(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 خرداد 1391 - شماره 20219

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نامه ايران به شوراي امنيت:
اظهارات فتنه جويانه مقامات صهيونيستي عليه ايران امنيت بين المللي را تهديد مي كند
احمدي نژاد در ديدار با سفيران كشورهاي آفريقايي :
تلاش براي تغيير نظام موجود جهان به مطالبه عمومي تبديل شده است
دريادار سياري: ناوشكن هاي پيشرفته تر از جماران در خط توليد است
عباسي : دلايل آژانس براي بازديد از سايت پارچين قانع كننده نيست
فضاسازي انديشكده غربي براي ترديدافكني درباره برنامه هسته اي ايران
يادداشت كارشناس روس پس از سفر به تهران نظام سياسي ايران الگويي براي كشورهاي منطقه است
ششمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه ايران برگزارشد
البرز تنديس جشنواره را به دست آورد
برگزاري مراسم فارغ التحصيلي خلبانان جنگي در تبريز
شاعري كه هرگز مدرسه نرفت
اتمام پروژه بازسازي و بهسازي پل سيدخندان تا ابتداي مهر امسال
مقام مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: امسال 50 نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در كشور برگزار مي شود
مردم پلدختر پيكرهاي پاك 96 شهيد دفاع مقدس را تشييع كردند
نمايشگاه بين المللي گل و گياه در تبريز گشايش يافت
با حضور وزير راه و شهرسازي بيش از 10هزار واحد مسكن مهر در برازجان افتتاح شد
آغاز ساخت بزرگترين بيمارستان فوق تخصصي زنان منطقه شمال غرب در زنجان
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ايجاد دانشگاه هاي قرآن بنياد اساس تمدن اسلامي است
اخبار ادبي و هنري



نامه ايران به شوراي امنيت:
اظهارات فتنه جويانه مقامات صهيونيستي عليه ايران امنيت بين المللي را تهديد مي كند

سفير كشورمان در سازمان ملل طي نامه اي به رئيس دوره اي شوراي امنيت، اظهارات اخير وزير جنگ رژيم صهيونيستي درباره تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته اي ايران را تحريك آميز، غيرموجه و خلاف مقررات بين المللي دانست.
محمد خزاعي در اين نامه اظهارات گستاخانه اين مقام رژيم صهيونيستي را قويا محكوم كرد.
خزاعي، در نامه خود كه رونوشت آن براي بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد ارسال شده است، تصريح كرد: اين قبيل اظهارات نقض آشكار اصول اساسي منشور ملل متحد و اصول اساسي قوانين بين المللي بوده و اقدامي عليه تلاش هاي جهاني در جهت تقويت صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي محسوب مي شود.
سفير كشورمان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهاي پيشرو در مخالفت با توليد و انبار هرگونه سلاح هاي كشتار جمعي از جمله سلاح هاي اتمي بوده و به عنوان يك دولت عضو ان پي تي، در مناسبت هاي مختلف از جمله در نشست هاي بين المللي مرتبط رسما اعلام كرده، سلاح هاي هسته اي به عنوان مهلك ترين و غيرانساني ترين سلاح، از نظر مذهبي و قانوني جايگاهي در دكترين دفاعي و نظامي كشورمان ندارد. همچنين ايران از سال 1974 از هيچ تلاشي در جهت تحقق منطقه عاري از سلاح هسته اي در خاورميانه در چارچوب منشور سازمان ملل متحد و كنفرانس بازنگري ان پي تي دريغ نكرده است.
خزاعي ضمن تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچگاه آغازگر جنگ و حمله عليه هيچ ملتي نبوده و نخواهد بود، افزود: اما در عين حال ايران، براساس حق ذاتي خود و براساس ماده 51 منشور ملل متحد، در اقدام براي دفاع از خود و پاسخ به هرگونه حمله عليه ملت ايران واتخاذ اقدامات دفاعي متناسب براي دفاع از خود لحظه اي ترديد نخواهد كرد.
سفير و نماينده كشورمان اضافه كرد: مضحك آن است كه اين اظهارات فتنه جويانه و ادعاهاي بي اساس عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران توسط مقامات رژيمي بيان مي شود كه داراي سياه ترين پرونده ها در زمينه اشغالگري، بيرحمي و جنايت عليه بشريت بوده و سلاح هاي هسته اي اين رژيم و توسعه مخفيانه آن مهمترين تهديد عليه صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي محسوب مي شود.
وي در پايان نامه خود درخواست كرده تا اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.
گفتني است؛ ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي اخيرا در مصاحبه اي ادعا كرده بود كه توافق ايران و آژانس بين المللي انرژي هسته اي احتمال حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران را رد نمي كند و افزوده بود كه ايران هسته اي قابل تحمل نبوده و هيچ گزينه اي از روي ميز نبايد برداشته شود.

 



احمدي نژاد در ديدار با سفيران كشورهاي آفريقايي :
تلاش براي تغيير نظام موجود جهان به مطالبه عمومي تبديل شده است

رئيس جمهور تاكيد كرد كه شكايت از نظام موجود و مطالبه نظم عادلانه براي حل مشكلات جهان تبديل به مطالبه عمومي شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ديروز به مناسبت روز جهاني آفريقا در ديدار جمعي از سفرا و روساي نمايندگي هاي كشورهاي آفريقايي در جمهوري اسلامي ايران با اعلام اين مطلب ادامه داد: رسيدن به اين هدف جز با خواست و تلاش همگاني محقق نخواهد شد.
وي گفت: حركت ها و جنبش هاي زيادي براي احقاق حقوق ملت ها در طول تاريخ اتفاق افتاده است اما تا زماني كه بخواهيم در چارچوب نظام فعلي عمل كنيم مطمئنا هيچ تغييري در شرايط حاكم بر جهان حاصل نخواهد شد چرا كه در نظام موجود ساختارهاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي در اختيار عده اي قليل است كه هرگز اجازه نمي دهند مناسبات جهان عليه آنها و به نفع ملت ها تغيير كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر اتخاذ تصميمات دنيا در اختيار عده اي سرمايه دار است كه بر مراكز تصميم گيري و قدرت در جهان تسلط دارند، گفت: اين در حالي است كه بايد همه ملت ها و دولت ها در تصميم گيري هاي جهاني به طور عادلانه و يكسان نقش داشته باشند و اين طور نباشد كه عده اي خود را برتر از ديگران دانسته و در هر كشوري كه مي خواهند پايگاه نظامي ايجاد كرده و با لشكركشي به ساير كشورها جنگ، كينه و دشمني در جهان ايجاد كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه پيشرفت و رفاه آرزوي همه ملت ها بوده و همه مردم جهان خواستار دستيابي به بهترين امكانات و شرايط زندگي هستند، اظهار داشت: ايجاد نظم جهاني مبتني بر عدالت به معناي آن است كه منابع هر ملتي در اختيار همان ملت بوده و موجبات شكوفايي آنها را فراهم كند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه خوشبختانه امروز اين آرمان و ايده به سرعت در بين سياستمداران و ملت هاي مستقل جهان در حال گسترش است، گفت: شكايت از نظام موجود و مطالبه نظم عادلانه براي حل مشكلات جهان تبديل به مطالبه عمومي شده است و رسيدن به اين هدف جز با خواست و تلاش همگاني محقق نخواهد شد.
احمدي نژاد ادامه داد: بايد نظامي پولي و مالي در دنيا ايجاد شودت تا به واسطه آن منافع اقتصادي در اختيار ملت ها قرار گيرد نه اينكه همه سود و منافع حاصل از اين نظام در اختيار عده اي سرمايه دار باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بايد تلاش كنيم نظام سياسي در دنيا ايجاد شود كه به واسطه آن امنيت، آرامش و احترام متعلق به همه انسان ها باشد و دستيابي به اين هدف شدني است.

 



دريادار سياري: ناوشكن هاي پيشرفته تر از جماران در خط توليد است

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد كه ناوشكن هايي منطبق با فناوري روز و به مراتب پيشرفته تر از ناوشكن جماران در حال توليد است.
اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در گفت وگو با «مهر» با اشاره به دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين تدبير را داشتيم كه براي تامين تجهيزات و نيازهاي خودمان در نيروي دريايي دست نياز به سوي كشورهاي بيگانه بلند نكنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه نيروي دريايي از نظر فناوري در بالاترين سطح قرار دارد اظهار داشت: به همين خاطر تجهيزات اين نيرو بايد در هر شرايطي به روز باشد.
امير سياري خاطرنشان كرد: امسال نيز كه سال توليد ملي نامگذاري شده به اين معني است كه ما بايد اقتدار و تلاش بيشتري در جهت بومي سازي تجهيزات خود داشته باشيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به اينكه براي حضور در آب هاي آزاد فقط به يك ناوشكن بسنده نمي كنيم گفت: ناوشكن جماران يك سمبل و نمونه است بنابراين خط توليد ناوشكن جماران ادامه دارد و ناوشكن هايي منطبق با فناوري روز و به مراتب پيشرفته تر از ناوشكن جماران در حال توليد است.
امير سياري همچنين با بيان اينكه نيروي دريايي ارتش امروز از زيردريايي هاي بومي خود در آبهاي آزاد استفاده مي كند گفت: خبرهاي خوبي امسال در خصوص تجهيزات پيشرفته نظامي در نيروي دريايي ارتش به اطلاع مردم خواهد رسيد.

 



عباسي : دلايل آژانس براي بازديد از سايت پارچين قانع كننده نيست

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: دلايل آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازديد از سايت پارچين هنوز براي ما قانع كننده نيست.
به گزارش فارس، فريدون عباسي ديروز در حاشيه «همايش مقاومت ديروز ايستادگي امروز» در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهارات آمانو در مورد بازديد از سايت پارچين ايران عنوان كرد: به واسطه فشار برخي كشورها كه از آژانس مي خواهند از سايت پارچين بازديد كنند، اين سايت هميشه مورد علاقه آژانس بوده است، اما ما هنوز در اين مورد قانع نشده ايم.
وي افزود: هنوز دلايل و مداركي از سوي آژانس به ما ارائه نشده كه بتواند ما را براي اجازه اين بازديد قانع كند.
عباسي گفت: ما در مجموعه نظامي پارچين سايت هسته اي نداريم.
وي در خصوص امضاي توافقنامه با آژانس بين المللي انرژي اتمي كه آمانو از آن خبر داده بود، تصريح كرد: اين توافقنامه در خصوص بحث چارچوب ساختاري است، اما در خصوص بازديد از سايت پارچين آنها بايد ما را قانع كنند.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در ادامه عنوان كرد: همكاري هاي ما با آژانس همچنان ادامه دارد و مطمئناً ديدارها و گفت وگوهاي ديگري نيز خواهيم داشت.
عباسي در خصوص ارزيابي خود از گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي، اظهار داشت: در مجموع گزارش مثبت بود هرچند تفاوت زيادي با گزارش هاي قبلي نداشت. عدم اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت از سوي ايران از نكات تكراري اين گزارش بود، اما از نكات مثبت مي توان به علاقه آژانس به تداوم گفت وگوها با ايران اشاره كرد كه مي تواند در نهايت به نتايج روشني برسد. وي در مورد محتواي ديدار با خود با آمانو گفت: اين ديدار محرمانه بود.

 



يك روز پس از مذاكرات بغداد صورت گرفت
فضاسازي انديشكده غربي براي ترديدافكني درباره برنامه هسته اي ايران

يك روز پس از انتشار گزارش آژانس درباره برنامه هسته اي ايران، يك انديشكده آمريكايي وابسته به جريان هاي صهيونيستي گزارش داد كه ايران با همين ميزان اورانيوم غني شده با غناي 5/3 درصد توانايي ساخت 5 بمب هسته اي را دارد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي گاردين، يك انديشكده آمريكايي گزارش داد؛ ايران به طور قابل ملاحظه اي ميزان اورانيوم غني سازي خود را افزايش داده است و توانايي ساخت حداقل 5بمب هسته اي را دارد.
«موسسه علوم و امنيت بين المللي آمريكا» كه برنامه هسته اي ايران را بررسي مي كند تحليلي بر اساس اطلاعات آخرين گزارش آژانس بين المللي انرژي هسته اي ارائه كرده است.
بر اساس اين گزارش ايران تقريبا 2/6 تن اورانيوم غني شده با غناي 5/3 درصد دارد و ميزان توليدات ايران به طور ماهانه تقريبا يك سوم افزايش يافته است.
تحليلگران اين موسسه آمريكايي مدعي شدند كه در صورت افزايش غناي اين ميزان اورانيوم غني شده 5.3 درصد، ايران اورانيوم غني شده براي ساخت 5 بمب هسته اي را دارد.
اما موسسه علوم و امنيت بين المللي آمريكا اضافه مي كند كه مقداري از اين اورانيوم توليد شده به منظور سوخت رآكتور مورد استفاده قرار گرفته است و براي ساخت تسليحات هسته اي در دسترس نيست.
همچنين اين ميزان اورانيوم با غناي 3 درصد در سوخت نيروگاه هاي هسته اي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد كه البته ايران اعلام كرده است به همين منظور اورانيوم مورد نياز را غني مي كند.
اين درحالي است كه ايران غني سازي 20 درصد خود را نيز در سال 2010به منظور استفاده در يك رآكتور تحقيقاتي توليد كرده است.

 



يادداشت كارشناس روس پس از سفر به تهران نظام سياسي ايران الگويي براي كشورهاي منطقه است

كارشناس ارشد مركز مطالعات سياست خارجي روسيه اظهار داشت: ايران داراي نظام اجتماعي- سياسي و اقتصادي منحصر بفردي بوده و اين نظام مي تواند الگويي براي كشورهاي منطقه به شمار آيد.
به گزارش فارس در آسياي مركزي، پايگاه خبري اتاق بازرگاني و صنعتي روسيه موسوم به «ويدوموستي» ضمن مصاحبه اي با خانم«ويرانيكا كراشنينكوا» مدير كل موسسه مطالعات سياست خارجي و ابتكارات روسيه در مطلبي تحت عنوان «راز سعادت ايران»، نوشت: علي رغم تحريم هاي بين المللي ايران به طور سريع در حال توسعه مي باشد.
خانم كراشنينكوا كه چندي قبل در تركيب گروهي از كارشناسان و روزنامه نگاران روسي و كشورهاي آسياي مركزي به دعوت خبرگزاري فارس از جمهوري اسلامي ايران بازديد داشت، با پايدار عنوان كردن توسعه اقتصادي ايران، به اين رسانه روسي گفته است: اولين مسئله اي كه شما را به محض ورود به ايران تحت تاثير قرار مي دهد شكاف عظيم بين سيماي اين كشور بر اساس مطالب رسانه هاي گروهي و واقعيت هاي موجود آن است.
اين در حالي است كه نه تنها رسانه هاي غربي بلكه مطبوعات روسي نيز نگاه آمريكايي به مسائل مربوط به ايران را كپي برداري كرده و از اين طريق خود را در خدمت منافع آمريكا قرار مي دهند.
وي در ادامه خاطرنشان كرده است: دومين مسئله اي كه متوجه آن مي شويد، اين است كه ايران در واقع نظام اجتماعي- سياسي و اقتصادي خاصي را ايجاد كرده و اين نظام مي تواند الگويي براي ساير كشورهاي منطقه باشد، در حالي كه نظام ايران براي آمريكا غير قابل قبول دانسته مي شود. براي آمريكا مناسبتر توسعه نظام تركيه با گرايش ثابت به همدستي با واشنگتن و نگاه به عضويت در ناتو است.
در ادامه مدير كل اين موسسه مطالعاتي روسيه تصريح كرده است: در واقع تعجب آور است كه چگونه اين كشور با وجود تحريم هاي سنگين، پيامدهاي آن در سطح زندگي روزمره را احساس نمي كند.
ايراني ها موفق به ايجاد سيستم خودكفايي شدند، سيستمي كه در رابطه با شاخصه هاي اصلي اقتصادي وابسته به غرب نيست. جالب است كه تحريم ها انگيزه براي توسعه داخلي و پيدا كردن راه حل هاي اقتصادي و تكنولوژيكي در اين كشور را فراهم كرده است.
حتي در برخي موارد تحريم ها موجب ايجاد تحرك براي مدرنيزه كردن كشور شدند. در زمينه نوسازي حساب باز كردن روي غرب عميق ترين توهم است، اگرچه البته تحريم هاي بانكي به طور جدي مانع فعاليت عادي اقتصاد خارجي شده است.
مدير كل موسسه مطالعات سياست خارجي و ابتكارات روسيه در پاسخ اين پرسش كه «امروز ايرانيان چه زندگي اي دارند؟» گفته است: همانند مردم ديگر در سراسر جهان كار و زندگي مي كنند و موقعي كه در ايران به سر مي بريد، «جنگ» را كه شايعترين كلمه در رابطه با ايران است، اصلا فراموش مي كنيد.

 



ششمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه ايران برگزارشد

در ششمين جلسه دادگاه اختلاس از شركت بيمه ايران 27 متهم ديگر اين پرونده به دفاع از خود پرداختند و هر كدام با بيان اينكه تنها به دليل اعتماد به آقاي «ف» چك ها را نقد كرده اند، مدعي شدند كه هيچ اطلاعي از ماجراي اختلاس و چك ها نداشته اند.
در اين جلسه به اتهام 27 متهم رسيدگي شد. اتهام معاونت در اختلاس توام با جعل با ايجاد شبكه چند نفري به واسطه همكاري با كارمندان بيمه ايران در كيفرخواست همه متهمين به چشم مي خورد.
در ابتداي جلسه ششم (سه جلسه نخست در اسفند 89 برگزار شده بود) از رسيدگي به پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران «ذبيح زاده» نماينده مدعي العموم اتهام «م.ب،ح» را وصول 4 فرقه چك به مبلغ 737 ميليون و 500 هزار ريال و تحصيل مال نامشروع به مبلغ 25 ميليون ريال عنوان كرد.
متهم در دفاع از خود اظهار كرد: من فردي روستايي ام و از دهات نزد دخترم مي آمدم، آقاي «د.ف» داماد من بود و اين چك ها را براي وصول به من مي داد.
در ادامه جلسه نماينده مدعي العموم كيفرخواست «م.ف.پ» را قرائت كرد كه بر اساس آن اين متهم به معاونت در اختلاس به ميزان يك ميليارد و 745 ميليون و 640 هزار ريال و تحصيل مال نامشروع به ميزان صد ميليون ريال متهم است.
متهم با حضور در جايگاه در دفاع از خود گفت: من با آقاي «د.ف» دوست قديمي هستم و سالي يكي دوبار به منزل آنها مي رفتم و وي در منزل خود اين چك ها را براي وصول به ما مي داد و من جمعا 6 فقره چك وصول كردم. وي در ادامه مدعي شد هيچ پولي بابت وصول چك ها دريافت نكرده است.
نماينده دادستان تهران به قرائت كيفرخواست صادره عليه «آ.ف» را قرائت كرد و گفت: «آ. ف» متهم است به وصول وجه چك هاي ناشي از اختلاس جمعا به مبلغ 106 ميليون و 772 هزار ريال و تحصيل مال نامشروع به مبلغ 100 ميليون ريال.
متهم كه پيش از اين كارمند بيمه بوده است با رد اتهام خود گفت: دو فقره چك توسط آقاي «ف» به من داده شده است. من از دوران راهنمايي با او همكلاس بودم. هيچ كدام از چك ها هم به نام من نبوده است.
در ادامه اين جلسه، كيفرخواست يكي ديگر از متهمان اين پرونده با هويت «س. م» قرائت شد. ذبيح زاده نماينده دادستان تهران گفت: «س. م» كه داراي نمايندگي بيمه ايران بوده است، به اختلاس از طريق وصول وجه چك هاي ناشي از اختلاس به مبلغ 315 ميليون و 547 هزار ريال متهم است.
سپس وكيل متهم در دفاع از موكل خود اتهام وارده را رد كرد و مدعي شد كه موكلش تنها چند چك را از «خ» -دايي متهم- گرفته و وصول كرده است.
در ادامه ، ذبيح زاده نماينده دادستان تهران كيفرخواست صادره عليه يكي ديگر از متهمان اين پرونده با هويت «ح. ك» را قرائت كرد.
به گزارش ايسنا، نماينده دادستان گفت: اين فرد كه داراي نمايندگي بيمه ايران بوده است متهم است به معاونت در اختلاس توام از طريق وصول وجه چك هاي ناشي از اختلاس جمعا به مبلغ 350 ميليون ريال.
پس از تفهيم اتهام از سوي قاضي مديرخراساني به «ح. ك»، اين متهم با بيان اينكه كيفرخواست صادره را به هيچ وجه قبول ندارم، گفت: چك توسط خانم بنده نقد شده است و من فقط چك را از آقاي «د. ف» گرفته ام.
وي در ادامه مدعي شد كه چك را بابت فروش قطعه زميني در شمال دريافت كرده و از غيرقانوني بودن آن مطلع نبوده است.
در ادامه نماينده مدعي العموم در جايگاه قرار گرفت و اظهار كرد: بر اساس كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اتهام «الف.خ»، معاونت در اختلاس و وصول چند فقره چك به مبلغ 132 ميليون و 183 هزار ريال است.
وي در دفاع از خود گفت: برادرم چك ها را براي وصول به من مي داد، من از نيت واقعي صدور چك ها اطلاعي نداشتم.
متهم در پاسخ به اين سوال كه آيا براي شما سوالي ايجاد نشده بود كه چرا چك ها با نام شما صادر مي شود؟ گفت: آنها به ما مي گفتند دليل اينكه روند دادرسي براي پرداخت ديه طولاني مي شود و ما بايد پول را زودتر به مشتري بدهيم اين چك ها را به اسم شما نقد مي كنيم و ما هم توجيه شده بوديم.
به گزارش ايسنا، نماينده مدعي العموم در ادامه كيفرخواست «ع.ن» را قرائت كرد كه بر اساس آن، اين فرد اقدام به وصول چند فقره چك جمعا به مبلغ 829 ميليون و 985 ريال كرده است.
متهم در پاسخ به سوال قاضي مبني بر اينكه شما كه تصادف نكرده و مصدوميت بدني نداشتيد، چگونه به راحتي پذيرفتيد كه چك هاي صادره را وصول كنيد؟ متهم در پاسخ گفت: بار نخست اين موضوع را پرسيدم و چون مي دانستم كه آقاي «خ» تعميرگاه دارد شك نكرده و اين كار را انجام دادم.
در ادامه «م.ح» متهم ديگر پرونده در جايگاه قرار گرفت كه بر اساس كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اتهام وي معاونت در اختلاس توام با جعل با ايجاد شبكه چند نفره به واسطه همكاري با كارمندان بيمه و وصول چند فقره چك جمعا به مبلغ 362 ميليون و 550 هزار ريال است.
«م. ح» در جايگاه قرار گرفت و در پاسخ به سوال قاضي مبني بر اينكه چگونه چك هايي را كه به نام شما نبود، به بانك برده و وصول كرديد؟
متهم گفت: به ما گفتند تعميرگاهي داريم كه براي بيمه است و ما ماشين هاي تصادفي را خريداري مي كنيم.
در ادامه، ذبيح زاده كيفرخواست«م. الف» را با اتهامات معاونت در اختلاس توام با جعل با ايجاد شبكه چند نفره به واسطه همكاري با كارمندان بيمه و وصول چند فقره چك جمعا به مبلغ 553 ميليون و پنج هزار ريال قرائت كرد. نماينده مدعي العموم ادامه داد: خانم «ر.ك» با شما چه نسبتي دارد؟
متهم پاسخ داد: همسرم است.
نماينده دادستان تصريح كرد: همسر شما داراي نمايندگي بيمه بوده است. چطور ممكن است اين تعداد چك ها توسط شما و همسرتان وصول شود و براي شما سوالي طرح نشود؟
متهم پاسخ داد: همسر من نمايندگي بيمه در مورد صدور بيمه هاي شخص ثالث دارد. به دليل اينكه ما با آقاي «خ» دوست شده بوديم، وي چك ها را درب منزل ما مي آورد. چك هايي كه به من مي داد داراي دو امضا بود و من براي وصول آنها به بانك مراجعه مي كردم. آقاي «خ» به ما مي گفت كه اين چك ها براي مشترياني است كه به ما مراجعه مي كنند و ما كار آنها را انجام مي دهيم.
در ادامه كيفرخواست براي «ش.س» قرائت شد كه بر اساس آن نامبرده به معاونت در اختلاس توام با جعل با ايجاد شبكه چند نفره به واسطه همكاري با كارمندان بيمه و وصول 11 فقره چك جمعا به مبلغ دو ميليارد و 435 ميليون و 836 هزار و 240 ريال متهم شده بود.
متهم در ابتداي اظهارات خود با بيان اينكه اتهامات مطرح شده در كيفرخواست را نمي پذيرم، گفت: آقاي «ف» از دوران كودكي با ما رفيق بود. در زمان دانشگاه به خاطر مشكلاتي كه داشتم به من كمك كرد و در حقيقت ديني به گردن ما داشت و از اين بابت اقداماتي كه از من مي خواست را انجام مي دادم و هيچ اطلاعي از اينكه اين اقدامات مجرمانه است، نداشتم.
نماينده دادستان نيز گفت: چگونه مي توان باور كرد فردي كه در بيمه كار نظارتي و حسابداري كرده است 11 فقره چك را كه بابت ديه صادر شده است وصول كند؟ ما براي متهم حاضر تقاضاي اشد مجازات را داريم.
در ادامه ذبيح زاده گفت: خانم «ز.ت» متهم است به معاونت در اختلاس توام با جعل از طريق تشكيل شبكه چند نفري و وصول وجه چك هاي ناشي از اختلاس جمعا به مبلغ 678 ميليون ريال. با عنايت به كيفرخواست صادره، براي وي تقاضاي كيفر مي شود.
سپس وكيل متهم با حضور در جايگاه از موكل خود دفاع كرد.
در ادامه نماينده دادستان تهران با قرائت كيفرخواست يكي ديگر از متهمان، اتهامات «م.ف» را معاونت در اختلاس توام با جعل از طريق تشكيل شبكه چند نفري و وصول چهار فقره چك جمعا به مبلغ 680 ميليون و 925 هزار ريال عنوان كرد.
اين متهم به دستور قاضي مديرخراساني در جايگاه قرار گرفت و گفت: من چهار فقره چك نقد كرده و پول آن را هم به آقاي «ف» داده ام.
در حالي كه متهم مدعي بود پولي بابت نقد كرد چك ها دريافت نكرده است، نماينده دادستان تهران در دفاع از كيفرخواست خود گفت: متهم در اظهارات خود در مرحله تحقيقات در پاسخ به اين سوال كه «آيا پولي بابت وصول چك دريافت كرده ايد؟» جواب مي دهند آقاي «ف» مبلغي براي خريد خودرو به من داده بود و من چون پول نداشتم آن را برگردانم اين كار را براي او انجام دادم.
در ادامه اين جلسه كيفرخواست يكي ديگر از متهمان زن اين پرونده قرائت شد.
نماينده دادستان تهران اتهام «ن.خ» را معاونت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفري به واسطه همكاري با كارمندان بيمه از طريق وصول وجه چك به مبلغ 853 ميليون و 680 هزار ريال عنوان كرد.
اين متهم گفت: من نمي دانم تعداد چك ها چند تا بوده است. فقط چك ها را پدرم به خانه مي آورد و من آنها را به بانك مي بردم و وصول مي كردم. كارهاي بانكي پدرم را انجام مي دادم و اين هم به عنوان كار بانكي به من يا مادرم واگذار مي شد.
در ادامه كيفرخواست يك متهم زن ديگر با هويت «س.خ» قرائت شد كه بر اساس آن وي به معاونت در اختلاس توام با جعل، تشكيل شبكه چند نفري از طريق وصول پنج فقره چك جمعا به مبلغ 850 ميليون و 300 هزار ريال متهم شد.
وكيل مدافع اين متهم در دفاع از موكل خود مدعي شد وي منشي آقاي «خ» بوده و از جريان اختلاس بي اطلاع بوده است.
در ادامه كيفرخواست مربوط به يكي ديگر از متهمان زن اين پرونده با هويت «م.ب» مبني بر معاونت در اختلاس توام با جعل و تشكيل شبكه چند نفري از طريق وصول پنج فقره چك جمعا به مبلغ 987 ميليون و 355 هزار ريال قرائت شد و وكيل اين متهم در جايگاه قرار گرفت و گفت: دفاعيات من به شرح دفاع از موكل قبلي خودم است و ديگر وقت دادگاه را نمي گيرم.
نماينده دادستان تهران در دفاع از كيفرخواست صادره از سوي دادستاني گفت: خانم «م.ب» قبلا در دفتر آقاي «خ» كار مي كرده و بعدا خانم «س.خ» را به آنجا مي برده است. چك ها در وجه خانم «ب» با تصريح به اينكه بابت ديه هستند، صادر شده اند. در اين چك ها دو آدرس و شماره تلفن اشتباه وجود دارد.
وي خطاب به قاضي دادگاه گفت: با توجه به اين مسائل، باور اين موضوع سخت است كه قصدي وجود نداشته است. نمي شود كه همه اينها اتفاقا و بر حسب تصادف متن چك را نگاه نكردند و همه آنها بر حسب اتفاق، آدرس اشتباه نوشتند.
در ادامه جلسه ، كيفرخواست مربوط به يكي ديگر از متهمان زن اين پرونده قرائت شد.
نماينده دادستان تهران گفت: خانم «الف.الف» متهم است به معاونت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفري از طريق وصول وجه چك به مبلغ 464 ميليون ريال.
وي گفت: من چك را از آقاي «ف» گرفتم و پول آن را هم به شوهرم دادم. براي زن خانه داري كه در خانه سرش با بچه ها گرم است، معاونت در جرم خيلي سنگين تمام مي شود.
در ادامه رسيدگي به پرونده، نماينده دادستان كيفرخواست خانم «س.ق» را معاونت در اختلاس توام با جعل با ايجاد شبكه چند نفره با همكاري كارمندان بيمه ايران و وصول دو فقره چك جمعا به مبلغ 458 ميليون ريال عنوان كرد.
متهم با قرار گرفتن در جايگاه در دفاع از خود تاكيد كرد كه اصلا در جريان اختلاس نبوده است و افزود: من ساكن شمال هستم. براي ميهماني به منزل آقاي «د.ف» در تهران آمده بوديم. هنگام بازگشت به ما يك فقره چك دادند تا به بانك برويم و آنها را وصول كنيم. ما هم پذيرفتيم. من فقط چك را در باجه گذاشتم و پول دريافت كردم.
ذبيح زاده در ادامه كيفرخواست خانم «م.د» را مورد اشاره قرار داد و آن را چنين قرائت كرد: نامبرده به معاونت در اختلاس توام با جعل با ايجاد شبكه چند نفره با همكاري كارمندان بيمه ايران و وصول شش فقره چك جمعا به مبلغ يك ميليارد و 625 ميليون ريال متهم است.
متهم با قرار گرفتن در جايگاه، ضمن نپذيرفتن اتهامات مذكور گفت: ما با آقاي «د.ف» همسايه بوديم. كار من خياطي است. من براي پيدا كردن شغلي مناسب براي پسرم كه آسيب ديده بود به آقاي «د.ف» مراجعه كردم و وي نيز براي پسر من كار مناسبي پيدا كردند. يك روز هنگامي كه براي گرفتن شارژ ساختمان به درب منزل آنها مراجعه كردم، به من چكي را براي وصول كردن داد و من نيز به خاطر اينكه زير دينشان بودم، قبول كردم.
در اين ميان نماينده مدعي العموم گفت: شش فقره چك توسط شما نقد شده و سه فقره ديگر نيز به نام دخترتان صادر شده بود. علت اينكه اين چك ها را براي وصول كردن به دخترتان داديد، چيست؟
متهم گفت: اين امر پيشنهاد آقاي «د.ف» بود. به ما گفتند اينكه تمام چك ها به نام باشد شك برانگيز است و ممكن است در بانك به شما شك كنند.
در اين بخش، پايان جلسه دادگاه در نوبت صبح اعلام و ادامه رسيدگي به نوبت بعد از ظهر موكول شد.
در دادگاه نوبت عصر نيز به اتهام 9 نفر ديگر - آقايان «الف.ح»، «ش.ق»، «ح.ر»، «ه.ن»، «ح.ح»، «ح.ر»، «ر.ح» و خانم ها «ن.ك»، «ف.ن» و «الف.ب»- رسيدگي شد. اين شش مرد و سه زن كه همگي به نقد كردن چك هاي اختلاس و تحصيل مال نامشروع از اين راه متهم بودند، در دفاعيات خود مدعي شدند در زمان انجام جرم به ماهيت عمل خود يعني اختلاس واقف نبوده اند. قاضي و مدعي العموم نيز با ارائه مدارك و شواهدي اعلام كردند اين دفاعيات براي فرار از مجازات است و دلايل روشن حكايت از آگاهي متهمين از بزه انتسابي دارد.

 



البرز تنديس جشنواره را به دست آورد

كرج- خبرنگار كيهان:
دوازدهمين جشنواره بين المللي راديو در مجتمع آموزشي فرهنگي تفريحي زيباكنار با حضور برنامه سازان داخلي و 35 كشور خارجي برگزار شد.
مدير روابط عمومي راديو البرز با بيان اين خبر به خبرنگار كيهان گفت: در بخش اول اختتاميه اين جشنواره، بهروز رضوي پيشكسوت و گوينده راديو با برنامه «صحت آب گرم»، ناصر تركيان در بخش رويش با برنامه «فردوس» و مهارت العمارت از برنامه هاي عصرگاهي راديو البرز، جوايزي را از آن خود كردند.
«امين الرعايا» افزود: در دومين بخش اختتاميه جشنواره، اهالي راديو البرز عمده عناوين برتر اين جشنواره را به خود اختصاص دادند.
وي يادآور شد: در اين بخش دريافت رتبه اول در بخش نويسندگي، سردبيري و گزارشگري نصيب اهالي راديو البرز شد.
امين الرعايا اظهار داشت: تنديس جشنواره و جايزه اول نويسندگي براي برنامه مهارت العمارت و تنديس جشنواره و جايزه اول سردبيري براي برنامه «به افق ماه» به منصوره توحيدلو تعلق گرفت. مدير روابط عمومي راديو البرز تصريح كرد: در اين بخش فاطمه فراهاني گوينده برتر برنامه كودك مادر دريا، الهه بيات برگزيده بخش پس آساي خانه ما، حسين خليل نژاد تنديس جشنواره و جايزه اول صدابرداري براي برنامه كودك مادر دريا را گرفتند.
وي بيان كرد: ناصر تركيان تنديس جشنواره و جايزه ويژه بخش گزارشگري را براي برنامه به دنيا بگوييد كمي بلندتر گرفت و جايزه بخش سردبيري رويش برنامه فردوس به راديو البرز رسيد.

 



برگزاري مراسم فارغ التحصيلي خلبانان جنگي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
مراسم فارغ التحصيلي خلبانان ميگ 29 پايگاه شكاري شهيد فكوري تبريز با حضور فرمانده نيروي هوايي ارتش برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، سرتيپ «حسن شاه صفي» در اين مراسم با تجليل از شهداي نيروي هوايي گفت: سرمنشاء صحبت هاي خاص رهبر معظم انقلاب خطاب به نيروي هوايي، اقدامات بي نظير بزرگاني مانند شهيد بابايي و اردستاني است.
فرمانده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر اين كه وضعيت آرام و بدون تنش كنوني كشور بهترين فرصت براي خودسازي و ارتقاي توان و دانش نظامي است، افزود: نيروي هوايي ايران آماده رويارويي با هر نوع اقدام خصمانه از جانب دشمن است.
سرتيپ خلبان «مسعود روزخوش» فرمانده پايگاه دوم شكاري تبريز با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب بر زدودن آثار كهنگي و فرسودگي از چهره يگان هاي نظامي، عملياتي ساختن 2 فروند جنگنده زمين گير شده را در همين راستا ارزيابي كرد.
در ادامه اين مراسم فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از دانش آموختگان ميگ 29، خانواده هاي شهدا و نيز كاركنان نمونه فني پايگاه دوم شكاري تبريز با اهداي هدايا تقدير كرد.

 



شاعري كه هرگز مدرسه نرفت

به گزارش ايرنا، علي اقبال شاعر 41 ساله اردبيلي با اين كه حتي يك روز هم به مدرسه نرفته، اما كتاب شعري از وي به چاپ رسيده و كتاب ديگرش در حال تاليف است.
علي اقبال در سال 1350 در روستاي ديولق از توابع شهرستان اردبيل متولد شد.
وي كه داراي چهار برادر و چهار خواهر است، از پنج سالگي عاشق خواندن و نوشتن بوده اما به دليل از دست دادن مادر در دوران خردسالي و عدم تمكن مالي پدرش كه از طريق كشاورزي امرار معاش مي كرد، از حضور در مدرسه بازماند و در كنار پدر مشغول به كار شد.
وي با پشتكار، استعداد ذاتي در يادگيري و علاقه اي كه به شعر و شاعري داشت، در سن 9 سالگي خواندن بعضي كلمات را آغاز كرد و در سال 1383 نيز اولين ابيات خود را سرود.
علي اقبال با اين كه حتي يك روز هم به مدرسه نرفته متون فارسي و آذري را مي خواند و تا حدودي با حروف انگليسي نيز آشنايي دارد.
وي در كنار كشاورزي به سرودن شعر همت گماشت و اولين مجموعه اشعارش را با عنوان «ساوالانين ساري بولاغي» (چشمه زرد سبلان) به زبان آذري در سال 1389 به چاپ رساند. وي در حال تكميل مجموعه دوم خود با عنوان «قاران قوش نغمه لري» (نغمه هاي پرستو) است.
وي مطالعاتي در زمينه شعر به زبان فارسي و تركي داشته و با بعضي از صنايع ادبي نيز آشنايي دارد و در سرودن شعر از شهريار الهام گرفته و «حيدربابا»ي شهريار را بيش از همه مي پسندد.
علي اقبال وزن ابيات را از طريق شمارش با انگشتان دست حفظ مي كند اما با اين حال اشعارش به نوعي روان، بي تملق و خودماني مي نمايد و در عين گيرايي خالي از هرگونه كلمات پرطمطراق است.
وي در مورد هدف خود از سرودن اين اشعار گفت: كساني در جامعه هستند كه سواد ندارند و از داشتن نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند اما نبايد نااميد شوند بلكه با اتكا به خدا و سخت كوشي اهداف خود را دنبال كنند و اين نكته را بدانند كه كاري نشد ندارد.

 



شهردار منطقه 7 خبر داد
اتمام پروژه بازسازي و بهسازي پل سيدخندان تا ابتداي مهر امسال

شهردار منطقه 7 از اتمام پروژه بازسازي و بهسازي پل سيدخندان تا ابتداي مهرماه سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهردار منطقه 7 با اشاره به پيشرفت 40درصدي پروژه بازسازي و بهسازي پل سيدخندان، از تبديل شدن اين پل به يك نماد شهري همچون برج آزادي خبر داد.
رمضان ميرعباسي با بيان اينكه پروژه بازسازي و بهسازي پل سيدخندان از اواخر اسفندماه سال 90 شروع و تاكنون 40درصد پيشرفت داشته است، گفت: در چهارمين جلسه كميته راهبري اين پروژه مقرر شد تا با كوتاه شدن مراحل اجراي كار ضمن حفظ كيفيت پروژه، تا پايان شهريورماه قبل از بازگشايي مدارس بازسازي و بهسازي پل سيدخندان به اتمام برسد.
وي ادامه داد: جانمايي ترمينال هاي تاكسي و فضاهاي خاص از جمله نمازخانه، سرويس هاي بهداشتي و بررسي طرح پياده راه حاشيه پل به منظور اثرگذاري بيشتر نماد شهري از ديگر مصوبات كميته راهبردي بود كه در حال بررسي است.
شهردار منطقه 7، فراهم شدن تمهيدات لازم براي عبور خط 5 خطوط اتوبوس هاي تندرو (بي آر تي) از روي پل سيدخندان، و افزايش توان عمليات ترافيكي و بهسازي اين ترمينال كه با اجراي عمليات فوق، وضعيت نابسامان خطوط تاكسي نيز بهبود مي يابد را از ديگر اقدامات اجرايي در اين پروژه عنوان كرد.

 



مقام مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: امسال 50 نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در كشور برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
امسال 50 نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در سطح كشور برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، معاون امور رسانه هاي ديجيتال و مركز توسعه فناوري اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اولين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال تبريز گفت: در سال هاي اخير 28 نمايشگاه مشابه در كشور ترتيب يافته، و امسال هم 50 نمايشگاه در نظر گرفته شده كه طي آن ها نرم افزارهاي مربوطه به سيستم هاي ديجيتال رسانه اي با 50 درصد تخفيف عرضه مي شوند.
«محمدصادق افراسيابي» برپايي اين نمايشگاه را در راستاي حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان اين حوزه و نهادينه شدن استفاده مناسب از فضاي مجازي دانست و يادآور شد: نمايشگاه و رسانه هاي ديجيتال يكي از بهترين راهكارها براي مقابله با تهديدات نرم دشمنان نظام اسلامي است. نمايشگاه ديجيتال تبريز در 100 غرفه، و زميني به مساحت 6 هزار متر مربع، در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز ترتيب يافته و تا 7 خرداد فعال است.

 



مردم پلدختر پيكرهاي پاك 96 شهيد دفاع مقدس را تشييع كردند

پيكرهاي پاك 96 شهيد دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم پلدختر تشييع شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از پلدختر، پيكرهاي اين شهداي گرانقدر دفاع مقدس در حالي كه بر بالاي صحن شش دستگاه كاميون مزين به پرچم جمهوري اسلامي، آرميده بودند در ميان استقبال و مشايعت گرم مردم و مسئولان پلدختر تشييع شدند.
علي رغم نامطلوب بودن وضعيت هوا و وجود پديده گرد و غبار شديد كه بر شهر پلدختر سايه افكنده بود، جمعيت زيادي از مردم اعم از زنان و مردان، جوانان و كودكان و حتي افراد مسن به استقبال كاروان شهدا آمده بودند.
مراسم تشييع اين شهيدان والامقام صبح ديروز از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان بسيج و از آنجا به ناحيه مقاومت بسيج پلدختر تشييع شدند.
96 شهيد گلگون كفن در مرحله چهارم تفحص در خاك عراق از مناطق عملياتي مجنون و فاو كشف و از طريق منطقه مرزي شلمچه به آغوش ميهن اسلامي بازگشتند.
كاروان فرزندان روح الله در آغوش روح الله صبح شنبه از پلدختر به سمت معمولان حركت كرده و سپس از خرم آباد، دورود، بروجرد، شازند، اراك، خمين، محلات، دليجان، كاشان، قم و تهران، عبور خواهند كرد.
پيكرهاي اين شهدا در روز 14 خرداد سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در آغوش روح الله آرام مي گيرند.

 



نمايشگاه بين المللي گل و گياه در تبريز گشايش يافت

تبريز- خبرنگار كيهان:
ششمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه تبريز با حضور 5 كشور در محل نمايشگاه هاي دايمي اين شهر گشايش يافت.
در اين مجموعه جهاني 60 واحد ايراني و خارجي از گيلان، آذربايجان شرقي و غربي، تهران، همدان، مازندران، البرز، زنجان و اصفهان و كشورهاي تركيه، فرانسه، هلند، آلمان و ژاپن حضور دارند.
در ايام برپايي نمايشگاه همايش و كارگاه هاي آموزشي مختلف تا 7 خرداد ماه فعاليت خواهند داشت.
در نمايشگاه بين المللي گل و گياه تبريز انواع گل وگياهان فصلي و دايمي، شاخه بريده، آپارتماني، زينتي، كاكتوس و گياهان گوشتي، درختچه هاي تزئيني و نهال. گل خشك طبيعي، گياهان دارويي، نهاده هاي كشاورزي، پوشش هاي فضاي باز گلخانه اي، ماشين آلات كشاورزي و باغباني، طراحي و اجراي سيستم آبياري، طراحي فضاي سبز، چراغ هاي روشنايي محوطه پارك ها و... عرضه شده است.
كلينيك رايگان گل و گياه و ايستگاه نقاشي كودكان نيز در نمايشگاه فوق داير است و همزمان با اين نمايشگاه هشتمين نمايشگاه فضاي سبز و مبلمان شهري افتتاح شده و 75 واحد از ايران و كشورهاي تركيه و فرانسه خدمات خود را در عرصه مبلمان شهري عرضه كرده اند.

 



با حضور وزير راه و شهرسازي بيش از 10هزار واحد مسكن مهر در برازجان افتتاح شد

برازجان-خبرنگاركيهان:
وزير راه و شهرسازي با حضور در برازجان به طور همزمان 10 هزار و 879 واحد مسكن مهر را افتتاح كرد.
علي نيكزاد به همراه سه تن از معاونان خود و استاندار بوشهر صبح ديروز وارد شهرستان برازجان شد و با حضور در محل احداث مسكن مهر حضرت فاطمه زهرا(س) اين شهر به طور همزمان از 10هزار و 879 واحد مسكوني در سطح كشور افتتاح كرد.
وزير راه و شهرسازي در جمع مردم برازجان گفت: از 4 ميليون و 500هزار واحد مسكن مهر در سطح كشور 72هزار و 500 واحد آن در شهرها و روستاهاي استان بوشهر احداث مي شود. نيكزاد از چند واحد مسكوني آماده تحويل بازديد كرد و خواستار برطرف شدن نقايص آنها شد.
وزير راه و شهرسازي همچنين از بيمارستان 160 تختخوابي و پايانه مسافربري برازجان بازديد كرد و با حضور در گلزار شهداي اين شهرستان با قرائت فاتحه و گذاردن گل بر روي قبر شهدا از مقام شامخ آنان تجليل كرد.
در اين سفر نيكزاد 10 كيلومتر از آزادراه برازجان-گناوه و ديلم را كه آماده بهره برداري بود افتتاح كرد.
گزارش ديگري در اين زمينه به نقل از فارس حاكي است با حضور وزير راه و شهرسازي چهارمين مركز مديريت راه هاي كشور در اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر به بهره برداري رسيد.
مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر در اين آيين اظهار داشت: اين مركز به منظور تامين ايمني و امنيت جاده اي، آگاهي از شرايط جوي نقاط مختلف محورهاي استان و كشور، كنترل حجم ترافيك و ارتقاي سطح خدمات با كيفيت به مسافران احداث و تجهيز شده است.

 



آغاز ساخت بزرگترين بيمارستان فوق تخصصي زنان منطقه شمال غرب در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
ساختمان بزرگترين و مجهزترين مركز تخصصي شمال غرب كشور با حضور مسئولان استاني در زنجان كلنگ زني شد.
دكتر «علي فتحي» كه پس از 23 سال تحصيل و طبابت در كشور آلمان در بخش زنان و زايمان و ناباروري به وطن خويش بازگشته و زنجان را بنا به گفته خويش به دليل آب و هواي مناسب و شبكه ارتباطي قوي زميني، ريلي و هوايي براي اين سرمايه گذاري انتخاب كرده است، در مراسم كلنگ زني اين بيمارستان تخصصي گفت: بيمارستان «پرستو» با ظرفيت 100 تختخواب، داراي 8 اتاق عمل و بخش هاي مختلف نظير بخش مامايي و زايمان، مراقبت از نوزادان، بخش مراقبت هاي ويژه و پيشگيري و تشخيص زودرس سرطان ها خواهد بود.
همچنين آزمايشگاه، كلينيك سلامتي زنان، بخش هاي عمومي بيمارستان، داروخانه مركزي و بخش تحقيقات، آموزش و انتشارات از ديگر بخش هايي است كه در اين بيمارستان احداث خواهد شد.
وي ميزان سرمايه اوليه اين پروژه را 250 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با راه اندازي اين مركز درماني زمينه اشتغال مستقيم و غير مستقيم 900 نفر فراهم مي شود.
اين بيمارستان قرار است ظرف مدت 3 سال در زميني به مساحت 4 هكتار در ورودي شهر زنجان واقع در ضلع شمالي عوارضي زنجان- قزوين احداث شود.

 



قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ايجاد دانشگاه هاي قرآن بنياد اساس تمدن اسلامي است

همدان- خبرنگاركيهان:
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور گفت: ايجاد دانشگاههاي قرآن بنياد، اساس تمدن سازي اسلامي در دوران مدرن است.
حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي در مراسم اختتاميه هفدهمين جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي كشور در همدان، افزود: اگر خواهان ورود دانشگاههاي كشور به حوزه تمدن سازي هستيم، بايد براي ايجاد دانشگاههاي قرآن بنياد اقدام شود چرا كه اين امر اصل و اساس تمدن سازي در دوران مدرن است.
وي ادامه داد: براي حركت به سوي تمدن اسلامي، بايد همه علوم مبتني بر آموزه هاي ناب قرآني تدوين شود كه دانشگاه قرآن بنياد نقش اصولي و كليدي در اين زمينه داشته و مي تواند تحول اساسي در فرهنگ و تمدن ايجاد كند.
محمدي، مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت را يكي از فعال ترين و پرفروغ ترين مراكز قرآني كشور ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: بهتر است ساير دانشگاههاي وزارت علوم نيز از دانشگاههاي علوم پزشكي در فعاليت هاي قرآني الگو بگيرند.
وي تاكيد كرد: لازم است تا همه زواياي قرآن، اعم از توصيه به رشد هر دو بعد مادي و معنوي انسان به درستي فهم و درك شود چرا كه تامين سلامت جسم و روان توام با يكديگر در اين كتاب آسماني مورد توجه قرار گرفته است.
در اين مراسم، دكتر رضا شكوهي معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي همدان و دبير جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي همدان و دبير جشنواره قرآني دانشجويان علوم پزشكي كشور، گفت: در هفدهمين دوره اين جشنواره در همدان، 66 نفر حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند كه 24 نفر در بخش حفظ، 10 نفر در بخش ترجمه و تفسير، 12نفر در رشته قرائت و 20 نفر نيز در بخش پژوهشي هستند.
وي افزود: در مجموع 520 دانشجو از دانشگاههاي علوم پزشكي كشور شامل 240 پسر و 280 دختر در اين دوره از جشنواره قرآني حضور داشتند.

 



اخبار ادبي و هنري

ممانعت مسئولان جشنواره كن از نمايش فيلم «ضدصهيونيست»
مسئولان جشنواره كن از نمايش فيلم سينمايي «ضدصهيونيست» محصول مشترك ايران و فرانسه در بازار فيلم جشنواره كن 2012 ممانعت كردند. فيلم «ضدصهيو نيست» ساخته ديو دونه، هنرمند مشهور فرانسوي كه توسط اين مركز و محسن علي اكبري تهيه شده است، به دليل ممانعت مسئولان جشنواره كن، در بازار فيلم اين جشنواره به نمايش درنيامد.
برپايه اين گزارش، اين فيلم 90 دقيقه اي كه توليد مشترك ايران و فرانسه است، افشاگر اهداف صهيونيست هاست و توسط «ديو دونه» كارگردان، نمايشنامه نويس و طنز پرداز مشهور فرانسوي ساخته شده است.
مسئولان هنري وزارت ارشاد در چه كارند؟!
خبرگزاري مهر گزارش داد كه اثري از يك عكاس ضدانقلاب روي ديوار يك گالري به نمايش درآمده است.
در اين نمايشگاه كه با عنوان نمايشگاه آثار هنرمندان برجسته و پيشكسوت از روز پنجم خرداد در گالري «هما» برگزار شده اثري نيز از شيرين نشاط، دختر سرلشگر معدوم نشاط و فراري مقيم خارج و همكار شاپور بختيار عكاس ضدانقلاب قرار دارد. نمايش اثري از اين شخص كه سالهاست به خارج كشور فرار كرده و به طور رسمي عليه جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي كند در نمايشگاهي كه زيرنظر دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد برگزار مي شود جاي سؤال دارد.
چهار نمايشگاه دائمي كتاب دفاع مقدس برپا مي شود
چهار نمايشگاه تخصصي كتاب دفاع مقدس تاسيس مي شود. بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه «همايش ملي فاتحان نور» در اين باره خبر داد: در سال جاري چهار نمايشگاه و فروشگاه تخصصي دائمي در چهار نقطه از تهران با موضوع كتاب دفاع مقدس برپا خواهيم كرد.
وي همچنين از خريد دو هزار نسخه كتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: به منظور حمايت از موضوع دفاع مقدس و كمك در توزيع مناسب اين كتاب ها و تجهيز كتابخانه ها، معاونت امور فرهنگي تعداد دو هزار نسخه از هر عنوان كتاب خريداري خواهد كرد.
تحريف واقعيات ايران توسط سازنده «جدايي»
اصغر فرهادي كه چندي پيش براي فيلم آينده اش از اتحاديه اروپا جايزه گرفت(!) اين بار نيز براي خوشايند غربي ها، به تحريف واقعيت هاي ايران پرداخت.
كارگردان فيلم «جدايي نادر از سيمين» در گفت وگو با شبكه ضدايراني «يورونيوز» هنرمندان ايراني را دچار محدوديت معرفي كرد وي در حالي عنوان كرده كه هنرمندان ايراني در محدوديت به سر مي برند كه در هر دوره اكثر فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره هاي فيلم فجر، از سوي افراد به اصطلاح دگرانديش و مخالف با ارزش هاي نظام اسلامي ساخته شده اند. تحريف ديگر فرهادي در اين گفت وگو آنجاست كه وي به دروغ خود را در محدوديت دانسته است! اين دروغ در حالي از سوي فرهادي بيان شده كه فيلم هاي وي هيچگاه با مميزي يا ممانعت براي اكران مواجه نشده است. وي همچنين در گفت وگوي خود با اين رسانه ضدايراني، انحلال خانه سينما را بي دليل دانسته است! اين در حالي است كه خانه سينما طي سال هاي اخير تخلفات آشكار و پرشماري را مرتكب شده كه تغيير غيرقانوني اساسنامه يكي از آنهاست.
وقتي شبكه هاي نمايش و آي فيلم به خواب مي روند!
شبكه هاي نمايش و آي فيلم بدون توجه به ايام شهادت امام هادي(ع) به پخش برنامه هاي عادي خود پرداختند.
به دليل اهانت هايي كه به ساحت مقدس امام علي النقي(ع) شده است امسال مراسم روز شهادت اين امام همام با شكوه و توجه بيشتري برگزار شد. اما برخي از شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي بدون توجه به فضاي عمومي جامعه در ايام شهادت اين امام مظلوم اقدام به پخش برنامه هاي عادي خود كردند شبكه نمايش و آي فيلم كه به پخش فيلم هاي سينمايي و سريال اختصاص دارند و از پر مخاطب ترين شبكه هاي تلويزيون به شمار مي آيند روزهاي پنجشنبه و جمعه كه همزمان با ليله الرغائب و شهادت امام هادي(ع) بود در فهرست برنامه هايشان حتي از يك فيلم سينمايي يا سريال مذهبي هم استفاده نكردند. به عنوان نمونه شبكه نمايش اقدام به پخش فيلم هاي هندي كمدي، كارتوني، پليسي و ... كرد و شبكه آي فيلم نيز كه در كشورهاي عربي به زبان عربي پخش مي شود به پخش برنامه هاي عادي خود ادامه داد.
در اين ايام كه هتاكي دشمنان باعث جريحه دار شدن عواطف شيعيان جهان شده است جاي آن داشت تا مسئولين تلويزيون خصوصاً اين دو شبكه دقت بيشتري در چيدمان برنامه هايشان مي كردند.البته اقدام شبكه هاي چهار- پنج و معارف سيما در پخش برنامه هاي مرتبط قابل تقدير است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14