(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 آبان 1388- شماره 19503
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجويان: لبخند تاكتيكي آمريكا فقط كودكان را فريب مي دهد
بازديد نيكزاد از طرح مسكن مهر خرمدره
ويترين فسيل شناسي در كرمان تأسيس مي شود
كارساخت آرامگاه قيصرامين پور بزودي به اتمام مي رسد
نماينده ولي فقيه دربنياد شهيد وامور ايثارگران:جريان نفاق درحب و بغض از ولايت فقيه مشخص مي شود
سرلشگر رحيم صفوي: هركس در مقابل ولي فقيه بايستد سرنگون مي شود
با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي به كار خود پايان داد
وزير جهاد كشاورزي: توسعه شبكه هاي آبياري در اولويت برنامه هاي سال آينده ماست
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجويان: لبخند تاكتيكي آمريكا فقط كودكان را فريب مي دهد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان، دانشجويان و خانواده هاي شهدا، با اشاره به لزوم بصيرت براي شناخت استكبار، دولت آمريكا را مستكبر واقعي در دنيا دانستند و تاكيد كردند: تا زماني كه دولت آمريكا از روحيه استكباري خود و تهديد، دست بر ندارد، ملت ايران، فريب سخنان به ظاهر آشتي جويانه دولت آمريكا را نخواهد خورد و به هيچ وجه نيز از استقلال، آزادي، منافع ملي و حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد.
در اين ديدار كه در آستانه سيزدهم آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني انجام شد، رهبر انقلاب اسلامي، لازمه مبارزه صحيح، منطقي، معقول و در عين حال قاطع را چند پيش نياز دانستند و افزودند: انگيزه برخاسته از ايمان يكي از لوازم اين مبارزه است، زيرا نمي توان ملتي را با دستور وادار به ايستادگي در صحنه هاي دشوار كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: به بركت تجربه متراكم سي ساله، نسل جوان امروز، از آنچنان انگيزه ايماني برخوردار است كه اگر از انگيزه جوانان اول انقلاب بيشتر نباشد، كمتر نيست.
ايشان با تاكيد بر اينكه بايد حساب اندك انقلابيون فرسوده و پشيمان از مبارزه را از توده ملت و جوانان جدا كرد، افزودند: اگر امروز حادثه اي همچون جنگ تحميلي در كشور اتفاق افتد، هجوم داوطلبانه جوانان براي مقابله با دشمن به مراتب بيشتر از سالهاي 59 و 60 خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي دومين پيش نياز مبارزه صحيح، منطقي و قاطع را بصيرت دانستند و خاطرنشان كردند: علت تاكيدهاي مكرر اخير بر مسئله بصيرت، شرايط كنوني دنيا، و موقعيت استثنايي و ممتاز ايران است زيرا در اين شرايط، هرگونه حركت عمومي، به يك بصيرت عمومي نياز دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي بصيرت نسل جوان كنوني را نيز بسيار بيشتر از جوانان اول انقلاب و بعد از آن دانستند و افزودند: براي مبارزه با استكبار، مهمترين مسئله، شناخت استكبار است.
ايشان تاكيد كردند: استكبار يعني قدرت، يا قدرتهايي كه با امكانات مالي، نظامي و تبليغاتي خود، در امور داخلي ديگر كشورها و ملتها، دخالت مالكانه مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عملكرد دولت آمريكا در كشورهاي مختلف دنيا به ويژه كشورهاي اسلامي، اين دولت را يك مستكبر به معناي واقعي دانستند و افزودند: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و آشكار شدن قدرت ملت ايران در برچيدن نظام پادشاهي فاسد و وابسته، دولت آمريكا بجاي عذرخواهي از ملت ايران و جبران ضربه ها و خساراتي كه به اين ملت زده بود، و حل مسائل، از همان روزهاي اول انقلاب اسلامي به طراحي توطئه بر ضد ملت ايران و نظام اسلامي پرداخت و سفارت آمريكا در تهران به مركز جاسوسي و توطئه بر ضد ايران تبديل شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه فهرست جنايات سي ساله دولت آمريكا نسبت به ملت ايران، يك كتاب قطور است، خاطرنشان كردند: سالهاي قبل يكي از وزراي دفاع آمريكا، حرف دل دولتمردان اين كشور را زد و خواستار ريشه كني ملت ايران شد و هر كاري هم كه توانستند انجام دادند اما امام بزرگوار (ره) و آن مرد استثنايي تاريخ در مقابل آمريكا ايستاد و تاكيد كرد، ملت ايران عقب نشيني نخواهد كرد و آمريكا هم هيچ غلطي نمي تواند بكند.
ايشان با تاكيد بر اينكه آمريكا هر اقدامي را كه مي توانسته، بر ضد ملت ايران انجام دهد، انجام داده است افزودند: نتيجه اين رويارويي، بالندگي هرچه بيشتر اين ملت، پيشرفت جمهوري اسلامي، و قدرت روزافزون كشور و نظام اسلامي بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي اظهارات به ظاهر آشتي جويانه اخير مقامات آمريكا خاطرنشان كردند: هرگاه آمريكاييها لبخند ظاهري زده اند، پس از دقت و بررسي مشخص شده، خنجري نيز در پشت خود مخفي كرده اند و نيت آنها عوض نشده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه لبخند تاكتيكي، فقط كودكان را فريب مي دهد، افزودند: اگر يك ملت بزرگ و با تجربه، و مسئولان برگزيده اين ملت، فريب چنين لبخندهايي را بخورند، يا بايد بسيار ساده لوح، و يا غرق در هوي و هوس باشند، كه بخواهند با دشمن سازش كنند.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر مسئولان كشور باهوش، مجرب، پخته و دل در گرو منافع ملت داشته باشند، فريب اين لبخندها را نخواهند خورد.
رهبرانقلاب اسلامي با اشاره به برخي سخنان بظاهر زيبا و پيغام هاي مكرر شفاهي و كتبي رئيس جمهور جديد آمريكا، براي مذاكره با ايران و حل مشكلات، تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا تصميم گرفت پيش داوري نكند و در عمل شعار «تغيير» را ملاحظه كند اما در اين مدت هرچه در عمل ديده شده، خلاف سخناني بوده كه بر زبان جاري شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان خود در اول فروردين در مشهد مقدس مبني بر اينكه اگر دستكش مخملي بر روي پنجه چدني كشيده شده باشد جمهوري اسلامي ايران دست خود را بسوي اين دست دراز نخواهد كرد، افزودند: آمريكاييها از يك طرف صحبت از مذاكره مي كنند، اما از طرف ديگر، به تهديدهاي خود ادامه مي دهند و مي گويند مذاكره بايد به نتيجه مورد نظر ما برسد، و اگر نرسد، فلان كار را خواهيم كرد.
ايشان تاكيد كردند: اين همان رابطه گرگ و ميش است كه امام فرمودند، ما اين رابطه را نمي خواهيم.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در دوره اي كه دو ابرقدرت در جهان بود و در دشمني با جمهوري اسلامي هم اتفاق نظر داشتند، ملت ايران در مقابل آنها ايستاد و هر دو ابرقدرت را به زانو درآورد و اين بايد درس عبرتي براي آمريكاييها باشد زيرا آمريكا اكنون قدرت آن دوره را ندارد و قدرت نظام اسلامي نيز چندين برابر شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه ملت ايران بدنبال استقلال، آزادي، منافع ملي و پيشرفت در علم و فناوري است خاطرنشان كردند: اگر كسي بخواهد به اين حقوق ملت ايران تعرض كند، ملت با تمام وجود در مقابل او خواهد ايستاد و او را به زانو در خواهد آورد.
ايشان افزودند: زماني كه آمريكا از روحيه استكباري و دخالتهاي بيجا در امور ملتها دست بردارد، براي ما دولتي همانند ساير دولتها خواهد بود اما تا هنگامي كه آمريكا همچنان به دنبال طمع برگشت به ايران، به عقب بردن زمان، و سلطه بر ايران باشد، با هيچ وسيله اي نخواهد توانست، ملت ايران را وادار به عقب نشيني كند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: آمريكاييها به برخي مسائل و غائله هاي بعد از انتخابات دل خوش نكنند زيرا جمهوري اسلامي ايران عميق تر و ريشه دارتر از اين حرفها است و نظام اسلامي بر حوادث بسيار سخت تر از اين مسائل هم، فائق آمده است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: آمريكاييها بدانند، چند نفر با هر انگيزه اي اعم از انگيزه خباثت آلود و يا انگيزه بد و همراه با ساده لوحي، كه با جمهوري اسلامي ايران مواجه شده اند، نمي توانند براي آمريكا فرش قرمز پهن كنند، زيرا ملت ايران ايستاده است.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، كشور و آينده آن را متعلق به جوانان دانستند و افزودند: اين كشور را بايد با اراده و عزم مستحكم ناشي از ايمان ديني حفظ كرد و اقتدار واقع ملت ايران در گرو علم و تحقيق است.
رهبر انقلاب اسلامي، لازمه اين اقتدار واقعي را قرار گرفتن علم در كنار انگيزه ديني دانستند و تاكيد كردند: ابرقدرتها و دنباله هاي داخلي آنها، در مقابل يك ملت مقتدر و با ايمان، چاره اي جز عقب نشيني ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان خطاب به جوانان خاطرنشان كرد: به خداوند متعال، اعتماد و حسن ظن داشته باشيد و بدانيد پيروزي و نصرت الهي با شما است و با اقتدار، عزم، تهذيب نفس و خودسازي علمي به پيش رويد.

 



بازديد نيكزاد از طرح مسكن مهر خرمدره

خرمدره - خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي به منظور بررسي مشكلات چندين طرح مسكن مهر از پروژه
90 واحدي خرمدره بازديد كرد.
مهندس علي نيكزاد با حضور در محل اجراي طرح مسكن مهر از نزديك در جريان روند اجرايي طرح فوق قرار گرفت.
در اين بازديد كه دكتر رئوفي استاندار زنجان و نيز جمعي از مسئولان شهرستان نيز حضور داشتند صيادي فرماندار خرمدره گزارشي از مشكلات عمده شهرستان از جمله مسكن و اشتغال را ارائه كرد.
مديرعامل طرح مسكن مهر خرمدره نيز طي گزارشي از روند اجراي طرح مسكن مهر 90 واحدي شهرستان گفت: اين طرح به علت عدم پرداخت به موقع اعتبارات از سوي بانك هاي عامل و همچنين مشكل تهيه سند به مدت 7 ماه متوقف بود.
وي افزود: اين پرونده در زميني به مساحت حدود 3 هزار و 300 مترمربع و با زيربناي 9 هزار مترمربع در 4 طبقه براي 90 واحد مسكوني طراحي و با توجه به نيازمندي هاي افراد محروم شهرستان به مسكن، اين شركت آماده همكاري و اجراي پروژه هاي جديد خواهد بود.

 



ويترين فسيل شناسي در كرمان تأسيس مي شود

مدير موزه ديرينه شناسي كرمان با اشاره به قول مساعد مسئولان درباره چاپ 22 جلد اطلس سنگواره هاي كرمان، از احداث ويترين فسيل شناسي ايران در روستاي «ده عليرضا» به عنوان منطقه طبيعي حيات دايناسورها در ميليون ها سال پيش خبر داد.
«محسن تجربه كار» در گفت وگو با خبرنگار مهر در كرمان درباره وضعيت موزه ديرينه شناسي كرمان و پيگيري مسئولان گفت: در پي انتشار گزارشي از وضعيت اسفبار حوزه هاي سنگواره هاي كرمان در خبرگزاري مهر، مسئولان زمين شناسي كرمان براي اولين بار از موزه ديرينه شناسي و انبار محل نگهداري فسيل ها بازديد كرده و قول همكاري در خصوص چاپ اطلس سنگواره هاي كرمان در 22 جلد را دادند.
وي گفت: يكي از سايت هاي معروف فسيل شناسي در دنيا منطقه «دشت خاك» به ويژه روستاي «ده عليرضا» است بنابراين قصد داريم ويترين فسيل شناسي را در اين منطقه راه اندازي كنيم.
تجربه كار با اشاره به وجود اثر پاي دايناسور همچنين كشف يك قطعه سنگ شامل ردپاي يك خانواده دايناسور در اين منطقه گفت: احداث اين مجموعه مي تواند مجموعه كاملي از ردپاي دايناسور، فسيل استخوان ها همچنين فسيل هاي منحصر به فرد از گياهان و جانوران ميليون ها سال پيش را در اختيار بازديدكنندگان و گردشگران داخلي و خارجي بگذارد.
وي بااشاره به روند تخريب سه منطقه فسيل خيز در كرمان گفت: اين روند همچنان ادامه دارد اما مسئولان زمين شناسي قول هايي درباره همكاري براي محافظت از اين مناطق داده اند و اميدواريم اين قول ها صورت عملي به خود بگيرد. وي در پايان پيشنهاد احداث پارك فسيل شناسي با وسعت 800هكتار در استان كرمان را داد.

 



كارساخت آرامگاه قيصرامين پور بزودي به اتمام مي رسد

همزمان با فرارسيدن دومين سالگرد درگذشت قيصر امين پور، ساخت مقبره اين شاعر بلند آوازه درگتوند روبه اتمام است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گتوند درگفت وگو با خبرنگار فارس گفت: ساخت مقبره قيصر امين پور دراين شهرستان درحال اتمام است و تنها بايد قسمت هاي تزئيني اين مقبره نصب شود.
احمد عبداللهي افزود: تلاش مي شود ساخت مقبره تا سالگرد درگذشت اين شاعر بزرگ به اتمام برسد.
وي درباره اعتبارات هزينه شده براي اين مقبره گفت: ساخت آرامگاه اين شاعر بزرگ بيش از يك ميليارد ريال اعتبار در برداشته است كه با اين اعتبار مقبره قيصر به طور كامل ساخته مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گتوند با تاكيد بر محل اعتبارات هزينه شده براي اين مقبره گفت:اعتبار مذكور از محل اعتبارات ملي هزينه شده است.
عبداللهي با اشاره به تداركاتي كه براي سالگرد درگذشت قيصر امين پور درشهرستان گتوند در نظرگرفته شده است، تاكيد كرد: به مناسبت دومين سالگرد درگذشت قيصر امين پور در شهرستان گتوند برنامه هاي بسيار متنوعي در نظرگرفته شده است كه در روزهاي آينده برگزار مي شوند.
رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان گتوند تاكيد كرد: برگزاري شب هاي شعر براي شعراي جوان و پيشكسوت شهرستاني و استاني در شهرستان گتوند با حضور فرهيختگان و ادب دوستان از اهم برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اين روزهاست.

 



نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران: جريان نفاق در حب و بغض از ولايت فقيه مشخص مي شود

سرويس شهرستانها:
امروز تشخيص جريان نفاق و دوستداران نظام اسلامي در جامعه را مي توان در حب و بغض ولايت فقيه يافت.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور كه در جمع ائمه جماعات مدارس شاهد و مسئولان ستاد اقامه نماز ادارات بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي سخن مي گفت افزود: آنچه منشاء دوام و بقاي نظام و موفقيت در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي شود عنايت امام زمان(عج) و نايب برحقش ولايت فقيه مي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسن رحيميان» ائمه جماعات را به هوشياري در عرصه هاي سياسي دعوت كرد و افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران ثمره خون شهيدان صدر اسلام تاكنون است و بر ما واجب مي باشد نگهدارنده نظام و خط ولايت فقيه باشيم.
وي درخصوص بر پا داشتن فريضه نماز در جامعه نيز اظهار داشت: رسالت و وظيفه اصلي انسان مومن اقامه نماز است و اقامه نماز، خواندن نماز نيست بلكه بر پا داشتن نماز در جامعه است.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران والاترين معروف در جامعه و دنيا را حاكميت الله و بزرگترين منكر را حاكميت طاغوت خواند و گفت: رسالت اصلي انبياء و اولياي معصومين در بر پاداشتن نماز و امر به معروف و نهي از منكر بوده است و بر ما واجب است تا احيا كننده اين فريضه الهي در جامعه باشيم.

 



سرلشگر رحيم صفوي: هركس در مقابل ولي فقيه بايستد سرنگون مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
از تمام مردم در روز 13 آبان مي خواهيم صف خود را از صف گروهي از فتنه گران جدا كنند.
مشاور فرماندهي كل قوا در چهاردهمين يادواره كشوري شهيد فهميده و گراميداشت 36 هزار شهيد دانش آموز و 4 هزار شهيد فرهنگي كه ديروز در كانون جوانان سپاه كرج برگزار شد با اشاره به به اهميت 13 آبان اظهار داشت: اين روز، روز استكبار جهاني و دانش آموز است كه اين روز ممكن است عده اي بخواهند فتنه گري كنند بنابراين ملت ما بايد در مقابل اين فتنه گري ها هوشيار و آگاه باشند و صف خود را از آنان جدا كنند زيرا اين افراد جايگاهي در نزد ملت ما ندارند. «رحيم صفوي» افزود: در اين روز مهم در مقابل فتنه گراني كه مي خواهند آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي را زير پا بگذارند ايستادگي خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: هركس و هر گروهي در مقابل ولايت رهبر معظم انقلاب بايستد، رسوا و سرنگون خواهد شد.
وي در پايان تصريح كرد: شهيد فهميده و ساير شهداي دانش آموز مظهر شجاعت و اخلاص ملت بزرگ ما هستند.

 



با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي به كار خود پايان داد

قزوين - خبرنگار كيهان:
هفتمين دوره جشنواره ادبيات رضوي با معرفي نفرات برتر در صحن امامزاده حسين ابن علي بن موسي الرضا(ع) قزوين به كار خود پايان داد.
در ابتداي اين مراسم كه براي چهارمين سال پياپي به ميزباني استان قزوين و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعي از مسئولين از جمله مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس بنياد سينمايي فارابي برگزار شد پيام وزير فرهنگ ارشاد اسلامي قرائت شد.
در ادامه مراسم مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب كه تعميق باورهاي ديني مهم ترين هدف جشنواره رضوي است گفت: آنچه امروز در برگزاري اين جشنواره حائز اهميت است تعميق معرفت است.
محمدحسن اصغرنيا با اشاره به بياني از شهيد بهشتي «كه انقلاب ما انقلاب ارزشهاست»، ادامه داد: ملتي كه معرفت نداشته باشد ارزش ساز نيست بلكه مشكلاتش بيشتر است.
وي انقلاب اسلامي را زمينه و بستر ساز هنر فاخر خواند و اظهار داشت: اين جشنواره ها پيش زمينه و مقدمه اي است تا هر هنرمندي هنرش را در خدمت اعتقادات و باورها بگيرد.
اصغرنيا عنوان داشت: ايران اسلامي امروز به بركت امام رضا(ع) بايد آبادتر و سرافرازتر باشد و شرط اين امر نيز اين است كه معرفت خود را نسبت به امامان و قرآن زياد كنيم و بدانيم كه امام رضا(ع) كيست و چگونه با مردم برخورد مي كرد و ما نيز اين راه را ادامه دهيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه جشنواره رضوي با بيان اين مطلب كه هنر بهترين ابزار براي انتقال انديشه هاست، گفت: هنرمندان بايد در استفاده از ابزار هنر، انديشه هاي ناب اسلامي را مورد توجه قرار دهند.
محمدحسين شفيعي ها افزود: جشنواره رضوي نيز در اين راستا گام برداشته و با نگاهي به تعميق فرهنگ رضوي و سيره امام رضا(ع) كه سيره اهل بيت(ع) و قرآن ناطق است، وارد تقويت ادبيات نمايشي شده است.
وي گفت: امروز آنچه فيلم، تئاتر و نمايش مي تواند بگويد و در مخاطب اثر گذارد ابزار سنتي مانند صحبت و سخن نمي توانند جاي آن را بگيرند، بنابراين هنرمندان بايد در استفاده از اين ابزار ارزشمند، انديشه هاي ناب اسلامي را مورد توجه قرار دهند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين گفت: در سال آينده درصدديم تا موضوع مشخصي را به ارائه دهندگان آثار معرفي كنيم تا آثار خود را در حوزه مشخصي مانند سيره امام رضا(ع) در امر سياست و حكومت، سيره امام رضا(ع) در امور اجتماعي و اخلاقي، سيره امام رضا(ع) در امور خانواده و ... ارائه دهند.
وي ادامه داد: اگر منابع را در دست هنرمندان قرار دهيم و هنرمندان با مراجعات به متون اطلاعات داشته باشند آثاري كه بر جاي مي گذارند تاثيرگذاري بيشتري دارد.
شفيعي ها تصريح كرد: در اين راستا مقرر است تا از امكانات و منابع آستان قدس رضوي بهره گيريم و در اختيار هنرمندان قرار دهيم و كارگاه آموزشي در طول سال داشته تا آمادگي بيشتري براي برگزاري پنجمين جشنواره ادبيات نمايشي داشته باشيم.
وي گفت: يكي از دغدغه هاي سينماگران واهل تئاتر نبود فيلم نامه و نمايشنامه هاي قوي است كه اميدواريم با حضور رئيس بنياد سينمايي فارابي از آثار برگزيده اين جشنواره در توليدات سينمايي و نمايشي كشور بهره لازم برده شود.

 



وزير جهاد كشاورزي: توسعه شبكه هاي آبياري در اولويت برنامه هاي سال آينده ماست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
وزير جهاد كشاورزي گفت: از سال آينده آبياري تحت فشار در سطح وسيعي از كشور اجرا مي شود.
دكتر خليليان در نشست مجمع نمايندگان مجلس و رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: در سال 89 براي اجراي آبياري تحت فشار محدوديتي به لحاظ تامين اعتبار وجود نخواهد داشت و اولويت با توسعه شبكه هاي آبياري است.
وي اجراي طرح هاي آبخيزداري را از اولويت هاي اين وزارت اعلام كرد و افزود: اين طرح ها در اصفهان نيز به صورت گسترده اجرا خواهد شد.
در اين نشست كه دو نفر از معاونان سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان نيز حضور داشتند، مسايل مختلف بخش كشاورزي استان اصفهان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در اين نشست مقرر شد از واردات محصولات كشاورزي ممانعت به عمل آيد و همچنين با توجه به خسارت هاي شديد وارده به بخش كشاورزي استان اصفهان ناشي از خشكسالي و ساير حوادث، از طريق تسهيلات قرض الحسنه و استمهال وام ها با كشاورزان مساعدت شود.

 



اخبار ادبي و هنري

افزايش خشونت عليه زنان و كودكان در تلويزيون آمريكا
صحنه هاي خشونت عليه زنان و كودكان در شبكه هاي تلويزيوني آمريكا افزايش چشمگيري پيدا كرده است.
به گزارش ايرنا از رويترز، شوراي حمايت از حقوق تلويزيوني والدين در ايالات متحده با انتشار گزارشي اعلام كرد برنامه هاي حاوي صحنه هاي خشونت عليه زنان در 5 سال گذشته در شبكه هاي تلويزيوني با افزايش 120درصدي مواجه بوده است.
اين در حاليست كه موارد خشونت ورزي عليه كودكان و دختران در اين مدت تا بيش از 400 درصد رشد است.
اين نهاد نظارتي با اعلام نگراني از روند رو به افزايش صحنه هاي خشونت در شبكه هاي تلويزيوني آمريكا، خواستار اعمال نظارت بيشتر بر برنامه هاي اين شبكه ها شده است.
در اين گزارش شبكه فاكس وابسته به جناح افراطي و جمهوري خواه، بيشترين ميزان نمايش صحنه هاي خشونت عليه زنان را داشته و بنابر ادعاي اين شورا، اصرار مسئولان فاكس بر به تصوير كشيدن موضوع خشونت عليه زنان اين مسئله را به امري عادي در شيوه برنامه سازي خود تبديل كرده است.
پلمب كارخانه توليد فيلم هاي غيرمجاز
تيم هاي ستاد مبارزه با عرضه غيرمجاز محصولات سمعي و بصري و سينمايي، در عملياتي گسترده و با شناسايي كارخانه توليدكننده سي دي هاي غيرمجاز، بيش از 300 هزار فيلم و بازي رايانه اي غيرمجاز كشف و ضبط كردند.
در اين اقدام كه با همكاري و هماهنگي پليس امنيت تهران بزرگ و مسئولان قضايي انجام شد بيش از 150 هزار حلقه سي دي و 150 هزار بازي رايانه اي غيرمجاز از اين كارخانه واقع در جاجرود كشف و جمع آوري شد.
نامگذاري يك خيابان به نام كتاب
همزمان با هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، يكي از خيابان هاي تهران به نام «كتاب» نامگذاري مي شود.
اين طرح با مشاركت كليه نهادهاي مشاركت كننده هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد شده و از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري پي گيري مي شود. بنابراين گزارش مقرر شده تنديسي هم به همين منظور در يكي از خيابان هاي بزرگ تهران نصب شود. هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
برگزاري نشست هاي تخصصي
در دومين نمايشگاه تخصصي كتاب
همزمان با برگزاري دومين نمايشگاه تخصصي كتاب هم انديشي و نشست تخصصي با حضور اساتيد و محققين حوزه و با هدف حمايت از حقوق مالكيت فكري، چهارشنبه 13 آبان در سالن كنفرانس مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري برگزار مي گردد.
اركستر مجلسي جوانان به اجرا درمي آيد
اركستر مجلسي جوانان با همكاري 32 هنرمند جوان به رهبري بهروز وحيدي آذر در تالار رودكي در روزهاي 14 و 15 آبان ماه در دو بخش به اجراي برنامه مي پردازد.
چهار فصل مجموعه اي از چهار كنسرتو ويلن است كه در سال 1723 توسط آنتونيو ويوالدي خلق شده است، ميتوان گفت اين مجموعه از محبوب ترين مجموعه آهنگ هاي موسيقي باروك است.
بررسي زن، هويت و سينما در حاشيه جشنواره فيلم كوثر
همزمان با برگزاري چهارمين جشنواره فيلم كوثر، ستاد برگزاري رويداد سينمايي نشست سه روزه زن، هويت و سينما را در سينما فلسطين تهران برپا مي كند.
اين نشست ها با هدف «آسيب شناسي سينماي زن در ايران»، «بررسي منزلت و جايگاه زن در فرهنگ غني ديني و ملي»، «بازشناسي ظرفيت هاي موجود در سينما براي تقويت و ارتقاي جايگاه زنان جامعه»، «تحليل نقش پذيري زنان در سينما و اجتماع» و «تبيين ضرورت ها، خلاء ها، چالش ها» پيرامون موضوع «زن، هويت و سينما» و ديگر موضوعات مرتبط به مدت سه روز از 27 تا 30 آبان پيش بيني شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14