(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23  مرداد 1389- شماره 19716

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
افطار رئيس جمهور با كودكان يتيم و بي سرپرست
روسيه : عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر 30 مرداد آغاز مي شود
رايزني احمدي نژاد با سران كشورهاي اسلامي براي تقويت روابط
فرمانده هوانيروز ارتش: شبيه سازي پرواز بالگرد در هوانيروز بومي شده است
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي: اقدام اخير برزيل رويه حقوقي رايج در سازمان ملل است
معاون آموزش دفتر تبليغات اسلامي استان: المپياد مبلغان زبان دان در اصفهان برگزار مي شود
معاون وزير راه و ترابري: بندر شهيد بهشتي چابهار به دروازه شرق كشور تبديل مي شود
ويژه برنامه هاي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)
رئيس اداره بازرگاني كاشان: فقط يك چهارم واحدهاي عرضه مواد آرايشي دركشور مجوز دارد
ساخت ضريح حرم مطهر امام حسين(ع) تا اربعين به اتمام مي رسد
پاسخگويي «سه شيفته» به سؤالات ديني مردم در ماه رمضان
امام جمعه موقت اهواز: سخنان مشايي موفقيت هاي دولت را زير سوال مي برد
فرمانده بسيج ناحيه همدان: روزنامه كيهان نقش موثري در خنثي كردن عمليات رواني دشمن دارد
مديركل امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري: رشد علمي ايران 10 برابر متوسط جهاني است
اخبار ادبي و هنري



افطار رئيس جمهور با كودكان يتيم و بي سرپرست

رئيس جمهور در اولين روز از ماه مبارك رمضان، روزه خود را در كنار كودكان يتيم و بي سرپرست افطار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد، اولين روزه ماه ضيافت الهي را در كنار جمع صميمي و با نشاط ايتام وكودكان بي سرپرست افطار كرد.
رئيس جمهور در اين مراسم، ميهمانان روزه دار خود را مورد نوازش قرار داده و در فضايي صميمي از آنان پذيرايي كرد.

 



روسيه : عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر 30 مرداد آغاز مي شود

سرويس سياسي-
سخنگوي آژانس انرژي اتمي روسيه از آغاز عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر در 21ماه اوت (30مرداد) خبر داد.
به گزارش رويترز، سرگئي نوويكوف سخنگوي آژانس انرژي اتمي روسيه روز جمعه اعلام كرد: روسيه روز بيست و يكم ماه اوت عمليات بارگذاري تزريق سوخت هسته اي را در راكتور نيروگاه اتمي بوشهر آغاز خواهد كرد.
به موجب اين گزارش سخنگوي روس اتم تاكيد كرد، كار بارگذاري سوخت در رآكتور بوشهر مرحله اي كليدي در مسير راه اندازي و آغاز فعاليت نخستين نيروگاه اتمي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود؛ با اين همه رآكتور از اين تاريخ عملياتي تلقي نخواهد شد.
خبرگزاري ايتارتاس پيش تر به نقل از بيانيه اي كه روي وب سايت آژانس اتمي روسيه منتشر شده بود گزارش داده بود رآكتور بوشهر روز بيست و يكم اوت راه اندازي مي شود.
در همين رابطه، رئيس كارگاه نيروگاه اتمي بوشهر گفت: طي شش ماه اخير مهم ترين تست هاي نيروگاه اتمي بوشهر شامل تست 250بار فشار، تست 110بار فشار بر روي مدار دوم و تست كره فلزي با 5 بار فشار با موفقيت انجام شده است.
محمود جعفري روز پنجشنبه در جريان بازديد استاندار بوشهر از نيروگاه اتمي بوشهر با بيان اين كه آخرين تست انجام شده، تست شماره 4 است كه به تست گرم معروف است، اظهار داشت: در اين مرحله از تست نيروگاه، شرايطي واقعي همانند راه اندازي نيروگاه، اما بدون سوخت واقعي ايجاد شد كه خوشبختانه اين تست با موفقيت به پايان رسيد.
وي با بيان اينكه بعد از انجام اين تست از 29 تير ماه وارد مرحله بازرسي و بازبيني شده ايم، گفت: در اين مرحله تمامي تجهيزات، لوله ها و سيستم ها مورد بررسي قرار گرفته تا از سالم بودن و يا آسيب ديدن اين تجهيزات اطمينان حاصل شود.
رئيس كارگاه نيروگاه اتمي بوشهر اضافه كرد: در اين مرحله تست هاي PT (چك نشتي)، VT (چك چشمي) و RT (چك راديوگرافي) در حال انجام است.
جعفري خاطرنشان كرد: نيروگاه اتمي بوشهر در آستانه راه اندازي قرار گرفته است.
از سوي ديگر؛ دكتر علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تأكيد كرد كه 30 مرداد به مفهوم راه اندازي نيروگاه بوشهر نيست بلكه سوخت در اين تاريخ به ساختمان رآكتور منتقل مي شود.
صالحي در گفت وگو با فارس، با يادآوري اين نكته كه عمليات انتقال سوخت به ساختمان اصلي چند روز به طول مي انجامد، افزود: پس از آنكه سوخت به ساختمان اصلي وارد شد سوخت به قلب رآكتور وارد مي شود.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين توضيح داد: در حدود 165مجتمع سوخت در نيروگاه بوشهر وجود دارد كه عمليات انتقال هر كدام از آنها حدود يكساعت به طول مي انجامد كه بر طبق پيش بيني هفت الي هشت روز اين عمليات طول خواهد كشيد، لذا اين مدت زمانبر است و اميدواريم زمينه انتقال سوخت به قلب رآكتور هرچه زودتر فراهم شود.
صالحي نسبت به راه اندازي نيروگاه بوشهر در اواخر شهريورماه ابراز اميدواري كرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين از سفر سرگئي كرينكو رئيس روس اتم در هفته آينده به تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر يك هيئت روسي در تهران مشغول مذاكره و رايزني با مسئولان نيروگاه اتمي بوشهر است.

 



رايزني احمدي نژاد با سران كشورهاي اسلامي براي تقويت روابط

رئيس جمهور كشورمان در گفت وگوهاي تلفني، حلول ماه رمضان را به سران كشورهاي سوريه، قطر، الجزاير و عراق تبريك گفت و مهمترين مسائل منطقه اي را مورد تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در گفت وگو با بشار اسد، فرا رسيدن ماه رمضان را به ملت سوريه و امت اسلامي تبريك و تهنيت گفت و استفاده از فيوضات بيكران اين ماه را براي تقويت روحيه برادري بين مسلمانان جهان مورد تاكيد قرارداد.
رئيس جمهور همچنين با تاكيد بر اهميت افزايش و ارتقاي مناسبات دو كشور در بخش هاي گوناگون اظهار داشت: ضرورت دارد در شرايط كنوني جهان با تقويت هرچه بيشتر روابط تهران و دمشق در همه عرصه ها، چشم انداز روشني براي آينده همكاري هاي دو ملت ترسيم شود.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز در اين مكالمه تلفني با تبريك ماه رمضان به دولت و ملت بزرگ ايران، به آخرين تحولات منطقه و جهان اشاره كرد و اظهار داشت: دو كشور در مهمترين مسايل سياسي و بين المللي با يكديگر اشتراك نظر دارند و اين موضوع مي تواند در جهت تقويت منافع دو ملت و ملت هاي منطقه باشد.
تاكيد احمدي نژاد و امير قطر
بر هماهنگي كشورهاي اسلامي
احمدي نژاد همچنين در تماس تلفني با امير قطر با تبريك حلول ماه مبارك رمضان و آرزوي بركت و رحمت براي ملت و دولت قطر، بر تحكيم و ارتقاي سطح روابط دو كشور در بخش هاي گوناگون تاكيد كرد.
وي روابط برادرانه تهران-دوحه را رو به گسترش دانست و گفت: شرايط و حوادثي كه در منطقه در حال شكل گيري است، افزايش همكاري و هماهنگي بين كشورهاي دوست و برادر را بيش از پيش ضروري كرده است.
شيخ حمدبن خليفه آل ثاني امير قطر نيز در اين تماس تلفني با تبريك و تهنيت فرا رسيدن ماه پرفيض رمضان، به تحولات منطقه اي و جهاني اشاره و تصريح كرد: امروز بايد با ارتقاي مناسبات و روابط خود، از روند تغيير و تحولات جاري در منطقه و جهان پيشي گرفته و با دورانديشي و تحليل تحولات، نگرش جامع و روشني از رويدادهاي آينده داشته باشيم.
اتحاد كشورهاي اسلامي، پيروزي مومنان را به دنبال خواهد داشت
رئيس جمهوري اسلامي ايران همچنين در گفت وگوي تلفني با همتاي الجزايري خود با تبريك حول ماه ضيافت الهي گفت: بدون ترديد اتحاد و همبستگي كشورهاي اسلامي، پيروزي مومنان و برچيده شدن ظلم و بي عدالتي را به دنبال خواهد داشت.
محمود احمدي نژاد در مكالمه تلفني خود با عبدالعزيز بوتفليقه، اهميت استفاده از فضاي معنوي ماه مبارك رمضان براي تقويت هر چه بيشتر وحدت و همدلي بين ملت ها و كشورهاي اسلامي را مورد تاكيد قرار داد.
وي اظهار اميدواري كرد امت اسلامي از جمله ملت الجزاير از بركات اين ماه بهره مند شوند.
براساس اين گزارش، بوتفليقه، رئيس جمهور الجزاير نيز با تبريك ماه مبارك رمضان به ملت و دولت ايران اظهار اميدواري كرد؛ در سايه وحدت و يكپارچگي امت اسلامي، تمام مسايل و مشكلات جهان اسلام به نفع مسلمانان خاتمه پيدا كند.
روابط تهران و بغداد
به نفع منطقه است
روساي جمهور ايران و عراق هم در مكالمه اي تلفني حلول ماه رمضان را به ملت هاي دو كشور و مسلمانان جهان تبريك و تهنيت گفتند.
احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با جلال طالباني با تبريك فرا رسيدن ماه رمضان، اتحاد و همبستگي گروه ها و برادران مسلمان را لازمه امنيت، پيشرفت و اقتدار دانست.
رئيس جمهور همچنين گسترش روابط تهران و بغداد را به نفع دو كشور و منطقه دانست و خاطر نشان كرد: ايران از وحدت و امنيت داخلي عراق حمايت مي كند.
جلال طالباني نيز با تبريك فرا رسيدن ماه رمضان به ملت و دولت ايران اظهار كرد: روابط و مناسبات دو كشور عميق و پايدار است و حمايت و پشتيباني ايران در ايجاد و تقويت تفاهم و وحدت در عراق نقش بسيار مفيدي داشته است.
رئيس جمهور عراق افزود: ملت و دولت عراق، جمهوري اسلامي ايران را دوست و برادر خود مي دانند.

 



فرمانده هوانيروز ارتش: شبيه سازي پرواز بالگرد در هوانيروز بومي شده است

فرمانده هوانيروز ارتش گفت كه شبيه سازي پرواز بالگرد در حال حاضر در هوانيروز بومي و به يك كار روزانه تبديل شده است.
امير كيومرث احدي در آيين افتتاحيه شبيه ساز بالگرد كبري در پايگاه هوانيروز كرمان اظهار داشت: هوانيروز در بخش آموزش هزينه هاي بسيار گزاف مالي و انساني را تحمل كرده و در اين راستا در حوادث دلخراش تعدادي از اساتيد و دانشجويان خلباني را از دست داده است.
وي با بيان اينكه تمام كشورهاي سازنده وسيله شبيه ساز چند هدف مهم را دنبال مي كنند، تصريح كرد: كاهش حوادث نيروي انساني و خسارت هاي جاني و كاهش پروازها از مهم ترين اين اهداف است.
فرمانده هوانيروز ارتش با اشاره به اينكه پرواز با بالگرد شكاري كبري بيش از چند ميليون تومان براي كشور هزينه بر است، افزود: با توجه به اينكه كشور ايران در تحريم به سر مي برد، بسيار مقرون به صرفه بود كه كار شبيه سازي به ويژه در هوانيروز جدي گرفته شود و در هفت سال گذشته به طور جد سرمايه گذاري بسيار كلاني در اين زمينه آغاز شده است.
احدي با اشاره به اينكه نخستين سري شبيه ساز با عنوان طرح منصور انجام شد، خاطر نشان كرد: تخصصي بودن و تنوع وسيله حرف نخست را در يگان مي زند.
وي گفت: پس از طرح منصور، شبيه ساز متحرك در سال 86 در هوانيروز با هزينه اي بالغ بر 2 ميليارد تومان افتتاح شد و سپس كار بر روي شبيه ساز كبري آغاز و تمام نيازمندي هاي آن در داخل تامين شد.
فرمانده هوانيروز ارتش با بيان اينكه هزينه شبيه ساز بالگرد كبري شايد يك دهم قيمت واقعي و يا كمتر از آن باشد، بيان داشت: هنوز خيلي از سازمان ها در كشور از دانش بومي شبيه سازي برخوردار نيستند.
احدي با بيان اينكه شبيه سازي در هوانيروز بومي و به يك كار روزانه تبديل شده است، اظهار داشت: شبيه ساز كبري يكي از دغدغه هاي مهم هوانيروز بود كه برطرف شد و در حال حاضر پايگاه هاي اصفهان، كرمانشاه و كرمان به اين شبيه ساز مجهز هستند.
امير سرتيپ خلبان پدرام خوشكار فرمانده پايگاه هوانيروز كرمان نيز در اين مراسم گفت: با وجود اين شبيه ساز، آموزشهاي بالگردهاي كبري نقش ديگري را در آينده خواهند داشت و آموزشهاي ارايه شده با هزينه بسيار پايين تري به خلبانان ارايه مي شود.
وي اظهار داشت: اين آموزشها در عين حال به ورزيده تر شدن خلبانان براي انجام ماموريتهايي كه به آنها واگذار مي شود كمك مي كند و آنها در اجراي ماموريتهاي محوله به عنوان مشت محكم نظام انجام وظيفه خواهند كرد.
او در مورد پروژه ديگري كه امروز در پايگاه هوانيروز به بهره برداري رسيد نيز گفت: آشيانه «فسك» پايگاه رزمي هوانيروز كرمان كه يكي از دغدغه هاي مهم سلسله مراتب فرماندهي نيروي زميني و هوانيروز بود امروز به بهره برداري رسيد.
فرمانده پايگاه هوانيروز كرمان اظهار داشت: در طول تاسيس اين پايگاه كه بيش از 30 سال از آن مي گذرد آشيانه فسك كه از بزرگترين آشيانه هاي هوانيروز كشور محسوب مي شود به صورت نيمه كاره رها شده بود كه با همت و اراده سلسله مراتب فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي و هوانيروز و با دستان پرتوان عزيزان يگان مهندسي امروز مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
اميرسرتيپ خلبان خوشكار افزود: اين آشيانه در زميني به وسعت 5300 مترمربع و بيش از 20 شاپ تخصصي آماده بهره برداري شده است.

 



معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي: اقدام اخير برزيل رويه حقوقي رايج در سازمان ملل است

معاون رسانه اي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي درباره اظهارات اخير وزيرخارجه برزيل مبني بر گزارش اجراي قطعنامه 1929 به شوراي امنيت اعلام كرد كه اين اقدام برازيليا رويه حقوقي رايج در سازمان ملل است.
«ابوالفضل ظهره وند» در گفت وگو با ايرنا، با بيان اينكه اين مسئله در قطعنامه 1929 نيز پيش بيني شده بود، تاكيد كرد در هر قطعنامه اي كشورهاي عضو سازمان ملل ملزم هستند پس از تاريخ تعيين شده گزارش را از رعايت مفاد آن به كميته تحريم ارايه كنند.
سفير سابق ايران در ايتاليا تصريح كرد: اين مسئله يك اقدام رايج و متداول است و كشورهاي عضو سازمان ملل نيز ملزم هستند كه گزارشي از رعايت مفاد قطعنامه كه بطور عام بيش از چند سطر نمي شود به كميته تحريم منعكس كنند كه برزيل نيز از جمله اين كشورها است.
اين ديپلمات ارشد ايراني با بيان آنكه اگر قطعنامه اي در رابطه با كشورهاي ديگر صادر شده بود تهران نيز بايد چنين گزارشي به سازمان ملل ارايه مي كرد، خاطرنشان كرد تنها برخي از كشورها مانند آمريكا و انگليس كه روابط خصمانه اي با ما دارند ممكن است گزارش طولاني تري به سازمان ملل در رابطه با اجراي تحريم ها ارايه كنند.
وي با بيان آنكه در دو ماه آينده نيز كميته تحريم از كشورهاي عضو سازمان ملل گزارش عملكردشان را درخواست خواهد كرد، اظهار داشت: كساني كه با رويه هاي سازمان ملل آشنا هستند به خوبي به اين موضوع آگاهند و نبايد تفسير ديگري از اين موضوع داشت.
ظهره وند در پاسخ به اين سوال كه آيا موضع برزيل در رابطه با بيانيه تهران و يا موضوع قطعنامه 1929 تغيير كرده است، گفت: اظهارات وزيرخارجه برزيل بطوركامل هماهنگ با موضع اين كشور هم در بيانيه تهران و هم قطعنامه 1929 است.
وي افزود: تمام كشورهايي كه طرف تعامل تجاري و اقتصادي با ايران هستند در فهرست كشورهايي قرار دارند كه بايد به كميته تحريم گزارش دهند.
گفتني است اكنون دو ماه از زمان صدور قطعنامه 1929 در شوراي امنيت سازمان ملل بدون اجماع بين المللي و با دو راي منفي برزيل و تركيه و يك راي ممتنع لبنان مي گذرد.
وزيرخارجه برزيل در اين رابطه گفته بود برزيل عليرغم راي منفي به قطعنامه 1929 براساس رويه قبلي خود و در احترام به قطعنامه شوراي امنيت گزارشي را به اين سازمان ارايه خواهد كرد.

 



معاون آموزش دفتر تبليغات اسلامي استان: المپياد مبلغان زبان دان در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
المپياد علمي ويژه مبلغان زبان دان در پنج گويش انگليسي، عربي، فرانسه، چيني و اسپانيايي در دفتر تبليغات اسلامي شعبه اصفهان برگزار مي شود.
معاون آموزش دفتر تبليغت اسلامي اصفهان با بيان اين مطلب، هدف از برگزاري اين المپياد را شناسايي طلاب برتر در عرصه هاي زبان هاي خارجي ذكر كرد و گفت: با توجه به برنامه هاي دفتر تبليغات اسلامي در حوزه آموزش طلاب، در آينده نزديك اين افراد دوره هاي آموزش زبان را تكميل كرده و پس از آن در بخش ها و گرايش هاي مختلف علوم و معارف اسلامي در داخل و خارج از كشور و در عرصه هاي گوناگون مرتبط بين المللي فعاليت خواهند كرد.
«حجت الاسلام والمسلمين مهرداد آقاشريفيان» شرايط لازم براي حضور در اين المپياد را اشتغال به تحصيل در پايه هفتم حوزه علميه، تابعيت جمهوري اسلامي ايران، داشتن روحيه و انگيزه كافي براي فعاليت هاي علمي و تبليغي در عرصه بين الملل و دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت عنوان كرد.

 



معاون وزير راه و ترابري: بندر شهيد بهشتي چابهار به دروازه شرق كشور تبديل مي شود

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و ترابري گفت: با سرمايه گذاري هاي انجام شده در بندر شهيد بهشتي چابهار و افزايش ظرفيت اين بندر به بيش از 6 ميليون تن، بندر شهيد بهشتي چابهار به دروازه ورود و خروج كالا در شرق كشور تبديل مي شود.
سيد عطاا صدر در حاشيه افتتاح پروژه هاي عمراني بندر شهيد رجايي در جمع خبرنگاران گفت: توجه جدي دولت براي رفع محروميت و رونق اقتصادي مناطق مختلف كشور بهره گيري از مزيت دريا و ايجاد بنادر در اين مناطق است. وي با اشاره به سرمايه گذاري 310 ميليون يورويي در فاز دوم طرح توسعه مجتمع بندري شهيد رجايي ادامه داد: اين پروژه در دست انجام است كه پيش بيني مي شود بخشي از اين فاز تا يكي دو ماه آينده به پايان برسد.
صدر، بهره گيري از توان ترانزيتي كشور را از جمله مهمترين اولويت هاي اين سازمان عنوان كرد و اظهار داشت: ظرفيت ترانزيتي اين بندر بيش از 20 ميليون تن است در حالي كه در سال قبل حدود 5 ميليون و 800 هزار تن ترانزيت صورت گرفته كه با توجه به موقعيت بسيار مناسب كشورمان در كريدور شمال جنوب، امكان استفاده بيشتر از اين ظرفيت وجود دارد.
گفتني است بهره برداري از 6 دستگاه باسكول توزين كاميون در ميدان ورودي مجتمع شهيد رجايي با حضور سيدعطاءالله صدر شروع شد.
اين پروژه در مدت يك سال ساخته شده كه قادر است ضمن كاهش ايجاد صفوف طويل وسائط نقليه، در امر ترافيك كاميون هاي ورودي بندر نيز تسهيل ايجاد كند. همچنين براي عمليات خاكريزي اين پروژه 4 ميليارد ريال، اجراي عمليات روسازي آسفالت 3 ميليارد و 500 ميليون ريال و نصب 6 دستگاه باسكول بيش از 2 ميليارد و 75 ميليون ريال هزينه شده است.

 



ويژه برنامه هاي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)

ويژه برنامه هاي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) در ماه مبارك رمضان اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي اين آستان، برنامه تلويزيوني، «ميهماني خدا» به همت شبكه قرآن و معارف سيما از ابتداي ماه مبارك رمضان توليد و به صورت مستقيم پخش مي شود. اين برنامه همه روزه از ساعت 12 ظهر با بخش هايي همچون بيان احكام، تلاوت قرآن كريم، پخش زنده اذان از حرم مطهر، نماز جماعت ظهر و عصر و ترتيل خواني يك جزء از قرآن كريم همراه خواهد بود.
در اين برنامه كه تا پايان ماه مبارك رمضان در مصلاي بزرگ ري برگزار مي شود، چهره هاي قرآني، اساتيد و قاريان قرآن كريم به اجراء برنامه خواهند پرداخت.
بر پايه اين گزارش، «رمضان با قرآن» يكي ديگر از برنامه هاي قرآني است كه در شب هاي با فضيلت ماه مبارك رمضان از سوي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني براي زائران و مجاوران و عموم علاقمندان به قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام تدارك ديده شده است.
در اين مراسم كه از ساعت 30/21 در مصلاي بزرگ ري برگزار مي شود، برنامه هايي چون قرائت دلنشين قرآن كريم توسط قاريان ممتاز و بين المللي، مديحه سرايي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، سخنراني و برگزاري مسابقه و اهداء جوائز متبركه به قيد قرعه به مرحله اجراء درخواهد آمد.
گفتني است حجج اسلام آقايان «گيوي»، «لواساني» و «متبحري» به ترتيب از دهه اول تا دهه سوم ماه مبارك رمضان، سخنران اين مراسم نوراني خواهند بود.
اين مراسم همزمان بصورت زنده از سايت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام پخش مي شود و همچنين هر شب مسابقه اينترنتي در سايت آستان مقدس برگزار خواهد شد.

 



رئيس اداره بازرگاني كاشان: فقط يك چهارم واحدهاي عرضه مواد آرايشي دركشور مجوز دارد

كاشان-خبرنگاركيهان:
رئيس اداره بازرگاني كاشان گفت: در سطح كشور 18هزار و 700 واحد عرضه مواد آرايشي وجود دارد كه تنها يك چهارم آن داراي مجوز هستند.
علي نظافتي در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا در كاشان در محل فرمانداري ويژه اين شهرستان با اشاره به اينكه ايران، عمده ترين واردكننده مواد آرايشي است، اظهار داشت: با توجه به عوارض حاد مواد آرايشي غيراستاندارد بايد نظارت بيشتري بر واحدهاي عرضه كننده صورت گيرد.
معاون سياسي امنيتي فرمانداري كاشان هم در اين جلسه گفت: مواد آرايشي و بهداشتي وارداتي غير استاندارد مي تواند اثرات غيرقابل جبراني را براي مصرف كنندگان به بار بياورد.
محمد رضوان نژاد با بيان اينكه مصرف اقلام بهداشتي و آرايشي غيراستاندارد سبب ناراحتي هاي پوستي مي شود گفت: اين مواد آرايشي و بهداشتي به دليل آنكه مستقيماً بر سلامت مردم تاثير منفي مي گذارد، هرگونه سهل انگاري در اين زمينه خيانت به مردم محسوب مي شود.

 



ساخت ضريح حرم مطهر امام حسين(ع) تا اربعين به اتمام مي رسد

مدير پروژه ساخت ضريح جديد حرم مطهر امام حسين (عليه السلام) گفت: اين ضريح تا اربعين امسال به اتمام مي رسد و براي انتقال به كربلاي معلي آماده مي شود.
محمود پارچه باف در گفت وگو با فارس در قم با اشاره به آماده سازي ساخت ضريح امام حسين(ع) اظهار داشت: تاكنون بيش از 70 درصد كار ساخت ضريح انجام شده است.
وي با اشاره به ميزان اعتبار هزينه شده در ساخت اين ضريح مطهر ادامه داد: تاكنون قريب به 3 ميليارد و 300 ميليون تومان وجوه نقدي از سوي علاقه مندان و محبان به آل الله از سراسر كشور براي ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) اهدا شده است.
مدير پروژه ساخت ضريح جديد حرم مطهر امام حسين(ع) بيان داشت: همچنين 90 كيلو طلا در قالب كمك هاي مردمي شامل انگشتر، گردنبند، سينه ريز و... بوده و براي ساخت پروژه اهدا شده است كه با توجه به وعده هايي كه به مردم داده شده اين طلاها ذوب شده و در ساخت ضريح مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه 4 هزار و 500 كيلو نقره براي استفاده در ساخت ضريح به كار رفته است، ابراز داشت: پيش بيني مي شود 120 كيلو طلا در ساخت ضريح مورد استفاده قرار گيرد.
پارچه باف با اشاره به حضور هنرمندان فاخر در انجام اين پروژه افزود: گروه هاي هنري بسياري از جمله معماري، نگارگري، خطاطي، قلمزني، نجاري و... با اين مجموعه همكاري مي كنند.
وي خاطر نشان كرد: در نيمه ماه مبارك رمضان اخبار جديدي از پيشرفت ساخت ضريح مطهر حرم امام حسين(ع) به اطلاع عموم خواهد رسيد.

 



از سوي مركز ملي پاسخگويي انجام مي شود
پاسخگويي «سه شيفته» به سؤالات ديني مردم در ماه رمضان

قم- خبرنگار كيهان:
مدير بخش پاسخگويي تلفني مركز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، از پاسخگويي كارشناسان ديني اين مركز در ماه مبارك رمضان در سه شيفت كاري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل روشن تن ضمن تشريح برنامه هاي اين مركز در ماه مبارك رمضان، خاطرنشان كرد: در ماه مبارك رمضان، مركز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني، همه روزه به جز روزهاي تعطيل، صبح ها از ساعت 9 تا 13، عصرها از ساعت 16 تا 30:19 دقيقه و شب ها از ساعت 21 تا 23 در سه شيفت كاري به سؤالات ديني مردم پاسخ مي دهد.
وي يادآور شد: گروه هاي فلسفه و كلام، فقه، اخلاق و تربيت، تاريخ و سيره و اديان و همچنين قرآن و حديث به منظور رفع شبهات و سؤالات موجود در اين مركز شكل گرفته است و كارشناسان به پرسش هاي اقشار مختلف مردم به سه صورت تلفني، كتبي و اينترنتي پاسخ مي دهند.
مدير بخش پاسخگويي تلفني مركز ملي پاسخگويي ديني دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به اهداف راه اندازي اين بخش عنوان كرد: پاسخگويي تلفني به سوالات ديني با هدف دسترسي آسان و سريع پرسشگران به پاسخ هاي خود راه اندازي شده است.
حجت الاسلام روشن تن، با اشاره به شماره تلفن هاي اختصاص يافته براي طرح سؤالات ديني مردم به صورت تلفني افزود: پيش شماره 9640 شامل 150 خط با بهره گيري از محققان و كارشناسان متخصص ديني، در اين مركز پاسخگوي سوالات ديني مردم است.
وي اظهار داشت: ساير بخش هاي مركز ملي پاسخگويي ديني دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز در ماه مبارك رمضان همچون گذشته فعال است و مردم مي توانند پاسخ سؤالات ديني خود را به صورت كتبي و اينترنتي نيز دريافت كنند.
مدير بخش پاسخگويي تلفني مركز ملي پاسخگويي ديني دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم اضافه كرد: شصت كارشناس ديني مركز ملي پاسخگويي در هر شيفت كاري نسبت به پاسخگويي به پرسش هاي ديني مردم اقدام مي كنند و در بخش خواهران نيز همين تعداد كارشناس مشغول خدمت رساني هستند.

 



امام جمعه موقت اهواز: سخنان مشايي موفقيت هاي دولت را زير سوال مي برد

اهواز-خبرنگاركيهان:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اظهارات مشايي گفت: ادامه اين وضعيت به نفع دولت و نظام نيست و موفقيت هاي دولت را زير سوال مي برد.
آيت الله دكتر محسن حيدري در خطبه هاي نمازجمعه اهواز با اشاره به اظهارات اخير اسفنديار رحيم مشايي اظهار داشت: ادامه اين وضعيت به نفع دولت و نظام نيست، چون اساس موفقيت نظام و مخصوصاً دولت همين اعتماد عمومي ملت ايران به مسئولان است و به همين دليل تاكنون توطئه ها خنثي شده اند.
وي افزود: پشتوانه دولت اعتماد عمومي ملتي است كه اسلام خواه است و اين سخنان كه از سوي يك مقام مسئول به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور مطرح مي شود، سم مهلك براي اعتماد عمومي مردم به دولت است.
امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: دولت موفقيتهاي زيادي داشته و اين گونه حرفها تمام موفقيتهاي دولت را زير سوال مي برد و به ضرر تمام مي شود و بايد پايان پذيرد.
وي با اشاره به اينكه ممكن است كسي بگويد اين حساسيت ها غير عادي است گفت: اين غلط است چون اين حرفها شائبه انحراف دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: هر چند عده اي تلاش مي كنند كه اين مطالب را توجيه كنند، اما ظاهر كلام ترويج ملي گرايي است و خواسته فتنه گران را بوسيله دولت تامين مي كند. وي در ادامه افزود: بيان اين حرف هاي غلط، هم از نظر شرعي حرام و هم از نظر قانوني جرم است و به مصلحت كشور نيست.
حيدري گفت: نظرات شخصي اين فرد مطرح نيست بلكه آنچه مهم است جايگاهي است كه اين فرد در آن قرار دارد و اظهارنظر دراين جايگاه به نام دولت تمام مي شود طوري كه باعث تضعيف دولت و سلب اعتماد عمومي مي شود.
امام جمعه موقت اهواز در پايان براي حل اين مشكل به رئيس جمهور توصيه كرد كه يا اين شخص از مسئوليتها كنار گذاشته شود و به عنوان يك شهروند عادي با مسئوليت خودش اين حرفها را بزند و ديگران اگر احساس مسئوليت كردند پاسخ وي را بدهند، يا اينكه چنانچه رئيس جمهور به اين شخص اعتماد داشته و براي شخص ايشان حجت است و براي ما قابل احترام، تكليف كنند كه ديگر هيچ اظهار نظري در اين گونه امور نكند.

 



فرمانده بسيج ناحيه همدان: روزنامه كيهان نقش موثري در خنثي كردن عمليات رواني دشمن دارد

همدان-خبرنگار كيهان:
روزنامه كيهان نقش موثري در خنثي كردن عمليات رواني دشمن دارد.
فرمانده بسيج سپاه ناحيه همدان با بيان اين مطلب افزود: دشمن امروز با ابزار جنگ نرم وارد ميدان شده است و مطبوعات نيز در خط مقدم مقابله با توطئه بيگانگان قرار دارند.
سرهنگ علي رضايي افزود: از جرايد همانند روزنامه كيهان انتظار مي رود فرهنگ ايثار و شهادت و اسلام ناب محمدي(ص) را در جامعه انتشار دهند و در ايجاد روحيه نشاط و تقويت انگيزه و اميد به آينده قدم هاي موثري را بردارند.
فرمانده سپاه ناحيه همدان با تجليل از عملكرد مدير مسئول روزنامه كيهان اظهار داشت: حسين شريعتمداري از افراد آگاه و بصير جامعه است كه با مطالب غني خود اين بصيرت را نيز به جامعه منتقل كرده است و نيز سرپرست روزنامه كيهان در استان نيز از نيروهاي خوش فكر و بسيجي و در خط ولايت بوده كه موجب افتخار بسيج است.

 



مديركل امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري: رشد علمي ايران 10 برابر متوسط جهاني است

مديركل امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري رشد علمي كشور را 10 برابر متوسط جهاني اعلام كرد.
به گزارش فارس از نوشهر، محمد جمشيدي پيش از ظهر ديروز در مراسم تجليل از نفر سوم كنكور تجربي كه در هتل عرش نوشهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز كشور ما در درجات بالاي علمي در دنيا قرار دارد و اين مسئله حاصل تلاش جوانان با استعداد كشور است.
وي اظهار داشت: جوانان ايران اسلامي با تكيه بر پايه ايمان به خودباوري رسيده اند و اين خودباوري اسلامي ايران را سرآمد بسياري از كشورها كرده است.
جمشيدي ادامه داد: ايران اسلامي در حال حاضر در هفت رشته علمي حرف اول را در منطقه مي زند و مركز پزشكي خاورميانه شده است و منابع انساني حاذق و هزينه بسيار پايين درمان در كشور باعث استقبال مردم ديگر نقاط دنيا از درمان در ايران شده است.وي با اشاره به اينكه جهش ايجاد دانشگاه هاي دولتي در دولت نهم و دهم بسيار چشمگير بوده است، گفت: تا قبل از دولت نهم بيش از 70 دانشگاه دولتي در كشور وجود داشت اما امروز حدود 115 دانشگاه دولتي در سراسر كشورمان ايجاد شده است.
جمشيدي خاطر نشان كرد: در سال هاي 82 و 83 حدود 900 هزار دانشجو در كشور داشتيم، اما اين ميزان امسال به نزديك 5/3 ميليون نفر رسيده است و دانشجويان مقطع ارشد رشد چهار برابري و مقطع دكتري رشد 5/2 برابري داشته اند.
مديركل امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همچنين افزود: امروز كشور به منابع انساني خود به عنوان سرمايه اصلي مي نگرد و دشمنان درصدد از بين بردن اين سرمايه هستند اما نتوانسته اند در اين راه توفيق داشته باشند و ايران اسلامي روز به روز در گسترش و توليد علم گام هاي استوارتري را برمي دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

ماموريت سينمايي سفارت فرانسه در تهران
سايت خبري مشرق گزارش داد: در هفته هاي اخير سفارت فرانسه در تهران ارتباطات گسترده اي را با برخي اهالي سينما به ويژه اعضاي خانه سينما برقرار كرده است.
كارمندان سفارت فرانسه به ويژه بخش رايزني فرهنگي در هفته هاي اخير ملاقات هاي متعددي را با چهره هاي فرهنگي، هنري به ويژه سينمايي داشته اند.
يكي از محورهاي كاري رايزن فرهنگي سفارت فرانسه پيگيري اخبار خانه سينما، جشن سينماي ايران، شوراي داوري خانه سينما، فعاليت ها و مواضع معاونت سينمايي وزارت ارشاد و بنياد سينمايي فارابي بوده است.
براساس اين گزارش، بخش عمده اين ملاقات ها و پي گيري ها در ساختماني در ديباجي شمالي انجام مي شود.
گفته مي شود تاكنون تعدادي از اهالي سينما موفق به اخذ بورسيه هاي كوتاه مدت و بلندمدت از سفارت فرانسه شده اند.
پس از فتنه سال 88، سفارتخانه هاي خارجي در تهران، فعاليت گسترده اي را جهت جذب نخبگان علمي و هنري تدارك ديده اند.
انتقاد شمقدري از فيلمسازاني كه
براي جايزه خارجي منافع ملي را قرباني مي كنند
معاون سينمايي وزير ارشاد از بي تعهدي برخي فيلمسازان نسبت به منافع ملي كشورمان انتقاد كرد و گفت: بعضي از افراد براي اينكه به يك جايزه و نشان برسند حاضرند همه چيز را قرباني كنند.
جواد شمقدري در برنامه تلويزيوني هفت درباره رانت خواران سينمايي توضيح داد: بخش مهمي از سرمايه سينماي ايران را افرادي گرفته اند كه خودشان هيچ گاه در سينما سرمايه گذاري نكرده اند. در سال هاي گذشته سينماي ايران همواره با كمك دولت سرپا بوده و همه كساني كه طي اين سال ها از برخي رانت ها برخوردار بوده اند اكنون كه تيمي با شعار «عدالت طلبي» آمده نگران شده اند.
وي درباره رابطه سينماگران با منافع ملي افزود: تعريف امنيت ملي بسيار روشن است چرا كه ما به دليل اعتقاداتي كه داريم خيلي از مناسبات جهاني را نپذيرفتيم و مثلا رژيم اشغالگر قدس را به رسميت نشناخته ايم و در اين مناسبات من فيلم ساز نيز نقشي دارم و سوال اينجاست كه فيلمساز بايد چه نقشي در اين زمينه داشته باشد؟
معاون سينمايي اضافه كرد: من قبول دارم كه بعضي از افراد ممكن است همراهي نكنند و منافع ملي را قرباني اين موضوع كنند و براي اينكه به يك جايزه و نشان شواليه و... برسند حاضرند همه چيز را قرباني كنند و بايد بدانيم كه خيانت تنها مختص به خارج از كشور نيست و يك نفر از داخل مجموعه هم مي تواند به مردم خيانت كند و ما آمديم تا با كمك دوستان اين مشكلات را برطرف كنيم.
شمقدري همچنين با رد ريزش مخاطب گفت: ريزش اصلي در دوره اصلاحات رخ داد، به گونه اي كه مخاطب سينماي ايران از 56 ميليون نفر در سال 75 به 13 ميليون نفر در سال 80 رسيد. اين در حالي است كه اين آمار در سال هاي اخير به حدود 20 ميليون نفر رسيده است.
مجازات همكاران شبكه هاي ماهواره اي معاند
مديركل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از بررسي مقررات و جرائم براي كساني كه با شبكه هاي ماهواره اي معاند همكاري مي كنند خبر داد.
عليرضا كريمي در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد:ما براي شبكه هاي ماهواره اي هم مقرراتي داريم و جرائمي را براي كساني كه با شبكه هاي ماهواره اي معاند همكاري كنند، در نظر گرفته ايم كه اكنون در دست بررسي است و مراحل نهايي خود را سپري مي كند.
كريمي در ادامه گفت: با تصويب اين قانون نحوه برخورد با افراد خاطي در اين زمينه مشخص مي شود و راهكارهاي اجرايي كردن آن هم از طريق قوانين و مقرراتي است كه پيشنهاد كرديم.
مديركل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اظهار اميدواري كرد: اميدواريم اين موضوع در سال جاري انجام شده و نهايي شود.
تبليغ زندگي غربي در دو هزار شبكه ماهواره اي
دو هزار شبكه ماهواره اي براي تبليغ زندگي غربي فعاليت مي كنند.
دكتر عليرضا احمدي كارشناس رسانه در گفتگو با مهر در مورد برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي گفت: هم اكنون 17هزار و 666 شبكه ماهواره اي در ايران قابل دريافت است كه از اين تعداد دو هزار شبكه به خوبي و وضوح بالا در ايران قابل مشاهده است.وي افزود: از اين دو هزار شبكه 380 شبكه اختصاص به موسيقي دارد كه 24 ساعته موسيقي و كليپهاي تلويزيوني پخش مي كنند و از ميان شبكه هاي قابل دريافت در ايران 74 شبكه به مد لباس، آرايش و...، 273 شبكه مخصوص اديان، تاريخ و...، 419 شبكه به ورزش، 252 شبكه مخصوص كودكان و نوجوانان و 92 شبكه اختصاص به مقولات اقتصادي دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14