(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 بهمن 1389- شماره 19865

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي: استاكس نت آسيبي به برنامه هسته اي ايران نزده است
بررسي تحولات منطقه در ديدار رؤساي جمهور ايران و تركيه
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 661 نفر از محكومان
با موافقت رئيس قوه قضائيه 24 نفر از محكومان ايراني محبوس در ارمنستان به ايران تحويل داده شدند
علي لاريجاني : تاريخ زندگي عسگراولادي سراسر مجاهدت است
عزم مجلس براي اتمام بررسي بودجه 90 تا پايان سال
توكلي: دريافت كارت آزمون در گرو پرداخت مابه التفاوت نيست
جشن بزرگ آغاز امامت امام زمان(عج) در مهديه تهران
خزاعي: انقلاب اسلامي به مردم خاورميانه در مقابل ديكتاتورها جرئت داد
با صدور حكمي از سوي نوري المالكي وكلاي عراقي ساكن اردوگاه اشرف بازداشت مي شوند
قائم مقام وزير بازرگاني: اعتبار اختصاص يافته براي وزارت بازرگاني در بودجه سال آينده ناچيز است
معاون وزير صنايع و معادن خبر داد اختصاص 6 ميليارد دلار براي حمايت از بخش صنعت كشور
مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر(عج): سينماي غرب تصويري غيرواقعي از واقعه ظهور نشان مي دهد
معاون وزير آموزش و پرورش: امسال 25 درصد از نمرات دوره تحصيلي در كنكور سراسري اعمال مي شود
رئيس جمهور تركيه امروز از اصفهان ديدن مي كند
فردا انجام مي شود تجديد بيعت آذربايجاني ها با ولي امر مسلمين جهان
اخبار ادبي و هنري



مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي: استاكس نت آسيبي به برنامه هسته اي ايران نزده است

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت ويروس استاكس نت آسيبي جدي به برنامه هسته اي ايران نزده است.
يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست در پاسخ به سؤالي درباره تحقيقات هسته اي تسليحاتي برخي كشورها گفت: ما از كشورهاي مختلف اطلاعات دريافت مي كنيم و از منابع خودمان اطلاعاتي جمع آوري مي كنيم كه باعث نگراني مان درباره احتمال استفاده از مواد هسته اي براي مقاصد نظامي در گذشته و شايد اكنون مي شود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر رعايت قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي از سوي ايران نيز گفت: ما از آن ها درباره فعاليت هايشان سؤال مي كنيم. نمي دانيم آيا غير از فعاليت هايي كه اعلام كرده اند فعاليت هاي ديگري دارند يا خير. مطمئن نيستيم كه چيزي را پنهان كرده اند يا خير؟
وي در پاسخ به سؤال ديگري مدعي شد: ما به فشار به آن ها ادامه مي دهيم. اگر شفاف سازي نكنند مجبورم اين موضوع را به شوراي حكام آژانس گزارش دهم. در حال حاضر هيچ نشاني حاكي از اين كه مي توانيم به پيشرفتي دست يابيم مشاهده نمي كنم.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به سؤالي درباره محتواي گزارش ماه فوريه اين آژانس و اين كه آيا اقدامات ايران قبل از سال 2003 در زمينه فعاليت هاي تسليحاتي شدن هسته اي بوده است، گفت: ما اين را نمي گوييم. ما مدرك مستدلي نداريم. فقط نگرانيم.
وي در پاسخ به اين كه آيا آژانس خواستار دسترسي به مكان هاي بيشتري در ايران خواهد شد؟ گفت: بله، اين موضوعي است كه ما درباره آن گفت وگو كرده ايم. ما مي خواهيم چيزهاي بيشتري درباره فعاليت هاي آن ها بدانيم. اما ايران پيشاپيش خبر ساخت تاسيسات جديدش را به ما نمي دهد.
وي در پاسخ به اين كه برنامه سانتريفيوژ ايران تا چه حد از حمله سايبري ويروس استاكس نت در سال 2009 آسيب ديد؟ گفت: ايران در حال حاضر مشغول توليد اورانيوم با غناي 5/3 تا 20 درصد است. آن ها به طور مداوم و ثابت در حال توليد اين اورانيوم هستند.
آمانو در پاسخ به اين كه پس به عقيده شما حمله سايبري سرعت آن ها را كم نكرد و تاثيري روي ميزان اورانيوم غني سازي شده نگذاشت؟ گفت: توليد اورانيوم به طور ثابت ادامه دارد.
وي درباره مصمم بودن محمود احمدي نژاد بر تداوم برنامه هسته اي ايران گفت: من هم همين برداشت را دارم.
وي در پاسخ به اين كه شما گفتيد كه ويروس استاكس نت آسيبي جدي به ايران نزد. آيا اگر اورانيوم با غناي پايين را ذخيره كنند مي توانند مواد كافي براي ساخت يك سلاح هسته اي داشته باشند؟ گفت: من مي توانم بگويم كه آن ها بيش از سه هزار كيلوگرم با غناي 5/3 دارند و اين مقدار در حال افزايش است.
وي در پاسخ به اين كه نگران نيستيد كه آنها بتوانند دور از چشم شما (به سمت تسليحاتي شدن) منحرف شوند؟ گفت: اگر پادمان هاي ما به طور مناسب اجرا شوند، چنين امكاني وجود ندارد. وي در پاسخ به اين كه اين نگراني شماره يك شماست؟ گفت: ما بايد دسترسي بيشتر، همكاري بهتر از جانب ايران و اجرايي شدن بهتر قوانين را داشته باشيم. من مخالف ايران نيستم، فقط مي خواهم همه به قوانين احترام بگذارند و آن را اجرايي كنند.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين كه آن ها اين كار را به درستي انجام نمي دهند؟ مدعي شد: نه، حداقل نه به اندازه كافي.
وي در پاسخ به اين كه «نظرتان درباره محمد البرداعي چيست؟ بعضي بر اين عقيده اند كه او همه چيز را درباره ايران آشكار نمي كرد، چون مي ترسيد حقيقت را بگويد جورج بوش (رئيس جمهور پيشين آمريكا) به ايران حمله كند.» گفت: من به او احترام مي گذارم، اما روش هر كسي با ديگري فرق دارد. من مي خواهم تا جايي كه امكان دارد صريح و شفاف باشم و بسيار ثابت قدم هستم. من نگهبان منع اشاعه هستم.

 



بررسي تحولات منطقه در ديدار رؤساي جمهور ايران و تركيه

سرويس سياسي-
در دومين روز سفر رئيس جمهور تركيه و هيئت همراه به ايران، احمدي نژاد و عبدالله گل تحولات اخير منطقه را مورد بررسي قرار دادند.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان و عبدالله گل، رئيس جمهور تركيه ديروز بعد از برگزاري نشست تقريباً مفصل مذاكرات خصوصي رؤساي جمهور دو كشور و همچنين نشست هيئت هاي مشترك در جمع خبرنگاران حضور پيدا كردند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
رئيس جمهور كشورمان در پاسخ به سؤال يك خبرنگار ترك در مورد گسترش روابط اقتصادي ايران و تركيه و رفع موانعي كه در اين ارتباط وجود دارد، گفت: روابط دو كشور ايران و تركيه روابطي عميق، برادرانه و پايدار است و خوشبختانه در سال هاي اخير روابط ما در ارتباط با موضوعات و جهت هاي گوناگون رو به گسترش است. حجم روابط تجاري ما در سال گذشته از مرز 10 ميليارد دلار عبور كرد و ما مصمم هستيم با همكاري همه جانبه اين را به مرز 30ميليارد دلار در سال برسانيم و اين علاوه بر سرمايه گذاري گوناگوني است كه در بخش برق و انرژي صورت مي گيرد.
احمدي نژاد تأكيد كرد: ظرفيت و اراده دو كشور اجازه مي دهد كه ما به هدف 30ميليارد دلار برسيم و انشاء الله به زودي به آن دست پيدا خواهيم كرد.
وي ادامه داد: در مورد همكاري هاي منطقه اي كارهاي خوبي در حال انجام است و ديدگاه هاي مشترك و همكاري هاي ما به نفع صلح، امنيت و توسعه همكاري ها در منطقه است.
وي تصريح كرد: ما فكر مي كنيم همكاري هاي دو كشور و توسعه همكاري هايمان در منطقه مي تواند ما را به سرعت به يك قطب قدرتمند اقتصادي و فرهنگي در منطقه تبديل كند.
رئيس جمهور كشورمان همچنين با اشاره به گسترش همكاري هاي دو كشور در عرصه فرهنگي، گفت: همكاري هاي دو كشور در زمينه فرهنگي رو به گسترش است. تعداد گردشگران رو به افزايش است. نشست هاي فرهنگي و برنامه هاي فرهنگي بين دو كشور رو به گسترش است. همكاري هاي بين المللي ما نيز همكاري هاي بسيار خوبي است و ما از حقوق تركيه در مجامع بين المللي حمايت مي كنيم. موفقيت ها و پيشرفت هاي تركيه را از آن خودمان مي دانيم و هيچ مانعي براي توسعه همكاري هاي دو كشور وجود ندارد و مطمئن هستيم كه تركيه از حقوق ملت ايران در تمام مجامع دفاع مي كند.
وي افزود: ما به صورت ويژه از آقاي رئيس جمهور به خاطر مواضع دولت تركيه در دفاع از حقوق مسلم هسته اي ايران تشكر مي كنيم. همچنين از مديريت خوبي كه براي برگزاري نشست 1+5 در استانبول انجام دادند. ما فكر مي كنيم اين نشست يك موفقيت بود هم براي دو طرف مذاكره كننده و هم براي دولت تركيه كه به خوبي اين مذاكرات را برنامه ريزي و مديريت كرد.
احمدي نژاد گفت: برگزاري اين مذاكرات در استانبول به خودي خود يك موفقيت است و معناي آن اين است كه كشورهاي مستقل و صاحب تمدن مثل تركيه داراي جايگاه بالايي در عرصه بين المللي و منطقه اي هستند؛ چرا كه مهمترين مسئله سياسي امروز در عرصه بين المللي در استانبول مي آيد، مطرح مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد و ما از اين بابت خوشحال هستيم كه اين اتفاق بزرگ در استانبول رخ داد.
عبدالله گل نيز در اين كنفرانس خبري در پاسخ به سؤال يك خبرنگار ايراني در مورد اهدافش از اين سفر و همچنين تحولات رخ داده در خاورميانه و به وجود آمدن خاورميانه اسلامي در ابتدا، گفت: ما امروز در قالب يك هيئت عالي رتبه در ايران هستيم. تعدادي از وزراء، نمايندگان مجلس، دانشگاهيان، تجار و كارفرماياني از كشور تركيه ما را در اين سفر همراهي مي كنند و ما در خدمت شما هستيم.
وي به سفر قبلي خود به تهران اشاره كرد و تصريح كرد: اولين سفر من در قالب نشستي چند جانبه بود و اين اولين سفر رسمي من در ارتباط با همكاري هاي دوجانبه بين دو كشور است و افتخار دارم كه اين سفر را انجام دادم.
عبدالله گل افزود: ايران و تركيه دو كشور همسايه و داراي تاريخ كهني هستند و دو كشور داراي مرز مشترك هستند و از نظر تاريخي و فرهنگي دو كشور روابط ديرينه و عميقي دارند.
وي با بيان اين كه در اين سفر علاوه بر مسائل دو جانبه در مورد مسائل منطقه اي نيز به صورت مفصل بحث و گفت وگو كرديم، به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: در منطقه به ويژه منطقه خاورميانه و جهان اسلام ما شاهد يكسري تغييرات ريشه اي و اساسي هستيم و اين مسائل را با يكديگر مورد بررسي قرار داديم.
رئيس جمهور تركيه ادامه داد: ديدگاه من اين است كه تحولات جديد در منطقه امري غيرمنتظره نبوده و در دنياي جديد كه بحث ارتباطات اين قدر گسترش پيدا كرده است، چيزي را نمي شود از مردم پنهان كرد و مردم به تمام زاوياي موضوعات واقف هستند.
گل در ادامه به حضور و سخنراني اش در اجلاس كنفرانس اسلامي در سال 2003 در تهران اشاره كرد و گفت: من در آن سخنراني تحولات را ارزيابي كردم و در آنجا بدون اين كه كشور خاصي را مدنظر و مورد اشاره قرار دهم، گفتم كه همه ما (كشورهاي منطقه) بايد يك رايزني از واقعيت هاي دروني كشور خودمان داشته باشيم. خواسته هاي ملت ها را مورد توجه قرار دهيم و بايد اصلاحات سياسي و اقتصادي همسو با خواسته هاي ملت ها را مورد توجه قرار دهيم و در آنجا در مورد اين مسائل تاكيد كردم. لذا مي بينيم وقتي رهبران و رؤساي كشورها خواسته هاي ملت ها را مورد توجه قرار نمي دهند، خود مردم در جهت احقاق خواسته هايشان وارد عمل مي شوند.

 



موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 661 نفر از محكومان

همزمان با سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت كردند .
آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به مناسبت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي طي نامه اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات 661 نفر از محكومان را كه در كميسيون مربوط واجد شرايط لازم تشخيص داده شده اند ارائه كرده بود، كه مورد موافقت معظّم له قرار گرفت .

 



با موافقت رئيس قوه قضائيه 24 نفر از محكومان ايراني محبوس در ارمنستان به ايران تحويل داده شدند

تعدادي از محكومان ايراني محبوس در ارمنستان به جمهوري اسلامي ايران منتقل شدند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، به مناسبت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران و با پيگيري هاي وزارت دادگستري و وزارت امورخارجه و همچنين با موافقت رئيس قوه قضاييه، 24 نفر از محكومان ايراني محبوس در ارمنستان روز جمعه 22بهمن در مرز «نوردوز» تحويل مقامات قضايي دادگستري جلفا شدند.
بر اساس اين گزارش، اين تعداد از محكومان جهت گذراندن مابقي مجازات حبس خود به زندان جلفا معرفي شدند.

 



در مراسم رونمايي كتاب خاطرات عسگراولادي علي لاريجاني : تاريخ زندگي عسگراولادي سراسر مجاهدت است

مراسم رونمايي كتاب خاطرات حبيب الله عسگراولادي معتمد امام و رهبري و از مجاهدان خستگي ناپذير انقلاب اسلامي عصر روز يكشنبه با حضور جمعي از مسئولان لشگري و كشوري در سالن سوره حوزه هنري برگزار شد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم ياد شده، گفت: اين مراسم ها سنتي است كه در اسلام وجود دارد و شايد اين سنت در ديگر اديان نباشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در جامعه اي كه اين خصوصيات باشد بزرگي و برازندگي اسلامي براي آن امت بوجود خواهد آمد لذا باز هم بايد بگويم كه اين نشست ها كه به پاس زحمات بزرگان انقلاب ترتيب داده مي شود بسيار ارزشمند است.
وي عسگراولادي را تاريخ مجسم وضعيت معاصر دانست و افزود: گفتار و خاطرات آقاي عسگراولادي براي زنده نگه داشتن هويت ايران لازم است.
لاريجاني در ادامه به بيان ويژگي هاي اخلاقي عسگراولادي پرداخت و گفت: يكي از ويژگي هاي آقاي عسگراولادي اين است كه بعضي از رجال هم دارند و آن حالت آرامشي است كه هنگام مجالست با وي به انسان دست مي دهد.
وي ويژگي ديگر عسگراولادي را خصوصيت انقلابي بودن وي دانست و خاطرنشان كرد: كسي كه سنش بالا مي رود معمولا محافظه كار مي شود ولي آقاي عسگراولادي هميشه روحيه انقلابي و جواني خود را حفظ كرده اند.
باهنر: برخي افراد مسئوليت ها را ارثي مي دانند
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي امروز در مراسمي كه براي رونمايي از كتاب خاطرات حبيب الله عسگراولادي برگزار شده بود طي سخناني گفت: آقاي عسگراولادي از معدود افرادي هستند كه همواره از جمهوريت و اسلاميت نظام دفاع كردند و هيچ زماني من نديدم كه وي به نفع يكي از اين دو واژه از واژه ديگر صرف نظر كند.
وي افزود: آقاي عسگراولادي فكر بسيار روشن، باز و جواني دارند و با اين خصوصيات همواره در جلسات مختلف مباحث خود را ارائه مي كنند.
نماينده مردم تهران تاكيد كرد كه افرادي كه طول خدمتشان زياد شده است بايد اين درس را مي گرفتند چرا كه بسياري از دعواها و مرافعات سر اين است كه برخي افراد بعضي از مسئوليت ها را ارثي مي دانند و معتقدند كه از گهواره تا گور بايد آن مسئوليت ها را يدك بشكند.
حبيبي: تمام خلقيات عسگراولادي بايد در تاريخ ثبت شود
محمدنبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي در مراسم رونمايي كتاب «خاطرات حبيب الله عسگراولادي»، با بيان اينكه بايد تمام خلقيات عسگر اولادي در تاريخ ثبت شود، ادامه داد: بنده شهادت مي دهم كه يكي از خصوصيات بارز «حبيب الله عسگراولادي» اين است كه در انتخاب حق هيچ گاه با ترديد مواجه نبوده و به هر قيمت، انتخاب گر حق بوده است، همچنين احترام به راي جمع يك درس بزرگي بوده كه او به همه شاگردان خود داده است.
وي در خصوص توجه عسگراولادي به آراء جمع، افزود: اگر زماني عسگراولادي در جلسه اي نظر به انجام كاري داشته و بقيه اعضاء مخالف نظر او بودند حق را به جمعيت داده و راي آخر را به اكثريت آراء مي داد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه اغلب مواقع عسگراولادي به مشورت توجه بسيار داشته و حتي در مصاحبه هاي مختلف براي جواب به پاسخ خبرنگاران از نظر جمع استفاده مي كرد، گفت: سرمايه هاي سياسي و تحليلي خبرنگاراني كه همسن نوه او به شمار مي رفتند نسبت به سرمايه اي همچون عسگراولادي بسيار اندك است اما او همچنان به مشورت كردن توجه بسيار داشته است.
حبيب الله عسگراولادي: مسئولان مراقب تاثيرات منفي تمجديدها بر نفس خود باشند
حبيب الله عسگراولادي نيز در مراسم رونمايي از كتاب خاطراتش، ضمن ترجمه يكي از آيات سوره يوسف قرآن كريم، گفت: همان گونه كه حضرت يوسف عليه السلام همه مواهب را از آن خدا مي داند، بنابراين همه آنچه كه شما عزيزان بر من منت گذاشته ايد همه از آن خداست.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: اين همه تعريف كردن از انسان، در نفس انسان اثر مي گذارد؛ چرا كه مي بينيم برخي تعريفات در برخي افراد اثر گذاشته است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، تاكيد كرد: بسياري از مسئولان كه مورد توجه مردم هستند بايد مراقب تاثيرپذيري نفس خود از تعريف و تمجيد ديگران باشند، چرا كه امام اينگونه فرمودند، بنابراين ما بايد حساب كار خود را بدانيم.
حسينيان: تحولات امروز منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است
حجت الاسلام والمسلمين روح الله حسينيان، رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي در اين مراسم اظهار داشت: در زماني كه اسلام در تنهايي و غربت به سر مي برد و رهبري همچون امام راحل(ره) نيازمند ياراني براي آغاز تحولي بزرگ بود، گروه مؤتلفه اسلامي تكليف خود را انجام داد.
رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي گفت: زيربناي تمامي تحولات امروز منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي و استقامت هاي آن زمان است.
وي با بيان اينكه ظهور حزب مؤتلفه اسلامي در مقابل استبداد، بعد از حمله به مدرسه فيضيه در دفاع از اسلام و انقلاب شكل گرفت، اضافه كرد: تجلي نهايي حزب مؤتلفه اسلامي در لحظات حساس، در زماني بود كه استعمارگران تمام توان خود را به كار بردند تا كشور ايران را به عنوان يك مستعمره با تصويب قانون كاپيتولاسيون رسميت ببخشند و حضور خود را نشان دهند اما در اين زمان كه زمان غربت اسلام، امام راحل(ره) و رهبري به شمار مي رفت مؤتلفه همانند جرقه اي در آسمان تاريك تاريخ حضور داشت كه بايد به آنها آفرين گفت.
رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي گفت: «حبيب الله عسگر اولادي» از 16 سالگي در مسائل مبارزاتي شركت داشته و وقتي فدائيان اسلام در دهه 20 مبارزه خود را عليه حكومت استبدادي آغاز كردند او كه يك جواني بيش نبود در تظاهراتي كه عليه اسرائيل به رهبري آيت الله كاشاني برپا شد، دستگير شده و نخستين رويارويي جدي با يك نظام استعمار زده را تجربه كرد.
وي با بيان اينكه عسگراولادي از سال 43 تا 56 در زندان ستم شاهي به سر مي برد، اضافه كرد عسگر اولادي بعد از انقلاب در سمت هاي مختلفي از جمله رئيس كميته امداد خميني(ره) و عضو مجلس شوراي اسلامي خدمات بسيار ارزنده و پربركتي براي مردم داشته است.

 



كوهكن عنوان كرد
عزم مجلس براي اتمام بررسي بودجه 90 تا پايان سال

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت تمام سعي مجلس بر اين است كه بررسي بودجه 1390 كل كشور را تا پايان سال به اتمام برساند.
محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس در خصوص بحث لايحه بودجه سنواتي 1390، اظهار داشت: قرار بود اين لايحه در جلسه علني روز سه شنبه از سوي دولت به مجلس ارائه شود ولي با توجه به خبري كه از معاون پارلماني رئيس جمهور دريافت شده، قرار است لايحه بودجه اول اسفند ماه به مجلس تقديم شود.
وي افزود: تصميم درباره اين كه بودجه به صورت كامل، دو يا سه دوازدهم در مجلس بررسي و تصويب شود، فعلا نمي توان صحبت كرد چرا كه بودجه بايد قبل از پايان سال بررسي تا دخل و خرج دستگاه ها در اولين روز سال بر اساس آن تعيين شود.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس يادآور شد: با توجه به زمان بندي هايي كه در آئين نامه داخلي مجلس براي بررسي لايحه بودجه در نظر گرفته شده است و همچنين فرصت ارائه پيشنهادات نمايندگان، كميسيون ها و كميسيون تلفيق نمي توان بررسي اين لايحه را كمتر از 45 روز به پايان رساند؛ از طرف ديگر نمي توان تا پايان سال بررسي آن را ناتمام گذاشت.
اين نماينده مجلس هشتم با اشاره به جلسه يكشنبه شب هيئت رئيسه مجلس گفت: بيشتر بحث اين جلسه به بررسي اين موضوع پرداخته شد و اين كه ما بتوانيم با توجه به اين شيب بررسي بودجه را تا پايان سال به اتمام برسانيم.
كوهكن تاكيد كرد: تا آنجا كه آئين نامه داخلي مجلس و چارچوب هاي آن به ما اجازه دهد ما سعي مي كنيم بررسي اين لايحه را تا پايان سال به اتمام برسانيم.

 



توكلي: دريافت كارت آزمون در گرو پرداخت مابه التفاوت نيست

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور هرگونه شايعه مربوط به تحويل كارت داوطلبان مشروط به پرداخت مابه التفاوت هزينه ثبت نام داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد 90 را تكذيب كرد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا درباره دلايل پرداخت مابه التفاوت هزينه ثبت نام براي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد و عدم دريافت كامل وجه در زمان ثبت نام، اظهار كرد: هر ساله هزينه هايي براي آزمون هاي سازمان سنجش برآورد مي شود كه اين برآوردها براي تاييد نهايي به مراجع قانوني ارسال مي شود كه در صورت تاييد آنها اين مبلغ از داوطلبان در زمان اخذ دفترچه راهنما دريافت مي شود.
وي افزود: امسال نيز هزينه آزمون كارشناسي ارشد برآورد و براي تاييد به مراجع قانوني ارسال شد. اما با توجه به اينكه مصوبه هزينه ثبت نام دير به دست ما رسيد بر اين اساس ثبت نام از داوطلبان كارشناسي ارشد با هزينه 10 هزار و 500 تومان انجام شد؛ ولي هزينه تصويب شده براي سازمان سنجش 13 هزار و 800 تومان بود كه در اطلاعيه سازمان سنجش از داوطلبان خواسته شده است كه اين مابه التفاوت را كه مبلغ 3 هزار و 300 تومان است را از 6 روش ذكر شده در اطلاعيه سازمان سنجش پرداخت كنند.
توكلي خاطرنشان كرد: داوطلبان جهت كسب اطلاعات بيشتر براي نحوه پرداخت مابه التفاوت هزينه ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد 90 مي توانند به اطلاعيه درج شده در سايت سنجش به نشاني wwwsanjeshorg مراجعه كنند.

 



جشن بزرگ آغاز امامت امام زمان(عج) در مهديه تهران

جشن امامت حضرت مهدي(عج) يكشنبه شب با حضور گسترده عاشقان اهل بيت(ع) در مهديه تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه به مناسبت نهم ربيع الاول آغاز امامت حضرت ولي عصر(عج) برپا شده بود، مداحان اهل بيت(ع) با قرائت اشعار و مولودي خواني در وصف آن حضرت به جشن و سرور پرداختند.
حجت الاسلام ثمري نيز طي سخناني به بررسي ابعاد مختلف اين روز بزرگ در تاريخ اسلام و بشريت پرداخت.

 



خزاعي: انقلاب اسلامي به مردم خاورميانه در مقابل ديكتاتورها جرئت داد

سفير و نماينده كشورمان در سازمان ملل متحد با اشاره به تحولات اخير در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا، صفحه شطرنج منطقه را در حال تغيير و متأثر از انقلاب اسلامي دانست.
محمد خزاعي در مراسم گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه با حضور ايرانيان مقيم نيويورك در مسجد امام علي(ع) اين شهر برگزار شد، طي سخناني روند پيروزي انقلاب اسلامي و تاثير آن بر كشورهاي منطقه و جهان را تشريح كرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان با اشاره به آيات قرآن كريم و روايات، پرچمداري تفكر قم در ايجاد جريانات و تحولات و خيزش مردمي از اين شهر كه در واقع حركت امام خميني(ره) و شروع نهضت اسلامي بود، را مورد تحليل قرار داد.
خزاعي حركت امام خميني(ره) را داراي سه عنصر اصلي مردم، عقيده و اخلاص دانست و تصريح كرد: اين سه عامل منبعث از تفكر قم يعني تفكر اسلامي بود.
سفير و نماينده دائم كشورمان در تشريح مردمي بودن حركت بنيانگذار جمهوري اسلامي، افزود: امام خميني(ره) در جريان انقلاب اسلامي و سپس پيروزي آن در رأس هرم عشق مردم بود، اما از همان ابتدا ايشان تلاش كرد تا ماهيت مردمي انقلاب اسلامي حفظ شود، از همين رو تشكيل شوراي موقت انقلاب، تدوين قانون اساسي توسط مجلس خبرگان قانون اساسي و برگزاري رفراندوم براي تعيين نوع حكومت اقدامات اوليه اي بود كه براي نهادينه كردن حضور مردم در اداره امور كشور با تأكيد امام خميني(ره) صورت گرفت.
خزاعي تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از محاسبات را در جهان برهم زد.
وي با بيان اينكه در جريان تحولات اجتماعي 10سال و يا 20 سال رقم بالايي نيست، گفت: جرأت يافتن در مقابل قدرت هاي بزرگ زمان يعني شرق و غرب از پيام هاي انقلاب اسلامي ايران بود و در اين چارچوب تحولات اخير مصر و ساير كشورهاي منطقه زاييده وقوع انقلاب اسلامي در ايران است.
سفير و نماينده دائم كشورمان افزود: با تحولات اخير در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا صفحه شطرنج اين منطقه در حال تغيير است و قطب بندي ها در حال دگرگوني است كه موفقيت بزرگي براي مردم اين منطقه محسوب مي شود.
وي حركت هاي مردمي و تحولات اجتماعي كه منجر به تحولات عظيم مي شود را بخشي از مكانيسم تغيير در عالم دانست.
خزاعي تحولات اخير در مصر با توجه به موقعيت اين كشور در منطقه را بسيار با اهميت توصيف كرد و افزود: از مدت ها قبل اين پيش بيني وجود داشت كه چهره منطقه خاورميانه و شمال آفريقا عوض خواهد شد و در حال حاضر اين پيش بيني در حال وقوع است.
سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان ابراز اميدواري كرد: ارزش هاي انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك نهاد تحول آفرين همواره محور اصلي تحقق آرمان ها باشد.

 



با صدور حكمي از سوي نوري المالكي وكلاي عراقي ساكن اردوگاه اشرف بازداشت مي شوند

با صدور حكمي از سوي مالكي، تمامي وكلاي عراقي ساكن اردوگاه اشرف به خاطر جنايت هايشان در حق مردم عراق، بازداشت مي شوند.
براساس برخي گزارشات، نخست وزير عراق در پاسخ به درخواست برخي شهروندان عراقي، دستورات جديدي را عليه ساكنين اردوگاه (تروريست هاي) اشرف صادر كرده و قيد و بندها و محدوديت هاي بيشتري را عليه آن اعمال كرده است.
انجمن دوستداران عدالت به نقل از سايت النخيل نوشت، در همين راستا عبدالحسين الشمري، فرمانده پليس استان ديالي عراق در تاريخ ششم فوريه سال 2011، ابلاغيه اي را به پليس شهرستان خالص در استان ديالي ارسال كرد كه به موجب آن تمامي شكايت هاي ارائه شده از سوي ساكنين اردوگاه اشرف كه در مقر پليس شهرستان خالص ثبت شده لغو مي شود.
عبدالحسين شمري طبق حكم نخست وزير عراق در تاريخ 31 ژانويه سال 2011 در نامه ارسالي خود به پليس خالص دستور داد تمامي وكلاي عراقي ساكن اردوگاه اشرف به خاطر جنايت هاي بي حد و حصرشان درحق مردم ستمديده عراق در طول دوران صدام بازداشت شوند.
براساس اين گزارش، برخي از وكلاي عراقي با استفاده كردن از رژيم سابق و با وكالت نامه رسمي و قانوني وظيفه دفاع حقوقي از برخي از ساكنين اردوگاه اشرف را به عهده دارند. اما دولت و نيروهاي عراقي آنها را از ورود به اردوگاه و ديدار با موكلان شان منع كرده است چرا كه اين كار خلاف تمامي قوانين بوده و هيچ گونه توجيهي براي آن وجود ندارد.
فرار منافقين از مصر به اردن با كمك موساد
ماموران وابسته به موساد كه مسئوليت حل و فصل انتقال پايگاه تروريستي منافقين از مصر به اردن را بر عهده داشته اند بدون توجه به نارضايتي مقامات اردن مزدوران رجوي را به يك دفتر نيمه علني و دو خانه تيمي مخفي در نزديكي دفتر دختر صدام (رغد) منتقل كرده اند.
به گزارش انجمن دوستداران عدالت (خانواده هاي شهداي ترور كشور)، يكي از مقامات امنيتي مصر كه اخيراً به صف انقلابيون پيوسته است، گفت: همزمان با سقوط ديكتاتوري حسني مبارك در مصر و تعطيلي سفارت رژيم صهيونيستي در اين كشور، اعضاي گروهك تروريستي منافقين مقر تروريستي خود را در شهر قاهره ترك كرده اند و با همكاري ماموران رژيم صهيونيستي به مقري در اردن منتقل شده اند.
براساس اين گزارش، اين مقام اطلاعاتي مصر اعلام كرد: پايگاه نيمه علني منافقين شامل يك خانه تيمي و يك خوابگاه در شهر قاهره پس از فرار حسني مبارك و كاركنان سفارت رژيم صهيونيستي به شكل موجودش رها شده و منافقين به خاطر عجله در فرار به همراه آنان تمام وسايل و حتي وسايل فردي خود را جا گذاشته اند.
بر پايه اين گزارش، منافقين با همكاري رژيم صهيونيستي به دنبال اجراي طرح انتقال اعضاي خود به مصر بودند و قصد داشتند مصر را به عنوان پايگاه خود پس از اخراج از عراق قرار دهند كه با سقوط مبارك و تعطيلي سفارت رژيم صهيونيستي در اين كشور اين طرح با شكست مواجه و منافقين مجبور به انتقال و فرار به اردن شده اند.
به نظر مي رسد كه مقامات كشور اردن از زياد شدن ناگهاني اعضاي فرقه مجاهدين خلق در كشورشان به اين شكل خشنود نبوده و خواستار توضيح مقامات رژيم صهيونيستي و تأخير در اجراي اين كار بوده اند ولي ماموران وابسته به موساد كه مسئوليت حل و فصل انتقال پايگاه تروريستي منافقين از مصر به اردن را بر عهده داشته اند بدون توجه به نارضايتي مقامات اردن مزدوران رجوي را به يك دفتر نيمه علني و دو خانه تيمي مخفي در نزديكي دفتر دختر صدام (رغد) منتقل كرده اند.

 



قائم مقام وزير بازرگاني: اعتبار اختصاص يافته براي وزارت بازرگاني در بودجه سال آينده ناچيز است

شيراز- خبرنگار كيهان:
اعتبار در نظر گرفته شده براي وزارت بازرگاني در بودجه سال 90 حتي به اندازه يك چهارم نياز اين وزارتخانه نيست.
«مسعود موحد» قائم مقام وزير بازرگاني با بيان اين مطلب در شيراز گفت: وزارت بازرگاني در بودجه سال آينده تقاضاي 384 ميليارد تومان اعتبار كرده بود تا بتواند از مطالبات معوق جوايز صادراتي صادركنندگان را بپردازد اما تنها با 110 ميليارد تومان آن موافقت شده كه با اين رقم حتي نمي توان از صادركنندگان براي سال 90 حمايت كرد.
وي اظهار داشت: شايد دولت مكانيزم هاي ديگري از جمله دادن سهام را براي پرداخت بخش اعظمي از طلب صادركنندگان در نظر بگيرد.
وي افزود: چنانچه بتوانيم منابع مالي ديگري تامين كنيم به پرداخت مطالبات صادركنندگان خواهيم پرداخت در غير اين صورت سهام به عنوان طلب جوايز صادراتي به صادركنندگان ارائه مي شود.
وي درباره بسته حمايتي از صادرات با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: وزارت بازرگاني بسته پيشنهادي خود را به دولت ارائه كرده و اميدواريم به زودي نتيجه قطعي آن اعلام شود.
وي اظهار داشت: اگر حمايت ها از توليد به خوبي صورت گيرد بخش عمده اي از دغدغه صادركنندگان برطرف خواهد شد زيرا حمايت هاي مناسب مانع از افزايش قيمت تمام شده كالا مي شود.

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد اختصاص 6 ميليارد دلار براي حمايت از بخش صنعت كشور

معاون امور مجلس وزير صنايع و معادن گفت: امسال 6 ميليارد دلار براي حمايت از بخش صنعت كشور از صندوق توسعه ملي اختصاص يافت.
ايرج نديمي روز دوشنبه در همايش مديران صنايع شهرستان شهريار افزود: امكانات نرم افزاري و سخت افزاري براي توسعه بخش صنعت در كشور فراهم شده است.
وي گفت: همه مسئولان بايد زمينه احساس امنيت را براي سرمايه گذاران فراهم كنند زيرا در اين صورت ضريب اعتماد سرمايه گذار بيشتر خواهد شد.
نديمي افزود: بسترسازي براي اشتغال جمعيت تحصيلكرده كشور در بخش صنعت بويژه صنايع تبديلي كشاورزي ضروري است.
سرمايه گذاري 500 هزار ميليارد ريالي در صنايع كشور
معاون مالي سازمان گسترش و نوسازي صنايع كشور با تاكيد بر حمايت دولت از صنايع گفت: در طول برنامه پنجم توسعه اقتصادي سالانه 500 هزار ميليارد ريال در صنايع كشور سرمايه گذاري مي شود.
«علي رستمي» روز دوشنبه در جلسه هم انديشي سرمايه گذاري در صنعت آذربايجان غربي افزود: براساس اين طرح در طول پنج سال آينده 2 ميليون و 500 هزار ميليارد ريال از محل درآمدهاي هدفمند شدن يارانه ها در صنايع كشور سرمايه گذاري مي شود.
در اين نشست صنعتگران استان نيز با طرح مسائل و مشكلات خود خواستار مشاركت سازمان گسترش و نوسازي صنايع كشور براي حل مشكلات صنايع استان و اجراي طرحهاي بزرگ شدند.

 



مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر(عج): سينماي غرب تصويري غيرواقعي از واقعه ظهور نشان مي دهد

سينماي غرب تصويري غيرواقعي و ترسناك از واقعه ظهور نشان مي دهد كه نسبتي با اصل واقعه ندارد در حالي كه واقعه ظهور واقعه مباركي است كه نويد دهنده بهشت روزگاران است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر(عج) در همايش مهدويت كه تحت عنوان «نقشه آخر ظهور» در آمفي تئاتر مركزي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: ارائه اين تصوير موجب مي شود كه مردم دچار هراس شوند زيرا در اين تصاوير همه چيز ويران مي شود در حالي كه واقعه ظهور يك راهرو است، راهرويي كه ما را به دولت كريمه آخرين وحي خدا مي ر ساند.
اسماعيل شفيعي سروستاني خاطرنشان كرد: حيات در عرصه زمين از زمان هبوط آدم(ع) تا زمان ظهور يك طرف و حيات از زمان ظهور تا قيامت كبري زمان وسيعي را در بر مي گيرد كه از حيث كميت و كيفيت متفاوت با هزاره ها و قرون قبلي است به طوري كه در آن زمان مردم گاه صدها سال عمر مي كنند و ده ها نسل خود را مي بينند و در واقع در آن زمان بشر حيات حقيقي را تجربه مي كند.
شفيعي سروستاني اعلام كرد: سينماگران غرب بعد از نشان دادن اين تصاوير غيرواقعي از ظهور، عامل اين وقايع را شرق اسلامي معرفي مي كنند و اينگونه مي خواهند جا بياندازند كه اين واقعه نيستي و مرگ است و در شرق اسلامي نيز ايران و شيعه را عامل اين وضعيت معرفي مي كنند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: امسال 25 درصد از نمرات دوره تحصيلي در كنكور سراسري اعمال مي شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در كنكور سراسري 25 درصد از نمرات دوره تحصيل اعمال خواهد شد.
ابراهيم سحرخيز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان با بيان اين كه معدل آموزشي دانش آموزان در اين زمينه ملاك است گفت: براي اعلام وضعيت تحصيلي دانش آموزان اخيراً سايتي اعلام شده و دانش آموزان مي توانند از طريق اين سايت در جريان وضعيت تحصيلي خود قرار بگيرند و بر اساس آن عمل كنند.
وي توجه به توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و كاردانش را در برنامه پنجم توسعه مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس اين برنامه تمامي دانش آموزان دوره هاي نظري بايد يك مهارت را فرابگيرند و در آينده مهارت آموزي جزء لاينفك مسائل آموزشي خواهد شد كه اين كار بسيار بزرگي است.
سحرخيز از ايجاد 90 عنوان تغيير در كتاب هاي درسي در سال تحصيلي جاري در كشور خبر داد و افزود: اين تغييرات جزيي و بر اساس نياز در 90 عنوان كتاب صورت گرفته است.
وي با اشاره به طرح درس ملي گفت: تغييرات اساسي به دنبال اجراي طرح تحول در آموزش و پرورش و در راستاي نقشه راه اين وزارتخانه بايد صورت گيرد و اين تغييرات بايد از دوره ابتدايي تا متوسطه در حد نياز انجام شود.
معاون وزير آموزش و پرورش درباره زمان اجراي طرح جديد نظام آموزشي در كشور گفت: سند ملي آموزش و پرورش در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ساير نهادها در حال بررسي است و با نهايي شدن و ابلاغ اين سند به وزارتخانه، وزير آموزش و پرورش زمان اجراي اين نظام را اعلام خواهد كرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزوده شدن رشته علوم انساني به رشته هاي مراكز استعدادهاي درخشان خبر داد.
«ابراهيم سحرخيز» گفت: دانش آموزان مي توانند از سال تحصيلي آينده در پايه دوم متوسطه، رشته علوم انساني را نيز براي ادامه تحصيل انتخاب كنند.
رشته هاي مراكز استعدادهاي درخشان تاكنون منحصر به رياضي و تجربي بود كه به سه رشته افزايش يافت.
وي، اهتمام دولت به توسعه رشته ها و دانش آموزان فني و حرفه اي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: رشته علوم انساني در مدارس متوسطه روستايي بي رويه توسعه يافته و بايد به صورت هدفمند از رشد كمي اين رشته ها جلوگيري شود.
سحرخيز، رفع مشكل بيكاري و اشتغال را منوط به توسعه رشته هاي فني و حرفه اي و توجه به مهارت آموزي دانش آموزان دانست و افزود: براساس برنامه پنجم توسعه، دولت براي توسعه اين آموزشها جدي است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به واگذاري آموزشكده هاي فني اين وزارتخانه به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اين واگذاري در قالب مصوبه مجلس صورت گرفته و با اجراي آن ضمن رفع دغدغه دانشجويان اين مراكز، وزارت علوم نيز براي توسعه دوره هاي كارداني و كارشناسي فني و حرفه اي اقدام مي كند.

 



رئيس جمهور تركيه امروز از اصفهان ديدن مي كند

رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: رئيس جمهوري تركيه به همراه 100 نفر از تاجران اين كشور امروز به اصفهان سفر مي كنند.
«حسن نوريان» در گفت وگو با ايرنا افزود: عبدالله گل ظهر امروز به اتفاق هيئت همراه براي بازديد از آثار تاريخي به اصفهان مي آيند و نشست مشتركي بين تجار اصفهاني و ترك در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: رئيس جمهوري تركيه بعد از بازديد از آثار تاريخي اصفهان با استاندار اصفهان ديدار مي كند.
نوريان هدف سفر رئيس جمهوري تركيه به كشورمان را توسعه روابط تجاري بين دو كشور عنوان و اضافه كرد: حجم مبادلات تجاري ايران و تركيه 10 ميليارد دلار است و دولت در برنامه پنجم توسعه حجم اين مبادلات را 30ميليارد دلار تعيين كرده است.
وي گفت: سفر رئيس جمهوري تركيه در پاسخ به سفر سال 2008 دكتر احمدي نژاد به تركيه صورت مي گيرد.

 



فردا انجام مي شود تجديد بيعت آذربايجاني ها با ولي امر مسلمين جهان

فرماندار تبريز گفت: هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربايجان شرقي به مناسبت 29 بهمن، سالروز قيام مردم تبريز، فردا با ولي امر مسلمين جهان ديدار مي كنند.
محمود چمني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: به مناسبت فرا رسيدن 29 بهمن، سالروز قيام مردم غيور آذربايجان به خصوص تبريز در سال 56 و شهادت تعدادي از شيرمردان اين خطه به دست رژيم منحوس پهلوي، هر ساله جمعيت زيادي از مردم محب اهل بيت و ولايتمدار آذربايجان، به ديدار زعيم عاليقدر شيعيان و رهبر محبوبشان مي روند تا بار ديگر محبت قلبي خود را نسبت به جايگاه رفيع ولايت و معظم له با شعارهاي ماندگار «آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي» و «آذربايجان اوياخدي ولايته داياخدي» در حضور ايشان به اثبات برسانند.
وي با بيان اين كه امسال بيش از 4 هزار نفر از مردم فهيم تبريز و آذربايجان، توفيق ديدار با مقام عظماي ولايت را خواهند داشت، افزود: نقش قيام سرنوشت ساز 29 بهمن تبريز در پيروزي انقلاب اسلامي به مثابه نقش تعيين كننده حضرت زينب(س) در تداوم حركت عاشورايي دارد.
وي تصريح كرد: مردم تبريز به عنوان پرچمدار حركت حسيني، همواره نقش سرنوشت ساز خود را در روند شكل گيري انقلاب و پيروزي آن و همچنين در دوران دفاع مقدس به بهترين وجه نشان داده اند.

 



اخبار ادبي و هنري

«سيري اجمالي در انقلاب اسلامي» منتشر شد
كتاب «سيري اجمالي در انقلاب اسلامي» كه به حوادث و وقايع اتفاق افتاده از آغاز انقلاب تا امروز در قالب شعر مي پردازد، منتشر شد.
كتاب «سيري اجمالي در انقلاب اسلامي» مجموعه شعري است كه توسط سيدحسين معصومي درباره حوادث مربوط به انقلاب اسلامي از روزهاي آغازين تا امروز، سروده شده است. اين كتاب به مناسبت يوم الله 22 بهمن امسال مصادف با سي ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي منتشر شده است.
«مروري اجمالي بر انقلاب اسلامي» در 69 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قيمت يك هزار تومان توسط انتشارات سروش هدايت به بازار عرضه شده است.
كتاب هاي كنگره سراسري «شعردفاع مقدس»
رونمايي مي شوند
كتابهاي نوزدهمين كنگره سراسري «شعر دفاع مقدس» با عناوين «سجاده هاي سربلند» و « با بچه هاي ايران» تهيه و همزمان با برگزاري اين مراسم رونمايي خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، كتاب «سجاده هاي سربلند» را محمودرضا اكرامي فر گردآوري كرده و «با بچه هاي ايران» به همت جواد محقق در دست انتشار است.
كتاب «سجاده هاي سربلند» كه در برگيرنده اشعار منتخب نوزدهمين كنگره سراسري «شعردفاع مقدس» است، سروده هايي با سه موضوع دفاع مقدس، مقاومت ملل و دفاع مقدس با مضامين عاشورايي را در خود جاي داده است.
كتاب «با بچه هاي ايران» هم اشعار منتخب كودك و نوجوان سه دوره از كنگره را شامل مي شود كه توسط محقق گزينش شده اند.
اين آثار همزمان با برگزاري كنگره سراسري «شعردفاع مقدس» اسفند در استان يزد رونمايي مي شوند.
مهمانان خارجي جشنواره تجسمي:
زيبايي آثار هنر انقلاب اسلامي غيرقابل انكار است
ژرارد كاريس و جان لنت در بازديد از موزه هنرهاي معاصر تهران، زيبايي آثار هنر انقلاب اسلامي را غيرقابل انكار دانستند.
موزه هنرهاي معاصر تهران، هم اكنون ميزبان نمايش آثار مروري بر هنر انقلاب اسلامي، آثار بخش استادان مدعو در رشته هاي مختلف هنري و همچنين آثار هنري جديد است كه بخشي از برنامه هاي جنبي سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر محسوب مي شوند.
جان لنت، هنرمند آمريكايي كه براي حضور در بخش همايش علمي اين جشنواره همراه همسرش به ايران سفر كرده است، گفت: نه تنها به مردم كشورم بلكه به همه مردم جهان بازديد از آثار هنري ايران را توصيه خواهم كرد، چرا كه هنر ايران، هنري است ريشه دار و زنده كه از ديرباز بر هنر جهان تاثيرگذار بوده است.
ژرارد كاريس هم هنرپژوهي است كه از كشور هلند در بخش همايش علمي اين جشنواره شركت مي كند. وي هم پس از بازديد از آثار موجود در موزه هنرهاي معاصر اظهار كرد: هنر ايران بي نظير است، شكوه و جذابيت آثار هنري دوران انقلاب اسلامي ايران كه در اين موزه به نمايش گذاشته شده را هرگز فراموش نخواهم كرد.
اولين سايت تخصصي شعر كوتاه ايران و جهان
راه اندازي مي شود
سايت تخصصي شعركوتاه ايران و جهان از اواسط اسفند منتشر مي شود.
جليل صفربيگي در گفت وگو با فارس درباره راه اندازي نخستين سايت تخصصي شعر كوتاه ايران و جهان «آنات» گفت: براي اولين بار با همكاري دوستان شاعر سايتي براي قالب هاي شعر كوتاه ايران جهان راه اندازي مي شود كه شامل انواع شعرهاي كوتاه يعني رباعي، دوبيتي، هايكو و خسرواني مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14