(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 آبان 1388- شماره 19503
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار جزايري: فرياد مرگ بر آمريكاي مردم ايران به يك مدل فراگير جهاني تبديل شده است
تدبير مجلس براي تأمين نظر دولت در هدفمند كردن يارانه ها
خارج از دستور
نامه يكي از دانشجويان شهيد پيرو خط امام(ره) انگار براي امروز نوشته بود
سر لشگر فيروزآبادي: تروريسم وهابي ريشه در راهبرد اسلام هراسي دارد
آيت الله خاتمي: هرگونه حركت تفرقه افكنانه خدمت به استكبار است
هيلاري كلينتون: پيشنهاد ارائه شده به ايران تغيير نمي كند
دعوت جامعه مدرسين حوزه علميه قم براي حضور پرشور در يوم الله 13آبان
مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد تمديد شد
جعفر گنزالس مبارز اسپانيايي: تسخير لانه جاسوسي شكستي بزرگ براي مركز توطئه هاي بين المللي بود
خزاعي: بايد جلوي استفاده ابزاري از آژانس گرفته شود



سردار جزايري: فرياد مرگ بر آمريكاي مردم ايران به يك مدل فراگير جهاني تبديل شده است

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13آبان تاكيد كرد كه امروز فريادهاي مرگ بر آمريكا ايرانيان به صورت يك مدل فراگير جهاني عليه جنايات اين كشور در ميان توده هاي مردم درآمده است.
به گزارش معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سيدمسعود جزايري در پاسخ به تبليغات منفي دخالت جويانه رسانه هاي غربي در سالروز تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ اظهار داشت: يكي از شيوه هاي جنگ رواني سيستم هاي تحت حمايت انگليس و آمريكا در ايران، ايجاد فضاسازي هاي كاذب و تشويق و ترغيب عده اي از شهروندان به قرار گرفتن در بستري است كه شروع و خاتمه آن هر دو مبتني بر مدل باخت- باخت است. آنچه در شرايط امروز كارگردانان اصلي كودتاي نرم در ايران به دنبال آن هستند فراهم آوردن فضايي است به خصوص در بعضي مراكز علمي كه هرگونه خدشه به آن صرفا سود خالص براي دشمنان را به همراه دارد.
سردار سيدمسعود جزايري گفت: جمهوري اسلامي ايران در عين سعه صدر، نمي تواند به عناصر برانداز و دنباله هاي كودتاي نرم اجازه فتنه گري بدهد و چنانچه ناچار شود حتي خواهد توانست عقبه هاي برون مرزي كودتا را با چالش جدي مواجه سازد. وي افزود: نحوه رفتار بخش هاي مربوطه نظام در جريان كودتاي آمريكايي- انگليسي اخير كه توسط مزدورانشان در ايران به اجرا گذاشته شد، به گونه اي بوده است كه تاكنون طيف قابل ملاحظه اي از پياده نظام جريان فتنه شناسايي و به موقع با آنها برخورد خواهد شد.
جزايري در ادامه اظهار داشت: با وجود همه تلاش هاي دشمن، كشورمان در شرايط بسيار خوب و رو به رشد و توسعه قرار دارد و برخلاف كساني كه تلاش مي كنند وضعيت را به اصطلاح بحراني نشان دهند، همه عوامل گوياي كذب بودن اين ادعاي خارجي ها و برخي اشخاص و جريانات مسئله دار داخلي است. البته اين يك واقعيت است كه ما در يك جنگ تمام عيار نرم با دشمنان دين و مملكت هستيم، ليكن به فضل الهي هيچ گونه بحراني نداريم. در عين حال مخالفان ما و به خصوص حكومت آمريكا در منجلاب بحران هاي خودساخته، هم در مسائل داخلي و هم در مسائل خارجي از جمله در عراق و افغانستان دست و پا مي زند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي در پايان با اشاره به 13آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران و روز دانش آموز گفت: هيچ چيز براي كاخ سفيد مهمتر از آن نيست كه شاهد كمرنگ شدن فريادهاي مرگ بر آمريكاي ايرانيان باشد. چرا كه اين مسئله امروزه به صورت يك، مدل فراگير جهاني عليه جنايات آمريكا در ميان توده هاي مردم درآمده است.

 



تدبير مجلس براي تأمين نظر دولت در هدفمند كردن يارانه ها

60 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي رفع دغدغه هاي رئيس جمهور درخصوص تغييرات لايحه هدفمند كردن يارانه ها درخواست بررسي مجدد يكي از مواد اين لايحه را مطرح كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در نشست علني ديروز بهارستان مواد 9 تا 15 لايحه هدفمندسازي يارانه ها به تصويب وكلاي ملت رسيد كه در اين ميان تصويب ماده 13 با تغييرات خاص از جمله اتصال لايحه هدفمندي يارانه ها به بودجه سنواتي با اعتراض دولت مواجه شد.
اتصال هدفمندي يارانه ها
به بودجه سنواتي
همه زحمات را به باد مي دهد
اين اعتراض به جايي رسيد كه رئيس جمهور خود شخصا ً به طور سر زده به صحن علني مجلس آمد و با بيان مطالبي تاكيد كرد اگر لايحه هدفمند كردن يارانه ها به بودجه سنواتي متصل شود همه زحمات به هدر مي رود و ما مجبوريم لايحه را پس بگيريم.
رئيس جمهور با بيان اينكه ما در اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها به دنبال حذف يارانه ها نيستيم، اظهار داشت: من مذاكرات نمايندگان را گوش دادم و در جريان كارها هستم اما برخي دوستان از موضعي صحبت مي كردند كه انگار بنا است يارانه ها حذف شود. در حالي كه هرگز قرار نيست يارانه اي حذف شود و قرار است يارانه ها به درستي توزيع شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز بدترين شكل توزيع يارانه ها را در كشور داريم، گفت: يارانه دارو به صنف دارو داده مي شود و بعداً به مردمي كه بايد يارانه را دريافت كنند، مي گوييم در صف بايستيد تا حق خود را بگيريد و يا يارانه شير را به صنف شير مي دهيم و به مردمي كه نياز دارند مي گوييم در صف هاي يك كيلومتري بايستيد تا بخشي از يارانه خود را دريافت كنيد و يا يارانه نان را به صنف نان، آرد و كارخانجات مي دهيم و به مردم مي گوييم در صف ها بايستيد تا ناني گيرتان بيايد. اين شكل توزيع يارانه ها بدترين نوع توزيع يارانه در كشور است چرا كه هيچ هدفي را در كشور دنبال نمي كند.
عواقب اتصال لايحه هدفمندي يارانه ها به بودجه سنواتي
رئيس جمهور در ادامه عواقب اتصال لايحه هدفمندي يارانه ها به بودجه سنواتي را تغييرات پي در پي در يكسال يا كاهش اختيارات دولت براي اجراي قانون برشمرد و گفت: اجراي اين طرح نيازمند انعطاف است و اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها با ساختن يك مدرسه، يك سد تفاوت دارد اما در اين طرح تصميمي گرفته مي شود كه اگر قرار باشد، ظرف 6 ماه الي يك سال تغيير كند، همه كشور به هم مي ريزد.
رئيس جمهور با اشاره به جلسات مجلس براي بررسي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: مجلس چند هفته وقت گذاشت و زحمت كشيد و اين طرح را با پيشنهادات خوبي كه مطرح شد، بررسي كرد.
احمدي نژاد با بيان اينكه يك نكته كليدي در اين طرح وجود دارد، گفت: اختيارات دولت در اين لايحه نكته مهمي است؛ چرا كه ما با اجراي اين طرح همه مناسبات اقتصادي و زندگي مردم را سيال مي كنيم و دولت بايد بتواند اين موضوع را به نفع مردم مديريت كند.
وي افزود: با اينكه دولت هاي قبل اختيارات مطلقي براي اجراي اين طرح داشتند زير بار اين مسئوليت سنگين نرفتند، چه طور اين دولت با بي اختياري مطلق مي تواند زير بار اين كار عظيم برود و برخي دوستان گفتند كه اين طرح را در بودجه ساليانه ببريم و اگر بنا بود اين لايحه به بودجه ساليانه برود، ديگر قانون مجزايي نياز نداشتيم؛ چرا كه هر مسئله اي مي تواند به بودجه ساليانه برود و مگر در حال حاضر قانون حمل و نقل عمومي در بودجه ساليانه قرار ندارد و شما مصلحت ديگري ديديد و به گونه ديگري تصميم گرفتيد و برنامه هايي كه ما داشتيم متوقف شد.
رئيس جمهور ادامه داد: دولت نمي تواند در هدفمند كردن يارانه ها در بازه زماني يك ساله تصميم گيري كند و مثلاً كسي كه مي خواهد يك كارخانه بسازد 5 سال مقدمات ساختش طول مي كشد و 7 الي 10 سال بازپرداخت زمان نياز دارد و زماني كه با وزير صنايع صحبت مي كند و امكانات مي خواهد تا كارخانه را راه اندازي كند، وزير صنايع تنها امسال را تضمين مي كند و بايد منتظر بماند و ببيند كه در لايحه بودجه چه تصميمي گرفته مي شود و آيا مي توان اينگونه در كشور سرمايه گذاري كرد؟
وي با بيان اينكه كار سنگيني در حال اجرا است، گفت: شما يك كار سنگين و گسترده را انجام مي دهيد و اگر در آخر آن به بودجه ساليانه ببنديد، اين كار امكان پذير نيست و مردم را ما به روي لبه تيغ مي بريم ولي دولت ابزاري در دستش ندارد كه مردم را حمايت كند.
رئيس جمهور با اشاره به اجراي طرح هايي از اين دست در ساير كشورها گفت: در كشورهايي كه طرحي اين چنيني اجرا شده است، به طور مستقل بوده و به بودجه ساليانه متصل نشده و برخي گفتند اجراي آن به طور مستقل خلاف قانون اساسي است و مثلاً ما در حال حاضر حساب ذخيره ارزي داريم و مگر اين حساب در بودجه ساليانه وارد مي شود بلكه يك هيئت امنايي دارد كه حساب وارد و از طرف ديگر هزينه مي شود.
دولت نمي خواهد
به مردم فشار بياورد
به گزارش فارس احمدي نژاد گفت: برخي دوستان مي گويند شايد دولت هر كاري كه دلش خواست كرد و آيا اعتماد دوستان به دولت چنين چيزي است؟ و مثلا دولت اين گونه است كه كارها را به هم مي ريزد و آيا مصوبه مجلس هفتم در سهميه بندي بنزين را فراموش كرده ايم كه يك خط نوشته شد كه بايد بنزين سهميه بندي شود اما ما متوجه بوديم كه چه بار سنگيني بر دوش دولت است. دولت با كمترين تنش و با اين كه خودش روش ديگري را پيشنهاد كرده بود و روش دوستان را قبول نداشت و معتقد بود كه با كارت سوخت و به صورت پلكاني مي توان مسئله را حل كرد تا هم سهميه بندي نشود و هم مردم به مشكل برنخورند. اما اصرار شد كه بايد سهميه بندي اجرا شود و ما هم اجرا كرديم و مگر دولت مي خواهد به مردم فشار بيايد و يا كشور به هم بريزد و دولت خواهان سرمايه گذاري و توليد و آرامش مردم است.
اگر اصلاح نشود
لايحه را پس مي گيريم
وي در ادامه با انتقاد مجدد از اتصال لايحه هدفمندي يارانه ها به بودجه سنواتي خطاب به نمايندگان گفت: اگر اين لايحه به بودجه ساليانه متصل شود، تمام زحمات شما در اين مدت به هدر مي رود و بودن يا نبودن اين لايحه هيچ فرقي نمي كند و من با كمال اخلاص و البته با عرض معذرت مي گويم بنده اي كه تصميم گرفتم اين كار را انجام دهم و دو سال است كه همه جور فشاري را تحمل كرده ايم و برخي افراد هر چه فحش و ناسزا بود و دلشان خواست به ما گفتند اما ما صبر كرديم و گفتيم كه ما زير بار اين مسئوليت مي رويم اما به شما مي گويم كه اگر اين لايحه به بودجه ساليانه متصل شود دولت زير بار اين مسئوليت نمي رود.
رئيس جمهور گفت: ما در دولت بحث كرديم و تصميم گرفتيم و اين تصميم را من به رئيس مجلس مي دهم و اگر اين لايحه در بودجه ساليانه برود، ما لايحه را پس مي گيريم و اجراي اين طرح با اين كار امكان پذير نيست.
پاسخ رئيس جمهور به هياهوي عباسپور و دوستانش
احمدي نژاد خطاب به نمايندگاني كه در اعتراض به پس گرفتن لايحه هدفمند كردن يارانه ها در صورت متصل كردن آن به بودجه ساليانه در صحن مجلس با فريادهاي خود سخناني را بيان مي كردند گفت: مگر شما مي خواهيد با اجراي اين طرح مردم را به مشكل بياندازيد؟ و من تصور مي كنم كه شما آقاي عباسپور بايد نكاتي را در اين جلسه رعايت كنيد و آن آقاياني كه در انتهاي جلسه نشسته اند و من تصور مي كنم كه شما هميشه مي توانيد در اين جلسه صحبت كنيد و شما آقاي عباسپور هميشه مي توانيد صحبت كنيد.
رئيس جمهور گفت: بنده دوست، برادر و دلسوز شما هستم و مي دانيد كه بنده در متن اجراي كشور هستم و اين من هستم كه با اصرار ايستاده ام تا اين لايحه اجرا شود. شما برويد و قانون برنامه دوم، سوم و چهارم را مشاهده كنيد و ببينيد كه دولت ها براي اجراي اين طرح، اختيارات مطلق داشتند يعني به دولت گفته شده بود كه برويد اين كار را انجام دهيد و خود دولت تشخيص مي داد چه كاري انجام دهد و به آنها نگفته بودند كه براي اين كار قانون بنويس يا آن را به بودجه ساليانه بياور و ما خواستيم همان قانون برنامه را اجرا كنيم ولي دوستان با اصرار از ما لايحه خواستند و حالا كه لايحه را به مجلس آورده ايم اين لايحه را به بودجه ساليانه متصل كردند و معناي اين كار اين است كه اين لايحه به درد نمي خورد.
وي افزود: كساني در بيرون مجلس هستند كه دوست دارند اين طرح بزرگ زمين بخورد تا فهرست اتهامات و تهمت هاي خود را عليه دولت تكميل كنند.
رئيس جمهور با بيان درخواستي از نمايندگان گفت: ما با يكديگر جلو آمده ايم و از نمايندگان تقاضا داريم اين گره كوچك را با همان تدبيري كه خود مي دانيد باز كنيد و من حتي به مقام معظم رهبري گفتم كه اگر اين لايحه به بودجه ساليانه متصل شود، قابل اجرا نيست و از ايشان خواستم تا ما را كمك كند چرا كه با اين روش قابل اجرا نيست و اين حرف را دولتي مي زند كه خود داوطلب اجراي آن شده و سنگين ترين بارها را در 4 سال گذشته و در دولت دهم برداشته است.
لاريجاني: دغدغه هاي رئيس جمهور قابل درك است
علي لاريجاني پس از اين نطق رئيس جمهور كه با اخطار قانون اساسي برخي نمايندگان از جمله علي عباسپور از نزديكان عبدالله جاسبي مواجه شد، گفت: اخطار قانون اساسي را وارد مي دانم.
لاريجاني در پاسخ به اظهارات رئيس جمهور در صحن علني مجلس، گفت: جلسات متعددي در خصوص همين نگراني هاي رئيس جمهور در كميسيون ويژه هدفمند كردن يارانه ها برگزار شده بود كه چند مسئله بخصوص دهك هاي جامعه مورد توجه قرار گرفت و نتيجه لازم گرفته شد كه يكي از اين نتايج تغيير اصل گروه هاي هدف پنج دهك جامعه به هفت دهك بوده است.
لاريجاني در عين حال تصريح كرد: البته نگراني رئيس جمهور قابل درك است و اين نگراني در خصوص اينكه ممكن است لايحه دستخوش تغيير شود، حق مي باشد اما در اين لايحه جداول بودجه وجود ندارد بلكه رديف تعريف شده و براي همين دست دولت بسته نيست.
رئيس مجلس تاكيد كرد: در اين لايحه كه در قالب برنامه پنجساله ديده شده و براي همين اگر تغييراتي در آن اتفاق افتاد بايد با راي دو سوم آرا باشد، علاوه بر اين پيشنهاد شده كه اگر در زير طرح و لايحه اي كه معترض هدفمند كردن يارانه ها شود، نام آن طرح و لايحه ذكر شود.
وي ادامه داد: با اين توافق مجلس اطمينان به دولت داده كه نمي خواهد به اقشار مختلف فشار آورده شود.
رئيس مجلس تاكيد كرد: اخطار قانون اساسي را هم من و هم 170نفر هم از نمايندگان مجلس با آن موافق هستيم و اگر در زمان بررسي اين لايحه چيزي به ذهن دوستان رسيد و راه حل جديدي را پيدا شد، مي توانند در حين بررسي اين قانون ارايه دهند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: دولت از مجلس توقعي داشته كه از نظر ما اشكال قانون اساسي دارد.
اظهارات مجدد احمدي نژاد
رئيس جمهور در بخش دوم سخنان خود ضمن تشكر از لاريجاني كه بر نگراني وي صحه گذاشت به عواقب اتصال لايحه هدفمندي يارانه ها به بودجه سنواتي اشاره كرد و گفت: امسال در قانون بودجه هدفمند كردن يارانه ها را آورده بوديم و در قانون بودجه 88 با توافق و تفاهم يكديگر اين موضوع وجود داشت اما دستخوش تغييرات اساسي شد.
وي با بيان اينكه از آقاي لاريجاني خواهش مي كنم كه اين موضوع را اصلاح كنند، افزود: بدانيد با قاطعيت و دقت اجرا مي كنيم به طوري كه به اميد خدا همه مردم راضي باشند چرا كه افتخاري براي مجلس هشتم باشد و ما اگر اينگونه نشود مجبوريم نامه استرداد را تقديم مجلس كنيم.
تدبير مجلس براي رفع دغدغه هاي رئيس جمهور
به گزارش خبرنگار ما، پس از اظهارات رئيس جمهور، 60 تن از نمايندگان مجلس با امضاي نامه خواستار بررسي مجدد ماده 13 لايحه هدفمندي يارانه ها در كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شدند.
ولي اسماعيلي عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس با اعلام خبر فوق افزود: شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان هم عصر ديروز با برپايي جلسه اي به بررسي راهكارها براي تامين نظر دولت در ماده 13لايحه هدفمند كردن يارانه ها پرداخت.
وي همچنين با اشاره به درخواست 60 نماينده براي بررسي مجدد اين ماده گفت: اگر اصلاح ماده 13در كميسيون ويژه تصويب شود اين ماده مجدداً در صحن علني مطرح خواهد شد. اسماعيلي در پايان تاكيد كرد كه مجلس و دولت با تدبير يكديگر مشكل پيش آمده در خصوص ماده 13 را برطرف مي كنند و دولت هم لايحه هدفمندي يارانه ها را پس نخواهد گرفت.
همچنين موسي قرباني عضو هيئت رئيسه مجلس نيز ديروز در حاشيه جلسه علني به خبرنگاران گفت: نامه استرداد لايحه هدفمند سازي يارانه ها به هيئت رئيسه واصل نشده است.

 



خارج از دستور

تلاش اقليت براي تقابل دولت و مجلس
به رغم اينكه لاريجاني و اكثريت نمايندگان مجلس دغدغه هاي رئيس جمهور درباره برخي تغييرات در لايحه هدفمند كردن يارانه ها را درست مي دانستند اما برخي اعضاي فراكسيون اقليت ديروز تلاش كردند با بيان اظهاراتي به تقابل دولت و مجلس دامن بزنند.
كواكبيان نماينده دوم خردادي سمنان در همين رابطه به بهانه ماده 23 آئين نامه داخلي مجلس مدعي توهين رئيس جمهور به تلاش هاي نمايندگان درباره لايحه هدفمندسازي يارانه ها شد و البته از احتمال استرداد لايحه مذكور هم ابراز خوشحالي كرد.
جمشيد انصاري ديگر نماينده عضو اقليت نيز به بهانه دفاع از شأن مجلس در تذكري ادعا كرد كه خواستن اختيارات ويژه از طرف رئيس جمهور سازوكارهاي متفاوتي دارد و رئيس مجلس بايد از شأن و اختيارات مجلس دفاع كند.
البته لاريجاني در پاسخ به اين اقليتي گفت اعتماد بين مجلس و دولت دو جانبه است. همچنين محجوب عضو ديگر فراكسيون اقليت در حاشيه مجلس با ذوق زدگي از احتمال پس گرفتن لايحه هدفمند كردن يارانه ها مدعي شد كه رئيس جمهور نامه استرداد اين لايحه را به هيأت رئيسه داده است.
اين در حالي است كه موسي قرباني عضو هيأت رئيسه مجلس به خبرنگاران گفت: هيچ نامه اي از سوي رئيس جمهور براي استرداد لايحه هدفمند كردن يارانه ها به هيأت رئيسه داده نشده است.

 



نامه يكي از دانشجويان شهيد پيرو خط امام(ره) انگار براي امروز نوشته بود

13 آبان يادآور نام هاي بسياري است. نام هايي كه برخي از آنها با شهادت جاودانه شدند و يكي از اين نام ها «مهدي رجب بيگي» است. مهدي در سال 1336 در دامغان متولد و سال 1354 در رشته مهندسي راه و ساختمان دانشكده فني دانشگاه تهران مشغول به تحصيل شد.
از همان ابتدا نشان داد دانشجوي برجسته اي است و طي چند ماه به عضويت شوراي دانشجويي دانشكده انتخاب شد و اين مسئوليت را تا سال 1358 و آغاز انقلاب فرهنگي عهده دار بود و همچنين مسئوليت كتابخانه اسلامي دانشجويان فني را نيز برعهده داشت. مهدي در ماجراي تسخير لانه جاسوسي هم نقشي فعال داشت و از اولين كساني بود كه با ورود خود به محوطه سفارت، هيمنه پوشالي آمريكا را شكست. از تمام اين شجاعت ها گذشته، شايد بتوان بصيرت را مهم ترين ويژگي او دانست. اين ژرف نگري و روشن بيني را مي توان در نامه او خطاب به منافقين ديد، نامه اي كه بي شك در شرايط فعلي امروز و در شناخت منافقين جديد چون چراغي فروزان است. نكته جالب در اين نامه آن است كه مي بينيم منافقين آن روزگار هم ادعاي دين و انقلابي گري داشتند، مدعي مبارزه با امپرياليسم بودند درحالي كه آمريكا مدحشان را مي گفت!، خود دست به آشوب و ناامني و قتل مي زدند و حكومت را متهم به ايجاد رعب مي كردند، مردم از آنان متنفر بودند اما با پررويي مردم را پشتيبان خود مي خواندند، براي خودشان مرجع و آيت الله داشتند و اتهامات مختلف (مانند نقش نداشتن در نهضت!!!) را متوجه حضرت امام مي كردند. منافقين جديد هم چيزي شبيه همين ادعاها را دارند. فقط كمي رنگ و لعابش را عوض كرده اند. بخش هايي از اين نامه تاريخي را كه در پاسخ به يكي از بيانيه هاي منافقين صادر شده است، مرور مي كنيم؛
«... نسبت به اطلاعيه هاي قبلي سازمان اين اطلاعيه حاوي مسلمان نمايي بيشتري بوده و در آن از حديث و آيه استفاده شده است... اگر ضدآمريكايي هستيد چرا تمام امپرياليست ها به دفاع از شما برخاسته اند و وظيفه مداحي شما را به عهده گرفته اند؟ برطبق انتشارات خود كه در اول اطلاعيه نيز بدان استناد كرده ايد، در كتاب شيوه تحليل سياسي، همسوئي جريانات را ازجمله موارد تشخيص جريانات نام برده ايد. همسويي خودتان را با امپرياليسم چگونه توجيه مي كنيد؟... مجاهدين مي گويند كه منتظر فتواي مراجع و اعلاميه نيروها و شخصيت هاي مختلف مبني بر حكم عقوبت كساني كه در خيابان ها موجب رعب مردم مي شوند، هستند. هرچند معلوم نيست كه مجاهدين از چه تاريخي تابع مرجعيت شده اند، اما با توجه به موضع مراجع عظام لابد آنها چنين حكمي را از مرجع آخرين خود آيت الله! عزالدين حسيني يا آيت الله علي تهراني و يا شايد هم امثال قمي و شريعتمداري كه اسنادشان در جاسوس خانه بدست آمده است، مي خواهند... مجاهدين مي گويند كه امام در محاسبات خود دچار اشتباه شده و مردم را ناآگاه پنداشته است و حال آنكه ظاهراً مجاهدين دچار اشتباه شده اند. گواه اين مدعا نيز تحليل آنان مبني بر روي كار آمدن ليبرال ها مي باشد كه در اثر آگاهي مردم كاملاً برعكس شده است و اساساً همين دست و پا زدن ها و اين قبيل اعلاميه صادر كردن و متوسل شدن به عزالدين حسيني ساواكي و قاسملو و عناصر چپ (هزار خاني، ملكي، همسجزني و...) و راست (علي تهراني، قمي و...) و سرمايه دار (دستمالچي، جواهريان و...) و فئودال (خسرو خان قشقايي و...) خود حاكي از اشتباه بودن همه تحليل ها و دنبال مفر گشتن آن ها مي باشد. ما با مجاهدين موافقيم كه مردم قهرمان بيدارتر و هوشيارتر از آنند كه كسي بتواند آنها را فريب دهد و دقيقاً به همين علت نيز مي باشد كه ملت مسلمان دشمنان خود را به سرعت تشخيص داده و خانه هاي تيمي آنان را كشف و عناصرشان را دستگير مي كند. اينها تنها نشانه بيداري و آگاهي امت است و منافقين نيز قدرت بينائي اين آگاهي را ازدست داده اند.»
مهدي شاگرد اول رشته خود و با كتاب مأنوس بود اما به قول خودش »«كتاب زده» نبود. وقتي ديد تنها با حرف و سخنراني كار درست نمي شود و دشمن راه خشونت را پيش گرفته، اسلحه به دست گرفت تا فتنه منافقين را بخواباند و بالاخره در پنجم مهرماه 1360 در خيابان صبا با خون خودپاي تمام سخنراني ها و نوشته هايش را امضاء كرد. مزار اين دانشجوي پيرو خط امام، در قطعه 24 بهشت زهراي تهران است. شهيد مهدي رجب بيگي به راستي مي تواند سرمشق باشد؛ در تحصيل، در عدالت خواهي، در بصيرت، در مبارزه عملي و مجاهدت فكري، در تربيت بدن و در تهذيب نفس. حدود سه دهه از عروج او مي گذرد و متأسفانه تمام نهادها و دستگاه هاي متولي- اعم از دانشگاهي و غيردانشگاهي- كاري درخور براي شناساندن اين اسطوره به نسل جوان و به خصوص دانشجو نكرده اند. حال كه متوليان غافل اند- يا خود را به تغافل زده اند- دانشجويان با بصيرت، بايد با تأسي به سيره اين شهيد وارد گود شوند و علم او را برپا دارند تا محملي شود براي گردهم آمدن آنان كه درد انقلاب و ارزش هايش را دارند. رمز شخصيت شهيد رجب بيگي در جمله اي از زبان خودش نهفته است؛ «كارآمدي ما از دل خلوص ما برمي آيد» و خلوص مهدي تا آنجا بود كه گفت «مي رويم تا خط امام بماند.»
چه زيبا گفته اند شهدا چراغ راه هدايتند! شهيد رجب بيگي ها خود را فداي خط امام مي كنند و مي روند تا اين خط بماند اما عده اي خط امام را فداي خود مي كنند و حاضرند اين خط برود تا آنان بمانند. اين نسبت ها نسبي و سببي نيستند كه ميزان دوري و نزديكي افراد را با خط امام معين مي كنند بلكه ميزان در اين راه هزينه اي است كه براي تداوم اين خط مي پردازيم.
... و مهدي رفت و رفت تا خود جزيي از خط امام شد.
محمد صرفي

 



سر لشگر فيروزآبادي: تروريسم وهابي ريشه در راهبرد اسلام هراسي دارد

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: تروريسم وهابي، كه امروز اتفاق و اتحاد مسلمين را هدف قرار داده است، ريشه در راهبرد اصلي دشمن و استكبار جهاني يعني اسلام هراسي، اسلام ستيزي و اسلام گريزي دارد.
به گزارش معاونت فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح، سردار سرلشكر بسيجي دكتر سيد حسن فيروز آبادي به مناسبت 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، در جمع تعدادي از مسئولان و مديران كشور با اشاره به روحيه استكباري و اشتباهات فراوان تصميم گيران آمريكا در برابر تحولات منطقه خاورميانه و برشماري مشكلات عديده آمريكايي ها در عراق و افغانستان، اظهار داشت: آمريكا به جاي اعزام سرباز به افغانستان و كشتار مردم مسلمان منطقه بهتر است از همپيمانان خود در منطقه بخواهد از كمك مالي و تسليحاتي و حمايت هاي همه جانبه از تروريسم وهابي دست بردارد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: ريشه هاي اصلي تروريسم در منطقه خاورميانه، عراق، پاكستان و افغانستان و برخي كشورهاي همسايه را بايد در رژيم هاي سلطه گر و استكباري و در راس آن آمريكا و انگليس يافت و تا اين روحيه شيطاني وجود دارد، متاسفانه بايد شاهد ناهنجاري ها و تروريسم لجام گسيخته باشيم.
فيروز آبادي تاكيد كرد: پديده تروريسم وهابي، كه امروز اتفاق و اتحاد مسلمين را هدف قرار داده است، ريشه در راهبرد اصلي دشمن و استكبار جهاني يعني اسلام هراسي، اسلام ستيزي و اسلام گريزي دارد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به تحولات در روند انتخابات افغانستان و ابهامات قابل ملاحظه بر سر راه آينده رياست جمهوري در اين كشور، گفت: پروژه تقلب در انتخابات افغانستان، نيرنگ آمريكا براي تعامل با يك رئيس جمهور تضعيف شده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: حضور آمريكا و ناتو در افغانستان به طور جدي بر مشكلات اين كشور و منطقه در عرصه هاي مختلف نظامي و سياسي افزوده است و آخرين آن مربوط به مسئله انتخابات اين كشور است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با تاكيد بر اهميت 13 آبان ماه سال 1358 در تقويم سياسي جمهوري اسلامي ايران، بيان داشت: حادثه 13 آبان ماه، ادبيات سياسي مردم ايران را دچار تغيير و تحول كرد و مفاهيم و شعارهاي عميق و معناداري مانند مرگ بر آمريكا، استكبارستيزي و شيطان بزرگ را نه تنها در زبان خود بلكه در بين ملت هاي حق طلب و تحت ظلم و ستم آمريكا جاري و گسترده كرد.

 



آيت الله خاتمي: هرگونه حركت تفرقه افكنانه خدمت به استكبار است

امام جمعه موقت تهران گفت: هرگونه شعار و حركت تفرقه افكنانه در روز 13 آبان خدمت به استكبار جهاني و دولت ايران ستيز آمريكاست.
آيت الله سيداحمد خاتمي گفت: وحدت بين ملت ايران داراي محورهاي اساسي است.
وي ادامه داد: اسلام، قانون اساسي، ولايت فقيه و استكبار ستيزي از محورهاي وحدت ملت ايران است. وي اظهار داشت: كساني كه در پي خدمت به انقلاب اسلامي هستند، از مناسبت هاي ويژه مانند 13 آبان به عنوان فرصتي براي نمايش وحدت استفاده كرده و آن را سكويي براي نمايش قدرت مردمي نظام اسلامي مي دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: اما كساني كه در پي منافع جناحي هستند و با چراغ سبز بيگانگان حركت مي كنند از هر فرصتي براي تفرقه افكني بهره مي برند. وي ضمن دعوت از مردم براي حضور پرشور در راهپيمايي 13 آبان گفت: ان شاء الله شاهد حضور باشكوه مردم به ويژه مردم تهران در مراسم ملي مبارزه با استكبار جهاني و با شعار كوبنده مرگ بر آمريكا خواهيم بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: هرگونه شعار و حركت تفرقه افكنانه و جداي از اكثريت مردم خدمت به استكبار و دولت ايران ستيز آمريكا است.

 



هيلاري كلينتون: پيشنهاد ارائه شده به ايران تغيير نمي كند

وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه پيشنهاد ارائه شده به ايران براي تأمين سوخت هسته اي اين كشور، تغيير نخواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «هيلاري كلينتون»، وزير خارجه آمريكا گفت: «اين پيشنهاد فرصتي مناسب براي ايران است.»
وي در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با مقام هاي اردن و مراكش گفت: «به تلاش خود براي ترغيب ايراني ها به پذيرش كامل پيشنهادها ادامه مي دهيم.»
وزير خارجه آمريكا مدعي شد: «پذيرش كامل اين پيشنهاد نشانه خوبي است كه ايران نمي خواهد منزوي شود و مايل است با جامعه جهاني همكاري كند.»
براساس پيشنهادي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي ارائه كرده است، ايران براي تأمين سوخت نيروگاه تحقيقاتي تهران بايد يك هزار و 200 كيلوگرم از اورانيوم با درصد پايين غني شده خود را به روسيه منتقل كند تا بعد از بازفرآوري به فرانسه منتقل شده و در آنجا پس از تبديل به ميله هاي سوختي به تهران بازگردانده شود.
پس از برگزاري نخستين دور مذاكرات در وين در ماه گذشته ميلادي، «علي اصغر سلطانيه»، روز جمعه پاسخ ابتدايي ايران را به ديده بان هسته اي سازمان ملل ارائه كرد.
ايران خواستار تغييراتي بنيادين در پيش نويس توافقنامه هسته اي است كه آمريكا، فرانسه و روسيه نيز در آن شركت دارند.

 



دعوت جامعه مدرسين حوزه علميه قم براي حضور پرشور در يوم الله 13آبان

جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي با اشاره به اينكه حماسه جوانان و دانشجويان پيرو خط امام در تسخير لانه جاسوسي، دست دولتهاي استكباري را از جاسوسي و شايعه پراكني و دخالت در امور داخلي ملت ايران كوتاه كرد تاكيدكرد: مردم شريف ايران كه هجمه به عزت، استقلال و آزادي ايران اسلامي توسط استكبار جهاني را برنمي تابيدند با تبعيت از امام و حمايت از دانشجويان پيرو خط امام در تسخير لانه جاسوسي آمريكا، برگ زرين ديگري در صحنه حماسه هاي انقلابي خود رقم زدند و هر ساله در 13آبان كه مصادف با سه حادثه مهم تبعيد حضرت امام، تسخير لانه جاسوسي آمريكا و روز دانش آموز است آن خاطرات را زنده خواهند ساخت.
در اين اطلاعيه با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب براي اغواگري و تبليغات مسموم براي كم رنگ كردن حركت عظيم مردم ايران، از آحاد مردم شريف ايران دعوت شده تا در مراسم اين روز، حضور پرشور داشته باشند.
بيانيه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به مناسبت يوم الله 13آبان
دفتر تبليغات اسلامي به مناسبت فرا رسيدن روز 13آبان، بيانيه اي منتشر كرد. در اين بيانيه با مروري بر حوادث اين روز تاريخي، آمده است: در سي و يكمين سال استقرار نظام مقدس اسلامي بار ديگر با آرمان هاي بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) به ويژه مترقي ترين آرمان امام عظيم الشان كه همان اصل ولايت فقيه است تجديد عهد نموده و با ارج گذاري به جايگاه رفيع ولايت فقيه بيعت مجدد خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي اعلام مي داريم.
اين اطلاعيه تاكيد كرده: 13آبان امسال در حالي برگزار مي شود كه شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار و هم پيمانانش منزوي تر از هميشه در رويارويي با انقلاب شكوهمند اسلامي ايران متحير مانده اند. دنيا اكنون به درجه اي از بيداري و هوشياري رسيده است كه ديگر اجازه نمي دهد يك انديشه پويا و كارآمد به زنجير گرفتار شود.
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم اعلام مي كند امت هميشه در صحنه ايران اسلامي هرگز اجازه ايجاد دودستگي در شعارها و راهپيمايي يوم الله 13آبان را نخواهد داد و يكپارچه فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را سر داده و با حضور دشمن شكن خود در اين مراسم بار ديگر نقشه هاي شوم و شيطاني استكبار را نقش بر آب خواهند نمود.

 



مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد تمديد شد

معاون سازمان سنجش از تمديد مهلت زمان ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد تا ساعت 24 روز پنجشنبه 14 آبان ماه خبر داد.
دكتر حسين توكلي با اعلام اين خبر افزود: داوطلبان مي توانند تا ساعت19 روز پنجشنبه با مراجعه به باجه اصلي مراكز پست هر شهرستان براي دريافت مدارك ثبت نام اقدام كنند.
وي با اشاره به داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد و پانزدهمين المپياد دانشجويي كشور كه تاكنون ثبت نام نكرده اند، اظهار كرد: داوطلباني كه تاكنون براي دريافت مدارك ثبت نام در آزمون اقدام نكردند با همكاري سازمان پست مقرر شد داوطلبان شهرستان بتوانند تا ساعت 19 بعدازظهر با مراجعه به باجه اصلي مراكز پست هر شهرستان براي دريافت مدارك ثبت نام اقدام كنند.
وي افزود: همچنين داوطلبان استان تهران بايد براي دريافت مدارك به مراكز پست مناطق 11 تا 19 مراجعه و سپس با مراجعه به سايت سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg فرم اينترنتي ثبت نام را تكميل كنند. دكتر توكلي درخصوص زمان ويرايش اطلاعات، گفت: مشخصات داوطلبان پس از ثبت نام از 30 آبان تا 4 آذر ماه براي كنترل صحت روي سايت سازمان سنجش منتشر مي شود. گفتني است، آزمون كارشناسي ارشد 89 روزهاي 28، 29 و 30 بهمن ماه برگزار مي شود.

 



جعفر گنزالس مبارز اسپانيايي: تسخير لانه جاسوسي شكستي بزرگ براي مركز توطئه هاي بين المللي بود

مبارز اسپانيايي تأكيد كرد: تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان ايراني شكستي بزرگ براي مركز توطئه هاي بين المللي بود.
جعفر گنزالس مبارز اسپانيايي عصر ديروز در نشست شكست پنجه عقاب كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به بررسي تاثيرات انقلاب دوم در ايجاد جبهه ضد امپرياليستي در جهان پرداخت و اظهار داشت: با وجود اهميت فراوان فتح لانه جاسوسي در آن سال ها اخبار اين اتفاق به شكل خفيف و با نگاه خاص رسانه هاي غربي در اروپا و آمريكا منعكس شد، در حالي كه اين اتفاق شكستي بزرگ براي مركز توطئه هاي بين المللي بود.
وي افزود: البته رسانه هاي غربي در همان خبر نيز به دروغ القا مي كردند كه امام خميني (ره) با اين حركت مخالف بوده اما بعد از اينكه دانشجويان سفارت را تسخير كردند، آن را به نفع خود استفاده كرد و از آن حمايت كرد. البته جالب است كه اكنون نيز در مستندي كه اخيرا در رسانه هاي غربي پخش شده، چنين القا مي كند كه برخي از تسخيركنندگان سفارت آمريكا از اقدام خود پشيمان هستند.
اين كارشناس اسپانيايي با بيان اينكه شكست آمريكا با سيستم هاي جاسوسي پيشرفته اش اتفاقي بسيار مهم براي كشورهاي ضد استعماري بود، خاطرنشان كرد: غرب همواره تلاش كرده تا به سيستم هاي ارتباطات اجتماعي در جهان لطمه وارد كند و ميخواهد از اين طريق و پس از به هم ريختن سيستم خانواده ها خلقت خدا را با شكست مواجه كند.
گنزالس با اشاره به تقابل ايران و آمريكا در عرصه هاي مختلف، تصريح كرد: اين مقابله تنها جنگ ايران و آمريكا نيست بلكه جنگ حق و باطل است كه در آن باطل بسيار ضعيف است اما تلاش مي كند با استفاده از ابزارهاي رسانه اي اين واقعيت را به گونه اي ديگر جلوه دهد.
وي با اشاره به اهميت راي و نظر مردم در اقدامات بين المللي يادآور شد: دنياي غرب براي احترام به نظر مردم ناگزير شد كه در مقابل ايران كمي عقب نشيني كند و حتي برنامه هاي نظامي خود را به تاخير بياندازد اما از سوي ديگر تلاش كرد با استفاده از رسانه ها مردم را با خود همراه كند.
اين مبارز اسپانيايي همچنين به موضوع فعاليت هاي هسته اي ايران اشاره كرد و گفت : همه مي دانند كه واقعيت اين موضوع چيست و ايران به دنبال غني سازي اورانيوم براي مصارف صلح آميز است اما دشمنان غربي با استفاده از رسانه هاي خود اين موضوع را به گونه اي ديگر جلوه مي دهد.
گونزالس با اظهار تاسف از اينكه برخي نتوانستند اهميت فعاليت هاي رسانه اي را به خوبي درك كنند، اظهار داشت: اكنون شبكه هاي ماهواره اي فراواني عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي كنند، اما هنوز برخي در دنياي اسلام به اين موضوع توجه نمي كنند و حتي بعضا با رسانه هاي آنها نيز با غرب همراهي مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به دنبال علم اسلامي باشيم، تصريح كرد: براي موفقيت در مبارزه با غرب ابتدا بايد به ايدئولوژي خود بازگرديم و جبهه دروني اسلام را مجددا معرفي كنيم.
اين كارشناس اسپانيايي با بيان اينكه اينجا جبهه مقابله حق و باطل است، خاطرنشان كرد: در اين جبهه بايد به كشورهايي مانند كوبا و ونزوئلا كه خدا را نمي شناسند اما به عدالت اعتقاد دارند، كمك كنيم تا در مقابله با باطل در كنار ما باشند.
به گزارش فارس گونزالس ادامه داد: امروز دنيا در دو جبهه طرفداران حق و طرفداران باطل تقسيم شده و جبهه باطل عليرغم ضعف خود تلاش مي كند با استفاده از ابزارهاي رسانه اي خود را قدرتمند نشان دهد.
وي در پايان تاكيد كرد: انقلاب اسلامي بايد براي ساختن جامعه اي ايده آل برنامه داشته باشد و اين برنامه زماني به دست مي آيد كه اتاق فكر و انديشه تشكيل شود و با استفاده از علم جديد و بازبيني دستورات اسلام در ابعاد مختلف مي توان يك طراحي درازمدت براي معرفي جامعه ايده آل ايجاد كرد.
بنابر اين گزارش جعفرگونزالس كارشناس اسپانيايي در سن 39 سالگي به دين اسلام مشرف شده و دوسال بعد شيعه شده است.
وي در فاصله سالهاي 68 تا 74 در ايران بوده و بعد از آن به اسپانيا رفته بود اما از سال 84 مجدد به ايران بازگشته و اكنون در ايران مشغول به تحصيل است.
وي كتاب هاي ولايت فقيه و شرح 40 حديث حضرت امام را به زبان اسپانيولي ترجمه كرده است.

 



خزاعي: بايد جلوي استفاده ابزاري از آژانس گرفته شود

نماينده دائم ايران در سازمان ملل با انتقاد از اعمال رويكرد گزينشي توسط برخي كشورهاي غربي در قبال آژانس بين المللي انرژي اتمي، تاكيد كرد كه نبايد از آژانس به عنوان ابزاري سياسي سوءاستفاده شود.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمد خزاعي» ديروز در نشست مجمع عمومي سازمان ملل گفت: در دوران رنسانس هسته اي كه استفاده از انرژي هسته اي به بخشي از سياست ها و مطالبات اغلب كشورها تبديل شده، آژانس بين المللي انرژي اتمي مسئوليت اصلي را در كمك به كشورهاي عضو معاهده NPT براي استفاده هاي صلح آميز از اين انرژي برعهده دارد و بر اين مبنا آژانس بايد تلاش بيش تري در اجراي همكاري هاي هسته اي و مساعدت فني با كشورهاي در حال توسعه از خود نشان دهد.
وي با ابراز نگراني و ناخرسندي از اين كه اين وظيفه كندتر از ديگر جنبه هاي فعاليت هاي آژانس به پيش مي رود، علت اين امر را اعمال رويكرد گزينشي توسط برخي از كشورهاي غربي در قبال آژانس عنوان كرد و افزود: اين كشورها در دهه اخير كوشيده اند آژانس را به يك نهاد تك بعدي كه صرفا به امر بازرسي و نگهباني مشغول باشد، تبديل كنند.
خزاعي گفت: ايران براي فعاليت هاي راستي آزمايي آژانس اهميت قائل است اما اجراي اين جنبه از كار آژانس بايد بر مبناي مفاد NPT و اساسنامه آژانس باشد و از هرگونه سوءاستفاده از اين سازمان به عنوان ابزار سياسي، جلوگيري شود.
سفير ايران در سازمان ملل با تاكيد بر صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران، از عملكرد دوگانه برخي كشورهاي غربي در قبال برنامه هسته اي ايران انتقاد كرد و افزود: اين كشورها كه ملزم به رعايت «ماده 4» NPT براي همكاري هاي فني، تجهيزاتي و علمي با كشورهاي عضو آژانس هستند نه تنها به وظايف خود عمل نمي كنند، بلكه حتي با رژيم صهيونيستي كه هيچ تعهدي به NPT نيز ندارد، همكاري مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14