(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 خرداد 1391 - شماره 20233

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل رهبر انقلاب از جهاد خالصانه عبدالله والي
10هزار خانواده در شهر پرند با حضور رئيس جمهور صاحبخانه شدند
در مكتب امام
ديدار رئيس مجلس با علما و مراجع تقليد در قم
امام جمعه قم: فتنه بدحجابي اگر توسعه يابد گريبان همه را مي گيرد
آيت الله آملي لاريجاني: ادعاي خط دادن دستگاه قضا به متهمان تهمتي بيش نيست
صالحي در اجلاس كابل: افغانستان در پرتو حضور نظامي برخي كشورها به عرصه رقابت هاي امنيتي تبديل شده است
تشييع پيكر شهداي گمنام در شهرهاي ايران
در آستانه مذاكرات مسكو رسانه هاي غربي : 1+5 چاره اي جز پذيرش غني سازي ايران را ندارد
تاكيد دوباره روسيه بر حضور ايران در نشست حل بحران سوريه
در پي انتشار گزارش تحقيقي درباره كشتي مرمره
رسانه هاي رژيم صهيونيستي سياست نتانياهو در قبال ايران را زير سوال بردند
رئيسي دادستان ويژه روحانيت شد



تجليل رهبر انقلاب از جهاد خالصانه عبدالله والي

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با خانواده مرحوم حاج عبدالله والي(1) با اشاره به آثار اخلاص و بركات استقامت در كار خاطرنشان كردند: كارهاي خالصانه و بي هياهو در كل بناي جمهوري اسلامي اثر مي گذارد و آن را مستحكم مي كند.
متن زير چكيده اي از بيانات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار اخير با خانواده مرحوم حاج عبدالله والي است:
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحوم آقاي حاج عبدالله والي يكي از آدمهايي است كه قطعا در تاريخ انقلاب و تاريخ كشور اسمش خواهد ماند و نامش به نيكي ياد خواهد شد؛ خداوند درجاتش را عالي كند.
من با اينكه ايشان را از نزديك نديده بودم و هيچ يادم نمي آيد كه با ايشان ملاقاتي داشته باشم، اما دورادور ايشان را مي شناختم، مي دانستم كه در بشاگرد مشغول خدمات باارزشي هستند. منطقه را هم من مي شناختم، به قول خودشان، يش گرد. ما ايرانشهر كه بوديم، از منطقه هاي دلگان و بشاگرد و ميناب- چون دلگان سر راه بشاگرد به ايرانشهر است، همه اش سر راه ميناب است- بعضي از دوست و آشناهاي ما با زحمت اين راه سخت و طولاني را طي مي كردند و به ديدن ما مي آمدند. از بشاگرد گاهي پيش من مي آمدند.
يك وقت از آنجا يك پيرمردي آمد كه يك جنبه روحاني داشت- اهل علم نبود، يك پارچه سفيدي سرش پيچيده بود- يادم هم نيست اسمش چه بود. آمد و از فقر آن مردم شكايت مي كرد. يك عبارتي بكار برد كه از بس من خوشم آمد، بعد از سي و چند سال، تا حالا يادم مانده. گفت: آنجا «هاي هاي آب است و واي واي نان»! آن طرف هاي دلگان آب زياد است، ولي زمين نيست، در نتيجه نان نيست. قبل از انقلاب مثل اينكه اينجا به كل وجود خارجي نداشت، يعني دستگاه هاي حكومتي اصلا به آنجا اعتنايي نداشتند.
آن وقت بعد از انقلاب، يك مرد جوان مؤمن انقلابي پا مي شود مي رود آنجا، همه دلبستگي هايش را، از شهر و خانه و زندگي، به مركز ماموريت منتقل مي كند و برادرهايش را هم مي كشاند، دنبال خودش مي برد. شماها هم انصافا ايستاديد... شما زندگي و خانواده و زن و بچه و مادر و پدر و همه اينها را گذاشتيد اينجا، رفتيد آنجا بي سروصدا مشغول خدمت شديد، نه جايي ثبت كرديد، نه جايي تابلو زديد. بعضي ها هستند، هر كاري مي خواهند بكنند، قبل از اينكه كار انجام بگيرد، تابلويش را مي زنند! مدتها اين تابلو آنجاست، هيچ كاري هم انجام نگرفته. بعضي ها هم نه، كار را انجام مي دهند، هيچ تابلويي هم ندارد. كار مرحوم حاج عبدالله والي و شماها از اين نوع دوم است، يعني بي تابلو رفتيد و براي خدا كار واقعي كرديد، اينها خيلي باارزش است. شما بدانيد، اينجور كارهاي بي سروصدا و خاموش و خالصانه، نه فقط براي شما پيش خداي متعال درجه و مرتبه درست مي كند، بلكه در كل بناي جمهوري اسلامي اثر مي گذارد، مثل سيماني است كه در يك بنايي تزريق كنند و آن را مستحكم كنند. با انجام اين جور كارهاي مخلصانه، بناي جمهوري اسلامي مستحكم مي شود بدون اينكه كسي بفهمد. يعني وقتي در گوشه و كنار كشور، در بين مردم، كساني هستند كه كار را براي خدا مي كنند، كار را مخلصانه انجام مي دهند، دنبال هياهو و جلب نظر اين و تحسين آن نيستند، يكي از خواصش اين است كه اصلا خود اين بنا را مستحكم مي كند، مثل روحي كه در يك كالبدي بدمند. بنابراين، اين كارهاي شماها اينجور ارزش دارد...
اين اخلاص و تداوم كار، خيلي ارزش دارد. ببينيد، در اين كارهاي معنوي و توسلات و دعا و ذكر و اينها هم روايت داريم كه كار را تداوم بدهيد. در روايت دارد كه حداقل مدتي كه شما يك عملي را انجام مي دهيد، يك سال باشد. فرض بفرماييد شما بنا مي گذاريد يك نمازي را كه مستحب است، هر شب يا در شب معين خودش در هفته، بخوانيد. مي گويند حداقل يك سال اين را ادامه دهيد، هرچند بهتر اين است كه انسان تا آخر عمر ادامه بدهد. يعني تداوم، يك عنصر جديدي است غير از خود اصل شروع عمل. «فلذلك فادع واستقم كما امرت». (2) استقامت، يعني همين كار را در همان خط و جهت درست دنبال كردن. الحمدلله شما استقامت كرديد...
اين را هم من به شما خانم ها- بخصوص همسران- بگويم؛ بخش عمده از ثواب كاري كه انجام مي گيرد، مال شماست، چون شماها اگر چنانچه همراهي نمي كرديد، نق مي زديد، دعوا مي كرديد- اين چه وضعي است؟ اين چه زندگي اي شد؟ شما كه اينجا پيداتان نمي شود- مردان شما ديگر طاقت نمي آوردند. بالاخره هرچه هم آدم انگيزه داشت، ديگر نمي توانست. اين همراهي شماهاست كه به اينها دل داد، جرات داد و رفتند؛ اينها خيلي مهم است...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-حاج عبدالله والي را مي توان يكي از اسوه هاي درخشان عمل و اقدام جهادي دانست كه در لبيك گويي به اشاره حضرت امام(ره) كه فرموده بودند: «به داد بشاگرد برسيد!» به منطقه دورافتاده و محروم بشاگرد هجرت كرد.
حاج عبدالله والي در عمل به تكليف، سالها با بشاگردي ها نفس كشيد و با آنان زندگي كرد. وي در بيست و سه سال خدمت و تلاش مخلصانه اين ديار محروم را به آباداني نسبي رساند به طوري كه حقيقتا مي توان او را نمادي از «مديريت جهادي» دانست. اين هجرت و جهاد عظيم، سال 1361 آغاز و در هشت ارديبهشت 1384 با رحلت او پايان گرفت. روحش شاد.
2- شورا: 15
 

 



10هزار خانواده در شهر پرند با حضور رئيس جمهور صاحبخانه شدند

رئيس جمهور اسلامي ايران با بيان اينكه برخي از افراد با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند، گفت: حرف هاي بي پايه كشور را به عقب مي اندازد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي نژاد صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداري از 10 هزار واحد مسكن مهر در شهر جديد پرند با اشاره به اينكه اكنون مسكن مناسب در كشور وجود دارد، اظهار داشت؛ غرب تهران هشتگرد، جنوب غرب تهران پرند و شرق تهران پرديس از جمله اماكني هستند كه طرح مسكن مهر به صورت گسترده در آنها در حال اجراست و تاكنون واحدهاي زيادي در آنها ساخته شده است، اين اماكن از لحاظ طبيعت و آب وهوا داراي ظرفيت هاي فراواني براي ساخت و ساز هستند.
رئيس جمهور اسلامي ايران عنوان كرد: با احداث واحدهاي مسكوني مسكن مهر، شهر جديد پرند به يكي از زيباترين شهرهاي كشور تبديل مي شود به شرطي كه در حين ساخت مسكن مهر، زيرساخت هاي لازم در بخش هاي مختلف فراهم شود.
احمدي نژاد ادامه داد: با طراحي خوب اخيرا 75 هزار واحد مسكن مهر در اين منطقه طراحي شده كه قرار است تا 200 هزار واحد برسد، در اين زمينه مسئولان بايد زمين و امكانات مورد نياز را قبل از ارائه تذكر من تامين كنند.
رئيس جمهور با تاكيد بر بازسازي بافت هاي فرسوده تهران و حاشيه آن تصريح كرد: مردم بايد در فضاي مناسبي زندگي كنند.
وي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر برخي از افراد با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند و براي نظر مخالف خود استدلال هاي مختلفي مي آورند كه اگر ظرفيت مسكن در تهران افزايش يابد مهاجرت اتفاق مي افتد و با همين استدلال هاي سطحي، خواهان محدوديت هاي شديد در اين بخش هستند.
احمدي نژاد گفت: در واقع اين افراد با حرفي كه پايه علمي ندارد، مي خواهند كه استان اصلي و مركز اداره كشور پيشرفت نكند، 20 سال است كه بابرداشتهاي غير عالمانه چهره شهر آن طور كه بايد در خور ملت ايران نيست. اما با اجراي طرح مسكن مهر باورهاي نادرست در اين بخش از بين رفت.
احمدي نژاد افزود: در بحث مسكن مهر، عده كمي در برخي از مناطق تهران كل كشور را تحت تاثير قرار دادند و موضع گرفتند و اعلام كردند كه رفع مشكل مسكن در كشور شدني نيست اما با توجه به قابليت ها و ظرفيت هاي ايران اسلامي، اين مهم نيز تحقق مي يابد.
وي اضافه كرد: طي چند سال گذشته فضاي خودباوري و اعتماد به نفس ملي كشور از سوي دشمنان تضعيف شد و شخصيت عظيم ملت ايران را زير سوال بردند اما هم اكنون ملت ايران به جايگاه قابل توجهي در سطح جهان رسيده است.

 



در مكتب امام

حرف حق را بزنيد
از چه مي ترسيد؟!
كسي كه خدا را دارد از چه بايد بترسد؟!
شمايي كه براي خدا بخواهيد كار بكنيد از چه قدرتي مي ترسيد؟
مي ترسيد كه شهيد بشويد؟
شهادت ترس دارد؟!
مي ترسيد حبس بشويد؟
حبس در راه خدا ترس دارد؟!
مي ترسيد شكنجه بشويد؟
شكنجه در راه خدا اشكال دارد؟!...
صحيفه نور ـ ج 18 ـ ص 278

 



ديدار رئيس مجلس با علما و مراجع تقليد در قم

مراجع عظام تقليد در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي از گراني ها اظهار نگراني كرده و از مسئولان خواستند به مشكلات و دغدغه هاي مردم رسيدگي كنند.
علي لاريجاني پنجشنبه گذشته با حضور در شهر مقدس قم با علما و مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدارهاي جداگانه، مراجع عظام تقليد و علما با اظهار نگراني و انتقاد از روند رو به رشد قيمت ها خواستار برخورد ريشه اي با اين معضل شدند.
آيت الله مكارم شيرازي از نامه هاي مردم گفت كه گراني ها را مورد توجه قرار داده اند و تأكيد كرد كه نمي شود شيرفروش و نانوا را مجبور كرد كه ارزان بفروشند و مشكل گراني را بايد از ريشه برطرف كرد.
آيت الله مكارم شيرازي همچنين به دغدغه هاي فرهنگي اشاره و از وزارت ارشاد انتقاد كرد كه به «فيلم هاي وحشتناك» اجازه پخش مي دهند و گفت كه صدا و سيما در مسائل اخلاقي و فرهنگي خوب عمل نكرده است.
اين مرجع تقليد دريافت جريمه ديركرد را خلاف شرع و ربا دانست و تأكيد كرد: بايد فكري به حال وضع كنوني بانك ها و گراني ها و موارد ديگر كرد.
آيت الله صافي گلپايگاني نيز در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي با ايشان با انتقاد از روند افزايش مهريه ها گفت: براي گراني ها بايد عوامل آن جست وجو و برطرف شود.
آيت الله صافي نيز همانند آيت الله مكارم شيرازي دريافت جريمه ديركرد را ربوي اعلام كرده و گفت: چنين دريافت هايي حرام است.
آيت الله جوادي آملي نيز در ديدار لاريجاني با ايشان ضمن تأكيد بر لزوم تعامل سه قوه از گراني ها و نارضايتي مردم سخن گفته و تأكيد كرد: مجلس مي تواند در اين راستا گام هايي بردارد.
وي همچنين از نظام بانكي كشور انتقاد كرد و گفت: مردم علاوه بر پرداخت سودهاي كلان بايد تا آخر عمر بدهكار باشند كه اين با مواضع اسلام مغايرت و منافات دارد.
رئيس مجلس همچنين در ديدار با آيت الله شبيري زنجاني در مورد گراني هاي اخير گفت كه مجلس تلاش مي كند مصوبات و قوانين بر حل مشكلات مردم تمركز داشته باشد اما پيگيري مطالبات مردم در گرو اجراي صحيح قانون توسط دولت خواهد بود.
لاريجاني همچنين تصريح كرد كه مجلس بايد نظارت بيشتري بر اجراي قوانين داشته باشد.
گفتني است رئيس مجلس شوراي اسلامي با آيت الله سبحاني و آيت الله موسوي اردبيلي نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



امام جمعه قم: فتنه بدحجابي اگر توسعه يابد گريبان همه را مي گيرد

امام جمعه قم از آسيب هاي بي توجهي به بدحجابي هشدار داد و گفت: اگر اين فتنه ها توسعه يابد گريبان همه را مي گيرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله رضا استادي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم با اشاره به طرح مقابله با بدحجابي كه از سوي نيروي انتظامي در حال برگزاري است، اظهار داشت: كسي كه با وضعيت نامناسب وارد جامعه مي شود فتنه هايي است كه اگر دنباله اي داشته باشد علاوه بر اينكه خود آن فرد را دچار مشكل مي كند بلكه جامعه را آسيب مي زند.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي به عنوان امر به معروف و نهي از منكر در مسئله حجاب و عفاف تصميم گرفت طبق قانون كاري انجام دهد اين طرحي نيست كه متعلق به اصلاح طلبان يا اصولگرايان باشد بلكه بحث توجه به احكام دين مطرح است و همه بايد با اين طرح موافق باشند.
امام جمعه قم تأكيد كرد: گاهي از كلمه برخورد سوءاستفاده مي شود كه نيروي انتظامي برخورد مي كند اينكه گفته شود برخورد مي كنيم به معناي بگير و ببند نيست بلكه نيروي انتظامي افراد بدحجاب را به مكاني منتقل مي كند كه لباس هاي مناسبي بپوشند و با وضعيت زننده وارد جامعه نشوند.
آيت الله استادي اين حركت نيروي انتظامي را نوعي نهي از منكر با اخلاق اسلامي دانست و افزود: همه بايد از اين طرح حمايت كنند و نيروي انتظامي نيز نبايد از انتقادهاي بيجا به خودشان ترسي راه بدهند.
رئيس شوراي عالي حوزه هاي علميه تصريح كرد: مقام معظم رهبري، مراجع عظام تقليد و همه كساني كه سوز دين دارند با اين طرح موافق هستند و كساني كه با وضعيت زننده وارد جامعه مي شوند نسبت به اعمال خود آگاه نيستند و بايد آنها را متوجه عواقب خطرناك رفتارشان كرد وگرنه ممكن است اين فتنه ها توسعه يابد و گريبان همه را بگيرد و ممكن است بعداً پشيمان شويم كه اين پشيماني سودي نخواهد داشت.
آيت الله استادي در بخش ديگري از سخنان خود توصيه هاي اخير مقام معظم رهبري به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را نوعي درس اخلاق دانست و تأكيد كرد: همه ما علاوه بر نمايندگان مجلس و مسئولان دولتي بيش از هر چيزي به معنويت و اخلاق نياز داريم.
امام جمعه قم تأكيد كرد: ما بيش از ماديات و حل مشكلات زندگي به معنويات نياز داريم.
وي سكوت در برابر منكرات را اقدامي غيرخداپسندانه توصيف كرد و افزود: هركسي كه با منكرات مواجه بشود وظيفه دارد امر به معروف و نهي از منكر كند.
آيت الله استادي با اشاره به سفارش هاي مقام معظم رهبري در مورد رعايت هزينه ها، گفت: اين سفارش ايشان براي همه ملت نياز است و اگر همه مراعات كنند نتيجه خوبي براي نظام دارد.
خطيب جمعه قم تصريح كرد: گاهي كارهايي به اسم كار فرهنگي و در كاغذهاي گرانقيمت انجام مي شود كه واقعاً بي ثمر است.
امام جمعه قم ادامه داد: روحانيون هم از اين مسئله مستثني نيستند و يادمان باشد كه بيت المال سرمايه اي براي كشور و ضعيفان است.
آيت الله استادي با انتقاد از صرف هزينه هاي كلان براي اجاره سالن هاي عقد و ازدواج، گفت: ما بايد به افرادي كه اينگونه خدمات را ارائه مي دهند سفارش كنيم كه سالن هاي كوچكتري بسازند تا هزينه ها كمتر شود.

 



آيت الله آملي لاريجاني: ادعاي خط دادن دستگاه قضا به متهمان تهمتي بيش نيست

رئيس قوه قضائيه با اشاره به برگزاري دادگاه هاي فساد بانكي و بيمه ايران گفت: متاسفانه متهمان شگرد خاصي را دنبال مي كنند و در حالي كه خود دارند غرق مي شوند، اسامي عده اي را مي برند كه وظايف نابهنجار خود را تلطيف بخشند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در نشست روساي دادگستري سراسر كشور با بيان اينكه مسئوليت دستگاه قضايي بسيار خطير است، اظهار داشت: اهميت مسئوليت هاي قوه قضائيه به حسب آنچه در قانون اساسي آمده، امكان تحقق خارجي ندارد؛ مگر اينكه دستگاه قضايي، مستقل و مقتدر باشد.
وي ادامه داد: اگر براي وظايفي كه در قانون اساسي برعهده قوه قضائيه گذاشته اند اقتدار اجرا وجود نداشته باشد بي فايده است و اين اقتدار و استقلال جز در سايه عدالت حاصل نمي شود.
رئيس دستگاه قضايي افزود: در اين چند ماهه بحث برخورد با مفاسد اقتصادي و اجتماعي رنگ و بوي ديگري پيدا كرده است، به ويژه رسيدگي به پرونده هاي فساد بزرگ مالي و بيمه. تشكيل اين دادگاه ها نشان داد كه عزم قوه قضائيه براي برخورد جزم است.
آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: در هنگام رسيدگي به اين پرونده و حتي قبل از آن جوسازي هايي در درون و بيرون عليه قوه قضائيه صورت گرفت. رسانه ها به ويژه رسانه هاي خارجي القا مي كردند كه قوه قضائيه توان برخورد ندارد. اما بحمدالله دستگاه قضايي با كار و تلاش بسيار مسئولان به ويژه قضات و كارشناسان نشان داد كه در مسئله برخورد با مفاسد اقتصادي قاطع و مصمم هستند.
وي افزود: تشكيل اين دادگاه ها مسلما اثر خوبي بر اعتماد مردم دارد و آنها متوجه مي شوند كه بحث برخورد با مفاسد اقتصادي شعار نبوده و يك واقعيت است؛ اما نكته اينجاست كه ممكن است عمل به مسئوليت هايمان عوارض طبيعي به دنبال داشته باشد.
آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: در جريان دادگاه مفاسد اقتصادي و بيمه و دادگاه هاي مشابه دو راه پيش روي ما نبود، نخست اينكه دادگاه علني برگزار شود و ديگري اينكه رسيدگي به صورت غيرعلني باشد، اگر دادگاه ها را غيرعلني برگزار مي كرديم باب شايعات و تهمت را براي دستگاه قضايي باز كرده بوديم و به معنايي شايد كل نظام را زير سوال مي بردند كه گويا نظام از رسيدگي علني به اين مفاسد خوف دارد.
رئيس دستگاه قضايي يادآور شد: البته برگزاري دادگاه علني نيز مشكلاتي دارد كه در اين چند وقت بروز كرده است. كساني از قوه قضائيه گلايه مند مي شوند، متاسفانه متهمان شگرد خاصي را دنبال مي كنند و در حالي كه خود دارند غرق مي شوند، اسامي عده اي را مي برند كه وظايف نابهنجار خود را تلطيف بخشند. اسم اشخاص در دادگاه ها برده مي شود و از قوه قضائيه گلايه مند مي شوند در حالي كه اين عارضه رسيدگي علني است.
وي يادآور شد: البته قضات ما بارها تذكر داده اند كه درج اسامي افراد قبل از قطعيت با شكايت قابل تعقيب و برخورد است. نمي توان دادگاه را علني برگزار كرد و اين عوارض وجود نداشته باشد.
به گزارش ايسنا، آملي لاريجاني با اظهار تأسف گفت: گاهي تهمت هايي را به قوه قضائيه مي زنند كه دستگاه قضايي دارد به اينها خط مي دهد كه اين تهمتي بيش نيست و مطمئنا در اين پرونده دستگاه قضايي به انجام وظايف خود مي پردازد. باب اين گلايه بايد در دستگاه قضايي بسته باشد و در حقيقت بايد دستگاه قضايي را براي مبارزه با مفاسد اقتصادي تشويق كنند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به جلسات علني مجلس گفت: تبعات برگزاري علني دادگاه ها شايد شبيه جلسات علني مجلس باشد، در جلسه علني مجلس نيز فردي بلند مي شود، مطلبي را بيان مي كند كه ممكن است خلاف باشد، اما علني بودن هم داراي فوايد و هم داراي عوارضي است.
رئيس دستگاه قضا افزود: ايراد به متهمان در اين پرونده ها اين است كه چرا در مسير غيرقانوني سير كردند؛ چرا كارگزاران دولتي خلاف قانون گشايش اعتباري براي فلان شخص انجام دادند و يا رشوه اي توسط افرادي گرفته شده است. ما هيچ وقت از كار صحيح اقتصادي گلايه مند نبوده ايم بلكه از آن حمايت مي كنيم.
وي گفت: شنيده شده كه بانك ها در پرداخت اعتبارات به توليدگران و كارآفرينان تعلل مي كنند، اما سخن اين است كه برخورد قوه قضائيه با مفاسد اقتصادي دو وجهي است؛ از جهتي داراي بازدارندگي و از طرف ديگر مويد استفاده صحيح از بهره مندي هاي اقتصادي است.
آملي لاريجاني ادامه داد: همانطور كه در فرمايش مقام معظم رهبري آمده است، برخورد با مفاسد اقتصادي راه را براي استفاده صحيح از بهره مندي هاي كشور باز مي كند، قوه قضائيه كمك كار كساني است كه مي خواهند در كشور فعاليت صحيح اقتصادي داشته باشند. حرف ما اين است كه ما به كساني كه فعاليت صحيح اقتصادي دارند، كمك مي كنيم.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه رسيدگي هاي قانوني ادامه مي يابد، به مسئولان قضايي در سراسر كشور تاكيد كرد كه اين موضوع را براي مسئولان دولتي تبيين كنند كه ما هيچ برنامه اي نداريم كه از اشتغال و كار صحيح ممانعت كنيم.
گفتني است، در نشست شوراي روساي دادگستري هاي كل كشور كه متشكل از روساي استان هاي كشور است، آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه نكاتي را نيز به روساي كل دادگستري هاي كشور متذكر شد.

 



صالحي در اجلاس كابل: افغانستان در پرتو حضور نظامي برخي كشورها به عرصه رقابت هاي امنيتي تبديل شده است

وزير امور خارجه كشورمان گفت: برخي كشورها براي تحقق اهداف فرامنطقه اي، قصد طولاني كردن حضور نظامي خود در افغانستان را دارند كه اين كار افغانستان را به عرصه رقابت هاي امنيتي تبديل كرده است.
علي اكبر صالحي رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان كه صبح پنجشنبه در راس هيئتي به منظور شركت در كنفرانس«همسايگان دور و نزديك افغانستان» به اين كشور سفر كرده در سخناني در اين نشست يك روزه به تشريح ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسائل افغانستان به خصوص ضرورت برقراري صلح، ثبات و آرامش در اين كشور پرداخت.
وي اين نشست را مكمل ابتكارات گذشته و زمينه اي براي افزايش همكاري هاي موثر در راستاي منافع و مصالح مردم افغانستان برشمرد و نقش كشورهاي همسايه در روند برقراري صلح و ثبات در افغانستان را مورد تاكيد قرار داد.
وزيرخارجه كشورمان در اين نشست گسترش همكاري هاي منطقه اي براي كمك به توسعه پايدار در افغانستان را از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران خواند و تصريح كرد: ايران براساس تعهدات خود در اجلاس هاي بين المللي، مشاركت فعالي در ابعاد گوناگون از جمله بازسازي افغانستان داشته است.
صالحي در ادامه سخنان خود منتهي به مرزهاي مشترك با افغانستان، امتداد شبكه هاي آب، برق و مخابرات تا مرز اين كشور، افزايش ظرفيت بندر چابهار به عنوان نزديك ترين بندر به خاك افغانستان، احداث پايانه ها و تسهيلات در عوارض و تعرفه هاي گمركي و برقراري پرواز هوايي را از جمله اقدامات كشورمان در حوزه كمك هاي اقتصادي به افغانستان برشمرد.
رئيس دستگاه ديپلماسي با تاكيد بر استحكام مناسبات ديرينه و رو به رشد ايران و افغانستان، مراتب نگراني كشورمان را از رشد فزاينده ناامني، خشونت و كشته شدن انسان هاي بيگناه و همچنين نقض حقوق بشر توسط نيروهاي خارجي را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: متاسفانه حضور 10 ساله نيروهاي خارجي تبعاتي همچون افزايش وخامت اوضاع امنيتي در افغانستان، رشد و نهادينه شدن تروريسم، افزايش توليد و قاچاق موادمخدر، فزوني جرائم سازمان يافته، كشتار وسيع غيرنظاميان، تخريب شهرها و روستاهاي نقاط مختلف افغانستان را به همراه داشته و بر اين اساس ايران از توافق ناتو و افغانستان براي خروج نيروهاي خارجي از اين كشور تا سال 2014 و واگذاري امنيت به نيروهاي ملي استقبال مي كند.
وزيرخارجه در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: شواهد نشان مي دهد برخي كشورها براي تحقق اهداف فرامنطقه اي، قصد طولاني كردن حضور نظامي خود در افغانستان را دارند كه اين امر با جهت گيري كشورهاي منطقه و جامعه جهاني مبتني بر راه حل هاي صلح آميز مغايرت داشته و افغانستان را به عرصه رقابت هاي امنيتي تبديل مي كند.
وي گسترش توليد و قاچاق موادمخدر و مصرف آن را تهديدي براي ايده هاي ارزشمند انساني برشمرد و حل مشكل مبارزه با قاچاق موادمخدر را متضمن اهتمام كامل بين المللي دانست.
رئيس دستگاه ديپلماسي شبكه قاچاق موادمخدر در افغانستان را جز جدايي ناپذير گروه هاي تروريستي دانست كه از درآمد آن براي اهداف تروريستي خود بهره مند مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، وي از فعاليت كشورهاي همسايه افغانستان به دليل تقويت همكاري هاي منطقه اي استقبال كرد و برقراري امنيت و توسعه در افغانستان را نتيجه همكاري هاي كشورهاي منطقه به خصوص همسايگان دانست.
ديدارهاي دوجانبه صالحي
علي اكبر صالحي در حاشيه اين نشست با ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس نيز ديدار و در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه اي و بين المللي به تبادل نظر پرداختند.
وضعيت اتباع ايراني مقيم انگليس، تحولات سوريه و تأكيد جمهوري اسلامي ايران بر ضرورت حل و فصل مشكلات براساس طرح كوفي عنان و همچنين اجلاس آتي جمهوري اسلامي ايران و 1+5 در مسكو از جمله مواردي بود كه از سوي صالحي مورد توجه قرار گرفت.
صالحي همچنين در ديدار با «گيدو وستروله» وزير امور خارجه آلمان ضمن مرور بر روابط في مابين ايران و آلمان ديدگاه كشورمان در خصوص حل موضوع انرژي صلح آميز هسته اي كشورمان براساس راه حل مرضي الطرفين را مورد اشاره قرار داد و با توجه به اجلاس آتي جمهوري اسلامي ايران و 1+5 در مسكو بر استمرار اين رويكرد در اجلاس مسكو تأكيد كرد.
«گيدو وستروله» وزير امور خارجه آلمان نيز در اين ديدار شرايط موجود را فرصت مناسبي براي حل و فصل موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران دانست و ابراز اميدواري كرد كه گفت وگوهاي مسكو با موفقيت برگزار شود.
صالحي همچنين با وزراي امور خارجه و همچنين چند تن از رؤساي هيئت هاي اعزامي از ساير كشورها از جمله تركيه، پاكستان، قزاقستان، تاجيكستان، دبير كل سازمان همكاري اسلامي و همتاي افغاني خود در نشست كابل ديدار و گفت وگو كرد.
ديدار صالحي با كرزاي
وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با رئيس جمهور اسلامي افغانستان، ضمن تقديم پيام احمدي نژاد، رسماً از كرزاي براي شركت در اجلاس كشورهاي غيرمتعهد كه در شهريور ماه در تهران برگزار مي شود دعوت كرد.
در اين ديدار صالحي با ابراز نگراني از ايجاد پايگاه هاي نظامي آمريكا در خاك افغانستان گفت: با توجه به سوابق طولاني آمريكايي ها در دخالت در امور داخلي كشورهاي ديگر، ما نيات و اهداف آنها را صادقانه نمي دانيم و اين موجب نگراني ما است.
وي در اين ارتباط آمادگي كشورمان را براي اجراي پروژه هاي عمراني در افغانستان را اعلام كرد.
رئيس جمهوري افغانستان نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام هاي گرم خود براي رئيس جمهوري كشورمان، دعوت وي را براي شركت در اجلاس كشورهاي عضو عدم تعهد پذيرفت و گفت: ما در عالي ترين سطح در اين نشست شركت مي كنيم.
حامد كرزاي سطح روابط افغانستان با ايران را خوب و كم سابقه توصيف كرد و گفت: روابط دوجانبه تهران و كابل تاكنون به اين ميزان دوستانه و رو به رشد نبوده است.
وي با اشاره به اينكه نگراني جمهوري اسلامي ايران نسبت به امضاء موافقتنامه راهبردي ميان افغانستان و آمريكا را درك مي كند تصريح كرد، اين پيمان اهداف نظامي ندارد و ما بار ديگر تأكيد مي كنيم از خاك افغانستان عليه ايران و هيچ يك از كشورهاي همسايه استفاده نخواهد شد.
گفتني است در نشست همسايگان نزديك و دور افغانستان مقامات 15 كشور منطقه شامل روسيه، چين، هند، ايران، افغانستان، پاكستان، قرقيزستان، قزاقستان، ازبكستان، تركمنستان، آذربايجان، عراق، امارات متحده عربي، عربستان سعودي و تاجيكستان و 14 كشور فرامنطقه اي از جمله آلمان، استراليا، فرانسه، ايتاليا، نروژ و انگليس و 11 سازمان بين المللي و منطقه اي همچون سازمان ملل، سازمان همكاري اسلامي و سازمان شانگهاي حضور داشتند.
وزراي خارجه انگليس، روسيه، دانمارك، قزاقستان، آلمان، پاكستان، تاجيكستان، تركيه و ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا از جمله حاضران در اين نشست بودند.نشست كارشناسان ارشد نيز روز چهارشنبه با هدف تنظيم بيانيه نهايي اجلاس برگزار شد.
گفتني است، صالحي شامگاه پنج شنبه كابل را به مقصد تهران ترك كرد.

 



تشييع پيكر شهداي گمنام در شهرهاي ايران

سرويس شهرستانها-
مراسم تشييع پيكر شهداي هشت سال دفاع مقدس در شهرهاي مختلف كشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مراسم تشييع هفت شهيد هشت سال دفاع مقدس پنجشنبه گذشته در اصفهان برگزار شد. در اين مراسم تشكل هاي مردمي با حضور گسترده خود پيكر مطهر 6 شهيد گمنام و يك شهيد داراي نام و مشخصات در شهر اصفهان را از ميدان امام حسين(ع) به سمت ميدان فيض و گلستان شهداي اين شهر تشييع كردند.
در ادامه مراسم يك شهيد داراي نام در گلستان شهداي اصفهان به خاك سپرده شد و پيكر 3 شهيد گمنام در شهر هرند و 2 پيكر شهدا در قمصر كاشان و يك شهيد نيز در سايت هسته اي نطنز به خاك سپرده شدند.
گزارش خبرنگار كيهان از همدان نيز حاكي است پيكر 30 شهيد عصر پنجشنبه وارد همدان شد و در ميان استقبال پرشكوه مردم اين شهر، از ميدان امامزاده عبدالله تا ميدان آرامگاه بوعلي و سپس به سمت ميدان دانشگاه تشييع شد و از آن محل نيز جهت برگزاري مراسم شب وداع با شهدا به گلزار معطر شهيدان- باغ بهشت- انتقال يافت.
بنابر همين گزارش، 28 تن از شهداي مذكور، از شهيدان گمنام دفاع مقدس هستند كه پيكر آنان امروز مصادف با سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) در شهرهاي همدان، مريانج، قهاوند، ملاير، تويسركان، بهار، اسدآباد، لالجين، كبودرآهنگ تشييع مي شود.
همچنين پيكر مطهر دو تن از شهداي شناسايي شده، به نام شهيد سيدرضا حسيني در همدان و شهيد روح الله عباسي خجسته در كبودرآهنگ، روز گذشته پس از برگزاري نماز جمعه، بر روي دستان نمازگزاران در اين دو شهر تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، پيكر دو شهيد گمنام پنجشنبه وارد فيروزكوه شد و مردم متدين اين شهر دعاي كميل و زيارت ندبه را در كنار پيكر اين شهيدان قرائت كردند. پس از برگزاري نماز جمعه پيكر شهداي گمنام بر روي دستان نمازگزاران تشييع شد قرار است اين شهيدان در دانشگاه آزاد اسلامي فيروز كوه به خاك سپرده شوند. همچنين پيكر سه تن از شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس پس از برگزاري نماز جمعه بر روي دستان مردم متدين شهر مرزي ماكو تشييع شد. فرماندار ماكو به ايرنا گفت پيكر اين شهيدان صبح امروز در پارك شورا بخاك سپرده مي شود. به گزارش ايرنا پيكر 6 شهيد گمنام پنجشنبه وارد كرمانشاه شد و مردم اين شهر دعاي پرفيض كميل را در كنار پيكر اين شهيدان خواندند. مراسم تشييع پيكر شهداي گمنام در كرمانشاه بعد از نماز جمعه انجام شد و آنها به شهرستان اسلام آباد غرب و هرسين انتقال يافتند. قرار است پيكر اين شهدا با حضور مردم اسلام آباد غرب و هرسين تشييع و به خاك سپرده شوند. گفتني است اين شهدا كه بين 16 تا 24 سال سن دارند، در كاروان «فرزندان روح الله در آغوش روح الله»، در سوم خرداد سال جاري به ميهن اسلامي بازگشتند و مربوط به عمليات هاي قدس 5، والفجر 8 و خيبر هستند كه پيكر آنان در مناطق عملياتي فاو و مجنون كشف شده اند.

 



در آستانه مذاكرات مسكو رسانه هاي غربي : 1+5 چاره اي جز پذيرش غني سازي ايران را ندارد

دور جديد مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 كه قرار است دو روز ديگر در مسكو آغاز شود، رسانه هاي غربي محور اين گفت وگوها را بحث بر سر غني سازي اورانيوم در ايران اعلام نموده و تاكيد كردند كه 1+5 چاره اي جز كنار آمدن با اين موضوع را ندارد.
روزنامه هافينگتون پست در اين باره نوشت، هيچ كدام از فشارها عليه ايران نتوانسته اند در محاسبات هسته اي اين كشور تاثيري داشته باشند. در واقع فعاليت هاي هسته اي ايران به پيشرفت خود ادامه مي دهند. اين كشور در سال 2002 تعداد محدودي سانتريفيوژ داشت اما هم اكنون حدود 10000 سانتريفيوژ و انباري از اورانيوم غني شده دارد.
هافينگتون پست سپس با صراحت مي نويسد: مهمترين نكته اي كه بايد توجه كرد اين است كه ايران «دانش هسته اي» را دارد و به سادگي آن را كسب نكرده بنابر اين هيچ اميدي به پايان برنامه هاي غني سازي اين كشور نيست و بهتر است 1+5 در مسكو با اين مسئله كنار بيايد.
به نوشته اين روزنامه اگر شرايط مذاكرات استانبول پذيرفته شوند آنگاه تنش ها نيز برطرف مي شود. رويكرد «گام در برابر گام» باعث مي شود تا دو طرف بجايي كه بخواهند به هم آسيبي برسانند به يكديگر كمك كنند.
از ديدگاه اين روزنامه، مصادف شدن اين مذاكرات با سال انتخابات رياست جمهوري آمريكا اين اجازه را به اوبامايي كه پشت سرش نتانياهوي اسرائيلي و برخي جنگ افروز ديگر در كنگره هستند نمي دهد تا وي سياست معقولي در پيش گيرد و اين جاست كه اروپا بايد ميدان داري كند.
روزنامه «چاينا ديلي» هم در گزارشي نوشت: واشنگتن بايد موضع جديدي را اتخاذ كرده و با پذيرش فعاليت هاي هسته اي ايران فشار براي تحريم هاي همه جانبه را كه هواداري نيز ندارد متوقف كند و در عين حال اين كشور بايد از «بكارگيري زور» بر عليه ايران خودداري كند.
روزنامه نيويورك تايمز نيز با اشاره به اين كه غني سازي اورانيوم برگ برنده ايران در مذاكرات مسكو است نوشت: اين حقيقت را نبايد ناديده گرفت كه ايران توانسته به طور يكنواخت و تدريجي غني سازي اورانيوم خود را گسترش دهد.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه افزود: غني سازي باعث افتخار ايراني هاست و برگ برنده آنها در مذاكرات هسته اي به شمار مي رود. نكته اينكه گزارش هاي آژانس اتمي از پيشرفت شگفت انگيز ايران خبر مي دهند. از لحاظ تئوري هدف وادار كردن تهران به توقف غني سازي اورانيوم و شفاف سازي درباره فعاليت هاي هسته اي آن است اما همانطور كه هر ديپلمات ايراني مي گويد پيمان منع اشاعه هسته اي (ان پي تي) هيچ محدوديتي درباره ميزان غني سازي قائل نشده و صرفا كشورها را از تبديل تلاش هاي غيرنظامي به سوي اهداف نظامي منع كرده است. ايران نيز تاكيد دارد اورانيوم را براي سوخت راكتورهاي خود نياز دارد و نه بمب.
به نوشته نيويورك تايمز، برخي كارشناسان غربي كه موافق موضع قانوني ايران هستند، بر اين باورند كه مشكل پيمان منع اشاعه هسته اي و نقاط ضعف آن است نه ايراني ها.
نيويورك تايمز در پايان نوشت: امروز هدف فوري مذاكرات 1+5 با ايران وادار كردن تهران به تعليق غني سازي 20 درصد است؛ درخواستي كه از تقاضاي اوليه براي عدم غني سازي بود بسيار فاصله دارد.
روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» هم در اين باره نوشت: پذيرش حق غني سازي اورانيوم، شرط اصلي ايران براي مذاكرات مسكو است.
ساينس مانيتور افزود، تهران درخواست كرده است كه در نشست هفته آتي اين كشور با 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) در مسكو، قدرت هاي غرب رسما حق اين كشور براي غني سازي اورانيوم را به رسميت بشناسند.
براساس اين گزارش، اين درخواست ايران يكي از 5 پيشنهادي است كه ايران در نظر دارد در ميز مذاكرات هفته آينده با گروه 1+5 مطرح كند.
روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور در ادامه گزارش خود تصريح كرد كه اظهارات مقامات ايراني در هفته هاي اخير همگي تاكيد بر حق انكارناپذير اين كشور براي غني سازي اورانيوم دارد.
رايزني اوباما و ملك عبدالله
همزمان با جوسازي صهيونيست ها عليه مذاكرات مسكو
باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و ملك عبدالله، پادشاه عربستان روز پنجشنبه درباره برنامه هسته اي كشورمان تلفني گفت وگو كردند.
خبرگزاري رويترز با اعلام اين خبر گزارش داد: كاخ سفيد به جزئيات مذاكرات باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و عبدالله پادشاه عربستان اشاره اي نكرد اما اين مذاكره تلفني در حالي انجام گرفت كه سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) درخصوص حفظ محدوديت هاي توليد با وجود پيشنهاد عربستان براي افزايش خروجي در اواخر سال جاري موافقت كرد.
اين گفت وگو همچنين دو هفته پيش از اجرايي شدن تحريم آمريكا عليه تبادلات نفتي با ايران و ممنوعيت هاي اتحاديه اروپا درخصوص تبادلات با ايران انجام گرفت.
براساس بيانيه كاخ سفيد «دو طرف بر رابطه دوجانبه محكم ميان آمريكا و عربستان تاكيد و درباره طيفي از مسائل مورد علاقه طرفين به عنوان بخشي از مشورت هاي جاري ميان دو طرف مذاكره كردند.»
همزمان با مذاكرات سران آمريكا و آل سعود درباره ايران صهيونيست ها نيز بار ديگر ادعاهاي خود را در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 تكرار كردند.
به گزارش فارس روزنامه صهيونيستي هاآرتص، «شائول موفاز» پنج شنبه در كنفرانسي در دانشگاه بارايلان با اشاره به نشست مسكو گفت: اگر مذاكرات ميان ايران و غرب به شكست منجر شود، گزينه اي جز دخالت بين المللي باقي نمي ماند.

 



تاكيد دوباره روسيه بر حضور ايران در نشست حل بحران سوريه

علي رغم مخالفت كشورهايي مانند آمريكا و انگليس، وزير امور خارجه روسيه در كنفرانسي مطبوعاتي به همراه همتاي عراقي خود در مسكو مجددا بر ضرورت شركت ايران در كنفرانس بين المللي مربوط به سوريه تاكيد كرد.
«سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه روز جمعه در كنفرانس مطبوعاتي در پايان مذاكرات خود با «هوشيار زيباري» وزير امور خارجه عراق در مسكو اعلام كرد كه مقامات اين كشور معتقدند حضور ايران در كنفرانس بين المللي مربوط به سوريه كه روسيه مبتكر برگزاري آن است، كاملا ضروري خواهد بود.
به گزارش فارس به نقل از نووستي، لاوروف گفت: دعوتنامه براي همه شركت كنندگان بالقوه در اين كنفرانس، از جمله براي جمهوري اسلامي ايران ارسال شده است و ما معتقديم كه حضور ايران در اين نشست بسيار ضروري است، اگر ما همه با اين مسئله موافق هستيم كه تلاش هاي بين المللي بايد به روي توقف خشونت ها ( در سوريه) و تغيير روند اوضاع كنوني به مسير سياسي متمركز باشد.
به گفته وزير خارجه روسيه، در زمان فراهم سازي مقدمات برگزاري اين نشست بين المللي درخصوص سوريه براي مقامات مسكو چند اصل بسيار مهم است كه يكي از آنها تركيب شركت كنندگان در اين كنفرانس است. وي يادآور شد: مسلما اين تركيب بايد در برگيرنده تركيبي از همه نقش آفرينان اصلي خارجي در اوضاع سوريه و منطقه خاورميانه باشد.
لاوروف يكبار ديگر اعلام كرد كه در ميان شركت كنندگان در كنفرانس مربوط به سوريه بايد همه اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل (شامل روسيه، آمريكا، چين، فرانسه و انگليس)، همسايگان سوريه، از جمله لبنان، اردن، عراق، تركيه و همچنين ايران و البته نمايندگان بلندپايه سازمان ملل متحد، اتحاديه عربي، سازمان كنفرانس اسلامي و اتحاديه اروپا حضور داشته باشند.
وزير امور خارجه عراق نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد كه هيچ نشست بين المللي در رابطه با اوضاع سوريه نمي تواند بدون شركت ايران در آن نتيجه بخش باشد.
وي گفت: عراق به عنوان همسايه نزديك سوريه معتقد است كه هيچ كنفرانس بين المللي براي حل و فصل مشكلات كنوني در سوريه بدون مشاركت ايران غيرقابل قبول است.
زيباري همچنين ابراز اميدواري كرد كه كنفرانس آتي در مورد سوريه كه روسيه مبتكر برگزاري آن است موفق بوده و سهم مهمي در تحقق طرح صلح كوفي عنان در حل و فصل مناقشه در سوريه داشته باشد.

 



در پي انتشار گزارش تحقيقي درباره كشتي مرمره
رسانه هاي رژيم صهيونيستي سياست نتانياهو در قبال ايران را زير سوال بردند

انتشار گزارش چگونگي مديريت حمله رژيم صهيونيستي به كشتي مرمره در سال 2010 تحت نظارت بنيامين نتانياهو، انتقادات شديدي را عليه او در رسانه هاي اين رژيم موجب شد و توانايي او براي يك حمله احتمالي به ايران را به شدت زير سوال برد .
گزارش 153صفحه اي روز پنج شنبه درباره نحوه مديريت برخورد با كشتي مرمره توسط رژيم صهيونيستي، بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراك، وزير جنگ اين رژيم را با انتقادات زيادي مواجه كرد. حمله به اين كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه براي ساكنين غزه به كشته شدن 9 تبعه تركيه منجر شد .
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، منتقدين به روند به شدت معيوب تصميم گيري كه در گزارش ذكر شده اشاره كرده و آن را باعث زير سوال بردن توان نتانياهو و باراك براي اتخاذ تصميمات عاقلانه در مسايلي مهم نظير حمله عليه برنامه هسته اي ايران مي دانند .
روزنامه يديعوت آحارانوت در اين باره نوشت: اگر اين روش مديريت يك موضوع ساده نظير توقف كشتي متعلق به تركيه است، چه كسي باور خواهد كرد كه در آماده شدن براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران بتوانيد به شكلي متفات اوضاع را مديريت كنيد .
اين روزنامه افزود كه روند تصميم گيري تحت نظر نتانياهو با «نواقص قابل توجهي» روبرو است و نتانياهو نه با گروه وزيران ارشد و نه شوراي امنيت ملي درباره مرمره مشورت و مذاكره رسمي نداشته است و در عوض مذاكرات جداگانه و خصوصي با باراك و آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه داشته كه هيچ كدام مستند نشده است .
سيما كادمون، مفسر اين روزنامه در گزارش ديگري نوشت: اين گزارش يك مساله را روشن مي سازد كه هيچ كس نمي تواند آن را زير سوال ببرد و آن اين است كه ما دلايل خوبي براي نگراني داريم كه نامشان نتانياهو و باراك است. وي افزود: اگر اين چيزي است كه در مهمترين دفتر دولتي در خصوص يك كشتي رخ مي دهد، در وقايع بزرگ تر نظير بمباران ايران خدا بايد به دادمان برسد چون نتانياهو و باراك افرادي هستند كه درباره چنين اقدامي تصميم گيري مي كنند. وي ادامه داد: چه كسي مي تواند تضمين كند كه روند تصميم گيري در چنين قضيه اي بهتر باشد وتمام مسايل و سناريوها بررسي شود؟

 



رئيسي دادستان ويژه روحانيت شد

طي حكمي از سوي مقام معظم رهبري ،جحت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي به عنوان دادستان ويژه روحانيت منصوب شد.
به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمين رئيسي معاون اول قوه قضائيه با حفظ سمت به عنوان دادستان ويژه روحانيت منصوب شد.
وي همچنان معاون اول قوه قضائيه نيز خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14