(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 خرداد 1391 - شماره 20232

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همزمان با ماه رجب صورت گرفت غبارروبي مضجع شريف امام رضا(ع)
ولايتي در ديدار هيئتي مصري: جهان اسلام بايد يك عضو دائم در شوراي امنيت داشته باشد
در ديدار نمايندگان مجلس نهم تشريح شد
 بايدها و نبايدهاي مجلس از نگاه رهبر انقلاب
چشم به راه سپيده
مادر شهيد احمدي روشن: زمينه ترور دانشمندان هسته اي را فتنه گران فراهم كردند
عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بلوف حمله احتمالي به جمهوري اسلامي
حملات تلافي جويانه ايران فرصت نوشيدن يك قهوه در تل آويو را به كسي نمي دهد
با حكم فرماندهي معظم كل قوا رئيس جديد سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع منصوب شد
درهاي حرم مطهر امام كاظم(ع) 9 تيرماه نصب مي شود
پاكپور: نيروي زميني سپاه اجازه ناامني به اشرار و ضدانقلاب نمي دهد
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: شهداي 26 خرداد، فريادگر حق طلبي ملت ايران بودند
بانك هلندي به اتهام تسهيل تبادلات ملي ايران و كوبا 619 ميليون دلار جريمه شد

همزمان با ماه رجب صورت گرفت غبارروبي مضجع شريف امام رضا(ع)

مشهد-خبرنگاركيهان:
همزمان با ماه مبارك رجب، غبارروبي مضجع شريف و نوراني حضرت رضا (عليه السلام) برگزار شد.
به گزارش كيهان، در اين مراسم كه با حضور آيت الله عباس واعظ طبسي متولي آستان قدس رضوي، آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد و تني چند از روحانيان برگزار شد، مضجع شريف آن امام رئوف غبارروبي و با گلاب شست و شو شد.
 

ولايتي در ديدار هيئتي مصري: جهان اسلام بايد يك عضو دائم در شوراي امنيت داشته باشد

دبير مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: جهان اسلام علي رغم برخورداري از يك و نيم ميليارد جمعيت سهمي در صحنه بين المللي ندارد و يك عضويت كامل براي جهان اسلام در شوراي امنيت حداقل توقع مسلمانان است.
علي اكبر ولايتي در ديدار با خانواده شهداي مصري و برخي از پزشكان اين كشور در هتل سيمرغ تهران، گفت: مصر در ميان كشورهاي عربي و در بين كشورهاي اسلامي يك كشور شاخص است و هر آنچه كه در مصر اتفاق بيفتد بر روي ساير كشورهاي عربي و اسلامي تأثير اساسي دارد.
وي خطاب به خانواده شهدا و پزشكان مصري افزود: سفر شما به ايران كمك به برقراري پل هاي ارتباطي بين دو كشور است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل ادامه داد: ما اگر به آينده جهان اسلام نظر داشته باشيم كه آينده اي رو به جلو و ترقي و پيشرفت باشد بدون ترديد در اين آينده ايران و مصر نقش بسيار اساسي ايفا مي كنند.
ولايتي گفت: بسيار موجب سپاسگزاري به درگاه خداوند است كه نمايندگان برجسته اي از كشور مصر در تهران حضور دارند.
وي با اشاره به اينكه ملت ايران و جمهوري اسلامي ما مديون شهدا هستند بيان كرد: رابطه ايران و مصر اگر به دلايلي سياسي قطع شده بود اما روابط بين ملت دو كشور هميشه برقرار بوده و هست و اين رابطه با قوت بيشتر و عميقي ادامه داشته است.
ولايتي به برخي از دانشمندان ايراني مانند بوعلي سينا و ابن نصيب و ابتكارات اين دانشمندان در علم پزشكي اشاره كرد و گفت: سفر سيدجمال اسدآبادي از ايران به مصر روابط دو تمدن و جهان اسلام را تحكيم بخشيد.
ولايتي با تأكيد بر اين امر كه مبارزات مردم مصر را در جهت رهايي ارج مي نهيم خاطرنشان كرد: در پي يكي دو دهه اخير مردم مصر با رها كردن كشور خود از دست اجانب خود را به ارج رساندند و ما در اين راه از رهبران و شهداي مصري به نيكي نام مي بريم.
مشاور رهبر معظم انقلاب در مورد آينده روابط ايران و مصر خاطرنشان كرد: هيچ كشوري در جهان اسلام به اندازه ايران و مصر تقارن اعتقادي، فرهنگي و علمي ندارند و حتي اگر اين امر فعال نيست ظرفيت آن در دو كشور وجود دارد.
به گفته ولايتي اگر ايران و مصر بعد از تحولات مصر گام هاي بلندي بردارند شاهد تقويت كل جهان اسلام و ارتقاي اقتدار و ظرفيت هاي علمي و فناوري در منطقه و در كل جهان در سايه همكاري بين دو كشور خواهيم بود.
ولايتي خاطرنشان كرد: جهان اسلام داراي 5/1ميليارد نفر جمعيت است اما به اندازه اين جمعيت و ظرفيت در صحنه بين المللي سهم ندارد.
به گزارش مهر، وي تأكيد كرد: حداقل يك عضويت دائم براي كل جهان اسلام در شوراي امنيت مورد توقع مسلمانان است و ان شاء الله به اين هدف و بيش از آن خواهند رسيد.
ولايتي افزود: اين امر محقق نمي شود مگر اينكه خود مسلمانان در اين زمينه تلاش كنند و در اين بين نقش ايران و مصر بسيار قابل توجه است و ما مي توانيم با همكاري در رابطه با حمايت از فلسطين و حقوق مسلمانان بسيار فعال باشيم.
وي در پايان از پزشكان مصري دعوت كرد تا از مركز پزشكي مسيح دانشوري ديدار كنند و شاهد پيشرفت هاي پزشكي ايران به طور كامل باشند.

 


در ديدار نمايندگان مجلس نهم تشريح شد
بايدها و نبايدهاي مجلس از نگاه رهبر انقلاب

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار نمايندگان مجلس نهم تاكيد كردند كه مجلس در عمل به وظايف مهم و اساسي خود، بايد ضمن برخورداري از شاخص هاي يك مجلس زنده، پرتحرك و پرنشاط در ابعاد مختلف سياسي، اخلاقي و مالي نيز، مجلسي سالم باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي احساس تكليف، نيت خالصانه، توكل به پروردگار و تلاش براي كسب رضايت الهي را زمينه و شرط اصلي موفقيت آميز بودن تلاش هاي مجلس و ديگر دستگاه ها خواندند و افزودند: اگر اين نگاه و اين روحيه حاكم شد، به بركت رحمت و ياري پروردگار راهها گشوده و همه مشكلات حل خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي اتكال به قدرت لايزال الهي را رمز قدرت و پيشرفت جمهوري اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در دنياي آشفته مادي، به دفاع از ارزش هاي الهي و انساني برخاسته است و نمايندگان مجلس بايد با درك عميق اين مسئله، تقويت ارتباط با پروردگار را راز حقيقي دستيابي به موفقيت بدانند.
ايشان دشمني استكبار با جمهوري اسلامي را برخاسته از ذات غارتگر سلطه طلبان خواندند و افزودند: برخي با گوشه و كنايه مي گويند دنيا را در مقابل نظام قرار ندهيد اما اين، سخني از سر نينديشيدن است چرا كه مطرح شدن داعيه حكومت ديني و مردمسالاري ديني، بطور طبيعي، فرعون هاي جهاني را به مقابله با اين نظام و اين ملت برانگيخته است.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان مجلس را ركن اساسي نظام برشمردند و به تشريح دو خصوصيت لازم مجلس شوراي اسلامي يعني زنده بودن و سالم بودن پرداختند.
ايشان افزودند: مجلس راكد و خمود با خروجي هاي نامناسب، مجلسي ناقص است و نمايندگان منتخب ملت بايد با تحقق شاخص هاي يك مجلس زنده، «نشاط و تحرك دستگاه قانون گذاري» را عينيت دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي عمل به وظايف اساسي مجلس يعني تدوين قوانين خوب و نظارت صحيح را نشانه هاي بارز زنده بودن مجلس دانستند و افزودند: نمايندگان مجلس نهم با توجه به «شاخص هاي يك قانون خوب» و «معيارهاي نظارت صحيح»، به وظايف خود عمل كنند.
ايشان در همين زمينه، نظارت هاي ناشي از نيت هاي نادرست، نظارت هاي جانبدارانه و ضد جانبدارانه و نيز نظارت هايي را كه عمق يابي نمي كند، از جمله نظارت هاي نادرست دانستند و افزودند: اينگونه كارها، نشان خواهد داد مجلس به معناي حقيقي كلمه، زنده نيست.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور مفيد و فعال در صحن علني مجلس و كميسيون ها را از ديگر نشانه هاي زنده بودن مجلس برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور نامرتب و غيرمفيد در جلسات و كميسيون ها از جمله گرفتاري هايي است كه مجلس نهم، سعي كند آن را واقعا برطرف نمايد.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور فعال در فضاي سياسي كشور و منطقه و جهان را از ديگر ضروريات يك مجلس زنده و پرنشاط برشمردند و افزودند: مجلس صحنه نماياني از «انقلاب، افكار عمومي و سياست هاي كلان» كشور است و بايد در حوادث و مسايل داخلي و خارجي، مواضع مشخصي داشته باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به حوادث و تحولات عميق و پرشتاب منطقه افزودند: امروز در منطقه غوغايي است و در اين منطقه مهم كه قلب دنيا به شمار مي رود، اوضاع عجيبي حاكم شده است.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر نمايندگان مجلس درباره حوادث منطقه، در وقت مناسب، مواضع مناسبي بگيرند، حتما در افكار عمومي ملتهاي منطقه و كشورهاي موثر در تحولات منطقه، تاثيرگذار خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، در ادامه سخنانشان به تشريح دومين ويژگي ضروري مجلس يعني سالم بودن پرداختند.
ايشان، برخورداري مجلس و فرد فرد نمايندگان مردم را از سلامت «سياسي، اخلاقي و مالي» كاملا ضروري برشمردند و افزودند: اگر گرايشي ولي كوچك در منافات با برخي اصول انقلاب در مجلس شكل بگيرد اين نشانه عدم سلامت سياسي مجلس است.
رهبر انقلاب بي توجهي به دغدغه ضروري احساس وظيفه، بي مبالاتي درباره مسائل مالي را از ديگر نشانه هاي ناسالم بودن مجلس خواندند و افزودند: هيات رئيسه و نمايندگان تلاش كنند مجلس نهم در زمينه كاهش هزينه هاي بيهوده، الگو شود.
ايشان خاطرنشان كردند: البته در ميان نمايندگان مجلس كساني كه در اين زمينه ها بخوبي احتياط و مراقبت مي كنند كم نيستند و اين واقعيت مهم و تحسين برانگيز، نيازمند شكرگزاري است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تاكيد چند سال قبل ايشان در زمينه خودنظارتي مجلس افزودند: البته در اين مورد، قانوني هم تصويب شده و لازم است نمايندگان با خود نظارتي و مراقبت دائم از خود و ديگر نمايندگان، از سلامت مجلس صيانت كنند.
پرهيز از تعرض به آبروي ديگران از ديگر مسائلي بود كه رهبر انقلاب اسلامي آن را از نشانه هاي مهم سلامت مجلس خواندند.
ايشان به منتخبان ملت خاطرنشان كردند: متوجه باشيد كه شما از پشت بلندگويي ملي حرف مي زنيد و لازم است از تعرض به آبروي ديگران، بيان اتهاماتي كه ثابت نشده است و طرح مسائل خصوصي افراد بشدت پرهيز كنيد.
هياهو و جنجال برخي نمايندگان هنگام حرف زدن ديگر نمايندگان و يا مسئولان دولتي، انتقاد صريحي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي بيان كردند.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: مجلس جاي گفتگوي حكيمانه و خردمندانه است و اين مسئله با هياهو هنگام حرف زدن ديگران كاملاً منافات دارد و اين عادت بسيار بد و حيرت انگيز بايد در مجلس شوراي اسلامي ريشه كن شود.
حضرت آيت الله خامنه اي استقلال مجلس را مسئله اي بسيار مهم و از نشانه هاي سلامت نهاد قانون گذاري دانستند و خاطرنشان كردند: در همه دولت هاي گذشته و همه دوره هاي مجلس اين تذكر داده شده است كه نبايد به اسم استقلال مجلس، درباره هر مسئله اي به دولت معترض شد، مجلس اگر نظر مخالفي دارد مي تواند با پرهيز از اينگونه برخوردهاي غيرمفيد، در آن زمينه، قانون بگذارند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين اتحاد و همدلي را، مسئله و ضرورت مهم روز خواندند و افزودند: معناي اين مسئله همسان بودن فكرها نيست و كسي از بيان اختلاف نظرها، ابايي ندارد اما بايد كاملاً مشخص باشد كه در عين اختلاف نظر و سليقه، دستهاي مسئولان در دست يكديگر است و همه با هم در مسير اعتلاي كشور و تحقق اهداف انقلاب، به پيش مي روند.
رهبر انقلاب اسلامي دوئيت و تفرقه را نشانه ضعف خواندند و افزودند: در زمينه اختلاف نظرها نيز مراجع حل اختلاف مشخصند و مراجعه به قانون يا نظر شوراي نگهبان، تكليف همگان را مشخص مي كند و در هر حال بايد اتحاد و همدلي مسئولان بروز بيابد.
ايشان در همين زمينه افزودند: البته همه دو سه طرف موجود از مذمت اختلاف سخن مي گويند اما در عمل نمونه هاي اختلاف، گاه ديده مي شود كه همه مسئولان و دستگاه ها در درون خود و در ارتباط با يكديگر بايد اتحاد و همدلي را حفظ و تقويت كنند.
ايشان همچنين با تشكر از سخنان خوب و مفيد آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي افزودند: اميد واثق وجود دارد كه مجلس با استقلال، آزاد فكري، رعايت مصالح كشور، احساس شجاعت در مقابل دشمن و اميد به آينده، فعاليت هاي خود را برنامه ريزي و پيگيري كند.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان، آينده روشن ملت و نظام را، حقيقتي بشارت داده شده خواندند و با تجليل از ايمان ملت و جوانان خوب كشور افزودند: به ياري پروردگار محور حركت عمومي كشور، تفكر و جهت گيري ديني و اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي ابراز اميدواري كردند: به اذن الهي در اين دهه كه دهه پيشرفت و عدالت است ايران به پيشرفت محسوسي دست يابد و در پايان دوره ميزان چشمگيري از عدالت در كشور محقق شود.
در ابتداي اين ديدار و پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، آقاي دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ادوار مختلف قانون گذاري در ايران، دوران قانونگذاري بعد از انقلاب اسلامي را شكوفاترين دوران پارلماني كشور برشمرد و افزود: در اين دوره با تصويب ميزان قابل توجهي از قوانين و اتكاء به جنبه آزادي و مباني ديني، حركت رو به جلوي كشور رقم خورده است.
وي همچنين بر ضرورت تدوين نقشه راه مناسب براي تأمين منافع ملي و زمينه سازي براي آرامش پويا در كشور تأكيد و رصد دائمي حوادث كشور و دفاع از حقوق ملي را از وظايف مجلس شوراي اسلامي توصيف كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان گزارشي از تركيب كمي و كيفي منتخبان اين دوره مجلس شوراي اسلامي، پايبندي به آرمانهاي انقلاب اسلامي و شجاعت در دفاع از حقوق ملت را از ويژگي هاي بارز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دانست.
 
چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

فرش لاله
دل را زكمند تن رهانديم، بيا
در مروه تو را به شوق خوانديم، بيا
تو غنچه نرگسي و ما، در ره تو
تا كعبه گل لاله فشانديم، بيا
¤ ¤ ¤
عكس عاشقان
طاقتم طاق شد و از تو نيامد خبري
جگرم آب شد و از تو نيامد خبري
عاشقاني كه مدام از فرجت مي گفتند
عكسشان قاب شد و از تو نيامد خبري
¤ ¤ ¤
دير مي شود
كم كم دلم از اين و از آن سير مي شود
با چشم مهربان تو تسخير مي شود
اين خواب ها كه همسفر هر شب من است
يك روز مو به مو، همه تعبير مي شود
فرصت گذشت، وقت زيادي نمانده است
تعجيل كن! عزيز دلم، دير مي شود
¤ ¤ ¤
برمي گردي
ديديم تو را دوباره برمي گردي
از باغ پر از ستاره برمي گردي
گفتند كه چاره نيست بر درد فراق
انگار براي چاره برمي گردي
¤ ¤ ¤
مژده زيارت
تا وعده قيامت تو صبر مي كنيم
بر داغ بي نهايت تو صبر مي كنيم
اي از تبار آينه و آفتاب و عشق
تا مژده زيارت تو صبر مي كنيم
¤ ¤ ¤
نقش تو
تا نقش تو هست نقش آينه ما
بوي خوش گل نشسته بر سينه ما
در ديده بهار جاودان مي شكفد
با ياد تو اي اميد ديرينه ما
¤ ¤ ¤
پلك غزل
شب هاي بي تو پلك غزل بسته مي شود
از لحظه هاي بي تو، دلم خسته مي شود
باور نمي كند دلم، اما بدان كه دل
هر لحظه بيشتر به تو وابسته مي شود
¤ ¤ ¤
بتاب
مهديا، كعبه شد از تاب تو بي تاب
بتاب...
¤ ¤ ¤
غروب دلگير
دارد زمان آمدنت دير مي شود
دارد جوان سينه زنت پير مي شود
تاثير گريه هاي غريبانه شماست
دنيا غروب جمعه كه دلگير مي شود
 



مادر شهيد احمدي روشن: زمينه ترور دانشمندان هسته اي را فتنه گران فراهم كردند

مادر شهيد احمدي روشن تاكيد كرد كه فتنه گران باعث شدند زمينه ترور دانشمندان هسته اي كشورمان از سوي دشمن شكل بگيرد.
صديقه سالاريان مادر شهيد مصطفي احمدي روشن دانشمند هسته اي كشورمان در گفت وگو با فارس، درباره ايام سالگرد انتخابات 22 خرداد 88 و نتيجه نپذيرفتن شكست از سوي فتنه گران اظهار داشت: وقتي شلوغي و ناامني در كشور به وجود آيد مرزها نيز ناامن شده و وسائل مختلفي مثل اسلحه به صورت غيرقانوني وارد كشور مي شود.
سالاريان گفت: بعد از ريشه كن شدن منافقين و قبل از فتنه 88 ما تقريبا هيچ تروري نداشتيم اما فتنه گران باعث شدند زمينه ترور دانشمندان هسته اي از سوي دشمن شكل بگيرد.
مادر شهيد احمدي روشن با يادآوري اينكه يك اقليتي خواستار ابطال انتخابات 88 بودند و از همين رو آشوب هايي در كشور ايجاد شد خاطرنشان كرد: اكثريت مردم متوجه نفوذ بيگانگان در وقايع 88 شدند، لذا بعد از اهانتي كه در روز عاشورا به اعتقادات مردم شد آنها حماسه 9 دي را رقم زدند.
وي با اشاره به نقش مقام معظم رهبري در خنثي سازي فتنه 88 تصريح كرد: راهپيمايي 9 دي براي فتنه گران كافي بود و مصطفي نيز به همراه پسرش عليرضا در راهپيمايي 9 دي حضور يافته و جريان فتنه را محكوم كرد.

 



عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بلوف حمله احتمالي به جمهوري اسلامي
حملات تلافي جويانه ايران فرصت نوشيدن يك قهوه در تل آويو را به كسي نمي دهد

فرمانده دفاع شهري تل آويو در برآورد خود از پاسخ موشكي ايران تصريح كرد كه حملات تلافي جويانه ايران به تل آويو به حدي سهمگين خواهد بود كه در تل آويو كسي فرصت نوشيدن يك قهوه را نخواهد يافت.
به گزارش فارس به نقل از راشاتودي روسيه، مقامات صهيونيست در حال آماده سازي تل آويو براي تخليه در صورت حمله موشكي به اين شهر هستند.
بنابراين گزارش، هراس ها در سرزمين هاي اشغالي فلسطين از پاسخ سهمگين ايران به حماقت يك جانبه رژيم صهيونيستي عليه ايران چنان بالا گرفته است كه سران صهيونيست از هم اكنون خود را براي تبعات احتمالي چنين پاسخي آماده مي كنند.
«كلنل آدام زاسمن»، رئيس دفاع شهري تل آويو مي گويد كه هر شهروندي در اسرائيل اكنون در خطر قرار دارد.
زاسمن مي گويد كه در صورت بروز حمله موشكي به تل آويو شهروندان اين شهر تخليه شده و به ديگر مناطق سرزمين هاي اشغالي انتقال مي يابند. وي توضيح نداد كه كدام قسمت فلسطين اشغالي از برد موشك هاي ايراني در امان است. وي همچنين نگفته است كه رژيم متبوعش چرا به جاي تمرين تخليه تل آويو، دست از ادعاهاي پوچ خود در خصوص حمله يك جانبه به ايران برنمي كشد.
راشاتودي در اين خصوص مي نويسد: «به هر حال، زاسمن به اين واقعيت اشاره نكرد كه هرگونه حمله ايران عليه اسرائيل مقابله به مثل خواهد بود.»
زاسمن اعتراف كرده است كه در صورت بروز جنگ، صدها موشك تل آويو را هدف قرار خواهد داد و صدها صهيونيست جان خود را از دست خواهند داد. «در جنگ بعدي، هيچ كس قادر نخواهد بود كه حتي يك قهوه در ديزنگوف بنوشد.» ديزنگوف منطقه اي در تل آويو است.
بنابراين گزارش تل آويو 400 هزار نفر جمعيت دارد، اما در حومه آن در حدود سه ميليون نفر زندگي مي كنند كه اين مقدار جمعيت حدود 42 درصد از جمعيت فلسطين اشغالي را تشكيل مي دهد.

 
 

با حكم فرماندهي معظم كل قوا رئيس جديد سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع منصوب شد

با حكم فرماندهي معظم كل قوا حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين قندهاري به عنوان رئيس جديد سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منصوب شد.
به گزارش معاونت تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع، مراسم توديع و معارفه رئيس جديد سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع با حضور سرتيپ احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سرتيپ محمد شيرازي رئيس دفتر نظامي فرماندهي كل قوا،رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح، رؤساي سازمان هاي عقيدتي سياسي نيروهاي مسلح و جمع كثيري از معاونين و مديران عامل سازمان هاي وزارت دفاع در ستاد اين وزارتخانه برگزار شد.
بنابراين گزارش در اين مراسم، حكم انتصاب حجت الاسلام محمدحسين قندهاري از سوي فرماندهي معظم كل قوا توسط سرتيپ محمد شيرازي رئيس دفتر نظامي فرماندهي معظم كل قوا قرائت شد.
در پايان اين مراسم، از خدمات حجت الاسلام والمسلمين سيدجمال الدين ميرمحمدي رئيس سابق عقيدتي سياسي وزارت دفاع تقدير و حجت الاسلام قندهاري به عنوان رئيس جديد سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع معرفي شد.
گفتني است، حجت الاسلام قندهاري پيش از اين رياست اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را بر عهده داشت.

 

درهاي حرم مطهر امام كاظم(ع) 9 تيرماه نصب مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با اتمام كار ساخت درهاي حرم مطهر حضرت امام موسي كاظم(ع) توسط هنرمندان اصفهاني درها 9 تيرماه در كاظمين نصب مي شوند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: تلاش بر اين است كه درهاي حرمين جوادين قبل از نيمه شعبان نصب و در روز ميلاد حضرت منجي عالم بشريت توسط توليدكنندگان و فروشندگان گل استان اصفهان تمام حرمين در عتبات عاليات گل آرايي شوند.
علي حيدري در جمع خبرنگاران افزود: هنرمندان اصفهاني پس از ساخت 12 در، در كارگاه آفرينش هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات و اعزام به عراق، كار ساخت دو در حرم حضرت جوادالائمه(ع) را آغاز كردند كه اين درها آماده اعزام به كاظمين است.
وي با بيان اينكه درهاي حرم مطهر حضرت جواد الائمه(ع) آينه اي از هنر قلمزني، برجسته كاري، ميناكاري، خاتم كاري، معرق،گره چيني، طلاكاري و نقره كاري است، اضافه كرد: 11 گل اصلي به نام حضرت علي(ع)، 9 گل محمدي به نام امام جواد(ع) در پايين هر لنگه در و 12 گل محمدي در بالاي درها به ياد 12 معصوم(ع) استفاده شده است.
حيدري گفت: در وسط درها 14 آيه بسم ا... الرحمن الرحيم بنام چهارده معصوم(ع) و گل هايي كه در آن بكار رفته به ياد پنج تن آل عبا مي باشد.
وي جنس چوب درها را از نوع ساج اعلام كرد و افزود: در اين چوب نم و موريانه نمي تواند نفوذ كند و بالغ بر 300 سال مي تواند عمر مفيد داشته باشد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات استان اصفهان ابعاد هر در را 40/3*3 متر اعلام كرد و اضافه نمود: 50 نفر از اساتيد هنر چيره دست اصفهاني روي اين اثر كار كردند.
وي همچنين گفت: به همراه اين درها، 5 قطعه پرده از 12 قطعه پرده تعهده شده توسط ستاد به حرم جوادين(ع) به كاظمين فرستاده خواهد شد.
حيدري اضافه كرد: در اين 5 قطعه پرده 3 كيلوگرم مرواريد اصل، 60 متر پارچه ترمه، يك كيلوگرم فيروزه و 600 مثقال مليله بكار گرفته است كه در مدت 6 ماه توسط بانوان هنرمند اصفهاني بافته و دوخته شده است.
وي با اعلام اينكه امسال ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان بالغ بر 10 ميليارد تومان تعهد در پروژه هاي عتبات عاليات داده است، گفت: طي 10 سال فعاليت اين ستاد در كل كشور بالغ بر 100 ميليارد تومان از طريق كمك هاي مردمي در بازسازي عتبات عاليات هزينه شده است.

 



پاكپور: نيروي زميني سپاه اجازه ناامني به اشرار و ضدانقلاب نمي دهد

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اين نيرو اجازه هيچ گونه اقدام نا امن كننده اي را به اشرار و ضدانقلاب نمي دهد و ثابت شده كه آنان همواره از اقدامات نيروي زميني هراسان هستند.
سرتيپ پاسدار «محمد پاكپور» در هشتمين همايش سراسري توپخانه، موشك ها و پدافند هوايي نيروي زميني سپاه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به ويژه شهيدان تهراني مقدم، شفيع زاده و جان نثاري و ساير شهداي توپخانه اظهار داشت: واحد توپخانه نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس و پس از آن در مأموريت هاي محوله نقش خود را به خوبي ايفا كرده است.
وي با بيان اينكه راهبردها و اقدامات نيروي زميني سپاه همواره براساس منويات و رهنمودهاي فرمانده معظم كل قوا طراحي مي شود، در خصوص مأموريت هاي اين نيرو در مقابله با اشرار و ضد انقلاب تأكيد كرد: نيروي زميني سپاه اجازه هيچ گونه اقدام نا امن كننده اي را به اشرار و ضد انقلاب نمي دهد و ثابت شده است كه اشرار و ضد انقلاب همواره از اقدامات اين نيرو هراسان هستند.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به برگزاري سلسله رزمايش هاي تخصصي نيروي زميني سپاه در سال 90 وضعيت توپخانه اين نيرو را مطلوب توصيف و تصريح كرد: در رزمايش هاي سال گذشته آتش هاي توپخانه بسيار حساب شده و مؤثر اجرا شد و فرماندهان و نيروهاي عملياتي در راستاي ارتقاي دقت آتش تمام تلاش خود را به كار بستند.
وي با بيان اينكه شيوه استفاده از ابزار و تاكتيك ها در نبرد ناهمطراز اهميت بالايي دارد، خاطرنشان كرد: در نبرد نا همطراز با استفاده از شيوه هاي به كارگيري مطلوب و خلاق از توان زرهي و توپخانه به خوبي مي توان استفاده كرد.
به گزارش فارس، همچنين سرتيپ پاسدار محمود چهارباغي فرمانده توپخانه و موشك هاي نيروي زميني سپاه با اشاره به برگزاري هشتمين همايش تخصصي توپخانه، موشكها و پدافند هوايي نيروي زميني سپاه، اظهار داشت: امروز مركز توپخانه و پدافند هوايي نيروي زميني سپاه ميزبان فرماندهان عملياتي توپخانه و پدافند هوايي اين نيرو در سراسر كشور است و در طي اين همايش با حضور فرماندهان و صاحب نظران، مباحث تخصصي توپخانه موشكي و پدافند هوايي مورد كارشناسي و تبادل نظر قرار مي گيرد.
وي استفاده از روش ها و الگوهاي توپخانه و موشكي در نبرد نامتقارن، يكسان سازي شيوه ها و نيز معرفي آخرين دستاوردهاي نيروي زميني سپاه در زمينه ادوات، تجهيزات و بخش هاي نرم افزاري را از جمله اهداف برگزاري هشتمين همايش تخصصي توپخانه، موشكها و پدافند هوايي نيروي زميني سپاه عنوان و تصريح كرد: در اين همايش آخرين دستورالعمل ها و انتظارات فرمانده نيروي زميني سپاه به فرماندهان توپخانه اين نيرو ابلاغ مي شود.
چهارباغي از برگزاري نمايشگاهي در حاشيه اين همايش خبر داد و اظهار داشت: در اين نمايشگاه آخرين توانمندي هاي صنعت و تحقيقات نيروي زميني سپاه، و نيز چگونگي استفاده از آنها به نمايش درمي آيد.

 



شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: شهداي 26 خرداد، فريادگر حق طلبي ملت ايران بودند

روابط عمومي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي، چهل و هفتمين سالگرد عروج طلايه داران آفتاب، شهداي انقلاب اسلامي، شهيدان گرانقدر حاج صادق اماني- محمد بخارايي- مرتضي نيك نژاد و رضا صفار هرندي را گرامي داشت.
در اين اطلاعيه آمده است:
بيست و ششم خرداد يادآور سحرگاهي خونين است كه رژيم ستم شاهي چهار مؤمن مجاهد را به سبب ايمان به خداوند و تعهد به مرجع و فقيه عادل زمان و به جرم دفاع از اسلام ناب محمدي(ص) به مسلخگاه كين و عداوت آورد تا به خيال خام خود صداي حق طلبي و عدالت خواهي آنها را در حلقومشان خفه كنند، اما آنها همانند رهبرشان دلي آرام و قلبي مطمئن داشتند و با لباني پر از لبخند به شهادت لبيك گفتند و جاودانه تاريخ و داراي حيات طيبه شدند و خون پاكشان شوري ديگر در مردم خداجو آفريد و پايانشان آغازگر جهادي شد كه فرياد حقيقت طلبي آنان اين بار از حلقوم ملت مبارز و قيام كرده ايران به گوش مي رسيد و اين فرياد آزادي در گلو خفته ملت تا پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ادامه يافت و تا ابديت در تاريخ ماندگار شد.
در اين اطلاعيه تأكيد شده: به درستي كه مقام معظم رهبري آنان را «نورالله في ظلمات الارض» ناميدند؛ شهداي اربعه اي كه حقيقتاً در آن دوران ظلمات طاغوت، نور خدا بودند و خوش درخشيدند، فضا و دل ها را روشن كردند و راه را به همه مسلمانان نشان دادند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اين اطلاعيه از آحاد مختلف جامعه دعوت كرده تا ضمن حضور در مراسم هايي كه دريادبود و پاسداشت آن شهيدان برگزار مي شود، بار ديگر با آرمان هاي شهداي والامقام انقلاب اسلامي و حضرت امام(ره) تجديد ميثاق كنند.

 



بانك هلندي به اتهام تسهيل تبادلات ملي ايران و كوبا 619 ميليون دلار جريمه شد

يك بانك هلندي به اتهام انتقال پول براي ايران و كوبا و نقض تحريم هاي فرامرزي آمريكا از سوي مقامات قضايي آمريكا به جريمه 619 ميليون دلاري محكوم شد.
به گزارش ايسنا، روزنامه «كريستين ساينس مانيتور» با اشاره به اين خبر گزارش داد: بانك هلندي International Netherlands Group ING) به عنوان بخشي از توافق براي حل اين مسئله با دادستان هاي فدرال آمريكا كه مي گويند اين بانك 13 سال به كوبا و ايران در دور زدن تحريم هاي اقتصادي آمريكا كمك كرده است، با پرداخت 619 ميليون دلار به عنوان جريمه موافقت كرد.
بنابراين گزارش اين بانك كه مقر آن در آمستردام واقع شده، پذيرفته است كه كارمندان و اعضاي اجرايي اين بانك در برنامه اي مشاركت كرده اند كه انتقال دو ميليارد دلار تبادلات مالي كوبا و ايران از طريق نظام بانكي آمريكا را تسهيل كرده است.
در گزارش اين روزنامه آمده است: دادستان هاي فدرال اين بانك را به نقض تحريم ها اعمال شده در قانون «تجارت با دشمن» از طريق تسهيل تبادل دلار به نمايندگي از كوبا و شركت هاي كوبايي متهم كرده اند. آن ها هم چنين گفته اند كه معاملات اين بانك با ايران و شركت هاي ايراني به تضعيف تحريم هاي اعمال شده عليه اين كشور از طريق قانون مربوطه منجر شده است.
بنابراين گزارش طبق توافقات قرار است اين بانك نيمي از 619 ميليون دلار را به وزارت دادگستري و نيمي ديگر را به دفتر دادستاني بخش نيويورك كانتي بپردازد.
اين روزنامه آورده است: ليزا موناكو، دستيار دادستان كل امنيت ملي گفته است كه اين جريمه بيشترين جريمه اي است كه تاكنون در رابطه با تحقيقات مربوطه به نقض تحريم هاي آمريكا اعلام شده است.
گفتني است، اعمال تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران مغاير با قوانين بين المللي است و اعتراض كشورهاي مختلفي را به دليل هزينه هاي بالاي ناشي از جايگزيني سوخت با سوخت وارداتي از ايران به همراه داشته است.
از سوي ديگر؛ آمريكا به ناگزير 18 كشور را از فهرست تحريم هاي نفتي عليه ايران خارج كرده است كه كارشناسان اين را شكستي بزرگ براي آمريكا ارزيابي مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14