(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه ۲۷  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۳

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
محسن رضايي:سفر رئيس جمهور به جزيره ابوموسي اقدامي به جا بود
تاكيد رئيس جمهور بر نقش موثر نيروي انتظامي در حمايت از توليد ملي
ريابكوف در اسلامبول: روسيه به شدت مخالف تحريم هاي يكجانبه غرب عليه ايران است
كاهش سطح روابط سياسي با امارات
يك كارشناس مسائل خاورميانه : اعتراض اعراب به سفر احمدي نژاد ارزش حقوقي ندارد
پيام سرلشگر صالحي در آستانه 29 فروردين: ارتش هرگونه تهديدي را در كوتاه ترين زمان پاسخ مي دهد
راهكارهاي ايران براي كاهش جرائم تروريستي و تهديدهاي سازمان يافته
مدير شبكه خبري «الجزيره» در ايران استعفا داد
اولين اجلاس كميته عالي همكاري هاي مشترك ايران و لبنان در بيروت برگزار مي شود
وزير ارشاد به عيادت رضا ايرانمنش رفت
نشاكاري برنج در گيلان آغاز شد
نماينده پارلمان عراق:مردم عراق خواهان محاكمه جنايتكاران گروهك منافقين هستند
فرار 5 نفر از اعضاي منافقين از كمپ ترانزيت
رئيس انجمن جراحان ايران:بي توجهي هاي مسئولان به عرصه توليد دارو به بحران دارويي منجر مي شود
31 فروردين برگزار مي شود همايش آموزش عالي، الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي
رئيس سازمان نظام پزشكي: افزايش دانشكده هاي دندانپزشكي بيكاري دندانپزشكان را به دنبال دارد
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري: رسالت انجمن هاي اسلامي كادرسازي براي نظام ولايي است
آيت الله علم الهدي: كنترل بازار در دست دولت نيست
بيماران شيرازي با راديواكتيو ايراني درمان مي شوند
پس از 33 سال تحمل درد و رنج جانباز اراكي به جمع شهداي انقلاب پيوست
آيت الله دري نجف آبادي: ايران ذره اي از حقوق هسته اي عقب نشيني نمي كند
آب سد سفيدرود سرريز شد
از ابتداي سال حمايت از توليد ملي كاهش بي سابقه قيمت كالاهاي چيني در جزيره كيش ادامه دارد
اخبار ادبي و هنري



محسن رضايي:سفر رئيس جمهور به جزيره ابوموسي اقدامي به جا بود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام سفر رئيس جمهور به جزيره ابوموسي را اقدامي به جا دانست.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست كميسيون سياسي - دفاعي و امنيتي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقدام رئيس جمهور در سفر به جزيره ايراني ابوموسي و سركشي به هموطنان ما در آنجا، اقدامي به جا و درست بود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مقامات اماراتي نبايد در شرايط فعلي با صهيونيست ها هم صدا شوند و دست به كارهاي شتابزده و عجولانه بزنند، در شرايطي كه اسرائيل طبل جنگ مي زند اين نوع رفتارها از سوي دوستان ما در امارات چه معنايي دارد؟
وي با بيان اينكه به نظر مي رسد مسئولين امارات از دوستي و برادري ما با آنها سوءاستفاده مي كنند، اظهار داشت: اگر فكر مي كنند كه ايران ضعيف شده اشتباه مي كنند . امروز، ايران بسيار قوي است و هر نوع تجاوزي را سركوب مي كند.
رضايي تاكيد كرد: آقايان اماراتي بهتر است از ايران عذرخواهي كنند و به مسيري كه صهيونيست ها حركت مي كنند كشيده نشوند چرا كه منطقه به آرامش، صلح و همكاري نياز دارد. اگر انها اعتراضي دارند مي توانند اعتراض خود را مودبانه و از طريق ديپلماتيك به دولت ايران منتقل كنند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دولت امارات سالهاست كه به صدور اطلاعيه ها و بيانيه ها در خصوص جزاير سه گانه ايراني دست مي زند، اظهار داشت : دولت امارات بعضا نام خليج فارس را نيز جعل مي كند ولي دولت ايران با صبر و تحمل و ناديده گرفتن اين رفتارهاي غلط ، به دوستي و همكاري خود با امارات ادامه داده است.
وي افزود: ظاهرا دولت امارات، از دوستي دولت ايران با خود، دچار تفسير غلط شده يا در اثر فشارهاي خارجي درصدد راضي كردن آنهاست .
رضايي تاكيد كرد: بهتر است دولت امارات رابطه اي صادقانه و دوستانه با ايران داشته باشد و اشتباه خود را در همراهي با صدام حسين يكبار ديگر تكرار نكند.

 



در هفدهمين همايش فرماندهان ناجا عنوان شد
تاكيد رئيس جمهور بر نقش موثر نيروي انتظامي در حمايت از توليد ملي

رئيس جمهور به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، اشاره كرد و گفت: پيش نياز تقويت توليدملي مقابله با توطئه هاي بيگانگان و مستكبران و تقويت امنيت عمومي در جامعه است كه اين وظيفه بيش از هر نهادي برعهده نيروي انتظامي خواهد بود.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر ديروز در هفدهمين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، آنان را خادمان و فداكاران در راه عزت، سربلندي و امنيت مردم توصيف كرد و در بيان اهميت ماموريت ناجا، اظهار داشت: شايد هيچ دستگاه و نهادي در كشور از لحاظ حوزه ماموريت و تنوع و پيچيدگي هاي وظايف محوله به اندازه نيروي انتظامي نباشد چرا كه نيروي انتظامي در هيچ ايامي از سال تعطيلي نداشته و هنگامي كه قرار است در كشوركارهاي بزرگ و بيشتري انجام شود، وظايف محوله بر اين نيرو نيز گسترده تر و بيشتر مي شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: به هر ميزان كه پيشرفت در كشور به وجود آمده و حوزه ارتباطات و فناوري هاي اجتماعي گسترده تر مي شود، به همان نسبت حوزه ماموريت هاي نيروي انتظامي نيز گسترش مي يابد.
وي با بيان اينكه به طور روزانه، حوزه هاي جديد ارتباطي در جامعه متنوع تر و گسترده تر مي شود، خاطر نشان كرد: هرچه گستردگي ارتباطات در جامعه بيشتر شود نيروي انتظامي بايد آمادگي خود را جهت انجام ماموريت ها، ارتقا دهد و اين تنها به معناي افزايش پرسنل و جمعيت اين نيرو نيست.
احمدي نژاد مردمي بودن را از جمله ويژگي هاي اصلي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران دانست و اظهار داشت: نيروي انتظامي نهادي است كه به طور گسترده و مستمر با بدنه اجتماعي جامعه در تماس است و از آنجايي كه هيچ كاري در كشور بدون همراهي و كمك مردم شدني نيست، بايد هر روز بر اين ويژگي نيروي انتظامي و حضور بيشتر در بين مردم افزوده شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه بار اصلي ايجاد امنيت اجتماعي و انتظام در جامعه بر دوش آحاد مردم است، گفت: بهترين برنامه ريزي و مديريت، زماني اتفاق مي افتد كه مردم خواستار ايجاد امنيت بوده و در برقراري امنيت در جامعه مشاركت نمايند.
وي با اشاره به اقدامات بسيار مثبت نيروي انتظامي درخصوص انجام آموزش هاي همگاني در راستاي ارتقاء امنيت عمومي تصريح كرد: آمار افتخارآميز مديريت ترافيك در سال هاي اخير در حقيقت افتخاري به يادماندني از اين دوران خواهد بود هر چند به واسطه انجام كارهاي بزرگ و مستمر در كشور گاهي اوقات كمتر به چشم مي آيد.
احمدي نژاد با تاكيد بر حفظ و تقويت وجهه مردمي نيروي انتظامي اضافه كرد: نيروي انتظامي در متن مردم است و مردم به واسطه هر اتفاق و كاري با اين نيرو در تماس هستند و تقويت روزانه ارتباط با مردم از سوي ناجا اتفاقي بزرگ و قابل تقدير است.
رئيس جمهور با بيان اينكه آنچه ما را در طول سال هاي متمادي حفظ كرده، روحيه و اخلاص در عمل است، تصريح كرد: با روحيه انقلابي سنگين ترين و پيچيده ترين امور قابل انجام و دسترسي به بالاترين قله ها امكان پذير خواهد بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد قلب ها از عشق به مردم مالامال باشد تا بتوانيم به آنان خدمت كنيم، يادآور شد: به ميزاني كه قلب ما سرشار از عشق به مردم باشد، موفق خواهيم بود و كارها و برنامه ريزي هاي ما در عمق جامعه و در ميان آحاد مردم مورد پشتيباني قرار گرفته و موفق خواهيم بود.
وي با اشاره به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، تصريح كرد: اگر بناست توليد ملي، تقويت شود، با توطئه هاي بيگانگان و مستكبران مقابله كرده و جهشي در اقتصاد به وجود بيايد، پيش نياز آن تقويت امنيت عمومي در جامعه است كه اين وظيفه بيش از هر نهادي بر عهده نيروي انتظامي خواهد بود.
احمدي نژاد با بيان اينكه جلوگيري از تخلفات و تردد غيرقانوني كالا و كنترل ورود كالاهاي غيرقانوني يكي از اقداماتي است كه در جهت حمايت از توليد ملي بايد انجام شود، اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد در اين زمينه تلاش بسيار گسترده اي داشته باشد و با گسترش كنترل در مبادي ورودي كالا اجازه سوءاستفاده براي ورود كالاي غيرقانوني را به هيچ كس تحت هيچ عنواني ندهد چرا كه حمايت از توليد و كار ملي مستلزم انجام كار قانوني است.
پيش از سخنان احمدي نژاد، سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي، گزارشي از عملكرد و دستاوردهاي بخش هاي مختلف ناجا ارائه كرد.
احمدي مقدم :
آمادگي ناجا براي برگزاري دور دوم انتخابات در امنيت كامل
فرمانده نيروي انتظامي از آمادگي كامل نيروي انتظامي براي برقراري و تامين امنيت مرحله دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار «اسماعيل احمدي مقدم» در هفدهمين همايش سراسري فرماندهان و مديران و روساي نيروي انتظامي با بيان اينكه سال 90 از هر نظر سال پرتوفيقي براي كشور به ويژه نيروي انتظامي بود، افزود: يكي از توفيقات نظام و نيروي انتظامي در سال گذشته برگزاري انتخابات سالم و پرشور در سراسر كشور بود.
وي به تحريم هاي دشمنان انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: تحريم هاي جبهه استكبار فرصتي براي رشد توانايي هاي داخلي بوده است و دشمن فقط با هياهو بدنبال ايجاد فضاي ارعاب است.
اين مقام انتظامي در ادامه سخنانش با بيان اينكه فرماندهان و مديران ناجا بايد اشراف اطلاعاتي و آينده پژوهي بر اقدامات خود داشته باشند، خاطرنشان كرد مهندسي رفتارهاي اجتماعي به عنوان يكي از اهداف نيروي انتظامي در برنامه هاي آتي اين نيرو قرار دارد.
وي تاكيد كرد در نيروي انتظامي بايد از مرحله اصلاح رفتار بگذريم و به مهندسي رفتار اجتماعي برسيم.

 



ريابكوف در اسلامبول: روسيه به شدت مخالف تحريم هاي يكجانبه غرب عليه ايران است

معاون وزيرخارجه روسيه بر موضع مسكو در مخالفت با اعمال تحريم هاي يكجانبه عليه ايران تاكيد كرد.
سرگئي ريابكوف كه براي شركت در مذاكرات روز شنبه نمايندگان ايران و كشورهاي عضو گروه «1+5» (شامل 5 كشور عضو دائم شوراي امنيتي+بعلاوه آلمان) به استانبول (تركيه) سفر كرده است، در گفت وگو با خبرنگاران با ابراز اميدواري در اين خصوص يادآور شد كه اطلاعات موجود در رابطه با فعاليت هاي هسته اي ايران بدين گونه است كه اين امكان را نمي دهد تا بصورت قاطع چنين نتيجه گيري كرد كه برنامه هسته اي اين كشور صرفا جنبه صلح آميز و غيرنظامي دارد، ولي اين به منزله آن هم نيست كه اين كشور درصدد ساخت سلاح اتمي است.
به گزارش خبرگزاري اينترفكس به گفته ريابكوف، ايجاد اعتماد متقابل بين ايران و گروه «1+5» اهميت بسيار زيادي براي موفقيت آميز بودن نتيجه اين مذاكرات دارد.
معاون وزيرخارجه روسيه تاكيد كرد كه ايران بعنوان عضو پيمان عدم گسترش تسليحات هسته اي اين حق را بطور كامل دارد كه از انرژي هسته اي در اهداف صلح جويانه استفاده كند، البته به گفته وي، چنين حقي همواره به همراه مسئوليت پذيري مشخص در زمينه تلاش براي عدم گسترش هسته اي و همكاري موثر با آژانس بين المللي انرژي اتمي است.
اين ديپلمات بلندپايه روس در پاسخ به سوالي در خصوص موضع مقامات مسكو در خصوص اعمال تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي گفت: روسيه بطور اساسي با هر نوع اعمال تحريم هاي يكجانبه عليه ايران مخالف است و اين قبيل اقدامات را نقض ضوابط و حقوق بين الملل ارزيابي مي كند.

 



يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خواستار شد
كاهش سطح روابط سياسي با امارات

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به ادعاهاي اخير امارات در قبال جزاير ايراني تصريح كرد كه وزارت امور خارجه مي بايست درباره سطح روابط سياسي كشورمان با امارات تجديدنظر كند.
محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات پوچ امارات در مورد جزيره ابوموسي پس از سفر استاني هيئت دولت گفت: ادعاهاي اخير مقامات امارات در قبال جزاير ايراني خليج فارس، ديكته شده از جانب آمريكا، رژيم صهيونيستي و دستگاه هاي اطلاعاتي آنها و در واكنش به پيروزي هاي پي درپي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف مطرح شده است.
وي در ادامه افزود: طرح اين قبيل ادعاها و اظهارات خصمانه و غيرمستند در شرايط كنوني، به منظور تحت الشعاع قرار دادن مذاكرات ايران با گروه 1+5 و انحراف در آن صورت گرفته است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سؤالي مبني بر لزوم برخورد دستگاه ديپلماسي با امارات تصريح كرد: وزارت امور خارجه بايد با ادعاهاي امارات در مورد جزيره ابوموسي برخورد كرده و در روابط سياسي كشورمان تجديدنظر كند.

 



يك كارشناس مسائل خاورميانه : اعتراض اعراب به سفر احمدي نژاد ارزش حقوقي ندارد

كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به اشغال دو جزيره سعودي از سوي دشمن صهيونيستي در سايه سكوت اعراب، گفت: سفر احمدي نژاد به جزيره ايراني ابوموسي هيچ ارتباطي به كشورهاي خارجي ندارد.
«حسين رويوران» كارشناس مسائل استراتژيك در گفت وگو با فارس با اشاره به سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران به جزيره ايراني ابو موسي گفت: شكي در مالكيت جمهوري اسلامي ايران بر جزاير سه گانه وجود ندارد و اعتراض طرف اماراتي و شوراي همكاري خليج فارس به سفر اخير رئيس جمهور تنها يك اعلام موضع سياسي است كه هيچ ارزش حقوقي ندارد.
وي افزود: شوراي امنيت سازمان به شكايت اعراب در سال 1970 درباره جزاير سه گانه ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ هيچ ترتيب اثري نداد و اين امر بيانگر حقانيت ايران در مالكيت اين جزاير و باطل بودن ادعاهاي اماراتي در خصوص اين جزاير است. اين موضوع نوعي اقرار بين المللي در ارتباط با حاكميت ايران بر اين جزاير است.
رويوران سفر رئيس جمهور به جزيره ابوموسي را رفتاري حاكميتي از سوي تهران خواند و افزود: سفر احمدي نژاد به جزيره ايراني ابو موسي هيچ ارتباطي به كشورهاي خارجي ندارد.
وي با اشاره به اعلام خبري مبني بر برگزاري نشست فوق العاده شوراي همكاري خليج فارس در چهارشنبه آينده در خصوص سفر اخير رئيس جمهوري ايران به جزيره ابو موسي، اين نشست را جو سازي سياسي از سوي اعراب و فرافكني عليه جمهوري اسلامي ايران برشمرد.
اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به اشغال دو جزيره سعودي از سوي دشمن صهيونيستي در سايه سكوت اعراب گفت: اعراب از هر فرصتي براي شانتاژ تبليغاتي عليه ايران استفاده مي كنند و به نظر مي رسد كه اين هجمه تبليغاتي اخير ارتباطي با تحولات بحرين و شرق سعودي و نزديك شدن تحولات سوريه به حل نهايي دارد.
با وجود اينكه وزارت خارجه ايران سفر رئيس جمهور به جزيره «ابوموسي» را يك موضوع داخلي و در راستاي سفر استاني رئيس جمهور دانسته است اما وزارت امورخارجه امارات در اقدامي تحريك آميز سفير خود در تهران را براي مشاوره فراخواند.
اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس نيز در مواضعي مداخله جويانه و همسو با امارات با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به جزيره«ابوموسي» به جانبداري از ادعاهاي بي پايه و اساس امارات درباره جزاير سه گانه ايراني پرداختند.

 



پيام سرلشگر صالحي در آستانه 29 فروردين: ارتش هرگونه تهديدي را در كوتاه ترين زمان پاسخ مي دهد

فرمانده كل ارتش در پيامي تاكيد كرد كه ارتش جمهوري اسلامي در كوتاه ترين زمان هر تجاوزي را پاسخي كوبنده خواهد داد.
در پيام اميرسرلشگر عطاءالله صالحي آمده است: بي ترديد تداوم حضور ارتش ولايي در تمام مرزهاي زميني، هوايي، دريايي و البته فرهنگي با خودباوري، نوآوري و خوداتكايي كاركنان جوان، خلاق و شهادت طلب و با استفاده از انواع تجهيزات نظامي و بومي و آمادگي روزافزون آنان در انجام ماموريت هاي منطقه اي و فرامنطقه اي موجب گشته تا زورگويان و مستكبران جهان از روي استيصال و درماندگي به فتنه انگيزي و تحريم روي آورند، البته نيروهاي مسلح و مردم سربلند ايران اسلامي با حضور پرشور و گسترده خود در عرصه هاي گوناگون، به ويژه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه سال گذشته تمام معادلات آنان را برهم زدند و يك بار ديگر قدرت و عظمت ايران اسلامي را به رخ جهانيان كشاندند.
فرمانده ارتش همچنين تصريح كرده است: توسعه فعاليت ها و همكاري با جامعه جهاني به منظور تضمين صلح و استقرار ثبات در منطقه با اعزام ناوگروه هاي نيروي دريايي به خليج عدن، درياي سرخ، كانال سوئز و نمايش اقتدار و توان بازدارندگي در آب هاي آزاد جهت مقابله با تروريسم و دزدان دريايي كه از پديده هاي استكبار جهاني است پيام صلحي آشكار به كشورهاي دوست و اعلام آمادگي به منظور تقويت و تحكيم پيوند دوستي و همكاري با آنان براي برقراري امنيت پايدار در منطقه است.
وي در پيام خود تاكيد كرده است: اعلام مي دارم ارتش حزب الله و ولايتمدار جمهوري اسلامي ايران، همگام با ساير قواي مسلح با هوشياري هرگونه تهديد را رصد نموده و با اقتدار و در كوتاهترين زمان هر تجاوزي را پاسخي كوبنده خواهند داد.

 



در اجلاس بين المللي حقوق و عدالت مطرح شد
راهكارهاي ايران براي كاهش جرائم تروريستي و تهديدهاي سازمان يافته

معاون اول قوه قضائيه طي سخناني در اجلاس بين المللي حقوق و عدالت در پاكستان راهكارهاي ايران براي كاهش جرائم تروريستي، مواد مخدر، خشونت و تهديدهاي سازمان يافته را تشريح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در اين همايش بين المللي گفت: درباره شرايط جهاني از منظرهاي گوناگوني مي توان به بحث نشست، ولي آنچه مورد توجه است حضور فراگير و انحصارطلبانه يك الگوي خاص حقوقي است كه راه را بر تمام فرهنگ ها و انديشه ها جهت تجربه طرح هاي بديل و به خصوص خلق ايده هاي نو و برنامه هاي تازه بسته است.
وي گفت: امروزه الگوي جهاني حقوق بشر و آئين دادرسي مبتني بر آن كه بر يك جهان بيني سكولار و الحادي استوار شده، اجازه عرض اندام به روايت هاي متفاوت و تفكرهاي ديگر را نمي دهد. سالهاست كه يك الگوي غربي داوري بر توسعه قضايي كشورهاي جهان تحميل شده است.
معاون اول قوه قضائيه افزود: در هيچ زماني به اندازه قرن بيستم و بيست ويكم از عدالت و حقوق بشر، اخلاق، صلح و غيره سخن به ميان نرفته است ولي با اين همه به جرات مي توان گفت در هيچ دوره اي به مانند امروز حقوق بشر پايمال نشده است، زيرا فرصت براي تجربه ايده هاي نو و برنامه هاي خلاقانه از بشر سلب شده است.
وي با اشاره به ساختار حقوقي ايران در چارچوب شريعت اسلامي خاطرنشان كرد: پس از انقلاب اسلامي و در سايه خودباوري حاصل از توصيه هاي امام خميني و آيت ا خامنه اي تلاش شده است طراحي و تدوين مفاد قانون اساسي و همچنين قوانين قضايي همواره در قالب اصول شريعت و احكام فقه توسعه يابد.
وي ادامه داد: وجود يك اصل مهم در دين اسلام به نام «اجتهاد» عامل بسيار اساسي و تاثيرگذاري است كه امكان شرعي ماندن را به قوانين قضايي مي دهد و در سايه اجتهاد است كه فرصت مغتنم براي به روز رساني قوانين و توسعه حقوقي متناسب با اصول و مسلمات دين از يك سو و نيازها و شرايط اجتماعي از سوي ديگر فراهم مي شود.
رئيسي با تاكيد بر استقلال قاضي و قوه قضائيه اظهار داشت: تناسب و ماهيت شخصي جرم و مجازات از شاخص هاي مهم قوانين حقوقي و ساختار قضايي كشور ماست.
استقلال قضايي موجب مي شود كه تمام افراد به رغم تفاوت مناصب و پايگاه قدرت خود در مقابل قانون، برابر تلقي شوند و هيچكس در صورت اتهام به جرم مصون از بررسي هاي قضايي نباشد.
وي افزود: متناسب سازي مجازات ها با جرائم، رويكرد غالب فعاليت هاي قانون گذاري در جمهوري اسلامي است كه با همكاري مشترك ميان كارشناسان و كارگزاران هر سه قوه يعني قوه مقننه، قضائيه و مجريه صورت مي گيرد.
معاون اول قوه قضائيه با اشاره به تهديدهاي مشترك عليه كشورها گفت: امروزه دست كم چهار تهديد مشترك كه شامل جرائم سايبري، مواد مخدر، خشونت و ترور و جرائم اقتصادي سازمان يافته است، امنيت حقوقي تمام ملت هاي جهان را به خطر انداخته است كه لازم است به كمك يك سري ساز و كارهاي بين المللي و به دور از اعمال نفوذ قدرت هاي بزرگ به تبيين عوامل پيدايش و توسعه آنها پرداخته و راهكارهاي حقوقي مناسب جهت كاهش اين نوع جرائم سنجيده شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، وي در پايان پيشنهاد مشخص جمهوري اسلامي را تاسيس يك يا چند سازمان منطقه اي و جهاني دانست كه با رويكردي متفاوت و غير سودجويانه به تدوين قوانين مناسب و ساز و كارهاي قضايي جهت كاهش اين نوع تهديدهاي مشترك بپردازد.

 



در اعتراض به اقدامات اين شبكه عليه مقاومت و اجراي پروژه هاي آمريكايي
مدير شبكه خبري «الجزيره» در ايران استعفا داد

مدير شبكه خبري «الجزيره» در ايران در واكنش به شركت اين شبكه خبري در پروژه آمريكايي، صهيونيستي و سعودي عليه مقاومت منطقه از سمت خود استعفا داد.
«ريا ملحم» مدير دفتر شبكه خبري «الجزيره» در تهران به دليل سياست هاي شبكه خبري الجزيره در قبال سوريه و بحرين و نيز حضور الجزيره در پروژه اي كه خط مشي و سياست ضربه زدن به مقاومت را در پروژه بزرگ آمريكايي، اسرائيلي و عربستاني دنبال مي كند، از سمت خود استعفا داد.
وي 9 ماه پيش به مسئولان الجزيره اعلام كرده بود كه اگر سياست اين شبكه خبري در قبال مقاومت عوض شود، استعفا مي دهد و با توجه به مسجل شدن اين موضوع، ملحم استعفاي خود را اعلام كرد.
مدير دفتر شبكه خبري الجزيره در تهران با بيان اينكه امروز عليه مقاومت پروژه اي وجود دارد كه از سوي آمريكا، اسرائيل و عربستان دنبال مي شود و الجزيره نيز در اين پروژه آنها را همراهي مي كند، يادآور شده بود كه هدف اين پروژه آن است كه كشورهاي همراه مقاومت در منطقه محاصره شوند.
در اين پروژه اول سوريه و سرنگوني بشار اسد مدنظر است، پس از آن محاصره حزب الله و لبنان و سرانجام ايران مورد هدف قرار خواهد گرفت و با توجه به اين موضوع، مدير شبكه خبري الجزيره در تهران استعفاي خود را اعلام كرد.

 



اولين اجلاس كميته عالي همكاري هاي مشترك ايران و لبنان در بيروت برگزار مي شود

در ملاقات غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت با نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان در خصوص همكاري هاي اقتصادي و تجاري دو جانبه گفتگو شد.
دراين ملاقات در خصوص برگزاري اولين اجلاس كميته عالي همكاري هاي دو كشور به رياست رحيمي معاول اول رئيس جمهور و نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان وهفتمين اجلاس كميسيون همكاريهاي مشترك دو كشور در تاريخ 11 الي 14 ارديبهشت ماه جاري در بيروت توافق شد.
در اين راستا كميته پيگيري كميسيون مشترك 11 و12 ارديبهشت، هفتمين اجلاس كميسيون همكاري هاي مشترك دو كشور به رياست مهندس نيكزاد وزير راه و شهرسازي و نقولا نحاس وزير اقتصاد و تجارت لبنان 12 و 13 ارديبهشت و اجلاس كميته عالي 13 و 14 ارديبهشت سال جاري در بيروت برگزار خواهد شد.
ميقاتي با استقبال از سفر رحيمي و هيات همراه به بيروت، ابراز اميدواري كرد برگزاري موفق اجلاس كميته عالي همكاري هاي دو كشور باعث رشد و ارتقا سطح همكاري هاي دو جانبه شود.
قابل ذكر است سعد حريري نخست وزير سابق لبنان در جريان سفر به تهران در آذر ماه سال 1389 پيشنهاد ارتقا سطح كميسيون همكاري هاي دوجانبه به كميته عالي همكاري ها به رياست معاول اول رئيس جمهوركشورمان و نخست وزير لبنان را ارائه كرده بود كه مورد موافقت مسئولين ذيربط كشور قرار گرفت.

 



وزير ارشاد به عيادت رضا ايرانمنش رفت

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از رضا ايرانمنش بازيگر سينما و تلويزيون كه به علت عارضه شيميايي دوران جنگ تحميلي در بيمارستان بستري است، عيادت كرد.
«سيدمحمد حسيني» با حضور در بيمارستان آتيه تهران، ضمن عيادت از رضا ايرانمنش، در جريان روند درماني اين هنرمند بازيگر قرار گرفت.
حسيني در اين ملاقات ضمن آرزوي شفاي عاجل براي اين هنرمند نقش آفرين در فيلم هايي با مضمون دفاع مقدس، گفت: اميدوارم با استقامت و پايداري كه اين هنرمند در دوران جنگ تحميلي داشته، اكنون نيز با روحيه اي مضاعف، بهبودي كامل را كسب كند.
وي افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، هرگونه حمايتي را براي درمان كامل رضا ايرانمنش به عمل خواهد آورد.
رضا ايرانمنش نيز ضمن تشكر و قدرداني از وزير ارشاد گفت: هنرمندان همواره مورد لطف، حمايت و عنايت مسئولان و وزير ارشاد بوده و هستند.
بازيگر فيلم سينمايي «سجاده آتش» درباره بيماري خود گفت: در سال 63 طي عمليات كربلاي 5 در جريان بمباران شيميايي دشمن به بيماري تنگي نفس مبتلا شدم.
وي افزود: اين بيماري و عارضه آن پس از چند سال به مرحله حاد رسيده، به طوري كه روي اعصاب و روانم تاثير گذاشته است.
ايرانمنش يادآور شد: طي 12 سال گذشته حدود 9 بار به صورت متوالي در اين بيمارستان تحت درمان قرار گرفته ام و اكنون به وضعيتي رسيده ام كه گاهي اوقات به مدت سه تا چهار ماه به كما مي روم.

 



نشاكاري برنج در گيلان آغاز شد

رشت - خبرنگاركيهان:
كار نشاء برنج درگيلان آغاز شد.
با نشاء همزمان برنج محلي صدري هاشمي در 7 هزار و 500 متر مربع از شاليزارهاي شالده فومن و نشاء برنج علي كاظمي در نيم هكتار از شاليزار روستاي نوكه املش كار كشت برنج در گيلان در سال زراعي 91 آغاز شد.
در همين زمينه معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: تاكنون براي كار نشاء 25 درصد شاليزارهاي گيلان خزانه گيري شده و در 70 درصد آنها شخم اول و در 10 درصد نيز شخم دوم زده شده است.
ايرج بنيادي افزود: بررسي ها نشان مي دهد روند كند اجراي طرح تسطيح و يكپارچه سازي اراضي، كمبود صنايع تبديلي، واردات بي رويه برنج، فرسوده بودن شاليكوبي ها، سنتي بودن كشت و روند كند ماشيني كردن آنها از مهمترين مشكلات توليد برنج در گيلان است.
شايان ذكر است، گيلان 238 هزار هكتار شاليزار دارد و شاليكاران گيلاني سالانه 750 هزار تن معادل 38 درصد برنج ايران را توليد مي كنند.

 



نماينده پارلمان عراق:مردم عراق خواهان محاكمه جنايتكاران گروهك منافقين هستند

يكي از نمايندگان پارلمان عراق محاكمه جنايتكاران گروهك تروريستي منافقين را پاسخ به درخواست هاي مردمي دانست.
شيخ حسين الاسدي گفت: محاكمه جنايتكاران اين گروه امري ضروري و در واقع پاسخ به مطالبات خانواده هاي قربانيان عمليات هاي تروريستي است.
او ادامه داد: در بحث محاكمه جنايتكاران اين گروهك مخالفتي در قانون اساسي كشور وجود ندارد.
الاسدي با بيان اين كه ملت كرد از جمله قربانيان اين گروهك تروريستي هستند، از حمايت پارلمان عراق از دولت مركزي اين كشور درباره ضرورت اخراج اعضاي گروهك از كشور خبر داد.
در همين حال عتاب الدوري، از نمايندگان فهرست العراقيه گفت كه اين فهرست از حضور گروهك تروريستي منافقين در كشور حمايت نمي كند.
او با بيان اين كه اين فهرست از موافقان اخراج اعضاي اين گروهك تروريستي است، ادامه داد: فهرست العراقيه به دليل كشتار مردم استان هاي جنوب و شمال عراق از سوي اين گروهك مخالف ادامه حضور آن ها در كشور است و اخبار منتشر شده مبني بر تلاش اين فهرست براي بقاي اين گروهك در عراق صحت ندارد.
الدوري گفت كه قانون اساسي عراق اجازه نمي دهد گروه هاي تروريستي در خاك عراق باقي بماند.
وي در ادامه از دولت عراق خواست تا غرامت هايي را به خانواده هاي قربانيان عمليات هاي تروريستي پرداخته و به محاكمه جنايتكاران اين گروهك بپردازد.
در همين حال يك مقام آگاه در شهر الخالص مدعي شد كه دولت عراق در مقابل تخليه پادگان اشرف هفت ميليارد دينار پرداخت كرد.
به گفته اين مقام، اين مبلغ به دليل اجبار گروهك تروريستي براي تخليه محل به آن ها پرداخت شده و قرار است آخرين گروه از اين گروهك نيز به زودي منتقل شوند.

 



فرار 5 نفر از اعضاي منافقين از كمپ ترانزيت

5 نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين با فرار از كمپ موقت ترانزيت خود را به نيروهاي امنيتي عراق تسليم كردند.
يك منبع مطلع عراقي گفت: جمعه شب 5 تن از اعضاي گروهك تروريستي منافقين توانستند با فرار از كمپ موقت ترانزيت در نزديكي فرودگاه بغداد، خود را به نيروهاي امنيتي عراقي برسانند.
اين منبع همچنين از نگراني عناصر گروهك تروريستي منافقين به خاطر افزايش اختلافات ميان سركردگان اين گروهك در كمپ ترانزيت خبر داد.
بر پايه اين خبر، علي رغم نارضايتي بسياري از اعضاي گروهك تروريستي منافقين، فرار از اين كمپ براي اولين بار اتفاق افتاده است.
گفتني است؛ سال گذشته ميلادي بيش از 60 تن از اعضاي اين گروهك توانستند از داخل پادگان اشرف فرار كنند و با تسليم خود به نيروهاي عراقي دست به افشاگري هاي گسترده عليه سركردگان اين گروهك تروريستي بزنند.

 



رئيس انجمن جراحان ايران: بي توجهي هاي مسئولان به عرصه توليد دارو به بحران دارويي منجر مي شود

رئيس انجمن جراحان ايران گفت: مشكلات صنعت توليد دارو در كشور جدي است. نشانه هاي آن چندان هم غيرقابل رويت نيست و اگر مسئولان تدبير نكنند در آينده با مشكلات جدي و حتي بحران در عرصه دارو مواجه مي شويم.
ايرج فاضل در گفت وگو با فارس، افزود: با توجه به شواهد و مسائل موجود در صنعت دارويي كشور بسياري از كارشناسان معتقدند كه در آينده نزديك دچار اشكالات مهمي در زمينه تامين دارو در كشور مواجه مي شويم به خصوص اينكه اطلاع رساني در مورد نحوه و ميزان مواد اوليه دارويي كه به كشور وارد مي شود شفاف نيست.
وي گفت: معلوم نيست اين مواد از كجا و چگونه به دست مي آيد و بسياري از مسائل مبهم است.
وزير اسبق بهداشت اضافه كرد: با اين روند پيش بيني مي شود در آينده نزديك كارخانه هاي دارويي كشور با مشكلات جدي مواجه شوند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آمار توليدات دارو در كشور و توليد حدود 40درصد مواد اوليه دارويي در كشور را چگونه ارزيابي مي كنيد، گفت: من شخصا خيلي به اين آمار استناد نمي كنم و علامت سؤال و نگراني هاي جدي وجود دارد و از هم اكنون نشانه هاي مشكلات جدي در عرصه دارويي قابل رويت است.
وي اضافه كرد: مشكلات عرصه دارو در كشور به تدريج خودش را نشان مي دهد و مسئولان بايد هرچه زودتر براي جلوگيري از آن تدبير كنند.

 



31 فروردين برگزار مي شود همايش آموزش عالي، الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي

همايش «آموزش عالي؛ الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي» با سخنراني معاون وزير علوم، رئيس دانشگاه صنعتي شريف، رئيس دانشگاه اميركبير و حضور بيش از 300 تن از استادان دانشگاه هاي برتر، 31 فروردين سال جاري در اين دانشگاه برگزار مي شود.
دكتر روستا آزاد، رئيس دانشگاه صنعتي شريف در تشريح محورهاي اين همايش افزود: «تكنولوژ ي هاي نوين آموزشي، آموزش مبتني بر پژوهش، آموزش الكترونيك، نظام برنامه اي، ارتباط دانشگاه با صنعت و مسئله محوري آموزش و به خصوص نظام به روز رساني مستمر آموزش عالي به عنوان يك سيستم خوديادگيرنده، از جمله مهمترين محورهاي اين همايش است.»
وي افزود: «هدف اصلي اين همايش آغاز يك حركت همگاني در راستاي تحول در نظام آموزش فني و مهندسي كشور با مشاركت بخش هاي مختلف دست اندركار اعم از سياستگذار، دانشگاه، صنعت و نهادهاي واسط نظير انجمن هاي علمي است.»
لازم به ذكر است همايش «آموزش عالي؛ الزامات تحول در آموزش فني و مهندسي» 31 فروردين سال جاري در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود.

 



رئيس سازمان نظام پزشكي: افزايش دانشكده هاي دندانپزشكي بيكاري دندانپزشكان را به دنبال دارد

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: ادامه افزايش دانشكده هاي دندانپزشكي باعث اوج گرفتن بيكاري در ميان دندانپزشكان مي شود.
دكتر شهاب الدين صدر در مراسم بزرگداشت روز دندانپزشكي كه در هتل المپيك برگزار شد، افزود: در حال حاضر 25 هزار دندانپزشك در كشور خدمات گسترده اي را ارائه مي دهند و براساس آمارهاي موجود به ازاي هر سه هزار نفر در كشور يك دندانپزشك فعاليت مي كند كه اين آمار در برخي مناطق به 10هزار نفر و در 2، 3 منطقه به 100 هزار نفر به ازاي هر يك نفر مي رسد.
وي با بيان اينكه در كشورهاي پيشرفته براساس شاخص هاي موجود به ازاي هر هزار نفر يك دندانپزشك وجود دارد، اظهار كرد: در صورت درست طراحي شدن شبكه سلامت در كشور و توجه به دندانپزشك سلامت نگر و جامعه نگر شاهد بيكاري دندانپزشكان نخواهيم بود.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي با اشاره به تعرفه هاي درماني گفت: تعرفه هاي سال 90 متناسب با نرخ تورم و افزايش قيمت مواد دندانپزشكي نبود و همين امر باعث ايجاد اشكالاتي در گردش اقتصادي مطب هاي دندانپزشكي شده بود. البته براساس نظر سازمان نظام پزشكي لازم است تعرفه هاي دندانپزشكي در سال 91 دست كم 30درصد افزايش يابد البته وزارت بهداشت معتقد به افزايش حدود 25درصدي اين تعرفه ها است. در هر صورت اگر تعرفه اي بين اين دو رقم نيز در نهايت اعلام شود وضعيت، بهتر مي شود.
وي افزود: تأثير قيمت ها بر كار دندانپزشكان زياد است و نوسانات نرخ ارز، تهيه مواد دندانپزشكي را مشكل و هزينه هاي مطب ها را افزايش داده است و همين امر موجب شده كه تعرفه هاي موجود پاسخگوي افزايش قيمت ها نباشد.
به گزارش ايسنا، صدر با اشاره به بيمه نبودن خدمات دندانپزشكي اظهار كرد: در حال حاضر بيماران بيش از 90درصد از هزينه هاي خدمات دندانپزشكي را از جيب خود پرداخت مي كنند اين در حالي است كه اين رقم در ساير حوزه هاي پزشكي حدود 75درصد است. در اين شرايط لازم است صندوق هاي بيمه مانند تأمين اجتماعي و نيروهاي مسلح خدمات دندانپزشكي را تحت پوشش قرار دهند.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در ادامه گفت: اگر امكان تحت پوشش بيمه قرار دادن همه خدمات دندانپزشكي وجود ندارد اين صندوق ها مي توانند خدمات مربوط به پيشگيري و ترميم دندان را تحت پوشش قرار دهند. در صورت تحقق اين امر شايد بتوان 70 درصد از هزينه هاي دندانپزشكي را از دوش مردم برداشت و رضايت نسبي آنان را جلب كرد.
وي تأكيد كرد: لازم است نگاه به خدمات حوزه بهداشت دهان و دندان تغيير پيدا كند چرا كه اين خدمات لوكس نيست. در واقع دهان يكي از كانال هاي ورودي و اصلي بدن است و با اندام هاي مهمي مانند قلب و عروق، دستگاه تنفسي در ارتباط است و بر سلامت آنها تأثير مي گذارد و حتي مي تواند سبك زندگي انسان را تغيير دهد. در حال حاضر اثبات شده است كه بين عفونت هاي دهان و دندان و برخي بيماري هاي خطرناك مانند عوارض قلبي و عروقي ارتباط است.
صدر در پايان اظهار كرد:اميدواريم در كيفيت دوره دكتراي عمومي دندانپزشكي بازنگري شود چرا كه بخش عمده اي از خدمات دندانپزشكي را دندانپزشكان عمومي ارائه مي دهند.

 



حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري: رسالت انجمن هاي اسلامي كادرسازي براي نظام ولايي است

نماينده رهبر معظم انقلاب در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان كشور گفت: رسالت اصلي انجمن هاي اسلامي در مدارس، كادرسازي براي نظام ولايي است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «محمدجواد حاج علي اكبري» روز جمعه در جمع مسئولان و مربيان اتحاديه دانش آموزان مناطق مختلف استان يزد، افزود: شناسايي و تربيت نيروهاي كارآمد براي آينده نظام يك ضرورت است.
وي اضافه كرد: وجود نيروهاي مؤمن و مخلص در رأس فعاليت هاي نظام اسلامي موجب موفقيت و پيشرفت در زمينه هاي مختلف است.
حاج علي اكبري با بيان اينكه تربيت دانش آموزان در راستاي آموزه هاي ديني از اهم ضروريات است، اظهار داشت: در سايه ايمان به خداست كه مي توان در ساير عرصه ها هم موفق شد و لذا بايد فعاليت هاي ديني و پرورشي در بين دانش آموزان جدي گرفته شود.
وي يكي از موفقيت هاي اتحاديه دانش آموزان كشور را طي سال هاي پس از انقلاب اسلامي، حركت در مسير امام خميني و شهدا و متابعت هميشگي از فرامين رهبر معظم انقلاب ذكر كرد.

 



آيت الله علم الهدي: كنترل بازار در دست دولت نيست

امام جمعه مشهد گفت: قيمت كالاهاي اساسي مردم بايد در كنترل دولت باشد نه اينكه در دست يك مشت تاجر افسارگسيخته فرصت طلب باشد.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد علم الهدي با تأكيد بر اينكه گراني كالاي اساسي در اين كشور هيچ توجيه اقتصادي و سياسي ندارد، اظهار داشت: اين كالاها بايد در كنترل دولت باشد.
امام جمعه مشهد خطاب به مسئولان تصريح كرد: مسئولان دولتي امروز بايد با تشديد نظارت بر قيمت ها، فشار گراني را از دوش مردم بردارند.
وي اظهار داشت: مسئولان بايد با ايجاد رفاه و آسايش در زندگي مردم آنها را به سوي تعالي اجتماعي پيش ببرند.
علم الهدي اضافه كرد: دشمن تهاجم خود را در عرصه فرهنگي رها نكرده و در تلاش براي ايجاد فساد است، اما اكنون براي ايجاد شكست اقتصادي در جمهوري اسلامي تمركز كرده است. بنابراين بايد وحدت، همدلي و همكاري را در مقابل اين تهديدات به كار بنديم.

 



بيماران شيرازي با راديواكتيو ايراني درمان مي شوند

شيراز - خبرنگار كيهان:
در راستاي درمان و استفاده پزشكي براي نخستين بار محصول مواد راديواكتيو كشور وارد شيراز شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: مواد راديواكتيو كه از سوي دانشمندان ايراني غني سازي شده گامي موثر در تشخيص و درمان پزشكي بويژه بيماري سرطان، تيروئيد و ديگر بيماري هاست.
«محمدهادي ايمانيه» اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكي شيراز متعهد شده تا اواخر سال جاري تمام علوم و تحقيقات هسته اي را در اختيار ديگر دانشگاهها قرار دهد.
وي از راه اندازي مجمع امور خيرين تامين سلامت در هشت سال گذشته در فارس خبر داد و افزود: پس از استقبال از تشكيل مجمع خيرين، 20 استان كشور نيز اقدام به راه اندازي اين مجمع كرده اند.
ايمانيه گفت: از ابتداي تشكيل مجمع امور خيرين تامين سلامت بيش از دو هزار ميليارد ريال از سوي خيران عرصه سلامت براي احداث بيمارستان، اورژانس و ديگر خدمات پزشكي اهدا شده است.

 



پس از 33 سال تحمل درد و رنج جانباز اراكي به جمع شهداي انقلاب پيوست

اراك - خبرنگار كيهان:
پيكر پاك يكي از جانبازان دوران انقلاب در اراك با حضور گسترده مردم اين شهر تشييع شد.
شهيد محمدهاشم صادقي متولد 1336 جانباز 70 درصد دوران انقلاب كه نهم محرم سال 1357 در تظاهرات مردمي اراك قطع نخاع شده بود، پس از 33 سال تحمل درد و رنج به ديدار حق شتافت.
پيكر اين شهيد والامقام پس از تشييع در قطعه شهداي اراك به خاك سپرده شد.

 



آيت الله دري نجف آبادي: ايران ذره اي از حقوق هسته اي عقب نشيني نمي كند

نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: رهبري، ملت و دولت ايران اسلامي ذره اي از حقوق به حق هسته اي عقب نشيني نخواهد كرد.
به گزارش ايرنا، آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» روز شنبه در جمع پاسداران و سربازان تيپ 71 روح الله استان مركزي در اراك افزود: ايران برنامه اي براي ساخت بمب هسته اي ندارد اما فناوري هسته اي توسط دانشمندان كشورمان در ايران بومي شده است.
وي بيان كرد: دانش هسته اي در حوزه هاي بهداشت، كشاورزي، صنعتي و انرژي بسيار كاربرد دارد و استفاده صلح آميز از آن حق مسلم ايران است.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي تاكيد كرد: آمريكا و غرب در نشست 1+5 در استانبول و عراق بايد حقوق مسلم ايران را رعايت كنند و از موضع قدرت و دشمني رفتار و برخورد نكنند.
دري نجف آبادي ادامه داد: ترور دانشمندان هسته اي ايران سند شفاف و روشني است كه بيانگر دشمني آمريكا و صهيونيست ها با پيشرفت هاي علمي ايران اسلامي در عرصه دانش صلح آميز هسته اي است.
وي اضافه كرد: آمريكا و غرب بايد تحليل هاي نادرست خود را در زمينه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران اسلامي اصلاح كنند و حقوق ملت را به رسميت بشناسند.
امام جمعه اراك افزود: سياست ايران اسلامي در نشست هاي گذشته 1+5 همكاري و مذاكره بوده و به دنيا ثابت شده كه ايران همه قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي را رعايت كرده است.

 



آب سد سفيدرود سرريز شد

رشت- خبرنگاركيهان:
بارندگي هاي روزهاي اخير در گيلان باعث شد آب سد سفيدرود سرريز شود.
مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: به علت بارندگي هاي زياد در حوزه آبريز سد سفيدرود، آب اين سد امسال 12 روز زودتر از سال گذشته سرريز شد و اين در حالي است كه هم اكنون ورودي آب به درياچه پشت سد سفيدرود 470 مترمكعب بر ثانيه و خروجي آن 222 مترمكعب بر ثانيه است.
سيف الله آقابيگي افزود: يك ميليارد و شصت ميليون مترمكعب آب در اين سد ذخيره شده است كه آب مورد نياز حدود 180 هزار هكتار از 238 هزار هكتار شاليزارهاي گيلان را تامين مي كند.
وي گفت: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد به علت جمع شدن رسوب و نبود برنامه اي مشخص براي لايروبي آن گنجايش سد سفيدرود از يك ميليارد و800 ميليون مترمكعب به يك ميليارد و60 ميليون مترمكعب كاهش يافته است.
سد سفيدرود تنها سد مخزني گيلان است.

 



از ابتداي سال حمايت از توليد ملي كاهش بي سابقه قيمت كالاهاي چيني در جزيره كيش ادامه دارد

جزيره كيش-خبرنگار كيهان:
اكثريت تجار و بازرگانان واردكننده پوشاك و كفش در منطقه آزاد كيش صراحتا اعلام كردند كيفيت، دوام و زيبايي پوشاك و كفش ايراني نه تنها از نوع درجه يك چيني برتر است بلكه با اروپايي نيز برابري مي كند.
براساس اين گزارش، در ايام تعطيلات نوروز امسال عدم استقبال از خريد كالاهاي چيني به ويژه پوشاك و كفش تجار و بازرگانان چيني چوب حراج زدند به كالاهاي وارداتي خود در بازارهاي بين المللي جزيره كيش به طوري كه بين 30 تا 40درصد كاهش اكثريت كالاهاي خود را با رضايت به فروش مي رساندند.
همين گزارش مي افزايد: تجار ايراني نيز براي گرفتن مجوزهاي لازم مجبور به كاهش قيمت هاي خود درخصوص كالاهاي چيني شدند به طوري كه كفش هاي ساخت چين از 30 الي 40 هزار تومان بين 10 تا 15 هزار تومان كاهش پيدا كرده است. بعضي از تجار و بازرگانان ايراني و چيني مي گويند حتي افزايش نرخ دلار، يورو و درهم نيز نتوانست جلوي كاهش قيمت هاي كالاهايي مانند پوشاك، كفش، كيف، پتو و لوازم تزئيناتي را بگيرد، چرا كه مردم ديگر استقبال نمي كنند و ترجيح مي دهند يا نخرند و يا نوع ايراني آن را در سرزمين اصلي خريداري كنند. تنها در دو پرواز خروجي از كيش مسافران نيز عدم رضايت خود را از خريد كالاهاي بدون كيفيت و درجه 3 و 4 چيني در اكثريت بازارهاي بين المللي كيش اعلام كردند و گفتند سالهاست كه تنها به خاطر ارزان بودن كالاهاي چيني خريد مي كرديم و اين يك اشتباه بود و اصلا به كيفيت و دوام كالا بي تفاوت مي گذشتيم!
كاهش قيمت ها در پوشاك، كفش و كيف 30 تا 40درصد، اسباب بازي 20 تا 30درصد، لوازم صوتي و تصويري 15 تا 20درصد گزارش شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

برنامه هاي مجمع ناشران انقلاب اسلامي براي ساماندهي توزيع كتاب
مجمع ناشران انقلاب اسلامي(منا) براي ساماندهي توزيع كتاب كه از ديرباز بعنوان يكي از آسيب هاي حوزه نشر در كشورمان شناخته مي شد، برنامه هايي را اجرا خواهد كرد.
ميثم نيلي، مديرعامل مجمع ناشران در نشستي خبري با بيان اين كه حوزه توزيع به معني عرضه منطقي و گسترده و شبكه اي محصولات فرهنگي با محوريت كتاب در سراسر كشور است، افزود: در حال حاضر، مجمع ناشران انقلاب اسلامي براي برآورده شدن اين آرزوي ديرينه گام هاي موثر و بلندي برداشته است.
همچنين مجمع در حال راه اندازي امور رسانه اي در حوزه ترويج كتاب است كه در طول يك سال گذشته به همت دست اندركاران اين تشكل سامان يافته است.
او سپس به موضوع توزيع كتاب اشاره كرد و گفت: مجمع ناشران در طول يك سال گذشته و با اهتمام هيات مديره و كارشناسان زبده حوزه نشر، جلسات كارشناسي مفصلي را برگزار كرده است؛ به طوري كه امسال مفتخريم شاهد تولد شركت توزيعي «ترنج» وابسته به مجمع ناشران باشيم كه البته اين شركت توزيعي استقلال فكري و مالي دارد و در سراسر كشور فعاليت خواهد داشت.
او ايجاد سامانه كارشناسي كتاب را از ديگر برنامه هاي در دست اقدام مجمع ناشران انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: ايجاد سامانه كارشناسي كتاب پيش نياز تمام فعاليت هاي ما در حوزه توزيع و ترويج كتاب است كه هم اكنون تيم هاي كارشناسي مختلفي در حوزه فرهنگ مشغول راه اندازي اين سامانه هستند و اولين خروجي اين سامانه در نمايشگاه كتاب به مردم عرضه خواهد شد.
اهداي جايزه «شهيد احمدي روشن» در جشنواره فيلم هاي صنعتي
جايزه ويژه دومين جشنواره فيلم هاي صنعتي با عنوان «شهيد احمدي روشن» به فيلمي كه مضامين آن به شعار سال 1391 نزديك باشد، اهدا خواهد شد.
با توجه به نامگذاري سال 1391 از سوي مقام معظم رهبري با عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، جهاد دانشگاهي صنعتي شريف، جايزه ويژه اين دوره از دومين جشنواره فيلم هاي مستند صنعتي را با عنوان «شهيد احمدي روشن» به فيلمي كه سوژه آن، به نوعي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني را به بهترين شكل به تصوير كشيده باشد، اهدا مي كند. اين فيلم از ميان فيلم هاي منتخب دومين جشنواره فيلم هاي صنعتي انتخاب مي شود.
دومين جشنواره فيلم هاي صنعتي مازندران با عنوان جهش 23 تا 26 ارديبهشت همزمان با دومين جشنواره ملي فيلم هاي صنعتي، در شهرهاي ساري، چالوس و آمل برگزار مي شود.
سياست تبعيض آميز سينما و تلويزيون انگليس
نتايج يك تحقيق جديد نشان مي دهد، سينما و تلويزيون انگليس بين قشرهاي مختلف جامعه تبعيض قائل مي شود.
به گزارش ايسنا، تحقيقي كه اخيرا توسط دو استاد دانشگاه انگليسي انجام شده، صنعت سينما و تلويزيون اين كشور را به اتخاذ رويه اي تبعيض آميز نسبت به زن ها، قشر كارگر و اقليت هاي مذهبي متهم كرده است. «ايرنا گرو گوليس»، استاد دانشگاه دورهم به همراه «ديميترينكا استويانووا»، استاد دانشگاه سن اندروز طي سه ماه تلاش و بررسي فيلم ها و سريال هاي انگليسي به اين نتيجه رسيدند كه صنعت سينما و تلويزيون اين كشور با همه اقشار جامعه به صورت برابر تعامل برقرار نمي كند. در اين تحقيق با 77 نفر از جمله تهيه كنندگان، كارگردانان، تصويربرداران، چهره پردازان و محققان مصاحبه انجام شد. از ميان اين گروه 64 نفر از قشر متوسط جامعه بودند و 58 نفر از شغلي سطح بالا برخوردار بودند.از ميان 13 مصاحبه شونده اي كه از قشر كارگر بودند، شش تن وضعيت شغلي پايين يا متوسط داشتند. به گزارش خبرگزاري رويترز، نتايج اين تحقيق نشان داد كه زنان، اقليت هاي مذهبي و قشر كارگر جامعه مورد تبعيض قرار مي گيرند و گروه مورد اعتماد جامعه انگليسي محسوب نمي شوند. اين ها لهجه درست، مدل مو، لباس و يا سابقه مناسبي براي پيوستن به شبكه هاي تلويزيوني ندارند.
ابراز نگراني روزنامه صهيونيستي از اكران «33 روز» در لبنان
يك روزنامه صهيونيستي ضمن اعتراف به موفقيت هاي بين المللي فيلم «33 روز» نسبت به اكران اين فيلم در كشور لبنان ابراز نگراني كرد.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» با اعلام اين خبر كه «فيلم 33 روز» با موضوع دومين جنگ لبنان، قرار است پنج شنبه آينده در لبنان به نمايش درآيد، نسبت به اكران اين فيلم در يكي ديگر از كشورهاي جهان ابراز نگراني كرد و اذعان داشت: جاي تعجب نيست كه در اين فيلم، اسرائيلي ها با ديدگاهي بسيار منفي به تصوير كشيده شده اند، در حالي كه نيروهاي حزب الله لبنان افرادي شجاع و قهرمان هستند.
اين سايت در اعتراف به موفقيت هاي فيلم «33روز» افزود: اين فيلم كه هم اكنون در 13 سينماي ايران اكران شده و با استقبال زيادي نيز روبرو شده، قرار است به زودي در مصر و تركيه نيز به نمايش درآيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14