(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 خرداد 1391 - شماره 20236

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حسينيه جهاني
آملي لاريجاني : مسجد بهترين فضا براي حل بسياري از اختلافات و دعاوي است
ديپلمات لبناني: آمريكا از قدرت ايران مي ترسد
طرح فوريتي 26 نماينده براي حذف تعطيلات تابستاني مجلس
معاون وزير خارجه: ايران از سوريه و اصلاحات اسد حمايت مي كند
اتمام پروژه قطار گلبهار - مشهد تا پايان دولت دهم
 3 راهبرد بسيج اساتيد براي تحقق دانشگاه اسلامي
وزيركشور: برنامه هاي مقابله با بحران ها بايد بر پايه دستاوردها و يافته هاي علمي استوار باشد
دريادار سياري: تاكتيك هاي عمليات هاي نيروي دريايي ارتش ايران دنيا را متحير كرده است
بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح: شهيد چمران الگويي براي آزاديخواهان عالم در ميدان مبارزه است



حسينيه جهاني

عماد اعرابي
همه آمده بودند، لشگري و كشوري؛ دولتي و غيردولتي؛ آنها كه هميشه رديف اول مي نشينند؛ آنها كه هميشه روي صندلي مي نشينند؛ آنها كه خوب نقاط طلايي دوربين را مي شناسند و... يكي از سفراي كشورهاي اسلامي آرام از كنار دستي اش پرسيد امروز چه روزي است و او هم جواب داد: مبعث. حكماً طوفان بيداري اسلامي به كشورش نرسيده؛ اگر رسيده بود حتماً شخص ديگري به عنوان سفير انتخاب مي شد، كسي كه حداقل بداند مبعث چه روزي است! ساعت ده و سي دقيقه است كه جمعيت بلند مي شوند و شعار مي دهند آخر بوي خميني(ره) آمده بود!
سران قوا اگر در همه چيز باهم اختلاف نظر داشته باشند در يك چيز متحدند و آن اينكه بايد پس از رهبري در جايگاه خود بنشينند. بعد از تلاوت قرآن، رئيس جمهور خود را براي سخنراني آماده مي كند و پشت ميكروفن مي رود.
براي سخنراني از رهبري اجازه مي گيرد. و به ايراد سخن مي ايستد... نگاه ها به آقا دوخته شده و لحظه ها در انتظار سخن مقتدا بلعيده مي شوند... عطر حضور خميني فضا را پر مي كند.
وقتي صدايي محكم در حسينيه مي پيچد: «دست به يكي كرده اند، بلكه بتوانند ملت ايران را از صحنه خارج كنند. من به شما عرض بكنم؛ قطعاً و يقيناً در اين تلاش ها به طور كامل ناكام خواهند ماند.» جمعيت يكپارچه تكبير مي شود.
اگر چه يكي از ديپلمات هاي وزارت امور خارجه گفته بود نگذاشتيم مجلس، رابطه با انگليس را قطع كند اما همچنان «مرگ بر انگليس» شعار حضار است؛ چشم ها به رهبري چفيه بر دوش خيره است و گوش ها دل به صدايي سپرده اند كه مي گويد:«آنها بايد بدانند كه در مقابل اين ملت، لجاجت، تكبر، خودبزرگتربيني، از اين ملت توقعات بيجا داشتن، به جائي نخواهد رسيد. اين ملت ايستاده است.» سعيد جليلي درست در همين ساعت مقابل نماينده اتحاديه اروپا نشسته است تا همين حرف ها را بزند. اتاق مذاكره هتل «حلقه طلايي» مسكو از حسينيه امام خميني(ره) خط مي گيرد. آقا كلامش را ادامه مي دهد، از وعده الهي مي گويد براي آنها كه ايستادگي مي كنند، از بيداري منطقه مي گويد و از هواپيماهايي كه بر سر مسلمانان مظلوم منطقه مرگ مي ريزند. سال پيش در همين حسينيه و درست در روز مبعث، رهبري، وعده پيروزي اسلام گرايان را دادند و حالا خبرها حاكي از آن است كه محمد مرسي به رياست جمهوري مصر رسيده است. تنها پانزده دقيقه سخنراني كافي بود تا جهان نتيجه مذاكرات مسكو را از همين امروز بداند، تنها پانزده دقيقه سخنراني كافي بود تا فردا تيتر اول بسياري از خبرگزاري هاي منطقه و جهان از حسينيه امام خميني(ره) بگويند. آقا دعا مي كنند، مثل هميشه براي «روح مطهر امام بزرگوار» و تكبير حضار او را به پشت پرده بدرقه مي كند.
اينجا تهران، انتهاي خيابان فلسطين، حسينيه امام خميني(ره)، جايي كه عجيب بوي خميني(ره) در آن پيچيده، جايي كه نگاه بسياري از تحليل گران بدان خيره شده تا ببينند رهبر عالي ايران درباره مسائل جهان چه مي گويد.

 



درپيامي به جشنواره ملي مسجد و پيشگيري از وقوع جرم
آملي لاريجاني : مسجد بهترين فضا براي حل بسياري از اختلافات و دعاوي است

رئيس قوه قضائيه در پيامي به اولين جشنواره ملي «مسجد؛ پيشگيري از وقوع جرم و سلامت اجتماعي» تاكيد كرد كه مسجد فقط مكان و بنا نيست، بلكه اصلي ترين مركز براي تعليم، تربيت و بنيادي ترين پايگاه دينداري و حركت مردم در جهت دين و صعود به توحيد ناب است.
آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه در پيامي به اولين جشنواره ملي «مسجد؛ پيشگيري از وقوع جرم و سلامت اجتماعي» در سنندج خاطرنشان كرد: مسجد هميشه و در همه جا منشأ آثار بزرگ و خيرات فراوان و خاستگاه نهضت ها و حركت هاي اسلامي و عامل بيداري و حيات دوباره ملت ها بوده و هست. انقلاب اسلامي ايران از درون همين مسجد، احياگر سياست توأم با معنويت و مبارزه با ظلمات استكباري غرب مدرن شده است، غرب مدرني كه حاصل نفي امر قدسي براساس موضوعيت بخشيدن به نفسانيت انسان مدرن است.
دراين پيام آمده است: مسجد فقط مكان و بنا نيست، بلكه اصلي ترين مركز براي تعليم، تربيت، روشنگري افكار و اذهان و بنيادي ترين پايگاه دينداري و حركت مردم در جهت دين به صعود به توحيد ناب است. مسجد مكان و امكاني است بي بديل و منحصر به فرد براي ارتقاي مكارم اخلاقي و كرامت انساني، توسعه معارف اسلامي و تحقق سلامت اجتماعي و حصول تقواي لازم فردي و اجتماعي براي دوري از فساد، بزه و گناه.
وي تصريح كرد:آن چه امروز بيش از پيش به عنوان بخشي از رسالت مسجد مطرح مي باشد، توجه و اهتمام به مسائل و مهمات اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي جامعه و تلاش در جهت رسيدگي و برطرف ساختن آن هاست؛ زيرا مسجد بهترين فضا و نهاد براي برقراري و گسترش ارتباط صميمانه بين اقشار مختلف جامعه، تعميق بصيرت سياسي، رفع مشكلات اجتماعي و فرهنگي و رسيدگي به مسائل خانوادگي و حل بسياري از اختلافات و دعاوي است.
در اين پيام تاكيد شده است: از اين رو حفظ و رونق مسجد و توجه به تمام ابعاد عملكردي آن در راستاي حفظ اسلام و پاسداري و صيانت از نظام مقدس اسلامي و دور نشدن از اهداف آن يك ضرورت انكارناپذير است؛ لذا سپاس و تشكر خود را نثار مسئولان و دست اندركاران برپايي جشنواره ملي مسجد و نقش آن در سلامت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم مي نمايم كه با انجام اين كار مبارك به سهم خود، باور به اين كه مسجد محلي است كه از آن براي اموري كه بايد اداره بشود را تقويت كرده و ضرورت توجه بلكه استمداد از اين نهاد مقدس را در بسط معنويت و كرامت هاي اخلاقي، سلامت اجتماعي و استقرار جامعه عاري از جرم و گناه برجسته تركردند.

 



ديپلمات لبناني: آمريكا از قدرت ايران مي ترسد

سفير اسبق لبنان در آمريكا با اشاره به اينكه اسرائيل در انقلاب هاي منطقه دست ندارد، تاكيد كرد كه آمريكا از قدرت ايران در منطقه مي ترسد.
به گزارش فارس، رياض الطباره سفير اسبق لبنان در آمريكا در اظهاراتي در گفت وگو با شبكه تلويزيوني الجديد تاكيد كرد كه انقلاب هاي مردمي انقلاب هايي داخلي هستند و مشخص است كه اسرائيل هيچ دستي در اين انقلاب ها ندارد.
وي در اين سخنان تاكيد كرد كه منافعي براي برخي از كشورها در اثر اين انقلاب ها وجود دارد و البته در اين ميان آمريكا از قدرت ايران [ در اثر اين انقلاب ها] مي ترسد. وي در گفت وگو با شبكه خبري العالم نيز گفت كه سياست آمريكا در خاورميانه بر دو اصل دفاع از منافع نفتي و حمايت از رژيم صهيونيستي استوار است و اين دو اصل اساسي با وجود روي كار آمدن كابينه هاي مختلف در اين كشور تغيير نكرده است.
طباره اظهار داشت: هر چه به انتخابات رياست جمهوري در آمريكا نزديك مي شويم، اعلام حمايت ها از اسرائيل افزايش مي يابد، و نامزدها در اعلام حمايت از رژيم صهيونيستي با يكديگر رقابت مي كنند.
وي درباره قرارداد فروش تسليحات آمريكا به رژيم صهيونيستي علاوه بر كمك 30 ميليارد دلاري اين كشور در مدت 10 سال به اين رژيم گفت: اسرائيلي ها منتظر اين گونه كمك ها از سوي آمريكا هستند، زيرا از زمان تشكيل اين رژيم جعلي در خاورميانه به دريافت چنين كمك هايي عادت داشته اند.
طباره خاطرنشان كرد: اگر روابط كنوني ميان آمريكا و اسرائيل را بررسي كنيم درمي يابيم كه واشنگتن و تل آويو در زمينه برنامه هسته اي ايران با يكديگر اختلاف دارند و آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر اين اختلافات بايد امتيازات بيشتري به رژيم صهيونيستي بدهد.
وي درباره ادعاهاي صهيونيست ها در خصوص توانايي اتخاذ تصميم يك جانبه در زمينه حمله به تأسيسات هسته اي ايران گفت: اسرائيلي ها فقط يك بار بدون اجازه آمريكا وارد جنگ شده اند؛ آنها معمولا قبل از ورود به هر جنگ سرنوشت سازي از آمريكا اجازه مي گيرند.
رياض طباره اظهار داشت: آمريكا به طور جدي تلاش مي كند تا خود را از حمله نظامي به ايران دور كند. زيرا اين كشور هيچ تمايلي به ورود به اين جنگ ندارد و تلاش مي كند تا مانع بروز جنگ با ايران شود. اما نبايد از نظر دور داشت كه ممكن است رژيم صهيونيستي آمريكا را به سوي اين جنگ بكشاند و مقامات تل آويو بارها در اين زمينه اظهار نظر كرده اند.
سفير اسبق لبنان در واشنگتن درباره امكان بهره گرفتن رژيم صهيونيستي از فضاي انتخاباتي آمريكا و تحت فشار قرار دادن اوباما براي موافقت با حمله به ايران گفت: اوباما نهايت تلاش خود را براي مقابله با اين فشارها براي حفظ وضعيت موجود و جلوگيري از ورود به جنگ با ايران به كار خواهد گرفت. اما اين احتمال وجود دارد كه اسرائيل، آمريكا را نيز وارد جنگ با ايران كند.
خاطرنشان مي شود اظهارات مقامات صهيونيستي درباره گزينه جنگ احتمالي با ايران در حالي است كه كارشناسان آن را بلوف ارزيابي مي كنند و از جمله اينديپندنت ادعاهاي مقامات تل آويو پيرامون حمله به ايران را بلوف قرن دانست.

 



طرح فوريتي 26 نماينده براي حذف تعطيلات تابستاني مجلس

عضو كميسيون اصل 90 از تهيه طرحي فوريتي براي حذف يك ماه تعطيلات تابستانه مجلس شوراي اسلامي توسط 26 نماينده ملت خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي اظهار داشت: يكي از مواردي كه به نوعي نمايندگان را به سمت راحت طلبي سوق مي دهد و برخلاف ويژگي مجلس زنده است كه مقام معظم رهبري در ديدار مجلس نهمي ها بر آن تاكيد كردند، تعطيلات تابستانه نمايندگان است كه براساس آن از نهاد قانونگذاري كشور يك ماه تعطيل مي شود.
وي افزود: طبق ماده(84) آئين نامه داخلي مجلس، نمايندگان از يك ماه تعطيلات برخوردارند و دقيقا در اين ماده عنوان تعطيلات تابستانه ذكر شده در حالي كه آنها هم مانند تمام كاركنان نظام جمهوري اسلامي يك ماه مرخصي استحقاقي دارند.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس به «مهر» گفت: با توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب و دغدغه اي كه شخصا از دوره قبل داشتم براي از بين بردن اين ويژه خواري اداري هفته آينده طرحي را با امضاء 26 نماينده و با قيد يك فوريت به صحن علني مي آوريم كه براساس آن ماده(84) آئين نامه داخلي مجلس اصلاح مي شود.
رسايي در عين حال متذكر شد: كه در حال حاضر نيز بسياري از نمايندگان از اين فرصت يكماهه براي انجام وظايف نمايندگي و رسيدگي به مشكلات و مسائل مردم استفاده مي كنند اما بالاخره در آئين نامه عنوان تعطيلات تابستانه ذكر شده كه تداعي كننده نوعي امتياز ويژه است كه بايد آن را حذف كرد.

 



معاون وزير خارجه: ايران از سوريه و اصلاحات اسد حمايت مي كند

معاون عربي - آفريقايي وزير امورخارجه تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي با صداي بلند از ملت سوريه و اصلاحات بشار اسد حمايت مي كند.
به گزارش ايرنا ،«حسين امير عبداللهيان» در گفت و گو با روزنامه لبناني « الجمهوريه» درباره بسياري از مسايل منطقه اي از جمله بحران سوريه، بحرين و دخالت هاي عربستان، يمن و حوادث اخير در لبنان به اظهار نظر پرداخت.
وي با تاكيد بر اينكه ايران همراه لبنان در برابر هرگونه تهديد رژيم صهيونيستي خواهد ايستاد، خاطر نشان كرد: دولت، ملت و مقاومت در لبنان اجازه نخواهند داد كه جنگ طايفه اي در اين كشور به راه افتد.
اين مقام ديپلماتيك ايران با اشاره به اينكه دشمنان لبنان و منطقه نسبت به همكاري هاي دوجانبه ايران و لبنان نگران هستند، خاطر نشان كرد: ما بر اهميت حفظ امنيت و حاكميت لبنان تاكيد داريم و در برابر هر تهديد رژيم صهيونيستي عليه اين كشور، در كنار مقاومت و ملت لبنان خواهيم ايستاد.
وي با تاكيد بر اينكه امنيت در منطقه لازم است كه توسط كشورهاي منطقه تامين شود، ادامه داد: ما امنيت منطقه و لبنان را امنيت ايران مي دانيم و هرگونه اقدام رژيم صهيونيستي را پاسخ خواهيم داد.
معاون وزير خارجه ادامه داد: طي سفر اخيري كه به لبنان داشتم و در ديدار با مسئولان مختلف اين كشور، تاكيد كردم كه ايران با تمام قدرت و صلابت از سوريه در محور مقاومت پشتيباني به عمل خواهد آورد.
عبداللهيان با اشاره به حوادث اخير «طرابلس» در شمال لبنان گفت : مسئولان اين رفتارهاي غير انساني در اين شهر، علني از قاچاق سلاح به سوريه پشتيباني مي كنند و ما مطمئنيم كه مقامات لبنان با تمام قدرت از وحدت ملي اين كشور حفاظت خواهند كرد.
معاون وزير خارجه با اشاره به اينكه برخي جريان هاي خارجي در پس حوادث اخير طرابلس قرار داشته و سعي در فتنه انگيزي در لبنان دارند، افزود: طرف هايي كه قصد دارند در سوريه جنگ طايفه اي به راه بيفتد، در صدد بر هم زدن امنيت لبنان و كل منطقه نيز هستند و ما مطمئنيم كه تمام طوايف و احزاب در لبنان با درايت و هوشياري جلوي اين امر را خواهند گرفت.
وي با اشاره به اينكه سوريه با تروريسم و دخالت هاي خارجي دست و پنجه نرم مي كند، گفت: سوريه مراحل امنيتي سختي را پشت سر گذاشته چرا كه برخي كشورهاي عربي و غربي در تلاش هستند كه اين كشور را از محور مقاومت دور كرده و اوضاع سياسي اش را تغيير دهند.
معاون وزير خارجه ايران در پاسخ به اين سئوال كه گفته مي شود حوادث جاري در سوريه، در درجه اول به منظور هدف قرار دادن تهران است، افزود: اين موضوع عميق تر از اين است. «بيداري اسلامي» كه در برخي كشورهاي عربي شاهديم، در راستاي به زاويه كشاندن رژيم صهيونيستي و تقويت مقاومت بر ضد اين رژيم است.
وي با تاكيد بر اينكه محور «غرب - آمريكا» در برابر بيداري اسلامي قرار دارد، اضافه كرد: آنها مي خواهند راهبردي سياسي و اجتماعي جديدي را در منطقه از طريق هدف قرار دادن سوريه به اجرا در آورند.
عبداللهيان افزود: آنها فكر مي كنند كه با اسقاط نظام سوريه يكي از قلعه هاي مقاومت بر ضد رژيم صهيونيستي فرو خواهد ريخت و در نتيجه ايران از حزب الله و گروه هاي جهادي فلسطيني جدا خواهد شد كه در نهايت اين امر به تقويت صهيونيست ها خواهد انجاميد.
وي ادامه داد: ايران با اين راهبرد مواجه بوده و بنابراين ما با صداي بلند از ملت سوريه و اصلاحاتي كه «بشار اسد» رئيس جمهوري اين كشور در حال انجام آنها است، حمايت مي كنيم.
وي در پاسخ به برخي جريان هاي سياسي لبنان كه تهران و حزب الله را به ايجاد «حكومت مشابه ايران» در اين كشور متهم مي كنند، گفت: ما در امور داخلي لبنان دخالت نمي كنيم، ولي پشتيبان ملت و مقاومت اين كشور در مقابل صهيونيست ها هستيم
اين مقام عالي رتبه وزارت خارجه با اشاره به سياست يك بام و دوهواي قدرت هاي استكباري در قبال مسايل مختلف منطقه اظهار داشت: سال گذشته بيش از 15 هزار يمني كشته شده و بسياري از مردم بحرين كشته و شكنجه شدند و ما هيچگونه موضع بين المللي و عربي را در اين خصوص شاهد نبوديم.
وي با اشاره به اينكه ايران و تركيه روابط دوستانه و راهبردي دارند، افزود: موضع آنكارا در حمايت از مخالفان نظام سوريه يكي از اختلاف نظرهاي ايران و تركيه است و ما اين مواضع را حكيمانه ندانسته و با صراحت نظرمان را به مقامات تركيه اعلام داشته ايم.
عبداللهيان موضع كشورهاي همكاري خليج فارس در قبال سوريه را در راستاي منحرف ساختن نظرها از بحرين و يمن دانست.
وي در خصوص طرح الحاق بحرين به عربستان سعودي گفت: ملت بحرين در اين خصوص بايد تصميم بگيرد، اما از نظر ما اقدامات عربستان در يك سال و نيم گذشته در قبال اين كشور خوب نبوده و حضور نظامي سعودي ها در بحرين باعث پيچيده تر شدن اوضاع شده است.
اين مقام ديپلماتيك ايران موضوع بحرين را موضوعي كاملا داخلي دانست و گفت: عربستان با حضور نظامي خود به اشتباه اين موضوع را منطقه اي ساخت و از نظر ما لازم است كه بحران بحرين به شكل ديپلماتيك و سياسي حل و فصل شود.

 



نيكزاد خبر داد
اتمام پروژه قطار گلبهار - مشهد تا پايان دولت دهم

وزير راه و شهرسازي از تكميل و اتمام پروژه قطار برقي گلبهار - مشهد تا پايان دولت دهم خبر داد .
علي نيكزاد، ديروز در حاشيه مراسم عمليات اجرايي پروژه قطار برقي گلبهار - مشهد در جمع خبرنگاران، افزود : در فاز نخست اين پروژه 5.8 كيلومتر نقشه ها آماده است و براي كل مسير و نيز اتصال آن به شهرستان چناران برنامه ريزي لازم به سرعت انجام مي شود .
وي كل اعتبار مورد نياز اين پروژه اعم از تملك و ساخت ايستگاه ها و مباحث مربوط به برقي و الكترونيكي كردن قطار را درمجموع 400 ميليارد تومان ذكر كرد و افزود : تلاش مي كنيم اين اعتبار را از منابع مختلف داخلي و به روش BOT و مانند آن تامين كرده و پروژه را همزمان با اتمام دولت دهم به انجام برسانيم .
او با اشاره به جمعيت پذيري شهر جديد گلبهار كه بالغ بر 40 هزار خانوار در شرايط كنوني با ساخت و سازهاي مسكن مهر تعيين شده است، افزود: سقف جمعيتي كه اين شهر در آينده پذيرش مي كند 500 هزار نفر است كه به منظورحل مشكل تردد آن به مشهد اين پروژه اجرايي شده است .
مقام عالي وزارت راه و شهرسازي گفت : علاوه بر اين هم اينك پروژه 6 خطه كردن 10 كيلومتر از مسير جاده اي از گلبهار به مشهد در حال انجام است و اگر اعتبار لازم براي 6 خطه شدن 20 كيلومتر ديگر از اين محور تا مشهد در نظر گرفته شود، به طور كامل اين بخش از مسير 6 خطه خواهد شد. وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در شهرهاي جديد 420 هزار واحد مسكوني در دست احداث است كه همزمان با نيمه اول سال 92 عمده آنها تكميل و به بهره برداري مي رسد .

 



صلاحي تشريح كرد
 3 راهبرد بسيج اساتيد براي تحقق دانشگاه اسلامي

رئيس سازمان بسيج اساتيد مبارزه با جنگ نرم، تلاش براي كادر سازي در طراز دانشگاه اسلامي و تحول در علوم انساني را 3 راهبرد اساسي بسيج براي دانشگاه اسلامي دانست.
سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج اساتيد كل كشور در همايش پاسداشت روز بسيج اساتيد كه عصر ديروز در سالن همايش هاي صداوسيما برگزار شد، با گراميداشت سالروز شهادت شهيد مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد گفت: پيامبر اسلام نزديكترين مردم به پيامبران را عالمان و مجاهدان معرفي مي كردند كه اين ويژگي ها در استاد بسيجي جمع شده است.
وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر قرار گرفتن جامعه بشري در پيچ تاريخي افزود: گذر از تمدن جهانگير غربي را مي توان اين پيچ تاريخي دانست چراكه غربي ها 200 سال جهان را تحت سيطره و ظلم قرار دادند.
رئيس سازمان بسيج اساتيد با بيان اينكه نقشه راه اين تمدن در دست اساتيد بسيجي است، اظهار داشت: تحقق دانشگاه اسلامي شرط رسيدن به اين تمدن است و همين امر نيز وظايف اساتيد بسيجي را بسيار سنگين كرده است.
صلاحي با اشاره به برنامه 5 ساله بسيج اظهار اميدواري كرد كه بتوانند در 3 محور مبارزه با جنگ نرم، تلاش براي كادر سازي در طراز دانشگاه اسلامي و نهادهاي استراتژيك نظام و تحول در علوم به خصوص علوم انساني را 3 راهبرد اساسي بسيج براي تحقق دانشگاه اسلامي دانست
به گزارش خبرگزاري ها، همچنين سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي سخناني در اين همايش گفت : آنچه امروز بايد از استاد بسيجي در عرصه علم انتظار داشت شكستن مرزهاي دانش است زيرا آنچه در عرصه علمي كسب كرده ايم چيزهايي است كه قبلا ديگران به آن رسيده اند مثلا در موضوع انرژي هسته اي اگرچه مستقل و بدون حمايت ديگران به آن دست يافته ايم و اين كار بزرگي است، اما اين مساله قبلا حل شده بود.
سردار نقدي شكستن مرزهاي دانش را كشف پديده هايي كه تاكنون براي بشر ناشناخته بوده و يا اختراع چيزهايي كه سابقه نداشته است، دانست و گفت: از عصر علمي به عصر ديگري منتقل شده ايم و از استادان بسيجي انتظار مي رود مرزهاي دانش را بشكنند.
وي افزود: براي اينكه به اين جايگاه برسيم ظرفيت هاي بالقوه اي داريم و اگر بتوانيم از اين ظرفيت ها كه انقلاب فراهم كرده است خوب بهره بگيريم مي توانيم اين خواسته را محقق كنيم.
نقدي گفت: خصوصيت ايمان نيز خصوصيت بسيار مهمي است كه هرقدر در جامعه علمي عمق بيشتري يابد اميد به شكوفايي علمي را افزايش مي دهد.

 



وزيركشور: برنامه هاي مقابله با بحران ها بايد بر پايه دستاوردها و يافته هاي علمي استوار باشد

وزير كشور بر برنامه هاي مقابله با بحران ها بر پايه دستاوردها و يافته هاي علمي استوار تاكيد كرد.
«مصطفي محمد نجار» ديروز در دومين كنفرانس ملي مديريت بحران در تالار وزارت كشور گفت: در بحث مديريت بحران و پيشگيري از حوادث طبيعي بايد مطالعات به صورت شفاف انجام شود و هدف از برگزاري اين كنفرانس ارائه نتايج و راهكار به گروه هاي اجرايي ذي ربط است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي به اجراي طرح جامع خطرپذيري اشاره كرد و افزود: اين طرح متناسب با وضعيت جغرافيايي هر منطقه طراحي شده است و اجراي آن تا پايان سال با مديريت صحيح مي تواند در پيشگيري و كنترل حوادث طبيعي موثر باشد.
وي در ادامه اظهار داشت : يك ميليون و 800 هزار مسكن روستايي كشور در برابر حوادث طبيعي و سوانح غيرمترقبه مقاوم سازي شد.
نجار با بيان اينكه بايد در بحث حوادث و سوانح غيرمترقبه، اطلاعات علمي، مسئولانه و به روز باشد تصريح كرد: سرعت عمل همه مسئولان هنگام بروز حوادث طبيعي بسيار مهم است و ما بايد در زمينه مديريت بحران مانند ساير بخش هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي آمادگي لازم را داشته باشيم.
وي با تاكيد بر اهميت آموزش از طريق رسانه ها و فضاي مجازي افزود : مردم بايد در جهت آمادگي در برار حوادث طبيعي، آموزش ببينند و مسئولان محتواي آموزش در پيشگيري و كنترل حوادث طبيعي را به روز و همراه با آخرين يافته هاي علمي ارايه دهند.
وزير كشور اظهار داشت: استفاده از سيستم هاي نوين در سبك سازي و مقاوم سازي ساختمان ها، استفاده از سيستم هشدار سريع، به كارگيري سيستم هاي هوشمند ماهواره اي در رديابي سريع حوادث و استفاده از ربات هاي پرنده و جستجوگر را از اقدامات نقش آفرين مديريت بحران دانست .
وي قدرت پيش بيني در وقوع حوادث طبيعي را مهم دانست و گفت : ايجاد ساختارهاي مديريت در آموزش اجراي مانورهاي مختلف در مرحله آمادگي ضروري است و بايد از برنامه چهار گانه در مد يريت بحران استفاده شود.
نجار افزود: ارايه خدمات اضطراري، برقراري شريان هاي حياتي در مرحله مقابله و اجراي اقدامات ضروري براي مناطق آسيب ديده ناشي از حوادث طبيعي از جمله اقدام هاي مديريت بحران است.
وي اظهار داشت: به كارگيري اين موارد در صورتي مي تواند موثر باشد كه برنامه هاي ما بر پايه دستاوردها و يافته هاي علمي استوار باشد.
نجار با بيان اينكه همه كشور ها در مدار علم و فناوري حركت مي كنند، گفت: ايران از كشورهاي حادثه خيز است و همواره زندگي مردم در معرض تهديد قرار دارد بنابراين آرامش و داشتن امنيت خاطر در پيشگيري و كنترل حوادث طبيعي، مسير توسعه و رشد را براي كشور مهيا مي كند.
وي با اشاره به ظرفيت هاي موجود كشور براي مواجهه با بحران بيان داشت : پيش بيني طرح گسترش بيمه حوادث ، لحاظ شدن عمليات بحران، پيش بيني تسهيلات بانكي از جمله ظرفيت هايي است كه در قانون و عملكرد دولت لحاظ شده و به موجب قانون خطي مشي و سياست هاي اجرايي دولت اتخاذ مي شود .
وزير كشورخاطر نشان كرد : براي اجرايي شدن برنامه ريزي هاي مديريت بحران بايد به دستاوردهاي علمي و به روز دنيا دست يابيم .

 



دريادار سياري: تاكتيك هاي عمليات هاي نيروي دريايي ارتش ايران دنيا را متحير كرده است

نوزدهمين ناوگروه دريايي ارتش جمهوري اسلامي پس از 86 روز دريانوردي در آب هاي آزاد در اسكله منطقه يكم دريايي بندرعباس پهلو گرفت.
دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه نوزدهم نيروي دريايي ارتش اعزامي به آب هاي آزاد، گفت: امروز اكثر كشورهاي دنيا متحير از تاكتيك عمليات هاي نيروي دريايي در بحث آزادسازي كشتي هاي ربوده شده توسط دزدان دريايي هستند.
وي با بيان ا ينكه ما براي برقراري امنيت منطقه نيازي به حضور نيروهاي بيگانه و فرامنطقه اي نداريم، خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش بارها به استكبار جهاني ثابت كرده است كه با همكاري كشورهاي منطقه توانمندي ايجاد امنيت و آرامش در منطقه را دارد و اخيراً شاهد دفاع جانانه دريادلان اين نيرو از كشتي هاي نفتكش و تجاري در فاصله سه هزار كيلومتري سواحل داخلي بوديم.
سياري اظهار داشت: سه هزار كيلومتر نه! اگر لازم باشد براي دفاع و حفظ منافع و منابع ميهن عزيزمان و حمايت از عزت و شرف نظام مقدس جمهوري اسلامي سي هزار كيلومتر آن طرف تر هم وارد عمل مي شويم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه ولايتمداري شما دريادلان باعث شده است ماموريت هاي بدين بزرگي را در درياهاي متلاطم به نحو احسن انجام دهيد، افزود: امروز نيروي دريايي ارتش تدابير ارزنده رهبري عزيز را با جان و دل اجرا مي كند و چه چيزي ارزشمندتر از به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس ايران در آبهاي دور است.
سياري با تأكيد بر اينكه امروز شعار راه ما، راه حسين(ع) است پشتوانه و هدف تك تك دريادلان و سرلوحه تمام كارهاي ما در نيروي دريايي است، تصريح كرد: به سبب همين، غيرت، دانش، مهارت، تلاش، ايمان، بصيرت و خصوصاً ولايتمداري شما كاركنان نيروي دريايي راهبردي است كه امروز اين نيرو با افتخار و اقتدار در دنيا مي درخشد.
وي ادامه داد: نيروي دريايي ارتش تنها به عنوان يك نيروي نظامي نيست بلكه چرخه اقتصاد كشور امروز بوسيله اين نيروي راهبردي تامين مي شود كه به واسطه حضور مقتدرانه خود در آبهاي آزاد و بين المللي از منافع و منابع ملي دفاع كرده و امنيت خطوط مواصلاتي و كشتيراني را برقرار مي كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه امروز نگاه بلند و انگشت اشاره فرماندهي معظم كل قوا دريا و لزوم اقتدار نيروي دريايي را نشانه رفته است، تصريح كرد: همه ما بايستي در راه اعتلاي اين نيروي ارزشمند كمافي السابق كمر همت ببنديم، گرچه تاكنون با حضور در مجامع مختلف كشور اعم از هيئت دولت، صحن علني مجلس، كميسيون امنيت ملي و مراكز آموزش عالي كشور سعي شده است اهميت دريا و نيروي دريايي براي مسئولان تشريح شود ولي اين مقوله همچنان نيازمند تلاش و خدمت صادقانه آحاد كاركنان نيروي دريايي ارتش است تا به حلقه گمشده اقتدار دريايي برسيم.
وي در پايان اظهار داشت: دستيابي به حلقه گمشده اقتدار دريايي كشور موجب آن خواهد شد تا علاوه بر تحقق تدابير داهيانه مقام معظم رهبري، با كشف منابع خدادادي كه هنوز در كف درياها آرميده اند كشور به رشد و تعالي برسد و در همه زمينه ها پيشرفت كند.
ساخت و تجهيز 10 ناوشكن
معاون فني نيروي دريايي ارتش از ساخت و تجهيز 10 ناوشكن بومي ديگر علاوه بر «جماران» و «ولايت» در كشور خبر داد.
امير دريادار «عباس زميني» معاون فني نيروي دريايي ارتش د رگفت وگو با فارس، در خصوص توانمندي صنايع دريايي كشور در طراحي و ساخت انواع ناوشكن ها و ناوهاي موشك انداز به ناوشكن جماران به عنوان نماد اين توانمندي اشاره كرد و گفت: اين ناوشكن در قالب پروژه موج 1 ساخته و به آب اندازي شد و در همين راستا و در قالب پروژه موج2، ناوشكن «ولايت» در صنايع دريايي شهيد تمجيدي در بندرانزلي با بيش از 70 درصد پيشرفت در حال ساخت است كه ان شاء الله در طول سال جاري تكميل و به آب اندازي مي شود.
وي همچنين ادامه داد: علاوه بر اينها، ساخت ناوشكن هاي كلاس موج و سينا نيز در حال طراحي و ساخت است كه در كلاس موج، مي توان به پروژه هاي موج 3 و 4 اشاره كرد.
اين فرمانده نظامي در ادامه به ساخت ناوشكن موج 5 به نام «سهند» اشاره كرد و با بيان اينكه اين ناوشكن ظرف امسال تكميل و به آب اندازي خواهد شد، گفت: اين ناوشكن به ياد شهداي ناوشكن سهند كه در مقابله مستقيم با آمريكا به شهادت رسيدند، به اين نام نامگذاري شده است.
معاون فني نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: علاوه بر اينها ناوهاي موشك انداز كلاس سينا در قالب پروژه هاي سيناي 1، 2 و 3 را در دستور كار داريم كه به ترتيب به نام ناوهاي موشك انداز «پيكان»، «جوشن» و «درفش» نامگذاري شده و در حال آماده سازي هستند.
دريادار زميني ادامه داد: ناوهاي سيناي 4، 5 و 6 توسط وزارت دفاع و ناو سيناي 7 نيز در كارخانجات نداجا در حال طراحي، ساخت و تجهيز است.
وي در پايان افزود: ناو موج 5 (سهند) و ناو سيناي 7 ظرف امسال به آب انداخته مي شوند.

 



بيانيه ستاد كل نيروهاي مسلح: شهيد چمران الگويي براي آزاديخواهان عالم در ميدان مبارزه است

ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي با گراميداشت سي ويكمين سالروز شهادت دكتر چمران، وي را تصويري عبرت آموز براي عاشقان اسلام و آزاديخواهان عالم در ميدان مبارزه دانست.
اين بيانيه افزود: ويژگي ها و صفات عالي شخصيت شهيد چمران كه حاصل سال ها تلاش و ممارست در حوزه فراگيري اصول، مباني و تعاليم ديني و تخلق به اخلاق اسلامي و نيز آموختن علم و دانش روز و آگاهي عميق به حوادث، وقايع و مقتضيات زمان به شمار مي رفت وي را به چهره اي پرفروغ و الگويي انكارناپذير براي مجاهدان في سبيل الله و مشتاقان عزت و سربلندي انقلاب و پيشتازان مبارزه و ستيز با استكبار جهاني و با دشمنان ايران اسلامي قرار داده بود.
اين بيانيه اضافه كرد: شهيد چمران با درك عميق از رسالت مسلمين در دوره هجمه نظام كفر و الحاد به اصول آرمان هاي اسلامي و غارت منابع و ثروت هاي امت اسلام و رقم خوردن مقدرات كشورهاي اسلامي به دست ناصالحان، با الهام از آموزه هاي ديني و معارف انقلابي و روشنگري روحانيت متعهد و انقلابي گام به عرصه جهاد و مبارزه اي نهاد كه گستره آن فراتر از ايران به سرزمين هاي تحت اشغال رژيم صهيونيستي در مصر، فلسطين و لبنان نيز رسيد.
شهيد چمران مروج روح خودباوري
در كالبد صنعت دفاعي كشور
همچنين وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با صدور بيانيه اي سي ويكمين سالگرد عروج ملكوتي شهيد چمران را گرامي داشت.
اين بيانيه درخصوص شهيد چمران تصريح كرد: وي در مدت كوتاه تصدي مسئوليت وزارت دفاع در سخت ترين و حساس ترين لحظات تاريخ اين كشور، به عنوان اولين وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران، ضمن ايجاد انسجام و تحول؛ ساختار كاملا بومي و مستقلي را بنا نهاد كه با دميدن روح استقلال و خودباوري و تلاش و مجاهدت در كالبد صنعت دفاعي كشور، براي هميشه مايه سربلندي، افتخار و اقتدار ايران اسلامي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14