(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 آذر 1390- شماره 20099

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران از سال 2008 به سيستم جي پي اس پهپادهاي آمريكايي نفوذ كرده بود
آغاز توليد نمونه هايي از پهپاد تهاجمي در ايران
رئيس حزب سعادت تركيه: سيستم موشكي ناتو در تركيه يك پروژه اسرائيلي است
مخالفت روسيه و هند با تحريم هاي يكجانبه عليه ايران
ورود 42 هزار پرنده مهاجر به تالاب هاي اردبيل
دادگاه فائزه هاشمي 3دي ماه برگزار مي شود
تداوم رويكرد سركوب كمكي به امنيت منطقه نمي كند
ضبط چمدان حاوي سديم - 22 دانشجوي ايراني رسانه هاي غربي را به وجد آورد
مردم عراق: منافقين هم مانند آمريكا بايد خاك عراق را ترك كنند
نتايج مرحله اول آزمون دكتري تخصصي پزشكي
تصويب طرح تربيت معلم در حوزه علميه قم
به گفته يك مسئول در اداره كل مطبوعات جشنواره هاي مطبوعات محلي استان ها برگزار مي شود
برگزاري يادواره سرداران و 7 هزار شهيد اصفهان
بي توجهي دولت به بخش توليد در اجراي هدفمندي يارانه ها
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي: المپيادها ميداني براي فعال كردن نخبگان جوان است
معاون وزير جهاد كشاورزي: 8 هزار ميليارد ريال براي طرح هاي آبياري تحت فشار اختصاص يافت
امام جمعه كاشان: نامزد نمايندگي مجلس نبايد مدام رنگ عوض كند
سهم 60درصدي دانشجويان پيام نور در المپياد علمي كشور
اخبار ادبي و هنري



يك پايگاه خبري آمريكايي فاش كرد
ايران از سال 2008 به سيستم جي پي اس پهپادهاي آمريكايي نفوذ كرده بود

در پي انتشار خبر كنترل پهپاد آمريكايي 170RQ از طريق نفوذ به سامانه جي پي اس، پايگاه اطلاع رساني «وايرد» فاش كرد كه ايران از سال 2008 توانسته است به جي پي اس پهپادهاي آمريكايي نفوذ كند.
به گزارش اين پايگاه اطلاع رساني، ايران با استفاده از نرم افزارهايي كه اتفاقاً چندان تخصصي نبوده و در بازار نيز موجود است توانست با ورود به سيستم هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به برخي فيلم هاي ضبط شده توسط پهپادهاي مزبور دسترسي پيدا كند.
اين پايگاه اطلاع رساني ادعا كرده است كه چنين ضعفي در سيستم هاي نظامي آمريكا از سال 1996 شناخته شده بود.
وايرد همچنين تلويحاً پذيرفته است كه ايران با نفوذ در جي پي اس پهپاد به كنترل آن دست يافته است. اين مطلب جمعه گذشته براي اولين بار توسط روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور منتشر شد. اين نشريه در خصوص شيوه دست يابي ايران به پهپاد نيز از زبان يك مهندس ايراني كه نامي از وي نبرده است، نظرات فني خود را ابراز داشت.
براساس اين گزارش، ايران توانست از يك ضعف ناوبري شناخته شده آمريكايي ها بهره گيرد و اين در حالي بود كه نيروهاي نظامي آمريكا نيز مدت ها به اين ضعف خود آگاهي داشتند. «متخصصين جنگ نرم ايران» اين قدرت را داشتند كه ارتباط 170RQ را با مركز قطع كرده و در حال حاضر نيز در تلاش هستند تا اسرار اين هواپيماي بدون سرنشين را به دست آورند.
اين روزنامه آمريكايي تصريح كرده است كه جي پي اس به منزله يك نقطه ضعف است و با انداختن نويز (امواج مزاحم الكترونيكي) بر روي آن در واقع به نوعي مي توان گفت كه مغز پهپاد از كار مي افتد. تكنيك به كار رفته در اين عمليات «اسپوفينگ» نام دارد كه به معني «دست انداختن و سر به سر گذاشتن» است. اطلاعات اشتباه جغرافيايي ارائه شده به پهپاد در اين روش باعث شده است كه پهپاد خود بنشيند و هيچ نيازي هم به تسلط بر سيستم كنترل از راه دور آن وجود نداشته است.
در همين حال، مجله وايرد، در مقاله اي به قلم «ديويد آكس» به بحث پيرامون هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا و ماجراي مأموريت هايشان بر فراز ايران پرداخت و نوشت: آمريكا ظاهراً قصد دارد هواپيماي پيشرفته تري را بر فراز ايران به خدمت بگيرد. نيروي هوايي آمريكا به زودي يك فروند هواپيماي جديد بدون سرنشين و رادار گريز را به افغانستان اعزام مي كند. نكته اين جاست كه مقصد اين هواپيما شايد فقط افغانستان نباشد.
از سوي ديگر به گزارش فارس به نقل از يديعوت آحارونوت، 2 مقام آمريكايي در گفت وگو با سي ان ان براي نخستين بار تأكيد كردند كه پهپاد جاسوسي آمريكا به منظور شناسايي تأسيسات هسته اي ايران وارد خاك كشورمان شده است.

 



وزير دفاع خبر داد
آغاز توليد نمونه هايي از پهپاد تهاجمي در ايران

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد كه نمونه هايي از پهپادهاي تهاجمي را در دست توليد داريم.
سردار احمد وحيدي در حاشيه همايش آماد و پشتيباني نزاجا در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگي ايران در برابر تهديدات گفت: موضوع جنگ نامتقارن و بررسي ابعاد آن و پيش بيني دكترين ها، تاكتيك ها و جنگ افزارهاي مناسب جزو دستور كار نيروهاي مسلح بوده و برنامه ها را آماده كرده اند.
وي افزود: نيروهاي مسلح فضاهايي را كه مي توانند دشمن را در آن زمين گير كنند، پيش بيني كرده اند و آن جنگ، جنگي است كه ما به دنبالش نيستيم؛ اما اگر دشمن بخواهد وارد عمل شود، از تمام ابعاد توانمندي خود در حوزه هاي پيچيده استفاده مي كنيم.
وحيدي با بيان اينكه دشمن عليه ما جنگ سايبري را انجام داده است، گفت: آنها قبلا هم تلاش كردند توسط ويروس ها به سيستم هاي ما وارد شوند؛ اما جمهوري اسلامي در اين زمينه بسيار قوي ظاهر شد و آن بدافزارها را رفع كرد و به همين ترتيب در برنامه هاي ديگر مانند هواپيماي بدون سرنشين نيز شاهد بوديم كه ايران قدرت خود را به دنيا نشان داد و نيروهاي مسلح خود را براي انواع جنگ هايي كه ممكن است دشمن در پيش بگيرد، آماده كرده است.
وزير دفاع در پاسخ به سؤالي مبني بر پاسخ به درخواست اوباما در خصوص هواپيما بدون سرنشين، گفت: پاسخ آن قبلا داده شده است.
گفتني است، سردار وحيدي هفته پيش در پاسخ به اوباما گفت: پهپاد 170RQ جزو مايملك ايران است.
وحيدي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در حوزه جنگ الكترونيك و ساير ابعاد جنگ هاي مدرن بررسي هاي لازم را انجام داده و در همه اين حوزه ها كار كرده ايم و توانمندي بالايي در حوزه جنگ الكترونيك و جنگ نرم داريم.
وي همچنين در خصوص اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر ادامه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در عمليات عليه ايران گفت: ما از يك ذات سلطه طلب و تجاوزگر انتظار نداريم به راحتي تسليم شود و اين ايده را كنار بگذارد. نظام سلطه اساسا براي تجاوز ساخته شده؛ اما اينكه اين قضايا را رسما اعلام مي كنند، ناشي از ضعف مفرطي است كه اين نظام ها دارند؛ زيرا اين اقدامات، اقدامات جنگي و تجاوز محسوب مي شود.
وي افزود: اين مشكلي است كه در جهان وجود دارد و جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده شرايط اداره جهان به دليل وضعيت نظام سلطه و اقداماتش بايد تغيير كند.
وحيدي با بيان اينكه در همه حوزه هاي فركانسي كه كار مي كنيم، توانمندي هاي خوبي داريم، تاكيد كرد: همچنين توانمندي ما در حوزه هواپيماهاي بدون سرنشين بالا بوده و هست. ما در حوزه شناسايي، هواپيماهايي با قدرت پروازي خوب، ماندگاري پرواز و قدرت شناسايي بالا داريم و همچنين چندين مدل از هواپيماهاي هدف توليد شده و در حوزه هواپيماهاي تهاجمي نمونه هايي داشتيم و نمونه هايي در دست توليد داريم و در حال تكامل در اين راه هستيم.
وزير دفاع در پاسخ به سؤالي در خصوص مهندسي معكوس هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي اظهار داشت: تصميمات راجع به اين موضوع بنا نيست زياد تشريح شود.
وحيدي با اشاره به تحريم فرماندهان ارشد نظامي ايران توسط غرب گفت: همه فرماندهان ارشد نظامي ما كه مقابل تجاوز به كشور ايستادند و خوار چشم دشمنان شدند امروز از سوي آنها تحريم شده اند و اين تحريم ها نشانه صحت راه آنهاست و بياني براي قدرت جمهوري اسلامي است كه از زبان آنها اعلام مي شود.
وي اظهار داشت: سردار فيروزآبادي نه حسابي در آمريكا و نه در هيچ جاي ديگر دارد. اين اظهارات غربي ها فريبكاري است و سؤال اين است كه آنها كه اين موضوعات را مطرح مي كنند، چگونه مي خواهند پاسخگوي افكار عمومي و مردم شان باشند.
همچنين به گزارش فارس، وزير دفاع در سخناني در همايش آماد و پشتيباني نزاجا در 8 سال دفاع مقدس تاكيد كرد: نحوه بهره برداري از تسليحات بسيار مهمتر از حجم آن است مانند اقدام شهيد دوران كه با يك بهره برداري بسيار مناسب يك دستاورد بزرگ استراتژيك داشت.
برطرف كردن نيازها در فضاي كلاسيك و ناهمطراز
در همين حال، امير احمدرضا پوردستان فرماندهي نيروي زميني ارتش در حاشيه همايش آماد و پشتيباني نزاجا در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: اگر تاريخ جنگ ها را بررسي كنيم، يكي از دلايل ناكامي در جنگ ها پشتيباني و آمادهاي ضعيف بوده است.
وي افزود: در 8 سال دفاع مقدس ما پشتيباني آمادي خوبي داشتيم كه باعث پيروزي رزمندگان مان شد.
پوردستان با بيان اينكه در حال حاضر در فضاي ناهمطراز هستيم، تاكيد كرد: در اين فضا اهميت آماد و پشتيباني بسيار بيشتر از جنگ هاي كلاسيك است و بحث لجستيك اهميت بسياري دارد.
فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: ما به دنبال اين هستيم يگان ها را به صورت مستقل پشتيباني كنيم و قرارگاههاي نزاجا به صورت مستقل تصميم گيري و عمليات ها را اجرا كنند كه در اين خصوص اقدامات لازم پشتيباني و آمادي نيز بايد صورت بگيرد و با همين تاكتيك مي توانيم در رزم ناهمطراز موفق شويم.
وي اظهار داشت: سامانه آمادي نيروي زميني ارتش توانايي برطرف كردن نيازها هم در فضاي كلاسيك و هم فضاي ناهمطراز را دارد.

 



رئيس حزب سعادت تركيه: سيستم موشكي ناتو در تركيه يك پروژه اسرائيلي است

مصطفي كمالاك با انتقاد شديد نسبت به سياست هاي دولت تركيه تاكيد كرد كه سيستم موشكي ناتو در تركيه يك پروژه اسرائيلي است.
رئيس حزب سعادت تركيه در كنفرانس خبري با اشاره به استقرار سيستم دفاع موشكي ناتو در خاك تركيه گفت: اين سيستم موشكي يك پروژه اسرائيلي است و سياست كشور در زمينه اين سيستم موشكي و موضوع سوريه اشتباه است و به نظر مي رسد اقتدار حزب عدالت و توسعه در سمت سياست غرب حركت مي كند.
وي با اشاره به تحولات اخير در اشغال آفريقا و خاورميانه افزود: مسلمانان نبايد فريب بازي غربي ها را بخورند بلكه بايد به دنبال باورها و اعتقادات خود باشند. غربي ها و صهيونيست ها با موضوع سوريه مي خواهند ميان ايران و تركيه اختلاف ايجاد كنند. در گذشته، نخست وزير كشورمان با بشاراسد ديدارهاي بسياري داشته و در همين راستا اخذ رواديد از ميان دو كشور برداشته شد، امروز چه اتفاقي افتاده كه تصميم به بسته شدن مرزها گرفته شده است.
به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه مملكت چاپ تركيه، وي گفت: كشورهاي غربي با به كارگيري موضوعاتي مانند دموكراسي، حقوق بشر و آزادي در كشورهاي ديگر فجايع بسياري را به راه انداخته اند، ما به دست درازي غربي ها به هر جايي با شك و ترديد نگاه مي كنيم. آمريكا در اشغال عراق نيز همين موضوعات را مطرح كرده بود اما در نهايت بالغ بر يك ميليون مسلمان كشته شده است.

 



در بيانيه اي مشترك اعلام شد
مخالفت روسيه و هند با تحريم هاي يكجانبه عليه ايران

رئيس جمهور روسيه و نخست وزير هند در بيانيه مشتركي در پايان مذاكرات خود در مسكو تحريم هاي يكجانبه عليه جمهوري اسلامي ايران را غيرسازنده دانستند.
به گزارش خبرگزاري «نووستي»، روسيه و هند نگران وضعيتي هستند كه پيرامون جمهوري اسلامي ايران و برنامه هسته اي اين كشور بوجود آمده است. اين مسئله در بيانيه مشتركي كه «ديميتري مدودف» رئيس جمهوري روسيه و «مانموهان سينگ» نخست وزير هند روز جمعه (16 دسامبر) در پايان مذاكرات دوجانبه خود در كاخ كرملين امضاء كردند، آمده است.
در اين بيانيه تاكيد شده است: روسيه و هند از حل و فصل درازمدت و قابل قبول براي همه در زمينه مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران كه تنها با استفاده از روش هاي سياسي- ديپلماتيك و از طريق برقراري گفت وگو امكان پذير است، حمايت مي كنند. در اين راستا، به عقيده مقامات دهلي نو و مسكو، استفاده از روش اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران، اقدامي غيرسازنده است.
علاوه بر اين رهبران روسيه و هند در اين بيانيه با تاكيد بر حق ايران براي توسعه تحقيقات، توليد و استفاده از انرژي هسته اي در اهداف صلح آميز، از مقامات جمهوري اسلامي خواستند تا به درخواست هاي قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل در اين زمينه عمل كرده و به شكلي كاملا شفاف و صادقانه با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كنند. نخست وزير هند به منظور انجام يك سفر كاري در مسكو به سر مي برد.
روزنامه «صحاف» هند نيز در اين باره نوشت: زماني به خود آمد كه متوجه شد اين حقيقت را فراموش كرده است كه برنامه فعاليت هاي هسته اي ايران تا آن اندازه براي مردم مهم است كه حتي مخالفان نيز در اين مورد از دولت حمايت مي كنند و هرگز با آن رودررو نمي شوند و اگر با دقت توجه شود اين اقدامات به جاي تضعيف دولت آن را قوي تر كرده است.
به عبارتي از هر سو كه بنگريم، متوجه مي شويم كه آمريكا در اين بازي سياسي شكست خورده است.
در اين گزارش آمده است كه ملت ايران از هر طبقه، از هر گروه چه طرفداران دولت و چه مخالفان آن هرگز به هيچ قدرت خارجي اجازه حمله به خاك كشور را نمي دهند و از اين رو احمدي نژاد مطمئن است كه امكان وقوع چنين حمله اي نه در حال ونه در آينده وجود ندارد.
ناكامي آمريكا در اعمال تحريم هاي جهاني عليه ايران به صورتي است كه خبرگزاري دولتي كره جنوبي «يونهاپ» به نقل از يك مقام دولتي در كره جنوبي از تلاش دولت اين كشور براي متقاعد كردن واشنگتن به منظور ادامه واردات نفتي خود از جمهوري اسلامي ايران خبر داد و گفت: كره جنوبي خواستار خروج از دور جديد تحريم هاي آمريكا عليه ايران و عدم مشاركت در تحريم هاي حوزه نفت ايران است و تلاش مي كند به واردات نفتي خود از ايران ادامه دهد.

 



ورود 42 هزار پرنده مهاجر به تالاب هاي اردبيل

مدير كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل از ورود و سكونت بيش از 42 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب ها و بركه هاي گرمسيري استان اردبيل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، علي حميدي در جلسه بررسي مشكلات زيست محيطي شهرستان پارس آباد اظهار داشت: اين پرندگان همه ساله با آغاز فصل سرما از نيم كره شمالي به ويژه سيبري وارد تالاب ها و بركه هاي گرمسير منطقه پارس آباد و ساير نقاط استان اردبيل مي شوند و به زمستان گذراني مشغول هستند.
وي تصريح كرد: سرشماري از اين پرندگان به همراه ساير حيات وحش در استان اردبيل آغاز شده و در دو هفته آينده اين سرشماري به صورت كامل انجام مي شود.
حميدي خاطرنشان كرد: سرشماري پاييزه حيات وحش استان به منظور برآورد جمعيت حيات وحش به ويژه پستانداران و پرندگان در مناطق تحت حفاظت استان اردبيل شروع شده است.
پرندگان مهاجر از تيره ها و شاخص هاي مختلف نظير پليكان، قوي فريادكش، فلامينگو، قرقاول، دراج، عروس غاز، غاز پيشاني سفيد، اردك چشم طلايي و زنگوله بال از جمله پرندگان مهاجري است كه همه ساله در تالاب هاي مغان به زمستان گذراني مشغول هستند.

 



دادگاه فائزه هاشمي 3دي ماه برگزار مي شود

وكيل مدافع فائزه هاشمي از برگزاري جلسه دادگاه موكلش در سوم دي ماه و در محل شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران خبر داد.
«غلامعلي رياحي» در گفت وگو با خبرنگار واحد مركزي خبر دراين باره افزود: وقت رسيدگي به اتهامات موكلم به بنده ابلاغ شده و قرار است با حضور در جلسه دادگاه از موكلم در برابر اتهامات مطرح شده در كيفرخواست دفاع كنم.
وي گفت: براساس كيفرخواست صادر شده از دادسراي انقلاب اسلامي پرونده فائزه هاشمي با اعلام جرم دادستاني تهران و به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام در پي مصاحبه وي با سايت ضد انقلاب روزآنلاين تشكيل شده است. قرار بود نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات خانم هاشمي 23 مرداد امسال در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شود اما قاضي پرونده با درخواست استمهال وكيل مدافع متهم به منظور تدارك دفاع، موافقت كرد و مهلت يك ماهه داده شد.
فائزه هاشمي در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 نيز بارها با حضور در تجمعات غيرقانوني اقدام به تشويش اذهان عمومي كرده بود.

 



رايزني هاي معاون وزيرخارجه با مقامات كشورهاي منطقه
تداوم رويكرد سركوب كمكي به امنيت منطقه نمي كند

معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه كشورمان در جريان سفرش به كشورهاي كويت، امارات، عمان و قطر در ديدار با وزراي خارجه و همتايان خود در اين كشورها موضوعات مهم منطقه اي را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
حسين امير عبداللهيان با بيان اين نكته كه نگاه ايران به روابط با كشورهاي حوزه خليج فارس بر مبناي تامين امنيت جمعي در اين منطقه راهبردي است، دستاوردهاي كشورمان در دهه هاي اخير را مورد اشاره قرار داد و آنها را در خدمت كل منطقه دانست.
وي با اشاره به پيشنهادات مطرح شده 12 گانه رئيس جمهور كشورمان در اجلاس سران شوراي همكاري خليج فارس در دوحه، آن را مبناي مناسبي براي تداوم و توسعه همكاري ها دانست.
امير عبداللهيان درخصوص تحولات منطقه بامردود دانستن مداخله خارجي در اين كشورها و با تاكيد بر راه حل سياسي و گفت وگو و مذاكره به عنوان بهترين روش اظهار داشت: ما معتقديم كه اقدام نظامي در بحرين شرايط را پيچيده تر كرده است. وي بازگشت اوضاع به حالت عادي و خروج نيروهاي نظامي را يكي از گام هاي اساسي براي حل مسائل بحرين و نزديك شدن به گفت وگوهاي ملي موثر دانست.
معاون وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه توجه به مطالبات مردم وانجام اصلاحات مورد توجه جدي مردم و رئيس جمهور سوريه است، ازسوريه به عنوان خط مقدم مقاومت و مبارزه با رژيم صهيونيستي ياد كرد و بر پرهيز از تضعيف محور مقاومت و حمايت از ملت مظلوم فلسطين در راهكارهاي سياسي تاكيد كرد.
وي با اشاره به طراحي مداخله خارجي و اقدامات تروريستي مورد حمايت رژيم صهيونيستي كه عليه مردم بي دفاع سوريه در جريان است، اظهار داشت راهكار عربي و منطقه اي مهم است، اما بايد از شتاب زدگي جلوگيري شود و اقدام ها نبايد به گونه اي باشد كه مردم سوريه متضرر شوند.
امير عبداللهيان رويكرد غيرگزينشي، توجه به مطالبات مردم، اصلاحات، خروج نيروي نظامي خارجي و اقدامات اعتمادآفرين را راه هاي برون رفت از بحران فزاينده در بحرين خواند و افزود كه تداوم رويكرد سركوب موجود به ويژه پس از گزارش كميته حقيقت ياب كه منصوب پادشاه بحرين نيز هست شرايط را پيچيده تر مي نمايد و كمكي به امنيت بحرين و منطقه نخواهد كرد.
امير عبداللهيان اقدامات به عمل آمده در يمن را گامي مقدماتي در جهت مطالبات مردم دانست و با توجه به تداوم سركوب و كشتار مردم، آنرا ناكافي خواند.
به گزارش ايسنا، مقامات منطقه نيز ضمن طرح ديدگاه هاي خود بر اهميت گفت وگو و راهكار سياسي در قبال تحولات بحرين، سوريه و يمن تاكيد و تداوم رايزني ها با تهران را مفيد خواندند.
مقامات اين كشورها با اشاره به جايگاه و نقش مهم جمهوري اسلامي ايران، روابط جمهوري اسلامي را متين، سازنده و برادرانه توصيف كرده و ديدگاه ها و مواضع سازنده تهران را در قبال همكاري هاي منطقه اي مورد تمجيد قرار دادند.
همچنين امير عبداللهيان در جريان سفر به چند كشور منطقه، در ديدار با يوسف بن علي وزيرخارجه عمان، پيام علي اكبر صالحي وزيرخارجه كشورمان را به وي تسليم كرد.

 



ضبط چمدان حاوي سديم - 22 دانشجوي ايراني رسانه هاي غربي را به وجد آورد

انتشار خبري در رابطه با توقيف چمدان حاوي مواد راديواكتيويك مسافر ايراني در فرودگاه مسكو جنجال رسانه اي جديد را در رسانه هاي غربي براي تحت الشعاع قرار دادن و جبران شكست غرب در جنگ الكترونيك با ايران به دنبال داشته است.
«سيدرضا سجادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو در گفت وگو با فارس، ضمن تكذيب خبر منتشر شده مبني بر ضبط محموله اي حاوي سديم-22 از يك مسافر ايراني در فرودگاه مسكو، گفت: بيش از يك ماه پيش يكي از دانشجويان رشته دندانپزشكي در مسكو در زمان عزيمت به ايران ماده اي مربوط به كارش را با خود به همراه داشت كه سوءتفاهمي در اين زمينه براي مسئولان گمرك پديد آمد و بعد از بررسي معلوم شد كه مورد خاصي نبوده و دانشجو نيز به مسيرش ادامه داد.
وي افزود: نكته جالب اين است كه بعد از گذشت بيش از يك ماه، رسانه هاي غربي خبري كه اصل آن صحت نداشته را منتشر كرده و جوسازي مي كنند و در تلاشند ضمن تخريب وجهه ايران، در روابط تهران و مسكو نيز سوء تفاهم ايجاد كنند.
سجادي انتشار اين گونه اخبار را در راستاي فرافكني براي تحت الشعاع قرار دادن دستاورد ارزشمند اخير كشورمان در كنترل پهپاد عنوان كرد و اين دستاورد را شكست بزرگي براي آمريكا خواند و تصريح كرد: آمريكايي ها بايد پاسخگو باشند چرا كه مبادرت به تجاوز به حريم هوايي ايران كردند.
سفير ايران در روسيه انتشار اين خبر را كمك رسانه هاي غرب به سياستمداران ورشكسته غرب دانست و يادآور شد: رسانه هاي غربي رسالت خود را فراموش كرده اند و به ابزاري در جهت منافع غرب تبديل شده اند.
در همين رابطه «كسنيا گربنكينا» سخنگوي اداره گمرك فدرال روسيه به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه اين چمدان مدتي قبل توقيف شده، اما به زمان دقيق آن اشاره اي نكرد.
وي گفت: كه اين مسافر ايراني بازداشت نشد. اما مشخص نيست كه او اكنون در روسيه است يا خير.
در اين راستا شبكه خبري «اي.بي سي» نيز نوشت كه در ابتدا ظاهرا گزارشات مربوط نشانگر شواهد بيش تر از تلاش ايران براي ساخت بمب هسته اي بود اما در بررسي دقيق تر مشخص شد كه ماده مربوطه ايزوتوپ سديم-22 است كه در پزشكي كاربرد دارد. اين ماده براي ردگيري سديم در بدن مورد استفاده قرار مي گيرد و نمي تواند در توليد سلاح هسته اي به كار رود. روسيه توافقي با ايران براي تامين ايزوتوپ هاي پزشكي دارد.

 



مردم عراق: منافقين هم مانند آمريكا بايد خاك عراق را ترك كنند

با نزديك شدن به پايان مهلت دولت عراق به گروهك تروريستي منافقين براي خروج از خاك اين كشور مردم عراق در تجمعات گوناگون خواستار عملي شدن اين مسئله شدند.
تظاهركنندگان عراقي ديروز با تجمع در ميدان التحرير بغداد با اشاره به جنايت هاي گروهك تروريستي منافقين در زمان رژيم سابق، ادامه حضور اعضاي اين گروهك در عراق را تهديدي براي امنيت ملي اين كشور دانستند.
عادل فياض خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار در بغداد گفت: تظاهركنندگان در ميدان التحرير بغداد از جمله سران عشاير عراقي اين پيام را ارسال كردند كه همان طور كه اشغالگران آمريكايي از عراق عقب نشيني كردند، سازمان مجاهدين خلق (منافقين) هم بايد از عراق خارج شود.
يكي از شركت كنندگان در اين تظاهرات گفت: ما از مجلس نمايندگان و نخست وزير مي خواهيم شياطين خلق را از خاك كشور ما كه آن را ويران كردند، بيرون كنند.
يك زن عراقي هم اظهار داشت: ما خواهان عملي شدن مصوبه دولت عراق در مورد بيرون كردن سازمان تروريستي خلق هستيم. يك شهروند عراقي تصريح كرد: اين گروهك ساخته و پرداخته شيطان بزرگ عليه جمهوري اسلامي ايران است. اين گروهك در پشت پرده در بسياري از مصيبت هايي كه رخ مي دهد، دست دارد. از جمله اين موارد سركوب انتفاضه الشعبانيه و قتل آيت الله محمود طالقاني است.
گزارشگر اين شبكه ادامه داد: تظاهركنندگان تاكيد كردند حضور اين گروهك در خاك عراق نقض حاكميت ملي اين كشور است. آنها همچنين از بعضي طرفهاي سياسي كه براساس خواست قدرت هاي خارجي، خواهان باقي ماندن اعضاي اين گروهك در خاك عراق هستند، انتقاد كردند.
تظاهركنندگان گروهك خلق را تهديدي براي امنيت عراق و روابط اين كشور با كشورهاي همسايه دانستند.
يك مرد عراقي گفت: ما فراموش نخواهيم كرد كه گروه تروريستي خلق در اعدام ملت عراق دست داشتند.
گزارشگر اين شبكه اضافه كرد: دولت عراق خالي كردن اردوگاه اشرف را كه سي سال است در اختيار گروهك صدر قرار دارد، تصويب كرد. دولت عراق مي خواهد كساني كه در اردوگاه هستند و تابعيت كشورهاي ديگر را دارند به آن كشورها منتقل شوند و بقيه هم به ايران يا كشور ثالث بروند.
در همين رابطه، سردبير روزنامه مصري الانوار گفت: عقب نشيني اشغالگران آمريكايي از عراق يك شكست راهبردي و يك پيروزي براي نيروهاي مقاومت در منطقه خواهد بود و بخشي از اين پيروزي نيز مديون ايران است. به گزارش شبكه تلويزيوني سوريه، عادل الجوجري افزود: خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي از عراق يك شكست راهبردي است زيرا دولت آمريكا كه با اهداف متعدد و راهبرد به عراق آمده بود به هيچ وجه موفقيتي كسب نكرد و علت آن نيز مقاومت شريف و شجاع بود كه نيروهاي مقاومت توانستند به اين دشمن خسارات سنگين جاني و تجهيزات اقتصادي وارد كنند. حتي اين مقاومت باعث وارد شدن ضرباتي به اقتصاد آمريكا شد و تظاهرات وال استريت را اشغال كنيد نيز بيانگر ناكامي اقتصادي در نتيجه شكست راهبردي آمريكايي ها در عراق است.

 



از ديروز اعلام شد
نتايج مرحله اول آزمون دكتري تخصصي پزشكي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي از اعلام نتايج مرحله اول آزمون دكتري تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت خبر داد.
جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اعلام نتايج مرحله اول آزمون دكتري تخصصي از ساعت 18 ديروز از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir گفت: حدود يك هزار و 078داوطلب براي انجام مصاحبه معرفي مي شوند.
وي با اشاره به انجام مصاحبه براي داوطلبان از 41 تا 71 دي ماه، گفت: تقريباً در اكثريت رشته ها اسامي حدود دو برابر ظرفيت نهايي براي انجام مصاحبه اعلام مي شود.
سراجي با اشاره به اعلام نتايج نهايي آزمون در هفته اول بهمن ماه، از پذيرش بيش از 090 تن در اين آزمون خبر داد.

 



تصويب طرح تربيت معلم در حوزه علميه قم

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم از تصويب طرح تربيت معلم ديني در اين مجمع خبر داد.
حجت الاسلام محمد ناصر سقاي بي ريا در حاشيه برگزاري دوره آموزشي امر به معروف و نهي از منكر معاونين و مربيان پرورشي مدارس كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر فعاليت حوزه ها در آموزش و پرورش اين طرح تصويب شده است. وي با اشاره به تعامل و همكاري آموزش و پرورش با حوزه علميه افزود: اين طرح پس از تاييد مديريت حوزه در مدارس اجرا مي شود.
وي گفت: در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر نبايد با مردم درگير شد و قانوني شدن برخي از هنجارهاي الهي يكي ديگر از ابزارهاي اجراي اين دو فريضه است.

 



به گفته يك مسئول در اداره كل مطبوعات جشنواره هاي مطبوعات محلي استان ها برگزار مي شود

رئيس امور استان هاي اداره كل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جشنواره هاي مطبوعات محلي استان ها برگزار مي شود.
«علي رضا چرخابي» ديروز در گفت وگو با ايرنا در دزفول افزود: برگزاري اين جشنواره ها از سوي وزارتخانه مورد تاكيد قرار داشته و حمايت از مطبوعات محلي، تقويت فرهنگ مناطق و ارتقاي جامعه مطبوعاتي از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره ها است.
وي گفت: برگزاري جشنواره هاي مطبوعات محلي ظرفيت بسيار مناسبي در جهت كيفيت بخشي به بحث محتواي مطالب توليدي، فراهم شدن زمينه رقابت سالم، معرفي رسانه هاي فعال و نيز تعالي بخشي به جايگاه مطبوعات هر استان خواهد بود.
چرخابي، برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي را براي خبرنگاران از ضروريات در جهت توسعه مطبوعات استان ها خواند و افزود: ادارات كل ارشاد موضوع آموزش خبرنگاران را بعنوان يك ضرورت اساسي بايد جدي گرفته و نگاه ويژه اي به آن داشته باشد.

 



برگزاري يادواره سرداران و 7 هزار شهيد اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، برگزاري يادواره ها و همايش هاي تجليل از مقام خانواده شهدا را از اولويت برنامه هاي سپاه عنوان كرد.
سرتيپ محمد پاكپور، در يادواره سرداران و 7 هزار شهيد لشكر 8 نجف اشرف كه در حسينيه عاشقان ثارا... اين لشكر برگزار شد، اظهار داشت: ايمان و تقوا، تبعيت از ولايت و رهبري، ايثارگري خانواده هاي معظم شهدا و ملت ايران تنها عوامل پيروزي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در دفاع مقدس و حوادث پس از آن تا كنون بوده است.
وي حضور مقتدرانه و تاثيرگذار يگان هاي سپاه اصفهان در 8 سال دفاع مقدس را از عوامل نااميدي و شكست صداميان و استكبار جهاني در اوايل جنگ دانست و افزود: فتح خرمشهر و مقاومت 33 روزه ملت ايران در همان ابتداي دفاع مقدس سد بزرگي در برابر خودكامگي و تجاوزگري بعثيان شد.
در پايان اين مراسم كه فرماندهان ارشد سپاه در استان اصفهان نيز حضور داشتند، از خانواده هاي معظم شاهد تك فرزند و دو شهيد به بالا تجليل شد.

 



نماينده مردم شهرضا در مجلس خبر داد
بي توجهي دولت به بخش توليد در اجراي هدفمندي يارانه ها

اصفهان- خبرنگار كيهان:
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در راستاي اجراي هدفمندي يارانه ها به بخش توليد كشور بي توجهي شده است، گفت: در اين زمينه دولت به تمامي تعهدات خود در قبال قانون خوب عمل نكرده و حتي در برخي موارد نيز تخلف كرده است.
عوض حيدرپور در گفت وگو با خبرنگاران يادآور شد: دولت در زمينه هدفمندي يارانه ها به تعهدات خود به خوبي عمل نكرده است و با توجه به برخي تخلفات در اين راستا طرح سؤال از رئيس جمهور با 175 امضا در دستور كار قرار دارد.
نماينده مردم شهرضا در مجلس افزود: طرح سؤال از محمود احمدي نژاد به عنوان آخرين مأموريت مجلس هشتم تلقي خواهد شد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي: المپيادها ميداني براي فعال كردن نخبگان جوان است

ساري- خبرنگار كيهان:
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: المپيادهاي علمي ميداني براي فعال كردن نيروهاي نخبه جوان كشور است.
احمد ناطق نوري در حاشيه بازديد از المپياد علمي دانشجويي كشور، به خبرنگار كيهان گفت: وقتي دانشجويان را مشغول فعاليت علمي مي بينم جاي بسي خوشحالي است.
وي با اشاره به پيشرفت علمي و فن آوري در كشور افزود: اين المپيادها مي تواند نردبان خوبي براي دستيابي به فن آوري جديد باشد و در جهت پيشرفت علوم جديد پژوهشي گام هاي مهمي برداشته شود.
نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه توانمندي خارق العاده ايران سبب شگفتي جهانيان شد، گفت: جوانان متفكر اين كشور در اقدامي توانستند يكي از مجهزترين هواپيماي جاسوسي آمريكا را در خاك ايران اسلامي به كنترل درآورند و همچنين در اقدام نوين ديگري همزمان با آن در درياي خزر استان مازندران بزرگترين مخازن گازي كشور كشف شد.
ناطق نوري خاطرنشان كرد: كشف اين ميدان گازي مهم ولي بررسي ابزار آلات و ادوات طراحي شده در اين امر بسيار مهمتر است كه توسط جوانان اين مرز و بوم با دانش فني بومي و تخصص مهندسين كسب شده است.
وي با بيان اينكه المپيادها ميداني براي فعال كردن نيروهاي نخبه جوان كشور است، يادآور شد: تصورم اين است كه هرچه اين المپيادها افزايش يابد سبب متمركز شدن دانشجويان از تمام استان ها شده تا در مقابل يكديگر به تبادل اطلاعات بپردازند و مي توانند با هم جمع بندي بهتري داشته باشند.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: 8 هزار ميليارد ريال براي طرح هاي آبياري تحت فشار اختصاص يافت

سمنان-خبرنگار كيهان:
معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي در سمنان از اختصاص مبلغ هشت هزار ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرحهاي آبياري تحت فشار در كشور خبر داد.
سيدرحيم سجادي افزود: امسال اجراي حدود 270 هزار هكتار طرح آبياري تحت فشار در برنامه اين وزارت خانه قرار دارد.
وي با اشاره به وجود هشت ميليون و 700 هزار هكتار اراضي آبي در كشور گفت: تاكنون يك ميليون و 100 هزار هكتار از اين اراضي تحت پوشش اين سامانه ها قرار گرفته است.
وي گفت: اجراي آبياري تحت فشار علاوه بر اينكه 50درصد مصرف آب را كاهش مي دهد 30درصد افزايش توليد را نيز بدنبال دارد.
سجادي افزود: امسال سهم آورده بهره برداران سيستم هاي آبياري از 50 درصد سال قبل به 15درصد كاهش يافته و 85درصد اعتبار اين طرح از طريق دولت تامين مي شود.
معاون وزير جهاد كشاورزي از كشاورزان خواست تا در بهره برداري از سامانه هاي آبياري تحت فشار به مصرف انرژي نيز توجه كنند و در ساعات پيك مصرف بين 19 تا 23 حتي الامكان سيستم را از مدار خارج كنند كه اين روش باعث مي شود هزينه هر كيلو وات برق مصرفي از 80 ريال به 40 ريال كاهش يابد.
معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي يكي از مهمترين اولويت هاي اين وزارت خانه را توسعه آبياري تحت فشار در كشور اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما با حضور معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي دو باب استخر ذخيره آب و پروژه سيستم آبياري تحت فشار باراني سنترپيوت در اين استان افتتاح و دو پروژه ديگر مورد بازديد قرار گرفت.
در سفر يك روزه سيد رحيم سجادي و همراهان به استان سمنان، استخر هاي ذخيره آب كشاورزي شركت صفائيه دشت سمنان لاسجرد به حجم 15 هزار متر مكعب و سيستم آبياري تحت فشار باراني (سنترپيوت) مزرعه عرب پناهان در سطح 4/22 هكتار به بهره برداري رسيد.
معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي همچنين در اين سفر يك روزه از سيستم آبياري تحت فشار زير سطحي شركت صفائيه دشت سمنان بازديد كرد. اين سيستم در زمين ها و آب شور كاربرد دارد. اين پروژه در سطح 80 هكتار باغ پسته احداث شده است.

 



امام جمعه كاشان: نامزد نمايندگي مجلس نبايد مدام رنگ عوض كند

كاشان - خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: يكي از شاخصه هاي مهم انتخاب فرداصلح در انتخابات آن است كه آن شخص در موضع گيري سياسي اش ثابت قدم بوده و با تغيير جريان ها مدام عوض نشود.
آيت الله عبدالنبي نمازي با اشاره به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد بامطالعه سوابق كاري نامزد مورد نظر بررسي كرد كه آن شخص همواره موضعش يك چيز بوده نه آنكه با آمدن جريان راست برود دنبال راست و با حاكم شدن جريان چپ به سراغ نگرش چپ رود.
وي تصريح كرد: چنين كسي كه در موضع سياسي اش ثبات ندارد صلاحيت انتخاب شدن به عنوان نماينده مجلس را نيز ندارد.
عضو خبرگان رهبري به شاخصه هاي ديگر انتخاب فرداصلح در انتخابات اشاره كرد و افزود: همانگونه كه مهم ترين ميزان در همه چيز ولايتمداري است، در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز ولايت مداري يكي از پارامترها براي انتخاب فرد اصلح است.
وي، رابطه و دوستي را شاخصه نادرستي براي انتخاب فرد اصلح ذكر و خاطرنشان كرد: نبايد در انتخابات براي راي گيري از ديگران تقليد و با چشماني بسته و بدون تحقيق به يك نفر راي داده شود.

 



معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پيام نور خبر داد
سهم 60درصدي دانشجويان پيام نور در المپياد علمي كشور

ساري-خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پيام نور گفت: حدود 60درصد از دانشجويان شركت كننده در المپياد علمي دانشجويان كشور از مجموعه دانشجويان پيام نور كشور بودند.
عليرضا اژدر در آئين اختتاميه دومين المپياد رباتيك دانشجويان پيام نور كشور در مجتمع نفت محمودآباد اظهار داشت: از زماني كه وزارت علوم و تحقيقات تصميم گرفت كه معاونت دانشجويي و فرهنگي از هم منفك شود؛ كه اولين دانشگاهي كه اين امر را اجرا كرد دانشگاه پيام نور بود كه سبب تحولي عظيم در اين دانشگاه شد.
وي با اشاره به اينكه دانشگاه پيام نور حدود يك چهارم از كل دانشجويان كشور را در خود جاي داده است گفت: در المپياد اخير علمي كشور نيز حدود 60درصد دانشجويان شركت كننده از مجموعه پيام نور بودند.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پيام نور كشور با بيان اينكه عدالت محوري مهمترين هدف دانشگاه پيام نور است، افزود: بردن علم به تمام نقاط كشور و برخورداري مردم و جوانان نقاط دوردستي كه كسي فكر نمي كرد در آنجا مركز علمي ايجاد شود از گام هاي بلند اين واحد دانشگاهي بوده است.
اژدر افزود: دانشگاه پيام نور در بين تمامي دانشگاه هاي كشور رتبه 21 را كسب كرده و در بين دانشگاه هاي دنيا نيز اين خانواده بزرگ علمي، رنكينگ دو هزار و 307 را در اختيار دارد.
وي با اشاره به رضايت 75درصدي شركت كنندگان در اين المپياد به ميزباني مازندران اظهار داشت: بايد با شركت دانشجويان در المپيادهاي علمي استعدادهاي ناشناخته شناسايي شده و زمينه هاي لازم براي پيشرفت آنها را فراهم كنيم.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پيام نور كشور با تأكيد بر اين كه تلاش براي رسيدن به خودكفايي علمي، خودباوري ملي و تحقق شعار «ما مي توانيم» سرلوحه كار دانشجويان پيام نور است، خاطرنشان كرد: دانشجويان مستعد از افتخارات دانشگاه پيام نور هستند كه بايد بيش از گذشته به آنها توجه داشته باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

جايزه وزارت ارشاد به مستندساز بي بي سي
مديران دفتر شعرجوان، كتاب سال اين جشنواره را - كه به نام شاعر انقلابي قيصر امين پور رقم خورده است- به كسي داده اند كه طي چند سال اخير به فعاليت هاي سياسي عليه نظام اسلامي مشغول شده است.
به گزارش فارس، برنده اين جايزه «روجا چمنكار» كه با داوري افرادي مانند شمس لنگرودي، علي باباچاهي، عنايت سميعي، فرزان سجودي و البته حضور و سخنراني چهره هايي همچون حافظ موسوي و محمود معتقدي معرفي شده، كتابي با عنوان «مردن به زبان مادري» را توسط نشر «چشمه» منتشر كرده است، كتابي كه نه تنها از نظر محتوا و جوهره شاعرانه چندان قابل دفاع نيست بلكه بيشتر شعرها همان طور كه از نام كلي كتاب نمايان است به سياه نمايي از وضعيت موجود ايران مي پردازد.
بايد پرسيد مجموعه دفتر شعر جوان كه به صورت خانوادگي توسط عبدالملكيان، فرزند و عروسش مديريت مي شود چرا با سوءاستفاده از اعتماد ناظران وزارت ارشاد و متوليان هفته كتاب اصرار بر اهداي جوايز خود كه به طور مستقيم از بيت المال تامين مي شوند به گروهي خاص از اپوزيسيون نظام دارد؟
پخش مستند «يادها، بوسه ها و خنجرها» در برنامه آپارات بي بي سي فارسي به كارگرداني روجا چمنكار و گفت وگو با اين كارگردان-شاعر، فعاليت در كميته گزارشگران حقوق بشر، همكاري در پروژه موسيقايي «تاس سبز» پيشكش به جنبش سبز مردم ايران، تنها بخش هايي از فعاليت هاي سياسي برنده كتاب سال شعر جوان جايزه قيصر امين پور است!
تهيه كننده: ديدن فيلم كاهاني را به خانواده ها توصيه نمي كنم
يك تهيه كننده سينما گفت: ديدن فيلم «اسب حيوان نجيبي است» را به خانواده ها و به مردم توصيه نمي كنم، و به نظرم سر تا پاي اين فيلم دروغي بيش نيست. روح الله برادري در گفت وگو با سينما پرس درباره فيلم «اسب حيوان نجيبي است»، گفت: من اين فيلم را ديده ام و از فضاي سياهي كه اين فيلم ترسيم كرده بود، متعجب شدم. اگر بخواهم راحت تر بگويم قلبم به درد آمد. برادري در ادامه سخنان خود با تاكيد بر ارزش هاي انقلاب، گفت: وظيفه ما فيلمسازان اين است كه از ارزش هاي انقلاب دفاع كنيم و آن ها را براي مردم پررنگ تر نمائيم. ساختن فيلم هاي چالشي با مفاهيم نادرست جز گمراه كردن ذهن مخاطبان چيزي به دنبال نخواهد داشت و آنها را به سمت و سويي ديگر مي برد. مسايلي را مطرح مي كند كه واقعيت خارجي ندارند و اين به سينماي ما ضربه هاي جبران ناپذيري مي زند.
اين تهيه كننده سينما در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برايم جالب است كه اين فيلم چگونه پروانه نمايش گرفته است.
مرتضي گودرزي ديباج:جشنواره «ايران 1404»
به كمك سياستمداران مي آيد
دبير كل جشنواره هنري ايران 1404 در توضيح ويژگي هاي اين جشنواره گفت: جشنواره هنري ايران 1404 اولين جشنواره است كه به منظور تفسير هنرمندانه از سند چشم انداز 20 ساله نظام طراحي شده است كه مراحل مطالعاتي آن سال گذشته انجام شد و در بهمن ماه نيز اين جشنواره بسيار مهم با موفقيت برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگاركيهان، مرتضي گودرزي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: اين جشنواره با هدف تبيين مجدد اهداف سند چشم انداز 20 ساله ايران در قالب آثار هنري طراحي شده است و ما نيز به هنرمندان سفارش كرديم كه در آثارشان به موضوع جشنواره توجه داشته و نسبت به اهداف سند چشم انداز 20 ساله نگاه همياري و دلسوزانه داشته باشند.
گودرزي در ادامه گفت: اين جشنواره از معدود جشنواره هايي است كه هنرمندان به كمك سياست مداران مي آيند تا آنچه در قالب برنامه ملي طراحي شده است، در شأن كشور محقق شود و به نوعي يك عمليات فرهنگي و هنري است.دبير كل اين جشنواره همچنين گفت: نزديك به دو هزار اثر به دبيرخانه رسيده است كه البته فرصت ارسال آثار تا 20 دي باقي است و آثار بيشتري به جشنواره ارسال خواهد شد.
وي در پايان گفت: ما چهار محور مشخص كرديم و از هنرمندان خواستيم صرفا در اين حوزه ها به خلق اثر بپردازند. اول اينكه بر روي موانع تحقق سند چشم انداز 1404 كار كنند. دوم اينكه بر روي آسيب شناسي وضع موجود تمركز كنند. سوم اينكه افق هاي دور سند چشم انداز را به صورت زيبا تشريح كنند و چهارم اينكه راه و راهكار نشان دهند. جشنواره هنري ايران 1404 در رشته هاي سينما، انيميشن، نمايش، هنرهاي تجسمي، طنز، معماري، موسيقي و ادبيات 8 تا 10 بهمن سال جاري برگزار مي شود.
مهلت ارسال آثار جشنواره بين المللي شعر فجر تمديد شد
دبير ششمين جشنواره بين المللي شعر فجر از تمديد مهلت ارسال آثار به اين جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به درخواست مكرر شاعران مهلت ارسال آثار تمديد شد. پرويز بيگي حبيب آبادي گفت: مهلت ارسال آثار به ششمين جشنواره بين المللي شعر فجر تا پايان آذرماه تعيين شده بود اما با توجه به تماسهاي مكرر شاعران با دبيرخانه جشنواره و درخواست فرصت بيشتر براي انتخاب و ارائه شعر اين فرصت به طور حتم تمديد خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14