(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 خرداد 1391 - شماره 20215

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش خبري كيهان از حضور غيرمنتظره آمانو در تهران
به بهانه فرا رسيدن ماه رجب ماه توبه و استغفار
واكنش هاي گسترده به سخنان غيراخلاقي و ساختارشكنانه مطهري در مجلس
برگزاري رزمايش بيت المقدس در سالروز آزادي خرمشهر
رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه با 78 متهم
صدور حكم پرونده اختلاس بيمه تا 2 ماه ديگر
انجام كارهاي بزرگ در گرو همكاري مجلس و دولت
احتمال حضور يكي از اعضاي حزب مؤتلفه در انتخابات رياست جمهوري



در آستانه اجلاس بغداد
گزارش خبري كيهان از حضور غيرمنتظره آمانو در تهران

در حالي كه روز چهارشنبه قرار است مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 در بغداد برگزار شود سفر يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به تهران آن هم در فاصله 48 ساعت مانده به مذاكرات، پرسش و ابهام هايي را برانگيخته است.
اگر سفر آمانو به تهران در ادامه مذاكراتي است كه علي اصغر سلطانيه نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي دوشنبه هفته گذشته در وين آغاز كرد، سؤال اين است كه چرا تكميل آن مذاكرات براي دوشنبه هفته جاري تداوم پيدا نكرد و آمانو با لغو آن مذاكرات، حضور در تهران را خواستار شده است.
آمانو كه روز گذشته براي اولين بار در سه سال گذشته براي سفري يك روزه وارد تهران شد قبل از سوار شدن بر هواپيما براي حركت به سمت ايران در فرودگاه وين به خبرنگاران گفت كه؛ «هيچ چيز حتمي نيست، اما من همچنان مثبت هستم و با روحيه اي سازنده به تهران مي روم.»
آمانو با اشاره به مذاكرات انجام گرفته ميان ايران و آژانس كه هفته گذشته در وين برگزار شد گفت: «پيشرفت خوبي در دوره هاي اخير مذاكرات ميان ايران و آژانس حاصل شد. بنابراين فكر مي كنم كه اكنون زمان مناسبي براي بازديد از ايران است و من با مقامات عالي رتبه ايراني گفت وگوهاي مستقيمي خواهم داشت.»
وي همچنين گفت كه رسيدن به تعاملي با ايران درباره برنامه هسته اي اش ممكن است. از سوي ديگر؛ رسانه هاي غربي سفر آمانو به تهران را مهم ارزيابي كردند.
رويترز در گزارشي خاطرنشان كرد كه همزمان با آغاز گفت وگوهاي آمانو در تهران، اميدواري به توافق با ايران وجود دارد. در عين حال در اين گزارش به نقل از برخي ديپلمات هاي غربي كه نامشان فاش نشده ادعا شده است كه با توجه به سابقه روابط پرتنش آمانو با ايران، وي تنها در شرايطي به ايران سفر مي كند كه به اين نتيجه برسد بازرسان آژانس، اختيارات و آزادي بيشتري براي انجام وظايف خود در ايران خواهند داشت.
آسوشيتدپرس نيز در گزارشي با اشاره به سفر آمانو به تهران تاكيد كرد كه وي در ايران ماموريتي مهم در پيش دارد.
آسوشيتدپرس در اهميت سفر آمانو به تهران اضافه كرد كه اهميت اين سفر آن است كه زمينه را براي مذاكرات روز چهارشنبه در بغداد فراهم مي كند.
الجزيره انگليسي هم سفر آمانو به تهران را در اين راستا ارزيابي كرد و نوشت: سفر آمانو به تهران چارچوب نشست بغداد را تعيين مي كند.
ديدار آمانو با مقامات هسته اي ايران
آمانو در اولين ديدارش با مقامات كشورمان صبح روز گذشته با فريدون عباسي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي در محل اين سازمان ديدار كرد.
در اين ديدار فريدون عباسي با مروري بر فعاليت هاي سازمان انرژي اتمي ايران در زمينه هاي مختلف و كاربردهاي انرژي هسته اي در زمينه كشاورزي، پزشكي و صنعت بر لزوم همكاري موثرتر آژانس تاكيد كرد.
مديركل آژانس نيز اطمينان داد كه آژانس بيش از گذشته همكاري در زمينه هاي مختلف را گسترش خواهد داد.
وي با تاكيد بر اينكه آژانس تنها بازرس نيست، اظهار داشت: ما فعاليت هاي وسيعي در حوزه هاي مبارزه با سرطان، امنيت غذايي و تامين نياز آب و ديگر كاربردهاي انرژي هسته اي داريم.
همچنين در بخش ديگري از گفت وگوها مشكلات موجود صريحا مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پيشنهاداتي براي رفع ابهامات و گسترش همكاري ها ارائه شد.
هرمان ناكارتس، معاون امور پادماني آژانس و رافائل ماريانو گروسي، دستيار ويژه آمانو وي را در اين ديدار همراهي مي كردند.
سلطانيه، نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، معاون امور بين الملل و توسعه راهبردي سازمان انرژي اتمي و مشاور رياست سازمان در امور آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين مذاكرات حضور داشتند.
در همين زمينه، يوكيا آمانو با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي سعيد جليلي در اين ديدار با اشاره به اينكه آژانس بايد يك نهاد بين المللي باشد كه اعضا براي حفظ حقوق به آن مراجعه كنند تاكيد كرد: ايران در زمينه حقوق و تكاليف اعضاي آژانس رويكرد فعال داشته و آماده كمك به ارتقاء جايگاه آژانس است. وي دفاع از حقوق اعضا را موجب ارتقاء جايگاه آژانس دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: چارچوب همكاري ها با آژانس بايد بر يك مبناي منطقي و در دفاع از حقوق اعضا باشد و جمهوري اسلامي ايران در اين راستا از تلاش براي استقلال و تقويت آژانس حمايت مي كند و استقلال و تقويت آن را موجب جلوگيري از تضييع حقوق اعضا مي داند.
جليلي در اين زمينه اظهار داشت: مخالفت آژانس با ادعاي دروغ آمريكا در عراق، موجب ارتقاء جايگاه آژانس شد و سبب شد آژانس در رسوايي دولتمردان آمريكا شريك نشود.
وي افزود: مجرمين هيروشيما كه هنوز به توليد و انباشت سلاح هسته اي ادامه مي دهند، نمي توانند مدعي مبارزه با سلاح هسته اي باشند.
وي با اشاره به ظرفيت بزرگ فتواي رهبر معظم انقلاب براي خلع سلاح هسته اي، اظهار داشت: رويكرد جمهوري اسلامي ايران در مخالفت با سلاح هاي هسته اي، يك ظرفيت مهم براي آژانس است و ايران براي خلع سلاح، مقابله با سلاح هاي كشتار جمعي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي با آژانس همكاري فعال خواهد داشت.
يوكيا آمانو دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در اين ديدار با اشاره به سابقه تمدني و پيشرفت هاي تحسين برانگيز ايران در عرصه هاي مختلف علمي و فناوري از رويكرد مثبت و سازنده ايران در همكاري با آژانس استقبال و اظهار اميدواري كرد در آينده از ظرفيت ها و توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران براي تحقق اهداف آژانس بيش از پيش استفاده شود.

 



به بهانه فرا رسيدن ماه رجب ماه توبه و استغفار

سيدعباس دانشگر
تصور كنيم حال فردي را در گودال تنگ و تاريك و سياه قبر، آن هنگام كه كسان و اموال و دارايي هايش را چون نقشي بر آب و تمام آمال و آرزوهاي خود را بر باد رفته مي ببيند، آن هنگام كه احساس مي كند هيچ اميدي به رهايي و هيچ مفري براي خلاصي از بستر سرد و نمور گور ندارد، هنگامي كه به راستي درك كرده است واقعيت مرگ و پايان كار دنياي خود را. در چنين حالي كه سر در گريبان اندوه گرفته و وحشتي تمام ناشدني سراپاي وجودش را به لرزه انداخته و يأس بر اردوگاه جان وي سايه افكنده و نااميدانه به عقباي خود مي انديشد، به ناگه روزني از نور پديد آيد و همنشيني بر او درآيد با نيكوترين صوت و با زيباترين صورت، با رويي خندان و درخشان و با زباني خوش الحان كه او را بشارت دهد بر پايان اندوه و غم و رهايي از هر شدت و سختي و به او بگويد كه نترس و نگران و نوميد مباش كه من همنشين توام تا آن هنگام كه سر از اين گورسياه برآوري و بر محضر پروردگارت حاضر شوي و او بپرسد كه تو كيستي كه من تاكنون چنين صورتي با چنين جلوه اي نديده ام و سخني شيرين تر از كلام تو نشنيده ام و بويي بهتر از تو نبوئيده ام و در جواب بشنود كه من همان نماز ليله الرغائبم كه بجاي آورده اي. آمده ام تا حقت را ادا كنم، وحشت را از تو بردارم، همنشينت باشم تا هنگامي كه در صور دميده شود و در قيامت هم، سايه اي باشم بر سر تو. براستي حال اكنون اين شخص با لحظاتي قبل چگونه قابل قياس است.
اين موهبت وصف ناشدني، پاداش موقت! انجام فقط يك عمل از مجموع اعمال وارده در ماه عزيز و نوراني رجب است.
رجب ماه توبه و طلب عفو است و شبي چون ليله الرغائب را در خود دارد. شبي كه عطا و بخشش خداوند در آن خارج از حد تصور آدمي است. و اين، دليل ناميدن اين ماه به ماه آمرزش خواهي (شهرالاستغفار) است. پيامبر گرامي اسلام(ص) با ديدن هلال ماه مبارك رجب، دستان مباركشان را به سوي آسمان بلند مي كردند و سي بار تكبير و لااله الاالله مي گفتند و مي فرمودند: ماه رجب ماه استغفار براي امت من است. «رجب ماه نزول و ريزش بي حد و حصر رحمت الهي است و از همين روي است كه اين ماه را رجب الاصب (ماه نزول سرشار رحمت الهي) نيز خوانده اند. از پيامبر گرامي اسلام نقل شده است كه «از اولين شب جمعه در ماه رجب غافل نشويد زيرا شبي است كه فرشتگان آن را ليله الرغائب مي نامند». از معاني رغائب يكي بخشش و رحمت فراوان و بي حساب است كه خداوند بندگان مخلص خود در اين ماه نوراني را مشمول آن مي گرداند.
رجب توصيه و تذكر تمامي معصومين و اولياست. رمضان ماه امت پيامبر است و شعبان ماه پيامبر، اما رجب ماه خداست و همين ماه خدا بودن رجب است كه روزه و نمازهاي خاصه و ساير عبادات در آن با نيتي خالص و بدون چشمداشتي، خشنودي ويژه خداوند را به دنبال دارد تا بدانجاي كه خواسته تمامي فرشتگان گرد آمده از آسمانها و زمين بركعبه و اطراف آن در اين ماه عزيز را كه طلب عفو و بخشش از عبادت كنندگان رجب را مسئلت دارند به يكباره اجابت مي كند و مي فرمايد كه «از تمامي آنها درگذشتم».
هفتمين ماه سال هجري قمري از حرمت و قداست بي مانندي برخوردار است. در هنگامه محشر ندايي بلند اهالي رجب را فرا مي خواند (اين الرجبيون)، و كساني كه اين ماه خدا را درك كرده اند و گرامي داشته اند، شادمان و هروله كنان به سوي صاحب ندا مي شتابند. و چه سعادتمندند آناني كه در آن وادي اسف و افسوس در زمره اهالي رجب شمرده خواهند شد.
چرخش قمري اكنون فصل ويژه عبادت و بندگي را برايمان به ارمغان آورده و فردا اولين روز اين فصل است. فصلي كه آغازش «رجب» است و امتدادش با گذر از «شعبان» به «رمضان» رسيده و با «فطر» آن پيوند مي خورد. به اميد پيوستن و همراه شدن با كاروان رجبيون، بعد از هر فريضه مفاتيح مي گشائيم و مي خوانيم « يا من ارجوه لكل خير و امن سخطه عند كل شر يا من يعطي الكثير بالقليل يا من...» و بسيار مي گوئيم «استغفرالله و اسئله التوبه».

 



واكنش هاي گسترده به سخنان غيراخلاقي و ساختارشكنانه مطهري در مجلس

به دنبال سخنان غيراخلاقي و ساختارشكنانه علي مطهري در جلسه يكشنبه مجلس شوراي اسلامي تعداد زيادي از نمايندگان و نيز شخصيت هاي حقيقي و حقوقي به اين سخنان واكنش نشان دادند.
مسئول روابط عمومي كل سپاه، در پاسخ به ادعاي مطهري مبني بر دخالت سپاه در امر انتخابات مجلس و حمايت از برخي كانديداها هرگونه دخالت سپاه در انتخابات را رد كرد.
به گزارش سپاه نيوز، سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف مسئول روابط عمومي كل سپاه با رد هرگونه دخالت سپاه در انتخابات اخير مجلس اظهار داشت: سپاه وامدار هيچ جريان و جبهه سياسي نبوده و هرگز خود را در دايره محدود آنها تعريف نكرده و نخواهد كرد.
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه سپاه وصاياي امام راحل(ره) و منويات و تاكيدات مقام معظم رهبري در زمينه عدم دخالت نظاميان در سياست را همواره نصب العين خود قرار داده است، خاطرنشان كرد: تجربه به ما آموخته است بعد از برگزاري هر انتخابات در كشور اشخاص و جريان هاي سياسي ادعاي دخالت سپاه را مطرح مي كنند و بر اين اساس در انتخابات اخير مجلس قبل از مرحله اول و نيز در آستانه مرحله دوم رسما عدم جانبداري خود از اشخاص و جناح هاي سياسي را به اطلاع افكار عمومي رسانده است كه مستندات آن نيز در سايت خبري رسمي سپاه [سپاه نيوز] موجود است. البته توقع آن بود كه شاهد تكرار چنين ادعاهايي نباشيم.
وي افزود: اينكه هر از گاهي برخي اشخاص و جريان ها با طرح ادعاهاي غير واقعي و نخ نما شده، فرصتي را براي ضد انقلاب و رسانه هاي بيگانه فراهم آوردند تا هجمه عليه سپاه را مهندسي و عملياتي كنند اقدام ناپسندي است كه علاقمندان به انقلاب و نظام به آن به ديده تامل و ترديد نگاه مي كنند.
مسئول روابط عمومي كل سپاه با اشاره به باز بودن راه قانون براي رسيدگي و برخورد با تخلفات انتخاباتي تصريح كرد: در كشور ما ساز و كارهاي لازم براي برخورد قانوني با هر نوع تخلف انتخاباتي پيش بيني شده است و از كساني كه مدعي دخالت سپاه در امر انتخابات هستند به قاطعيت مي خواهد مستندات خود را ارائه كنند.
قوه قضائيه با مطهري برخورد كند
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: قوه قضائيه بايد محكم در برابر علي مطهري بايستد.
اسماعيل كوثري گفت: آن زمان كه جوانان ما در برابر دشمنان مي ايستادند و جان خود را در جبهه هاي حق عليه باطل نثار مي كردند مطهري كجا بود؟ چرا آن زمان شجاعت نمي كرد؟
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: متاسفانه امروز مطهري به خود جرات مي دهد تا به هر كسي تهمت بزند.
كوثري تاكيد كرد: قوه قضائيه بايد محكم در برابر مطهري بايستد و از او بخواهد كه براي صحبت هاي خود مدرك ارائه دهد.
فاطمه آجرلو عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز در واكنش به اظهارات علي مطهري درباره حجاب گفت: تمامي اركان نظام جمهوري اسلامي ايران مكمل يكديگرند و قوه قضائيه در راستاي حفظ اقتدار نظام در صحنه بين المللي بايد ادعاها و اتهامات علي مطهري در خصوص رئيس جمهوري را پيگيري و آنچه لازم است را در اين زمينه انجام دهد.
نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس نيز با بيان اين كه صحبت هاي علي مطهري درخصوص حجاب مصداق روشن افترا است گفت: رئيس جمهور مي تواند نسبت به سخنان مطهري شكايت كند.
موسي غضنفرآبادي ادامه داد: صحبت هاي مطهري در نطق ميان دستور دستمايه رسانه هاي بيگانه قرار گرفته و منجر به فضاي مسموم رسانه اي در كشور شده است.
حميد رضا فولادگر نماينده اصفهان نيز در واكنش به اظهارات مطهري ادبيات وي را اخلاقي ندانسته و گفت: هر كس كه مخاطب صحبت هاي مطهري بود مي تواند از وي شكايت كند. وي با بيان اينكه برخي از تذكرات مطهري در زمينه حجاب و عفاف را قبول دارم افزود: با توجه به اينكه رسانه هاي ضد انقلاب همواره منتظر هستند از آب گل آلود ماهي بگيرند از اين رو بايد طوري رفتار كرد كه بهانه به دست آنها ندهيم.
ستار هدايت خواه نماينده مردم بوير احمد نيز گفت: اهانت هاي غيراخلاقي علي مطهري خوراك رسانه هاي بيگانه است.
وي ادامه داد: ادعاي اخلاق گرايي آقاي مطهري و بر زبان راندن سخنان امروز مانند ادعاي آن فردي بود كه كسي درب خانه اش را مي كوبيد و وي با عصبانيت به در خانه آمد و به آن فرد فحش داد و گفت: «آيا نمي داني من مشغول نوشتن كتاب اخلاق هستم چرا مزاحم مي شوي.»
هدايتخواه گفت: سخنان امروز علي مطهري مانند سخناني است كه از رسانه هاي ضدانقلاب و دشمنان نظام پخش مي شود؛ اين حرف ها خوشايند دشمنان نظام است و نوعي خوراك تبليغاتي براي رسانه هاي خبرپراكن بيگانه مانند بي بي سي، سي ان ان و ساير شبكه هاي ضدانقلاب است.
سيدمحمد جواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر نيز گفت: مطهري به سمت و سويي حركت مي كند كه مي خواهد در مجلس نهم به عنوان يك اپوزيسيون مخالف نظام فعاليتش را ادامه دهد.
وي افزود: اقدامات مطهري نشان مي دهد كه وي هرچند وقت يكبار مي خواهد صحبتي كند تا هم رسانه ها به وي بپردازند و هم اينكه اين اظهارات نشان مي دهد كه وي به اصلاح طلبان نزديك تر شده است.
ابطحي ادامه داد: مطهري پيش از اين هم صحبت هايي مطرح كرده بود و با واكنش آقاي لاريجاني مواجه شد و البته بعد هم گفت كه قصد چنين توهيني را نداشته ولي باز هم امروز كلماتي توهين آميز را تكرار كرد.
سيدحسين نقوي نماينده ورامين در مجلس نيز گفت: بكار بردن برخي كلمات و جملات از تريبون عمومي كه موجب وهن مجلس است بسيار تعجب انگيز است آن هم توسط شخصيتي مانند مطهري.
نقوي گفت: مطابق آيين نامه داخلي مجلس، هيئت رئيسه نمي تواند نطق نمايندگان را قطع كند، چرا كه نطق ها قبل از دستور هستند و بيان نوعي موافقت و يا مخالفت نيستند، اما هيئت رئيسه مي توانست بعد از اتمام نطق تذكر دهد كه وكلاي ملت اصلاحات و كلماتي در صحن علني به كار نبرند كه موجب وهن مجلس شود.
وي ادامه داد: استفاده از اين نوع كلمات آن هم در صحن علني مجلس بسيار تعجب برانگيز است، اگر آقاي مطهري به رويكرد فرهنگي دولت انتقاداتي دارد، آن بحث ديگري است و او مي تواند با ادبيات بهتري در اين باره سخن بگويد، اما بكار بردن اين نوع كلمات و جملات از تريبون عمومي مجلس بسيار تعجب برانگيز است آن هم توسط شخصيتي مانند آقاي مطهري.
حسين نجابت نماينده تهران در مجلس نيز گفت: مطهري كه مدعي اخلاق اجتماعي است مسائل اخلاقي را رعايت كند.
وي افزود: البته ضرورت ندارد كه هر نقدي را با هر واژه و ادبياتي بيان كنيم و از عبارت هاي نامتعارف بهره بگيريم.
نجابت ضمن انتقاد از ادبيات علي مطهري، اضافه كرد: مطهري خودش را در حوزه نقادي همه قرار داده و شايد اين مسئله هم ايرادي نداشته باشد اما بايد برخي مسائل اخلاقي را رعايت كند چرا كه وي خود را مدعي اخلاق اجتماعي مي داند بر همين اساس بايد اين مسائل را مدنظر داشته باشد.
كاظم جلالي عضو فراكسيون رهروان ولايت نيز گفت: صحبت هاي علي مطهري در صحن مجلس مواضع شخصي وي بوده و هيچ ارتباطي به فراكسيون رهروان ولايت ندارد.
وي گفت: به سخنان مطهري نقدهاي جدي داريم.
تيتر يك رسانه هاي بيگانه
گفتني است ادعاهاي علي مطهري در نطق ميان دستور خود به تيتر يك رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب تبديل شد.
رسانه هايي مانند بي بي سي فارسي، راديو فردا، راديو كوچه و ... با پرداختن به سخنان و ادعاهاي مطهري خشم و كينه خود از نظام و انقلاب را بروز دادند.

 



پوردستان خبر داد
برگزاري رزمايش بيت المقدس در سالروز آزادي خرمشهر

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در آستانه سالروز فتح خرمشهر از برگزاري رزمايش بزرگ بيت المقدس توسط نيروي زميني ارتش در منطقه عمومي اصفهان خبر داد.
سرتيپ احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك يگان هاي نمونه آجا كه صبح ديروز دوشنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: نيروي زميني ارتش نقش مؤثر و اثرگذاري در عمليات هاي دفاع مقدس داشته و در 8 سال دفاع مقدس 5/2ميليون سرباز را آموزش و به جبهه فرستادند.
وي افزود: نيروي زميني ارتش 250 لشكر را وارد جنگ كرد و در هيچ عملياتي يگان هاي اين نيرو غايب نبودند.
فرمانده نيروي زميني ارتش در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: به مناسبت سوم خرداد رزمايش بيت المقدس در منطقه نصرآباد اصفهان اجرا مي شود.
وي افزود: اين رزمايش در روز سوم خرداد صورت مي گيرد و ما توانمندي ها و تاكتيك هاي خود در رزم ناهمتراز را نمايش مي دهيم.
پوردستان تأكيد كرد: هدف از اجراي رزمايش ها اين است كه سرباز خود را در شرايط رزم واقعي و آماده نگه داريم و البته سلاح هاي جديد كه توسط جهادهاي خودكفايي نيرو و وزارت دفاع به دست آمده را در اين ميادين تست و ارزيابي مي كنيم و تكنيك هاي جديد را پياده مي كنيم.
فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: در اين رزمايش ها همچنين تاكتيك هاي جديدي كه طراحي شده به مرحله اجرا گذاشته مي شود، ما به دنبال آن هستيم كه هر روز قابليت هاي خود را براي اجراي هر چه بهتر ماموريت ها ارتقا دهيم.
وي در زمينه آمادگي و توانمندي اين نيرو اظهار داشت: نيروي زميني ارتش از هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده در مناطق عملياتي درس هاي زيادي كسب كرد و هم اكنون از تجارب بالايي برخوردار است.
سرتيپ پوردستان اظهار داشت: نيروي زميني ارتش جنگ اول و دوم خليج فارس و جنگ افغانستان را رصد و چندين هزار ساعت آنها را تحليل كرد و امروز دكترين ما بر مبناي اهداف فرامنطقه اي تدوين شده است.
وي افزود: امروز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به قابليت بسيار بالايي براي حضور در عرصه ناهمتراز دست يافته است و بر همين مبنا نيز رزمايش هايي را ساماندهي مي كند و آنها را به اجرا مي گذارد.
تجليل از خانواده شهدا
و ايثارگران ارتش
در اين مراسم كه با حضور فرماندهان و مسئولان عالي رتبه اين يگان ها و مديركل بنياد شهيد استان تهران برگزار شد، فرمانده نيروي زميني ارتش سخنراني و از خانواده هاي شهداي حاضر در اين مراسم تجليل كرد.
صبحگاه مشترك يگان هاي نمونه نيروهاي ارتش
مراسم صبحگاه مشترك يگان هاي نمونه نيروهاي چهارگانه زميني، هوايي، دريايي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران در محل فرماندهي دژبان ارتش برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش و به مناسبت سوم خرداد برگزار شد، نيروهاي شركت كننده در مراسم با اجراي حركات نمايشي و اجراي رژه نظامي قدرت و هماهنگي خود را در دفاع از نظام جمهوري اسلامي به نمايش گذاشتند.

 



رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه با 78 متهم

روز دوشنبه پس از ماه ها تاخير، چهارمين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه با حضور هيئت 5 نفره قضايي، وكلاي متهمان و اصحاب رسانه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
رياست شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران كه مسئوليت رسيدگي به اين پرونده را دارد قاضي سيامك مدير خراساني است.
در جلسه ديروز دادگاه، عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز حضور پيدا كرد.
پرونده بيمه ايران در اولين مرحله رسيدگي 54 متهم داشت كه پس از ايراد نقص و بازگشت به دادسرا و تكميل تحقيقات براي 24 متهم ديگر نيز در اين پرونده كيفرخواست صادر شد كه در مجموع در حال حاضر اين پرونده 78 متهم دارد.
نخستين جلسه رسيدگي به اين پرونده، 8 اسفند ماه سال 1389 در دادگاه كيفري استان تهران با حضور پنج قاضي برگزار و دومين جلسه دادگاه نيز،فرداي آن روز - 9 اسفندماه - برگزار شد. سومين جلسه نيز 11 اسفند 89 برگزار شده بود كه پس برگزاري سومين جلسه، پرونده به دليل وجود نقص در تحقيقات به دادسرا اعاده شد كه پس از رفع نقص، رسيدگي به اين پرونده پس از بيش از يك سال وقفه بار ديگر با همان هيئت قضايي از سر گرفته شد.
علت تاخير در رسيدگي
در ابتداي جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه، قاضي مدير خراساني با بيان اينكه اين چهارمين جلسه رسيدگي به اين پرونده است، در خصوص علت تاخير در رسيدگي به اين پرونده پس از برگزاري سه جلسه، گفت: رسيدگي به اين پرونده حدود يك سال به دليل نقايص موجود در آن به تعويق افتاد و پرونده براي رفع نقايص به دادسرا اعاده شد و كيفرخواست نسبت به متهمان تغيير كرد و به تعداد متهمان نيز اضافه شد.
در ادامه، «ذبيح زاده» نماينده دادستان در جايگاه قرار گرفت و اظهار كرد: كيفرخواست صادره در تاريخ
3/9/89 در خصوص اتهامات اعضاي شبكه اختلاس توام با جعل از بيمه ايران بوده كه به شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد اما پس از برگزاري سه جلسه در تاريخ هاي هشتم، نهم و يازدهم اسفندماه سال 89 به دليل نقص در تحقيقات پرونده از سوي دادگاه به دادسرا برگردانده شد.
براساس كيفرخواست كنوني، متهمين حاضر از اعضاي شبكه اختلاس و ارتشاء از بيمه ايران و استانداري تهران هستند و نواقص دادگاه رفع شده و هر دو كيفرخواست هاي قبلي و كنوني از نظر دادسرا به قوت خود باقي است.
به گزارش ايسنا، نماينده دادستان با اشاره به كيفرخواست جديد يادآور شد: با توجه به تحقيقات بعدي، شبكه سازمان يافته مورد اشاره علاوه بر بيمه، در استانداري تهران نيز وجود داشته است.
وي تصريح كرد: پنج متهم رديف اول اقدامات مجرمانه اي داشتند كه براي آنها تقاضاي اشد مجازات مي شود و ساير متهمان نيز معاونت در اختلاس همراه با جعل و تحصيل مال نامشروع كرده اند كه براي آنها نيز اشد مجازات را خواستاريم.
در ادامه كيفرخواست جديد متهم رديف پنجم قرائت شد و نماينده دادستان گفت: در كيفرخواست جديد جزئيات جديدي از فعاليت هاي اين افراد ارائه مي شود.
براساس اين گزارش، نماينده دادستان در قرائت كيفرخواست به رابطه برخي از متهمان با برخي افراد داراي سمت در دستگاه هاي رسمي اشاره كرد.
طرح شكايت نماينده حقوقي شركت بيمه ايران
در ادامه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس در بيمه ايران، قاضي سيامك مدير خراساني از نماينده حقوقي شركت بيمه ايران خواست كه در جايگاه قرار گيرد و شكايت شركت متبوع خود را مستقلا بيان كند.
نماينده حقوقي شركت بيمه ايران در اظهارات خود با تشكر از تلاش هاي بي دريغ قضات دادگاه و سازمان بازرسي كل كشور و اداره حفاظت اطلاعات قوه قضاييه گفت: «م.ن»- مسئول سابق بيمه كرج، «د.ف»، «ك.الف»، «ع.خ»، «ب.ك»، «غ.و»، «ر.ح»، «ع.ب» از جمله متهمان اين پرونده هستند كه به اختلاس و تحصيل مال از طريق نامشروع متهمند.
وي ادامه داد: اين افراد جزو كارمندان و پرسنل موكل محسوب مي شوند و تعدادي داراي نمايندگي بيمه هستند از جمله خانم «م.الف» و افرادي ديگر.
نماينده شركت بيمه ايران تصريح كرد: «ج.الف» متهم است به اختلاس و عضويت در شبكه اختلاس كه منجر به تحصيل مال نامشروع شده است. اين فرد، ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري را با همكاري «د.ف» و «ك.الف» انجام داده و اقدام به صدور چك هاي غيرواقعي كرده است، بنابراين بايد گفت كه اقدامشان جرم است و با صدور دو چك، پرونده هاي دروغين تشكيل داده اند.
وي ادامه داد: قسمت اعظم مبلغ مورد اختلاس به حساب آقاي «ج.الف» واريز شده و آقاي «ح.ن» اظهار كرده كه از تاريخ 12/9/84 كه به عنوان مسئول شعبه بيمه كرج منصوب شده است با پرونده سازي كارهاي مالي آقاي «د.ف» را تحت نظر «ج.الف» انجام داده است.
نماينده بيمه ايران افزود: آقاي «ك.م» نيز به مشاركت در اختلاس توام با جعل از شعبه بيمه متهم است و تعداد ديگري از متهمان نيز در صدور چك ها با متهمان ديگر همكاري داشته اند.
وي اظهار كرد: طبق گزارشات سازمان بازرسي كل كشور و اداره حفاظت اطلاعات قوه قضاييه، تقاضاي حكم شايسته به محكوميت متهمان و رسيدگي به اتهامات آنان طبق ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري را دارم.
دفاعيات متهم رديف اول
در ادامه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس در بيمه ايران، پس از قرائت كيفرخواست «م.ح» متهم رديف اول از سوي نماينده مدعي العموم، اين متهم در جايگاه قرار گرفت تا از خود دفاع كند.
وي در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اين كه آيا اختلاس مبلغ 74 ميليارد و 958 ميليون و 75 هزار و 140 ريال را قبول داريد؟ گفت: خير. اين ميزان اختلاس را نمي پذيرم.
وي با بيان اين كه آقاي «ج.الف» هم جرم بنده است و طراح اين موضوع نبوده، خواست كه به ادامه دفاعيات خود بپردازد كه قاضي مدير خراساني به وي تذكر داد كه فقط از خودش دفاع كند.
«م.ح» افزود: بنده به همراه آقاي «ف» تصميم گرفتيم اختلاسي را انجام دهيم ولي كار جعل را انجام ندادم.
قاضي مديرخراساني سؤال كرد كه چك هاي صادره توسط شما اصل بوده است؟ كه متهم پاسخ داد: پرونده سازي وجود نداشت. ما اسمي صوري روي چك ها مي نوشتيم و اگر چك هايي كه به بانك ارسال مي شد و داراي مشخصات نبود، آنها شك مي كردند. حتي دو سه بار ترديد كردند و با شركت تماس گرفتند و ما وجود چك ها را تاييد مي كرديم.
متهم رديف اول با بيان اين كه اختلاس را پذيرفته ام، گفت: از نظر من تحصيل مال نامشروع بوده است.
قاضي يادآور شد كه شركت بيمه آخر سال سود يا ضرري دارد كه قطعا شما از آن بهره مي برديد.
متهم گفت: بعضي اوقات داراي سود و در مواردي ضرر داشت.
اختلاس از شعبه فاطمي
متهم افزود: همان طور كه گفتم بنده با آقاي «ف» تصميم گرفتيم اختلاسي را ترتيب دهيم. آقاي «ج.الف» فقط وصول كننده چك بود كه من به وي تعداد 34 فقره چك دادم. من هيچ ارتباطي با استانداري و بانك ها نداشتم و كل ميزان اختلاس هفت ميليارد و اندي بوده است. من خطا كرده ام و بايد تاوان آن را بدهم. فكر مي كنم در طول اين مدت كه در بازداشت به سر مي بردم تاوان كارم را پس داده ام. حتي يك روز هم نگفتم كه بي گناهم و تقصيرم را به گردن كسي نينداختم.
وي با اشاره به بحث شعبه فاطمي گفت: من از شعبه فاطمي اختلاسي نكرده ام.
قاضي از متهم درخصوص امحاي پرونده هاي شركت بيمه سوال كرد كه وي پاسخ داد: طبق روال موجود، امحاي پرونده ها هر سه سال يك بار صورت مي گيرد. اگر بنده توانايي امحاي پرونده ها را داشتم بنابراين آدم مهمي بوده ام و ميزان بيشتري اختلاس مي كردم. اگر خروجي پرونده اي جعلي است اين موضوع هيچ ارتباطي به بنده ندارد.
قاضي از متهم سوال كرد كه آيا به تنهايي چك ها را صادر مي كرديد؟
متهم پاسخ داد: خير، در روند طبيعي نياز به سه چهار نفر بود.
متهم در پاسخ به اين سوال قاضي كه چك ها با چند امضا وصول مي شد؟ گفت: چك ها با دو امضا وصول مي شد.
متهم در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه امضاي چك ها توسط چه كساني صورت مي گرفت؟ اظهار كرد: من و آقاي «ف» چك ها را امضا مي كرديم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي دريافت چك هاافرادي را در اختيار داشتيد؟ گفت: من 34 فقره چك را به آقاي «ج.الف» براي وصول دادم.
متهم رديف اول درخصوص ميزان سهم خود از وصول چك ها نيز گفت: اين اتفاق در طول چهار سال افتاد و فكر مي كنم ميزان آن 1/5 ميليارد تومان بود.
پس از پايان سخنان متهم رديف اول، وكيل او در جايگاه قرارگرفت و از موكل خود دفاع كرد.
اين اختلاس، شبكه اي بوده است
در ادامه، قاضي مدير خراساني در ادامه جلسه از نماينده دادستان خواست كه در جايگاه قرار گيرد و اظهارات خود را بيان كند.
نماينده دادستان گفت: آقاي «م.ح» به عنوان رئيس شركت سهامي بيمه ايران در شعبه كرج منصوب مي شود و با هماهنگي كه صورت مي گيرد آقاي «د.ف» به عنوان معاون مالي شركت منصوب مي شود. از همان روز اول 15 الي 20 فقره چك صادر مي شود و همه آنها توسط «ج.الف» نقد مي شود.
وي در ادامه تاكيد كرد كه براي عنوان تشكيل شبكه ضرورتي نيست كه همه اعضاي تشكيل دهنده شبكه كارمند دولت باشند. در واقع با حضور افراد ديگر هم تشكيل شبكه محقق مي شود.
نماينده دادستان اظهار كرد: اعضاي اين شبكه، عوامل آقاي «م.ح» بوده اند كه عبارتند از «ع.خ» برادر همسر «م.ح»، «و.غ» همسر «ع.خ»، «ن.خ»، دختر«ع.خ» ، «الف.خ» برادر «ع.خ»، «ل.م» همسر «الف.خ» و «ح.م» برادر همسر «»الف. خ»، بنابراين بايد باور كنيم كه شبكه اي بوده است. در واقع تعداد كثيري از چك هاي ناشي از اختلاس توام با جعل توسط اين افراد وصول شده و پيش نويس هاي آن مشخص است كه در بخش كثيري از آنها آدرس جعلي و شماره تلفن واهي در پشت چك ها پيش نويس مي شده است. اين موضوع دقيقا دلالت به علم، عمد و آگاهي دارد.
نماينده دادستاني در رابطه با ايراداتي هم كه وكيل مدافع «م.ح» از كيفرخواست گرفته بود، اظهار كرد: بيش از 100 صفحه كيفرخواست است و بيش از 100 پرونده وجود دارد و هر جلد آن با همكاران عزيزم در دادسراي كاركنان دولت تهيه شده است. اگر آقاي زينالي كيفرخواست را مطلوب نمي داند، پس چه چيزي مطلوب است؟
اظهارات نماينده دادستان درباره متهم رديف دوم
در ادامه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه، قاضي مدير خراساني از نماينده مدعي العموم خواست تا در جايگاه قرار گرفته و به بيان توضيحات خود در مورد متهم رديف دوم بپردازد.
ذبيح زاده نماينده مدعي العموم با قرار گرفتن در جايگاه با بيان اينكه هم چنان به كيفرخواست نخست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران پايبند هستيم، يادآور شد: رقم ابلاغ شده در اين كيفرخواست 74 ميليارد و 957 ميليون و 75 هزار و 140 ريال است و متهم رديف دوم با هويت «د.ب» معاون وقت مالي شركت بيمه شعبه كرج متهم است به مشاركت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفره.
1/5 ميليارد تومان تصرف كردم
در ادامه، متهم رديف دوم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه من مبلغ اشاره شده توسط نماينده دادستان را نمي پذيرم و آن را بسيار عجيب و غريب مي دانم، گفت: ما تقاضاي كارشناسي كرديم ولي پس از مدتي هيچ دليل و مدرك متقني براي انجام كارشناسي ها ارائه نشد. چه خوب بود كه تصاوير چك ها زمينه گزارشات مي شد و من حتي امضاي مديران قبلي را زير چك هاي مطرح شده در اين پرونده مي بينم و اين نوع كارشناسي را قبول ندارم.
وي در پاسخ به سوال قاضي مبني بر اينكه شما چه مبلغي را مي پذيريد، گفت: من حدود 1/5 ميليارد تومان را تصرف كردم، البته اينكه گفته شد در همان روز نخست كاري در شعبه كرج چك هايي را امضا كردم، بسيار عجيب است. اين در حالي است كه من در تاريخ 5/10/84 به بيمه شعبه كرج رفتم و اولين چك در تاريخ 5/11/84 امضاء شد و اين اقدامات متاسفانه همه به دليل عدم نظارت بيمه ايران صورت مي گرفت.
اين متهم ادامه داد: آقاي «ج.الف» وسيله اي براي وصول چك ها بود كه ما از وي استفاده مي كرديم. اين فرد تصميم گيرنده نبود و تصميم گيرنده اصلي من و آقاي «م.ح» بوديم و حتي آقاي «م.ح» در جريان اقدامات من در شعبه فاطمي نبود.
همچنين متهم رديف دوم تصريح كرد: در چهارماهه نخست بازداشت گروهي كه بر روي ما كار مي كردند نمي دانم چه علاقه اي داشتند كه ما اين مبالغ را ما به گردن آقاي «ج.الف» بيندازيم و مباحث سياسي شود. اما پس از گذشت چهار ماه گروه ديگري آمدند و گفتند كه مي خواهند مشكل ما را حل كنند. بارها و بارها در زمان بازداشت خواستم تا مساعدتي شود كه ما رد مال را قبل از كيفرخواست بدهيم اما اين اتفاق نيفتاد كه قاضي مدير خراساني از وي خواست كه اكنون با ارائه مدارك اين اقدامات را انجام دهد.
در ادامه وكيل متهم رديف دوم از موكل خود به دفاع پرداخت. پس از سخنان تكميلي نماينده دادستان و توضيحات مجدد وكيل مدافع متهم رديف دوم، قاضي خراساني با اعلام تنفس جلسه را به بعدازظهر موكول كرد.
جلسه بعدازظهر دادگاه و دفاعيات متهم رديف سوم
قاضي سراج پس از شروع مجدد جلسه از نماينده دادستان تقاضا كرد كه كيفرخواست «ب.ك» حسابدار بيمه ايران- متهم رديف سوم- را قرائت كند.
نماينده دادستان نيز با قرار گرفتن در جايگاه گفت كه مفاد كيفرخواست همان كيفرخواست قبلي است.
قاضي مديرخراساني از متهم رديف سوم خواست كه در جايگاه قرار گيرد و از او پرسيد آيا موارد اتهامي در كيفرخواست را قبول داريد يا خير؟ «ب.ك» پاسخ داد: نه، قبول ندارم. كيفرخواست من اصلاح نشده است و آنچه كه در كيفرخواست نسبت به همسرم و اسامي اي كه در كيفرخواست آمده را قبول ندارم.
قاضي مدير خراساني گفت: شما در كيفرخواست به مباشرت در اختلاس هفت ميليارد و 568 ميليون و 316 هزار و 150 تومان متهم هستيد. از خود دفاع كنيد.
«ب.ك» پاسخ داد: من قبول ندارم. با امضاي من به هيچ وجه چكي پاس نشده است.
قاضي مدير خراساني گفت: چند چك را امضا كرديد؟
متهم پاسخ داد: يك چك به مبلغ 10 ميليون تومان امضا كرده ام
«ب.ك» پاسخ داد: در شعبه فاطمي بيمه ايران كارم حسابداري بود.
قاضي مدير خراساني گفت: عنوان اتهامي ديگر شما مباشرت در اختلاس به مبلغ سه ميليارد و 182 ميليون و 231 هزار و 180 تومان از طريق همكاري با «ف.ف» نمايندگي بيمه ايران شعبه فاطمي است. در اين زمينه از خود دفاع كنيد.
«ب.ك» پاسخ داد: «696 فقره چك توسط افراد ديگري امضا شده است. اين افراد چرا در اين جلسات حضور ندارند؟»
قاضي مدير خراساني در ادامه از نماينده بيمه ايران خواست كه مدارك خود را در رابطه با شكايتشان ارائه دهند.
وي به متهم گفت: مبلغ 469 ميليون و 147 هزار و 813 هزار تومان بايد به عنوان حق بيمه به حساب بيمه ايران واريز مي شده ولي اين كار را نكرده ايد. در اين زمينه توضيح دهيد.
«ب.ك» پاسخ داد: «اگر هر كسي از كارمندان بيمه ايران بگويند كه من مسئول واريز حق بيمه بوده ام، اين مطلب را مي پذيرم»
قاضي مدير خراساني پرسيد: آيا شما حسابدار بوديد يا خير؟
«ب.ك» پاسخ داد: «من كارمند پادوي حسابداري بودم. حسابداري 10 نيرو داشت»
قاضي مدير خراساني گفت: دو ميليارد و 140 ميليون و 849 هزار توسط شما و آقاي «د.ف» با حساب سازي چك صادر كردند كه توسط افراد مختلف وصول شده است. آيا اين مطلب را قبول داريد يا خير؟
«ب.ك» پاسخ داد: «نه، نمي پذيرم»
در ادامه وكيل مدافع «ب.ك» با قرار گرفتن در جايگاه به دفاع از موكل خود پرداخت.
رسيدگي به اتهامات
متهم رديف چهارم
در ادامه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس در بيمه ايران، ذبيح زاده- نماينده مدعي العموم- با قرار گرفتن در جايگاه و با تأكيد بر اينكه كيفرخواست نخست نسبت به متهم رديف چهارم به قوت خود باقي است، اظهار كرد: اتهام «غ.و» كارمند بيمه ايران شعبه كرج، مشاركت در اختلاس توأم با جعل از شركت بيمه ايران به نفع خود و ديگري به مبلغ پنج ميليارد و 938 ميليون و 871 هزار و 700 ريال است و براي وي اشد مجازات را خواستاريم.
متهم رديف چهارم در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اينكه مفاد كيفرخواست را قبول داريد؟ گفت: خير. وقتي من متوجه اين اختلاس شدم، در شهريور ماه 87 اطلاعاتم را به سازمان بازرسي كل كشور منتقل كردم.
وي ادامه داد: تعجب مي كنم كه چرا سازمان بازرسي كل كشور، من را با اسنادي كه خودم به آنها ارائه كردم متهم كرده است.
قاضي مدير خراساني از متهم رديف چهارم خواستار توضيح در خصوص چگونگي مواجهه با اين اختلاس شد كه وي پاسخ داد: در جريان استعلام يك فقره چك متوجه شدم كه چنين جرياني در حال اتفاق است زيرا كارمند بانك با شركت تماس گرفت و من نيز موضوع را از آقاي «د.ف» جويا شدم.
وي ادامه داد: پس از اينكه از موضوع اطلاع يافتم، حتي آن را با يكي از همكارانم در تهران مطرح كرده و با وي مشورت كردم. به راحتي مي توانم بگويم كه جانم را در اين راه گذاشتم. اگر انگيزه اختلاس داشتم، اين موضوع را با يكي از همكارانم مطرح نمي كردم. من در طول زندگي با قناعت زندگي كرده ام و با اينكه در طول مدت خدمتم داراي سمت بوده ام ولي در حال حاضر مستأجرم.
در ادامه وكيل مدافع متهم رديف چهارم - با بيان اينكه من لايحه تكميلي خود را به دادگاه ارائه خواهم داد در سخناني از موكل خود دفاع كرد.
خاطرنشان مي شود؛ قاضي مديرخراساني به دليل طولاني شدن رسيدگي، ختم جلسه را اعلام و ادامه رسيدگي را به روز چهارشنبه موكول كرد.

 



صدور حكم پرونده اختلاس بيمه تا 2 ماه ديگر

سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران ابراز اميدواري كرد كه تا 2 ماه آينده حكم پرونده اختلاس در بيمه ايران صادر شود.
محسن افتخاري پس از پايان نوبت صبح دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس در بيمه ايران در جمع خبرنگاران تصريح كرد: نخستين جلسه رسيدگي به اين پرونده يك سال و اندي پيش برگزار شد كه به دليل نقايص تحقيقات پرونده از سوي دادگاه به دادسرا اعاده شد و حدود يك ماه و نيم قبل مجدداً به دادگاه ارسال شد.
وي با اشاره به حجم اين پرونده گفت: نزديك به 100 جلد پرونده است و حدود 80 متهم دارد.
سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران اظهار كرد: اين پرونده با اين حجم نياز به زمان بيشتري براي رسيدگي دارد. تلاش ما اين است كه با برقراري جلسات دادگاه به صورت مرتب و حتي المقدور در ايام زوج هفته، روند رسيدگي با سرعت بيشتر توام با دقت دنبال شود.
افتخاري خاطرنشان كرد: تاكيد رئيس قوه قضائيه نيز اين بوده كه اين پرونده با سرعت و دقت رسيدگي شود و اميدواريم تا يكي دو ماه آينده به مرحله صدور حكم برسد. وي يادآور شد: بخش ديگري از پرونده هنوز در دادسرا مفتوح است و اميدواريم با تلاش هاي دستگاه قضايي و كمك مسئولان ديگر آن قسمت پرونده نيز زودتر به نتيجه برسد.

 



رئيس جمهور در ديدار با منتخبان مجلس نهم تاكيد كرد
انجام كارهاي بزرگ در گرو همكاري مجلس و دولت

رئيس جمهور در ديدار با منتخبان مجلس نهم گفت: اگر مجلس و دولت و همه مسئولان دست به دست هم دهند مي توانند كارهاي بزرگ و اقدامات موثري انجام دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رئيس جمهور محمود احمدي نژاد شب يكشنبه در جمع منتخبان مردم در محل مجلس قديم شرايط بين المللي، تعامل مجلس و دولت، موضوع اقتصاد، اشتغال، توليد، كشاورزي و صنعت را از مسائل مهم كشور ذكر كرد و گفت: همه امكانات در ايران وجود دارد و مي توان با استفاده از اين امكانات و استعدادها به قله رفيع پيشرفت و تعالي دست يافت و ملت ايران اين ظرفيت رشد و پيشرفت را دارا است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه مي توان بيكاري را ظرف كمتر از 2 سال در كشور ريشه كن كرد، گفت: بايد تك تك روستاها و شهرهاي كشور را آباد كرد و اين نيازمند همدلي، هماهنگي، همراهي و كار است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه نبايد ايران را با كشورهاي منطقه و حتي برخي كشورهاي اروپايي مقايسه كرد، افزود: ايران در شرايطي قرار دارد كه از نظر اقتصادي قابل مقايسه با كشورهاي بزرگ دنيا است و مقايسه كردن ايران با كشورهاي منطقه و حتي برخي از كشورهاي اروپايي درست نيست. چرا كه آنها در حد ايران نيستند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: مي توان با عزم جدي، همت، همدلي، كار و تلاش همه مسئولان و مردم فقر را به طور كامل از كشور ريشه كن كرد.
رئيس جمهور خطاب به منتخبان مجلس نهم گفت: بالاترين و بهترين پشتيبان مجلس دولت است. دولت با همه بدنه كارشناسي و قدرت اجرايي حامي مجلس شوراي اسلامي است دولتي كه رئيس جمهورش به عنوان يك خادم شخصا نامه هاي مردمي را دريافت مي كند، مي خواند و دستور مي دهد.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينكه دولت به معناي واقعي دولت، هيچ وقت در كار مجلس شوراي اسلامي دخالت نخواهد كرد، گفت: دولت نهم و دهم هيچ وقت در كار مجلس شوراي اسلامي دخالت نكردند و كار مجلس از جمله انتخاب كميسيون ها، هيات رئيسه كميسيون ها و هيات رئيسه مجلس به خود نمايندگان مرتبط مي شود.
رئيس جمهور منتخبان مجلس نهم را افرادي مؤمن، انقلابي و دلسوز نظام دانست و گفت: انتظار مردم از دولت و مجلس اين است تا كارهاي انقلابي در راستاي پيشرفت ايران اسلامي انجام دهند. رئيس جمهور به منتخبان مجلس نهم توصيه كرد كه هر كجا بي عدالتي ديدند مقابل آن بايستند چرا كه مسئولان تعهد دارند تا اينگونه عمل كنند و همه مسئولان بايد در مدار عدالت، پاكي، انصاف و خدا و پيامبر اسلام(ص) رفتار كنند.
احمدي نژاد ضرورت تعامل دولت و مجلس را يادآور شد و گفت: فاصله اي بين مجلس و دولت وجود ندارد و برخلاف دولت هاي گذشته نمايندگان در بسياري از جلسات دولت شركت كرده و تصميمات مشتركي گرفته مي شود.
در ابتداي اين ديدار محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور، محمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور، سيدشمس الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي، حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات و مهدي غضنفري وزير بازرگاني به نمايندگي از هيات وزيران در سخناني ضمن تاكيد بر ضرورت همكاري و تعامل ميان مجلس و دولت به تشريح مهم ترين برنامه هاي اقتصادي و سياسي دولت پرداختند.
همچنين سه منتخب مجلس نهم نيز در اين جلسه به نمايندگي از منتخبان به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص همكاري هرچه بيشتر بين قوه مجريه و مقننه پرداختند.

 



عسگراولادي خبر داد
احتمال حضور يكي از اعضاي حزب مؤتلفه در انتخابات رياست جمهوري

يك عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامي گفت: ممكن است يكي از اعضاي برجسته حزب به عنوان رئيس جمهور به ميدان بيايد و يا از يكي از نامزدهاي مطرح در اين عرصه حمايت كنيم.
حبيب الله عسگراولادي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه احزاب معمولاً با برگزاري مجمع عمومي به منظور انتخاب اعضاي شوراي مركزي و مسئولين جديد رده هاي حزب در پي نو شدن و بازخواني عملكرد خود هستند، گفت: افق حركت ما در حزب مؤتلفه بسيار روشن است.
اين عضو ارشد مؤتلفه افزود: حزب طي پنج دهه حيات گذشته خود هميشه در مسير تحول و پيشرفت بوده است، سرنوشت حزب توسط اعضاي آن رقم مي خورد، تمام تصميمات در حزب با راي گيري اعضاء در يك محيط صميمي و مردم سالارانه صورت مي گيرد. ممكن است در مجمع عمومي آينده همين روند كنوني با همين كادر رهبري مورد تاييد قرار گيرد و ممكن است تغيير پيدا كند، همه چيز بستگي به راي و اراده اعضاء دارد.
وي هم چنين در خصوص نگاه حزب مؤتلفه به انتخابات رياست جمهوري آينده نيز اظهار داشت: اعتنا به مسئله انتخابات در كشور مورد توجه هر حزبي است طبيعي است ما در انتخابات شوراها و انتخابات رياست جمهوري كه سال آينده برگزار مي شود، گوشه چشمي داشته باشيم و ممكن است يكي از اعضاي برجسته حزب به عنوان رئيس جمهور به ميدان بيايد و يا ممكن است، از يكي از نامزدهاي مطرح با ورود به ائتلاف هاي پيش رو حمايت كنيم و در هر حال اين موضوع بستگي به راي و اراده اعضاي حزب دارد.
عسگراولادي در ادامه درباره ميزان تأثيرگذاري حزب متبوعش نيز گفت: به لطف خدا حزب مؤتلفه طي پنج دهه حيات خود همواره در فضاي سياسي كشور تأثيرگذار بوده است و اين موضوع را تاريخ سياسي معاصر ثبت كرده است و گريزي از آن هم نيست.
اين عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي افزود: ما يك جريان پرنشاط سياسي هستيم و افتخار مي كنيم در خدمت ولايت فقيه و مردم انجام وظيفه كنيم و اقبال يا ادبار برخي جريانات سياسي تأثيري در تداوم خدمت ما به اسلام، نظام و مردم ندارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14