(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولايتي: غرب توان مديريت بحران هاي قبلي را هم ندارد چه رسد به ايجاد بحران جديد
رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت 9 دي : عاشورا به كمك ملت آمد حماسه 9 دي خلق شد
ابراهيم جعفري: ايران و عراق داراي منافع گسترده مشترك هستند
فريد زكريا: ايران پهپاد آمريكايي را هك كرده است
مشاور رئيس مجلس: پهپاد آمريكايي نقش مهمي در داد و ستد اطلاعاتي ايران و رقباي آمريكا خواهد داشت
درخواست ايران براي بازداشت 2 مقام سابق آمريكايي
ترخيص كالاهاي وارداتي منوط به ارائه كد رهگيري شد
وزير اطلاعات: سفارت مجازي آمريكا تور جاسوسي است
مؤسسه علوم و امنيت بين المللي: انفجاري در تأسيسات هسته اي اصفهان رخ نداده است
كميسيون فرهنگي مجلس مشروح فعاليت هاي صداوسيما در خارج از كشور را مشخص كرد
دانش آموز كرجي مدال برنز مسابقات جهاني مهارت را كسب كرد
صدر خبر داد آغاز نوبت دوم پذيرش كارداني پودماني از بهمن
معتمدي: نمره منفي از امتحانات پايان ترم پيام نور حذف شد
واكنش وزير بهداشت به طرح «پزشك امين»
سرتيپ فضلي: آمريكا از رويارويي با ايران عاجز است
رئيس مركز تحقيقات فرآوري آبزيان كشور: 4 فرآورده جديدماهي وارد بازار مي شود
از ايران 19 هزار پناهنده افغاني به كشور خود بازگشتند
فروش اوراق مشاركت راهسازي منتظر نظر دولت است
معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد احداث 450 هزار واحد مسكن خودمالكي در كشور
در آينده اي نزديك خريداران گندم محصول خود را اينترنتي تهيه مي كنند
سازمان ملي استاندارد: بازرسي كالاهاي چيني قبل از صادرات به ايران الزامي شد
اخبار ادبي و هنري



ولايتي: غرب توان مديريت بحران هاي قبلي را هم ندارد چه رسد به ايجاد بحران جديد

مشاور رهبر انقلاب در امور بين الملل معتقد است غرب توان مديريت بحران هاي منطقه را ندارد چه رسد كه بحران تازه اي ايجاد كند.
علي اكبر ولايتي درباره تهديدات نظامي اخير عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل كوچكتر از آن است كه بتواند كاري عليه جمهوري اسلامي انجام دهد.
دبيركل مجمع بيداري اسلامي افزود: اين رژيم جعلي مي داند توان كشور ما و متحدانش در منطقه آن قدر هست كه كاملا بازدارنده باشد.
وي كه با مهر گفت وگو كرده با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبري درباره پاسخ به تهديدات نظامي و مواضع دوستانه سيدحسن نصرالله در قبال جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: سخنان تهديدآميز صهيونست ها خام است، در حوزه جنگ رواني و تبليغاتي تحليل مي شود و ارزش ديگري ندارد.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل با اعلام اين كه ظرفيت غرب با محوريت آمريكا و شموليت ناتو در ايجاد يك كانون بحران ديگر در منطقه غير از آنچه در عراق و افغانستان به انجام رسيد، به اتمام رسيده است، تصريح كرد: آنها توان اينكه تبعات منفي اين مقدار بحراني كه در سال 2001 در افغانستان 2003 در عراق، 2006 در لبنان و 2008 در فلسطين به وجود آورده اند را ندارند چه برسد به اينكه يك بحران ديگر را به وجود آورند.
ولايتي در عين حال گفت: البته در بين آنها افراد عاقلي پيدا مي شوند كه محاسبات درستي هم انجام داده و اجازه ندهند كه اينگونه سخنان از مرحله تهديد فراتر برود.

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت 9 دي : عاشورا به كمك ملت آمد حماسه 9 دي خلق شد

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با يادآوري وقايع تلخ فتنه 88 فرمودند: اين فتنه، صرفاً منحصر به حضور عده اي در خيابانها نبود، بلكه ناشي از يك بيماري بود كه با اقدامات سياسي و امنيتي قابل دفع شدن نبود و به يك حضور عظيم مردمي نياز داشت كه چنين هم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي، اراده خداوند متعال و ايمان به توفيق الهي را عامل اصلي هدايت قلبها و دلهاي ملت ايران براي حضور در عرصه هاي مختلف برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور عظيم و خروشان مردمي در 9 دي 88، تجلّي بارزي از هويت و ماهيت انقلاب يعني روح ديانت حاكم بر دلهاي مردم بود.
ايشان در تبيين حقيقت حماسه نهم دي به دو عنصر «حضور گسترده مردمي» و «ايمان ديني مردم» اشاره كردند و خاطرنشان كردند: نهم دي 88، حادثه كوچكي نيست بلكه آن حركت عظيم و ماندگار مردمي، شبيه حركت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است و بايد تلاش شود در سالگرد اين حماسه، حرف اصلي ملت ايران، يعني حركت در سايه دين و تحقق وعده هاي الهي تبيين شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح اولين عنصر يعني اهميت حضور گسترده مردم در صحنه هاي مختلف افزودند: هنر اصلي امام خميني(ره)، وارد كردن مردم به صحنه بود و در هرجايي كه مردم با شجاعت، بصيرت و عمل متناسب با ايمان خود، وارد ميدان شدند تمام مشكلات، و بزرگترين موانع در مقابل اراده مردم از بين مي رود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در هر نقطه از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ايمان و عمل متناسب، به عرصه بيايند هيچ عاملي قادر به مقاومت نيست و اين يك نسخه كلي براي تمام ملتهاست، كه امام خميني (ره) به آن عمل كرد و ملت ايران هم با اعتماد به امام راحل عظيم الشان، آن را به صورت عملي اثبات كرد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در تبيين ايمان ديني مردم، به عنوان دومين عنصر اهميت حادثه ماندگار نهم دي افزودند: آن معجزه گري كه همه مردم را بسيج كرده، به صحنه مي آورد و با وجود همه سختي ها آنان را در صحنه نگه مي دارد، ايمان قلبي و ديني است چرا كه بر اساس ايمان ديني، شما در هر شرايطي پيروز خواهيد بود و شكست معنايي ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي، حماسه نهم دي را از اين منظر كاملاً شبيه صدر اسلام و همچنين روزهاي پيروزي انقلاب دانستند و خاطرنشان كردند: در اين روز، مردم براساس وظيفه ديني خود به ميدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبليغات فتنه گران، مردم ايران ضمن پايبندي به نظام جمهوري اسلامي از عزم و اراده ديني استوار برخوردارند.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري وقايع تلخ فتنه 88 افزودند: اين فتنه، صرفا منحصر به حضور عده اي افراد در خيابانها نبود، بلكه ناشي از يك بيماري بود كه با اقدامات سياسي و امنيتي قابل دفع شدن نبود، و به يك حضور عظيم مردمي نياز داشت، كه چنين هم شد.
رهبر انقلاب اسلامي به نقش عاشوراي حسيني و محرم، در تحقق حماسه نهم دي هم اشاره كردند و افزودند: همانگونه كه در ابتداي انقلاب، محرم به كمك اين مردم آمد و امام خميني (ره) فرمود؛ خون بر شمشير پيروز است، در قضاياي 9 دي هم، عاشورا به كمك ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاري را خلق كرد.
ايشان بر ضرورت پاسداشت اين حماسه بزرگ تأكيد كردند و دو توصيه نيز به دست اندركاران ستاد بزرگداشت نهم دي داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دي جنبه هاي شعاري غلبه پيدا نكند و ثانياً به عمق شعارها كه حرف اصلي ملت ايران بود، توجه شود.
در ابتداي اين ديدار آيت الله جنتي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با اشاره به عملكرد 32 ساله اين شورا در هماهنگي مراسم بزرگ و گسترده مردمي گفت: حماسه مردم در 9 دي 88 بسيار فراتر از پيش بيني ها بود و ضدانقلاب را به كلي مأيوس كرد.

 



ابراهيم جعفري: ايران و عراق داراي منافع گسترده مشترك هستند

نخست وزير سابق عراق، منافع تهران و بغداد را گسترده و در حوزه هاي مختلف دانست.
ابراهيم جعفري رئيس فهرست ائتلاف ملي عراق كه شامل اكثريت گروه هاي شيعي عراقي هستند، در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه اي الحيات تاكيد كرد: هرگونه حمله نظامي عليه ايران و يا سوريه تاثير منفي بر عراق و منطقه خواهد داشت.
وي گفت: آنچه كه براي ما مهم است وجود منطقه اي امن و با ثبات است.
الجعفري در ادامه نگراني از آنچه افزايش نفوذ ايران در عراق بعد از عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از اين كشور ناميده شد را مسئله اي دانست كه در آن مبالغه شده است.
وي گفت: حقايق جغرافيايي ميان ما با هريك از كشورهاي ايران، تركيه، سوريه و ساير كشورهاي همسايه وجود دارد حقايقي كه نمي توان به واسطه آن منافع گسترده دو كشور در حوزه هاي مختلف را ناديده گرفت.

 



فريد زكريا: ايران پهپاد آمريكايي را هك كرده است

سردبير مجله نيوزويك محتمل ترين سناريو درباره چگونگي تصاحب پهپاد RQ-170 آمريكايي از سوي ايران را هك شدن سامانه هدايت و كنترل آن دانست.
زكريا كه ارتباط نزديكي با محافل قدرت در واشنگتن دارد، روز شنبه 19آذر 1390 (10دسامبر 2011) به سي ان ان گفت: «احتمالاً مقامات ايراني به اين نتيجه رسيده اند كه در سامانه هدايت هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي كه بر فراز آسمان اين كشور در حال عمليات دائمي هستند نفوذ كنند و با هك كردن آنها، اين پرنده ها را به زمين بنشانند.»
زكريا ادامه داد:«با توجه به اينكه خسارت چنداني به اين هواپيما وارد نشده است احتمال بسيار زيادي وجود دارد مبني بر اينكه ايراني ها به نوعي اين كار را كرده باشند (سامانه اين پهپاد را هك كرده باشند). اين اقدام، مصداق بسيار جالبي از جنگ نامتقارن است. چيني ها از اين شيوه ها در تقابل با آمريكا استفاده كرده اند و ايران نيز بي ترديد اين مسئله را بررسي مي كند.»
وي در پاسخ به كساني كه مي گويند ايران توان فني استفاده از فناوري و اطلاعات اين هواپيما را ندارد، اظهار داشت: «اينكه گفته مي شود ايراني ها نمي دانند با اين هواپيمايي كه در اختيار دارند چه كار كنند به هيچ وجه درست نيست. اينگونه اظهارات احمقانه است. ايران كشوري بسيار پيشرفته است. جامعه ايران پيشرفته است. جمعيت ايران 70ميليون نفر است. ايراني ها سانتريفيوژ مي سازند. ايراني ها برنامه هسته اي خود را دنبال مي كنند. در ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين نيز از فناوري هاي بسيار پيشرفته استفاده مي شود. ايراني ها به اين نوع فناوري علاقه مند هستند.» زكريا در پايان گفت: «در عين حال بايد توجه داشت ايراني ها در حال حاضر، چيزي را در اختيار دارند كه روس ها و چيني ها خواهان آن هستند. شيوه هاي مختلفي وجود دارد كه از طريق آن ايران مي تواند فناوري هاي موجود در اين هواپيماهاي بدون سرنشين را به چين يا روسيه بدهد و در عين حال بتواند مسئوليتش را در انتقال اين اطلاعات انكار كند.»

مقام هاي آمريكايي در روزهاي اخير مكرراً تلاش كرده اند توانايي ايران در بر زمين نشاندن هواپيماي جاسوسي سازمان سيا را انكار كرده و ادعا كنند اين هواپيما خود به زمين نشسته است.

 



مشاور رئيس مجلس: پهپاد آمريكايي نقش مهمي در داد و ستد اطلاعاتي ايران و رقباي آمريكا خواهد داشت

مشاور امور بين الملل رئيس مجلس تصريح كرد كه پهپاد آركيو 170 از قابليت هاي ويژه اي در عرصه جاسوسي برخوردار است و مي تواند در دادوستد اطلاعاتي ايران با رقباي آمريكا نقش مهمي ايفا كند.
حسين شيخ الاسلام مشاور امور بين الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: شكار هواپيماي جاسوسي شيطان بزرگ توسط نيروهاي مسلح كشورمان غنيمت ارزشمندي است كه در نوع تفكر و طراحي هاي تهاجمي آمريكا نسبت به ايران تغييرات راهبردي ايجاد مي كند.
وي افزود: فناوري اين هواپيماي رادارگريز در ديگر هواپيماهاي بمب افكن و تهاجمي آمريكا مثل -35 Fو B2 نيز استفاده مي شود؛ لذا چنين هواپيماهايي از تيررس رادارهاي ايران دور نيست و نمي تواند كشورمان را مورد تهاجم قرار دهد.
مشاور امور بين الملل رئيس مجلس با بيان اينكه آمريكا ديگر نمي تواند در رويكرد تهاجمي خود نسبت به ايران از هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده كند، خاطرنشان كرد: رمزشكني از هواپيماي آركيو 170 بدون سرنشين و تسلط متخصصان نيروهاي مسلح بر هدايت گر اين هواپيما، به ما امكان آن را مي دهد كه مانع از حمله با هواپيماهاي مشابه شويم.
وي با تأكيد بر اينكه كنترل اين هواپيماي جاسوسي توسط ايران براي آمريكا بسيار گران تمام شده است، به فارس گفت: ايران مي تواند بر تمام فناوري هاي اين هواپيماي جاسوسي مسلط شده و با توجه به توانايي دانشمندان و محققان خود، آن را پيشرفته تر شبيه سازي كند.
مشاور امور بين الملل رئيس مجلس با يادآوري خاطره شيرين شكست آمريكا در مصاف با ايران در صحراي طبس گفت: هواپيماي آركيو170 از توانايي عكس برداري ويژه، تمركز و شنود بسيار قوي برخوردار است و از اين رو مي تواند در داد و ستد اطلاعاتي ايران با رقباي آمريكا نقش مهمي ايفا كند كه از اين حيث دستاورد بزرگ راهبردي و امنيتي محسوب مي شود.
شيخ الاسلام با بيان اينكه بسياري از كشورها به اطلاعاتي در زمينه فناوري اين هواپيماي جاسوسي نياز دارند، افزود: آمريكا با از دست دادن اين هواپيماي فوق مدرن دچار خسران بزرگي شده و بايد راهبرد تهاجمي خود را تغيير دهد.
وي با بيان اينكه احمق هايي كه در آمريكا مدام مي گفتند همه گزينه ها روي ميز است، حالا بايد بدانند بسياري از گزينه هايشان اشكال اساسي پيدا كرده و مي تواند تبديل به تهديدي عليه خودشان شود، ادامه داد: ايران با اين دستاورد بزرگ مي تواند تمام گزينه هاي آمريكا را معكوس كرده و آن را به ضد خودشان تبديل كند.
شيخ الاسلام با تأكيد بر اينكه به دست آمدن اين غنيمت بزرگ توسط جمهوري اسلامي توازن قوا را در منطقه برهم مي زند، تصريح كرد: با دستيابي ايران به اين فناوري ارزش هواپيماي 170-RQ در دنيا از بين رفت و به صنايع نظامي آمريكا از نظر تجاري لطمه اي جدي وارد شد.
وي خاطرنشان كرد: حتي برخي كشورهاي عرب منطقه نيز، با به دست آوردن اين فناوري توسط ايران، ديگر چنين تجهيزاتي را از آمريكا خريداري نخواهند كرد.

 



درخواست ايران براي بازداشت 2 مقام سابق آمريكايي

سرويس سياسي-
ايران از اينترپل خواست دو مقام سابق آمريكايي را بازداشت كند.
محسني اژه اي دادستان كل كشور در نامه اي به اينترپل اين درخواست را مطرح كرده است.
بنابر گزارش هاي موجود، ايران صدور قرار بازداشت بين المللي براي دو تن از مقام هاي سابق آمريكا را خواستار شده و اينترپل هم تعهد كرده اين درخواست را به دفتر اصلي خود در واشنگتن ارجاع بدهد.
براساس اين گزارش، اين دو نفر خواهان ترور سردار سليماني فرمانده سپاه قدس ايران شده اند.
پس از صحنه سازي آمريكايي ها و اتهام زني هاي بي اساس به بهانه ترور سفير عربستان در آمريكا توسط عواملي كه ادعا مي شد با سپاه قدس ارتباط داشته اند- كه اين موضوع هيچگاه اثبات نشد- دو نماينده سابق كنگره آمريكا به طور علني برنامه ريزي براي ترور فرمانده سپاه قدس ايران را خواستار شده بودند.
آمريكا همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را عامل بسياري از شكست ها و ناكامي هاي خود معرفي كرده است.
به نظر مي رسد اين دو فرد جك كين فرمانده سابق نيروي زميني و رائول مارك گرنت محقق وابسته به سيا هستند كه اخيرا در كنگره آمريكا خواهان ترور سردار سليماني شده بودند.
يك گزارش دريافتي كيهان حاكي از آن است كه اقدامات حقوقي عليه ديگر مقام هاي آمريكايي و كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور كه مقامات كشورمان را تهديد به ترور كرده اند در دست انجام است.
اين گزارش حاكي است اين درخواست ها پس از اقدام حقوقي دادستان كل كشور و از طريق دفتر اينترپل در تهران ارائه شده است.

 



اقدام جديد دولت براي مقابله با ورود كالاي غيرمجاز
ترخيص كالاهاي وارداتي منوط به ارائه كد رهگيري شد

دولت به منظور مبارزه با ورود كالاي غيرمجاز، ترخيص كالاهاي وارداتي را منوط به ارائه گواهي كدرهگيري كالا كرد.
وزيران عضو كارگروه حمايت از توليد بنا به پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل يكصدو سي وهشتم قانون اساسي به منظور مبارزه با ورود كالاي غيرمجاز به بازار داخلي و رهگيري كالا در نظام تامين، توليد و توزيع، گمرك جمهوري اسلامي ايران را موظف كردند؛ ده روز پس از ابلاغ اين تصميم نامه، «گواهي دريافت كد يكتاي رهگيري كالا» كه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر مي شود را به عنوان يكي از مدارك لازم براي ترخيص كالا از واردكنندگان اخذ كند.
همچنين براساس مصوبه ديگر دولت، به منظور كاهش مخاطره نقد شوندگي وثايق در بانك ها و كاهش هزينه هاي مبادلاتي از يك طرف و افزايش بهره وري دارايي هاي راكد از طرف ديگر، بيمه مركزي موظف است، ظرف يك ماه پس از ابلاغ اين تصميم نامه، دستورالعمل اجرايي «ضمانت تعهدات مبتني بر وثايق» را با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوين و به تمام شركت هاي بيمه ابلاغ كند.
دولت بانك مركزي را نيز موظف كرده است، ظرف يك ماه پس از ابلاغ اين تصميم نامه، تدابير لازم را براي اجراي موضوع ياد شده در نظام بانكي اتخاذ و ابلاغ كند.

 



وزير اطلاعات: سفارت مجازي آمريكا تور جاسوسي است

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هيئت دولت درباره سفارتخانه مجازي كه از سوي دولت آمريكا ايجاد شده تأكيد كرد كه اين كار يك تور و طعمه است تا افرادي را براي مباحث جاسوسي دنبال كنند.
وزير اطلاعات عصر روز يكشنبه به خبرنگاران گفت: سفارت، تعبير و اصطلاحي است كه در عرف ديپلماتيك معنا دارد و تاسيس يك سفارت در يك كشور ديگر بايد مورد قبول آن كشور قرار گيرد و اعتبارنامه داده شود اما چيزي كه آن ها مطرح كرده اند بحث سفارتخانه مجازي است؛ مجازي يعني چه؟ يعني وجود خارجي ندارد و آقايان در وهم و خيالات هستند و اين فعاليت ها را مي كنند.
وي تأكيد كرد: به عنوان دستگاه اطلاعاتي كشور مي گويم وضعيت سيستم اطلاعاتي آمريكا ورشكسته است و ما با تمام وجود به اين ورشكستگي پي برده ايم و اين كه مي بينيم در موقعيت هاي مختلف دست به اين اقدامات مي زنند دليل بر ورشكستگي آنهاست ولي از اقدامات شان نتيجه نگرفته اند و مردم ما با اقدامات آنها همراهي نداشته اند.
وزير اطلاعات با اشاره به سخنان چندي پيش وزير امور خارجه آمريكا در شبكه بي.بي.سي گفت: ديديد كه او با آهي مطرح كرد كه ما دسترسي نداريم و نمي توانيم اقدامات داشته باشيم.
مصلحي با بيان اين كه «آنها در وهم و خيالات هستند»، اظهار كرد: ما بارها گفته ايم كه در فضاي سايبري و مجازي تسلط و اشراف خوبي داريم، به گونه اي كه به خيلي از كشورهاي ديگر كه اخيراً انتخابات داشته اند گوشزد كرده ايم كه آمريكا براي شما طراحي دارد و حتي به آنها گفته ايم چه كساني چه كارهايي مي خواهند انجام دهند و آنها تعجب مي كردند كه ما چگونه اين اطلاعات را داريم.
وي در ادامه به افرادي كه ممكن است فريب اقدامات آمريكا را بخورند هشدار داد و گفت: اين يك تور و يك طعمه است تا افرادي را در مباحث جاسوسي دنبال كنند و مردم ما به خصوص جوانان بايد هوشياري و دقت لازم را داشته باشند.
وزير اطلاعات همچنين با اشاره به تسخير سفارت آمريكا توسط دانشجويان در اوايل انقلاب گفت: سفارت آمريكا در كشور ما يك جاسوسخانه بود كه توسط مردم فتح شد و به دنيا نيز فهم شد كه آنجا لانه جاسوسي بود. سفارت مجازي نيز همان است و همان مشي و مسير را طي مي كند.
وي گفت: اجازه دهيد تا مدت زماني بگذرد و ببينيم مردم انقلابي ما چه برخوردي مي كنند و چه جواب عكسي به اين اقدامات مي دهند.

 



مؤسسه علوم و امنيت بين المللي: انفجاري در تأسيسات هسته اي اصفهان رخ نداده است

رئيس مؤسسه علوم و امنيت بين المللي وقوع هرگونه انفجار در تأسيسات هسته اي اصفهان را رد كرد.
ديويد آلبرايت درباره ادعاي برخي منابع غربي مبني بر اينكه در هفته گذشته انفجاري در يكي از تأسيسات هسته اي ايران رخ داده، تأكيد كرد كه چنين ادعايي صحيح نيست. آلبرايت در روز 19 آذر 1390 به تبسم زكريا و فيل استوارت، گزارشگران خبرگزاري رويترز در واشنگتن گفت: «من تصاوير ماهواره اي متعلق به تأسيسات هسته اي اصفهان را بررسي كرده ام و اين تصاوير نشان مي دهد كه هيچ خسارتي در تأسيسات هسته اي اصفهان به بار نيامده است».
وي اضافه كرد: «مشخص است كه انفجاري در اصفهان صورت گرفته، ولي اين انفجار در يك سايت هسته اي روي نداده است». منابع غربي در روز 7 آذر 1390 (28 نوامبر 2011) ادعا كرده بودند انفجاري در مجتمع تحقيقات صنعتي اصفهان روي داده است.
اين منابع سعي كردند اين موضوع را با انفجار پادگان المهدي سپاه در ملارد كرج شبيه سازي كنند.

 



كميسيون فرهنگي مجلس مشروح فعاليت هاي صداوسيما در خارج از كشور را مشخص كرد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس از تصويب شرح وظايف فعاليت هاي صدا و سيما در خارج از كشور از جمله برنامه هايي كه اين سازمان مي تواند براي ايرانيان مقيم خارج از كشور داشته باشد، خبر داد.
بهروز جعفري با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: كميسيون در ادامه بررسي طرح يك فوريتي اداره صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران با تصويب دو ماده، شرح وظايف فعاليت هاي صدا وسيما در خارج از كشور را مشخص كرد. وي به ايسنا گفت: اين جلسه با حضور معاونان وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونان سازمان صدا و سيما برگزار شد. وي با بيان اين كه مواد 7 و 8 اين طرح در جلسه اين كميسيون به تصويب رسيد، تصريح كرد: مواد مذكور به فعاليت هاي صدا و سيما در خارج از كشور، شناسايي، نخبگان و هنرمندان، پوشش تلويزيوني در نقاط مختلف كشور با ايجاد زيرساخت هاي لازم، مبادلات راديويي و تلويزيوني با ساير كشورها و نيز برنامه هايي كه سازمان صدا و سيما براي ايرانيان مقيم خارج از كشور مي تواند داشته باشد، اشاره دارد.

 



دانش آموز كرجي مدال برنز مسابقات جهاني مهارت را كسب كرد

كرج-خبرنگار كيهان:
دانش آموز كرجي توانست مدال برنز مسابقات جهاني مهارت را كسب كند.
محمد هراتي مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج با بيان اين خبر گفت: پويا پيرحسنلو دانش آموز سال چهارم دبيرستان دكتر معين آموزش و پرورش اين ناحيه توانست مدال برنز مسابقات جهاني 2011 لندن در رشته فناوري اطلاعات را از آن خود كند.
وي با اشاره به اينكه اين مسابقات در كشور انگليس برگزار شد افزود: مسابقات جهاني مهارت با حضور 52 كشور جهان برگزار شد كه تعداد 10 نفر از ايران در 10 رشته شركت داشتند و تيم اعزامي از ايران موفق به كسب يك مدال برنز و 5 ديپلم افتخار شد. وي اظهار داشت: پويا پيرحسنلو تنها مدال آور ايراني بود كه در رشته فناوري اطلاعات و مديريت سيستم شبكه خوش درخشيد و مدال برنز اين دوره از مسابقات را به گردن آويخت.

 



صدر خبر داد آغاز نوبت دوم پذيرش كارداني پودماني از بهمن

نوبت دوم پذيرش كارداني پودماني دانشگاه علمي كاربردي در بهمن ماه سال جاري صورت مي پذيرد.
علي صدر معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي در گفت وگو با مهر، گفت: پذيرش دانشجو در نوبت دوم بدون كنكور كارداني پودماني و غير حضوري دانشگاه جامع علمي كاربردي بهمن ماه انجام مي شود.
وي افزود: پس از فرايند ثبت نام و اعلام نتايج نهايي، پذيرفته شدگان از نيمه دوم سال تحصيلي جاري به كلاس هاي درس مي روند.
به گفته معاون دانشگاه جامع علمي كاربردي، پذيرش داوطلبان براساس نوع معدل، ديپلم و همچنين اشتغال صورت مي گيرد.
دانشگاه جامع علمي كاربردي با آغاز سال تحصيلي، دو نوبت پذيرش بدون آزمون كارداني پودماني برگزار مي كند كه نوبت نخست اين پذيرش در مهرماه سال جاري انجام شد.

 



معتمدي: نمره منفي از امتحانات پايان ترم پيام نور حذف شد

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور با اشاره به حذف نمره منفي در سؤالات پايان ترم جاري اين دانشگاه گفت: سؤالات پايان ترم جاري دانشگاه پيام نور نمره منفي ندارد.
عبدالله معتمدي در گفت وگو با مهر گفت: سؤالات پايان ترم دانشگاه پيام نور در ترم جاري نمره منفي نخواهد داشت.
وي درباره علت تاثير نمره منفي در سؤالات پايان ترم دانشگاه پيام نور، تاكيد كرد: كاهش شانس انتخاب تصادفي گزينه هاي پاسخ در پايان ترم ها، علت لحاظ كردن نمره منفي در امتحانات است و اين نمره بيشتر در آزمون هاي رقابتي توجيه دارد.
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور، گفت: راه هاي ديگري از جمله افزايش تعداد سؤالات براي جلوگيري از انتخاب تصادفي گزينه ها استفاده مي شود.
معتمدي درباره علت استفاده از نمره منفي در امتحانات پايان ترم دانشگاه پيام نور، گفت: آزمون هاي دانشگاه پيام نور، سراسري است و در هر ترم 4 هزار سؤال طراحي مي شود كه سياستگذاري در اين سؤالات مهم است. وي خاطرنشان كرد: استادان ساير دانشگاه ها طراح سؤالات درسي هستند كه آموزش مي دهند و استفاده از نمره منفي بستگي به سليقه استاد دارد.
اين مقام مسئول دانشگاه پيام نور از شخصي سازي سؤالات پايان ترم در دانشگاه پيام نور خبر داد و اضافه كرد: طي سه ماه گذشته شخصي سازي سؤالات پايان ترم دانشگاه پيام نور به صورت پايلوت در چهار استان انجام شد كه نتايج خوبي به همراه داشت.
معتمدي ابراز اميدواري كرد كه گسترش شخصي سازي سؤالات پايان ترم واحدهاي پيام نور در استان هاي ديگر هم انجام شود.

 



واكنش وزير بهداشت به طرح «پزشك امين»

وزير بهداشت درباره ا جراي طرح «پزشك امين» از سوي سازمان تامين اجتماعي گفت: هيچ برنامه سلامت محوري به جز برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع براي ما معنا و مفهومي نخواهد داشت.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي ادامه داد: برنامه پزشك خانواده برنامه اي ملي است كه وزارت بهداشت بايد آن را اجرا كند. براي اجراي اين برنامه دو وزارتخانه بهداشت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي عزم خود را جزم كرده اند و دستورالعمل مربوط به اين برنامه از سوي اين دو وزارتخانه به امضاء رسيده است.
وي گفت: خوشحالم كه دكتر شيخ الاسلام نيز به برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع كاملا اعتقاد دارند. در حال حاضر اجراي آزمايشي اين برنامه در سه استان كشور آغاز شده و روساي 20 دانشگاه علوم پزشكي كشور نيز متقاضي اجراي اين برنامه هستند.
دكتر سيد حسن امامي رضوي نيز درباره اجراي طرح پزشك امين از سوي سازمان تامين اجتماعي گفت: اجراي اين طرح تداخل در سياست گذاري هاي وزارت بهداشت محسوب مي شود. سازمان تامين اجتماعي براي اجراي اين طرح هيچ مشورتي با وزارت بهداشت نكرده است اين در حالي است كه طبق قانون برنامه پنجم توسعه سياست گذاري در امر سلامت برعهده وزارت بهداشت است.
وي در پاسخ به اين سوال ايسنا مبني بر آنكه سازمان تامين اجتماعي اجراي طرح پزشك امين را تنها در حوزه درمان مستقيم عنوان كرده است، گفت: اينچنين نيست، طرح پزشك امين علاوه بر درمان مستقيم درمان غيرمستقيم را نيز شامل مي شود. سازمان تامين اجتماعي بايد در اين زمينه قبل از اجراي طرح با وزارت بهداشت هماهنگي انجام مي داد.
امامي رضوي گفت: وزارت بهداشت مخالفت خود را درباره اجراي طرح پزشك امين اعلام كرده است و از ابزارهاي قانوني براي عدم اجراي اين طرح استفاده خواهد كرد.

 



سرتيپ فضلي: آمريكا از رويارويي با ايران عاجز است

امروز اين آمريكاي شاخ شكسته كه اراده خود را بر دنيا تحميل كرده از رؤيارويي با ارتش ايران عاجز مانده چراكه ايران قادر است با يك فرمان رهبر معظم گردن منحرف آمريكا را بشكند.
به گزارش فارس جانشين سازمان بسيج مستضعفين ديروز در حاشيه نخستين يادواره شهداي ترور و مبارزه با نفاق در اردبيل با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بيداري هاي صورت گرفته در جهان همه منشأ بسيجي دارد.
فضلي افزود: امروز جوانان نيويورك و كاليفرنيا شعارهاي مردم مصر را تكرار مي كنند و اين شعارها همه ملهم از بيداري اسلامي، جهان اسلام و انديشه هاي بسيجي است.
سرتيپ علي فضلي افزود: بسيجيان، جانبازان و شهداي ايران اسطوره هاي قدرت ما در جهان هستند كه هيچ شكستي بر آنان متصور نيست..
وي به عصبانيت آمريكا، استكبار و منافقان از دست بسيجيان ايراني اشاره كرد و ابراز داشت: شهيد سردار حسن تهراني مقدم و ياران صديق اين شهيد ثمره اين عصبانيت آمريكا است اما ارزشي كه اين خون هاي مقدس در ايران خلق كرده از تمام سلاح و تجهيزات متعارف در دنيا ايران را بي نياز كرده است.
جانشين بسيج مستضعفين ابراز داشت: بسيج سياسي است اما سياسي كار نيست، بسيج مجاهد است اما بي انضباط و افراطي نيست، بسيج عميق، معنوي و متعهد است اما متحجر و خرافي نيست، با بصيرت است اما از خود راضي نيست، اهل جديت است و اهل تسامح در اصول نيست، بسيج پاسدار علم است اما علم زده نيست، بسيج منتشر كننده اخلاق اسلامي است اما رياكار نيست، در كار آبادي دنياست اما خود اهل دنيا نيست كه اين همان فرهنگ ماست و فرهنگ بسيجي و تفكر بسيجي يعني حركت به سوي سرنوشت الهي ايران كه نه تنها داخل كشور بلكه اين تفكر عميق فراتر از ايران را نيز تغيير داده است.

 



رئيس مركز تحقيقات فرآوري آبزيان كشور: 4 فرآورده جديدماهي وارد بازار مي شود

رئيس مركز تحقيقات فرآوري آبزيان شيلات ايران گفت: امسال چهار نوع فرآورده ماهي شامل سوسيس ماهي، پودر سوپ ماهي، اشترودل ماهي و خمير آماده ماهي وارد بازار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از انزلي، سيدحسن جليلي در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش به پروژه هاي تحقيقاتي مركز مذكور اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر 11 پروژه تحقيقاتي در مركز تحقيقات فرآوري آبزيان در دست اجراست.
وي از تهيه كوفته ماهي در آينده نزديك خبر داد و گفت: حدود چهار سال روي فرآورده كوفته ماهي كار شده است و اكنون با كارخانه هاي مختلف براي توليد آن در حال مذاكره هستيم.
وي، سوسيس ماهي را جزو دستاوردهاي مركز تحقيقات آبزيان شيلات ايران عنوان كرد و ابراز داشت: اين محصول جزو توليدات مركز تحقيقات آبزيان بوده اما هنوز صنعتي نشده است.
جليلي، اشترودل ماهي، سوپ ماهي، نان مغزدار و... را از جمله فرآورده هاي مركز تحقيقات فرآوري آبزيان شيلات ايران ذكر كرد و اظهار داشت: براساس يافته هاي اشترودل ماهي توانستيم كلوچه ماهي را بسازيم.

 



از ايران 19 هزار پناهنده افغاني به كشور خود بازگشتند

رئيس دفتر نمايندگي كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان گفت: از ابتداي امسال روند بازگشت افغان ها رشد خوبي يافته و تاكنون 19هزار پناهنده افغاني از ايران به كشور خود بازگشته اند.
به گزارش مهر، ناراسيمها رائو يكشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در دفتر اين كميساريا در مشهد اظهار كرد: طي سالهاي 2001 تا 2005 ميلادي جمعيت قابل توجهي از مهاجران به افغانستان بازگشته اند اما بعد از اين مدت روند مهاجرت افت محسوسي داشته است.
وي مهمترين دلايل براي عدم بازگشت مهاجران افغاني به وطن خود را نبودن امكانات زيربنايي و نيز بيكاري در افغانستان دانست.
وي با بيان اينكه تولد فرزندان افغان ها وضعيت اين پناهندگان در ايران را پيچيده كرده است، اظهار داشت: اقامت طولاني مدت پناهندگان افغاني در اين كشور مسائل مختلف امنيتي و اجتماعي را ايجاد كرده است.
وي گفت: اقامت 30 ساله پناهندگان باعث شده امروز جامعه افغان جزيي از جامعه ايران باشند و تبعيضي در برخورداري از امكانات ميان آنان با شهروندان ايراني وجود ندارد.
رئيس نمايندگي كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت: مهاجران افغان از آموزش هاي لازم تا دانشگاه برخوردارند و فراهم كردن امكان معيشت و اشتغال موقت آنان نيز تا بازگشت آنها مدنظر است.
وي از بيمه خدمات درماني 200 هزار مهاجر در ايران طي موافقتي سه جانبه بين دولت ايران، دفتر كميسارياي ملل متحد و يك شركت بيمه خبر داد و افزود: اغلب مهاجران افغان در ايران قادر به فعاليت اقتصادي و كار كردن هستند و 40 هزار نفر از آنان نيز مجوز كار دريافت كرده اند.

 



فروش اوراق مشاركت راهسازي منتظر نظر دولت است

معاون وزير راه و شهرسازي درباره فروش اوراق مشاركت در كشور گفت: براي فروش اوراق مشاركت در بخش راه و شهرسازي در حال كسب نظر دولت هستيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري ديروز احمد صادقي در جلسه بررسي مشكلات راه و ابنيه شهرستان ساري با بيان اين كه در دولت نهم و دهم اتفاقات و دهم اتفاقات مناسبي در حوزه راهسازي و ايجاد زيرساخت ها اتفاق افتاد، يادآور شد: در حال حاضر 18 هزار كيلومتر راه آهن در دست ساخت داريم و در برخي كشورهاي حوزه خزر نيز مهندسان ايراني در حال ساخت راه آهن هستند.
وي تعداد آزادراه هاي در دست احداث كشور را 2 هزار و 500 كيلومتر اعلام كرد و بيان داشت: ساخت پنج هزار كيلومتر بزرگراه و 10 هزار كيلومتر راه اصلي نيز در برنامه كاري وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.
اين مسئول با اشاره به طولاني شدن ساخت كمربندي شهرهاي ساري و بابل خاطرنشان كرد: كمبود اعتبار، گران بودن زمين و بي توجهي برخي مسئولان در طي مدت خدمتشان از دلايل تاخير اين دو پروژه مهم در مازندران است.

 



معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد احداث 450 هزار واحد مسكن خودمالكي در كشور

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: 450 هزار واحد مسكن به شيوه خودمالكي در سطح كشور در حال احداث است.
به گزارش فارس از بابلسر، علي اصغر مهرآبادي ظهر ديروز در مراسم افتتاح مسكن 408 واحدي باقرتنگه بابلسر اظهار داشت: روند ساخت و ساز مسكن مهر در سطح كشور بسيار مطلوب بوده و در حال حاضر حدود 100 هزار واحد آماده ساخت بوده كه اميدواريم تا پايان دي ماه به بهره برداري برسد.
وي ساخت مسكن توسط خودمالكان را يكي از سياست هاي بسيار خوب وزارت راه و شهرسازي برشمرد و افزود: استان مازندران به عنوان پايه گذار اجراي طرح خودمالكي در كشور بوده و از نظر ساخت و ساز مسكن خودمالكي، رتبه نخست كشور را داراست.
مهرآبادي با اشاره به اينكه 450 هزار واحد توسط خود مالكان در سطح كشور در حال احداث است، بيان داشت: در حال حاضر ساخت و ساز مسكن مهر توسط خودمالكان با استقبال بسيار خوبي مواجه شده و مالكاني كه در مسير شهرها داراي زمين مرغوب با بهره مندي از خدمات آب، برق، گاز و تلفن باشند از تسهيلات مسكن مهر برخوردار مي شوند.
وي از افتتاح بيش از 18 هزار واحد مسكن مهر مازندران امروز با حضور رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي خبر داد و گفت: پروژه 408 واحدي باقرتنگه كه به عنوان پايلوت انتخاب شده يكي از پروژه هاي بسيار خوب و موفق مسكن و شهرسازي مازندران بوده كه در مدت كمتر از 15 ماه احداث و به بهره برداري رسيد.

 



در آينده اي نزديك خريداران گندم محصول خود را اينترنتي تهيه مي كنند

تبريز- خبرنگار كيهان:
سامانه فروش اينترنتي گندم در كشور طراحي و پياده شده و در آينده نزديك خريداران مي توانند گندم مورد نياز خود را از طريق اينترنت خريداري كنند.
مديرعامل غله و خدمات بازرگاني منطقه 8 كشور با اعلام خبر فوق گفت: اين سامانه به صورت پايلوت در «فارس» اجرايي شده و پيش بيني مي شود در آينده نزديك در سطح كشور، عملياتي شود.
علي شامي نژاد روز يكشنبه در تبريز به خبرنگاران يادآور شد: كليه اطلاعات مربوط به خريد و موجودي گندم سيلوها و مراكز ذخيره سازي، با فراهم شدن سامانه، مشخص مي شود و در آن درصد مفيد و غيرمفيد، رطوبت و ديگر اطلاعات لازم، به خريداران ارائه مي شود.
به گفته اين مقام مسئول، خريداران پس از انتخاب گندم، مبلغ پرداختي را به شماره حساب ذيربط واريز و حواله خريد به صورت اتوماسيون صادر و زمان تحويل آن نيز اعلام مي شود. اين سيستم، امكان يكسان خريد گندم را فراهم مي كند و تمام خريداران به طور مساوي، از كيفيت گندم هاي كشور اطلاع خواهند يافت.

 



سازمان ملي استاندارد: بازرسي كالاهاي چيني قبل از صادرات به ايران الزامي شد

سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از الزامي شدن بازرسي كالاهاي چيني قبل از صادرات به ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مستقر در كرج، طبق تفاهم نامه مشترك همكاري، بازرسي كالاهاي چيني قبل از صادرات به ايران الزامي شده است.
تفاهم نامه مذكور بين سازمان بازرسي، كيفيت و قرنطينه چين و سازمان ملي استاندارد تحقيقات صنعتي ايران به امضاء رسيده و اجرايي شده است.
چين پس از مصر، اتيوپي و سيرالئون چهارمين كشوري است كه كالاهاي صادراتي آن قبل از حمل به ايران مورد بازرسي قرار مي گيرد.
براساس اين گزارش، طبق جديدترين اطلاعات منتشره از سوي سازمان قرنطينه و بازرسي چين از زمان امضاي اين تفاهمنامه، حجم بازرسي كالاهاي صادراتي به ايران دو برابر افزايش يافته است.
اين بازرسي در بخش هاي كيفيت، كميت، سلامت، بهداشت، محيط زيست و غيره در مورد كالاهاي صنعتي مندرج در فهرست كالاهاي مشمول بازرسي قانوني توسط كشور چين انجام مي شود.
اين گواهي يكي از مدارك قانوني لازم براي ترخيص كالا از ارگان هاي بازرسي جمهوري اسلامي ايران است و اين نهادها براساس گواهي صادر شده از سوي ارگان هاي بازرسي و قرنطينه چين اقدام به ترخيص كالا خواهند كرد.
براساس اين گزارش، گواهينامه صادره پس از اظهار گمركي و ترك بندر قابل تغيير نبوده و شركتي كه درخواست صدور گواهينامه بازرسي نكرده، كالا هنگام ورود به بندر ايران مرجوع شده يا مشمول پرداخت جريمه از طرف ارگان هاي بازرسي واردات ايراني خواهد شد.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلمساز جشنواره اي و تلاش براي به نام كردن يك ايده!
يك فيلمساز كه اين روزها نام او بسيار برده مي شود، چندي پيش تلاش كرد ايده يك فيلم نامه را به نام خود ثبت كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين فيلمساز وقتي ايده يك نويسنده جوان را مي شنود پيشنهاد مي كند كه نويسنده ياد شده، در قبال دريافت بيش از 10 ميليون تومان، رضايت دهد، ايده فيلم نامه به نام فيلمساز ثبت شود. نويسنده جوان نيز البته پيشنهاد فيلمساز را نمي پذيرد.
جالب اين جاست كه محافل گوناگون سعي دارند فيلمساز هدف نظر را يك فيلم ساز مؤلف تصوير كنند!
احمد عزيزي از «كما» خارج شد
خواهر احمد عزيزي از روند بهبودي برادرش خبر داد و گفت: احمد از كما خارج شد و از راه دهان تغذيه مي كند.
زينب عزيزي در گفت وگو با فارس گفت: احمد در حال حاضر هوشياري در حد 10 و 11 دارد و برخلاف سابق هم اكنون از راه دهان تغذيه شده و هوشياري بهتري يافته است.
خواهر احمد عزيزي پيرامون انتقال برادر خود به بيمارستان مسيح دانشوري و ماجراي پيوند اضافه كرد: دكتر مسجدي رئيس بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه معتقدند احمد بايد به هوشياري در حد يك فرد سالم برسد، اما هوشياري برادرم هم اكنون در سطح 10 است؛ ميزان هوشياري بايد به 15 برسد تا انتقال و عمل ميسر شود.
خواهر احمد عزيزي با توجه به وضعيت كنوني اين شاعر و هوشياري و درك متقابل وي، بيان داشت: احمد در حال حاضر احساسات كامل داشته و در برابر مواردي كه بايد لبخند بزند خنديده و در مواقع گريستن مي گريد، اينچنين واكنش ها طي دو ماه گذشته نمايان تر شده است.
به گفته زينت عزيزي، احمد با فرا رسيدن 15 اسفند امسال حدود 4 سال است كه در «آي سي يو» به سر مي برد.
«بدرود بغداد» در ايستگاه اكران انجمن روزنامه نگاران مسلمان
انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم «بدرود بغداد» را براي اعضاي خود نمايش مي دهد. انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم «بدرود بغداد» به كارگرداني مهدي نادري را روز جمعه 25 آذرماه ساعت 30:20 در سينما فلسطين براي اعضاي انجمن نمايش مي دهد.
مزدك ميرعابديني، مصطفي زماني، پانته آ بهرام، آريا شاكري، عدنان شاه طلايي، مجيد بهرامي و جهان مهر سرشار بازيگران اين فيلم هستند.فيلم «بدرود بغداد» به عنوان نماينده ايران براي حضور در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي زبان هشتاد و سومين دوره جوايز اسكار انتخاب شد.
داستان فيلم مرتبط با اشغال عراق به دست نيروهاي آمريكايي است. شخصيت هاي فيلم عراقي و آمريكايي هستند و بازيگران ايراني هم در طول فيلم به زبان هاي عربي و انگليسي صحبت مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14