(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20  آذر 1389- شماره 19812

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ارجاع قطعنامه حقوقي درباره شهادت استاد شهرياري به مراجع بين المللي
خطيب جمعه تهران: حادثه تلخ عاشوراي 88 آبروي فتنه گران را برد
انتصاب حجت الاسلام والمسلمين سعيدي به توليت جديد آستان مقدس حضرت معصومه(س)
تجليل امام جمعه قم از مواضع مقتدرانه جليلي در ژنو
استقبال مردمي از كاروان آسيايي شكست محاصره غزه
همايش شير خوارگان حسيني (ع) در شهرهاي ايران و 30 كشور جهان
قشقاوي: مسئولان عراقي در حفاظت از جان زوار ايراني مسئولانه تر عمل كنند
 كاهش 86درصدي بارش ها در فصل پاييز
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي: ايران ششمين كشور بزرگ به لحاظ رشد سرمايه گذار خارجي است
با حضور وزير بازرگاني ايران بزرگ ترين نمايشگاه اختصاصي ايران در بلاروس افتتاح شد
حداد عادل: انقلاب اسلامي تا زماني كه مردم بصيرت داشته باشند بيمه خواهد بود
به زودي هيئت هاي اقتصادي آلمان تركيه و چين به ايران مي آيند
فروردين 90  آب شيرين دوباره به قم مي رسد
اخبار ادبي و هنري



رئيس سازمان بسيج حقوقدانان كشور خبر داد
ارجاع قطعنامه حقوقي درباره شهادت استاد شهرياري به مراجع بين المللي

رئيس سازمان بسيج حقوقدانان كشور از تدوين و ارجاع قطعنامه حقوقي درباره شهادت استاد شهرياري به مراجع بين المللي خبر داد.
دكتر اخوان فرد، در اولين همايش حقوقدانان بسيجي سپاه محمدرسول الله(ص) با عرض تسليت به مناسبت شهادت دانشمند هسته اي كشورمان گفت: سازمان بسيج حقوقدانان كشور درباره شهادت دكتر مجيد شهرياري قطعنامه حقوقي و قانوني تهيه و تنظيم كرده كه در آينده اين قطعنامه را جهت پيگيري و تصويب به مجامع حقوقي و بين المللي ارجاع مي دهد.
وي در ادامه با بيان اينكه اخلاص، بصيرت و استقامت از مهمترين خصوصيات بسيجي از ديدگاه مقام معظم رهبري است، گفت: جذب، سازمان دهي و ارتقا حقوقدانان بسيجي، دفاع همه جانبه از اهداف انقلاب در سطح بين المللي، توانمندسازي و بهره گيري از ظرفيت هاي موجود، پاسخگويي به شبهات و اتهامات بي اساس، آينده پژوهي و ابتكار عمل در حوزه هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي و شناسايي مستمر مشكلات و مسائل اساسي در حوزه قضا و نظام حقوقي بين الملل از ضرورتهاي تشكيل «سازمان بسيج حقوقدانان» مي باشند كه در سه مرحله ايجاد، تثبيت و نهادينه سازي و بهره وري، بهره برداري و توسعه قابل تحقق است.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوقدانان، در اين همايش كه بيش از 270 نفر از وكلا و سردفتران، اساتيد دانشگاه و مشاوران حقوقي و فارغ التحصيلان رشته هاي حقوقي تهران بزرگ حضور داشتند حجت الاسلام گواهي مسئول نمايندگي سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نيز طي سخناني با اشاره به شهادت شهيد راه علم دكتر شهرياري افزود: عمال وحشي صهيونيستي در داخل كشور به خيال باطل خود سعي كرده اند با شهادت نخبگان علمي و ديني بر پيكره جمهوري اسلامي ضربه بزنند ولي تجربه نشان داده كه اين اقدامات به ضرر خودشان تمام شده و در نزد ملت هاي جهان خوار و ذليل شده اند.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه بسيج ريشه در عاشوراي حسيني دارد افزود: يكي از سناريونويسان غربي چند سال قبل اين جمله را نوشته بود كه: «انقلاب اسلامي دو بال دارد يك بال سرخ و يك بال سبز.» اتفاقاً اين جمله درست است چرا كه بال سرخ انقلاب اسلامي ريشه در عاشورا و بال سبزش ريشه در انتظار مهدويت دارد. آن نويسنده غربي گفته اگر ما بتوانيم اين دو بال را از شيعه بگيريم همه چيز را گرفتيم. يعني عاشورا را اگر محو كنيم انتظار را لغو كرده ايم. ولي الحمدالله با بصيرت و آگاهي شما عزيزان بسيجي آنها هيچوقت به هدف باطل خود نمي رسند و لذا از شما مي خواهم بنا به فرموده رهبر عزيزمان «بسيجي بمانيد».

 



خطيب جمعه تهران: حادثه تلخ عاشوراي 88 آبروي فتنه گران را برد

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه حادثه تلخ عاشوراي 88 را نمي توانيم فراموش كنيم، گفت: خداوند به دست خود فتنه گران در سال گذشته آبروي آنها را برد.
به گزارش فارس آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت ديروز تهران در خطبه اول نمازجمعه ضمن دعوت مردم به تقواي الهي، ماه محرم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حسين مايه عزت و افتخار مسلمانان و نجات بخش انسانيت و اسلام است و آنچه از اسلام باقي مانده، به بركت خون پاك حسين و ياران اوست.
وي با تاكيد بر اينكه اگر حسين(ع) نبود، امروز اثري از اسلام باقي نمانده بود، حادثه كربلا را درس و عبرت بزرگي براي هميشه تاريخ دانست و گفت: در آن زمان عده اي مسلمان مدعي اسلام به جنگ با پسر پيامبر آمدند و به بي رحمانه ترين شكل، پسر پيامبر(ص) را به شهادت رساندند؛ قساوت و بي رحمي و بي انصافي تا آن حد كه حتي به يك بچه شيرخواره هم رحم نكردند، از عجايب روزگار است.
امام جمعه موقت تهران همچنين گفت: امام حسين و يارانش با مقاومت، ايستادگي و پايداري در بالاترين حد ممكن، حاضر به تسليم نشدند و شهادت و خستگي و اسارت را پذيرفتند؛ آنان همه آنچه كه اتفاق افتاد را قبول كردند و يك كلمه هم كوتاه نيامدند؛ حسين(ع) شهيد امر به معروف و نهي از منكر است.
وي بر همين اساس ادامه داد: حسين(ع) فرمود «براي امر به معروف و نهي از منكر قيام مي كنم»، او با بزرگترين منكر، كه حكومت اموي بود در افتاد، يعني حكومتي ضد خدا، ضد پيامبر و ضد قرآن كه با شهادت امام حسين(ع) ساقط شد و نبايد عاشورا و درس هاي آن را فراموش كنيم.
آيت الله جنتي ضمن گراميداشت هفته امر به معروف و نهي از منكر، گفت: بايد اين وظيفه متروكه را فراموش نكنيم؛ بايد از گناهانمان توبه كنيم و به امام حسين(ع) متوسل شويم و بايد بدانيم هر آنچه به سرمان مي آيد از گناهاني است كه انجام مي دهيم، اكنون گرفتار كم آبي و خشكسالي هستيم كه از ديد توحيدي و قرآني، مصيبتي كه بر شما وارد مي شود، بر اثر كارهايي است كه انجام مي دهيد و يكي از مصيبت هاي بزرگ خشكسالي است كه اين گونه موجب ايجاد مشكلاتي براي مردم مي شود، بنابراين توصيه اكيد مي كنم در اين ايام مام محرم همه ملت، با تضرع و زاري به درگاه پروردگار و توسل به امام حسين(ع) از گناهان توبه كنند چرا كه در اين صورت خداوند باران رحمتش را فرو مي فرستد.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه حادثه عاشورا نتيجه فراموش كردن «غدير» بود، گفت: غدير فراموش شد و حسين، علي و امام حسن(ع) به شهادت رسيدند. اگر مسئله ولايت برقرار نشود همه چيز بر باد مي ورد؛ ما شاهديم با اينكه تبليغ رسالت شد و پيامبر(ص)، امام علي(ع) را به عنوان ولي و جانشين پس از خود معرفي كرد، اما باز هم بسياري اين پيام را دريافت نكردند و سياسي كاري ها و قدرت طلبي ها حاكم شد و علي(ع) خانه نشين شد و به دنبال آن اين مشكلات پيش آمد، پس هر آنچه كه اتفاق افتاد به دليل فراموش شدن حادثه «غدير» است.
خطيب نماز جمعه ديروز تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عزت و سربلندي كه پروردگار به اين ملت، جامعه، انقلاب و اسلام عطا فرموده به بركت «ولايت فقيه» است، يادآور شد: «ولايت فقيه» بايد حاكم باشد و همان قدرتي را كه خداوند به او داده در دست داشته باشد چرا كه در اين صورت احياي «اسلام و قرآن» تضمين مي شود؛ نبايد از اين موضوع غفلت شود و كساني كه گاهي در برابر اين موضوع حركات نامعقول انجام مي دهند، بايد بدانند كه مرتكب گناه بسيار بزرگي مي شوند.
آيت الله جنتي همچنين با بيان اينكه با «ولايت فقيه» در افتادن، با علي و حسين در افتادن است چرا كه اين ادامه همان رشته است، عنوان كرد: بايد از عاشورا درس هاي زيادي بگيريم و بدانيم اگر مي خواهيم اسلام و قرآن زنده باشند، بايد جايگاه «ولايت فقيه» را حفظ كنيم چرا كه اين ولي فقيه است كه در هر زماني كه نظام و كشور و مردم به مخاطره مي افتند، احساس مسئوليت مي كند و كشور را به وحدت مي رساند.
خطيب نمازجمعه ديروز تهران در ادامه سخنانش با يادآوري اينكه ما حادثه تلخ عاشوراي 88 را نمي توانيم فراموش كنيم، گفت: عده اي كه از نظام، اسلام، انقلاب، ولي فقيه، امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب عقده داشتند، اين افراد زماني كه ديدند زمينه براي آنها فراهم شده، در اثر آن حركت لعنتي كه انجام دادند و اغتشاشي كه به وجود آوردند، زمينه ها را براي اين افراد فراهم كردند و آن ها باورشان شد كه نظام در سراشيبي سقوط قرار گرفته و اين را باور كردند در خارج و در داخل و مسئله براندازي نظام مطرح شد، عده اي باور نمي كردند كه مقام معظم رهبري مي فرمودند«مسئله انتخابات» نيست، مسئله جزئي نيست و حتي مسئله «ولايت فقيه» هم نيست، بلكه مسئله «نظام» و «اسلام» است آن مسئله اي كه در آن هدف مشترك بهائيون و منافقين و احزاب منحرف گوناگون و هر ضد اسلام و ضد انقلابي در آن وجود دارد، مسئله براندازي نظام يعني مخالفت با اسلام است اما خداوند آبروي آنها را به دست خودشان برد.
«غبار فتنه همه جا را فرا گرفته بود و بسياري از چشم ها جايي را نمي ديدند و متوجه نبودند كه چه اتفاقي رخ داده. زماني كه فتنه گران با حسين(ع) در افتادند، وقتي با پرچم حسيني شروع به هتاكي كردند و به عزاداران حسيني رگبار سنگ بستند، وقتي كه رسماً آمدند و به مظاهر ديني اهانت كردند، آن وقت بود كه اين غبار فرو نشست و بسياري سخناني را كه متوجه نمي شدند، را متوجه شدند كه مسئله خداوند و پيغمبر است و مسئله امام حسين(ع) است و ماوراي موضوع «ولايت فقيه» است.»
آيت الله جنتي در خاتمه خطبه اول خود گفت: اين درس بزرگي بود كه ملت ايران از تاريخ گرفت و به لطف خداوند آنچه پيش مي آيد تلخي و سختي و ناگواري دارد ولي بركاتي هم داشت و غيرت حسيني در ميان مردم به جوش آمد و كساني كه تا آن زمان تصور مي كردند اين افراد راه درستي را طي مي كنند و حاضر بودند به آنها كمك كنند، اما از عاشوراي 88 به بعد متوجه شدند كه اشتباه مي كردند و به لطف الهي شرايط درست شد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به مذاكرات ژنو ادامه داد: برگزاري اين مذاكرات يك برگ برنده براي كشور بود كه طي آن عزت اسلام و نظام تامين شد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه غربي ها عادت كرده بودند كه خود را ارباب و ديگران را نوكر بدانند، گفت: غرب هميشه تلاش كرده با فشار و ارعاب ديگران را تسليم كند اما بايد بداند كه اين روشها كهنه شده و تمام تحريم ها و تهديدها، نظام اسلام را در برابر دشمني ها مقاوم كرده است.
آيت الله جنتي با بيان اينكه تحريم هاي غرب ايستادگي ملت ايران را بيش از گذشته مي كند، اضافه كرد: ترور چهره هاي برجسته و علمي كشور نيز همين نتيجه را براي غرب خواهد داشت و تاثيري در روند پيشرفت هاي هسته اي كشور ندارد.
وي با بيان اينكه در هر پستي كه يك انسان متدين و قوي سر كار بوده، آنجا آباد شده است، تصريح كرد: شوراي عالي امنيت ملي نيز اكنون در چنين حالتي قرار دارد و در مذاكرات ژنو مشاهده كرديم كه جليلي به احترام شهادت استاد شهرياري يك دقيقه سكوت كرد و در آنجا به سران كشورهاي غربي اعلام كرد كه خون اين شهيد به گردن آنهاست كه اين مسئله براي غربي ها گران تمام شد و جو جلسه را شكست.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين مذاكرات اعلام كرد كه مسائل هسته اي ايران تمام شده است، خاطرنشان كرد: شاهد بوديم كه جليلي خطاب به سران غربي صراحتا اعلام كرد كه ادامه اين مذاكرات و ملاقات ها بايد بر سر مسائل مشترك بين المللي مانند صلح و امنيت جهاني و عدالت ادامه يابد و مسئله هسته اي ايران تمام شده است.
جنتي با بيان اينكه غربي ها در اين مذاكرات كاملا منفعل شدند، تصريح كرد: دشمن ناچار به تسليم است چون هر شيوه اي كه به كار گرفته، بي نتيجه بوده است.
وي در ادامه به ترور بيش از 13هزار نفر از مردم و مسئولين كشور به دست منافقين طي سالهاي بعد از انقلاب اشاره كرد و اظهار داشت: تمام اين اقدامات بي نتيجه بوده و ظاهرا دشمنان عقل خود را از دست داده اند كه باز هم به اقداماتي مانند حذف فيزيكي و ترور روي آورده اند.
خطيب موقت نمازجمعه همچنين تصريح كرد: اگر دشمنان همه قدرتهاي خود را يكجا جمع كنند ملت، مردم و ولي امر جمهوري اسلامي ايران تسليم نخواهند شد.
جنتي در بخش ديگري از سخنان خود به تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي به فرمان حضرت امام(ره) در سال 63 اشاره كرد و افزود: حضرت امام معتقد بودند كه يك انقلاب فرهنگي در كشور بايد رخ دهد و در اين زمينه شوراي انقلاب فرهنگي تشكيل شد كه البته اقداماتي نيز انجام داده است.
وي با بيان اينكه اين شورا در برخي مقاطع بسيار كند عمل كرد، گفت: اكنون شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هدايت مقام معظم رهبري فعالتر از گذشته شده و در بحث مهندسي فرهنگي گامهاي خوبي را برداشته است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه كارهاي بر زمين مانده زيادي در حوزه مسائل فرهنگي كشور وجود دارد، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري بارها بر تحول فرهنگي و آموزشي در كشور تاكيد كرده اند و بايد توجه داشت كه آموزش و پرورش و نظام آموزش عالي كنوني، در شأن مردم و نظام جمهوري اسلامي نيست و بايد يك تحول اساسي در آن ايجاد شود.
جنتي همچنين به لزوم توجه و تقويت فرهنگ عمومي در جامعه اشاره كرد و گفت: محورهايي چون قناعت، پرهيز از اسراف، ايثارگري، قانونگرايي، انضباط اجتماعي، وجدان كاري، ابتكار عمل، كار جمعي و سخت كوشي از مهمترين نيازهاي امروز جامعه هستند كه بايد به آن توجه كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نمي توان بنده را متهم به مخالفت با دولت و رئيس جمهور كرد، اظهار داشت: بارها در عرصه هاي مختلف به دليل حاكم شدن ارزشهاي اسلامي و انقلابي در كشور از اين دولت حمايت كرده ايم، بنابراين نمي توان بنده را متهم به مخالفت با دولت و رئيس جمهور كرد اما در برخي موارد مسائلي پيش مي آيد كه چاره اي جز بيان آن از اين طريق وجود ندارد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با تاكيد بر لزوم شايسته سالاري در اين انتخاب مسئولان بخش هاي مختلف خاطرنشان كرد: در يك نمونه شاهد هستيم كه جواني را با كمترين تجربه مديريتي، به عنوان استاندار يك استان بزرگ، مهم و داراي مسائل اقتصادي معرفي مي كنند كه در نتيجه آن برخي از نيروهاي حزب اللهي و ارزشي طرد مي شوند.
جنتي با بيان اينكه افتخار ما به حزب الله است، افزود: هر جا كه احساس كنيم نيروهاي حزب اللهي و حزب الله در حال تضعيف شدن هستند، در مقابل آن مي ايستيم و اين مسئله را تحمل نمي كنيم.
وي همچنين يادآور شد: در يك نمونه ديگر شاهديم كه در منطقه آزاد فردي را بدون شايستگي لازم معرفي كرده اند كه در يك معامله امضا شده توسط وي بيش از 400 ميليارد تومان از اموال مردمي ناديده گرفته شده است. وي ادامه داد سخن بنده به رئيس جمهور اين است كه با وجود تمام تلاشها و اقدامات مثبت و موثر اين دولت، انتظار ما اين است كه هيچ نقطه ضعفي وجود نداشته باشد.

 



با حكم رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
انتصاب حجت الاسلام والمسلمين سعيدي به توليت جديد آستان مقدس حضرت معصومه(س)

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدمحمد سعيدي را به عنوان توليت آستان نوراني و مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و مراكز و مناطق وابسته به آن منصوب كردند.
متن حكم به اين شرح است:
جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيدمحمد سعيدي دامت افاضاته
با قدرداني از خدمات ارزنده و ماندگار جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي مسعودي خميني حفظه الله به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها، جناب عالي را به توليت آن آستان نوراني و مراكز و مناطق وابسته به آن براي مدت پنج سال منصوب مي كنم و اميدوارم اين شرف و منزلت والا، توفيق خدمتگزاري به آن عتبه مبارك را كه محور حوزه علميه عظمي است، به شما كه خود از خاندان علم و شهادت و متصف به فضل و تقوا مي باشيد، ارزاني دارد.
وظيفه بزرگ آن جناب، جديت در حفظ و حراست از كرامت بارگاه و متعلقات آن و تلاش لازم براي آسايش زائران و مجاوران و نشر معارف اهل بيت عليهم السلام و خدمت به محرومان و مستضعفان و توسعه و بهسازي آن كانون علم و معنويت است.
از خداوند متعال توفيق جنابعالي را مسئلت مي نمايم.
سيدعلي خامنه اي
18آذر1389

 



تجليل امام جمعه قم از مواضع مقتدرانه جليلي در ژنو

امام جمعه قم با اشاره به آشوب در كشورهاي غربي گفت: غربي ها مي خواستند درگيري ها در ايران باشد و در فتنه 88 اقداماتي را انجام دادند اما فتنه گران بيچاره امروز به كنجي خزيده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ظهر ديروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به موضوع جريان كربلا گفت: تاسوعا و عاشوراي حسيني به عنوان اوج غم شيعه محسوب مي شود و در حالي كه ساليان سال از اين جريان مي گذرد باز هم براي مردم تازگي داشته و مردم عزادار هستند.
وي تصريح كرد: ما مديون كربلا و عاشوراي امام حسين(ع) هستيم و ماندگاري دين مان نيز به دليل عاشورا است.
امام جمعه قم با بيان اينكه اين حماسه بزرگ با جلوه هاي عقلاني و عاطفي آن يك تدبير الهي براي حفظ دين اسلام است، بيان داشت: كربلا يك نقشه راه و شاخص حق و باطل بوده و كربلا هويت ساز است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي ابراز داشت: امام حسين(ع) با نهضت خود جرياني را تأسيس كردند كه در هر زمان قابل الگوگيري است و اسطوره نبوده و همه مي توانند از آن استفاده كنند.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه تصريح كرد: اگر امام حسين(ع) نبود شب قدر و عيد فطر و قربان نيز نبود و عزاداران حسيني بايد به گونه اي باشند كه رنگ عاشورا داشته باشند.
امام جمعه قم افزود: رنگ عاشورا داشتن يعني تسليم ولايت بوده و عشق به نماز داشته باشيم و الگوي ما امام حسين(ع) در همه زمينه ها باشد.
سعيدي تأكيد كرد: رنگ عاشورا داشتن يعني همه چيز را فداي اسلام كرده و روحيه ولايت مداري داشته باشيم. وي با اشاره به زيارت هاي امام حسين(ع) گفت: روح همه زيارت ها براي امام حسين(ع) اين است كه خود را سنجيده و بدانيم كه عاشورايي هستيم يا خير.
امام جمعه قم يادآور شد: عزاداري هاي ما بايد باشكوه برگزار شود كه به اين موضوع نيز توجه مي شود و بايد در عزاداري ها حق الله و حق الناس را مورد توجه قرار دهيم.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود به شهادت شهيد شهرياري اشاره كرد و ادامه داد: دشمنان با اين جنايت خود رسوايي را براي خود به ارمغان آورده و بايد بدانند كه اين شهادت ها براي ملت ايران شرافت است.
وي با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران در ژنو افزود: اين مذاكرات به نفع ايران بود و جليلي از مواضع ايران دفاع كرده و مواضع قدرتمند ايران به دنيا نشان داده شد.
امام جمعه قم گفت: در دوران اصلاحات وقتي آنها نرمش ها و ضعف ها را مي ديدند هرگز اين گونه مذاكره نكردند و امروز اين نوع صحبت هاي آنها به دليل مواضع دولت ما است.
سعيدي ادامه داد: مديريت فوق العاده مقام معظم رهبري و همچنين شجاعت ستودني رئيس جمهور در دنيا كاري كرده كه همگان شاهد اقتدار و عظمت ايران هستند.
وي تأكيد كرد: غربي ها و آمريكا در اين مذاكرات اخير از موضع ضعف استفاده كرده و گفتند كه ما براي رفع مشكلات منطقه به ايران نياز داريم.
امام جمعه قم با اشاره به مواضع جليلي دبير شوراي امنيت ملي ايران اظهار داشت: وي اعلام كرد كه حقوق مسلم و قانوني ايران مذاكره كردني نيست و در مصاحبه و مذاكره خود آنها را به نوعي محاكمه كرده و آنها نيز پذيرفتند كه ايران مقتدر و در عين حال مظلوم است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي ادامه داد: ايران اين عزت را از كربلا گرفته و اين درس عظمت از امام حسين (ع) است.
وي در ادامه بيان داشت: از قوه قضائيه به دليل آنكه تلاش مي كند تا احكام الهي در ايران اجرا شود تشكر كرده و به آيت الله آملي لاريجاني اعلام مي داريم كه براي دستگيري و شناسايي مفسدان به شدت از ايشان حمايت مي كنيم.
امام جمعه قم گفت: ما ملت ايران بايد به هوش باشيم دشمن مي خواهد به نظام ضربه زده و تفرقه ايجاد كند و با تهاجم هاي فرهنگي و شكستن عفاف و حجاب مرزهاي ما را از بين ببرد.
وي ضمن تقدير از موضع گيري هاي مراجع عظام تقليد قم ابراز داشت: مراجع عظام تقليد در اين راستا موضع گيري هاي مناسبي داشته اند و از دولت نيز انتظار است اين رهنمودها را همانند گذشته توجه كرده و دغدغه هاي مراجع را رفع كند.
سعيدي با اشاره به آشفتگي ها درغرب افزود: اين آشفتگي ها در كشورهايي رخ داده كه مدعيان حقوق بشر بوده و آنها به جان مردم افتاده و حقوق ملت را ناديده مي گيرند.
وي ادامه داد: اين غربي ها مي خواستند تا اين درگيري ها در ايران باشد و در فتنه 88 مشاهده شد كه چه اقداماتي انجام دادند اما فتنه گران بيچاره امروز به كنجي خزيده اند و خداوند آشوب را به دامن آنها انداخت.

 



استقبال مردمي از كاروان آسيايي شكست محاصره غزه

كاروان آسيايي كمك به مردم غزه در سومين روز حضور خود در ايران مورد استقبال وسيع مردم يزد قرار گرفت.
كاروان آسيايي شكست محاصره غزه صبح جمعه در ادامه حركت هشت هزار و 200 كيلومتري خود از كرمان عازم يزد شد.
اين كاروان در حالي وارد يزد شد كه مورد استقبال استاندار يزد و مردم اين شهر قرار گرفت. محمدرضا فلاح زاده استاندار يزد در اين استقبال باشكوه در ورودي شهر يزد در سخناني با اشاره به ايام محرم گفت: ما مفتخر به حسيني هستيم كه گاندي رهبر هند به او اشاره كرد كه او سرور آزادگان است.
وي افزود: ما با پيروي از امام حسين در مبارزه با اسرائيل از پا نخواهيم نشست.
وي از سكوت مجامع بين المللي در قبال جنايات اسرائيل انتقاد كرد و گفت: ما از سازمان هاي بين المللي مي خواهيم كه با مردم مستضعف و آزاديخواه و عدالتخواه دنيا همراه شوند.
فلاح زاده با بيان اين كه دولت ها بايد به ملت ها بپيوندند تصريح كرد: انشاءالله با ادامه حركت هاي اينچنيني شاهد نابودي اسرائيل خواهيم بود.
وي از حضور كاروان در شهر يزد ابراز خرسندي كرد و براي موفقيت كاروان آسيايي در رسيدن به اهدافش ابراز اميدواري كرد.
بنابراين گزارش، كاروان آسيايي كمك به غزه در ادامه مسير خود با عبور از خيابان هاي يزد كه همراه با استقبال مردم بود خود را به محل اقامه نماز جمعه اين شهر رساند.
مردم يزد نيز پس از نماز جمعه اين شهر كاروان آسيايي غزه را با شعار «مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا»، «فلسطين بايد آزاد شود» بدرقه كردند.
گفتني است، همچنين صبح روز پنجشنبه، كاروان آسيايي حمايت از مردم غزه وارد منطقه نصرت آباد شده و مورد استقبال ايل بزرگ ناررويي قرار گرفت.
در اين مراسم كه با همراهي بخشدار و اعضاي شوراي شهر منطقه صورت گرفت، نمايشگاهي از آداب و رسوم و صنايع دستي مردم نصرت آباد نيز برپا شده بود.
اعضاي كاروان آسيايي صبحانه را مهمان اين ايل بزرگ شدند و در ادامه به سمت كرمان حركت كرد تا مورد استقبال مردم خونگرم آن منطقه قرار بگيرد.
اين كاروان همچنين در مسير خود به شهر فاروج مورد استقبال گرم مردم اين شهر قرار گرفت.

 



همايش شير خوارگان حسيني (ع) در شهرهاي ايران و 30 كشور جهان

همزمان با چهارمين روز محرم و نخستين جمعه ماه پيروزي خون بر شمشير همايش بين المللي «شيرخوارگان حسيني» در 1000 شهر ايران و 30 كشور جهان در مصلاي تهران برگزار شد.
به گزارش فارس در ايامي كه پرچم و بيرق عزاي سيدالشهدا(ع) در آسمان و زمين برافراشته است، امروز شيرخوارگان و مادرانشان مهمان ارباب عاشورائيان بودند تا بار ديگر ارادت خود را به ساحت قدسي مولاي مظلومان نشان دهند.
عشق به سيدالشهدا(ع) و اولاد و اصحاب امام عشق، در دل شيرزنان و مادران اين ملت به گونه اي متبلور شده است كه آنها ديگر تاب ماندن در خانه هايشان را نداشتند؛ حتي آلودگي هوا و شرايط جوي تهران براي مادراني كه مي خواستند با كربلائيان هم نوا شوند، معنايي نداشت و مادران از نقاط مختلف شهر در حالي كه فرزندانشان را در غوش گرفته بودند، به مصلي امام خميني (ره) آمده بودند.
امروز سربازان كوچك ولايت با بر تن داشتن لباسي همچون لباس شيرخواره 6ماهه اباعبدالله(ع) و پيشاني بندي كه نام زيباي (علي اصغر) بر آن خودنمايي مي كرد، دست در دست مادران شان آمده بودند تا با حنجره هايي كودكانه، مناديان صديق عاشورا و پيام آوران كوچك كاروان عشق باشند.
مصلاي امام خميني(ره) بزرگ است اما اين بزرگي عظمت حضور هزاران مادر و فرزند شيرخواره را در نگاه تو كوچك نمي كند؛ گويي در هر گوشه اي از اين سراي محبت و دلدادگي، خيمه اي از خيام سيدالشهدا(ع) برپاست و تو تصور مي كني كه در زير آن خيمه، رباب و علي اصغري ديگري در عطش مظلوميت و غربت حسين ابن علي(ع) مي سوزند و اشك مي ريزند.
امروز مادراني كه گويي همچون رباب، مادر داغدار كربلا، داغ فرزند ديده اند، فرزندان خود را روي دستانشان گرفته و با حضرت رباب(س) و حضرت زينب (س) همنوا شده بودند و براي علي اصغر 6 ماهه امام حسين(ع) لالايي مي گفتند.
مادران اين شيرخوارگان كوچك، با سيد و مولاي خود هم پيمان شده اند كه طفلان خود را نذر علي اصغر كنند تا پيرغلام راه حسين(ع) شوند؛ همايش شيرخوارگان حسيني، امروز دل ها را روانه كربلا كرد تا ناله هايي برخاسته از حقيقت وجود با ناله هاي كربلائيان درهم آميزد.
در هشتمين آيين سراسري تجليل از حضرت علي اصغر(ع)، گروه مديحه سرايي محراب و عده اي از مداحان اهل بيت(ع) از جمله حاج حسن خلج در رثاي شهادت شيرخوار امام حسين(ع) مديحه سرايي كردند.
كريم منصوري از قاريان ممتاز بين المللي كشورمان نيز در اين آيين كه به همت مجمع بزرگداشت جهاني حضرت علي اصغر(ع) برگزار شده بود، به قرائت آياتي از قرآن كريم پرداخت. قابل ذكر است اين همايش در تهران علاوه بر مصلي در مهديه تهران نيز برگزار شد.
اين مراسم علاوه بر نقاط مختلف ايران در كشورهايي چون آمريكا، كانادا، انگليس، دانمارك، آلمان، فرانسه، تركيه، آفريقاي جنوبي، آذربايجان، عراق، سوريه، عربستان، كويت، قطر، يمن، بحرين، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاكستان، افغانستان، تاجيكستان، هند و تايلند نيز برگزار شد.

 



قشقاوي: مسئولان عراقي در حفاظت از جان زوار ايراني مسئولانه تر عمل كنند

معاون وزير خارجه كشورمان از زائران ايراني عتبات عاليات خواست كه از سفر انفرادي و خارج از كاروانهاي حج و زيارت بپرهيزند و از مسئولان عراقي نيز خواست كه در حفاظت از جان زائران ايراني مسئولانه تر عمل كنند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «حسن قشقاوي» معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به سؤالي در خصوص سفر هموطنان خصوصا در ايام شهادت سرور و سالار شهيدان به عتبات عاليات، اظهار داشت: با توجه به شرايط و تحولات عراق و بروز برخي ناامني ها در اين كشور كه اخيرا موجب شهادت و زخمي شدن افراد بي گناه از جمله برخي از هموطنانمان شد، از زائران ايراني سفر به عتبات عاليات درخواست مي كنيم از سفر به صورت انفرادي و خارج از كاروانهاي حج و زيارت به عتبات عاليات خودداري كنند.
وي با اشاره به حملات اخير تروريستي به زوار ايراني كه در آن تعدادي از هموطنانمان شهيد و زخمي شدند، آن را به عنوان يك اقدام تروريستي شديدا محكوم كرد و افزود: متاسفانه نظاره گر اين گونه رخدادهاي تاسف بار براي زوار ايراني عتبات عاليات به طور مكرر بوده ايم و اميدواريم مسئولان ذيربط عراقي در قبال حفاظت از جان زوار ايراني كه رواديد دولت عراق را نيز اخذ كرده اند به طور مسئولانه تر عمل كنند و تلاش جدي تري براي صيانت از زوار به اجرا بگذارند.

 



مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران خبر داد
 كاهش 86درصدي بارش ها در فصل پاييز

مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران از كاهش 86 درصدي بارش ها در فصل پاييز خبر داد.
به گزارش مهر در قزوين، عليرضا الماس وندي در جمع مديرعامل، مديران و معاونان شركت آب منطقه اي قزوين اظهار داشت: به منظور كاهش ميزان افت آب و بالا بردن ميزان راندمان و بهره وري در حال حاضر 90 هزار هكتار شبكه اصلي در دست ساخت است و براي اولين بار احداث شبكه هاي فرعي در سطح 33 هزار هكتار نيز در دستور كار مديريت منابع آب كشور قرار گرفته است.
وي افزود: ساخت 300 هزار هكتار شبكه اصلي نيز در مرحله مناقصه قرار دارد و تا پايان دولت دهم 500 هزار هكتار شبكه اصلي و به همين ميزان شبكه فرعي در كشور ساخته مي شود.
الماس وندي به كاهش ميزان نزولات جوي در چند ماهه اخير اشاره كرد و يادآور شد: كاهش 86 درصدي ميزان نزولات در سه ماهه اخير نگران كننده است و اين كاهش در طول 42 سال گذشته بي سابقه بوده است كه بايد دست به دعا برداريم تا خداوند رحمت خود را نصيب ملت ايران كند.
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران افزود: مجموع نزولات جوي دنيا 513 هزار ميليارد متر مكعب است كه سهم ما از اين ميزان بسيار كم است و از آنجا كه سهم كم آبي در مناطق خشك و نيمه خشك كشور بيشتر است بايد براي آينده برنامه ريزي كنيم.
وي بارش 11ميليمتري در حوضه اصلي را بسيار اندك دانست و گفت: هرچند بارش در استانهاي مركزي و قزوين بهتر از ساير مناطق بوده اما بايد ضمن صرفه جويي در مصرف اين كمبود را جبران كنيم.
الماس وندي از مديريت مجدانه و ارزشمند كيومرث دانشجو مديرعامل شركت آب منطقه اي قزوين در ايجاد تحول اساسي در فعاليت هاي اين شركت و كسب موفقيت هاي خوب در چند سال اخير تشكر كرد.
گفتني است، در اين جلسه مديرعامل و معاونان شركت آب منطقه اي قزوين هم گزارش كاملي از فعاليت هاي انجام شده ارائه كردند.

 



معاون وزير امور اقتصادي و دارايي: ايران ششمين كشور بزرگ به لحاظ رشد سرمايه گذار خارجي است

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در سال گذشته ايران با 86 درصد رشد، ششمين كشور بزرگ به لحاظ رشد سرمايه گذاري خارجي بوده است.
دكتر بهروز عليشيري در جلسه شوراي اداري استان گلستان افزود: در سال گذشته ايران با 86 درصد رشد ششمين كشور بزرگ به لحاظ رشد سرمايه گذاري خارجي بوده است و در سه سال گذشته تنها سه كشور رشد مداوم سرمايه گذاري خارجي داشته اند كه از اين سه، يكي ايران بوده است.
معاون وزير اقتصاد و دارايي و رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي فني و اقتصادي گفت: بايد بدانيم بازيگران اصلي عرصه اقتصاد كشور، هميشه در حال جابجايي هستند كه اين بازيگران و كنش گران همان بخشهاي خصوصي مي باشند.
همچنين به گزارش فارس، عليشيري در همايش سرمايه گذاري و نحوه تأمين منابع مالي كه با حضور صنعتگران، توليدكنندگان، سرمايه گذاران و كارآفرينان برگزار شد، اظهار داشت: تثبيت نرخ ارز سياست دولت است.
وي با اشاره به بررسي بنگاه ها از سوي مؤسسات افزود: در پي اين بررسي ميزان خطرپذيري شركت ها رتبه شده و بر اين مبنا ميزان درصد وام تعلق يافته در نظر گرفته مي شود.
به گفته عليشيري رتبه بندي ها از يك تا شش است كه رتبه يك مشمول وام شش درصد و رتبه ششم از وام 16 تا 20 درصد برخوردار مي شود، بنابراين بايد برآورد خطرپذيران شما از سوي مؤسسه اعتبارسنجي صورت گيرد.

 



با حضور وزير بازرگاني ايران بزرگ ترين نمايشگاه اختصاصي ايران در بلاروس افتتاح شد

بزرگ ترين نمايشگاه اختصاصي ايران در بلاروس با حضور وزير بازرگاني جمهوري اسلامي افتتاح شد.
به گزارش فارس مهدي غضنفري در ديدار با رادويچ وزير صنايع جمهوري بلاروس بيان داشت: به توافق هاي خوبي در توسعه روابط در حوزه كالا دست يافته ايم و انتظار داريم دولت بلاروس از اين توافقات حمايت كند.
وي افزود: در اين نشست كه دو تن از مديران عامل بانك هاي كشور حضور دارند چگونگي برپايي نمايشگاه هاي اختصاصي و گشايش خط اعتباري بايد مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
وزير بازرگاني گفت: كشورهاي متعددي در دنيا علاقمند به همكاري با ايران هستند اما تأكيد مقامات عالي رتبه ايران بر اين است كه حجم روابط با جمهوري بلاروس گسترش يابد.
غضنفري از افتتاح كارخانه توليد مفتول هاي رنگين در كشور بلاروس خبر داد و گفت: افتتاح خط هوايي مستقيم بين دو كشور يك گام مثبت براي ارتقاي سطح روابط في مابين است.
وي اظهار داشت: ما با همكاري جمهوري بلاروس مي خواهيم به افق هاي جديدي دست پيدا كنيم و توسعه همكاري ها به حوزه هاي غيرتجاري نيز مي تواند مدنظر باشد.
غضنفري گفت: پروژه هاي نفتي و غير نفتي در دو كشور داريم و با تكيه بر تجربيات و توانمندي ها بايد براي تعميق بخشيدن به اين روابط تلاش كنيم.
وي اظهار داشت: پس از همكاري هاي ملي بايد همكاري هاي استاني را شكل دهيم كه به عنوان نمونه در نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در مينسك بسياري از محصولات و توليدات استان مازندران به معرض نمايش گذاشته مي شود.
گفتني است سفير جمهوري اسلامي ايران در بلاروس نيز در اين مراسم با بيان اينكه به حمل و نقل، تعرفه ها ماليات و عوارض گمركي بايد توجه ويژه اي شود، خاطرنشان كرد: برگزاري اين نمايشگاه تأثير قابل توجهي در معرفي توانمندي هاي توليدكنندگان جمهوري اسلامي ايران دارد.
وي با اشاره به اينكه پنج درصد از توانمندي هاي ايران در اين نمايشگاه به معرض نمايش درآمده است، گفت: همزمان با برپايي اين نمايشگاه، چهار همايش و نشست هاي تخصصي در حوزه هاي فني و مهندسي، كشاورزي، بازرگاني، دارو و درمان و صنايع غذايي پيش بيني شده است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در بلاروس ابراز اميدواري كرد، كه برگزاري اين نمايشگاه موجب اثربخشي لازم براي ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي دو كشور شود.

 



حداد عادل: انقلاب اسلامي تا زماني كه مردم بصيرت داشته باشند بيمه خواهد بود

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: ملت ايران همواره در صحنه بيدار و هوشيار است و تا زماني كه مردم بصيرت داشته باشند انقلاب اسلامي ايران بيمه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از لاهيجان، دكتر غلامعلي حداد عادل شامگاه پنجشنبه در مراسم يادواره 800 شهيد لاهيجان، سياهكل، رودبنه، ديلمان و پيركوه در مسجد جامع لاهيجان با تاكيد بر يادآوري مكرر ياد شهدا اظهار داشت: ياد شهيدان همواره بر ما واجب است به ويژه در ماه محرم كه ماه شهداست.
وي شهدا را مانند ستارگان آسماني دانست كه به زندگي انسان روشنايي و زيبايي بخشيده و راه سعادت را نشان مي دهند.
حداد عادل با بيان اينكه شهداي هشت سال دفاع مقدس از جان خود براي انقلاب اسلامي گذشتند، خاطرنشان كرد: هنگامي كه به فكر خدمت و حفظ انقلاب باشيم به معناي اين است كه دنباله رو راه شهدا هستيم.
وي امام حسين(ع) را آموزگار تمام شهيدان دانست و بيان داشت: شهدا در عرصه شهادت به سيدالشهدا نگاه كردند و درس آموختند و ما نيز بايد به شهدا نگاه كنيم و درس بياموزيم.
حداد عادل شهادت امام حسين(ع) را براي ايجاد حكومت اسلامي عنوان كرد و گفت: امام سوم شيعيان حكومت ظلم و فاسد يزيد را تحمل نكرد و پيام عاشورا پيام حكومت اسلامي است.
وي با تصريح بر اينكه در زمان حاضر دنيا پر از يزيد و شمر شده است، خاطرنشان كرد: مثال واضح اين موضوع، ظلم رژيم صهيونيستي بر مردم مظلوم فلسطين است.
حداد عادل اقدام آمريكا و رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن دانشمندان هسته اي ايران را بي اثر خواند و بيان داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي كشور ما را تروريست خطاب مي كند در حالي كه خودشان دانشمندان ما را ترور مي كنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: دشمن تصور مي كند كه با ترور دانشمندان كشورمان مي تواند به انقلاب صدمه بزند در حالي كه تكرار اين نوع رفتارها بر عظمت انقلاب و عزم و اراده مردم كشورمان مي افزايد.
وي شهيدان را سرمايه هاي كشور خواند و خاطرنشان كرد: تا زماني كه مردم كشورمان آگاهانه عمل كنند و همواره در صحنه باشند پيشرفت ايران قطع نمي شود.

 



به زودي هيئت هاي اقتصادي آلمان تركيه و چين به ايران مي آيند

تبريز-خبرنگاركيهان:
هيئت هاي اقتصادي تركيه، آلمان و چين براي انجام مذاكرات تجاري و اقتصادي، وارد كشور مي شوند.
معاون برنامه ريزي استانداري آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: اين هيئت ها در چند روز آينده براي سفر به تبريز، وارد ايران مي شوند.
فرخ مسجدي افزود: هدف از انجام سفر هيئت هاي مزبور، سرمايه گذاري و مذاكره در مورد تبادلات اقتصادي است.
اين گزارش مي افزايد: ابتدا هيئت تركيه با تركيب 28نفري از بازرگانان و فعالان اقتصادي وارد تبريز خواهند شد و پس از آن، چيني ها براي مذاكرات در اين شهر حضور مي يابند و آلمان ها نيز، در دو گروه جداگانه و بطور مستقيم از آلمان، وارد تبريز خواهند شد.

 



با تعطيلي تصفيه خانه و قطع برداشت آب از سد 15 خرداد
فروردين 90  آب شيرين دوباره به قم مي رسد

مديرعامل شركت آب و فاضلاب قم از تعطيل شدن تصفيه خانه آب قم پس از 14 سال به دليل قطع شدن برداشت آب از سد 15 خرداد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، عبدالحميد توكلي بينا پيش از ظهر ديروز در جلسه شوراي مديريت بحران كه در تالار زين الدين استانداري قم برگزار شد، در سخناني با اشاره به وضعيت توليد آب در استان قم از ابتداي سال جاري گفت: از ابتداي سال جاري تا 16 آذرماه 65 ميليون متر مكعب آب توليد و در اختيار مشتركين قرار گرفته است.
وي ادامه داد: از اين ميزان، فقط 22درصد از سد 15 خرداد تامين شده است و اين در حاليست كه ميزان برداشت آب از سد 15 خرداد در گذشته 70درصد بود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب قم با بيان اينكه برداشت آب از سد 15 خرداد به صفر رسيده است، تصريح كرد: تصفيه خانه آب قم نيز بعد از 14 سال تعطيل شد.
وي با اشاره به استفاده از فرصت تعطيلي تصفيه خانه آب قم يادآور شد: ما درحال حاضر مشغول تعميرات اساسي، مهندسي مجدد و افزايش ظرفيت اين تصفيه خانه هستيم.
توكلي بينا با اشاره به اينكه ظرفيت اين تصفيه خانه در حال حاضر 2 هزار ليتر در ثانيه است، گفت: ما قصد داريم كه اين ظرفيت را به 3 هزار و 200 ليتر در ثانيه افزايش دهيم.
در همين زمينه، مديرعامل شركت آب منطقه اي قم از انتقال آب شيرين در قالب طرح فوري و اضطراري از سرشاخه هاي دز به قم در فروردين ماه سال آينده خبر داد.
سيدحسن رضوي پيش از ظهر ديروز در جلسه شوراي مديريت بحران استان قم كه در تالار زين الدين استانداري قم برگزار شد، در سخناني با اشاره به مسئله كم آبي در قم اظهار داشت: ما در سال آينده با شرايط فعلي 15ميليون متر مكعب كمبود آب داريم.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي تامين آب مورد نياز استان تصريح كرد: ما اعلام كرديم كه در داخل استان امكان تامين آب نيست و گزينه هاي مختلف براي تامين آب از خارج استان تا زمان تكميل پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم مطرح شد كه يكي از اين گزينه ها انتقال آب از استان هاي اصفهان و مركزي بود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي قم ادامه داد: در نهايت با بررسي هاي به عمل آمده به اين نتيجه رسيديم كه در قالب يك طرح فوري و اضطراري آب را از سرشاخه هاي دز با بخش هايي از اين پروژه كه آماده سازي شده است، انتقال دهيم.
رضوي گفت: با طراحي طرح فوري و اضطراري به ميزان 5/2 متر مكعب آب در ثانيه از بالادست اليگودرز به حوزه قمرود منتقل مي شود.
رضوي با اشاره به وضعيت احداث تونل هاي واقع در مسير پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز تصريح كرد: در حال حاضر حفاري 2 هزار و 300 متر از تونل ها باقي مانده است و اين اقدام نيز تا نيمه اول سال آينده به طول مي انجامد.
وي بيان داشت: البته در حال حاضر زمينه اي فراهم شده است كه با استفاده از ايستگاه هاي پمپاژ و سد گلپايگان اين آب به حوضه قمرود وارد شود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي قم از آغاز كار تست طرح تونل ها و خط انتقال طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: پيش بيني مي كنيم كه اين طرح دو ماه به طول بينجامد.
وي تاكيد كرد: تمام تلاش و همت ما بر اين است كه قول دولت مبني بر اينكه آب شيرين در فروردين ماه به قم منتقل شود، محقق شود و زمينه هاي لازم براي اين اقدام مهيا شده است و اميدواريم كه مشكلاتي نظير خشكسالي در اين زمينه خللي وارد نكند.

 



اخبار ادبي و هنري

«ملك سليمان» بهترين فيلم جشنواره بغداد شد
فيلم «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني به عنوان بهترين فيلم نخستين جشنواره سينمايي بغداد برگزيده شد. اين فيلم علاوه بر اين، جايزه بهترين كارگرداني اين جشنواره عراقي را نيز دريافت كرد.
اولين دوره جشنواره فيلم بغداد با حضور پررنگ سينماي ايران در پايتخت عراق برگزار شد و به جز ملك سليمان كه تنديس «شير بابل» اين جشنواره را از آن خود كرد، فيلم «بدرود بغداد» نيز به رتبه سوم بخش «كشورهاي همسايه» دست يافت.
براساس گزارش فارس، مهدي عباس رئيس كميته داوران جشنواره بين المللي فيلم «كشورهاي همسايه» بغداد در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه باتأكيد بر كارگرداني عالي فيلم ايراني «ملك سليمان» ساخته شهريار بحراني گفت: كار مديريت و كارگرداني در فيلم ملك سليمان به صورتي حرفه اي انجام شده است. وي تصريح كرد: فيلم «ملك سليمان» در تمامي استانداردها و ملاك هاي فيلم سازي موفق عمل كرده است.
در حاشيه اين جشنواره و در ديدار جواد شمقدري معاون امور سينمايي با ماهر حديثي وزير فرهنگ عراق، تفاهم نامه اي ميان مدير عامل بنياد سينمايي فارابي و رئيس سينمايي عراق به عنوان نمايندگان دو كشور جهت ارتقاء و بهبود سطح روابط امضا شد. گفتني است، ايران با هشت فيلم سينمايي در جشنواره فيلم بغداد شركت كرد و شهرام اسدي به عنوان داور درجشنواره فيلم بغداد حضور داشت.
اعتراض شديد كانون كارگردانان
به انتخابات از پيش طراحي شده خانه سينما
كانون كارگردانان باصدور بيانيه اي، مديريت خانه سينما را به انجام انتخابات از پيش طراحي شده براي برگزيدن هيئت مديره جديد متهم كرده و اعلام كرد كه در اعتراض به اين عملكرد در انتخابات شركت نمي كنند.
در بيانيه كانون كارگردانان خانه سينما كه توسط خبرگزاري ها منتشر شده آمده است: با توجه به عملكرد «خانه سينما» در دوره مديريتي جاري كه تشكل هاي صنفي را به بحران، ناامني و بلاتكليفي كشانده و با عنايت به شرايط امروز اين خانه و نشست هاي آزمايشي هيئت مديره با رؤسا و نمايندگان صنوف جهت رسيدن به تركيب آينده هيئت مديره، شوراي مركزي كانون كارگردانان به اين نتيجه رسيد كه در جهت حفظ استقلال خويش در اين بازي شتابزده و انتخابات از پيش طراحي شده كه قطعاً نتايج تلخي را در پي خواهد داشت، مشاركت ننمايد.
معرفي بهترين كتاب هاي آموزش قرآن براي كودكان و نوجوانان
هيئت داوران گروه كتاب هاي آموزش قرآن، چهار عنوان كتاب را به عنوان نامزد دريافت جايزه بهترين كتاب در هشتمين جشنواره كتاب هاي آموزشي رشد معرفي كردند.كتاب هاي «انس با قرآن كريم (جلد چهارم)» تأليف مسعود وكيل و شعله خسروي از انتشارات مدرسه برهان، «قصه هاي قرآن» نوشته مجيد ملامحمدي از انتشارات نواي مدرسه، «مصباح القرآن (قرآن كتاب پاسخ گو)» نوشته محمد بنيادي از انتشارات عابد و «كتاب كارت هاي قصه گويي (مجموعه 9 جلدي)» نوشته گروه مؤفان از انتشارات افق به عنوان نامزد دريافت جايزه بهترين اثر منتشر شده در گروه كتاب هاي آموزشي قرآن معرفي شده اند.
اين تعداد نامزد دريافت جايزه بهترين كتاب آموزش قرآن از ميان 37 عنوان اثري كه دراين گروه به دبيرخانه ارسال شده بود، انتخاب شده است.
هشتمين جشنواره كتاب هاي آموزشي رشد روز 29 آذر برگزار مي شود.
فيلم دانشمندان هسته اي توليد مي شود
مستند دانشمندان شهيد هسته اي در حوزه هنري توليد مي شود.
حميد اميريان فر، سرپرست معاونت سينمايي حوزه هنري گفت: به زودي دو فيلم مستند درباره دو دانشمند هسته اي كشور كه سال گذشته و امسال توسط دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران و منافقان كوردل به شهادت رسيدند در حوزه هنري ساخته خواهد شد. وي در ادامه افزود: در اين دو مستند علاوه بر معرفي فعاليت هاي علمي اين دو دانشمند شهيد در جامعه و دانشگاه، كارشكني هاي قدرت هاي زورگوي جهان در مسير دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته اي و مظلوميت دانشمندان و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه به تصوير كشيده مي شود.
ششمين سوگواره تجسمي «72 بغض بوم»
ششمين سوگواره هنرمندان تجسمي شمال غرب كشور با عنوان «72 بغض بوم» با حضور هنرمندان استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان 24 آذر همزمان با روز تاسوعا در تبريز برگزار خواهد شد.
محمد نيك نفس مسئول حوزه هنري آذربايجان شرقي با اشاره به جايگاه قيام اباعبدالله الحسين(ع) در فرهنگ مردم ايران اسلامي، قيام عاشورا را از منظر هنر به ويژه هنرهاي تجسمي قابل تأمل و تدبر ارزيابي كرد.
اين همايش از صبح تا شب تاسوعا در محل مجموعه فرهنگي هنري سينما قدس برگزار مي شد و روز عاشورا نمايشگاه خياباني آثار توليدي حدفاصل چهار راه شريعتي تا مصلاي امام خميني(ره) تبريز براي بازديد عزاداران حسيني برپا خواهد شد. هنرمندان شركت كننده در اين همايش در رشته هاي نقاشي، گرافيك، خوشنويسي، حجم، نگارگري و نقاشي و خط به خلق اثر مي پردازند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14