(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 خرداد 1391 - شماره 20215

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با موافقت فرمانده كل قوا معاونت امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح تشكيل شد
3 طرح بزرگ پتروشيمي در ماهشهر با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد
احمدي نژاد درگذشت آيت الله اشتهاردي را تسليت گفت
شوراي نگهبان صحت انتخابات 5 حوزه ديگر را تاييد كرد
داگان : اسرائيل به ورطه سقوط افتاده است
انصاري خبر داد تاييد ديدار احمدي نژاد و سيدحسن خميني
اژه اي از كشف اسناد جديد در پرونده فساد بانكي خبر داد
جانباز 70درصد درچه اي به شهدا پيوست
قاضي سراج: راي پرونده فساد بانكي پس از محاكمه 32 متهم صادر مي شود



با موافقت فرمانده كل قوا معاونت امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح تشكيل شد

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح از تغييرات ساختاري در حوزه مأموريت هاي فرهنگي و بسيج ستاد كل نيروهاي مسلح خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري با اشاره به تشكيل معاونت امور بسيج و فرهنگ دفاعي در ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: با موافقت فرمانده معظم كل قوا، معاونت امور بسيج و فرهنگ دفاعي براي ايجاد انسجام، يكپارچگي و ارتقاي اثر بخشي مأموريت ها و فعاليت هاي مربوط به امور بسيج و حوزه هاي فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح راه اندازي شد.
وي افزود: بازنگري مستمر و دائمي در مأموريت ها، راهبردها و ساختارها و ديگر امور بنيادين و اساسي نيروهاي مسلح و تطبيق آنها با تحولات نوين منطقه اي و جهاني و الزامات ناشي از تهديدات فراروي نظام همواره مد نظر مجموعه نيروهاي مسلح قرار داشته و روند تحولات ساختاري در سازمان نظامي مؤيد همين امر است.
معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، با تأكيد بر اينكه اينگونه تغييرات امري طبيعي بوده و بستر تحقق اهداف و مأموريت هاي محوله را تسهيل و تسريع مي سازد، افزود: در ساختار جديد اين معاونت كارآمدي، وحدت رويه و توسعه نقش پذيري هاي فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح در عرصه مقابله با جنگ نرم و عمليات رواني دشمنان انقلاب و ملت ايران مد نظر بوده است و با پيش بيني ساز و كارهاي لازم دست يابي به آن تضمين شده است.
سرتيپ جزايري با ارائه تركيب ساختاري معاونت امور بسيج و فرهنگ دفاعي خاطرنشان كرد: در مجموعه معاونت جديد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، سازمان پدافند غير عامل، دفتر هماهنگي فضاي سايبري، سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي و معاونت بسيج كه در گذشته به صورت مستقل فعاليت داشته اند تحت سامانه اي واحد به ايفاي مأموريت خواهند پرداخت.
جزايري افزود: براساس كارشناسي هاي به عمل آمده، ظرفيت ها و توانمندي هاي فرهنگي و پشتوانه هاي قدرت نرم نيروهاي مسلح به ويژه بسيج و پدافند غيرعامل در اين معاونت سازماندهي شده اند.
معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي در پايان تهديدات آينده و تمركز دشمنان بر جنگ نرم و به كارگيري همه جانبه ظرفيت ها و فرصت هاي نرم افزارانه در مبارزه عليه انقلاب اسلامي و ملت ايران را امري مهم دانست و تأكيد كرد: سناريوهاي استكباري و صهيونيستي براي دگرگون سازي و تأثيرگذاري بر تفكر و باورهاي ديني و انقلابي نيروهاي مسلح اهميت دفاع فرهنگي و پدافند نرم افزاري را بيش از گذشته اجتناب ناپذير كرده است و در اين راستا تغييرات ساختاري هوشمندانه خواهد توانست همچون گذشته تداوم موفقيت هاي نيروهاي مسلح و اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تأمين و تثبيت كند.

 



3 طرح بزرگ پتروشيمي در ماهشهر با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد

3 طرح عظيم صنايع پتروشيمي در شهرستان ماهشهر توسط رئيس جمهور افتتاح شد.
به گزارش مهر، دكتر محمود احمدي نژاد در اين سفر، به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر، طرح توليد پي وي سي پتروشيمي اروند، پروژه توليد اكسيژن و نيتروژن پتروشيمي مارون و نيز اسكله دوم مايعات منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي (ماهشهر) را افتتاح كرد.
با راه اندازي پتروشيمي اروند 340هزار تن پي وي سي در گريدهاي سوسپانسيون و امولسيون به ظرفيت توليد كشور افزوده شده و پيش بيني مي شود ايران با آغاز صادرات اين محصول، حدود 25 تا 30درصد بازارهاي جهاني آن را در اختيار بگيرد.
تا پيش از راه اندازي پتروشيمي اروند، 160هزار تن سود كاستيك در پتروشيمي بندرامام توليد مي شد كه 70 هزار تن آن را مجتمع هاي پتروشيمي ديگر به عنوان خوراك مصرف مي كردند و 110 هزار تن باقي مانده پاسخگوي نياز صنايع پايين دستي نبود.
مجتمع پتروشيمي اروند، بزرگ ترين زنجيره توليدكننده پي وي سي جهان، در مجموع ظرفيت توليد سالانه 2ميليون و 834 هزار تن انواع محصولات پتروشيمي را دارد.
افتتاح اين مجتمع سود كاستيك كه مورد نياز شديد صنايع داخل كشور است را كاملاً تأمين و كمبودها برطرف مي شود.
با افتتاح اين پتروشيمي به صورت مستقيم 900 نفر در آن مشغول به كار مي شوند.
همچنين از سال گذشته بهره برداري از اسكله دوم مايعات منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي آغاز شده و از اين اسكله ها برخي از محصولات پتروشيمي بارگيري و به بازارهاي بين المللي صادر شده است.
ظرفيت بارگيري اسكله دوم مايعات پتروشيمي در بندر ماهشهر سالانه يك ميليون و 600 هزار تن انواع ميعانات پتروشيمي است و با تجهيزاتي كه روي اين اسكله نصب شده، اين ظرفيت تا مرز 2ميليون و 500 هزار تن قابل افزايش است.
طول عرشه اين اسكله 99 متر و عرض آن 28متر و داراي پل و جاده دسترسي به طول هاي 72 و 55 متر است كه با راه اندازي اين طرح، محصولات اصلي منطقه ماهشهر از طريق چهار بازوي بارگيري اسكله ها و محصولات پتروشيمي شازند نيز از طريق بازوي پنجم صادر مي شود.
كاهش زمان پهلوگيري كشتي و به دنبال آن افزايش ظرفيت صادرات منطقه، درآمدزايي، امكان ترغيب سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در صنايع مياني و پايين دستي پتروشيمي و ايجاد اشتغال با ارائه امكان صادرات و واردات مواد اوليه از مهمترين مزيت هاي اقتصادي ساخت و راه اندازي اين اسكله ها است.
به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح پروژه هاي عظيم پتروشيمي اروند و اسكله شماره دو مايعات پتروشيمي ماهشهر اظهار داشت: ماجراي سي سال گذشته بار ديگر در حال تكرار است، ملتي تصميم گرفته قله عزت و استعدادهاي خود را شكوفا و موجوديت خود را در اين عالم اثبات كنند، اما مستكبران نمي خواهند اجازه دهند.
رئيس قوه مجريه، شرط توسعه و پيشرفت را خودباوري و توكل به خدا دانست و گفت: بايد وظيفه خود را در قبال اين ملت و آرمان هاي بلند آن به درستي انجام دهيم.
احمدي نژاد با قدرداني از دست اندركاران سه طرح بزرگ پتروشيمي كه در بندر ماهشهر افتتاح شد، خطاب به مسئولان و متخصصان صنعت پتروشيمي گفت: اگر ما در اين حوزه خودمان اقدام به طراحي كنيم، طرح هايمان بهينه تر و ارزان تر خواهد بود.
رئيس جمهوري اظهار داشت كه اين حوزه با علم شيمي در ارتباط است، حل مسائل شيمي آلي مي تواند از دو طريق پيچيده و ساده انجام شود و ما بايد راه ساده را انتخاب كنيم.
وي با بيان اين كه 70 درصد تجهيزات صنعت پتروشيمي در كشور ساخته مي شود، گفت: امروز بايد به روحيه، منش و عشقي كه خرداد سال 61 در ملت ايران و رزمندگان ما موج زد رجوع تاريخي كنيم.
بهره برداري از
پروژه اروند علي رغم كارشكني آلمان
گفتني است به گزارش ايسنا، مديرعامل مجتمع پتروشيمي اروند در مورد نحوه اجراي اين طرح توضيح داد: اجراي طرح پتروشيمي اروند در آبان ماه 82 در قالب قرارداد اي پي به شركت يو اچ دي اي آلمان و شركت سازه ايران به عنوان پيمانكار فازهاي مهندسي و تعيين تجهيزات پروژه واگذار شد.
وي با بيان اين كه شركت آلماني علي رغم تعهدات خود اجراي پروژه را رها كرد، افزود: در ابتداي سال 2011 ميلادي شركت آلماني از اعزام كارشناسان خود به ايران امتناع كرد، اما با وجود اين شرايط طي يك سال گذشته با وجود عدم تامين برخي قطعات متخصصان و مهندسان ايراني با اتكا به دانش و توانايي خود و امكانات داخلي كشور نسبت به ادامه كار و راه اندازي تمام واحدهاي توليدي اقدام كردند.
به گفته وي، به دليل خطرپذير بودن ساخت اين واحد پتروشيميايي آلماني ها اجراي اين طرح را توسط متخصصان ايراني بسيار خطرناك مي دانستند و ابراز نگراني مي كردند.
وي افزود: قسمتي از قطعات يدكي مورد نياز توسط شركت آلماني به ايران ارسال شده و برخي از قطعات را كه اين شركت تحويل نداده، قرار است توسط كميته خودكفايي وزارت نفت توليد شود.
موسوي با اعلام اين كه در سال 91 واحد پتروشيمي اروند بايد 540 ميليارد تومان محصول توليد كند، گفت: 285 ميليون تن از اين محصولات به مصرف داخلي و 255 ميليون تن نيز صادر مي شود.
به گفته وي، توليد واحد پتروشيمي اروند در سال 92 به 800 ميليون تن خواهد رسيد.
مديرعامل مجتمع پتروشيمي اروند با اظهار اين كه محصول كاستيك (سود سوزآور) اين واحد به 4 قاره دنيا صادر مي شود، گفت: اين محصول به اروپا، آسيا (سنگاپور، هند، چين)، آفريقا (نيجريه و آفريقاي جنوبي) و آمريكاي جنوبي (جامائيكا) ارسال مي شود.
وي افزود: 80درصد تجهيزات واحد پتروشيمي اروند (معادل 500 ميليارد تومان) ساخت داخل است و تنها 20درصد (كمپرسور و پمپ) از خارج كشور تهيه شده كه اين موضوع علاوه بر اين كه موجب صرفه جويي ارزي شده، اشتغالزايي را افزايش داده است.
قاسمي: ايران ركورد پالايشگاه سازي را زد
به گزارش فارس از ماهشهر رستم قاسمي ظهرديروز در مراسم افتتاح سه طرح بزرگ صنعتي پتروشيمي ماهشهر كه با حضور هيئت همراه و جمعي از مسئولان شهري و استاني در منطقه صورت گرفت، گفت: با تلاش دولت نهم و دهم به شاخص هاي سند چشم انداز نزديك شده و به آنها رسيده ايم.
وي افزود: كارهايي كه در 19 سال پيش بايد انجام مي شد نظير پروژه هاي آبرساني و راهسازي امروز در اكثر بخش هاي كشور محقق شده و در اين زمينه رتبه بالايي را به دست آورده ايم.
قاسمي با بيان اينكه با پشتيباني هاي رئيس جمهور، قرارداد 10 ميدان مشترك نفت و گاز منعقد و كار اجرايي آنها نيز آغاز شده است، گفت: كار توسعه هشت ميدان مشترك نيز در فازهاي بعدي آنها آغاز و تا پايان سال جاري همان طور كه قبلا هم گفته بوديم تعيين تكليف مي شوند.
وي ادامه داد: همچنين تا پايان شهريور ماه امسال همه ميادين مشترك نفت و گاز تعيين تكليف و اجرايي خواهند شد.
وزير نفت در ادامه با اشاره به اينكه امسال 5/1 ميليون بشكه نفت به ظرفيت توليد نفت كشور افزوده خواهد شد، اظهار كرد: تا چهار سال آينده تمام عمليات اجرايي ميادين نفت و گاز و البته اكثر آنها ظرف يكي دو سال آينده به پايان خواهد رسيد.
وي همچنين با اشاره به قرارداد منعقد شده در پارس جنوبي تصريح كرد: با اعتبار 21 ميليارد دلاري قرارداد پارس جنوبي منعقد شده و همه سازه هاي آن در حال اجرا است.
قاسمي با بيان اينكه با اتكا به نيروهاي داخلي، ايران ركورد پالايشگاه سازي را در دنيا زده، گفت: از شروع ساخت پالايشگاه پارس جنوبي تاكنون كه 21 ماه از آن گذشته، 62درصد پيشرفت فيزيكي حاصل شده كه با توجه به اعمال تحريم ها به كشورمان مطلوب و بسيار خوب است.
جامائيكا مشتري جديد محصولات پتروشيمي ايران است
به گزارش مهر، مديرعامل مجتمع پتروشيمي اروند از جامائيكا به عنوان جديدترين مشتري محصولات پتروشيمي ايران نام برد و اعلام كرد: براي نخستين بار با بهره برداري از يكي از بزرگترين زنجيره هاي توليد PVC جهان در ماهشهر واردات محصولات استراتژيك سود كاستيك به ايران متوقف شد.
سيد اسماعيل موسوي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مجتمع پتروشيمي اروند يكي از بزرگترين زنجيره هاي توليد محصولات PVC در سطح جهان است؛ گفت: ظرفيت نهايي توليد انواع محصولات در اين مجتمع پتروشيمي بيش از 8/2 ميليون تن در سال است.

 



احمدي نژاد درگذشت آيت الله اشتهاردي را تسليت گفت

رئيس جمهور در پيامي درگذشت آيت الله فاضلي اشتهاردي را به شاگردان و بيت مكرم ايشان تسليت گفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري متن كامل پيام احمدي نژاد به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
خبر ضايعه ارتحال روحاني جليل القدر حضرت آيت الله فاضلي اشتهاردي كه عمر پربركت و گرانمايه خود را صرف نشر و گسترش معارف اسلامي نمود، مايه تاسف و تالم گرديد.
اينجانب مصيبت فقدان اين عالم گرانمايه را به حوزه هاي محترم علميه، شاگردان و بيت مكرم ايشان تسليت عرض نموده و از پيشگاه خداوند متعال براي آن معلم اخلاق و اسوه علم و فضيلت، رحمت و علو مقام و براي بازماندگان شكيبايي و اجر مسالت دارم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران

 



شوراي نگهبان صحت انتخابات 5 حوزه ديگر را تاييد كرد

سخنگوي شوراي نگهبان از تاييد صحت انتخابات دور دوم مجلس نهم در 5 حوزه انتخابيه ديگر خبر داد.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان از تاييد صحت انتخابات دور دوم مجلس نهم در 5 حوزه انتخابيه ديگر خبر داد.
به گفته وي، پرونده هاي حوزه هاي انتخابيه اهواز و باوي، دزفول، آبادان، كرمانشاه و دشت آزادگان و هويزه در جلسه شوراي نگهبان مطرح و صحت انتخابات اين حوزه هاي انتخابيه مورد تاييد اين شورا قرار گرفت.

 



داگان : اسرائيل به ورطه سقوط افتاده است

رئيس سابق دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي در اظهاراتي كم سابقه، از سياست داخلي تل آويو انتقاد كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني شالوم؛ «مئير داگان» مدير سابق موساد در برنامه تلويزيوني، اوضاع اسرائيل بعد از بيداري اسلامي و همچنين دلايل اينكه چرا اسرائيل نبايد به تاسيسات هسته اي ايران حمله كند را تشريح كرد.
داگان گفت: اخيرا سخن بسيار جالبي را از زبان يكي از مقامات آمريكا شنيدم كه چرا ما آمريكايي ها بايد نگران تحريم نفتي ايران باشيم، ما كه فقط 7 درصد از توليدات نفتي خليج فارس را خريداري مي كنيم. دراين خصوص بايد بگويم گرچه شما آمريكايي ها نفت را خريداري نمي كنيد، اما اروپا و چين به مراتب بيش از شما نفت مي خرند. در نتيجه اگر پيامدهاي افزايش بهاي نفت در اين كشورها ديده شود، اين مسئله به دليل روابط اقتصادي تنگاتنگ آمريكا با اروپا و چين، آثار ويرانگري بر اقتصاد شما خواهد داشت.
وي اذعان كرد: مهمترين چالشي كه اسرائيل با آن مواجه است، تامين امنيت داخلي است. اين نيز نظام سياسي ما است. نظام سياسي ما به مرحله اي رسيده است كه دولت ديگر قادر به اداره مملكت و تسلط بر اوضاع نيست. بيش از 70 درصد تصميم هايي كه اكنون دولت مي گيرد، مربوط به حوزه امنيت است.
داگان افزود: اگر بخواهيم معيارهاي يك دولت كارآمد را برشماريم، ابتدا بايد چند سوال از خودمان بپرسيم: نخست آنكه، آيا دولت مي تواند زماني كه پاي مرگ و زندگي يا جنگ و صلح در ميان است، تصميم لازم را بگيرد؟ آيا رژيم ثبات لازم را دارد؟ آيا دولت قادر به برنامه ريزي بلندمدت است؟ آيا رژيم مي تواند در زمينه مسائل حساس سياسي، تصميم هاي منطقي بگيرد؟ آيا مقامات دولت توانايي لازم را براي اختصاص و هزينه كردن بودجه به احزاب دارند؟ و نهايتا اينكه آيا دولت به دنبال ايجاد نوعي زمينه مساوات در كشور هست يا نه؟
با در نظر گرفتن همه اين معيارها، بايد اذعان كنم دولت (اسرائيل)، البته منظورم به دولت فعلي نيست زيرا در اين عرصه ها تفاوت چشمگيري بين عملكرد دولت نتانياهو با دولت هاي پيشين اسرائيل نمي بينم، كارآيي لازم را ندارد. به گمانم تنها مورد استثنايي كه درگذشته داريم، دولتي بود كه حزب شاس در آن مشاركت نداشت و لذا براي نخستين بار نظام متفاوتي ايجاد شد كه نتوانست براي مدت زيادي دوام بياورد.
رئيس سابق دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي در ادامه افزود: ما در وضعي گرفتار شديم كه ناچار شديم دولت ائتلافي تشكيل دهيم. در دولت ائتلافي نيز شاهد انتقال قدرت از احزاب اصلي به سمت احزاب ميانه اي هستيم كه نقش ايجادكننده توازن را دارند و اكنون همين احزاب ميانه هستند كه حقيقتا بر سياست هاي اسرائيل مسلط شده و قدرت را در اختيار گرفته اند. برخي مشكل را اينگونه مطرح كرده اند: اسرائيل براي همه افراد شاغل، پرداخت كننده ماليات و پرسنل ارتش هيچ كاري نمي كند. برعكس، كساني كه كار نمي كنند، ماليات نمي دهند و در ارتش خدمت نمي كنند، از حمايت دولت برخوردارند. وي اظهار داشت: متاسفانه نظام سياسي ما به ورطه سقوط رسيده است. نمونه اخير اين شكست نيز با قيام جوانان در تابستان براي عموم روشن شد. اين جوانان به عنوان فعال اجتماعي تظاهرات كرده بودند، اما در حقيقت به اين مسئله اعتراض داشتند كه دولت حقيقتا هيچ نقشي را براي حل مشكلات ابتدايي در جامعه اسرائيل ايفا نمي كند.

 



انصاري خبر داد تاييد ديدار احمدي نژاد و سيدحسن خميني

دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني ضمن اشاره به ديدار احمدي نژاد و سيدحسن خميني گفت: در اين ديدار پيشنهاد كانديداتوري سيدحسن خميني مطرح نشده و اين شايعه را تكذيب مي كنم.
محمدعلي انصاري ديروز در نشستي خبري با طرح اين سؤال كه آيا خانواده امام و يادگاران ايشان مخصوصا سيدحسن خميني داعيه ورود به مسئله انتخابات و كانديدا شدن در انتخابات را دارند يا نه افزود: من به اين موضوع اشاره مي كنم و اميدوارم موضع گيري من براي همگان به صورت شفاف روشن شود.
انصاري گفت: بنده از طرف سيدحسن خميني كانديداتوري وي در انتخابات را تكذيب مي كنم و اين مسئله ناشي از شايعاتي است كه در برخي از سايت ها و رسانه ها مطرح شده است. وي گفت: در ديداري كه سيدحسن خميني با احمدي نژاد داشت به هيچ وجه موضوع كانديداتوري يادگار امام در انتخابات مطرح نشد. انصاري با بيان اينكه خانواده امام همواره در خدمت مردم هستند، افزود: بيت گرامي حضرت امام به ويژه سيدحسن خميني نيز مدافع مردم هستند و به اين جايگاهي كه در آن قرار گرفته اند افتخار مي كنند.

 



در نشست با خبرنگاران
 اژه اي از كشف اسناد جديد در پرونده فساد بانكي خبر داد

سخنگوي قوه قضاييه روز گذشته در سي امين نشست خبري خود با خبرنگاران، آخرين وضعيت پرونده هاي مهم قضايي را تشريح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در اين نشست از كشف اسناد و مدارك جديد در پرونده فساد بزرگ بانكي خبر داد و گفت: در 10 روز گذشته موفق شديم يك هارد ديسك پيدا كنيم كه در آن صدها برگه اطلاعات ذخيره شده بود.
وي افزود: هنوز مشخص نيست اين اسناد و مدارك با اسناد و مداركي كه پيش از اين در اختيار بازپرسان پرونده قرار گرفته بود مشابهتي دارد يا خير اما نكته حائز اهميت اين است كه اين هارد ديسك در يك مخفيگاه كه توسط يكي از متهمان اصلي پرونده مخفي شده بود به دست آمده است.
وي افزود: هر چند ممكن است براي عده اي ايجاد سؤال شود كه چرا رسيدگي به اين پرونده به كندي پيش مي رود اما بايد بدانيد كه برخي از متهمان با گذشت بيش از 10 ماه از آغاز رسيدگي به اين پرونده هنوز هم درباره اتهاماتشان صحبت نكرده اند.
وي گفت: اسناد و مدارك جديد از فردي به دست آمده است كه پيش از اين وكيل دادگستري بوده و كارهاي حقوقي اين گروه را به عهده داشته است.
وي همچنين به مطلب منتشر شده در يكي از رسانه ها درباره كشف اسناد و مدارك جديد در يك كوله پشتي اشاره كرد و گفت: اين مطلب هم خلاف واقع نيست.
وي گفت: براساس اسناد و مدارك بدست آمده مشخص شده برخي از افرادي كه تا امروز هيچ اطلاعي از ارتباط آنها با اين گروه وجود نداشته سهام كارخانجات اين گروه به نامشان شده كه به تازگي مطالب به دست آمده است.
محسني اژه اي تاكيد كرد: من به همه شهروندان و مردم نويد مي دهم كه هر كسي كه در اين پرونده جرمي مرتكب شده باشد و جرمش ثابت شود حكم برايش صادر خواهد شد و اين حكم اجرا مي شود.
پرونده مديران مناطق آزاد ارس
و اروند
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در رابطه با اينكه گفته مي شود براي مديران مناطق آزاد ارس و اروند احكام قضايي صادر شده است آيا اين موضوع صحت دارد يا خير، گفت: حكمي براي اين افراد صادر شده است اما از آنجا كه هنوز اين حكم قطعي نشده و مهلت براي اعتراض به آن وجود دارد از بازگو كردن جزئيات آن معذور هستم.
همچنين، سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه شنيده مي شود براي رئيس جمعيت هلال احمر حكم قضايي صادر شده است گفت: بله براي اين فرد حكمي صادر شد ولي از آنجا كه قطعي نشده نمي توانيم جزئيات اين حكم را بگويم اين حكم قابل اعتراض است.
شكايت بانك ملي
از بانك صادرات
در اين نشست سخنگوي قوه قضائيه از شكايت بانك ملي ايران از بانك صادرات خبر داد.
به گزارش خبرنگار قضايي فارس، محسني اژه اي گفت: طبق قانون اگر مسئول يك مجموعه و نهادي جرمي را در ساختار خود مشاهده كند بايد آن را به مراجع صالحه اعلام كند. در بانك ملي ايران اين اتفاق افتاد در شرايطي كه تا مدت ها عليه هيچ فرد و جرياني شكايت صورت نگرفته بود. وي ادامه داد: بانك ملي ايران در ابتداي پرونده دادخواستي را عليه گروه آريا و بانك صادرات صادر كرده است.
سخنگوي قوه قضاييه اظهار داشت: دادسرا از بانك ملي چه در زمان مديريت قبلي و چه در زمان مديريت جديد اين سؤال را داشت كه آيا بازرسي اين بانك به تخلفات صورت گرفته رسيدگي كرده است يا خير. در شرايطي كه دو سوم ال سي هاي صادر شده اين بانك برخلاف قانون بوده است.
اين مقام قضايي بيان كرد: در همين رابطه چندي پيش بانك ملي طي دو نامه وضعيت موجود را تشريح كرده است به نحوي كه در يكي از نامه ها بيان كرده است كه تنها تخلف اداري صورت گرفته است و جرمي مشهود نشده است. در نامه مديرعامل بانك ملي آمده است كه كساني كه تخلف اداري انجام داده اند به هيئت هاي تخلفات معرفي شده اند.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد: با توجه به نامه مديرعامل بانك ملي هيچ گونه جرمي در اين زمينه ثابت نشده است.
مديران بانك ملي بر اين باورند كه در مقطعي چهار ماهه پرونده هاي بانك در اختيار مراجع نظارتي بوده است و آنها به آنان دسترسي نداشتند.
سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: در نامه مديرعامل بانك ملي آمده است كه اگر در دستگاه قضا مشخص شود كسي در بانك ملي مرتكب جرمي شده اين بانك نيز شاكي است. در هر دو نامه صادر شده بانك ملي به صراحت اعلام شده كه اين بانك عليه بانك صادرات شاكي است.
مدعي العموم ورود مي كند
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا دادگاهي بر عليه شاهين نجفي كه اقدام به هتك حرمت به امام معصوم كرده است حكمي صادر نموده است يا خير گفت: توهين مقدسات خصوصا ائمه و رسول خدا چه در فضاي مجازي و چه در فضاي واقعي جرم محسوب مي شود و دادستان به عنوان مدعي العموم اقدام به تشكيل پرونده خواهد كرد. جاي تأسف دارد كه امام مظلوم نيز همچون امام هادي (ع) توسط فردي با اين مشخصات مورد توهين قرار گيرد. مدعي العموم در اين زمينه اقدام لازم را انجام خواهد داد و رسيدگي به پرونده در چارچوب قانون و شرع را عملي خواهد كرد.
لغو مجوز بانك تات
و بانك مجازي آرين
محسني اژه اي در ادامه اين نشست خبري به پرونده لغو مجوز بانك مجازي آرين و تات نيز اشاره كرد و گفت: لغو مجوز اين دو بانك صحت دارد. اما من در مقامي نيستم كه بتوانم جزئيات آن را منتقل كنم و براساس قوانين بانك مركزي اختياراتي به شوراي پول و اعتبار داده شده تا به فعاليت بانك ها نظارت كند. براساس گزارش هاي تهيه شده از اين دو بانك و ارسال آن به بانك مركزي دادستاني حاضر در اين بانك احراز تخلف را تاييد كرده است و پرونده را به شوراي پول و اعتبار انتقال داده است.
برهمين اساس حكم صادر شده در شوراي پول و اعتبار مورد تاييد قرار گرفت لذا مجو بانك تات و بانك مجازي آرين در مرحله لغو قرار دارد، كه اين موضوع نيازمند صرف زمان است.
وي در زمينه بازداشت شدن مدير سابق حراست بانك مركزي نيز گفت: مدير سابق حراست بانك مركزي بازداشت است اما در مورد تعويض شدن مديريت جديد حراست اين بانك اطلاعي در دست ندارم.
تعبير اختلاس صحيح نيست
محسني اژه اي درباره پرونده اختلاس 100 ميليون يورويي نيز گفت: باز هم مي گويم تعبير اختلاس براي اين پرونده صحيح نيست اما هنوز برايش حكم نهايي صادر نشده است.
دادستان كل كشور درباره نتيجه پرونده مربوط به خبرگزاري رويترز گفت: شكاتي آمدند و شكايت كردند، مدير نمايندگي احضار شد اما اقدامات قضايي هنوز به مرحله ارسال به دادگاه نرسيده است.
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي درباره دستگيري سر كرده باند جعل و زمين خواري در شمال كشور گفت: اگر منظورتان پرونده در استان مازندران است اعضاي باندي دستگير شده اند اما فردي كه وكيل دادگستري بود مشخص نيست سركرده باند بوده و يا فقط يك عضو ساده بوده است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چند نفر از وكلاي متهمان پرونده فساد 3 هزار ميليارد ريالي دستگير شده اند گفت: من نگفته ام وكلاي پرونده دستگير شده اند من گفتم دو نفر وكيل در رابطه با اين پرونده دستگير شده اند.
وي درباره حكم جاسوسان اسرائيلي گفت: از آنجا كه برخي از اين احكام قطعي نشده نمي توانم اطلاعي به شما بدهم.
محسني اژه اي درباره اظهارات وزير اطلاعات درباره دستگير شدن عده اي از كساني كه مرتبط با ترور دانشمندان هسته اي بودند گفت: اطلاعاتي به دست ما رسيده است و تعدادي هم در اين خصوص دستگير شده و در بازداشت به سر مي برند.
وي در پاسخ به آخرين سوال كه از وي درباره سرنوشت باند قاچاق سلاح از او پرسيده بود، گفت: اين پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.

 



جانباز 70درصد درچه اي به شهدا پيوست

درچه خبرنگاركيهان:
ابراهيم پناهي جانباز 70درصد درچه اي به جمع ياران شهيدش پيوست.
پيكر پاك شهيد ابراهيم پناهي ديروز با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي موسوي امام جمعه و جمعي از مردم اين شهر و مسئولان محلي از ميدان امام خميني(ره) درچه تا گلزار شهداي اسلام آباد اين شهر تشييع و در كنار ساير شهداي شهر به خاك سپرده شد.
شهيد پناهي از نيروهاي جهادي سپاه پاسداران بود كه به علت قطع نخاع سال ها در بيمارستان هاي تهران و منزل بستري بود. از وي يك پسر به نام حميد به يادگار مانده است.

 



قاضي سراج: راي پرونده فساد بانكي پس از محاكمه 32 متهم صادر مي شود

رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب صدور راي پرونده فساد بانكي را منوط به پايان يافتن محاكمه 32 متهم اين پرونده دانست.
قاضي ناصر سراج گفت: تا پيش از پايان رسيدگي به اتهامات 32 متهمي كه در پرونده فساد بزرگ مالي كيفرخواست براي آنها صادر شده است، حكمي از سوي دادگاه صادر نمي شود.
وي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه زمان برگزاري جلسه بعدي رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي هنوز مشخص نشده است، گفت: تعيين جلسه بعدي رسيدگي به اين پرونده نياز به بررسي پرونده دارد. در پرونده فساد بزرگ مالي تاكنون به اتهامات 20 متهم رسيدگي شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14