(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 اسفند 1390- شماره 20161

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طرح چهار مرحله اي ايران براي ثبات در خاورميانه
رئيس مجلس: انگليس فكري به حال وزير زياده گوي خود بكند
جامعه روحانيت مبارز: انتخابات 12 اسفند نشان دهنده پيوند ميان امت و رهبري بود
خارج از دستور
مدير مسئول كيهان در ويژه برنامه «بيست و دو»:
اگر بودجه اي در اختيارم بود هزينه شبكه هاي ماهواره اي را مي پرداختم كه تعطيل نشوند
افشاي ابعاد جديدي از پرونده فساد بانكي در نشست ناظر ويژه با خبرنگاران
معافيت هزار پسر تحت حمايت كميته امداد از خدمت سربازي
آمانو : ديدگاه دولت هاي عضو براي حل مساله هسته اي ايران اهميتي حياتي دارد
مشاور وزير و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور:
60 درصد امكانات ستاد عالي را به كانون هاي مساجد روستايي و عشايري اختصاص داده ايم



در همايش« قدس پايتخت فلسطين، اعراب و مسلمانان» مطرح شد
طرح چهار مرحله اي ايران براي ثبات در خاورميانه

سفير ايران در بيروت در همايش «قدس پايتخت فلسطين، اعراب و مسلمانان» طرح چهار مرحله اي كشورمان براي ثبات در خاورميانه را تشريح كرد.
كميته حمايت از مقاومت فلسطين در تاريخ 14 اسفند ماه 1390 همايش «قدس پايتخت فلسطين، اعراب و مسلمانان» را با حضور بسياري از شخصيت ها، رؤساي احزاب و گروه هاي فلسطيني و لبناني و سفراي سوريه و جمهوري اسلامي ايران در بيروت برگزار كرد.
در اين همايش كه با سخنراني سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان افتتاح شد، غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران نيز طي سخناني، آخرين مواضع و مباني سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در خصوص قضيه فلسطين، قدس و مسجد الاقصي را تبيين كرد.
وي اظهار داشت: به ما مي گويند كه چرا همواره بر طبل جنگ مي كوبيد و با صلح و آرامش در منطقه مخالفت مي كنيدً ما از آنها سؤال مي كنيم كه اگر منظور شما از برقراري صلح و آرامش، گفت وگو و صلح با رژيم صهيونيستي مي باشد، ما از اساس اين رژيم را به رسميت نمي شناسيم كه بخواهيم با هرگونه طرح صلحي با اين رژيم موافقت كنيم و اگر منظور شما احقاق حقوق مردم فلسطين و برقراري آرامش در منطقه است، ايران همواره در كنار حقوق ملت ها بوده و بر آرامش و ثبات در خاورميانه و صحنه بين المللي تأكيد دارد و در اين راستا نيز طرح چهار مرحله اي ارائه داده ايم.
سفير كشورمان ادامه داد: در ابتدا بازگشت تمامي آوارگان به سرزمين مادري خود يعني فلسطين بايد تحقق يابد. سپس برگزاري انتخابات سراسري با مشاركت همه مردم اصلي فلسطين اعم از مسيحي، مسلمان و يهوديان. در مرحله بعد، تشكيل يك نظام سياسي كه منتخب مردم باشد و سپس اين نظام منتخب در خصوص وضعيت ساكناني كه فلسطيني اصيل نيستند، تصميم گيري خواهد كرد. پاسخ غرب به طرح ما اين بوده كه اين طرحي ممتاز، مترقي و پيشرفته است ولي يك مشكل دارد و آن هم اينكه اسرائيل نمي پذيرد.
ركن آبادي به مواضع آمريكا در قبال رژيم صهيونيستي به ويژه اظهارات اخير اوباما اشاره كرد و گفت: همه رؤساي جمهوري آمريكا تأكيد داشته اند كه امنيت رژيم صهيونيستي، امنيت آمريكا مي باشد ولي اخيراً اوباما با صراحت گفته كه امنيت اسرائيل يك امر مقدسي براي آمريكا مي باشد.
وي با بيان اينكه اين چنين رويكردي، وظيفه ما را سنگين تر خواهد كرد، يادآور شد: ما معتقديم در سايه اين حمايت هاي ظالمانه از رژيم صهيونيستي گزينه وحدت مسلمانان و انسجام عربي- اسلامي و كليه آزادگان جهان در مقابل تجاوزات صهيونيستي- آمريكايي يك ضرورت استراتژيك مي باشد و گزينه مقاومت تنها راه اعاده حقوق خواهد بود و در اين مسير، فلسطيني ها تنها نخواهند بود و ايران عليرغم همه فشارها و توطئه ها از آنان حمايت مي كند و اين حمايت را يك وظيفه ديني و الهي مي داند.
ركن آبادي در پايان به وضعيت متزلزل و سست رژيم صهيونيستي همچون خانه عنكبوت اشاره كرد و وعده الهي و پيروزي حق و عدالت را محقق دانست.

 



رئيس مجلس: انگليس فكري به حال وزير زياده گوي خود بكند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اظهارات مداخله جويانه ويليام هيگ گفت: بايد دولت انگليس فكري به حال وزير خارجه خود بكند چرا كه به نظر مي رسد هم زياد حرف مي زند و هم حرف بي حساب.
علي لاريجاني در نخستين جلسه مجلس پس از 3 هفته تعطيلات انتخاباتي در نطق پيش از دستور خود اظهار داشت: آنچه ويليام هيگ درباره انتخابات ايران بيان كرد همگي ناشيانه و دور از حكمت بود، قاعدتا وزير خارجه انگليس بايد نسبت به حوادث هوشيار باشد.
وي افزود: اين رفتارهاي دولت انگليس نشان مي دهد كه تصميم مجلس هشتم در كاهش روابط با آن كشور كاملا به موقع و درست بوده است. چرا كه همين قضاوت آنها حكايت از عقب افتادگي سياسي و نديدن واقعيات دارد.
لاريجاني با اشاره به انتخابات اخير گفت: انتخابات نهم مجلس در موقعيتي چند وجهي برگزار شد كه همه وجوه آن پراهميت است.
وي با اشاره به وجه نخست اين انتخابات گفت: اين وجه مربوط به ارزيابي غرب پس از يك دوره ماجراجويي و تحريم عليه ملت ايران بود. تصور آنها بر اين مبنا بود كه با يك انتخابات كم رونق مي توانند همگرايي بيشتري در صحنه بين الملل براي فشار بر ملت ايران فراهم كنند لذا تبليغات وسيع خود را بر ايجاد ياس و تحريم انتخابات بنا كردند.
رئيس قوه مقننه ادامه داد: وجه دوم نگاه حساس جريان ها، ملت ها و دولت هاي منطقه به انتخابات مجلس بود مخصوصا پس از انقلاب هاي يكسال اخير، از طرفي عده اي از انقلابيون و دوستداران ملت ايران به دليل حجم وسيع تبليغات با اضطراب و نگراني پيگير نتيجه انتخابات بودند و از طرف ديگر برخي از مرتجعين منطقه كه امروز صف معاندين در مقابل انقلاب هاي دموكراتيك را شكل داده اند، فرصت طلبانه به دنبال به دست آوردن نقطه ضعف در اين انتخابات بودند تا آن را چنان بزرگ كنند و با كوفتن بر سر جريان بيداري اسلامي الگوي پيشتاز آنها را تخريب كنند و تخم ياس را در پيگيري اهداف نهضت ها در دل هاي انقلابيون بكارند و به همين جهت اين گروه هم راستا با جريان استكبار از ظرفيت تبليغاتي خود براي دلسردي مردم بهره جستند.
وي وجه سوم اهميت انتخابات مجلس را در برخي جريانات داخلي كشور دانست كه با تحليل اشتباه از شرايط و وزن سياسي خود و به بهانه رد صلاحيت حضور خود را كم فروغ كردند.
لاريجاني افزود: البته مشاهده شد كه اولا شوراي نگهبان از جريان اصولگرا بيشتر عدم تائيد ارائه كرد تا اصلاح طلبان و اكثر قريب به اتفاق اصلاح طلبان تائيد صلاحيت شدند، ثانيا نتايج حضور چشمگير ملت و انتخابات نشان داد ملت ايران فهم و تعريف درستي نسبت به منافع ملي و مسئوليت انقلابي و اسلامي خود دارد و حيثيت خود را دستخوش هوس هاي سياسي گروه ها و احزاب نمي كند.
لاريجاني وجه چهارم انتخابات مجلس را شرايط سياسي و اقتصادي داخلي كشور دانست و ادامه داد: گراني مخصوصا در ماه هاي اخير و در آستانه انتخابات و بيكاري به شدت توده مردم را ناراحت كرده و از طرفي دعواهاي سياسي حاشيه اي و كشمكش ها و بداخلاقي ها بخصوص در دوره تبليغات انتخابات وجه قدرت طلبي را عليرغم دعاوي اسلامي و ولايتي بودن به رخ ملت مي كشاند.
نطق پيش از دستور حداد عادل
غلامعلي حداد عادل نيز در نطق پيش از دستور خود با تشكر از حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: پيروز حقيقي اين انتخابات ملت ايران بود، مردم با همان بصيرت و عزم و اراده اي كه در 9 دي ماه 88 نشان داده بودند و با همان شور و شعوري كه در 22 بهمن امسال داشتند در صحنه انتخابات 12 اسفند شركت كردند.
حداد عادل همچنين تصريح كرد: مردم ايران ثابت كردند كه حقيقت را به درستي تشخيص مي دهند و دوست را از دشمن به دقت باز مي شناسند، مردم ثابت كردند كه مصالح و منافع كشور خود را مي شناسند و همچنين ثابت كردند كه موقعيت شناس هستند و تصميم درست را در لحظه درست اجرا مي كنند.
وي ادامه داد: اين انتخابات نشان داد كه مردم ايران همان مردمي هستند كه در سال 57 به اطاعت از امام، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند و اكنون با بهره مندي از تجربه ارزشمند سياسي، فرهنگي و اجتماعي 33 ساله در كوره حوادث بزرگ آب ديده شدند و امروز با انگيزه بيشتر و انديشه اي روشن تر پشت سر رهبري شجاع، مدير و مدبر راه پرافتخار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را ادامه مي دهند.
اصغر گرانمايه پور نماينده كاشان و آران و بيدگل نيز در نطق ميان دستور خود با تشكر از حضور مردم گفت: حضور مردم در انتخابات 12 اسفند جهانيان را به تعجب واداشت و دشمن را به لرزه درآورد و تدابير حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي شكل گيري اين اقتدار معجزه آسا و نمايش مردم سالاري ديني را رقم زدند.
همچنين فرهاد دلق پوش نماينده مردم آستارا نيز طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس با تشكر از ملت ايران براي حضور پرشكوه در انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: ملت ولي نعمت ما هستند و انتخاب حق آنهاست و انتخابات آزاد و قانون مند و عادلانه مسير تعيين سرنوشت يك ملت و كشور است.
مجلس براي دولت
بودجه دو ماهه مي نويسد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه ديروز با اعلام اينكه مانند سال گذشته به دليل كمبود وقت براي ماههاي فروردين و ارديبهشت 91 بودجه اي جداگانه از لايحه سالانه تنظيم مي شود از كميسيون برنامه و بودجه خواست تا با همكاري دولت متن اين بودجه را براي هفته آينده به مجلس ارائه كند.
لاريجاني درباره بررسي لايحه بودجه 91 از كميسيون هاي مجلس خواست هرچه سريعتر نظرات خود را ارائه كنند تا هفته آينده كميسيون تلفيق بودجه كار خود را آغاز كند.
وي گفت: با توجه به عدم اقدام به موقع دولت در ارائه بودجه آن هم با تأخير دو ماهه، به نظر مي رسد چاره اي جز ارائه طريق، نظير سال گذشته به صورت بودجه براي دو ماه اول سال 91 را نخواهيم داشت و مناسب است كميسيون بودجه با كمك دولت متن آن را براي هفته آينده تنظيم و به مجلس ارائه كند.
قرائت تحقيق و تفحص مجلس از تربيت بدني
در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلامي سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس گزارش نهايي تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني كه به دنبال تقاضاي مصطفي كواكبيان نماينده سمنان انجام شده بود را قرائت كرد.
همچنين در اين جلسه گزارش مجلس در مورد عدم اجراي بخش هايي از قانون بودجه سال 90 كل كشور در مجلس قرائت و پس از تصويب مجلس به قوه قضائيه ارسال شد.
مخالفت مجلس با الزامي شدن ثبت ازدواج موقت
ستار هدايت خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد و سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز در جلسه علني ديروز و در جريان بررسي ماده 22 لايحه حمايت از خانواده كه براي رسيدگي بيشتر به كميسيون قضايي ارجاع شده بود، پيشنهاد حذف جزئي از اين ماده را ارائه داد كه در صورت تصويب آن، ثبت نكاح موقت الزامي مي شد.
پس از سخنان پيشنهاددهنده و نماينده موافق و مخالف، دولت و كميسيوني با اين پيشنهاد مخالفت كردند و پيشنهاد مذكور به راي وكلاي ملت گذاشته شد كه نمايندگان نيز با 30 راي موافق، 59 راي مخالف و 24 راي ممتنع از 195نماينده حاضر در جلسه، با پيشنهاد الزامي شدن ثبت نكاح موقت مخالفت كردند.
وكلاي مردم در خانه ملت همچنين ماده 22لايحه حمايت از خانواده كه يكي از مواد جنجالي لايحه مذكور بود را بررسي و با 104راي موافق، 6 راي مخالف و 12 راي ممتنع تصويب كردند.
نمايندگان در ماده 22 مقرر كردند كه نظام حقوقي جمهوري اسلامي ايران در جهت استحكام نظام خانواده از نكاح دائم حمايت مي كند و نكاح موقت نيز با لحاظ شرايط باردار شدن زوجه، توافق طرفين و شرايط ضمن عقد الزامي شد.
وكلاي ملت همچنين در تبصره ذيل اين ماده مصوبه كردند كه ثبت نكاح موقت بايد در دفاتر اسناد رسمي ازدواج و يا ازدواج و طلاق و با آئين نامه اي كه بعداً تصويب خواهد شد به ثبت برسد.
در ادامه جلسه ديروز محمدمهدي مفتح سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس گزارش كميسيون برنامه و بودجه در مورد عدم اجراي جزء «ب» بند يك و تبصره هاي بند 2 قانون بودجه سال 90 كل كشور را قرائت كرد.
بعد از قرائت اين گزارش در صحن علني علي لاريجاني رئيس مجلس اين گزارش را به راي مجلس گذاشت و نمايندگان مجلس نيز با 113 راي موافق، 2 راي مخالف و 22 راي ممتنع با آن موافقت كردند و لاريجاني بر همين اساس اعلام كرد كه اين گزارش به قوه قضائيه ارسال خواهد شد.

 



جامعه روحانيت مبارز: انتخابات 12 اسفند نشان دهنده پيوند ميان امت و رهبري بود

جامعه روحانيت مبارز طي بيانيه اي اعلام كرد: آنچه در روز 12 اسفند اتفاق افتاد، نشان دهنده پيوند ميان امت و رهبري، وفاداري مردم به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است.
جامعه روحانيت مبارز طي بيانيه اي با قدرداني از حضور پرشكوه مردم در انتخابات 12 اسفند، اعلام كرد: آنچه در روز انتخابات اتفاق افتاد، نشان دهنده پيوند ميان امت و رهبري، وفاداري مردم به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
ملت بزرگوار سرافراز و سلحشور ايران اسلامي بار ديگر در انجام تكليف الهي و ملي خود و در حمايت و تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) با تمام وجود به ميدان آمده و با مشاركت فعال در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حماسه 12 اسفند ماه را به وجود آورد و توطئه و دسيسه هاي دشمنان را خنثي كرد.
جامعه روحانيت مبارز با سپاس از درگاه ايزد منان از عموم ملت ايران به جهت حضور گسترده در عرصه انتخابات و ارائه راي هدفمند كه شكل دهنده مجلسي كارآمد مي باشد صميمانه تشكر مي نمايد.
آنچه اتفاق افتاد نشان دهنده پيوند ميان امت و رهبري، وفاداري مردم به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است و از نمايندگان محترم انتظار دارد كه رقابت ها را به ائتلاف و اتحاد و برادري تبديل كرده و در راستاي وظيفه اصلي با نظارت كامل و تصويب قوانين متقن و مفيد به ملت غيور و با وفاي ايران خدمت نمايند.
در خاتمه جامعه روحانيت مبارز بار ديگر از مردم بزرگوار و مسئولين و دست اندركاران و نهادها و تشكل ها به ويژه شوراي محترم نگهبان و روساي محترم قواي سه گانه در راه برگزاري انتخاباتي با شكوه آرام و آزاد تشكر مي نمايد.

 



خارج از دستور

رئيس جمهور 24 اسفند به مجلس مي آيد
يك عضو هيئت رئيسه مجلس گفت رئيس جمهور تا 24 اسفند براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان به صحن علني مي آيد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا با اشاره به ادامه بررسي طرح سوال نمايندگان از مجلس گفت: زمان حضور احمدي نژاد در صحن علني هنوز قطعي نشده است، اما رئيس جمهور تا چهارشنبه هفته آينده يعني 24 اسفند ماه در صحن حاضر خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: البته هنوز اينكه رئيس جمهور اين هفته يا هفته آينده به صحن بيايد، مشخص نشده و بايد اين مسئله در هيئت رئيسه مورد بحث قرار گيرد.
سبحاني نيا تاكيد كرد: اگرچه رئيس جمهور بايد تا پايان هفته آينده به صحن بيايد ولي هنوز نظر دولتي ها در اين باره اخذ نشده است.
گويا براي راي گيري آمپول تقويتي لازم است
در بررسي لوايح موافقتنامه همكاري در زمينه قرنطينه گياهي و حفظ نباتات بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت هاي جمهوري تاجيكستان و جمهوري تركيه بعضا اصل وحذف لايحه مورد تاييد نمايندگان قرار نگرفت و با انجام اصلاحاتي جزئي در مجلس تصوب شد.
بر اين اساس، لاريجاني ضمن آن كه نمايندگان را دعوت به شركت در راي گيري ها مي كرد، گفت: امروز چرا وضعيت اين چنين است؟ مثل اين كه براي راي گيري آمپول تقويتي لازم است. بهتر است ضمن ديده بوسي راي نيز بدهيد.
گفتني است، نمايندگان پس از چند هفته تعطيلي و برگزاري انتخابات كه منجر به انتخاب حدود 140 تن از آنان براي مجلس نهم شد در جلسه علني ديروز -دوشنبه - با يكديگر ديده بوسي مي كردند. به ويژه اين امر در مورد حدادعادل كه راي اول مردم تهران را به خود اختصاص داده است چشمگير بود.

 



مدير مسئول كيهان در ويژه برنامه «بيست و دو»:
اگر بودجه اي در اختيارم بود هزينه شبكه هاي ماهواره اي را مي پرداختم كه تعطيل نشوند

به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، حسين شريعتمداري در ويژه برنامه «بيست و دو» در خصوص تبليغات فراوان شبكه هاي ماهواره اي در مورد شركت نكردن مردم در انتخابات و اين كه چرا مردم به حرف هاي آنها گوش نكردند، گفت: چند سال قبل خبرنگار CNN به كيهان آمده بود. در آنجا يك سؤالي در مورد تلويزيون هاي ماهواره اي مطرح كرد و گفت كه نظر شما در اين مورد چيست، گفتم؛ اگر من اختيار و بودجه داشتم هزينه شبكه هاي ماهواره اي را مي دادم تا به هيچ وجه تعطيل نشوند.
وي ادامه داد: در اين هنگام خبرنگار CNN پرسيد؛ واقعا چنين تصوري داريد؟ گفتم آره، بعد چند كليپ كه از آنها ضبط كرده بودم را به ايشان نشان دادم خود خبرنگار گفت واقعا همين است كه شما مي گوييد.
مدير مسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: برنامه شبكه هاي ماهواره اي خنده دار است.
شريعتمداري افزود: به نظر من فعاليت اين شبكه ها بسيار به نفع ماست و من هنوز بر اين باورم كه اگر فعاليت هاي بعضي از آنها در حال افول است، به طريقي به آنها كمك بشود، آنها بي آن كه بخواهند و بدانند به ما كمك مي كنند.
مدير مسئول روزنامه كيهان در ادامه سخنان خود در خصوص «نرم» مشاركت مردم در انتخابات پارلماني در جهان گفت: سقف «نرم» در انتخابات پارلماني 03 درصد است يعني 03 درصد خيلي بالاست و زير 52 تا 02 را هم عادي مي دانند ، اين قاعده است و همه جا هم همين طور است.
شريعتمداري بيان داشت: ما در اينجا مسائل مان خيلي متفاوت است. در كشورهاي اروپايي اصلا اصراري بر شركت نيست، چون آنها به يك حداقلي اكتفا مي كنند خيلي هم براي تبليغات وقت و هزينه صرف نمي كنند و ديگر اين كه خود مردم هم به آرا اطمينان ندارند ، ولي در كشور ما اتحاد و اعتماد مردم به انتخابات سالم و دخالت واقعي آنان در سياستگذاري ها و تصميم سازي هاست كه توده هاي مردم را با شور و شوق به پاي صندوق هاي راي مي كشاند.
وي در خصوص پيام حضور حماسي مردم در 21 اسفند گفت: پيام داخلي اين حضور نكته خيلي تازه و ناشنيده اي نيست چون پيام براي مردمي هست كه خود آن مردم محتواي اين پيام را از قبل مي دانستند دليلش هم اين است كه خودشان حضور پيدا كردند، خودشان آن را ايجاد كردند و آفريننده اين حماسه هستند.
مدير مسئول روزنامه كيهان ادامه داد: پيام اصلي اين حماسه بيروني است يعني انتخابات در محدوده جغرافيايي ايران به اجرا درآمده است ولي آثار آن آثاري بسيار فراتر از مرزهاي تعريف شده جغرافيايي است.
شريعتمداري گفت؛ امروز دشمنان بيروني ما اين پيام را به وضوح دريافت كرده اند كه به قول شبكه NBC «مردم به نظام خود وفادارند» و ديروز شبكه يورونيوز با عصبانيت از حضور حماسي مردم در انتخابات ياد كرده و مي گفت؛ «تحليل گران ما درغرب اطلاعات غلط مي دهند و آرزوهاي خود را به عنوان خبر به افكار عمومي ارائه مي كنند ولي واقعياتي كه در ايران مي گذرد با آنچه در غرب نشان داده مي شود بسيار متفاوت و گاه متضاد است». مدير مسئول كيهان در ادامه گفت؛ پيام انتخابات حماسي 21 اسفند در نمايش اقتدار ايران اسلامي به دشمنان بيروني خود خلاصه نمي شود بلكه در سوي ديگر اين ميدان مليت هاي مسلمان و بسياري از مردم جهان ايستاده اند كه به انقلاب اسلامي عشق مي ورزند و حماسه 21 اسفند براي آنها پيام حمايت ايران اسلامي و ارائه فرمول حركت ضد استكباري است. مفتي الازهر بعد از انتخابات روز جمعه مي گويد؛ مردم ايران با حضور حيرت انگيز خود در انتخابات نشان دادند كه الگوي اسلامي و مردمي آنها يك الگوي پايدار و قابل دنبال كردن است و يكي ديگر از مقامات مصري پيشنهاد مي كند كه فرمان حضرت امير عليه السلام به مالك اشتر، مبناي قانون اساسي در كشورهاي اسلامي باشد.
شريعتمداري تصريح كرد پيام حماسه 21 اسفند براي دشمنان پيام اقتدار ايران اسلامي و براي دوستان پيام حمايت و نقشه پيروزي بر قدرت هاي استكباري بود.

 



افشاي ابعاد جديدي از پرونده فساد بانكي در نشست ناظر ويژه با خبرنگاران

پس از برگزاري جلسه اول دادگاه پرونده فساد بانكي در 29 بهمن ماه، سخنگوي دستگاه قضايي روز گذشته درنشست خبري با خبرنگاران اعلام كرد كه دومين جلسه رسيدگي به اين پرونده 21 اسفند برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي تصريح كرد: اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، دومين جلسه رسيدگي به پرونده فساد عظيم بانكي يكشنبه هفته آينده (21 اسفند) برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه در اين جلسه به اتهامات متهمان براساس كيفرخواست صادره رسيدگي خواهد شد، گفت: از همه خبرنگاران درخواست مي كنم مطالب عنوان شده را دقيق منعكس و سعي كنيد مطلبي را با ابهام منتشر نكنيد.
وي افزود: در روزهاي گذشته يكي از خبرگزاري ها به نقل از من مدعي شد كه يك مسئول اجرايي كشور درباره اين پرونده احضار شده و مورد بازجويي قرار گرفته و همچنين اعترافاتي كرده است كه بايد بگويم تمام اين مطالب كذب محض است و اين فرد نه احضار و نه بازجويي شده و اصلاً درباره مواردي كه در اين خبر منتشر شده بود اين فرد متهم نيست.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: بارها اعلام كردم كه اين پرونده به لحاظ ابعاد گسترده اي كه دارد نمي توانيم تمام كيفرخواست را يكجا صادر كرده و به دادگاه بفرستيم كه اگر قرار بر اين بود شايد يكسال ديگر جلسه محاكمه برگزار مي شد به همين دليل بخشي از پرونده را كه آماده بود به دادگاه ارسال كرديم.
دادستان كل كشور ادامه داد: همانطور كه قبلاً گفتم تعدادي از متهمان كه كيفرخواست آنها به دادگاه ارسال شده همچنان اتهامات مفتوح ديگري دارند و بيش از 100 نفر مورد تحقيق قرار گرفتند و هنوز براي تعدادي از آنها قرار مجرميت صادر نشده است.
انتخابات در امنيت كامل برگزار شد
همچنين سخنگوي قوه قضائيه در اين نشست خبري گفت: انتخابات امسال در امنيت كامل برگزار شد و نسبت به دوره هاي قبل در سطح بهتري بود. بداخلاقي ها و تخلفات انتخاباتي و همچنين شكايات مردمي و مراجع رسمي نيز در اين دوره نسبت به دوره هاي قبل بسيار كمتر بود.
محسني اژه اي درباره فعاليت ستادهاي پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي گفت: در اين راستا 775 جلسه در سطح كشور برگزار شد كه از مجموع اين جلسات بيش از دو هزار مصوبه بيرون آمد.
اولويت هاي قوه قضائيه
محسني اژه اي با بيان اينكه از ابتداي رياست جديد قوه قضائيه برخورد با جرايم خاص، خشن، شرارت ها و سرقت هاي مسلحانه شدت گرفته است، گفت: ارزيابي ما اين است كه اقدامات سريع و قاطعانه، اعلام موارد تخلف، اجراي احكام بعضاً در ملأ عام و همچنين رسيدگي سريع كه مطالبات مردم بود پاسخ داده شده و بر اساس گزارشات مراجع ذيربط مانند نيروي انتظامي و سازمان زندان ها ارتكاب اين جرائم كاهش يافته است.
محسني اژه اي با بيان اينكه تلاش ما اين است تا در سال آينده نيز با اين مجرمان با قاطعيت بيشتري برخورد كنيم گفت: در زمينه مفاسد اقتصادي نيز بايد گفت كه اين موارد در سال آينده نيز جزء اولويت هاي قوه قضائيه قرار دارد.
پاسخ اژه اي به انحرافي ها
در اين نشست خبري، دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال فارس؛ درباره اينكه يكي از بزرگترين اتفاقات سال 90 برگزاري جلسه رسيدگي به پرونده فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني بود اما روز بعد از رسيدگي به اين پرونده برخي از رسانه ها كه وابستگي هايي به جريان مشهور به انحرافي دارند و مسئولين اين روزنامه ها محكوم شده اند اين دادگاه ها و برگزاري آن را فرمايشي قلمداد كردند، دستگاه قضايي در رابطه با اين رفتار چه تصميمي خواهد گرفت گفت: اينكه رسيدگي به اين پرونده فرمايشي قلمداد شود حقيقتاً جفاي بزرگي به دستگاه قضايي كشور شده است.
وي افزود: براي همگان مشخص شده است كه دستگاه قضايي كشور از روزي كه وارد اين پرونده شد چگونه براي به نتيجه رساندن آن تلاش كرده به گونه اي كه در پاره اي از موارد برخي از همكاران ما روزهاي تعطيل را نيز به جاي رسيدگي به خانه و خانواده به اين پرونده رسيدگي كردند.
محسني اژه اي تأكيد كرد: اين پرونده با جديت از سوي دستگاه قضايي مورد رسيدگي قرار گرفت و نهايتاً نتيجه آن برگزاري اولين جلسه دادگاه آن هم به صورت علني بود.
لغو حكم جاسوس آمريكايي در ديوان عالي كشور
سخنگوي قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره رسيدگي به پرونده جاسوس آمريكايي به نام ميرزا حكمتي گفت: تا آنجا كه خاطرم است اين پرونده با اعتراض محكوم عليه به ديوان عالي كشور رفت و سرانجام در ديوان عالي كشور حكم لغو شد و به همين دليل به شعبه هم عرض فرستاده شد.
پرونده رابطان بي بي سي
در حال رسيدگي است
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران درباره دستگيري تعدادي از كارمندان و رابطين شبكه بي بي سي گفت: درباره اين افراد كه اقداماتشان خلاف قانون بوده است پرونده هايي تشكيل شده و افرادي هم دستگير شدند.
وي گفت: در حال حاضر هم رسيدگي به پرونده اين افراد ادامه دارد.
تازه هايي از پرونده گروه آريا
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران درباره اينكه آيا تاكنون مشخص شده است كه چه ميزان پول توسط گروه اميرمنصور آريا به خارج از كشور برده شده است، گفت: بررسي هاي ما حاكي از آن است كه از طريق LCهايي كه باز شده پول قابل توجهي به خارج از كشور نرفته است.
وي گفت: هرچند اين گروه به واسطه اعتباراتي كه گرفته بودند مقداري پول به خارج از كشور برده بودند اما از آنجا كه يك خزانه داري كل براي خود به راه انداخته بودند هنوز به طور دقيق مشخص نيست چه ميزان پول توسط اين گروه به خارج از كشور برده شده است.
سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره اينكه آيا ممكن است در پرونده فساد مالي متهم جديدي داشته باشد يا خير گفت: اين گونه پرونده ها كه از گستردگي بالايي برخوردار است اين گونه نيست كه زمان دقيقي براي پايان رسيدگي به پرونده اعلام كرد. ممكن است متهمي بيايد حرف هايي بزند كه آن حرف ها نياز داشته باشد تا متهمان جديدي مورد تحقيق قرار بگيرند.
محسني اژه اي گفت: براي مثال رئيس يكي از شعبات بانك ملي كه مدتي هم در بازداشت به سر مي برد اخيرا با يكي از اقوام خود ديداري داشت كه در اين ديدار به واسطه صحبت هاي بستگان خود و آن ملاقات مطالب جديدي را مطرح كرد كه بايد به واسطه آن افراد جديدي بيايند از آنها تحقيق شود. براي همين هنوز پرونده مفتوح است.
محسني اژه اي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تعدادي از كارمندان گروه آريا مدعي هستند بعد از پذيره نويسي بانك آريا در اين بانك سهام خريده اند اما بعد از افشاي فساد مالي اموال آنها بلوكه شده است، گفت: اين افراد دو دسته بودند افرادي كه با پول خود گروه آريا اقدام به خريد سهام كرده بودند و افرادي كه با پول شخصي اقدام به اين كار كردند.
وي افزود: اگر چنانچه اين افراد ثابت كنند كه پولي كه براي خريد سهام پرداخت كرده اند از اموال گروه آريا نبوده و با سرمايه شخصي بوده است قطعا پولشان به آنها بازگردانده خواهد شد.
پرونده بيمه
در حال رسيدگي است
سخنگوي دستگاه قضا كشور در بخش ديگر سخنان خود در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران كه گفت شما در ابتداي جلسه از حضور ميليوني مردم در پاي صندوق هاي راي تشكر كرديد اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه همين مردم از شما توقع دارند كه در برخورد با متهمان پرونده بيمه ايران قاطعانه برخورد كنيد؟ گفت: من چندي قبل هم گفته بودم كه پرونده بيمه ايران در دادگاه است.
وي افزود: اين پرونده در حال رسيدگي است هرچند مانند پرونده فساد مالي اخير متهمان زيادي دارد و رسيدگي آن قطعا طولاني خواهد بود.

 



معافيت هزار پسر تحت حمايت كميته امداد از خدمت سربازي

مديركل امور حمايت هاي اجتماعي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: در 6 ماهه نخست امسال، هزار و 905 نفر از فرزندان زنان تحت حمايت اين نهاد از خدمت سربازي معاف شدند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، رضا نوروزي جعفري، مديركل امور حمايت هاي اجتماعي اين نهاد با بيان اينكه در 6 ماهه نخست امسال، 1 هزار و905 نفر از پسران تحت حمايت اين نهاد از خدمت سربازي معاف شده اند، گفت: از اين تعداد هزار و 528 نفر به دليل فوت سرپرست، 377 نفر به علت طلاق والدين از تسهيلات معافيت سربازي استفاده كرده اند كه هزار و131 نفر از آنها مددجوي شهري و 774 نفر مددجوي روستايي بوده اند.
وي افزود: براي 6 هزار و 223 نفر ديگر صدور گواهي كاهش تعرفه و 14هزار و 376 نفر انتقال به نزديك ترين منطقه محل سكونت، هزار و 439 نفر بخشش اضافه خدمت سنواتي در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفته است. مديركل امور حمايت هاي اجتماعي كميته امداد امام خميني(ره) خانوارهاي با سرپرست زن تحت حمايت اين نهاد بر اثر فوت سرپرست را 812 هزار و 788 نفر و خانواده هاي با سرپرست زن تحت حمايت بر اثر طلاق را 130هزار و 229 نفر عنوان كرد و يادآور شد: هزار و 528 نفر از خانواده هاي تحت حمايت بر اثر فوت سرپرست و 377 نفر از خانواده هاي تحت حمايت بر اثر طلاق داراي 2 فرزند ذكور هستند.

 



آمانو : ديدگاه دولت هاي عضو براي حل مساله هسته اي ايران اهميتي حياتي دارد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ضمن تاكيد بر نبود انحراف در مواد هسته اي اعلام شده ايران تصريح كرد كه آژانس از طريق گفت وگو و با روحي سازنده به مساله هسته اي ايران خواهد پرداخت و در عين حال ديدگاه هاي دولت هاي عضو براي يافتن يك راه حل در اين رابطه را حائز اهميتي حياتي خواند.
يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي صبح دوشنبه در نطق آغازين خود در برابر اعضاي شوراي حكام بار ديگر ادعا كرد: آژانس هم چنان نگراني هاي جدي در رابطه با ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته اي ايران دارد.
وي افزود: در ماه ژانويه و فوريه تيمي عالي رتبه از آژانس، دو دور گفت وگو با مقامات ايران با هدف حل كليه مسائل باقي مانده در ارتباط با برنامه هسته اي ايران را در تهران برگزار كرد. با وجود مذاكرات فشرده، هيچ توافقي درخصوص رويكردي ساختاري براي حل اين مسائل حاصل نشده است.
آمانو ادامه داد: ايران در طول اين بازديدها دسترسي به سايت پارچين را آن طور كه آژانس تقاضا كرده بود، فراهم نكرد. ايران اعلاميه اي مقدماتي درخصوص مسائلي كه در ضميمه گزارش من در نوامبر 2011 فهرست شده بود، ارايه كرد. اگرچه اين اعلاميه به نگراني هاي آژانس به شكلي اساسي پاسخ نمي دهد.
مديركل آژانس افزود: در طول اين بازديدها آژانس هم چنين پرسش هايي را درخصوص پارچين و نقش احتمالي يك كارشناس خارجي ارايه كرد.
وي رويدادهاي صورت گرفته از زمان انتشار آخرين گزارش خود در ماه نوامبر تاكنون را به اين شكل توضيح داد: سه برابر شدن توليد ماهانه هگزافلورايد اورانيوم با غناي 20 درصد در ايران در حالي كه چهار آبشار براي اولين بار عمليات خود را در فردو آغاز كردند؛ عمليات 15 آبشار ديگر در نطنز؛ آغاز توليد صفحات سوخت و يك مجتمع سوخت براي استفاده در رآكتور تحقيقاتي تهران در اصفهان و آغاز ساخت قرص ها و ميله هاي سوختي براي استفاده در رآكتور تحقيقاتي تهران IR-40.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد: آژانس همچنان به راستي آزمايي نبود انحراف در مواد هسته اي اعلام شده توسط ايران تحت توافقنامه پادمان اين كشور ادامه مي دهد، اما با توجه به اين كه ايران همكاري لازم را از جمله از طريق اجرا نكردن پروتكل الحاقي ارايه نمي دهد، قادر نيست اطمينان موثقي درباره نبود مواد و فعاليت هاي هسته اي اعلام نشده در ايران بدهد و بنابراين نتيجه گيري كند كه كليه مواد هسته اي در ايران در فعاليت هاي صلح آميز به كار گرفته مي شود.
آمانو اظهار كرد: درخصوص گام هاي آتي، آژانس به پرداختن به مساله هسته اي ايران از طريق گفت وگو و با روحي سازنده ادامه خواهد داد. هدف اساسي، حل كليه مسائل باقي مانده به ويژه مسائل مرتبط با ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته اي ايران و احياي اعتماد به ماهيت منحصرا صلح آميز فعاليت هاي هسته اي ايران بدون تاخير بيش تر است.
وي افزود: رويكرد كلي ما متمركز بر دستيابي به اين هدف خواهد بود. من معتقدم ضروري است كه فعاليت آتي ما رويكردي ساختاري را مبتني بر اقدامات راستي آزمايي آژانس دنبال كند. ديدگاه هاي دولت هاي عضو براي يافتن يك راه حل، حائز اهميتي حياتي است.
آمانو از ايران خواست «همان طور كه قطعنامه هاي الزام آور شوراي حكام و شوراي امنيت درخواست مي كنند، گام هايي را در جهت اجراي كامل توافقنامه پادمان و ديگر تعهداتش بردارد.»
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي هم چنين در رابطه با اجراي پادمان ها در سوريه، دسترسي كامل به اماكني را خواستار شد كه آژانس معتقد است با سايت ديرالزور مرتبط است و افزود: از سوريه مي خواهم در ارتباط با مسائل حل نشده مربوط به سايت ديرالزور و ديگر اماكن با آژانس همكاري كامل داشته باشد.
وي هم چنين با اشاره به توافق حاصل شده درباره برنامه هسته اي كره شمالي آن را «گام مهم در مسيري صحيح» خواند.
مدير كل آژانس هم چنين در اين باره ادامه داد همان طور كه قبلا گفته ام آژانس نقشي ضروري را براي ايفا كردن در راستي ازمايي برنامه هسته اي كره شمالي دارد، بسته به شفاف سازي بيش تر و مشورت با شركاي مربوطه ما آماده ايم به محض درخواست و با تصويب شوراي حكام به پيونگ يانگ بازگرديم.
آمانو بار ديگر از كره شمالي خواست «به طور كامل به تعهداتش تحت قطعنامه هاي شوراي امنيت براي پايبندي كامل به معاهده منع اشاعه تسليحات هسته اي عمل كند و فورا و به طور كامل با آژانس همكاري كند.»

 



مشاور وزير و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور:
60 درصد امكانات ستاد عالي را به كانون هاي مساجد روستايي و عشايري اختصاص داده ايم

حجت الاسلام والمسلمين علي سليماني دبير ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد در نشست خبري ديروز اعلام كرد كه بخش زيادي از امكانات اين ستاد به كانونهاي فرهنگي-هنري مساجد روستايي و عشايري اختصاص يافته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، مشاور وزير ضمن اعلام اين خبر افزود: در فرهنگ همه انبياء، مسجد بعنوان پايگاه هدايت مردم مطرح بوده است و در طول تاريخ بشر، بركات فراواني از مساجد نصيب جامعه بشري شده است.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني كه به مناسب سالگرد تأسيس كانونهاي فرهنگي هنري مساجد به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي، سخن مي گفت اظهار داشت:
تا سال 1388 جمعاً 7761 كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور وجود داشت كه با تلاش و كوشش اين ستاد، هم اكنون 12500 كانون فرهنگي هنري فعال در كشور مشغول خدمت هستند.
وي افزود: در عرصه تأسيس خانه هاي نور 167 درصد در ايجاد كتابخانه مساجد16 درصد و كانونهاي تخصصي مساجد 394 درصد رشد داشته ايم.
مشاور وزير و دبير ستاد عالي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد درباره ساير برنامه هاي اين ستاد افزود: راه اندازي هسته هاي پژوهشي، چاپ تفسير همراه براي ائمه جماعات و نمازگزاران، اجراي دوره هاي آموزشي، راه اندازي كانونهاي تخصصي جديد در 24 رشته، راه اندازي مراكز فرهنگي ديجيتالي، برگزاري دوره توجيهي ائمه جماعت از جمله برنامه هاي اين ستاد بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني درباره برنامه هاي اين ستاد در سال آينده اظهار داشت:
- گردهمايي اصحاب فرهنگ و هنر مساجد در جشنواره جشنواره ها
- برپايي نمايشگاه توانمندي كانونهاي فرهنگي- هنري مساجد
- اجراي طرح جامع حفظ قرآن
- برپايي اجلاس عمران معنوي مساجد
- برگزاري دوره تربيت مربي عفاف و حجاب
- برگزاري كنگره نخبگان روستايي و عشايري
- همايش مديران كانونهاي تخصصي سراسر كشور
و آغاز عمليات ساماندهي كتابخانه هاي مساجد سراسر كشور از جمله برنامه هاي ما در سال آينده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14