(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 اسفند 1389- شماره 19876

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب:هنر اسلامي هنري برخاسته از دل و باور ايماني است
احمدي نژاد در مراسم افتتاح يك مجتمع صنعتي در پاكدشت:
توليد ناخالص داخلي ايران از مرز 500 هزار ميليارد تومان گذشت
منوچهر متكي: تحولات اخير منطقه ريشه در چندين دهه سياست نادرست غرب دارد
با پيام رئيس جمهور اولين همايش ملي حقوق شهروندي برگزار شد
محمد نجار: موج اسلام خواهي در منطقه از بركات انقلاب اسلامي ايران است
وزير دفاع سوريه: حضور ناوهاي ايراني در درياي مديترانه ، اسرائيل را فلج كرد
فرمانده 8 سال دفاع مقدس: همراهي با شيپور جنگ دشمن حماقت سران فتنه بود
فرمانده نيروي زميني ارتش خبر داد استقرار تيپ هاي مستقل و توپخانه ارتش در شرق كشور
نماينده مردم آمل خبر داد طرح توسعه مترو تهران به آمل در رديف بودجه سال 90
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
اميدوار به حذف تبصره اختصاص آگهي ها به روزنامه ايران هستيم
اخبار ادبي و هنري



در مراسم رونمايي از فرش قرآني نفيس
رهبر انقلاب:هنر اسلامي هنري برخاسته از دل و باور ايماني است

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: هنر يك پديده انساني است و از الهام دروني و تراوش معنويت انسان خلق مي شود و هنگامي كه اين هنر از «دل و باور ايماني به معناي حقيقي آن» برخاسته باشد، هنر اسلامي ايجاد خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رئيس دانشگاه هنرهاي اسلامي تبريز به همراه جمعي از معاونان، اعضاي هيأت علمي، رؤساي دانشكده ها و هنرمندان اين دانشگاه، پيش از ظهر ديروز با رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند كه در اين ديدار از قرآن نفيسي كه بر روي فرش بافته شده بود، رونمايي شد.
در اين اثر هنري بسيار ارزنده، تمام 30 جزء قرآن در 76 ورق به صورت دورو با 62 ميليون گره، بافته شده است. هنرمندان تبريزي 6 سال زير نظر دانشكده فرش دانشگاه هنرهاي اسلامي تبريز وقت صرف كردند تا چنين اثر هنري ماندگاري را خلق كنند.
بنابراين گزارش، حضرت آيت الله خامنه اي اين فرش قرآني نفيس را افتخاري ماندگار و يادگاري بسيار عظيم براي نظام جمهوري اسلامي دانستند كه از عشق هنرمندان اين سرزمين برخاسته و تا قرن ها ياد و نام بافندگان آن و هنر فرش بافي را زنده نگه مي دارد.
ايشان ضمن تشكر از تمام هنرمنداني كه در اين كار هنري برجسته نقش داشتند، خاطرنشان كردند: اين قرآن، به موزه آستان قدس رضوي اهدا خواهد شد تا ماندگار و زوال ناپذير، براي استفاده همگان باقي بماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي مساله هنر اسلامي را موضوعي بسيار مهم دانستند و با اشاره به تفاوت هنر اسلامي با هنر غيراسلامي خاطرنشان كردند: روح هنر اسلامي نقطه تفاوت آن با هنر غيراسلامي است چراكه هنر يك پديده انساني است و از الهام دروني و تراوش معنويت انسان خلق مي شود و هنگامي كه اين هنر از «دل و باور ايماني به معناي حقيقي آن» برخاسته باشد، هنر اسلامي ايجاد خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: با دستور نمي توان هنر اسلامي خلق كرد ، بلكه هنگامي كه «روح، دل و نگاه هنرمند» تصحيح شد، نتيجه نگاه چنين هنرمندي، «اثر هنري اسلامي» خواهد بود.
ايشان توجه به هنرهاي دستي در مناطق مختلف ايران را ضروري برشمردند و توصيه كردند با تشويق اساتيد و پيشكسوتان، هنرهاي دستي را كه معمولا با رنج و زحمت همراه است، استمرار و تداوم بخشيد.
در ابتداي اين ديدار دكتر كي نژاد رئيس دانشگاه هنرهاي اسلامي تبريز، با بيان گزارشي از فعاليت هاي اين دانشگاه گفت: دانشگاه هنرهاي اسلامي در 22 رشته كارشناسي، 10 رشته كارشناسي ارشد و 2 رشته دكتري دانشجو مي پذيرد و در مدت 11 سال فعاليت خود توانسته بسياري از اساتيد خبره را به كار بگيرد و از توانايي هاي آنان در احياي هنرهاي سنتي استفاده كند.

 



احمدي نژاد در مراسم افتتاح يك مجتمع صنعتي در پاكدشت:
توليد ناخالص داخلي ايران از مرز 500 هزار ميليارد تومان گذشت

رئيس جمهور گفت: توليد ناخالص داخلي ايران از مرز 500 هزار ميليارد تومان در سال عبور كرده است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر «محمود احمدي نژاد» ديروز در مراسم افتتاح يك مجتمع صنايع غذايي در شهرك صنعتي «پايتخت» واقع در علي آباد پاكدشت كه همزمان با روز حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان انجام شد، از افزايش سطح توليد داخلي به عنوان ماموريت فرا روي صنعتگران و كشاورزان كشور ياد كرد و گفت: با وجود اراده و همت بالا در صنعتگران و توليدكنندگان ايراني بايد بازار 75 ميليوني ايران و همچنين بازار منطقه اي و جهان را در نظر بگيريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه ايران بايد در زمينه صادرات محصولات غذايي به صادركننده درجه يك تبديل شود، به رقم 5/2 ميليون تني كاهش مصرف گندم پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: اين حجم از صرفه جويي در مصرف گندم بايد به محصولات غذايي تبديل شده و ارزش افزوده براي توليدكنندگان داخلي ايجاد كند.
احمدي نژاد با بيان اينكه جايگاه ايران بسيار شايسته تر از موقعيت كنوني است گفت: نام ايران همواره با فرهنگ؛ تمدن؛ عزت؛ توفيق و عدالت همراه بوده است و ملت ايران هميشه در مديريت فرهنگي؛ سياسي و علمي جهان نقش اول را داشته و يا جزو قدرت هاي اول بوده است.
وي عزم ملي در ساختن ايران و ارتقاي كشور به جايگاه شايسته خود را خواستار شد و گفت: ممكن است برخي بگويند اين امر شدني است ليكن اين مردم نمي توانند، اما باور ما اين است كه هم اين هدف قابل دسترس است و همين مردم قادرند اين كار را انجام دهند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: آنها كه در حوزه فرهنگ؛ هنر و علم فعاليت دارند و نيز افرادي كه در حوزه كشاورزي و صنعت مشغول هستند بايد ايران را بسازند و اگر موتور كشاورزي و صنعت در كشور حركت كند، موتور علم و فناوري و ساير حوزه ها را نيز شتاب خواهد داد و پشت سر خود خواهد كشيد. رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اقتصاد ايران از اين ظرفيت برخوردار است كه جزو چند كشور اول دنيا قرار گيرد.
وي با طرح اين سوال كه مگر كشورهايي كه يك پنجم ايران وسعت دارند اما در زمره 5 يا 6 كشور اول اقتصاد دنيا هستند از چه امكاني برخوردارند كه ايران فاقد آن است؟ تصريح كرد: بسياري تلاش كردند كه ايران و ايراني را از صفحه ذهن خود ايراني ها و جهانيان حذف كنند اما با همت ملت ايران نتوانستند.
احمدي نژاد با اشاره به برنامه دولت در دو سال گذشته در حمايت از مخترعان كشور اظهار داشت: امروز تعداد اختراعات به حدي در كشور افزايش يافته است كه در يك محل نمايشگاهي تنها قادر هستيم از يك ششم آنها استقبال كنيم.
رئيس جمهور؛ ايران را از جمله معدود كشورهايي خواند كه با ابتكار خود به دانش و صنعت هوا فضا از نقطه صفر تا 100 دست يافته است و افزود: در حوزه نانو تكنولوژي؛ بيوتكنولوژي و صنعت دفاعي، ايران از جايگاه شايسته اي در جهان برخوردار است.
وي با اشاره به تمركز صنعتگران ايران در حوزه توليد فولاد در پنج سال گذشته اظهار داشت: امروز در اين حوزه علاوه بر افزايش توليدات داخلي به سازنده كارخانه فولاد نيز تبديل شده ايم و به عنوان نمونه هم اكنون يك كارخانه ايراني فولاد در كشور همسايه در حال ساخت است.
رئيس قوه مجريه در ادامه با اشاره به نقش منابع مالي در پيشرفت و ساختن كشور؛ ايران را برخوردار از اين عامل توسعه خواند و گفت: ايران كشور ضعيف و فقيري محسوب نمي شود و به گونه اي كه هم اكنون بيش از 240 هزار ميليارد تومان مانده تسهيلات بانكي در بانك هاي كشور وجود دارد. رئيس جمهور در ادامه به توانمندي دانشمندان ايراني در ساخت اندام زنده بدن انسان اشاره كرد و گفت: با حصول اين دستاورد، ايران قادر است كبد و اجزاي بدن را ترميم كند.
وي در ادامه اين سوال را مطرح كرد كه آيا ساخت لوازم خانگي مهم تر است و يا ترميم كبد و پرورش كليه سازگار با بدن انسان؟ كه بايد در اين زمينه همت كنيم و به صادركننده محصولات لوازم خانگي نيز تبديل شويم.
رئيس جمهور از سال 1390 به عنوان سال توليد و اشتغال ياد كرد و گفت: احمدي نژاد به عنوان خادم كوچك همه توليدكنندگان؛ كشاورزان و صنعتگران پاي كار ايستاده است تا موانع موجود در مسير پيشرفت و ساختن كشور را از ميان بردارد. وي ديوان سالاري سرزمين ايران در طول تاريخ را كوچك؛ پرتحرك و با توان بالا خواند و گفت: ديگران ساختارهاي پيچ در پيچ ايجاد و به ما تحميل كردند كه هركدام از آنها يك گردنه است و البته ما بايد بروكراسي تحميل شده به ملت ايران را اصلاح كنيم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه قدرت هاي جهان از بمب اتم ايران نمي ترسند بلكه از روحيه انساني؛ محبت و خدمت ايرانيان در هراسند؛ گفت: ايران اسلامي هيچگاه ديدگاه و فرهنگ؛ انديشه و علم خود را با سلاح به ديگران تحميل نكرده است و در طول تاريخ به گونه اي زيبا عمل كرده است كه ديگران خود به دنبال فرهنگ و انديشه ايراني آمده اند.
احمدي نژاد با بيان اين كه انگليسي ها به مدت 100 سال تلاش كردند با توسل به شمشير؛ فرهنگ و زبان يك كشور را عوض كنند و آن را از حوزه تمدني و فرهنگي ايران خارج كنند؛ تاكيد كرد: حوزه تمدني و فرهنگي ايران بسيار فراتر از مرزهاي موجود است.
وي با اشاره به ادعاهاي برخي دولت ها مبني بر طرفداري از دموكراسي و ملت ها اظهار داشت: آنها مي گويند كه كشورها بايد آزاد باشند اما خود مصداق بارزي از ديكتاتوري و سد كردن راه پيشرفت ملت ها هستند و امروز نظام سلطه؛ آمريكا و متحدان آن متهم هستند كه چرا در طول ساليان اخير اراده خود را به ملت ها تحميل كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس رئيس جمهور با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: امروز نيز آنهايي كه خودشان پايه گذار ديكتاتوري در دنيا بودند، به جاي اينكه جوابگو باشند طلبكارانه ادعاي طرفداري از مردم و دموكراسي را دارند.
احمدي نژاد افزود: ديكتاتورهايي كه الان مردم كشور خود را مي كشند، حتي توانايي توليد چيز ساده اي را ندارند و با همين سلاح هايي كه از آمريكا و متحدينش خريدند، مردم خود را مي كشند كه بايد نظام سلطه، دولت آمريكا و متحدين آن كشور پاسخگو باشند كه چرا 40-30 سال به اين ملت ها ديكتاتوري تحميل كرده اند.
رئيس جمهور در پايان سخنانش با بيان اينكه مستكبران ته ذهنشان به دنبال متوقف كردن حركت ملت ايران هستند، خطاب به آنها گفت: شما كور خوانده ايد. مردم ايران مي ايستد، ايران را مي سازد و ان شاءالله به عنوان الگوي متعالي به همه بشريت عرضه خواهد كرد.

 



منوچهر متكي: تحولات اخير منطقه ريشه در چندين دهه سياست نادرست غرب دارد

وزير سابق امور خارجه كشورمان با اشاره به قيام هاي مردمي منطقه تاكيد كرد كه تحولات اخير خاورميانه ريشه در چندين دهه اعمال سياست نادرست كشورهاي غربي دارد.
«منوچهر متكي» در يك كنفرانس خبري در اين باره تصريح كرد: تحولات اخير در خاورميانه ريشه در چندين دهه اعمال سياست هايي دارد كه از يكسو به ايجاد رژيم جعلي صهيونيستي در منطقه دست زد و از سوي ديگر سعي كرد با ارعاب، تطميع و دادن جايگاه هاي مناسب حكومت هايي را در منطقه شكل دهد يا تقويت كند كه صرفا در جهت منافع و مصالح اربابان رژيم صهيونيستي و مصالح غرب حركت كنند.
وي خاطرنشان كرد: در اين روند آنها ابتدايي ترين توجه به اراده ملي ملت ها را زير پا گذاشتند و هيچگونه حقي براي آنها در تصميم سازي ها قائل نبودند.
وزير پيشين امور خارجه كشورمان، ادامه داد: گاهي ذكر مي شد كه روند دموكراسي سازي بايد در خاورميانه شكل بگيرد اما نه تنها اين روند مسكوت ماند بلكه رژيم هايي هم كه رنگ و لعاب دموكراسي سعي مي كردند داشته باشند و جمهوري باشند هم به سوي حكومت هاي موروثي سوق پيدا كردند. بنابراين تعبير زيباي مقام معظم رهبري در تحقيرشدگي جامع جميعي در بيان حال مردمي است كه حدود 30 سال گذشته هر روز در منطقه سرخورده تر مي شدند.
متكي در ادامه درخصوص دليل قطع رابطه سنگال با ايران، گفت: با توجه به جريان هاي مخالفي كه وجود دارد شبهاتي را ايجاد كرده بودند در مسئله نيجريه و گامبيا. فشارهايي از سوي غربي ها بر دولت سنگال بود تا تصميمات خاصي اتخاذ كند. گام هايي براي زدودن آن ابهامات برداشته شد كه بخش زيادي از آن ابهامات هم زدوده شد. همزمان با حضور من در سنگال هيات سه نفره اي ازاروپا در سنگال حضور داشتند كه سنگالي ها را به تصميم خاص نسبت به ايران ترغيب كنند و تحت فشار قرار دهند.
وي توضيح داد: مقامات سنگالي به من گفتند كه از سوي عربستان تحت فشار بودند براي تجديدنظر در روابطشان با ايران، بنابراين سنگال با شرايط خاص خود تحت فشارهاي مختلف براي تجديدنظر در روابط با ايران بوده است. تصميم پخته اي اتخاذ نشد. زماني كه من در آنجا حضور داشتم رئيس جمهور بعضي از تصميماتي كه مد نظرش بود - كه ديگران به او پيشنهاد كرده بودند - مطرح كرد كه من با استدلال او را متقاعد كردم كه اين تصميمات به نفع روابط مردم سنگال و آقاي احمدي نژاد و روابط ايران و سنگال نيست، نهايتا سنگال تسليم فضايي شد كه اميدواريم ان شاءالله پس از عبور از اين فضاها به اتخاذ تصميم درست مبادرت كند.

 



با پيام رئيس جمهور اولين همايش ملي حقوق شهروندي برگزار شد

اولين همايش ملي حقوق شهروندي ديروز با پيام دكتر محمود احمدي نژاد آغاز به كار كرد.
دكتر «فاطمه بداغي» معاون حقوقي رئيس جمهور در اين همايش پس از قرائت متن پيام رئيس جمهور، با بيان اينكه «قوانين جمهوري اسلامي در بردارنده آثار متعددي در زمينه حقوق بشر و حقوق شهروندي است»، تصريح كرد: در اصول متعدد قانون اساسي جمهوري اسلامي به خصوص در بخش حقوق ملت، از مترقي ترين مقررات در حوزه حقوق اساسي استفاده شده است.
وي فرمان هشت ماده اي امام(ره) را از منابع مهم حقوق شهروندي توصيف كرد و افزود: در اين فرمان، فرازهاي متعددي در زمينه حقوق شهروندي به معناي عام مي توان ملاحظه كرد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: آنچه اسباب برگزاري اولين همايش ملي حقوق شهروندي و ايجاد تكاليف متعدد براي معاونت و همه دستگاههاي دولتي شد، چيزي است كه در برنامه پنجم توسعه به آن اشاره شده است. در اين برنامه آمده است كه به منظور اتخاذ ديپلماسي فعال جهت توقف روند صدور قطعنامه حقوق بشري و به منظور گسترش فرهنگ حقوقي و قضايي و نهادينه سازي فرهنگ قانون مداري و كاهش دعاوي حقوقي اقداماتي انجام شود كه از جمله اين اقدامات مي توان به آموزش همگاني حقوق شهروندي در خصوص امور مالياتي، اداري، كار و تامين اجتماعي، محيط زيست، بانكي و همچنين پيش بيني مواد درسي لازم در دوره راهنمايي و متوسطه و اقدام صداوسيما براي ورود به اين بحث اشاره كرد.
وزير دادگستري نيز در اين همايش نخستين حق هر شهروند را ايجاد زمينه هاي رشد او دانست و گفت: اجتماع بايد فرصت رشد، توسعه و كمال را به افراد بدهد.
«سيدمرتضي بختياري» افزود: مفهوم حقوق شهروندي يعني مشاركت در تعيين سرنوشت خويش و برخورداري از حقوق سياسي، اجتماعي، فردي و قضايي. از جمله اين حقوق كه انديشمندان بسياري در مورد آن نظريه پردازي كرده اند حق آزادي، حق مشاركت و برخورداري از تساوي قانوني و حقوق اجتماعي است.

 



محمد نجار: موج اسلام خواهي در منطقه از بركات انقلاب اسلامي ايران است

وزير كشور تاكيد كرد كه خيزش بزرگ اسلامي در كشورهاي منطقه از بركات پيروزي انقلاب شكوهمند ايران است.
«مصطفي محمدنجار» ديروز طي سخناني در همايش مديران حراست استانداري ها، شهرداري هاي مراكز استان ها و سازمان هاي تابعه وزارت كشور با اشاره به اين كه شرايط امروز كشور در عرصه هاي داخلي و بين المللي با هدايت مقام معظم رهبري در بهترين شرايط قرار دارد، بيان كرد: با اجراي صحيح و دقيق قانون هدفمندي يارانه ها ضمن خنثي كردن توطئه هاي دشمنان با همكاري بي نظير مردم و مسئولان اين قانون به نقطه عطفي در تاريخ كشور و الگويي براي ساير ملل تبديل شده است.
وزير كشور با اشاره به قدرت تاثيرگذاري ايران در منطقه اظهار كرد: خيزش مردم و موج اسلام خواهي و عدالتخواهي و انقلاب هاي منطقه از بركات انقلاب اسلامي است. هر چند برخي در پي كتمان اين اثرگذاري بوده و اين خيزش عظيم مردمي را به خواسته هاي صنفي و اقتصادي منتسب مي كنند ولي خود اين معاندين نيز به موفق بودن مسير ملت ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي اذعان مي كنند. مصطفي محمدنجار با بيان اين كه تا چند دهه پيش حيات ملت ها وابسته به شرق و غرب بود و امام راحل اين رويه را تغيير داد، گفت: ثمره آن انقلاب عظيم اين است كه فصل بيداري ملت ها در منطقه آغاز شده است.

 



وزير دفاع سوريه: حضور ناوهاي ايراني در درياي مديترانه ، اسرائيل را فلج كرد

وزير دفاع و جانشين فرمانده كل ارتش سوريه تاكيد كرد كه حضور ناوهاي ارتش ايران در درياي مديترانه براي نخستين بار پس از 32 سال حركتي بزرگ بود كه اسرائيل را فلج كرد.
به گزارش ايسنا، سپهبد «علي حديد محمود» در ديدار «دريادار سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سوريه گفت: بيش از همه عكس العمل اسرائيل جالب توجه است كه با اين حركت شما فلج شده و بسيار نگران است؛ ما هيچ اهميتي به اين نگراني نخواهيم داد و همين عمل بيشتر آنها را ناراحت مي كند.
وي خاطرنشان كرد: دو كشور دوست ايران و سوريه مفيد است در زمينه هاي بيشتري به ويژه دريايي همكاري داشته باشند كه پس از انجام بررسي و كارشناسي هاي لازم، در آينده نزديك اين امر محقق خواهد شد.
براساس اين گزارش سپهبد داود راجهه رئيس ستاد ارتش سوريه نيز طي سخناني ورود ناوگروه نيروي دريايي ارتش به بندر لاذقيه را موجب ارتقاء روحيه اين كشور دانست و گفت: اقدامات دو كشور ايران و سوريه در برابر دشمنان مشترك در يك راستا بوده و اين ايجاب مي كند روابطمان را تعميق دهيم.
رئيس ستاد ارتش سوريه تصريح كرد: روابط ما با كشور ايران در اولويت آنان است در مقابل آرزوهاي دشمن در منطقه قرار خواهيم گرفت.
امير دريادار «حبيب الله سياري» نيز در اين ديدار اظهار داشت: به رغم تمام تلاش ها و تحريم هاي دشمن در راستاي بلوكه كردن اموال و سرمايه ايران و تضعيف و شكست انقلاب اسلامي با خوداتكايي همه تحريم ها را به فرصت تبديل و در زمينه هاي مختلف جايگاه خوبي را كسب كرديم و به خودكفايي رسيديم. امروز در حال تعميم ارتباطات با كشورهاي دلخواه هستيم و اين همان چيزي است كه امام راحل و بنيانگذار انقلاب اسلامي برايمان ترسيم كردند، يعني استقلال و آزادي.
وي همچنين به اعزام ناوگروه نيروي دريايي ارتش به درياي مديترانه اشاره كرد و گفت: در پي حركت جديد نيروي دريايي ارتش در خصوص اعزام ناوگروه به درياي مديترانه و به دنبال آن اعزام هيئت نظامي اين نيرو به كشور سوريه تهديدات دشمنان به ويژه اسرائيل شروع شد اما ايران به واسطه همكاري مشروع كشور دوست و برادر سوريه و بي توجهي به تهديدات دشمنان عمل كرد.

 



فرمانده 8 سال دفاع مقدس: همراهي با شيپور جنگ دشمن حماقت سران فتنه بود

فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: حماقت سران فتنه در 25 بهمن اين بود كه همزمان با شيپور جنگ دشمنان و با هماهنگي آنها به ميدان آمدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از برازجان، «سعيد قاسمي» يكشنبه شب در همايش شهيد و شهادت در برازجان آگاهي مردمي را از ضروريات خواند و اظهار داشت: اين آگاهي مردمي است كه زير بار همه فشارها مي رود و با موشكافي دقيق و ريز يكي يكي، سره را از ناسره تشخيص مي دهد و دانه هاي هرز را از ميدان خارج و جدا مي كند.
وي با اشاره به مدل و شكل وقايع 25 بهمن تصريح كرد: 25 بهمني ها مشخصاً پياده سربازهاي ارتش رژيم صهيونيستي بودند.
قاسمي تصريح كرد: اين اشخاص با شيپور جنگ شيمون پرز و كلينتون به خيابان ها ريختند و مدل سازماندهي شده آنها سرباز پياده هاي مسعود رجوي بود.
وي عنوان داشت:حماقت سران فتنه در 25 بهمن اين بود كه همزمان با شيپور جنگ دشمنان و با هماهنگي آنها به ميدان آمدند و ايجاد اغتشاش كردند.
اين فرمانده هشت سال دفاع مقدس همنوايي، همدلي و وحدت كلمه هيئت ها و تشكل هاي مذهبي در فتنه 88 را يكي از نقاط قوت و مهم انقلاب در برخورد و مقابله با فتنه دانست.
قاسمي احياي تفكر امام خميني در جامعه و ترويج آموزه هاي بنيانگذار انقلاب را لازمه جوانان امروزي خواند.
وي به فعاليت هزار و 500 تشكل، سمن و نهادهاي به اصطلاح مردمي در زمان فتنه اشاره كرد و گفت: اين سمن هاي به اصطلاح مردمي كه از پول هاي به يغما رفته گاز و نفت مردم و عرق جبين شهداي ما از اين مملكت ارتزاق مي كردند و تشكيل شدند، امروز نيز در بهترين جاي تهران به آنها مكان داده مي شود اما در خيابان هاي تهران با ايجاد اغتشاش به مردم خيانت مي كنند.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش خبر داد استقرار تيپ هاي مستقل و توپخانه ارتش در شرق كشور

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: به سبب وجود حساسيت در شرق كشور تيپ هاي مستقل نيروي زميني و دو توپخانه سنگين در شرق كشور استقرار يافت.
سرتيپ «احمدرضا پوردستان» دوشنبه در مراسم بهره برداري از مرحله دوم «پادگان سرلشگر شهيد يعقوب احمد بيگي» لشگر 88 زرهي سيستان و بلوچستان در زاهدان افزود: با حساسيتي كه در منطقه شرق كشور به وجود آمده، نيروي زميني يگان هاي زيادي در اين مناطق مستقر كرده است.
وي ادامه داد: در همين زمينه تيپ هايي در شهرستان هاي زاهدان، ايرانشهر، خاش، بناب، نهبندان، تربت حيدريه، تربت جام و مشهد مستقر شده اند كه در زمان بروز مشكل به راحتي قابل انعطاف و جابه جايي هستند.
فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار داشت: همچنين دو توپخانه سنگين شرق كشور در شهرهاي خاش و قاين مستقر شده اند.
سرتيپ پوردستان گفت: با موافقت فرمانده معظم كل قوا طرح تحول نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي تهيه شده و اكنون در حال اجراست.
فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: در اين طرح تيپهاي قابل انعطاف و جابه جايي سريع تشكيل مي شود تا بتوانند در هر مكاني به راحتي استقرار يابند.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه در جنگ تحميلي 90 درصد چينش نيروهاي ما در نوار غرب كشور انجام شده بود اكنون به سبب تهديدات ناهمتراز و مصوبه ستاد كل، طراحي نيروهاي زميني به گونه اي است كه در تمام كشور يگان هاي رزمي مستقر شوند.
فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: با سياست جديد نيروي زميني، پادگان تهران تخليه و براي شرق كشور يگان هاي مستقل و مقتدر تدارك ديده شده است.
سرتيپ پوردستان با اشاره به طرح انتقال پادگان ها از داخل شهرها گفت: به رغم مشكلاتي كه در جابه جايي يگان ها و توپخانه ها از پادگان هاي داخل شهرها وجود داشت 10 پادگان از داخل شهرها خارج شده اند.

 



نماينده مردم آمل خبر داد طرح توسعه مترو تهران به آمل در رديف بودجه سال 90

نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح توسعه متروي تهران از آبعلي به آمل در قالب طرح هاي ملي تصويب شد و در رديف بودجه سال 1390 كشور قرار گرفت.
به گزارش ايرنا «عزت الله يوسفيان ملا» در نشست هم انديشي اعضاي مجمع رهپويان ولايت آمل افزود: مطالعات مراحل مختلف اين طرح مهم زيربنايي كشور با موفقيت به پايان رسيد.
وي ادامه داد: چندي قبل با مديرعامل مترو تهران نشستي برگزار و مقرر شد، مترو تهران از آبعلي به آمل امتداد يابد.
نماينده آمل در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اجراي طرح امتداد متروي تهران به آمل، مدت زمان سفر بين اين دو شهر از حدود دو ساعت و30 دقيقه كنوني به 33 دقيقه كاهش خواهد يافت.
يوسفيان ملا گفت: هم اكنون به مازندران با توجه به نزديكي شهرهايش به يكديگر به عنوان يك كلان شهر نگاه مي كنند و آنچه در اين مورد ضرورت دارد، توسعه راههاي استان است. وي يادآور شد: در سالهاي اخير اقدام هاي خوبي براي توسعه راههاي مازندران بويژه براي تعريض و چهارخطه كردن جاده پرتردد اجرا شده است.
نماينده آمل همچنين با تاكيد بر اينكه سياست و منشور مجمع رهپويان ولايت، اطاعت از فرامين رهبري با هدف پاسداشت ارزش هاي نظام جمهوري اسلامي است، افزود: ملت ما در سايه توجهات ولايت و نظام كه برگرفته از شرافت انقلاب است، همواره در صحنه حضور دارد و در دفاع از آن جانفشاني خواهد كرد.

 



معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
اميدوار به حذف تبصره اختصاص آگهي ها به روزنامه ايران هستيم

اهواز- خبرنگاركيهان:
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در توزيع يارانه ها يك كف عادلانه كه براساس دوسوم ضرايب كمي و يك سوم ضرايب كيفي است درنظر گرفته شده است.
محمدزاده در نشستي كه پيرامون مسائل مطبوعات در حاشيه چهارمين نمايشگاه منطقه اي خليج فارس برگزار شد اظهار داشت: البته در محاسبه ضرايب كمي با مشكل مواجه هستيم زيرا آمارها صحيح نيستند كه اين امر مستلزم تلاش ما و همكاري جامعه هدف در راستاي واقعي كردن اعداد و ارقام و قرار گرفتن حق در جاي خود است.
وي در ادامه با بيان اينكه كار فرهنگي بدون مشكل و سختي نيست گفت: ساختن فرهنگ جامعه و راست كردن كژيها و ناهنجاريها، زحمت فراوان و گذر زمان را مي طلبد.
وي در پاسخ به سؤال مسئولان مطبوعات حاضر در جلسه پيرامون اختصاص آگهي ها به روزنامه ايران خاطرنشان كرد: اين تصميم جزو ضوابط بودجه سال 89 و صرفا يك تصميم دولتي از سوي معاونت اجرايي راهبردي رياست جمهوري بود كه اميدواريم در بودجه سال 90 اين تبصره حذف شود.
محمدزاده همچنين در خصوص نرخ پايين آگهي هاي «م.الف» گفت: تلاش داريم تا در سال آينده، شاهد رشد نرخ آگهي هاي «م.الف» باشيم.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه، پيرامون انتقادات اهالي مطبوعات از عدم وجود چاپخانه و مشكلات پيش رو اظهار داشت: در اين راستا دو پيشنهاد ارائه مي كنيم. اول اينكه به سراغ چاپخانه دارهاي هر استان رفته و از آنها جهت تشكيل تعاوني چاپ دعوت كنيد در غير اين صورت اهالي مطبوعات خود پيش قدم شده و با تشكيل يك تعاوني، اقدام به تاسيس چاپخانه كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلم «33 روز» بيشترين جوايز تجلي اراده ملي را برد
فيلم «33 روز» به كارگرداني جمال شورجه بيشترين جوايز بخش تجلي اراده ملي بيست ونهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر را دريافت كرد.
مراسم اهداي جوايز وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها در بخش «تجلي اراده ملي» جشنواره فيلم فجر روز يكشنبه در تالار معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
در اين مراسم فيلم «33 روز» از سوي بنيادشهيد و امور ايثارگران، موسسه ناجي هنر، جمعيت دفاع از ملت فلسطين، ستاد اقامه نماز و شوراي فرهنگي اجتماعي زنان شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزيده شد.
فيلم هاي «آلزايمر» به كارگرداني احمدرضا معتمدي، «سيب و سلما» اثر حبيب الله بهمني، «گلوگاه شيطان» ساخته حميد بهمني «پاريس تا پاريس» به كارگرداني محمدحسين لطيفي، «پايان نامه» ساخته حامد كلاهداري، «راه آبي ابريشم» اثر محمد بزرگ نيا، «آسمان هشتم» به كارگرداني حسن نجفي و ... نيز از ديگر فيلم هاي برگزيده نهادها و سازمان ها بودند.
«33 روز» فيلمي است كه متاسفانه در جشنواره فيلم فجر، آن گونه كه بايد توسط هيئت داوران جشنواره ديده نشد!
رئيس جمهور از برترين شاعران كشور تقدير مي كند
آيين اختتاميه و اهداي جوايز برگزيدگان پنجمين جشنواره بين المللي شعر فجر امروز و با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود.
اين برنامه از ساعت 30:9 در تالار وحدت برپا مي شود و برگزيدگان جوايز خود را از دكتر محمود احمدي نژاد دريافت مي كنند.
در اين دوره از جشنواره تعداد 40 هزار اثر از يك هزار و 289 شاعر ارسال شده است كه پس از بررسي گروه داوري، برگزيدگان در رشته هاي (نو و نيمايي)، (كودك و نوجوان)، (سرود و ترانه) و (كلاسيك) معرفي مي شوند.
سمپوزيوم سينماي ايران با فيلم هاي غيراخلاقي و ضدانقلابي!
در برنامه اي به نام سمپوزيوم سينماي ايران، با بهره گيري ازنام و اعتبار جمهوري اسلامي، مجموعه اي از فيلم هاي پورنو و نامتناسب به نمايش درآمد.
خبر نامه دانشجويان ايران گزارش داد: سمپوزيوم سينماي ايران روز هشتم اسفند در دانشگاه «يوسي ال اي» آمريكا در حالي به پايان رسيد كه فيلم هاي پخش شده در آن غالبا ضد مباني انقلابي و اسلامي بودند.
نمايش برخي فيلم هاي قبل از انقلاب، بدون حذف صحنه هاي غيراخلاقي از جمله اتفاقات تامل برانگيز در اين رويداد بود. در سمپوزيوم سينماي ايران همچنين فيلم هاي مروج همجنس گرايي و ارائه دهنده تصويري غيرواقعي و سياه از كشورمان به نمايش درآمد.
متاسفانه برخي از برنامه ها و هفته هاي فرهنگي كه به نام جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور برگزار مي شود، در شأن فرهنگ و نام كشورمان نبوده اند.
برگزاري جشنواره پويانمايي در سه استان كشور
جشنواره پويانمايي تهران به عنوان يكي از بزرگترين و معتبرترين جشنواره هاي انيميشن جهان، 15 تا 19 اسفند همزمان با تهران در همدان و مازندران برگزار مي شود.
رئيس كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، ضمن ارائه آمار فيلم هاي شركت كننده در جشنواره پويانمايي تهران گفت: 67 كشور خارجي با 830 فيلم در جشنواره حضور دارند و 730 فيلم نيز از ايران در جشنواره پذيرفته شده است.
رضايي درباره حضور جشنواره پويانمايي در استان هاي ديگر كشور گفت: جشنواره پويانمايي هميشه در تهران برگزار مي شد ولي امسال در 10 سينماي كانون پرورش فكري در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
فعاليت مجمع ناشران انقلاب به زودي آغاز مي شود
مجمع ناشران انقلاب اسلامي (منا) كه با حضور 12 ناشر در آبان امسال اعلام موجوديت كرد، دوشنبه آينده طي مراسمي فعاليت رسمي خود را آغاز مي كند.
اگرچه مجمع ناشران انقلاب اسلامي در آبان سال جاري طي نشستي رسانه اي اعلام موجوديت كرد ولي قرار است اين مجمع دوشنبه 16 اسفند به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كند.
مجمع ناشران انقلاب اسلامي كه متشكل از ناشراني همچون سوره مهر، اميركبير، بوستان كتاب، به نشر، نشر شاهد، سروش، انتشارات مركز اسناد، نشر شهر و انتشارات پژوهشگاه و فرهنگ انديشه اسلامي است، با هدف مطالعه و طراحي و برنامه ريزي براي ارتقاي وضع نشر، آموزش نيروي انساني، توسعه كمي و كيفي فضاهاي عرضه كتاب، غلبه بركاستي هاي موجود، گشودن مسيرهاي جديد در راه نشر كتاب هاي حوزه فكري و عملي انقلاب اسلامي، فعاليت در سطح كل جغرافياي كشور و ورود به بازارهاي جهاني شكل گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14