(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 خرداد 1390- شماره 19938

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده نيروي دريايي ارتش: ايران انحصار ساخت ناوهاي اقيانوس پيما را شكست
يك عضو شوراي مركزي اعتماد ملي: ننگ «فتنه» هيچ گاه از پيشاني اصلاح طلبان پاك نمي شود
نيويورك تايمز گزارش كرد نگراني عربستان از تقويت روابط مصر با ايران
آيت الله مكارم شيرازي: حوزه، حافظ و حامي نظام است
ابراز علاقه برونئي به استفاده از تجارب ايران در زمينه هاي بهداشتي و دارويي
فرمانده كل سپاه: جريان انحرافي از طريق پول و رانت درصدد يارگيري است
هاشمي رفسنجاني: بايد اعتماد از دست رفته مردم را برگردانيم!
حميد رسايي: جريان انحرافي ادامه جريان اشرافي گري و كارگزاران است
نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس: دولت حق افزايش قيمت بيش از 20 درصد را ندارد
انتقال آب به سمنان از كارهاي مهم دولت است
معاون حوزه هاي علميه كشور: تقويت حوزه، بخشي از دغدغه هاي رهبر را برطرف مي كند
استخدام آموزشياران نهضت سوادآموزي در انتظار صدور مجوز مجلس
فراخوان مقاله بيستمين اجلاس سراسري نماز با عنوان «نماز و مسجد طراز اسلامي»
استقبال ايران از دستگيري جنايتكار جنگي صرب



فرمانده نيروي دريايي ارتش: ايران انحصار ساخت ناوهاي اقيانوس پيما را شكست

«فرمانده نيروي دريايي ارتش با اعلام شكسته شدن انحصار ساخت ناوهاي اقيانوس پيما در ايران اعلام كرد كه پس از دستور فرمانده معظم كل قوا مبني بر اينكه نيروي دريايي بايد ناوشكن با حمل موشك و بالگرد بسازد، كار ساخت اين تسليحات نيز آغاز شده است.
امير دريادار سياري در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه كشورهاي محدودي در دنيا هستند كه توانايي ساخت ناوشكن را دارند خاطرنشان كرد: هيچ تجربه اي براي ساخت ناوشكن در كشور ما وجود نداشت اما كارشناسان متعهد ايراني در اين راه گام برداشتند و توانستند اين مسير را باموفقيت طي كنند.
وي اظهار داشت: از نقطه صفر طراحي، كار ساخت ناوشكن را شروع كرديم تا به جايي رسيديم كه در 30 بهمن سال 1388 مراسم الحاق ناوشكن جماران به ناوگان نيروي دريايي ايران انجام شد.
وي با اشاره به هياهوي تبليغاتي دشمنان براي زير سوال بردن توانايي ايران در ساخت ناوشكن اضافه كرد: آنها ابتدا گفتند كه ناوشكن جماران تنها يك ماكت است و يا اينكه قادر به پرتاب موشك و اژدر نيست كه براي رفع شبهه سه روز پس از الحاق از اصحاب رسانه براي حضور در اين ناوشكن دعوت شد و اين ناوشكن در حضور رسانه ها اقدام به پرتاب موشك و اژدر كرد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تحريم هاي غرب عليه ايران بويژه در زمينه تجهيزات دفاعي را بي تاثير دانست و اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي صنايع دفاعي جمهوري اسلامي ايران مورد تحريم قرار گرفت و كشورهاي غربي علاوه بر بلوكه كردن دارايي هاي ايران، از اجراي قراردادهاي فروش تجهيزات نظامي به اين كشور نيز سرباز زدند.
امير دريادار سياري با اشاره به خروج مستشاران نظامي خارجي پس از پيروزي انقلاب اسلامي از ايران اضافه كرد: مستشاران خارجي كار تعمير و نگهداري تجهيزات نظامي را انجام مي دادند كه با خروج آنها تصور مي شد كسي قادر نيست از اين تجهيزات استفاده كند و اين تجهيزات از كار خواهند افتاد اما فرزندان ايران اسلامي نحوه تعمير و نگهداري اين تجهيزات را فرا گرفتند.
امير دريادار سياري در ادامه با بيان اينكه مستشاران خارجي انحصار استفاده از سامانه هاي دفاعي را نيز در دست داشتند خاطرنشان كرد: كارشناسان ايراني در اين حوزه نيز به موفقيت رسيدند و بر سازوكار اين سامانه ها مسلط شدند.
وي تصريح كرد: با وجود جنگ تحميلي و تحريم، متخصصان ما توانستند قطعات مورد نياز تجهيزات نظامي و سامانه ها را بسازند.

 



يك عضو شوراي مركزي اعتماد ملي: ننگ «فتنه» هيچ گاه از پيشاني اصلاح طلبان پاك نمي شود

يك عضو شوراي مركزي اعتماد ملي گفت: اصولگرايان با انسجام فكري و عملي در تلاش هستند تا خود را از جريان انحرافي مبرا كنند، كاري كه بايد اصلاح طلبان در جريان فتنه انجام مي دادند تا اصلاحات به انزواي سياسي كشيده نشود .
محمد باقر ذاكري افزود: نبود يك ليدر هوشيار و آگاه به زمان در جريان اصلاحات، اصلاح طلبان را دچار بحران عميقي كرد و باعث شد ننگ اين فتنه هيچ گاه از پيشاني اصلاحات پاك نشود .
وي ادامه داد: عدم وجود يك طرح فكري منسجم و عقلاني در بين اصلاح طلبان مانع از آن شد تا بين حرف و عمل آن ها همراهي ايجاد شود، از يك طرف آن ها خود را از جريان فتنه مبرا و جدا مي دانستند، ولي در عمل روال همراهي گذشته خود با فتنه گران را ادامه مي دادند .
ذاكري اظهار داشت: وقتي احزاب و شخصيت ها در حالت شكست قرار مي گيرند و خود را تنها احساس مي كنند، اجازه مرزبندي روشن و آشكاري را به هم حزبي هاي خود نمي دهند، اگر در آن زمان اين امكان هم وجود داشت كه خود را از فتنه گران جدا بدانيم، اجازه بروز تشكيلاتي جدا از اين جريان را به ما نمي داد .
عضو شوراي مركزي اعتماد ملي با اشاره به جريان انحرافي حاكم در حاشيه دولت، ادامه داد: اكنون ما شاهد آن هستيم كه اصولگرايان با وحدت در فكر و انسجام در عمل و تبعيت از مقام معظم رهبري توانستند خود را از اين جريان انحرافي مبرا كنند و بر اختلافات غلبه كنند و مانع از بروز هرگونه تشويش در جامعه شدند، كاري كه ما بايد در جريان فتنه انجام مي داديم تا هر اقدامي كه از سوي فتنه گران انجام مي شود، در تابلوي اصلاحات ثبت نشود و در نهايت به انزواي سياسي اصلاح طلبان نمي انجاميد .
در همين رابطه عضو ديگر شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه وجود انحراف درون هر حزب و تشكل سياسي امكان پذير است افزود: قانون اساسي بايد به عنوان خط قرمز همه جناح ها مورد توجه قرار گيرد.
محمد رئوف قادري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران به وجود بيش از 30 گروه درون جريان اصلاحات اشاره كرد و ادامه داد: سربرآوردن فتنه گران از درون اين جريان باعث از دست رفتن پايگاه اجتماعي اين جريان شد.
قادري با اشاره به اينكه اصولگرايان با شناخت به موقع و مرزبندي خود با جريان انحرافي هوشيارانه اقدام كرده اند اظهار داشت: جريان اصولگرايي با فصل الخطاب قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري و با هوشياري در مقابل جريان انحرافي مرزبندي مشخص ايجاد كردند كه همين مرزبندي عامل موفقيت اصولگرايان شده است ولي در مقابل اصلاح طلبان با بي تدبيري نتوانستند در مقابل فتنه گران مرزبندي مشخص داشته باشند كه همين مسئله موجب انحطاط جريان اصلاح طلبي شده است.
يك عضو شوراي مركزي حزب همبستگي هم با اذعان به شكست جريان فتنه در آشوب هاي انتخابات 88 گفت: جريان اصلاحات با مشخص نكردن مرز مابين خود با جريان فتنه خود را به انزوا كشاند و پايگاه اجتماعي خود را از دست داد.
همايون ابوسعيدي با اشاره به جريانات اخير كه در ميان اصولگرايان اتفاق افتاد گفت: اصولگرايان با شفاف سازي و هوشياري و تبعيت از رهنمود هاي رهبر انقلاب توانستند خود را از جريان انحراف جدا كنند اما جريان اصلاحات به دليل ساختار شكني برخي احزاب تند و راديكال نتوانست به اين مرزبندي دست پيدا كند و به انزوا كشيده شد در صورتيكه با كمي آگاهي و بصيرت مي توانست از اين چالش ها بيرون آيد ولي با عدم مرز بندي براي هميشه به محاق رفت.

 



نيويورك تايمز گزارش كرد نگراني عربستان از تقويت روابط مصر با ايران

يك روزنامه آمريكايي از نگراني روزافزون مقامات عربستان سعودي از تقويت روابط دولت جديد مصر با جمهوري اسلامي ايران خبر داد .
روزنامه نيويورك تايمز در مطلبي درباره اقدامات عربستان سعودي عليه انقلابهاي مردمي در كشورهاي عربي نوشت : عربستان در تلاش است تا ائتلاف پادشاهان را عليه انقلابهاي عربي تشكيل دهد .
اين روزنامه افزود : عربستان در راستاي جلوگيري از ايجاد هر تغيير احتمالي در كشورهاي حوزه خليج فارس حركت مي كند. حجم دخالتهاي عربستان براي شكل دادن ائتلافهايي ضد انقلابهاي مردمي به طور قابل ملاحظه اي افزايش يافته است .
نيويورك تايمز نوشت : رياض در تلاش است مانع رسيدن گروه اخوان المسلمين به پيروزي در انتخابات پارلماني آينده اين كشور شود، زيرا نگران قدرت گرفتن اسلامگرايان و تاثير آن بر عربستان است .
اين روزنامه نوشت : عربستان نگران تقويت روابط مصر با حماس و ايران است. حمايت آمريكا از انقلابهاي عربي منجر به تضعيف جبهه اعتدال(جبهه سازش) در منطقه شده است .
روزنامه مذكور مي افزايد: عربستان راههاي گوناگوني را براي مقابله با انقلابهاي عربي در پيش گرفته است كه عبارتند از سركوب، اعزام نيرو به بحرين، حمايت مالي از حكام كنوني و هزينه كردن پولهاي فراوان براي ممانعت از قيام مردمي درداخل اين كشور است .
اين روزنامه نوشت : عربستان در قبال موضوع سوريه بي طرف مانده است درحالي كه از مشاركت قطر و امارات متحده عربي در ليبي حمايت كرده است. موضع عربستان در حال حاضر شبيه دهه هاي پنجاه و شصت قرن گذشته است كه درآن هنگام اين كشور به شدت عليه انقلابهاي كشورهاي عربي الهام گرفته از انقلاب سال 1952 مصر موضعگيري مي كرد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: حوزه، حافظ و حامي نظام است

افتخار ما استقلال ماست و بايد اين حوزه را مستقل به آيندگان برسانيم و اين شيوه و روش و سنت ها را حفظ كنيم تا حوزه و دولت تحميل بر هم نباشند.
آيت الله مكارم شيرازي با اعلام مطلب فوق افزود: حوزه حافظ و حامي نظام است، نه اينكه زير نظر نظام و دولت بخواهد كار كند. حوزه هاي علميه زير نظر مراجع اداره مي شوند و بزرگان و رهبران نظام هم كه در حوزه دخالت داشتند، به عنوان جنبه مرجعيت شان بوده است.
وي ضمن گراميداشت ياد وخاطره آيت الله العظمي گلپايگاني، علو درجات وي را از خداوند تبارك و تعالي مسألت كرد و خطاب به اساتيد حاضر در جلسه تاكيد كرد: بايد بيش از پيش امتيازات حوزه را شناسايي و در اين زمينه بحث و تبادل نظر كنيد.

 



ابراز علاقه برونئي به استفاده از تجارب ايران در زمينه هاي بهداشتي و دارويي

در پي سفر وزير خارجه كشورمان به برونئي، وزير دوم امور خارجه اين كشور از علاقه مندي برونئي نسبت به استفاده از تجارب ايران در زمينه هاي بهداشتي و دارويي خبر داد.
علي اكبر صالحي جمعه گذشته پس از شركت در شانزدهمين اجلاس وزراي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در بالي اندونزي، به منظور انجام يك ديدار رسمي دو روزه از برونئي دارالسلام وارد بندر سري بگاوان پايتخت برونئي شد و در فرودگاه مورد استقبال پهين ليم جك سنگ وزير دوم امور خارجه و تجارت برونئي قرار گرفت.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ملاقات با اشاره به رابطه نزديك مقامات عالي رتبه دو كشور و اراده آنها براي توسعه مناسبات فيمابين، اظهار داشت: از اين ظرفيت و پشتوانه قوي بايد براي عمق بخشيدن به روابط و توسعه همكاريهاي سازنده در جهت منافع دو كشور استفاده كرد.
وزير امور خارجه كشورمان سپس توانمندي و تجربيات غني جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي بهداشتي از جمله پزشكان و متخصصان، جراحي و توريسم بهداشتي، تبادل استاد و همكاري دانشگاهي، گردشگري و امكانات مناسب سرمايه گذاري در بازار بزرگ ايران را برشمرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، پهين ليم جك سنگ نيز در اين ديدار تصريح كرد: برونئي علاقه مند است در حوزه هاي بهداشتي و دارو با توجه به پيشرفت هاي چشمگير ايران در اين حوزه ها، فعال كردن بخش هاي خصوصي در امر گردشگري با توجه به تمدن ديرينه، اماكن تاريخي و زيارتگاههاي متعدد ايران و نيز سرمايه گذاري مشترك همكاريهاي فيمابين را گسترش دهد.
صالحي همچنين در سفرش به اين كشور با پادشاه برونئي، قائم مقام وزارت خارجه و وزير صنايع و منابع اوليه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.

 



فرمانده كل سپاه: جريان انحرافي از طريق پول و رانت درصدد يارگيري است

سرلشگر محمدعلي جعفري تصريح كرد: جريان انحرافي حاضر در بخش خصوصي دولت براي اثرگذاري در انتخابات آينده از طريق پول و رانت به دنبال يارگيري است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور كه در مجتمع فرهنگي و دانشجويي 13آبان (لانه جاسوسي سابق آمريكا) برگزار شد، گفت: بسيج همواره جزو نيروهاي پيشرو انقلاب اسلامي بوده و دانشجويان بسيجي به دليل جوان بودن، نقشي مهم و اثرگذار در پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران بر عهده دارند.
سرلشگر محمدعلي جعفري با تأكيد بر اينكه اگر به طور مداوم خود را در حال جهاد در راه خدا بدانيم، خداوند متعال در شرايط مختلف مسير درست را به ما نشان مي دهد، خاطرنشان كرد: حفظ روحيه جهادي و انقلابي باعث مي شود وظيفه خود را به خوبي درك كرده و در شرايط مختلف، به نحو احسن به آن عمل كنيم.
جعفري تصريح كرد: روحيه جهادي ملازم با بسيجي بودن است كه اگر همواره توسط بسيجيان حفظ شود به طور حتم به عزت و اقتدار فردي و سازماني منجر خواهد شد.
فرمانده كل سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص نقش دانشجويان در انقلاب اسلامي ايران خاطرنشان كرد: انقلاب ما به دليل اينكه در مسير حق حركت مي كند، به طور حتم با دشمني هاي فراواني در داخل و خارج كشور مواجه خواهد شد.
وي جنگ تحميلي هشت ساله، فتنه سال 88 و برخي مشكلات سياسي، فرهنگي و اقتصادي موجود را به عنوان نمونه اي از دشمني ها در برابر انقلاب اسلامي نام برد و تصريح كرد: علاوه بر دشمني هايي كه همواره در حق انقلاب اسلامي صورت مي گيرد، با آفت هاي مهمي در مسير انقلاب براي مديران و مسئولان كه بايد همواركننده راه انقلاب باشند، مواجه هستيم.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: برخي از همين آفت ها باعث شد افرادي كه زماني در مسير انقلاب قرار داشتند، از آن خارج شده و حتي در صف مقابل انقلاب قرار بگيرند.
سردار جعفري دنياگرايي به جاي آخرت گرايي و ترجيح دنيا در برابر دين را از جمله اين آفت ها برشمرد و تصريح كرد: خودمحوري به جاي خدامحوري و ولايت محوري و مسلط شدن غرور بر اشخاص از جمله آفت هايي است كه در اثر جهاد نكردن مدام با نفس اماره، گريبان گير افراد جامعه و به ويژه مسئولان موثر در نظام مي شود.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه وجود برخي ديدگاه هاي اعتقادي، فرهنگي و سياسي در بين برخي افراد اطراف رئيس جمهور نگراني هايي را براي دلسوزان انقلاب ايجاد كرده است، به مديريت دقيق رهبر انقلاب در مهار بحران اخير اشاره كرد و گفت: تلاش و مديريت خوب رهبر انقلاب مانع از اين شد كه اين مسئله به اصلي ترين مسئله كشور تبديل شود؛ هر چند كه اين مسئله در ذهن بسياري از دوستداران ولايت مي ماند و پاك نخواهد شد.
جعفري با بيان اينكه جريان انحرافي حاضر در بخش خصوصي دولت، از طريق پول و مطامع دنيايي درصدد يارگيري است، گفت: اين جريان براي دستيابي به اهداف خود و اثرگذاري در انتخابات آينده از طريق پول و رانت به دنبال يارگيري است.
پرهيز دولتمردان از مسائل حاشيه اي
در همين حال، مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در پايان نشستي 2 روزه با صدور بيانيه اي تاكيد كردند كه دولتمردان از مسائل حاشيه اي كه انرژي نظام را به مسير باطل سوق مي دهد خودداري كنند.
در اين بيانيه آمده است: ما بر اين باوريم كه خدمتگزاري و عدالت محوري بايد همراه با توجه به ماهيت حقيقي نظام اسلامي باشد لذا از دولتمردان نظام اسلامي مي خواهيم كه ولايت مداري، احكام اجتماعي اسلام و توجه به شاخص هاي اسلام ناب را زينت رفتار و گفتار خود قرار داده و از هرگونه مسائل حاشيه اي كه انرژي نظام را به مسير باطل سوق مي دهد خودداري نمايند.
همچنين در اين بيانيه تصريح شده است: از رئيس جمهور محترم مي خواهيم از هر عاملي كه چهره خدمتگزاري و ولايت محوري دولت را خدشه دار مي كند پيشگيري نمايند و با مبارزه جدي با تضادها و تعارضات فكري و انحرافي همچون گذشته گفتمان كارآمدي و عدالت را در سايه اسلام ناب و ولايت فقيه به نمايش گذارند.

 



هاشمي رفسنجاني: بايد اعتماد از دست رفته مردم را برگردانيم!

رئيس مجمع تشخيص در مراسم بزرگداشت سوم خرداد طي سخناني در حالي كه عنوان مي كرد دشمن به دنبال رخنه است بهانه اي به دست رسانه هاي بيگانه داد كه آنها نيز از اين موقعيت استفاده كرده و نظام اسلامي را مورد هجمه تبليغاتي خود قرار دادند.
بخشي از سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني كه مورد استقبال رسانه هاي بيگانه و جريان ضدانقلاب قرار گرفت اين بود كه همه بايد تلاش كنيم كه اگر اعتماد بخشي از مردم از نظام از بين رفته و به ترديد افتاده اند اعتماد آنها را برگردانيم!
رسانه هاي بيگانه سخنان هاشمي را چنين تحليل كردند كه وي خواستار بازگشت جنبش سبز- بخوانيد فتنه سبز و جريان برانداز- و جلب اعتماد آنها از سوي نظام شده است.
هاشمي در اين باره گفت: اگر بخواهيم امروز يك حرف درستي بزنيم و نصيحتي انجام بدهيم آن است كه نظام و به طور كلي همه بايد تلاش كنيم كه اگر اعتماد بخشي از مردم از بين رفته و به ترديد افتاده اند اعتماد آنها را برگردانيم و صفاي بين دولت و مردم، نظام و مردم و حكومت و مردم را ايجاد كنيم. اين كار آسانتري است چون مردم آگاه آسانتر برمي گردند و لجبازي نمي كنند بشرط آنكه واقعيت را ببينند.
وي خاطرنشان كرد: ان شاءالله آن قدر احساس وظيفه در بين مسئولان باشد تا سرمايه مهمي كه ما 50 سال به آن تكيه مي كنيم و در ميدان مانده ايم را حفظ و تقويت كنند. بدانيد كه امروز دشمنان ما چهارچشمي ما را نگاه مي كنند و دنبال رخنه مي گردند تا حضور بيشتري پيدا كنند. اين چيز روشني است و همه مي توانند آن را بفهمند. خدا كند كه ما هم اين چشم باز را داشته باشيم.
هاشمي رفسنجاني در عين حال اوضاع منطقه را كه به اعتقاد تحليلگران بين المللي بهترين شرايط را براي نظام اسلامي فراهم كرده است را عبرت آميز براي نظام دانسته و گفته است: «در حال حاضر دنيا عوض شده است. مي توان منطقه را ديد كه مردم هوشيار، آگاه، مجاهد و مبارز شده اند. مردم يمن ماههاست در خيابان هستند و شهيد مي دهند. در ليبي نيز مردم مي جنگند و كشته مي دهند. در سوريه نيز مردم مقاومت مي كنند. در بحرين كه يك مظلمه اي است و هيچ پناهي نيز در اين دنيا ندارند. در مقابل مردم در مصر موفق شدند و در جاهاي ديگر حركت آغاز شده و اين گونه حركات ادامه دارد، چون مردم آگاه شده اند و حاضر نيستند كه استبداد و وابستگي به استعمار را بپذيرند. هاشمي ادامه داد: مردم با علم وارد شده و تحصيل كرده ها نيز مردم را روشنتر مي كنند. در اين بين كانالهاي فراوان راديو و تلويزيوني و سرعت انتشار اخبار اينترنتي و وب ها همه در اختيار مردم است. اگر حادثه اي در هر گوشه از دنيا اتفاق افتد همه مردم در همه جاي دنيا مي توانند آن را ببينند و تحليل كنند. اين چنين مردم آگاه ديگر زير بار استبداد و استكبار نمي روند و فقط مي توان با خدمت درست و با صداقت اعتمادشان را به دست آورد.

 



حميد رسايي: جريان انحرافي ادامه جريان اشرافي گري و كارگزاران است

رئيس دفتر جريان شناسي تاريخ معاصر گفت، جريان انحرافي و جريان اشرافي گري به ظاهر با هم مخالفند اما جريان انحرافي راهي را در حوزه اقتصاد و فرهنگ مي پيمايد كه كارگزاران همان راه را رفته اند.
حجت الاسلام حميد رسايي در واكنش به اظهارات جديد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره عملكرد دولت به فارس گفت: آنچه امروز در رفتار جريان انحرافي ديده مي شود، شباهت هاي زيادي از جهت روش و منش با رفتار جريان كارگزاران سازندگي و اشرافي گري دارد.
وي افزود: در دوره آقاي هاشمي رفسنجاني با حمايت وي جرياني با رويكرد اشرافي گري در كشور شكل گرفت كه با استفاده از موقعيت دولتي به دنبال تقويت بخش خصوصي همسو با خودش بود تا از آن در جهت مقاصد سياسي بهره ببرد و امروز هم آقاي احمدي نژاد گرفتار همان فضايي شده كه دولت سازندگي را با آن همه خدمات بر زمين زد و موجب شد تا مردم نگاه منتقدانه و حتي مغضوبانه نسبت به هاشمي رفسنجاني داشته باشند.
نماينده مردم تهران در مجلس هشتم بر همين اساس به هاشمي رفسنجاني يادآور شد: آقاي هاشمي قبلا در انتخابات نهم اين را به خوبي تجربه كرده اند كه با آمار دروغ، ادعاي دروغ و بازي با مردم نمي توان آراي آنها را جلب كرد، زيرا دولت نهم با وعده و آمار به روي كار نيامد.
رسايي البته اين نكته را متذكر شد كه «آقاي احمدي نژاد بايد بداند كه اگر با همان شيوه هاي دولت هاي سازندگي و اصلاحات بخواهد در عرصه سياست باقي بماند، خيلي زودتر از سران اصلاحات و هاشمي رفسنجاني حذف خواهد شد.» وي درباره شباهت ديگر جريان انحرافي و جريان اشرافي گري گفت: از آنجا كه هر دو جريان تلقي نادرستي از بدنه اجتماعي جامعه دارند، تصور مي كنند چنانچه به سوي اباحه گري فرهنگي و مقابله با ارزش هاي ديني و انقلابي بروند، مي توانند آراي جامعه را جذب كنند.
رسايي افزود: جريان انحرافي امروز نيز با همان ادبيات و روش هاي فرزندان هاشمي در حال اجراي پروژه خود است، هر چند خود را با پنهان كردن پشت احمدي نژاد، مخالف سياست هاي هاشمي نشان مي دهد.
اين عضو ارشد فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: هر چند جريان اشرافي گري و جريان انحرافي در ظاهر با هم مخالفند اما هر دو معتقدند كه ولايت فقيه تا حدودي مانع حركت آنها و رسيدن به اهدافشان مي شود و از اين رو دنبال محدودسازي جايگاه ولايت فقيه هستند كه رفتارهاي جريان اول در دوران موسوم به سازندگي و اصلاحات و در دوره فتنه گوياي اين مطلب است و رفتارهاي جريان دوم نيز در سال هاي اخير دقيقا گوياي اين ويژگي است.

 



نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس: دولت حق افزايش قيمت بيش از 20 درصد را ندارد

نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس گفت: دولت حق ندارد بيش از 20 درصد افزايش قيمت داشته باشد.
عباس رجايي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: مجلس 20 درصد را به اين دليل گذاشته است كه اگر ضرورت تغيير قيمت ها در بعضي از موارد لازم باشد، صورت بگيرد و دولت حق ندارد بيش از 20 درصد افزايش قيمت داشته باشد، اما هم اكنون اين تصور غلط ايجاد شده كه دولت مي تواند تا 20 درصد قيمت ها را افزايش دهد، كه اين برخلاف قانون است و ماده اي هم كه در اين ارتباط نوشته شده به صراحت اين موضوع را اعلام كرده است.

 



معاون اول رئيس جمهوري در مراسم بهره برداري از 3700 واحد مسكن مهر
انتقال آب به سمنان از كارهاي مهم دولت است

معاون اول رئيس جمهوري انتقال و تامين آب به سمنان را يكي از كارهاي اساسي و مهم دولت اعلام كرد.
«محمدرضا رحيمي» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه سمنان افزود: انتقال آب يكي از مهمترين مصوبات دور سوم هيئت دولت به استان سمنان است كه به طور جد توسط دولت پيگيري و اجرا مي شود.
معاون اول رئيس جمهوري كه روز شنبه براي بهره برداري از سه هزار و 700 واحد مسكن مهر به استان سمنان سفر كرده بود، ساخت مسكن مهر در شهرها و روستاها را يك انقلاب دانست و گفت: در حالي كه در تاريخ استان سمنان 170 هزار واحد مسكوني احداث شده در دولت هاي نهم و دهم 47 هزار واحد مسكوني در دست ساخت است كه رشد 27 درصدي نسبت به كل ساخت و ساز انجام شده دارد.
اين واحدها با زيربناي بين 60 تا 90مترمربع در شهرهاي سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار احداث شده است و براي ساخت آنها يك هزار و 110 ميليارد ريال هزينه شده است.
بيشترين واحدهاي افتتاحي مربوط به سمنان با يك هزار و 700 واحد است و 600 واحد در شاهرود، بيش از 550 واحد در دامغان و 500 واحد در گرمسار به بهره برداري رسيده است.
در استان سمنان قريب 30 هزار واحد مسكوني مهر با شش هزار و 100 ميليارد ريال تسهيلات پيش بيني شده است.
«محمدرضا رحيمي» در اين مراسم از واحدهاي احداثي بازديد و روند ساخت و ساز مسكن مهر در استان سمنان را مورد بررسي قرار داد.
معاون اول رئيس جمهوري در اين سفر برج مراقبت فرودگاه سمنان را نيز افتتاح كرد.
مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور به خبرنگار ايرنا گفت: براي ساخت و تجهيز اين برج يك ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
«محسن اسماعيلي» افزود: ايجاد تاسيسات آتش نشاني فرودگاه سمنان نيز با 10 ميليارد ريال اعتبار در حال اجرا است كه تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.

 



معاون حوزه هاي علميه كشور: تقويت حوزه، بخشي از دغدغه هاي رهبر را برطرف مي كند

اهواز-خبرنگاركيهان:
معاون حوزه هاي علميه كشور، تقويت حوزه هاي علميه را باعث رفع بخشي از دغدغه هاي رهبرمعظم انقلاب توصيف كرد.
آيت الله فرحاني در نشستي با معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز، گفت: به تدبير مقام عظماي ولايت از سال 86، بحث تحول در حوزه مدنظر قرار گرفت و شوراي عالي و مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور برنامه هايي را براي متحول كردن حوزه برنامه ريزي كردند كه در حال اجراست.
وي در ادامه با اشاره به سفر رهبرمعظم انقلاب به قم درخصوص نقش حوزه هاي علميه گفت: حوزه علميه ممكن است يك بار محصولش يك مبلغ يا مفسر يا فقيه باشد ولي زماني ممكن است محصول حوزه علميه ولي فقيه باشد، هيچ مجموعه ديگري در كشور به ما، امام و آقاسيدعلي تحويل نداده است.
آيت الله فرحاني همچنين تصريح كرد: زماني كه امام، انقلاب اسلامي را به ثمر رساند، دكترين انسان شناسي غرب دچار پارادوكس شد. فلسفه معاصر در غرب معتقد بود دوره دين تمام شده است ولي امام دين را در عرصه عميق ترين تحولات اجتماعي به ثمر رساند. آنها معتقد بودند اين حادثه اي اتفاقي است و از بين مي رود ولي با شروع دفاع مقدس اين روند ادامه يافت. اين بار تحليل غربي ها اين بود كه اين حركت با امام از دنيا مي رود ولي اينگونه نشد و وقتي امام از دنيا رفت، امام ديگري طلوع كرد و انقلاب را از تمام گردنه ها عبور داد و به دنبال انقلاب اسلامي ما، در ديگر كشورها از جمله لبنان و عراق و ساير كشورها خيزش ديني و بيداري رخ داد. اكنون گرفتاري جديدي براي فلسفه غرب پيش آمده به نام دكترين مهدويت كه با علماء و ولي فقيه مي آيد. تز ولايت نشان داده كه مسئله، مسئله فرد نيست بايد جهان بيني را اصلاح كرد. معاون حوزه هاي علميه سراسر كشور در ادامه افزود: به جهت استقلال حوزه ها در سراسر كشور با نظر شوراي علميه استان ها، مقرر شد هر استان يك مدير علميه داشته باشد كه به وي اختيارات بدهند تا حوزه را بچرخاند.
وي اظهار اميدواري كرد كه با تقويت حوزه هاي علميه و توجه به زيرساخت ها به سمتي پيش برويم كه بخشي از دغدغه هاي رهبر برطرف شود.

 



استخدام آموزشياران نهضت سوادآموزي در انتظار صدور مجوز مجلس

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور گفت: استخدام چهار هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي در انتظار صدور مجوز مجلس شوراي اسلامي است.
علي باقرزاده پنجشنبه در جمع آموزشياران نهضت سوادآموزي استان بوشهر افزود: 14 هزار و200 نفر از آموزشياران نهضت سوادآموزي شرايط استخدام در آموزش و پرورش را دارند كه هفت هزار نفر از اين شمار در آزمون استخدامي سال گذشته پذيرفته شده اند.
به گزارش ايرنا، وي اضافه كرد: از اين هفت هزار نفر پذيرفته شده سه هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند و چهار هزار نفر ديگر نيز در انتظار مجوز مجلس هستند.
باقرزاده تصريح كرد: اين افراد به محض صدور مجوز پليس در صورت داشتن شرايط لازم را كه مدرك دانشگاهي فوق ديپلم به بالا، پنج سال سابقه خدمت در نهضت و استمرار خدمت در نهضت است، داشته باشند، طبق قانون به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
باقرزاده ادامه داد: آن دسته از افرادي كه همكاري غيرمستمر با نهضت داشته اند نيز مي توانند در آزمون تعيين تكليف شركت كنند.
معاون وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: آنهايي كه سال تحصيلي 88-89 از طريق شركتهاي خدمات آموزشي با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزي همكاري داشتند مشروط به اينكه سابقه قابل قبول خدمتي در اين دو نهاد داشته باشند بدون شركت در آزمون در اولويت هاي استخدام قرار مي گيرند.
باقرزاده اضافه كرد: نيروهاي ديپلم براساس قانون سال 77 مجلس شوراي اسلامي براي استخدام محدوديت قانوني دارند و در صورت درخواست آنها به صورت قرارداد كار معين با نهضت همكاري خواهند كرد.

 



از سوي دبيرخانه بيستمين اجلاس سراسري نماز اعلام شد
فراخوان مقاله بيستمين اجلاس سراسري نماز با عنوان «نماز و مسجد طراز اسلامي»

همزمان با برگزاري بيستمين اجلاس سراسري نماز با عنوان «نماز و مسجد طراز اسلامي» دبيرخانه اجلاس سراسري نماز فراخوان مقاله اي را با هدف ترويج فرهنگ نماز و بهره مندي از راي و انديشه صاحب نظران و پژوهشگران و تجليل از صاحبان آثار برتر اعلام نمود.
موضوعات پيشنهادي ستاد برگزاري اجلاس سراسري نماز در چهار محور «مسجد طراز اسلامي، شاخص ها، و كاركردها»، «مسجد طراز اسلامي و بيداري اسلامي»، «معماري مسجد طراز اسلامي» و «مسجد، جنگ نرم، فرصت ها و تهديدها» اعلام شده است كه علاقمندان مي توانند تا 30 مردادماه نسبت به ارسال مقالات خود به نشاني دبيرخانه ستاد برگزاري اجلاس سراسري نماز اقدام نمايند. خاطرنشان مي شود اجلاس سالانه سراسري نماز امسال با همت ستاد اجلاس سراسري نماز و ستاد اقامه نماز استان بوشهر در شهرستان بوشهر برگزار خواهد شد.

 



استقبال ايران از دستگيري جنايتكار جنگي صرب

جمهوري اسلامي ايران از دستگيري ملادويچ جنايتكار جنگي صرب و متهم به نسل كشي مسلمانان سربرنيتسا استقبال كرد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با ابراز خرسندي از خبر منتشره درخصوص دستگيري (دير هنگام) راتكو ملادويچ فرمانده نظامي ارتش صربهاي بوسني در زمان جنگ و يكي از متهمين نسل كشي مردم بي دفاع سربرنيتسا در سال 1955، اظهار اميدواري كرد كه رسيدگي به جنايات وي و همچنين ديگر متهمين، راه را براي تامين ثبات پايدار در منطقه حساس بالكان هموار كند. در جريان نسل كشي سربرنيتسا نزديك به هشت هزار نفر قتل عام شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14