(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 بهمن 1389- شماره 19865

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس كميسيون امنيت ملي:
سه دهه سرمايه گذاري استكبار در پروژه ايران هراسي هيچ نتيجه اي دربر نداشت
گزارش خبري طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان از آغاز تا امروز
مصلحي اعلام كرد اشراف كامل وزارت اطلاعات بر عملكرد گروهك ريگي
كوه اسرائيل موش هم نزائيد
جلالي: سياست غرب در قبال مصر ممانعت از تغيير بنيادين در اين كشور است
نايب رئيس مجلس : برگزاري جلسات خصوصي سران قوابهترين راه حل اختلاف سليقه هاست
آلمان درخواست آمريكا براي توقف همكاري بانكي با ايران را رد كرد
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني:سرنگوني حسني مبارك،رژيم صهيونيستي رامبهوت ساخت
خبرسازي درباره تحريم پروژه جديد آمريكا براي خروج از شوك انقلاب مصر
حسينيان: مسئولان در رعايت وحدت از مردم الگو بگيرند
نيمه اول اسفندماه اولين المپياد كشوري رباتيك دانشگاه پيام نور برگزار مي شود



رئيس كميسيون امنيت ملي:
سه دهه سرمايه گذاري استكبار در پروژه ايران هراسي هيچ نتيجه اي دربر نداشت

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس، گفت: سياست ايران هراسي، يك حربه قديمي و شكست خورده است كه با وجود سرمايه گذاري گسترده سه دهه گذشته استكبار جهاني جواب نداده است.
علاء الدين بروجردي در گفت وگو با فارس در خصوص پروژه ايران هراسي و شيعه هراسي كه در برخي از كشورهاي منطقه و غربي اجرا مي شود، گفت: از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي ايران تا به امروز بحث ايران هراسي به عنوان يك سياست شيطاني توسط آمريكا، انگليس و تعداد ديگري از كشورهاي غربي در منطقه و جهان اسلام دنبال مي شد.
وي هدف اين سياست را ايجاد عدم انسجام، اتحاد اسلامي و عدم پيروي از خط مشي اي دانست كه ملت ايران با رهبري حضرت امام خميني(ره) دنبال كرده و در دوره مقام معظم رهبري نيز دنبال مي كند.
بروجردي اظهار داشت: پيگيري خط مشي انقلاب اسلامي، موجب شده ايران به كشوري بدون وابستگي و مستقل تبديل شود و روز به روز گام هاي بلندي را در راه پيشرفت همه جانبه و عدالت اجتماعي بردارد.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس هشتم، تصريح كرد: سياست ايران هراسي، حربه اي زنگ خورده است كه عملا در جهان اسلام، علي رغم سرمايه گذاري گسترده سه دهه گذشته استكبار جهاني جواب نداده و تحولاتي كه در شمال آفريقا رخ داده در حقيقت پاگذاشتن در جاي پاي ملت ايران است.
وي ادامه داد: براي مبارزه با استبداد و دفاع از حريم اسلام، آنچنان كه در تونس و مصر مشاهده شد، روزبه روز بر نگاه اسلامي آن ها و استقلال و عزت آن ها افزوده مي شود.
نماينده مردم بروجرد، با بيان اينكه طبيعي است رسانه هاي وابسته به دشمنان كه داراي اهداف سياسي مشخص هستند جهت گيري هاي ضد ايراني داشته باشند، گفت: اين رسانه ها تبليغاتي را انجام مي دهند كه واقعيت جهان اسلام خلاف آن است؛ سياست ايران هراسي كه با سرمايه گذاري كلاني توسط دشمنان انقلاب دنبال مي شود سياستي در عمل شكست خورده است. وي با اشاره به ترفندهاي كشورهاي غربي براي ايران هراسي، اظهار داشت: آن ها به خوبي مي دانند كه ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست و بحث هسته اي را به عنوان يك بهانه در جهت ايران هراسي و به عنوان يك حربه دنبال مي كنند.
بروجردي با بيان اينكه ايران تنها كشوري است كه مراكز هسته اي آن بر روي ساير كشورها باز است، تاكيد كرد: فراخوان عمومي كه اخيرا براي بازديد از مراكز هسته اي داده شد، نشان دهنده آشكار بودن فعاليت هاي هسته اي است كه نشان مي دهد همه اقدامات در عرصه فعاليت صلح آميز هسته اي كاملا شفاف و بدون ابهام است.
وي با اشاره به اينكه بحث سلاح هسته اي نيز مانند ساير ترفندها، يك بحث انحرافي به نفع تخلفات رژيم صهيونيستي و ساخت سلاح هاي مختلف توسط كشورهايي نظير آمريكا، فرانسه و انگليس است، گفت: آنها مي خواهند با اين ترفندها در حاشيه قرار گيرند و يك مسئله غير واقعي را برجسته كرده و افكار را منحرف كنند؛ به عنوان نمونه رژيم صهيونيستي، عليرغم داشتن بيش از 200 كلاهك هسته اي، فاقد هرگونه تعهد نسبت به جامعه جهاني است.
رئيس كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: ايران تنها كشوري است كه در طي سه دهه گذشته، هشت سال درگير جنگ بوده و بسياري از شهرهايش به دليل نبود توان موشكي، با موشك مورد حمله قرار گرفته و توان موشكي كشورمان، حالت بازدارندگي دارد. وي در پايان اظهار داشت: طبيعي است كه نظام جمهوري اسلامي ايران، اجازه نخواهد داد بار ديگر حوادث تلخ گذشته تكرار شود و در عرف جهاني نيز بازدارندگي يك عرف پذيرفته شده دفاعي در منطق نظامي حاكم بر فعاليت هاي نظامي كشورها و دفاع مشروع آن ها از تماميت ارضي و حقوق ملت خود است.

 



گزارش خبري طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان از آغاز تا امروز

طرح «نظارت مجلس بر امور نمايندگان» از آغاز تا زمان رسيدن به مرحله بررسي جزئيات، با فراز و نشيب هاي متعددي مواجه بوده كه شايد بررسي آن قابل توجه باشد.
نظارت بر مجلس و عملكرد نمايندگان ملت، موضوعي بود كه رهبر معظم انقلاب در ديداري با وكلاي ملت مطرح كردند و پس از آن بود كه رئيس مركز پژوهش هاي مجلس به همراه تعدادي از نمايندگان اقدام به تهيه طرحي كردند كه براساس آن قرار بود بر مجلس و عملكرد نمايندگان نظارت شود، طرحي كه با بحث ها و نظرات گوناگوني نيز مواجه شد.
پس از داغ شدن موضوع در مجلس، كميسيون اصل 90 نيز پا به ميدان گذاشته و با استفاده از طرح اوليه توكلي، طرحي فوريت دار را تهيه كرد كه بر 3 محور «نظارت مجلس بر مجلس»، «نظارت مجلس بر نمايندگان و كميسيون هاي تخصصي » و «نظارت مردم بر نمايندگان و مجلس » استوار بود.
اما با وجود همه انتقادات و استقبال ها از طرح تهيه شده، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي فوريت اين طرح را رد كرده و بررسي آن را به صورت «عادي » در دستور كار قرار دادند؛ با اين اقدام نمايندگان، بايد بررسي اين طرح در يك كميسيون تخصصي و همزمان در كميسيون هاي مرتبط آغاز مي شد، امري كه مدت ها مغفول مانده و اين طرح در بهارستان بلاتكليف ماند.
اگرچه بسياري از نمايندگان نسبت به اينكه فوريت طرح نظارت در صحن علني راي نياورده بود، انتقاد داشتند اما براساس قانون بايد بررسي اين طرح به دليل نداشتن فوريت به صورت عادي در كميسيون تخصصي خود آغاز مي شد اما اين طرح براي بررسي در كميسيون تخصصي خود يعني كميسيون اصل 90 كه طراح آن نيز بود، نرفته و هيچ كس از سرنوشت طرح اطلاع نداشت.
عدم اطلاع وكلاي ملت از طرح نظارت تا سيزدهم آذرماه سال جاري ادامه داشت تا اينكه رئيس مجلس در گفت وگويي اختصاصي با فارس اعلام كرد كه «طرح نظارت مجلس بر نمايندگان براي بررسي به كميسيون آئين نامه داخلي ارجاع شده است».
اما پس از ماه ها «بي اطلاعي » نمايندگان و اطلاع رساني رئيس مجلس از ارجاع طرح نظارت بر نمايندگان به كميسيون آئين نامه داخلي، سرانجام طرح جنجالي نظارت بر امور نمايندگان از كميسيوني مشترك متشكل از 23 نماينده مجلس سر درآورد.
بدين ترتيب 9 نفر از اعضاي كميسيون اصل نود، 7 نفر از اعضاي كميسيون تدوين آئين نامه داخلي و 7 نفر از اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي از دهم بهمن ماه جاري مأمور بررسي طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان شدند.
كميسيون مشترك كه اولين جلسه خود را براي ايجاد زمينه لازم به منظور بررسي طرح تشكيل داده بود، در اولين گام كليات طرح 33 ماده اي نظارت مجلس بر امور نمايندگان را كه در 4 فصل گنجانده شده بود، تصويب كرده و با تشكيل كميته اي تخصصي، تعدادي از نمايندگان را مأمور بررسي بيشتر اين طرح نمود.
با اين اوصاف قرار است كه كميسيون مشترك بررسي طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان، روز شنبه هفته آينده (30 بهمن) با تشكيل جلسه وارد بررسي جزئيات اين طرح شود؛ البته در جلسات اين كميسيون قرار است، نمايندگاني كه ابهامات و نظراتي پيرامون طرح مذكور دارند نيز حضور داشته و نظرات خود را مطرح كنند.
اگرچه اين سؤال بي پاسخ مانده است كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در حالي كه مي توانستند نظرات خود را در بررسي جزئيات طرح نظارت، اعمال و يا زمينه اصلاح بخش هاي مدنظر خود را فراهم كنند، «چرا » به فوريت اين طرح رأي نداده و ماه ها بررسي آن را به تأخير انداختند؟
با اين وجود، اميد است كه نمايندگان دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي با توجه به نظرات صريح رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم نظارت بر مجلس، بتوانند به اين دعوت رهبري در طول يك سال باقي مانده از دوره هشتم مجلس، با تصويب نهايي طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان «لبيك » بگويند.

 



مصلحي اعلام كرد اشراف كامل وزارت اطلاعات بر عملكرد گروهك ريگي

وزير اطلاعات گفت اعضاي گروهك ريگي هرگاه فعاليتي انجام دهند با توجه به اشراف و كنترل بر آنها، دستگيرشان مي كنيم.
حجت الاسلام حيدر مصلحي شب گذشته در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران به پيگيري مسأله انسداد مرزها در جلسه هاي شوراي عالي امنيت ملي اشاره كرد و گفت: رئيس جمهوري نيز بر اجراي اين طرح تأكيد دارند، و بودجه لازم براي انسداد مرزها پيش بيني شده و كار در حال انجام است.
وي افزود: نهادهاي ذيربط در اين زمينه در حال پيگيري بوده و اقدامات خوبي در اين باره انجام شده است.
اين عضو كابينه در ادامه در خصوص دستگيري عده ديگري از عناصر گروهك ريگي گفت: اين گروهك هرگاه شروع به فعاليت و تحرك كند، با توجه به اشراف و كنترل بر آنها، دستگيرشان مي كنيم.

 



كوه اسرائيل موش هم نزائيد

عبدالحسين معتمدي
هياهوي يك هفته اي شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي ضدانقلاب درباره راهپيمايي 25 بهمن، گريه بر سر قبر بدون مرده بود!
يك هفته پيش از اين در حالي كه قيام ملت مسلمان مصر اوج مي گرفت، دو مهره ورشكسته سياسي (كروبي و موسوي) بنابر ديكته خارجي پروژه آمريكايي و صهيونيستي را كليد زدند و از برپايي راهپيمايي به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس خبر دادند. اين دو مهره سوخته در واقع در آخرين نقطه يك پروژه خارجي قرار داشتند كه حلقه هاي طراح آن را سرويس هاي جاسوسي سيا، موساد و ام آي 6 انگلستان تشكيل مي دادند و اداره پروژه نيز به عهده رسانه هاي تحت نظر سرويس هاي امنيتي و اطلاعاتي غربي نظير بي بي سي، راديو فردا، بالاترين، جرس، گويانيوز، كلمه، فيس بوك و تويتر قرار داشت. در مهندسي پروژه شماره 2 اسب تروا بنابر اين بود كه در پوشش حمايت از قيام مردم مصر و تونس، شماري از وابستگان به گروهك ها به خيابان بيايند و با ايجاد حاشيه و جنجال در ايران، توجه رسانه اي را از تحولات مهم اين كشورهاي مسلمان منحرف كنند و بدين ترتيب به آمريكا و رژيم صهيونيستي فرصت سركوب انتفاضه اسلامي را در منطقه بدهند.
اگرچه سران آمريكا و اسرائيل در اجراي چنين پروژه اي، طراحي سياسي جدي داشتند اما به نظر مي ر سد عملكرد برخي اجزاي اين پروژه خود در سطوح بالاي غربي «فاكتور محور» بوده است، كه به نظر مي رسد رويكرد وزارت خارجه آمريكا با محوريت هيلاري كلينتون و نيز گردانندگان رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا، جرس، گويانيوز و بالاترين از اين جمله باشد. طيف اخير مدتي است كه به اعتبار ناكامي هاي زنجيره اي زير علامت سؤال جدي مافوق هاي خود قرار دارند و به همين دليل رفع علامت سؤال نسبت به خود از طريق تدارك جنجال هاي رسانه اي را چاره كار يافته اند.
به عنوان مثال روز گذشته وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد تويتر فارسي خود را به كار انداخته است تا در كنار مخالفان در ايران باشد. وزارت خارجه آمريكا همچنين اعلام كرد از تويتر خواسته به روزرساني خود را كه قرار بوده 25 بهمن انجام شود، به تعويق اندازد. بدين ترتيب تيم هيلاري كلينتون تلاش مي كرد تحركات موثر سال گذشته در هفته هاي اول فتنه و آشوب را تداعي كند و پاسخ منتقدان را اين گونه بدهد كه ما فعال و موثر هستيم! رويكرد مشابهي در رسانه هايي چون بي بي سي و راديو فردا و جرس و بالاترين و گويانيوز حاكم بود تا چنين القا كند كه اين مجموعه با فعاليت آن لاين، مي توانند موثر باشد. اين در حالي است كه آمار ماه هاي اخير مراجعه به رسانه هاي مذكور حاكي از افت شديد مخاطبان است و همين امر پرسش هاي جدي درباره كارآمدي آنها در مافوق هاي امنيتي(سيا و ام اي6 و موساد) ايجاد كرده است. به عبارت ديگر مي توان گفت اگرچه سرويس هاي اطلاعاتي سه گانه كاملا در صدور فرمان به فتنه گراني چون موسوي و كروبي جدي بودند- و اين دو نيز بدين ترتيب مي خواستند خود را به دردبخور و هنوز موثر نشان دهند- اما حلقه واسطه اي به اسم «رسانه» قبل از هر چيز درصدد توجيه «فاكتور هزينه ها»يي بود كه روي دست مديران بالاتر مي گذارد. به همين دليل هم شبكه عنكبوت طي يك هفته اخير به ويژه در روز 25 بهمن خود را به آب و آتش زد تا فضاي تشنج خياباني را با انواع گزارش هاي خلاف واقع و صرفا تحريك آميز و القايي فراهم كند.
شبكه عنكبوت در آخرين شانس خود تجديد اعتبار نزد مقامات مافوق به سيم آخر زد و تمام اصول رسانه اي و گزارشگري را زير پا گذاشت. انتشار بسته هاي قالبي و از پيش ساخته خبر! از جمله اين تحركات بود. اين شبكه رسانه اي زنجيره اي روز گذشته تلاش كرد با انتشار انواع دروغ ها به نوعي از شعبده بازي و چشم بندي و تحميق رسانه اي روي آورد، در حالي كه در گزارش هاي آنها نه از تصوير خبري بود و نه از خود خبر! از جمله اين دروغ ها الله اكبر گفتن در شب 25 بهمن بود كه مزين به عكس هاي آرشيوي! شده بود. يا ادعاي برگزاري راهپيمايي با استفاده از تصاوير مربوط به خرداد 88 كه براي برخي از آن تصاوير حتي در محافل غربي جايزه هم داده شده بود. پيگيري شيوه هاي نخ نما و لو رفته از سوي اين شبكه ها خود مزيد بر علت شد تا مخاطبان ويژه آنها نيز دروغ ها را كمتر باور كنند و جز عده اي انگشت شمار كه اغلب وابستگان به گروهك هايي نظير منافقين، سلطنت طلبان و شماري از عناصر به شدت تحميق شده و با آي كيوي پايين هستند، كسي دعاوي آنان را جدي نگيرد.
اين حقيقت چنان عيان بود كه يكي از كاربران بالاترين در بحبوحه اخبار دروغ و داغ اين شبكه نوشت: اصلا دلم نمي خواد اينو بگم ولي حقيقته. اصلا دلم نمي خواد فكر كنم كه اين قضيه 25 بهمن هم يه بازي ديگه اي بود براي ريشخند كردن ما. اصلا دلم نمي خواد فكر كنم اين قضيه رو علم كردن تا ديگه همه مطمئن بشيم اميد و آرزومون مرده. اين حقيقتيه تلخ كه مبارزه با رژيم فقط توي دنياي مجازي ادامه داره و تو خيابونا هيچ خبري نيست. اين اذعان در حالي است كه تا ساعت ها، مطالبي تحريك آميز از اين دست، بر صفحه بالاترين نمودار بود «دوستان من و برادرم و عروسمون داريم مي ريم خيابان. تنهامون نذاريد! پاشيد از پشت كامپيوتر... ما كه رفتيم شما هم بياييد، جمعيت زياده اما خط شكن مي خوايم، تنها نمونيم!... كامپيوترها رو خاموش كنين! اين جوري چيزي حل نميشه، پاشين بريم، خيابون شلوغه».
در اين ميان جدي ترين و واقعي ترين خبر، بالا رفتن فردي عقب افتاده از بالاي جرثقيل در چهارراه قصر بود كه باعث شد همين «نشانه راهپيمايي»؟! تا چندين ساعت بر صفحات رسانه هاي مذكور خودنمايي كند.
بعد از ظهر ديروز نيز رسانه هاي مذكور در پايان چند ساعت حمله دون كيشوتي از دستگيري چند نفر گزارش دادند. بي بي سي و راديو فردا و ديگر شبكه ها از قول سايت وابسته به منافقين، تعداد دستگير شدگان را 10 نفر اعلام كردند. همزمان اعلام شد كه شماري از عناصر ضدانقلاب مقابل كاخ سفيد جمع شده و عليه جمهوري اسلامي شعار داده اند. تصاوير اين حركت نيز حاكي از حضور 15 تا 20 نفري عناصر ضدانقلاب است.
نكته جالب در چشم بندي رسانه اي تاكيد مداوم و هماهنگ شبكه عنكبوت براين گزاره بود كه براساس مصوبه شوراي امنيت ملي، هيچ برخوردي با مخالفان صورت نخواهد گرفت و بنابراين معترضان به خيابان بيايند. با اين وجود بود كه كوه تبليغات، موش هم نزاييد اگرچه كساني چون اردشير امير ارجمند مشاور فراري موسوي مي توانند مصاحبه هاي چندگانه خود با بي بي سي و روزنت و راديو فردا را براي طرف غربي فاكتور كنند و ضمن دريافت پناهندگي تا مدت ها مواجب مزدوري بگيرند.
آنچه در اين ميان ناگفته ماند اين بود كه ادعاي اعلام همبستگي با ملت هاي انقلابي منطقه چه نسبتي با ايفاي نقش پياده نظام و مهره ميداني از سوي فتنه گران در پروژه آمريكايي- صهيونيستي داشت. سؤال اصلي اين است كه اگر ملت هاي مسلمان منطقه عليه رژيم هاي فاسد وابسته به واشنگتن و تل آويو و لندن به صحنه آمده اند، چگونه مي توان ادعاي حمايت از آنها را داشت اما در نقشه دشمنان همان ملت ها، نقش سياهي لشكر- از هم پاشيده- را ايفا كرد؟! و پرسش مهم ديگر اينكه اگر منافقين فتنه گر ادعاي قانون گرايي داشتند چگونه بدون مجوز از اوباش سياسي خواستند به خيابان بيايند؟ به عبارت ديگر باز هم معلوم شد به روال سال گذشته عناصري چون كروبي و موسوي از انتشار نامه درخواست مجوز قصدي جز اعلام اسم رمز و زمان و مكان آشوب ندارند همچنان كه آشكار شد اگر دست به انتحار سياسي از اين دست مي زنند، خود را تمام شده و به آخر خط رسيده مي بينند.

 



جلالي: سياست غرب در قبال مصر ممانعت از تغيير بنيادين در اين كشور است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، سياست غرب در قبال مصر را ممانعت از تغيير و تحولات بنيادين در اين كشور ارزيابي كرد كه هدف آن ايجاد رفورم هايي در جهت اصلاحات روبنايي است.
كاظم جلالي، نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا، وضعيت و شرايط فعلي مصر را مشابه زمان فرار شاه از ايران و به تعبيري تشكيل دولت ازهاري ارزيابي كرد و افزود: هم اكنون نظامي ها در مصر بر سر كار هستند و همانند تصوري كه غرب در زمان فرار شاه از ايران داشت، در مصر نيز مي توانند مطالبات مردم را هدايت و كنترل كنند.
جلالي در مجموع شرايط فعلي را براي مردم مصر پيروزي و گام بزرگي برشمرد و با تاكيد بر اينكه غربي ها و صهيونيست ها به دنبال برخي اصلاحات روبنايي هستند، گفت: اگر آنها مي دانستند كه تاريخ مصرف مبارك به پايان نرسيده است از آن حمايت مي كردند. اما امروز با عوام فريبي و ظاهرفريبي در كنار مردم مصر ايستاده اند.
وي سياست غرب در اين راستا را در جهت ممانعت از تغيير و تحولات بنيادين دانست و افزود: آنها قصد دارند با يك سري رفورم و با طرح اصلاحاتي در مسائل رونمايي مطالبات مردم را كنترل كنند.
وي خاطرنشان كرد: مردم مصر كه بيش از سه دهه فريز و تحقير شده اند، يخ شان باز شده است و مجال يافته اند كه از ظرفيت هاي بالاي خود در راستاي صف بندي امت اسلام استفاده كنند و لذا تغييرات بسيار عمده خواهد بود.
اين سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در پايان با اشاره به خيزش هاي بزرگ اسلامي در منطقه و در ميان ساير مردم عرب كه در طول چهار دهه گذشته تحقير شده اند و حاكمان آنها مزدور دولت هاي غربي بوده اند، خاطرنشان كرد: عملا امروز شاهد يك بيداري بزرگ هستيم كه باعث ايجاد يك تحول اساسي در منطقه خواهد بود.

 



نايب رئيس مجلس : برگزاري جلسات خصوصي سران قوابهترين راه حل اختلاف سليقه هاست

نايب رئيس دوم مجلس با تأكيد بر اينكه جلسات رؤساي سه قوه بايد به صورت منظم تشكيل شود، گفت: برگزاري جلسات خصوصي سه قوه بهترين راه براي حل اختلاف سليقه هاست.
سيد شهاب الدين صدر، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس به فرمايش اخير مقام معظم رهبري مبني بر وحدت قوا اشاره كرد و اظهار داشت: وحدت قوا موضوع بسيار حساسي است چراكه در حال حاضر وحدت و انسجام در كشور امري لازم است.
وي بر همين اساس چشم اميد مسلمانان مصر، تونس، يمن و اردن را به جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح كرد: مردم اين كشورها در دل خود به عشق نظام، انقلاب و رهبري جمهوري اسلامي ايران حركت مي كنند.
نايب رئيس دوم مجلس در عين حال يكي از لوازمي را كه براي وحدت و يك پارچگي كشور لازم است، حركت رؤساي قوا و مسئولان ارشد كشور در چارچوب وحدت دانست.
وي با تأكيد بر اينكه مقام معظم رهبري هم در جلسه با سران قوا و هم در فرمايشات اخير خود موضوع وحدت سه قوه را تذكر دادند، افزود: مقام معظم رهبري وحدت را به عنوان يك تكليف شرعي دانستند كه همه مسئولان ارشد كشور بايد آن را رعايت و سران سه قوه نيز يكديگر را تضعيف نكنند.
صدر با بيان اينكه ممكن است اختلاف سليقه وجود داشته باشد، گفت: اين اختلاف سليقه ها نيز بايد در چارچوب خود بررسي شود؛ وحدت بايد به صورت كامل در كشور نمايان و جلوه گر شود تا مردم با نشاط بيشتري در مسائل مختلف حاضر شوند.
وي با تأكيد بر اينكه جلسات رؤساي سه قوه بايد به صورت منظم تشكيل شده و مباحثي كه مدنظر سه قوه است در آنجا مطرح شود، افزود: جلسات بين مجلس و دولت هر چند ماه يك بار به صورت خصوصي تشكيل مي شود كه اين جلسات مي تواند در حل اختلاف سليقه ها راهگشا باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نشست ها و موضوعات بين سه قوه نبايد به رسانه ها كشيده شده و در مجامع عمومي مطرح شود، يادآور شد: بهترين راه اين است كه اگر اختلافي وجود دارد در جلسات خصوصي مطرح شود. وي در خاتمه به جنبه كارشناسي و قانوني در خصوص اجراي قوانين كشور اشاره و خاطر نشان كرد: بايد به موضوعات اجرايي در مراجع قانوني رسيدگي كرد تا از حالت هاي سياسي و ايجاد كشمكش و جدال جلوگيري شود.

 



آلمان درخواست آمريكا براي توقف همكاري بانكي با ايران را رد كرد

وزارت امور خارجه آلمان در واكنش به نامه سناتورهاي آمريكايي در رابطه با تعطيلي بانك تجارت آلمان بدليل نقض تحريم ايران گفت كه صرفا بدليل ذكر نام اين بانك در ليست سياه آمريكا، نمي توانيم به تعطيلي اين بانك بپردازيم.
به گزارش شبكه خبري «فاكس نيوز »، يكي از مقامات عاليرتبه وزارت امور خارجه آلمان كه تمايلي به افشاي نامش نداشت، در واكنش به نامه سناتورهاي آمريكايي با محوريت تعطيلي بانك تجارت آلماني واقع در هامبورگ، كه عليرغم تحريم هاي يك جانبه آمريكا، معاملات تجاري خود را با ايران ادامه مي دهد، اعلام كرد: در حوزه اختيارات ما نيست كه صرفا بدليل آورده شدن اسم بانك تجارت آلمان در ليست سياه آمريكا و ارجاع آنها به ما، به تعطيلي اين بانك بپردازيم.
اين مقام آلماني در ادامه گفت: تا زماني كه آمريكا شواهد كافي و معتبر براي اثبات ادعاي خود در دادگاه ارائه نكند، دولت آلمان در برابر بانك تجارت خود اقدامي نخواهد كرد.
واشنگتن ماه سپتامبر سال گذشته ميلادي، با ادعاي مشاركت اين بانك در برنامه هسته اي ايران، آن را از هر گونه معامله تجاري با مؤسسات مالي آمريكا تحريم كرد.
اين شخصيت عاليرتبه وزارت خارجه آلمان در ادامه مصاحبه خود با فاكس نيوز گفت: شدت موانع تجاري كه آلمان عليه ايران به كار گرفته است به مراتب از تحريم هاي اخير سازمان ملل بيشتر است و آمريكا و اسرائيل نيز راهبرد آلمان در برابر ايران را تصديق كرده اند، با اين حال ما نمي توانيم شركت هاي تجاري آلماني را از معامله با ايران باز داريم، مگر اينكه سازمان ملل از فعاليت هاي تجاري اين شركت ها با ايران جلوگيري كند و يا اينكه فعاليت اين موسسات بر خلاف قوانين آلمان باشد.
پيشتر «فرانك لوتنبرگ » سناتور آمريكايي و 10 تن ديگر از قانون گذاران آمريكا در نامه مورخ اول فوريه خود، ضمن اشاره به عواقب هرگونه فعاليت و همكاري با ايران، نه تنها به اين بانك، بلكه به شركت هايي هم كه روابط تجاري خود را از طريق اين بانك با ايران ادامه مي دهند، هشدار داده بودند كه تحريم هاي بالقوه اي از جمله محدوديت صادرات به آمريكا و محدوديت دسترسي به بازارهاي سرمايه آمريكا بر آنها اعمال خواهد شد.

 



حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني: سرنگوني حسني مبارك ، رژيم صهيونيستي را مبهوت ساخت

سرنگوني حسني مبارك موجب بهت استكبار شد و اين امر ضربه سنگيني بود كه رژيم صهيونيستي را مبهوت كرد.
به گزارش فارس، رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم معارفه رئيس جديد دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه موج بيداري اسلامي سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است، انقلاب مردم مصر و تونس را مورد توجه قرار داد و گفت: سرويس هاي اطلاعاتي دنياي استكبار و رژيم صهيونيستي با آن تشكيلات خود كه به صورت شبانه روزي فعاليت مي كنند يك ماه قبل از چنين سانحه و اتفاقي كوچك ترين خبري نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني به ارتباط كشور ايران و مصر اشاره كرد و اظهار داشت: اميدواريم دو ملت فرهنگ دوست كه عمق فرهنگي آنها دنيا را پر كرده است بتوانند ارتباط سالمي داشته باشند كه آن زمان دور نيست.
وي با بيان اينكه سرنگوني حسني مبارك موجب بهت استكبار شد، تاكيد كرد: داستان سرنگوني مبارك شباهت زيادي با سرنگوني خاندان پهلوي دارد و سرنگوني مبارك ضربه سنگيني بود كه رژيم صهيونيستي را مبهوت كرد. رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به اقبال گسترده مردم به شركت در راهپيمايي 22 بهمن پس از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: مردم با همه وجود در راهپيمايي شركت كرده و بيعت و وفاداري خود را نسبت به اين نظام مقدس اعلام كردند.
محمدي گلپايگاني با اشاره به نقش بارز امام خميني براي محقق شدن انقلاب اسلامي تاكيد كرد: بايد ما طلبه ها و روحانيون طلب رحمت براي روح ملكوتي امام و دعا براي سلامتي رهبر عزيز را همواره مورد توجه قرار دهيم و مردم نيز پيوندشان با رهبري پابرجا و برقرار است و نمونه اين پيوند را در سفر به قم شاهد بوديم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به جايگاه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: اميدواريم دفتر تبليغات با مديريت جديد بهتر از گذشته بتواند منشأ خدمات بزرگي باشد.
محمدي گلپايگاني با بيان اينكه بايد امر تبليغ سرلوحه فعاليت هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم قرار گيرد، گفت: مسئله تبليغ امروز مورد نياز بشريت است و بايد نداي حق اهل بيت را به سراسر جهان منتقل كنيم. وي تاكيد كرد: امروز در اثر پيشرفت و تكنولوژي مي توان اين صدا را به همه جهان رساند و موانع گذشته در كار نيست و اين شرايط وظيفه ما را در امر تبليغ سنگين تر كرده است. رئيس دفتر مقام معظم رهبري تاكيد كرد: دفتر تبليغات اسلامي در طول 30 سال گذشته سير صعودي داشته است و در هر دوره به موفقيت هاي لازم دست يافته است.

 



خبرسازي درباره تحريم پروژه جديد آمريكا براي خروج از شوك انقلاب مصر

منابع غربي از مذاكره گروه 1+5 براي تنظيم دور جديدي از تحريم ها عليه ايران خبر مي دهند.
طي دو روز گذشته برخي منابع آمريكايي و اروپايي گزارش هايي منتشر كرده اند كه در آنها تعدادي از مقام هاي كشورهاي عضو گروه 1+5 ادعا كرده اند در حال بررسي اعمال تحريم هايي جديد عليه ايران هستند. از جمله خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن كه روز 22 بهمن 1389 منتشر شد از قول يك مقام آمريكايي نوشت: «براي آينده اي نزديك، يكي ازكارهايي كه به همراه هم پيمانان خود انجام خواهيم داد اين است كه افزايش تحريم هاي يك جانبه عليه ايران را براي متوقف كردن برنامه هسته اي اين كشور مورد ملا حظه قراردهيم». اين ديپلمات ناشناس ادامه داده است: «صحبت از تحريم هاي سازمان ملل نيست. هدف ما اعمال تحريم هاي هماهنگ ملي است. ما در مراحل ابتدايي آن هستيم اما آنچه مشخص است اين است كه تحريم هاي مالي در درجه اول قرار دارند و تحريم در بخش هاي گاز و نفت ايران در درجه بعدي هستند». اين ديپلمات مدعي شده است كه اين تحريم ها «درهفته هاي آينده» مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
علاوه بر اين، فرانسوا فيون، نخست وزير فرانسه هم از تلاش غرب براي اعمال تحريم هايي جديد عليه ايران خبر داده است. خبرگزاري فرانسه روز 24 بهمن 1389 از داخل ناو هواپيما بر شارل دوگل گزارش داد كه فيون گفته است: «قدرت هاي غربي بايد به زودي بازهم تحريم ها را عليه ايران به سبب برنامه هسته اي جنجال برانگيز اين كشور تقويت كنند». فيون كه سرگرم ديدار از منطقه خليج فارس است و ناو وي در كنار جده قرار دارد، گفت: «ايران در مذاكرات استانبول در ماه ژانويه با پيشنهاد به روز شده ما براي گفت وگوي جدي درباره برنامه هسته اي خود مخالفت كرد». وي اضافه كرده است: «عزم ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي موجب نگراني غرب و ديگر كشورهاست. دستيابي ايران به بمب منطقه اي را كه در ان تنش ها هم اكنون بسيار شديد است بي ثبات خواهد كرد اين چشم اندازي غير قابل قبول هم براي ما و هم براي كشورهاي منطقه است».
با اين حال كارشناسان در تهران درباره عملي بودن اين اظهارات ترديد دارند و آن را بيشتر نوعي بازي رسانه اي براي كاهش شوك ناشي از انقلاب مصر و سقوط ديكتاتوري مبارك مي دانند. اين كارشناسان عقيده دارند با در نظر گرفتن تحولات اخير خاورميانه روشن است كه غرب ديگر در موقعيتي نيست كه سياست هاي سابق خود در مورد ايران را ادامه بدهد بلكه همانطور كه در تماس هاي اخير برخي كشورها با ايران ابراز شده بايد به دنبال راه هايي براي كنار آمدن با قدرت روز افزون و محاسبه ناپذير ايران در منطقه باشد. يك كارشناس گفت: «اعمال هرگونه تحريم جديد عليه ايران فقط نوعي انتحار از جانب غربي ها خواهدبود و آنها به سرعت تبعات آن را در صحنه منطقه كه امروز كاملا ايرانيزه شده مشاهده خواهند كرد».
موضوع ديگري كه صحت اين اخبار را با ترديد مواجه مي كند اين است كه در گزارش خبرگزاري فرانسه از قول مقام هاي آمريكايي گفته شده تحريم هاي جديد، ملي و خارج از شوراي امنيت است و هم زمان ادعا شده كه گروه 1+5 مشغول مذاكره در اين باره است. سوال اين است كه آمريكا براي اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران چه نيازي به مذاكره با گروه 1+5 دارد؟ اين اقدامي است كه آمريكا در ماه هاي گذشته بارها انجام داده و البته براي ايران هم هرگز ارزشي نداشته است. حتي اگر بنا باشد تحريم ها به طور مشترك توسط اروپا و آمريكا اعمال شود هم مذاكره در چارچوب گروه 1+5 بي معني است چرا كه روسيه و چين همواره با مشاركت در فرايندهاي خارج از شوراي امنيت به شدت مخالفت كرده اند. ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا و مسئول پرونده ايران روزهاي 9 و 10 فوريه 2011 در مسكو بوده اما خبري از اينكه او با روس ها در مورد تحريم هاي جديد عليه ايران مذاكره كرده باشد منتشر نشد، ضمن اينكه روس ها همين هفته گذشته بود كه تاكيد كردند عقيده ندارند تحريم راه حلي براي مسئله ايران باشد.
كارشناسان در تهران مي گويند اين عمليات رواني چنان ناشيانه است كه حتي محتواي آن درست تنظيم نشده است.

 



حسينيان: مسئولان در رعايت وحدت از مردم الگو بگيرند

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي گفت:مسئولان و نخبگان بايد از وحدت و اتحاد مردم الگوگيري كرده و با آنها همراه شوند.
روح الله حسينيان در گفتگو با مهر با اشاره به ضرورت وحدت ميان قوا در شرايط فعلي منطقه و لزوم نقش آفريني ايران گفت: مردم كشورمان در راهپيمايي 22 بهمن در كمال وحدت و همدلي با شعار و پرچم واحد در دفاع از رهبري به خيابانها امدند و نشان دادند در همه شرايط با يكديگر متحد هستند.
وي افزود: مسئولين و نخبگان بايد از وحدت و يكدلي مردم الگو بگيرند و در شرايط فعلي با آنها همراه شوند چرا كه اگر با مردم همراه شوند و خواسته ها و روش آنها را در پيش بگيرند قطعا اين وحدت به صورت كامل برقرار خواهد شد.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي ادامه داد:اگر مسئولان از منافع حزبي و گروهي خود عبور كنند و حول محور انقلاب اسلامي يعني افكار و انديشه هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري و منافع جمهوري اسلامي اتحاد داشته باشيم ديگر شاهد اختلافات قوا نخواهيم بود.
حسينيان با بيان اينكه مردم از اختلافات قوا ناراحت هستند اضافه كرد: اختلاف سليقه در يك جامعه پويا امري طبيعي است و مسئولان مي توانند با برگزاري جلسات كارشناسي اختلافات را حل كنند و از رسانه اي كردن و آوردن اختلافات به ميان مردم خودداري نمايند.
وي به شرايط فعلي منطقه نيز اشاره و تصريح كرد: بايد در وضعيت فعلي منطقه وحدت داخلي را بيشتر نشان دهيم چرا كه ملت هاي منطقه به الگوي انقلاب اسلامي نگاه مي كنند و لذا اگر خواست مردم و مسئولان يكي باشد جامعه حهاني و اسلامي انقلاب اسلامي را الگوي خود قرار مي دهد. رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي همچنين در ادامه به ميزان تحقق شعار همت مضاعف و كار مضاعف نيز اشاره كرد و اظهار داشت: آماري كه دولت از كارها و اقدامات خود انعكاس داده نشان ميدهد با لطف خداوند اين شعار در دولت در حد بسيار بالايي تحقق يافته است.

 



نيمه اول اسفندماه اولين المپياد كشوري رباتيك دانشگاه پيام نور برگزار مي شود

اولين المپياد كشوري رباتيك دانشگاه پيام نور در 9 رشته در نيمه اول اسفندماه برگزار مي شود.
به گزارش دبيرخانه اجرايي اين المپياد كه از روز دهم لغايت دوازدهم اسفندماه و در اردوگاه شهيد باهنر برگزار خواهد شد در 9 رشته مسيرياب آزاد، مسيرياب ويژه پيام نوري ها، آتش نشان، امدادگر، مين ياب، ربات هاي نمايشي، شبيه سازي دو و سه بعدي فوتبال و شبيه سازي امداد و نجات به رقابت خواهند پرداخت. بنابراين گزارش زمان ثبت نام براي اين رقابت 30 بهمن اعلام شده است و براي مقام هاي اول تا سوم تيم هاي شركت كننده جوايز نفيسي در نظر گرفته شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14