(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 اسفند 1390- شماره 20161

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اوباما خطاب به صهيونيست ها : تنها نتيجه سخن گفتن از جنگ با ايران افزايش قيمت نفت است
توصيه رهبرانقلاب به توسعه فضاي سبز در شهرها
مراسم تقدير از دست اندركاران سي امين جشنواره فيلم فجر برگزار شد
رضايت فرمانده معظم كل قوا از رزمايش دريايي ولايت 90
بهره برداري از 40 طرح بزرگ عمراني در استان گيلان با حضور رئيس جمهور
جمهوري آذربايجان: نمازجمعه را شنبه بخوانيد!
افزايش صادرات فرش به مرز يك ميليارد دلار
4 ميليون نفر تاكنون براي انصراف از دريافت يارانه ها معرفي شده اند
همبستگي طلاب بحريني مقيم قم با انقلابيان كشورشان
مردم امسال 700 ميليارد ريال زكات دادند
براي نخستين بار در كشور پليس گردشگر فعاليت خود را آغاز مي كند
كشف 4 معدن جديد سنگ اورانيوم در يزد
فرمانده نيروي زميني ارتش: آمادگي بالاي نيروهاي مسلح جرأت تجاوز از دشمن را گرفته است
افتتاح ده ها پروژه درماني در استان يزد
اخبار ادبي و هنري



اوباما خطاب به صهيونيست ها : تنها نتيجه سخن گفتن از جنگ با ايران افزايش قيمت نفت است

سرويس سياسي-
رئيس جمهور آمريكا طي سخناني در نشست اعضاي لابي طرفدار اسرائيل در آمريكا (آيپك) اذعان كرد كه سخن گفتن از جنگ با ايران بهاي نفت را افزايش مي دهد.
باراك اوباما روز يك شنبه گفت: آمريكا براي جلوگيري از دست يابي ايران به سلاح هسته اي هيچ ترديدي به خود راه نخواهد داد. اين ادعا در حالي است كه بارها جمهوري اسلامي ايران بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود تاكيد كرده است.
به گزارش آسوشيتدپرس از واشنگتن، اوباما در اين نشست از اسرائيل (رژيم صهيونيستي) خواست فرصت دهد تا تحريم ها ايران را منزوي تر كند. وي همچنين از اسرائيل خواست از حمله احتمالي يكجانبه به تاسيسات هسته اي ايران خودداري كند. اوباما در جمع هزاران نفر كه در نشست سالانه شوراي امور عمومي اسرائيل و آمريكا شركت كرده بودند گفت: براي حفظ امنيت اسرائيل، آمريكا و صلح و امنيت جهاني بايد گفت كه اكنون زمان اقدام نظامي نيست؛ اكنون زماني است كه بايد اجازه داد فشارها افزايش يابد و ائتلاف بزرگ جهاني كه آن را ساخته ايم حفظ شود. اوباما اين سخن تئودور روزولت را نقل كرد كه به نرمي سخن بگو ولي چماق بزرگي را در دست بگير. سخنان اوباما يك روز پيش از ملاقات بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد مطرح شد. قرار است سه نامزد جمهوري خواه، ميت رامني، ريك سانتورم و نيوت گينگريچ روز سه شنبه از طريق ارتباط ماهواره اي در اين كنفرانس سخنراني كنند. اوباما افزود: شما نبايد به سخنان من توجه كنيد؛ شما مي توانيد به حقايقي كه مي گويم بنگريد؛ ما براي اسرائيل اينجا جمع شده ايم. پيش از اوباما، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي، در سخناني مدعي شد: ايران شيطان است. اوباما گفت: بياييد با حقيقتي كه همه شما آن را درك مي كنيم آغاز كنيم؛ هيچ دولت اسرائيلي نمي تواند يك سلاح هسته اي را در دستان رژيمي تحمل كند كه هولوكاست را انكار مي كند، اسرائيل را به حذف از نقشه جهان تهديد مي كند و گروه هاي تروريستي آسيب رسان به اسرائيل را تجهيز مي كند. اوباما افزود از همه منابع قدرت آمريكايي استفاده مي كند ولي حقيقت، فقط از طريق ديپلماسي شكل مي گيرد. اوباما همچنين گفت: من به طور جدي بر اين باورم كه فرصت براي راه حل ديپلماسي هنوز باقي است و با فشار بيشتر مي توان موفق شد. وي گفت: سخن گفتن درباره جنگ، قيمت نفت را بالا مي برد و به تهران كمك مي كند تا برنامه هسته اي خود را تداوم بخشد.
ادعاهاي اوباما درباره ايران در شرايطي است كه ناظران و افكار عمومي دنيا رژيم صهيونيستي را بزرگ ترين تهديد جهاني مي دانند.
در همين حال، نوام چامسكي اخيرا در مقاله اي خاطرنشان كرد كه برخلاف آنچه تبليغ مي شود ايران تهديدي واقعي براي جهان نيست بلكه تهديد واقعي براي جهان رژيم اسرائيل است كه تاريخي مملو از تجاوز و اشغال دارد.
گفتني است؛ مخالفان جنگ با ايران بيرون از محل برگزاري اجلاس آيپك تظاهرات كردند.
همچنين، جمعي از مسيحيان معتقد و فعالان سياسي در مقابل يكي از بزرگترين مراكز «صهيونيست مسيحي» در واشنگتن در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي عليه ايران تجمع كردند و پلاكاردهايي را در حمايت از ايران به دست گرفتند.

 



توصيه رهبرانقلاب به توسعه فضاي سبز در شهرها

در هفته منابع طبيعي و روز درختكاري، رهبرمعظم انقلاب اسلامي دو اصله نهال غرس كردند.
ظهر ديروز حضرت آيت الله خامنه اي پس از غرس دو اصله نهال در سخناني، با اشاره به اهميت و ضرورت توجه به درخت و فضاي سبز در زندگي و سلامت انسان، خاطر نشان كردند: روز درختكاري يكي از روزهاي پر بركت در جمهوري اسلامي است كه موجب شده در سال هاي اخير مردم و مسئولان به درخت و محيط زيست توجه بيشتري نشان دهند.
رهبرمعظم انقلاب بي اعتنايي به منابع طبيعي در طول سال هاي متمادي گذشته را يادآور شدند و افزودند: امروز مردم موثرترين و مهمترين نقش را در احياي فضاي سبز كشور برعهده دارند و بايد در عين توجه به ايجاد فضاي سبز جديد، مراقب جنگل ها، باغات، مراتع و زمين هاي حاصلخيز موجود هم باشند.
در اين مراسم، وزراي جهاد كشاورزي و نيرو، و همچنين رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست و شهردار تهران حضور داشتند.

 



مراسم تقدير از دست اندركاران سي امين جشنواره فيلم فجر برگزار شد

گروه ادب و هنر-
مراسم تجليل از دست اندركاران برگزاري سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر يكشنبه شب با حضور جمعي از اهالي سينماي كشورمان در هتل اسپيناس تهران برگزار شد.
رئيس سازمان سينمايي كشور طي سخناني در اين مراسم با اشاره به برگزاري باشكوه و موفقيت آميز جشنواره سي ام فجر عنوان كرد: سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر، در حد استانداردهاي بين المللي برگزار شد و نظم جشنواره و كيفيت مراسم ها در سطح قابل قبولي بود و مي توانم بگويم، جشنواره سي ام يك نقطه عطف درخشاني در همه دوره هاي جشنواره فيلم فجر است.
جواد شمقدري تصريح كرد: معتقدم اكنون استانداردهاي جشنواره فيلم فجر رشد و ارتقا يافته و نسبت به دوره هاي پيشين از كيفيت و جايگاه ممتازتري برخوردار شده است.
شمقدري با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوي برخي نسبت به نحوه داوري اين دوره از جشنواره فيلم فجر گفت: هيئت داوري هم كه از 9 نفر تشكيل شده بود و همه از فيلمسازان، پيشكسوتان عرصه سينما و كارشناس اين حوزه بودند، به نظر مي رسد داوري خوبي داشتند. البته در داوري هميشه اختلاف نظرهايي وجود دارد كه ممكن است ديگران كه در بيرون از حوزه قضاوت هستند نظر ديگري داشته باشند. بايستي بپذيريم داوران همه فيلم ها را ديده اند و يك قضاوت دقيقتري دارند و من خبر دارم واقعاً ساعت ها نشستند و با همديگر بحث كردند و درنهايت آرايشان را در روز اختتاميه اعلام كردند كه به لطف خدا جوايز هم اهدا شد.
محمد خزاعي دبير سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر نيز با اشاره به انعكاس مطلوب اين دوره جشنواره در رسانه هاي داخلي و بويژه خارجي گفت: همين امروز انعكاس اخبار و ارزيابي هاي مثبت همراه با تحسين حدود 15 رسانه خارجي را شاهد بوديم و اين نشان مي دهد كه ستاد برگزاري جشنواره با ايجاد مناسبات و نگرش هاي خوب و مؤثر فضاي مناسبي را ايجاد كرد و تا حدودي توانست از ظرفيت هاي اين حوزه استفاده نمايد و انشاالله عزيزاني كه دوره هاي بعد را برگزار مي كنند موفق تر از اين دوره عمل كنند.
همچنين، در اين مراسم از دبيران جشنواره فيلم فجر در استان هاي قزوين، اصفهان، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، كرمان، فارس، البرز، خوزستان و لرستان نيز تقدير شد.

 



فرمانده ارتش خبر داد
رضايت فرمانده معظم كل قوا از رزمايش دريايي ولايت 90

فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي از رضايت خاطر فرمانده معظم كل قوا از رزمايش دريايي ولايت 90 خبر داد.
امير سرلشكر عطاء الله صالحي در جمع فرماندهان، مسئولان و كاركنان قرارگاه مقدم نيروي دريايي ناوگان جنوب با قدرداني و ابراز خرسندي از عملكرد نيروي دريايي، به رضايت خاطر فرمانده معظم كل قوا از رزمايش دريايي ولايت 90 اشاره كرد.
وي افزود: در ديداري كه با مقام معظم رهبري داشتم ايشان فرمودند «خسته نباشيد، كار شيرين و بجايي انجام گرفت، روحيه ها بسيار بالا بود، نيروي دريايي كه امروز با شوق و رغبت در آن مشغوليد فرق مي كند با نيروي دريايي چند سال گذشته چرا كه شما نشان داديد كار نشدني وجود ندارد و ثابت كرديد كه مي توانيد.»
فرمانده كل ارتش در ادامه شش شاخصه مهم برگرفته از كلام فرمانده معظم كل قوا در خصوص نيروي دريايي اعم از داشتن همت بلند، تغيير ماموريت از سرزميني و منطقه اي به راهبردي، هدف گذاري در دو بعد اهداف بلند و ميان مدت، احساس و باور تهديدات، تهيه طرح هاي مناسب و منطبق با واقعيت و همتاسازي و آموزش خوب در مراكز علمي و آموزشي نيروي دريايي از جمله دانشگاه و آموزشگاه را مشخص و تاكيد كرد كه اين نيروي راهبردي بايستي با اين توانمندي ها پيش برود.
سرلشكر صالحي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز از توانمندي لازم براي حضور در اقيانوس اطلس برخوردار است.
وي افزود: نيروي دريايي راهبردي توانمندي هاي خود را در اين زمينه با حضور در خليج عدن، درياي مديترانه، كانال سوئز، شمال اقيانوس هند و درياي سرخ به منصه ظهور رساند كه اين موضوع نشان از اقتدار ايران اسلامي و آمادگي كامل اين نيرو دارد.

 



بهره برداري از 40 طرح بزرگ عمراني در استان گيلان با حضور رئيس جمهور

سرويس شهرستانها-
رئيس جمهور در سفر به گيلان 40 طرح بزرگ عمراني با صرف اعتباري معادل 816 ميليارد و 400 ميليون ريال را به طور همزمان افتتاح كرد.
به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد با اشاره به پيشرفت هاي علمي و پزشكي كشور در چند سال اخير تاكيد كرد: اگر سرعت علمي كشور با همين شيب كنوني باشد، كمتر از 10 سال ديگر ايران به يكي از مراكز علمي دنيا تبديل مي شود.
رئيس جمهور كه براي افتتاح چند طرح عمراني مهم در يك سفر يك روزه به گيلان رفته بود، در آيين افتتاح همزمان 40 پروژه علمي، صنعتي و پزشكي در استان گيلان افزود: بايد دست به دست هم دهيم تا كشور را به خوبي بسازيم زيرا مي توانيم با ساختن ايران به جايي برسيم كه همه چشم ها به سوي ايران برگردد.
وي با يادآوري اينكه دست هاي پليد فراواني در گوشه و كنار دنيا در هم تنيده شده است تا ايران ساخته نشود، خاطرنشان كرد: همه حرف هاي آنها (دشمنان) عليه كشورمان بهانه اي بيش نيست؛ زيرا مي دانند كه اگر جمهوري اسلامي ايران ساخته شود در آن صورت الگويي متعالي براي ملت ها خواهد شد.
رئيس جمهوري افزود: با الگو شدن ايران در آن صورت در دنيا هيچ ملتي به حرف قدرت هاي استكباري گوش نخواهد داد.
احمدي نژاد با بيان اينكه قدرت هاي استكباري صنعت پيشرفته خود را به رخ ملت ها كشيده و از اين طريق خود را الگوي دنيا معرفي مي كنند، تاكيد كرد كه اين معادله بايد تغيير كند.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود درباره برخي از پروژه هايي كه در سفر روز جاري وي به گيلان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت، گفت: با توليد يك قلم داروي ضد سرطان، جمهوري اسلامي ايران گام ديگري در عرصه پزشكي در جهان برداشته است.
وي يادآور شد: بيماري ها به دليل نوع زندگي و رفتار جامعه بشري هر روز در حال افزايش و مقابله با آن كار سختي است.
احمدي نژاد با بيان اين كه در دنيا صهيونيست ها بر عرصه هاي اصلي جهان از جمله نظام بانكي، اقتصاد، مراكز اصلي سياست و مراكز تخريب فرهنگ ها حاكم هستند، يادآور شد: دنيا در عرصه دارو و درمان تحت سيطره صهيونيست هاست و آنها داروهاي مورد نياز ملت ها را به صورت قطره چكاني و بسيار محدود به ملت ها تزريق مي كنند.
رئيس جمهوري با بيان اين كه ثروت، جان و سلامت ملت ها را به غارت مي برند، خاطرنشان كرد: آنها حتي دارو را تحريم سياسي مي كنند.
رئيس قوه مجريه موفقيت دانشمندان و متخصصان كشور در حوزه هاي علمي و پزشكي كشور را يادآور شد و گفت؛ ورود به اين عرصه نيازمند خودباوري، شجاعت و پشتوانه علمي بسيار بالايي است كه خوشبختانه امروز محققان و دانشمندان ما با همت و دلسوزي پاي كار ايستاده اند.
رئيس قوه مجريه ساختن ايران را مستلزم همراهي، همدلي و كار و تلاش آحاد جامعه دانست و گفت: انجام اين ماموريت گام به گام و با تحمل كردن سختي ها امكانپذير است.
احمدي نژاد با تشكر از همه عوامل و پشتيبانان در اجراي پروژه هاي مختلفي كه در استان گيلان به بهره برداري رسيد، افزود: آنچه كه براي تعالي جامعه، رفع مشكلات ديگران، آباداني كشور و برافراشته شدن پرچم توحيد، عدالت و عزت يك ملت بزرگ صرف مي شود ماندگار است.
بهره برداري از 40 طرح بزرگ عمراني در استان گيلان
به گزارش خبرنگاري كيهان از رشت احمدي نژاد در نخستين مرحله از سفر يك روزه خود به استان گيلان باحضور در مجتمع مسكوني 210 واحدي مسكن مهر خمام، به طور همزمان 13 هزار و 500 واحد مسكن مهر در نقاط مختلف استان گيلان افتتاح كرد.
رئيس جمهوري پس از افتتاح پروژه هاي مسكن مهر، كلنگ آغاز عمليات اجرايي يازده كيلومتر از آزادراه رشت - قزوين در محدوده منجيل - رودبار را به زمين زد. اين پروژه با اعتباري معادل سه هزار ميليارد ريال اجرا خواهد شد.
از 40 پروژه ياد شده، 16 پروژه در بخش صنعت و معدن، 11 پروژه در بخش هاي مختلف زيربنايي، 5 پروژه در زمينه آموزشي و پزشكي، 5 پروژه در بخش تامين آب، دو پروژه در بخش تعاون و يك پروژه نيز در بخش مسكن مهر است.
همچنين از مهم ترين پروژه هاي ياد شده كه ديروز در استان گيلان به بهره برداري رسيد، مي تواند به مجتمع «دخانيات گيلان» اشاره كرد كه از مصوبات دور نخست سفر هيئت دولت به اين استان به شمار مي رود.
با بهره برداري از اين مجتمع سالانه نزديك به 24 ميليارد نخ سيگار توليد خواهد شد. اين پروژه با مشاركت و سرمايه گذاري كشور ژاپن احداث شده است.
پروژه توليد داروهاي ضدسرطان، توليد مفتول مسي، توليد قطعات لاستيكي خودرو، توليد پروفيل آهن، توليد انواع رنگ اتومبيل صنعتي و روغني، توليد موتورهاي لوازم خانگي، توليد دستكش هاي صنعتي و خانگي، توليد كاغذ كرافت از ضايعات كاغذ و مقوا، توليد روغن سبوس برنج، توليد آهك و توليد داروهاي دامي از جمله طرح هايي است كه در جريان سفر يك روزه رئيس جمهوري به استان گيلان به بهره برداري رسيد.
همچنين دانشكده دندانپزشكي سايت لاكان، پلي كلينيك تخصصي بعثت، بازار ماهي رشت از بزرگترين عرضه آبزيان در كشور، ترمينال مسافربري دريايي و گازرساني به روستاي «تنيان» نيز در جريان سفر احمدي نژاد به استان گيلان به بهره برداري رسيد.
گفتني است وزراي «راه و شهرسازي»، «بهداشت و درمان» و «صنعت ، معدن و تجارت» رئيس جمهوري را در اين سفر همراهي كردند.
توليد 96درصد داروها
در داخل كشور
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: امروز 96درصد داروها در داخل كشور توليد مي شود.
به گزارش فارس از رشت، مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه مراسم افتتاح 5 پروژه امور آموزشي و پزشكي گيلان اظهار داشت: نظام سلامت عدالت محور به نام پزشك خانواده از دولت دهم تلاش كرديم كه مستقر كنيم.
وي با بيان اينكه دانشكده دندانپزشكي در سايت لاكان رشت بالغ بر 11 هزار متر مربع زيربنا دارد افزود: در اين سايت 8 رشته تخصصي و 3 برابر دانشجويان را جاي مي دهيم.
وزير بهداشت و درمان افزود: اين سايت امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح شد و هزينه ساخت و تجهيز آن 14 ميليارد تومان است.
وي پروژه پلي كلينيك تخصصي با هزينه بالغ بر 5/2 ميليارد تومان را از ديگر پروژه هاي بهداشت و درمان گيلان عنوان كرد و يادآور شد: شركت سبحان داروي انكولوژي پيشتاز توليد دارو با فرآوري بالا و ضد سرطان است و يكي از داروهاي بالاي نانوئي محسوب مي شود.
وحيد دستجردي ادامه داد: اين دارو به صورت انبوه توليد مي شود كه مشابه خارجي است و امروز با مدد محققان و صنعتگران و دانشكده هاي داروسازي كه در دانشگاه علوم پزشكي گيلان هستند 96درصد داروها را در داخل كشور توليد مي كنيد.
وي وضعيت بهداشت و درمان گيلان را در رتبه نخست كشور عنوان كرد و اظهار داشت: 15 بيمارستان در حال حاضر در گيلان در دست ساخت است و گيلان به لحاظ داشتن چنين موقعيتهايي در رتبه نخست كشوري قرار دارد.
گفتني است، به گزارش ايرنا، همزمان با سفر يك روزه رئيس جمهوري اسلامي ايران به استان گيلان، خط توليد داروي ضد سرطان به روش نانو در شركت داروسازي انكولوژي سبحان رشت به بهره برداري رسيد.
با افتتاح اين پروژه؛ جمهوري اسلامي ايران به عنوان دومين كشور پس از آمريكا، صاحب فن آوري توليد نانوداروي ضد سرطان شده است. قبل از راه اندازي اين پروژه، با واردات حدود پنج هزار عدد بالغ بر پنج ميليون دلار ارز از كشور خارج مي شد كه با راه اندازي اين پروژه، اينك اين محصول با نصف قيمت در گيلان توليد مي شود و در آينده نيز امكان صادرات آن وجود دارد.

 



جمهوري آذربايجان: نمازجمعه را شنبه بخوانيد!

دولت جمهوري آذربايجان از مردم اين كشور خواست نمازجمعه را روز شنبه برگزار كنند!
كميته دولتي امور ديني جمهوري آذربايجان از مردم اين كشور خواسته است نمازجمعه را روز شنبه برگزار كنند. علت اين توصيه اين گونه توجيه مي شود كه چون روز جمعه، روز كاري در آذربايجان مي باشد، برگزاري نمازجمعه در آهنگ كارها مانع ايجاد مي كند.
كميته دولتي براي تحقق اين توصيه، دست به اقدامات عملي هم زده است. بدين گونه كه هفته پيش به «مسجد مشهدي داداش» يادداشت ويژه فرستاده است. اين يادداشت ويژه درخصوص خودداري از برپايي نمازجمعه درخارج از مسجد مي باشد. به گفته حاج شاهين حسنلي امام جماعت اين مسجد، هر هفته 2000تا 2500 نفر در نمازجمعه مسجد مشهدي داداش شركت مي كنند.
گوندوز اسماعيل اف مدير شعبه نهادهاي ديني كميته دولتي امور ديني آذربايجان در مصاحبه با خبرگزاري آپاي اين كشور مي گويد، نمازگزاران بايد نماز را در داخل مسجد بجا بياورند.
همچنين به گزارش اسلام تايمز؛ در راستاي ادامه سياستهاي يهوديزه كردن آذربايجان، كه با حمايت دولت علي اف صورت مي گيرد عده اي از اعضاي كنيسه كاتوليك فرانسه به بهانه تحقيق و پژوهش در مورد يهودي هاي آذربايجان عازم باكو شده اند.
اعضاي سازمان كنيسه كاتوليك فرانسه تصميم دارند پروژه خود را در مركز آرشيو ملي آذربايجان كليد بزنند. اعضاي اين كنيسه نژادپرست كه به واسطه جمعيت آذري هاي اروپا به آذربايجان سفر كرده اند قصد دارند تغييراتي را در مركز آرشيو ملي آذربايجان ايجاد كنند.
براساس گزارش رسيده تلاش اصلي سازمان مذكور قلمداد كردن اين نكته است كه آذربايجان به ويژه باكو همواره در طول تاريخ مركز يهوديان بوده است. همچنين اين سازمان قصد دارد آمار جمعيت يهوديان را در آذربايجان گسترش دهد.

 



افزايش صادرات فرش به مرز يك ميليارد دلار

رئيس مركز ملي فرش ايران گفت: با هدف حمايت از صنايع دستي ميزان صادرات فرش دستباف كشور تا يك ميليارد دلار افزايش خواهد يافت.
به گزارش ايرنا، «محمدباقر آقاعليخاني» در اولين ميزگرد تخصصي فرش دستباف كه در جمع توليدكنندگان و صادركنندگان، انجمن ها و تشكل هاي فرش دستباف استان هاي قزوين و قم در سالن كنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوين برگزار شد، افزود: فرش يكي از مهمترين صنايع كشور در بخش اقتصادي بشمار مي رود.
رئيس مركز ملي فرش ايران، با بيان اين كه هم اكنون ميزان صادرات فرش به كشورهاي مختلف به 560 ميليون دلار مي رسد، گفت: به منظور حمايت از صنايع دستي ميزان صادرات فرش دستباف كشور تا يك ميليارد دلار افزايش خواهد يافت.اين مسئول گفت: سال آينده تبليغات فرش ايراني در جهان را در دستور كار خود داريم و اعتبار لازم را براي اين كار پيش بيني خواهيم كرد. وي گفت: معافيت هاي مالياتي فعالان صنعت فرش دستباف و تجميع كارگاه هاي توليدي اقدام هاي مناسب براي حمايت از اين صنعت است.

 



4 ميليون نفر تاكنون براي انصراف از دريافت يارانه ها معرفي شده اند

رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي گفت: چهار ميليون نفر در كل كشور از دريافت يارانه ها انصراف داده اند.
به گزارش ايرنا، «سيد علي شهابي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: از مجموع 10 ميليون سرپرست خانوار در كشور كه قرار بود اسامي آنان براي انصراف از دريافت يارانه ها اعلام شود تاكنون اسامي چهار ميليون نفر اعلام شده است.
وي شمار اين افراد را در استان خراسان رضوي ذكر نكرد اما گفت: تمام اين افراد به صورت كاملا اختياري مي توانند از دريافت يارانه ها انصراف دهند و هيچ گونه اجباري در اين زمينه وجود ندارد.
شهابي اظهار داشت: اين امر با توزيع «فرم خود انصرافي» كه در اختيار فرمانداري ها قرار گرفته انجام مي شود و بر اساس برنامه ريزي فرمانداران با دعوت از افراد به صورت تلفني، ارسال نامه و يا مذاكره با آنها اين كار را انجام مي دهند.
وي با تأكيد بر اينكه شيوه حذف يارانه اين افراد به صورت كاملا خود انصرافي خواهد بود، گفت: در صورت موافقت افراد، به سه طريق انصراف از دريافت مبلغ يارانه امكانپذير است.
رئيس كل سازمان امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي افزود: «انصراف از دريافت 100 درصد مبلغ يارانه، انصراف از دريافت 50 درصد مبلغ يارانه و انصراف از دريافت يارانه به صورت دوره اي»
از شيوه هاي انصراف افراد پردرآمد از دريافت يارانه است كه به اختيار خود مي توانند هر يك از اين شيوه ها را انتخاب نمايند و يا اينكه خواستار ادامه دريافت مبلغ يارانه باشند.
وي گفت: قرار بود از محل منابعي كه با انصراف افراد پردرآمد از دريافت يارانه جمع آوري مي شود، در مرحله دوم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها بر ميزان يارانه ساير دهك هاي جامعه افزوده شود كه هم اكنون اجرايي نشده و منتظر تصميم گيريهاي كلان در اين راستا هستيم.
شهابي افزود: مردم به هيچوجه در اين زمينه نگراني نداشته باشند زيرا در صورت برقراري تماس از سوي فرمانداري هاي هر شهرستان، انصراف از دريافت يارانه به صورت كاملا اختياري است.

 



همبستگي طلاب بحريني مقيم قم با انقلابيان كشورشان

طلاب و فضلاي بحريني حوزه علميه قم روز يكشنبه با صدور بيانيه اي ضمن تاكيد بر حضور در راهپيمايي روز جمعه آينده، همبستگي خود را با انقلابيان اين كشور اعلام كردند.
به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، اين بيانيه در «راستاي دشمني با ظالمان و پرهيز از ياري ظالمان و نيز در پاسخ به دعوت آيت الله مجاهد «شيخ عيسي قاسم» از تمام قشرهاي مردم بحرين اعم از زن و مرد، كوچك و بزرگ، پير و جوان خواسته است تا براساس ضرورت ديني و اخلاقي و ملي در راهپيمايي روز جمعه پيش رو شركت كرده و بر خواستهاي مردمي و حق خود براي تعيين سرنوشت شان تاكيد ورزند.»
اين بيانيه با اشاره به فرازي از نهج البلاغه مبني بر نقش حضور مردم در عرصه هاي سياسي و اجتماعي، «شركت در راهپيمايي پيش رو را تجديد عهد با شهيدان و اعلام همبستگي با زندانيان و قربانيان انقلاب بحرين» دانسته و تاكيد كرده است: «جنبش مردمي بايد همچنان تحت سايه علماي بزرگ كه علاقه كامل خود براي مصلحت كشور و هموطنان را بارها به اثبات رسانده اند، ادامه يابد.»
گزارش مركز خبر حوزه حاكيست: در پي پيشنهاد آيت الله «شيخ عيسي قاسم» مبني بر راهپيمايي گسترده اعتراض آميز در جمعه پيش رو، همچنان بر حمايت اشخاص و گروه ها از اين پيشنهاد افزوده مي شود.
تاكنون علماي ارشد بحرين همچون آيت الله «سيدعبدالله الغريفي» و آيت الله «سيد جواد الوداعي» از تمام مردم بحرين خواسته اند در لبيك به اين پيشنهاد، بطور گسترده در راهپيمايي روز جمعه شركت كنند.
آيت الله الغريفي در بيانيه خود تاكيد كرده است: من در تظاهرات مسالمت آميز جمعه آينده حضوري قوي خواهم داشت و اين حضور مسئوليت شرعي و ملي است و در حافظه تاريخ ثبت خواهد شد.
آيت الله الوداعي نيز تصريح كرده است: از همه مومنان مي خواهيم كه به دعوت شيخ عيسي قاسم، لبيك گويند و حضور گسترده اي در تظاهرات مسالمت آميز جمعه آينده داشته باشند.

 



مردم امسال 700 ميليارد ريال زكات دادند

دبير زكات كشور در قشم گفت: در 9 ماه سال جاري افزون بر 700 ميليارد ريال از سوي مردم خداجوي كشور به عنوان زكات به حساب كميته امداد امام خميني واريز شده است.
به گزارش ايرنا، حسين نبي لو عصر يكشنبه در گردهمايي زكات و تجليل از خيرين و زكات دهندگان استان هرمزگان در تالار وحدت قشم افزود: سامان دهي و احياي زكات به شكل كنوني از سال 84 با واريز شدن افزون بر سه ميليارد ريال زكات مردم ايران به حساب كميته امداد امام خميني آغاز شد كه اين ميزان با رشدي بين 100 تا 150درصد در هر سال در 9 ماه امسال به 700 ميليارد ريال رسيده است.
مشاور سرپرستي كميته امداد امام خميني با اشاره به اينكه اين ميزان زكات بايد طبق دستورات فقه اسلام هزينه شود از اجراي پنج هزارو800 پروژه كه سه هزار و800 مورد آن ساخت مسجد بوده است در 33 هزار روستاي ايران در قالب طرح زكات خبر داد.
وي ادامه داد: اين پروژه ها از محل زكات مردم مؤمن و خداجوي ايران اسلامي و همچنين با مشاركت برخي از استانداري هاي كشور اجرا شده و به بهره برداري رسيده است.
به گفته وي افزون بر دو هزار و800 پروژه نيز امسال در اين قالب به بهره برداري خواهد رسيد.
نبي لو گفت: زكات هر مذهب براساس فقه همان مذهب جمع آوري شده و زكات و معادل آن در هر محل براي همان محل هزينه مي شود.

 



براي نخستين بار در كشور پليس گردشگر فعاليت خود را آغاز مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: در راستاي آرامش خاطر براي گردشگران امسال براي نخستين بار پليس گردشگر فعاليت خود را آغاز مي كند.
منوچهر جهانيان در مراسم توديع و معارفه مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اين مطلب كه ظرفيت هاي گردشگري مازندران به عنوان يكي از قطب هاي اصلي طبيعت كشور محسوب مي شود، اظهار داشت: مازندران با توجه به ساختار توپوگرافي در مواهب طبيعي از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است.
وي افزود: انتظار ما از مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران اين است كه بحث گردشگري طبيعي را به عنوان قطب و بحث گردشگري دريايي را به عنوان پايلوت در كشور و بحث گردشگري سلامت را در استان پيگيري كند.
رئيس ستاد تسهيلات سفر كشور با بيان اينكه يك هزار و200 منطقه گردشگري در كشور راه اندازي شده است، اظهار داشت: در راستاي آموزش و اطلاع رساني، توسعه زيرساخت ها و اماكن اقامتي به بيش از 5/2 برابر رسيده است.
جهانيان ادامه داد: 210 هزار اماكن اقامتي در مازندران وجود دارد كه با احتساب مهمانپذير و خانه هاي مسكوني به يك ميليون مي رسد.
وي ادامه داد: ستاد تسهيلات سفر در سطح كشور در اوايل بهمن ماه تشكيل شده و احكام به استانداران صادر شده است.

 



معاون سازمان انرژي اتمي خبر داد
كشف 4 معدن جديد سنگ اورانيوم در يزد

سرويس شهرستان ها-
معاون سازمان انرژي اتمي گفت: تاكنون در استان يزد در چهار منطقه، معدن سنگ اورانيوم اكتشاف شده است.
به گزارش فارس از يزد، بهزاد سلطاني در مراسم افتتاح رسمي بيستمين نمايشگاه ملي دستاوردهاي انرژي هسته اي در دانشگاه يزد با اشاره به ساخت نخستين پهپاد در زمان جنگ توسط شهيد آذري كه دانشجوي سال آخر الكترونيك بود، اظهار داشت: اين دانشجو ترم آخر به جاي شركت در امتحانات در جبهه شركت كرد و شهيد شد.
وي افزود: اين پهپادها به صورت نظامي درآمد كه در عمق چهار كيلومتري از جبهه شلمچه عكس مي گرفت.
سلطاني همچنين با اشاره به شهداي عرصه جهاد علمي كشور خاطرنشان كرد: از پنج شهيد صنعت هسته اي كه تقديم انقلاب شد، شهيد شهرياري كه شش ماه آخر خدمتش بود، پروفسور و استاد تمام بود و از اساتيد بسيار بسيار باسواد بود و محاسبات نوترونيك سوخت نيروگاه تهران را خودش انجام داد و حتي يك ريال هم دستمزد نگرفت.
وي تاكيد كرد: اكنون در چرخه سوخت هسته اي، چيزي نيست كه دانش فني آن را نداشته باشيم. سياست ما اين است كه انرژي هسته اي را به سمت اقتصادي شدن پيش ببريم.
وي ادامه داد: در يزد نيز در چند منطقه معدن داريم كه براي توليد كيك زرد، سنگ هاي اورانيوم آن منابع بسيار خوبي است.
سلطاني خاطرنشان كرد: اين اكتشافات اكنون در چهار منطقه از يزد انجام شده است.
همچنين به گزارش كيهان از يزد رئيس دانشگاه يزد گفت: بيستمين نمايشگاه ملي دستاوردهاي هسته اي با حضور قائم مقام انرژي هسته اي كشور افتتاح شد.
سيدعلي محمد ميرمحمدي ميبدي اظهار داشت: اين نمايشگاه تا 17 اسفند ماه، جديدترين دستاوردهاي هسته اي كشور همچنين كاركردهاي صنعت هسته اي كشور را در معرض ديد بازديدكنندگان خود قرار مي دهد.
وي از جمله ضرورت هاي برگزاري اين نمايشگاه را نو بودن اين صنعت در داخل كشور و عدم آگاهي مناسب نسبت به آن حتي در سطح متخصصان و دانشگاهيان اعلام كرد.
دكتر ميبدي همچنين عنوان كرد: آگاه سازي افكار عمومي نسبت به دانش بومي صنعت هسته اي و معرفي آن به عنوان يك فن آوري مفيد در زندگي مردم و دسترسي سريع و راحت و جامع دانشگاهيان به آخرين دستاوردهاي كشور در اين صنعت از اهداف برپايي اين نمايشگاه است.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: آمادگي بالاي نيروهاي مسلح جرأت تجاوز از دشمن را گرفته است

بروجرد-خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي گفت: تمام حركات نيروهاي فرامنطقه اي در مرزهاي كشورمان را رصد مي كنيم.
اميرسرتيپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با كيهان افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران درخصوص ارتقاي آمادگي رزمي قدم هاي بزرگي برداشته است.
وي درخصوص مولفه هاي آمادگي اين نيرو اظهار داشت: از جمله مولفه هاي مدنظر در ارتقاي آمادگي رزمي ارتشيان، توجه به آموزش هاي عملي به صورت شبانه روزي در ميادين برخوردار از شرايط واقعي ميادين جنگ است، طوري كه سربازان در شرايط واقعي رزم آموزش ديده و آمادگي لازم را براي حضور در لحظات حساس و بحراني كسب مي كنند.
پوردستان در ادامه افزود: از ديگر مولفه هاي مدنظر در حوزه آمادگي ارتش جمهوري اسلامي ايران، استفاده از سلاح هاي بومي است كه خوشبختانه با پيشرفت هاي صورت گرفته در حوزه دفاعي، امروز اين قابليت و توانمندي وجود دارد.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: از ديگر مولفه ها كه در آمادگي رزمي نيروها نقش اساسي ايفا مي كند، توجه به بنيه هاي اعتقادي وايماني است كه در دوران دفاع 8 ساله مقدس سبب شد، استكبار جهاني در مقابل نظام اسلامي دچار چالش شود.
پوردستان در رابطه با نقش نيروهاي مسلح در مقابله با تهديدات دشمنان گفت: ما ضمن رصد لحظه به لحظه اي تمام تحركات و اقدامات نيروهاي فرامنطقه اي به رهبري آمريكا در اطراف مرزهاي كشورمان، متناسب با سطح و نوع تهديدات آمادگي خود را ارتقا داده ايم.
فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه افزود: به ملت غيور و غيرتمند ايران اسلامي قول مي دهيم، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي به لحاظ برخورداري از آمادگي و توانمندي بالا جرأت تجاوز و گستاخي را از دشمن گرفته است.

 



امروز با حضور وزير بهداشت و خانواده شهيد احمدي روشن صورت مي گيرد
افتتاح ده ها پروژه درماني در استان يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
با حضور وزير بهداشت ده ها پروژه با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف درماني، بهداشتي، آموزشي و پژوهشي در سراسر استان يزد افتتاح مي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد با اعلام اين خبر گفت: امروز با سفر وزير بهداشت و خانواده شهيد احمدي روشن به استان يزد ده ها پروژه مهم در نقاط مختلف استان افتتاح مي شود.
سيدجليل ميرمحمدي اظهار داشت: يكي از مهم ترين پروژه ها افتتاح بيمارستان جامع زنان كوثر يزد است كه در منطقه جنوب شرق كشور منحصر به فرد است.
وي افزود: بيمارستان جامع زنان كوثر، با زيربناي 7 هزار متر مربع و اعتبار 5/4 ميليارد تومان در مجتمع بيمارستاني شهيد صدوقي يزد واقع كه در اين بيمارستان علاوه بر خدمات زنان و زايمان از پزشكان فوق تخصص در رشته اعصاب و روان، غدد، كليه، جراح گوش و حلق و بيني، جراح عمومي و استفاده مي شود.
ميرمحمدي ادامه داد: همچنين يكي ديگر از مهم ترين پروژه هايي كه با حضور وزير بهداشت و خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن افتتاح مي شود، دانشكده داروسازي بين الملل شهيد مصطفي احمدي روشن با اعتبار يك ميليارد و 100 ميليون تومان است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد خاطرنشان كرد: افتتاح مجتمع فرهنگي و سالن همايش هاي دانشجويي حضرت باقرالعلوم(ع) با مساحت 6 هزار متر مربع و زيربناي 3 هزار و 800 متر مربع، خوابگاه حضرت علي اكبر(ع) با ظرفيت 120 دانشجو با اعتبار يك ميليارد و 250 ميليون تومان، بخش آنژيوگرافي بيمارستان شهيد آيت الله صدوقي، و بهره برداري از بخش ICU اين بيمارستان با اعتبار 200 ميليون تومان با كمك هاي خيري نيز افتتاح مي شود.
ميرمحمدي هم چنين از راه اندازي كلينيك تخصصي ژنتيك با اعتبار 500 ميليون تومان خبر داد و افزود: با افتتاح اين كلينيك نياز نيست مردم براي آزمايش هاي تخصصي به تهران مراجعه كنند و مراجعان به اين مركز مي توانند با تعرفه دولتي و با هزينه اي كمتر از 100 هزار تومان آزمايش هاي خود را انجام دهند.
به گفته وي علاوه بر افتتاح پروژه هاي ياد شده، چهار پروژه ديگر نيز در استان كلنگ زني مي شود كه سه پروژه آن در سال آينده به بهره برداري مي رسد.

 



اخبار ادبي و هنري

راوي كتاب «دا» در بيمارستان
«سيده زهرا حسيني» از بانوان مبارز و جانباز كه كتاب پرخواننده «دا» شامل خاطرات او از دفاع مقدس است در بيمارستان بستري شد.
اين فرزند شهيد، كه در تمام روزهاي اشغال خرمشهر توسط دشمن، همپاي مردان در خط مقاومت حضور داشت، سال هاست با زخم هاي باقي مانده از آن سال ها دست و پنجه نرم مي كند و اكنون نيز در بيمارستان خاتم الانبياي تهران بستري است.
حميدعلي صميمي به همراه قائم مقام بنياد شهيد و معاون پژوهش اين اداره كل با حضور در بيمارستان به ديدار اين بانوي جانباز رفته و از وي عيادت كردند.
گفتني است، كتاب «دا» به روايت زهرا سادات حسيني و به قلم اعظم السادات حسيني از جمله پرفروش ترين كتاب سال هاي اخير در ايران است.
استقبال مسلمانان جنوب شرق آسيا از كتاب هاي ايراني
آثار مرتبط با تاريخ و تمدن ايران و انقلاب اسلامي در نمايشگاه بين المللي كتاب برونئي با استقبال مسلمانان اين كشور مواجه شد.
در نخستين حضور موسسه الهدي در نمايشگاه كتاب برونئي، مسئولان اين مجموعه ضمن بررسي نيازمندي هاي فرهنگي و مطالعاتي كشورهاي جنوب شرق آسيا و برونئي، به مذاكره با تعدادي از ناشران اين كشور پرداختند. كتاب هاي حوزه كودك و نوجوان با رويكرد اخلاقي- اسلامي و آثار مرتبط با ايران شناسي و انقلاب اسلامي، آثار مورد مطالبه مخاطبان و ناشران برونئي بوده اند كه راه هاي همكاري با اين ناشران در دست بررسي قرار دارد.
«شمشير و اژدها» با موضوع وقايع اخير خاورميانه
ساخته مي شود
مستند سينمايي «شمشير و اژدها» با محوريت وقايع خاورميانه از جمله جنگ 33روزه لبنان به كارگرداني محمدرضا اسلاملو در چهار كشور سوريه، تركيه، لبنان و ايتاليا ساخته مي شود.
«محمدرضا اسلاملو» مستندساز در گفت وگو با فارس، درباره تازه ترين فعاليت هاي مستندسازي خود گفت: تهيه كنندگي اين فيلم را خود برعهده دارم و فيلمبرداري آن در كشورهاي سوريه، تركيه، لبنان و ايتاليا است.
اين مستندساز درباره بازيگران اين مستند سينمايي بيان داشت: سه بازيگر فرانسوي و پنج هنرپيشه لبناني و چند بازيگر ايراني در اين فيلم بازي خواهند كرد.
وي در خصوص محوريت مستند «شمشير و اژدها» گفت: اين فيلم در حقيقت در ادامه مستند «جعبه سياه» ساخته مي شود و وقايع امروز منطقه خاورميانه از ماجراهاي جنگ 33روزه لبنان و جنايت جنگي اسرائيل تا امدادهاي غيبي به رزمندگان حزب الله و پيروزي آنها را به تصوير مي كشد.
محمدرضا اسلاملو ساخت مستند سينمايي «جعبه سياه» با محوريت حادثه 11سپتامبر را در كارنامه هنري خود دارد.
موسسه رسانه هاي تصويري از اهداي جايزه «اميد» انصراف داد
موسسه رسانه هاي تصويري به دليل همكاري نكردن دولت اسپانيا با داوران ايراني، انصراف خود را از اهداي جايزه «اميد» به دفتر جشنواره بين المللي «ايباف» اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي موسسه رسانه هاي تصويري، سومين دوره جشنواره بين المللي فيلم «ايباف» از تاريخ 15 لغايت 20 اسفند در شهر مورسياي اسپانيا در دو بخش «رقابتي» و «غيررقابتي» و با محوريت نمايش فيلم هاي كوتاه، مستند و داستاني، تقدير از بزرگان سينما، بررسي فيلم هاي دانشجويي و بزرگداشت فيلمسازان برپا شد.
موسسه رسانه هاي تصويري با هدف بنا نهادن رويكرد تصويرسازي سينما از زيبايي زندگي و تشويق فيلمسازان به ساخت فيلم هايي با اين مضمون، درنظر داشت در اين دوره جشنواره «ايباف» جايزه اي تحت عنوان «جايزه اميد» به مبلغ دو هزار يورو به بهترين فيلم مستند يا داستاني كه توانسته باشد مفهوم اميد را در كنار خلاقيت به زيبايي به تصوير كشيده باشد اهدا كند اما به دليل برخورد نامناسب سفارت اسپانيا در تهران و عدم اعطاي ويزا به داوران معرفي شده از سوي موسسه جهت انتخاب و اهداي جايزه، موسسه رسانه هاي تصويري انصراف خود را از اهداي اين جايزه به دفتر جشنواره «ايباف» اعلام كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14