(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 شهریور 1390- شماره 20007

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد سخنران ويژه روز جهاني قدس
قاتل شهيد عليمحمدي : موساد 5 عمليات ترور ديگر در برنامه داشت
پرتيراژترين روزنامه برزيلي: ايران شبكه اسپانيايي زبان در آمريكاي لاتين راه اندازي مي كند
مردم سومالي: ايران براي هميشه در قلب و يادمان خواهد ماند
توليد پنجره خورشيدي در اصفهان
تشييع پيكر سرباز شهيد در سردشت
ذخيره سازي22 هزار نمونه خون بند ناف در اصفهان
پس از وقفه چهارماهه صادرات تره بار از مرز شلمچه از سرگرفته شد
پرستار مشهدي گوشي پزشكي با قابليت پخش صدا در محيط ساخت
آيت الله امامي كاشاني از بيمارستان به منزل منتقل شد
رئيس پليس راهور كشور خبر داد رشد 30درصدي موج سوم سفرهاي تابستاني در چند روز آينده
شوشتري ها 30 خشت طلا براي حرم علوي اهدا كردند
عضو هيئت رئيسه مجلس: جريان هاي انحرافي در پشت حركت هاي مطبوعاتي هستند
فازهاي 17و 18 پارس جنوبي زمستان امسال پيش راه اندازي مي شوند
امام جمعه قم: مردم ليبي در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كنند
اخبار ادبي و هنري



احمدي نژاد سخنران ويژه روز جهاني قدس

رئيس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس از ساعت 30:10 روز جمعه آغاز مي شود و «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري اسلامي ايران سخنران ويژه اين مراسم خواهد بود.
به گزارش ايرنا «رمضان شريف»، روز گذشته در نشست خبري راهپيمايي روز قدس افزود: آيت الله «سيد احمد خاتمي» نيز خطيب نماز جمعه روز جهاني قدس خواهد بود.
وي اظهار داشت: راه پيمايي روز قدس در تهران ساعت 10 و 30 دقيقه صبح از هفت مسير به مقصد ميعادگاه نماز جمعه آغاز مي شود.
وي افزود: در مسير راه پيمايي ايستگاه هاي فرهنگي براي تبيين دستاوردهاي موج بيداري اسلامي و روند مقاومت مردمي درفلسطين برپا مي شود.
رمضان شريف بر اهميت موج بيداري اسلامي در منطقه تأكيد كرد و گفت: در مراسم روز قدس، براي تبيين موج بيداري اسلامي 25 شخصيت برجسته كشور براي سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه از تهران به 25 مركز استان اعزام مي شوند.
رمضان شريف اظهار اميدواري كرد: مراسم روز جهاني قدس در سال جاري باشكوه تر از سال هاي قبل برگزار و مردم ايران اسلامي حمايت همه جانبه خود از روند مقاومت ملت فلسطين را نشان دهند.
مسيرهاي هفت گانه راهپيمايي روز قدس در تهران
رئيس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي همچنين مسيرهاي هفت گانه راه پيمايي روز قدس را به شرح زير اعلام كرد:
مسير شماره 1: مسجد امام حسين(ع)، ميدان امام حسين، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسير شماره 2: مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد برادران حسيني (قلعه مرغي)، خيابان قزوين، خيابان كارگر، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسير شماره 3: مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان ولي عصر(عج)، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسير شماره 4: مسجد امام زمان(عج)، خيابان آزادي، تقاطع خيابان بهبودي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسير شماره 5: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.
مسير شماره 6: مسجد نور، ميدان جهاد، خيابان دكتر فاطمي، خيابان فلسطين، بلوار كشاورز، دانشگاه تهران.
مسير شماره 7: مسجد الجواد(ع)، ميدان هفتم تير، خيابان كريم خان، ميدان ولي عصر(عج)، بلوار كشاورز، دانشگاه تهران.

 



در جلسه دادگاه مطرح شد
قاتل شهيد عليمحمدي : موساد 5 عمليات ترور ديگر در برنامه داشت

سرويس سياسي-
جلسه محاكمه علي جمالي فش عامل ترور و شهادت دكتر مسعود عليمحمدي روز گذشته با قرائت كيفرخواست از سوي نماينده دادستان، دفاعيات متهم و همچنين اظهارات همسر شهيد عليمحمدي برگزار شد.
در اين جلسه كه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي و به رياست قاضي صلواتي انجام شد ابتدا قطبي نماينده دادستان عمومي و انقلاب تهران با قرار گرفتن در جايگاه، كيفرخواست را به شرح ذيل قرائت كرد: «حافظه تاريخي ملت هاي منطقه ما هرگز فراموش نخواهد كرد كه دولت هاي استعمارگر به قصد فلسطين و با فراري دادن ملت مظلوم آن از خانه و كاشانه خود گروه هاي تروريستي مانند آژانس بين المللي صهيونيست و بيش از 10 گروه مشابه ديگر را سازماندهي كردند و كارهاي متعددي نظير ترور دانشمندان هسته اي در ايران را پديد آورده اند. رژيم صهيونيستي از آغاز پيدايش خود تا امروز نيز عملاً به رفتارهاي تروريستي در درون و بيرون فلسطين ادامه داده و بي شرمانه آنها را اعلام هم كرده است.
سردمداران قبلي و كنوني رژيم صهيونيستي آشكارا به تاريخ تروريستي خود و حتي در مواردي به شركت خود در عمليات ترور افتخار مي كنند.
رياست محترم دادگاه؛ در اين پرونده آقاي علي جمالي فش 26 ساله، تبعه ايران، اهل كنگاور، مقيم كرج، شغل آزاد، فاقد پيشينه و محكوميت كيفري «بنا به اظهارات خودش»، متأهل، باسواد، بازداشت با صدور قرار بازداشت موقت به اتهام:
1- محاربه و افساد في الارض از طريق:
الف) ترور دانشمند هسته اي جمهوري اسلامي ايران- شهيد دكتر مسعود عليمحمدي- به واسطه مستقر كردن موتورسيكلت حامل بمب جنب منزل شهيد عليمحمدي و نهايتاً انفجار بمب هنگام خروج دكتر عليمحمدي از منزل كه منتهي به شهادت وي شده است.
ب) همكاري با رژيم غاصب اسرائيل و سرويس اطلاعاتي موساد عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جهت ارائه اطلاعات مورد درخواست سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي اسرائيل (موساد)
2- تحصيل مال از طريق نامشروع به مبلغ يكصد و 20 هزار دلار از سرويس اطلاعاتي موساد به واسطه همكاري و ارائه اطلاعات و نهايتاً اجراي صحنه ترور كه به عنوان پاداش از سرويس فوق الذكر دريافت داشته است.
3- تخريب عمدي اموال خصوصي شامل خودروها و منازل مسكوني اطراف محل انفجار بمب منتهي به شهادت دكتر عليمحمدي.
4- نگهداري مواد روان گردان از نوع متامفتامين به ميزان 10 سانتي گرم
الف) با عنايت به جميع اوراق و مندرجات پرونده و مشخصاً نظر به گزارش اوليه مديركل حقوقي و قضايي ضد جاسوسي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران و متعاقباً گزارش شماره 8233 س2727ث اسفندماه سال 89 مرجع مذكور متضمن دستگيري متهم فوق الذكر
ب) شكايت اولياي دم شهيد به اسامي صغري اسدالله خياط تهراني، مادر شهيد عليمحمدي، آقاي ايمان و خانم الهام عليمحمدي فرزندان شهيد و نيز شكايت ديگر شكات خصوصي مالكيت اموال منقول و غيرمنقول موضوع تخريب به شرح منعكس در قرار مجرميت.
ج) نظريه پزشكي قانوني گزارش معاينه جسد شهيد كه طي آن علت فوت، صدمات متعدد در اثر پرتاب هاي پرسرعت ناشي از انفجار تعيين شد، منعكس در صفحات 71 و 72 پرونده.
د) مستفاد از گزارش نهايي مديركل حقوقي و قضايي ضد جاسوسي وزارت اطلاعات به شرح صفحات 185 الي 190 كه طي آن متهم مذكور به تفسير به جزئيات ارتباط و همكاري با رژيم غاصب اسرائيل عليه جمهوري اسلامي ايران و همچنين چگونگي طرح و اجراي ترور شهيد عليمحمدي پرداخته است.
هـ) صورت جلسه بازرسي و كشف و توزين مواد روان گردان مكشوفه از منزل متهم.
و) گزارش مرجع انتظامي كلانتري 101تجريش تنظيمي از صحنه انفجار منجر به شهادت دكتر عليمحمدي.
ز) اقرار صريح و مقرون به واقع متهم به ارتكاب بزه هاي رديف يك، دو و سه در مقاطع مختلف تحقيق در مرجع امنيتي وزارت اطلاعات و به دنبال آن در حضور بازپرس متهم اجمالاً به شرح صفحه 208 پرونده كه متهم اظهار كرده بعد از مراجعت به ايران بعد از چند روز به بنده اطلاع داده اند كه بايد جهت گرفتن موتور و بردن آن به خانه ام اقدام كنم و درست همانجايي كه در اسرائيل آموزش داده بودند پارك كنم و بعد از انجام اين كار و پارك كردن موتور و دور شدن از محل از طريق تلفن به آنها اطلاع دادم كه موتور را پارك كردم. بعد از مدت زمان زيادي با من تماس گرفتند و اطلاع دادند بايد موتور را از جلوي درب منزل برداشته و به خانه امن منتقل كنم. فرداي آن روز دوباره منتظر تماس آنها همانند روز قبل تمامي مراحل را تكرار كرده و موتور را برداشته و جلوي درب منزل شهيد علي محمدي انتقال دادم.
به شرح صفحه 209 پرونده متهم بيان داشته در حدود 120 هزار دلار در چندين مرحله از سرويس اطلاعاتي موساد وجه نقد دريافت كردم و در حدود 30 هزار دلار قرار بود بعد از انجام عمليات پرداخت كنند كه بعد از انجام عمليات آن را پرداخت نكردند.
اظهارات متهم به شرح صفحه 209 و 210 پرونده كه متهم در پاسخ به بازپرس محترم مبني بر چگونگي ارائه اطلاعات و همكاري با سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي موساد بيان داشته اطلاعات در مورد محل هاي مختلف و اينكه چه اشخاصي در اين محل تردد دارند و چه مأمورين امنيتي با چه سلاح ها و تجهيزاتي در اين محل ها حضور دارند را به افسران سرويس هاي موساد تحويل دادم و نهايتاً صفحه 213 پرونده كه متهم در مقام دفاع به صراحت بيان داشته اتهامات همكاري با دولت متخاصم رژيم صهيونيستي و جاسوسي و تحصيل مال نامشروع از سرويس اطلاعاتي موساد و تخريب اموال شكات و همچنين ترور و انفجار بمب منجر به قتل آقاي علي محمدي را قبول دارم و تمام حقايق و واقعيت ها را بيان كردم و در دادگاه آنها را نيز بيان خواهم كرد.
ح) دفاعيات بلاوجه و عاري از صداقت متهم در جواب اتهام نگهداري مواد روان گردان با اين توضيح كه گرچه ايشان به كشف مواد روان گردان در منزلش اقرار كرده اما آن را متعلق به افرادي كه در آنجا تردد داشته اند، دانسته و اين در شرايطي است كه هيچ گونه همكاري در جهت معرفي صاحب آن نداشته است و ساير قرائن و امارات و محتويات پرونده.
با اعتقاد بر محرز و مسلم بودن بزهكاري مشاراليه به استناد آيه 33 سوره مائده با رعايت ماده 47 قانون مجازات اسلامي و به استناد به مواد 183، 508، 186 و 678 در قانون مجازات اسلامي و با ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا و اختلاس و كلاهبرداري و ماده 8 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال 89 براي نامبرده تقاضاي تعيين كيفر مي شود.
در ضمن سال وقوع جرم 1388 و محل ارتكاب آن شهر تهران بوده است.»
دفاعيات جمالي فش
در ادامه جلسه قاضي صلواتي پس از تفهيم اتهام به متهم از وي خواست در جايگاه قرار گرفته و دفاعيات خود را ارايه دهد.
وي در مورد نحوه جذب در سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اظهار كرد: ملاقات از طريق شخصي انجام شد كه مسئول جذب بود. او من را به كنسولگري اسرائيل در استانبول برد. ابتدا قرار بود از طريق ورزشي سفر كنم. اوايل فقط صحبت از فروش اطلاعات بود و صحبتي از ترور نبود.
قاضي صلواتي از تعداد سفرهاي متهم به تركيه و نام افسر اطلاعاتي اسرائيل پرسيد كه متهم پاسخ داد: چهار بار به تركيه سفر كردم و هر بار هم در كنسولگري اسرائيل ملاقات داشتم. نام افسر اطلاعاتي هم كه با وي در تماس بودم «دم» بود.
وي خاطرنشان كرد: اكثر ملاقات ها در پارك هاي تهران بود و براي هر ملاقات 5 تا 10 هزار دلار دريافت مي كردم.
قاضي صلواتي از متهم پرسيد: آيا آموزش خاصي ديديد و انگيزه شما از همكاري با رژيم اسرائيل چه بود؟
جمالي فش در پاسخ گفت: بله، آموزش جمع آوري اطلاعات را ديدم. نيت من مراجعه به آنجا و همكاري با آنها نبود ولي طي يك سري از شست و شوهاي مغزي و صحبت كردن عليه نظام و اسلام، افكار من را عليه نظام برانگيختند. يعني اينكه مي گفتند نظام جمهوري اسلامي دشمن تمام دنياست و تروريست است.
در ادامه، قاضي صلواتي از متهم پرسيد «آيا سفرهاي ديگري هم داشتيد؟» كه جمالي فش در پاسخ اظهار كرد: سفر ديگري هم به تايلند داشتم. در آنجا با سه نفر از مسئولان آموزش ملاقات كردم. اين سفر حدود 10 روز طول كشيد و براي اولين بار بود كه خارج از كنسولگري ملاقات داشتم.
وي ادامه داد: در آنجا يكسري تست هوش از من گرفتند و بعد آموزش هاي كامپيوتر، عكاسي، فيلمبرداري، تعقيب و مراقبت افراد، نحوه ارتباط گرفتن با افراد، نصب بمب، نصب ردياب در ماشين، تعقيب موتور و ماشين، و... را ديدم و در تايلند مبلغ 15 هزار دلار دريافت كردم.
قاضي صلواتي از متهم پرسيد كه «اولين بار بحث عمليات نظامي و ترور از كجا مطرح شد؟» كه جمالي فش در پاسخ گفت: ابتدا قرار نبود به اسرائيل بروم. در سفر به تركيه گفتند ما شما را براي يك مأموريت خيلي مهم انتخاب كرده ايم.
رژيم صهيونيستي را
به محاكمه بكشانيد
همسر شهيد مسعود عليمحمدي در جلسه رسيدگي به پرونده جمالي فش با حضور در جايگاه شكات اظهار كرد: من از عامل ترور فقط اين سؤال را دارم كه چطور متوجه نشده كه اسرائيل دشمن چندين ساله ماست و براي كشتن يك نفر نقشه كشيده است؟ چطور فردي كه از او به عنوان سازنده بمب اتم نام برده مي شود، هيچ محافظي ندارد؟ كشور ما بارها و بارها اعلام كرده كه ما به دنبال بمب هسته اي نيستيم.
وي با تاكيد بر اينكه اصل ترور قبيح است، گفت: همه اديان ترور را رد مي كنند. آيا دريافت اين پولها براي كشتن يك نفر ارزش دارد؟ ما همه مي دانيم كه اسرائيل براي ما شمشير را از رو بسته است. اين فرد چطور توانسته خام وعده هاي رژيم صهيونيستي شود؟
همسر شهيد عليمحمدي ادامه داد: آيا جرم همسرم فقط عشق به وطن بود؟ آيا كسي كه وطن خود را دوست دارد بايد كشته شود؟ مگر او جز علم اندوزي و آموزش چه كاري كرده بود؟ هميشه مي گفت كه من به خاطر شغل معلمي كه دارم از آينده خود مطمئنم زيرا به كسي ظلم نكرده بود. همسرم به راحتي به اين جايگاه نرسيده بود و بسياري از فشارها را تحمل كرده بود.
وي در پايان با اعلام تقاضاي اعدام براي متهم، گفت: از دستگاه قضايي تقاضا دارم كه اسرائيل را به علت اقدامات تروريستي در محاكم بين المللي به محاكمه بكشاند و اميدوارم خداوند هر فرد و كشور تروريستي را نابود كند.
آخرين دفاعيات و ختم رسيدگي
جمالي فش در بيان آخرين دفاعيات خود گفت: قبول دارم كار اشتباهي كردم. از دادگاه مي خواهم به اين نكته توجه داشته باشد كه من در ذاتم فرد جنايتكاري نبودم چرا كه اگر اينگونه بود 5 تروري كه قرار بود بعد از اين ترور انجام دهم، عملي مي كردم.
وي ادامه داد: مي دانم كه اين حرف دليلي بر بي گناهي من نيست و مي دانم كه كار اشتباهي انجام داده ام؛ در حال حاضر هم با اينكه مي دانم دير شده است اما پشيمان هستم.
قاضي صلواتي رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب با اخذ آخرين دفاع از جمالي فش اظهار كرد: ختم رسيدگي به اين پرونده اعلام مي شود و دادگاه ظرف مهلت قانوني اقدام به صدور راي مي كند.
به گزارش ايسنا، در جلسه دادگاه علاوه بر نماينده مدعي العموم، متهم و وكيل مدافع وي، خانواده شهيد عليمحمدي نيز حضور داشتند.

 



پرتيراژترين روزنامه برزيلي: ايران شبكه اسپانيايي زبان در آمريكاي لاتين راه اندازي مي كند

يك روزنامه برزيلي از تلاش جمهوري اسلامي ايران براي راه اندازي يك شبكه اسپانيايي زبان در آمريكاي لاتين جهت پخش برنامه در قاره اروپا و آمريكا تا پايان سال جاري خبر داد.
روزنامه برزيلي «فوليا دسان پائولو» در گزارشي نوشت: گروهي از روزنامه نگاران ايراني و آمريكاي لاتيني در تهران در تلاش هستند تا پايان امسال بتوانند اولين كانال ايراني به زبان اسپانيايي را با عنوان «هيسپان تي.وي» (Hispan TV) كه برنامه هاي آن در قاره اروپا و آمريكا قابل دريافت است، راه اندازي كند.
هدف از راه اندازي اين شبكه اين است كه كشورهاي آمريكاي لاتين را با نگاه ايران آشنا كند. منطقه اي كه در آن «محمود احمدي نژاد»، رئيس جمهور ايران، روابط نزديكي با «هوگو چاوز» و «اوو مورالس»، همتايان ونزوئلايي و بوليويايي خود دارد.
براساس اين گزارش «هيسپان تي.وي» كه هزينه آن به طور كامل توسط دولت ايران پرداخت خواهد شد، جزيي از گروه «پرس تي.وي» خواهد بود كه تمام قاره ها را زير پوشش مي گيرد. برنامه هاي اين تلويزيون به كمك دو ماهواره دريافت آزاد، پخش خواهد شد و تنها به يك آنتن ماهواره اي و يك دستگاه دريافت كننده نياز خواهد بود تا به اين تلويزيون دسترسي پيدا شود.
شبكه اسپانيولي زبان يك نمونه جديد از تلاش ايران براي ايجاد كانال هايي جداي از «بنگاه هاي رسانه اي بزرگ» است.
پيش از اين، دسترسي به برنامه هاي «پرس تي.وي» به انگليسي در برزيل فراهم بود. همچنين تهران قصد دارد دفتر خبرگزاري دولتي ايرنا را در اين كشور مستقر كند. بنا بر اظهارات سفارت ايران، اين پروژه در دست اقدام است ولي تاريخي براي آغاز كار اين دفتر پيش بيني نشده است.
مركز «هيسپان تي.وي» در تهران در ساختماني مجاور مركز «پرس تي.وي» خواهد بود كه هم اكنون در حال تكميل است. اين فرستنده شعبه اي نيز در مادريد خواهد داشت و در نظر دارد دفتري در آمريكاي لاتين باز كند.
به نوشته اين روزنامه برزيلي، گروه «هيسپان تي.وي» به طور دائم با شبكه «تله سور» در آمريكاي لاتين در تماس است و آماده همكاري با ديگر ايستگاه هاي مستقر در منطقه است. طبق تحقيقات روزنامه مذكور، امكان مشاركت با «تله سور» از سوي اين كانال ونزوئلائي تحت بررسي است.
«هيسپان تي.وي» در نظر دارد برنامه هاي بسيار متنوع از جمله «Talk Show» و برنامه هاي نقد فيلم و كتاب هاي ايراني و اسپانيايي را در ليست برنامه هاي خود داشته باشد. پيش آهنگ هاي اين برنامه ها از همن اكنون در «فيس بوك» و «توئيتر» وجود دارد.

 



يك مقام سازمان ملل خبر داد
مردم سومالي: ايران براي هميشه در قلب و يادمان خواهد ماند

جانشين نماينده مقيم سازمان ملل گفت، با توجه به كمك هاي انسان دوستانه ايران، مردم سومالي اعلام كرده اند كه ايران براي هميشه در قلب و ياد ما خواهد ماند و اين بيان مردم سومالي بهترين پاسخ به تبليغات منفي كشورهاي ديگر عليه ايران است.
برنارد دويل در پاسخ به اين پرسش كه كمك هاي انسان دوستانه جمهوري اسلامي ايران به مردم سومالي را چگونه ارزيابي مي كنيد، اظهار داشت: باعث خوشحالي است كه مي بينيم كمك به مردم سومالي در سطح وسيعي در ايران انجام مي شود.
وي با بيان اينكه فاجعه انساني به قدري در سومالي گسترده است كه هم اكنون اكثر كشورهاي دنيا در حال كمك به مردم سومالي هستند، گفت: از اينكه ايران از طريق مردم، هلال احمر و ساير نهادهاي دولتي به مردم سومالي كمك مي كند خيلي خرسنديم و به شما تبريك مي گوئيم.
جانشين نماينده مقيم سازمان ملل متحد در گفت وگو با «مهر» در پاسخ به اين سوال كه چنين كمك هايي از سوي جمهوري اسلامي ايران چه نقشي در مقابله با تبليغات منفي برخي كشورهاي غربي عليه اين كشور دارد، گفت: نبايد اصول انسان دوستانه «بي غرضي، بي طرفي و استقلال» را فراموش كرد و ما در اين روزها ديديم كه چگونه دولت و تك تك افراد ملت ايران، اين كمك ها را با همين انگيزه انجام دادند.
وي تصريح كرد: ما خيلي خوشحال هستيم كه نه تنها هلال احمر بلكه كميته امداد امام خميني(ره) نيز اقدام به جمع آوري كمك براي سومالي كرده است.
دويل افزود: با توجه به كمك هاي انسان دوستانه ايران مردم سومالي اعلام كرده اند كه ايران براي هميشه در قلب و خاطره ما خواهد ماند و اين نداي مردم سومالي بهترين پاسخ به تبليغات منفي كشورهاي ديگر عليه ايران است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه مردم ايران را در مدت اقامت خود چگونه ديديد؟، گفت: البته من بيشتر از 5 ماه نيست كه در ايران زندگي مي كنم اما كاملا تحت تاثير فعاليت هاي انسان دوستانه مردم ايران قرار گرفتم.
كمك 25 ميليون دلاري ايران به سومالي
در همين حال، وزير امور خارجه كشورمان كه در سومالي به سر مي برد از كمك 25 ميليون دلاري كشورمان به مردم سومالي خبر داد.
علي اكبر صالحي كه صبح سه شنبه در راس هيئتي براي ديدار با مقامات كشور سومالي و بازديد از مراحل امدادرساني به مردم قحطي زده سومالي وارد پايتخت اين كشور شد در جمع خبرنگاران گفت: ايران تاكنون شش محموله به سومالي ارسال كرده است.
او ادامه داد: ايران نزديك به 25 روز است كه نسبت به كمك رساني به مردم قحطي زده سومالي اقدام كرده است و در بين كشورهاي اسلامي از پيشگامان بوده است. هم چنين به درخواست ما نشست اضطراري براي بررسي و چگونگي كمك رساني به مردم سومالي از سوي سازمان كنفرانس اسلامي در استانبول تشكيل شد كه وزير اقتصاد ايران در آن شركت كرد.
به گزارش ايسنا، وزيرخارجه كشورمان گفت: ايران تاكنون 25 ميليون دلار به مردم سومالي كمك كرده است كه اين كمك ها شامل موادغذايي، دارو و امكانات اسكان است و اميدواريم يك محموله پنج هزار تني را ارسال كنيم؛ البته براي ارسال اين كمك ها مشكلاتي به طور طبيعي وجود دارد مبني بر اينكه اگر مجموعه وسيعي از كمك ها ارسال شود مشكل انبارداري در اينجا وجود دارد. هم چنين ما براي برقراري يك اردوگاه دو هزار نفري از خانواده هاي سوماليايي اعلام آمادگي كرديم.
وي هم چنين از كمك دو ميليون دلاري توسعه اي براي در اختيار گرفتن ساختماني جهت تجهيز يك درمانگاه خبر داد و گفت: در اين زمينه آماده فعاليت هستيم و اكنون در حال ايجاد درمانگاه هاي سرپايي هستيم.
دانش آموزان ايراني بسته هاي شير و خرما به قحطي زدگان سومالي اهدا مي كنند
اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزان از اهداي يك پاكت شير يا يك جعبه خرما توسط هر دانش آموز به قحطي زدگان سومالي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزان اين اقدام با هدف ترويج فرهنگ كمك به همنوع و به منظور آماده سازي دانش آموزان علاقمند به انجام فعاليت هاي داوطلبانه خدمات امدادي برنامه ريزي شده است.
براساس اين گزارش، اين طرح توسط اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با همكاري سازمان جوانان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته كه از شب هاي قدر تا عيد سعيد فطر در دفاتر اتحاديه و پايگاه هاي هلال احمر در سراسر كشور اجرا مي شود.
دانش آموزان ايران اسلامي مي توانند در اين مدت با مراجعه به دفاتر اتحاديه انجمن اسلامي و يا پايگاه هاي جمع آوري كمك جمعيت هلال احمر براي مردم قحطي زده سومالي كمك هاي خود را ارائه كنند.
بنابراين گزارش، جمعي از دانش آموزان عضو شبكه دانش آموزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان اقدام به راه اندازي سايت صبح قريب به آدرس: wwwsobhgaribcom كرده اند كه در دو محور روز قدس و كمك به مردم سومالي در فضاي سايبري فعال است.
اجراي طرح «باران مهرباني»
داود روستايي قائم مقام سازمان دانش آموزي از اجراي طرح حمايت بچه هاي ايران از دانش آموزان سومالي با عنوان «باران مهرباني» خبر داد و افزود: ايجاد 4 پايگاه جمع آوري كمك هاي مالي در سطح مراكز استان و 2 پايگاه در سطح شهرستانها و مناطق توسط مديريت دانش آموزي استان و شهرستانها، ايجاد فضاي مشاركت و فراخوان تمامي دانش آموزان براي كمك به دانش آموزان سومالي، اطلاع رساني به دانش آموزان عضو تشكيلات دانش آموزي پيشتازان و فرزانگان، خبرگزاري پانا و مجامع براي حضور در اين برنامه معنوي، هماهنگي با كميته امداد براي برپايي صندوق در روز قدس و روز عيد سعيد فطر از جمله نكات لحاظ شده در اجراي اين طرح است.

 



توليد پنجره خورشيدي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
يك واحد فن آفرين در اصفهان توانست پنجره خورشيدي توليد كند.
يكي از شركت هاي دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري شيخ بهايي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان موفق به طراحي و ساخت پنجره خورشيدي با قابليت توليد، ذخيره سازي و كنترل جريان الكتريسيته از نور خورشيد شد.
مديرعامل شركت دانش بنيان درباره اين پنجره گفت: اين پنجره به صورت دوجداره ساخته شده است و علاوه بر توليد الكتريسيته، عايق حرارت و صوت نيز مي باشد.
حميدرضا عزيزيان افزود: صفحات مبدل نور خورشيد به الكتريسيته به گونه اي در پنجره جانمايي شده است كه يك ولتاژ ثابت ايجاد مي كند و با تغيير زاويه تابش خورشيد، الكتريسيته توليد شده از آن تغيير نمي كند.
وي قابليت استفاده در هر نوع ساختمان و در اندازه دلخواه و امكان استفاده از آن در انواع قاب هاي موجود (آلومينيومي و چوبي) را از مزاياي استفاده از اين پنجره ذكر كرد.

 



تشييع پيكر سرباز شهيد در سردشت

پيكر پاك سرباز شهيد هنگ مرزي سردشت، «محسن فرضي»، شامگاه دوشنبه در ميان حزن و اندوه مردم سردشت تشييع شد.
به گزارش ايرنا، پيكر اين شهيد از مقابل هنگ مرزي سردشت تشييع و پس از آن به زادگاهش ميانه، منتقل شد.
در آيين تشييع پيكر اين شهيد، امام جمعه، فرماندار، جمعي از فرماندهان نظامي و انتظامي و هنگ مرزي سردشت حضور داشتند.
«محسن فرضي»، بامداد دوشنبه، بر اثر پرتاب نارنجك از سوي قاچاقچيان مشروبات الكلي، در حال انجام ماموريت در منطقه مرزي «درمان آباد»، واقع در 15كيلومتري سردشت، به شدت مجروح شد. شدت جراحات به حدي بود كه منجر به شهادت وي شد.
سرباز فرضي، اهل ميانه، همراه پرسنل هنگ مرزي براي مبارزه با قاچاق به منطقه اعزام شده بود.

 



ذخيره سازي22 هزار نمونه خون بند ناف در اصفهان

مدير اجرايي بانك خون بند ناف رويان اصفهان گفت: تاكنون حدود 22 هزار نمونه خون بند ناف در اين بانك ذخيره شده است.
«مجيد كوهي اصفهاني» روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: اين آمار گوياي افزايش سطح آگاهي مردم در زمينه پزشكي و فوايد سلولهاي بنيادي است.
وي تاكيد كرد: هرچه تعداد نمونه هاي نگهداري شده در بانك خون بند ناف بيشتر باشد امكان جست وجو براي يافتن نمونه هاي مناسب جهت پيوند به بيماران افزايش مي يابد.
وي از راه اندازي اولين بانك عمومي خون بند ناف در استان اصفهان خبر داد و گفت: در بانك عمومي، براي ذخيره خون بند ناف هزينه اي از خانواده متقاضي اخذ نمي شود اما تعهدي نيز براي نگهداري سلولهاي بنيادي براي آن خانواده وجود ندارد.
مدير اجرايي بانك خون بند ناف رويان اصفهان خاطرنشان كرد: براي خانواده هاي ذخيره كننده خون بند ناف در بانك عمومي، كارتهاي مخصوص صادر مي شود تا در صورت نياز به سلولهاي بنيادي در اولويت قرار گيرند.
اين كارشناس تاكيد كرد: از مهمترين شرايط براي ذخيره خون بند ناف، نداشتن سابقه بيماري در خانواده نوزاد و عدم استفاده از مواردي مانند تاتو، خالكوبي و حجامت توسط مادر در يك سال منتهي به زايمان است.
به گفته وي، خون بند ناف جمع آوري شده از نوزادان در زمان حاضر براي ذخيره در بانك عمومي به تهران ارسال مي شود.
كوهي افزود: هم اينك عمل پيوند سلولهاي بنيادي در كشور در يكي از بيمارستانهاي تهران صورت مي گيرد.

 



پس از وقفه چهارماهه صادرات تره بار از مرز شلمچه از سرگرفته شد

عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني خرمشهر از آغاز مجدد صادرات تره بار از جمله هندوانه پس از يك وقفه چهارماهه از مرز شلمچه خبر داد.
ماجد مطوريان ديروز در گفت وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: صادرات تره بار از جمله هندوانه از دو روز گذشته در مرز شلمچه آزاد شد.
وي با اشاره به اينكه صادرات تره بار از مرز شلمچه به كشور عراق به مدت چهار ماه متوالي ممنوع بود، خاطرنشان كرد: وقفه ايجاد شده از سوي كشور عراق و در راستاي حمايت از توليدكنندگان اين كشور اعمال شده بود.
عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني خرمشهر افزود: با توجه به اينكه توليدات كشور عراق در اين چهارماه در راستاي حمايت از توليدكنندگان به فروش رسيده، به دليل تأمين اقلام مورد نياز دوباره واردات را آزاد كردند.
وي صادرات تره بار و هندوانه را به كشور عراق در راستاي كمك به كشاورزان منطقه بسيار تأثيرگذار دانست و ادامه داد: در آينده اي نزديك علاوه بر هندوانه، صادرات ديگر تره بار نيز از مرز شلمچه آزاد خواهد شد.
مطوريان تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به آغاز صادرات هندوانه از مرز شلمچه، روزانه 600 الي 700 تن هندوانه به اين كشور صادر مي شود.
وي در ادامه گفت: پيش بيني مي شود در آينده اي نزديك شاهد صادرات روزانه يك هزار و 500 تا دو هزار تن هندوانه از مرز شلمچه به كشور عراق باشيم.

 



پرستار مشهدي گوشي پزشكي با قابليت پخش صدا در محيط ساخت

پرستار دانشگاه علوم پزشكي مشهد موفق به طراحي ساخت گوشي با قابليت پخش صداهاي قلبي تنفسي، گوارشي و عروقي در محيط شد.
«علي ساقي» پرستار بيمارستان ابن سيناي مشهد سازنده اين گوشي پزشكي است كه اختراع وي در شركت مالكيت هاي صنعتي، ثبت شده است.
وي درباره ساخت اين گوشي پزشكي به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: معمولا شنيدن صداي قلب بيماران در صحنه هاي تصادف، آمبولانس و محيط هاي پر ازدحام با مشكل همراه است و اين دستگاه قابليت پخش صداهاي قلبي، تنفسي، گوارشي و عروق در محيط را داراست.
وي تشخيص صداهاي طبيعي و غيرطبيعي قلبي، تنفسي و عروقي، سهولت در امر كنترل فشار خون، قابل استفاده در موقعيت هاي پر سروصدا بخصوص آمبولانس ها و پيشگيري از عفونت هاي گوش بر اثر استفاده از گوشي هاي پزشكي معمول را از مزايا و قابليت هاي اين دستگاه برشمرد.

 



آيت الله امامي كاشاني از بيمارستان به منزل منتقل شد

آيت الله امامي كاشاني پس از يك دوره معاينات پزشكي و عمل جراحي از بيمارستان مرخص و به منزل منتقل شد.
مسئول دفتر آيت الله امامي كاشاني روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا ضمن اعلام اين مطلب اضافه كرد: پس از انجام معالجات پزشكي وضعيت جسمي آيت الله امامي كاشاني رو به بهبودي است.
«محمد نصرتي» با اشاره به موفقيت آميز بودن عمل جراحي قلب ايشان اظهار داشت: آيت الله امامي كاشاني پس از جراحي و تعويض دريچه آئورت قلب در هفته گذشته، هم اكنون وضعيت جسماني مساعدي دارد.
وي افزود: هم اكنون ايشان در منزل استراحت كرده و تا هفته آينده نيز به دفتر كار خود باز خواهند گشت.

 



رئيس پليس راهور كشور خبر داد رشد 30درصدي موج سوم سفرهاي تابستاني در چند روز آينده

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راهور كشور از افزايش 30درصدي مسافرت ها در موج سوم سفرهاي تابستاني طي چند روز آينده خبر داد.
سرتيپ اسكندر مومني درگفت وگو با كيهان در قائم شهر اظهار داشت:
سفرهاي سوم و پاياني تعطيلات تابستاني امسال كه بعد از ماه مبارك رمضان و از عيد سعيد فطر آغاز مي شود تا سوم مهر به مدت 25 تا 26 روز ادامه خواهد داشت.
وي اجراي طرح و مانور مشترك آمادگي ساير دستگاه هاي امدادي، راه و ترابري، هلال احمر، پليس راهور، اورژانس و شهرداري ها طي هفته آينده را از تمهيدات پيش بيني شده در سراسر كشور براي رفاه حال مسافران در موج سوم سفرهاي تابستاني هموطنان اعلام كرد وگفت: به رغم كاهش سفرهاي برون شهري در ماه مبارك رمضان اين سفرها بعد از ماه مبارك رمضان به حداكثر ممكن و افزايش 30درصدي خواهد رسيد.
رئيس پليس راهور كشور، عدم سرعت لازم در امداد و نجات و انتقال مصدومين به مراكز درماني را علت اصلي بالا بودن آمار فوتي ها در تصادفات جاده اي اعلام كرد و افزود: متأسفانه 49درصد اين فوتي ها از محل تصادف تا بيمارستان اتفاق مي افتد در حالي كه اين رقم در دنيا 15 تا 20درصد مي باشد.
مؤمني، قانون جديد راهنمايي و رانندگي، ايمني معابر و خودروها، سيستم حمل و نقل عمومي، سرعت بخشي روند امداد و نجات و خارج ساختن خودروهاي فرسوده از تردد در جاده ها را از مؤلفه هاي مهم و ضروري در به حداقل رساندن حوادث و تصادفات و تلفات جاده اي ذكر كرد و گفت: اين موارد در دستور كار پليس راهور قرار دارد.

 



شوشتري ها 30 خشت طلا براي حرم علوي اهدا كردند

مسئول ستاد عتبات عاليات شوشتر از تامين 30 خشت طلا براي حرم علوي خبر داد.
محمدزمان يزدانيان ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در ماه هاي گذشته با مشاركت مردم اين شهر بيش از 30 خشت طلا براي حرم علوي تامين شده است.
وي با اشاره به اين كه ارزش مادي اين 30 خشت طلا بالغ بر 300 ميليون ريال است، گفت: مردم در اين زمينه همكاري بسيار زيادي داشته اند و با اعطاي طلاهاي شخصي به صورت نذري و اعطايي مشاركت فعال داشتند.
يزدانيان افزود: شوشتر با اعطاي 600 خشت طلا مطمئنا سهم بسيار زيادي در بازسازي ايوان طلاي حرم علوي خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: مردم شوشتر تمايل بسيار زيادي براي كمك به ساخت حرم امام علي(ع) دارند و در اين زمينه استقبال بسيار زيادي نشان مي دهند.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: جريان هاي انحرافي در پشت حركت هاي مطبوعاتي هستند

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: جريان هاي انحرافي در پشت سر برخي حركت هاي مطبوعاتي هستند كه بايد شناسايي و با آنها برخورد شود.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در نيشابور درباره انتشار ويژه نامه مطبوعاتي خاتون اظهار داشت: طرح اينگونه موضوعات نمي تواند مشكلي را در جامعه حل كند.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي افزود: مصاحبه مد نظر به مدت طولاني قبل از تاريخ چاپ برمي گردد، مطلب اينجاست امروز چه ضرورتي ايجاب كرده بود كه اين مطلب چاپ شود.
وي تصريح كرد: طرح اينگونه مسائل كه از ضروريات دين محسوب مي شود و ريشه قرآني و روايي دارد در اين موقعيت كه دين از نواحي مختلف مورد هجمه است چه ضرورتي دارد.
نماينده شهرستان هاي نيشابور و فيروزه در مجلس خاطرنشان كرد: در حوزه اي كه طبيعي است مراجع، علما و حوزه هاي علميه و همه متدينان حساسيت دارند و موضوع آن ريشه قرآني و روايي دارد، طرح چنين مسئله اي مي تواند از چنين بازتابي برخوردار شود و مردم حساسيت نشان دهند.
سبحاني نيا يادآور شد: اگر چنين مطلبي در نشريه ديگر چاپ مي شد، البته حساسيت نشان داده مي شد نه به اين ميزان حساسيت؛ چرا كه ايران نشريه اي متعلق به دولت است و از بيت المال استفاده مي كند.
عضو كميسيون سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي مطالب ويژه نامه خاتون درباره لباس روحانيت، گفت: درجايي كه شايد با مفهوم نفي روحانيت باشد به مسائلي چون عمامه و لباس خاص روحانيت اشاره اي شده است كه اين هم جاي بحث دارد كه با توجه به حساسيت هاي جامعه بهتر بود به اين مسائل در حوزه هاي تخصصي پرداخته شود.
سبحاني نيا با بيان اينكه اين حساسيت هاي موجود را نبايد به حساب برخورد با دولت گذاشت، تصريح كرد: دولت مردان بايد با عناصر مستقيم و مسئول اين اشتباهات برخورد كنند.

 



فازهاي 17و 18 پارس جنوبي زمستان امسال پيش راه اندازي مي شوند

مجري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي گفت: با تكميل فعاليت هاي ساخت، عمليات پيش راه اندازي رديف فرآيندي شماره يك فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي، زمستان امسال محقق خواهد شد.
به گزارش دريافتي روز يكشنبه ايرنا، سپهر سپهري افزود: پيشرفت در بخش هاي خشكي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي، حدود 65 درصد، خطوط لوله 71درصد و كل طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي تاكنون، حدود 52 درصد بوده است.
وي اضافه كرد: حفاري كل فاز 17 و 18پارس جنوبي با احتساب 44حلقه چاه برنامه ريزي شده، 35 درصد و با احتساب حفاري 22 حلقه چاه كه توسط شركت ملي حفاري ايران در دست اجراست مطابق برنامه حدود 53 درصد پيشرفت داشته است.
مجري فازهاي 17 و 18پارس جنوبي گفت: مناقصه حفاري 22 حلقه چاه فازهاي 17 و 18پارس جنوبي، در حال برگزاري است.
توسعه فازهاي 17 و 18 ميدان گازي پارس جنوبي به منظور توليد 50 ميليون مترمكعب گاز طبيعي تصفيه شده در روز و تزريق به شبكه سراسري، 80 هزار بشكه ميعانات گازي در روز به منظور صادرات، توليد يك ميليون تن اتان در سال به منظور مصرف پتروشيمي، حدود يك ميليون تن گاز مايع در سال و 400 تن گوگرد در روز به منظور صادرات برنامه ريزي شده است.

 



امام جمعه قم: مردم ليبي در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كنند

امام جمعه قم از انقلابيوني كه در خيزش هاي اسلامي منطقه به ويژه ليبي دست داشتند دعوت كرد براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين روز قدس به صحنه بيايند.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با گراميداشت روز جهاني قدس، به وحشت فراوان استكبار جهاني از حركت هاي اعتراض آميز مردم جهان اشاره كرد و اظهار داشت: در صورتي كه انقلابيون كشورهاي اسلامي به جمع معترضين در روز قدس بپيوندند به طور قطع استخوان هاي دشمن در هم مي شكند.
وي با تأكيد بر اينكه روحيه ستيزه جويي دشمنان هيچ حركت انقلابي و معترضانه مردم نسبت به سياست هاي كثيف مستكبرين را برنمي تابد، افزود: راهپيمايي روز قدس همه ساله با شكوه و گستردگي بيشتري صورت مي گيرد كه در اين راستا افزوده شدن ديگر كشورهاي منطقه كه تاكنون سكوت كرده بودند، مي تواند بيش از پيش مؤثر باشد.
امام جمعه قم تصريح كرد: راهپيمايي جهاني مردم در روز قدس پايه هاي نظام استكباري رژيم صهيونيستي را به لرزه انداخته و اميدواريم در زماني نزديك شاهد آزادي قبله نخست مسلمين از چنگ غاصبين اسرائيل باشيم.
وي بر ثبات اراده ملت ها تأكيد كرد و ابراز داشت: اراده محكم مسلمانان براي طنين انداز شدن فرياد الله اكبر در سطح جهان نقش كليدي در سركوب كردن دشمنان مستكبر خواهد داشت.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال مردم بوسني از مستند «مادران سربرنيتسا»
كارگردان مستند «مادران سربرنيتسا» از استقبال مردم بوسني و هرزگوين از نمايش اين مستند خبر داد.
«رضا برجي» كارگردان اين فيلم مستند گفت: درباره واقعه سربرنيتسا خيلي كم فيلم ساخته شده است. يكي دو فيلم خودشان ساختند و يكي دو فيلم هم خارجي ها، كه هر كدام يك سري كمبودها دارند.
اين كارگردان اضافه كرد: نمايش فيلم به زبان بوسنيايي بود و چيزي كه دوست داشتم اتفاق بيفتد، اتفاق افتاد و اين فيلم به عنوان سند جنايت صرب ها ثبت شد.
برجي در خصوص ساخت فيلم درباره تحولات اخير منطقه گفت: در اين زمينه طرحم آماده است و منتظر سرمايه گذار هستم.
به گزارش فارس، مستند بلند «مادران سربرنيتسا» به تهيه كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي ساخته شده است. برجي از سال 86 تاكنون پنج سفر به بوسني داشته كه در آن با مادران كشتگان سربرنيتسا صحبت كرده است. در مستند «مادران سربرنيتسا» به فجايع و قتل عامي كه در مدت زمان 48 ساعت رخ داده، پرداخته شده است.
رديابي سينمايي فتنه در انگليس
با پايان يافتن مراحل تصويربرداري فيلم «قلاده هاي طلا» در ايران، گروه توليد اين فيلم براي ادامه فيلمبرداري به زودي به انگلستان خواهند رفت. اين فيلم كه به كارگرداني ابوالقاسم طالبي به روايت فتنه سال 88 مي پردازد، اين فتنه را در انگليس نيز رديابي خواهد كرد. در واقع، دخالت و نقش آفريني انگلستان در وقايع پس از انتخابات دهم رياست جمهوري در اين فيلم بازگو خواهد شد.
وزير ارشاد از اعزام احمد عزيزي به خارج خبر داد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در راستاي تحقق منويات رهبر انقلاب، اقدامات لازم براي احمد عزيزي به خارج در حال انجام است اما اين اعزام طبق تشخيص پزشكان صورت مي گيرد.
سيدمحمد حسيني در حاشيه رونمايي از دو نمايه «سفر آخرت»، «بحرين، مرواريد گمشده» گفت: در خود استان كرمانشاه ارتباطاتي انجام شده و در استان هم هياتي تعيين شده و امروز فردا عازم خواهند شد و پيغام داديم كه هركاري از دست ما برمي آيد انجام خواهيم داد.
وي افزود: پيش از اين هم بنده به ملاقات وي رفتم و در حال حاضر هم آمادگي داريم كه هر اقدامي كه بخواهند انجام دهيم و مراحل را آماده كنيم.
حسيني در پاسخ به فارس مبني بر زمان اعزام گفت: اين مهم بايد توسط تيم پزشكي تشخيص و اعلام شود و اگر اعزام نتيجه اي نداشته باشد براي چه بايد اعزام انجام شود؛ اگر تيم پزشكي تشخيص دهند كه اين اقدام نتيجه بخش است طبق آن عمل مي كنيم.
هنرمندان مردم را به راهپيمايي روز قدس دعوت كردند
سازمان بسيج هنرمندان با صدور بيانيه اي مردم را به شركت در راهپيمايي روز قدس دعوت كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بي شك اگر اسير دست رسانه هاي دروغ پرداز و بيدادگر صهيونيسم جهاني نشويم امروزه بايد گفت كه يك پايه اصلي بيداري اسلامي كشورهاي خاورميانه و بيداري محرومان در اقصا نقاط اروپا و آمريكا، توجه ملتها به مصيبت هايي است كه دوستي با اسرائيل غاصب براي دولتهاي فاسد و بي اخلاق به بار آورده است. امروز از شرق اسلامي تا قلب بيرمنگام و لندن، از كنگره آمريكا تا ميدان التحرير مصر و جاي جاي بيداري انساني و بشري جهان، اسرائيل دوستي و غارت زدگي از سرطان صهيونيزم فصل مشترك همه مصيبت هاي تلخي است كه ملت هاي جهان را به كام فقر و فساد و ناامني فرو برده است و اسرائيل دست پنهاني همه سركوب ها، فشارها و مردم ستيزي هاي ديكتاتورهاي نوين و سنتي جامعه بين الملل است. جامعه هنرمندان ارزش گراي ايران در لبيك به نداي حقيقت مدارانه امام راحل و رهبري حكيم انقلاب افتخار مي كند كه در قالب رزمندگان نبرد نرم در سازمان بسيج هنرمندان دوشادوش همه آزادگان جهان يك بار ديگر صلابت بيداري را به رخ جهانيان كشيده و با شركت در مراسم روز قدس اين بيداري را به شادباش بنشيند تا خداي بزرگ ياري نموده و اين شادباش را با رهايي قدس عزيز عجين سازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14