(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 فروردین 1391- شماره 20179

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... و صياد دل ها شهادت را هم صيد كرد
استدلال هاي شوراي نگهبان درباره قانون تشديد مجازات مترددين به فلسطين اشغالي
بزرگداشت سالروز شهادت امير سپهبد صيادشيرازي
درخواست ائتلاف ملي ضد جنگ از دولت اوباما آمريكا در امور ايران و سوريه مداخله نكند
اعتراض دولت ژاپن به حق گويي نخست وزير سابق اين كشور در تهران
اعتراف مقام عالي نظامي اسرائيل: ايران مي تواند باراني از موشك بر سر اسرائيل ببارد
فرماندهان نظامي ايران: آمريكا با پول اعراب به دنبال تامين امنيت اسرائيل است
پذيرش دانشجوي دكتري پژوهشي در دانشگاه علوم پزشكي تهران
دشت شقايق كالپوش جلوه اي از بهشت
خوشنويسي قرآن به 3 زبان توسط استاد اهري
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص): آب درياي خزر شيرين مي شود
نقاشي دانش آموزان مازندراني در سازمان جهاني بهداشت درخشيد
چيني ها راه آهن رشت به ساري را مي سازند
افزايش 50 درصدي مدال هاي علمي جهاني توسط دانش آموزان
خريداري 10 فروند هواپيماي مسافربري براي فرودگاه كرج
برگزاري جشن روز ملي فناوري هسته اي در نطنز
اخبار ادبي و هنري



درگراميداشت سيزدهمين سالروز شهادت سپهبد علي صياد شيرازي
... و صياد دل ها شهادت را هم صيد كرد

21 فروردين، سالروز شهادت اميري است كه اسوه وفاداري و عشق بود؛ سپهبد شهيد علي صياد شيرازي؛ همو كه مي گفت: »قهرمان كسي است كه در جهاد اكبر، بر نفس اماره خود غالب آمده باشد، آن طوري كه آرزوي يك بار غفلت كردن و خدا را از نظر دور داشتن را در دل شيطان به گور فرستد. قهرمان كسي است كه در وابستگي به خدا و خط ولايت، آن چنان آبداده و توان مند شده باشد كه با اطمينان قلبي، مهياي انجام هر تكليفي باشد كه از محور ولايت بر عهده او بسپارند. قهرمان كسي است كه دل به دنيا نسپارد و در التهاب هجرت به دياردوست، سر از پا نشناسد« و شهيد صياد شيرازي، در عرصه هاي مختلف اجتماعي و نظامي، حقيقت اين قهرمان را در وجود خويش متبلور ساخت.
¤¤¤
امير شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران، سپهبد صياد شيرازي، نامي پرافتخار و جاودانه است كه با هشت سال دفاع مقدس و دلاوري ها و از خودگذشتگي ها، عجين است. اين عارف عاشق، نمونه بارز شرف و غيرت ايراني بود كه جان شيرين خويش را، فداي عزت و سربلندي اسلام و ولايت نمود. سپهبد سرافرازي كه عمر با بركت خويش را، در راه خدمت به ملت و مملكت اسلامي اش، سپري كرد و در راه رسيدن به لذت وصل، هرگز دل به زيورهاي دنيوي نبست و عارفانه و عاشقانه، سلوك وصل را پيمود تا آن گاه كه جام شيرين شهادت را نوشيد .
¤¤¤
علي صياد شيرازي، در سال 1323 هجري شمسي، در »كبود گنبد« از توابع شهرستان در گز، در شمال خراسان، در خانواده اي مذهبي ديده بر اين دنياي خاكي گشود. پدرش از عشاير فارس بود كه به استخدام ژاندارمري درآمده و سپس به ارتش منتقل شده بود. وي از جاذبه اي خاص برخوردار بود و از اين رو، علي تحت تأثير پدر، از كودكي به شغل نظامي و ارتش علاقه مند شد. دوران كودكي اش را به علت شغل پدر در شهر مقدس مشهد و دوران جواني اش را در شهرهاي گرگان، شاهرود، گنبد و آمل گذرانيد و در طي اين سال ها، تحت تأثير جوّ مذهبي خانواده، ريشه هاي علاقه مندي به مذهب و ولايت، در عمق جانش پاي گرفت.
¤¤¤
پس از پايان آخرين سال دوره متوسطه در دبيرستان امير كبير تهران، در سال 1343 وارد دانشكده افسري شد وسه سال بعد، پس از اخذ درجه ليسانس، از دانشگاه افسري فارغ التحصيل شده و براي به پايان رسانيدن دوره مقدماتي توپ خانه، عازم اصفهان گرديد. در سال 1351 پس از اتمام آموزش زبان انگليسي در تهران، به دليل لياقت ها و دقت هايش در كار، براي تكميل تخصص هاي توپ خانه، از طرف ارتش، عازم آمريكا شد تا دوره هواسنجي بالستيك را بگذراند. او پس از بازگشت ازآمريكا، به عنوان استاد در مركز آموزش توپ خانه اصفهان به تدريس پرداخت.
¤¤¤
صياد شيرازي، پس از آن كه به دليل مخالفت هايش با بني صدر، درجات تشويقي اش توسط وي لغو و از مسؤوليت عمليات غرب كشور بر كنار شد، با دعوت شهيد كلاهدوز، در سپاه پاسداران مشغول به خدمت شد و تا بركناري بني صدر، به مدت چهار ماه در معاونت طرح و عمليات سپاه انجام وظيفه كرد. او پس از انتخاب شهيد رجايي به سمت رياست جمهوري، دوباره با درجه سرهنگي به ارتش فراخوانده شد و قرارگاه عملياتي شمال غربي كشور را تشكيل داد و به پاك سازي شهرهاي بوكان و اشنويه پرداخت. پس از شهادت سرلشكر فلاحي در سال 1360، با حكم امام خميني (ره) به عضويت شوراي عالي دفاع منصوب شد. صياد در سال 1368، به درخواست رئيس ستاد فرماندهي كل نيروهاي مسلح و با موافقت رهبرمعظم انقلاب ، به سمت معاونت بازرسي ستاد فرماندهي كل نيروهاي مسلح منصوب شد.
¤¤¤
در سال 1372، با حكم فرمانده معظم كل قوا، به سمت جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب و در عيد غدير 1378، به درجه سرلشكري نايل آمد. وي در اين آخرين جايگاه خود، بخشي از اوقات كاري اش را به امور فرهنگي دفاع مقدس مي پرداخت و هيأت پژوهشي و آموزشي معارف جنگ را تشكيل داد و به مسائل حاشيه اي مربوط به دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاريخ جنگ همت گماشت. او اين كار را، با هدف انتقال تجربه هاي جنگ به نسل جوان و دانشجويان، به ويژه دانشجويان دانشگاه افسري انجام داد.
¤¤¤
امير شهيد علي صياد شيرازي، حديث دلدادگي را با شكوه و جاودانگي تمام، پس از سال ها جست وجوي شهد شيرين شهادت، سرانجام در تاريخ 21 فروردين 1378 هجري شمسي، مصادف با 23 ذيحجه 1419 هجري قمري، در ساعت 45/6 صبح به نمايش گذاشت. وي كه بيست سال در پي صيد گران بهاي شهادت، دشت و دمن و شرق و غرب كشور از پاوه تا چزابه و فاو را طي كرده بود، سرانجام در كمند زلف يار گرفتار آمد و جام عشق لايزال الهي را مستانه سركشيد. و با تن پوشي از ياس و ارغوان راهي بهشت شد و امروز، همه شكوفه هاي بهاري، از داغ سترگ شقايق درسوز و گدازند.
¤¤¤
شهيد صياد شيرازي، در قسمتي از وصيت نامه اش، چنين نوشته است« »پروردگارا! رفتن در دست توست. من نمي دانم چه موقع خواهم رفت، ولي مي دانم كه از تو بايد بخواهم مرا در ركاب امام زمانم قرار دهي و آن قدر با دشمنان قسم خورده دينت بجنگم تا به فيض شهادت برسم. خداوندا! اين تو هستي كه قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولايتت قرار دادي. خدايا! تو خود مي داني كه همواره آماده بوده ام آن چه را تو خود به من دادي، در راه عشقي كه به راهت دارم، نثار كنم».

 



استدلال هاي شوراي نگهبان درباره قانون تشديد مجازات مترددين به فلسطين اشغالي

نظرات استدلالي شوراي نگهبان درباره طرح يك فوريتي تشديد مجازات مترددين به فلسطين اشغالي و اصلاح ماده 36 قانون گذرنامه مصوب 1351 منتشر شد.
در مقدمه توجيهي اين طرح آمده است: همان طور كه در عمليات ترور دانشمندان هسته اي مشخص گرديد، طراحي و برنامه ريزي اين ترورها و نيز عمليات بمب گذاري در شرق كشور با محوريت موساد صورت گرفته و اين اهداف تروريستي با عامليت برخي افراد و با سفر به سرزمين هاي اشغالي و گذراندن دوره هاي آموزشي، زير نظر رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد، لذا تشديد مجازات مترددين به كشورهاي ممنوعه براساس اصلاح مواد (24) و (36) قانون گذرنامه مصوب 10/12/1351 در شرايط حاضر يك ضرورت مي باشد و از آنجا كه طبق مصوبه هيئت وزيران مورخ 2 دي 86 تنها منطقه اي كه سفر به آن ممنوع شده است سرزمين هاي اشغالي است لذا طرح با قيد يك فوريت جهت طرح در مجلس شوراي اسلامي ارائه مي گردد. با تصويب مجلس شوراي اسلامي اين طرح در 23آبان سال گذشته به شوراي نگهبان ارسال شد.
شوراي نگهبان نيز با بررسي اين مصوبه آن را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.

 



بزرگداشت سالروز شهادت امير سپهبد صيادشيرازي
با حضور رئيس جمهور و فرماندهان نظامي

با حضور رئيس جمهور و بسياري از مقامات كشوري و لشكري سيزدهمين سالگرد شهادت سپهبد علي صياد شيرازي و همايش 110 فرمانده شهيد هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
دكتر احمدي نژاد در اين مراسم كه در مسجد ستاد كل نيروهاي مسلح آغازشد، در سخناني به تشريح مقام معنوي شهدا پرداخت و در اين باره اظهار داشت: شهيدان ستاره هاي درخشان عالم بشريت و اعتلاي آن هستند؛ البته در چنين جلسه اي شايسته بود كساني از شهيدان سخن بگويند كه از جنس آنها و در راه آنها شيريني حلاوتي كه شهيدان كشيدند را كشيده باشد.
رئيس جمهور با طرح اين سؤال كه شهيدان چرا ماندگار شدند، افزود: موضوع اصلي آفرينش، انسان است خداوند استعدادهاي بي نهايتي را در وجود انسان قرار داده و همه اسماء و صفات الهي در وجود انسان قرار دارد.
وي با بيان اين كه تا زماني كه استكبار وجود داشته باشد، سينه به سينه در برابر آنها خواهيم ايستاد، اظهار داشت: ما به شهيدان مي گوييم آرام و مطمئن باشيد كه ملت ايران و تمام ملت هاي آزاده جهان راه نوراني شما را تا فتح همه قله ها و فتح همه مراكز قدرت عالم ادامه مي دهند.
رئيس دولت دهم با تاكيد بر نقش ايثار در به دست آمدن پيروزي هاي فراوان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: آيا در دفاع مقدس، اسلحه، بمب و موشك كارها را به پيش برد؟ البته سلاح هم نقش موثري داشت، اما به ياد داريم كه دشمنان ما نوع پيشرفته تر و بهتر سلاح ها را در اختيار داشتند، اما اين ايثار و ايثارگري بود كه رمز پيروزي ايران در هشت سال دفاع مقدس بود.
بنابر اين گزارش، مراسم سيزدهمين سالروز شهادت امير سپهبد شهيد علي صياد شيرازي و يادواره 110 فرمانده شهيد هشت سال دفاع مقدس، با حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، جمعي از مقامات و مسئولان عالي لشكري و كشوري در مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد.
گفتني است، در اين مراسم از دو كتاب در مورد ويژگي هاي شهيد صياد شيرازي با عنوان هاي «امير دل ها» و «به ياد صياد دل ها و 110 فرمانده شهيد دفاع مقدس» نيز رونمايي شد.
همچنين همزمان با سيزدهمين سالگرد ترور شهيد صياد شيرازي، انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه با انتشار بيانيه اي ضمن گرامي داشت ياد و خاطره اين شهيد سرافراز بار ديگر اقدام سراسر ذلت بار منافقين در به شهادت رساندن حماسه ساز مرصاد را محكوم و اين جنايت را نشاني از استيصال و درماندگي منافقين در برابر عزم راسخ مردم ايران دانست.

 



درخواست ائتلاف ملي ضد جنگ از دولت اوباما آمريكا در امور ايران و سوريه مداخله نكند

ائتلاف ملي ضدجنگ از واشنگتن خواست تا از حمله، اجبار، تهديد، وضع تحريم يا مداخله در امور كشورهاي ايران و سوريه خودداري كند.
«گلن فورد»، دبير اجرايي نشريه بلك اجندا ريپورت در مصاحبه اي با شبكه «ريل نيوز» آمريكا با اشاره به نشست هفته گذشته ائتلاف ملي مخالفان ضد جنگ آمريكا «يوناك» كه در استنفورد كانكتيكات برگزار شد، اظهار داشت: با روي كار آمدن باراك اوباما نخستين رئيس جمهور سياهپوست آمريكا، مشخص شد كه جنبش ضد جنگ در اين كشور بيشتر از آنكه ضد جنگ باشد با جمهوري خواهان مخالف است. بنابراين، لازم بود كه تشكل هاي ضد جنگ در آمريكا دوباره به شكل ائتلافي سازماندهي شوند كه با هر نوع جنگ و اقدام خصمانه آمريكا مخالف است و فقط جنگ هايي را كه جمهوري خواهان راه انداخته اند، ملاك قرار نمي دهد. بدين ترتيب بود كه ائتلاف ملي مخالفان ضد جنگ آمريكا يا يوناك شكل گرفت.
وي با بيان اينكه نشست هفته گذشته يوناك بسيار مهم بود، در اين باره اظهار داشت: در اين نشست ائتلاف ملي ضد جنگ از دولت آمريكا خواست تا از حمله، اجبار، تهديد، وضع تحريم يا مداخله در امور كشورهاي ايران و سوريه خودداري كند. بايد توجه داشته باشيم گروهي كه خود را جنبش مخالفان جنگ درآمريكا مي ناميد، در خصوص جنگ بدون علت ناتو و آمريكا عليه ليبي موضع كاملا مبهمي را در پيش گرفته بود. جالب آنكه موضع همين گروه هاي ضدجنگ درباره حمله احتمالي به ايران و سوريه حتي از اين نيز مبهم تر است. لذا مهم بود كه ائتلاف ضد جنگ به اهدافش پايبند باشد و با اقدامات خصم آميز آمريكا در همه اشكال خود و نه فقط در حوزه مربوط به جمهوري خواهان مخالفت كند.

 



اعتراض دولت ژاپن به حق گويي نخست وزير سابق اين كشور در تهران

در پي حضور نخست وزير سابق ژاپن در ايران و انتقاد از سياست هاي دوجانبه آژانس بين المللي انرژي اتمي در قبال ايران، دولت فعلي اين كشور از وي انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از توكيو، سخنگوي دولت ژاپن در كنفرانس خبري با انتقاد از سخنان «يوكيوها توياما» مبني بر سياست هاي يك بام و دو هواي آژانس بين المللي انرژي اتمي در قبال ايران، اعلام كرد: بهتر بود او به اين سفر نمي رفت، هرچند كه اين ديداري شخصي بود.»
«اوسوموفوجيمورا» اظهارات نخست وزير سابق ژاپن در ايران را با مواضع رسمي توكيو مغاير دانست و افزود: «ژاپن به نقش آژانس بين المللي انرژي اتمي كه مي كوشد مشكلات مرتبط با مسايل هسته اي را حل وفصل كند احترام مي گذارد. ژاپن از ايران مي خواهد با آژانس بين المللي انرژي اتمي براي يافتن راه حلي براي مسائل مربوط به برنامه هسته اي خود همكاري كند.»
گفتني است، يوكيوها توباما در ديدار با رئيس جمهور و رئيس مجلس كشورمان با انتقاد از رفتار آژانس بين المللي انرژي اتمي در قبال ايران، اظهار داشته است: سياست يك بام و دو هوا در رفتار آژانس بين المللي انرژي اتمي در قبال برخي كشورها از جمله ايران وجود دارد.
بنابراين گزارش يوكيوها توباما از چهره هاي مخالف با سياست هاي آمريكا در ژاپن و جهان است كه پس از پيروزي حزبش در انتخابات پارلماني سپتامبر 2009، به علت چشم پوشي از وعده خود براي خروج پايگاه نظامي اوكيناواي واقع در جنوب ژاپن كمتر از 9 ماه از مقام خود كناره گيري كرد.

 



اعتراف مقام عالي نظامي اسرائيل: ايران مي تواند باراني از موشك بر سر اسرائيل ببارد

سرويس سياسي-
كارشناس مسائل امنيتي رژيم صهيونيستي با اشاره به توان موشكي ايران گفت: ايران قابليت موشك باران مستقيم اسرائيل را با استفاده همزمان از چندصد موشك دوربرد، دارد.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشا تودي روسيه، مجري اين شبكه با طرح سؤالي از «ييفتاح شايپر»، كارشناس سياسي و نظامي اسرائيلي پرسيد، هنگامي كه در هفته هاي گذشته شما در گفت وگويي با من شركت كرديد؛ گفتيد، اين به نفع اسرائيل نيست كه به ايران حمله نظامي كند. چرا شما بر اين عقيده هستيد كه اسرائيل نبايد ريسك پذيري حمله به ايران را قبول كند؟ شايپر در پاسخ به اين سؤال اظهار داشت: به نظر من نيروي هوايي اسرائيل به اندازه كافي بزرگ و قدرتمند نيست تا بتواند طبق برنامه از پيش تعيين شده، برنامه توليد سلاح هسته اي ايران را نابود كند؛ هرچند ممكن است، خسارات محدودي به اين تاسيسات وارد كند، اما آن را كاملا از بين نخواهد برد. از همين رو اسرائيل با دست زدن به چنين حمله اي، به هيچ هدف (خاصي) نخواهد رسيد.
اين كارشناس برجسته اسرائيلي در پاسخ به سؤال مجري اين برنامه مبني بر همكاري ارتش آمريكا در حمله نظامي رژيم صهيونيستي با اين رژيم اظهار داشت: علت مخالفت دولت اوباما در همكاري با رژيم صهيونيستي در هر نوع مداخله نظامي با ايران به اين موضوع برمي گردد كه فرماندهان عالي ارتش آمريكا با توجه به تجربه هاي تلخ حضور نظامي در افغانستان و عراق كه منجر به بي آبرويي آنها شد، قصد ندارند اين اشتباه را تكرار كنند.
از ديگر سو نيز تمايل صلح طلبانه مردم آمريكا و اعمال هزينه هاي سنگين جنگ در شرايط بد اقتصادي آمريكا باعث شده است كه حداقل اوباما از به كارگيري گزينه جنگ در دوران انتخابات خودداري كند.
شايپر در مورد هر نوع فرصت طلبي سران رژيم صهيونيستي از وضعيت موجود در آمريكا مبني بر عدم تمايل دولت اوباما به هر نوع مداخله نظامي در ايران نيز افزود: اتفاقا ترس و وحشتي در آمريكا وجود دارد كه ما (اسرائيل) دقيقا همين كار را بكنيم و پاي آمريكا را متعاقبا به اين جنگ باز كنيم، البته هر نوع حمله عجولانه و ناپخته اي از سوي اسرائيل به ايران، ناخواسته منافع حاميان وي از جمله آمريكا را با خطر تلافي جويانه از سوي ايران مواجه خواهد كرد. لذا توسل به هر نوع اقدام نظامي از سوي اسرائيل بدون هماهنگي با آمريكا، صدمات فراواني را به مناسبات راهبردي اسرائيل و آمريكا به عنوان بزرگترين و اصلي ترين حامي اسرائيل وارد خواهد كرد.
كارشناس مسائل امنيتي رژيم صهيونيستي درباره جايگزيني تحريم هاي شديد در قبال گزينه نظامي نيز اظهار داشت: با توجه به ظرفيت بالاي ايران و تجربه 3 دهه گذشته در دور زدن تحريم ها، نگرش عمومي در ميان سران اسرائيل اين است كه تحريم هاي سخت تر نيز قادر به ممانعت از انجام فعاليت هاي هسته اي در ايران نيست.
شايپر در مورد اقدامات تلافي جويانه جمهوري اسلامي از جمله توان موشكي در صورت هر نوع حمله يا اقدام نظامي عليه ايران بر عليه منافع رژيم صهيونيستي و متحدان اين رژيم در منطقه نيز اظهار داشت: ايران به لحاظ برخورداري از فن آوري هاي موشكي بلند برد بومي، قابليت حمله مستقيم موشكي به اسرائيل را با چند صد موشك شهاب در اختيار دارد، چنانكه هيچ ضمانتي نيز وجود ندارد كه در صورت حمله موشكي ايران به اسرائيل برخلاف حمله موشكي عراق در سال 1991، تلفات سنگيني به اسرائيل وارد نشود.
اين كارشناس اسرائيلي در مورد بزرگترين آثار ناشي از حمله نظامي ايران به رژيم صهيونيستي نيز افزود: علي رغم وجود سپر دفاع موشكي، به محض آغاز هر نوع حمله از سوي ايران، كليه فعاليت هاي اقتصادي و روزمره در اسرائيل به حالت تعليق يا توقف كامل درخواهد آمد و در شرايط بد اقتصادي، لطمات اقتصادي بزرگترين اثر حمله نظامي ايران به اسرائيل خواهد بود.
شايپر در مورد حمايت كشورها و رژيم هاي دنباله رو اسرائيل در صورت هر نوع حمله نظامي اين رژيم به ايران نيز اظهار داشت: با توجه به اقتدار موشكي ايران، بسياري از كشورهاي عربي در مورد ايران بسيار محتاط اند، به عنوان مثال عربستان سعودي، به لحاظ وحشتي كه ازاقتدار روزافزون ايران دارند، سال هاست كه از آمريكا درخواست حمله به ايران مي كند و همكاري احتمالي برخي كشورها و دولت هاي منطقه نيز به دليل عدم همراهي ملت ها به صورت مخفيانه و با مشكلات و محدوديت هاي فراواني همراه است.
اين كارشناس مسائل امنيتي اسرائيل در مورد ارسال سلاح به مخالفان سوريه براي مقابله با حكومت حاكم بر اين كشور نيز افزود: آنچه من شنيده ام اين است كه عربستان سعودي ارسال تسليحات به مخالفان سوري را آغاز كرده است و اسرائيل نيز در اين زمينه علاوه بر موافقت با عربستان سعودي خود نيز از واردكنندگان تسليحات به سوريه به شمار مي رود، اما از آنجا كه مخالفان سوريه هنوز بسيار ضعيف اند، زيرا صدور سلاح با هدف حمايت از مخالفان سوري نمي تواند توازن قدرت را در خاورميانه برهم زند و تلاش هاي آمريكا براي دخالت ناتو در ماجراي سوريه نيز احتمالا با شكست مواجه خواهد شد.
حمله نظامي رژيم تل آويو به ايران، نابودي اسرائيل را رقم خواهد زد
روزنامه القدس العربي چاپ لندن نيز در سرمقاله ديروز خود با عنوان «اسرائيل براي حمله به ايران آماده مي شود» نوشت: با توجه به هشدارهاي جدي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا مبني بر آثار منفي حمله نظامي به ايران به اقتصاد جهان به ويژه بهاي نفت، لذا هر نوع بي اعتنايي به اين هشدارها حكايت از آن دارد كه اسرائيل با كوبيدن بر طبل جنگ علاوه بر اينكه با آتش بازي مي كند، امنيت و ثبات جهان را نيز تهديد مي كند و جنگي كه اسرائيل خواهان شعله ور كردن آن است، شوخي بردار نخواهد بود؛ زيرا به نابودي تدريجي آن منجر خواهد شد.

 



فرماندهان نظامي ايران: آمريكا با پول اعراب به دنبال تامين امنيت اسرائيل است

فرماندهان و كارشناسان نظامي جمهوري اسلامي ايران معتقدند كه تمام طرح هاي نظامي آمريكا در منطقه با پول كشورهاي عربي و با هدف تامين امنيت رژيم صهيونيستي انجام مي گيرد.
سرتيپ پاسدار «اميرعلي حاجي زاده» روز دوشنبه در حاشيه مراسم سيزدهمين سالگرد شهادت اميرسپهبدصياد شيرازي در جمع خبرنگاران گفت: آمريكايي ها از مدت ها قبل طرحي براي دفاع موشكي رژيم صهيونيستي دنبال مي كنند كه اين طرح داراي چندين حلقه است.
وي اضافه كرد: از جمله اين حلقه ها امكانات موشكي و دفاعي است كه در درياي مديترانه و سرزمين هاي اشغالي بايد مستقر شود.
سردار حاجي زاده افزود: حلقه هشدار اوليه، اطلاع رساني و تعيين مسير موشك است كه اخيرا در تركيه مستقر شده و هر چند به نام ناتو اين طرح اجرا شده اما كار آمريكايي هاست و بهره بردار آن هم صهيونيست ها هستند.
وي خاطر نشان كرد: از آنجا كه اين طرح بخشي از منطقه را پوشش مي دهد ما از گذشته پيش بيني مي كرديم كه حلقه دوم هشدار اولين و تامين اطلاعات راداري بايد در خليج فارس شكل بگيرد.
فرمانده هوا فضاي سپاه پاسداران تصريح كرد: به رغم اين كه از يك سال پيش ما منتظر علني شدن اين طرح در خليج فارس بوديم هم اينك اين طرح كليد خورده و در واقع با هزينه كشورهاي اسلامي منطقه اين طرح قرار است اجرا شود.
سردار حاجي زاده گفت: بهره بردار آن نيز در اين منطقه رژيم صهيونيستي است و اين كار توسط آمريكا دنبال مي شود.
فرمانده هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد كه امروز ما تمهيدات زيادي در مقابله با اين طرح ها انديشيده ايم و از قبل نيز طراحي ها و فكرهاي لازم انجام شده و نگراني در اين زمينه نداريم.
طرحي آمريكايي-اسرائيلي
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نيز دراين باره گفت: طرحي كه اخيرا از سوي برخي كشورهاي عربي مبني بر ايجاد سپر موشكي در منطقه خليج فارس مطرح شده، طرحي كاملا آمريكايي-اسرائيلي است و ما به دوستان خود توصيه مي كنيم كه وارد اين طرح ها نشوند.
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا با اشاره به اظهارات اخير وزير امور خارجه آمريكا درخصوص ايجاد سپرموشكي در كشورهاي جنوبي خليج فارس، هدف اصلي اين استراتژي جديد واشنگتن را حفاظت از رژيم صهيونيستي دانست. سردار سرلشكر رحيم صفوي نيز در حاشيه مراسم بزرگداشت سالگرد شهيد صيادشيرازي هدف ديگر اين استراتژي را فروش تسليحات توليدي آمريكا واروپا به كشورهاي جنوبي خليج فارس عنوان كرد. وي افزود: سال گذشته، عربستان قرارداد خريد 30 ميليارد دلار تسليحات با آمريكا امضا كرد و هم اكنون شاهد آن هستيم كه كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس، به انبار مهمات و تسليحات آمريكايي تبديل شده اند.
بهره برداري از رادار بومي ثامن در روزهاي آينده
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا گفت: رادار بومي ثامن كمتر از ده روز ديگر به بهره برداري عملياتي مي رسد.
اميرسرتيپ فرزاد اسماعيلي، در گفت وگو با فارس افزود: رادار ثامن كمتر از ده روز ديگر به بهره برداري عملياتي مي رسد و الان در حال نصب آن هستيم.
وي با بيان اينكه اين رادار كاملا بومي است تصريح كرد: رادار ثامن برد خوبي دارد و قادر به كشف اهداف با RCS بسيار كم است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا ادامه داد: اين رادار را در سخت ترين نقطه نصب مي كنيم تا بعدا آن را به كل كشور تعميم دهيم.
اسماعيلي در پايان اظهار داشت: از اين رادار براي كشف اهداف هوايي استفاده مي كنيم.

 



پذيرش دانشجوي دكتري پژوهشي در دانشگاه علوم پزشكي تهران

دانشگاه علوم پزشكي تهران براي سومين دوره، دانشجوي دكتري تخصصي پژوهشي (PhD by Research) براي سال تحصيلي 92-91 مي پذيرد.
دانشگاه علوم پزشكي تهران در 29 مركز تحقيقاتي خود دانشجوي دكتري تخصصي پژوهشي مي پذيرد كه جزئيات نام اساتيد به همراه ايده پژوهشي مربوطه در دانشگاه علوم پزشكي تهران اعلام شده است.
داوطلبان مي توانند با تماس با مراكز و اساتيد راهنماي مورد نظر از شرايط اختصاصي مراكز اطلاع يابند و از تمايل خود براي گذراندن دوره در حيطه پژوهشي مربوط به آن مركز و استاد راهنماي پيشنهادي خود اطمينان حاصل كنند.
پذيرش نهايي براساس احراز شرايط عمومي و اختصاصي و نتيجه مصاحبه حضوري طبق آئين نامه دوره دكتري تخصصي پژوهشي (PhD by Research) صورت خواهد گرفت.
داوطلبان مي توانند جهت ثبت نام از تاريخ 20 فروردين تا 20 خرداد ماه سال 91 با مراجعه به سايت http://etr.tums.ac.ir نسبت به تكميل فرم ثبت نام و اسكن مدارك مورد نياز اقدام كنند. پس از پايان مدت ثبت نام، اسامي افراد واجد شرايط براي شركت در مصاحبه از طريق سايت دانشگاه اطلاع رساني خواهد شد.

 



دشت شقايق كالپوش جلوه اي از بهشت

دشت شقايق كالپوش در 140 كيلومتري شمال ميامي يكي از جاذبه هاي طبيعي شهرستان شاهرود است كه همه ساله در ارديبهشت ماه مملو از گل هاي سرخ رنگ شقايق مي شود.
دشت شقايق كالپوش جلوه اي بهشت گونه از طبيعت سرخ شقايق است كه چشم هر بيننده اي را مسحور خود مي كند.
دشت شقايق كالپوش در فصل بهار با دشت هاي مملو از گل هاي شقايق، در شهريور ماه با گل هاي آفتابگردان، در پاييز و زمستان با مناظر زيبا و در مجاورت با پناهگاه حيات وحش خوش ييلاق و پارك ملي گلستان از موقعيت ممتاز گردشگري برخوردار است.
رويش شقايق ها در دشت هاي حاصلخيز اين منطقه همه ساله هزاران بازديد كننده و تورهاي طبيعت گرد را از مناطق مختلف كشور به ويژه تهران، مشهد، بجنورد و گرگان به سوي خود جلب مي كند.
از اواسط ارديبهشت تا اوايل خرداد ماه زمين هاي زراعي و دامنه دشت هاي زيباي كالپوش به وسعت چندين هكتار پوشيده از گل هاي شقايقي است كه سرخي آن از دوردست ها قابل مشاهده است. گويي خالق هستي چادري سرخ بردشت هاي سبز گسترده تا براي دقايقي آدمي را به درك قدرت لايزال خود به تأمل وادارد.
بازديد از آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه تاريخي بسطام و آرامگاه سلطان العارفين، بايزيد بسطامي مي تواند از برنامه هاي سفر در بازگشت از منطقه كالپوش باشد و طبيعت گردي مسافران را رنگ و بويي عرفاني بخشد.
جاجيم بافي، لاك تراشي، سوزن دوزي و ديگر دستبافته ها از جمله صنايع دستي منطقه كالپوش محسوب مي شوند كه در كنار فرآورده هاي لبني و تخمه آفتابگردان سوغاتي است كه مي توان از كالپوش به ارمغان برد.
اين منطقه سرسبز و جنگلي با 14 هزار هكتار جنگل، 30 هزار هكتار مرتع و 34 هزار هكتار مزارع زير كشت با بارندگي كافي مستعد براي كشاورزي و جنگلداري است.
علاوه بر گونه هاي زراعي، انواعي از درختچه هاي جنگلي نيز در منطقه ديده مي شود. در اين ميان دو مورد از گياهان منطقه، يعني گل شقايق و گل آفتابگردان به طور ويژه اي به عنوان امتياز گردشگري درآمده اند.
گياه شقايق با گل هاي قرمز، گرز مركزي در گل ها و برگ هاي پهن كنگره دار كه ارتفاع آنها حدود 40 تا 50 سانتي متر خواهد رسيد، يكي از گياهان بسيار زيبا تلقي مي شود. گل هاي آن داراي عمري بسيار كوتاه و گلبرگ هاي آن پايداري كمي بر روي كاسبرگ ها دارند.
براي رسيدن به دشت شقايق كالپوش پس از طي 460 كيلومتر از مسير تهران به مشهد با رسيدن به شهر زيباي ميامي به سمت شمال (جاده جاجرم) تغيير مسير داده و به منطقه كالپوش مي رسيد.

 



خوشنويسي قرآن به 3 زبان توسط استاد اهري

تحرير دستي نسخه نفيس قرآن كريم، براي نخستين بار توسط استاد خوشنويس اهري انجام شد.
«حسن عزتي» استاد خوشنويس روز دوشنبه با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: اين اثر در جهت ترويج فرهنگ قرآني و به منظور ارائه نفيس ترين اثر در حوزه نشر و كتابت قرآن، در مدت چهار سال كار نوشته شده است.
وي، ويژگي مهم اين قرآن را تبديل از خطوط نسخ و ثلث به خط شكسته اعلام كرد كه اين امر براي اولين بار در جهان اسلام صورت مي گيرد.
استاد «عزتي» افزود: اين قرآن نفيس در سه زبان عربي، فارسي، انگليسي و در قطع 30 در 40 نوشته شده و داراي 520 برگ عربي و 520 برگ فارسي و انگليسي است.
وي با ابراز تاسف از عدم همكاري و همراهي مسئولين فرهنگي گفت: اين اثر حاصل چهار سال تلاش است و اگر اين كار در ساير بخش ها انجام مي شد همه حمايت مي كردند اما متاسفانه با وجود مكاتبات و پيگيري هاي انجام شده دستگاه هاي ذي ربط و نهادهاي قرآني اهتمام عملي در حمايت از اين اثر ملي انجام ندادند.
خوشنويس برجسته اهري اظهار كرد: در صورت حمايت از سوي دستگاه هاي فرهنگي، اين اثر قرآني كه با خط شكسته نستعليق به عنوان كار ابداعي انجام شده را مي توان با آب طلا و بر روي چرم طبيعي به عنوان اثر نفيس و ماندگار قرآني چاپ كرد.
«حسن عزتي» با 30 سال تجربه كاري در امور فرهنگي و خوشنويسي يكي از اساتيد برجسته انجمن خوشنويسان ايران و نماينده هنرهاي تجسمي كشور در منطقه ارسباران است.

 



فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص): آب درياي خزر شيرين مي شود

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از آغاز عمليات اجرايي طرح آب شيرين كن درياي خزر در سواحل مازندران توسط اين قرارگاه تا پايان ماه جاري خبر داد.
ابوالقاسم مظفري شمس يكشنبه شب در حاشيه بازديد از مراحل ساخت سد مخزني هراز شهرستان آمل در گفت وگو با ايرنا افزود: هيئت دولت اجراي طرح استحصال آب از درياي خزر و شيرين كردن آن را تصويب كرده و اين طرح به عنوان يكي از مهمترين طرح هاي آبي قرارگاه خاتم الانبيا در مازندران مطرح است.
وي، سرمايه گذاري براي اجراي اين طرح را حدود دوهزار ميليارد تومان و مدت زمان اجراي آن را نيز 24 ماه با پيمانكاري قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام كرد.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه كرد: با اجراي طرح آب شيرين كن درياي خزر در مازندران با روش هاي جديد و پيشرفته، آب شرب سالم در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.
مظفري شمس، به اهداف اجراي اين طرح اشاره گفت: با توجه به محدوديت سفره هاي آب زيرزميني و سطحي و كمبود آب شرب در استان هاي مركزي كشور، انتقال آب شيرين از مازندران به اين استان ها از اهداف مهم اجراي اين طرح است.

 



نقاشي دانش آموزان مازندراني در سازمان جهاني بهداشت درخشيد

ساري-خبرنگاركيهان:
سه تن از دانش آموزان مازندراني موفق به كسب مقام هاي برتر نقاشي سازمان بهداشت جهاني شدند.
رئيس اداره روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران به خبرنگاركيهان گفت: مسابقه نقاشي هر ساله در راستاي توجيه و تفهيم شعار جهاني بهداشت در روز جهاني سلامت ويژه سنين 8 تا 18سال با محوريت شعار سال برگزار مي شود كه همتا يزداني اميري دانش آموز پايه پنجم مدرسه عفت قائم شهر در گروه سني 10 تا 11 سال رتبه اول، هادي يزداني اميري دانش آموز پايه سوم راهنمايي مدرسه شهيد محسني قائم شهر در گروه سني 12 تا 13 سال رتبه دوم و شيدا پورداداش اميري دانش آموز پايه سوم راهنمايي مدرسه تربيت بابل در گروه سني 12 تا 13 سال رتبه چهارم را به دست آوردند.
فتح الهي بيان داشت: امسال نيز مسابقه بين المللي نقاشي سازمان جهاني بهداشت با محوريت شعار اين سازمان در سال 2012ميلادي با عنوان سلامت و سالمندي برگزار شد.
وي افزود: آثار 8 دانش آموز ايراني در مسابقه منطقه اي برنده شدند كه براي سومين سال متوالي است دانش آموزان مازندراني رتبه هاي برتر را به دست مي آورند.
فتح الهي اظهار داشت: مسابقه نقاشي روز جهاني سلامت كه فروردين ماه امسال در دفتر منطقه اي سازمان واقع در قاهره مصر برگزار شد، در ميان شركت كنندگان از 23كشور منطقه مديترانه شرقي، سه اثر از دانش آموزان مازندراني در گروه هاي سني مختلف موفق به كسب رتبه هاي اول تا چهارم در اين منطقه شده اند كه جوايز آنها از طريق دفتر سازمان جهاني بهداشت در ايران اهدا شد.

 



چيني ها راه آهن رشت به ساري را مي سازند

رشت- خبرنگار كيهان:
يكي از بزرگترين گروه هاي اقتصادي چين براي اجراي پروژه هاي عمراني در گيلان اعلام آمادگي كرد.
در پي ابراز علاقه شركت چايناهار براينجينيرينگ يكي از بزرگترين گروه هاي اقتصادي چين، براي انجام فعاليت هاي عمراني در گيلان، در نشست نمايندگان اين شركت چيني كه يك شركت دولتي محسوب مي شود با استاندار گيلان، دو طرف با امضاي تفاهم نامه اي براي گسترش همكاري هاي اقتصادي و فني تاكيد كردند.
برپايه اين گزارش، استاندار گيلان و نماينده شركت چيني براي همكاري در زمينه اجراي طرح هاي راه آهن رشت به آستارا و ساري به رشت و احداث جاده امامزاده هاشم به بندرانزلي به توافق رسيدند و براساس اين تفاهم نامه طرف چيني متعهد شده است ظرف مدت 3 هفته قرارداد پيشنهادي خود را به استانداري ارائه دهد تا استاندار پس از بررسي هاي فني و كارشناسي نظر نهايي خود را اعلام كند.
شايان ذكر است شركت چايناهار برايجينيرينگ با داشتن 50 شركت زيرمجموعه سال گذشته بيش از 50 هزار ميليارد دلار در بيش از 40 كشور جهان در بخش هاي مختلف راه سازي، پل سازي، احداث بنادر و فرودگاه ها، نيروگاه ها و جزيره هاي گردشگري فعاليت اقتصادي داشته است.

 



حاجي بابايي خبر داد
افزايش 50 درصدي مدال هاي علمي جهاني توسط دانش آموزان

وزير آموزش و پرورش از افزايش 50 درصدي مدال هاي جهاني علمي توسط دانش آموزان در سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در مراسم پايان دوره المپيادهاي علمي دانش آموزي 90 كه در مركز پژوهش هاي وزارت نيرو برگزار شد، گفت: نظام آموزش و پرورش براساس تحول بنياديني كه در آن شكل مي گيرد به سمتي حركت مي كند كه دانش آموزان از سال اول كه در مدرسه حضور مي يابند با پژوهش، تفكر، انديشه و خلاقيت آشنا شوند و به سمتي مي رويم كه حيطه پژوهشي، شناسايي نخبه ها و نخبه پروري افزايش يابد.
وي افزود: در سال 89 بالغ بر 120 هزار دانش آموز در المپياد علمي شركت كردند كه اين آمار در سال 90، به 140 هزار دانش آموز افزايش يافت و در سال 91 قطعا افزايش بيشتري مي يابد.
حاجي بابايي تاكيد كرد: در سال 89 حدود 4 هزار و 400 دانش آموز به مرحله دوم المپياد علمي راه يافتند كه اين رقم در سال 90 به 5 هزار و 800 نفر رسيده است.
حاجي بابايي به مجموع مدال هايي كه توسط دانش آموزان در المپيادهاي علمي به دست آمده است، اشاره كرد و افزود: در سال 89، 204 دانش آموز موفق به كسب مدال شدند كه شامل 57 طلا، 77 نقره و 70 برنز است كه اين رقم در سال 90 به 280 نفر افزايش يافت كه شامل 71 طلا، 113 نقره و 97 برنز بود.
وزير آموزش و پرورش به كسب مدال هاي جهاني توسط دانش آموزان نيز اشاره كرد و افزود: در المپيادهاي جهاني در سال 89 موفق به كسب 3 طلا، 8 نقره و 11 برنز شديم كه در سال 90 اين رقم به 5 طلا، 19 نقره و 9 برنز رسيد كه در مجموع 50 درصد در كسب مدال هاي جهاني در سال 90 نسبت به سال 89 افزايش داشته است.
حاجي بابايي افزود: براي كسب مدال هاي جهاني در رشته هاي مختلف بايد از مدرسه شروع كنيم، اگر فوتبال در كشور به سطح جهاني نرسيده است به اين دليل است كه در مدارس شكل نگرفته است.
وزير آموزش و پرورش به افزايش 20 درصدي استعدادهاي درخشان در كشور اشاره كرد و ادامه داد: هركس به همان اندازه كه تيزهوش به همان ميزان نيز بايد مراقبش بود و ما نيز در آموزش و پرورش در تلاش هستيم كه دانش آموزان تيزهوش از شرايط خوبي برخوردار باشند.

 



معاون استاندار البرز خبر داد
خريداري 10 فروند هواپيماي مسافربري براي فرودگاه كرج

معاون استاندار البرز گفت: براي نخستين بار خريد 10 فروند هواپيماي مسافربري از نوع ايرباس جديد براي فرودگاه بين المللي پيام كرج پيش بيني شده است.
به گزارش ايرنا، مهدي ايران نژاد شامگاه يكشنبه در نشست شوراي اداري فرمانداري كرج افزود: با اختصاص اين هواپيماها، فرودگاه پيام علاوه بر خدمات حمل بار در امر جابه جايي مسافر نيز فعال مي شود.
وي اظهار داشت: اكنون اين فرودگاه براي انجام پروازهاي مسافربري داخلي و خارجي آماده است.
فرودگاه بين المللي پيام كرج تاكنون در زمينه حمل و نقل بار فعال بوده است.
فرماندار كرج گفت: امسال توسعه بخش كشاورزي و توجه به توليد، صنعت و اشتغال از برنامه هاي اولويت دار اين شهرستان است.

 



برگزاري جشن روز ملي فناوري هسته اي در نطنز

بادرود- خبرنگار كيهان:
مراسم جشن روز ملي فناوري هسته اي با حضور استاندار اصفهان در دانشگاه پيام نور نطنز برگزار شد.
در اين مراسم كه در روز بيستم فروردين برگزار شد عليرضا ذاكر اصفهاني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هسته اي گفت: بالا بردن روحيه اعتماد به نفس در دانشمندان و محققان و رسيدن به جايگاه و قله هاي علمي و هسته اي از دستاوردهاي انرژي هسته اي بوده است.
در ابتداي مراسم جشن ششمين سالگرد فناوري هسته اي در جوار سايت نطنز؛ مهدي سليماني فرماندار شهرستان از شهيدان هسته اي كشورمان، شهيد علي محمدي، شهيد شهرياري، شهيد احمدي روشن و شهيد رضايي نژاد به نيكي ياد كرد و حاصل تلاش و زحمات10 ساله ملت و دولت در بحث انرژي هسته اي را؛ پافشاري رهبر انقلاب بر اصول و داشتن حق انرژي هسته اي ملت ايران؛ تلاش دولتمردان جمهوري اسلامي به خصوص حمايت صريح رهبر فرزانه انقلاب در مسأله هسته اي كشور و حمايت همه جانبه مردم ارزيابي كرد.
در پايان طي مراسمي كيك زردي كه توسط دانشجويان دانشگاه پيام نور نطنز به مناسبت 20 فروردين؛ ششمين سالگرد جشن فناوري هسته اي تدارك ديده شده بود توسط استاندار اصفهان؛ ائمه جمعه بادرود و نطنز؛ فرماندار و نمايندگان دور هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي بريده شد.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال گسترده از يك فيلم ايراني در لبنان
بيروت پايتخت لبنان اين روزها شاهد اكران فيلم «ريسماني نزديك تر از رگ» ساخته مسعود اطيابي در تالارهاي سينمايي مركز «رسالات» لبنان متعلق به حزب الله لبنان است.
به گزارش فارس، مردم لبنان از اين فيلم استقبال كرده اند و بر پايه گفته اطيابي اين فيلم قرار است به زودي و پس از دوبله به زبان فارسي در ايران اكران شود. مردم لبنان فيلم «ريسماني نزديك تر از رگ» كه در لبنان با نام «حبل كالوريد» به نمايش درمي آيد را زيبا، بزرگ و يادآور خاطرات ملي دانسته و تاكيد كرده اند كه لبنان نيازمند فيلم هاي بيشتري در اين زمينه است. «ريسماني نزديك تر از رگ» كه اقتباسي از رمان «حبل كالوريد» نوشته «عبدالقدوس الامين» است توسط جعفر حسني نوشته شده و ساخت آن حدود چهار ماه در لبنان به صورت كار مشترك بين صداوسيما و مركز «رسالات» متعلق به حزب الله لبنان انجام شده است. داستان فيلم درباره چگونگي زندگي 16ساله در هنگام اشغال لبنان توسط رژيم صهيونيستي است و بازيگران فيلم همگي لبناني هستند. نقش اصلي فيلم را «جورج شهلوب» بازي كرده و زبان فيلم عربي است.
اعتراض به تبعيض جنسيتي در بي بي سي
درخواست 30 كارمند زن بي بي سي براي رسانه اي كردن تبعيضات شديد جنسي عليه آنها، رسوايي ديگري را براي اين بنگاه سخن پراكني به بار آورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، يكي از زنان حاضر در شبكه بي بي سي در گفت وگو با ساندي تلگراف اظهار كرده كه مديران بخش ورزشي شبكه پس از آنكه وي صاحب فرزند شده نسبت به او، رفتاري كاملا متفاوت با پيش از آن داشته اند. اين زن ادامه داد: كار تمام وقت من در شبكه با وجود يك نوزاد كاملا سخت است اما هنگامي كه رفتار رئيس را در برخورد با خود ديدم ادامه كارم را كاملا غيرممكن دانستم. آنها از من مي خواهند نه تنها كودكم را به طور دائمي تنها بگذارم بلكه به آن شير هم ندهم.
تنها 13عضو از 68 عضو راديو بي بي سي زنان هستند و از ميان 55 برنامه صبحگاهي آن تنها يكي از آنها با اجراي يك زن انجام مي شود. بسياري از اين زنان آمادگي خود را براي اقدام قانوني عليه بي بي سي اعلام كرده اند. پيشتر نيز مشاهده ها و اظهاراتي درباره تفاوت حقوق دريافتي ميان زنان و مردان كارمند در اين شبكه منتشر شده بود.
تهيه كننده هاليوود مامور خريد هسته اي اسرائيل است!
«آرنون ميلچان»، تهيه كننده باسابقه سينماي هاليوود كه فيلم هايي چون «قاتلين بالفطره» و «آقا و خانم اسميت» را در پرونده كاري خود دارد، بنا به اعتراف مقامات سياسي رژيم صهيونيستي، جاسوس اين رژيم است.
به گزارش فارس، اگرچه حضور نيروهاي نفوذي و دست نشانده رژيم صهيونيستي در صنعت سينماي هاليوود و عملكرد اين سينما براساس سياست هاي اين رژيم، مطلب تازه اي نيست ولي اخيرا افشاي ماهيت حقيقي يكي از تهيه كنندگان مشهور هاليوود به عنوان جاسوس صهيونيست ها و فعاليت هاي پيچيده او در زمينه پيشبرد اهداف جنگ طلبانه اسرائيل در عرصه هاي مختلف از جمله سلاح هاي اتمي، به موضوع جنجالي رسانه هاي غربي تبديل شده است. البته پيش از اين نيز اين موضوع به صورت سربسته و غيررسمي در برخي از محافل مطرح شده بود ولي با انتشار كتاب «محرمانه: زندگي آرنون ميلچان مامور مخفي اي كه به يكي از افراد پولدار و با نفوذ هاليوود تبديل شد» نوشته «جوزف گلمن» اين مطلب علني و جنجال برانگيز شده است.
اصرار بر دولتي بودن جدول اكران فيلم ها!
جريان سكولار سينماي ايران به شدت در پي القاي دولتي و سفارشي بودن جدول اكران فيلم ها در سينماي ايران است.
به گزارش خبرنگار كيهان، جريان سكولار سينماي ايران با هدف قانون گريز معرفي كردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به صنفي بودن جدول اكران و استقلال شوراهاي صنفي سينمايي، جدول اكران را دولتي معرفي مي كند.
برنامه سينمايي «هفت» گروه اجتماعي شبكه سوم سيما، ازيك ماه پيش به اين سو، بحث شبهه نسبت به صنفي بودن جدول اكران را مطرح كرد. اين برنامه همواره به تخطئه دخالت دولت در امور فرهنگي و بويژه عرصه سينما، پرداخته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14