(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 اسفند 1389- شماره 19889

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دادستان تهران: اعطاي مرخصي به زندانيان سياسي و امنيتي محدوديت قانوني دارد
احمدي نژاد: موج بزرگ بيداري اسلامي سقوط مستكبرين را حتمي كرده است
معاون علمي وفناوري رئيس جمهور:رهبر معظم انقلاب بر تحولات علمي و فناوري كشور اشراف كامل دارند
آيت الله ممدوحي: جشن هاي نوروز بايد براي گسترش فرهنگ اسلامي برگزار شود نه مكتب ايراني
رئيس ديوان عالي كشور: بساط هنجارشكني و خودسري بايد برچيده شود
چشم انتظار نيم نگاهي از كريمه اهل بيت
نماينده مردم تهران در مجلس: هشدارهاي قبلي درباره مكتب ايراني در حال تحقق است
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
موج گسترده تغييرات مديريتي در سازمان ملي جوانان
تلاش ناكام انگليس براي جوسازي عليه ايران در شوراي حقوق بشر
رشد 12 درصدي مبادلات اقتصادي ايران و دوبي به رغم تحريم ها
فولادگر: اعضاي شوراي مركزي احزاب منحله نمي توانند در حزبي فعاليت كنند
فروردين ماه سال 90 نهمين همايش مديران مسئول نشريات دانشجويي كشور برگزار مي شود
طرح نوروزي كميته امداد و رفاه تا 29 اسفند ادامه دارد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: خدمات دولت الكترونيك افزايش مي يابد
اولين فرماندار پيشوا منصوب شد
مدرسه كالو اولين مركز آموزشي دوستدار محيط زيست شناخته شد
سردار رحيمي خبر داد برنامه هاي ويژه پليس راهور تهران براي پنج شنبه آخر سال
درگذشت پيشكسوت جامعه پزشكي فارس
تقاضاي رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از مردم
نهايت كمك و همكاري را در انتقال مصدومان به مراكز درماني داشته باشند
اخبار ادبي و هنري



دادستان تهران: اعطاي مرخصي به زندانيان سياسي و امنيتي محدوديت قانوني دارد

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعطاي مرخصي به زندانيان را داراي ضوابط خاص خواند و تأكيد كرد كه در قانون ذكر شده زندانيان برخي از جرايم مثل اختلاس، جرايم امنيتي و شرارت ها از اين قاعده و قانون مستثني است.
عباس جعفري دولت آبادي ديروز در آخرين نشست خبري در سال 89 با خبرنگاران با اشاره به برخي گلايه مندي ها از برخي مطبوعات اظهار داشت: متأسفانه نقش و اهميت رسانه ها در برخي از موارد توسط چند رسانه محدود خدشه دار شد. رسالت اخلاقي يكي از نقش هاي رسانه هاست و بايد توجه كرد كه در حوزه پاسداشت اخلاقي توجه ويژه اي داشته باشيم و فضاي جامعه را به سوي آرامش سوق دهيم.
دولت آبادي ترويج اخبار خلاف و انعكاس رويدادها به صورت غيرواقعي و تيتر كردن برخي از اختلافات سران قوا را به عنوان نوعي اشكال در مطبوعات خواند و افزود: اين موارد در كنار باز شدن فضاي شكاكي به مسئولان باعث شده هم علما و هم مسئولان نسبت به اين موضوع انتقاد داشته باشند.
جعفري دولت آبادي درباره اقدامات دادستاني تهران با توجه به شب چهارشنبه آخر سال گفت: كساني كه بخواهند به اموال عمومي تعرض كرده و و مزاحمت ايجاد كنند جرم مرتكب شده اند و با آنها برخورد مي شود.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اقدامات دادستاني تهران در برقراري امنيت تعطيلات نوروزي گفت: همانند سال هاي گذشته همه نواحي دادسراهاي تهران در تعطيلات نوروز كشيك قضايي دارند.
دادستان تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه شنيده شده ليستي 150 نفره از زندانيان حوادث پس از انتخابات تهيه شده اما تعداد كمي از آنها مشمول مرخصي شناخته شده اند، گفت: براساس قانون اعطاي مرخصي به زندانيان ضوابط خاصي دارد كه در قانون ذكر شده زندانيان برخي از جرايم مثل اختلاس، جرايم امنيتي، شرارت ها و ناامني ها از اين قاعده و قانون مستثني بوده و به آنها مرخصي تعلق نمي گيرد.
وي با اشاره به برخي از جرايم عمومي و زندانيان آن گفت: براساس بخشنامه هاي موجود به زندانيان جرايم عمومي كه شامل قانون باشد براساس ضوابط خاص مرخصي اعطا مي شود، مرخصي به زندانيان امنيتي از يك الگوي ديگر بهره مي گيرد و بايد با يك هدفمندي انجام شود و نمي تواند به گستردگي اعطاي مرخصي به زندانيان ساير جرايم باشد.
دولت آبادي افزود: 2 تا 3 تيم از زنان و مردان كارشناس در دادستاني تهران به زندان ها مراجعه كردند تا مشكلات زندانيان را از نزديك مورد بررسي قرار دهند و به اين نكته توجه داشته باشيد كه كساني كه در مسير اصلاح گام برداشته باشند مي توانند بر حسب آيين نامه هاي موجود از مرخصي استفاده كنند.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر نتايج اقدامات دادستاني تهران در برخورد با شركت هاي هرمي گفت: شركت هاي هرمي در سال 89 فعاليت هاي خود را به اوج رساندند و در تهران در برخي از دفاتر صدها نفر هم دستگير شدند و اين نشان مي دهد كساني كه به دنبال سودجويي بيشتر هستند حتي از اتباع بيگانه نيز غافل نشدند و آنها را نيز در معرض اهداف شوم خود قرار داده اند.
وي با اشاره به اين مطلب كه طراحان اين شركت ها امروز در خارج از كشور اين جريان را مديريت مي كنند اظهار داشت: مطمئن باشيد اقدامات برخوردي دادستاني در سال آينده نيز با اين شركت ها ادامه پيدا خواهد كرد.

 



احمدي نژاد: موج بزرگ بيداري اسلامي سقوط مستكبرين را حتمي كرده است

رئيس جمهور كشورمان با اشاره به موج بيداري كنوني كشورهاي اسلامي تأكيد كرد كه سقوط و اضمحلال مستكبرين حتمي و نزديك است.
دكتر محمود احمدي نژاد، ديروز در جمع مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران سراسر كشور طي سخناني با بيان اين كه امروز ظلم در عالم به جايي رسيده است كه ديگر ظرفيتي براي آن وجود ندارد و نظام طبيعت ظلم را پس مي زند، گفت: عامل اصلي همه جنايت ها و تعدي ها به بشريت شيطان بزرگ و سران آمريكا و صهيونيست جهاني است و فريب عوامل اجرايي آنها را كه دستورات رؤساي پرده نشين خودرا اجرا مي كنند نخواهيم خورد. با موج بزرگ بيداري اسلامي كه در حال فراگيري در عالم است سقوط و اضمحلال مستكبرين حتمي و نزديك است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود حفظ و ترويج فرهنگ ايثارگري را جوهره و خميرمايه فعاليت ها و خدمات بنياد شهيد و امور ايثارگران توصيف كرد و گفت: خدمت به جامعه ايثارگري ارزشمندترين كار در انقلاب اسلامي است.
تأكيد احمدي نژاد
و مدودف بر راه اندازي نيروگاه بوشهر
در موعد مقرر
رؤساي جمهور ايران و روسيه با اشاره به اهميت و ضرورت گسترش روابط دوجانبه و منطقه اي دو كشور بر راه اندازي نيروگاه بوشهر در زمان پيش بيني شده تأكيد كردند.
محمود احمدي نژاد در تماس تلفني ديميتري مدودف همتاي روسيه اي خود با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران از افزايش همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف استقبال مي كند، اظهار كرد: زمينه هاي فراواني براي همكاري هاي ايران و روسيه وجود دارد و در اين زمينه راه اندازي نيروگاه بوشهر در موعد مقرر به نفع منافع دو كشور است.
به گزارش خبرگزاري ها، ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه نيز در تماس تلفني خود با تأكيد بر گسترش و تحكيم مناسبات و همكاري هاي تهران- مسكو در همه زمينه ها از اهتمام و جديت كشورش براي راه اندازي نيروگاه بوشهر در موعد پيش بيني شده خبر داد.
نيروگاه بوشهر بنا بود در زمستان امسال راه اندازي شود اما به دليل يك مشكل فني پيمانكار روسي تشخيص داد كه بايد ميله هاي سوخت جاي گذاري شده در قلب راكتور بايد خارج و شست و شو شود. اين كار احتمالاً دو ماه طول خواهد كشيد.

 



معاون علمي و فناوري رئيس جمهور: رهبر معظم انقلاب بر تحولات علمي و فناوري كشور اشراف كامل دارند

افق 1404و نقشه جامع علمي كشور انگيزه هاي لازم را براي پيشرفت و توسعه علمي كشور فراهم آورده است. ضروري است به اين حقيقت نيز اشاره شود كه تحولات علمي و فناوري كشور و تغييرات آن به طور مستمر توسط ايشان رصد شده و بر آن اشراف و وقوف كامل دارند و اين مهم از بيانات و راهنمايي هاي ايشان مشهود است.
برپايي نمايش همت مضاعف، كار مضاعف فرصتي را فراهم آورده تا ايشان بخشي از توانمندي هاي فناوري در عرصه هاي مختلف علمي كشور را از نزديك مشاهده كنند و متقابلاً فرصت مغتنمي بود براي فناوران تا از نزديك توضيحات لازم را به معظم له نسرين سلطانخواه تأكيد كرد كه تحولات علمي و فناوري كشور و تغييرات آن به طور مستمر توسط رهبر معظم انقلاب رصد مي شود و ايشان بر آن اشراف و وقوف كامل دارند و اين مهم از بيانات و راهنمايي هاي ايشان مشهود است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز دوشنبه هفته جاري با حضور در نمايشگاه «همت مضاعف، كار مضاعف» از دستاوردهاي فناوري هاي راهبردي كشور بازديد كردند.
در اين ديدار كه تا بعد از ظهر امروز به طول انجاميد، رهبر معظم انقلاب با حضور در غرفه هاي مختلف، از نزديك شاهد اختراعات و پيشرفت هاي علمي كشور بودند.
متن زير يادداشتي است درباره اين نمايشگاه كه به قلم «نسرين سلطانخواه» معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي منتشر شده است.
رهبر معظم انقلاب در هر فرصت، چه در ديدارها و ملاقات هاي عمومي و خصوصي و چه در بازديد اختصاصي، همواره بر موضوع پيشرفت هاي علمي و فناوري كشور، توجه به دانش نوين، همگامي با تغييرات و تحولات علمي جهان و دستيابي بر جايگاه رفيع علمي در منطقه تأكيد داشته اند.
رهنمودها و حمايت هاي معنوي ايشان از علم و عالمان كشور و آگاهي از جزئيات دو سند بالادستي يعني چشم انداز ملي جمهوري اسلامي ايران در ارائه كنند. به منظور برنامه ريزي و سازماندهي نمايشگاه در 7/12/1389 از كليه وزارتخانه ها، سازمان هاي ذيربط و نمايندگان محترم دفتر مقام معظم رهبري دعوت به عمل آمد تا طي نشستي در محل سالن جلسات معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، حضور يابند تا در زمينه ساز و كار اجرايي به تبادل نظر و رايزني بپردازند.
براساس برنامه زمانبندي شده اي كه مورد توافق قرار گرفت، تا تاريخ 9/12/1389اطلاعات مربوط حدود 620 طرح فناورانه به صورت الكترونيكي به دبيرخانه اين نمايشگاه ارسال شد كه اين همكاري شايسته و حضور چشمگير مخاطبان در اين مدت كوتاه خود برهاني است قاطع بر توانمندي فضاي علمي و اجرايي كشور. ارزيابي اين طرح ها طرح دو نشست متوالي، متمركز و همزمان صورت گرفت و طي آن تعداد 140طرح انتخاب و در تاريخ 11/12/1389دراختيار مسئولان محترم دفتر مقام معظم رهبري قرار گرفت تا از مجموعه طرح هاي منتخب آگاهي نسبي به دست آورند و در نهايت اين نمايشگاه اختصاصي در اسفند ماه سال 23/12/1389 برپا شد.
بدون شك بازديد رهبر معظم انقلاب از اين نمايشگاه نقطه عطفي در عرصه علمي و فناوري كشور خواهد بود و به يقين بايد در انتظار ثمرات و بركات اين بازديد بود.

 



آيت الله ممدوحي: جشن هاي نوروز بايد براي گسترش فرهنگ اسلامي برگزار شود نه مكتب ايراني

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه جشن هاي نوروز بايد گسترش دهنده فرهنگ اسلامي باشد، گفت: مكتب ايراني تداعي كننده دوره رژيم پهلوي است.
آيت الله حسن ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اساس انقلاب اسلامي از همان ابتدا بر اسلام بنا نهاده شده است، اظهار داشت: افرادي كه دم از مكتب ايراني مي زنند يا توجه كافي ندارند يا داراي مسئله هستند چرا كه مكتب ايران بدون اسلام تداعي كننده دوره شاه است.
وي با تأكيد بر اينكه اين مكتب اگر مزيت هايي هم داشته باشد مختص كساني است كه اين سخنان را مطرح مي كنند، يادآور شد: مكتب ايراني بدون اسلام معنايي نداشته و يادآور ديكتاتوري هاي گذشته است.
عضو مجلس خبرگان رهبري بر همين اساس به برگزاري جشن هاي نوروز اشاره كرد و گفت: اين جشن ها بايد براي گسترش فرهنگ اسلامي باشد و در شرايط كنوني منطقه نبايد وارد بحث هاي انحرافي شد.
وي با تأكيد بر اينكه امام خميني(ره) تنها خواستار جمهوري اسلامي بدون هيچ قيدي بودند، افزود: امام(ره) پس از بازگشت به ايران جمهوري خلق اسلامي، جمهوري خلق و جمهوري اسلامي مسلمان را غير قابل قبول دانستند و در مدرسه فيضيه اعلام كردند «فقط جمهوري اسلامي، نه يك كلمه كم تر، نه يك كلمه بيشتر».
آيت الله ممدوحي در خاتمه به خيزش هاي منطقه اشاره كرد كه ناشي از بيداري اسلامي و از انقلاب اسلامي ايران تأثير پذيرفته است.

 



رئيس ديوان عالي كشور: بساط هنجارشكني و خودسري بايد برچيده شود

آيت الله محسني گركاني بر برچيده شدن بساط هنجارشكني، خشونت، زورگويي و خودسري تأكيد كرد.
رئيس ديوان عالي كشور در آخرين جلسه هيئت عمومي اين ديوان بااشاره به ديدارهاي اخير مقام معظم رهبري با كاركنان وزارت اطلاعات و اعضاء مجلس خبرگان افزود: مقام معظم رهبري در اين دو ديدار تأكيد اكيد و توصيه فوق العاده اي به فضاي اخلاق اسلامي كردند كه تأكيد رهبري نشان از اهميت فوق العاده اين مسئله دارد. سخنان ايشان بر مذمت رفتارهاي خلاف اخلاق اسلامي بود و رهبر معظم انقلاب تصريح فرمودند كه ما اگر اهل نماز و روزه و حج و زكات باشيم اما فرهنگ مان فرهنگ اسلامي نباشد، اين اهانت موجب خشم خدا مي شود البته انتقاد سازنده آزاد است و بايد با جرأت و شجاعت مطالب بيان شود اما بايد دور از هتك حرمت و اهانت و فحاشي باشد.
وي اضافه كرد: با داشتن گنجينه هاي ارزشي و معنوي مثل قرآن، نهج البلاغه، قانون اساسي، نظام قضايي مترقي، علماي عظام و رهبر فرزانه انقلاب، بايد بساط بي قانوني، هنجارشكني، خشونت، زورگويي و خودسري برچيده شود. در كشور ما بحمدالله اين همه معنويت و نورانيت وجود دارد و زيبنده نيست در كشور اسلامي خودسري و بي قانوني وجود داشته باشد و بايد ريشه بداخلاقي ها خشكانده شود.
محسني گركاني تصريح كرد: اگر هر كسي، خلاف قانون عمل كند بايد از طريق قانون با او برخورد شود و او از طريق قانون و دستگاه قضايي محكوم شود.

 



چشم انتظار نيم نگاهي از كريمه اهل بيت

يا فاطمه معصومه(س)!
اي آنكه هنوز از مرقدت بوي مدينه مي آيد و ضريح بارگاهت شاهد توسل دردمندان و آرزومندان است.
كاش نيم نگاهي به دل خسته زائرانت بيندازي و پس پرده هاي مشكي مرقد منورت، سفيدي و روشنايي را در آستانه بهار طبيعت به مريدانت صله كني كه عزاداران طبق سنت هر ساله، براي حاجت روا شدن، دسته دسته به ديدارت آمده اند.
يا كريمه اهل بيت، اينجا از همه قشر و هر سن و سالي التماس دعا دارند و يكي بر سر مي كوبد و ديگري بر سينه، نيم نگاهي ما و آنها را بس.

 



نماينده مردم تهران در مجلس: هشدارهاي قبلي درباره مكتب ايراني در حال تحقق است

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأكيد بر اينكه سفر ملك عبدالله به تهران يك خطاي استراتژيك است، هشدارهاي قبلي درباره مكتب ايراني را در حال تحقق خواند.
پرويز سروري در گفت وگو با مهر، با اشاره به اينكه اميدوارم خبر سفر ملك عبدالله پادشاه اردن به تهران صحت نداشته باشد گفت: اگر اين سفر انجام شود، يك خطاي فاحش استراتژيك رخ داده است كه در صفحه ذهن ملت هاي مسلمان باقي خواهد ماند.
وي افزود: هيچ معنايي ندارد زماني كه ملت هاي منطقه در خون شناور هستند و ديكتاتورها دستور شليك به آنها را صادر كرده اند با حاكمان اين كشورهاي استبدادي رابطه سياسي برقرار كنيم.
سروري تأكيد كرد: نه ملت و نه نمايندگان هرگز در برابر چنين خطاي فاحشي كوتاه نخواهند آمد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با بيان اينكه هشدارهاي قبلي مان درباره مكتب ايراني به واقعيت نزديك مي شود اظهار داشت: كساني كه به جاي مكتب اسلامي، مكتب ايراني را مطرح مي كردند امروز از امت اسلامي فاصله مي گيرند و عامل وحدت مسلمانان رابه عامل تشتت و تفرقه تبديل مي كنند و ما نگران اين مسائل هستيم.
وي در پايان تصريح كرد: بايد همه تابع ولايت باشيم كه رسماً اعلام كردند اين موضوع ريشه اسلامي دارد و هر تحليل ديگري در اين زمينه مي تواند آفت جدي باشد.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

«جريان شناسي علوم انساني در ايران»، عنواني است كه ماهنامه كيهان فرهنگي در جديدترين شماره خود طي گفت وگو با چند تن از صاحبنظران به واكاوي آن پرداخته است.
دكتر حسين كچوئيان- مدير گروه جامعه شناسي دانشگاه تهران- معتقد است: شما در دنيا جايي را نمي توانيد پيدا كنيد كه مانند كشور ما چنين هدف گذاري هايي در حوزه علم كرده باشد و نه تنها طالب رسيدن به موقعيتي هم عرض كشورهاي برتر، بلكه به نحوي مرزشكني در اين عرصه باشد.
وي در ادامه افزوده است: قبل از انقلاب، دانشگاهيان به علما و حوزه هاي علميه ما مي گفتند: چرا تغيير نمي كنيد؟ چرا همه اش ان قلت هاي گذشته را مي گوييد؟ ولي پس از انقلاب عده اي نظريه حضرت امام خميني(ره) را درباره حكومت ديني و ولايت فقيه به اين بهانه رد مي كنند كه اين نظريه سابقه نداشته است و هيچ يك از علماي قبلي آن را نگفته اند! كه البته اين سخن، غلط است. مي بينيد؟ موقعي نوآوري و نوانديشي، حسن بود و حالا بد است.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمد احمدي- استاد فلسفه دانشگاه تهران- در اين باره گفته است: تأكيدات مقام معظم رهبري بر علوم انساني هم به اين علت است كه علوم انساني غربي رگ و ريشه هاي مستحكمي در جامعه علمي ما دوانيده است، بنابراين بايد پالايش صورت گيرد و از منابع خودمان كه ريشه هاي عميق دارد، استفاده گردد.
وي افزوده است: اگر چه پس از انقلاب فرهنگي، تغييرات اساسي در متون به وجود آمد، اما چه كسي آنها را تدريس مي كند؟ مسلماً استادي كه ده ها سال افكار ديگري در ذهنش رسوخ كرده است و دانشجو هم مي داند خط و ربطش چيست، انديشه هاي خود را در تدريس اعمال مي كند.
دكتر موسي نجفي- استاد و پژوهشگر علوم سياسي- نيز در مصاحبه اختصاصي با كيهان فرهنگي در اين باره خاطرنشان كرده است: ما ميزان آسيب ناشي از ورود علوم انساني غربي را بر رشته هاي مختلف فلسفه، ادبيات، تاريخ، علوم سياسي و رشته هاي مختلف نمي دانيم. هيچ تحقيق مستقلي هم در اين زمينه صورت نگرفته است. ما بيشتر ميوه ها و شاخ و برگ كار را ديده ايم و نه ريشه ها را.
دكتر نجفي در ادامه تأكيد كرده است: تشيع به خاطر نظريه اجتهادي اش مي تواند دستاوردهاي بشر را درون دستگاه فكري خودش هضم كند. مثال زنده آن، هضم نظريه غربي جمهوريت و تفكيك قوا در نظام ولايت فقيه توسط امام(ره) است. اين نظريه متعلق به جهان اسلام نيست. اما امام آن را پذيرفته و در آن تصرف كرده است.
همچنين دكتر موسي حقاني- پژوهشگر تاريخ معاصر ايران- در اين باره اين گونه اشاره دارد: بسياري از چالش هاي سي ساله اخير در كشور ما به خاطر نپرداختن به نقد علوم انساني غربي بوده است كه اساساً در مواردي اجازه نقد هم داده نمي شد و اگر هم نقدي بر موضوع شكل مي گرفت عمدتاً بي مهري و حتي طرد و انزواي ناقدان را به دنبال داشت.
در يادداشت ديگري كه به قلم مديرمسئول كيهان فرهنگي نگاشته شده آمده است: تحول در علوم انساني يعني نوگرايي ضابطه مند، بومي گرايي سنجيده و اسلام گرايي عمقي و مبنا بخشي اسلامي در حوزه علوم انساني يعني خارج كردن كامل و شجاعانه علوم انساني كشور از مدار سلطه غرب و سيطره تقليدگرايي و ترجمه محوري و نسبي گرايي كانتي و سطحي انديشي.
وي در ادامه تأكيد است: تحول در علوم انساني بسان هر قلمرو ديگري متوقف بر شناخت وضع موجود و هدف مطلوب و عوامل و موانع پيش روست. اين تحول بدون هيچ ترديدي با انسان هاي معتقد به تحول، كارديده، شجاع ومصمم شكل مي گيرد. نمي توان به مراكز يا كساني اميد داشت كه به علت فقدان دقت نظر و عمق فكري يا ضعف تشخيص و يا نگرش ناسالم به تحول اعتقاد جدي ندارند و...
هم چنين رئوس برخي از مطالب ديگر اين شماره كيهان فرهنگي بدين شرح است:
«راهكار اسلامي كردن دانشگاه» از آيت الله عبدالله جوادي آملي، «تحول در علوم انساني؛ چيستي، چرايي و چگوني» از حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدمهدي ميرباقري، «گفتمان توحيدي، پايان تعارض علوم انساني و معرفت ديني» به قلم دكتر عليرضا آقاحسيني، «موانع فرهنگي فراروي توليد علوم انساني» نوشته مهدي جمشيدي، «بررسي مباني گفتمان حسيني؛ مشروعيت سياسي و حقانيت» از استاد رحيم پورازغدي و...

 



موج گسترده تغييرات مديريتي در سازمان ملي جوانان

سازمان ملي جوانان كه هم اكنون پس از ابلاغ رسمي رياست مجلس شوراي اسلامي در خصوص قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان، عملا ماهيت قانوني آن زير سوال رفته در روزهاي پاياني سال شاهد تصفيه اكثريت قريب به اتفاق معاونين و مديران و نيز انتصابات جديد است.
به گزارش سايت فردا، سرپرست سازمان ملي جوانان كه در حكم انتصاب وي عنوان معاون رئيس جمهور قيد نشده است در روزهاي پاياني سال اقدام به عزل و نصب هايي كرده كه حواشي بسياري در پي داشته است.
حميدي كه در حين سرپرستي سازمان ملي جوانان، مسئوليت معاونت اجرايي و معاون پيگيري هاي ويژه اسفنديار رحيم مشايي در مركز جهاني شدن و دفتر رئيس جمهور را همزمان برعهده دارد، در روزهاي اخير بسياري از مديران و معاونيني را كه از زمان مهرداد بذرپاش در اين مسئوليت بودند تصفيه كرده است.
موج انتصابات جديد در اين سازمان با انتصاب و عزل مديركل روابط عمومي اين سازمان آغاز شده و در روزهاي اخير با انتصاب معاونت هاي اداري مالي، فرهنگي و معاونت اقتصادي همچنين رياست مركز مطالعات اين سازمان ادامه يافته است كه همه افراد نصب شده دو و يا چند شغله بوده اند و همزمان در مركز جهاني شدن و نهاد رياست جمهوري نيز مسئوليت دارند.
در مركز مطالعات سازمان ملي جوانان، دانش آشتياني مشغول به كار شده است كه همزمان در مركز جهاني شدن داراي مسئوليت است همچنين معاونت اداري مالي نيز به فردي با نام ابراهيم شاه سپرده شده كه وي نيز در مركز جهاني شدن مسئوليت حوزه هاي مالي را برعهده دارد.
سعيد تيموري كه سكان معاونت اقتصادي را در اختيار گرفته است در طرح و برنامه مركز جهاني شدن مسئوليت دارد و همچنين در حوزه رياست سازمان و نيز روابط عمومي، حسن پور و طالب زاده كه از مشاوران و مديران دفتر رئيس جمهور هستند مسئوليت هاي جديد را برعهده گرفته اند و در نمونه اي ديگر يكي از كارشناسان نزديك به همايون حميدي با نام داوودي در معاونت فرهنگي سازمان ملي جوانان منصوب شده است.
در حوزه بين الملل سازمان ملي جوانان نيز با انتصاباتي كه در راه است، قرار است پوششي با عنوان جوانان خارج كشور در جهت فعاليت هاي شوراي عالي ايرانيان خارج كشور انجام پذيرد.
در همين حال پرويز كرمي نيز از سمت معاون فرهنگي آموزشي در سازمان ملي جوانان و مدير عاملي خبرگزاري برنا استعفا داد.

 



تلاش ناكام انگليس براي جوسازي عليه ايران در شوراي حقوق بشر

در شانزدهمين نشست شوراي حقوق بشر در ژنو، تلاش هاي نماينده انگليس براي جوسازي عليه ايران درباره حقوق بشر ناكام ماند.
روز دوشنبه و در شانزدهمين نشست شوراي حقوق بشر در ژنو، كشورهاي عضو هر يك بيانيه اي را در خصوص وضعيت حقوق بشر در كشورهاي مختلف قرائت كردند كه عمده اين بيانيه ها به موضوع ليبي و محكوم كردن جنايات قذافي معطوف شده بود.
با اين وجود در بيانيه كشور انگليس اين موضوع تحت الشعاع مسائل داخلي ايران قرار داشت و نماينده اين كشور سعي داشت تا به نوعي با نام بردن از سران فتنه، ايران را نيز به عنوان يكي از موضوعات نگراني ديگر اعضا مطرح كند كه در ادامه با دفاعيه ايران، اين موضوع ادامه نيافت.
در دفاعيه كه توسط محمد مهدي آخوندزاده معاون وزير خارجه قرائت شد، ايران به برخي موارد نقض حقوق بشر گسترده در انگليس و آمريكا اشاره كرده است. از جمله اين كه آمريكا با كشتار كودكان در افغانستان و پاكستان بوسيله هواپيماهاي بدون سرنشين مسئله اي بالاتر از حقوق بشر را نقض مي كند و به كشتار مردم غيرنظامي مشغول است.

 



رشد 12 درصدي مبادلات اقتصادي ايران و دوبي به رغم تحريم ها

يك مقام اقتصادي دوبي از رشد12 درصدي مبادلات اقتصادي دوبي و ايران طي سال گذشته به رغم تحريم ها خبرداد.
احمد بوتي مديركل گمركات دوبي به خبرگزاري رويترز گفته است: «حجم روابط تجاري بين دوبي و جمهوري اسلامي ايران در سال 2010 ميلادي به 27 ميليارد درهم رسيد كه در مقايسه با سال 2009 ميلادي به ميزان حدود 12 درصد رشد داشت.»
وي پيش بيني كرد كه حجم روابط تجاري بين دو طرف در سال ميلادي كنوني نيز به همين اندازه افزايش پيدا كند.
مارتينا فوكس در گزارشي براي خبرگزاري رويترز از دوبي كه در روز سه شنبه 24 اسفند 1389 (15 مارس 2011) داده هاي گمركي نشان مي دهد كه ايران دومين كشوري است كه از صادرات دوباره كالا از دبي بهره مند مي شود. اين كشور 17 درصد صادرات مجدد كالاي دوبي را به خود اختصاص داده است. عراق با پنج درصد جايگاه دوم را دارد.
مطابق اين گزارش مديركل گمركات دوبي اطمينان داده است كه هيچ كالاي ممنوعه اي به ايران صادر نمي شود.
اظهارات مديركل گمركات دوبي نشان دهنده آن است كه آمريكا در متقاعد ساختن كشورهاي پيرامون ايران به كاهش مبادلات تجاري با ايران كاملا ناموفق بوده است. تحليل گران در آمريكا بارها گفته اند كه تا تحريم ها توسط همسايگان ايران اجرا نشود انتظار موثر بودن آنها بيهوده است.
تركيه نيز در سال 2010 حجم مبادلات تجاري خود با ايران بويژه در بخش انرژي را به نحو چشمگيري افزايش داده و مطابق اعلام مقام هاي دو كشور در سال 2011 حجم اين مبادلات به 30 ميليارد دلار در سال خواهد رسيد.
بنا بر اين گزارش شايد به همين دلايل باشد كه استوارت لوي مسئول پروژه تحريم ايران از وزارت خزانه داري آمريكا استعفا داد و جيمز كلاپر مدير اطلاعات ملي اين كشور روز پنج شنبه 19 اسفند گفت آمريكا بايد به جاي تحريم ايران روابط اقتصادي خود با آن را گسترش بدهد.

 



فولادگر: اعضاي شوراي مركزي احزاب منحله نمي توانند در حزبي فعاليت كنند

عضو كميسيون ماده 10 احزاب، با بيان اينكه افراد فعال در احزاب منحله مشاركت و مجاهدين نمي توانند در حزبي فعاليت كنند، اظهار داشت: اعضاي احزاب منحله نمي توانند جايگزين افراد در حزبي شوند كه متقاضي ها و شوراي مركزي آن پيشتر مجوز گرفته اند.
حميدرضا فولادگر عضو كميسيون ماده 10 احزاب در گفت وگو با فارس، درخصوص انتشار برخي اخبار مبني بر فعاليت احزاب منحله مشاركت و مجاهدين در قالب تشكلي جديد، گفت: اگر اعضاي اين احزاب بخواهند در حزب جديدي فعاليت كنند بايد تقاضاي مجوز كنند.
وي با بيان اينكه افراد فعال در احزاب منحله مشاركت و مجاهدين نمي توانند در حزبي فعاليت كنند، اظهار داشت: اعضاي احزاب منحله نمي توانند جايگزين افراد در حزبي شوند كه متقاضي ها و شوراي مركزي آن پيشتر مجوز گرفته اند.
نماينده مردم اصفهان با اشاره به اينكه كميسيون ماده 10 احزاب با حزبي به دليل اينكه اصلاح طلب است برخورد نمي كند، گفت: تنها با حزبي برخورد مي شود كه رفتار قانون شكنانه داشته باشد و بخواهد در مسير فتنه گران قبلي و براندازان فعلي حركت كند.
وي تصريح كرد: برخورد با احزاب منحله مشاركت و مجاهدين نيز به دليل رفتار ساختارشكنانه، آشوب طلبانه و براندازانه آنها در فتنه 88 بود.
عضو كميسيون ماده 10 احزاب در پايان تصريح كرد: اگر ثابت شود كه افراد احزاب منحله در حزبي جديد فعاليت مي كنند حتماً با آنها برخورد خواهد شد.

 



فروردين ماه سال 90 نهمين همايش مديران مسئول نشريات دانشجويي كشور برگزار مي شود

نهمين همايش مديران مسئول نشريات دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در فروردين ماه 90 در تهران برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر امور فرهنگي وزارت علوم، دكتر جليل دارا با اعلام اين خبر افزود: اين همايش به منظور برگزاري انتخابات اعضاي دانشجويي شوراي مركزي ناظر به نشريات دانشگاهي با حضور مديران مسئول نشريات دانشجويي دانشگاه ها از 31 فروردين ماه تا 2 ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود.
دبير شوراي مركزي ناظر بر نشريات دانشگاهي گفت: بحث و بررسي پيرامون سياست گذاري در برنامه ريزي در حوزه نشريات دانشجويي تشكيل كارگاه هاي تخصصي در دو سطح دانشجويان و كارشناسان، سخنراني صاحبنظران و متخصصان حوزه مطبوعات و رسانه و برگزاري نمايندگان مديران مسئول از جمله برنامه هاي اين همايش سه روزه خواهد بود.
وي در خصوص شرايط دانشجويان جهت كانديدا شدن در انتخابات اعضاي دانشجويي شوراي مركزي ناظر بر نشريات دانشگاهي گفت: كانديداها بايد مدير مسئول بوده و حداقل دو ترم از تحصيل ايشان بدون احتساب ترم جاري باقي مانده باشد.
بنابراين گزارش همچنين نشريه نامزدها بايد داراي مجوز انتشار از كميته ناظر دانشگاه بوده و در يكسال قبل از تاريخ انتخابات حداقل يك شماره منتشر شده باشد.

 



طرح نوروزي كميته امداد و رفاه تا 29 اسفند ادامه دارد

به دنبال امضاي تفاهمنامه همكاري بين فروشگاههاي زنجيره اي رفاه و كميته امداد، تا 29 اسفند خانواده ها و نيكوكاران مي توانند كالاهاي خود را جهت هديه به نيازمندان با تخفيف ويژه از اين فروشگاه ها خريداري كنند.
سعيد ستاري ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به امضاي تفاهمنامه همكاري بين امداد و فروشگاه هاي زنجيره اي رفاه در سطح كشور افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده، خانواده ها و نيكوكاران مي توانند با حضور در اين فروشگاهها كالاهاي موردنياز محرومان را تهيه كنند و از طريق غرفه هايي كه در فروشگاهها مستقر است هداياي خود را تا قبل از تحويل سال به فرد نيازمند موردنظر خود اهدا كنند.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد اضافه كرد: هدف از اجراي طرح نوروزي رفاه و امداد براي نيازمندان، افزايش حمايت بيشتر از اين قشر است و مجموعه امداد تلاش دارد تا قبل از آغاز سال نو هداياي تهيه شده را به دست نيازمندان برساند.
وي افزود: علاوه بر كيفيت بالاي اجناس ارائه شده در فروشگاههاي زنجيره اي رفاه در طرح نوروزي رفاه و امداد، مسئولان فروشگاههاي زنجيره اي رفاه تخفيف ويژه اي را براي خريد اجناس موردنياز محرومان توسط هموطنان ارائه خواهند كرد.

 



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: خدمات دولت الكترونيك افزايش مي يابد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افزايش خدمات دولت الكترونيك در سال آينده خبر داد.
رضا تقي پور در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت: سال 90 بسياري از پروژه هاي سال هاي 88 و 89 در زمينه ارائه خدمات الكترونيكي توسط دستگاه هاي اجرايي به ثمر مي رسد و مردم خدمات بيشتري را به صورت الكترونيكي دريافت مي كنند.
وي سال 1389 را در حوزه ارتباطات سال موفقيت آميزي عنوان كرد و اظهار داشت: در اين سال بيشتر تمركز بر روي توسعه فناوري اطلاعات بود كه با كارگروه فناوري مديريت اطلاعات دولت و اجماع و اتفاقي كه بين دستگاه هاي اجرايي به وجود آمد؛ مصوبات خوبي داشتيم و در عمل هم بسياري از دستگاه هاي اجرايي كمك قابل توجهي براي الكترونيكي شدن امور در حوزه هاي خود كردند.
تقي پور افزود: در حوزه ارتباطات و آماده سازي زيرساخت ها با اقدامات خوبي كه توسط دولت همچنين بخش خصوصي صورت گرفت، توفيقات خوبي بدست آورديم.
تقي پور با ابراز اميدواري بر اين كه پروژه ها در سال 90 به پايان برسد گفت: اميدواريم سال آينده سالي باشد كه بتوانيم پهناي باند مورد نياز را براي همه اموري كه مد نظر دولت و مردم است، تامين كنيم.

 



اولين فرماندار پيشوا منصوب شد

ورامين- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي اولين فرماندار شهرستان پيشوا منصوب شد.
در اين مراسم كه با حضور مدير كل سياسي وزارت كشور، مسئولان استان تهران و شهرستان ورامين و پيشوا برگزار شد، مرتضي تمدن استاندار تهران گفت: فرماندار شدن شهرستان پيشوا سرقفلي دارد. چون پيشوا ميعادگاه مقدس قيام 15 خرداد 42 بود.
وي افزود: اگر مي خواهيد مالك اشتر باقي بمانيد بايد يك لحظه از مردم و ولايت دور نشويد.
امام جمعه پيشوا نيز گفت: از وزارت كشور مي خواهم هر چه سريع تر تمام ادارات و نهادهاي فرهنگي- امنيتي پيشوا را تأسيس كند. در اين مراسم فرماندار ورامين قول مساعد داد تا در جهت داير شدن ادارات در پيشوا كمال همكاري را داشته باشد.در اين مراسم بهرام ستاري به عنوان اولين فرماندار شهرستان پيشوا معرفي و رسماً مشغول به كار شد.

 



مدرسه كالو اولين مركز آموزشي دوستدار محيط زيست شناخته شد

معلم كوچكترين مدرسه جهان از انتخاب مدرسه كالو به عنوان نخستين مدرسه دوستدار محيط زيست خبر داد.
عبدالمحمد شعراني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلويه اظهار داشت: مدرسه كالو در واقع امروز به نماد و سمبل تبديل شده و اين امر نشان دهنده توجه دولت به مناطق محروم است.
وي افزود: امروز مدرسه روستاي كالو به مجتمع شهيد رجايي كالو تبديل شده و اين مدرسه شامل بيش از 10 مدرسه روستايي است و شاهد شور و نشاط خوبي در اين مجتمع هستيم.
معلم كوچكترين مدرسه جهان از انتخاب مدرسه كالو به عنوان نخستين مدرسه دوستدار محيط زيست در كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: مدرسه شهيد رجايي روستاي جمال آباد كالو در ساحل خليج فارس از سوي سازمان حفاظت محيط زيست كشور به عنوان نخستين مدرسه دوستدار محيط زيست شناخته شده و به زودي مراسم تقدير از اين مدرسه برگزار مي شود.
شعراني در تشريح دلايل اين انتخاب تصريح كرد: كلاس هاي درس مدرسه كالو در بستر سواحل دريا كه اكوسيستم حساسي است شكل مي گيرد و اين مدرسه در راستاي ترويج آموزش محيط زيست به دليل موقعيت ويژه جغرافيايي كه دارد مورد توجه سازمان محيط زيست قرار گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي مدرسه كالو گفت: در ابتداي سال آينده همانند سال گذشته، نمايشگاه عكس و نمايشگاه آثار مكتوب مدرسه كالو در كنار ساحل خليج فارس در موزه مدرسه كالو برگزار مي شود و انتظار داريم كه شاهد حضور باشكوه مردم باشيم.

 



سردار رحيمي خبر داد برنامه هاي ويژه پليس راهور تهران براي پنج شنبه آخر سال

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از برنامه هاي ويژه پليس راهور تهران براي پنج شنبه آخر سال و طرح ترافيك ويژه بهشت زهرا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين رحيمي درباره اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي در پنجشنبه آخر سال و زيارت اهل قبور، تاكيد كرد: برآورد ما اين است كه بيش از 5/2 ميليون نفر به زيارت اهل قبور بروند و بيش از 500 هزار دستگاه خودرو در روز پنجشنبه در محورهاي منتهي به بهشت زهرا(س) تردد خواهند داشت، لذا تدابير ترافيكي ويژه اي براي روزهاي پنجشنبه و جمعه اتخاذ شده است و اين محدوديت ها از ساعت 30:4 صبح روز پنجشنبه تا پايان روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: پليس راهنمايي و رانندگي با همكاري سازمان بهشت زهرا(س)، پاركينگ هاي ويژه اي را در حدي كه پاسخگوي مراجعه شهروندان باشد، پيش بيني كرده است، همچنين مترو و اتوبوسراني نيز آماده ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان تهراني هستند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ در ادامه يكي ديگر از برنامه هاي ويژه پنجشنبه آخر سال را نصب بنرها و توزيع بروشورهاي ويژه تردد در قطعات داخل محوطه بهشت زهرا(س) عنوان كرد و ادامه داد: شهروندان قبل از روز پنجشنبه اين بروشورها را مطالعه كنند تا نسبت به خيابان ها و مسيرهاي ورود و خروج اطلاعات كامل را كسب كنند.
وي با بيان اينكه در طي روزهاي پنجشنبه و جمعه 140 خيابان بين قطعات بهشت زهرا(س) مسدود خواهد بود، اظهار كرد: مسدود بودن اين خيابان ها براي جلوگيري از ترافيك سال هاي گذشته در محوطه بهشت زهرا(س) است، لذا شهروندان به بنرهاي نصب شده در مسيرهاي آزادگان، نواب، چمران و بسيج توجه داشته باشند تا در مسيريابي ورودي و خروجي ها دچار مشكل نشوند.
رحيمي در ادامه از ساماندهي گلفروشي هاي مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا(س) خبر داد و يادآور شد: امسال براي گلفروشي هاي اين مسير مكان هايي در نظر گرفته شده است و افرادي كه خارج از مكان هاي مشخص شده اقدام به گلفروشي كنند، جمع آوري خواهند شد.
وي در ادامه با اشاره به آغاز سفرهاي نوروزي، تصريح كرد: سفرهاي نوروزي در تهران از روز پنجشنبه آغاز مي شود و پليس راهنمايي و رانندگي بخش زيادي از ماموران خود را در مبادي خروجي قرار داده و تدابير ويژه اي را براي خروج مسافران، از جمله پاكسازي محورهاي خروجي اتخاذ كرده است.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به برگزاري مسابقه فوتبال بين استقلال و پيروزي در روز دهم فروردين نيز، بيان كرد: براي اين روز تدابير ويژه اي اتخاذ شده است و از پارك خودرو در اطراف استاديوم جلوگيري به عمل خواهد آمد.
تشديد برخورد
با رانندگان متخلف
فرمانده پليس راه كشور نيز از تشديد برخورد با خودروهايي كه در ترافيك محورها از خط عبوري مقابل يا شانه خاكي استفاده مي كنند خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: يكي از دلايل اصلي انسداد راهها، رانندگان متخلفي هستند كه با انحراف به چپ و تجاوز به خط عبوري مقابل موجب ايجاد گره ترافيكي، اختلال در راه و مسدود شدن محورها مي شوند و ساير رانندگان قانون پذير مجبورند ساعت ها در ترافيك مسير بمانند.
وي گفت: در راستاي برخورد با خودروهايي كه در ترافيك محورها از خط عبوري مقابل يا شانه خاكي استفاده مي كنند از نوروز امسال در صورت مشاهده چنين مواردي ضمن عكس برداري و فيلم برداري از پلاك خودروهاي متخلف، نسبت به برخورد قانوني با آنها اقدام مي كند.
وي افزود: در عين حال اگر اين اقدام رانندگان متخلف منجر به بر هم خوردن نظم ترافيك شود قطعا پليس به دليل بر هم زدن نظم ترافيكي نسبت به توقيف خودرو و گواهينامه اين دسته از رانندگان اقدام مي كند.
انجام تست اعتياد و الكل
در بزرگراه هاي تهران
سرهنگ محسن مهرابي رئيس پليس ترافيك شهري نيز از انجام تست اعتياد و الكل در بزرگراه هاي تهران خبر داد. وي گفت: به منظور جلوگيري از افزايش تصادفات در نوروز ماموران پليس علاوه بر كنترل سرعت در بزرگراه ها رانندگان نامتعادل را براي تست اعتياد و الكل به بهداري پليس معرفي مي كنند.
طرح زوج و فرد از 28 اسفند
اجرا نمي شود
معاون عمراني استاندار تهران نيز گفت: طرح زوج و فرد خودروها و طرح ترافيك در راستاي سهولت سفرهاي نوروزي از 28 اسفند تا پايان تعطيلات نوروزي در شهر تهران اجرايي نمي شود.
محمدرضا محمودي اظهار داشت: طرح زوج و فرد كردن خودروها از نخستين روزهاي اسفند با تصويب وزير كشور در شهر تهران اجرايي شد.
وي افزود: دليل اجراي اين طرح كاهش ترافيك و آلودگي هواي شهر تهران است كه با نزديك شدن به تعطيلات نوروزي اين طرح در راستاي سهولت در سفرهاي شهروندان اجرايي نمي شود. معاون عمراني استاندار تهران بيان داشت: طرح جديد زوج و فرد كردن خودروها از 70 كيلومتر مربع به 120 كيلومتر مربع افزايش يافته بود.

 



درگذشت پيشكسوت جامعه پزشكي فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
دكتر حيدرعلي نجابت پيشكسوت جامعه پزشكي فارس درگذشت.
زنده ياد مرحوم دكتر نجابت افزون بر نيم قرن از زندگي پرافتخار خويش را به انجام خدمات ماندگار ديني و علمي گذراند و بيمارستان و مطب وي ده ها سال پذيراي بيماران محروم و نيازمند بود. وي از جمله بزرگاني بود كه علاوه بر خدمات درماني رايگان به محرومان، همواره در ترويج ارزش هاي ديني فعال بوده و قبل و بعد از انقلاب همواره در خط ولايت بود و در اين خط ماند و فرزندان آن بزرگوار نيز هم اينك منشا خدمات ارزشمندي در نظام جمهوري اسلامي هستند.
موسسه كيهان اين ضايعه مولمه را به خانواده محترم ايشان و عموم مردم فارس تسليت عرض مي نمايد.

 



تقاضاي رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از مردم
نهايت كمك و همكاري را در انتقال مصدومان به مراكز درماني داشته باشند

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از تمام مردم خواست كه در صورت وقوع تصادف، نهايت كمك و همكاري را در انتقال مصدومان به مراكز درماني داشته باشند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور جابر قره داغي 61 درصد فوت شدگان ناشي از مصدوميت تصادفات نوروز سال گذشته را در محل حادثه يا هنگام انتقال به بيمارستان دانست و افزود: مردم هنگام وقوع تصادف براي به حداقل رساندن خسارت هاي ناشي از آن بايد سريع و به موقع حادثه را به واحدهاي امداد جاده ها، اطلاع دهند.
وي با اشاره به تلفات 7/1 درصدي ناشي از تصادفات نوروز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از مردم خواست احتمال وقوع تصادف در ايام نوروز را جدي بگيرند و هنگام رانندگي از سرعت مجاز تجاوز نكنند.
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: در نوروز گذشته 9/44 درصد از افراد در اثر برخورد دو وسيله نقليه جان خود را از دست دادند؛ از اين رو رعايت دقيق تر قوانين رانندگي و اجتناب از سبقت غيرمجاز براي پيشگيري از وقوع تصادف ضروري است.قره داغي با تاكيد بر اينكه
7/49 درصد افراد فوت شده نوروز گذشته بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست دادند، يادآور شد: رانندگان هنگام رانندگي بايد حتما از كمربند ايمني استفاده كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه
6/21 درصد كشته هاي رانندگي در نوروز 89 را راكبين موتورسيكلت ها تشكيل مي دادند، استفاده از كلاه ايمني در كاستن آمار تلفات جاني تصادفات موتورسيكلت سواران نقش بسزايي دارد.
قره داغي اظهار اميدوار كرد: با رعايت قوانين رانندگي از سوي هموطنان، استفاده نكردن از تلفن همراه هنگام رانندگي، پرهيز از سبقت هاي غيرمجاز و رعايت سرعت مطمئنه و مجاز، شاهد كاهش چشمگير تلفات در نوروز سال آتي باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلمنامه نويس صهيونيست: ژاپني ها مستحق زلزله هستند!
فيلمنامه نويس صهيونيست هاليوود فاجعه زلزله را حق مردم ژاپن دانست. به گزارش فارس، در حالي كه جامعه جهاني از حادثه پيش آمده براي مردم بي گناه ژاپن متاثر است، «الك سولكين»، فيلمنامه نويس صهيونيست هاليوود، اعلام كرد كه نه تنها از اين حادثه ناراحت نيست بلكه معتقد است كه مردم ژاپن مستحق بيش از اينها هستند!
اين فيلمنامه نويس در حالي به اين حادثه تاريخي اشاره مي كند كه نمي خواهد بياد بياورد كه آمريكا در بمباران غيرانساني هيروشيما و ناكازاكي صدها هزار انسان بي گناه را به كام مرگ كشاند و هنوز پس از گذشت چند دهه در اين كشور نوزاداني به دنيا مي آيند كه از نعمت سلامتي محروم اند. بنابراين گزارش، نوشته هاي «سولكين»، در اينترنت با آماجي از اعتراض ها روبرو شد كه همگي، او و گفته هايش را محكوم كردند.
اين فيلمنامه نويس آمريكايي كه از اين همه اعتراض نسبت به گفته هايش شوكه شده بود، ناچار شد تا پيام خود را از روي توييتر پاك كند و رسما از جامعه جهاني نيز عذرخواهي نمايد.
آشفتگي صهيونيست ها از نمايش يك فيلم
نمايش فيلم سينمايي «ميرال» به كارگرداني جولين اشنابل، سينماگر آمريكايي در تالار مجمع عمومي سازمان ملل، خشم هيئت رژيم صهيونيستي را برانگيخت.به گزارش ايرنا از واي نت نيوز، نمايش ميرال در سازمان ملل متحد كه صحنه هاي حمله سربازان رژيم صهيونيستي به فلسطيني ها را به تصوير كشيده است با اعتراض هيئت نمايندگي رژيم اشغالگر قدس همراه بود.هيئت نمايندگي رژيم صهيونيستي در بيانيه اي خواهان لغو نمايش فيلم ميرال شدند.
با نمايش اين فيلم، هايم واكسمن نماينده هيئت رژيم صهيونيستي مدعي شد كه ما به آزادي بيان سازندگان فيلم احترام مي گذاريم اما اين فيلم يك اثر ضد يهودي و نمايش آن در مقر مجمع عمومي سازمان ملل حركت آشكار سياسي است.فيلم ميرال برگرفته از داستان زندگي واقعي رولا جبرئيل روزنامه نگار فلسطيني و داستان دختر جوان فلسطيني به نام ميرال است كه نظاميان صهيونيست تمام اعضاي خانواده اش را مي كشد و او در يك يتيم خانه در شرق بيت المقدس بزرگ مي شود.
اقدام مثبت معاون سينمايي در حذف اكران تك سانس
معاون سينمايي وزير ارشاد طي نامه اي به عليرضا سجادپور با توجه به تجربه ناموفق نمايش تك سانس فيلم هاي سينمايي، دستور به حذف اين شيوه نمايش داد.
اكران تك سانس روش اشتباهي بود كه درباره بسياري از فيلم هاي ارزشي اجرا شد و نتيجه آن از بين رفتن فرصت ديده شدن اين فيلم ها بود.
معاون امور سينمايي در اين نامه به مديركل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي تاكيد كرده است تا اقدام لازم حداقل در 10 سالن سينما به جهت ساماندهي اكران فيلم هاي مخاطب خاص صورت پذيرد و در صورتي كه بخش خصوصي آمادگي اين هماهنگي را نداشت با كمك موسسه سينما شهر نسبت به برنامه ريزي براي اكران در اين سالن ها براساس درخواست تهيه كنندگان هماهنگي و حمايت هاي لازم صورت پذيرد.
دعوت از هنرمندان براي خلق آثار هنري درباره فتنه
فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: هنرمندان در عرصه توليد آثار دفاع مقدس حضور دارند ولي براي فتنه سال گذشته كمتر به صحنه مي آيند؛ در حالي كه ارزش مجروحان فتنه كمتر از مجروحان دفاع مقدس نيست.
به گزارش باشگاه خبري توانا، سردار حسين همداني در مراسم تجليل از ائمه جماعات منطقه سه تهران و بسيجيان ناحيه مقاومت شهيد مفتح اظهار داشت:هنوز ابعاد فتنه 88 بيان نشده است و رهبر معظم انقلاب در هر جلسه به بخشي هايي از آن اشاره مي كنند؛ هنرمندان در عرصه هاي مختلف هنري فتنه 88 را مانند مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس ثبت كنند؛ هنرمندان در عرصه توليد آثار دفاع مقدس حضور دارند ولي براي اين فتنه سال گذشته كمتر به صحنه مي آيند؛ در حالي كه ارزش مجروحان فتنه كمتر از مجروحان دفاع مقدس نيست.
مختارنامه و طلا و مس برترين هاي دهه 80 انتخاب شدند
منتقدان بهترين سريال ها و فيلم هاي ارزشي دهه 80 را انتخاب كردند و براين اساس، «داوود ميرباقري»، «طلا و مس» و «مختارنامه» حائز بيشترين راي شدند. دهه 80، در سينما و تلويزيون شاهد نمايش فيلم ها و مجموعه هاي تلويزيوني بوديم كه توانسته بودند درونمايه اي ارزشي را در قالب قصه هاي قرآني و مذهبي، اجتماعي، تاريخي، فلسفي و دفاع مقدس به مخاطب ارائه دهند. طي نظرسنجي خبرگزاري فارس از منتقدان درباره برترين فيلم و سريال ارزشي و بهترين كارگردان آثار ارزشي دهه 80، «داوود ميرباقري» به عنوان بهترين كارگردان، «طلا و مس» به عنوان بهترين فيلم و «مختارنامه» به عنوان بهترين سريال به عنوان بهترين هاي سينما و تلويزيون در اين زمينه برگزيده شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14