اين روزنامه انگليسي در انتهاي مقاله خود نتيجه گرفت كه تلاش دولت اوباما براي مخفي نگه داشتن رسوايي پترائوس، اعتبار كاخ سفيد را با خطر مواجه ساخته است.
 


اتحاديه عرب ائتلاف مخالفان بشار اسد را به رسميت شناخت

سران مرتجع عرب حاميان اين تروريست هاي آدمكش

سرويس خارجي-
اتحاديه عرب در اقدامي ضد سوري و همسو با غرب ائتلاف جديد مخالفان سوريه را به رسميت شناخت و مخالفان با حمايت اين اتحاديه جنايات خود عليه شهروندان بي گناه اين كشور را شدت بخشيدند.
وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب در راستاي همسويي با سياست هاي ضد سوري غرب از سازمان هاي منطقه اي و بين المللي خواستند كه ائتلاف مخالفان سوريه را به رسميت بشناسند و حمايت هاي مالي و تسليحاتي خود از اين گروه ها را افزايش دهند.
احمد معاذ خطيب رئيس تشكل جديد مخالفان سوري اعتراف كرد كه مخالفان تضمين هايي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديه عرب براي حمايت تسليحاتي از گروه هاي مخالف در سوريه به دست آورده اند.
الجزاير و عراق از جمله كشورهايي بودند كه با به رسميت شناختن مخالفان سوريه مخالفت كردند و لبنان از مشاركت در اين تصميم گيري خودداري كرد.
يك نشست چهار روزه نيز از روز گذشته در قاهره پايتخت مصر برگزار شده است كه گامي جديد در راستاي به رسميت شناختن مخالفان سوري در جامعه جهاني محسوب مي شود.
اين نشست پس از مذاكرات نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب، اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد براي حل بحران سوريه و شيخ حمد بن جاسم وزير خارجه قطر با مخالفان سوريه برگزار شده است.
اين تلاش ها در حالي صورت مي گيرد كه تروريست هاي مسلح سوري بر جنايات خود نسبت به مردم و شهروندان بي گناه اين كشور افزوده اند و براي انتقام گرفتن از ارتش سوريه غيرنظاميان را به خاك و خون مي كشند.
طبق آخرين تصاوير دريافتي از شبكه هاي اينترنتي تروريست هاي مسلح يك شهروند سوري را به هنگام عبور از خيابان مورد اصابت گلوله قرار داده و به شهادت رساندند.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه اظهار داشت: مسكو همواره تحولات سوريه را از نزديك دنبال كرده و نسبت به افزايش فعاليت هاي تروريستي و اقدامات گروه هاي تندرو طي چند ماه اخير نگران است. ما پيشتر نيز مخالفت قاطعانه خود را با تهديدهاي گروه هاي مسلح از جمله تهديد به ساقط كردن هواپيماهاي غيرنظامي در سوريه اعلام كرده بوديم اما در حال حاضر شاهد اين هستيم كه اين تهديدها به حدي رسيده كه هيئت هاي ديپلماتيك كشورهاي خارجي و شهروندان بيگانه و نيز منافع آنها را نيز دربر گرفته است.
سوريه شكست نمي خورد
وزير اطلاع رساني سوريه تاكيد كرد: هيچ قدرتي در جهان توانايي شكست سوريه را ندارد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، عمران الزعبي، گفت: دفاع از سوريه در حقيقت نه يك گزينش سياسي بلكه ارزشي ملي است.
وي افزود: با وجود ارتش شجاع سوريه و ملت مقتدر اين كشور، هيچ قدرتي در جهان توانايي اش را ندارد كه سوريه را شكست دهد.
الزعبي در مراسمي كه در دانشگاه تشرين تحت عنوان «بحران و تحولات سوريه» برگزار شده بود، گفت: ما به سوريه ايمان داريم لذا هيچ كس نمي تواند ريسماني كه ما را به سوريه متصل كرده، قطع كند. دشمنان سوريه در داخل و خارج نمي دانند ريسماني كه ما را به كشور سوريه بسته، ريسماني جاودانه است و امكان ندارد هيچ كس ما را از سوريه جدا كند. سوريه كشوري است با 7000 سال تاريخ و هيچ كس نمي تواند اين كشور را شكست دهد.
وزير اطلاع رساني سوريه همچنين تاكيد كرد: ايمان ما به ارتش و ملت سوريه ناشي از اطمينان ما به اصول و ارزش هاي اخلاقي حافظ اسد، پدر بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه و روحيه وي است كه با هر دشواري روبرو شد. ما نسل حافظ اسد هستيم و به بي نظير بودن وي ايمان داريم.
در همين رابطه نيروهاي ارتش در محله تضامن در دمشق تروريست هايي كه مردم را مي كشتند و خرابكاري مي كردند به هلاكت رسانده يا تعدادي از آنها را دستگير كردند.
نيروهاي ارتش سوريه چهار روستا را در استان ادلب از وجود افراد مسلح آزاد و اين روستاها را مناطق امن اعلام كردند.
در ميان تروريست ها برخي از اتباع ليبي، تركيه و عربستان ديده شدند. همچنين بر اثر انفجار در يك كارگاه بمب سازي در شهر حمص 200 فرد مسلح حاضر در اين كارگاه كشته شدند.
از سوي ديگر وزارت خارجه روسيه با ابراز نگراني نسبت به افزايش فعاليت هاي تروريستي در سوريه طي ماه هاي گذشته مخالفان اين كشور را به مذاكره با نظام سوريه فراخواند.
ساير رويدادها
¤ پايگاه تحليلي گلوبال ريسرچ اظهار داشت، تروريست هاي القاعده مهم ترين گروه هاي مخالف اسد هستند.
¤ شماري از افراد مسلح در جريان عمليات ارتش سوريه در جنوب دمشق با لباس هاي زنانه دستگير شدند.
¤ دبيركل اتحاديه عرب و وزير خارجه لبنان درباره تحولات سوريه گفت وگو كردند.
 


بغداد به خاطر جاسوسي موساد در عراق از آمريكا توضيح خواست

نماينده پارلمان عراق خواستار توضيح مسئولان كشورش در مورد پيدا شدن تجهيزات جاسوسي اسرائيل در جنگنده هاي خريداري شده از آمريكا شد.
به گزارش فارس به نقل از منابع خبري عراق، «اسكندر وتوت» عضو كميسيون امنيت و دفاع مجلس اين كشور اظهار داشت: پس از هشدار پارلمان به مسئولان عراقي در وزارت دفاع، طي چند روز آينده ما با مقامات مسئول در سفارت آمريكا ديدار و از آنها درباره دستگاه هاي شنود و جاسوسي ساخت يكي از شركت هاي اسرائيلي در جنگنده هاي اف16 سؤال خواهيم كرد. وي گفت: مسلماً در اين ديدار مسئله پيدا شدن تجهيزات جاسوسي به طور جدي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. براساس اين گزارش، افسران خلبان ارتش عراق نيز اعلام كردند كه فرماندهي نيروي هوايي، نامه اي به شركت آمريكايي «لاكهيدمارتين» سازنده هواپيماهاي اف16 نوشته و از اين شركت درباره وجود دستگاه هاي جاسوسي ثبت اطلاعات ساخت اسرائيل در اين هواپيماها سؤال كرده است.
اين موضوع در حالي از سوي مسئولان عراقي به طور جدي پي گيري مي شود كه چندي پيش روزنامه بحريني «اخبارالخليج» اعلام كرد كه عراق در جنگنده هايي كه از آمريكا خريداري كرده، دستگاه هاي ثبت اطلاعات ساخت رژيم صهيونيستي كشف كرده است.
در همين حال و به گفته كارشناسان مسائل نظامي عراق در صورت كشف نشدن اين تجهيزات جاسوسي، رژيم صهيونيستي به راحتي از پروازهاي جنگنده هاي عراقي مطلع و از اطلاعات و موقعيت نظامي آنها سوء استفاده مي كرد.
از سوي ديگر، سخنگوي دولت عراق اعلام كرد شوراي امنيت كشورش تصميم گرفته است تا مذاكرات با روسيه درباره قرارداد تسليحاتي را از سر بگيرد.
 


درگيري مسلحانه در شهر صيدا 3 كشته و 7 مجروح برجاي گذاشت

درگيري مسلحانه در لبنان بر سر پوسترهاي سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان سه نفر كشته و هفت نفر مجروح برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، پيروان شيخ الاسير روحاني سني شهر صيدا پوسترها و تصاوير سيدحسن نصرالله را كه به مناسبت روز عاشورا توسط فعالان حزب الله در خيابان ها نصب شده بود كندند كه همين مسئله باعث درگيري با طرفداران حزب الله شد.
بر اثر درگيري و تيراندازي طرفين سه نفر كشته و هفت نفر ديگر زخمي شدند.
اين درگيري ها در حالي صورت مي گيرد كه طي روزهاي اخير نيز درگيري ميان طرفداران شيخ الاسير و طرفداران حزب الله به كشته و زخمي شدن چندين نفر منجر شده است.
نيروهاي پليس و ارتش منطقه درگيري را محاصره كردند و به جست وجوي عاملان اين حادثه پرداختند.
ناظران سياسي منطقه مي گويند قطر و عربستان و آمريكا پشت پرده اين ناآرامي ها در لبنان هستند.
 


با وجود داشتن پرونده جنايت ضدبشري

آمريكا بار ديگر به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل درآمد

ايالات متحده آمريكا علي رغم جنايات ضد بشري براي دومين بار به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل در آمد.
به گزارش خبرگزاري ها، مجمع عمومي سازمان ملل كه 193 عضو دارد، ايالات متحده آمريكا، آلمان و 17 كشور ديگر را به عضويت شوراي حقوق بشر اين سازمان انتخاب كردند.
اين شورا 47 عضو دارد و كشورهاي انتخاب شده به مدت سه سال عضويت شورا را در اختيار خواهند داشت. در مجمع عمومي، آمريكا 131 راي و آلمان 127 راي را به خود اختصاص داده اند.
علاوه بر آمريكا، آلمان نيز پرونده درستي در ارتباط با حقوق بشر ندارد. در همين ارتباط سازمان ملل سال گذشته در گزارشي به موارد نقض حقوق بشر مثل فقر، تبعيض، نژادپرستي، تضييع حقوق كودكان، سالمندان و مهاجران در آلمان اشاره كرده بود. با اين حال، «گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان در ارتباط با جايگاه كشورش نسبت به حفظ حقوق بشر در مجمع عمومي سخناني ايراد كرد. وي گفت: حفاظت از حقوق بشر از معيارهاي اصلي آلمان بوده و خواهد بود.
شوراي حقوق بشر از سال 2006 جايگزين كميسيون حقوق بشر سازمان ملل شده است. علت اين جايگزيني، بي اعتبار شدن كميسيون فوق بوده است.
اين نهاد به همراه ساير نهادهاي سازمان ملل به شدت تحت نفوذ آمريكا قرار دارد و علت اصلي پذيرش اين كشور در شوراي حقوق بشر نيز همين است.
واشنگتن به خاطر جناياتش در سومالي، عراق، افغانستان، سوريه و بحرين تحت فشار افكار عمومي مردم جهان است. «جرج بوش» رئيس جمهور سابق آمريكا به قدري در نزد جهانيان منفور بود كه مسافرتش به هر كشور با تظاهرات مردم همراه مي شد.
به همين خاطر، پذيرش آمريكا در شوراي حقوق بشر اين شورا را نيز مثل كميسيون حقوق بشر بي اعتبار مي كند.
علي رغم اين سابقه سياه ايالات متحده، «سوزان رايس» نماينده آمريكا در سازمان ملل با استقبال از انتخاب دوباره آمريكا در اين شورا گفت: از سال 2010 و از زماني كه آمريكا (نخستين بار) در اين شورا عضو شد، نتايج حقيقي را منعكس كرده است. رايس البته از اقدام شورا در انتقاد از اسرائيل ابراز نارضايتي كرد.
سرپوش گذاشتن بر جنايات رژيم صهيونيستي خصوصا عليه مردم تحت محاصره غزه، نيز آمريكا را بدنام كرده است. آيا آمريكا كه خود داراي پرونده سنگين نقض حقوق بشر است مي تواند از حقوق بشر در جهان پاسداري كند؟

 


طي سخناني به مناسبت روز شهيد

سيد حسن نصرالله: اسرائيل تسليم توانمندي مقاومت شده است

دبير كل حزب الله لبنان گفت، بعد از جنگ 33 روزه توانمندي حزب الله معادلات جديدي در منطقه به وجود آورد و اسرائيل تسليم توانمندي مقاومت شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، سيدحسن نصرالله در سخنراني خود به مناسبت روز شهيد تاكيد كرد، پس از جنگ 33 روزه اسرائيل تسليم توانمندي و بازدارندگي مقاومت شده است و اين چيزي است كه تمام سران سياسي نظامي و امنيتي اسرائيل به آن اعتراف دارند.
وي افزود، امروز مقاومت گام هاي قدرتمندي به سمت جلو برمي دارد و دشمن اسرائيلي اين موضوع را مي فهمد و مي داند كه حزب الله چه در زمينه اطلاعاتي و چه در زمينه توانمندي هاي نظامي به پيشرفت هاي زيادي دست يافته است. دبير كل حزب الله لبنان با اشاره به موضوع پهپاد ايوب گفت، ورود پهپاد ايوب به عرصه بازدارندگي براي رژيم صهيونيستي بسيار خطرناك بود چرا كه پس از اين تحول تل آويو مي داند كه ما قادر خواهيم بود هر نقطه از اسرائيل را مورد هدف قرار دهيم.
وي تاكيد كرد، به همين دليل گزينه مقاومت و پايبندي به آن و به سلاحش گزينه اي انساني و اخلاقي است و كنار گذاشتن آن جنون و خودكشي است. سيدحسن نصرالله با يادآوري عمليات استشهادي احمد قصير شهيد مقاومت گفت، اين عمليات قوي ترين و بزرگ ترين عمليات استشهادي مقاومت اسلامي لبنان در تاريخ درگيري هاي اعراب و اسرائيل است وي همچنين با اشاره به 30 سالگي حزب الله لبنان تاكيد كرد حزب الله از تجربيات اين سال ها و اتفاقات و تحولات آنها استفاده كرده و روز به روز قدرتمندتر مي شود.
دبير كل حزب الله گفت، هيچ كس از سرزمين، حاكميت و تماميت ارضي لبنان به جز خود لبناني ها حمايت نخواهد كرد و مردم با همكاري مقاومت و ارتش مي توانند خطرناكترين تهديدها و توطئه ها را از ميان بردارند.
سيدحسن نصرالله اضافه كرد، همه سران سياسي بايد به مسئوليت ملي خود متعهد باشند چرا كه هر اقدام اشتباه مي تواند ثبات را در كشور با خطر مواجه سازد.
وي اضافه كرد، برخي طرف هاي سياسي در لبنان با طرف هاي خارجي همدست شده و مي خواهند كشور را به سمت فتنه و آشوب و درگيري هاي خياباني بكشانند كه اين مسئله بسيار خطرناك است.
دبير كل حزب الله لبنان همچنين خاطرنشان كرد، برخي مي خواهند انفجار شيعه و سني رخ دهد و همين مسئله در صيدا روي داده در حالي كه صيدا مركز جنوب لبنان است و مركز مقاومت باقي خواهد ماند. و اقدامات گروه 14 مارس براي اختلاف ميان شيعه و سني به جايي نخواهد رسيد.
سيدحسن نصرالله با اشاره به وقايع غزه گفت، غزه هر روز بمباران مي شود و ده ها مجروح و شهيد برجاي مي گذارد پس اتحاديه عرب كجاست، سازمان همكاري اسلامي كجاست، چيزي كه در غزه مي گذرد آزموني سخت براي كشورهاي منطقه است.
وي تصريح كرد، اگر منتظر اتحاديه عرب بوديم اكنون بايد شاهد توطئه هاي اسرائيل در لبنان مي بوديم.
سيدحسن نصرالله در ادامه سخنانش گفت، آمريكايي ها از مردم و واكنش ملت ها هراس دارند اما هيچ وقت از دولت ها هراسي نداشته اند.
هنگامي كه اسرائيل به سودان حمله كرد اتحاديه عرب و شوراي امنيت كجا بودند. هر روز درباره جنايت هايي كه عليه مسلمانان ميانمار انجام مي شود مي شنويم اما به جز صدور بيانيه چه اقدامي انجام شده است.
دبير كل حزب الله اظهار داشت، براي حضور در ميز مذاكرات استراتژي دفاعي لبنان بايد گروه ها و كساني كه با اسرائيل مبارزه كرده و شهيد داده اند حضور داشته باشند نه كساني مثل 14 مارس كه به مقاومت اعتقادي ندارند. وي درباره بحران سوريه نيز گفت، ما همچنان بر راه حل سياسي و توقف كشتارها تاكيد مي كنيم و اين به نفع سوريه و ملتش است.
 


جلسه اضطراري در تل آويو

به دنبال پاسخ موشكي مقاومت فلسطين

در نتيجه اصابت چهار فروند موشك فلسطيني به شهرك صهيونيستي نتيفوت در نزديكي شهر اشغالي بئراسبع 25 صهيونيست به شدت زخمي و روانه بيمارستان شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، بر اثر اصابت چهار فروند موشك به شهرك صهيونيستي نتيفوت و بني شمعون 25 نفر زخمي شدند و به اماكن و ساختمان هاي اين منطقه خسارات زيادي وارد شد.
يك شبكه خبري صهيونيستي با تاييد اين حمله موشكي ادعا كرد كه پنجمين موشك فلسطيني توسط سامانه موشكي موسوم به گنبد آهنين رهگيري و منهدم شد.
به دنبال شليك موشك هاي مقاومت به شهرك هاي صهيونيستي ترس و وحشت ساكنان اين شهرك ها را فرا گرفت و آنها به پناهگاه ها فرار كردند.
ساكنان سرزمين هاي اشغالي با انتقاد از مقامات اسرائيلي به دليل بي اثر بودن سامانه گنبد آهنين اظهار داشتند كه روزها و شب ها را از ترس موشك هاي مقاومت در اضطراب و وحشت به سر مي برند.
روز يكشنبه نيز بر اثر اصابت موشك هاي مقاومت به تاسيسات برق در جنوب تل آويو برق اين منطقه قطع شد و اهالي در تاريكي به سر بردند.
گفتني است پس از حمله هوايي و زميني رژيم صهيونيستي به مناطق مختلف غزه كه باعث به شهادت رسيدن و مجروح شدن ده ها فلسطيني شد گروه هاي مقاومت فلسطيني 150 فروند موشك به سرزمين هاي اشغالي شليك كردند كه باعث خسارات زيادي شد.
سامانه دفاع موشكي در اين چهار روز توانست تنها چند موشك را رديابي كند.
گروه هاي فلسطيني به جز فتح در نوار غزه با برگزاري نشستي بر حق مقاومت در پاسخ به جنايات رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه تاكيد كردند.
در بيانيه اي كه توسط اين گروه ها منتشر شد ضمن محكوم كردن جنايات اخير اسرائيل بر مقابله با اين جنايات با همه توان تاكيد كرده و از جامعه بين المللي و اتحاديه عرب خواستند اقدام عاجلي براي توقف حملات اسرائيل صورت دهند.
گروه هاي ملي- اسلامي فلسطيني در نوار غزه بار ديگر مقاومت با همه ابزار آن در برابر اشغالگري را حق طبيعي ملت فلسطين دانسته و اعلام كردند گروه هاي مقاومت تا توقف تجاوزات اسرائيل به پاسخ هاي كوبنده خود ادامه مي دهند.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي صبح روز گذشته نيز در چندين نوبت مناطق مختلف نوار غزه را بمباران كردند.
اين حملات تلفاتي دربر نداشت ولي به ساختمان هاي مسكوني و اداري خسارات زيادي وارد كرد.
از سوي ديگر راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد، كابينه امنيتي اسرائيل با حضور نخست وزير و وزير جنگ اسرائيل تشكيل جلسه داد و طي آن سناريوهاي حمله احتمالي به غزه مورد بررسي قرار گرفت.
در همين رابطه شماري از مصري ها با برپايي تظاهراتي در قاهره عليه حملات رژيم اسرائيل به غزه اعتراض كرده و خواستار قطع روابط با اين رژيم شدند.
 


انفجارهاي ساختگي رژيم آل خليفه در منامه

براي سركوب بيشتر انقلابيون بحرين

در پي وقوع چندين انفجار در منامه پايتخت بحرين انقلابيون اين كشور اعلام كردند اين انفجارها كار مزدوران آل خليفه است و براي سركوب بيشتر مردم صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري ها، راشد الراشد از رهبران انقلابي و عضو شوراي مركزي حزب عمل اسلامي بحرين گفت، رژيم بحرين قصد دارد با استفاده از اين بمب گذاري ها و جريان سازي ها و نسبت دادن آنها به انقلابيون بحرين يك فضاي سياسي ايجاد كند تا بتواند تظاهرات مردم را سركوب كرده و با استقرار نيروهاي بيشتر كشور را وارد فضاي امنيتي و نظامي كند.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ حزب و گروهي در بحرين مسئوليت اين انفجارها را برعهده نگرفته اظهار داشت، همه احزاب و گروه ها بر مسالمت آميز بودن تظاهرات و مخالفت ها اتفاق نظر دارند.
راشدالراشد افزود، بحرين عملا تحت اشغال خارجي ها است و عربستان با تجهيزات كامل وارد كشور شده و حتي قصد ضميمه كردن بحرين به عربستان را دارد.
وي همچنين تاكيد كرد، سرانجام انقلاب مردم بحرين پيروز مي شود و سياست سركوب آل خليفه كه با حمايت خارجي ها صورت مي گيرد نمي تواند صداي مردم را خاموش كند.
اين در حالي است كه يورش و حمله نيروهاي امنيتي آل خليفه به منازل مردم و دستگيري انقلابيون همچنان ادامه دارد و مردم بحرين اوضاع اين كشور را با اوضاع غزه قابل مقايسه دانستند.
سربازان آل خليفه در خيابان هاي شهرها و روستاهاي اين كشور كوچك مستقر شده و اوضاع را به شدت تحت نظر دارند و هرگونه تجمع يا تظاهراتي را سركوب مي كنند.
يك شهروند بحريني در اين باره گفت، نيروهاي رژيم آل خليفه كاملا بي هدف و بدون توجيه به خانه ها حمله مي كنند به طوري كه به برخي از خانه ها در مدت يكساعت سه بار يورش بردند.
معترضان بحريني اظهار داشتند رژيم بحرين به جاي تسليم شدن در برابر خواست ملت خود، راهكار امنيتي را بر گزينه ديگري ترجيح داده و به لشگركشي پرداخته است.
عضو انجمن حقوق بشر بحرين نيز گفت، ملت هرگز در برابر فشارهاي رژيم تسليم نمي شود.
وي افزود، پادشاه مي خواهد ملت را در برابر دستورات ظالمانه اش تسليم كند لذا او مسئول هرگونه ظلم و ستم بر ملت است زيرا رئيس قواي مجريه، قضاييه و قانونگذاري است.
عضو ارشد جمعيت الوفاق بحرين نيز حكم زندان 18 شهروند بحريني را كه براساس اتهامات بي اساس و اعترافات تحت شكنجه صادر شده است محكوم كرد.
وي تاكيد كرد، اين شكنجه ها به حدي غيرقابل عقل است كه متهمان ناچار به اعتراف به اتهامات وارده مي شوند تا از شكنجه جسمي و روحي جلادان رژيم خلاص شوند.
 


تظاهرات ضد آلماني مخالفان رياضت اقتصادي

همزمان با سفر مركل به پرتغال

هزاران نفر از قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي در پرتغال، همزمان با سفر صدراعظم آلمان به اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش روزنامه انگليسي «ديلي ميل» هزاران نفر از مردم پرتغال روز دوشنبه همزمان با سفر «آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان به كشورشان عليه وي و سياست هاي رياضت اقتصادي نخست وزيرشان تظاهرات كردند.
معترضان با به آتش كشيدن آدمك هاي مركل و «پدرو پاسوس كويلهو» خشم و انزجار خود را به نمايش گذاشتند.
مركل، براي ديدار با نخست وزير و رئيس جمهور پرتغال و گفت وگو در خصوص بحران اقتصادي حاكم بر اين كشور و منطقه يورو سفري 6 ساعته به ليسبون داشت.
تظاهرات روز دوشنبه مقابل ساختمان محل حضور مركل و در حالي كه صدها نيروي امنيتي در محل حضور داشتند برگزار شد.
آلمان، به عنوان اصلي ترين عضو اتحاديه اروپا از طرفداران سرسخت اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي است. مركل پس از ديدار با مقامات پرتغال از نحوه اجراي سياست هاي رياضتي در اين كشور ابراز رضايت كرد.
نخست وزير پرتغال نيز پس از اين ديدار اظهار داشت شرايط اقتصادي حاكم بر كشورش سخت است و آنچه آنها انجام مي دهند براي ساختن آينده كشورشان است. قرار است بودجه 2013 پرتغال 7 آذرماه به راي نهايي پارلمان گذاشته شود. بخش قابل توجهي از اين بودجه تحت تاثير بحران مالي اين كشور قرار گرفته و مردم به شدت مخالف تصويب آن هستند.
در اين حال خبر مي رسد، براي نخستين بار چهار كشور پرتغال، اسپانيا، ايتاليا و يونان امروز به طور همزمان اعتصاب سراسري برگزار مي كنند. كانال «تله سور» اسپانيا در اين باره اعلام كرد، سنديكاهاي كارگري اسپانيا با دادن اين فراخوان از مردم تمام كشورهاي اروپايي خواستند براي وادار كردن دولتمردان خود به توقف اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي در اين روز اعتصاب سراسري برگزار كنند. تاكنون رهبران اتحاديه هاي كارگري اين چهار كشور به اين درخواست پاسخ مثبت داده اند. 18 تن از نمايندگان پارلمان اسپانيا گفته اند در اين اعتصاب شركت مي كنند.
بزرگترين روزنامه اسپانيا يعني روزنامه «ال پائيس» اما، روز دوشنبه با اخراج 129 نفر از كاركنان خود، خبرساز شد.
مديران اين روزنامه چندي پيش اعلام كرده بودند براي مقابله با فشارهاي حاصل از بحران مالي اين تعداد از كاركنان خود را اخراج خواهند كرد. بحران اقتصادي پزشكان و انترن هاي فرانسوي را هم كلافه كرده است.
روزنامه فرانسوي «لاكرآ» با اعلام اين خبر نوشت: شماري از جراحان و انترن هاي فرانسوي در اعتراض به حقوق پايين و شرايط سخت كاري «اعتصاب نامحدود» خود را آغاز كردند.
اصلاحات وزارت بهداشت فرانسه در محدود كردن تعرفه هاي خدمات پزشكي از يك سو در كنار حقوق پايين و ساعات كار طولاني از سوي ديگر باعث نارضايتي اين پزشكان شده است. اين اعتصاب 70درصد فعاليت اتاق هاي عمل در كلينيك هاي خصوصي را تحت الشعاع قرار داده و خدمات در بيمارستان هاي دولتي را نيز با اختلالاتي همراه كرده است.
 


20 ايالت آمريكا خواستار جدايي شدند

در جريان برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا در هفته گذشته، مردم 20 ايالت اين كشور خواستار استقلال از ايالات
متحده شدند.
به گزارش روزنامه آمريكايي واشنگتن پست، هزاران نفر از مردم حداقل 20 ايالت آمريكا در جريان برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين كشور در هفته گذشته، وارد سايت اينترنتي كاخ سفيد شده و درخواست استقلال از آمريكا را امضاكرده اند. مردم آمريكا در اين سايت اعلام كرده اند كه خواستار جدايي از ايالات متحده و تشكيل يك كشور و دولت مستقل هستند.
بر اساس اين گزارش ايالت هايي كه اين درخواست را پر كرده اند عبارتند از آلاباما، آركانزاس، كلرادو، فلوريدا، جورجيا، اينديانا، كنتاكي، لوئيزيانا، ميشيگان، مي سي سي پي، ميسوري، مونتانا، نيوجرسي، نيويورك، كاروليناي شمالي، داكوتاي شمالي، اورگان، كاروليناي جنوبي، تنسي و تگزاس.
نكته جالب توجه اين كه بيشتر اين ايالات در انتخابات رياست جمهوري به ميت رامني، راي داده اند.
به عنوان مثال متن درخواست مردم استقلال طلب آلاباما به اين شكل است:«ما از دولت باراك اوباما درخواست مي كنيم به صورت مسالمت آميز با درخواست ايالت آلاباما براي جدايي از ايالات متحده آمريكا و تشكيل دولت جديد خود موافقت كند.»

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14